Met mijn opleiding heb ik toegang tot alle MS producten. Denk dat voor vele het MSDNAA programma niet nieuw in de oren klinkt.
Nu is alleen mijn vraag, wie weet of MSDNAA members ook toegang hebben tot de nieuwe Windows Vista download.
Vandaag 8 november moet de RTM uitkomen van Vista. De MSDN members zouden die ook direct moeten kunnen downloaden. Mijn vraag is dus kan ik als MSDNAA member die download ook binnenkort verwachten ?
Op school weten ze van niks en van microsoft krijg ik geen mail
.
Hoe kan ik, als student, gratis aan Windows Vista komen?
Dat ligt eraan waar je school een contract heeft afgesloten. Op dit moment zijn er de volgende manieren:
Voor wie is MSDNAA bedoeld?
OK, ik heb een account op MA3D. Maar hoe kom ik nu aan een key?
Heel simpel: stuur een e-mail naar key@ma3d.com met daarin de volgende informatie:
Welke versie van Windows Vista krijg ik?
Het gaat om een Windows Vista Business Edition licentie. De key die je krijgt werkt zowel met de 64bit als de 32bit versie. Ook de taal (Nederlands of Engels) maakt niet uit.
Meestal wordt alleen de 32bit versie aangeboden om te downloaden. Er zijn 2 mogelijkheden om de 64bit versie te krijgen:
Maar ik wil graag Ultimate!
Dat was natuurlijk het mooiste geweest, maar tot nu toe is alleen de Business versie nog maar te verkrijgen via MSDNAA. Heel misschien geeft Microsoft in de toekomst de Ultimate versie vrij voor de MSDNAA leden, maar ga hier niet vanuit.
Het downloaden van MA3D lukt niet. Kan ik ook een andere versie van Vista pakken?
Ja, je kunt gewoon een DVD gebruiken die je via BitTorrent, usenet of andere kanalen hebt binnengehaald.
Hoeveel keys mag ik aanvragen?
In principe zoveel als je wilt. De regel is wel dat het voor eigen gebruik is, dus als je er 20 aanvraagt is dat een beetje vreemd. Maar je kunt natuurlijk wel keys aanvragen voor op bijvoorbeeld VM's.
Ik wacht nu al x weken op mijn key, hoe lang duurt dit?
De ervaring hier is dat sommigen hun key al na een dag hebben en anderen pas na een paar weken. Waarom dit zo is weten we nog niet, maar het komt erop neer dat uiteindelijk iedereen zijn key wel krijgt.
Ik heb nog geen key maar wel al Vista geïnstalleerd. Hoe los ik dit op?
Je moet Vista binnen 30 dagen activeren en dat lukt niet zonder key. Maar er is wel een tijdelijke oplossing. Voer dit uit in een commandprompt wanneer je tijd bijna verstreken is:
FAQ dankzij Posttoast
Nu is alleen mijn vraag, wie weet of MSDNAA members ook toegang hebben tot de nieuwe Windows Vista download.
Vandaag 8 november moet de RTM uitkomen van Vista. De MSDN members zouden die ook direct moeten kunnen downloaden. Mijn vraag is dus kan ik als MSDNAA member die download ook binnenkort verwachten ?
Op school weten ze van niks en van microsoft krijg ik geen mail

Dat ligt eraan waar je school een contract heeft afgesloten. Op dit moment zijn er de volgende manieren:
- Via Microsoft zelf
- Via MA3D
- Via je school, er is een aantal scholen die de downloads zelf beschikbaar stellen

Dus doe je bijvoorbeeld een opleiding journalistiek dan kun je (waarschijnlijk) geen gebruik maken van MSDNAA.MSDN Academic Alliance (MSDN AA) is designed to provide the easiest and most inexpensive way for universities to make the latest Microsoft software available in labs, classrooms, and on student PCs. MSDN AA is an annual membership program for departments that use technology in support of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) courses. The membership provides a complete, inexpensive solution to keep academic labs, faculty, and students on the leading edge of technology.

Heel simpel: stuur een e-mail naar key@ma3d.com met daarin de volgende informatie:
- Je voor en achternaam
- Je MA3D logingegevens
- Je studentgegevens (studentnummer, opleiding en school)
- Welke key je wilt hebben (Windows Vista dus)
- Hoeveel keys je wilt hebben

Het gaat om een Windows Vista Business Edition licentie. De key die je krijgt werkt zowel met de 64bit als de 32bit versie. Ook de taal (Nederlands of Engels) maakt niet uit.
Meestal wordt alleen de 32bit versie aangeboden om te downloaden. Er zijn 2 mogelijkheden om de 64bit versie te krijgen:
- Download een 64bit versie van nieuwsgroepen/torrents en installeer deze met je key
- Vraag bij Microsoft een 64bit DVD aan, je betaald alleen administratie kosten van ongeveer € 4

Dat was natuurlijk het mooiste geweest, maar tot nu toe is alleen de Business versie nog maar te verkrijgen via MSDNAA. Heel misschien geeft Microsoft in de toekomst de Ultimate versie vrij voor de MSDNAA leden, maar ga hier niet vanuit.
Je kunt altijd nog de Anytime upgrade doen, hier betaal je € 177 voor. De OEM is ook zo duur, maar de OEM heeft als nadeel dat deze gekoppeld is aan je moederbord. De MSDNAA versie kun je vergelijken met de retail versie en kun je dus gewoon weer installeren op een andere PC."Vista Business was chosen for MSDN AA because it has an ideal toolset that most aligns with the vision of MSDN AA which is - to enable academic pursuits of Science Technology Engineering and Mathematics. There are only two main differences between Vista Business and Ultimate, and those differences will not affect a student's ability to pursue academic work in the STEM disciplines."

Ja, je kunt gewoon een DVD gebruiken die je via BitTorrent, usenet of andere kanalen hebt binnengehaald.

In principe zoveel als je wilt. De regel is wel dat het voor eigen gebruik is, dus als je er 20 aanvraagt is dat een beetje vreemd. Maar je kunt natuurlijk wel keys aanvragen voor op bijvoorbeeld VM's.

De ervaring hier is dat sommigen hun key al na een dag hebben en anderen pas na een paar weken. Waarom dit zo is weten we nog niet, maar het komt erop neer dat uiteindelijk iedereen zijn key wel krijgt.

Je moet Vista binnen 30 dagen activeren en dat lukt niet zonder key. Maar er is wel een tijdelijke oplossing. Voer dit uit in een commandprompt wanneer je tijd bijna verstreken is:
code:
De countdown is nu (na een reboot) weer teruggezet naar 30 dagen. Dit kun je maximaal 3x doen, dus als je binnen 120 dagen je key hebt zit je goed.1
| slmgr -rearm |
FAQ dankzij Posttoast

[Voor 81% gewijzigd door FireStarter op 12-02-2007 14:25]
w00t