Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 23:33
Ik heb de i-mate SPL nu twee dagen en hij bevalt me uitstekend.

Op een ding na dan... De software en de plaatjes de van Rabobank...

Hoe kan ik in godsnaam ervoor zorgen dat er in de rechterbovenhoek de woorden "Rabo Mobiel" niet meer komt te verschijnen, op het moment dat ik telefoonnummers intoets.

Ook het logo van de Rabobank bij het opstarten en afsluiten van het systeem irriteerd me mateloos.

Daarnaast zou ik graag de geinstalleerde software/functies van de Rabobank, zoals "Selecteer Abonnement" verwijderen.

Met een hard-reset is het me niet gelukt. Iemand misschien suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Plaats eerst deze app op je telefoon: RegEditSTG

Het veranderen van het opstartscherm
[list]

• Maak een jpg of png met als afmetingen 176 x 220.
• Kopiëer deze naar \Windows\. Plaats de afbeelding niet op de storage card!
• Start een register edittor op, en navigeer naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft], en maak
de key: "splas screen" aan.
• Ga naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\splash screen] en voeg de volgende string values
toe, met als Value name: CarrierBitmap', 'CarrierShutdownBitmap', 'MSBitmap' en 'MSShutdownBitmap'.
• Bewerk deze string values zodat ze wijzen naar de afbeelding: Value Data \Windows\Bootimage.png.
• Herstart het toestel.

Ik gebruik zelf deze:
Afbeeldingslocatie: http://kooskaspers.googlepages.com/bootimage.PNG

Branding removal[list]
• Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/SHELL/RAI.
• Zoek de volgende keys op:
- :MSCDIAL,
- :MSCPROG and
- :MSBRANDING.
• In deze keys vind je de string: "BannerImage".
• Deze string bevat de value data die leidt naar de bannerimage.
• Verwijder deze data, en de banner is weg.

De standaard waarde is ms_mobile.gif (of iets anders)
MSCDIAL is het logo in het 'dial screen'
MSCPROG is ergens anders (weet niet precies waar)
MSBRANDINGS is het logo dat in het invoerscherm van de pincode verschijnt

Op m'n site staan nog meer dergelijke tweaks..

// ook ff aan de startpost toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaspers op 24-12-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
@ Kaspers

Hartstikke bedankt voor de tips, mijn telefoon is nu helemaal getweakt zoals ik hem wil hebben (zonder de software van Rabobank en de juiste provider-namen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 22:12
Hoe heb je die provider naam aangepast?
de rest is me wel gelukt, maar er staat nogsteeds Rabo Mobiel

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dirkmz/sshot002.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door dirk38 op 25-12-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
dirk38 schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:49:
Hoe heb je die provider naam aangepast?
de rest is me wel gelukt, maar er staat nogsteeds Rabo Mobiel

[afbeelding]
Had je ff op m'n site moeten kijken ;).
Maar hier komtie:

Custom operator naam

Ga met een register-editor naar de volgende key:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RIL\OperatorNames]

Onder values creëer strings met als naam NETWORKID en als data de gewenste operator naam

Voorbeeld
Value name:
20408
Value data:
KPN Telecom

Volledige lijst operator codes Nederland:

KPN TELECOM 204 08
VODAFONE 204 04
TELFORT 204 12
T-MOBILE 204 16
ORANGE 204 20

En die zit nu ook in de TS

[ Voor 26% gewijzigd door Kaspers op 25-12-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Nou blijft Rabo Mobiel staan bij mij
ik heb het veranderd naar Orange maar dat blijft maar een paar seconden staan na het opstarten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dirkmz/sshot001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dirkmz/sshot000.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door dirk38 op 26-12-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Dan doe je iets verkeerd denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
@ dirk38.

En als je die hele string verwijderd? Wat laat hij dan zien na het opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
poepeneesje schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:45:
@ dirk38.

En als je die hele string verwijderd? Wat laat hij dan zien na het opnieuw opstarten?
blijft het zelfde, eerst even Orange en dan weer Rabo Mobiel
volgens mij zit het in de sim kaart gebakken, want als ik het kaartje van m,n werk gebruik staat er
KPN. en als ik de rabo sim in m,n werk tel doe staat daar Robo Mobiel op.

[ Voor 8% gewijzigd door dirk38 op 26-12-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 07:43
Je moet het eigenlijk ook gewoon zien als een provider die opgebouwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
En als je er bijvoorbeeld Orange NL van maakt, laat hij dan dat zien voordat Rabo Mobiel in beeld komt ?

