Ik zou wachten. Montevina update levert meer power en accu duur, voor ongeveer hetzelfde geld.JunkieXP schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:06:
Denken jullie dat ik het risico moet nemen en op de nieuwe lijn moet wachten, of dat ik toch voor de XNi8227d moet gaan voor zo'n €950,-.
Daarnaast is er dan ook nog de kans dat eventueel de oude systemen in de opruiming gaan.
Die uitverkoop is, mijns inziens nu al aan de gand, daar de XNi8227d voor een prijs van €750,- begint en dit volgens mij een verschil van zo'n €75,- is tov vroeger.
Voordelen van het Montevina platform zijn bijvoorbeeld een nieuwe reeks processoren op een hogere snelheid, zo heb je bijvoorbeeld nu bij de XNi8227d, de mogelijkheid up te graden naar T9300, maar voor mij is een T8300 al genoeg. Daar hoef ik dus al niet voor te wachten.
Alsmede Turbo Memory wat ook al als optie geleverd wordt bij mijn keuze model.
Er is mogelijkheid voor een DisplayPort maar aan DVI en HDMI heb ik voorlopig nog wel even genoeg, ik ben bang dat dit gewoon een nieuw high end model gaat worden van XXODD met Specs die natuurlijk Stunning zijn maar ik niet echt nodig heb.
Hoewel de Accubesparing zeer interessant is zal de PowerMemory knop ook vast een steentje bijdragen en wordt het beestje toch voornamelijk gebruikt in de buurt van stroomvoorzieningen, ik weet het allemaal niet :(!
Voordelen van het Montevina platform zijn bijvoorbeeld een nieuwe reeks processoren op een hogere snelheid, zo heb je bijvoorbeeld nu bij de XNi8227d, de mogelijkheid up te graden naar T9300, maar voor mij is een T8300 al genoeg. Daar hoef ik dus al niet voor te wachten.
Alsmede Turbo Memory wat ook al als optie geleverd wordt bij mijn keuze model.
Er is mogelijkheid voor een DisplayPort maar aan DVI en HDMI heb ik voorlopig nog wel even genoeg, ik ben bang dat dit gewoon een nieuw high end model gaat worden van XXODD met Specs die natuurlijk Stunning zijn maar ik niet echt nodig heb.
Hoewel de Accubesparing zeer interessant is zal de PowerMemory knop ook vast een steentje bijdragen en wordt het beestje toch voornamelijk gebruikt in de buurt van stroomvoorzieningen, ik weet het allemaal niet :(!
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Wat ook een voordeel is dat Montevina koeler zal draaien dan Santarosa (29w versus 35w TPD).
de verkoper(!) van de XXODD producten raadt je aan om te wachten.
Hij geeft aan dat je sowieso al twee weken moet wachten. Waarom wacht je dan niet gewoon twee weken?
Hij geeft aan dat je sowieso al twee weken moet wachten. Waarom wacht je dan niet gewoon twee weken?
De verkoper zal je altijd het nieuwste en beste product aansmeren, en het liefst natuurlijk tegen de hoogste prijs. Ik geloof graag dat het er allemaal vele malen beter om wordt maar een aanbieding is vaak van tijdelijk aard en als ik binnen 2 weken niet meer van de aanbieding gebruik kan maken is dat toch lichtelijk een issue
.
Maja ik wacht zowieso nog een X-Aantal weken.
Maja ik wacht zowieso nog een X-Aantal weken.
De nieuwe XXODD modellen zijn uit.
Ben momenteel de prijzen aan het aanpassen op de webshop, maar het zijn weer zeer mooie modellen geworden, een groot aantal heeft nu ook geborsteld aluminium op de behuizing!.
Exclusieve look, en het is behoorlijk degelijk.
Ben momenteel de prijzen aan het aanpassen op de webshop, maar het zijn weer zeer mooie modellen geworden, een groot aantal heeft nu ook geborsteld aluminium op de behuizing!.
Helemaal mee eens, ik zag de foto's van de 12" en 13" bij Xxodd.nl, ze zien er erg strak uit.
Verwijderd
Geweldige notebooks. En een zeer mooie prijs. Ook zo mooi dat je er XP nog op kan krijgen. Volgende maand eentje bestellen.Roberto schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:31:
Verwijderd
weet iemand of er een site is met de nieuwe xodd producten, waar je gespreid kan betalen?
Weet iemand of er ook XXODD notebooks zijn die last hebben van slechte NVidia G84/G86 GPU's? (zie nieuws: Nvidia ontkent geruchten over grootschalige gpu-problemen )
Onzin, daar is niks exclusiefs aan.. Bron:Hier
That's the way the cookie crumbles.
Ja MSI ziet er ook exclusief uitMoneta schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:41:
[...]
Onzin, daar is niks exclusiefs aan.. Bron:Hier
Weet je toevallig ook wanneer de 9800M GTX versie van de xni-m570tu verwacht wordt? En of hier al een prijsindicatie van is..Roberto schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:31:
Hier ben ik idd ook wel benieuwd naar vooral icm de XNi8227d, misschien dat de koeling ea factoren er hier juist voor zorgen dat dit geen issue is, gaarne bevestiging van eigenaars met een XNi8227d icm de GeForce 8600GS (512MB).Klaus_1250 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:32:
Weet iemand of er ook XXODD notebooks zijn die last hebben van slechte NVidia G84/G86 GPU's? (zie nieuws: Nvidia ontkent geruchten over grootschalige gpu-problemen )
PS. waar staan al die achtervoegsels als d en tu ed. voor?
Bedankt, neem t.z.t. maar contact opVerwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:34:
[...]
Geweldige notebooks. En een zeer mooie prijs. Ook zo mooi dat je er XP nog op kan krijgen. Volgende maand eentje bestellen.
Laat ik het zo stellen, ik heb genoeg 8227d's via Notebook Totaal verkocht (serviceverzoeken komen dan ook bij mij terecht) om te kunnen stellen dat dit probleem haast niet voorkomt, ik heb er in iedergeval nog geen notebook voor teruggehad. (Zowel de nieuwe als de oude 8227d series, welke door sommige van mijn klanten toch zeer intensief worden gebruikt)JunkieXP schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:49:
[...]
Hier ben ik idd ook wel benieuwd naar vooral icm de XNi8227d, misschien dat de koeling ea factoren er hier juist voor zorgen dat dit geen issue is, gaarne bevestiging van eigenaars met een XNi8227d icm de GeForce 8600GS (512MB).
PS. waar staan al die achtervoegsels als d en tu ed. voor?
Wat de types beteken scheelt een beetje per model maar hou het volgende aan:
U aan het eind = nVidia graphics.
S aan het begin = value series
T aan het begin = nieuwe high-end range.
D aan het begin = mid-range.
Laat ik de R en de C van de 120 en 901 even achterwegen
Staat nog geen levertijd voor, maar zal er morgen achteraan gaan. (hoewel de GTX wel een hele zware jongen is, ik zie hem eerder in de 901c komen)Ralphfx schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:19:
[...]
Weet je toevallig ook wanneer de 9800M GTX versie van de xni-m570tu verwacht wordt? En of hier al een prijsindicatie van is..
Ben overigs net klaar met het updaten van alle prijzen
[ Voor 50% gewijzigd door Roberto op 17-07-2008 00:12 ]
Alvast bedankt voor de moeite![...]
Staat nog geen levertijd voor, maar zal er morgen achteraan gaan. (hoewel de GTX wel een hele zware jongen is, ik zie hem eerder in de 901c komen)
Ben overigs net klaar met het updaten van alle prijzen
De 9800M GTX komt in ieder geval in de nieuwe xni-m570tu. Of beter gezegd in ieder geval in de barebone daarvan: de M570TU van Clevo. Zie ook www.clevo.com.tw hiervoor.
Eingelijk vind ik de nieuwe 15" notebooks voor mij doen te duur, al zijn ze met Centrino 2. Het kromme van XXODD vind ik dan ook is dat je zelf je besturingssysteem helemaal moet betalen, terwijl Dell, HP of een andere fabrikant vaak een 'echte' OEM versie meeleverd die voor hun qua inkoop maar 2 tientjes ofzo kost. Althans dat idee heb ik.
Bedankt voor je input Roberto.
Alex3305: Ik vind het persoonlijk best wel handig dat je niet perse een besturingsysteem hoeft mee te bestellen, ik heb zelf namelijk nog een legale licentie liggen via MSDN welke ik dan mooi kan gebruiken
. Maja nu lijkt het idd ineens een hele aanschaf tov de ingebakken prijs van andere fabrikanten.
Alex3305: Ik vind het persoonlijk best wel handig dat je niet perse een besturingsysteem hoeft mee te bestellen, ik heb zelf namelijk nog een legale licentie liggen via MSDN welke ik dan mooi kan gebruiken
Verwijderd
Achja, ook een voordeel van XXODD is dat er geen onnodige software word meegeleverd. Als je Sony en Acer ziet, dan ben je 1,5 uur bezig om alle overbodige troep te verwijderen.
wij verkopen sinds een jaar ook XXODD. ik moet zeggen dat wij als reseller erg goede ervaringen hebben met XXODD. vooral de RMA afhandeling is goed verzorgd.
persoonlijk vind de afwerking van de laptops wat minder. het is geen Asus ofzo.
This is the Way.
huhm wij doen ze nu ook al een tijd , maar vind ze toch een stuk mooier als een Asus, of AcerNoTimeRemains schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:08:
wij verkopen sinds een jaar ook XXODD. ik moet zeggen dat wij als reseller erg goede ervaringen hebben met XXODD. vooral de RMA afhandeling is goed verzorgd.
ligt een beetje aan het model. bijv. de 8515 is niet echt een pareltje iig dat vind ik dan.
[ Voor 3% gewijzigd door NoTimeRemains op 17-07-2008 12:24 ]
This is the Way.
Nou moet niet, maar mag welalex3305 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:47:
Eingelijk vind ik de nieuwe 15" notebooks voor mij doen te duur, al zijn ze met Centrino 2. Het kromme van XXODD vind ik dan ook is dat je zelf je besturingssysteem helemaal moet betalen,
Ik vind het juist een voordeel.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 17-07-2008 12:36 ]
Ik kan niet in de precieze details gaan, maar mocht je vanplan zijn om er "even" op te wachten raad ik je dit afRalphfx schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:37:
[...]
Alvast bedankt voor de moeite!
De 9800M GTX komt in ieder geval in de nieuwe xni-m570tu. Of beter gezegd in ieder geval in de barebone daarvan: de M570TU van Clevo. Zie ook www.clevo.com.tw hiervoor.
