Kan een MSDNAA account Vista RTM krijgen net als MSDN?

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 15.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

StepDit schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:28:
[...]

Oke, ga et zometeen doen ;)!
Me 2 :)
En straks meteen meteen een nieuwe Hauppauge TVkaart halen, want de oude Hauppauge kaart is niet geschikt voor Vista....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmmm die server is gewoon RUK

is het mogelijk gewoon de 2600 versie van torrent te trekken (illegaal) en dan die in business te installen met de key van MA3D? Of iemand die hem ff naar mij toe wie P2P'en via skype.

Ik bedoel, als je een key hebt is het toch legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De server is ruk? Vanmiddag trok ik hem op mijn volle capaciteit binnen, 650kb/s. Slechts drie uurtjes werk voor die 6 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

FokkeH schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:38:
Hmmm die server is gewoon RUK

is het mogelijk gewoon de 2600 versie van torrent te trekken (illegaal) en dan die in business te installen met de key van MA3D? Of iemand die hem ff naar mij toe wie P2P'en via skype.

Ik bedoel, als je een key hebt is het toch legaal?
Ja.. is ondertussen wel 5x oid gezegd in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:49:
De server is ruk? Vanmiddag trok ik hem op mijn volle capaciteit binnen, 650kb/s. Slechts drie uurtjes werk voor die 6 gig.
De download snelheid is idd wel goed. Het is alleen irritant dat je een paar keer dat schermpje moet openen voordat je een werkende link krijgt.
Een werkende link in het pop-up scherm is trouwens makkelijk te herkennen, dan verwijst hij naar een ip-adres. Een niet werkende verwijst naar http://downloads.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
ik heb het al wel 50x geprobeerd... nog geen succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
--Niels-- schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:42:
[...]

De download snelheid is idd wel goed. Het is alleen irritant dat je een paar keer dat schermpje moet openen voordat je een werkende link krijgt.
Een werkende link in het pop-up scherm is trouwens makkelijk te herkennen, dan verwijst hij naar een ip-adres. Een niet werkende verwijst naar http://downloads.......
Mensen dit is DE gouden Tip _/-\o_
Niels je bent echt mijn held van de dag!

IP nummer links werken TOP..

nog half uurtje en hij is binnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:05
FokkeH schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Mensen dit is DE gouden Tip _/-\o_
Niels je bent echt mijn held van de dag!

IP nummer links werken TOP..

nog half uurtje en hij is binnen 8)
Dit geldt misschien op bepaalde momenten, maar gister was juist download2 de enige die bij mij werkte. Het ip-adres knalde er al na 2 sec uit. Dus staar je daar dus ook niet blind op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Het enige waar ik nu naar staar is mijn mooie nieuwe Vista install :+

Nu hopen dat ik binnen 30 dagen mn key krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Hier op de HvA (IvI) hoorde ik vandaag dat als je Vista deze week had georded dat de key er ook gelijk bij stond. Ik heb helaas Vista voor die tijd georded maar pas eergister gedownload dus even een mailtje geschreven. Over paar dagen heb ik mijn key dus wel maar ga hem denk morgen al installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:16
Ik heb een probleempje met mijn Vista die ik via MSDN heb kunnen krijgen :'(

Ik heb een Business N (nl 64bit) versie gekregen, en daar zit geen MediaPlayer11 op.
Opzich is dat niet zo heel erg maar het lijkt alsof er geen enkele video codecs zijn geinstaleerd.
Dus ik kan niet eens een simpel .avi of een orginele dvd kijken via VLC of een andere mediaspeler.
Heeft iemand dit zelfde ook :? ?

[ Voor 3% gewijzigd door Dubbel Fristie op 02-02-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

En als je een codec pack installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Dubbel Fristie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:45:
Ik heb een probleempje met mijn Vista die ik via MSDN heb kunnen krijgen :'(

Ik heb een Business N (nl 64bit) versie gekregen, en daar zit geen MediaPlayer11 op.
Opzich is dat niet zo heel erg maar het lijkt alsof er geen enkele video codecs zijn geinstaleerd.
Dus ik kan niet eens een simpel .avi of een orginele dvd kijken via VLC of een andere mediaspeler.
Heeft iemand dit zelfde ook :? ?
Staat 'ie ook niet bij een windows-update oid?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Ik heb alle windows updates geinstaleerd :)
Moet ik nu ergens een codec paket downloaden :? ik dacht deze al standaard zaten in VLC :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Dat is toch niet zo heel verrassend? De afgelopen jaren niks gehoord in de media over een of andere antitrust rechtzaak tegen Microsoft, met als gevolg het uitbrengen van een kale Windows versie, Windows XP N? Dat is nu dus ook zo met Vista ;p