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik ben niet zo tevreden met de geluidskwaliteit van de bijgeleverde koptelefoon, klinkt nogal schel.

Ik zoek voor deze telefoon een converter van Mini USB naar aansluiting voor mijn Sennheiser koptelefoon 3,5 mm.

Heeft iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
zie die dingen alleen op ebay in Honkong
http://cgi.ebay.nl/Motoro...42404QQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Best mooie prijs hoor.
Heb eens PSP oordopjes via Hong Kong gekocht, ging prima.

Voor GBP 3.80 (Shipping and Handling, ship to worldwide) + 0.99 kun je die gok wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
Het valt mij op dat als de telefoon vol opgeladen is (groen lampje) en ik kijk bij start / settings / power management, dat mijn batterij volgens de software toch niet helemaal opgeladen is.

Wie weet wat hier het probleem van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
poepeneesje schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:18:
Het valt mij op dat als de telefoon vol opgeladen is (groen lampje) en ik kijk bij start / settings / power management, dat mijn batterij volgens de software toch niet helemaal opgeladen is.

Wie weet wat hier het probleem van is?
99 % staat er bij mij
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dirkmz/accu.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dirkmz/accu2.JPG

nog een nieuwe review gevonden

http://www.mobileburn.com/review.jsp?Page=1&Id=2978

hoe stel je list view in als je start kiest ?. ik heb alleen icon view.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobileburn.com/media/i-mate/spl/spl_screen_02.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door dirk38 op 30-12-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
Bij mij is het witte stukje 2 of 3 keer zo groot en toch geeft het ledje aan dat de batterij vol is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een SPL, en ik probeer de autokeylock te installeren, ik heb hem van je site Kaspers, alleen lukt het me niet, ik heb geen idee waar ik het neer moet zetten op mijn telefoon, heb wel eea geprobeerd, maar ik krijg dan de internetsite te zien, verder gebeurt er niks... Kan iemand me vertellen wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Hier heb je een nieuwere versie. Stuur die naar je telefoon via bluetooth of activesync, (via bluetooth komt hij dan in \My Documents\).

Daarna ga je met File Manager naar \My Documents\, je runt de applicatie, en installeert hem op de juiste plek.

Als je een error krijgt dat je telefoon niet application unlocked is, dan zul je hem eerst moeten unlocken, heb dat net ff uitgelegd in de TS.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaspers op 01-01-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx! Ik ga het even uitproberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-07 16:05
Jongens ik sta op het punt om de SPL te kopen, maar het allerbelangrijkste voor mij is de geluidskwaliteit tijdens gesprekken; ik ben volgens mij een beetje doof :p maar veel telefoons die ik heb gehad vond ik een te laag volume hebben om zonder concentratie het gesprek te volgen. Is het volume lekker hard te zetten? Zo ja, dan gaan we deze halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hai, ik lees op je site dat je naar windows mobile 5 voor de SPVC500, maar dit is toch de voorganger van de i-mate spl? Je kan toch gewoon cab bestanden met spl zoals tomtom 6 installeren met dit toestel?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nou voorganger kun je het niet noemen, want na de C500 kwam de C600..
En die wm2003 -> wm5 tutorial is inderdaad voor m'n C500.

Ik kan je vertellen dat ik de SPL nog niet heb, maar ik vind het een heel erg interessant toestel om straks op over te stappen, daarom ook dit topic.

Cab bestanden kun je gewoon uitvoeren op het toestel.

[ Voor 29% gewijzigd door Kaspers op 04-01-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met deze GSM, weet er alleen iemand een goede task manager, want er zijn er zoveel en ik zie door de bomen het bos niet meer. :s
Als ik het goed heb, is dit het enige wat er standaard aan ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:41:
Ik ben zeer tevreden met deze GSM, weet er alleen iemand een goede task manager, want er zijn er zoveel en ik zie door de bomen het bos niet meer. :s
Als ik het goed heb, is dit het enige wat er standaard aan ontbreekt.
tMan vind ik wel fijn. Heel simpel en licht maar effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik stel CeleTask voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het inmiddels al bekend of en hoe TomTom software draait op dit ding? Ik heb er ook één besteld en zou het leuk vinden als dat ook zou kunnen.
Ik las eerder in de thread iets over scrol knoppen die niet werken? Is er iemand die dat al goed aan het werk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de resco task manager, probeer deze even. Ziet er in eerste instantie wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbantania
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 13:25
Ik heb problemen om m'n i-mate SPL met Transcend 2GB MiniSD kaartje te synchroniseren met mijn PC. Connecting gaat goed maar daarna blijft procedure hangen in "Looking for changes"
Dan loopt i-mate SPL helemaal vast (zwart scherm) op te lossen door batterij los te halen en weer in te schakelen.
Ook geprobeerd met een MiniSD kaartje van 512MB, en dat gaat wel goed.
Kaartje opnieuw geformateerd (FAT32) en active sync opnieuw geinstalleerd,
maar dit biedt geen soelaas.
Vreemd is ook dat ik muziek op MiniSD heb staan kan ik gewoon beluisteren via mediaplayer van de i-mate SPL.
Kan het zijn da kaartje op een speciale manier geformatteerd moet worden, of is dit kaartje gewoon defect.

