Komt de ultimate versie nou ook beschikbaar op msdn aa? Ik heb van een MS medewerker een mailtje gehad waarin stond dat MS ging kijken of ze de andere versies ook aan konden bieden. Maar er is in de tussentijd nog weinig veranderd. Iemand die hier wellicht meer over weet?
Ah, de engelse Vista staat nu wel compleet op MA3D. Ik heb ook in een mail alle keys gekregen (XP EN/NL en Vista EN/NL), binnen een dag. Je krijgt voor elke versie een key, maar de key werkt op alle talen. Dat zeggen ze er bij in de mail. Misschien ook handig om te weten.
Edit: okay, te voorbarig. Nog steeds corrupt. Dan maar via andere wegen.
Edit: okay, te voorbarig. Nog steeds corrupt. Dan maar via andere wegen.
[ Voor 12% gewijzigd door SayWhatAgain! op 22-01-2007 19:15 ]
Ga er niet vanuit.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:39:
Komt de ultimate versie nou ook beschikbaar op msdn aa? Ik heb van een MS medewerker een mailtje gehad waarin stond dat MS ging kijken of ze de andere versies ook aan konden bieden. Maar er is in de tussentijd nog weinig veranderd. Iemand die hier wellicht meer over weet?
"Vista Business was chosen for MSDN AA because it has an ideal toolset that most aligns with the vision of MSDN AA which is - to enable academic pursuits of Science Technology Engineering and Mathematics. There are only two main differences between Vista Business and Ultimate, and those differences will not affect a student's ability to pursue academic work in the STEM disciplines."
[ Voor 32% gewijzigd door Xof op 22-01-2007 23:37 ]
Verwijderd
toch raar dat het zo lang duurt voor de verdeling van die keys... voor xp had ik hem na 2 dage, voor vista blijft maar duren, ook al zijn ze voor andere scholen blijkbaar wel al aan het verdelen...
weet iemand toevallig het volgende??
mijn broertje zit op de hs zuyd, die hebben MSDNAA, is dat dan voor ELKE opleiding? of alleen voor speciefieke onderdelen?
toen ik de NID deed had k mail gekregen met TOEN mijn msdnAA inlog gegevens (heeft hij nooit gekregen nml...)
mijn broertje zit op de hs zuyd, die hebben MSDNAA, is dat dan voor ELKE opleiding? of alleen voor speciefieke onderdelen?
toen ik de NID deed had k mail gekregen met TOEN mijn msdnAA inlog gegevens (heeft hij nooit gekregen nml...)
Ik denk dat je broertje dat beter zelf even op zijn school kan vragen...
I see red pixels.
Verwijderd
Ik wacht nog altijd naar mijn login en pass voor mijn account 
Uit hoeveel cijfers bestaat je studenten nummer eigelijk?
(Mss heb ik te weinig cijfers gebruikt heb bij registratie want er staan nog kleine cijfertjes voor en achter)
Ik heb me nu eens opnieuw ingeschreven met mij stamnummer ipv van mijn strudentennummer.
(Mss heb ik te weinig cijfers gebruikt heb bij registratie want er staan nog kleine cijfertjes voor en achter)
Ik heb me nu eens opnieuw ingeschreven met mij stamnummer ipv van mijn strudentennummer.
mijne was iets als 20X3X9X+achternaamVerwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:19:
Ik wacht nog altijd naar mijn login en pass voor mijn account
bij me broertje is dat echter 2006xxxxachternaam
iig bij de hs zuys, neem aan dat ie dan contact persoon van hs zuyd die over MSDNAA, moet mailen oid?
Bij ons is het wel al mogelijk om vista te downloaden dus ik denk dat het binnenkort bij de rest ook wel komt
http://msdn60.e-academy.c...px?campus=go_aict&np1=112
http://msdn60.e-academy.c...px?campus=go_aict&np1=112
Verwijderd
Inmiddels bijna anderhalve maand verder maar eindelijk van MA3D een Vista key mogen ontvangen. Een dezer dagen Vista er maar weer eens opzetten en kijken of de key ook werkt.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 23:24 ]
Ik heb nog geen key, terwijl ik ook al meer dan een maand geleden de key voor Vista heb aangevraagd. Hopen dat 'ie snel komt, volgende week heb ik een vrije week en die tijd ik goed gebruiken om Vista eens op mijn laptop te gooien.