Kun je mediaplayer niet 'gewoon' los via de Microsoft website downloaden? (Dus niet via Windows update, want dan herkent hij je N versie, wat aangeeft dat je dus geen ingebakken media player wilde hebben (anders had je wel de niet-N versie gekocht)).

http://www.microsoft.com/...displang=en&qstechnology=
Windows Media Player 11 is designed to work with all versions of Windows XP with Service Pack 2, including Windows XP Home Edition N and Windows XP Professional N.
Is gewoon geschikt voor XP N, dus lijkt me dat Vista N em ook wel zal happen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Dubbel Fristie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:56:
Ik heb alle windows updates geinstaleerd :)
Moet ik nu ergens een codec paket downloaden :? ik dacht deze al standaard zaten in VLC :'( .
Dat dacht ik ook ja, maar misschien maakt die toch gebruik van een aantal codecs (standaard codecs van windows?).
Kan het ook zijn dat VLC wel afspeelt (dus met geluid), maar dat je geen beeld hebt? Dan probleem had ik namelijk ook en had te maken met de direct3d instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Verdomme, vriend van mij doet dezelfde studie als ik, dus heeft ook recht op MSDNAA en zo. Ik was maandag bij hem, toen hadden we mailtje gestuurd voor de key voor Vista en hij heeft hem nu al. Terwijl ik al sinds 5 januari wacht. Verdomme :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Xof schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:32:
[...]

Dat dacht ik ook ja, maar misschien maakt die toch gebruik van een aantal codecs (standaard codecs van windows?).
Kan het ook zijn dat VLC wel afspeelt (dus met geluid), maar dat je geen beeld hebt? Dan probleem had ik namelijk ook en had te maken met de direct3d instellingen)
Ja, ik hoor inderdaad wel geluid maar ik zie niks. Ik ben nu aan het proberen om MP11 voor XP te instaleren :)
Waar staan die direct3d instellingen en wat heb je ermee gedaan :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb de NL versie van VLC en je kunt het op de volgende manier vinden.

Instellingen -> preferences -> video -> uitvoer modules -> geavanceerde opties aanvinken -> en dan de video uitvoer module veranderen staan er diverse tussen.

Ik heb die van mij nu weer op standaard staan, probleem deed zich bij mij alleen voor met de eerste Nvidia driver van Vista, probleem is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Zie net pas dit topic, maar kreeg zojuist dit mailtje terug van info@MA3d.com
Beste,

De nieuwe vista is al beschikbaar, echter wachten we nog op activatiesleutels voor de Vista Business. we kunnen u dus voorlopig geen nieuwe key voor vista terugsturen.
U wordt op de hoogte gebracht van zodra we over de keys beschikken...

Voor Windows XP Professional kunt u de volgende sleutel gebruiken:
XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

Met vriendelijke groet,

MA3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ik dat nu verkeerd of is het niet meer mogelijk om je in te schrijven voor vista ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:51:
zie ik dat nu verkeerd of is het niet meer mogelijk om je in te schrijven voor vista ?
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik denk dat ik het concept nog niet 100% snap :p
1) ik veronderstel dat jullie Vista volledig gratis konden downloaden, en ook gratis die licentie kregen, maar op hun site staat nu "een lage prijs"...
2) daarnaast staat er ook dat de downloads vertraagt zijn omdat ze nog aan het onderhandelen zijn over een goede prijs met Microsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:00:
Mja, ik denk dat ik het concept nog niet 100% snap :p
1) ik veronderstel dat jullie Vista volledig gratis konden downloaden, en ook gratis die licentie kregen, maar op hun site staat nu "een lage prijs"...
2) daarnaast staat er ook dat de downloads vertraagt zijn omdat ze nog aan het onderhandelen zijn over een goede prijs met Microsoft...
De website is van Microsoft zelf, hoe zouden ze met zich aan het onderhandelen kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij weten ze het bij ma3d zelf niet meer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:26:
[...]

De website is van Microsoft zelf, hoe zouden ze met zich aan het onderhandelen kunnen zijn?
Letterlijke quote: "Helaas moeten we erbij vertellen dat de levering van deze commerciële producten door Signpost België bvba uiteraard met wat vertraging kan worden opgeleverd omwille van de onderhandelingen met Microsoft voor de goedkopere prijsstelling exclusief voor de onderwijswereld."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:38:
[...]