En dat is ook mijn mening, bij een XXODD krijg (koop) je een echte Windows CD i.p.v. van een licentie en recovery cd die alleen op je notebook / pc werkt.Philflow schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:36:
[...]
Nou moet niet, maar mag wel
Ik vind het juist een voordeel.
(Met zoals al bovengenoemde resultaat dat je eerst de fabrikantsoftware kunt gaan zitten verwijderen als je die niet wilt)
[ Voor 36% gewijzigd door Roberto op 17-07-2008 13:54 ]
Bedankt voor het antwoord. Lijkt me ook sterk dat deze binnen een maand verschijnt, de GT versie is immers net uit. Ik wacht anders wel even tot eind augustus af (kan momenteel wel even zonder laptop). Hopelijk is het natuurlijk wel mogelijk uiterlijk in september de 9800M GTX versie te bemachtigen.. (denk je dat dit te doen is?) We zullen zien in ieder geval.Roberto schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:51:
[...]
Ik kan niet in de precieze details gaan, maar mocht je vanplan zijn om er "even" op te wachten raad ik je dit afHet zal dus niet met een "weekje" erbij komen
Ik wil de XNI-767tu van de week kopen i.c.m
T9400, 320GB 7200RPM, 2GB DDR2-800
Dit lijkt mij wel een goeie combinatie met het Centrino2 platform
En er zit een 9300M GS in, ik ga niet gamen wel HD-video afspelen.
Dan is dat toch wel een goeie deal voor 965euro incl.?
@d0s, wat was jou idee dan?
Dit lijkt mij wel een goeie combinatie met het Centrino2 platform
En er zit een 9300M GS in, ik ga niet gamen wel HD-video afspelen.
Dan is dat toch wel een goeie deal voor 965euro incl.?
@d0s, wat was jou idee dan?
[ Voor 5% gewijzigd door lvrijn op 22-07-2008 13:30 ]
P8400
2 gig geheugen
160 sata
9300gs
2 jaar pick up and return
Echt een mooie prijs kom op €817 uit zonder OS..
Volgens mij is XXODD ook één van de weinige leveranciers met centrino2 voor deze prijzen..
Ben wel aan het twijfelen.. wil graag een keer een XXODD in het echt zien om 't goed te kunnen beoordelen
Wat me aanspreekt:
centrino 2 (lange batterijduur icm met de P serie)
enorm uitgebreid (SPDIF, HDMI, Bluetooth, CR, FW alles erop..)
2 jaar garantie
op plaatjes wel aardig design (met dat geborstelde aliminium)
2 gig geheugen
160 sata
9300gs
Volgens mij is XXODD ook één van de weinige leveranciers met centrino2 voor deze prijzen..
Ben wel aan het twijfelen.. wil graag een keer een XXODD in het echt zien om 't goed te kunnen beoordelen
Wat me aanspreekt:
2 jaar garantie
[ Voor 25% gewijzigd door d0s op 22-07-2008 16:45 ]
Klopt denk ik.d0s schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:43:
Heb je trouwens bij Frieslandcomputers gekeken? die zijn vaak nog wat goedkoper dan Xxodd.nl
Netjes,d0s schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:43:
P8400
2 gig geheugen
160 sata
9300gs
Wat me aanspreekt:
2 jaar garantie
Ik zat ook te twijfelen tussen die P processors, maar toen ik hier keek:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Dacht ik, naja doe maar een duurdere heb ik toch wat meer..
Vind jij het verschil het waard?
Wat houd dat in dan? Er staat FCB XNi767tu WXGA, 9300M GS 256Mb, DVD+/-, 1.3 Megapixel webcam, 6cells accuPhilflow schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:29:
[...]
Klopt denk ik.
Heb je trouwens bij Frieslandcomputers gekeken? die zijn vaak nog wat goedkoper dan Xxodd.nl
Is dat dan wel precies hetzelfde als bij XXODD?
Met mijn configuratie daar kom ik uit op:
911 euro, alleen is dit dan wel 1 jaar carry-in garantie i.p.v 2 jaar carry-in
En zijn het dezelfde levertijden, voorwaarden etc?
Want anders ga ik gewoon voor een P9500, 4GB DDR2-800, 320GB 7200RPM...
voor maar €968
Om het samen te vatten: Wat is het verschil als ik die laptop koop bij XXODD of bij friesland-computers?
[ Voor 28% gewijzigd door lvrijn op 22-07-2008 19:07 ]
Hmm de performance van de P's valt dan wat tegen ja.. maar ze zijn wel super zuinig!
eigelijk is voor mij de grootste vraag: is centrino2 zoveel zuinger in zn totaliteit dan bijvoorbeeld het huidige santa rosa met bijv. een T8100?
eigelijk is voor mij de grootste vraag: is centrino2 zoveel zuinger in zn totaliteit dan bijvoorbeeld het huidige santa rosa met bijv. een T8100?
Hoe kom je daar precies bij? ik zie namelijk bij notebookcheck nog geen enkele P gebenchmarked.d0s schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:16:
Hmm de performance van de P's valt dan wat tegen ja.. maar ze zijn wel super zuinig!
Ik zie er 4Philflow schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:31:
[...]
Hoe kom je daar precies bij? ik zie namelijk bij notebookcheck nog geen enkele P gebenchmarked.
Misschien, maar kijk als je het centrino2 platform neemt dan ben je wel erg up-to-date.d0s schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:16:
[ Voor 48% gewijzigd door lvrijn op 22-07-2008 21:51 ]
Ik zal het even op een rijtje zetten:
P9500 0 benchmarks
P8600 0 benchmarks
P8400 2 benchmarks alleen SuperPI.
P7350 0 benchmarks
Ik ben benieuwd welke je bedoelt.
[ Voor 60% gewijzigd door Philflow op 22-07-2008 22:10 ]
jah juist met computerspul moet je up-to date kopen natuurlijklvrijn schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:49:
[...]
Ik zie er 4
[...]
Misschien, maar kijk als je het centrino2 platform neemt dan ben je wel erg up-to-date.
nee ik zit te twijfelen tussen dit en een HP DV6830.. maar qua prijs is dit natuurlijk vele malen interessanter..
Valt tegen en superzuinig?d0s schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:16:
De LV en ULV modellen zijn zeer zuinig, en die hebben inderdaad een lagere clocksnelheid.
Dat maakt ze qua clocktik echter niet trager.
Idem de P series, ik quote even de specs van een XXODD die ik op de notebooktotaal webshop verkoop.
Zoals je ziet is een T9400 gelijk aan een P9500, enkel het verbruik is "iets" minderIntel Core 2 Duo P8400 (2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3Mb cache) Power Optimized
uitbreidbaar tot
Intel Core 2 Duo P9500 (2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6Mb cache) Power Optimized
Intel Core 2 Duo T9600 (2,80Ghz, 1066Mhz FSB, 6Mb cache)
Op aanvraag:
Intel Core 2 Duo P8600 (2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3Mb cache) Power Optimized
Intel Core 2 Duo T9400 (2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6Mb cache)
Power Opimized houdt in dat de processor 25Watt i.p.v. 31Watt verbruikt.
Dit maakt de processor dus "iets" prijziger, maar de performance is er niet minder op.
Ik denk van wel, maar je zit ook met de vraag en aanbod van de kaarten, het zal een zeer populaire kaart worden onder de high-end gamers, dus als hij straks al leverbaar is zal het niet met duizende tegelijkertijd gaan verwacht ik. Maargoed, is een beetje koffiedik kijkenRalphfx schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:13:
[...]
Bedankt voor het antwoord. Lijkt me ook sterk dat deze binnen een maand verschijnt, de GT versie is immers net uit. Ik wacht anders wel even tot eind augustus af (kan momenteel wel even zonder laptop). Hopelijk is het natuurlijk wel mogelijk uiterlijk in september de 9800M GTX versie te bemachtigen.. (denk je dat dit te doen is?) We zullen zien in ieder geval.
[ Voor 26% gewijzigd door Roberto op 22-07-2008 23:01 ]
Nog iemand die mij kan vertellen wat het verschil is als je de laptop van xxodd precies hetzelfde bij frieslandcomputers koopt?
Ik zou zeggen kijk eens bij de http://tweakers.net/shopreview.lvrijn schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:05:
Nog iemand die mij kan vertellen wat het verschil is als je de laptop van xxodd precies hetzelfde bij frieslandcomputers koopt?
De barebones van de laptops zijn hetzelfde. Het hangt er alleen vanaf wat de leverancier er bijvoorbeeld voor merk geheugen, optische drive etc. in doet.lvrijn schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:05:
Dat bedoel ik niet, ben niet achterlijkPhilflow schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:16:
[...]
Ik zou zeggen kijk eens bij de http://tweakers.net/shopreview.
Bedoelde op welke positie welke proc staatPhilflow schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:58:
[...]
Ik zal het even op een rijtje zetten:
P9500 0 benchmarks
P8600 0 benchmarks
P8400 2 benchmarks alleen SuperPI.
P7350 0 benchmarks
Ik ben benieuwd welke je bedoelt.
Hmm, raar genoeg staan er bij allebei precies dezelfde gegevens, maargoed als ik op de xxodd website zit heb ik een beter gevoel omdat het meer professioneel uitstraalt...Ralphfx schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:16:
[...]
De barebones van de laptops zijn hetzelfde. Het hangt er alleen vanaf wat de leverancier er bijvoorbeeld voor merk geheugen, optische drive etc. in doet.
[ Voor 20% gewijzigd door lvrijn op 22-07-2008 23:29 ]
Ja dat is dus niet gebenchmarked maar ingeschat. Maar hoe dan ook, voor performance hoef je de nieuwste P reeks niet te nemen. 25w TDP is, zoals gezegd door Roberto, wel leuk.
Tja de grootste verschillen zul je denk ik toch terugvinden in de klantenservice. Niet in de laptop.
[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 22-07-2008 23:39 ]
Kijk dat zocht ik. "Niet in de laptop"Philflow schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:37:
[...]
Ja dat is dus niet gebenchmarked maar ingeschat. Maar hoe dan ook, voor performance hoef je de nieuwste P reeks niet te nemen. 25w TDP is, zoals gezegd door Roberto, wel leuk.
[...]
Tja de grootste verschillen zul je denk ik toch terugvinden in de klantenservice. Niet in de laptop.
