[php] iDeal Internetbankieren

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainSmasher
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:10
Beste lezers,

Zijn er hier ook mensen die al bekent zijn met Ideal.
Het bedrijf waar ik voor werk wil graag een webshop hebben en zeiden dat iDeal wel een goed systeem zou zijn voor de betalingen.
Maar nu mijn vraag aan jullie.
Hoe goed werkt het voor julie?
Is het makkelijk te implementeren?
En hoe krijgt het bedrijf dan uiteindelijk te weten of er een betaling gedaan is? per Mail?

Ik heb al wat op google zitten zoeken maar kon hierover daar niet zoveel vinden.

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien deze site eens doorlezen ? http://www.ideal.nl/

Dan kom je bv hier uit: http://www.rabobank.nl/be...nkomende_betalingen/ideal

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 19:37
Dit is inderdaad niet echt een probleem waar dit forum voor is. Op de iDeal site is genoeg info te vinden over de implementatie.

Je zult je daar een beetje in moeten verdiepen, dat gaan wij pas doen als jij dat ook doet.

Op de vraag hoe goed het voor ons werkt zou je nog een antwoord op kunnen verwachten, maar de rest van je vragen zijn google onderdelen en probeerwerk.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Indien je paypal kent, en hun "direc"t betalen" mogelijkheden, veel verschilt iDeal daar niet van. Je krijgt dus directe script-terugkoppeling over de betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 08:56
Er is een ervaringentopic over IDeal. Weliswelwaar een beetje oud, maar misschien heb je er iets aan.
\[PHP/Alg] Ervaring met iDeal internetbankieren

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainSmasher
De site www.ideal.nl heb ik natuurlijk doorgelezen maar als ik daarmee genoeg info zou hebben zou ik hier niet gepost hebben.

Robert

Edit:
Bedankt pjonk, hieruit lees ik dat de bevindingen dus niet zo goed zijn. Of zit ik fout?

[ Voor 26% gewijzigd door BrainSmasher op 11-11-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de iDEAL faq staat
Interessant voor u?

Wilt u iDEAL aanbieden, neem dan contact op met één van de deelnemende banken voor meer informatie
Het hangt dus af van bij welke bank je bedrijf bij zit.
Je zou contact op kunnen nemen met de desbetreffende bank.

Als eindgebruiker van iDEAL vind ik het een uitstekend systeem. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrainSmasher schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:24:
De site www.ideal.nl heb ik natuurlijk doorgelezen maar als ik daarmee genoeg info zou hebben zou ik hier niet gepost hebben.

Robert

Edit:
Bedankt pjonk, hieruit lees ik dat de bevindingen dus niet zo goed zijn. Of zit ik fout?
Waarom geef je in de TS niet aan dat je die site al bekeken hebt ? Dan had ik ook niet 2 minuten van mijn tijd hoeven opofferen op die reactie te tikken.

Verder is die link van pjonk erg oud dus misschien hebben ze wel heel veel aanpassingen gedaan. Ik zou gewoon de bank even bellen voor verdere informatie daar zijn ze immers voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Je krijgt gewoon een handleiding inclusief code voorbeeld als je een ideal test omgeving aanvraagd. Implementeren is echt easy. :)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainSmasher
Ik ben niet zo een beller maarja, het lijkt me wel de beste optie.
In ieder geval bedankt voor de reactie.
Als er nog meer mensen zijn met ervaring over iDeal hoor ik dit graag.
Waar ik wel al achter ben is dat de banken verschillende tarieven rekenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En hoe is dit topic verschillend t.o.v. Ideal professional integreren, welk tijdsbestek nodig? behalve dat je om ervaringen vraagt die weer in de andere voorgenoemde topics te vinden zijn?

Je zult gewoon de documentatie moeten opvragen, of je nou een beller bent of niet.

