XXODD ervaringen?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 124.399 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Naja ik heb het toetsenbord probleem opgelost, door het hard op te drukken en dan naar links te schuiven. Probleem opgelost.

Oja, als ik iets probeer weg te branden van 4,4GB, en ik kies 8x, doet hij er vervolgens 12min over,
dus mijne brand dan max op 6x. (neem ik aan)

Voorderest zeer blij met dit krachtige beestje (T9400) })

[ Voor 10% gewijzigd door lvrijn op 24-08-2008 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
Ik zie dat er 2 nieuwe laptop zijn toegevoegd bij 15"

Xxodd 9008d http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=336&e=1
Afbeeldingslocatie: http://www.xxodd.nl/galerij/9008d/XNi9008d-schuin-open_kl.jpg
&
Xxodd 860tu-GT6 http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=339&e=1
Afbeeldingslocatie: http://www.xxodd.nl/galerij/860tu/XNi860tu-schuin-links_kl.jpg

Nu denk ik toch om de 860Tu te halen, sinds ik al zocht naar een 9600m laptop. Ipv de 767tu.
Maar de 860tu-gt6 lijkt me redelijk dik. Dikker dan de 767tu. Al scheelt het 4mm :/

Afbeeldingslocatie: http://www.xxodd.nl/galerij/860tu/XNi860tu-links.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xxodd.nl/galerij/767tu/XNi767-links.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leslievw schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:52:
De 570TU bij XXODD is weer verder uitbreidbaar. Quad Cores, 9800m GTS en 9800m GTX.....
Ik zie nu alleen wel dat de nVidia 9800m GT niet meer als keuze aanwezig is, maar vervangen door het kleinere broertje (GTS).
Ik hoop dat in de mijne toch nog steeds de GT variant komt, aangezien ik deze wel als keuze had toen ik bestelde...
Oja, en dat wachten valt ook niet mee zeg ;)
Het is ook in mijn geval te hopen dat m'n bestelde systeem met de 9800m GT geleverd wordt.
Met een 9800m GTS ga ik niet akkoord een 8800m GTX zou dan een betere optie zijn IMHO.
XXODD zal de configuratie van je systeem toch niet zomaar zonder overleg wijzigen?
Zeker nu de 9800m GTX als optie aanwezig is voordat mijn bestelde systeem geleverd is... niet dat ik mijn bestelling nu nogmaals wil aanpassen maar een stap terug naar de 9800m GTS is voor mij niet aanvaardbaar.
De prijs/prestatie verhouding van de 9800m GT tov de 9800m GTX vind ik erg goed en was voor mij de doorslag niet te wachten op de GTX, maar met een 9800m GTS zou ik net niet de prestaties halen die ik voor ogen had en da’s balen als je al zo lang wacht en zoveel geld uitgeeft(natuurlijk gaat het hier om enkele fps'en meer in crysis, maar qua notebook gpu's zit het nu wel op het kantelpunt van crysis net wel op high settings te kunnen spelen of net niet... toch een belangrijk verschil vind ik)... we zullen zien, in ieder geval zal ik de configuratie van mijn bestelling checken voor ik hem meeneem bij de dealer.
Afgelopen donderdag is het laatste onderdeeltje binnengekomen... khoop dat ik eindelijk begin deze week aan de slag kan met m'n nieuwe systeem... het wachten duurt nu toch wel echt te lang... begin nu toch wel erg te twijfelen over deze aanschaf, als ik op dit moment geen bestelling had lopen had ik met al dit gedoe voor een nieuwe draagbare 19" rack zelfbouw desktop gekozen.
Maar ik hoop en denk dat alles wel in orde zal zijn met mijn bestelling en dan is dit alles weer snel vergeten :) ...ja, je moet wat om de wachttijd te doden ;)
Geduld is een schone zaak... behalve als je een notebook besteld O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Weet iemand hoelang de batterij het uithoud bij de Xxodd 860tu-GT6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik heb een XXoDD laptop besteld, opgehaald zeer tevreden over alles tot dat ik zag dat er een deuk in mijn toetsenbord zat, dus teruggegaan en krijg nu gewoon een nieuw toetsenbord, helaas moet ik wel weer een week wachten. alles is uiteraard gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:51:

XXODD zal de configuratie van je systeem toch niet zomaar zonder overleg wijzigen?
Zeker nu de 9800m GTX als optie aanwezig is voordat mijn bestelde systeem geleverd is... niet dat ik mijn bestelling nu nogmaals wil aanpassen maar een stap terug naar de 9800m GTS is voor mij niet aanvaardbaar.De prijs/prestatie verhouding van de 9800m GT tov de 9800m GTX vind ik erg goed en was voor mij de doorslag niet te wachten op de GTX,
Dat heb ik ook, de GTX hoeft van mij niet, maar wel de GT, maar zeker niet de GTS ook al is het verschil klein. Om +/- €400 meer te betalen voor een GTX is belachelijk, aangezien het maar een klein percentage verbetering bied.
Of ze het zomaar wijzigen zonder overleg weet ik niet. Ik mag aan nemen van niet, maar je weet het soms nooit. Ik heb voor de zekerheid na het bestellen de pagina opgeslagen waarop staat dat er een GT kaart in zit. Ik hoop dat het niet nodig is, maar aangezien de GT geen keus meer is ben ik blij dat ik het gedaan heb.
Afgelopen donderdag is het laatste onderdeeltje binnengekomen... khoop dat ik eindelijk begin deze week aan de slag kan met m'n nieuwe systeem... het wachten duurt nu toch wel echt te lang...
Welk onderdeel moest je op wachten? Bij mij zou de 9800M GT voor vertraging zorgen, die zou omstreeks de 21e binnen komen. Helaas was hij er vorige week nog niet.
Volgens de verwachtingen zou de laptop deze week geleverd worden, en dat mag onderhand ook wel. Ook heb ik hem nodig voor school, en dat begint volgende week al... (En ik maar denken dat ik ruim optijd was met bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:43
@NoteBook totaal:

Zou je misschien wat real life foto's kunnen plaatsen van de 767tu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Hier klikken.
Als er vragen zijn verneem ik het graag.

Mvg.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk onderdeel moest je op wachten? Bij mij zou de 9800M GT voor vertraging zorgen, die zou omstreeks de 21e binnen komen. Helaas was hij er vorige week nog niet.
Volgens de verwachtingen zou de laptop deze week geleverd worden, en dat mag onderhand ook wel. Ook heb ik hem nodig voor school, en dat begint volgende week al... (En ik maar denken dat ik ruim optijd was met bestellen)
Deze keer was het de processor, de rest van de onderdelen waren aanwezig... de 9800m GT hoop ik dan ook.
Volgens mij heeft XXODD(XS2) geen grote voorraden van onderdelen en bestellen ze pas als ze het onderdeel nodig hebben... maar misschien heb ik het mis.
Prijzen zakken ook zo snel van hardware dat zo'n voorraad ook minder waard wordt met de dag.

De prijs/prestatie van de clevosystemen (met de 9800m GToptie) is volgens mij nog nooit zo gunstig geweest... helaas is die besteloptie bij XXODD niet meer aanwezig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Om welke processor gaat het? De X9100 hebben ze al binnen (naar mijn idee). Misschien dat jij eerder was met bestellen, en er nog maar een 9800M GT lag.. Anders zou ik mijn laptop al binnen hebben gehad :)

Ben benieuwd, als hij er deze week nog niet is, dan annuleer ik in ieder geval de bestelling en schaf ik iets anders aan..

Edit:
Ik vind het BTW ook storend dat er maar een paar ECHTE plaatjes van de 570TU staan, er zijn er een hoop van de RU. Zie verschillen van de audio i/o etc:

TU:
http://www.xxodd.nl/galerij/570ru/voorplat.jpg

RU:
http://www.xxodd.nl/galerij/570ru/conn_voor.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door bpt op 26-08-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Q9550... is een desktopprocessor... kheb op 7 augustus een xni901cGT besteld met twee 9800m gt's in SLI.

Maar eerder(19 juli) had ik een 570TU besteld maar vanwege de slechte leverbaarheid van de onderdelen, ietsjes meer prestatie en upgrademogelijkheden heb ik mijn bestelling op 7 augustus omgezet naar de xni901cGT.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Ah oke, mijn fout :)
Naast de kant en klare modellen is de “build by xxodd” formule
de uitgelezen mogelijkheid een notebook te kiezen die voldoet aan ieders wens.
Onze notebooks worden in Nederland geassembleerd. Daardoor kunnen wij niet alleen maatwerk razendsnel
leveren, maar ook een snelle service-afhandeling garanderen.

[ Voor 89% gewijzigd door bpt op 26-08-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat de T9400, P9500 en T9600 gigantisch heet worden in de 15" XXODD modellen. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnovinchi schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:49:
nu zit hier geen windows bij, ik heb hier thuis XP home liggen 32bit. als ik die cd erin zou stoppen, werkt ie dan gelijk? daarna moeten alle drivers nog wel installed worden neem ik aan (moet ik die zelf downloaden of krijg je een cdtje oid meegeleverd?)
Dag Stijn,

Ik ben inmiddels een maand bezig met die XXODD die ik ergens in dit topic heb bescheven.
Ben ERG tevreden, goed ding, stevig en goeie hardware config.