Heb ik geluk gehad zeker? Ik had na 1 dag voor zowel XP Pro en Vista (EN en NL) de keys van MA3D.MarcoC schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:26:
Ik heb nog geen key, terwijl ik ook al meer dan een maand geleden de key voor Vista heb aangevraagd. Hopen dat 'ie snel komt, volgende week heb ik een vrije week en die tijd ik goed gebruiken om Vista eens op mijn laptop te gooien.
Mailen jullie ergens anders heen ofzo

Nouja zegSayWhatAgain! schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:32:
[...]
Heb ik geluk gehad zeker? Ik had na 1 dag voor zowel XP Pro en Vista (EN en NL) de keys van MA3D.
Mailen jullie ergens anders heen ofzo![]()
Bij mijn vorige aanmeldingen kreeg ik mijn xp pro licentie meteen in m'n mailbox, zonder dat ik erom vroeg, vind het ook maar lomp dat je nu moet vragen om licenties...
edit:
Ow, ik zie nu ineens dat de Engelse Vista dvd bestaat uit 4 parts ipv 3, no wonder dat part 3 corrupt was...
edit:
Ow, ik zie nu ineens dat de Engelse Vista dvd bestaat uit 4 parts ipv 3, no wonder dat part 3 corrupt was...
[ Voor 26% gewijzigd door scorpie op 25-01-2007 08:20 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ook TU DelftMarcoC schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:52:
[...]
Nouja zeg. Ik had mijn XP-key wel snel. Misschien ligt het aan je onderwijsinstelling, ikke zit bij de TU Delft.
En nog steeds corrupt bij mij...scorpie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:15:
Bij mijn vorige aanmeldingen kreeg ik mijn xp pro licentie meteen in m'n mailbox, zonder dat ik erom vroeg, vind het ook maar lomp dat je nu moet vragen om licenties...
edit:
Hier ook TUD, en SayWhatAgain!, die archive is bij mij ook corrupt.. dan maar weer ergens anders vandaan halen... (maarja... die licentie moet alsnog s gaan opschieten..)
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Via mijn MSDNAA heb ik ook een key maar; bij de Business DVD kreeg ik geen key... toen ik CD selecteerde kreeg ik wel een key. Wat ik me afvraag: kan ik die key ook voor de DVD gebruiken?
Ik heb het vandaag weer geprobeerd en nu doet ie het wel. Heb alle parts opnieuw binnengehaald. Heb nu wel meer dan 10GB van de 12 gebruikt, waarvan zeker 5GB alleen voor Vista die niet werkt.scorpie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:02:
Hier ook TUD, en SayWhatAgain!, die archive is bij mij ook corrupt.. dan maar weer ergens anders vandaan halen... (maarja... die licentie moet alsnog s gaan opschieten..)
Een key is een key, das het enige wat je nodig hebt.
De cd versie is hetzelfde als de dvd versie maar dan geknipt tot 5 cd's.
De cd versie is hetzelfde als de dvd versie maar dan geknipt tot 5 cd's.
Ik zou zeggen; mail MA3D en leg het uitSayWhatAgain! schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:45:
[...]
Ik heb het vandaag weer geprobeerd en nu doet ie het wel. Heb alle parts opnieuw binnengehaald. Heb nu wel meer dan 10GB van de 12 gebruikt, waarvan zeker 5GB alleen voor Vista die niet werkt.
Al gedaan, meteen in het begin. Wonderbaarlijk hoe snel ik mijn keys kreeg, zo lang dat het duurt voor ik een antwoord voor dit probleem kreeg (nog niet dus). Van de week eens opnieuw mailen misschien.
Ik heb mijn key nog steeds niet... doe ik wat fout of zijn ze gewoon traag? 
Gemaild naar info@ma3d, key@ma3d, onder m'n mailaccount waarop ik ma3d account heb aangevraagd (was niet m'n TU mail), ook geprobeerd vanaf m'n TU mail, nu m'n mailadres op de website veranderd naar m'n TU mail, en weer aangevraagd.. ik krijg maar niks....
En het ligt niet aan de TU dat die niet betaald heeft ofzo, want er zijn in dit topic ook mensen die wel een key hebben gekregen, en die ook studeren aan de TU.. vind het maar vreemd allemaal.

Gemaild naar info@ma3d, key@ma3d, onder m'n mailaccount waarop ik ma3d account heb aangevraagd (was niet m'n TU mail), ook geprobeerd vanaf m'n TU mail, nu m'n mailadres op de website veranderd naar m'n TU mail, en weer aangevraagd.. ik krijg maar niks....