Letterlijke quote: "Helaas moeten we erbij vertellen dat de levering van deze commerciële producten door Signpost België bvba uiteraard met wat vertraging kan worden opgeleverd omwille van de onderhandelingen met Microsoft voor de goedkopere prijsstelling exclusief voor de onderwijswereld."
En heb je daar toevallig een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik neem aan dat je het over MA3D hebt?

https://www.ma3d.com/Documentation/CheckAgreement.asp
Check daar eerst maar of je school bij hun meedoet :P
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:55:
[...]

https://www.ma3d.com/officedownload
Heeft hij daar gelezen denk ik ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Xof op 05-02-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus niet de MSDN:AA pagina, als je daar inlogt kun je direct Vista downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik inderdaad van op www.ma3d.com ... en mijn school doet wel degelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:07:
heb ik inderdaad van op www.ma3d.com ... en mijn school doet wel degelijk mee.
https://www.ma3d.com/subscribe/wizard.aspx
inschrijven, wachten op inloggegevens, vista key aanvragen + vista downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

done and done :-) 'k heb wel enkele keren moeten proberen voor ik de juiste "studentencode" had, ik kreeg voortdurend fouten... maar de laatste keer kreeg ik na het bevestigen van de email helemaal geen reactie meer, dus ik veronderstel dat het nu in orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Xof schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:11:
[...]

https://www.ma3d.com/subscribe/wizard.aspx
inschrijven, wachten op inloggegevens, vista key aanvragen + vista downloaden :)
Duurt alleen wel een maand voordat je die key hebt :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

MarcoC schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:07:
[...]
Duurt alleen wel een maand voordat je die key hebt :( .
Mwoah 2 keys aangevraagd allebei binnen 2 dagen ontvangen.. 1 in december aangevraagd en 1 in januari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang heb je om te activeren? Begreep van de beheerder van mijn opleiding dat we naast de business de ultimate waarschijnlijk ook krijgen maar hij kon nog niet zeggen wanneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Met Office 2003 was Surfspot goedkoper (50 of 60 euro oid) dan Office Download via MA3D, dat was 30 euro per jaar en dan had je 'm afbetaald na 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Xof schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:37:
[...]

Mwoah 2 keys aangevraagd allebei binnen 2 dagen ontvangen.. 1 in december aangevraagd en 1 in januari :)
Niet eerlijk :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Is het nu helemaal zeker dat je een Nederlandse Vista Business kunt installeren met een key behorende bij een Engelse Vista Business?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:39:
Is het nu helemaal zeker dat je een Nederlandse Vista Business kunt installeren met een key behorende bij een Engelse Vista Business?
Dat wilde ik nou ook net weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

rik schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:39:
Uit een mail van MA3D aan mij :
Elke sleutel geldt voor alle talen
Says it all :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

En anders download je de engelse language pack, werkt ook goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:26
Ik heb via school een Vista Business key weten te bemachtigen. Echter ontbreekt het nog aan een installatie DVD. Wat waren de legale wegen om deze te bemachtigen? (Download of post). We werken dus NIET met ma3d.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchCommando op 06-02-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
DutchCommando schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:53:
Ik heb via school een Vista Business key weten te bemachtigen. Echter ontbreekt het nog aan een installatie DVD. Wat waren de legale wegen om deze te bemachtigen? (Download of post). We werken dus NIET met ma3d.
Indien jullie instelling zelf zorgt voor het verstrekken van keys zal je de dvd daar ook vandaan moeten kunnen halen. Aan de UU kun je die downloaden van een lokale servert en branden op een pc aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:52:
[...]

Dat wilde ik nou ook net weten :)
Ja ze werken :9 Mijn school is zelf overgestapt van MA3D naar de andere MSDNAA, maar ik had nog een login van MA3D, daar hebben ze de NL Vista terwijl MSDNAA de engelse heeft. NL gedownd, key van engelse gebruikt, voila, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor rede kan ik opgeven om een 2de key aan te vragen? Voor me laptop? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:45:
Wat voor rede kan ik opgeven om een 2de key aan te vragen? Voor me laptop? :9
Laptop, testserver, 3 VM's. Het maakt ze volgens mij geen donder uit. Je kunt er ook 2 in een keer aanvragen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:51:
[...]

Laptop, testserver, 3 VM's. Het maakt ze volgens mij geen donder uit. Je kunt er ook 2 in een keer aanvragen.
Ja, zoiets dacht ik al. Ik ga het proberen. Ik moet zeggen dat tie MSDNAA best vet is :)

Ik las volgensmij hier in het topic dat iemand ook Office kon downloaden? Ik kan alleen Access 2007 downloaden, geen Office, ben ik de enige? (Fontys, btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
posttoast schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:51:
[...]

