nVidia nForce 680i SLI Mobo's

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.632 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:49:
[...]

Dus is mijn zeer valide conclusie, er zit iets niet lekker in die BIOS.
Kortgezegd als je huidige bios goed functioneerd, moet je niet het risico gaan nemen om te flashen naar 0802. Als de meerderheid van bekende hardware sites en huis, tuin en keukentweakers ook tegen dit probleem aanlopen dan kun je wel degelijk stellen dat deze versie buggy is. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 08:44

FikkieHo

Wokmaster

Goedemiddag,

Ik moet u helaas naar de winkel verwijsen omdat zij de gene zijn die u een incompleet moederbord hebben geleverd.
Zij kunnen u dus ook helpen met het verkrijgen van deze cd en/of de code hier voor

Met vriendelijke groet

Asus Support TEam

Leuk, dus geen 3dmark06 voor alle p5n32-e SLI PLUS kopers

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
justifire schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:20:
[...]

Voor SLI heeft dit bord dus geen meerwaarde.
Immers 2x16 voor SLI, dan houd je dus nog 1 slot over met 8x en de vierde vervalt?
Je wilt toch niet 1x16 en 3x8 als je sli draait.
Wel een uberbord voor heel veel schijven in raid >:) 3 pci-e raid controllers erop en gaan.
Ligt er eigenlijk ook aan of je sli neemt met met mainstream kaarten of high end kaarten.
Als je sli wilt draaien met mainstream kaarten dan heb je aan 2 x 8 pcie lanes meer dan zat.

Wat ik belangrijk vind is dat je een losse raid kaart kan nemen omdat nog zowat geen enkele n-force moederbord een goede raid heeft, daarnaast is de raid van intel stukken sneller. En een losse raid oplossing is gewoon het beste. Dus als je dan ook nog sli wilt draaien en daarnaast een physics videokaart voor in de toekomst zou je met een andere bord geen raid kaart erbij kunnen nemen omdat je tegen je maximale lanes aan zit. En bij dit bord is het wel allemaal mogelijk+XFI onboard.
Do you get the point. Zolang je de maximale bandbreedte van een 8x pci-e slot niet overschrijd heb je totaal nog helemaal niks aan pci-e 16x

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
FikkieHo schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:51:
Goedemiddag,

Ik moet u helaas naar de winkel verwijsen omdat zij de gene zijn die u een incompleet moederbord hebben geleverd.
Zij kunnen u dus ook helpen met het verkrijgen van deze cd en/of de code hier voor

Met vriendelijke groet

Asus Support TEam

Leuk, dus geen 3dmark06 voor alle p5n32-e SLI PLUS kopers
Staat in de handleiding dat 3DMark erbij moet zitten? Dat staat nl. wel in de handleiding bij m'n Striker Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52
Bij de commando borden zit ie ook. Op het commando cdtje waar ook de rest van de drivers e.d. op staat. Denk dat de plus versies uitgerust zijn met het niet-plus cdtje waar dus ook geen 3dmark op zit.... Ach, hij is snel genoeg gedownload zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
dominator schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:07:
Bij de commando borden zit ie ook. Op het commando cdtje waar ook de rest van de drivers e.d. op staat. Denk dat de plus versies uitgerust zijn met het niet-plus cdtje waar dus ook geen 3dmark op zit.... Ach, hij is snel genoeg gedownload zou ik zeggen.
Sja, en de code?

Dankzij m'n SE heb ik nu een Advanced 3DMark2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb vandaag mijn pc in elkaar gestoken !

een

c2d e6700
asus striker
2gb corsair (TWIN2X2048-8500C5D)
geforce 8800gtx xxx
soundblaster x-fi

Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/3850/skstrikerpcsssssur8.jpg

krijg hem vandaag binnen dankzij AZERTY ! :D
hem hem rustig in elkaar gestoken en zag dat er een mooi 0701 bioschipje opzat:)
winxp er opgegooid alles draait super stabiel nog geen vast lopers gehad of wat dan ook !
een mooi 3dmark 2006 v1.1 score van 10851 alles default niks oced.
gtr2 draait ook perfect en rfactor (ben een race simmer)
oblivian en ghost recon advanced war fighter en hl2/counterstrike draaien allemaal uber !
@ 1680x1050 16x ansiotropic 4x msaa +hdr en dan nog 200 fps er uit poepen :)

ben zeer tervreden met mijn spulletje ! goede ervaringen hier met de asus striker !

btw waar zit die 3dmark key ik heb nog neit alles bekeken ^^ wat er bij zit

cooler is erg goed btw asus silent knight

26 graden idle 38 graden stressed

3dmark 3006 key aanwezig !!!!!

[ Voor 25% gewijzigd door BruceLee op 02-02-2007 13:26 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben toch erg benieuwd wanneer de DFI 680i uit gaat komen. In eerste instantie zou het eind januari worden, maar er is nog steeds bijna tot niets over te vinden. Vaak kijkt DFI toch even de kat uit de boom en wacht tot alle probleempjes bekend zijn, maar ik begin nu toch wel een beetje ongeduldig te worden :P

Hier nog een linkje van een engeneeringssample, was nog niet voorbij gekomen geloof ik:
http://www.vr-zone.com/?i=4349&s=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
De 3dmark key staat op CD in de folder 3dmark en is ook te lezen op de sticker die op het CD-hoesje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 08:44

FikkieHo

Wokmaster

het probleem was dat er bij de plus zowiezo geen cd met 3dmark bij zat ;)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
-SimJoc- schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:52:
Ik ben toch erg benieuwd wanneer de DFI 680i uit gaat komen. In eerste instantie zou het eind januari worden, maar er is nog steeds bijna tot niets over te vinden. Vaak kijkt DFI toch even de kat uit de boom en wacht tot alle probleempjes bekend zijn, maar ik begin nu toch wel een beetje ongeduldig te worden :P

Hier nog een linkje van een engeneeringssample, was nog niet voorbij gekomen geloof ik:
http://www.vr-zone.com/?i=4349&s=2
Was al voorbij gekomen een paar post eerder. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Robin4 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:03:
[...]

Was al voorbij gekomen een paar post eerder. }:O
Ja die kans zat er in, maar hoop wat info te krijgen over de mogelijk verwachte data dat hij geleverd gaat worden. Kan op de site van DFI niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik ook even iets speciaals erin gooien?

Heb vandaag mijn P5N32-E SLI binnen gekregen. Op het bord zit een plastic stickertje zeg maar ter hoogte van de groene led. Haal je dat weg, dan staat er toch vrolijk Striker Extreme!!

