Dammm, die 8 dagen pixelgarantie zijn al voorbij.
Hadden ze wel anders op hun site mogen zetten, daar staat het idd. heel anders uitgelegd.
Alleen een notebook of TFT-PC welke geen defecte pixels heeft wordt dan afgeleverd. Eventuele defecte sub-pixels behoren nog wel tot de mogelijkheid. U heeft met de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie het recht om de notebook of TFT-PC binnen 8 dagen om te ruilen bij uw dealer voor een nieuw exemplaar.
En die stuck pixel was er al bij de eerste keer dat ik ‘m thuis had opgestart… dus waarschijnlijk ook al in de fabriek... rare gang van zaken.
Wacht je al zo lang voordat het systeem eindelijk geleverd wordt met pixelgarantie (en veel later dan de "te verwachte" levertijd die op de site vermeld staat) ... mag je hem zelf controleren en meteen weer terug sturen zodat je nog langer kunt wachten op je notebook... Omruilen... echt niet. Alsof ze bij XXODD een grote vooraad notebooks hebben van het topsegment... zeker niet bij de dealer!!!
Daar zit dan weer een onbepaalde wachttijd aan verbonden.
Kheb zelf een bedrijf maar dit soort halve wazig omschreven garanties durf ik mijn klanten niet te verkopen... om de klanten er te laat achter te laten komen dat het weer wel onder de garantie valt.
Alsof je moet accepteren dat je een nieuwe auto met een kras erop koopt omdat het productieproces en de controle erop zogenaamd zo moeilijk is en het niet altijd te voorkomen is en er dan later achter komt dat dit verkeerd of tenminste wazig in de algemene voorwaarden staat uitgelegd en het toch weer wel onder de garantie valt.
Ik als leek zag die pixel onmiddelijk... was niet echt moeilijk en zelfs zonder de daaarvoor bestemde programma's.
Lijkt meer op een loterij waarvan de winnende loten niet verkocht zijn dan een garantie.
Mijn sterretje is nu een rondje als je begrijpt wat ik bedoel... en ik ben gewoon hetero daarom doet het extra veel pijn.
Maar wat mij meer stoort dan die stuck pixel is de NVIDIA driver support, dit geld trouwens voor alle notebookfabrikanten niet alleen voor XXODD (clevo) maar vooral voor NVIDIA.
Eigenlijk zou de volgende informatie ook in de advertenties van de zogenaamde ubergamingnotebooks moeten staan:
nVidia GeForce 9800m GTX(of welke NVIDIA notebook GPU dan ook)
Nu DirectX 10 games de markt veroveren is de GeForce 9800M GTX de meest gewilde grafische kaart voor het spelen van next-generation games. nVidia´s vernieuwde architectuur wijst op dynamische wijze beeldverwerkingskracht toe aan geometrie, vertex, physics of pixel shading. Dit laat je overweldigende 3D graphics en visuele effecten zien terwijl je ongekende prestaties per watt bereikt. Gamen op een resolutie van 1920x1200 ziet er beter uit dan ooit tevoren!
Wat eigenlijk toegevoegd moet worden aan de advertenties:
Na de aankoop van dit product stopt de driver ondersteuning van de grafische kaarten en kunt u geen GPU driverupdates verwachten.
Dat betekent in de praktijk dat u gegarandeerd bent dat u grafische kaart compatable is met oudere games.
Driverupdates (support)met fixes voor nieuwere games zoals die voor desktopvarianten wel worden uitgebracht hoeft u voor de mobiele varianten niet te verwachten.
De drivers die erbij geleverd worden bij u aankoop halen niet de maximale grafische kracht uit u hardware bij gamen.
Natuurlijk kunt u naar (de naar mijn mening geweldige site) laptopvideo2go gaan om daar de laatste nvidia drivers te downloaden die wel het maximale uit u systeem halen en voorzien zijn van fixes zodat deze compatible zijn met de nieuwste games.
Het addertje onder het gras is dat je een modded inf moet gebruiken wat de MS WHQL Certificate breekt.
Hierdoor is het afspelen van bv. Blue Ray movies niet meer mogelijk omdat deze een MS WHQL Certificate nodig hebben om te kunnen functioneren.