Helaas kan ik xxodd nergens vinden in de shopreviews (dus valt er niets te vergelijken)
Ik lees alleen dat je zon lelijke stikker van FCB krijgt als je het bij frieslandcomputers besteld.
hmm dat is wel minder ja. Misschien kunnen ze die er op verzoek af laten?lvrijn schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:41:
[...]
Helaas kan ik xxodd nergens vinden in de shopreviews (dus valt er niets te vergelijken)
Ik lees alleen dat je zon lelijke stikker van FCB krijgt als je het bij frieslandcomputers besteld.
Denk niet dat ik daar antwoord op krijg, lees dat ze slecht zijn in communiceren naar de klant.Philflow schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:43:
[...]
hmm dat is wel minder ja. Misschien kunnen ze die er op verzoek af laten?
Verwijderd
Ik heb het even aan FC gevraagd. Leveren zonder sticker is geen probleem, dit kan bij 'Opmerking of vraag' vermeld worden!
Dat is niet raar, maar dat is omdat de leverancier van FC dezelfde is als die van XXODD. (XS2 dus, en naar mijn weten is XXODD van XS2, maar correct me if I'm wrong)lvrijn schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:27:
[...]
Hmm, raar genoeg staan er bij allebei precies dezelfde gegevens, maargoed als ik op de xxodd website zit heb ik een beter gevoel omdat het meer professioneel uitstraalt...
[ Voor 7% gewijzigd door Ralphfx op 25-07-2008 12:44 ]
dit klopt helemaal, xs2 is importeur en toeleverancier van XXODD, en verkoopt zelf via XXODD.nl (wel uiteindelijk uitlevering via lokale dealers.Ralphfx schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:43:
[...]
Dat is niet raar, maar dat is omdat de leverancier van FC dezelfde is als die van XXODD. (XS2 dus, en naar mijn weten is XXODD van XS2, maar correct me if I'm wrong)
What's in the case?
Verwijderd
Hoi, ik ben vanplan deze laptop te kopen:
FCB XNi860tu-GT WSXGA+, 2.0 Megapixel webcam, 8cells accu 15"
Core 2 Duo P9500 (2,53GHz, 1066Mhz FSB, 6Mb cache)
nVidia GeForce 9800m GT (512mb)
4Gb DDRIII 1066Mhz SO-DIMM (2x 2Gb)
320GB hard disc 2,5inch 16MB 7200RPM SATA
8cells accu + extra 8cells accu
MS Windows Vista Ultimate SP1 64bit DVD OEM VU (NL)
Van 1 Jaar carry-in naar 2 Jaar Pickup&Return garantie
Blu-Ray speler
is deze laptop 2300 euro waard? en is er iemand met ervaring met deze laptop ik kan maar weinig reviews over xxodd vinden en helemaal geen over de 860
en het is natuurlijk koffiedik kijken maar hoelang verwacht je dat deze mee gaat? (qua specs bedoel ik dan)
FCB XNi860tu-GT WSXGA+, 2.0 Megapixel webcam, 8cells accu 15"
Core 2 Duo P9500 (2,53GHz, 1066Mhz FSB, 6Mb cache)
nVidia GeForce 9800m GT (512mb)
4Gb DDRIII 1066Mhz SO-DIMM (2x 2Gb)
320GB hard disc 2,5inch 16MB 7200RPM SATA
8cells accu + extra 8cells accu
MS Windows Vista Ultimate SP1 64bit DVD OEM VU (NL)
Van 1 Jaar carry-in naar 2 Jaar Pickup&Return garantie
Blu-Ray speler
is deze laptop 2300 euro waard? en is er iemand met ervaring met deze laptop ik kan maar weinig reviews over xxodd vinden en helemaal geen over de 860
en het is natuurlijk koffiedik kijken maar hoelang verwacht je dat deze mee gaat? (qua specs bedoel ik dan)
Je zou eens kunnen kijken wat vergelijkbare laptops van Zepto of BTO kosten.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:00:
is deze laptop 2300 euro waard?
Ik heb de XNI-767tu besteld i.c.m
965 euro.
Toch maar bij xxodd, aangezien ik had gelezen over de slechte aftersales handelingen bij Friesland-computers.
Ik post foto's als hij binnen is, hoorde dat dat volgende vrijdag is, of die maandag erna
965 euro.
Toch maar bij xxodd, aangezien ik had gelezen over de slechte aftersales handelingen bij Friesland-computers.
Ik post foto's als hij binnen is, hoorde dat dat volgende vrijdag is, of die maandag erna
Verwijderd
wel jammer dat in de nieue alleen maar een 9300 GS zit...dit is vergelijkbaar met de 8400 GS
waarom hebben ze niet net als eerst eentje met een 9500 GS (8600 GS)
nou hebben ze eens een mooie design en prijs, maar de vdkaart...
waarom hebben ze niet net als eerst eentje met een 9500 GS (8600 GS)
nou hebben ze eens een mooie design en prijs, maar de vdkaart...
Uiteindelijk komen de XXODD en FCB laptops bij Clevo vandaan. Deze systemen worden wereldwijd onder heel veel namen verkocht. Zie hier voor een lijst van resellers (en meer info over Clevo/Sager laptops).Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:00:en is er iemand met ervaring met deze laptop ik kan maar weinig reviews over xxodd vinden en helemaal geen over de 860
ook bij MitacMu-on schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:13:
[...]
Uiteindelijk komen de XXODD en FCB laptops bij Clevo vandaan. Deze systemen worden wereldwijd onder heel veel namen verkocht. Zie hier voor een lijst van resellers (en meer info over Clevo/Sager laptops).
What's in the case?
Verwijderd
Veel over XXODD gelezen, kwam advertenties tegen op Marktplaats http://www.marktplaats.nl...y-player-320gb-nieuw.html
Ben naar Lelystad gereden om een XXODD te zien en te voelen, erg mooi, superstevig.
XXODD XNi8252ds besteld, moet nog gebouwd en geleverd worden, komt vermoedelijk deze week binnen:
15.4" breedbeeld ClearView WXGA
resolutie 1280 x 800
Intel Core 2 Duo T9300 (2,50GHz/800MHz/6Mb)
nVidia GeForce 8600GS 512MB VGA
4GB DDR2 800MHz dual-channel
1GB Turbo Memory
320GB 7200RPM S-ATA harde schijf
Blu-Ray player
Gigabit LAN
300Mbps WLAN (a/b/g/n)
Bluetooth v2.0
2,0 Megapixel webcam
DVI-I
HDMI
4x USB2.0
1x SPDIF
Audio i/o
1x composiet
Cardreader
Windows Vista Premium
2 jaar carry-in garantie
Prijs € 1.199,00
Standaard config was met Core 2 Duo T 7500 en 2 GB RAM.
Prijs standaard config is € 1.099,00
Ik blij, misschien VD kaart niet okay maar ik game niet, maakt dus niet uit.
....en nu maar wachten tot 'ie er is....
Ben naar Lelystad gereden om een XXODD te zien en te voelen, erg mooi, superstevig.
XXODD XNi8252ds besteld, moet nog gebouwd en geleverd worden, komt vermoedelijk deze week binnen:
15.4" breedbeeld ClearView WXGA
resolutie 1280 x 800
Intel Core 2 Duo T9300 (2,50GHz/800MHz/6Mb)
nVidia GeForce 8600GS 512MB VGA
4GB DDR2 800MHz dual-channel
1GB Turbo Memory
320GB 7200RPM S-ATA harde schijf
Blu-Ray player
Gigabit LAN
300Mbps WLAN (a/b/g/n)
Bluetooth v2.0
2,0 Megapixel webcam
DVI-I
HDMI
4x USB2.0
1x SPDIF
Audio i/o
1x composiet
Cardreader
Windows Vista Premium
2 jaar carry-in garantie
Prijs € 1.199,00
Standaard config was met Core 2 Duo T 7500 en 2 GB RAM.
Prijs standaard config is € 1.099,00
Ik blij, misschien VD kaart niet okay maar ik game niet, maakt dus niet uit.
....en nu maar wachten tot 'ie er is....
Verwijderd
Op 19-07-08 eindelijk de xni 570TU besteld.
Eigenlijk was ik van plan september vorig jaar een nieuwe notebook aan te schaffen maar heb gewacht tot het centrino 2 platform uitkwam.
Ik had de neiging de bestelling nog langer uit te stellen tot de 9800m GTX uit zou komen maar heb op een ander forum gelezen dat de prestaties tov. de 9800m GT wel mee zullen vallen.
De levertijd valt mij wel een beetje tegen maar dat zal wel komen door de x9100 processor en de Intel® 5300 draadloze netwerkmodule maar ik denk dat het waard is te wachten.(volgens de laatste mail die ik van XXODD heb ontvangen wordt dit systeem in week 31 of 32 geleverd vanwege de beschikbaarheid van enkele onderdelen)
Het enige dat mij een beetje zorgen baard is de temperatuur die deze processor op zal wekken en of deze wel echt te overklokken is of dat dit misschien op 3 GHz vergrendeld zal zijn in de bios vanwege die temperatuur... of nog erger dat deze onderklokt is.
Weet iemand hier hoe het zit met het upgraden van een XXODD notebook?
Bv. MXM van de grafische kaart en of deze losse nvidia kaarten uberhaupt wel aan te komen zijn?
Of betere fans om de koeling evt. te verbeteren?
Ben erg benieuwd wanneer mijn nieuwe systeem vlam zal vatten... misschien moet XXODD een sprinklerinstallatie als optie toevoegen
Eigenlijk was ik van plan september vorig jaar een nieuwe notebook aan te schaffen maar heb gewacht tot het centrino 2 platform uitkwam.
Ik had de neiging de bestelling nog langer uit te stellen tot de 9800m GTX uit zou komen maar heb op een ander forum gelezen dat de prestaties tov. de 9800m GT wel mee zullen vallen.
De levertijd valt mij wel een beetje tegen maar dat zal wel komen door de x9100 processor en de Intel® 5300 draadloze netwerkmodule maar ik denk dat het waard is te wachten.(volgens de laatste mail die ik van XXODD heb ontvangen wordt dit systeem in week 31 of 32 geleverd vanwege de beschikbaarheid van enkele onderdelen)
Het enige dat mij een beetje zorgen baard is de temperatuur die deze processor op zal wekken en of deze wel echt te overklokken is of dat dit misschien op 3 GHz vergrendeld zal zijn in de bios vanwege die temperatuur... of nog erger dat deze onderklokt is.
Weet iemand hier hoe het zit met het upgraden van een XXODD notebook?