Mijn vraag:

wat heb ik nou. Een striker extreme zonder goodies, maar met een BIOS flash zo om te toveren naar een striker extreme, of ....

Edit:
de onboard koeling is wel die van een P5N32, de rest lijkt allemaal hetzelfde. Die koeling lijkt me nou niet het meest ingewikkelde van het board, dus een tekortje opgeruimd met Striker Extremes??

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
-SimJoc- schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:56:
[...]

Ja die kans zat er in, maar hoop wat info te krijgen over de mogelijk verwachte data dat hij geleverd gaat worden. Kan op de site van DFI niets vinden
Leverdatum is nog niet bekend van het dfi bord. Dit geld ook voor het msi bord. Ik ben ook in afwachting van beide. Hoogstens nog 2 a 4 weken schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Mijn cpu wordt IDLE tegen de 58 graden. Ik weet niet hoe dat kan. Ik heb de cooler opnieuw gemonteerd en arctic silver 5 erop gedaan, maar geen verbetering (eerst was het de koelpasta die er standaard op zat). Ik lees van andere temps van 40 stressed en idle 30 etc...?

Specs:
Intel Core Duo 2 E6600 Dual Core 2.4
EVGA NForce 680i
2 x 1GB PC6400 (Gskill)
Leadtek 8800GTS
120mm outtake vlakbij cpu

Temps zowel met Nvidia Monitor als met Speedfan...

[ Voor 26% gewijzigd door Donderbij op 02-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:01:
mag ik ook even iets speciaals erin gooien?

Heb vandaag mijn P5N32-E SLI binnen gekregen. Op het bord zit een plastic stickertje zeg maar ter hoogte van de groene led. Haal je dat weg, dan staat er toch vrolijk Striker Extreme!!

Mijn vraag:

wat heb ik nou. Een striker extreme zonder goodies, maar met een BIOS flash zo om te toveren naar een striker extreme, of ....

Edit:
de onboard koeling is wel die van een P5N32, de rest lijkt allemaal hetzelfde. Die koeling lijkt me nou niet het meest ingewikkelde van het board, dus een tekortje opgeruimd met Striker Extremes??
goede kans dat het hetzelde bord is, alleen mist hij van alles en nog wat, van lcd tot ledjes... ;)
en veradneren van een bios is niet zoals bij videokaarten, dit moederbord heeft gewoon niet de spullen om als striker extreme door het leven te gaan, bijv die koeling, of de goedkoper uitgevoerde condensatoren, kwaliteit heeft een prijskaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:38:
[...]

goede kans dat het hetzelde bord is, alleen mist hij van alles en nog wat, van lcd tot ledjes... ;)
en veradneren van een bios is niet zoals bij videokaarten, dit moederbord heeft gewoon niet de spullen om als striker extreme door het leven te gaan, bijv die koeling, of de goedkoper uitgevoerde condensatoren, kwaliteit heeft een prijskaartje ;)
idd geen led's lcd, geen aan/uit op mobo en geen ext. SATA aan de achterkant. Andere verschillen zie ik toch niet. Lijken toch allemaal geen zaken die via een bios worden geregeld of zie je dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Donderbij schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:15:
Mijn cpu wordt IDLE tegen de 58 graden. Ik weet niet hoe dat kan. Ik heb de cooler opnieuw gemonteerd en arctic silver 5 erop gedaan, maar geen verbetering (eerst was het de koelpasta die er standaard op zat). Ik lees van andere temps van 40 stressed en idle 30 etc...?

Specs:
Intel Core Duo 2 E6600 Dual Core 2.4
EVGA NForce 680i
2 x 1GB PC6400 (Gskill)
Leadtek 8800GTS
120mm outtake vlakbij cpu

Temps zowel met Nvidia Monitor als met Speedfan...
met mijn kast idcht word hij ook een stuk warmer !

stressed heb ik max gemeten 50 graden :) nog zeer netjes
idle 38

als ik jou was zou ik je geen zorgen maken zeker niet als je dat standaart intel blok gebruikt
best goed ding ook trouwens.

maar ik hoop als ik mijn 850 wat voeding met 14cm fan terug heb dat me cpu :D weer cooler gaat worden >:)

[ Voor 15% gewijzigd door BruceLee op 03-02-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
ik ontvang mn stiker extreme waarschijnlijk volgende week via quote, wat ik me nu afvraag is draait windows vista er een beetje normaal op? ik ben nl van plan om Vista Ultimate erop te gaan draaien met een raid setupje.

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SimJoc- schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:56:
[...]

Ik was er ook nieuwsgierig na, echter na het lezen van dit :

http://www.xbitlabs.com/a...lanparty-ut-icfx3200.html

Valt dit bord definitief af, denk dat ik toch maar voor een intel chipset ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:34
Officiele bios 0803 voor de Striker is uit:

Striker Extreme Release BIOS 0803
1. Enhance memory compatibility
2. Fixed power Fan can't work after S3.
3. Set DDR2 Termination Max default Votlage to 1.25V (Memory Voltage is 2.5V)
4. Add patch to support Creative X-FI sound Card
5. Speed up S3 resume time.
6. Change CopyRight year from 2006 to 2007.
7. Fixed memory clock mode option may disappear when SLI ready memory is used.
8. Finetune USB driving

http://support.asus.com/d...s&model=Striker%20Extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
joon schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 01:57:
ik ontvang mn stiker extreme waarschijnlijk volgende week via quote, wat ik me nu afvraag is draait windows vista er een beetje normaal op? ik ben nl van plan om Vista Ultimate erop te gaan draaien met een raid setupje.

bvd :)
Wat denk je nou zelf?

Raid problemen schijnen met de SE niet voor te komen of zijn opgelost met de bios-updates.

Voor de rest... het is voor Core2Duo processors, dan denk je toch niet dat Vista er niet op kan draaien he?

En of jou home basic of ultimate hebt, de eisen van Vista zijn gelijk. Ultimate zal alleen wat meer services op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 03:15:
[...]