NEE, je kunt niet gewoon XP d'r op zetten.
XP ondersteunt namelijk niet S-ATA schijven.
Je moet dus zelf even op zoek naar een XP waarin S-ATA drivers zijn meegebakken.
Dat zijn meestal XP versies die mensen zelf hebben aangepast, vaak met Service Packs en updates er al in etc.

WANT ik heb eerst zelf een normale XP Pro geprobeerd.
BSOD.... :( (google: "what is bsod").

Toen gaan zoeken naar oorzaak en oplossing, en kwam toen op een forum info tegen over die S-ATA drivers die niet standaard in XP zitten (overigens WEL in Vista).

Heb nu een dualboot: Vista om te spelen en films te kijken, en XP puur voor muziekproductie, waarbij ik onnodige componenten via Apparaatbeheer heb uitgezet (geen netwerk, geen updates, geen bluetooth etc etc).

Draait allebei SUPER, Vista is alleen een stuk trager, CPU wordt met Vista ook een stuk heter, dus ventilator staat in Vista flink te blazen. In XP is alles een stuk rustiger.

Mocht je een dual boot willen maken met XP, stuur dan nog effe een bericht, dan leg ik uit wat je met de boot.ini enzo moet doen om alles aan de praat te krijgen.

ps ik had geen pixelgarantie, maar geen enkele dode pixel in mijn mooie XXODD scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 22:34 ]

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Ik heb hier de XP Media Center Edition (SP2), en die pakt gewoon de schijf en heb gewoon direct XP kunnen installen. Draai dan ook alleen op XP, geen dual boot dus zonder Vista. En dat blijft zo, totdat Vista wat beter is...
Had zelf nadat er iets met mijn scherm was dode pixels, die heb ik toen weer terug moeten sturen, heb hem dus 2x op kunnen sturen en ben hem 2 weken kwijt geweest in totaal, maar verder wel goede service. Verder vind ik XXoDD wel een fijn merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
Normaal mag je niet zo "is deze laptop goed voor mij", maarja dit is toch de Xxodd topic.

Ik zelf voor mijn studie te twijfelen tussen 4 laptops 8)7
Reden hiervoor is feitelijk om zeker te zijn dat ik de juiste laptop heb voor mij gevoel.

Nu ga ik een ICT & Media opleiding doen, waar je veel met Adobe pakket ga werken. Denk aan foto bewerking, videobewerking ect.
Natuurlijk wil ik ook beetje spelletjes spelen en eisje is dat hij 15" is, om draagbaar te blijven. (CSS, COD4, C&C reeks)

Had dus 4 opties, waarvan 3 al xxodd (vanwege garantie al)

1) Xxodd 860TU-GT6 (P9500, 4gb memory, 320gb 7200rpm)
Voornamelijk gaat het naar deze laptop. Door de gpu 9600m gt van nvidia. Alhoewel lijkt me dit weer overkill. Is de gpu wel zo nodig voor een media developer laptop?

2) Xxodd 767-tu (P9500, 4gb, 320gb 7200rpm)
Deze was eerst mijn keuze, totdat de 860tu-gt6 was. Het enige probleem was dat ik dacht de 9300gs toch iets te "zwak" was voor de wensen die ik had. Echter trek de hoogte van de laptop (c.q. dikte) me meer dan de 860tu.

3) Xxodd XNi8252ds (T9300, 4gb, 320gb 7200rpm)
Toen ik eerst keek, was dit een mooie geschikte laptop. Echter door de nieuwe platform, bleek er andere zuinige laptop te komen. Deze laat ik nog in het keuze rijtje staat door de 8600m GS. Maar hij is zwakker dan de 860Tu-GT6.

4) Macbook Pro.
Deze keuze is gekomen doordat mensen zeggen dat een mac beter (als in handiger, makkelijker, krachtiger) is met adobe pakket dan een windows based laptop.
De uiterlijk van de laptop spreekt mij ook wel aan, echter de prijs spreekt mij weer tegen.
Ook vind ik het moeilijk om zo een keuze voor die prijs te maken als ik het OS ook niet ken. Tegenover dat ik al sinds mei 2007 Vista gewend ben.

Kan iemand mij meer informatie geven of tips, waarvan ik toch beter kan kijken welke laptop ik kan nemen voor mijn wensen. Want school begint al 1 september en kijk al begin juli. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Die 9600M GT is zeker geen overkill als je wilt gamen. Voor ICT & Media heb je nl al genoeg aan ene integrated gok ik aangezien photoshop er amper tot niet gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM666
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-12-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:11:
Ik heb begrepen dat de T9400, P9500 en T9600 gigantisch heet worden in de 15" XXODD modellen. Kan iemand dit bevestigen?
Ik heb hier zelf geen ervaring in maar wel las ik gisteren het volgende:

In de C'T wordt er het volgende over gezegt (Let op de P versies zijn 25 watt en de T versies 35 watt):
C'T September 2008 blz 14
De P-processors zullen met name gebruikt worden bij kleine notebooks. Bij alle modellen met een afmeting tot 15 inch wordt duidelijk dat 35 watt warmte wel beheersbaar is, maar dat je dan ook op minder comfort moet rekenen.
Of het bovenstaande ook echt een probleem kan worden verschil natuurlijk per indeling van de laptop. Hoe dit is bij een xxodd kan ik dus niet zeggen, wel heb ik het gevoel dat xxodd (of nouja de overkopelende fabrikant) wel voldoende aandacht heeft gegeven aan ventilatie.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe laptop. En ik zal kiezen voor een P9500 ipv een T9600. De voornaamste reden is het stroom verbruik, ik wil ook nog een redelijke accuduur hebben. Daarnaast vindt ik het ook prettig als ik de laptop ook op m'n "lap" kan doen zonder mezelf te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel vreemd dat de prijzen met +- €50 gestegen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
TheM666 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:28:
Of het bovenstaande ook echt een probleem kan worden verschil natuurlijk per indeling van de laptop. Hoe dit is bij een xxodd kan ik dus niet zeggen, wel heb ik het gevoel dat xxodd (of nouja de overkopelende fabrikant) wel voldoende aandacht heeft gegeven aan ventilatie.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe laptop. En ik zal kiezen voor een P9500 ipv een T9600. De voornaamste reden is het stroom verbruik, ik wil ook nog een redelijke accuduur hebben. Daarnaast vindt ik het ook prettig als ik de laptop ook op m'n "lap" kan doen zonder mezelf te branden.
Het gaat hier om de TDP. De T9600 klokt gewoon veel hoger en zal dus meer verbruiken. Echter zie je vaak dat ze op energiebesparende modus even zuinig zijn. Misschien dat de P-serie nog iets zuiniger is, maar zoveel scheelt het niet over het algemeen. Deze cijfers gelden alleen onder full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Ik heb sinds donderdag de 570TU binnen. Op het eerste gezicht ging alles lekker, en zag alles er goed uit.
Onder het installeren van windows vista (64bit) zag ik gelijk 2 'stuckpixels' een groene en een blauwe, erg jammer dus, als je vanaf schuin op het scherm kijkt zie je ook een witte waas op het scherm van de ene naar de andere pixel, die nogal wat uitloopt. Naar mijn idee komt dit omdat de laptop ergens klem heeft gezeten of dat er iets op gedrukt heeft? Misschien kan iemand mij daar meer over vertellen of dat de oorzaak kan zijn van de waas/pixels.

Verder nadat er eenmaal windows zat, kwam ik erachter dat het geluid niet normaal veel kraakt en de grafische kaart overslaat, ik heb alle mogelijke driver combinaties geprobeerd, vista 32 bit erop gezet, maar niets schijnt te helpen.

Ik heb vandaag een mail gestuurd, wat hieraan te doen is. Maar het werken met deze laptop gaat het niet worden (zelfs de muis haperd, en de kleinste 3d animaties haperen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb de XNI901CU besteld met dual 9800m GTX sli, wel nog nergens benchmarks of reviews gevonden over deze setup. Iemand die wat links heeft?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:31:
Kheb de XNI901CU besteld met dual 9800m GTX sli, wel nog nergens benchmarks of reviews gevonden over deze setup. Iemand die wat links heeft?

grtz
Met 2x die videokaart? Dat betekend dus dat je 4000 euro kwijt bent... Pfff... had ergens gezien dat die 2x 8800m GTX 19 000 punten oplevert in 3D Mark (07?), dus deze zal wel ongeveer 20 000 hebben ofzo... Volgens mij staat dat plaatje hier ergens in dit topic. Kan hem echter niet meteen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukesbury
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 13:32
leslievw schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:38:

Verder nadat er eenmaal windows zat, kwam ik erachter dat het geluid niet normaal veel kraakt en de grafische kaart overslaat, ik heb alle mogelijke driver combinaties geprobeerd, vista 32 bit erop gezet, maar niets schijnt te helpen.

Ik heb vandaag een mail gestuurd, wat hieraan te doen is. Maar het werken met deze laptop gaat het niet worden (zelfs de muis haperd, en de kleinste 3d animaties haperen).
Heb je een Turbo Memory Module erbij genomen? Zo ja... ik heb weet van probs met Turbo Memory, Nvidia & Vista (gelezen op diverse fora, maar geen source meer, sorry)... misschien moet je eens in die richting zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f1fr33k schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:07:
[...]

