Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Topicstarter

De Mitac Mio A701 - Part 3

Previews

A701: Voor diegenen die alles verwachten van één enkel draagbaar toestel
Met de Mio A701 bereik je het maximum op gebied van navigatie, communicatie en entertainment - met slechts één product dat perfect in je hand past. Dit toestel is net zo veelzijdig en legendarisch als het Zwitserse zakmes. De Mio A701 combineert een geintegreerde GPS, een mobiele telefoon en een PDA. De volledig functionele quad-band (GSM/GPRS) Windows Smartphone, gebaseerd op het Microsoft Magneto (Windows Mobile 5) besturingssysteem, daarbij een volledig functionele PDA met een 2.7 inch TFT touchscreen 2 en de ultragevoelige SirfStar III chipset, waarover ook de andere nieuwe toestellen beschikken, maken van dit product een echte topper.

Uitgerust zijn met een supersnelle 520 Mhz processor en 192 MB geheugen betekent dat de Mio A701 uitermate geschikt is voor zowel routeberekening als email als gaming. Een 1.3 megapixel camera en Bluetooth 1.2 vervolledigen het lijstje. De Mio A701 wordt één van de meest complete, modieuze en stijlvolle toestellen op de markt.
http://www.mio-tech.be/

Mio A701: navigerende telefoon
"Met de Mio A701 smartphone bereik je het maximum op gebied van navigatie, communicatie en entertainment - met slechts één product dat perfect in je hand past. Dit
De Mio A701: de eerste telefoon met geïntegreerde GPS-antenne
toestel is net zo veelzijdig en legendarisch als het Zwitserse zakmes," aldus een woensdag verspreid persbericht.
Uniek is navigatie op een smartphone zeker niet. Op een Windows-telefoon als de Orange SPV C500/550, en een groot deel van de moderne Nokia smartphones, kun je prima de navigatiesoftware van TomTom of Route 66 draaien, in combinatie met een Bluetooth 'GPS-muis'. Wel een primeur is dat je met de Mio A701 een smartphone koopt waar de navigatie (voor de Benelux) al op is voorgeïnstalleerd én dat de GPS-antenne ('-muis') is geïntegreerd in de telefoon zelf.
De quad-band (GSM/GPRS) Windows Smartphone is gebaseerd op het Microsoft Magneto(Windows Mobile 5) besturingssysteem. Het is niet alleen een draagbaar navigatiesysteem, maar ook een volledig functionele PDA met een 2.7 inch TFT touchscreen.
Ook op deze Mio vind je de ultragevoelige SirfStar III-chipset voor GPS-ontvangst. De telefoon is toegerust met een 520 Mhz processor en 192 MB geheugen. Volgens de Mio voldoende vermogen voor zowel routeberekening als email en gaming. Een 1.3 megapixel camera en Bluetooth 1.2 vullen de lijst aan.
http://www.winmagazine.nl/

Filmpjes

http://www.fs-newmobile.com/
http://www.fs-newmobile.c...701/video_mio_a701_01.avi
http://www.fs-newmobile.c...701/video_mio_a701_02.avi
http://www.fs-newmobile.c...701/video_mio_a701_03.avi

Specificaties

Algemeen
  • 520MHz Intel XScale PXA270 processor
  • 128 MB RAM
  • 64MB ROM
  • Windows Mobile 5
  • 2.7" QVGA screen
  • quad-band GSM/GPRS
  • geintregeerde GPS ontvanger
  • Bluetooth 1.2
  • 1.3MP camera
  • SD/MMC slot
Afmetingen
  • Lengte 10,7 cm
  • Hoogte 1,9 cm
  • Breedte 5,7 cm
  • Gewicht 148 gram
In de doos
  • De A701
  • 1300 mAh batterij
  • Stylus (2x)
  • Thuislader
  • USB-synchronisatiekabel
  • Autolader
  • Autohouder + zuignaparm voor voorruitmontage
  • Leren draagtas
  • Scherm beschermer (3x)
Prijs

Veel gestelde vragen & antwoorden

BLUETOOTH
quote:
-Baco- schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:44:
Kan iemand een korte uitleg geven over het maken van een bluetooth verbinding? Ik krijg het niet voor elkaar. Dan kan ik het daarna meteen in de startpost meenemen.
Smarty77 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:22:
[...]

Tis niet zo moeilijk..

- activeer bluetooth op je pc (zorg dat ie gedetecteerd kan worden, meestal standaard)
- start bluetooth op je mio
- start active sync op je mio
- Selecteer via menu "vebinden via bluetooth"
- je krijgt een melding dat ie geen pc kan vinden en of tie een nieuw partnerverband moet maken
- kies dat ie dat moet gaan doen
- je mio gaat zoeken en moet je pc tegen komen
- je klikt je pc aan en volgende
- je moet een code opgeven (ik kies altijd ff een 4 cijferig getal) volgende
- op je pc vraagt ie nu ook om een code, dit is dus de code van hier boven
- en nu komt de truck!!
- je krijgt op je mio nu de beschikbare poorten te zien dit is alleen "serieel"
- je moet nu in activesync van je pc naar verbindingsinstellingen gaan en zorgen dat de juiste poort geslecteerd staan... Soms staat dit in je bluetooth software op je pc... anders is het testen en proberen elke keer een poort selecteren en dan weer op je mio "vernieuwen" selecteren

Op een gegeven moment als je de juiste poort hebt gevonden krijg je op je mio Active sync te zien als keuze... deze klik je aan en tadaaaaaaaa je kunt active syncen.... Als je in verbindings instellingen nu ook nog selecteerd dat de verbinding contact maakt naar internet dan kun je ook nog draadloos internetten!
Ik wil het MIO menu weghalen maar dan valt ook de handige statusbalk, onder aan het scherm, weg
Maak een shortcut naar allinone.exe in je startup map, deze staat in je windows map. Hierna kan je het Mio menu natuurlijk weghalen van je today.

TOMTOM:
Tomtom gestart en gps ingesteld op "andere nmea gps" baudrate 57600 en poort GPS_HWCOM

ROM UPDATE:
Een uitgebreid flash verhaal uit dit topic, ik hoop dat iedereen er wat aan heeft:
Ten eerste, flash alleen je CE image via USB. Probeer niet te flashen vanuit een sd card of het flashen van bijvoorbeeld je UBOOT. Ten tweede, flash ALLEEN je CE image via USB ;)

Ok, nu je weet dat je alleen je CE image moet flashen, dus laten we beginnen met het uitzetten van Active Sync op je PC.

1. rechtsklikken op het ActiveSync icoontje op je PC
2. selecteer "connection settings..."
3. haal de vink weg bij "allow USB connections"

Je hebt nu ActiveSync uitgezet zodat deze zich niet gaat bemoeien met de Mio als je die aansluit op je PC via USB. Door naar de volgende stap.

1. download de scoter rom update, bijv. van mijn mirror
2. download de Ce Image die je wil gebruiken. Je kan kiezen uit de Basic en de Plus editie
3. pak het zip bestand uit. Het bestand met de naam BDTL0_SCOTERMSFLSH50.bin is je CE image

Je hebt nu alle bestanden die nodig zijn voor het uitvoeren van een flash van je CE image. We gaan nu de Mio gereed maken om een CE image flash te ontvangen.

1. zet je Mio uit en start de UBOOT menu. Hoe je dit het beste kan doen is verschillend. Bij mij werkt het volgende altijd: volume up + keypad down tegelijk indrukken, daarna op de rode telefoon knop 1 seconde lang drukken en dan weer loslaten terwijl je de volume up en keypad down nog steeds vasthoudt. Je komt dan in een menu terecht, de UBOOT menu.
2. kies voor "FlashROM upgrade" (beweeg met je keypad en selecteer met de middelste knop)
3. selecteer "CE img By USB".

je bent nu zover dat je Mio klaar is om een CE image te ontvangen.

