iDeal slotjes

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
N.a.v. het slotje op [php] iDeal Internetbankieren... Dit is niet de eerste keer dat er een slotje wordt gezet op een topic over iDeal, zie bijv. ook Ideal professional integreren, welk tijdsbestek nodig? en [ASP] IDEAL Integreren.

De laatste opmerking van BrainSmasher over OpenSSL was inderdaad overbodig, dit had hij makkelijk kunnen opzoeken. Maar waar dit topic en die andere topics in basis op neerkomen, is dat de documentatie van iDeal wel degelijk belabberd is. Ik heb die guides en codes naar m'n eigen site moeten uploaden omdat ze niet publiekelijk zijn. Bovendien is de implementatie van iDeal hier op GoT nog niet uitgekauwd (imho en in tegenstelling tot wat -NMe- zegt). Ik denk dat toekomstige iDealers er baat bij zouden hebben als dit topic open was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In principe vind ik wel dat je gelijk hebt, alleen in het geval van dit specifieke topic had het nogal een enorm hoog 'bij het handje neem' gehalte. Ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat de topicstarter zelf nog helemaal niks uitgezocht had. Hij had enkel van zijn opdrachtgever gehoord dat iDeal gebruikt moest worden en ging vervolgens elke mogelijke vraag die hij had gelijk in dit topic dumpen.

Het tweede topic wat je aanhaalt is gesloten vanwege het 'maken jullie even een tijdsinschatting voor mij'. Ook hier was weinig inspanning van de TS zelf. Het derde topic is een duidelijk scriptrequest.

Inderdaad zijn alle topics die je aanhaalt gesloten, maar ze zijn niet gesloten omdat ze over iDeal gaan, maar meer vanwege andere policy overtredingen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien een idee om een algemeen topic te starten met de titel "iDeal Implementeren in je website"?

* Falcon is weer weg.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

MIster X schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:13:
Bovendien is de implementatie van iDeal hier op GoT nog niet uitgekauwd (imho en in tegenstelling tot wat -NMe- zegt). Ik denk dat toekomstige iDealers er baat bij zouden hebben als dit topic open was gebleven.
Heb je al contact gezocht met -NMe- ? :)

Zie ook: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Janoz schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:56:
In principe vind ik wel dat je gelijk hebt, alleen in het geval van dit specifieke topic had het nogal een enorm hoog 'bij het handje neem' gehalte. Ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat de topicstarter zelf nog helemaal niks uitgezocht had. Hij had enkel van zijn opdrachtgever gehoord dat iDeal gebruikt moest worden en ging vervolgens elke mogelijke vraag die hij had gelijk in dit topic dumpen.

Het tweede topic wat je aanhaalt is gesloten vanwege het 'maken jullie even een tijdsinschatting voor mij'. Ook hier was weinig inspanning van de TS zelf. Het derde topic is een duidelijk scriptrequest.

Inderdaad zijn alle topics die je aanhaalt gesloten, maar ze zijn niet gesloten omdat ze over iDeal gaan, maar meer vanwege andere policy overtredingen.
I agree. De 'Beste lezers,'-startpost beloofde al weinig goeds.

Maar de oorzaak hiervoor ligt toch enigszins bij de gebrekkige informatievoorziening van iDeal. De bestanden en guides zijn gewoon niet te vinden op internet. Als een keer alle vragen worden beantwoord door degenen die reeds ervaring hebben, kunnen in de toekomst al deze topics weer dicht :)
Mja... het is niet mijn topic en het slotje was ook niet onterecht. De andere slotjes waren (ook terecht) gezet werden door Creepy en RobIII. Het punt is alleen dat het jammer is dat de onervarenen hier de policies overtreden, terwijl iDeal geen goede documentatie 'en public' verstrekt en de ervaren users die wél kunnen verstrekken.
Falcon schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:58:
Misschien een idee om een algemeen topic te starten met de titel "iDeal Implementeren in je website"?
Goed idee, maar ik heb er zelf (momenteel) geen tijd voor. Potentieel is het een goed onderwerp om een keer wat uitgebreider te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Is de documentatie van iDeal dan echt zo slecht op het moment dat je iDeal als product afneemt? De ervaringen en verhalen die ik te horen krijg is dat de docs en voorbeelden best bruikbaar zijn en dat je dat i.c.m. de iDeal test omgeving prima kan implementeren.