Met 2x die videokaart? Dat betekend dus dat je 4000 euro kwijt bent... Pfff... had ergens gezien dat die 2x 8800m GTX 19 000 punten oplevert in 3D Mark (07?), dus deze zal wel ongeveer 20 000 hebben ofzo... Volgens mij staat dat plaatje hier ergens in dit topic. Kan hem echter niet meteen vinden.
Het is idd niet goedkoop.
Ik denk dat de 9800m GTX zo'n 10-20% beter presteert dan een 8800m GTX..nu nog afwachten hoe de games en drivers omgaan met die sli setup. En nergens vind ik reviews of benchmarks er over terug. Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:11:
In mijn xni-767tu wordt hij max 65 grade (stressed dus veel programma's draaiend)
En als ik superPi draai, dan schiet hij naar 75 graden.

De rest:
chipset stressed 60 graden
gforce 9300m idle 63 graden
hdd hitachi 320gb 7200rpm 39 graden

Het enige wat ik niet moet doen, is de laptop op me dekbed leggen, want dan wordt de cpu niet goed gekoeld

[ Voor 24% gewijzigd door lvrijn op 01-09-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

dukesbury schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:18:
[...]

Heb je een Turbo Memory Module erbij genomen? Zo ja... ik heb weet van probs met Turbo Memory, Nvidia & Vista (gelezen op diverse fora, maar geen source meer, sorry)... misschien moet je eens in die richting zoeken.
Edit: Ja die heb ik.

Ik zal eens Googelen hierop.

Ik heb net HWMonitor gedownload, GPU heeft een temperatuur van 78 C als er niets gebeurd. Is dit normaal voor een 9800M GT?
http://brutaal.com/temps.jpg

Edit:
als ik mijn adapter los koppel werkt mijn systeem perfect. Zodra ik mijn voeding eraan hang haperd alles en kraakt het geluid. Iemand een idee wat dat kan zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door bpt op 02-09-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
GENETX schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:56:
Die 9600M GT is zeker geen overkill als je wilt gamen. Voor ICT & Media heb je nl al genoeg aan ene integrated gok ik aangezien photoshop er amper tot niet gebruik van maakt.
Maar bij videobewerking, 3d dingen moet je het wel weer hebben van de gpu?
De 860tu-GT6 heeft net weer een voordeel dat het scherm een grotere resolutie aan kan dan de 767tu. Denk toch dat ik daarvoor ga, maar nog zeker weten op school, wat zij adviseren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM666
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-12-2018
osorkon! schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:09:
Weet iemand hoelang de batterij het uithoud bij de Xxodd 860tu-GT6?
Aangezien ik dat ook wou weten had ik een mail richting hun gestuurd.

Het antwoord dat ik kreeg van hun ging wel over een andere type laptop maar zal, iig in hun ogen, wel vergelijkbaar zijn.
Support antwoord van XXODD
Globaal gaat de accu 145 min mee

MODEL BIOS EC VGA CPU RAM Battery TYPE Teat Program Battery life SPEC(min) Reader mode (min.) Productivity mode (min.) DVD mode (min.)
M860TU P08 P6 8800GTX T9600 2.8GHz 1GB*1 SMP 8 Cell 4400mAh Mobile Mark 2007 130 154 145 125
Een 2 uur op de accu dus. In mijn ogen is dat wel heel erg weinig, maar na wat speurwerk op het internet zie ik dat de meeste laptops die een leuke videokaart hebben niet veel hoger komen.

Aangezien ik toch wel minimaal 3 uur op de accu wil kunnen werken zal ik dus moeten zoeken naar een ander alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
TheM666 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:29:
[...]

Aangezien ik dat ook wou weten had ik een mail richting hun gestuurd.

Het antwoord dat ik kreeg van hun ging wel over een andere type laptop maar zal, iig in hun ogen, wel vergelijkbaar zijn.

[...]

Een 2 uur op de accu dus. In mijn ogen is dat wel heel erg weinig, maar na wat speurwerk op het internet zie ik dat de meeste laptops die een leuke videokaart hebben niet veel hoger komen.

Aangezien ik toch wel minimaal 3 uur op de accu wil kunnen werken zal ik dus moeten zoeken naar een ander alternatief.
145 minuten zijn bij mij nog altijd 2 uur en 25 minuten. Maar bij mij, met de 8800GTX, gaat ie maar 1 uur en 40 minuten mee... Heb er Windows XP opstaan, weet niet of dat het probleem is. Is al vanaf het begin zo, no matter wat ik doe altijd 1 uur en 40 minuten. Heb er zelf nie veel last van, zit meestal aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, kheb 8600gs in een xxodd 15" sinds 8 maanden nu ongeveer. Vista sinds het begin. Accuduur op gebalanceerde schema is ca. 1u en 25 minuten. Is met zo'n 10 tot 15 minuten afgenomen in 8 maanden. Op hoge prestatie schema is accuduur ca. 1uur.
Best weinig eigenlijk. Maar komt ervan als je allemaal bits and pieces hebt die stroom zuipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van België en heb wel interesse in een Xxodd notebook, maar weet er iemand of er ook een azerty be toetsenbord beschikbaar is? Dit lijkt me toch vrij belangrijk, en ik kan niet onmiddellijk iets terugvinden op de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 06:41:
Ik ben van België en heb wel interesse in een Xxodd notebook, maar weet er iemand of er ook een azerty be toetsenbord beschikbaar is? Dit lijkt me toch vrij belangrijk, en ik kan niet onmiddellijk iets terugvinden op de website...
Ja hoor. Kheb men xxodd bij notebooktotaal besteld. Gewoon vermelden dat je belgisch toetsenbord wil. De grafische kaarten waren nog niet binnen voor de mijne...afwachten ;)

en nog steeds geen reviews of benchmarks van de 9800m gtx sli te bespeuren...

grtz

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuu de manne!

Ik heb zo 10 daagjes geleden een XXODD op de website besteld, en twee dagen geleden ben ik 'm bij de dealer in Maastricht gaan halen. Ik natuurlijk blij-blij met mijn nieuwe laptop, die kerel boot 'm als ik em ga halen, geen defecte pixels, niks verkeerd aan te merken. Bwaa, cva denk ik.
In de auto merk ik dat er aan de onderkant van de computer het plastiekje een beetje verkeerd zit. Geen zorgen denk ik. Thuis draai ik 'm open, hup, steek het tegoei en cva.
Toen probeerde ik menne windows xp pro (met sp3 en S-ATA ondersteuning geintegreerd) te installeren, en op het moment dat hij de windows install zelf start (na alle drivers te laden), krijg ik een BSOD (0X000007D).
Ik google natuurlijk wat die BSOD betekent. Mjaa, was iets met S-ATA harde schijf zever enzo. Ik download een andere versie van xp. Weer prijs. Hetzelfde. Dan toch maar effe men originele xp home (zonder sp3 natuurlijk) proberen. Hetzelfde.
Nu heb ik vanochtend effe vista gedownload om te zien of het nie werkt. Boot die prul natuurlijk nie. Ik ben echt heel opgefokt enzo nu (kunne jullie tog begrijpe). Ik zet de laptop aan met de aan knop - de aan knop geeft licht (de batterij er uit gehaald en gewoon op netstroom). maar booten, nix! Gewoon zwart scherm, geen geruis, geen teken van leven, buiten het blauwe lampje van de aan-knop dat blijft branden. Soms valt hij ook uit met een piepje.
Natuurlijk heb ik alles al geprobeerd, met batterij, zonder stroom, met stroom batterij laten opladen, dan proberen, extern scherm,...

Hier zijn men specs:
XXODD.NL
XNi9008d

Intel Core 2 Duo P9500 (2,53GHz, 1066Mhz, 6Mb) PO
3GB DDR2 800MHz geheugen (1x 2GB, 1x 1GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM
EDIT: De HDD is van Hitachi (= IBM zker?)
Intel PM45 + ICH9M chipset
ATI Mobility Radeon HD3470 met 256MB DDR2 videogeheugen
AC-DC adapter 110-240V 90Watt
Li-Ion batterij 8 cells 4400mAH

Jah, dus da was ne laptop van 1117 euris. Nu, ik woon in België natuurlek, dus als ik m moet late repareren dan heb ik al heel een gedoensel met em op te sture naar nederland met DHL en die shit allemaal.

Een goeie raad als je in België woont; wacht op een promotie van Eurosys ofzo, en koop dan een Vaio voor een mooi prijsje. Je zult nie een even snelle processor hebbe voor de zelfde prijs, maar als je probleme hebt dan kan je 'm zo binnen brengen. En ge moe nie extra betalen voor een stomme pixel garantie enzo.

Grtz,
SaRs!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Damn gast, erg onprettig lezen zo :/

[ Voor 85% gewijzigd door Yellowneck op 07-09-2008 01:27 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je, onprettig leze?

grtz,
SaRs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Op got groeten we elkaar niet, en ABN zal handig zijn aangezien het verhaal een beetje moeilijk te lezen is.

Ben je al terug geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
lvrijn schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:27:
Op got groeten we elkaar niet, en ABN zal handig zijn aangezien het verhaal een beetje moeilijk te lezen is.

Ben je al terug geweest?
Mee eens, zijn Nederlandse taal is met veel moeite te lezen. Wat ik lees is dat hij met zijn laptop een probleem heeft, maar het is mij totaal niet duidelijk wat exact wel en niet is uitgeprobeerd. Alleen dat hij geprobeerd heeft om Windows te installeren wat niet lukt. Daarna 'effies' Vista gedownload!!! Wat ook al niet installeerde.... wat bedoel je daarmee?