1. sluit je Mio aan met de USB kabel
2. start de scoter rom update applicatie en klik op OK
3. selecteer het bestand BDTL0_SCOTERMSFLSH50.bin en klik op OK
4. volg de instructies die het programma aangeeft (je hoeft niks te doen, gewoon naar het scherm van je Mio te kijken

Als alles goed is gegaan na een minuut of 5 tot 10, dan is de flash gelukt. Ga uit het UBOOT menu van je Mio door Watchdog reset te kiezen.

Voordat je iets gaat doen met de nieuwe Rom moet je wel eerst een harde reset uitvoeren. Het maakt niet uit of je al iets geinstaleerd hebt of niet. Altijd na het flashen van een nieuwe ROM eerst een harde reset.

Ik weet niet of je hier voldoende aan hebt maar zolang je alleen kiest voor CE Image upgrade kan er niks mis gaan.

Zoals je ziet hoef je niet eerst naar een andere bootloader. Ik had ook R65 via de officiele installer en draai nu R024 met de bootloader van R65.

oh ja, als je klaar bent met flashen, vergeet dan niet om ActiveSync weer aan te zetten door de optie "allow USB connections" weer aan te zetten.

veel flash plezier...

Op eigen risico natuurlijk !!!
Let op je bent wel al je data kwijt van je telefoon. Om je gegevens te bewaren moet je eerst een backup draaien. (Zie verderop voor tips over back-up)

Batterij besparen:
Hier nog een mooie tip van J.W. welke werkt op alle WM5 apparaten:

J.W

Dit is nog een truc om je batterijduur te verlengen :
Deze truc werkt op alle apparaten die WM5 gebruiken, dus ook onze a701
:

The all important Solution
This 'server trick' was discovered by another Aximsite forum member known as Invid a little while ago. This information is courtesy of him originally, and copied many times throughout the Aximsite forum, but I am re-writing in easy to follow laymans terms to hopefully make this a sticky, and stop the multiple posting regarding the same old problems. Here we go!

1. Turn on your Axim
2. Go to Start > Programs > Activesync. This will open the Activesync program.
3. Tap Menu at the bottom right hand corner of the screen. This will bring up the Options Menu. Notice the option Schedule... is greyed out? This is the all-critical option we need to get access to. But as it's disabled we can't change Activesync's default synchronisation schedule.

Ok, so how do we enable the Schedule option? Easy!!! Fool Activesync into thinking there is an Exchange Server to sync with:

1. From Activesync's Menu tap on Add Server Source.
2. In the following screens you can enter any old garbage. It does not matter, but just in case your unsure, just type the following in the indicated boxes:

Server Address: fake
Tap Next
User name: fake
Password: fake
Domain: fake
(Ticking save password or going into the Advanced menu makes no difference, so no need to bother).
Tap Next
Untick all of the 'Data you want to synchronise' options
Tap Finish

3. Ok, we're done creating the server. You should now see in Activesync's main screen your normal Activesync connection(s), and a new connection called Exchange Server.
4. Go back into the Menu, and lo and behold the Schedule option is now enabled! Go ahead and tap it!
5. You will see that both options in the Schedule screen are set to Every 5 Minutes (A01 Rom), or Every 10 Minutes (A06 Rom). This simply will not do! ( * Advanced users - please see my note below * )
6. Using the drop downs, change both the Peak times and Off-peak times boxes to Manually.
7. Press the OK button at the top right of the screen.

Congratulations! Activesync is now gagged from opening on it's own and ruining your life! Your work is not done just yet though - time to clean up and get rid of the now unwanted fake Exchange Server.

1. Go back into Activesync's Menu, then Tap Options.
2. Highlight Exchange Server, then tap Delete. A warning message will appear about removing files etc, but as you have no files associated with the fake Exchange Server, it's nothing to worry about - just tap Ok.
3. The list will now only show your remaining PC Sync connection(s). Obviously do not delete these!
Bij mij scheelt het echt een hoop _/-\o_

Waarom heeft de Mio geen geluidsprofielen aan boord, hoe moet dat nou als ik hem snel op "alleen trillen" wil zetten?
Deze freeware tovert profielen op je A701, ze zijn zichtbaar in je Today scherm. Ik gebruik het al een tijdje en het draait als een trein!

Ik wil graag het register op mijn mobiele telefoon editten, hoe moet dat?
Dat doe je door PHM Registry Editor te installeren.

Waarom heb ik alleen maar een on-screen toetsenbordje om in te voeren?
Geen flauw idee, maar met een hack zijn er zo nog 2 bij te toveren: Letter Recognizer en Block Recognizer. Deze invoermogelijkheden worden mogelijk als je het programmaatje van Birdibird draait dat je hier kunt downloaden. Als je het hebt gedraaid kun je het weggooien. (Schaamteloos overgenomen uit het HTC Wizard topic, waar overigens nog veel meer nuttige tips staan!!)

Je kunt ook nog een gratis programma van Microsoft downloaden dat je in staat stelt hele woorden tegelijk neer te kalken op je Mio: Transcriber

Ik wil graag een MP3 als ringtone instellen, hoe doe ik dat?
Heel simpel, ga naar de betreffende MP3 en tik er met je stylus op, hou dat vast, een context menu opent en je krijgt de mogelijkheid "Set As Ringtone". Je kunt je MP3 natuurlijk ook rechtstreeks dumpen in /windows/ring en bij de geluidsinstellingen selecteren.

Ik wil graag een screenshot maken, hoe moet dat?

Dat werkt bij mij heel erg lekker met MagicSS. Een kwestie van programma installeren en koppelen aan een knop. In mijn geval de media knop onder de groene knop omdat ik die toch nooit gebruikte.

HELP MIJN STYLUS VALT UIT ELKAAR!!!
Heh, daar hebben we allemaal een aantal mensen last van. Sommigen knijpen het uiteinde van de buistenste huls met een tang wat tapser, zodat het binnenste hulsje er strakker in zit. Ikzelf heb onder de koperen clipjes een stukje plakband zitten zodat hij net IETS strakker zit. Dit viel na verloop van tijd echter ook weer uit elkaar. Ga naar de support site van Mitac en klaag erover!

Ik wil graag een NS reisplanner op m'n mio, hoe zit dat?
Je kunt voor minder dan 10 euro Pocketwijzer aanschaffen, je hebt dan alle tijden zodat je niet via GPRS op ns.nl hoeft te gaan kloten.
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i216/perplexed79/70254e3f.jpg

Je kunt ook op de mobiele versie van de NS site raadplegen op http://mobiel.ns.nl en de mobiele versie van 9292ov raadplegen op http://9292mobiel.nl. Voordeel is dat ns.nl actuele informatie biedt over vertragingen en werkzaamheden.

Ik wil graag een backup maken van alles dat op mijn toestel staat, hoe moet dat?
Dat kun je vrij eenvoudig doen met SPB Backup.

Ik heb zo zitten prutsen met m'n mio dat hij niet meer wil opstarten, hoe los ik dit op?

Je kunt de A701 een harde reset geven door hem uit te zetten en vervolgens de "volume zachter", groen en rood tegelijk ingedrukt te houden, de mio trilt als het proces voltooid is, je kunt dan de knopjes loslaten. Het apparaat is nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen, je bent dan dus alles kwijt!

Ik heb een harde reset gedaan en nu is m'n eDialer weg!
Ja, dat klopt, die zit namelijk niet in de ROM, maar is door Mio later toegvoegd. Je kunt wel vanaf de support site de eDialer gratis downloaden.
Als iemand trouwens weet hoe die eDialer werkt, zou ik het graag weten!

