[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.131 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:30:
Vraag me ook afdat ATi met een dual GPU opstelling komt net als het GX2 concept :D Quad CrossFire lijkt me ook wel iets alleen de CPU's van vandaag zouden het niet echt kunnen trekken.
Dit lijkt mij ook wel interessant. Vooral omdat het tegenwoordig mogelijk is om software crossfire te draaien is het misschien ook mogelijk om op een niet-crossfire moederbord een dualcore videokaart te laten draaien :) Dat zou voor mensen zoals mij misschien erg handig zijn!

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 12:47
Waarom wil je een R600 alla GX2 ? je kunt nooit 400 watt aan vermogen coolen. Gebruik dan gewoon Crossfire ?

Als er een R600 GX2 zou komen loopt die op 300 MHz en gebruikt i na genoeg geen stroom. En zakt je peformance giganties in. Of je krijg een R600 Mobile met 64 shaders ipv 96.

Als er al Gimini kaarten komen zullen het mid range kaarten zijn. De High end gebruiken nu te veel stroom. In de toekomt krijg je gewoon kaarten met 8 gpu's er op voor de high end. 4 min enz.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

warom geen dual core techniek dat lijkt me vel verstandiger net als AMD en Intel dat doen :)

2 apparte CPU's trok meer stroom als 2 cores op 1 package :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 05-12-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:12
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:20:
warom geen dual core techniek dat lijkt me vel verstandiger net als AMD en Intel dat doen :)

Met het verschil dat een dualcore CPU in een heeeel slecht geval maximaal 120 watt kan trekken, en dat de R600 met een enkele GPU daar al overheen gaat (hoeveel, is nog onduidelijk....) Is gewoon niet meer redelijkerwijs te koelen, zou waterkoeling aan te pas moeten komen wat prijstechnisch weer niet te verantwoorden is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:20:

Dat heeft meer te maken met het moederbord dat veel meer componenten had. En de dubbele memory controller. Die de 2 losse cpu's hebben. Maar bepaalde dingen heb je dan maar 1x nodig en met 2 cpu's heb je die dan dubbel.

In de toekomt worden de gpu's zo gemaakt dat je er zo veel aan elkaar kan hangen als je wilt. Volgens geruchten zijn dit de laatste groote en krachtigste Singel chips ( G80 en R600 ) Daar na krijg je meer het idee waar voodoo al mee bezig was in de tijd van de Voodoo 5. Daar hadden ze ook al 4 Chips aan elkaar gehangen. Dus dan gebruik je een core voor kaartje die je gebruikt voor office. En bv 16 voor een gaming kaart.

Zoals ik al zij de huidige cores hebben een te hoog verbruik en zijn dan niet meer te coolen. De R600 en G80 hebben echt monsters van coolers. En een chip wordt dan al meer dan 70c laat staan 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 05-12-2006 13:40 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Astennu schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:59:
Waarom wil je een R600 alla GX2 ? je kunt nooit 400 watt aan vermogen coolen. Gebruik dan gewoon Crossfire ?
Waarom zou je een crossfire setup willen, die levert ook 400 watt om het effe ruw in te schatten. Dat moet ook gekoeld worden. Echter heeft een crossfire setup het voordeel dat je eventueel later kunt upgraden. Voor mensen die echter meteen het snelste willen is een R600 dual (om het zo maar te noemen) best aantrekkelijk. De GX2 was toch ook populair? Misschien is het wel mogelijk om een R600 samen met een x1650Gpu op één pcb te prikken, zodat je een physx oplossing en VGA in één hebt.

Ik zie mezelf nog geen crossfire bord aanschaffen, aangezien die van mezelf nog ruim voldoet. vanuit dat oogpunt is een dergelijke kaart misschien toch wel aantrekkelijk.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:12
PassieWassie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:55:
[...]

Waarom zou je een crossfire setup willen, die levert ook 400 watt om het effe ruw in te schatten. Dat moet ook gekoeld worden.
Maar dan is het 400 watt verdeeld over 2 kaarten, en dus 2 koelers. Als je het op 1 kaart zou doen, zou je het dus ook met 1 koeler moeten koeler. En dat gaat je gewoonweg niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
PassieWassie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:55:
[...]

Waarom zou je een crossfire setup willen, die levert ook 400 watt om het effe ruw in te schatten. Dat moet ook gekoeld worden. Echter heeft een crossfire setup het voordeel dat je eventueel later kunt upgraden. Voor mensen die echter meteen het snelste willen is een R600 dual (om het zo maar te noemen) best aantrekkelijk. De GX2 was toch ook populair? Misschien is het wel mogelijk om een R600 samen met een x1650Gpu op één pcb te prikken, zodat je een physx oplossing en VGA in één hebt.

Ik zie mezelf nog geen crossfire bord aanschaffen, aangezien die van mezelf nog ruim voldoet. vanuit dat oogpunt is een dergelijke kaart misschien toch wel aantrekkelijk.
Omdat CF wel mogelijk is. Elke kaart heeft een eigen cooler die de GPU coolt. De cooler van de R600 is giganties. Hij kan maximaal 250 Watt afvoeren. 2x R600 zou al meer dan 400 watt gebruiken. Dat krijg je dus niet gecooled. Het PCB is nu al super complex door de 512 Bit bus. En dan wil je er ook nog een 2e Core op gooien met het dubbele aantal geheugen chips. een dubbeldekker zoals de GX2 is niet mogelijk aangezien de R600 cooler in ieder geval 2 slots is misschien zelfs 3. De GX2 gebruikte Notebookchips. Die op lagere clock speeds liepen. En ook gemaakt waren om zuinig te zijn. Daardoor kon er een kleine singel slot cooler gebruikt worden. En er dus 2 op elkaar geplakt worden. Ik denk ook niet dat een een 8850 GX2 komt maar we zullen zien......

Als er al een 8850 GX2 of R600 Gemini komt zal 2x 8800 GTX of 2xR600 in SLi/CF veel sneller zijn. Met nog veel grotere verschillen als bij de 7900 GTX SLi vs 7950 GX2. En die verschillen waren al heel groot. Want je kunt het vermogen niet leveren en de warmte niet kwijt. Dus niet echt interessant imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vol ! :D

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas blijken sommige mensen het nog niet te begrijpen: dit is een ATi discussietopic, geen plek voor nVidia en ATi mensen om elkaar te bestoken. Hou het on-topic (patsen met de nieuwste nVidia chip is niet relevant hier) en hou het -wat dan ook anderen doen- beleefd en onderbouwd. Flames, trolls en flamebaits kunnen op Officiele Waarschuwingen rekenen. Ook als "de ander begon"!