Ben je een gamer en is dat waarvoor je deze notebook gaat gebruiken dan heeft het geen zin een blue ray speler bij je configuratie aan te schaffen omdat deze met modded inf drivers toch niet zal werken.(ook niet met windvd... heb ik het verkeerd dan geef maar een link naar een op feiten gebaseerd artikel waar het tegendeel wordt bewezen)(niet een of andere post waar men alleen maar zegt dat het wel werkt met de gekochte versie en niet met de demoversie)
Met andere woorden de support van de grafische kaarten houd op na de aankoop en de bijgeleverde drivers zijn dan waarschijnlijk al verouderd… je betaald (waarschijnlijk te veel vanwege de ontbrekende support) voor de grafische hardware en kunt fluiten naar verdere support en GPU driverupdates in de toekomst.
En ik kan je garanderen dat de drivers van laptopvideo2go een veel betere game-ervaring geven dan de bijgeleverde stock drivers.
En deze nieuwe drivers met modded inf komen redelijk snel uit na de desktop driver releases... dus zo moeilijk kan het niet zijn voor de notebookfabrikanten om deze ondersteuning wel te bieden.
NVIDIA heeft deze driversupport om wat voor reden dan ook overgedragen aan de notebookfabrikanten die er op hun beurt niets of zeer weinig mee doen.
Laat deze fabrikanten dan gezamenlijk zo'n site als LV2GO sponsoren en geef de aftersales GPU driver support officieel uit handen zodat zo'n site naar een nog hoger niveau kan komen... is maar een idee wat volgens mij de veeleisende gamer(dus de klanten) tevreden zal stellen.
Zelf heb ik deze site al een donatie gegeven omdat zij de enige zijn die het echt snappen en deze support bieden.
Als je ziet hoe het aantal downloads van deze site de laatste tijd is toegenomen... geëxplodeerd kan ik wel zeggen en dat het uit de zakken van hobbyisten betaald wordt snap je mijn motivatie misschien wel.
Ik hoef daar maar te zeggen dat ik een probleem heb met een bep. driver/ game en het wordt indien mogelijk opgelost en aangepast in de inf... en dat was voor dat ik een donatie heb gegeven.
Met mijn systeem: FPS in bv. Crysis bij een schermresolutie van 1280 x 1024 met stock drivers zakt soms naar 11 FPS, met de laatste drivers van laptopvideo2go zakt deze soms naar een minimum van 34 FPS… toch een heel groot verschil en zeker merkbaar bij het spelen en dan heb ik het nog niet eens gehad over de temperatuur van de GPU’s die met de 177.92/98 drivers betere resultaten geeft.
Crysis met stock drivers bij een resolutie van 1920 x 1200 is niet speelbaar of je houd jezelf voor de gek…(ja, in het begin van de game ziet het er ff goed uit... maar als het wat drukker wordt met grafische 3d elementen later in de game houd het op) maar met de laatste LV2go drivers (in ieder geval op mijn systeem) redelijk tot goed te doen.
Ik ben geen expert en weet niet hoe het is ontstaan dat er geen officiële support is voor mobiele grafische kaarten maar weet wel dat je eigenlijk bedrogen wordt waar je zelf bij staat en dat deze relevante informatie bij alle Gaming-notebookfabrikanten ontbreekt.
Gelukkig is er LV2GO anders was die kater nog veel erger geweest en het niet kunnen afspelen van Blue Ray’s met mijn Blue Ray speler neem ik dan maar voor lief omdat ik gamen toch belangrijker vind maar het geeft wel een naar bijsmaakje aan deze producten.
Al met al had ik zonder pixelgarantie en zonder Blue Ray speler toch een mooi centje kunnen besparen op deze aankoop.
Wordt misschien vervolgt met de NVIDIA MXM upgrade illusie...
Ps: Kheb ook positieve ervaringen met deze notebook(901c), het koelsysteem is het beste wat er te krijgen is volgens mij en daar kan geen andere notebookfabrikant tegenop... hoewel de koelingtweaks van killernotebooks(ook 901c) toch nog enige verbetering bieden.
In tegenstelling tot Alienware notebooks zal Clevo geen onderdelen in de configuratie aanbieden die de thermal budget overschrijden.
En de algemene indruk is goed en degelijk en ik heb toch wel plezier met dit beestje.
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 14-09-2008 19:18
]