- boot niet?
- BSOD error?
- Leest het DVD niet?

Ik weet al vrij zeker dat de BSOD met je XP te maken heeft met incompatible drivers, of formateer je HD FULL en selecteer niet Quick Format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ook een groene stuck pixel... khoop dat ik 'm gefixed krijg... valt helaas niet onder de pixelgarantie die ik had afgesloten.
Verder bevalt dit systeem(901c) erg goed.
Khen ondertussen verschillende GPU drivers geprobeerd en heb de beste "ingame" resultaten (fps en GPUtemp) met de nieuwe 177.92 driver.
Alleen werkt het afspelen van Blue Ray niet met deze driver... maar gamen vind ik momenteel belangrijker.
Volgens mij wordt de modded inf van deze driver nog steeds aangepast, het installatieproces is iets anders dan de eerste keer dat ik deze driver geprobeerd heb en de foutmeldingen bij blue ray zijn ook anders.
Voor de 570TU/RU (XP only) heeft iemand een speciale modded inf gemaakt... schijnt goed te werken.
http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=19675
Zelf draai ik op Vista x64... waardoor deze modded inf voor mij helaas niet werkt.

edit: Verdomme nu is de 177.98 uit... alsof ik niks anders te doen heb dan drivers uitproberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:34:
Kheb ook een groene stuck pixel... khoop dat ik 'm gefixed krijg... valt helaas niet onder de pixelgarantie die ik had afgesloten.
Ik heb 2 stuck pixels (groen en blauw), zat nog te twijfelen om een pixel garantie te nemen, gelukkig niet gedaan, want die stuck pixels vallen daar idd niet onder.
Mijn 570TU is alweer de deur uit, ben benieuwd of ze kunnen vinden wat er kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
leslievw schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:08:
[...]

Ik heb 2 stuck pixels (groen en blauw), zat nog te twijfelen om een pixel garantie te nemen, gelukkig niet gedaan, want die stuck pixels vallen daar idd niet onder.
Mijn 570TU is alweer de deur uit, ben benieuwd of ze kunnen vinden wat er kapot is...
? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? !

Hoezo stuck pixels vallen daar niet onder, ze zijn toch **DEFECT**, als ik een pixel garantie afsluit, dan wil geen enkel dode pixel zien, in welke vorm dan ook! Dus, met een **Pixel Garantie** krijg je geen recht op een nieuw scherm wanneer je dit direct aanmeldt??

Het valt mij trouwens op dat dit probleem wel heeeeeeel vaak bij XXODD voorkomt! In de afgelopen jaren heb ik met verschillende soorten latops van verschillende merken gewerkt. Het enige dode pixel is van een laptop (Toshiba) waar ik 10 jaar geleden mee werkte!!

Belachelijk als dat dus zo is, je betaald voor een garantie maar je kunt niets reclameren.....

[ Voor 4% gewijzigd door Fermion op 08-09-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Fermion schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:28:
[...]

? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? !

Hoezo stuck pixels vallen daar niet onder, ze zijn toch **DEFECT**, als ik een pixel garantie afsluit, dan wil geen enkel dode pixel zien, in welke vorm dan ook! Dus, met een **Pixel Garantie** krijg je geen recht op een nieuw scherm wanneer je dit direct aanmeldt??

Het valt mij trouwens op dat dit probleem wel heeeeeeel vaak bij XXODD voorkomt! In de afgelopen jaren heb ik met verschillende soorten latops van verschillende merken gewerkt. Het enige dode pixel is van een laptop (Toshiba) waar ik 10 jaar geleden mee werkte!!

Belachelijk als dat dus zo is, je betaald voor een garantie maar je kunt niets reclameren.....
Ja, misschien heb ik het verkeerd verwoord, stuck pixels kunnen vaak nog wel gered worden, dode pixels niet. Voor 50 euro wil ik dat risico wel nemen. Ik ben blij dat ik niet die 50 euro betaald heb, omdat ik geen dode pixels heb. Die stuck pixels kom ik wel overheen.

Even de regels van de normale garantie van XXODD m.b.t het scherm:

Dit betekent dat het TFT-scherm het volgende aantal defecte (sub)pixels mag hebben:
2 pixels die continue oplichten of,
2 pixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven) of,
5 subpixels die continue (groen, rood, blauw) oplichten of,
5 subpixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven).

ISO 13406-2 foutklasse II is de op een na zwaarste norm m.b.t. TFT-schermen.
Bron: http://xxodd.nl/index.php?p=text&ID=9

Verder is er (naar mijn idee) wel volledige dekking bij een pixel garantie.
Hoop dat ik het zo iets duidelijker verwoord heb. :)

[ Voor 19% gewijzigd door bpt op 08-09-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
leslievw schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:13:
[...]

Ja, misschien heb ik het verkeerd verwoord, stuck pixels kunnen vaak nog wel gered worden, dode pixels niet. Voor 50 euro wil ik dat risico wel nemen. Ik ben blij dat ik niet die 50 euro betaald heb, omdat ik geen dode pixels heb. Die stuck pixels kom ik wel overheen.

Even de regels van de normale garantie van XXODD m.b.t het scherm:

Dit betekent dat het TFT-scherm het volgende aantal defecte (sub)pixels mag hebben:
2 pixels die continue oplichten of,
2 pixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven) of,
5 subpixels die continue (groen, rood, blauw) oplichten of,
5 subpixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven).

ISO 13406-2 foutklasse II is de op een na zwaarste norm m.b.t. TFT-schermen.
Bron: http://xxodd.nl/index.php?p=text&ID=9

Verder is er (naar mijn idee) wel volledige dekking bij een pixel garantie.
Hoop dat ik het zo iets duidelijker verwoord heb. :)
Wel bedankt voor je uitleg! Ik lees dit thread omdat ik wel heeeeel gedesinteresseerd ben in een XXODD laptop ( XXODD XNi860tu-GT6 15”) . Ik zal morgen een email sturen of bellen om te vragen hoe dat exact zit met de pixel garantie van XXODD!!

Anders wordt het weer zo'n een vervelende en een slepende ellende (ik deins niet terug, tijd en geld zat en mijn studenten tijd ligt ook alweer een tijdje ahter de rug :).

Omdat je die laptops **vooraf** niet kunt controleren op defecte pixels is een bedrag van 50 euro op een bedrag van 1000.- euro te doen voor een garantie. Maar mij is nog steeds niet duidelijk wat de pixel garantie bij XXODD inhoudt!!!!! Als ze alsnog met rare eisen komen aanzetten... nou..... dan moet ik maar is verder kijken en een latop bijvoorbeeld in de MediaMarkt kopen, mooie Sony Vaio is ook niet misselijk, maar de GPU is daar matig :/

50.- euro is best veel voor een garantie! Daar kan ik bij een gemiddelde verzekeraar aardig wat voor laten verzekeren.

edit: XXODD XNi860tu-GT6 15”
wat vreemd is, is dat het systeem in eem paar weken tijd met meer dan 100 euro in prijs is gestegen, weird.

[ Voor 4% gewijzigd door Fermion op 08-09-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Verklaring van de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie (geen dode pixels bij aflevering)

Aangezien de aanwezigheid van een of meerdere dode pixels bij uw net aangeschafte notebook of TFT-PC soms vervelend is, bestaat er de mogelijkheid om de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie te kopen bij de aanschaf van de notebook of TFT-PC. In dit geval controleert XS2 Europe BV voor verzending/afgifte aan de dealer of het LCD-scherm defecte pixels heeft. Alleen een notebook of TFT-PC welke geen defecte pixels heeft wordt dan afgeleverd. Eventuele defecte sub-pixels behoren nog wel tot de mogelijkheid. U heeft met de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie het recht om de notebook of TFT-PC binnen 8 dagen om te ruilen bij uw dealer voor een nieuw exemplaar.

De XXODD 8 dagen Pixelgarantie staat los van de extra bij te kopen pick up & return garantievormen.
Indien u standaard een XXODD notebook of TFT-PC bestelt, dan worden deze al uitgeleverd volgens ISO 13406-2 foutklasse II, de op een na zwaarste norm m.b.t. TFT schermen!
Bron: http://www.xxodd.nl/index.php?p=text&ID=9

In mijn geval zouden de stuck pixels er dus ook niet eronder vallen. (subpixels die continue (groen, rood, blauw) oplichten)
Afbeeldingslocatie: http://www.promedion.nl/estore3/uploadimagesdiv/pixel.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door bpt op 09-09-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
leslievw schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:07:
Verklaring van de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie (geen dode pixels bij aflevering)

Aangezien de aanwezigheid van een of meerdere dode pixels bij uw net aangeschafte notebook of TFT-PC soms vervelend is, bestaat er de mogelijkheid om de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie te kopen bij de aanschaf van de notebook of TFT-PC. In dit geval controleert XS2 Europe BV voor verzending/afgifte aan de dealer of het LCD-scherm defecte pixels heeft. Alleen een notebook of TFT-PC welke geen defecte pixels heeft wordt dan afgeleverd. Eventuele defecte sub-pixels behoren nog wel tot de mogelijkheid. U heeft met de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie het recht om de notebook of TFT-PC binnen 8 dagen om te ruilen bij uw dealer voor een nieuw exemplaar.