Postbantania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Ik heb er een TakeMS 2Gb kaartje in zitten en ook af en toe vastlopers gehad. ik heb het kaartje nu geformateerd mbv mijn kaartlezer met dit tooltje en het lijkt nu goed te gaan.

http://panasonic.jp/suppo...ownload/sd_formatter.html

[ Voor 4% gewijzigd door dirk38 op 05-01-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:17:
Nou voorganger kun je het niet noemen, want na de C500 kwam de C600..
En die wm2003 -> wm5 tutorial is inderdaad voor m'n C500.

Ik kan je vertellen dat ik de SPL nog niet heb, maar ik vind het een heel erg interessant toestel om straks op over te stappen, daarom ook dit topic.

Cab bestanden kun je gewoon uitvoeren op het toestel.
Het is gelukt!!! :) Mijn toestel bleek niet gelocked te zijn, en AutoLock staat erop, perfect programma trouwens! Mijn fout was dus dat ik het eerst al uitgepakt in een map had gezet, en dan werkt het niet op het toestel 8)7

Wat ik trouwens stom vind, ja, het zal wel aan mij liggen, maar ik heb foto's toegevoegd aan mijn contactpersonen, maar dan heb je zo'n scherm en als je dan gebeld wordt krijg je een kleine foto in beeld.... Ik wil dit graag groter hebben, weet iemand hier nog een programma of tweak voor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb alles erop gezet, tomtom 6 met update naar 6.020, het werkt, maar niet helemaal super, je kan maar moeilijk navigeren waarbij het middelste gedeelte nog geen toetsen herkend, dus als je een straat wilt intikken, dan gaat dat best traag, maar wil je nu een straat selecteren, dan moet je eerste de hele straat goed tikken, want je kan nie naar benenden scrollen....

2e minpuntje van toestel is dat die super en super traag is, dus ik vroeg me af hoe je de versie kan bekijken, wellicht dat een update hiervoor beter geschikt is, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die hem sneller willen laten lopen, ik heb omapclocker geprobeerd, en de i-mate gaat als een raket...

lees: http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=40403

ff registreren en downloaden...

Grrrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Doe daar serieus voorzichtig mee.. die app verneukt vrij snel je smartphone wanneer je te hoge speeds neemt..
Ik kan je verder nog vertellen dat de speed weer op 'default' gaat wanneer je backlight uit gaat.

[ Voor 80% gewijzigd door Kaspers op 05-01-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Heeft iemand van jullie het al voor elkaar om zijn imate te verbinden met een laptop via bluetooth en dan te internetten vanaf je laptop?

En hoe bevalt het verder? doen ze niet moeiljik oid als je veel mailt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er trouwens iemand hoe je het startup en shutdown scherm kunt veranderen, want stoor me daar erg aan?

En is het mogelijk dat je in het startmenu niet die icoontjes, maar een opsomming krijgt? Net zoals bij windows mobile 2003

Thnx

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 14:29
Die van mij heeft problemen.

Steeds als ik wil bellen of internetten dan moet ik hem eerst uit en weer aan zetten. Anders blijft hij hangen op het schermpje "kiezen" resp. "verbinden:. Erg irritant. Diverse herinstallaties werken niet.

Bah...

Zaterdag komen ze hem ophalen voor reparatie.

TomTom 5.2 draait trouwens wel beter vergeleken met 6.0.
Bediening is helemaal in orde. Hij loopt alleen zo om de 100 km vast. Maar hij onthoudt bij een restart dan wel naar waar je aan het navigeren was, dus dat is een kwestie van reboot en TomTom starten.