De meeste vragen die hierover worden gesteld zijn mensen die vaak nog niet eens naar die documentatie hebben gekeken (of dat in elk geval niet laten blijken). Daarnaast zijn met met google ook kant en klare voorbeelden (zoals deze, of deze) te vinden waaruit naar mijn idee prima is af te leiden of zoiets haalbaar is voor iemand of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 13-11-2006 12:09 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

Cyphax

Moderator LNX
MIster X schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:44:
Mja... het is niet mijn topic en het slotje was ook niet onterecht. De andere slotjes waren (ook terecht) gezet werden door Creepy en RobIII. Het punt is alleen dat het jammer is dat de onervarenen hier de policies overtreden, terwijl iDeal geen goede documentatie 'en public' verstrekt en de ervaren users die wél kunnen verstrekken.
Nou en? :)
Je kunt over dit soort algemenere zaken toch gewoon een berichtje sturen, al dan niet per DM? (per DM vind ik de fijnste manier, volgens mij heb je dan sneller antwoord. :+)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Creepy schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:51:
Is de documentatie van iDeal dan echt zo slecht op het moment dat je iDeal als product afneemt? De ervaringen en verhalen die ik te horen krijg is dat de docs en voorbeelden best bruikbaar zijn en dat je dat i.c.m. de iDeal test omgeving prima kan implementeren.

De meeste vragen die hierover worden gesteld zijn mensen die vaak nog niet eens naar die documentatie hebben gekeken (of dat in elk geval niet laten blijken). Daarnaast zijn met met google ook kant en klare voorbeelden (zoals deze) te vinden waaruit naar mijn idee prima is af te leiden of zoiets haalbaar is voor iemand of niet.
Uit ervaring kan ik vertellen dat de documentatie best goed in elkaar zit :) Er zitten wat onduidelijke dingetjes in, maar uiteindelijk niets waar ik niet uit kon komen.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Falcon schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:58:
Als howto? da's uiteraard best een geinig idee als het echt zo moeilijk is om dat iDeal te gebruiken :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

moto-moi schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:05:
[...]

Als howto? da's uiteraard best een geinig idee als het echt zo moeilijk is om dat iDeal te gebruiken :)
Mee eens, alleen zou ik zo'n topic niet iDeal only maken, maar ook andere betaalprogramma verianten erbij betrekken en er een algemeen "Hoe implementeer ik een betaalprogramma op mijn website"-topic van maken oid.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Op het moment dat je iDeal afneemt, krijg je beschikking over de nodige bestanden en documentatie. Net als Morax en anderen ben ik er vervolgens ook wel uitgekomen met zoeken en uitproberen, zoals je van een beetje Tweaker mag verwachten.

Maar niet als je iDeal overweegt, dan is wat er op internet te vinden is nog te summier. De link die je noemt, geeft wel wat info, maar specifiek over hun eigen API. Tot nog toe ben ik alleen op het forum van osCommerce nuttige informatie tegengekomen voor ontwikkelaars.
Rakkerzero schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:09:
Mee eens, alleen zou ik zo'n topic niet iDeal only maken, maar ook andere betaalprogramma verianten erbij betrekken en er een algemeen "Hoe implementeer ik een betaalprogramma op mijn website"-topic van maken oid.
Een Howto-betaalsystemen met o.a. iDeal... Lijkt me een prima idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat ik me voor kan stellen is dat de iDeal API per bank kan verschillen waardoor het ook duidelijk waarom er geen algemene iDeal documentatie te downloaden is. Maar is dat ook zo?

Een howto voor het implementeren van verschillende betaalsystemen lijkt me prima. Een "groot" "hoe betaalsystemen te intergreren" vindt ik dan weer veel minder omdat er verschillende soorten vragen over verschillende soorten betaalsystemen door elkaar gaan lopen waardoor het een ramp wordt om de juiste info eruit te halen.

Als extra toevoeging nog even: een topic met een vraag over iDeal kan natuurlijk prima. Mits het uiteraard geen aan-het-handje topic wordt en mits de topicstarter ook laat blijken er zelf al mee bezig te zijn geweest, maar dat geld voor elk topic en voor elke implementatie van welke API dan ook.

[ Voor 22% gewijzigd door Creepy op 13-11-2006 12:20 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Er is 1 document wat bij alle banken hetzelfde is. De implementatie is best te doen (zelfs ik had het binnen een dag voor elkaar) met die documentatie, dus al te ingewikkeld is het niet. Een apart topic ervoor lijkt me dan ook overbodig. Vooral ook omdat het erg moeilijk is om een generieke oplossing te maken die iedereen kan gebruiken, een iDEAL implementatie is over het algemeen dusdanig specifiek dat een howto ook niet echt bruikbaar is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb, zoals al eerder opgemerkt in dit topic, het topic in kwestie op slot gedaan omdat het van geen enkele vorm van eigen inzet getuigde. Dergelijke gebruikers wijs ik met liefde op de search en oudere topics over hetzelfde onderwerp, en als ze die hebben doorgenomen zijn ze natuurlijk altijd welkom een nieuw topic te openen dat wél volgens de quickstart is. :)

Verder heb ik weinig toe te voegen aan Creepy: iDEAL-topics zijn nog altijd toegestaan, zolang er maar eigen inzet getoond wordt. Een howto/FAQ voor betalingssystemen en de implementatie daarvan lijkt me ook prima, maar dan moet er natuurlijk wel iemand zo gek zijn om die te schrijven. :P Grote topics lijken me verder weinig zinnig, in een forum als Programming loopt dat al snel uit op een "stel-hier-je-korte-vragen-die-geen-eigen-topic-waard-zijn"- topic. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1