Geinig :D . Maar goed, eerst maar eens mijn eerste key binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via ma3d een key voor windows vista business.. kan ik deze ook gebruiken voor ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Lees nog een keer wat je nu zelf post |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik studeer bij de rug en mijn zusje bij de hanze in Groningen. Maar we kunnen allbei niet op ma3d of msdnaa inloggen. Kan iemand uitleggen hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:41:
Lees nog een keer wat je nu zelf post |:(
haha ja k snap wat je bedoelt maar toch. . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:56:
Ik studeer bij de rug en mijn zusje bij de hanze in Groningen. Maar we kunnen allbei niet op ma3d of msdnaa inloggen. Kan iemand uitleggen hoe dat werkt?
Check de intranet van je school, moet toch wel ergens vermeld staan.
En het geldt vaak niet voor alle opleidingen volgens mij.
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:21:
[...]

haha ja k snap wat je bedoelt maar toch. . :)
Een upgrade naar Ultimate kost 177 euro ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Xof op 09-02-2007 18:58 . Reden: dt :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het intranet wordt alleen gesproken over surfspot...maar die zijn ook bet duur..Ze zijn daar net 10 euro goedkoper dan in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:57:
op het intranet wordt alleen gesproken over surfspot...maar die zijn ook bet duur..Ze zijn daar net 10 euro goedkoper dan in de winkels.
Als ik zo terug blader in het topic zie ik dat het via e-academy gaat op de RUG, alleen zijn dat nogal specifieke linkjes, elke school heeft zijn eigen URL daar. Geen idee wat die van de RUG is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimiusMagnus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:55:
[...]

https://www.ma3d.com/article/498
Windows Vista tijdelijk nog niet beschikbaar

De nieuwe Microsoft Windows Vista is geboren! Nu nog op weg naar de winkelrekken, en binnenkort ook op weg naar uw vertrouwde downloadportal van MA3D.com!
Helaas moeten we erbij vertellen dat de levering van deze commerciële producten door Signpost België bvba uiteraard met wat vertraging kan worden opgeleverd omwille van de onderhandelingen met Microsoft voor de goedkopere prijsstelling exclusief voor de onderwijswereld.

Een volledig pakket van Microsoft Windows Vista voor een exclusief lage prijs, daar heeft u toch een kleine wachttijd voor over? Laat uw gegevens daarom achter via onderstaande velden en we brengen u zo spoedig mogelijk op de hoogte!

Door administratieve redenen kunnen momenteel dus geen nieuwe inschrijvingen verwerkt worden voor Microsoft Windows Vista download. We hopen de inschrijvingen zo spoedig mogelijk opnieuw te kunnen lanceren.
Laat in onderstaande velden uw gegevens achter, dan brengen we u op de hoogte van zodra inschrijven opnieuw mogelijk is.
Ik heb iig afgelopen vrijdag een key aangevraagd, en tot nu toe nog niets gehoord. Ik hoop wel dat ik die key een beetje snel krijg, want ik heb Vista al geinstalleerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
mjah, heb ergens in december een key aangevraagd voor vista (vanaf het moment dat de iso er stond), nu nog steeds niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Kan je via MSDNAA ook een 2e key voor je 2e pc aanvragen? Of krijg je maar 1 key per student voor bis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

DaannO schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:44:
Kan je via MSDNAA ook een 2e key voor je 2e pc aanvragen? Of krijg je maar 1 key per student voor bis?
Kijk voor de gein eens +/- 10 posts naar boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
SayWhatAgain! schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:02:
[...]

Kijk voor de gein eens +/- 10 posts naar boven...
Overheen gelezen. Bedankt :)

[ Voor 14% gewijzigd door DaannO op 07-02-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik slaag er dus totaal niet in om dat te downloaden he...

Ik krijg zo'n popup, maar als ik dan op de link klik krijg ik uiteindelijk "de pagina kan niet worden weergegeven" of een application error.

Zelfs met GetRight downloadmanager (die ma3d aanraadt) krijg ik foutmeldingen...

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:18:
ik slaag er dus totaal niet in om dat te downloaden he...

Ik krijg zo'n popup, maar als ik dan op de link klik krijg ik uiteindelijk "de pagina kan niet worden weergegeven" of een application error.

Zelfs met GetRight downloadmanager (die ma3d aanraadt) krijg ik foutmeldingen...