[ Voor 30% gewijzigd door _FlasH_ op 08-01-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:11:
Weet er trouwens iemand hoe je het startup en shutdown scherm kunt veranderen, want stoor me daar erg aan?
Als je de TS nou even leest:

Het veranderen van het afsluit en opstartscherm
[list]

• Start een register edittor op, en navigeer naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft], en maak
• Ga naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\splash screen] en voeg de volgende string values
toe, met als Value name: CarrierBitmap', 'CarrierShutdownBitmap', 'MSBitmap' en 'MSShutdownBitmap'.
• Bewerk deze string values zodat ze wijzen naar de afbeelding: Value Data \Windows\Bootimage.png.
• Herstart het toestel.

Ik gebruik zelf deze:
Afbeeldingslocatie: http://kooskaspers.googlepages.com/bootimage.PNG

... dan was je die tegengekomen
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:11:
En is het mogelijk dat je in het startmenu niet die icoontjes, maar een opsomming krijgt? Net zoals bij windows mobile 2003
Ja zeker:

Turn off that annoying Grid View and get the original style of Start Menu
change the following registry entry to 0.

HKCU\Software\Microsoft\Shell\StartMenu\GridView to 0.

[ Voor 64% gewijzigd door Kaspers op 08-01-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het veranderen van het afsluit en opstartscherm
[list]

• Herstart het toestel.

Ik gebruik zelf deze:

... dan was je die tegengekomen

Ik heb dit ook gedaan maar het imate opstartscherm blijft als eerste komen. Is daar niets aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:32:
[...]

Ja zeker:

Turn off that annoying Grid View and get the original style of Start Menu
change the following registry entry to 0.

HKCU\Software\Microsoft\Shell\StartMenu\GridView to 0.
Thnx a lot. Ik vond die icoontjes zo irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassierocks
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 21:00
Is het de SPL nog steeds simlockvrij bij rabo mobiel? Aangezien ik nog een abbonement heb lopen, mijn k750i staat op het punt om het te begeven. Dat abbonoment loopt nog een jaar.

En hoe zit het met de snelheid van de menu's? En zijn er veel programma's voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassierocks schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:41:
Is het de SPL nog steeds simlockvrij bij rabo mobiel? Aangezien ik nog een abbonement heb lopen, mijn k750i staat op het punt om het te begeven. Dat abbonoment loopt nog een jaar.

En hoe zit het met de snelheid van de menu's? En zijn er veel programma's voor te vinden?
Ik heb de SPL via rabo mobiel, maar heb geen idee of deze simlockvrij is. Ik gebruik gewoon het Rabosimkaartje en mijn andere abbonement was Orange. Dus dat is hetzelfde.

Het enige nadeel van de SPL is dat er geen taskmanager te vinden is, maar de taskmanager van Resco biedt uitkomst voor maar een paar euro's.

Qua programma's heb ik al best veel kunnen vinden. Kijk maar eens rond in de vorige posts en op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassierocks
Maar de snelheid is dus wel goed? Een vriend heeft een nokia n70, welke erg langzaam is. Ik wil namelijk geen miskoop begaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassierocks schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:24:
Maar de snelheid is dus wel goed? Een vriend heeft een nokia n70, welke erg langzaam is. Ik wil namelijk geen miskoop begaan
Een smartphone is natuurlijk altijd langzamer als een andere GSM, maar ik heb op dat vlak weinig te klagen. Zeker gezien de prijs-kwaliteit verhouding. Ik had hiervoor een Orange SPV C550 en ik denk dat ze even snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:56:
Ik heb dit ook gedaan maar het imate opstartscherm blijft als eerste komen. Is daar niets aan te doen??
Ik denk niet dat het gaat lukken, aangezien dit onderdeel is van de rom, en niet van Windows Mobile..
Als het als laatste was gekomen zou je nog wat branding kunnen removen (zie ook TS), maar aangezien hij als eerste komt wordt het vrij lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand nog leuke software voor de SPL.
Ik heb nu Resco taskmanager en automatic keylock en late nite reminder en resco verkenner.
Tevens zijn leuke spelletjes ook altijd welkom.

Kan ik trouwens de bijgeleverde verkenner eraf gooien, ik heb er nu namelijk 2 op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Is er iemand die zijn imate als Bluetooth modem kan gebruiken voor zijn PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoihoi,

Ik heb sinds gisteren ook de iMate SPL, maar nu heb ik een vraagje;

Ik probeer het 'Application Unlocking', maar het werkt bij mij niet.

