Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ik kan bij een telecomboer die er nog een paar in het magazijn vond een A701 krijgen bij een verlenging van m'n abbo. 2 jaar geleden was ik al best onder de indruk van dit toestel. Ik heb de indruk dat het nog steeds vrij uniek is met sirf3 en een 2.8" scherm. Komt net even groter over dan dingen als de htc p3300.

Wat ik probeer te vragen, zouden jullie als ervaren A701 gebruikers er nu nog een nemen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Hellllll noooooooooooo. Er zijn eigenlijk maar drie dingen die mij ernstig irriteerden.

- BT headset koppeling is een drama
- Als ik opneem moet ik wachten voordat ik kan praten
- Instabiliteit die optreedt als je iets anders installeert.

Als je een telefoon zoekt waar je zelf weinig op gaat installeren, niet erg vind om 1 seconde te wachten voordat je kunt praten en geen tools wilt installeren. Dan is het een goed toestel :)

Het zal echt XX-jaar duren voordat ik weer een Mio koop. Degelijk spul, maar support is hun iets aliën.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:45
Die Bruine schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:24:
Hellllll noooooooooooo. Er zijn eigenlijk maar drie dingen die mij ernstig irriteerden.

- BT headset koppeling is een drama
- Als ik opneem moet ik wachten voordat ik kan praten
- Instabiliteit die optreedt als je iets anders installeert.

Als je een telefoon zoekt waar je zelf weinig op gaat installeren, niet erg vind om 1 seconde te wachten voordat je kunt praten en geen tools wilt installeren. Dan is het een goed toestel :)

Het zal echt XX-jaar duren voordat ik weer een Mio koop. Degelijk spul, maar support is hun iets aliën.
Wel wel wel ik heb maar 1 ding last van en dat dat je even moet wachten als je opneemt. Dit heeft mijn collega met zijn htc ook, dus wss een windows mobile probleempje.
Mijn BT headset werkt prima en accuraat.
Installeren extra programma's? Wel dat werkt prima.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo, 2 heel verschillende meningen. Welke rom versie draaien jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:20
Wijnands schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:28:
R65, draait goed, toestel is nu wel weg vanwege de ernstige stoorgeluiden bij het bellen.

Als ik hem terugkrijg, ga ik eens proberen om WM6 erop te zetten, via Usenet is per gisteravond een goede, Engelstalige WM6 versie verkrijgbaar.

mvg

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou, ik heb nog een week voordat ik m'n keuze mag maken.Als je voor die tijd nog nieuws hebt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Wijnands schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:28:
Ik draai versie V65.
ScanWeb schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:06:
[...]

R65, draait goed, toestel is nu wel weg vanwege de ernstige stoorgeluiden bij het bellen.

Als ik hem terugkrijg, ga ik eens proberen om WM6 erop te zetten, via Usenet is per gisteravond een goede, Engelstalige WM6 versie verkrijgbaar.
Kun jij deze rom hier ook als link neerzetten? Ik wil graag de nieuwe rom proberen!

Klaas

• Wijnands
Ik heb flink wat zitten lezen op http://www.miousers.co.uk en dat 1 a 2 seconden wachten lijkt veel voor te komen. Verder melden nogal wat mensen problemen met BT headsets. Wel een jungle aan ROM's in omloop voor dat ding zeg. 8)7

Ik weet 't nog niet.... vind 't een mooi toestel maar uiteindelijk heb ik een betrouwbaar l**ijzer nodig en geen gadget die voor 99% betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28
http://www.miousers.co.uk/viewtopic.php?t=3603
ROM RZX-WM6-WWE Modified 24-11-2007

[ Voor 32% gewijzigd door The Source op 24-11-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Weet iemand misschien al meer over de A702 ? Dit toestel zou eind deze maand in de winkels verschijnen maar ik heb hem nog nergens gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Cool! Ik draai hem nu. Hij is echt veel sneller dan de Oki 024 die ik eerst draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een shortcut van TomTom op m'n vandaagscherm wil hebben, hoe plaats ik die daar? Ook een koppeling maken naar de Startup map? Kan namelijk de .exe van TomTom niet vinden :D

En dan nog iets:

Als ik in m'n Outlook 2007 een agendapunt invoer en dan sync zie ik hem niet terugkomen in mijn a701. Als ik het andersom doe en op de a701 invoer krijg ik ze wel weer in outlook te zien na syncen!