Overigens werken wij met iDeal (via Triple Deal voorheen, nu via Ogone) en moet ik zeggen dat we an sich niks te klagen hebben op de occasional storing na.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 11-11-2006 23:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainSmasher
Welk pakket dan trouwens als ik vragen mag: Basic of Advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BrainSmasher schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:55:
Dat doet er toch helemaal niet toe? iDeal = iDeal :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
BrainSmasher schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:15:
Zijn er hier ook mensen die al bekent zijn met Ideal....
Hoe goed werkt het voor julie?
Is het makkelijk te implementeren?
En hoe krijgt het bedrijf dan uiteindelijk te weten of er een betaling gedaan is? per Mail?
Ik ben goed bekend met iDeal en ben er an sich erg tevreden over. De implementie is niet al te lastig als je goed bekend met php (andere versies zijn ook mogelijk).

Hoe het bedrijf te weten komt dat een betaling is ontvangen, hangt helemaal van je implementatie af. In principe sluist de bank de gebruiker na de transactie terug naar de webshop en vanaf dat moment kun je middels een xml-bericht bij de bank de status van de betaling opvragen. In ons systeem krijgen inderdaad zowel de klant als de verkoopafdeling een mailtje van een geslaagde betaling, maar dat kun je natuurlijk ook anders oplossen.

Wij zitten voor iDeal bij de ING/Postbank omdat er daar geen abo-kosten bij komen kijken.
BrainSmasher schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:55:
Er schijnt inderdaad onderscheid te zijn. De php-programmeur die een flexibele webshop bouwt voor een klant kiest natuurlijk voor Advanced :P . (Eigenlijk heb ik geen idee wat Basic inhoud, maar volgens mij ben je dan zeker minder flexibel.)

[ Voor 17% gewijzigd door MIster X op 12-11-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainSmasher
Hartstikke bedankt mister x,
Met php ben ik vrij goed bekent dus dat moet geen probleem worden.
En ook zoals jullie het hebben wouden ze het ook bij het bedrijf van mij hebben, dus mail naar klant + verkoopafdeling.

Eerst werd ik door iemand doorverwezen naar de rabobank site waar dus inderdaad abbonnements kosten zijn en wij dan dus waarschijnlijk ook voor de Postbank gaan.

Met deze informatie heb ik dan denk ik eerst wel genoeg en zal maadag dan eens met de Postbank gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

het hele mailtjes versturen is niet iets dat iDeal voor je afhandeld hoor. Het hele webshop en botificatie gedeelte zul je zelf moeten bouwen. iDeal is enkel een requestje met de gewenste betaling naar de bank sturen, een gebruiker doorsturen naar een pagina van de bank en uiteindelijk via een requestje aan de bank opvragen of de betaling goed gegaan is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rabobank:
Afbeeldingslocatie: http://www.blackspotsoftware.com/files/private/got/2006-11-12_ideal.jpg
Veel verschillende mogelijkheden en prijzen bij de rabobank... blijf ze maar duur vinden met dit soort zaken.

bron: http://www.rabobank.nl/im...kheden_ideal2_1626490.pdf

Postbank:

Afbeeldingslocatie: http://www.postbank.nl//vgn/images/portal/cit_764/47/14/514685302ideal_mogelikheden.jpg
iDEAL is de standaard voor gegarandeerde betalingen via Internet. Als webwinkelier betaalt u bij Postbank alleen voor de transactiekosten..
0 t/m 500 transacties per maand € 0,75 per transactie
501 t/m 1000 transacties per maand € 0,70 per transactie
1001 t/m 1500 transacties per maand € 0,65 per transactie
meer dan 1500 transacties per maand bel met Postbank Zakelijk: (020) 565 50 10
ING bank:

Zelfde als Postbank

ABN bank:

Zelfde als Rabobank, duur dus :P

bron: https://www.abnamro.nl/nl...rekenen_via_internet.html

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainSmasher
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 00:12:
Rabobank:

Veel verschillende mogelijkheden en prijzen bij de rabobank... blijf ze maar duur vinden met dit soort zaken.
Ja ik vindt die abonnements kosten wat overdreven hoog.