Link

http://www.mio-tech.be/en/support/A701-downloads.php
http://www.mio-tech.be/Ma...Manual/A701_manual_NL.pdf

Credits

Mijn dank gaat uit naar de -Baco- en Perplexed voor het gebruik van de gegevens. Heb ze beide samengevoegd tot 1 nieuwe topic start. Mochten er nog aanvullingen zijn meld het in het topic of DM me.

[ Voor 12% gewijzigd door Marientjuh op 29-01-2007 09:22 ]

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh

Marientjuh

Fullstack developer

Topicstarter
Zo ik zal ook even vermelden dat de telefoon ook al even in mijn bezit is! Een geweldige phone met onbeperkte mogelijkheden! Alleen het bellen is af en toe een beetje irritant (maar dat wist ik toen ik hem kocht)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:22
enkele vervelende problemen/vraagjes waar ik mee zit:

1) Als iemand "mij" belt, dan neem ik gewoon op met de groene button... maar als ik dan gebruik wil maken van de volume knopjes aan de zijkant, dan moet ik de tel eerst unlocken, omdat ik gebruik maak van de autolock functie... iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

2) heb soms last van witte schermen, heb al reeds de activesync truk gedaan...
Ook maaak ik gebruik van officiele r65 rom eng.
Heb pocketplus, spb time en phonealarm geinstalleerd
Moet dus gewoon op eender welke button duwen en dan is het weg

Bedankt voor de reacties!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door NoFate op 12-11-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Cat
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 22:46
Er is inmiddels een officiele rom update uit:
http://www.mio-tech.be/su...=386010&id=264&artlang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik ben van plan om de mio A701 aan te schaffen.

Zit alleen effe met die 1,3 MP Camera,

Ben toch beetje benieuwd naar de foto,s die het ding maakt.

Heeft er iemand een sample,,gewoon simpel shotje,,bij normaal daglicht?

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Even niets bij de hand. Maar deze telefoon maakt toch wel 1 van de slechtste foto's van alle 1,3MP CMOS dingetjes.

BTW ik heb de silicone case binnen. Jammer dat het er pas was nadat ik de Mio heb laten vallen :( . Anyway, hij is goed stevig en het klepje vind ik toch wel handig. De clip gebruik ik niet, stop de telefoon weer in mijn broekzak zoals destijds met mijn S100. Baal nog steeds van de beschadigingen, maar ga het niet laten repareren. Wel jammer dat de krasjes nog te zien zijn door die witte hoes.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Bakker schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:07:

Die fotos zijn ruk, net zoals zo'n beetje iedere foto uit iedere telefoon, maar voor de rest is het een fijn apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFate schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:28:
enkele vervelende problemen/vraagjes waar ik mee zit:

1) Als iemand "mij" belt, dan neem ik gewoon op met de groene button... maar als ik dan gebruik wil maken van de volume knopjes aan de zijkant, dan moet ik de tel eerst unlocken, omdat ik gebruik maak van de autolock functie... iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

2) heb soms last van witte schermen, heb al reeds de activesync truk gedaan...
Ook maaak ik gebruik van officiele r65 rom eng.
Heb pocketplus, spb time en phonealarm geinstalleerd
Moet dus gewoon op eender welke button duwen en dan is het weg

Bedankt voor de reacties!!!!!
Dat van dat volume: heb ik ook last van! Sowieso hebben die volume knopjes nooit soepel gewerkt, altijd vertraagd of het blijft te hard of het blijft te zacht.

Ik heb sinds gisteren de Gmail applicatie van Google aan de gang onder ROM64, maar ik moest om de Java .jad file te kunnen runnen WebSphere Everyplace Micro Environment van IBM downloaden (en eerst registreren!) om dat te kunnen doen. De applicatie draait nu heel vloeiend. Het mooie eraan is dat hij alles opslaat en hij dus zuinig met je bandbreedte omgaat.

Ik lees alleen links en rechts dat de JVM (of is het iets anders) die die dingen kan draaien op de een of andere manier ingebouwd zou moet zitten en volgens mij hebben OKI ROM bezitters het ding er gratis en voor niks bij. Bij mij werken die OKI ROMS alleen op de een of andere manier niet!

Zijn er nog meer Gmail users met ervaring met Gmail 1.0 voor PPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera mini draait trouwens supersmooth onder WebSphere Everyplace Micro Environment MIDP 2.0.

Je kunt hem downloaden door met je mobiel naar onderstaand adres te surfen en vervolgens de High Memory versie te downloaden, je kunt hem vanuit internet explorer dan gelijk runnen.

http://mini.opera.com/
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i216/perplexed79/operamini.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou ik heb dus net geupdate naar de NL versie van R65, ziet er allemaal tot nu toe nog goed uit.

Heb echter nog een vraagje wat ik overigens ook met die nieuwe ROM nog steeds heb. Als ik bel en gebruik maak van de headset (die er standaard bijzit) dan is de geluidskwaliteit echt gaar. Je hoort heel de tijd storing door de verbinding (ook degene aan de andere kant heeft hier last van). Tis net als wat je vroeger had zeg maar, als je je telefoon te dicht bij je monitor hield.

edit: er was ook nog een manier om de icoontjes van mio menu wel weer te geven, maar het mio menu zelf niet. Weet iemand nog waar dit staat? kan het namelijk niet meer vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Executor16 op 13-11-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Die pda profiles die in de startpost staat ziet er mooi uit, maar ik baal er een beetje van dattie uit zich zelf in het nederlands is. Weet iemand of je de taal kan zetten want ik heb liever alles in het engels..

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Ja, anders zet je de offciele engelse rom erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Staat er op... dat is het nu juist. Alleen local settings staat op nl omdat je anders geen euro en zo hebt... maar blijkbaar haalt hij zijn taalkeuze uit de local settings en niet uit os taal.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m'n mio met de engelse versie geupdate kan ik die nu nog veranderen naar de nederlandse versie
als ik de update doe krijg ik de melding dat die niet voor dit toestel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh

Marientjuh

Fullstack developer

Topicstarter
Wat voor soort update bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Ligt het bij mij of is der iets met de miotech.be website ?

Warning: mysql_pconnect(): Too many connections in C:\Inetpub\vhosts\mio-tech.be\httpdocs\Connections\Press.php on line 17

Fatal error: Too many connections in C:\Inetpub\vhosts\mio-tech.be\httpdocs\Connections\Press.php on line 17

Too many connections ? Tweakers on a move ?

edit: opgelost, maar errug traag
W.Bakker schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:07:

owkay, zal ik maar zo vriendelijk zijn.

binnen
buiten

Niets waard dus.

[ Voor 46% gewijzigd door PeGys op 13-11-2006 22:18 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die rom R65 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centersphere79
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 21:03
Hoi,

Ik ben nu in het bezit van dit ding en hij bevalt prima, behalve 1 dingetje...
als ik iemand bel die in gesprek is kreeg ik dat vroeger op mijn oude telefoontjes
gewoon te zien iets als "wachtend gesprek ofzo"
als ik nu iemand bel met de a701 die in gesprek is zie ik niks...
dus ik blijf wachten en de gebelde persoon wordt lekker gestoord tijdens zijn/haar gesprek..
zijn hier tooltjes voor zodat ik kan zien of iemand al in gesprek is??
die nokiatjes en SE telefoontjes die ik hiervoor heb gehad deden dit prima.. :s

Thankz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Tja, lijkt mij echt het probleem van de ontvangende partij, als ze nu eens gewoon dat call waiting uit zouden zetten, dan kreeg jij gewoon rustig een in gesprektoon...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centersphere79
Ha ha ja dat is waar, maar eeh blijft wel triest dat een smartphone die bijna alles kan behalve koffie zetten... dit niet laat zien en mijn oude nokiatje wel...
en heel veel mensen hebben het aan staan kan bij een klant moeilijk aankomen met ja sorry zet je wisselgesprek dan uit ;) dat zou je zelf ook niet doen toch? is best handig om 2 lijntjes tegelijk te kunnen hebben.
maar is dit een bekend probleem van wm5? of zijn er dialers die dit wel kunnen..