Bv. MXM van de grafische kaart en of deze losse nvidia kaarten uberhaupt wel aan te komen zijn?
Of betere fans om de koeling evt. te verbeteren?
Ben erg benieuwd wanneer mijn nieuwe systeem vlam zal vatten... misschien moet XXODD een sprinklerinstallatie als optie toevoegen
Tegen mij zeiden ze eerst dat het 5 dagen zou duren, kreeg de 5de dag netjes een telefoontje dat de hardeschijf (320GB 7200rpm) niet op voorraad was en dat het 3 werkdagen langer zou duren (tot woensdag). Ik kan niet wachten tot ik hem kan halen.
Verwijderd
Idd. wachten valt niet mee... maar ik denk dat het wel de moeite waard is en de meeste onderdelen zijn nog maar net leverbaar dus eigenlijk wel een beetje logisch.
De x9100 processor heb ik al op diverse websites gezien waar hij op voorraad is/was... dat kan het probleem niet meer zijn.
Dat het probleem de leverbaarheid van de 320GB 7200rpm harde schijf is wist ik niet maar ik heb dezelfde harde schijf besteld... toch fijn om te weten.
Ik volg ondertussen wel alles wat ik kan vinden over de Sager NP5796 wat in principe hetzelfde "clevo-systeem" is op forum.notebookreview.com
Daar heb ik nog geen systemen gezien met de x9100 processor maar zie wel dat andere merken notebooks aanbieden met deze processor met een levertijd van twee weken.
Er schijnen bij sommige Sager NP5796 systemen wel problemen te zijn met het toetsenbord (missed keypresses and/or keyboard flex) maar naar mijn mening is dat maar een kleine groep.
En een enkeling heeft last van een raar bijgeluid van de fans als deze op volle toeren draaien en een ander met de 64bit realtek drivers (poppin and crackling sound).
Toch maar ff deze zaken controleren als ik de notebook eindelijk in huis heb.
Daarna zwaar belasten met autocad en crysis om te kijken waar de grenzen liggen van dit systeem.
Wat ik wel onduidelijk vind is de telefonische bevestiging van de bestelling… bel ik XXODD om de bestelling te bevestigen of bellen zij mij?
Kzal ze daarover zo nog een mail sturen omdat ik nergens een telefoonnummer kan vinden op de site of in de mails die ik heb ontvangen.
De x9100 processor heb ik al op diverse websites gezien waar hij op voorraad is/was... dat kan het probleem niet meer zijn.
Dat het probleem de leverbaarheid van de 320GB 7200rpm harde schijf is wist ik niet maar ik heb dezelfde harde schijf besteld... toch fijn om te weten.
Ik volg ondertussen wel alles wat ik kan vinden over de Sager NP5796 wat in principe hetzelfde "clevo-systeem" is op forum.notebookreview.com
Daar heb ik nog geen systemen gezien met de x9100 processor maar zie wel dat andere merken notebooks aanbieden met deze processor met een levertijd van twee weken.
Er schijnen bij sommige Sager NP5796 systemen wel problemen te zijn met het toetsenbord (missed keypresses and/or keyboard flex) maar naar mijn mening is dat maar een kleine groep.
En een enkeling heeft last van een raar bijgeluid van de fans als deze op volle toeren draaien en een ander met de 64bit realtek drivers (poppin and crackling sound).
Toch maar ff deze zaken controleren als ik de notebook eindelijk in huis heb.
Daarna zwaar belasten met autocad en crysis om te kijken waar de grenzen liggen van dit systeem.
Wat ik wel onduidelijk vind is de telefonische bevestiging van de bestelling… bel ik XXODD om de bestelling te bevestigen of bellen zij mij?
Kzal ze daarover zo nog een mail sturen omdat ik nergens een telefoonnummer kan vinden op de site of in de mails die ik heb ontvangen.
Nee ik was door me dealer gebelt, die wisselen namelijk informatie met xxodd uit...
Lastig met die X9100 processor..
Straks bel ik even op als hij klaar ligt, hopelijk wel, maar verwacht het niet.
Lastig met die X9100 processor..
Straks bel ik even op als hij klaar ligt, hopelijk wel, maar verwacht het niet.
Verwijderd
Ondertussen contact opgenomen met XXODD... zeer snelle response moet ik zeggen.
Mijn bestelling was schijnbaar toch al door een eerdere mail bevestigd ipv telefonisch.
Maar de leverdatum is weer uitgesteld tot omstreeks de 15de.
De nieuwe GPU's zijn slecht leverbaar maar dat schijnt bij andere resellers van clevo ook het geval te zijn.
Mijn bestelling was schijnbaar toch al door een eerdere mail bevestigd ipv telefonisch.
De nieuwe GPU's zijn slecht leverbaar maar dat schijnt bij andere resellers van clevo ook het geval te zijn.
Verwijderd
Als er wat valt te verdienen reageren ze inderdaad snel. Maar zodra je support nodig hebt (mijn 12" 720r heeft 2 breuken in de behuizing) laten ze niets van zich horen.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:09:
Ondertussen contact opgenomen met XXODD... zeer snelle response moet ik zeggen.
Ik typ dit bericht nu op mijn nieuwe 15,4" XXODD 767tu. Moet zeggen, het is een lekker laptoppie. Wilde eerst XP installeren, maar kreeg mijn Nvidia 9300M niet aan de praat. Dus nu maar Vista erop geknalt en ik moet toegeven, qua performance is het nog goed te doen. Ik gebruik FL Studio (sequencer voor muziek) en dit vreet veel resources. Het draait. Maar zonder goede geluidskaart met low latencies is het toch ff wennen.
Games moet ik nog testen. Ik denk dat ik F.E.A.R. eens ga installeren. Dit kon ik op een redelijk goede resolutie spelen op mijn P4D @3,2 Ghz met 2 GB ram en 7600GT. Eens ff kijken hoe dit bakkie ermee omgaat.
De specs voor dit beestje zijn:
P8400 Core2 Duo @ 2,26 Ghz
3 GB ram
nvidia 9300M GS
160 GB 5400 rpm HDD
Vista Home Premium.
Score van 3,9, maar dit wordt veroorzaakt door de videokaart. Misschien met nieuwe (lees: betere) drivers is dit opgelost.
Dus, voor mensen die de 767tu willen aanschaffen, hij is niet erg XP-friendly...
Games moet ik nog testen. Ik denk dat ik F.E.A.R. eens ga installeren. Dit kon ik op een redelijk goede resolutie spelen op mijn P4D @3,2 Ghz met 2 GB ram en 7600GT. Eens ff kijken hoe dit bakkie ermee omgaat.
3 GB ram
nvidia 9300M GS
160 GB 5400 rpm HDD
Vista Home Premium.
Score van 3,9, maar dit wordt veroorzaakt door de videokaart. Misschien met nieuwe (lees: betere) drivers is dit opgelost.
Dus, voor mensen die de 767tu willen aanschaffen, hij is niet erg XP-friendly...
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Heb je laptopvideo2go.com geprobeerd?CSB schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:18:
Wilde eerst XP installeren, maar kreeg mijn Nvidia 9300M niet aan de praat.
Type dit nu van mijn XNi-767tu
Hier helaas 1 dode subpixel.
En ik vind de cpu aardig heet worden (T9400), volgens Speedfan is die nu 54 graden...
Maar voor de rest werkt die als een beest!
Hier helaas 1 dode subpixel.
En ik vind de cpu aardig heet worden (T9400), volgens Speedfan is die nu 54 graden...
Maar voor de rest werkt die als een beest!
Ja, zelfs die drivers vonden de kaart niet. Daarnaast werkte AHCI niet voor de HDD. Dus ach. Vista draait nu net zo snel als mijn 2 jaar oude P4D op XP.
Ben op de toekomst voorbereid zullen we maar denken.
Welke drivers gebruik jij dan?CSB schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:18:
Ik typ dit bericht nu op mijn nieuwe 15,4" XXODD 767tu. Moet zeggen, het is een lekker laptoppie. Wilde eerst XP installeren, maar kreeg mijn Nvidia 9300M niet aan de praat. Dus nu maar Vista erop geknalt en ik moet toegeven, qua performance is het nog goed te doen. Ik gebruik FL Studio (sequencer voor muziek) en dit vreet veel resources. Het draait. Maar zonder goede geluidskaart met low latencies is het toch ff wennen.
Games moet ik nog testen. Ik denk dat ik F.E.A.R. eens ga installeren. Dit kon ik op een redelijk goede resolutie spelen op mijn P4D @3,2 Ghz met 2 GB ram en 7600GT. Eens ff kijken hoe dit bakkie ermee omgaat.![]()
3 GB ram
nvidia 9300M GS
160 GB 5400 rpm HDD
Vista Home Premium.
Ik heb 174.82 (stond op de bijgeleverde cd)
en daarbij krijg ik een 3,6 (voor aero)
[ Voor 3% gewijzigd door lvrijn op 09-08-2008 01:42 ]
Gewoon de laatste van nVidia gedownload. In Vista werkt dat blijkbaar wel. XP wilde er niets van weten.lvrijn schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:41:
[...]
Welke drivers gebruik jij dan?
Ik heb 174.82 (stond op de bijgeleverde cd)
en daarbij krijg ik een 3,6 (voor aero)
Ik wordt van die nvidia site niet echt wijzer, de mobiele 9serie staat nog eens op die website, je wordt doorgestuurd naar alienware, dus ik vraag me af welke link jij bedoeld.
Heeft iemand enig idee waarom de XNi570tu-GT geen ingebouwde fingerprint reader heeft onder het touchpad? De PCI-Expresscard optie is naar mijn idee een beetje een 'goedkope' en lelijke oplossing.
In Duitsland, en andere landen zit deze er wel ingebouwd, heeft XXODD nog een 'oude' voorraad barebones?
Voorbeeld:
http://www.pclaunches.com..._M570TU-thumb-450x600.jpg
Edit:
Op de Clevo website onder Security
Kensington® Lock
(Factory Option) Fingerprint security
Blijkbaar word dit niet besteld bij XXODD / XS2, denk ik. Heel jammer.
In Duitsland, en andere landen zit deze er wel ingebouwd, heeft XXODD nog een 'oude' voorraad barebones?
Voorbeeld:
http://www.pclaunches.com..._M570TU-thumb-450x600.jpg
Edit:
Op de Clevo website onder Security
Kensington® Lock
(Factory Option) Fingerprint security
Blijkbaar word dit niet besteld bij XXODD / XS2, denk ik. Heel jammer.