Ik heb RegEditSTG geïnstalleerd;

dit opgevolgd:
Application Unlocking

Voordat je unsigned applicaties kunt installeren moet je telefoon eerst application unlocked zijn.
Start hiervoor eerst RegistryEdit op (zie hierboven), en voer de volgende stappen uit:

1. Navigeer naar HKLM\Security\Policies\Policies\
2. Druk op 'Values'
3. Verander de waarde onder 00001001 van 2 naar 1
4. Verander de waarde onder 00001005 van 16 naar 40
Maar bij stap 3 en 4 geeft hij een error dat hij ze niet kan veranderen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagaris schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:54:
Hoihoi,

dit opgevolgd:

[...]

Maar bij stap 3 en 4 geeft hij een error dat hij ze niet kan veranderen, iemand een idee?
Ik heb het toestel via Rabomobiel en volgens mij is deze al application unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Maar die waardes staan wel nog steeds op 2 en 16. Maar ok, ik zal eens gaan wat uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagaris schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:06:
Maar die waardes staan wel nog steeds op 2 en 16. Maar ok, ik zal eens gaan wat uitproberen.
Heb jij hem ook via Rabomobiel?? en laat wat weten als je meer weet aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indobesar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07-2023
Blijkbaar wel een simlock, zie Algemene voorwaarden:
Simlock
Een beveiliging van een door RABO MOBIEL geleverde Toestel zodat dit Toestel alleen in combinatie met een RABO MOBIEL Simkaart gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indobesar schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:38:

[...]
Maar een simlock is toch niet hetzelfde als een application lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
sander- schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:46:
Is er iemand die zijn imate als Bluetooth modem kan gebruiken voor zijn PC?
Niemand=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja wie niet ?

Je neemt activesync, die stel je netjes in, zodat een cliënt gebruik kan maken van het internet op de debetreffende computer.
Daarna stel je je smartphone in onder connections dat hij internet vanuit activesync moet halen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaspers

Als ik het goed begrijp heb je de telefoon zelf niet?

kan je volgende link in je startpost toevoegen: http://surrealnetworks.co...realNetworksAppUnlock.cab

Dit programmaatje maakt zet de waarden voor de applicatie unlock juist. Als ik dit handmatig probeer via een regediter, dan krijg ik een foutmelding en komen de originele waarden weer in het register te staan(iemand die het wel handmatig is gelukt?). Dit is vooral ook handig voor iedereen die niet zelf in het register wil rommelen
indobesar schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:38:

[...]
Dit zul je in veel algemene voorwaarden tegenkomen, echter hier zit geen SIM-lock op
Sagaris schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:54:
Hoihoi,

dit opgevolgd:

[...]

Oplossing hier in dit bericht, maar ook al eerder gegeven. Misschien handig om dit topic door te lezen evt icm de zoekfunctie :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 13:57 . Reden: reacties toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
roma0803 schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:01:
Op het Rabo apparaat zit geen simlock. Mijn KPN kaart werkte ook zonder problemen.
Hm, ik heb gisteren via Rabo Mobiel besteld, ik heb ook KPN en ga dus uit van geen Simlock. Nu zie ik de post hierboven, blijkbaar zit er toch simlock op .... dat zou wel balen zijn ..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumtum|IA2
  • Laatst online: 12-05-2015
Ik heb sinds een maand ook deze I-mate van de Rabo, maar bij mij zit er geen Simlock op.

Ik ben echter niet zo'n fan van Windows Mobile ben ik inmiddels wel achter gekomen. Nu heb ik de N80 gezien van Nokia en ik ben zeer gecharmeerd van die phone. Mocht iemand dus interesse hebben in een I-mate SPL dan moet die zich maar even melden bij mij, tegen elk aannemelijk bod ben ik bereid om m af te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:49:
@Kaspers

Als ik het goed begrijp heb je de telefoon zelf niet?

kan je volgende link in je startpost toevoegen: http://surrealnetworks.co...realNetworksAppUnlock.cab

Dit programmaatje maakt zet de waarden voor de applicatie unlock juist. Als ik dit handmatig probeer via een regediter, dan krijg ik een foutmelding en komen de originele waarden weer in het register te staan(iemand die het wel handmatig is gelukt?). Dit is vooral ook handig voor iedereen die niet zelf in het register wil rommelen
Nee heb hem zelf (nog) niet ;).
Zal hem even toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Tumtum schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:58:
Ik heb sinds een maand ook deze I-mate van de Rabo, maar bij mij zit er geen Simlock op.