[ Voor 68% gewijzigd door BrainSmasher op 12-11-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
De basic versie is niet zo duur, jammer dat je ook al je producten dus in iDeal moet knallen voordat het goed werkt, en nog leuker dat je dus geen import kan doen op die iDeal productenlijst, dus alles met het handje invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainSmasher
Oh dat is goed om te weten.
Is dat ook bij advanced zo dat je die handmatig in moet voeren want dan mag ik iets van 200 artikelen in gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
BrainSmasher schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:03:
Oh dat is goed om te weten.
Is dat ook bij advanced zo dat je die handmatig in moet voeren want dan mag ik iets van 200 artikelen in gaan voeren.
Zoals ik het begrijp worden bij Basic de pagina's waar de verkoop plaatsvindt extern gehost.
Bij advanced wordt het iDeal-systeem door jou in je shop gebouwd, daar kun je dus alle kanten mee op.

Hier staat alles wat je hebben moet:
iDEAL Referentiegids Winkel Integratie
iDEAL Basic Integration
iDEAL Advanced Integration PHP (incl. sourcecodes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30
Megamind schreef op zondag 12 november 2006 @ 08:38:
De basic versie is niet zo duur, jammer dat je ook al je producten dus in iDeal moet knallen voordat het goed werkt, en nog leuker dat je dus geen import kan doen op die iDeal productenlijst, dus alles met het handje invoeren...
Binnen Basic heb je 2 soorten: productlijst benadering zoals Megamind beschrijft (handig als je een beperkt aantal producten voert, bijv. 5 verschillende sokken), en hashcode benadering (voor als je wat meer producten voert. Bij hashcode hoef je geen producten in te voeren op iDEAL dashboard.

Echter Advanced is by far flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainSmasher
Ok tnx... daarmee weet ik verder genoeg.
Maar dan nog 1 punt:
ik ben nog niet bekent met openssl: is dit iets wat door de host ondersteunt moet worden of is dat alleen een soort script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:53

MBV

ken je httpS? Het verschil tussen http en httpS is SSL, Secure Socket Layer. Alle verkeer wordt daarmee versleuteld.
Als jij naar hun verbinding maakt via HTTPS hoef je niks extra te doen, ondersteunt PHP bij mijn weten vanzelf.
Als jij verbinding via HTTPS naar je klanten moet maken, zal je een certificaat aan moeten maken, en zal je bij je hoster HTTPS moeten instellen, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
BrainSmasher schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:19:
Ok tnx... daarmee weet ik verder genoeg.
Maar dan nog 1 punt:
ik ben nog niet bekent met openssl: is dit iets wat door de host ondersteunt moet worden of is dat alleen een soort script?
Een HTTPs-verbinding is naar je klanten toe leuk, maar niet noodzakelijk om van iDeal gebruik te maken.

Je zult echter wél een certificaat moeten aanmaken om te kunnen communiceren met je iDeal-bank, en dat kan met software van OpenSSL. Dat certificaat moet op jouw server staan en tevens worden ge-upload naar iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BrainSmasher schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:19:
Als je niet bekend bent met iets, wat let je dan om het even op te zoeken? :) We verwachten hier op GoT wat van eigen inzet van een gebruiker, en dat mis ik in dit topic behoorlijk. Ten eerste vraag je naar de bekende weg, want je vragen zijn hier al vaker voorbij gekomen, wat je door simpelweg even te zoeken op de term iDeal al uitgevonden zou hebben. ;)

Met de topics uit het verleden die hierboven gelinkt worden en de search moet je er verder wel uit kunnen komen. Als je concrete vragen hebt, dan kun je hier wel weer terecht, maar lees dan wel eerst even Programming Beleid - De "quickstart" door. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.