Groetjhus!

[ Voor 62% gewijzigd door centersphere79 op 14-11-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Eindelijk de R65 erop gegooid en ingesteld zoals men oude R45, allemaal erg leuk, enkel één probleem dat bij mij erg wel crutiaal is.

Men A701 was 100% opgeladen, deze nacht naast men bed laten liggen (met display dat uitschakelt na 30 sec (wil niet dat die naar standby gaat) zoals vroeger, wordt ik 's ochtens wakker met een waarschuwing dat de batterij bijna leeg is, iets wat ik vroeger pas na zo'n 3 a 4 dagen kreeg.

Iemand die weet hoe je dit voorkomt ? Heb niet echt zin om om de 12 uur men gsm te moeten laden.

edit: prestatievermogen stond nog op super 8)7
ff naar hoog gezet, ff testen wat die doet, eventueel nog aanpassen later :*)

[ Voor 11% gewijzigd door PeGys op 14-11-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
PeGys schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:11:
Ligt het bij mij of is der iets met de miotech.be website ?

Warning: mysql_pconnect(): Too many connections in C:\Inetpub\vhosts\mio-tech.be\httpdocs\Connections\Press.php on line 17

Fatal error: Too many connections in C:\Inetpub\vhosts\mio-tech.be\httpdocs\Connections\Press.php on line 17

Too many connections ? Tweakers on a move ?

edit: opgelost, maar errug traag

[...]

owkay, zal ik maar zo vriendelijk zijn.

binnen
buiten

Niets waard dus.
Hee,,hartelijk bedankt,

Vindt dit acceptabel genoeg hoor..

Ga gelijk effe bestellen.
Was voor mij namelijk doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
W.Bakker schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:41:
[...]

Hee,,hartelijk bedankt,

Vindt dit acceptabel genoeg hoor..

Ga gelijk effe bestellen.
Was voor mij namelijk doorslaggevend.
Geen probleem, welkom bij de club 8)7

Wel effe bijvermelden dat de foto's gemaakt zijn op standard settings, kan je nog wat mee spelen, maar niet veel wereldschokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
PeGys schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:52:
[...]

Geen probleem, welkom bij de club 8)7

Wel effe bijvermelden dat de foto's gemaakt zijn op standard settings, kan je nog wat mee spelen, maar niet veel wereldschokkend.
Nou,,,is gewoon al stuk beter als mijn Nokia 6230 en 5140i.
Hier kon ik dus echt niks mee.
Gaat om situatiefoto,s van projecten in groenvoorziening,
Kan ik thuis bij uitrekenen van offerte oid toch weer beetje zien hoe de vork in de steel zat.
Dus die buiten foto van je voldoet dus prima aan wat ik weten wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Er is BTW weer een nieuwe OKI rom met AKU 3.3 en wat verbeteringen. Persoonlijk wacht ik wel tot de volgende. 014 werkt in principe goed genoeg voor mij. Er zal ongetwijfeld wel een nieuwe komen binnen 2 tot 3 weken waar vrijwel alle foutjes uit zijn. dus tot die tijd zit ik het wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centersphere79
Dusss kent someone dialers met de In gesprek melding "call waiting?"
heb gegoogled maar dit staat er meestal niet specifiek bij :s

• PeGys
Heb hier sinds vandaag MioMap v3.2 op me mio geinstalleerd, alles werkt goed, echter, als ik wil gaan navigeren vind die niet echt gps signaal.

Als ik handmatig laat zoeken, vind die het gps apparaat met dezelfde instellingen als degene die hier staan aangeduid voor tomtom, met name:

Protocol: NMEA
Port: Com2: GPS_HWCOM
Baud rate: 57600

Denk dat ik ipv voor men raam te staan maar es naar buiten ga. Vind het best raar aangezien MioMap v2 hier aan men bureau gps signaal krijgt.

edit: net ff buiten gaan staan, toch gps signaal verkregen. Duurde echter wel effe en signaal was niet zo sterk als met MioMap v2. Maarjah eindelijk flitspalen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door PeGys op 16-11-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mio was vrijdag eindelijk terug van de reparatie voor de spontane breuk heeft het me 80 euro gekost. Heb ik hem 3 dagen in gebruik komt er een brandlucht uit is nu mijn externe speaker stuk. en sindsdien loopt ie ook telkens vast en gaat ie spontaan dingen doen. :| . Moet zo nog even overleggen hie maar krijg nu wel waarschijnlijk een nieuwe. Het is echt een geweldig apparaat maar je meot er geen problemen mee krijgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste medetweakers, mn eerste post hiero :)

Ik zit met het volgende:
Heb tomtom 6 aangeschaft op zo'n SD-kaartje, indien ik mn mio in de houder plaats dan hoor ik in de auto het speakertje niet goed waardoor ik mn radio erg zacht moet zetten.
Nu heb ik een JVC autoradio met een aux-in ingang waardoor ik via een kabeltje mn mio 701 daarop kan aansluiten. Ik heb een 2Gb sd kaart gekocht om wat mp3tjes op te zetten, mijn vraag is of het mogelijk is om tomtom 6 van mijn orginele sd kaart te kopieren naar dat andere SD-kaartje zodat ik zowel mp3's als tomtom op mn autoradio kan beluisteren, zo welke files moet ik dan kopieeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Kom op hoor Burn, waarom zet je niet gewoon alles over...? Voorzover ik weet is het niet aan je kaart gekoppeld maar aan het serienummer/activatiecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:21

dennisvz

Intentionally left blank

Heb een tijd lang met een hx4700 gewerkt, maar dit apparaat is een maand geleden stukgegaan (buiten garantie). Ik heb besloten om het apparaat niet meer te repareren, en het te verkopen.

Nu wilde ik deze A701 kopen, maar wat me niet duidelijk is of ik in dit ding ook m'n sim-kaart van m'n prepaid-gsm kan plaatsen. Ik wil namelijk dan m'n nummer kunnen behouden, net zoals m'n sms-ejs die op de simkaart staan en m'n adresboek en dergelijke. Kan ik gewoon de sim-kaart hierin zetten waarbij dan alle gegevens erop worden overgezet naar de Mio A701?

