nVidia nForce 680i SLI Mobo's

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.632 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Grrrr weer mn EVGA niet. Ze zijn mn pakje kwijtgeraakt of die is vertraagd bij de TNT. Lekker is dat altijd he... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
hij is 1 dag oud ben er oook 24 uur mee bezig geweest..als ik hem terug stuur naar salland..krijg ik maar 80% terug max..!! nou lekker dan voor een 300 euro kostende mobo..
mja dat is een anderverhaal...

Ben nog nooit zo teleur gesteld geweest..
baggermobo..!!!
er is de Wet Kopen Op Afstand, van kracht in europa...

dat houd in dat als je iets koopt waarbij de koper en verkoper elkaar zelf niet kunnen zien (fysiek)
dan is er voor de koper een afkoelingsperiode van 8 dagen.
je kan dan het product zomaar terugbrengen bij de verkoper, en hij is dan verplicht het terug te nemen, ongeacht wat de reden is van de koper.

dus als je er niet tevreden mee bent, kan je hun gewoon bellen en zeggen dat je het niet meer hoeft.
doen ze moeilijk, dan vertel je ze maar over deze wet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag je Azerty ook een keer uitleggen, hiero 2 wetsovertredingen 1 product.
doen ze moeilijk om Euro 1.50, pff alsof het veel voor ze betekend.... :(
iig succes met je mobo, ik raad je een Evga echt af, je kan zeer duidelijk merken dat ze nieuw zijn.
Ikzelf had er in 1e instantie een goedgevoel over, dat is bij mij compleet weg :'(
voor dat geld kun je beter een Asus p5 32 sli nemen ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Laatst online: 19-06 20:59
Ja maargoed ik had em 2 weken geleden al besteld, voordat die Asusjes als paddestoelen uit de grond kwamen. Zal em dinsdag wel krijgen, als ik er mot mee hebt gaattie gwn terug en ruil ik em wel voor een Asus. :) Destijds met bestellen was alleen die er (en de striker maarja die was 300+)...

Maar jij hebt em teruggestuurd toen en een Asus genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderbij schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:09:
Ja maargoed ik had em 2 weken geleden al besteld, voordat die Asusjes als paddestoelen uit de grond kwamen. Zal em dinsdag wel krijgen, als ik er mot mee hebt gaattie gwn terug en ruil ik em wel voor een Asus. :) Destijds met bestellen was alleen die er (en de striker maarja die was 300+)...

Maar jij hebt em teruggestuurd toen en een Asus genomen?
Ja en nee.....

Ik heb hem terug gestuurd, wegens een dood bios, dat krijg je he met die handige programmaatjes van Evga waarbij ze claimen dat een bios update die noodzakelijk was goed verloopt, nou nee..

Ik ben nu een beetje de kat uit de boom aan het kijken, was in dat 7900gto een topic waarbij iemand dus met een 7900gto in sli, c2d en een 975X een dikke 11.000 3d marks had in 2006..
vga was overigens stock speed, en c2d 3.0Ghz.

Ik heb op dit moment gewoon 1 keus, en dat is de abit in9, asus valt af voor mij, verotte koeling, past op die manier geen cpu koeler meer op, en gigabyte is ook geen optie, die koeling lijkt me al helemaal misgeslagen.

Als er nou is wat reviews kwamen, ipv dat tweaktown gebeuren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:38:

iig succes met je mobo, ik raad je een Evga echt af, je kan zeer duidelijk merken dat ze nieuw zijn.
Ikzelf had er in 1e instantie een goedgevoel over, dat is bij mij compleet weg :'(
Had hier anders erg veel plezier van mijn EVGA 680i
Jammer is dat de voltages niet zo hoog gaan maar dat zou je op kunnen lossen met voltmods.
In ieder geval hier ff een stock resultaat Orthos stabile:
Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/154207.png
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=154207

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:38:
Dat mag je Azerty ook een keer uitleggen, hiero 2 wetsovertredingen 1 product.
doen ze moeilijk om Euro 1.50, pff alsof het veel voor ze betekend.... :(
als leveranciers moeilijk doen als je je beroept op de wet kopen op afstand dan schakel je gewoon je rechtsbijstand in, als je die hebt natuurlijk.
het is wat werk. maar men gaat er maar al te gemakkelijk van uit dat de gemiddelde consument zich zonder al teveel problemen met een kluitje het riet in laat sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:20:
[...]
Ik heb op dit moment gewoon 1 keus, en dat is de abit in9, asus valt af voor mij, verotte koeling, past op die manier geen cpu koeler meer op, en gigabyte is ook geen optie, die koeling lijkt me al helemaal misgeslagen.
Wat een onzin, als je de Zalman CNPS9700 NT CPU Cooler neemt, die past zo op bijv. de Striker Extreme.

Kijk hier maar: http://www.virtual-hideou...Zalman_9700NT/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das een verdomd goede koeler, houdt mijn broertjes e6600 stock at 22 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 08:44

FikkieHo

Wokmaster

Um, ik heb dus de P5N32-E SLI PLUS en men zegt daar wel een 3dmark06 code bij zit. Wat de normale niet heeft. Maar waar kan ik die code vinden? Tenminste, waar zit hij bij de mensen die de Striker hebben.?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

FikkieHo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:59:
Um, ik heb dus de P5N32-E SLI PLUS en men zegt daar wel een 3dmark06 code bij zit. Wat de normale niet heeft. Maar waar kan ik die code vinden? Tenminste, waar zit hij bij de mensen die de Striker hebben.?
Achterop de driver cd waar ook 3dmak06 op staat.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
justifire schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:06:
[...]

Achterop de driver cd waar ook 3dmak06 op staat.
Staat ook in de folder 3DMark06 op de driver-cd, bestand Readme. Daar staat de serial in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Nops, nergens kunnen vinden, niet op driver cd, in geen 1 map. Ik heb de 3dmark moeten downloaden, hij stond niet eens op het cdtje.

Misschien is mijn cd bedoeld voor de normale editie? Maar er staat in de cd, drivers van de PLUS editie en de normale editie..

Welke cd rev hebben jullie? op cdlabel. Mijne is 286.02..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

FikkieHo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:22:
Nops, nergens kunnen vinden, niet op driver cd, in geen 1 map. Ik heb de 3dmark moeten downloaden, hij stond niet eens op het cdtje.