En het ligt niet aan de TU dat die niet betaald heeft ofzo, want er zijn in dit topic ook mensen die wel een key hebben gekregen, en die ook studeren aan de TU.. vind het maar vreemd allemaal.
Verwijderd
scorpie, mail gewoon nog eens, heb dit ook gedaan en nu wel een key gekregen, al heb ik hem niet meer echt nodig
Nogmaals, weet iemand dit?Ranja_Ranja schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:19:
Via mijn MSDNAA heb ik ook een key maar; bij de Business DVD kreeg ik geen key... toen ik CD selecteerde kreeg ik wel een key. Wat ik me afvraag: kan ik die key ook voor de DVD gebruiken?
Voor zover ik heb begrepen is MSDNAA alleen voor specifieke opleidingen. (ik weet niet welke, maar ik ga er van uit dat CMD wel mee doet)Dutch2007 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:16:
weet iemand toevallig het volgende??
Voor de rest van de studenten geldt dat je via Surfspot.nl goedkoper aan je software kunt komen.
(Ik kan me natuurlijk vergissen, dus verbeter me maar waar nodig)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Een key is voor je versie, dus als je een Business editie hebt betekend dat je die kan gebruiken voor alles wat daarmee te maken heeft.
32bit cd versie
32bit dvd versie
64bit cd versie
64bit dvd versie
En je kan ondertussen wisselen wat je wil.. heb je 32bit geinstalleerd kun je later ook nog gewoon de 64bit installeren.
32bit cd versie
32bit dvd versie
64bit cd versie
64bit dvd versie
En je kan ondertussen wisselen wat je wil.. heb je 32bit geinstalleerd kun je later ook nog gewoon de 64bit installeren.
Kan iemand mij vertellen hoe je bij de HVA een msdn account moet aanvragen? Gaat dat via de docent of via it? Iemand enig idee hoe ik dit kan aanvragen?
Zoals al vaker gezegd een leeg scherm = geen abo afgesloten door de school.
Ik zie dat Zuyd al vaker voorgekomen is in dit topic en daarop kun je basseren dat het niet via MA3D gaat.
Ik zie dat Zuyd al vaker voorgekomen is in dit topic en daarop kun je basseren dat het niet via MA3D gaat.
[ Voor 42% gewijzigd door Xof op 28-01-2007 20:55 ]
Verwijderd
Op msdnaa staan 2 verschillende versies van Windows Vista, de DVD en CD versie.
Wat mij opvalt is dat beide versie verschillende Keys hebben. Betekend het dat we gebruik kunnen maken van 2 licenties?
Wat mij opvalt is dat beide versie verschillende Keys hebben. Betekend het dat we gebruik kunnen maken van 2 licenties?
Verwijderd
Je hebt dan gewoon het geluk 2 keys te krijgen, want voor de dvd als de vd versie kan je dezelfde key gebruiken
Je mag ook meerdere keys aanvragen dus zoveel geluk is het nou ook alweer nietVerwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:09:
Je hebt dan gewoon het geluk 2 keys te krijgen, want voor de dvd als de vd versie kan je dezelfde key gebruiken
Verwijderd
chingtheman spreekt over msdnaa, dus niet over ma3d! Via msdnaa krijg je normaal maar 1 key als ik me niet vergis....Xof schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:30:
[...]
Je mag ook meerdere keys aanvragen dus zoveel geluk is het nou ook alweer niet
OKe laat ik het anders vragen, hoe moet je via je instelling aan een msdnaa acount komen? Gaat dat via een docent of via it? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Bij mij stond bij de softwareafdeling opp Blackboard iets over MSDNAA, bij de instructies stond dat je je bij MA3D moest aanmelden.
Waarom staat er dan in de EULA van MSDNAA dat je de software op zoveel computers mag installeren als je zelf wil, maar deze moeten dan wel van jou zijn natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:17:
[...]
chingtheman spreekt over msdnaa, dus niet over ma3d! Via msdnaa krijg je normaal maar 1 key als ik me niet vergis....
Lijkt me dan toch dat je dan recht hebt op meerdere keys?
Verwijderd
Dan zal je gelijk hebben!Xof schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:50:
[...]
Waarom staat er dan in de EULA van MSDNAA dat je de software op zoveel computers mag installeren als je zelf wil, maar deze moeten dan wel van jou zijn natuurlijk.
Lijkt me dan toch dat je dan recht hebt op meerdere keys?