Nu ben ik redelijk onbekend in de gsm-wereld, dus wellicht is dit een hele simpele vraag, maar ik zag hem hier nergens staan, vandaar dat ik hem stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Wanneer je een unlocked versie van de A701 koopt kun je alle sims van alle providers er in doen en die zullen dan werken. Wanneer je echter in de winkel opgescheept wordt met een toestel in combinatie met een abbonnement heb je vaak een gelockte versie, dan is het toestel mede door de provider betaald en die zet er een code op zodat alleen met zijn netwerk van dat toestel gebruik kan worden gemaakt. Tegenwoordig is de provider verplicht om na een jaar gratis deze restrictie te verwijderen. Maar je kunt natuurlijk gewoon een simlock vrije versie kopen, die is uiteraard wel duurder.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvz

dennisvz

Intentionally left blank

hufkes schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:20:
Wanneer je een unlocked versie van de A701 koopt kun je alle sims van alle providers er in doen en die zullen dan werken. Wanneer je echter in de winkel opgescheept wordt met een toestel in combinatie met een abbonnement heb je vaak een gelockte versie, dan is het toestel mede door de provider betaald en die zet er een code op zodat alleen met zijn netwerk van dat toestel gebruik kan worden gemaakt. Tegenwoordig is de provider verplicht om na een jaar gratis deze restrictie te verwijderen. Maar je kunt natuurlijk gewoon een simlock vrije versie kopen, die is uiteraard wel duurder.
Heb net in een aantal winkels in de pricewatch gekeken, maar nergens word gemeld of het simlock-vrij is. Mag ik aannemen dat als er niet vermeld staat dat er een mobiel abonnement bijzit, dat-ie dan simlock-vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Je kunt het aannemen, maar ik zou het voor de zekerheid gewoon even navragen :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvz

dennisvz

Intentionally left blank

Haha, ja, best wel logisch eigenlijk. Vind het trouwens wel jammer dat er geen WiFi op de A701 zit. M'n hx4700 had dat wel, en ondanks dat ik er niet bijster veel gebruik van maakte, vond ik het toch wel handig dat het er op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Schijnt een insteekkaartje voor te bestaan, maar volgens mij heb je dan zo'n kast aan de zijkant van je mobiel hangen...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainmaker schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:13:
Schijnt een insteekkaartje voor te bestaan, maar volgens mij heb je dan zo'n kast aan de zijkant van je mobiel hangen...
Kan ze helaas niet zo gauw vinden maar er zijn kaartjes die niet uitsteken. ook zijn er niet zo lang geleden kaartjes uitgekomen die zowel wifi als 1gb data bieden. hebben op tweakers in het nieuws gezeten maar kan ze effe niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Laatst online: 09-09 22:34
Ik heb vanaf de mio site de R65 NL binnengehaald, maar deze werkt niet!

File is volgens de site 53 MB, maar ik krijg niet alles binnen. meerdere keren geprobeerd dan is het 23 MB of 29 MB, zit ergens iets fout denk ik.

de engelse versie is wel compleet en werkt (tenminste programma wil werken maar installeer het niet, wil de NL versie)

site is overigens erg traag.

Iemand al de R65 NL van de mio site geprobeerd? (doe ik iets fout, of is die file gewoon niet goed?)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
Die kaartjes met wifi én geheugen zijn natuurlijk ideaal, ik ga er zeker 1 kopen indien ze beschikbaar komen voor windows mobile apparatuur. Dat is helaas nog niet het geval, dus de mio moet het voorlopig dan ook zonder niet-uitstekende wifi sdio cards doen..

http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webpatrick
  • Laatst online: 13-08 14:20
Die Bruine, jij kon toch (helpen) gebruikers te activeren op "The Unofficial Mio A701 Forums", het blijkt dat de activation email daar niet meer wordt verstuurt, of het duurt wel heel lang...
Kun je me verder helpen, zoals je dat ook voor Hufkes hebt gedaan (in deel 2 van deze topic)?

[ Voor 14% gewijzigd door webpatrick op 22-11-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

mcb1 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:25:
..
File is volgens de site 53 MB, maar ik krijg niet alles binnen. meerdere keren geprobeerd dan is het 23 MB of 29 MB, zit ergens iets fout denk ik.
...
Volgens mij is die 29 MB de juiste. 53 MB is wel erg groot voor een kale, officiele ROM. Probeer anders gewoon te flashen, er zit ook nog een checksum beveiliging in de bootloader, dus als het niet klopt, flasht ie gewoon niet.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
Rainmaker schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:39:
[...]

Volgens mij is die 29 MB de juiste. 53 MB is wel erg groot voor een kale, officiele ROM. Probeer anders gewoon te flashen, er zit ook nog een checksum beveiliging in de bootloader, dus als het niet klopt, flasht ie gewoon niet.
Zal het eens proberen. Neem aan dat het moet op de manier die ook in de startpost staat?

Engelse versie is kant en klaar, klikken en de boel gaat aan de gang. (51MB groot, wel slordig dat ze de NL versie dus waarschijnlijk niet kant en klaar hebben gemaakt)

op de mio site een NL versie downloaden werkt overigens nu helemaal niet meer.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb nog steeds niemand gehoord over de headset die je er standaard bij krijgt. Ik heb namelijk echt last van irritante geluiden tijdens het bellen. (dat welbekende storingssignaal, net zoals je je telefoon naast je monitor hield vroeger). Ook de beller aan de andere kant stoort zich hier enorm aan. Ik heb R65 NL installed. Daarvoor was het trouwens ook.

Verwijderd

Bij mij is de officiële werkende rom 65EN 51,6 MB groot.
23 tot 29 MB is te weinig!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45
hallo,

ik heb de rom R65 geinstalled. Ik heb een pincode ingesteld als je in de mio wil komen. Dit heeft in R46 altijd prima gewerkt. de instelling staat op 0 minuut dat ie op slot gaat. Dit had ik in de R46 ook staan.

Echter nu heb ik het probleem dat als ik de navigatiesoftware aan heb staan dat de mio ook op slot gaat. ik krijg dan nog wel de stem te horen maar voor het beeld moet ik dan de pincode intoetsen. Dit is een onwerkbaar. Heeft iemand hier een oplossing voor.

Klaas

Verwijderd

Ik heb vorrige week geupdated naar de R65 versie (nederlands) grootte 51.6 mb deze van de mio site afgehaald via de link uit het deel 2 forum. Enkel een heel vervelende bug (of wellicht instel probleem) als ik mijn mio gebruik gaat als ik het beeldscherm een tijdje niet aanheb geraakt de achtergrond verlichting uit heb hem ingesteld op na een minuut uit schakelen maar gaat eerder dan na 60sec uit. Enkel wil ik nu het beeldscherm weer op laten lichten door op de rode knop te drukken dan doet deze het niet en moet ik dus even geduldig zijn en het om de zoveel tijd proberen. Enkel als ik een sms krijg dan licht het beeld wel op en als ik hem in de usb steek ook. Tevens heb ik ondekt dat als ik mijn navigatie programma opstart de achtergrond verlichting weer aan gaat. Als ik instel op beeldscherm oplichten bij indrukking van scherm of hotkeys dan gaat de verlichitn wel aan maar omdat ik hem vaak in mijn broekzak heb is dit niet zo handig, Nu staat hij zo ingesteld dat ik op de rode knop moet drukken om het scherm te doen oplichten maar dat doet hij dus niet altijd. Hier heb ik bij de r45 nooit problemen mee gehad. Wie o wie kan mij helpen om er voor te zorgen dat ik niet eindeloos hoef te wachten tot ik weer mijn beeldscherm kan lezen.

groet FKZ

ps als hij op usb zit aangesloten heeft hij dit probleem niet enkel op batterij voeding

• NoFate
download en installeer PhoneAlarm

is een applicatie waar je alle settings kan in aanpassen, qua energe enzo, en zo van die klein instellingen zoals : disable sms send notification enzo.

Ook kan je hier heel makkelijk profielen in aanmaken zoals je hebt op nokia gsm

Gebruik deze tool ook om reminders te beheren en bv missed calls, dat die bv om de min ff trillt dat je een missed call ofzo hebt...

+ je hebt op je today enkele icoontjes extra beschikbaar met missed calls, sms enzo

Ben echt heel tevreden van deze tool, heel gebruiksvriendelijk
Wel moet je even uikijken, al de instellinen van geluid en toontjes worden overgenomen door wat je insteld in phonealarm, dus je moet echt daar alles gaan instellen, of anders zal die die instellingen niet overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
R65 van de mio site in zijn geheel binnengehaald, lukt nu wel om de NL versie op mijn mio te installeren.