Misschien is mijn cd bedoeld voor de normale editie? Maar er staat in de cd, drivers van de PLUS editie en de normale editie..

Welke cd rev hebben jullie? op cdlabel. Mijne is 286.02..
276.03
Maar is het niet meer dan normaal dat dit alleen bij de Striker zit?
Deze is immers 100 euro duurder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
FikkieHo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:59:
Staat er op je doos überhaupt wel dat 3dMark06 erbij zit?

Indien niet, ja dan is het logisch dat je geen code weet te vinden.

Als het ook al niet op de CDs staat die erbij geleverd zijn..... ;)

En hier: http://support.asus.com/f...0C2572CE2&SLanguage=en-us

Moet er dus bij zitten.

PS: Mijn CD-rev is 276.01

[ Voor 14% gewijzigd door Ackermans1973 op 23-01-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

De striker is alleen maar duur wegens zijn uberkachel en zijn lampjes + ghost recon

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~klho/mine.JPG

Een veel besproken raadsel... Ja dit is mijn mobo

[ Voor 38% gewijzigd door FikkieHo op 24-01-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
FikkieHo schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:23:
De striker is alleen maar duur wegens zijn uberkachel en zijn lampjes + ghost recon
Bespeur ik hier een vorm van afgunst? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

[afbeelding]

De plus versie is uitgevoerd met de 650i northbridge itt de normale versie die een 680i nb heeft.
Of doelde je daar niet op met je raadsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Wat mij een raadsel is, is dat die P5N32-E SLI Plus dus een 650i chipset heeft en ten tweede kan ik hem niet op de Asus website vinden. Terwijl de P5N32-E SLI wel een 680i chipset heeft.

Iemand die misschien een linkje heeft waarin ik de 2 borden kan vergelijken qua specs enzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 11:57
:9~ ik ben toch nog altijd aan het wachten tot ik mijn Abit IN9 32X-Max kan bestellen
zalig beestje sli + phisix kaart :9~

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eindelijk mijn upgrade binnen
evga680i
e6600 (32A)
corsair pc6400 cl4

ik heb nog! geen bsod gehad. ik ben nu een map van 60 gb aan het overzetten. ik had gehoord dat zo iets bsod fieldday bleek te zijn bij meerdere mobo's. dus met een beetje geluk. heb ook al de nieuwe bios erop gezet(p24).

ik heb ook al een beetje proberen de spelen maar ik hou het een beetje binnen de perken heb namelijk nog boxed cooler(wc laat opzich wachten) ben niet verder gegaan dan 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:49:
ik heb eindelijk mijn upgrade binnen
evga680i
e6600 (32A)
corsair pc6400 cl4

ik heb nog! geen bsod gehad. ik ben nu een map van 60 gb aan het overzetten. ik had gehoord dat zo iets bsod fieldday bleek te zijn bij meerdere mobo's. dus met een beetje geluk. heb ook al de nieuwe bios erop gezet(p24).

ik heb ook al een beetje proberen de spelen maar ik hou het een beetje binnen de perken heb namelijk nog boxed cooler(wc laat opzich wachten) ben niet verder gegaan dan 3.0.
Ik heb een Striker Extreme en draai met de boxed cooler nu bijna 3,4 Ghz.

Maar ik wil die Zalman 9700 erop zetten, ziet er wel heel erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met pcone gesproken, waarbij ik mijn nieuwe systeempje heb besteld. Zit nu al een maand te wachten op die Striker... levering gaat dus echt nog niet vlot :(

wat zijn jouw waardes van de OC dan Ackermans1973 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nock gewoon bestellen joh, ik heb er ook 1 besteld na 2,5 maand kijken.
de benches zien er goed uit, Mijn maat heeft een evga besteld was budgettair beter voor em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Goedemorgen,

Asus leverd deze software niet bij moederborden.
Ook is het zo dat wij geen p5n32-e SLI plus in ons assortiment hebben.
Het lijkt er dus op dat de winkel deze specificaties zelf heeft verzonnen en dat u dus ook daar heen zult moeten gaan om deze 3dmark software te verkrijgen.

Met vriendelijke groet

Asus Support Team

leuk is dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 22:39
FikkieHo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:13:
Goedemorgen,

Het lijkt er dus op dat de winkel deze specificaties zelf heeft verzonnen en dat u dus ook daar heen zult moeten gaan om deze 3dmark software te verkrijgen.

Met vriendelijke groet

Asus Support Team

leuk is dat..
Heb je ze al op het feit geattendeerd dat op de officiële Asus site een tabel staat waarin staat dat bij de plus versie 3dmark06 wordt meegeleverd.

hier is de link nog een keer http://support.asus.com/faq/faq.aspx?no=2F7AF48E-8601-F7A9-0CFF-EE40C2572CE2&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

FikkieHo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:13:
Goedemorgen,

Met vriendelijke groet

Asus Support Team

leuk is dat..
Waar is de tijd gebleven dat er nog mensen met de juiste intresse op de juiste plaats zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ja, ik heb ze de link gestuurd, maar nu nog een reactie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 22:39
FikkieHo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:20:
Ik ben benieuwd wat voor reactie je er op krijgt. Laat het even horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:57:
Net met pcone gesproken, waarbij ik mijn nieuwe systeempje heb besteld. Zit nu al een maand te wachten op die Striker... levering gaat dus echt nog niet vlot :(

Temp: CPU idle is 53 graden Celsius.

En na een enkele wPrime benchmark 32m is ie 59 graden. Paar tellen later weer terug op 53.

FSB staat nu op 1510, multiplier 9. Mem timings 5-5-5-18 2T op 377,5 MHz.
CPU Volt is 1,34.
CPUz ID is 160792.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:57:

Ik had hetzelfde probleem met de Asus Striker Extreme. Vanaf 7 december 2006 al in pre-order staan. Totdat ik het bord van de week bij Azerty op voorraad zag staan op hun website. Mijn pre-order direct afgezegd en hem via de website besteld. Verwacht hem uiterlijk zaterdag binnen te hebben.

Misschien handig: de volgende levering werd bij mijn winkelier op 31 januari verwacht.