Ik ben echter niet zo'n fan van Windows Mobile ben ik inmiddels wel achter gekomen. Nu heb ik de N80 gezien van Nokia en ik ben zeer gecharmeerd van die phone. Mocht iemand dus interesse hebben in een I-mate SPL dan moet die zich maar even melden bij mij, tegen elk aannemelijk bod ben ik bereid om m af te staan.
Kun je aangeven waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumtum|IA2
Met name het smsen is mij tegengevallen. Ik sms vrij veel en met name het invoeren van woorden zoals 'maar', 'de', 'een' die je toch vrij veel gebruikt ging niet lekker. Het toestel reageert niet op het indrukken van 2x dezelfde toets snel achter elkaar, je moet elke keer een kleine pauze tussen het indrukken van de toetsen houden.

Daarnaast vond ik de reactietijd van het menu zo nu en dan wat traag. Veel mensen vinden dat niet erg, ik daarentegen kan me aan dat soort kleine dingen snel irriteren. Is overigens iets typisch van mij hoor :+

Ik heb zeker ook positieve punten ontdekt (met name de synchronisatie met Outlook en het makkelijk kunnen uitbreiden met andere progjes), maar over het algemeen denk ik dat Microsoft zich beter bezig kan houden met software voor een pc. Laat Nokia, Samsung en Sony Ericcson zich maar met de mobiele telefoonsmarkt bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik trouwens de bijgeleverde verkenner eraf gooien, ik heb er nu namelijk 2 op staan.
Weet iemand dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
nouja je kunt altijd de shortcut uit /Start Menu/ wegpleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:42:
nouja je kunt altijd de shortcut uit /Start Menu/ wegpleuren..
dat lukt mij dus niet. :S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tumtum schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:10:
[...]

Met name het smsen is mij tegengevallen. Ik sms vrij veel en met name het invoeren van woorden zoals 'maar', 'de', 'een' die je toch vrij veel gebruikt ging niet lekker. Het toestel reageert niet op het indrukken van 2x dezelfde toets snel achter elkaar, je moet elke keer een kleine pauze tussen het indrukken van de toetsen houden.
Dit is in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ook niet in de file manager ?
ff zoeken naar de map 'Start Menu'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:26:
[...]

Ook niet in de file manager ?
ff zoeken naar de map 'Start Menu'
Ik kan hem wel vinden, maar krijg een foutmelding bij het verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Is het mogelijk om themes te installeren?

Deze bedoel ik. Het zijn .hme bestanden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassierocks
Tumtum schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:10:
[...]

Daarnaast vond ik de reactietijd van het menu zo nu en dan wat traag. Veel mensen vinden dat niet erg, ik daarentegen kan me aan dat soort kleine dingen snel irriteren. Is overigens iets typisch van mij hoor :+

Ik heb zeker ook positieve punten ontdekt (met name de synchronisatie met Outlook en het makkelijk kunnen uitbreiden met andere progjes), maar over het algemeen denk ik dat Microsoft zich beter bezig kan houden met software voor een pc. Laat Nokia, Samsung en Sony Ericcson zich maar met de mobiele telefoonsmarkt bezig houden.
Bedoel jij de sms-snelheid? En vinden nog meer mensen de sms snelheid hinderlijk? Ik heb zelf een T230 gehad, welke als je snel typte een heel woord nog niet was weergegeven terwijl je hem wel had ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja dat is mogelijk.
Verder weet ik niet of windows mobile 2003 themes correct worden weergegeven op wm5, maar wm5 themes zijn er ook in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Kaspers schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:21:
Ja dat is mogelijk.
Verder weet ik niet of windows mobile 2003 themes correct worden weergegeven op wm5, maar wm5 themes zijn er ook in overvloed.
Bedankt!

Weet je toevallig ook waar die themes moeten komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
\Application Data\Home\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumtum|IA2
mag jij mij vertellen hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik doe het wel voor hem:
Start -> Settings -> Accessibility -> Multipress time out

Zal in de Nederlandse taal iets anders geformuleerd zijn, maar daar zul je vast wel uitkomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de zijkant zit een knop om windows mediaplayer te openen. Aangezien ik tcpmp-player gebruik, zou ik dit programma onder de knop willen hebben.

Nu zit ik te denken; als ik een snelkoppeling van tcpmp-player in de windows directory zet( waar mediaplyer staat). en ik hernoem dit naar 'mediaplayer'. Misschien kan je dan met die knop je eigen applicatie openen, en in mijn geval tcpmp-player. Probleem hier is echter dat het originele mediaplayer.exe bestand een read-only bestand is, waardoor ik deze niet kan hernoemen/overschrijven.