Verwijderd
kijk eens op ma3d.com of je bij het registreren je school vind. Anders ga eens kijken op msdnaa.com en zoek op die site naar je school, als je hem daar kan vinden kan je normaal inloggen met je schoolgegevens (zelfde als webmail ofzo)DaannO schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:28:
OKe laat ik het anders vragen, hoe moet je via je instelling aan een msdnaa acount komen? Gaat dat via een docent of via it? Hoe hebben jullie dat gedaan?
OP ma3d.com staat mijn school niet, op msdnaa kan ik niet zien waar ik mijn school kan zoeken. Het is de Hogeschool van Amsterdam. Enig idee?Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:00:
[...]
kijk eens op ma3d.com of je bij het registreren je school vind. Anders ga eens kijken op msdnaa.com en zoek op die site naar je school, als je hem daar kan vinden kan je normaal inloggen met je schoolgegevens (zelfde als webmail ofzo)
Gevonden, echter accepteert hij mn email niet. Welk email adres gebruiken andere HVA`ers? Die van @hvamail of een andere?
[ Voor 11% gewijzigd door DaannO op 29-01-2007 16:22 ]
Ah, bedankt.FatalError schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:29:
hva mail, maar je moet je registreren bij Jan Derriks.
Het is nu dus alleen mogelijk om via ma3d een key voor Vista Business editie te krijgen?
Ik wil heel graag media center blijven gebruiken (heb nu xp mce) maar dat gaat dus niet met de Business editie. Weet iemand misschien of er ook nog andere versie's aan zitten te komen via MSDNAA bij ma3d? Heb ze al gemaild maar ze reageren niet op mijn vraag.
Ik wil heel graag media center blijven gebruiken (heb nu xp mce) maar dat gaat dus niet met de Business editie. Weet iemand misschien of er ook nog andere versie's aan zitten te komen via MSDNAA bij ma3d? Heb ze al gemaild maar ze reageren niet op mijn vraag.
Verwijderd
kort antwoord: neeTweak-Freak schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:52:
Het is nu dus alleen mogelijk om via ma3d een key voor Vista Business editie te krijgen?
Nou ik heb wel ergens gelezen dat MS overweegt om het in een later stadium alsnog een keer te doen, maar of dat waar is weet ik niet.
Ik denk dat ik gewoon de anytime upgrade ga doen (geen idee hoe duur dat is)
Edit
Edit
Hou het dus maar bij 'Nee'They might change their stance in the future, but currently they are not planning to make any version other than Vista Business available
[ Voor 31% gewijzigd door Xof op 29-01-2007 17:31 ]
Gaat dat werken met zo'n MSDNAA licentie? Zou wel mooi zijn.Xof schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:25:
Geen idee, daar ga ik dan binnenkort achterkomen. Ikzelf denk eigenlijk van wel (het is natuurlijk ook weer extra inkomsten voor MS, als ik niet kan upgraden blijf ik business gewoon gebruiken).posttoast schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:47:
[...]
Gaat dat werken met zo'n MSDNAA licentie? Zou wel mooi zijn.
Op dit moment is een upgrade nog niet mogelijk, zal wel een keer na de release komen.
Vraag ik me ook af. Vraag me ook af wat de prijs dan moge zijn om van business naar ultimate te gaan.posttoast schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:47:
[...]
Gaat dat werken met zo'n MSDNAA licentie? Zou wel mooi zijn.
Zit zelf ook op TU Delft / EWI (daarnaast ook op Univ. Leiden, en Hogeschool Rotterdamscorpie schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:58:
Ik heb mijn key nog steeds niet... doe ik wat fout of zijn ze gewoon traag?
Ik heb me zojuist aangemeld zoals beschreven is op http://www.tudelft.nl/liv...8377-f94e29d4e4d4&lang=nl (en daarna naar BlackBoard).
Hoop dat ik het snel binnen heb
Ik wil mij bij een faculteit als tweede studie inschrijven, wellicht om wat vakken te volgen, maar ook om gratis en legaal vista te kunnen verkrijgen.
Welke universitaire faculteit / studie is het beste om dat te kunnen doen? En bij welke gaat het verkrijgen van vista het soepelst?
Welke universitaire faculteit / studie is het beste om dat te kunnen doen? En bij welke gaat het verkrijgen van vista het soepelst?