Zit ik alleen nog met een vraag: is het mogelijk met de Striker Extreme om twee verschillende RAID-Arrays te draaien, zonder gebruik te maken van de externe SATA aansluitingen? Als het mogelijk is, zou ik graag een RAID0 en een RAID5 naast elkaar willen draaien. Iemand een idee? Ik vond dit namelijk niet terug in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 23:45
Kunt beter geen Striker Extreme bestellen maar op de volgende generatie Vista mainboards wachten. Deze ondersteunen TMP en ook ReadyBoost, dus er zit extra cache op waardoor Windows Vista veel sneller zal draaien. Dus over een maandje is de Striker Extreme en alle andere high-end mainboards weer oud ijzer. Tenzij er een grote prijsdrop komt, maar ik denk dat ze vervangen zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:20:
Kunt beter geen Striker Extreme bestellen maar op de volgende generatie Vista mainboards wachten. Deze ondersteunen TMP en ook ReadyBoost, dus er zit extra cache op waardoor Windows Vista veel sneller zal draaien. Dus over een maandje is de Striker Extreme en alle andere high-end mainboards weer oud ijzer. Tenzij er een grote prijsdrop komt, maar ik denk dat ze vervangen zullen worden.
Hier ben ik niet zo bang voor. ReadyBoost is een functie dat er voor moet zorgen dat het systeem sneller zal opstarten. Voor zover bekend is, heeft dit geen enkel effect op de performance van Vista wanneer deze draaiende is.
TPM (Trusted Platform Module) zorgt ervoor dat men gebruik kan maken van de BitLocker schijfencryptie, dat dataversleuteling op de HDD's mogelijk maakt. Voor mijn huiscomputer, naar mijn mening geen noodzakelijke functie.

Daarnaast wordt de mogelijkheid op TPM op deze moederborden standaard geleverd, maar zul je de module om het daadwerkelijk te gebruiken los bij moeten kopen. Dus óf je uiteindelijk ook echt TPM gaat gebruiken is bij deze moederborden nog maar de vraag.

En tja.. verouderen doet ieder moederbord... dus dan maar zorgen dat ik er zo lang mogelijk in volle glorie van kan genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:13:
[...]

Hier ben ik niet zo bang voor. ReadyBoost is een functie dat er voor moet zorgen dat het systeem sneller zal opstarten. Voor zover bekend is, heeft dit geen enkel effect op de performance van Vista wanneer deze draaiende is.
TPM (Trusted Platform Module) zorgt ervoor dat men gebruik kan maken van de BitLocker schijfencryptie, dat dataversleuteling op de HDD's mogelijk maakt. Voor mijn huiscomputer, naar mijn mening geen noodzakelijke functie.

Daarnaast wordt de mogelijkheid op TPM op deze moederborden standaard geleverd, maar zul je de module om het daadwerkelijk te gebruiken los bij moeten kopen. Dus óf je uiteindelijk ook echt TPM gaat gebruiken is bij deze moederborden nog maar de vraag.

En tja.. verouderen doet ieder moederbord... dus dan maar zorgen dat ik er zo lang mogelijk in volle glorie van kan genieten ;)
Readyboost is de feature dat je een USB-stick als geheugen kan laten optreden, dus je RAM uitbreiden met een USB-stick zeg maar. Heeft niks met snel opstarten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Dit heeft Microsoft erover te zeggen:
Windows ReadyBoost
Adding system memory (RAM) is often the best way to improve your PC's performance. More memory means applications can run without needing to access the hard drive. However, upgrading memory is not always easy. You need to know what type of memory you need, purchase the memory, and open your computer to install the memory—which sometimes can invalidate your support agreement. Also, some machines have limited memory expansion capabilities, preventing you from adding RAM even if you are willing to do so.

Windows Vista introduces a new concept in adding memory to a system. Windows ReadyBoost lets users use a removable flash memory device, such as a USB thumb drive, to improve system performance without opening the box. Windows ReadyBoost can improve system performance because it can retrieve data kept on the flash memory more quickly than it can retrieve data kept on the hard disk, decreasing the time you need to wait for your PC to respond. Combined with SuperFetch technology, this can help drive impressive improvements in system responsiveness.

Windows ReadyBoost technology is reliable and provides protection of the data stored on your device. You can remove the memory device at any time without any loss of data or negative impact to the system; however, if you remove the device, your performance returns to the level you experienced without the device. Additionally, data on the removable memory device is encrypted to help prevent inappropriate access to data when the device is removed.
En dit gaat over sneller opstarten:
Windows ReadyDrive
Windows ReadyDrive enables Windows Vista PCs equipped with a hybrid hard disk to boot up faster, resume from hibernate in less time, preserve battery power, and improve hard disk reliability. Hybrid hard disks are a new type of hard disk, with integrated non-volatile flash memory.

The hybrid disk is intended for mobile PCs running Windows Vista. Your data is written to the flash memory, which saves work for the mechanical hard disk—saving the battery power. The hybrid disk helps Windows Vista resume faster from Sleep because data can be restored from flash memory faster than from the mechanical hard disk. And since more data is written to the integrated flash memory than to the traditional hard disk, you have less risk of hardware problems with the hard disk when you're on the move. Windows Vista takes advantage of hybrid hard disk to save battery life, resume use faster from hibernation, and improve reliability.

[ Voor 24% gewijzigd door Ackermans1973 op 26-01-2007 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

EDIT: Oei, ik zie net dat ik in het verkeerde topic gepost heb. Mijn excuses.

[ Voor 89% gewijzigd door BalusC op 27-01-2007 09:13 . Reden: haal het oorspronkelijke bericht dan ook weg ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Even een snelle tip. Ik heb mijn striker besteld bij gistron, binnen 2 dagen had ik em.

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Die ready boost is dus gewoon voor mensen met de ballen verstand van computers die zelf geen ram kunnen/durven/weten te plaatsen.
Kom op zeg, extra ram dmv usb-stick 8)7
Lijkt mij een functie voor degene met minder dan 1 gig aan ram.
En ach die paar seconden voor dat opstarten, who cares?

Bitlocker lijkt mij ook niet intresant voor thuisgebruik.