De XXODD 8 dagen Pixelgarantie staat los van de extra bij te kopen pick up & return garantievormen.
Indien u standaard een XXODD notebook of TFT-PC bestelt, dan worden deze al uitgeleverd volgens ISO 13406-2 foutklasse II, de op een na zwaarste norm m.b.t. TFT schermen!
Bron: http://www.xxodd.nl/index.php?p=text&ID=9

In mijn geval zouden de stuck pixels er dus ook niet eronder vallen. (subpixels die continue (groen, rood, blauw) oplichten)
[afbeelding]
Ik heb gisteren avond ook dat op de site van XXODD gelezen, wat mij verder opvalt is de zin:
Eventuele defecte sub-pixels behoren nog wel tot de mogelijkheid

Tja, dat maakt alles niet transparanter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Te belachelijk voor woorden die pixel garantie van Xxodd. Ik zou het aanvechten. Eerst bij hun en anders dreigen met Kassa, Radar, Consumentenbond etc. Als ze niet luisteren ook doen.

• woody86
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04-2022
Ik wil binnenkort een laptop bestellen bij xxodd, echter twijfel ik nu of het uberhaupt meerwaarde heeft om de pixelgarantie mee te bestellen of niet :?

Wat is jullie mening hierover, voor zover dat hierboven nog niet beschreven is?

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17
Dit is wel erg raar. Bij een pixelgarantie ga je als klant vanuit bij elke willekeurig defecte pixel en subpixel je scherm kan omruilen. Naar mijn weten is het bij andere webshop wel beiden gedekt en niet alleen de zwarte dode pixels.

Zo lijkt het er op als er een defecte subpixel is nog goed moet zoeken naar een dode pixel om in aanmerking te komen voor de garantie. (desnotes de hamer erop :+ )

• Fermion
woody86 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:25:
Ik wil binnenkort een laptop bestellen bij xxodd, echter twijfel ik nu of het uberhaupt meerwaarde heeft om de pixelgarantie mee te bestellen of niet :?

Wat is jullie mening hierover, voor zover dat hierboven nog niet beschreven is?
Ze even een belletje geven naar XXODD :D
Zelf nog niet gedaan.

Ik ben zelf opzoek naar mijn volgende laptop en dat wordt vrijwel zeker een 860tu XXODD (eigenlijk een Clevo).
Maar ik lees dat Clevo ook PIXEL garantie verkoopt volgens de link:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=296103

De Laptop:
http://xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=339&e=1

Hier een aantal ervaringen van gebruikers:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=289511

• Philflow

Philflow

woody86 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:25:
Ik zie dat ze bij Frieslandcomputers 25 tot 45 euro vragen voor de pixel garantie. Misschien hebben ze daar betere voorwaarden.

• woody86
Ik heb met een mobiel nummer geprobeerd te bellen naar xxodd, helaas word ik, na het bekende bandje dat het "50 cent (!) per minuut kost, plus te kosten van mijn mobiele telefoon" verbroken. Aangezien xxodd hier geen reactie op gaf zal ik ze morgen ochtend eens met een vast nummer bellen.

@Philflow, Friesland Computers heeft verder niks op hun website staan behalve de garanties. Ook geen entry in hun ALV. Ligt ook een beetje uit de richting (woon in NB) maar toch bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ga binnen een paar weken multimedia en communicatie studeren (KDG). Hiervoor is een degelijk laptop vereist.

Ik ben al en tijdje aan het rond zoeken, en was ook al op de xxodd site terecht gekomen.

M'n budget is niet zoo hoog, dus kwam ik op 2 laptops uit:

1. XXODD XNi860tu-GT6 15”
# Intel Core 2 Duo P8600 (2,40GHz, 1066Mhz, 3Mb) PO
# 4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2GB)
# 320GB SATA harde schijf 7200RPM
# GeForce 9600m GT
# €1310
2. XXODD XNi8227d 17”
# Intel Core 2 Duo T9300 (2,50GHz, 800MHz, 6MB)
# 4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
# 320GB SATA harde schijf 7200RPM
# GeForce 8600m GS
# € 1130

De laptop zal gebruikt worden voor videobewerking, photoshop, etc maar mag ook wel degelijke games kunnen draaien.
Welke van de 2 raden jullie aan en waarom ? of raden jullie misschien ander type aan? Sta open voor suggesties.

Dan nog een vraagje:) Wat zijn jullie ervaringen met die 'pick up & return garantie' van xxodd ? Deze zou ik dan echter wel moeten pakken want de laptop is prioriteit 1 van m'n studie.

mvg,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

woody86 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:37:
@Philflow, Friesland Computers heeft verder niks op hun website staan behalve de garanties. Ook geen entry in hun ALV. Ligt ook een beetje uit de richting (woon in NB) maar toch bedankt voor de info!
Kan ik begrijpen, Ze versturen echter door heel nederland en zijn vaak aanmerkelijk goedkoper dan Xxodd. Ze staan ook in de shopsurvey: http://tweakers.net/shopr...nd-computers-bergsma.html
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 01:16:
Welke van de 2 raden jullie aan en waarom ? of raden jullie misschien ander type aan? Sta open voor suggesties.
Ik vind nummer 1 eigenlijk te duur en heb het vermoeden dat je dezlfde specs elders goedkoper kunt krijgen (Friesland, Zepto, Acer, Samsung of HP). Nummer 2 is nogal een gok door alle Nvidia 8xxx problemen. Daar zou ik niet aan beginnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 12-09-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 01:16:

Dan nog een vraagje:) Wat zijn jullie ervaringen met die 'pick up & return garantie' van xxodd ? Deze zou ik dan echter wel moeten pakken want de laptop is prioriteit 1 van m'n studie.

mvg,
Niels
Bij mij kwamen ze het ding de dag erna ophalen en een week later krijg je hem terug. Ik heb de 570RU-GT en ben er nog tevreden over. Alleen het "probleem" is dat er altijd wel iets nieuws uitkomt en de prijzen dan weer gaan dalen. Ik heb de 8800 GTX, die presteert goed met gamen, en ook met programma's als PhotoShop, Illustrator, 3DSM etc. etc. Ik weet echter niet hoe de 8600/ 9600 presteert. Volgens mij liggen die wel behoorlijk lager met 3D Mark, maar de prijs is dan ook veel lager als een 8800/ 9800....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, ben er nog niet helemaal uit...
Xxodd ziet er goed uit maar ben er niet 100% gerust in :)

Ga niet te snelle beslissing nemen want het mag geen foute koop zijn ! :)

(Asus M50V zietr ook heel aantrekkelijk uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:55:
Yuu de manne!

Ik heb zo 10 daagjes geleden een XXODD op de website besteld, en twee dagen geleden ben ik 'm bij de dealer in Maastricht gaan halen. Ik natuurlijk blij-blij met mijn nieuwe laptop, die kerel boot 'm als ik em ga halen, geen defecte pixels, niks verkeerd aan te merken. Bwaa, cva denk ik.
Kan je in je bios komen, zo ja zet dan je hdd op ide en niet op s-ata.
Kennis van mij had precies hetzelfde probleem en deze truc verholp het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:37:
[...]

Kan je in je bios komen, zo ja zet dan je hdd op ide en niet op s-ata.
Kennis van mij had precies hetzelfde probleem en deze truc verholp het.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woody86
hey allemaal,

ik heb net even gebelt met XXODD omtrent de pixel garantie. Een medewerker wist mij te vertellen dat het als volgt in elkaar zit. hun controleren dan je laptop op dode pixels, wordt er een gevonden dan wordt de laptop niet uit geleverd.

maar... je hebt ook die termijn van 8 dagen, deze dient juist voor de subpixels, omdat deze later nog aan het licht kunnen komen. dus uiteindelijk komt het er op neer dat je de laptop gewoon naar de dealer kan brengen mocht er een defect pixel en/of subpixel op treden. je krijgt dan gewoon een nieuw scherm!

heb ook tegen hem gezegd dat hij dan zijn website eens aan moet passen omdat het er niet duidelijk op stond :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
woody86 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:30:
hey allemaal,

ik heb net even gebelt met XXODD omtrent de pixel garantie. Een medewerker wist mij te vertellen dat het als volgt in elkaar zit. hun controleren dan je laptop op dode pixels, wordt er een gevonden dan wordt de laptop niet uit geleverd.

maar... je hebt ook die termijn van 8 dagen, deze dient juist voor de subpixels, omdat deze later nog aan het licht kunnen komen. dus uiteindelijk komt het er op neer dat je de laptop gewoon naar de dealer kan brengen mocht er een defect pixel en/of subpixel op treden. je krijgt dan gewoon een nieuw scherm!

heb ook tegen hem gezegd dat hij dan zijn website eens aan moet passen omdat het er niet duidelijk op stond :s
Geweldig nieuws.... bedankt voor het bellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woody86
Fermion schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:55:
[...]

Geweldig nieuws.... bedankt voor het bellen _/-\o_
goh, de eerste keer dat er iemand voor mij een buiging maakt ;)

• Fermion
woody86 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:58:
[...]

goh, de eerste keer dat er iemand voor mij een buiging maakt ;)
Wilde zelf ook bellen, maar kwam daar ivm mijn werk niet aan toe :(
De 860tu is hierdoor weer een stuk interessanter geworden. Wat nu rest is of ik ook echt voor ga.... want Intel komt namelijk wel met heel mooi proc aanzetten, namelijk de Nehalem!!!!