[ Voor 18% gewijzigd door bpt op 10-08-2008 21:40 ]
Verwijderd
Ik denk niet dat ze oude barebones (570RU/ Centrino 1) gebruiken in combinatie met de 9800m GT en ze dan als 570TU verkopen... de 570TU heeft een fan meer aan de onderzijde tov de 570RU.(volgens mij zit bij het nieuwe moederbord (Centrino 2)de processor op een andere plaats en zit die extra fan daar recht boven... tenminste dat haal ik uit de foto's die ik op verschillende sites heb gezien.
Vergelijk de foto's zelf maar op de onderstaande links en zoek de verschillen:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4056
http://www.xoticpc.com/sa...-clevo-m570tu-p-2415.html
http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=337&e=3
Zelf heb ik van XXODD via mail vernomen dat ze de ingebouwde fingerprint security niet leveren zonder de echte reden erbij te vermelden… alleen dat zij hem idd niet bestellen bij Clevo met deze optie.
Bovendien zijn volgens www.notebookreview.com de 9800m GT en de 8800m GTX dezelfde GPU's met geen of weinig verschillen, volgens sommige forumbezoekers daar is de 9800m GT gewoon een rebatch van de 8800m GTX.
Ook heb ik daar vernomen dat de release van de 9800m GTX in Clevosystemen weer is uitgesteld.
Er zijn ook nog geen echte prestatieverschillen tussen de 570RU en de 570TU, behalve dat de 570TU energiezuiniger is vanwege het nieuwe centrino 2 platform.
DDR2 vs DDR3 heeft ook nog geen voordelen... heeft te maken met de latency van DDR3.
Zelf heb ik vanwege het gebrek aan meer prestatie tov de 570RU mijn order omgezet in het 901c sli model van XXODD.
Dit model werkt op een desktopprocessor(Q9450 in de US wordt zonder prijsverschil de Q9550 geleverd) en is daarom iets makkelijker en goedkoper te upgraden in de toekomst… misschien dat mijn garantie dan vervalt maar ik tweak graag en zal hem ook zeker overklokken als dit mogelijk wordt… hobby… kan ik niet laten denk ik.
Ik weet het is belachelijk om zoveel geld aan een notebook uit te geven maar ik zocht een echte desktop-replacement omdat ik vaak lang van huis ben en vooral in hotels leef… maar ik hoef eigenlijk aan niemand daarover verantwoording af te leggen… maar verwacht wel reacties van mensen die niet zullen begrijpen dat je zoveel geld aan een notebook uit geeft.
Neemt niet weg dat de 570TU ook een hele mooie notebook is met goede prestaties die nog wel een paar jaar vooruit kan... en meer portable dan het gewicht van het systeem dat ik heb besteld.
Bovendien heb je een HDMI en een eSATA poort (en 3 usb 2.0 aansluitingen ondanks dat er op de site van XXODD 4 usb poorten vermeld staan)
Als je deze notebook aanschaft zou ik ook even kijken naar deze notebookcooler:
http://www.nzxt.com/products/cryo_lx/
Ps: Mijn XXODD ervaring bestaat tot nu toe alleen nog maar uit wachten
Vergelijk de foto's zelf maar op de onderstaande links en zoek de verschillen:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4056
http://www.xoticpc.com/sa...-clevo-m570tu-p-2415.html
http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=337&e=3
Zelf heb ik van XXODD via mail vernomen dat ze de ingebouwde fingerprint security niet leveren zonder de echte reden erbij te vermelden… alleen dat zij hem idd niet bestellen bij Clevo met deze optie.
Bovendien zijn volgens www.notebookreview.com de 9800m GT en de 8800m GTX dezelfde GPU's met geen of weinig verschillen, volgens sommige forumbezoekers daar is de 9800m GT gewoon een rebatch van de 8800m GTX.
Ook heb ik daar vernomen dat de release van de 9800m GTX in Clevosystemen weer is uitgesteld.
Er zijn ook nog geen echte prestatieverschillen tussen de 570RU en de 570TU, behalve dat de 570TU energiezuiniger is vanwege het nieuwe centrino 2 platform.
DDR2 vs DDR3 heeft ook nog geen voordelen... heeft te maken met de latency van DDR3.
Zelf heb ik vanwege het gebrek aan meer prestatie tov de 570RU mijn order omgezet in het 901c sli model van XXODD.
Dit model werkt op een desktopprocessor(Q9450 in de US wordt zonder prijsverschil de Q9550 geleverd) en is daarom iets makkelijker en goedkoper te upgraden in de toekomst… misschien dat mijn garantie dan vervalt maar ik tweak graag en zal hem ook zeker overklokken als dit mogelijk wordt… hobby… kan ik niet laten denk ik.
Ik weet het is belachelijk om zoveel geld aan een notebook uit te geven maar ik zocht een echte desktop-replacement omdat ik vaak lang van huis ben en vooral in hotels leef… maar ik hoef eigenlijk aan niemand daarover verantwoording af te leggen… maar verwacht wel reacties van mensen die niet zullen begrijpen dat je zoveel geld aan een notebook uit geeft.
Neemt niet weg dat de 570TU ook een hele mooie notebook is met goede prestaties die nog wel een paar jaar vooruit kan... en meer portable dan het gewicht van het systeem dat ik heb besteld.
Bovendien heb je een HDMI en een eSATA poort (en 3 usb 2.0 aansluitingen ondanks dat er op de site van XXODD 4 usb poorten vermeld staan)
Als je deze notebook aanschaft zou ik ook even kijken naar deze notebookcooler:
http://www.nzxt.com/products/cryo_lx/
Ps: Mijn XXODD ervaring bestaat tot nu toe alleen nog maar uit wachten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 14:44 ]
Verwijderd
Ga naar http://www.laptopvideo2go.com/ en je zult de laatste nvidia drivers vinden.lvrijn schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:23:
Ik wordt van die nvidia site niet echt wijzer, de mobiele 9serie staat nog eens op die website, je wordt doorgestuurd naar alienware, dus ik vraag me af welke link jij bedoeld.
Of deze voor 32 bit XP:
http://www.nvidia.com/object/winxp_177.79.html
En deze voor vista 32 bit(zijn misschien dezelfde drivers als XP):
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_177.79.html
Ik denk dat je er met deze links wel uit zal komen.
En lees de volgende thread eens door misschien dat je dode subpixel niet dood is maar een stuck subpixel(dan zijn er nog wat dingen die je kunt proberen om er weer leven in op te wekken):
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=281086
http://www.jscreenfix.com/
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 14:59 ]
Reactie van XXODD over de fingerprint reader per mail is:Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:09:
Ik denk niet dat ze oude barebones (570RU/ Centrino 1) gebruiken in combinatie met de 9800m GT en ze dan als 570TU verkopen... de 570TU heeft een fan meer aan de onderzijde tov de 570RU.(volgens mij zit bij het nieuwe moederbord (Centrino 2)de processor op een andere plaats en zit die extra fan daar recht boven... tenminste dat haal ik uit de foto's die ik op verschillende sites heb gezien.
Geachte heer,
Deze optie bieden wij niet aan omdat dit niet meer mogelijk is. Wij hebben in da barebone deze reader niet meegenomen. Eventuele optie is om een reader los te nemen op USB.
Met vriendelijke groet,
Sales, Xxodd
Weet je zeker dat er maar 3 keer usb opzit? Volgens de plaatjes/tekst zijn het er echt 4; 2 achterop, 2 op de zijkant.Bovendien heb je een HDMI en een eSATA poort (en 3 usb 2.0 aansluitingen ondanks dat er op de site van XXODD 4 usb poorten vermeld staan)
http://xxodd.nl/galerij/570ru/achter.jpg
http://xxodd.nl/galerij/570ru/r_zij.jpg
Ik moet wachten op de videokaart, komt pas 21 aug. binnen...Ps: Mijn XXODD ervaring bestaat tot nu toe alleen nog maar uit wachten
Verwijderd
Weet je zeker dat er maar 3 keer usb opzit? Volgens de plaatjes/tekst zijn het er echt 4; 2 achterop, 2 op de zijkant.
Idd, je hebt gelijk maar op alle andere Clevoresellersites staat er bij de specificaties dat er maar 3 USB poorten op zitten.
Op de site van Clevo staan er ook vier vermeld... ???
edit: De bovenste achterop is de eSATA poort.
Kijk maar op deze site (Gallery/foto links onder/staat tekst bij de foto)
http://www.sagernotebook.com/product_customed.php?pid=90846
Nog een edit: Op de XXODD site staan nog oude foto's van de 570RU... de S-Video bij de 570RU is nu een HDMI output.
Idd, je hebt gelijk maar op alle andere Clevoresellersites staat er bij de specificaties dat er maar 3 USB poorten op zitten.
Op de site van Clevo staan er ook vier vermeld... ???
edit: De bovenste achterop is de eSATA poort.
Kijk maar op deze site (Gallery/foto links onder/staat tekst bij de foto)
http://www.sagernotebook.com/product_customed.php?pid=90846
Nog een edit: Op de XXODD site staan nog oude foto's van de 570RU... de S-Video bij de 570RU is nu een HDMI output.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 22:25 ]
Oei, dat staat me wel een beetje tegen. Moet ik straks alsnog een USB hub gaan gebruiken.. En die S-Video is ook altijd wel handig, voor 'ff' een filmpje kijken....

Verwijderd
HDMI is beter dan S-video... natuurlijk moet je tv of monitor wel zo'n aansluiting hebben.
Maar je hebt monitor/tv aansluitmogelijkheden genoeg... er zit ook nog een DVI-I/D aansluiting op.
Anders een of ander adaptertje ertussen.
Ik vind het jammer dat er op de 901c geen HDMI aansluiting zit.
eSATA denk ik niet nodig te hebben met drie harde schijven maar in jou geval wel erg makkelijk om te backuppen naar een externe schijf (3x zo snel als USB 2.0 of firewire 400).
Zelf maak ik back-ups van voor mij belangrijke bestanden zoals CAD en office op een SD kaartje.
Ik denk dat de 570TU in de toekomst alleen maar sneller wordt... er zullen in de toekomst zeker nog bios en driverupdates komen en dan zal er denk ik wel een verschil zijn tov het vorige model... maar ik ben ook maar een hobbyist en geen pro maar dat is wat ik lees op notebookrevieuw.
Het Sager en clevoforum op notebookreview is wel de beste plaats om het laatste nieuws over deze systemen te volgen. http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1017
De 570TU wordt daar Sager NP5796 genoemd... is precies hetzelfde systeem.