Conclusie: onnodig om te wachten op die extra prularia :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:20:
hey mag ik weeten welke geheugen jij bijd ie Asus P5N32-E sli plus heb besteeld want ik heb twinmos besteeld maar die werkt niet maar a data wel nu moet ik een andere vandaar en azerty leevert geen a data geheugens:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Um, ik heb ze bij 4launch gehaald. Vet cheap ik heb OCZ 2x1gb Platinium PC6400.. Leuk om over te klokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:35:
[...]

hey mag ik weeten welke geheugen jij bijd ie Asus P5N32-E sli plus heb besteeld want ik heb twinmos besteeld maar die werkt niet maar a data wel nu moet ik een andere vandaar en azerty leevert geen a data geheugens:(
Waarschijnlijk ff je voltage verhogen voor die twinmos reepjes.
Opstarten met a-data, voltage omhoog gooien,saven,twinmos erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:44:
[...]

Waarschijnlijk ff je voltage verhogen voor die twinmos reepjes.
Opstarten met a-data, voltage omhoog gooien,saven,twinmos erin.
hmm op hoeveel moet ik het zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:47:
[...]

hmm op hoeveel moet ik het zetten
wat dacht je van op het voltage dat de twinmos stokje willen? Of iets hoger als ze op standaard 1,8V lopen. 1,9V kan je proberen, werkt het weer niet -> 2,0V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ErikE- schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:35:
[...]

wat dacht je van op het voltage dat de twinmos stokje willen? Of iets hoger als ze op standaard 1,8V lopen. 1,9V kan je proberen, werkt het weer niet -> 2,0V :)
beschadig is niet zo de geheugen door hooge voltage`s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:39:
[...]

beschadig is niet zo de geheugen door hooge voltage`s :?
Als je reepjes anders niet opstarten lijkt het me niet dat ze beschadigen. Zowieso is 0,2V boven specs niet veel. Op DDR1 reepjes kon je zelfs bijna 2x zoveel spanning zetten en dat ging nog goed! Wil je je voltage niet verhogen, dan moet je je reepjes inleveren en een ander merk/type halen wat wel gelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Intelfreak: neem eens de tweaking/overclocking basics door in de FAQ van Tweaking & Cooling Algemeen. En probeer ook eens iets aan jouw taalgebruik te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb ik het artikel op Tweakers verkeerd begrepen. Dank voor de info.
justifire schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:32:
Die ready boost is dus gewoon voor mensen met de ballen verstand van computers die zelf geen ram kunnen/durven/weten te plaatsen.
Kom op zeg, extra ram dmv usb-stick 8)7
Lijkt mij een functie voor degene met minder dan 1 gig aan ram.
En ach die paar seconden voor dat opstarten, who cares?

Bitlocker lijkt mij ook niet intresant voor thuisgebruik.

Conclusie: onnodig om te wachten op die extra prularia :P
Inderdaad! Desondanks blijf ik bij m'n mening dat het voor mij niet opweegt om nogmaals te wachten. Intussen al ruimschoots van de Striker aan het genieten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:33:
Waarschijnlijk heb ik het artikel op Tweakers verkeerd begrepen. Dank voor de info.

[...]

Inderdaad! Desondanks blijf ik bij m'n mening dat het voor mij niet opweegt om nogmaals te wachten. Intussen al ruimschoots van de Striker aan het genieten ;).
zoals ik het begrijp is het als volgt:
waarom via een usb of ander flash geheugen, op een hdd zijn kleine lees acties trager dan op een usb flash drive. daarom gebruiken ze dat hiervoor omdat je op kleine acties dan meer snelheid kan behalen dan als je het gewoon via je hdd zou doen.
dus imho heeft het wel zeker nut om extra flash geheugen te hebben voor dit soort acties.
heb het touwens ook getest en merk het wel in vista. outlook starten gaat bv via dat cache geheugen je hdd wordt nouwelijks aangesproken.
imho toch best een goeie uitbreiding.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Oja, vraagje, mijn OCZ draait op 2.1 volt en dat hoort hij ook, maar op de website en op mijn memsticker staat dat hij op timing 4-5-4-15 hoort te draaien. Maar hij draait bij mij op 5-5-5-15. Moet ik dan via de bios de timing handmatig instellen of zou ik het gewoon zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:20:
Intelfreak: neem eens de tweaking/overclocking basics door in de FAQ van Tweaking & Cooling Algemeen. En probeer ook eens iets aan jouw taalgebruik te doen.
sorry voor me taal gebruik het komt omdat ik het snel wilt type daar door maak ik fouten sorry mod:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 17:34
Nou, ik hoop dat de problemen met m'n Striker nu over zijn. Bij mij wilde het systeem regelmatig niet goed afsluiten. Mijn videokaart begon dan luid te piepen, zo van: "ik krijg onvoldoende stroom, dus ik laat maar een afgrijselijke pieptoon horen :7 ". Ik heb mijn Antec TP2 550W vervangen door een Silverstone Strider 750W (mooi ding, modulair, 4x PCI-E power, lekker stil) in de hoop dat dit het ei van Columbus voor m'n Striker-probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door biobak op 27-01-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Is er al bekend wanneer dat DFI UT Lanparty Nforce 680i SLI op de markt komt, want dit duurt zo wel erg lang.

Is er met het striker bord ook al O.C boven de 500 mhz gehaald?

[ Voor 23% gewijzigd door Robin4 op 27-01-2007 17:22 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
biobak schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:48:
Nou, ik hoop dat de problemen met m'n Striker nu over zijn. Bij mij wilde het systeem regelmatig niet goed afsluiten. Mijn videokaart begon dan luid te piepen, zo van: "ik krijg onvoldoende stroom, dus ik laat maar een afgrijselijke pieptoon horen :7 ". Ik heb mijn Antec TP2 550W vervangen door een Silverstone Strider 750W (mooi ding, modulair, 4x PCI-E power, lekker stil) in de hoop dat dit het ei van Columbus voor m'n Striker-probleem is.
Maar dat piepen doen heel veel GTX'en toch? Die van mij ook, vlak voor dat de computer uit gaat. Of loopt de boel echt vast bij jou dan ofzo?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Striker piepen ze helemaal niet incombo. met Cooler Master - Real Power Pro 850W

Op een andre systeem met Cooler Master Real Power 450W piepten de zelfde videokaart wel, maar dat was alleen de laaste 2 sec van afsluiten.

Dus conclusie ze piepen alleen als ze niet genoeg voeding krijgen, en dat is altijd tijdens afsluiten of opstarten. Omdat de voeding in de piek van opstarten niet de juiste voeding kan leveren en naar paar sec heeft ie dat wel en stopt het piepen.