*zucht*
Zoals hier al een paar keer vermeld: pak gewoon een DVD van bittorrent of usenet. Die werken prima in combinatie met de key die je krijgt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t probleem is dat ik daar helaas geen zak van ken van zo'n dingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Dan moet je maar blijven proberen :D
Soms wil die het wel eens doen. (heb er zelf nooit echt veel problemen mee gehad trouwens, wel eens een application error maar dat was ook zo weer voorbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
pak een IP link, voordat je klikt ff checken, raampje net zolang openen tot je IP link krijgt (checken door properties op te vragen, of statusbar) als je dan klikt doet hij het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs dan, pagina kan niet worden weergegeven :p *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff naar ma3d gebeld, ze gingen mij zeker al twee keys sturen, en het lukt niet omdat er teveel verkeer is, hij heeft mij aangeraden het snachts (!) eens te proberen. Oh well :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:49:
zelfs dan, pagina kan niet worden weergegeven :p *zucht*
Zoals ik al zei, staar je daar niet blind op. Gewoon blijven proberen en wanneer er 1 lukt, onthoudt dan de downloadserver en gebruik die voortaan. Maar kan dus zijn dat geen van de 3 (tenminste, ik ken er maar 3) tijdelijk werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhu.. misschien moet ik toch es proberen met zo'n torrent.. kan iemand die vista business via torrent heeft gedownload me anders es zeggen waar in pm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

de bekende torrentsites...

Hoelang is de key van ma3d eigenlijk geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Altijd, het is gewoon een officiele windows key.
Zou niet best zijn als die een aantal maanden later niet meer geldig zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
XP key had ik binnen 24 uur binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, ben het aant downloaden, hopelijk ist een fatsoenlijke versie :p

Trouwens, als het te lang duurt voor je key, gewoon es bellen -> dan mailen ze hem direct, heb ik ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Wat ik me afvraag, zal het niet allemaal geautomatiseerd zijn?
Gezien de vreemde tijden dat de MA3D mailtjes binnenkomen, dus als je duidelijk je gebruikersnaam + instelling erin hebt staan dat hij deze er uitvist en een mail verstuurd. Heb je dit niet goed doorgemailed dan moet het handmatig gebeuren.

Enige verklaring die ik kan geven waarom het bij een aantal mensen zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:34:
k, ben het aant downloaden, hopelijk ist een fatsoenlijke versie :p

Trouwens, als het te lang duurt voor je key, gewoon es bellen -> dan mailen ze hem direct, heb ik ook gedaan :)
Of een boze mail sturen, werkt ook :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze gewoon overspoeld zijn door het aantal aanvragen... die man aan de telefoon zei ook dat hun servers overbelast waren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb even een FAQje in elkaar geknutseld omdat hier wel heel vaak dezelfde vragen worden gesteld. Willen jullie even feedback geven? Als hij goed is knalt Firestarter hem in de OP.

:? Hoe kan ik, als student, gratis aan Windows Vista komen?
Dat ligt eraan waar je school een contract heeft afgesloten. Op dit moment zijn er de volgende manieren:
  • Via Microsoft zelf
  • Via MA3D
  • Via je school, er is een aantal scholen die de downloads zelf beschikbaar stellen
Lukt het niet via deze kanalen? Dan heeft je school hier waarschijnlijk niets voor geregeld. Het beste wat je dan kunt doen is contact opnemen met degene die er op jouw school over gaat. Zie ook de volgende vraag.

:? Voor wie is MSDNAA bedoeld?
MSDN Academic Alliance (MSDN AA) is designed to provide the easiest and most inexpensive way for universities to make the latest Microsoft software available in labs, classrooms, and on student PCs. MSDN AA is an annual membership program for departments that use technology in support of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) courses. The membership provides a complete, inexpensive solution to keep academic labs, faculty, and students on the leading edge of technology.
Dus doe je bijvoorbeeld een opleiding journalistiek dan kun je (waarschijnlijk) geen gebruik maken van MSDNAA.

:? OK, ik heb een account op MA3D. Maar hoe kom ik nu aan een key?
Heel simpel: stuur een e-mail naar key@ma3d.com met daarin de volgende informatie:
  • Je voor en achternaam
  • Je MA3D logingegevens
  • Je studentgegevens (studentnummer, opleiding en school)
  • Welke key je wilt hebben (Windows Vista dus)
  • Hoeveel keys je wilt hebben
:? Welke versie van Windows Vista krijg ik?
Het gaat om een Windows Vista Business Edition licentie. De key die je krijgt werkt zowel met de 64bit als de 32bit versie. Ook de taal (Nederlands of Engels) maakt niet uit.