Je wilt een willekeurige (msdnaa capable) studie pakken, je daar inschrijven, wat vakjes doen die je interessant lijken, en dan vista zo legaal krijgen? Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Kijk gewoon watvoor studie je nog meer interessant lijkt, en ga je daar inschrijven dan, ongeacht of je daar msdnaa krijgt of niet. To be honest klinkt dit een beetje nergens naar
Als je een msdnaa key hebt, kan je dan ook naar ultimate upgraden en dat je dat betaald?
Die vraag is hier eerder langsgekomen en er is nog geen antwoord gegeven. Ik denk persoonlijk dat het niet kan, maar dat is puur speculatief. Misschien even een mailtje naar Microsoft sturen?DaannO schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:41:
Als je een msdnaa key hebt, kan je dan ook naar ultimate upgraden en dat je dat betaald?
Gaan we maar eens even doen als ik msdnaa heb.posttoast schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:01:
[...]
Die vraag is hier eerder langsgekomen en er is nog geen antwoord gegeven. Ik denk persoonlijk dat het niet kan, maar dat is puur speculatief. Misschien even een mailtje naar Microsoft sturen?
Mjah ze zijn gewoon dik traag, kreeg m'n key eergisteren in m'n mailbox. Alleen nu is m'n workstation stuque waarop ik em wel even wilde proberen ;pCyb schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 02:07:
[...]
Zit zelf ook op TU Delft / EWI (daarnaast ook op Univ. Leiden, en Hogeschool Rotterdam).
Ik heb me zojuist aangemeld zoals beschreven is op http://www.tudelft.nl/liv...8377-f94e29d4e4d4&lang=nl (en daarna naar BlackBoard).
Hoop dat ik het snel binnen heb
Surfspot heeft Vista nog steeds niet, APS IT diensten evenmin. Duurt wel lang hoor daar. Volgens de medewerkers moeten ze nog wachten op master dvd's die daarna ook nog eens vermenigvuldigd moeten worden. Ik verwacht Vista daar niet de komende weken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
April wordt hij geleverd bij surfspot.Bor de Wollef schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:21:
Surfspot heeft Vista nog steeds niet, APS IT diensten evenmin. Duurt wel lang hoor daar. Volgens de medewerkers moeten ze nog wachten op master dvd's die daarna ook nog eens vermenigvuldigd moeten worden. Ik verwacht Vista daar niet de komende weken.
Hoe krijg je bij ma3d je key? want ik heb hem wel gedownload maar geen key... Moet ik mailen naar key@ma3d.com? En dat in NL of EN? Want hun mails zijn wel in het NL maar lijkt me een algemeen adres...
Is al een paar keer voorbij gekomen hier, maar vooruit:demolition_man schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:18:
Hoe krijg je bij ma3d je key? want ik heb hem wel gedownload maar geen key... Moet ik mailen naar key@ma3d.com? En dat in NL of EN? Want hun mails zijn wel in het NL maar lijkt me een algemeen adres...
mailen naar key@ma3d.com (in het Nederlands) met je logingegevens van MA3D, de gegevens van je onderwijsinstelling (ook je studentnummer) en de naam van het pakket waar je een key voor wilt hebben (Vista dus).
Kosten: EUR 177,31
Naar Ultimate dus, pagina is vandaag online gekomen.
Naar Ultimate dus, pagina is vandaag online gekomen.
[ Voor 60% gewijzigd door Xof op 30-01-2007 12:15 ]
Verwijderd
Voor alle mensen die een Business N key hebben via de Universiteit Utrecht: je kan nu ook een key voor de niet-N versie krijgen. Een mailtje naar de msdn-admin sturen is voldoende.
Nice
Nice
Dat is wel heel erg laat. APS-IT diensten verklaarde eerst nog hem voor februari in huis te verwachten (de masters) en hem in de loop van februari waarschijnlijk te kunnen leveren.
Nou ga ik toch nog niet over voordat de Nforce4 drivers klaar zijn (non beta want die ondersteund de raid set niet goed) maar ik hoop wel op medio februari eigenlijk.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb de upgrade uitgevoerd naar Ultimate, bedrag is dus wel iets hoger dan verwacht, maar ach 
Upgraden ging opzich goed kreeg alleen een blauw scherm tussendoor sptd.sys, gelukkig kun je vanaf de Vista dvd in de herstelmodus een command prompt openen, daarbij heb ik sptd.sys verwijderd en blauwe scherm kwam niet meer (was van Daemon tools).