Iemand een oplossing hiervoor, waardoor het bovenstaande uit te proberen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal thema's gedownload voor mijn I-mate SPL. Extentie van deze bestanden is *.hme. Volgens dit forum moet ik deze bestanden zetten in /applicationdata/home. Ik heb dat gedaan maar kan in de menu structuur geen thema selecteren. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:21:
Ik heb een aantal thema's gedownload voor mijn I-mate SPL. Extentie van deze bestanden is *.hme. Volgens dit forum moet ik deze bestanden zetten in /applicationdata/home. Ik heb dat gedaan maar kan in de menu structuur geen thema selecteren. Heeft iemand een oplossing?
Je moet via je telefoon verkenner naar het bestand toegaan en het installeren. Dan kun je hem wel selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sms snelheid vind ik wel prima, ik heb wel in de settings, bij toegankelijkheid de reactietijd aangepast van het toetsenbord, dit scheelt ook een hoop...

En weet iemand een tweak of programma om de toegevoegde foto's van je contactpersonen groter te laten weergeven wanneer je gebeld wordt? Dat zou ik leuk vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Eerst het tooltje uit de post van “vantHerman” installeren. Vervolgens kun je met verkenner, of je eigen verkenner zoals Resco, de originele snelkoppeling weggooien. Dat lukt je nu nog niet omdat het toestel een securitylock heeft een voorkomt dat je systeembestanden weggooit.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:21:
.hme bestanden moet je behandelen als cab bestanden. Je zet ze op je toestel (maakt niet uit waar, bijv. kaart) en gaat er met verkenner naar toe. Selecteren en er zal je vervolgens worden gevraagd of je het bestand wilt installeren. Na installatie staan de bestanden goed geplaatst in “application data/home” en kun je ze vanuit je instellingen als thema installeren.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:13:
Aan de zijkant zit een knop om windows mediaplayer te openen. Aangezien ik tcpmp-player gebruik, zou ik dit programma onder de knop willen hebben.

Nu zit ik te denken; als ik een snelkoppeling van tcpmp-player in de windows directory zet( waar mediaplyer staat). en ik hernoem dit naar 'mediaplayer'. Misschien kan je dan met die knop je eigen applicatie openen, en in mijn geval tcpmp-player. Probleem hier is echter dat het originele mediaplayer.exe bestand een read-only bestand is, waardoor ik deze niet kan hernoemen/overschrijven.

Iemand een oplossing hiervoor, waardoor het bovenstaande uit te proberen valt?
In de Windows directory staan bestanden met de naam “Short_AP1.lnk”; “Short_AP2.lnk”; etc. Eén van deze bestanden is voor de functie van Mediaplayer. Kopieer alle “Short_APx” bestanden naar je desktop pc. Open ze met bijv. Notepad en lees de regel die er in staat. Bij die van Mediaplayer wijzig je de tekst Mediaplayer.lnk naar TCPMP.lnk. Bewaren en terug kopiëren naar je Windows directory. Let op, ook hier moet je toestel weer security unlocked zijn (zie hierboven). Reboot en de hardwareknop opent TCPMP player.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:17:
[...]

Eerst het tooltje uit de post van “vantHerman” installeren. Vervolgens kun je met verkenner, of je eigen verkenner zoals Resco, de originele snelkoppeling weggooien. Dat lukt je nu nog niet omdat het toestel een securitylock heeft een voorkomt dat je systeembestanden weggooit.

[...]
Thnx roma, ik ga het gelijk proberen. Weet jij trouwens nog leuke programma's of spelletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Jawel, Wolf 3D, a.k.a. SmartWolf3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Speciaal voor dit topic bij GoT geregistreerd. :P

Ik heb sinds vorige week een imate SPL en hij bevalt me prima. :9 Nou is alleen het probleem, dat, wanneer ik muziek op mijn telefoon wil zetten, deze in de map 'My Sounds' terecht komt, onder 'Verkenner'. Al ga ik dan naar windows media player en ik doe bibliotheek, dan staat er niets, geen artiest, helemaal niets. Dan moet ik weer naar menu, 2x op meer drukken, dan verkenner, en dan het bestand activeren. Zodoende kan ik ook geen afspeellijsten maken, omdat ik niets in windows media player kan toevoegen.

Help, anyone?

Groenten,

dubidub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Moet je in Media Player ff aangeven dat je op de storage card werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
mattrob schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:15:
[...]