Meestal wordt alleen de 32bit versie aangeboden om te downloaden. Er zijn 2 mogelijkheden om de 64bit versie te krijgen:
  1. Download een 64bit versie van nieuwsgroepen/torrents en installeer deze met je key
  2. Vraag bij Microsoft een 64bit DVD aan, je betaald alleen administratie kosten van ongeveer € 4
:? Maar ik wil graag Ultimate!
Dat was natuurlijk het mooiste geweest, maar tot nu toe is alleen de Business versie nog maar te verkrijgen via MSDNAA. Heel misschien geeft Microsoft in de toekomst de Ultimate versie vrij voor de MSDNAA leden, maar ga hier niet vanuit.
"Vista Business was chosen for MSDN AA because it has an ideal toolset that most aligns with the vision of MSDN AA which is - to enable academic pursuits of Science Technology Engineering and Mathematics. There are only two main differences between Vista Business and Ultimate, and those differences will not affect a student's ability to pursue academic work in the STEM disciplines."
Je kunt altijd nog de Anytime upgrade doen, hier betaal je € 177 voor. De OEM is ook zo duur, maar de OEM heeft als nadeel dat deze gekoppeld is aan je moederbord. De MSDNAA versie kun je vergelijken met de retail versie en kun je dus gewoon weer installeren op een andere PC.

:? Het downloaden van MA3D lukt niet. Kan ik ook een andere versie van Vista pakken?
Ja, je kunt gewoon een DVD gebruiken die je via BitTorrent, usenet of andere kanalen hebt binnengehaald.

:? Hoeveel keys mag ik aanvragen?
In principe zoveel als je wilt. De regel is wel dat het voor eigen gebruik is, dus als je er 20 aanvraagt is dat een beetje vreemd. Maar je kunt natuurlijk wel keys aanvragen voor op bijvoorbeeld VM's.

:? Ik wacht nu al x weken op mijn key, hoe lang duurt dit?
De ervaring hier is dat sommigen hun key al na een dag hebben en anderen pas na een paar weken. Waarom dit zo is weten we nog niet, maar het komt erop neer dat uiteindelijk iedereen zijn key wel krijgt.

:? Ik heb nog geen key maar wel al Vista geïnstalleerd. Hoe los ik dit op?
Je moet Vista binnen 30 dagen activeren en dat lukt niet zonder key. Maar er is wel een tijdelijke oplossing. Voer dit uit in een commandprompt wanneer je tijd bijna verstreken is:
code:
1
slmgr -rearm
De countdown is nu (na een reboot) weer teruggezet naar 30 dagen. Dit kun je maximaal 3x doen, dus als je binnen 120 dagen je key hebt zit je goed.

[ Voor 36% gewijzigd door posttoast op 11-02-2007 16:40 . Reden: FAQ aangevuld ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Even wat toevoegingen en extra punten, MA3D is niet de enige hoor.. als ik topic zo lees halen veel mensen het ook ergens anders vandaan :P
Owja en ik heb in mijn MA3D link de 'check' staan of de school meedoet :)

*toevoeging -> :? Welke versie van Windows Vista krijg ik?

Meestal wordt alleen de 32bit versie aangeboden om te downloaden. Er zijn 2 opties wat je kan doen om de 64bit versie te krijgen.
- Download een 64bit versie van nieuwsgroepen/torrents en installeer deze met je key.
- Vraag bij Microsoft een 64bit DVD aan, je betaald alleen administratie kosten van ong. 4 euro.

*toevoeging -> :? Hoe kan ik, als student, gratis aan Windows Vista komen?

Er zijn meerdere opties, het ligt aan je school waar ze een contract hebben afgesloten. Op dit moment zijn er 4 manieren:
- Via Microsoft zelf
- E-academy.com
- MA3D
- Via je school, er zijn een aantal scholen die de downloads zelf beschikbaar stellen.

:? Maar ik wil graag Ultimate!

Dat was natuurlijk het mooiste geweest, maar tot nu toe is alleen de Business versie nog maar te verkrijgen via MSDNAA. Heel misschien geeft Microsoft in de toekomst de Ultimate versie vrij voor de MSDNAA leden, maar ga hier niet vanuit.
"Vista Business was chosen for MSDN AA because it has an ideal toolset that most aligns with the vision of MSDN AA which is - to enable academic pursuits of Science Technology Engineering and Mathematics. There are only two main differences between Vista Business and Ultimate, and those differences will not affect a student's ability to pursue academic work in the STEM disciplines."
Je kunt altijd nog de Anytime upgrade doen, hier betaal je 177 euro voor. De OEM is ook zo duur, maar de OEM heeft als nadeel dat deze gekoppeld is aan je moederbord. De MSDNAA versie kun je vergelijken met de retail versie en kun je dus gewoon weer installeren op een andere PC.