Ik was er ook nieuwsgierig na, echter na het lezen van dit :

http://www.xbitlabs.com/a...lanparty-ut-icfx3200.html

Valt dit bord definitief af, denk dat ik toch maar voor een intel chipset ga.
Ik heb het over de 680i hé dat is weer een heel ander bord. De reviews over dit bord waren inderdaat niet heel erg denderend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Ik heb het probleem gevonden (denk ik). Ik bekeek m'n koeler en wat bleek. Een van de pootjes wat niet helemaal doorgedrukt (dus geen 100% contact). Onbegrijpelijk aangezien ik ze goed aangedrukt heb (na onderzoek was dat pootje gewoon een beetje vervelend, klappen heeftie gekregen). Nou moet ik wel zeggen dattie eerder ''losgeschoten'' is (bij de installatie bleektie al niet goed te zitten, ik vind het maar een vaag systeem, bij de 939 was dat heel simpel met de socket). Ze zijn nu helemaal tot het gaatje doorgedrukt. Hopelijk blijven de temps nu binnen de perken. Idle is nu 42 (nu heeft wel m'n raam de hele ochtend opengestaan dus dat telt wel mee uiteraard).

1 - Maar nu heb ik een Scythy inifinity liggen en die wilde ik gister er ff op zetten (maar niet gedaan door die problemen). Maar nu vraag ik me af zijn er mensen met die cooler + EVGA 680i? Want dat ding is best groot. Sowieso kon ik em niet met fan installeren, aangezien de NB cooler dinges (als dat de NB is of andere bridge (die naast de cpu) de fan blokkeert. En als ik em dan aan de zijkant wilt doen, dan zit mn geheugen in de weg... :/
En je moet echt je hele mobo eruit halen, anders kan ik die pootjes niet doordrukken (heb een Lian Li V1100, daar zit je mobo ondersteboven)... (daar had ik gister niet zo'n zin in)

Dus mensen met een Scythe Infinity ff melden aub! Merci beaucoup!

2 - Oh nog een vraagje, over de sata poortjes.
Ik had even gekeken op welke poortjes ik wat aangesloten heb, volgens de manual en vervolgens kijk ik in de bios en daar staan ze weer op andere nummers. Meer mensen dit opgevallen? En moet je je bootschijf perse op sata 1 aansluiten (heb een wd raptor)? (EVGA 680i btw)

3 - Laatste vraagje, ik gebruik Nvidia Monitor voor de temps. Nu staat er CPU, System en GPU1. Die system, is dat je NB? (in speedfan heet dat AUX)?

[ Voor 28% gewijzigd door Donderbij op 03-02-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Ackermans1973 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:14:
[...]

Wat denk je nou zelf?

Raid problemen schijnen met de SE niet voor te komen of zijn opgelost met de bios-updates.

Voor de rest... het is voor Core2Duo processors, dan denk je toch niet dat Vista er niet op kan draaien he?

En of jou home basic of ultimate hebt, de eisen van Vista zijn gelijk. Ultimate zal alleen wat meer services op de achtergrond draaien.
ik doelde meer op driver support slimmerik..
ik snap heus wel dat vista erop gaat draaien het ging me er meer om dat het stabiel is, goed werkt etc ivm drivers, tis een nieuwe chipset toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 22:49
Fotos van nieuw DFi bordje mits nog niet gegeven:

http://price.enet.com.cn/XDPPIC138132.html

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

biobak schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:24:
Officiele bios 0803 voor de Striker is uit:

Striker Extreme Release BIOS 0803
1. Enhance memory compatibility
2. Fixed power Fan can't work after S3.
3. Set DDR2 Termination Max default Votlage to 1.25V (Memory Voltage is 2.5V)
5. Speed up S3 resume time.
6. Change CopyRight year from 2006 to 2007.
7. Fixed memory clock mode option may disappear when SLI ready memory is used.
8. Finetune USB driving

http://support.asus.com/d...s&model=Striker%20Extreme
ik heb een x-fi en draai bios 701
ik heb nergens problemen mee !
waar slaat dat dan op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
BruceLee schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:02:
[...]

ik heb een x-fi en draai bios 701
ik heb nergens problemen mee !
waar slaat dat dan op ?
Als je SLI hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Nou erg spannend is die DFI niet zo te zien (geen spannende koelmogelijkheden ofzo)...

Maar goed dat ik daar niet op heb gewacht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het bordje van DFI echt tegen vind vallen, 1 fans onboard :| , iedereen kiest voor stilte, maar DFI toch voor een fan 8)7 , en de koeling is ook nogal vrij simpeltjes, zeker gezien het feit dat DFI bekent staat met klokken... maar goed misschien dat dit nog verandert als het bord eenmaal uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hier misschien al wanneer die strikers weer is normaal verkrijgbaar zijn? vind het op dit moment wel een beetje belachelijk worden die levertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor, Alternate heeft hem op voorraad, salland duurt 3-5 week, heb hem dar besteld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:35:
weet iemand hier misschien al wanneer die strikers weer is normaal verkrijgbaar zijn? vind het op dit moment wel een beetje belachelijk worden die levertijden
meeste leveranciers (distributeurs) verwachten dit bord deze week, ik zou zeggen hou het goed in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 10:00
Voor de mensen die de Asus P5N32-E SLI hebben i.c.m. Corsair 6400 (de C4 versie) en die hiermee constante reboots, BSOD's etc hebben: ik heb het mobo teruggeflasht naar Bios 03.02 en het loopt allemaal als een treintje nu. De latere biosversies zijn veelal niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 11:57
voeg de prijs van abit in9 32x-max even toe het bedraagt in pricewatch € 320,71

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al de nieuwe bios voor striker geprobeerd? 0803?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:33:
Ik moet zeggen dat ik het bordje van DFI echt tegen vind vallen, 1 fans onboard :| , iedereen kiest voor stilte, maar DFI toch voor een fan 8)7 , en de koeling is ook nogal vrij simpeltjes, zeker gezien het feit dat DFI bekent staat met klokken... maar goed misschien dat dit nog verandert als het bord eenmaal uitkomt.
De meeste DFI kopers zullen die fan er toch afhalen. Als je de review van "UT ICFX3200-T2R/G" leest zie je alweer dat de passieve koeler te warm word, daarom lijkt mij aan actieve fan geen verkeerde beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 26-09 17:08
-SimJoc- schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:12:
[...]

De meeste DFI kopers zullen die fan er toch afhalen. Als je de review van "UT ICFX3200-T2R/G" leest zie je alweer dat de passieve koeler te warm word, daarom lijkt mij aan actieve fan geen verkeerde beslissing.
Als je gaat overklokken heb je zeker een actieve koeling nodig, dan is de passieve koeling niet voldoende inderdaad.