Wat is hier het probleem??

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Een link naar TomTom doe je simpelweg vanuit je Today instellingen, mits je de TOmTOm Today plugin hebt geistalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:12:
En dan nog iets:

Als ik in m'n Outlook 2007 een agendapunt invoer en dan sync zie ik hem niet terugkomen in mijn a701. Als ik het andersom doe en op de a701 invoer krijg ik ze wel weer in outlook te zien na syncen!

Wat is hier het probleem??
Ik dacht ook de calendar bij mij met WM6 ook niet goed werkte. Maar bij mij laat hij nu alleen de eerstvolgende afspraak zien ipv meerder zoals ik bij de oki24 rom had. Weet iemand hoe je dit kan aanpassen? Ik kan het niet vinden in de setup of op google.

Verders was de Oki24 (icm met spb pocket plus) bij mij een ramp. Nu met WM6 (zonder spb) doet ie het perfect (3 dagen stabiel zonder problemen). Weet alleen niet of het ook aan Spb lag maar dat komt er bij mij nu niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:03:
[...]

Ik dacht ook de calendar bij mij met WM6 ook niet goed werkte. Maar bij mij laat hij nu alleen de eerstvolgende afspraak zien ipv meerder zoals ik bij de oki24 rom had. Weet iemand hoe je dit kan aanpassen? Ik kan het niet vinden in de setup of op google.

Verders was de Oki24 (icm met spb pocket plus) bij mij een ramp. Nu met WM6 (zonder spb) doet ie het perfect (3 dagen stabiel zonder problemen). Weet alleen niet of het ook aan Spb lag maar dat komt er bij mij nu niet meer op.
settings -> today -> tab items -> calender selecteren -> option knop -> selecteer upcoming events ipv next appointment.
Wellicht dat today timeout ook invloed heeft (settings -> today -> tab items)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03-2023
ik heb ook een probleem met mijn mio a701 ik kan geen kontact maken met mijn computer en mijn rom is denk vekeerd geupdate wat kan ik daar aan doen kan iemand mijn helpen groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:20:
[...]

settings -> today -> tab items -> calender selecteren -> option knop -> selecteer upcoming events ipv next appointment.
Wellicht dat today timeout ook invloed heeft (settings -> today -> tab items)
Niet goed gezocht dus. Nu werkt het zoals ik het had. Tnx.
Wat doet de today timeouw eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het synchen van mijn Agenda? :*(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Is het iemand hier al gelukt om zijn A701 te syncen in Linux (SynCe, Evolution of Exchange). Ik heb geprobeerd mijn Kernel te patchen met extra USB drivers die te downloaden zijn van de SynCe site, maar heb daar nog geen succes mee behaald. Standaard heeft de Kernel geen support voor de Mio A701.

Verwijderd

OK, zojuist ook alles gereset naar fabrieksinstellingen maar nog steeds geen perfecte sync van agenda! Ik kan invoeren wat ik wil in Outlook 2007 maar het komt simpelweg niet op mn mio, maar andersom sync het ding wel perfect. Invoer op de mio en vervolgens zie ik het verschijnen in mn Outlook agenda.

Of komt het omdat ik nog steeds op de R.45 zit?

Heeft er nou werkelijk niemand een ideetje wat het kan zijn?

Edit: Hier op m'n werk draaien we nog Office 2003, en daar werkt alles wel zoals het hoort. Lijkt dus alsof Outlook 2007 het conflict geeft..