Was dus gewoon wat mis bij mio!

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Weet iemand nou nog hoe je het mio menu weg kan halen van het today scherm, maar wel de icoontjes rechts onderin kan behouden? daar was een truukje voor die ik niet meer kan vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
Dit zit in elk geval in de OKI roms, welke ik sowieso aan kan raden vanwege de in de ROM aanwezige software. Bespaart weer een beetje kostbare geheugenruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Executor16 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:49:
Weet iemand nou nog hoe je het mio menu weg kan halen van het today scherm, maar wel de icoontjes rechts onderin kan behouden? daar was een truukje voor die ik niet meer kan vinden :(
shortcut naar allinone.exe in je startup zetten , staat in je windows map
en mio menu natuurlijk weghalen van je today

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
NoFate schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:00:
[...]

je kunt ook je miomenu disabelen in het register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:23
Graag zou ik willen horen van een 'brick-and-mortar' winkel (in Almere, dus een keten) die de Mitac Mio levert. Ik dacht dat T for Telecom dit wel zou doen, maar ik kan er niks over op de site vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door coptician op 26-11-2006 21:38 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
NoFate schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:00:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buck_rogers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 15:14
Om alle functionaliteit goed onder de loep te nemen heb ik zojuist van de mio website de (PDF) handleiding gedownload. Eigenlijk vraag ik me af of deze gewoon niet het a701 pakket hoort te zitten?
In de (UK editie) verpakking die ik heb ontvangen zat slechts een quick user manual bijgesloten, is dit wel volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Misschien staat de PDF ook op de CD die erbij zit. Maar ik heb m ook van de mio site gedownload. In het nederlands :). Het kan zijn dat ie er bij zat, maar ik heb er niet echt in gekeken. Ik ben zo'n handleiding achteraf als het echt niet gaat persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvz

dennisvz

Intentionally left blank

buck_rogers schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:59:
Om alle functionaliteit goed onder de loep te nemen heb ik zojuist van de mio website de (PDF) handleiding gedownload. Eigenlijk vraag ik me af of deze gewoon niet het a701 pakket hoort te zitten?
In de (UK editie) verpakking die ik heb ontvangen zat slechts een quick user manual bijgesloten, is dit wel volledig?
Ik kreeg er twee CD'tjes bij, een quickstart-cd en een bonus app cd. Op die laatste staat in zo'n 10 talen (waaronder de Nederlandse) de volledige handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
LOTG schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:04:
[...]

je kunt ook je miomenu disabelen in het register.
dan blijven de onderste icoontjes niet zichtbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh

Marientjuh

Fullstack developer

Topicstarter
NoFate schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:14:
[...]

dan blijven de onderste icoontjes niet zichtbaar!
Hierboven word net het volgende gezegd:

Ik heb het ook net gedaan, en het werkt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Inderdaad, goeie tip, mag wat mij betreft wel in de TS!

Ik heb overigens in mijn windowsmap een heel stel files (50+) staan met namen als
code:
1
2
02fbc15b-10c4-48a9-bb30-dc7ad1694a2d.dsm
02fbc15b-10c4-48a9-bb30-dc7ad1694a2d.rgu
Bij de meeste een .dsm én een .rgu, sommige echter slechts de .dsm

Bestanden zijn niet echt groot of zo, maar wel van ergens in semptember en niet te verwijderen. Iemand een idee wat het is en of ze wegkunnen? Ziet er in mijn ogen uit als tijdelijke bestanden die overgebleven zijn na een crash namenlijk...

[ Voor 81% gewijzigd door hufkes op 29-11-2006 09:52 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulsive_nl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:19
hufkes schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:41:
Ik heb overigens in mijn windowsmap een heel stel files (50+) staan met namen als
code:
1
2
02fbc15b-10c4-48a9-bb30-dc7ad1694a2d.dsm
02fbc15b-10c4-48a9-bb30-dc7ad1694a2d.rgu
Bij de meeste een .dsm én een .rgu, sommige echter slechts de .dsm

Bestanden zijn niet echt groot of zo, maar wel van ergens in semptember en niet te verwijderen. Iemand een idee wat het is en of ze wegkunnen? Ziet er in mijn ogen uit als tijdelijke bestanden die overgebleven zijn na een crash namenlijk...
De rgu en dsm bestanden zijn configuratie bestanden voor packages die geinstalleerd zijn bij de build van je OS. De rgu bestanden bevatten register instellingen.

De files zijn waarschijnlijk in je ROM meegebakken dus kan je ze niet verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je shortcut toevoegen aan de onderste balk waar je batterij en memory icons staan. Soort van quicklaunch creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
lees enkele posts boven u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buck_rogers
dennisvz schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:44:
[...]

Ik kreeg er twee CD'tjes bij, een quickstart-cd en een bonus app cd. Op die laatste staat in zo'n 10 talen (waaronder de Nederlandse) de volledige handleiding.
Aah, dank voor de verwijzing!

Een ander probleempje. Sinds kort heb ik de R65 ROM geïnstalleerd, werkt prima. Alleen wanneer ik de Mio op de pc aansluit via active sync, krijg ik altijd een netwerk foutmelding (zie attachment). Het vreemde is dat ik deze melding gewoon kan wegklikken en alles goed lijkt te functioneren (internetten op de Mio gaat prima). Dus waarom de melding?
Afbeeldingslocatie: http://www.renderpass.com/a701.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
buck_rogers schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:21:
[...]

Aah, dank voor de verwijzing!

Een ander probleempje. Sinds kort heb ik de R65 ROM geïnstalleerd, werkt prima. Alleen wanneer ik de Mio op de pc aansluit via active sync, krijg ik altijd een netwerk foutmelding (zie attachment). Het vreemde is dat ik deze melding gewoon kan wegklikken en alles goed lijkt te functioneren (internetten op de Mio gaat prima). Dus waarom de melding?
[afbeelding]
Bij de rom staat dat je activesynch 4.2 nodig hebt om problemen te voorkomen. Heb je die wel geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buck_rogers
PeGys schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:46:
[...]

Bij de rom staat dat je activesynch 4.2 nodig hebt om problemen te voorkomen. Heb je die wel geinstalleerd ?
Ja, versie 4.2 heb ik geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Anders probeer je 4.5 beta eens, die werkt hier prima dus de moeite van het proberen waard lijkt me.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59
Zo zonde dat hier geen Wifi opzit :'(

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja , vindt het ook zonde

ik ben dus aant wachten op die sd kaartjes die niet uitsteken
zal niet meer lang duren hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh

Marientjuh

Fullstack developer

Topicstarter
Ja zulke kaartjes lijken me ook geweldig, alleen dan zit je weer met het probleem dat je maar weinig op kan slaan... Dus je kan dan bijv niet én wifi én navigatie aan hebben.