Dat DFI bordje lijkt mij ook niet al te spectaculair. Maar ik denk dat dit komt omdat die master ontwerper, Oscar Wu niet bij DFI werkt. Die is volgens mij naar Epox verhuisd, maarja, daar heb ik ook nog niks spannends van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

nog even een vraagje over de asus striker.
op het mobo zit vlak onder de heatpipe zo'n cpu aansluiting daarnaast zit er nog een daar zit standaart een beschermpakje over bij mij. wat is het nut om die ook aan te sluiten ?
of heeft dat met quad core te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:38:
nog even een vraagje over de asus striker.
op het mobo zit vlak onder de heatpipe zo'n cpu aansluiting daarnaast zit er nog een daar zit standaart een beschermpakje over bij mij. wat is het nut om die ook aan te sluiten ?
of heeft dat met quad core te maken ?
Je bedoelt die power suply toch? daar zat ik ook al naar te kijken... ik ben er ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:01:
[...]

Je bedoelt die power suply toch? daar zat ik ook al naar te kijken... ik ben er ook wel benieuwd naar.
Daar MOET je de standaard 8-pin connector van de voeding op aan sluiten. Dus beschermkapje weghalen en de 8-pin connector erin. Bij sommige voedingen zijn dit gewoon 2X 4 pins connector.

Als je de handleiding van de Striker leest, staat dit er ook duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 01:02:
iemand al de nieuwe bios voor striker geprobeerd? 0803?
Ja, heb van het weekeind mijn geheugen ge-rma'd gekregen en meteen bios 0803 erop gegooid.
Nu eindelijk eens ff spelen met dit bordje :)
So far so good, sli werkt, x-fi werkt.

Tip: de witte sloten geven een veel betere overclockbaarheid voor het geheugen dan de blauwe sloten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:46:
[...]

Daar MOET je de standaard 8-pin connector van de voeding op aan sluiten. Dus beschermkapje weghalen en de 8-pin connector erin. Bij sommige voedingen zijn dit gewoon 2X 4 pins connector.

Als je de handleiding van de Striker leest, staat dit er ook duidelijk in.
Als je daarintegen een 4 pins voeding hebt laat je dus juist het kapje zitten en sluit je hem aan op de 4 open pinnen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

justifire schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:13:
[...]

Als je daarintegen een 4 pins voeding hebt laat je dus juist het kapje zitten en sluit je hem aan op de 4 open pinnen.
hehe oops ;P ik heb 2 losse bij mijn voeding p4 en p4+ heten doe power kabels dus ze moeten er bijde in ? ( heb nu alleen de gewone p4 er in )

hij werkt hier trouwens prima met 1 zo'n power aansluiting. ( is dit niet schadelijk ) lijkt me niet maar wat is psies de reden / het verschil ?

in het boekje staat iets over eps maar dat heeft me tagan 480w voeding dacht ik niet.
wel dus die p4 en p4+ 2x 4 pins dus is dat hetzelfde

[ Voor 11% gewijzigd door BruceLee op 05-02-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:12:
[...]

Ja, heb van het weekeind mijn geheugen ge-rma'd gekregen en meteen bios 0803 erop gegooid.
Nu eindelijk eens ff spelen met dit bordje :)
So far so good, sli werkt, x-fi werkt.

Tip: de witte sloten geven een veel betere overclockbaarheid voor het geheugen dan de blauwe sloten.
Pffff en hiero start ie niet meer op met 0803 :S komt denk ik omdat ik hem via die AsusUpdate tool heb gedaan.

Flashen ging allemaal goed maar het restarten wilde die niet, lijkt niet compatibel ermee te zijn ofzo :|
justifire heb jij het updaten met floppy of usbstick gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Ziet er naar uit dat bios 0803 van de website verwijderd is. Ik gebruik altijd EZ-Flash2 via de bios om te flashen. Werkt perfect. Asus update vertrouw ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar voor werkte het altijd foutloos met mobo's.
Maar wat ik de laaste tijd allemaal zien en onder vin, blijf ik ook maar af van dat AsusUpdate.

Tja, en alle reset gedoe allemaal uit geprobeert, zelf het halfe dag stroom loos en batterij eruit truuk en als nog niet.

(Pc boot) alle fan's gaan braafjes aan en lampjes branden, maar monitor sprinkt niet aan. Denk dat ik zo'n bios chippie maar moet gaan bestellen ergens :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:47:
(Pc boot) alle fan's gaan braafjes aan en lampjes branden, maar monitor sprinkt niet aan. Denk dat ik zo'n bios chippie maar moet gaan bestellen ergens :O
http://www.flashbios.org/catalog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet je gewoon de 4 pins connector gebruiken... 8pins is iets met een UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Gut gut wat een angst opeens. :P
Heb hem gewoon geflashed vanuit windows met asus update.
Dat vind ik nou juist het mooie van Asus.
Vervolgens opnieuw opgestart en voila 0803 erop.
Wel ff in asus update het vinkje aanzetten bij clear cmos natuurlijk.

Vraag me wel af waarom 0803 nu niet meer op de site staat?
Aangezien ik niet met andere biossen heb gedraaid zou ik het ook echt niet weten.

[ Voor 22% gewijzigd door justifire op 05-02-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 26-09 17:08
justifire schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:09:
Dat vind ik nou juist het mooie van Asus.
Vervolgens opnieuw opgestart en voila 0803 erop.
Beetje off topic, maar dit heeft eigenlijk ieder merk. Er zit gewoon een windows flash tool van Award in de software gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:47:
Daar voor werkte het altijd foutloos met mobo's.
Maar wat ik de laaste tijd allemaal zien en onder vin, blijf ik ook maar af van dat AsusUpdate.

Tja, en alle reset gedoe allemaal uit geprobeert, zelf het halfe dag stroom loos en batterij eruit truuk en als nog niet.

Join the club.

Ik had 0802 geflashed met Asus Update en precies dezelfde problemen.

Nieuwe BIOS-chip heeft geen nut.

Mijn Striker gaat RMA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 10:00
Volgens het asusforum is geen enkele bios na 03.02 stabiel! Ik heb de mijne teruggeflasht van 06.02 naar 03.02 en hij loopt als een zonnetje. Ik zou wachten totdat er eindelijk een stabiele bios komt.

@BruceLee: bij mijn tagan480 geeft de 4pins-stekker 12V en daar gaat het om. Asus raadt overigens aan om een voeding van min. 550W te gebruiken, is 480W niet wat weinig voor je systeem? De tagan zit overigens in mn oude syteem, zelf gebruik ik de alman 600W en die heeft 8-pins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Trinity_232 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:40:
Volgens het asusforum is geen enkele bios na 03.02 stabiel! Ik heb de mijne teruggeflasht van 06.02 naar 03.02 en hij loopt als een zonnetje. Ik zou wachten totdat er eindelijk een stabiele bios komt.