Ik ben wel toe aan aan nieuwe Laptop, maar met de kennis van ATI 4800 series en de Nehalem, dan kan ik best wel 4 a 6 maanden wachten totdat ze beschikbaar zijn. De techniek wat daar wordt gebruikt spreekt mij meer aan :D
Maar ja... een nieuwe mooie laptop wat een oude Dell van 6 a 7 jaar gaat vervangen wordt ook wel een keer tijd :)

• woody86
Fermion schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 01:14:
[...]
De techniek wat daar wordt gebruikt spreekt mij meer aan :D
Wat is er zo bijzonder aan de Nalhem dan, ik had er nog niks over gehoord O-)

• Fermion
woody86 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 08:54:
[...]

Wat is er zo bijzonder aan de Nalhem dan, ik had er nog niks over gehoord O-)
lol... typo :D
Het is natuurlijk (Intel) Nahelem :))
De stap tussen Intel & AMD wordt hiermee alleen maar groter... ik hoop niet de prijs.

Hier wat meer info:
http://www.realworldtech....cleID=RWT040208182719&p=1

[ Voor 10% gewijzigd door Fermion op 13-09-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dammm, die 8 dagen pixelgarantie zijn al voorbij.
Hadden ze wel anders op hun site mogen zetten, daar staat het idd. heel anders uitgelegd.

Alleen een notebook of TFT-PC welke geen defecte pixels heeft wordt dan afgeleverd. Eventuele defecte sub-pixels behoren nog wel tot de mogelijkheid. U heeft met de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie het recht om de notebook of TFT-PC binnen 8 dagen om te ruilen bij uw dealer voor een nieuw exemplaar.

En die stuck pixel was er al bij de eerste keer dat ik ‘m thuis had opgestart… dus waarschijnlijk ook al in de fabriek... rare gang van zaken.
Wacht je al zo lang voordat het systeem eindelijk geleverd wordt met pixelgarantie (en veel later dan de "te verwachte" levertijd die op de site vermeld staat) ... mag je hem zelf controleren en meteen weer terug sturen zodat je nog langer kunt wachten op je notebook... Omruilen... echt niet. Alsof ze bij XXODD een grote vooraad notebooks hebben van het topsegment... zeker niet bij de dealer!!!
Daar zit dan weer een onbepaalde wachttijd aan verbonden.
Kheb zelf een bedrijf maar dit soort halve wazig omschreven garanties durf ik mijn klanten niet te verkopen... om de klanten er te laat achter te laten komen dat het weer wel onder de garantie valt.

Alsof je moet accepteren dat je een nieuwe auto met een kras erop koopt omdat het productieproces en de controle erop zogenaamd zo moeilijk is en het niet altijd te voorkomen is en er dan later achter komt dat dit verkeerd of tenminste wazig in de algemene voorwaarden staat uitgelegd en het toch weer wel onder de garantie valt.
Ik als leek zag die pixel onmiddelijk... was niet echt moeilijk en zelfs zonder de daaarvoor bestemde programma's.
Lijkt meer op een loterij waarvan de winnende loten niet verkocht zijn dan een garantie.
Mijn sterretje is nu een rondje als je begrijpt wat ik bedoel... en ik ben gewoon hetero daarom doet het extra veel pijn.

Maar wat mij meer stoort dan die stuck pixel is de NVIDIA driver support, dit geld trouwens voor alle notebookfabrikanten niet alleen voor XXODD (clevo) maar vooral voor NVIDIA.
Eigenlijk zou de volgende informatie ook in de advertenties van de zogenaamde ubergamingnotebooks moeten staan:

nVidia GeForce 9800m GTX(of welke NVIDIA notebook GPU dan ook)
Nu DirectX 10 games de markt veroveren is de GeForce 9800M GTX de meest gewilde grafische kaart voor het spelen van next-generation games. nVidia´s vernieuwde architectuur wijst op dynamische wijze beeldverwerkingskracht toe aan geometrie, vertex, physics of pixel shading. Dit laat je overweldigende 3D graphics en visuele effecten zien terwijl je ongekende prestaties per watt bereikt. Gamen op een resolutie van 1920x1200 ziet er beter uit dan ooit tevoren!
:+

Wat eigenlijk toegevoegd moet worden aan de advertenties: :X :X :X

Na de aankoop van dit product stopt de driver ondersteuning van de grafische kaarten en kunt u geen GPU driverupdates verwachten.
Dat betekent in de praktijk dat u gegarandeerd bent dat u grafische kaart compatable is met oudere games.
Driverupdates (support)met fixes voor nieuwere games zoals die voor desktopvarianten wel worden uitgebracht hoeft u voor de mobiele varianten niet te verwachten.
De drivers die erbij geleverd worden bij u aankoop halen niet de maximale grafische kracht uit u hardware bij gamen.
Natuurlijk kunt u naar (de naar mijn mening geweldige site) laptopvideo2go gaan om daar de laatste nvidia drivers te downloaden die wel het maximale uit u systeem halen en voorzien zijn van fixes zodat deze compatible zijn met de nieuwste games.

Het addertje onder het gras is dat je een modded inf moet gebruiken wat de MS WHQL Certificate breekt.
Hierdoor is het afspelen van bv. Blue Ray movies niet meer mogelijk omdat deze een MS WHQL Certificate nodig hebben om te kunnen functioneren.
Ben je een gamer en is dat waarvoor je deze notebook gaat gebruiken dan heeft het geen zin een blue ray speler bij je configuratie aan te schaffen omdat deze met modded inf drivers toch niet zal werken.(ook niet met windvd... heb ik het verkeerd dan geef maar een link naar een op feiten gebaseerd artikel waar het tegendeel wordt bewezen)(niet een of andere post waar men alleen maar zegt dat het wel werkt met de gekochte versie en niet met de demoversie)

Met andere woorden de support van de grafische kaarten houd op na de aankoop en de bijgeleverde drivers zijn dan waarschijnlijk al verouderd… je betaald (waarschijnlijk te veel vanwege de ontbrekende support) voor de grafische hardware en kunt fluiten naar verdere support en GPU driverupdates in de toekomst.

En ik kan je garanderen dat de drivers van laptopvideo2go een veel betere game-ervaring geven dan de bijgeleverde stock drivers.
En deze nieuwe drivers met modded inf komen redelijk snel uit na de desktop driver releases... dus zo moeilijk kan het niet zijn voor de notebookfabrikanten om deze ondersteuning wel te bieden.
NVIDIA heeft deze driversupport om wat voor reden dan ook overgedragen aan de notebookfabrikanten die er op hun beurt niets of zeer weinig mee doen.
Laat deze fabrikanten dan gezamenlijk zo'n site als LV2GO sponsoren en geef de aftersales GPU driver support officieel uit handen zodat zo'n site naar een nog hoger niveau kan komen... is maar een idee wat volgens mij de veeleisende gamer(dus de klanten) tevreden zal stellen.
Zelf heb ik deze site al een donatie gegeven omdat zij de enige zijn die het echt snappen en deze support bieden.
Als je ziet hoe het aantal downloads van deze site de laatste tijd is toegenomen... geëxplodeerd kan ik wel zeggen en dat het uit de zakken van hobbyisten betaald wordt snap je mijn motivatie misschien wel.
Ik hoef daar maar te zeggen dat ik een probleem heb met een bep. driver/ game en het wordt indien mogelijk opgelost en aangepast in de inf... en dat was voor dat ik een donatie heb gegeven.

Met mijn systeem: FPS in bv. Crysis bij een schermresolutie van 1280 x 1024 met stock drivers zakt soms naar 11 FPS, met de laatste drivers van laptopvideo2go zakt deze soms naar een minimum van 34 FPS… toch een heel groot verschil en zeker merkbaar bij het spelen en dan heb ik het nog niet eens gehad over de temperatuur van de GPU’s die met de 177.92/98 drivers betere resultaten geeft.
Crysis met stock drivers bij een resolutie van 1920 x 1200 is niet speelbaar of je houd jezelf voor de gek…(ja, in het begin van de game ziet het er ff goed uit... maar als het wat drukker wordt met grafische 3d elementen later in de game houd het op) maar met de laatste LV2go drivers (in ieder geval op mijn systeem) redelijk tot goed te doen.

Ik ben geen expert en weet niet hoe het is ontstaan dat er geen officiële support is voor mobiele grafische kaarten maar weet wel dat je eigenlijk bedrogen wordt waar je zelf bij staat en dat deze relevante informatie bij alle Gaming-notebookfabrikanten ontbreekt.

Gelukkig is er LV2GO anders was die kater nog veel erger geweest en het niet kunnen afspelen van Blue Ray’s met mijn Blue Ray speler neem ik dan maar voor lief omdat ik gamen toch belangrijker vind maar het geeft wel een naar bijsmaakje aan deze producten. :(

Al met al had ik zonder pixelgarantie en zonder Blue Ray speler toch een mooi centje kunnen besparen op deze aankoop. 8)7

Wordt misschien vervolgt met de NVIDIA MXM upgrade illusie...