MSDN Academic Alliance (MSDN AA) is designed to provide the easiest and most inexpensive way for universities to make the latest Microsoft software available in labs, classrooms, and on student PCs. MSDN AA is an annual membership program for departments that use technology in support of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) courses. The membership provides a complete, inexpensive solution to keep academic labs, faculty, and students on the leading edge of technology.
Dus doe je een opleiding journalistiek dan kun je helaas geen gebruik maken van MSDNAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Xof schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:40:
Even wat toevoegingen en extra punten, MA3D is niet de enige hoor.. als ik topic zo lees halen veel mensen het ook ergens anders vandaan :P
[knip]
OK, bedankt :) Ik ga hem aanpassen!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

de downloads zelfs beschikbaar stellen
Typo van mij :P

Ik denk dat er nog wel meer vragen zijn, maar kon er even niet zo snel opkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Xof schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:57:
[...]

Typo van mij :P

Ik denk dat er nog wel meer vragen zijn, maar kon er even niet zo snel opkomen. :)
Tnx, aangepast :)

Als er vanavond niet meer vragen binnen zijn dan kan ie in de OP wat mij betreft. Er zullen ongetwijfeld nog wel meer vragen zijn, maar ik denk dat als niemand de nu opgesomde vragen meer stelt, het topic een stuk schoner blijft :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Xof schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:40:

[...]

Dus doe je een opleiding journalistiek dan kun je helaas geen gebruik maken van MSDNAA.
Als ik op pagina 15 van dit topic kijk lees ik dat het op Utrecht en leiden ook kan, dus waarschijnlijk met journalistiek ook :) Kan een MSDNAA account Vista RTM krijgen net als MSDN?

Goed initiatief die topicstart / FAQ, scheelt een hoop leeswerk en domme vragen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_gadget op 11-02-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Officieel mag/kan het niet, ligt dus meer aan de school of ze het ook uitdelen aan andere opleidingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Mr_gadget schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:09:
[...]

Als ik op pagina 15 van dit topic kijk lees ik dat het op Utrecht en leiden ook kan, dus waarschijnlijk met journalistiek ook :) Kan een MSDNAA account Vista RTM krijgen net als MSDN?

Goed initiatief die topicstart / FAQ, scheelt een hoop leeswerk en domme vragen ;)
Die persoon is ook op de TU Delft ingeschreven. Dus ik denk niet dat je hieruit af kan leiden dat je ook als je journalistiek doet je Vista kunt krijgen :) Bovendien: hebben ze in Utrecht en Leiden geen (semi-)technische studies?

Nou ja, ik zal er "waarschijnlijk" bij zetten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 11-02-2007 16:20 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Zowel in Utrecht als in Leiden zijn gewoon technische studies :)
Ik zie trouwens net dat E-academy hetzelfde is als van Microsoft, je wordt uiteindelijk daarop doorgelinked :)

http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearch.aspx?/
Als je een aantal steden invoert zie je ook welke afdelingen daaraan meedoen, doe bijv. Eindhoven.. dan zie je alleen de technische opleidingen er tussen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Xof schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:26:
Zowel in Utrecht als in Leiden zijn gewoon technische studies :)
Ik zie trouwens net dat E-academy hetzelfde is als van Microsoft, je wordt uiteindelijk daarop doorgelinked :)

http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearch.aspx?/
Als je een aantal steden invoert zie je ook welke afdelingen daaraan meedoen, doe bijv. Eindhoven.. dan zie je alleen de technische opleidingen er tussen staan :)
OK, dus ik kan Microsoft uit het lijstje verwijderen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Nouja E-academy is van Microsoft als ik het zo zie :)
En om op de goede URL van E-academy te komen moet je dat via de MS site doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Xof schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:29:
Nouja E-academy is van Microsoft als ik het zo zie :)
En om op de goede URL van E-academy te komen moet je dat via de MS site doen.
OK, dan haal ik E-academy weg en moet iedereen het maar via de MS site doen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:36

BaT

Had laatst via MSDN Academic Alliance WinXP binnengehaald; tot gistereren een vriend van me er op de hoogte van stelde dat Vista Business DVD nu ook te krijgen is. Goede service! Haal hem op het moment binnen. Ga hem alleen nog niet installeren; heb ik iig alvast een legitieme Vista key voor als ik over een paar maand een nieuw systeem haal _/-\o_

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Okee dan, FAQ is toegevoegd aan de openingspost.