En bij afsluiten piept videokaart omdat de voeding iets sneller is afgeschakeld dan de videokaart en krijgt ie weer minder voeding dus wederom piepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
maratropa schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:24:
[...]

Maar dat piepen doen heel veel GTX'en toch? Die van mij ook, vlak voor dat de computer uit gaat. Of loopt de boel echt vast bij jou dan ofzo?
Ja loopt echt vast. Lampjes van dvd speler/brander gaan knipperen, videokaart blijft piepen. Dus geen korte piep die weer over gaat zoals sommigen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
biobak schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:48:
Nou, ik hoop dat de problemen met m'n Striker nu over zijn.
Niet dus -O- Nog steeds het afsluit probleem. Heb de bios maar geupdate naar versie 0802 beta, X-fi in een ander slot en bepaalde bios instellingen op default gelaten. Als dit niet gaat werken, ga ik m'n overclock maar terugschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

biobak schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:41:
[...]

Niet dus -O- Nog steeds het afsluit probleem. Heb de bios maar geupdate naar versie 0802 beta, X-fi in een ander slot en bepaalde bios instellingen op default gelaten. Als dit niet gaat werken, ga ik m'n overclock maar terugschroeven.
Denk niet dat dat laatste gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 10:00
Arghhhh, ik word gek! Gisteren mn Asus P5N32-E SLI gekregen met n duo core 6600 en corsair Twin2X2048-6400C4 geheugen, helaas gebeurt er weinig. Mobo-ledje gat braaf branden en de fans beginnen te snorren en dat is het dan ook. Geen biepjes, geen bios, nada! Ben eens gaan googlen en via het Asusforum kwam ik er achter dat dit geheugen voor veel problemen zorgt. Dit terwijl het WEL op de QVL staat, beetje raar. Het is schijnbaar een bekend probleem dat dit geheugen niet opstart. de 8500 versie zou het wel doen, maar ik vraag me af of dat niet wat veel van het goede is daar ik geen die-hard-overclocker ben (wilde dit wel eens gaan proberen), daarbij zijn die 100 euries duurder (en dan had ik net zo goed de striker extreme kunnen kopen). Ook zou het aanpassen van de voltages helpen, maar hoe doe je dat als je niet eens in de bios komt? Herkenbaar voor iemand? Ik denk dat ik toch maar voor de Kingston Hyperx ga. Suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
Ik realiseer me dat ik verder niks over mn systeem heb verteld:

Duo core 6600
Zalman 600 Watt
Asus P5N32-E SLI
Corsair Twin2X2048-6400C4
Thermaltake Armor LCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Trinity_232 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:03:
Ook zou het aanpassen van de voltages helpen, maar hoe doe je dat als je niet eens in de bios komt? Herkenbaar voor iemand? Ik denk dat ik toch maar voor de Kingston Hyperx ga. Suggesties zijn welkom!
Voor 20 euro een goedkoop reepje DDR2 kopen, die inbouwen, voltage aanpassen, er weer uit halen en vervolgens je Corsair geheugen inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Arghhhh, ik word gek! Gisteren mn Asus P5N32-E SLI gekregen met n duo core 6600 en corsair Twin2X2048-6400C4 geheugen, helaas gebeurt er weinig. Mobo-ledje gat braaf branden en de fans beginnen te snorren en dat is het dan ook. Geen biepjes, geen bios, nada! Ben eens gaan googlen en via het Asusforum kwam ik er achter dat dit geheugen voor veel problemen zorgt. Dit terwijl het WEL op de QVL staat, beetje raar. Het is schijnbaar een bekend probleem dat dit geheugen niet opstart. de 8500 versie zou het wel doen, maar ik vraag me af of dat niet wat veel van het goede is daar ik geen die-hard-overclocker ben (wilde dit wel eens gaan proberen), daarbij zijn die 100 euries duurder (en dan had ik net zo goed de striker extreme kunnen kopen). Ook zou het aanpassen van de voltages helpen, maar hoe doe je dat als je niet eens in de bios komt? Herkenbaar voor iemand? Ik denk dat ik toch maar voor de Kingston Hyperx ga. Suggesties zijn welkom!
Dat had ik met mijn evga n680 i bord. 2 gb twinmos geheugen wilde niet werken, vervangen voor corsair geheugen en tadaa, het liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Ik heb vandaag bios 0802 op m'n Striker Extreme gezet.

Resultaat: PC start absoluut niet meer.

Alle leds op het mobo staan aan, maar hij wil niet opstarten. Ik krijg geen beeps te horen, de lcd-poster geeft "CPU INIT" aan en daar blijft het bij.

Ik heb al de CMOS clearbutton gebruikt na de jumper verzet te hebben, meerdere keren. Geen effect. De batterij is er al uren uitgeweest en de stekker ook, maar het wil niet helpen.

1 DIMM geheugen eruit, helpt niet, DVD-spelers los, geen effect.

Wat kan ik nu doen? Het lijkt alsof de CMOS niet gecleared/gerest kan worden. Is het nu nodig om een nieuwe bios-chip te laten komen?

Ik heb gelezen op extreme systems dat Asus deze verstuurt, maar als ik op de site zoek, asus.nl, dan volg ik een link met als resultaat "Service unavailable".

[ Voor 3% gewijzigd door Ackermans1973 op 29-01-2007 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 00:03
Dat heb ik ook met mijn P5N-e (Nforce 650i), start ook met geen mogelijkheid meer. Maar bij mijn bordje zit het bios vastgesoldeerd. Kijk maar eens op www.flashbios.org, kost je een tientje voor het opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
bajaking schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:51:
Dat heb ik ook met mijn P5N-e (Nforce 650i), start ook met geen mogelijkheid meer. Maar bij mijn bordje zit het bios vastgesoldeerd. Kijk maar eens op www.flashbios.org, kost je een tientje voor het opnieuw flashen.
Mijn BIOS zit gelukkig niet gesoldeerd voor zover ik het kan zien, zit in een socket.

Ik hoopte dat er nog een truukje zou zijn dat ik nog niet gebruikt had, maar nu net heb ik de batterij er weer in gedaan na bijna 12 uur eruit, geen effect.