@BruceLee: bij mijn tagan480 geeft de 4pins-stekker 12V en daar gaat het om. Asus raadt overigens aan om een voeding van min. 550W te gebruiken, is 480W niet wat weinig voor je systeem? De tagan zit overigens in mn oude syteem, zelf gebruik ik de alman 600W en die heeft 8-pins
had een 850 besteld maar die was DOA en nu wachten op een neiuwe tot die tijd lijkt me tagen 480 het goed te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Ben maar weer terug geflashed naar 0701 waarmee mijn bordje standaard geleverd werd.
Het probleem met 0803 is dus dat de vcore gelockt staat op 1.36v en daar niets aan te veranderen is.
FF wachten op 0804 dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

@justfire: had je met de 803 geen soundproblemen meer met SLI ?

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

mr.babek schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:44:
@justfire: had je met de 803 geen soundproblemen meer met SLI ?
Nee had geen sound problemen.
Heb met 0701 nog geen games gespeeld dus weet niet of ik daarmee wel last heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
offtopic:
Voor de mensen die nog een 680i bordje hebben... De Vista drivers zijn ook eindelijk uit...
http://www.nvidia.com/obj...sli_winvista32_15.00.html

Ik heb er niet op gewacht, en was de fouten die ik hier las ook zat... Dus heb inmiddels de Asus Commando in mijn PC zitten... Met Intel chipset (Die vanaf 22 november de Vista Drivers al klaar had)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saeverix schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:00:
offtopic:
Voor de mensen die nog een 680i bordje hebben... De Vista drivers zijn ook eindelijk uit...

Ik heb er niet op gewacht, en was de fouten die ik hier las ook zat... Dus heb inmiddels de Asus Commando in mijn PC zitten... Met Intel chipset (Die vanaf 22 november de Vista Drivers al klaar had)
Prachtig alleen laad de pagina niet, althans, er gebeurt niets. op de .com site staat dus wel dat ze er zijn, maar je kan ze (nog??) niet downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
MSI selects Silicon Image SteelVine SiI4723 storage processor for motherboard

Press release, January 31; Rodney Chan, DigiTimes.com [Wednesday 31 January 2007]

Silicon Image has announced that Micro-Star International (MSI) has selected the SteelVine SiI4723 storage processor to deliver RAID-powered backup feature in its enthusiast desktop motherboard, the P6N Diamond.

The new MSI P6N Diamond motherboard places the SteelVine storage processor directly on the main system board, allowing desktop PC makers to deliver powerful storage capabilities without having to install and configure separate subsystems, according to Silicon Image.

MSI's P6N Diamond desktop motherboards deliver multimedia entertainment, networking and now advanced data protection, without the need for special drivers or the complex setup commonly required by traditional desktop PC designs. The P6N Diamond supports digital home features including MSI- SpareGear (backup over RAID), scaleable link interface (SLI), extreme graphics, and X-Fi ultimate audio experience. A fully integrated graphical user interface (GUI) within MSI's Dual Core Center Software provides advanced security and self-healing functions.

SteelVine storage processors are developed for plug-and-play connectivity, and incorporate on-chip management capabilities that provides for faster storage processing without burdening the CPU.

The MSI P6N Diamond motherboard is designed for single or dual-drive systems. By incorporating the SteelVine SiI4723 Storage Processor, the motherboard's MSI-SpareGear feature can be configured by PC builders to fit the users' needs by simply changing a secure jumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saeverix schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:00:
offtopic:

Even off-topic, hoe bevalt de Asus Commando, ik zelf heb dit bord ook in gedachten als een van de keuzes die ik wou maken en nu on-topic. Iemand al iets meer gehoord over de MSI P6N Diamond of MSI P6N SLI Platinum. Is ook een van de kandidaten waaraan ik zit te denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Ik heb ook een Striker Extreme met BIOS 0701.
1GB Mushkin XP2-8000 DDR2 geheugen en een Intel E6600.

Het LCD-display geeft alleen maar aan: CPU INIT en het systeem boot niet meer.

Als je voor de grap eens op google kijkt naar CPU INIT STRIKER EXTREME, zie je dat er een hele hoop mensen zijn die problemen hebben met dit bord.

Ik ruil deze in voor een P5N32 SLI.

Asus moet zich eerst maar eens concentreren op een fatsoenlijke BIOS voordat ze hardware verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus P5N-E SLI besteld ( dit is wel een 650i mobo), alleen tot mij grote schrik bedacht ik me vandaag, om maar is te controleren of dit moederbord wel mijn GFX support.
Ik heb een Nvidia 7950 GX2 . . en met me oude mobo, was dit een draaaaaama. . . Ik moest eerst de bios flashen en dat kon niet want ik had geen andere pci kaartje etc etc, terug sturen, etc etc, jullie kenne zulke verhalen vast wel . .

Nu zag ik dat er voor dit mobo zo ie zo maar 1 bios is, dus het werkt of niet . . bios update zit er dus niet in . . Dit mobo staat ook niet op de compatible list van me gfx, hoewel als je het mij vraagt deze niet er up to date is . .

Dus heeft iemand een P5N-E SLI samen met een 7950 GX2?? Google hielp ook al niet veel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:07:
[...]

Prachtig alleen laad de pagina niet, althans, er gebeurt niets. op de .com site staat dus wel dat ze er zijn, maar je kan ze (nog??) niet downloaden
ondertussen doet de link het al, en ik heb hem ook al gedownload.
ben nu een beetje drivers aan het verzamelen voor vista, volgende week me striker-systeem opbouwen.

nForce 680i SLI - Windows Vista 32-Bit WHQL Certified driver:

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hebben er hier nog meer last van met hun Striker dat het koud opstarten niet vlekkeloos verloopt ?
Ik moet hem echt 3-5 keer opstarten voordat hij doorstart en boot.
Hij start, fans gaan draaien, lampjes aan en slaat weer uit. en weer en weer en weer....
Net alsof hij kortsluiting maakt.
Dan start hij daarna meestal op met default bios settings 8)7 dus mag ik nog eens een keer saven en booten :X
Daarna draait hij dan wel weer als een zonnetje.