Ps: Kheb ook positieve ervaringen met deze notebook(901c), het koelsysteem is het beste wat er te krijgen is volgens mij en daar kan geen andere notebookfabrikant tegenop... hoewel de koelingtweaks van killernotebooks(ook 901c) toch nog enige verbetering bieden.
In tegenstelling tot Alienware notebooks zal Clevo geen onderdelen in de configuratie aanbieden die de thermal budget overschrijden.
En de algemene indruk is goed en degelijk en ik heb toch wel plezier met dit beestje.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:43:Het addertje onder het gras is dat je een modded inf moet gebruiken wat de MS WHQL Certificate breekt.
Hierdoor is het afspelen van bv. Blue Ray movies niet meer mogelijk omdat deze een MS WHQL Certificate nodig hebben om te kunnen functioneren.
Kan een 64bit gebruiker bevestigen of de LV2G drivers "niet" gebruikt kunnen worden, ik wil namelijk 2GB geheugen bijzetten in mijn notebook, waardoor ik een totaal van 4GB RAM heb, maar om deze aan te kunnen spreken heb je een 64bit systeem nodig.

Nu weet ik dat 64bit nog de nodige compatibiliteits perikelen heeft maar ik hoop dat dit spoedig (lees binnen een maand of 3) aardig verholpen is.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Junkie, ik draai op Vista 64 bit 4 GB geheugen met twee 9800m GT's in Sli (gecompliceerder dan met een enkele grafische kaart)met LV2GO drivers en het werkt zonder problemen.
Kheb 12 games op deze rig geïnstalleerd en deze werken perfect… alleen Gears of War draait echt beter op XP(niet qua FPS maar qua screen tairing, wat normaaal met V-sync is op te lossen... helaas niet bij deze game(is trouwens een Sli sync vista probleempje denk ik)), bij de rest van de games is het verschil niet zo groot en crysis draait zelfs beter op Vista 64 DX10.
De 3D mark 2006 scores zijn wel lager met de laatste drivers(177.92/98) maar in game presteren ze beter dan andere drivers(177.79 bv.)
Ik denk dat 3d mark 2006 zijn beste tijd heeft gehad en niet meer als een goede benchmarktool beschouwd kan worden met de nieuwste drivers.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in Januarie 2007 een XXODD Desktop gekocht met daarin, toen goede hardware, de volgende componenten:

Intel C2D E6300 1,86 Ghz
MSI P965 NEO moederbord
A-Data Technology 1 Gigabyte PC5300 667 Mhz DDR2 geheugen
Nvidia Geforce 7300GS 128 mb.
250 Gig hard disk en een brandertje van lite-on.

daar heb ik zo'n half jaar mee gedaan toen vond ik het al weer te langzaam en moet er al gauw 2 gigabyte nieuw geheugen in, toen ging vervolgens de Fan van de videokaart aanlopen en heel irritant tikken de hele tijd, nou goed, die kaart op gestuurd maar toen raadde de winkelbediende me aan om een andere kaart te kopen omdat het niet echt een 'game' kaart was.
Ik had niet al te veel geld dus koos ik voor een 85,00 dure 8500GT Silent, en mijn god wat was ik daar toen trots op. hehe:P. Maar goed, SILENT staat er natuurlijk niet voor niks want ja, hij was passief gekoeld, en als iets niet werkt is passieve koeling, hij werd 105 graden in game met niet eens alle settings op High. Dat lijkt me niet best voor zo'n kaartje dus ik ff op internet zoeken wat voor soort koeling er op een 8500GT passen toen kwam ik bij de Zalman V1000 LED uit, vond ik zo geweldig met die blauwe ledjes!:D:P ik gekocht gemonteerd, zo mooi dat schild weer 40-50 Graden:)

nu heb ik sinds 3 maanden geleden een nieuwe moederbord + Processor + Voeding gekocht omdat de oude spullen van het Orginele XXODD pctje aardig verouderd waren en niet echt meer aan mijn eisen voldeden. Dit was een ASUS P5K met Q6600 en een OCZ GameXstream 600 watt voeding. Allemaal leuk en aardig maar die 8500GT zat er dus nog steeds in, en dat is natuurlijk ook niks meer. Dus nu 5 dagen geleden toch maar een Asus 9800GTX+ 512MB DDR3 gehaald en ik heb weer een mooi pctje:)

Dit was mijn XXODD ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Echt heel tof Riick dat je je XXODD ervaringen met ons wil delen, echter komt dit op mij over als een levensverhaal van je XXODD, de operaties ed. die hij / zij heeft gehad.

Er wordt mij echter niet duidelijk of je nu positief of negatief gestemd bent, nou neem ik aan dat het positief is omdat mensen snel gaan zeuren over negatieve dingen maar niet snel vol lof springen over goed werkende dingen.

Misschien kun je echter toch je Post aanpassen en duidelijk beschrijven wat je van het apparaat opzich vond (zonder al je aanpassingen, gewoon het beestje zelf), hoewel dat toch eigenlijk nog steeds meer een review is maar dat terzeide.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
Ik dacht gister van, ik doe eens even die drivers updaten van mijn grafische kaart. Maar dat heb ik geweten... Als je hem vanuit de accu opstart (dus niet vanuit de netstroom), waren de nieuwste drivers 2x zo slecht als de drivers die ik had (174.74). Zo was mijn 3D Mark gewoon niet af te spelen en het spel dat ik normaal op 60 fps draaide, draaide nu op 30 fps. Ik heb btw de GeForce 8800 GTX voor diegene die ook met hun drivers zitten te klooien..(en draai Windows XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inhakend op het pixelgarantie verhaal bij XXODD.

Ik heb nu bijna een jaar geleden een XXODD 570ru aangeschaft.
De inkoop is gedaan bij Bakker Dijk te Alkmaar, een electronica zaak die niet aangesloten is bij XXODD, maar direct de bestelling kan plaatsen.
Tevens is de prijs aangepast, daar deze winkel het product tegen inkoopsprijs krijgt, waardoor onderhandelingen over de prijs mogelijk was.

Uiteraard, apathisch voor dode pixels, een pixelgarantie afgesloten.
Na installatie van Vista Ultimate, tevens direct aangeschaft, heb ik DPT (Dead Pixel Tester) op het scherm losgelaten met als resultaat: twee defecte subpixel en een defecte pixel.
Gebeld met XXODD en aanspraak gemaakt op de bijgekochte garantie. Omdat ik het de notebook niet voor lange tijd kwijt wilde zijn ben ik nagegaan of het mogelijk was om zelf het product bij XXODD langs te brengen voor reparatie.
Dit is gewoon mogelijk.

Op afspraak het notebook afgeleverd bij XXODD (XS2 Europe B.V.) te Weesp en dezelfde dag nog het notebook met nieuw scherm weer afgehaald.

In mijn ogen was de service perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woody86
@kettingroker

hoe lang duurde het voordat je scherm gerepareerd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@woody86:

In de morgen gebracht, in de middag weer opgehaald.
Al met al een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:43:
-knip-

Na de aankoop van dit product stopt de driver ondersteuning van de grafische kaarten en kunt u geen GPU driverupdates verwachten.
Dat betekent in de praktijk dat u gegarandeerd bent dat u grafische kaart compatable is met oudere games.
Driverupdates (support)met fixes voor nieuwere games zoals die voor desktopvarianten wel worden uitgebracht hoeft u voor de mobiele varianten niet te verwachten.
De drivers die erbij geleverd worden bij u aankoop halen niet de maximale grafische kracht uit u hardware bij gamen.
Natuurlijk kunt u naar (de naar mijn mening geweldige site) laptopvideo2go gaan om daar de laatste nvidia drivers te downloaden die wel het maximale uit u systeem halen en voorzien zijn van fixes zodat deze compatible zijn met de nieuwste games.

-knip-
8)7 7(8)7 8)7 8)7 7(8)7

DMN, is dat bij ATI / Clevo / XXODD ook zo het geval.... DMN... :S :S :S

Tja, ik wil graag een goed laptop aanschaffen en... dat is mij nooit opgevallen, drivers update wordt op een laptop door de leveranciers niet ondersteund....

OMG, waar betaal je al dat geld dan voor..... omdat het draagbaar is......

[ Voor 4% gewijzigd door Fermion op 15-09-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
Ja, ik denk dat het van een kant ook niet te doen is, als dealer bijvoorbeeld, om die support ook nog te geven. Als niemand het doet, dan is het voor anderen ook niet interessant om het wel te doen denk ik, want er zal toch veel tijd in gaan zitten. Je moet zelf gewoon een beetje uitzoeken of de meegeleverde drivers goed zijn, of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Net even CompuFix aan de lijn gehad (het bedrijf dat de reparaties van XXODD in behandeling neemt). Mijn processor schijnt niet goed te werken (X9100). Ze zijn nu aan het kijken wat ze ermee aan moeten. Ben benieuwd wat er dan niet goed werkt, lijkt me dat als er iets aan kapot is, dat het helemaal niet werkt..

Ik hoorde wel iets over een vervangende, vergelijkbare processor... Krijg ik straks een T9600.. niet echt vergelijkbaar in mijn ogen, dat is 2,80GHz vs 3,06GHz, plus nog de unlocked multipliers voor het overclocken.
En dan nog niet eens over de prijs gesproken (T9600 = 295 euro goedkoper op dit moment bij XXODD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand soms al de XXODD XNi860tu-GT8 ?

Zwaar geintresseerd in deze laptop aangezien hij sommige spellen in full hd zou moeten kunnen weergeven (grid, tmn , racespellen dus), maar nu heeft die een 9800M GT en vroeg ik mij vooral af of dit geen problemen geeft kwa warmte. Vooral ook omdat ik hem zelf zou halen in nederland (kom uit belgie, dus niet leuk als er iets aan zou schelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op mijn verhaal...