Edit2: Yup, thuis nu ook 2007 naar 2003 gezet, en het werkt weer als een trein. Big finger for Bill Gates en z'n 2007..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Deze wil ik jullie niet onthouden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=343256

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y159/ac8dl/S2U2/Screen114.png

Erg leuk front-end. Geeft je A701 (en andere) een iPhone achtige slide to unlock mogelijkheid.
Let op, deze is NIET illegaal ivm Apple copyrights, dezelfde ontwikkelaar heeft vroeger wel een soort iPhone interface voor WM gemaakt, echter is de ontwikkeling hiervan gestaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Erg cool! Veel beter dan de oudere versies van S2U

Verwijderd

Bram77 schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:23:
[...]

Cool! Ik draai hem nu. Hij is echt veel sneller dan de Oki 024 die ik eerst draaide.
Heb je toevallig ook de Dutch spelling.cab erop geknald? Ik krijg hem met geen mogelijkheid werkende :S Of is het geen word compilation mod? Ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Nee, die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde, vind je dat met sms niet vervelend dan? Die engelse word suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik sms vrij weinig en mis het eigenlijk ook niet nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren enne dames??

Ik heb alles in huis voor een rom update,weet ook hoe en wat
echter een ding twijfel ik over.
Ik maak altijd backups van mijn Mio,omdat ik nogal eens wat ander wil...bijv:Spb Plus,of Wisbar 2 enz enz deze toverarij doe ik dan backupen als het lekker werk enz (backups haal ik dan ook naar pc.
en nu draai ik met Ilauncher en Tt navigator en Miomap v3 (weer backupje),als ik nu de rom erop zet
kan daarna de backup terug of,alles opnieuw instaleren??
misschien domme vraag,maar beter domme vraag dan dom geklooi toch.

Merry Xmas all

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/5559/pccapturemioa701today18tk2.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een volledige backup maken van je Mio, met SPB Backup maar ook van je huidige ROM.

snapie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Binnenkort kan ik van m'n broer een mio a701 lenen. Wat zijn de laatste (goede) rom-updates, en kan ik WM6 erop zetten? Of geeft dat weinig voordelen t.o.v WM5. Laatste vraag: welke versie van tomtom draait hier goed op? Qua processorcapaciteit bedoel ik dus.

Ik hoorde namelijk dat de nieuwe nokia N95 schokkerig is met tomtom, en ik lees hier eigenlijk niets dan goeds over de a701 en tomtom, dus vandaar mijn vraag.

--edit---

Wat een gedoe zeg, om een goede rom te vinden, en wat je dan moet downloaden, oki dit, oki dat, wwe, updated blabla, zie door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Ugchel op 02-01-2008 20:48 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort de nieuwe WM6, werkt heel goed met tomtom.

Geen gezeik, problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:18

Luke!

#Treinbaas
MioMap op mijn A701 heeft heel veel moeite met een GPS-signaal vinden. Duurt vaak tien minuten, of hij komt niet verder dan vier of vijf satelieten. Instellingen: protocol NMEA, poort COM2, Baud rate 57600. Downloaden van recente Ephemeris-file haalt niets uit. Is daar iets aan te doen? Het is erg vervelend als ik het ding een half uur voor ik wil gaan autorijden aan moet zetten in de hoop dat 'ie na een half uur kan gaan navigeren...

Edit: Bij wijze van test heb ik ook eens TomTom Nav.6 geïnstalleerd. Daarbij hetzelfde probleem: de ene keer direct verbinding, een uur later niks. Nu vindt hij bijvoorbeeld wel direct elf satelieten, maar pikt geen signaal op ("Geen bruikbaar GPS-signaal").

[ Voor 29% gewijzigd door Luke! op 16-01-2008 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Luccus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:08:
MioMap op mijn A701 heeft heel veel moeite met een GPS-signaal vinden. Duurt vaak tien minuten, of hij komt niet verder dan vier of vijf satelieten. Instellingen: protocol NMEA, poort COM2, Baud rate 57600. Downloaden van recente Ephemeris-file haalt niets uit. Is daar iets aan te doen? Het is erg vervelend als ik het ding een half uur voor ik wil gaan autorijden aan moet zetten in de hoop dat 'ie na een half uur kan gaan navigeren...