Het word ook tijd dat nvidia eens degelijke nforce drivers schrijft voor xp, die nic is echt nog niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
justifire schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:20:
Hebben er hier nog meer last van met hun Striker dat het koud opstarten niet vlekkeloos verloopt ?
Hij start, fans gaan draaien, lampjes aan en slaat weer uit. en weer en weer en weer....
Dan start hij daarna meestal op met default bios settings 8)7 dus mag ik nog eens een keer saven en booten :X

Het word ook tijd dat nvidia eens degelijke nforce drivers schrijft voor xp, die nic is echt nog niet in orde.
Ik had dat wel regelmatig maar nadat ik de CPU-voltage verhoogd had, never ever opstartproblemen.

Ander verhaal.

M'n Striker is RMA-gegaan, maar Azerty meldt dat er niks mis is.

Ik snap er geen fluit van.

Ik doe een BIOS-update, PC wil niet meer starten, maar het ligt dus NIET aan het Mobo.

Wat kan er dan anders mis gegaan zijn?

Direct maar eens m'n "oude" P-4 systeem weer in elkaar zetten, kijken wat die doet.

Is allemaal erg vreemd.... :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Ackermans1973 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:25:
[...]

Ik had dat wel regelmatig maar nadat ik de CPU-voltage verhoogd had, never ever opstartproblemen.

Ander verhaal.

Ik doe een BIOS-update, PC wil niet meer starten, maar het ligt dus NIET aan het Mobo.

Direct maar eens m'n "oude" P-4 systeem weer in elkaar zetten, kijken wat die doet.

Denk dat het met voltages te maken heeft.
Waarschijnlijk geeft de nieuwe bios te veel of te weinig voltage aan je cpu/ram
Probeer eens te booten met 1 reepje ram in het witte slot het verst van de cpu-socket vandaan.
Wel eerst ff de cmos clearen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
[...]

Waarschijnlijk hebben ze hem getest met een P4 630 oid. Als je die erin doet ipv een Core 2 Duo schijnt het moederbord weer door te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:20:

Dat gevalletje dat je pc steeds restarte na 5 sec boot, had ik ook toen ik hem flashte naar 0803. En daarna heb ik cmos gecleard want hij bleef het maar doen, toen starte ie wel op maar sprong het monitor niet aan (raatelde niet door naar windows ook).

Daarvoor had ik geen last van dat 5 sec boot cycle.
En mobo nog steeds niet gefixed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:39:
[...]

Dat gevalletje dat je pc steeds restarte na 5 sec boot, had ik ook toen ik hem flashte naar 0803. En daarna heb ik cmos gecleard want hij bleef het maar doen, toen starte ie wel op maar sprong het monitor niet aan (raatelde niet door naar windows ook).

Daarvoor had ik geen last van dat 5 sec boot cycle.
En mobo nog steeds niet gefixed :/
Heb het hier over 0701 en 0803
Is net of de powerknop niet vasthoud :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
biobak schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:09:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze hem getest met een P4 630 oid. Als je die erin doet ipv een Core 2 Duo schijnt het moederbord weer door te starten.
Ik heb het getest met een P4 640, maar noppes.

Ik heb alles gedaan wat in de FAQ's staat, daarom stuurde ik het mobo RMA.

MAar ja, Azerty geeft door dat ie het daar gewoon doet.

Ik heb nu m'n P5ND2 SLI deluxe ingebouwd met de P4 640, en die start OOK niet op.

Begin nu te vermoeden dat de voeding defect is. Alle fans gaan aan, maar de DVD-ROM en DVD-RW spelers knipperen, maar verder komt ie niet. Als ik op de eject butten druk, dan komt de lade er niet helemaal uit, maar stopt, en gaat dan weer dicht. Net alsof de stroom steeds wegvalt.

M'n case is een Chieftec met Chieftec voeding, denk dat ik die maar moet vervangen.

Tenzij iemand iets anders kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:20:
[...]

ondertussen doet de link het al, en ik heb hem ook al gedownload.
ben nu een beetje drivers aan het verzamelen voor vista, volgende week me striker-systeem opbouwen.

nForce 680i SLI - Windows Vista 32-Bit WHQL Certified driver:
hmmppff, bij mij wil het nog steeds niet. IE7 ge-eikel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:35:
[...]

Nope, hier kan ik de pagina gewoon bereiken met IE-7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggie1972
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 22:37
Hoi
Ik heb een evga mobo maar deze geeft een foutcode 21 bij een opstart
de code 21 zou staan voor HPM init (init heuristic power management)
zou iemand mij kunnen helpen om deze code te verklaren

verdere info: heb in het bios de spanning op 2.05V gezet voor mn G-skill geheugen wat
draait op 6400 met timings 4.4.4.12 (ddr voltage staat standaard op 1.9V)
systeem heeft wel gedraaid maar als je het systeem uitzet (en daarna
alle spanning er afhaalt middels de stekkerdoos) geeft hij weer code 21
ook geprobeerd met een geheugenbank geplaatst dit geeft de zelfde storing
processor is een E6700
voeding Antec neopower 550Watt
graka (tijdelijk voor het installeren) 6200

bvd
groeten Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:31:
[...]

Nope, hier kan ik de pagina gewoon bereiken met IE-7.
Hmm, op mijn xp laptop idd geen probleem. Vista desktop geeft een blanco pagina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:35:
[...]

als je er nog steeds niet opgekomen bent heb ik even de bestanden voor je op mijn site gezet:

http://work.lekkerleip.nl

zit even te denken heh,
maar heeft die Supreme FX geluids module van die striker extreme eigenlijk ingangen? ik zie wel coax, in en uit, en 5.1 uit enzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:16:
[...]

Even off-topic, hoe bevalt de Asus Commando, ik zelf heb dit bord ook in gedachten als een van de keuzes die ik wou maken en nu on-topic. Iemand al iets meer gehoord over de MSI P6N Diamond of MSI P6N SLI Platinum. Is ook een van de kandidaten waaraan ik zit te denken :P
offtopic:
Hij bevalt super! Bevalt me beter dan de EVGA 680i... Het enige wat ontbreekt is SLI, maar dat gebruik ik toch niet...

Voor de rest superstabiel bordje. Goeie drivers, en lekker snel. Weet het nu zeker: Ik koop nooit meer een andere merk moederbord. Oude vertrouwde Asus is toch t beste...

En qua overclocken ben ik nog niet bezig geweest, maar als ik de reviews moet geloven is het een topper!