Ik ga eens kijken op flashbios wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:35:
[...]

Mijn BIOS zit gelukkig niet gesoldeerd voor zover ik het kan zien, zit in een socket.

Ik hoopte dat er nog een truukje zou zijn dat ik nog niet gebruikt had, maar nu net heb ik de batterij er weer in gedaan na bijna 12 uur eruit, geen effect.

ik heb hier zo wel P5N32-E SLI PLUS als P5N-E SLI.
beiden werken niet met twinmos geheugen.
hoop snel mogelijk een kingston geheugen te krijgen die werken wel niet allemaal hoor sommige series zie hier onder .

P5N32-E SLI PLUS.

KVR533D2N4/256 256MB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM Get Price
KVR533D2N4/512 512MB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM Get Price
KVR533D2N4/1G 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM Get Price
KVR533D2N4/2G 2GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM Get Price
KVR533D2N4K2/512 512MB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR533D2N4K2/1G 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR533D2N4K2/2G 2GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR533D2N4K2/4G 4GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR667D2N5/256 256MB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR667D2N5/512 512MB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR667D2N5/1G 1GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR667D2N5/2G 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR667D2N5K2/512 512MB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR667D2N5K2/1G 1GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR667D2N5K2/2G 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR667D2N5K2/4G 4GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR800D2N5/512 512MB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR800D2N5/1G 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR800D2N5K2/1G 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR800D2N5K2/2G 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price

P5N-E SLI.

KVR533D2N4/256 256MB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM Get Price
KVR533D2N4/512 512MB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM Get Price
KVR533D2N4/1G 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM Get Price
KVR533D2N4/2G 2GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM Get Price
KVR533D2N4K2/512 512MB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR533D2N4K2/1G 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR533D2N4K2/2G 2GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR533D2N4K2/4G 4GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR667D2N5/256 256MB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR667D2N5/512 512MB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR667D2N5/1G 1GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR667D2N5/2G 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR667D2N5K2/512 512MB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR667D2N5K2/1G 1GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR667D2N5K2/2G 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR667D2N5K2/4G 4GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR800D2N5/512 512MB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR800D2N5/1G 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM Get Price
KVR800D2N5K2/1G 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price
KVR800D2N5K2/2G 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) Get Price

dit zijn de enige van kingston die werken zijn vrij weinig vind ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gebruik met mijn p5n32-e sli plus corsair 6400c4 ddr2 geheugen 800mhz werkt perfect.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Onze excuses voor dit misplaatste antwoord en het ongemak, ik vrees dat mijn collega nog niet op de hoogte was van de nieuwe gamer series moederborden. Ik begrijp dat u een vraag heeft over 3dmark en het moederbord, echter heeft u de originele vraag niet laten staan. Zou u dit nogmaals willen insturen?

Noooooooooo.. Mag ik weer helemaal opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
Of de P5N32-E SLI i.c.m. Corsair Twin2X2048-6400C4 problemen geeft ligt aan de chip. Als je versie 1.x hebt dan zit er een micron chip op en die doet het gewoon. Ik heb echter versie 2.1. en dat is een promoschip en die werkt dus niet. Ik ben eigenlijk wel benieuw welke versie je dan hebt van je corsair.
Net gebeld met Cool-prices, ze hebben nog 1 setje 8500C5 liggen en die zou zonder problemen moeten werken. Dus ik dacht slim te zijn: oude geheugen terug, bijbetalen en nieuwe ontvangen. Helaas, ik moet wachten op de RMA-afhandeling en dat kan nog wel ff duren. En dan maar hopen dat het niet aan het mobo ligt want dan word ik echt pissed. Slechte service van Cool-prices, hebben schijnbaar geen behoefte om hun klanten tevreden te houden of te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Plaats 1 reepje in het slot het verste van de processor vandaan.
Waarschijnlijk start hij nu wel op en kan je het voltage verhogen naar 2,1 volt.
Dan f10/save en 2de reepje erin zetten in 2de slot vanaf de processor.
Nu zou alles goed moeten werken.
Zo lukte het bij mij uiteindelijk ook, daar waar het bord eerst geen sjoegen gaf.

Denk dat dit ook voor jou werkt Ackermans1973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:03:
[...]

hoop snel mogelijk een kingston geheugen te krijgen die werken wel niet allemaal hoor sommige series zie hier onder .
Ik heb Pc 6400 geheugen van Corsair. En dat werkte gewoon goed.

Ik kan nog proberen met het plaatsen van 1 DIMM in het slot het verst van de CPU, of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Laatst online: 11-07 19:26
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:03:
[...]

ik heb sinds kort ook de P5N-E sli (650i) en ik heb ook 2GB 5300 twin-mos geheugen en het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:08:
Resultaat: PC start absoluut niet meer.
...
Ik heb al de CMOS clearbutton gebruikt na de jumper verzet te hebben, meerdere keren. Geen effect. De batterij is er al uren uitgeweest en de stekker ook, maar het wil niet helpen.
...
Wat kan ik nu doen? Het lijkt alsof de CMOS niet gecleared/gerest kan worden. Is het nu nodig om een nieuwe bios-chip te laten komen?
...
Tijdens OC had ik ook zo een geval, dat het CMOS clearknop gewoon niks deed na al 5x gedaan te hebben.

Toen batterij er maar uit gepulkt (ba wat haat ik dat) en erin gestopt en ja hoor full reset :D
en wat ook wel wil werken bij mij, is als hij de eerste keer niet opstart (na OC setting) dan ff uit drukken en dan weer na 20 sec aan drukken.

Dan doet hij zijn C.P.R (cpu parameter Recall) default setting boot maar dan in bios alles zo gelaten hoe ik ingesteld had :>
En als ie na die 20 sec (wacht tijd) gaat booten en bij POST al bij het eerste regel fast loopt, dan kan ik weer beginnen met pulleken want dan werkt die CMOS knop ook al niet bij.