Edit: Bij wijze van test heb ik ook eens TomTom Nav.6 geïnstalleerd. Daarbij hetzelfde probleem: de ene keer direct verbinding, een uur later niks. Nu vindt hij bijvoorbeeld wel direct elf satelieten, maar pikt geen signaal op ("Geen bruikbaar GPS-signaal").
compoort 2 is ook niet de goede. Der is speciale gps-poort. Weet effe niet meer hoe die heet. Als je in miopak door de compoorten heen bladert zie de die zelf staan. Deze heeft een aparte naam. Dan werkt het wel goed. En ow ja houd geen vingers aan de bovenkant van het apparaat. dan krijg je aardig minder gps signalen binnen.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

klaasopurk schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:44:
[...]

compoort 2 is ook niet de goede. Der is speciale gps-poort. Weet effe niet meer hoe die heet. Als je in miopak door de compoorten heen bladert zie de die zelf staan. Deze heeft een aparte naam. Dan werkt het wel goed. En ow ja houd geen vingers aan de bovenkant van het apparaat. dan krijg je aardig minder gps signalen binnen.
De COM port voor directe toegang tot de interne GPS hardware op een Mio A701 is GPS_HWCOM (NMEA, 57600 bps). Als je deze port gebruikt, weet je zeker dat je GPS zal werken. Nadeel is dat deze port niet kan delen (voor als je meerdere GPS applicaties tegelijk wilt draaien).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:18

Luke!

#Treinbaas
The Zep Man schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:56:
[...]
De COM port voor directe toegang tot de interne GPS hardware op een Mio A701 is GPS_HWCOM (NMEA, 57600 bps). Als je deze port gebruikt, weet je zeker dat je GPS zal werken. Nadeel is dat deze port niet kan delen (voor als je meerdere GPS applicaties tegelijk wilt draaien).
Precies, deze gebruik ik dus. In TomTom wordt 'ie onder deze naam weergegeven, in MioMap als Com2. Daar ligt het dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ff lui, waar kan ik het makkelijkst aan een nieuwe stylus komen? Ik heb niet gezocht :p. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:45:
Ik ben ff lui, waar kan ik het makkelijkst aan een nieuwe stylus komen? Ik heb niet gezocht :p. Excuses.
Ik wilde je het vertellen, maar toen las ik dat je lui was. Zoek ze. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem, ook na laatste rom te hebben geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
Ik kan voor 160E een a701 kopen,helemaal nieuw(van een winkel,gaat uit de roelatie) Is deze telefoon het geld waard? Hij is al wat jaartjes oud, geen idee of er al vergelijkbare moderne toestellen zijn met dezelfde specs.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met WM6 erop vindt ik het een fijn apparaatje. WM5 was erg onstabiel bij mij. Ik vindt 160euro niet veel.

• Bram77
160 euro is geen geld! Ze hebben echt een prachtig apparaatje gemaakt bij Mio. Ik heb hem nu een jaar of twee maar hij kan nog prima matchen met de nieuwste vergelijkbare apparaten.

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

pingkiller schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:00:
Ik kan voor 160E een a701 kopen,helemaal nieuw(van een winkel,gaat uit de roelatie) Is deze telefoon het geld waard? Hij is al wat jaartjes oud, geen idee of er al vergelijkbare moderne toestellen zijn met dezelfde specs.
Hebben ze er meerdere? Ik zou er ook wel een willen! :9

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
rik schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:45:
[...]

Hebben ze er meerdere? Ik zou er ook wel een willen! :9
Helaas, dit is de laatste. Hij is ook gedeeltelijk zo goedkoop omdat ik korting krijg via mijn broertje(hij werkt bij een telefoon winkel). Ik ga hem vanmiddag trouwens ophalen, ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door pingkiller op 28-02-2008 11:04 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:08:Downloaden van recente Ephemeris-file haalt niets uit. Is daar iets aan te doen? Het is erg vervelend als ik het ding een half uur voor ik wil gaan autorijden aan moet zetten in de hoop dat 'ie na een half uur kan gaan navigeren...
Ephemenis werkt alleen als TomTom op compoort 4 zit. Dan heb je een gps fix binnen 10 seconden.
Als je GPSUtil.rar installeert dan forceer je dit: Zie deze site onder utilities.
http://www.a701.org/MioSoft/
Daarna een soft reset uitvoeren en TomTom op com4 zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
En weet iemand waar die WM6 rom elders te vinden is dan Rapidshare?