En als de latencyissues van DDR3 zijn opgelost zal het geheugen DDR2 voorbij streven.(is nu even snel als DDR2 tenminste wat ik erover gelezen heb)
By the way… ik lees veel positief nieuws over de 177.79 nvidia drivers… schijnt in de meeste gevallen een echte verbetering te zijn.
Maar je hebt monitor/tv aansluitmogelijkheden genoeg... er zit ook nog een DVI-I/D aansluiting op.
Anders een of ander adaptertje ertussen.
Ik vind het jammer dat er op de 901c geen HDMI aansluiting zit.
eSATA denk ik niet nodig te hebben met drie harde schijven maar in jou geval wel erg makkelijk om te backuppen naar een externe schijf (3x zo snel als USB 2.0 of firewire 400).
Zelf maak ik back-ups van voor mij belangrijke bestanden zoals CAD en office op een SD kaartje.
Ik denk dat de 570TU in de toekomst alleen maar sneller wordt... er zullen in de toekomst zeker nog bios en driverupdates komen en dan zal er denk ik wel een verschil zijn tov het vorige model... maar ik ben ook maar een hobbyist en geen pro maar dat is wat ik lees op notebookrevieuw.
Het Sager en clevoforum op notebookreview is wel de beste plaats om het laatste nieuws over deze systemen te volgen. http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1017
De 570TU wordt daar Sager NP5796 genoemd... is precies hetzelfde systeem.
En als de latencyissues van DDR3 zijn opgelost zal het geheugen DDR2 voorbij streven.(is nu even snel als DDR2 tenminste wat ik erover gelezen heb)
By the way… ik lees veel positief nieuws over de 177.79 nvidia drivers… schijnt in de meeste gevallen een echte verbetering te zijn.
Ben benieuwd. De E-Sata poort zal ik waarschijnlijk niet gebruiken wegens aanschaf van een WD Passport externe HD voor de backups.
Ik zal me eens gaan verdiepen in de HDMI en DVI I/D aansluitingen, heb tot heden alleen van S-Video gebruik gemaakt (met soms ergernissen, zwart wit beeld, halve kleuren etc.)
Ik zal je link bookmarken, is wel interesant!
Ik zal me eens gaan verdiepen in de HDMI en DVI I/D aansluitingen, heb tot heden alleen van S-Video gebruik gemaakt (met soms ergernissen, zwart wit beeld, halve kleuren etc.)
Ik zal je link bookmarken, is wel interesant!
Vraagje aan lvrijn & CSB,
Zouden jullie foto's van de laptop willen showen, want ik zit nog erg te twijfelen over de 767tu.
Zulke pers foto's vind ik meestal te fancy, wil ze bij de gebruikers zien op de foto
voor een beter beeld
Zouden jullie foto's van de laptop willen showen, want ik zit nog erg te twijfelen over de 767tu.
Zulke pers foto's vind ik meestal te fancy, wil ze bij de gebruikers zien op de foto
Ja, die pers foto's zeggen idd vaak niet zoveelMineMine schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:14:
Vraagje aan lvrijn & CSB,
Zulke pers foto's vind ik meestal te fancy, wil ze bij de gebruikers zien op de fotovoor een beter beeld
Echt bedankt!Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:20:
[...]
Ga naar http://www.laptopvideo2go.com/ en je zult de laatste nvidia drivers vinden.
Of deze voor 32 bit XP:
http://www.nvidia.com/object/winxp_177.79.html
En deze voor vista 32 bit(zijn misschien dezelfde drivers als XP):
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_177.79.html
Ik denk dat je er met deze links wel uit zal komen.
En lees de volgende thread eens door misschien dat je dode subpixel niet dood is maar een stuck subpixel(dan zijn er nog wat dingen die je kunt proberen om er weer leven in op te wekken):
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=281086
http://www.jscreenfix.com/
ik wist niet dat zo'n pixel nog te repareren was!
Ik eerst al die programma's geprobeerd (2uur lang Jscreenfix gedraait) en ik drukken op me scherm, had al bijna de hoop op gegeven. En toen las ik iets over met de achterkant van je pen er rondjes omheen draaien.
Opeens kwam die weer tot leven! Ik ben echt zo blij nu he!
Hij kwam net wel 2x terug maar hij is weer weg na even masseren. Zolang ik het zelf kan verhelpen is er niks aan de hand
Ik zal zo ff een fototje posten!
Toen ik mijn laptop voor de eerste keer aan had gezet was ik echt blij, totdat ik die stuck pixel zag. Ik was echt chagerijnig toen niet normaal.
@CSB,
Zit bij jou ook de linkerkant van je toetsenbord iets lichter vast dan de rechterkant?
Bij mij klikt het toetsenbord geloof ik niet helemaal goed vast, ik kan hem wel goed terugklikken maar na enige tijd klikt hij er weer uit... Hoe kan ik het toetsenbord als beste vastklikken?
Of hoe kan ik het toetsenbord erafhalen en zelf opnieuw kan vastklikken?
ps hier een foto

[ Voor 22% gewijzigd door lvrijn op 12-08-2008 21:20 ]
Verwijderd
Bij dezen "echte" foto'sd0s schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:00:
[...]
Ja, die pers foto's zeggen idd vaak niet zoveel
Ze zijn wel gewatermerkt om duidelijke redenen
Hier klikken
Als er vragen zijn, shoot!
Let wel op dat u dit niet te vaak doet. Anders kunt u uw scherm beschadigen.Opeens kwam die weer tot leven! Ik ben echt zo blij nu he!
Hij kwam net wel 2x terug maar hij is weer weg na even masseren. Zolang ik het zelf kan verhelpen is er niks aan de hand
(o.a. de bekende witte "heldere" vlekken)
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 21:20 ]
Valt dat dan niet onder garantie als me scherm er opeens raar uitziet?Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:06:
[...]
Bij dezen "echte" foto's
Hier klikken
[...]
Let wel op dat u dit niet te vaak doet. Anders kunt u uw scherm beschadigen.
(o.a. Mura vlekken)
Verwijderd
Als de defecten door de eindgebruiker(s) zijn veroorzaakt (de zogenoemde drukplekken, denk aan het vervoer van een notebook in een tas vol met boeken of een adapter die strak tegen het scherm zit gedrukt) valt dit doorgaans niet onder de garantie van de fabrikant. Dit gaat dus eigenlijk op voor ieder merk.lvrijn schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:21:
[...]
Valt dat dan niet onder garantie als me scherm er opeens raar uitziet?
In het kort: Op het scherm drukken = risico op zelf aangebrachte defecten.
Een kleine nuance is van toepassing, het gebeurt in mijn ervaring niet snel, maar u loopt wel risico. Ik raad het dus af om het te doen.
Thnx voor de foto's.. eigenlijk is het gewoon een mooi ding met dat geborstelde.. maar ik twijfel over de bouwkwaliteitVerwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:06:
[...]
Bij dezen "echte" foto's
Hier klikken
[...]
Let wel op dat u dit niet te vaak doet. Anders kunt u uw scherm beschadigen.
(o.a. de bekende witte "heldere" vlekken)
Tja, toen ik de mijne dus binnekreeg, zat het toetsenbord een beetje los aan de linkerkant (hij klikt soms nog steeds los als er teveel druk op staat), en de backcover van me scherm zat niet goed vastgeklikt.
Volgens mij zit dat wel snor.Op NBR zijn er erg veel Clevo/Sager gebruikers en ik hoor eigenlijk niets dan goede dingen. Ik heb de nieuwe 15" Xxodd ook in mijn handen gehad en voelt gewoon super degelijk aan. Beter dan mijn Asus 15".d0s schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:17:
[...]
Thnx voor de foto's.. eigenlijk is het gewoon een mooi ding met dat geborstelde.. maar ik twijfel over de bouwkwaliteit
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 13-08-2008 13:23 ]
Ik zit dus midden in een dilemma tussen de XXODD XNi8227d (later genoemd als 17") en de XNi767tu (later genoemd als 15,4"), door dat geborstelde aluminium ziet de 15,4" er een stuk vetter uit en kwa zuinigheid valt het met dit beestje ook allemaal positief uit (mede door Centrino 2 en P processors).
Maar het extra beeld wat de 17" mij leverd lijkt me ook een enorm pluspunt, zodoende hou je meer ruimte over voor je werkblad in Photoshop, je kan je geschreven code overzichterlijker weergeven, etc.
Echter hoor ik over de 8600GS, 512MB zoals gebruikt in de 17" dat deze bij vele gebruikers issues heeft, welke bij lange na niet allemaal solved zijn door Driver Updates.
De 17" zal waarschijnlijk ook een ietwat slechter LCD scherm bevatten gezien deze inmiddels toch alweer ruim 1,5 jaar oud is en zodoende lagere contrast waardes enzo bevatten, helaas zijn de exacte waardes van beide modellen mij onduidelijk.
Zullen jullie mij ondanks alles dan aanraden om voor de 15,4" te gaan of toch de 17" te pakken, kwa processor kracht zijn ze evenwaardig (C2D 2,40GHz, echter de FSB van de 15,4" is 1066MHz tegen 800MHz maja zo optimaal zou hij door mij ook niet benut worden), HDD (250GB), RAM (2/3GB zal elkaar weinig maken (eventueel zelf updaten wanneer nodig).
Kan iemand tevens bevestigen hoe de 15,4" omgaat met het uitzenden van een 1080p signaal over de HDMI poort, door de 9300GS, 256MB krijg ik twijfels of deze daar de kracht wel voor heeft.
Maar het extra beeld wat de 17" mij leverd lijkt me ook een enorm pluspunt, zodoende hou je meer ruimte over voor je werkblad in Photoshop, je kan je geschreven code overzichterlijker weergeven, etc.
Echter hoor ik over de 8600GS, 512MB zoals gebruikt in de 17" dat deze bij vele gebruikers issues heeft, welke bij lange na niet allemaal solved zijn door Driver Updates.
De 17" zal waarschijnlijk ook een ietwat slechter LCD scherm bevatten gezien deze inmiddels toch alweer ruim 1,5 jaar oud is en zodoende lagere contrast waardes enzo bevatten, helaas zijn de exacte waardes van beide modellen mij onduidelijk.
Zullen jullie mij ondanks alles dan aanraden om voor de 15,4" te gaan of toch de 17" te pakken, kwa processor kracht zijn ze evenwaardig (C2D 2,40GHz, echter de FSB van de 15,4" is 1066MHz tegen 800MHz maja zo optimaal zou hij door mij ook niet benut worden), HDD (250GB), RAM (2/3GB zal elkaar weinig maken (eventueel zelf updaten wanneer nodig).