Conclusie: upgraden naar ultimate is dus geen enkel probleem
Upgraden ging opzich goed kreeg alleen een blauw scherm tussendoor sptd.sys, gelukkig kun je vanaf de Vista dvd in de herstelmodus een command prompt openen, daarbij heb ik sptd.sys verwijderd en blauwe scherm kwam niet meer (was van Daemon tools).
Ik zie dat mensen van de hanzehogeschool ook al hebben kunnen downloaden van MSDNAA.
Ik zit zelf ook op de hanze hogeschool, maar als ik me in probeer te loggen wil dat niet, hoe loggen jullie je in? Of doen jullie een bepaalde opleiding die daar alleen toegang toe heeft?
Ik zit zelf ook op de hanze hogeschool, maar als ik me in probeer te loggen wil dat niet, hoe loggen jullie je in? Of doen jullie een bepaalde opleiding die daar alleen toegang toe heeft?
Stel je neemt een 32-bit Vista, kan je daarna ook gratis nog overstappen naar 64bit? (Dus via MA3D.)
In de MA3d FAQ https://www.ma3d.com/section/949#2 :Cyb schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:24:
Stel je neemt een 32-bit Vista, kan je daarna ook gratis nog overstappen naar 64bit? (Dus via MA3D.)
Hoe vaak kan ik een product installeren?
Elk product van je MSDNAA-downloadabonnement mag je zoveel installeren als je zelf wil. Echter moet het wel steeds voor persoonlijk geïnstalleerd worden. Stel bv. dat je thuis werkt met meerdere pc's, dan mag je de software op de pc's installeren. Je mag de software echter niet verdelen aan personen die geen gebruik kunnen maken van een MSDNAA-downloadpakket!
Goed verhaalXof schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:44:
Ik heb de upgrade uitgevoerd naar Ultimate, bedrag is dus wel iets hoger dan verwacht, maar ach
Kreeg je een nieuwe key, zodat je bij de volgende schone installatie direct Ultimate hebt?
edit: niet zo heel goedkoop trouwens, die 180 euro: pricewatch: Microsoft Windows Vista (Ultimate, UK, 32-bit, OEM)
[ Voor 15% gewijzigd door posttoast op 30-01-2007 22:44 ]
Ja ik had ook eerst naar de OEM prijs gekeken, maar omdat de OEM licentie voorwaarden wat krapper zijn (zoals maar installeren op 1 pc en nooit meer op een andere etc.) heb ik het toch zo gedaan. En bij OEM moet je natuurlijk altijd weer een extra onderdeel bij bestellen.
En ik heb trouwens geen andere key gekregen, vraag me dus echt af hoe het de volgende keer gaat als ik Ultimate clean wil installeren. Het is pas de eerste dag dat de anytime upgrade mogelijk is dus over een maandje or so zullen mensen het wel uitgeprobeerd hebben.
Mijn gekochte Ultimate licentie zit nu in een live lockbox, daar kan ik mee inloggen met mijn live id (passport) en vanaf daar kan ik altijd de upgrade uitvoeren, maar wel omslachting als je eerst business moet installeren en dan weer de Ultimate upgrade moet uitvoeren.
Heb gelijk maar de officiele Vista dvd erbij besteld à 4 euro
En ik heb trouwens geen andere key gekregen, vraag me dus echt af hoe het de volgende keer gaat als ik Ultimate clean wil installeren. Het is pas de eerste dag dat de anytime upgrade mogelijk is dus over een maandje or so zullen mensen het wel uitgeprobeerd hebben.
Mijn gekochte Ultimate licentie zit nu in een live lockbox, daar kan ik mee inloggen met mijn live id (passport) en vanaf daar kan ik altijd de upgrade uitvoeren, maar wel omslachting als je eerst business moet installeren en dan weer de Ultimate upgrade moet uitvoeren.
Oké, leuk dat je het geprobeerd hebtXof schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:28:
Ja ik had ook eerst naar de OEM prijs gekeken, maar omdat de OEM licentie voorwaarden wat krapper zijn (zoals maar installeren op 1 pc en nooit meer op een andere etc.) heb ik het toch zo gedaan. En bij OEM moet je natuurlijk altijd weer een extra onderdeel bij bestellen.
Maarre (niet om je pret nu te drukken): die MSDNAA-keys mag je toch ook maar op één PC gebruiken (net als een OEM dus)? Of heb ik niet goed opgelet?