Dat hadden ze toch iets beter voorelkaar bij de Asus P5W DH Deluxe dat ding resete alles wat ik fout deed, met het C.P.R O-)

Maar terug te komen op Ackermans1973 probleem , ik heb het vermoeden dat het bios chippie overleden is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
@Jutsifire:

Ik heb alle bankjes in alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd, zo'n noob ben ik nu ook weer niet :) Maar helaas het werkt allemaal niet. Ook heb ik het batterijtje een tijd er uit gehaald (je weet maar nooit) en de CMOS ge-cleard, nada. Ach ja, heb voor de zekerheid ook maar een RMA voor het mobo aangevraagd anders zijn straks de 7 werkdagen voor mn herroepingsrecht om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurensxeon schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:56:
[...]

ik heb sinds kort ook de P5N-E sli (650i) en ik heb ook 2GB 5300 twin-mos geheugen en het werkt wel.
mischien dat het aan de versie liegt.
ik heb 1 gb van twinmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:26:
[...]

Ik heb Pc 6400 geheugen van Corsair. En dat werkte gewoon goed.

Ik kan nog proberen met het plaatsen van 1 DIMM in het slot het verst van de CPU, of dat helpt.
dat heb ik ook geprobeert ik heb zo beetje alle mogelijk heden geprobeert niks helpde behalfe een a-data geheugen die ik van een vriend leende en die werkte gelijk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 21:14
Is bij iemand van jullie al bekend wanneer nVidia met Vista drivers komt? Er is volgens mij door nVidia belooft die op de release datum van Vista te plaatsen. Maar ik kan tot nu toe niets vinden op de site van nVidia...

De Forceware drivers staan al een tijdje in Vista vorm online, maar de nForce drivers ontbreken...
Dat is tot nu toe nog de reden waarom ik geen Vista draai...

Denk dat deze vraag hier wel redelijk op zijn plek is.

[ Voor 7% gewijzigd door Saeverix op 30-01-2007 19:10 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

nevermind...

[ Voor 96% gewijzigd door dxta op 31-01-2007 12:21 ]

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de P6n Diamond van MSI bijna leverbaar. Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/R/N/6179/original/P6N%20DIAMOND.jpg

Ziet er in ieder geval goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:59:
Volgens mij is de P6n Diamond van MSI bijna leverbaar. [afbeelding]

4 pci-E sleuven ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
5, dat kleine ding is ook een PCI-e.

Maar je zult wel bedoelen 4 x PCI-e (16x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ik denk eerder 2x 16 en 2x 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:35:
[...]

Heb je wel sowieso de stekker uit je voeding gehaald?
Bij mijn striker werkt de reset toets niet als er nog spanning op de voeding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Heb je wel sowieso de stekker uit je voeding gehaald?
Bij mijn striker werkt de reset toets niet als er nog spanning op de voeding staat.
Wat denk je?

Er komt een nieuwe bios-chip aan, dat zal het (hopelijk) wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:54

HugoBoss1985

Xenotech

Even offtopic:

Graag wilde ik even reageren op Trinity_232 .
Je levert commentaar op Cool-Prices, maar je hebt jezelf niet verdiept in hun algemene voorwaarden.
Dan had je namelijk geweten wat de procedure is voor het omruilen van een gekocht product.

Het is triest dat je hier over de service van Cool-Prices gaat lopen zeiken, want daar is helemaal niets mis mee.

Als je dan toch achteraf wil lopen zeiken, doe het dan in een shopsurvey.
Hier kan je zien dat Cool-Prices een zeer goede reputatie heeft bij de mede tweakers.
In de shopsurvey geef je Cool-Prices de kans om te reageren op jouw bullshit.
Dan kan je daar mooi met je mond vol tanden staan als je al jouw gelul moet gaan beargumenteren.

Ik vind je een noob, door deze actie van je en het feit dat je én je geheugen én je mobo terug gaat sturen.
Een beetje tweaker kan toch zelf wel uitvinden waar het probleem zit voordat hij zijn mobo terugstuurd. (want straks is mijn herroepingsrecht voorbij...)

Een moederbord geeft een postbeep als het geen cpu of geen geheugen kan vinden, had je dit al geprobeerd?
Als er geen postbeep is als het mobo geen cpu heeft of geen geheugen, kun je er bijna van uitgaan dat het mobo defect is.
Dan had je een RMA defect product / doa kunnen aavragen i.p.v. ontvreden of iets anders.
Nu weet je ook niet waar je aan toe bent, straks werkt je mobo wel en kun je de RMA kosten gaan dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

@Trinity_232

Je hebt ongelooflijk veel mazzel dat Cool-Prices je geheugen wil omruilen.
Dit is namelijk niet een recht dat je hebt, maar een service die ze verlenen.

Ik zal dat even toelichten:

Uit je verhaal mag ik concluderen dat je bij hun geen compatibiliteits aanvraag hebt gedaan.
Dat is een soort van garantie waarbij een winkel garandeerd dat je setup gaat werken. (of dat ze je laten weten dat je de bestelling moet aanpassen omdat het niet goed gaat werken.)

Cool-Prices had in dat geval op dat forum wat jij vond kunnen lezen dat het geheugen problemen zou kunnen geven.

In dit geval is het jouw fout, jij hebt een moederbord met een bios gekocht waarvan je van tevoren (je had al iets gelezen op een forum?) kon weten dat het niet zou werken met het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Overbodig :)

[ Voor 180% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-01-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
@HugoBoss1985:

Er is zoiets als een edit-button... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

@Ackermans1973

Dat wist ik nog niet!

Bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

HugoBoss1985 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:24:
@Ackermans1973

Dat wist ik nog niet!

Bedankt :P
4 posts en allemaal off-topic :P
Overigens is het iemands goed recht om iets terug te sturen binnen 7 dagen (kopen op afstand)
En over de service van cool-prices is helemaal niets te klagen, als ik iets wil kijk ik eerst altijd bij hun, puur om hun goede snelle levering en superservice. Niets dan lof.
En nu maar weer on-topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
Correct me if I'm wrong, maar wordt niet is het niet zo dat geheugen dat op de QVL staat gegarandeerd hoort te werken? Zegt het dat al niet: Qualified verdors list? Of moet ik ook nog alle forums afstruinen om te kijken of er niet toch problemen zijn met elk type geheugen dat op de QVL staat? Ik heb ook nog een leven buiten mn pc. Als ik dat gedaan zou hebben dan zou ik zeker niet dat geheugen gekozen hebben. Hoe kan ik nou weten dat Corsair besluit om andere chips te gaan gebruiken?
Verder ben ik wel degelijk op de hoogte van hun algemene voorwaarden en deze zijn wettelijk gezien incorrect. Vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik

MSI P6N gespot op Alternate
Volgens mij nog niet langsgekomen in dit topic, ziet er in ieder geval anders uit dan de andere van MSI.
Lijkt verdacht veel op de eVGA :? of MSI heeft zich aan het reference ontwerp gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:46:
klik

Volgens mij nog niet langsgekomen in dit topic, ziet er in ieder geval anders uit dan de andere van MSI.
Lijkt verdacht veel op de eVGA :? of MSI heeft zich aan het reference ontwerp gehouden?
Dat ding is duurder dan m'n Striker Extreme.