Kan iemand tevens bevestigen hoe de 15,4" omgaat met het uitzenden van een 1080p signaal over de HDMI poort, door de 9300GS, 256MB krijg ik twijfels of deze daar de kracht wel voor heeft.
Verwijderd
Beste,
Welke problemen praten we dan over met de 8600GS?
Daar ik nog geen enkel defect heb terug gehad, en u kunt mij erop vertrouwen dat er sinds dat hij leverbaar is er meer dan één van is verkocht. Verkocht aan toch wel vrij intensieve gamers.
Klikt u anders hier voor wat foto's van het scherm van de XNi8227d.
Persoonlijk ben ik positief over het scherm van de 8227d, goed helder, redelijke inkijkhoek, en duidelijk beeld. Vergeet u ook niet dat van de 8227d nu de 2e revisie wordt geleverd. (Te zien aan de zwarte rand onder het scherm i.p.v. zilvere).
Gezien uw gebruik (photoshop) zou ik de 17" aanraden welke dankzij zijn hogere resolutie toch net een streepje voor heeft. de 9300M is echter wel capabel genoeg voor 1080p beeld. Als laatste wil ik nog toevoegen dat de speakers van de 8227d toch iets beter zijn dan die van de (ook niet slechte) 767tu.
Op de palmrest (zoals te zien in de foto's) zit ook aluminium, dit geeft de notebook een behoorlijk solide gevoel.
Welke problemen praten we dan over met de 8600GS?
Daar ik nog geen enkel defect heb terug gehad, en u kunt mij erop vertrouwen dat er sinds dat hij leverbaar is er meer dan één van is verkocht. Verkocht aan toch wel vrij intensieve gamers.
Klikt u anders hier voor wat foto's van het scherm van de XNi8227d.
Persoonlijk ben ik positief over het scherm van de 8227d, goed helder, redelijke inkijkhoek, en duidelijk beeld. Vergeet u ook niet dat van de 8227d nu de 2e revisie wordt geleverd. (Te zien aan de zwarte rand onder het scherm i.p.v. zilvere).
Gezien uw gebruik (photoshop) zou ik de 17" aanraden welke dankzij zijn hogere resolutie toch net een streepje voor heeft. de 9300M is echter wel capabel genoeg voor 1080p beeld. Als laatste wil ik nog toevoegen dat de speakers van de 8227d toch iets beter zijn dan die van de (ook niet slechte) 767tu.
Qua degelijkheid zit het (ook) naar mijn mening goed.d0s schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:17:
[...]
Thnx voor de foto's.. eigenlijk is het gewoon een mooi ding met dat geborstelde.. maar ik twijfel over de bouwkwaliteit
Op de palmrest (zoals te zien in de foto's) zit ook aluminium, dit geeft de notebook een behoorlijk solide gevoel.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 14:38 ]
U had revisie 1 als ik het dan goed begrijp.
Laten we hopen dat revisie 2 dan nog mooier en degelijker is.
In iedergeval bedankt voor uw reactie, U hebt mij over de schreef getrokken om toch voor mijn eerste ingeving de XNi8227d te gaan, eindstand was 6 tegen 2 in het nadeel van de XNi8227d maar eigenwijs, is ook wijs.
Nogmaals dank
Laten we hopen dat revisie 2 dan nog mooier en degelijker is.
In iedergeval bedankt voor uw reactie, U hebt mij over de schreef getrokken om toch voor mijn eerste ingeving de XNi8227d te gaan, eindstand was 6 tegen 2 in het nadeel van de XNi8227d maar eigenwijs, is ook wijs.
Nogmaals dank
Verwijderd
Vanwege de leveringsproblemen van de intel Q9450 moet ik nog een paar dagen langer wachten.
Niet erg want nu wordt m'n systeem geleverd met de Q9550 die iets sneller is.
En voor hetzelfde geld... maar dit had ik al zien aankomen omdat bij Sager dit al twee weken geleden het geval was.
De processorprijzen zijn gedaald, de Q9550 ligt nu op de prijs van de Q9450.
Iedereen die bij Sager een systeem had besteld met de Q9450 hadden de optie om de prijs te verlagen en voor de Q9450 te gaan of voor hetzelfde geld een systeem te ontvangen met de Q9550.
Q9650 wordt alleen nog maar geleverd door killernotebooks... maar die tweaken de koeling en de bios en kunnen daarom net iets meer performance uit hun systemen krijgen en lopen altijd net iets meer vooruit dan de rest van de "clevokudde".
...juist omdat ze innovatief bezig zijn en risico's durven te nemen.(hoewel die mods wel gedekt zijn in de iets duurdere garantie die zij erbij leveren)
Voorbeeld van gemodificeerde koeling:
http://www.guruofgaming.c...rums&file=viewtopic&t=165
Killernotebooks heeft ook een upgradeprogramma voor oa. GPU's... mag de rest van de wereld wel een voorbeeld aan nemen vind ik... zeker met notebooks in deze prijsklasse.
Natuurlijk verkoopt de rest liever een nieuwe notebook ipv. echte upgrades aan te bieden.
Ik hoop dat deze attitude in de toekomst gaat veranderen en de markt iets meer concurrerend wordt in dit opzicht... nu is het best duur om een GPU te upgraden, ook als je het zelf doet.
Het upgraden van een MXM GPU is door mensen met technische kennis best zelf te doen... zo moeilijk is het niet en de info daarover is genoeg aanwezig op het web... wel vervalt waarschijnlijk de garantie maar ik persoonlijk heb dat er best voor over.
Een defecte notebook of desktop repareer ik ook liever zelf dan dat ik de reparatie aan een ander overlaat die misschien op het moment van reparatie een slecht maandagochtendgevoel heeft.
No hard feelings voor bedrijven die goede kwaliteit leveren... maar zo denk ik erover, waarom niet als je het zelf kan.
En wat zou een site als deze zijn zonder al die doehetzelftweakers.
Op zich vind ik dat betaling/configuratiemodel in de US erg goed, als je daar een Sager/Clevosysteem besteld wordt hij pas vlak voor de verzending in rekening gebracht.
Dit betekend dat als hardwareprijzen ondertussen gedaald zijn, je systeem goedkoper is geworden bij de betaling... en terecht gezien de levertijden die soms vanwege gebrek aan onderdelen kunnen uitlopen... je bestelde systeem verouderd ook met de dag.
Dat de oorzaak van de soms lange levertijden niet bij de reseller ligt maar bij Intel, Clevo, nvidia of wiedanook boeit mij als eindgebruiker niet, wel als ik zie dat hardwareprijzen gedaald zijn voor de levering van het systeem en dat je dan nog de oude prijs betaald.
Nadeel kan zijn dat als je vanuit het buitenland in de US besteld de wisselkoers van dat moment gelden wat de prijs zowel positief als negatief kan beïnvloeden.
Jammer alleen dat de invoerrechten zo hoog zijn zodat in de US bestellen volgens mij net niet de moeite waard is.
Nog maar een paar dagen langer wachten... maar nu vind ik dat iets minder erg
Niet erg want nu wordt m'n systeem geleverd met de Q9550 die iets sneller is.
En voor hetzelfde geld... maar dit had ik al zien aankomen omdat bij Sager dit al twee weken geleden het geval was.
De processorprijzen zijn gedaald, de Q9550 ligt nu op de prijs van de Q9450.
Iedereen die bij Sager een systeem had besteld met de Q9450 hadden de optie om de prijs te verlagen en voor de Q9450 te gaan of voor hetzelfde geld een systeem te ontvangen met de Q9550.
Q9650 wordt alleen nog maar geleverd door killernotebooks... maar die tweaken de koeling en de bios en kunnen daarom net iets meer performance uit hun systemen krijgen en lopen altijd net iets meer vooruit dan de rest van de "clevokudde".
Voorbeeld van gemodificeerde koeling:
http://www.guruofgaming.c...rums&file=viewtopic&t=165
Killernotebooks heeft ook een upgradeprogramma voor oa. GPU's... mag de rest van de wereld wel een voorbeeld aan nemen vind ik... zeker met notebooks in deze prijsklasse.
Natuurlijk verkoopt de rest liever een nieuwe notebook ipv. echte upgrades aan te bieden.
Ik hoop dat deze attitude in de toekomst gaat veranderen en de markt iets meer concurrerend wordt in dit opzicht... nu is het best duur om een GPU te upgraden, ook als je het zelf doet.
Het upgraden van een MXM GPU is door mensen met technische kennis best zelf te doen... zo moeilijk is het niet en de info daarover is genoeg aanwezig op het web... wel vervalt waarschijnlijk de garantie maar ik persoonlijk heb dat er best voor over.
Een defecte notebook of desktop repareer ik ook liever zelf dan dat ik de reparatie aan een ander overlaat die misschien op het moment van reparatie een slecht maandagochtendgevoel heeft.
No hard feelings voor bedrijven die goede kwaliteit leveren... maar zo denk ik erover, waarom niet als je het zelf kan.
En wat zou een site als deze zijn zonder al die doehetzelftweakers.
Op zich vind ik dat betaling/configuratiemodel in de US erg goed, als je daar een Sager/Clevosysteem besteld wordt hij pas vlak voor de verzending in rekening gebracht.
Dit betekend dat als hardwareprijzen ondertussen gedaald zijn, je systeem goedkoper is geworden bij de betaling... en terecht gezien de levertijden die soms vanwege gebrek aan onderdelen kunnen uitlopen... je bestelde systeem verouderd ook met de dag.
Dat de oorzaak van de soms lange levertijden niet bij de reseller ligt maar bij Intel, Clevo, nvidia of wiedanook boeit mij als eindgebruiker niet, wel als ik zie dat hardwareprijzen gedaald zijn voor de levering van het systeem en dat je dan nog de oude prijs betaald.
Nadeel kan zijn dat als je vanuit het buitenland in de US besteld de wisselkoers van dat moment gelden wat de prijs zowel positief als negatief kan beïnvloeden.
Jammer alleen dat de invoerrechten zo hoog zijn zodat in de US bestellen volgens mij net niet de moeite waard is.
Nog maar een paar dagen langer wachten... maar nu vind ik dat iets minder erg
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 16:11 ]
Ik heb sinds een aantal weken de XXODD XNi8227d.
Met daarin:
T9500
4 GB RAM
320 GB 7200 RPM HDD
1 GB Intel Turbo Memory
Nu lees ik hier dat het eigenlijk een Clevo is??? Waar kan ik nu hiervan drivers vinden?
