NoFate schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:45:
Zou iemand eem reply kunnen plaatsen voor de newbies onder ons.
Ik heb dus de officiele 65 rom draaien met een fullupdate van de mio site.
Nu zou ik graag ook de 24 rom an oki willen.
Ik zou dus eigenlijk moeten gaan downgraden naar de 48 bootloader ofzoiets en dan kan ik de 24 rom gaan updaten.
Zou iemand alle stappen op een rijtje kunnen zetten die je moet doen om deze rom erop te krijgen?
Stappen voor een newbie dus! Inclusief de juiste download files...
Op de mioa701 forums zijn dus zoveel threads en stickys te vinden dat ik niet meer weet wat ik moet doen

En ik wil toch zeker zijn dat ik de juiste stappen onderneem! :-)
Bedankt voor deze moeite
Het kan behoorlijk verwarrend zijn, zeker als je de voor het eerst zelf gaat flashen. Het enige wat je hoeft te onthouden is dit:
Ten eerste, flash alleen je CE image via USB. Probeer niet te flashen vanuit een sd card of het flashen van bijvoorbeeld je UBOOT. Ten tweede, flash ALLEEN je CE image via USB
Ok, nu je weet dat je alleen je CE image moet flashen, dus laten we beginnen met het uitzetten van Active Sync op je PC.
1. rechtsklikken op het ActiveSync icoontje op je PC
2. selecteer "connection settings..."
3. haal de vink weg bij "allow USB connections"
Je hebt nu ActiveSync uitgezet zodat deze zich niet gaat bemoeien met de Mio als je die aansluit op je PC via USB. Door naar de volgende stap.
1. download de scoter rom update, bijv. van mijn
mirror
2. download de Ce Image die je wil gebruiken. Je kan kiezen uit de
Basic en de
Plus editie
3. pak het zip bestand uit. Het bestand met de naam BDTL0_SCOTERMSFLSH50.bin is je CE image
Je hebt nu alle bestanden die nodig zijn voor het uitvoeren van een flash van je CE image. We gaan nu de Mio gereed maken om een CE image flash te ontvangen.
1. zet je Mio uit en start de UBOOT menu. Hoe je dit het beste kan doen is verschillend. Bij mij werkt het volgende altijd: volume up + keypad down tegelijk indrukken, daarna op de rode telefoon knop 1 seconde lang drukken en dan weer loslaten terwijl je de volume up en keypad down nog steeds vasthoudt. Je komt dan in een menu terecht, de UBOOT menu.
2. kies voor "FlashROM upgrade" (beweeg met je keypad en selecteer met de middelste knop)
3. selecteer "CE img By USB".
je bent nu zover dat je Mio klaar is om een CE image te ontvangen.
1. sluit je Mio aan met de USB kabel
2. start de scoter rom update applicatie en klik op OK
3. selecteer het bestand BDTL0_SCOTERMSFLSH50.bin en klik op OK
4. volg de instructies die het programma aangeeft (je hoeft niks te doen, gewoon naar het scherm van je Mio te kijken
Als alles goed is gegaan na een minuut of 5 tot 10, dan is de flash gelukt. Ga uit het UBOOT menu van je Mio door Watchdog reset te kiezen.
Voordat je iets gaat doen met de nieuwe Rom moet je wel eerst een harde reset uitvoeren. Het maakt niet uit of je al iets geinstaleerd hebt of niet. Altijd na het flashen van een nieuwe ROM eerst een harde reset.
Ik weet niet of je hier voldoende aan hebt maar zolang je alleen kiest voor CE Image upgrade kan er niks mis gaan.
Zoals je ziet hoef je niet eerst naar een andere bootloader. Ik had ook R65 via de officiele installer en draai nu R024 met de bootloader van R65.
oh ja, als je klaar bent met flashen, vergeet dan niet om ActiveSync weer aan te zetten door de optie "allow USB connections" weer aan te zetten.
veel flash plezier...