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 00:22
Iemand al iets meer gehoord over de MSI P6N Diamond of MSI P6N SLI Platinum. Is ook een van de kandidaten waaraan ik zit te denken
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/30478.jpg
P6N SLI Platinium. :)

[ Voor 66% gewijzigd door M411007 op 09-02-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Asus P5N-E SLI + e4300 + 2x 1 GB Twinmos RAM binnen gekregen.
Nu heb ik zelf een 7950 GX2, maar als ik m'n pc aan wil doen krijg ik geen beeld geen post nix . .
heb al geprobeerd alles los te koppelen op de cpu ram en gfx na, maar hetzelfde probleem . .

Iemand enig idee?

(ga nu ff kijken of ze bij de lokale pc winkel een goedkoop pci vid kaartje hebben, kijken of die het wel doet zodat ik de bios kan flashen)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ander verhaal.

ik had exact hetzelfde, Azerty levert service aan de deur, stelletje vieze amateurs.
als ze daar op die rma afdeling een defect product krijgen zeggen ze meteen ag die werkt, ik ben er geweest, laats ze nu eerst maar is een fatsoenlijk gebouw maken voor we over *afdelingen* praten.
het gaat daar een beetje te gemakkelijk :(

ps, de conclusie die de rma afdeling trok dat hij niet meer werkte was, deze chipset is niet compatible met pci-xpress, waar haal je het lef vandaan zoiets doms te zeggen :( :(
dat sommige klanten daar intrappen is echt sneu van azerty, maar ik ben niet achtelijk, nee achtelijk is hij (noem geen namen).
en dan wilde ik men geld terug, was het 20 euro minder :X

het probleem is een verkeerde flash, dat stond ook op de evga site,
ik wens je nog veel sterkte met die rma afdeling, mijn zegen hebben ze in elk geval NIET :O

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok das *** om te horen,.. ik heb nu dus ook spul binnen gekregen vandaag, wat dus ook van Azery vandaan komt -,-

ik hoop dus dat de bios het probleem is -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, die pics had ik ook al gespot op de site van MSI, maar de vraag is eigenlijk zijn er al reviews of previews gespot over dit bord of zijn duurdere broer de P6N SLI Diamond ?

De P6N die al te koop schijnt te zijn bij sommige webshops boeit mij niet zo, want dat is niet een produkt van MSI zelf, het is gewoon een ordiniar reference design van N'Vidia zelf of te wel een exacte kopie van het EVGA bordje alleen met de naam MSI. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Change log:
BIOS for ASUS Striker Extreme
Version SE901.zip
Release Date 2007/02/07
Update Description:
1.Modify Corsair CM2X1024-10000C5D & Corsair CM2X1024-6400C4D patch rule
2.Fixed FSB 1333Mhz CPU clock incorrect
3.Fixed sometime the CPU VID table will be dystroyed
4.Fixed Vcore error when CMOS checksum fail.
5.Fixed summary page "CPU ID/ucode ID" string will show to "CPU ID/uc"
6.Patch Corsair CM2X1024-6400C4D to fit H/W Request
7.Update EZ-Flash to B319 :
a.Fixed error occurs when there is only a SATA ODD connected and legacy floppy is disable.
b.Fixed if the last byte of the bios date is aligning on 16bytes
8.Fixed SETUP hang on when item position at "Internal Connector LED" in Triditional Chinese mode.

[ Voor 65% gewijzigd door biobak op 10-02-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
biobak schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:14:
[...]

Change log:
BIOS for ASUS Striker Extreme
Version SE901.zip
Release Date 2007/02/07
Update Description:
1.Modify Corsair CM2X1024-10000C5D & Corsair CM2X1024-6400C4D patch rule
2.Fixed FSB 1333Mhz CPU clock incorrect
3.Fixed sometime the CPU VID table will be dystroyed
4.Fixed Vcore error when CMOS checksum fail.
5.Fixed summary page "CPU ID/ucode ID" string will show to "CPU ID/uc"
6.Patch Corsair CM2X1024-6400C4D to fit H/W Request
7.Update EZ-Flash to B319 :
a.Fixed error occurs when there is only a SATA ODD connected and legacy floppy is disable.
b.Fixed if the last byte of the bios date is aligning on 16bytes
8.Fixed SETUP hang on when item position at "Internal Connector LED" in Triditional Chinese mode.
Ik zie veel fixes voor Corsair geheugen, ik heb wel niet precies die modules die vermeld staan, maar wel Corsair.

Kan een instelling in de BIOS van gewijzigde voltages voor een probleem in je voeding zorgen bij een BIOS-update?

Want nu zowel een Striker als een P5ND2SLI niet willen starten in dezelfde kast met dezelfde voeding, ja dan ga je zoiets toch wel denken, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het misschien offtopic is, maar heeft iemand ( of meerdere ) mensen ook problemen gehad met asus moederborden icm een Enermax Galaxy 1000?
Mijn P5NE-SLI brandde meteen door :( enzo ook 2 andere van ASUS, nuje mijn voeding is RMA maar misschien andere mensen ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Ackermans1973 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:34:
[...]
Want nu zowel een Striker als een P5ND2SLI niet willen starten in dezelfde kast met dezelfde voeding, ja dan ga je zoiets toch wel denken, niet?
Denken dat je voeding rot is en dat dat toevallig samenviel met de bios update. Lijkt me sterk dat je een voeding opblaast door een andere vcore instelling. Dan blaas je eerder je cpu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:53:
Ik weet dat het misschien offtopic is, maar heeft iemand ( of meerdere ) mensen ook problemen gehad met asus moederborden icm een Enermax Galaxy 1000?
Mijn P5NE-SLI brandde meteen door :( enzo ook 2 andere van ASUS, nuje mijn voeding is RMA maar misschien andere mensen ervaringen ?
Geen problemen hier.
Alleen dan dat mijn striker niet in 1 keer op wil starten, maar of dat aan de psu ligt weet ik niet.
Snap ook niet dat je mobo door kan branden van een voeding, dat ding geeft toch gewoon zijn 3.3 5 en 12 v?
Lijkt me eerder een fout van het mobo zelf (verkeerde/kapotte transistor die te veel stroom doorlaat)
Maakt je mobo niet perongeluk ergens kortsluiting met je kast?

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 10-02-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:06:
[...]