Gevonden!

[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 27-06-2008 19:46 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

loewie-643- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:44:
En weet iemand waar die WM6 rom elders te vinden is dan Rapidshare?

Gevonden!
Je kan gewoon het (onofficiele) A701 forum bezoeken. Is de xda-developers voor de A701. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Heb WM6 inmiddels lopen met navigator 7 erg lekker allemaal. ik ga er zowaar nog mee bellen ook!
Is die vertraging er wel al uit tijdens het opnemen?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben een nieuweling, en heel onervaren met dit soort toestellen..... Ik heb dus onlangs op marktplaats de Mia A701 gekocht omdat ik een telefoon zocht waarin ik een makkelijke agenda had, opslag foto's en video's, sms-en en een navigatiesysteem had. Uiteindelijk dus op deze uitgekomen. Tot op heden werkte de Mio perfect alleen nu kreeg ik zopas een sms-je van mijn man. Deze wilde ik beantwoorden en met dat ik op verzenden druk krijg ik een zwart scherm en start de Mio opnieuw op. Dit gebeurd nu dus telkens wanneer ik naar het messaging gedeelte wil.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Ik heb al contact gehad met de verkoper van de Mio maar die verwees mij o.a. naar dit forum en ander een reset van het toestel maar dan ben ik de tomtom dus kwijt (en alle andere gegevens..... ).....

Degene die mij kan helpen wordt beloont met eeuwige dankbaarheid. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dit soort problemen zijn vaak lastig op te lossen. Een 'hard reset' zal er inderdaad voor zorgen dat TomTom (en andere niet-OS informatie) verdwijnt. Echter, dit is wel vaak de oplossing. En je kan natuurlijk TomTom gewoon herinstalleren vanuit het originele installatie-medium. Er wordt niets van de SD-kaart verwijderd bij een hard reset. De kaarten van TomTom blijven dus zowieso op de SD-kaart staan. Het enige dat je moet doen is TomTom als applicatie herinstalleren.

Al blijft het probleem aanhouden dan kan je een nieuwere ROM proberen. Je vindt de meest actuele ROM's (en installatie instructies) op het onofficiele A701 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor je reactie!

Kan wel merken dat ik er echt geen kaas van gegeten heb want snap er helaas weinig van.... Ik heb de telefoon dus zo in deze staat van iemand gekocht... er zit inderdaad wel een SD kaart in, maar wat daar allemaal op staat en hoe en wat?

Ik denk dat ik hem maar een reset geef dan en dan Marktplaats weer op schop want ik kan er helaas niets mee omdat me de kennis gewoon ontbreekt.... jammer maar helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wat heb je ervoor betaald? Anders heb ik wel interesse..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Diana75:

Ik herken dat. Bij het opstarten niet je pincode invoeren zodat je telefoon uitgeschakeld blijft. Dan ga je naar de sms. Daar staat je sms bij drafts. De sms verwijderen en dan kan je als het goed is weer je telefoon inschakelen. Mocht je geen pincode hebben dan moet het ook wel werken om na het opstarten je mio in flight modus te zetten. Ik heb dit probleem onder WM6 een paar keer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purper
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 13:48
@ Diana75 en anderen:

In WM5 en WM6 zit een fout met bepaalde SMS berichten. Indien de lengte van het bericht aan een bepaalde lengte voldoet krijg je dit probleem. Verwijderen zoals hierboven beschreven lost het op of de lengte van het bericht aanpassen.

Dit is dus NIET alleen een A701 probleem!