Dat is zeker niet waar.Xof schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:28:
-knip-
bron
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik heb begrepen dat de retailversies van Vista zowel 32-bits als 64-bits binaries op de DVD hebben staan, en dat je dus één key hebt voor beiden. De OEM versies daarentegen zouden alleen of voor 32-bits of voor 64-bits systemen zijn, met dus aparte keys.Cyb schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:24:
Krijg je via MA3D dus een 32-bits OEM versie (zoals de naamgeving op de site doet vermoeden), of gewoon een retail versie (zoals de vorige Windowsen afaik daar)? Iemand die dit weet, anders zal ik eens een mailtje richting MA3D sturen.
Ik heb ook een MSDN AA abo (Gildeopleidingen Venray)
Volgens de MSDN beheerder bij ons op school komt er deze week nog Windows Vista Ultimate 32 bit bij ons op MSDN AA te staan.
Mischien goed nieuws voor mensen hier ?
Volgens de MSDN beheerder bij ons op school komt er deze week nog Windows Vista Ultimate 32 bit bij ons op MSDN AA te staan.
Ik bedoelde meer dat je OEM maar mag installeren op 1 pc en daarna nooit meer op een andere zelfs als die pc kapot gaat. Tenminste zo staat het in de voorwaarden.posttoast schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:37:
[...]
Oké, leuk dat je het geprobeerd hebt
Maarre (niet om je pret nu te drukken): die MSDNAA-keys mag je toch ook maar op één PC gebruiken (net als een OEM dus)? Of heb ik niet goed opgelet?
Oei, is dat zo? Dat is toch knap lullig. Iemand zin om het te proberen (en er eventueel een key mee weg te gooien)?Xof schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:27:
[...]
Ik bedoelde meer dat je OEM maar mag installeren op 1 pc en daarna nooit meer op een andere zelfs als die pc kapot gaat. Tenminste zo staat het in de voorwaarden.
MA3D zegt:Xof schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:27:
[...]
Ik bedoelde meer dat je OEM maar mag installeren op 1 pc en daarna nooit meer op een andere zelfs als die pc kapot gaat. Tenminste zo staat het in de voorwaarden.
https://www.ma3d.com/section/949#2 :
Dus als je PC kapot gaat, vraag je gewoon een nieuwe key aan bij MA3D, als ik het zo lees.Hoe vaak kan ik een product installeren?
Elk product van je MSDNAA-downloadabonnement mag je zoveel installeren als je zelf wil. Echter moet het wel steeds voor persoonlijk geïnstalleerd worden. Stel bv. dat je thuis werkt met meerdere pc's, dan mag je de software op de pc's installeren. Je mag de software echter niet verdelen aan personen die geen gebruik kunnen maken van een MSDNAA-downloadpakket!
Ja, maar als je dan niet meer studeert gaat die vlieger niet op. Op zich logisch dat je voor een nieuwe PC dan geen nieuwe key meer kunt krijgen, maar als je je huidige PC opnieuw installeert is het fijn als je dezelfde key nog eens kunt gebruiken.Cyb schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:35:
[...]
MA3D zegt:
https://www.ma3d.com/section/949#2 :
[...]
Dus als je PC kapot gaat, vraag je gewoon een nieuwe key aan bij MA3D, als ik het zo lees.
Verwijderd
Eerst zien, dan geloven...Nano2009 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:38:
Ik heb ook een MSDN AA abo (Gildeopleidingen Venray)
Het lukt mij maar niet om vista te downloaden van ma3d. Page cannot be found nadat ik op de "download nu" link heb gedrukt. Dit via Internet Explorer en Firefox. Liggen ze al een tijdje plat of ligt dit aan mij? Gister had ik hetzelfde probleem.
Nu de error :
" Server Error in '/' Application.
HTTP Error 403 - Forbidden. "
Nu de error :
[ Voor 14% gewijzigd door Ditmar op 31-01-2007 22:23 ]
Nee, dit heb ik dus al een keer meegemaakt met Windows XP, je kunt die gewoon op een andere pc installeren en activeren, dan krijg je een melding dat het niet lukt en dus bel je even met MS en leg je uit dat je pc kapot is en deze nu op een andere pc installeert. Geen probleem en mag hem dus activeren.Cyb schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:35:
Dus als je PC kapot gaat, vraag je gewoon een nieuwe key aan bij MA3D, als ik het zo lees.
MA3D bedoeld ermee dat je het niet gelijktijdig kan gebruiken, wat natuurlijk logisch is.