XNi8227d kent Clevo niet.
Alvast bedank!
De drivers op de XXODD site zijn voor Windows XP en niet voor Windows Vista Home Premium. Verder kan ik niet veel soeps vinden. De driver ops de bijgelverde cd zijn naar mijn idee redelijk oude, daarom wil ik graag nieuwere.
Met daarin:
T9500
4 GB RAM
320 GB 7200 RPM HDD
1 GB Intel Turbo Memory
Nu lees ik hier dat het eigenlijk een Clevo is??? Waar kan ik nu hiervan drivers vinden?
XNi8227d kent Clevo niet.
Alvast bedank!
De drivers op de XXODD site zijn voor Windows XP en niet voor Windows Vista Home Premium. Verder kan ik niet veel soeps vinden. De driver ops de bijgelverde cd zijn naar mijn idee redelijk oude, daarom wil ik graag nieuwere.
[ Voor 30% gewijzigd door Tweaker1987 op 17-08-2008 19:57 ]
Mogelijkheid 1:
Mail XXODD met de bevinding dat alle drivers op de site betrekking hebben op XP en jij specifiek op zoek bent naar de nieuwste drivers voor Vista
Mogelijkheid 2:
Download een Hardware Identify Tool zoals Everest waardoor al je Hardware gespecificeerd in kaart gebracht wordt. Vervolgens kan je met die resultaten beter zoeken bij de sites van de fabrikanten naar de drivers.
Misschien dat een tool als deze "Unknown Device Identifier" nog wel makkelijker voor je is.
Mail XXODD met de bevinding dat alle drivers op de site betrekking hebben op XP en jij specifiek op zoek bent naar de nieuwste drivers voor Vista
Mogelijkheid 2:
Download een Hardware Identify Tool zoals Everest waardoor al je Hardware gespecificeerd in kaart gebracht wordt. Vervolgens kan je met die resultaten beter zoeken bij de sites van de fabrikanten naar de drivers.
Misschien dat een tool als deze "Unknown Device Identifier" nog wel makkelijker voor je is.
[ Voor 14% gewijzigd door JunkieXP op 18-08-2008 13:17 ]
Wie weet waar ik de nieuwste driver voor mij XXODD XNi8227d kan halen:
- Nvidia GeForce M 8600GS
[ Voor 89% gewijzigd door Tweaker1987 op 18-08-2008 17:06 ]
hoi,
de XXODD XNi8252ds ziet er voor mij wel verleidelijk uit:
Intel Core 2 Duo T5750 (2,00GHz, 667MHz, 2MB)
3GB DDR2 667MHz geheugen (1x 2GB, 1x 1GB))
160GB SATA harde schijf 5400RPM
DVD-CD +/- brander
1GB Intel Turbo Memory module
Geen converter
geen 32GB Flash Drive
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen Windows Live OneCare 2.0
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole
nu zit hier geen windows bij, ik heb hier thuis XP home liggen 32bit. als ik die cd erin zou stoppen, werkt ie dan gelijk? daarna moeten alle drivers nog wel installed worden neem ik aan (moet ik die zelf downloaden of krijg je een cdtje oid meegeleverd?)
na dit topic een beetje gelezen te hebben, zie ik ineens die pixelcontrole. dus als ik het begrijp, en je neemt geen ''uitgebreide controle'' dan kun je aankoop geen garantie claimen op een of meerdere dode pixels? anders moet ik misschien toch maar die uitgebreide controle erbij pakken. hebben veel mensen last van een of meerdere dode pixels na aankoop? of komt dit maar weinig voor?
Stijn
de XXODD XNi8252ds ziet er voor mij wel verleidelijk uit:
Intel Core 2 Duo T5750 (2,00GHz, 667MHz, 2MB)
3GB DDR2 667MHz geheugen (1x 2GB, 1x 1GB))
160GB SATA harde schijf 5400RPM
DVD-CD +/- brander
1GB Intel Turbo Memory module
Geen converter
geen 32GB Flash Drive
Geen besturingssysteem
2 jaar carry-in garantie
nu zit hier geen windows bij, ik heb hier thuis XP home liggen 32bit. als ik die cd erin zou stoppen, werkt ie dan gelijk? daarna moeten alle drivers nog wel installed worden neem ik aan (moet ik die zelf downloaden of krijg je een cdtje oid meegeleverd?)
na dit topic een beetje gelezen te hebben, zie ik ineens die pixelcontrole. dus als ik het begrijp, en je neemt geen ''uitgebreide controle'' dan kun je aankoop geen garantie claimen op een of meerdere dode pixels? anders moet ik misschien toch maar die uitgebreide controle erbij pakken. hebben veel mensen last van een of meerdere dode pixels na aankoop? of komt dit maar weinig voor?
Stijn
Je kan gewoon je eigen Windows, of ander besturingssysteem installeren net als op een desktop.
Je krijg een cd'tje met (naar mijn mening) oude drivers. Je kan het cd'tje gebruiken of gewoon zelf een beetje zoeken op internet naar chipset, audio driver enzo.
Verder heb ik met mijn XXODD XNi8227d met daarin:
Intel Core 2 Duo T9500 (2,50GHz, 800MHz, 6MB)
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM
DVD-CD +/- brander
1GB Inter Turbo Memory module
Geen converter
geen 32GB Flash Drive
Geen besturingssysteem
2 jaar pick-up & return garantie
Heb ik tot op heden geen een dode (sub)-pixel.
Hou er rekening mee dat de 1GB Intel Turbo Memory ALLEEN werkt onder Windows Vista!
Je krijg een cd'tje met (naar mijn mening) oude drivers. Je kan het cd'tje gebruiken of gewoon zelf een beetje zoeken op internet naar chipset, audio driver enzo.
Verder heb ik met mijn XXODD XNi8227d met daarin:
Intel Core 2 Duo T9500 (2,50GHz, 800MHz, 6MB)
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM
DVD-CD +/- brander
1GB Inter Turbo Memory module
Geen converter
geen 32GB Flash Drive
Geen besturingssysteem
2 jaar pick-up & return garantie
Hou er rekening mee dat de 1GB Intel Turbo Memory ALLEEN werkt onder Windows Vista!
Ik heb veel gehoord over http://www.laptopvideo2go.com/ ik zou zeggen "Give it a Try"Tweaker1987 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:43:
Wie weet waar ik de nieuwste driver voor mij XXODD XNi8227d kan halen:
bedankt! ik laat de turbo memory vallen, want heb thuis alleen XP liggen, dus daarmee ga ik het doen. maar op dat cdtje, die drivers werken ook op xp toch? (ben niet de beste als het aankomt op drivers zoeken en installen, daarom koop ik mijn pc's altijd met geinstalleerde windowsTweaker1987 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:10:
Je kan gewoon je eigen Windows, of ander besturingssysteem installeren net als op een desktop.
en heeft iemand de XXODD XNi8252ds thuis? ik wil eigenlijk wel eens weten hoelang de accu meegaat. (Li-Ion batterij 6 cells 4400mAH)
[ Voor 7% gewijzigd door ErgoStijn op 20-08-2008 11:48 ]
Ja op de bij mij meegeleverde cd staan Vista & XP drivers op. Die werken 100% met de door jouw geselecteerde notebook. Zijn alleen niet meer de nieuwste.
Zo, mijn XNi8227d is binnen en inmiddels gevuld met Windows Vista Business.
Ik heb een aantal benodigde drivers geinstalleerd maar daartussen geen Quicktoets utility gevonden. Weet iemand of deze voor de XXODD NoteBooks bestaan.
Hiermee worden de acties die je doormiddel van de fn toetsen uitvoerd als het ware gevisualiseerd. Zo kan je zien hoe hard je volume inmiddels staat en weet je of je hem al dan niet nog een tandje harder wil zetten en dat soort dingen.
Ik heb een aantal benodigde drivers geinstalleerd maar daartussen geen Quicktoets utility gevonden. Weet iemand of deze voor de XXODD NoteBooks bestaan.
Hiermee worden de acties die je doormiddel van de fn toetsen uitvoerd als het ware gevisualiseerd. Zo kan je zien hoe hard je volume inmiddels staat en weet je of je hem al dan niet nog een tandje harder wil zetten en dat soort dingen.
De 570TU bij XXODD is weer verder uitbreidbaar. Quad Cores, 9800m GTS en 9800m GTX.....
Ik zie nu alleen wel dat de nVidia 9800m GT niet meer als keuze aanwezig is, maar vervangen door het kleinere broertje (GTS).
Ik hoop dat in de mijne toch nog steeds de GT variant komt, aangezien ik deze wel als keuze had toen ik bestelde...
Oja, en dat wachten valt ook niet mee zeg
Edit:
Was het even vergeten te melden, er zitten wel 4 USB poorten op, de E-SATA is tevens ook een USB poort, zal nog even een plaatje zoeken..
http://1toppc.com/Merchan...ok/Asus/M50/comboport.jpg
Van een andere notebook, maar zelfde idee. Kan het plaatje niet meer vinden van de 570TU
Ik zie nu alleen wel dat de nVidia 9800m GT niet meer als keuze aanwezig is, maar vervangen door het kleinere broertje (GTS).
Ik hoop dat in de mijne toch nog steeds de GT variant komt, aangezien ik deze wel als keuze had toen ik bestelde...
Oja, en dat wachten valt ook niet mee zeg
Edit:
Was het even vergeten te melden, er zitten wel 4 USB poorten op, de E-SATA is tevens ook een USB poort, zal nog even een plaatje zoeken..
http://1toppc.com/Merchan...ok/Asus/M50/comboport.jpg
Van een andere notebook, maar zelfde idee. Kan het plaatje niet meer vinden van de 570TU
[ Voor 29% gewijzigd door bpt op 23-08-2008 21:37 ]
@ lvrijn:
Mijn toetsenbord zit gewoon goed hoor. Ik denk dat ze bij het modificeren van jouw laptop misschien het keyboard verkeerd hebben vastgezet. Ik heb geen foutjes kunnen ontdekken aan mijn notebook behalve dan de dvd brander die maar op 4x speed schrijft.
Misschien dat er nog iets over die slimtype branders te vinden is?
Mijn toetsenbord zit gewoon goed hoor. Ik denk dat ze bij het modificeren van jouw laptop misschien het keyboard verkeerd hebben vastgezet. Ik heb geen foutjes kunnen ontdekken aan mijn notebook behalve dan de dvd brander die maar op 4x speed schrijft.
Misschien dat er nog iets over die slimtype branders te vinden is?
Dit topic is gesloten.