Hm, ik heb gisteren via Rabo Mobiel besteld, ik heb ook KPN en ga dus uit van geen Simlock. Nu zie ik de post hierboven, blijkbaar zit er toch simlock op .... dat zou wel balen zijn ..... :(
Vandaag binnen, geen simlock ;-) !!! Ik ben BLIJ >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:02:
En waar doe ik dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Media Player -> Library -> Menu -> Library -> Storage Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dank u ten zeerste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn i-mate spl TomTom Mobile 5.00 geinstalleerd en hier vervolgens een crack van TomTom Mobile 5.20 overheen gezet.
Ik kan het programma gewoon gebruiken en door de menu's heen scrollen. Wanneer ik een bestemming selecteer, gaat hij ook keurig op zoek naar de route en zie ik de eerste aanwijzingen. Alleen loopt Tom Tom na een miniuut vast en kan ik niets meer. Ik moet ddan mijn I-mate uitzetten en weer inschakelen.

Zijn er meer die deze problemen ondervinden en is er iemand die een oplossing weet?

Ik gebruik de Benelux plus kaarten die ik voorheen in mijn PDA gebruikte.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb nu de exe van celetask even geupload, maar hoe installeer ik die nu echt met snelkoppelingen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

exe's installeer je niet met je telefoon, maar via je desktop met je telefoon verbonden. Alleen .cab bestanden installeer je via je telefoon door het betreffende bestand op je telefoon te zetten (bijv. je kaart) en 'm dan via verkenner te selecteren. Volg de aanwijzingen en klaar, inclusief snelkoppeling in je start menu. Op de site van Celetask staat ook een .cab bestand die je kunt downloaden. Anders de .exe gewoon via je Windhoos Desktop dus.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:02:
-Edit- Volgens mij lukt het nu wel met mijn geheugenkaartje.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:09:
Ik heb op mijn i-mate spl TomTom Mobile 5.00 geinstalleerd en hier vervolgens een crack van TomTom Mobile 5.20 overheen gezet.
Ik kan het programma gewoon gebruiken en door de menu's heen scrollen. Wanneer ik een bestemming selecteer, gaat hij ook keurig op zoek naar de route en zie ik de eerste aanwijzingen. Alleen loopt Tom Tom na een miniuut vast en kan ik niets meer. Ik moet ddan mijn I-mate uitzetten en weer inschakelen.

Zijn er meer die deze problemen ondervinden en is er iemand die een oplossing weet?

Ik gebruik de Benelux plus kaarten die ik voorheen in mijn PDA gebruikte.

Thanks
Koop een originele versie en kijk of het probleem zich dan nog voor doet :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de originele versie 5.00. Alleen heb ik van een vriend een update gekregen naar 5.20. Deze loopt alleen vast en ik vraag mij af of dit een probleem van 5.2 is of dat de I-mate misschien te licht is voor dit programma?
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:07:
[...]

Koop een originele versie en kijk of het probleem zich dan nog voor doet :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een beperking zit in het aantal afspraken dat je kunt synchroniseren met Outlook?
Mijn tante heeft namelijk 1400 afspraken staan en krijgt deze niet gesynchroniseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:58:
Weet iemand of er een beperking zit in het aantal afspraken dat je kunt synchroniseren met Outlook?
Mijn tante heeft namelijk 1400 afspraken staan en krijgt deze niet gesynchroniseert.
En als je zo nou per 100 doet ofzo? (Weet niet of het kan, gebruik geen Outlook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Heeft iemand het synchen via Activesync al werkend met Bluetooth? Ik heb in mijn laptop een geintegreerde BT chip en wil eigenlijk dat ik mijn telefoon niet meer uit mijn zak hoef te halen wanneer ik op mijn laptop afspraken inplan.

Dit zou mogelijk moeten zijn, maar is mij niet gelukt. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagaris schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:21:
[...]

En als je zo nou per 100 doet ofzo? (Weet niet of het kan, gebruik geen Outlook.)
Ik kan nergens in de instellingen iets vinden. Zowel in Outlook als in de I-Mate niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Die optie is er inderdaad niet..
Wat lukt eigenlijk niet ?

Faalt hij tijdens de synchronisatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:32:
Die optie is er inderdaad niet..
Wat lukt eigenlijk niet ?

Faalt hij tijdens de synchronisatie ?
Tijdens de synchronisatie met activesync op werk met outlook 2003 blijft hij hangen bij de afspraken. Het overbrengen van de contactpersonen is geen probleem, maar zodra hij verder synchroniseert met de afspraken stopt het na 2 a 3 seconden en komt er een foutmelding. Thuis is er geen probleem met het synchroniseren. Het is in combinatie met het abonnement van de rabobank maar de helpdesk kan verder niet helpen.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste