Toon posts:

s939 upgrade dilemma.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gamen, en dan css en america's army in het bijzonder, aao is op dit moment erg zwaar voor de cpu en ik wil daarom een nieuwe cpu.
Ik heb nu:
Asrock DUALSATA939
amd3500+ 2,51 ghz
2x1gb kingston ddr400 cl3
xfx 7600gt

Het mobo is een beetje cheap.. Maar ik krijg van me schoonouders een DFI Lanparty Ultra-D/G nF4 voor kerst dus dat moet dan wel snor zitten. Ik ben me er ook van bewust dat 939 een beetje oude tijd is maar ik heb geen zin om nieuw geheugen te kopen. Omdat ik een nieuw mobo krijg verkoop ik mijn oude mobo+cpu+zm-cnps7000 voor ong. 130 dus nieuwe cpu is dan in principe een kleinere investering.

ik wil de cpu wel overclocken en als koeling twijfel ik nog tussen Scythe Infinity en Zalman CNPS9500.
maar nu is de vraag, welke cpu, ik wil zeker voor een dual core gaan. america's army ondersteunt dat niet maar als aa dan op 1 core loopt en de rest op die andere moet dat helpen. het feit waardoor ik nu twijfel is dat bvb de x2 4400 en x2 4800 een 1mb bus hebben en de 3800+ etc niet.
is dat nou echt belangrijk, is het beter om bvb te oc'en en levert het nou echt wat meer op.

ik twijfel dus tussen x2 4200+, 4400+, 4600+, 4800+ en die 2 koelers.
budget is niet echt een punt, hou alleen niet van onnodig geld uitgeven, dus ook belangrijk bij keuze is in welke mate je het kan oc'en, met beetje tweaken 50 euro uitsparen is nooit mis. }:O

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier vindt je zat benchmarks waar al jou gekozen CPU's bijzitten.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Was het niet zo dat een 4000+ X2 per core net zo snel was als 1x 3500+, ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat je CPU bottlenecked, AA is trouwens gebaseerd op de unreal2 engine, misschien dat je daar in benchmarks wat aan hebt.

Maar ik denk ook dat het verschil van 3500+ naar 4200 of 4400+ X2's redelijk klein is.. ik zou als ik jou was eerst even de hardeschijf formatteren en alle instellingen goed na gaan van de bios, en windows e.d want volgens mij moet je AA met deze specs zwaar hard kunnen draaien :)

Groeten

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
aa is idd op unreal2 engine ja. maar het is nu 2.7 met ai en voertuigen erbij enzo. te zwaar geëdit. in source trek ik in gesloten stukken 200+ fps en in aa is max op 85 maar bvb op een nieuwe map, Dusk, met 1/2 enemies is het al snel 30 fps.

aao is niet te vergelijken met unreal op dat punt.

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

ik zou die centen in mn zak houden(en wat anders voor sinterkerst vragen) en voor css een nette config zoeken. *jij moet makkelijk 100fps strak halen
*
voor americans armie geen idee..

http://www.adf-hq.nl

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand uitleg geven over die 512kb en 1mb bus?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik neem aan dat je de cache bedoelt. Wat voor effect het heeft op de performance is makkelijk te vinden met de search. Zie bijvoorbeeld Zit er prestatieverschil in hoeveelheid L2 cache?
Of in het algemeen: wat is nou cache??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik mis een hoop inzet en research bij jou. Begin eens hier: PMG FAQ » Welke CPU moet ik nemen? Daarin staat duidelijk uitgelegd hoe je een CPU moet uitzoeken :)

FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 13-11-2006 06:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.