Dank aan FireStarter en Xof! :)

[ Voor 24% gewijzigd door posttoast op 12-02-2007 14:47 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
Weet iemand hoevaak ik Vista Business kan herinstalleren met een key die ik via de e-academy site heb weten te verkrijgen? Volgens degene die er bij mij op school over gaat kan het per download maar 1 keer, maar zeker wist hij dat niet. Ik ben niet van plan om het nu te gaan uitproberen, omdat ik mogelijk dan mijn key verspeel. Weet iemand hier met zekerheid een uitspraak over te doen? En ik neem aan dat wanneer ik het op mijn PC wil installeren en op mijn laptop, dat ik dan 2 keys nodig heb (zoals de FAQ al impliciet aangeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Fresh T. schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:20:
Weet iemand hoevaak ik Vista Business kan herinstalleren met een key die ik via de e-academy site heb weten te verkrijgen? Volgens degene die er bij mij op school over gaat kan het per download maar 1 keer, maar zeker wist hij dat niet. Ik ben niet van plan om het nu te gaan uitproberen, omdat ik mogelijk dan mijn key verspeel. Weet iemand hier met zekerheid een uitspraak over te doen? En ik neem aan dat wanneer ik het op mijn PC wil installeren en op mijn laptop, dat ik dan 2 keys nodig heb (zoals de FAQ al impliciet aangeeft)
Volgens mij (maar ik weet het dus niet zeker) zijn de keys gelijk aan retail-keys. Dit betekent dat je hem op 10 PC's kunt installeren. Maar houd er wel rekening mee dat het zo werkt:

1) installeren op PC 1 en activeren
2) installeren op PC 2 en activeren
3) opnieuw installeren op PC 1 en activeren

In dit scenario heb je de key 3x gebruikt en niet 2x. Het idee is dus dat je de key op een andere PC kunt gebruiken als je de huidige PC niet meer gebruikt. Of als je dus bijvoorbeeld een moederbord vervangt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is het al iemand gelukt Vista via MA3D te krijgen? Ik krijg de hele tijd een time-out omdat het te lang duurt of ik krijg een 404 error.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Mr_gadget schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:10:
Is het al iemand gelukt Vista via MA3D te krijgen? Ik krijg de hele tijd een time-out omdat het te lang duurt of ik krijg een 404 error.. |:(
Blijven proberen of gewoon even een versie via BitTorrent downloaden. Zie ook de FAQ in de startpost.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:34
Naja, 2/3 dagen geleden een 2e mailtje gestuurd, hierin stond dat ik al langte tijd wacht etc.
Tot op heden nog geen antwoord op beiden mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
MSDN Academic Alliance , daar heb ik mijn Business vandaan, hierboven werd al gezegd dat keys gelijk zouden kunnen zijn aan retail keys.. is er iemand die dit kan bevestigen ?

Ik heb contact gehad met Microsoft en hebben naar aanleiding van mijn serial aangegeven dat het een
FULL PRODUCT KEY is .. dit wil zeggen dat je zonder probleem de versie op een aantal andere pc's kunt installeren... wellicht tot een maximum van tien, maar dit heb ik niet gevraagd.

[ Voor 45% gewijzigd door knights16 op 14-02-2007 13:01 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Het is niet hetzelfde als een retail key, maar het lijkt erop :)
Met een MSDNAA zou je tot een maximum van 10 pc's ermee kunnen activeren, dat is wat in de EULA staat. Heb het alleen nooit geprobeerd, dan vraag ik nml gewoon een andere key aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Weet jij dan, wat een full license key wel precies inhoudt?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimiusMagnus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05-2021
StepDit schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:25:
Naja, 2/3 dagen geleden een 2e mailtje gestuurd, hierin stond dat ik al langte tijd wacht etc.
Tot op heden nog geen antwoord op beiden mailtjes.
Ik heb pas ook maar ff een 2e mailtje gestuurd. Daar heb ik ondertussen al wel antwoord op gehad. 't Blijkt dus dat zij zitten te wachten op keys van Microsoft
De keys voor Vista zijn momenteel in aanvraag bij Microsoft, vanzodra we ze
binnen hebben sturen we je er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

SimiusMagnus schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:32:
[...]

Ik heb pas ook maar ff een 2e mailtje gestuurd. Daar heb ik ondertussen al wel antwoord op gehad. 't Blijkt dus dat zij zitten te wachten op keys van Microsoft

[...]
Die aanvraag bij Microsoft is gewoon bullshit, dat roepen ze nu al 2 maanden. Terwijl veel mensen wel gewoon een key krijgen.
knights16 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:05:
Weet jij dan, wat een full license key wel precies inhoudt?
Full license key = windows clean installeren. Dus geen upgrade versie.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Lees eerst even de topicstart door - daarin staan aardig wat vragen beantwoord. :)