Voor de geinterresseerden onder ons:

The buggy numbers for which WM5/6 restarts when trying to write an SMS of that length are any of the following endless sequence: 126, 127, 128, 272, 273, 274, 425, 426, 427, etc.. (the formula is below)... So if you write

ONE SMS, then 126,127 and 128 are forbidden lengths,
if TWO SMS, then 272, 273, 274,
if THREE SMS, then 425, 426, 427, etc.

So simply check that the SMS you write is of any length other then anyone from this sequence. For those more mathematically oriented I attach the formula too:

MP(N) = (160 - sgn(([(N+2)/3])-1)x7)x([(N+2)/3]) - 34 + ((N-1) mod 3)
for each positive N.

where sgn() is signum, [] is the integral part and mod is modulus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet een keuze maken voor morgenochtend: een E-TEN M700 of MIO A701. Mijn dilemma?
Ik kom er niet uit! Bij M700 vind ik gelduiskwaliteit stukken belangrijker dan een toetsenbord.
Heb ook niet veel tijd om all reactie op de topic deel 1, en 3 te lezen (Mod: mijn excuses, maar de volgende keer zal ik het wel doen. Beloofd!).

Wie kan me overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie-643- schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:18:
Heb WM6 inmiddels lopen met navigator 7 erg lekker allemaal. ik ga er zowaar nog mee bellen ook!
Is die vertraging er wel al uit tijdens het opnemen?
Wat is jouw indruk over de a701? Ik kan er vandaag een overnemen van iemand, maar weet niet waar ik aan begin. Wil graag een ding met ingebouwde gps en dat heeft deze...Kan je me overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-v
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 20:03
[b][message=30447677,noline]Al blijft het probleem aanhouden dan kan je een nieuwere ROM proberen. Je vindt de meest actuele ROM's (en installatie instructies) op het onofficiele A701 forum.
De "oude" onofficiele A701 forum bestaat niet meer helaas. Er is een nieuw forum waar de oude leden zich langzaam aan aan het verzamelen zijn. Ga naar de Unofficial A701 Forum Reloaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Even een kick in dit topic. Sinds enige tijd werkt de trilstand van mijn a701 niet meer. Het is weliswaar geen onoverkomelijk probleem, maar ik wil het toch graag opgelost hebben. Het ligt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan de trilmotor zelf, want bij een test in UBoot werkte het kreng namelijk ook niet.

Weet iemand:

- Waar je zoiets professioneel kunt laten vervangen en hoeveel dat ongeveer kost?
- Welke trilmotor er gebruikt wordt, met andere woorden: welke telefoon moet ik slopen om een trilmotor te vinden die past in/geschikt is voor de mio a701?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Waarschijnlijk kun je voor het geld wat het kost om dat te maken net zo goed een nieuwe (tweedehands) A701 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Enige tijd geleden heb ik een parrot ck3100 carkit gekocht. Werkt allemaal prima in combinatie met m'n mio, maar de geluidskwaliteit van inkomende gesprekken is zwaar klote. (Althans, diegene die iets tegen mij zegt en die ik hoor over de parrot, die kwaliteit is zwaar ruk.) Ik ben voor de gesprekspartner goed te verstaan.

Ik heb het getest met m'n vriendin en haar gevraagd een continue 'humming' geluid te maken. Het komt op de carkit over alsof ze om de miliseconde een korte pauze heeft, waardoor het ontzettend inspannend wordt om een gesprek te voeren omdat je jezelf zo moet inspannen.

Nu las ik dat het mogelijk ligt aan een probleem met de mio a701, en dat er mogelijkerwijs een fix/patch was, maar tot nu toe heb ik die nergens kunnen vinden. Heeft iemand enig idee of ik een andere ROM (en welke) kan installeren of dat er een andere oplossing is voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) Misschien nog eens tijd om weer eens het onofficiële mioforum eens te bezoeken?

Kijk hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:09
Woow thnx voor de link ik dacht dat mio dood was.

PS: Ik gebruik mijn mio nog met alle plezier
Pagina: 1 2 3 4 Laatste