Geen problemen hier.
Alleen dan dat mijn striker niet in 1 keer op wil starten, maar of dat aan de psu ligt weet ik niet.
Snap ook niet dat je mobo door kan branden van een voeding, dat ding geeft toch gewoon zijn 3.3 5 en 12 v?
Lijkt me eerder een fout van het mobo zelf (verkeerde/kapotte transistor die te veel stroom doorlaat)
Maakt je mobo niet perongeluk ergens kortsluiting met je kast?
Nee ik heb hem gewoon op mijn houten tafel gehad, dat was het niet, je hoorde echt iets doorsnerken en roken, dat was mijn mijn A8N SLI Deluxe ook al en daar was die NF4 chipset half van weg. Maarjah eerst maar de vervangende voeding afwachten, die durf ik zelfs al niet meer in te steken.
Het vreemde is dat hij het wel goed doet bij mijn DFI SLI DR expert :S
Ik snap er geen bal meer van, net of hij niet compatibel is met ASUS ofzo, maarja dat kan weer niet omdat hij het bij jou wel goed doet... naja dan zal het wel aan de voeding liggen dan.

Edit: mobo is RMA ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom ik het toerental van mijn CPU fan (Zalman CNPS9700 LED) niet in de bios van mijn Asus Striker kan veranderen?

Hij staat zonder fanmate direct op het moederbord ingestoken (op CPU_FAN). Als ik het toerental in de bios bijvoorbeeld wil veranderen naar 60%, dan blijft die gewoon op het maximale toerental draaien. Ook nadat ik mijn pc reboot. Terwijl ik het toetental van alle casefans (4 stuks) wel kan veranderen. Deze staan op OPT_FAN2, OPT_FAN3, OPT_FAN5 en PWR_FAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 14:36
Het lijkt erop dat de 680i mobo's toch wel erg goed presteren dus ik zit er nu sterk aan te denken om een EVGA 680i te kopen echter..... Ik lees dat er veel problemen (kunnen) zijn met deze moederborden getuige dit topic op XS: http://www.xtremesystems....124383&highlight=EVGA+680

Ook op andere fora blijken mensen verschillende borden en/of RAM modules naar de andere wereld geholpen te hebben. Nu twijfel ik toch weer enorm. Ik ben wel van plan om flink over te gaan klokken en de 680i chipset heeft een aantal leuke features. Ik weet het echt niet nu... of toch maar een Asus Commando?

[ Voor 14% gewijzigd door JohnnyV76 op 11-02-2007 16:05 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-09 12:06
Ik heb een EVGA 680i bord en mijn ervaringen zijn positief.

Ik heb ook enorm zitten twijfelen of ik dit bord zou aanschaffen ivm dezelfde geheugenproblemen, alsmede problemen met datacorruptie bij het gebruik van SATA schijven.

Uiteindelijk heb ik besloten om er toch één te kopen en heb verder geen enkele problemen gehad met dit bord.

Ik gebruik BIOS versie P24, welke de SATA problemen zouden moeten verhelpen.
Als geheugen gebruik ik OCZ 2x1GB PC8500 Platinum SLI-Ready Edition XTC DDR2 (OCZ2N1066SR2GK). Deze geheugenmodules heb ik in de zwarte slots geprikt. (De problemen met RAM modules zouden meestal onstaan bij de blauwe slots heb ik ergens gehoord).
Mijn systeem is niet overgeklokt.

Ik zou zeggen koop er gewoon één. Wat mij betreft is een goed moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen O op 11-02-2007 16:16 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 14:36
Jeroen O schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:13:
Ik heb een EVGA 680i bord en mijn ervaringen zijn positief.
Ik zou zeggen koop er gewoon één. Wat mij betreft is een goed moederbord.
Ik lees dat je niet overgeklokt heb... waarom koop je dan in hemelsnaam zo'n set?

[ Voor 16% gewijzigd door JohnnyV76 op 11-02-2007 17:38 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:23:
Weet iemand waarom ik het toerental van mijn CPU fan (Zalman CNPS9700 LED) niet in de bios van mijn Asus Striker kan veranderen?
Volgens mij moet je fan dan een 4 punts aansluiting hebben. De 9700 LED heeft volgens mij maar een 3 punts aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:19

Fab1Man

Live life to the fullest

@ biobak,
dit is backwards compatible. Je kunt een 3pin fan op de 4pins aansluiting aansluiten. Alleen heb je dan geen PWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MSI P6N 680i maar dan met gewoon geluid (geen FX), is geloof ik de Diamond.
Dit i.c.m een X-Fi Fatality 1, 8800GTX en Vista is voor mij uitgelopen op 1 groot drama.
Zoek maar eens support bij MSI, of op z'n minst een product pagino, NOT, en heb ik over globaal alle sites.
Maar dus geen drivers, of gebrekkige Beta troep, voor al mijn nieuwe hardware.
Willekeurige crashes, BSOD, bevriezen voor enkele minuten van systeem om verder gewoon door te werken en drivers die half werken, bv de creative driver ondersteund alleen 2 kanaals geluid. Zit je dan met je 7.1
Waardeloos dus.
Trouwens, volgens MSI is mijn bord een reference Foxcon bord en heb ook een (evga??) beta bios van hun gekeregen (P23) die ze van Foxconn hebben gehad. LOL
Drama dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Ik heb vista business x64 er ook een tijdje op gehad (nu nog als dual boot) maar ik ben er ook van genezen, wat een brakke drivers allemaal, ik wacht wel een tijdje. Tot dan gebruikt deze jongen gewoon xp x64.

Heeft iemand die nieuwe 0901 bios al geprobeerd? Ik blijf soundissues hebben wanneer ik SLI gebruik..

UPDATE: ik heb de 0901 erin geflashed en het soundprobleem met sli is gefixed ! .. Ik ben happy!

[ Voor 13% gewijzigd door mr.babek op 11-02-2007 22:25 ]

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:36:
[...]

Volgens mij moet je fan dan een 4 punts aansluiting hebben. De 9700 LED heeft volgens mij maar een 3 punts aansluiting.
Klopt, hij heeft een 3 pins aansluiting. Maar dat hebben de case fans ook allemaal en toch kan ik bij deze wel het toerental veranderen in duty cycle mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nu op dit moment het beste board

ik heb een a5nsli en die gooi ik zo mn raam uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat niet de Asus Striker Extreme?
een abit heeft en minder features en de voltages die hij ondersteund zijn ietsje lager als de Asus, voor de rest kan ik niet echt een goede concurent verzinnen.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ongewenst in dit topic: gezeur over levertijden!

Informatie over levertijden kun je gewoon bij winkels krijgen. Posts erover hier zullen gemodbreaked worden. Bij herhaling kun je een Officiele Waarschuwing verwachten :o