• Mr4000
Misschien OT, maar weet iemand hier wat er gebeurd is met de meest actieve mio support site, unofficial mio forums (die gehost was bij fourpages) ? Iig is het forum niet meer online.. en ik wil toch wel in de gaten houden of er nog nieuwe roms uit komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik zal me even kort voorstellen: Patrick, 37 jaar, brandweerman. Ik ben sinds 1 december in het bezit van een Mio A701. Ik heb gisteren een 2 GB Sandisk kaartje gekocht en de gegevens van de mio SD kaart er naartoe gekopieerd. Echter nu doet Miomap V3.2 het niet meer. Ik krijg een licentiefoutmelding op het scherm en vervolgens sluit Miomap weer af. Bij het originele kaartje doet hij het wel gewoon. Ik ga er dan ook vanuit dat Mio op het originele SD kaartje een ID heeft gezet. Is het nu ECHT zo dat als ik wil navigeren ik de Sandisk SD eruit moet halen en de originele SD erin moet doen, of is hier een bepaald "truukje" voor? Zou wel prettig zijn.
Fijne jaarwisseling allemaal en ik hoop een aantal reakties te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Mr4000 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:51:
Misschien OT, maar weet iemand hier wat er gebeurd is met de meest actieve mio support site, unofficial mio forums (die gehost was bij fourpages) ? Iig is het forum niet meer online.. en ik wil toch wel in de gaten houden of er nog nieuwe roms uit komen..
beetje late reactie misschien, maar hier doet hij het nog prima hoor. Had je wel de goede link: http://www.fourpages.co.uk/mioA701

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

hufkes schreef op maandag 01 januari 2007 @ 03:33:
[...]

beetje late reactie misschien, maar hier doet hij het nog prima hoor. Had je wel de goede link: http://www.fourpages.co.uk/mioA701
De website is er wel uitgeweest vanwege database problemen! Gelukkig weer online.

Gert-Tom
Scoter Rom Team Member

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

gertitombo schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:31:
[...]
De website is er wel uitgeweest vanwege database problemen! Gelukkig weer online.
Oh ok, ik had hem niet gemist, maar ik kijk dan ook niet dagelijks meer op dat forum.. Zo nu en dan spiek ik eventjes hoe het staat met de nieuwste rom-update, hoop dat er weer gauw een komt.

Heb nu wel het probleem dat mijn tomtom (of ander prog onder sneltoets) ondanks toetsenblokkade toch gestart wordt. En dat is best vervelend aangezien je hem a. niet meer kan unlocken als tomtom draait en b. je batterij ineens (bijna) leeg is terwijl je geen oplader bij je hebt....

Een en ander is ook nog eens prima te reproduceren, door de sneltoets ingedrukt te houden en daarbij even op de rode knop te drukken wordt dus het onder de sneltoets ingestelde programma gewoon gestart ondanks dat de toetsenblokkade actief is. Ik draai de laatste officiële rom.

Ben ik de enige met dit probleem of werkt het bij jullie ook niet zoals het hoort?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Mijn telefoon start ook gewoon de applicaties ondanks block. Hij moet echt een paar seconden uit staan voordat die blokkade van de toetsen werkt. Effe uit zetten en snel in mijn zak stoppen zit er dus niet in. Het is dat "altijd gps bij me" mij veel waard is anders was dit toestel allaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang cum laude geslaagd voor het crash-landing examen. Wat mis ik wat dat betreft mn S100 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

mm, ik ben dus niet de enige, jammer :P dan is het namelijk niet op te lossen door even een nieuwe rom erop te zetten :(

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nou ik moet zeggen, ik draai heel bewust R14. Die R20 heeft nog steeds BT problemen dus die heb ik niet getest. Ik wacht met smart op R21 of hoe die ook gaat heten. Ik hoop dat daar veel problemen uit zijn gehaald. Want dit vind ik echt nix. BT voicedial verbreekt. Irritant gezoem als ik telefoneer en ga zo maar door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
hufkes schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:08:
[...]
Oh ok, ik had hem niet gemist, maar ik kijk dan ook niet dagelijks meer op dat forum.. Zo nu en dan spiek ik eventjes hoe het staat met de nieuwste rom-update, hoop dat er weer gauw een komt.

Heb nu wel het probleem dat mijn tomtom (of ander prog onder sneltoets) ondanks toetsenblokkade toch gestart wordt. En dat is best vervelend aangezien je hem a. niet meer kan unlocken als tomtom draait en b. je batterij ineens (bijna) leeg is terwijl je geen oplader bij je hebt....

Een en ander is ook nog eens prima te reproduceren, door de sneltoets ingedrukt te houden en daarbij even op de rode knop te drukken wordt dus het onder de sneltoets ingestelde programma gewoon gestart ondanks dat de toetsenblokkade actief is. Ik draai de laatste officiële rom.

Ben ik de enige met dit probleem of werkt het bij jullie ook niet zoals het hoort?
identiek hier
ook laatste officiele rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Die Bruine schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:17:
Nou ik moet zeggen, ik draai heel bewust R14. Die R20 heeft nog steeds BT problemen dus die heb ik niet getest. Ik wacht met smart op R21 of hoe die ook gaat heten. Ik hoop dat daar veel problemen uit zijn gehaald. Want dit vind ik echt nix. BT voicedial verbreekt. Irritant gezoem als ik telefoneer en ga zo maar door....
R21 komt verlopig nog niet. Er is nog een beta R20 (15-12-2006) uitgekomen met AKU 3.3 (Zeg maar een service pack) en deze draait erg stabiel.
Vanwege de BT is deze nog niet als final live gegaan en deze mag dus ook niet uigegeven worden (sorrie).

De irritante zoem kun je oplossen op Quick fix uit te schakelen in R20!

Echter het is wel een monster firmware met alles erop en eraan. Jullie zullen wel af vragen waarom er problemen zijn met BT! Dit is echter een software fout van MS Stack drivers (WIndows 2005) en heeft dus niets te maken met MIO.

De applicatie lock zorgt er voor dat geen programma's geopend kunnen worden, aka batterij vreters. Echter er is een kleine time out ingebouwd vanwege MS software probleem!

Gr,
Gert-Tom
Scoter Rom Team Member

[ Voor 3% gewijzigd door jamesbond007uk op 02-01-2007 20:40 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

gertitombo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:37:
[...]

De applicatie lock zorgt er voor dat geen programma's geopend kunnen worden, aka batterij vreters. Echter er is een kleine time out ingebouwd vanwege MS software probleem!
Wat is een kleine time-out dan, want ook al heb ik hem enkele minuten gelocked op mijn bureau liggen, de hierboven beschreven handeling van sneltoets ingedrukt houden en powertoets kort erbij geeft ook dan nog gewoon een startend programma.. Denk dus eigenlijk dat het gewoon een fout is en niet een doelbewuste time-out.
Gr,
Gert-Tom
Scoter Rom Team Member
Mag ik je trouwens even wijzen op dit regeltje uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Na veel plezier beleeft te hebben van mijn Mio A701 geeft hij spontaan tijdens het bellen geen geluid meer.

Als ik gebelt word hoor ik gewoon geluid en in de games/tomtom ook echter zodra ik ga bellen valt alls still. Zet ik de speaker aan dan werkt het wel weer. Heb vandaag de R65 Official Rom van Mio derop gezet ook geen resultaat.

Ik ben erg benieuwt of iemand weet wat dit probleem veroorzaakt ( schone installatie rom 65 help dus ook niet probleem hier ook mee )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Of je interne speaker is dus kadoek. Want op speakermode gebruik je die achter in je telefoon, games en TT ook. Of hij blijft in headset mode. Even met je headset er in porren een paar keer, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Die Bruine schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:41:
Of je interne speaker is dus kadoek. Want op speakermode gebruik je die achter in je telefoon, games en TT ook. Of hij blijft in headset mode. Even met je headset er in porren een paar keer, kijken of dat helpt.
headset was inderdaad het probleem gefixed door me headset er weer even in en uit te doen.

thx voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

ShadowBumble schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:13:
Na veel plezier beleeft te hebben van mijn Mio A701 geeft hij spontaan tijdens het bellen geen geluid meer.

Als ik gebelt word hoor ik gewoon geluid en in de games/tomtom ook echter zodra ik ga bellen valt alls still. Zet ik de speaker aan dan werkt het wel weer. Heb vandaag de R65 Official Rom van Mio derop gezet ook geen resultaat.

Ik ben erg benieuwt of iemand weet wat dit probleem veroorzaakt ( schone installatie rom 65 help dus ook niet probleem hier ook mee )
Geef de telefoon eens een harde reset!

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

gertitombo schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:21:
[...]

Geef de telefoon eens een harde reset!
Werkte ook niet net als het opnieuw flashen echter de headset erin en eruit halen weer en toen werkte het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
ShadowBumble schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:22:
[...]

Werkte ook niet net als het opnieuw flashen echter de headset erin en eruit halen weer en toen werkte het weer ;)
Gek want ik heb hetzelfde probleem gehad, geen geluid bij het bellen (wel op speakerphone) maar bij mij werkten ook de andere geluiden niet meer (zoals tomtom, mediaplayer, stylus-tik, etc.). Het nog gekkere was dat als ik gebeld werd, ik wel gewoon een ringtone te horen kreeg. 'Even' porren met de headset werkte bij mij niet (denk in totaal wel een uur geprobeerd), CEimage-only flas baatte ook niet en pas toen ik de Uboot flashte (van r55 naar r55 van de laatste r65 release) werkte alles weer. Ik weet niet of er nog anderen zijn die dit probleem ook hebben?

Ook doet mijn GPS erg vaag, ik krijg bijna nooit meer een signaal, soms ziet hij in bijv. VisualGPS wel 12 satellieten, verbindt er alleen met geen. Dit is in al mijn GPS programma's het geval en ik heb het vermoeden dat het iets met mijn com4 te maken heeft. Na een reset blijft het probleem hetzelfde, na een volledige flash ook. Ik heb nu 1 keer weer een werkende tomtom gehad (1 nachtje de batterij eruit gelaten) maar die hield er ook gauw weer mee op en na de laatse keer de batterij eruit te halen heb ik nog steeds geen resultaat. Weet iemand hier misschien hoe dit mogelijk is en hoe ik dit op kan lossen?

bedankt! gr,
Erwin

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 13:12
Voor de mensen die het interessant vinden: Oki heeft vannacht weer een nieuwe ROM (ROM Oki|024.65a.66.3.5) voor ons apparaat uitgebracht. Heb m zelf nog niet getest, maar ga dit uiteraard zeker wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
Klopt.. hopen dat dit keer het forum daar niet weer onderuit gaat. Ik wacht zelf nog even op de plus versie.. anders moet je meteen weer zoveel herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Juggels schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 07:44:
Voor de mensen die het interessant vinden: Oki heeft vannacht weer een nieuwe ROM (ROM Oki|024.65a.66.3.5) voor ons apparaat uitgebracht. Heb m zelf nog niet getest, maar ga dit uiteraard zeker wel doen.
jajajaja, zeker interessant :P
dank voor de melding, dit weekend een stoeien als ik de tijd er voor kan vinden :(

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er sinds 3 dagen ook een, met MioMap V3 navigatiesoftware. Die werd geleverd op een 1 GB SD-kaartje, echter ik wilde deze op een 2 GB kaartje hebben. Kaartinhoud gekopierd, volumenaam van het oude kaartje meegegeven aan de nieuwe, maar hij zegt HardwareID changed en nu wil MioMap niet opstarten. Heb het oude kaartje uiteraard nog, maar hoe krijg ik dit werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:56:
Heb er sinds 3 dagen ook een, met MioMap V3 navigatiesoftware. Die werd geleverd op een 1 GB SD-kaartje, echter ik wilde deze op een 2 GB kaartje hebben. Kaartinhoud gekopierd, volumenaam van het oude kaartje meegegeven aan de nieuwe, maar hij zegt HardwareID changed en nu wil MioMap niet opstarten. Heb het oude kaartje uiteraard nog, maar hoe krijg ik dit werkend?
Komt door de lincense dacht ik, maar eurm, zat er geen dvd bij met de nodige software ? gewoon je mio activesynchen en je miomap v3.0 dvd in pc met 2GB sd kaartje in de mio. Werkte bij mij nagenoeg perfect, zowel met v2.0 als met v3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er geen dvd bij. Het feest wordt op een 1GB SD-kaartje geleverd. Deze plaats je in het apparaat en dan pas installeer je op de PDA. De licentie is gekoppeld aan het SD-kaartje. Ik heb het nu opgelost door een ander license.db bestandje te zoeken die niet gekoppeld is aan de hardware-id van de SD-kaart. En ja dit is illegaal. Dus verder geen details.

Nu werkt het. Is wel gevaarlijk trouwens, SD-kaartje kapot en je hebt niks meer. Maargoed, die kan nu de kluis in ;)

Idee hierachter is, dat je zo je navigatiesoftware zonder het apparaat kunt uitlenen, en toegegeven, het is lastig te kopieren, maar zo kun je ook geen backup maken voor jezelf.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Juggels schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 07:44:
http://www.fourpages.co.uk/mioA701/viewtopic.php?t=2093
new core ROM Oki|024.65a.66.3.5

Ik zie dat hij zelf al Oki|025 Crossbow edition draait, dus wordt nog interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Schijtsite natuurlijk onderuit he. Jammer want deze versie wil ik zelf wel testen. Kijken of er wat bugs uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Die Bruine schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:42:
Schijtsite natuurlijk onderuit he. Jammer want deze versie wil ik zelf wel testen. Kijken of er wat bugs uit zijn.
@die bruine,

Hierbij heb ik het bestand geupload! Heel veel succes.

Link : http://rapidshare.com/fil...ASICedition_Oki_.Zip.html

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
thnx! ben nu aan het downloaden en ben erg benieuwd. Bevindingen post ik uiteraard hiero..

Upgrade vanaf SD lukt me niet. Deze moet zeker vanaf USB dan? Heb dat programma nu niet staan. Ik wacht wel tot Mio weer online is dan ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Die Bruine op 06-01-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Die Bruine schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:24:
thnx! ben nu aan het downloaden en ben erg benieuwd. Bevindingen post ik uiteraard hiero..

Upgrade vanaf SD lukt me niet. Deze moet zeker vanaf USB dan? Heb dat programma nu niet staan. Ik wacht wel tot Mio weer online is dan ;)
http://www.kiekjesalbum.com/MioSoftware

Hier kun je ook alle utils en Roms downloaden.
I assume that you are using ActiveSync 4.1, ActiveSync 4.2 has many incompatibilities and it is not recommended at all. I also assume that you have performed a backup of your current personal data using a 3rd party backup utility and also a backup of your current CEimage, so you will be able to restore your previous ROM and your previous personal data.

Download the USB ROM updater tool.

Check that your PDA is not connected to your PC.

Disable USB option in Active Sync by right clicking on tray icon, Choosing <Connection Settings> and then Unmarking <Allow USB connections> (Do not forget to enable this after finishing the guide).

Shutdown your PDA.

Enter in the bootloader menu by pressing and holding VolumeUP button + DirectionalDOWN button and then press call End button (red one) quickly while the previous two are still pressed. Release the buttons when the menu appears.

In your PDA select option FlashROM Upgrade > CE img with USB

Connect your PDA to the PC through USB and wait a couple of seconds.

In your PC Run the ROM updater and press OK.

In your PC select the Ceimage file that you want to restore as image File 1, press OK and follow the instructions in your PC and in your PDA screens.

Once finished, enable USB option in Active Sync by right clicking on tray icon, Choosing <Connection Settings> and then checking <Allow USB connections>

[ Voor 3% gewijzigd door The Source op 06-01-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Die Bruine schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:24:

Ja altijd via USB en alleen CE IMAGE en NIET de TOTAL IMAGE!
succes

Jamesbond007uk

Pagina: 1 2 3 4 Laatste