Whoops.... ik had die in de pre-order. Gnagna... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 26-09 17:08
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:46:
klik

Dat bordje van MSI is een reference bord. In principe dus hetzelfde als die van eVGA. MSI zal wel iets later uitkomen met hun eigen design bord zoals die hier boven op de foto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowiezo ga ik niet voor dat reference bordje van MSI de P6N, doe mij maar hun eigen ontwerpen en dan lijkt mij de P6N SLI Platinum met N'Force 650i chipset wel wat.

Alhoewel ik mij afvraag wat nou goedkoper is? MSI P6N Diamond incl Creative X-F1 ExtremeMusic chip

Of P6N SLI Platinum met losse Creative X-F1 ExtremeMusic geluidskaart :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Okay, de BIOS-CHIP is binnen.

Resultaat: geen effect, probleem blijft hetzelfde.

Ik heb nog met een P-4 640 getest, maar dan blijft ie op hetzelfde punt hangen, LCD melding "CPU INIT".

Ook deze nieuwe bios-chip de CMOS gereset stroom eraf en stekker eruit, nada.

Ik heb een RMA van Azerty aangevraagd.

Dus, blijf voorlopig van BIOS 0802 af!!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Ackermans1973 op 01-02-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:59:
Volgens mij is de P6n Diamond van MSI bijna leverbaar. [afbeelding]

The PCI-Express lanes are configurable between x8-x8-x16-x8 and x16-x8-x16 using a digital switch similar to the one used on the P4N Diamond motherboard

http://www.bit-tech.net/n..._will_have_on-board_x-fi/

Als het zo doorgaat word dit me bord, eindelijk een extra pci-e 8x slot
Jippie lets go raid 5 :D

http://www.pcdrome.nl/index.asp?catnr=34

319euro. Is wel prijzig, maar je krijgt er wel veel bijzonders voor terug. :*)

http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1423

Jongens let op als je dit bord zoekt.
Er zijn 2 verschillende versies in omloop:

Msi P6n 680i SLI versie voor rond de 250 euro ( Dit is de EVGA copy)
Msi P6n Diamond 680i SLI voor rond de 319 euro ( Dit is de versie met XFI en al die pci-e lanes)

[ Voor 32% gewijzigd door Robin4 op 01-02-2007 15:44 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Robin4 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:10:
[...]

The PCI-Express lanes are configurable between x8-x8-x16-x8 and x16-x8-x16 using a digital switch similar to the one used on the P4N Diamond motherboard

http://www.bit-tech.net/n..._will_have_on-board_x-fi/

Als het zo doorgaat word dit me bord, eindelijk een extra pci-e 8x slot
Jippie lets go raid 5 :D

http://www.pcdrome.nl/index.asp?catnr=34

319euro. Is wel prijzig, maar je krijgt er wel veel bijzonders voor terug. :*)

http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1423

Jongens let op als je dit bord zoekt.
Er zijn 2 verschillende versies in omloop:

Msi P6n 680i SLI versie voor rond de 250 euro ( Dit is de EVGA copy)
Msi P6n Diamond 680i SLI voor rond de 319 euro ( Dit is de versie met XFI en al die pci-e lanes)
Voor SLI heeft dit bord dus geen meerwaarde.
Immers 2x16 voor SLI, dan houd je dus nog 1 slot over met 8x en de vierde vervalt?
Je wilt toch niet 1x16 en 3x8 als je sli draait.
Wel een uberbord voor heel veel schijven in raid >:) 3 pci-e raid controllers erop en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Ackermans1973 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:19:
Okay, de BIOS-CHIP is binnen.

Resultaat: geen effect, probleem blijft hetzelfde.

Ik heb nog met een P-4 640 getest, maar dan blijft ie op hetzelfde punt hangen, LCD melding "CPU INIT".

Ook deze nieuwe bios-chip de CMOS gereset stroom eraf en stekker eruit, nada.

Ik heb een RMA van Azerty aangevraagd.

Dus, blijf voorlopig van BIOS 0802 af!!!!
Zie toch links en rechts ook hele goede resultaten met 0802
Flashen brengt nu eenmaal altijd een risico met zich mee, het kan natuurlijk ook gewoon stom toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op xtremesystems zag ik ook iemand, met het zelfde probleem met die bios 0802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
justifire schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:22:
[...]

Zie toch links en rechts ook hele goede resultaten met 0802
Flashen brengt nu eenmaal altijd een risico met zich mee, het kan natuurlijk ook gewoon stom toeval zijn.
Maar het is typisch dat er nu met 0802 meerdere berichten zijn over problemen na het flashen.

Ik heb al m'n moederborden sinds m'n eerste Pentium wel eens geflashed, nog nooit problemen gehad.

En nu is m'n complete MoBo vastgedraaid.

Rara, hoe kan dat? Als ie nou tijdens het flashen was uitgevallen, dan zeg ik ja, d'r is iets misgegaan.

Maar Asus Update gaf netjes OK aan op alle 3 de punten, enkel even rebooten en klaar. Maar sindsdien werkt ie dus niet meer.

Dus is mijn zeer valide conclusie, er zit iets niet lekker in die BIOS.

Dat ie bij anderen werkt, was voor mij de reden om deze ook te gebruiken. En ja, ik had ook precies het probleem dat ik nu heb, gezien op Extreme Systems, dus ik was voorzichtig. Maar er stonden andere waar het wel goed ging.

[ Voor 19% gewijzigd door Ackermans1973 op 01-02-2007 19:45 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ongewenst in dit topic: gezeur over levertijden!

Informatie over levertijden kun je gewoon bij winkels krijgen. Posts erover hier zullen gemodbreaked worden. Bij herhaling kun je een Officiele Waarschuwing verwachten :o