Zie de versie van MA3D als een retail, een OEM versie hoort bij 1 pc en mag je dus niet gebruiken op een andere pc als de originele pc kapot is gegaan. (je kunt je er natuurlijk altijd uitlullen bij MS en zeggen dat je moederbord hebt vervangen terwijl je het op een compleet nieuw systeem geinstalleerd hebt
Heb ik ook eens een keer gehad, nog een paar keer proberen en toen deed die het welStepDit schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:22:
Het lukt mij maar niet om vista te downloaden van ma3d. Page cannot be found nadat ik op de "download nu" link heb gedrukt. Dit via Internet Explorer en Firefox. Liggen ze al een tijdje plat of ligt dit aan mij? Gister had ik hetzelfde probleem.
Nu de error :
[ Voor 22% gewijzigd door Xof op 31-01-2007 22:41 ]
Verwijderd
Wil je daar dan mee stoppen?Ik zit al de halve dag te proberen
Dan doet hij het bij mij misschien wel.
Ja ruk server is het
Weet iemand of office2007 ook verwacht wordt? Office2003 op vista is beetje zonde
Maar ik ga dan maar vast naar dat key@ mailadres mailen dat ik vast mn keys wil
Weet iemand of office2007 ook verwacht wordt? Office2003 op vista is beetje zonde
Verwijderd
Er heeft nog nooit een office op ma3d gestaan. Enkel de service packsFokkeH schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:54:
Ja ruk server is het![]()
Weet iemand of office2007 ook verwacht wordt? Office2003 op vista is beetje zonde![]()
edit: toch nietVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:33:
[...]
Er heeft nog nooit een office op ma3d gestaan. Enkel de service packs
[ Voor 46% gewijzigd door scorpie op 01-02-2007 12:14 ]
Outlook is geen office?
Office staat er dus niet op en daar moet een aparte abo voor afgesloten worden door de school.
Office staat er dus niet op en daar moet een aparte abo voor afgesloten worden door de school.
Er staat , office kan je appart aanvragen. Je wordt via je mail geinformeerd als deze weer beschikbaar is.
Dat wil dus zeggen dat hij er NIET is....

ow my bad, was net wakkerVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:12:
scorpie, je zegt het zelf OUTLOOK....
geen office op ma3d!
Leesbril nodig?StepDit schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:01:
Er staat , office kan je appart aanvragen. Je wordt via je mail geinformeerd als deze weer beschikbaar is.
Microsoft stelt alle software van zijn MSDN Academic Alliance-programma ter beschikking van de academische wereld. Via dit project wil Microsoft het onderwijs een handje toesteken om het gebruik van legale software goedkoop te houden. Hier vind je een lijst van alle producten binnen MSDN AA. (Deze formule bevat GEEN MS Office. Daarvoor moet je bij MS Office Download zijn.)
Eindelijk Vista gedownload, alleen nu wacht ik al 2 dagen op m`n key.
Server is dus niet plat, je moet alleen vaak proberen / schermpje opnieuw openen en op de link drukken.
Server is dus niet plat, je moet alleen vaak proberen / schermpje opnieuw openen en op de link drukken.
Verwijderd
Ik zit op het ROCMN, en heb zojuist de (waarschijnlijk defecte) versie van Windows Vista binnengehaald. Kan ik ook de fysieke DVD er bij kopen? Ik vind het altijd wel leuk om het te hebben, bij XP kostte het maar iets van 10 euro.
Ik heb ook via msdnaa vista dvd gedownload en wacht ook al 2 dagen op key.
Ze zeggen max. anderhalve werkdag voor een key en ik wil hem zo graag is installeren.
Ze zeggen max. anderhalve werkdag voor een key en ik wil hem zo graag is installeren.
Boek nog maar vast een vakantie hoor, ik kreeg em pas na een paar weken
Ik kreeg het binnen een dag of twee, maar je kunt Vista ook zonder key al installeren hoor.
Alleen als je meteen het juiste product tijdens te installatie kiest, toch? Anders moet je het toch weer opnieuw installeren?Benotti schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:12:
Ik kreeg het binnen een dag of twee, maar je kunt Vista ook zonder key al installeren hoor.
idd, dus business installerenCyb schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:18:
[...]
Alleen als je meteen het juiste product tijdens te installatie kiest, toch? Anders moet je het toch weer opnieuw installeren?
Let op:
Lees eerst even de topicstart door - daarin staan aardig wat vragen beantwoord.
Lees eerst even de topicstart door - daarin staan aardig wat vragen beantwoord.