Ik heb men laptop een week geleden terug op gestuurd naar XXODD. Na twee dagen kreeg ik al een bericht dat ie was aangekomen en dat ze 'm gratis zoude herstelle omdat ie binne garantie valt (duh, hij was nog geen week oud!)

Ik heb 'm thans nog altijd nie terug gehad. En mijn school is al begonnen.

Geen woord meer van xxodd gehoord, en ook geen woord van dealer.

Ik begin al bang te worden dat ik 'm nie vlug zal terug hebbe.

Zo fantastisch is de service bij XXODD dus helemaal nie! Zeker nie voor ons Belgen.

Als je een xxodd laptop koopt als belg, neem je best pick up en return garantie.

Dus @ boostah; neem de pixel garantie en pick up en return garantie. Liefst een van de duurdere. Als je problemen krijgt ermee (en de kans zit er dik in...), dan heb je tenminste nie dezelfde miserie als ik heb.

Grtz,
SaRs!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 23:03 ]

• bpt

bpt

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:01:
Om even terug te komen op mijn verhaal...

Ik heb men laptop een week geleden terug op gestuurd naar XXODD. Na twee dagen kreeg ik al een bericht dat ie was aangekomen en dat ze 'm gratis zoude herstelle omdat ie binne garantie valt (duh, hij was nog geen week oud!)

Ik heb 'm thans nog altijd nie terug gehad. En mijn school is al begonnen.

Geen woord meer van xxodd gehoord, en ook geen woord van dealer.

Ik begin al bang te worden dat ik 'm nie vlug zal terug hebbe.

Zo fantastisch is de service bij XXODD dus helemaal nie! Zeker nie voor ons Belgen.

Als je een xxodd laptop koopt als belg, neem je best pick up en return garantie.

Dus @ boostah; neem de pixel garantie en pick up en return garantie. Liefst een van de duurdere. Als je problemen krijgt ermee (en de kans zit er dik in...), dan heb je tenminste nie dezelfde miserie als ik heb.

Grtz,
SaRs!
Geen nood, ik woon in Nederland en ben hem inmiddels ook al meer dan een week kwijt (nadat ik hem 5 dagen in bezit had, en daarvoor 2 weken op de bestelling moest wachten). De ene reparatie is de andere niet, misschien dat een kapotte HD of RAM wel binnen een week terug te verwachten is, en andere problemen niet...
Heeft niet veel te maken met of je in België woont (misschien scheelt het een dag i.v.m. verzenden). Je word iig niet gediscrimineerd ;)

Het is inderdaad wel vervelend dat school begonnen is, en ik (jij ook waarschijnlijk) met een oud barrel moeten werken, en straks alles weer moeten overzetten als de laptop terug is van reparatie.

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Ik had ook problemen met m'n xxodd laptop na een kleine week, ach eigenlijk bij aankoop al...

Ik vond de fan mateloos irritant hard blazen namelijk. Toen heb ik hem teruggebracht naar de dealer en ik was m'n laptop ook een maandje kwijt ongeveer, ze konden er namelijk niets aan doen!

Na enig over en weer bellen heb ik er een duurdere voor teruggekregen en die werkt al bijna een jaar lang prima!

Dus wees gerust, die service is zo slecht nog niet!

MTB Trail Traffic

Verwijderd

-LA- schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:25:
Ik had ook problemen met m'n xxodd laptop na een kleine week, ach eigenlijk bij aankoop al...

Ik vond de fan mateloos irritant hard blazen namelijk. Toen heb ik hem teruggebracht naar de dealer en ik was m'n laptop ook een maandje kwijt ongeveer, ze konden er namelijk niets aan doen!

Na enig over en weer bellen heb ik er een duurdere voor teruggekregen en die werkt al bijna een jaar lang prima!

Dus wees gerust, die service is zo slecht nog niet!
Ja, ik moet het dus zonder laptop stellen...

Blijven wachten maar.

Grtz,
SaRs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Vandaag weer even contact gehad met CompuFix. De bestelde processor bleek ook niet goed te werken, ze hebben vandaag een andere binnen, naar hun zeggen sneller dan de x9100 (weet niet welk merk/type). Als alles goed is gaat de laptop morgen op de post.

Nu is mijn vraag welke processor is sneller dan de Intel x9100 (3,05Ghz dual core)? En past ook in de P socket van de 570TU?

edit:Het enige wat ik kan vinden is de Intel Core 2 Quad of zie ik dat verkeerd? En is dat vergelijkbaar met een dual core?

[ Voor 14% gewijzigd door bpt op 22-09-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Weet iemand hoe ik 5.1 geluid via de HDMI van een XXODD XNi8227dmp kan sturen?

De receiver (Marantz) geeft altijd stereo aan, ondanks het feit dat bij de geluidsinstellingen van de Realtek de configuratie op 5.1 staat. Als ik naar het Realtek tooltje ga om alles in te stellen, kan ik het 5.1 geluid testen, maar de receiver blijft dan stereo aangeven en ook alleen het testgeluid van de voorspeakers is te horen.

Na veel googlen kom ik niet verder. Probleem komt veel voor, maar behalve SPDIF gebruiken, geen oplossingen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Klaus_1250 schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:31:
Weet iemand hoe ik 5.1 geluid via de HDMI van een XXODD XNi8227dmp kan sturen?

De receiver (Marantz) geeft altijd stereo aan, ondanks het feit dat bij de geluidsinstellingen van de Realtek de configuratie op 5.1 staat. Als ik naar het Realtek tooltje ga om alles in te stellen, kan ik het 5.1 geluid testen, maar de receiver blijft dan stereo aangeven en ook alleen het testgeluid van de voorspeakers is te horen.

Na veel googlen kom ik niet verder. Probleem komt veel voor, maar behalve SPDIF gebruiken, geen oplossingen. Iemand?
Dit probleem heb ik ook met exact dezelfde laptop, volgens mij is deze laptop beperkt tot het geven van stereo via HDMI, als je verderzoekt in de instellingen zie je dat je ook alleen stereo kan instellen bij de HDMI output.... :/

Iets wat mij ook een beetje tegenviel....
Als iemand mij ongelijk kan geven hoor ik het graag! :)

Edit: ik heb trouwens een 8227D niet een DMP, geen idee wat het verschil is, zal niet veel zijn...
Edit2: Lol, op de site zelf staat wel duidelijk 5.1 output, nu weet ik het ook niet meer hehe....

[ Voor 8% gewijzigd door -LA- op 22-09-2008 16:55 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik zit er aan te denken om een XXODD XNi570tu 17” te kopen.

Aangezien ik nog aan een nieuwe Intel X9100 kan komen vraag ik me af of het een beetje makkelijk is om bij de CPU te komen.

Weet iemand of dat een beetje te doen is, geduld en handigheid heb ik wel.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

fast-server schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:04:

Aangezien ik nog aan een nieuwe Intel X9100 kan komen vraag ik me af of het een beetje makkelijk is om bij de CPU te komen.

Ik wacht nog op de reden waarom mijn x9100 niet werkte (ook een nieuwe die geprobeerd was) in mijn 570tu. Misschien nog even afwachten of het aan de (toevallig 2x) processor lag, of aan de laptop.

(ach, ze hebben me een snellere processor belooft in de laptop :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
fast-server schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:04:

Alle laptops van XXODD zijn makkelijk te (de)assembleren, veel resellers doen dit ook zelf. Gewoon normale klepjes onderop om bij alle onderdelen te komen, geen rare dingen die je moet demonteren om bij het geheugen te moeten komen oid.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dat is ideaal :)

leslievw,

Zou je dat nog even kunnen laten weten als het wel weer werkt, als de x9100 niet werkt dan vraag ik wel even een ander type cpu.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

fast-server schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:53:
Dat is ideaal :)

leslievw,

Zou je dat nog even kunnen laten weten als het wel weer werkt, als de x9100 niet werkt dan vraag ik wel even een ander type cpu.
Zodra ik meer weet hoor je het. Ik heb inmiddels wel van verschillende bronnen (XXODD, notebookforum, google etc) gehoord/gezien dat er geen snellere processor is op dit moment die in de 570TU past, dus ik ben benieuwd wat ik terug krijg en wat ik er aan moet gaan doen..

[ Voor 0% gewijzigd door bpt op 23-09-2008 19:59 . Reden: typo ]

• bpt

bpt

Vandaag XXODD gebeld omdat het naar mijn mening allemaal een vreemde gang van zaken is bij heren reparatie. Ik werd direct op een onvriendelijke manier gevraagt, nadat ik gezegt had dat mijn laptop voor reparatie bij CompuFix ligt, waarom ik hun dan belde. Ik probeerde uit te leggen wat het probleem is, maar werd onderbroken met de mededeling dat ik CompuFix moest bellen. Met de vraag of hun geen invloed hebben op CompuFix i.v.m. mijn probleem, en of ik dit niet moest melden bij XXODD, kreeg ik te horen dat ze dat natuurlijk wel hebben, maar dat ik toch beter maar CompuFix kon bellen. De meneer aan de telefoon heeft misschien niet zo'n goede dag, maar dat hoeft hij niet op mij af te reageren.
Ik CompuFix gebeld, met de vraag of er al vorderingen zijn i.v.m. de reparatie en krijg (weer) te horen dat hij (nu) word opgestuurd. Morgen binnen. Ik krijg alleen geen track&trace nummer, maar 90% zeker dat hij morgen binnen is (prima kerel die de percentages kan inschatten of de TNT post wel of niet levert).
Als hij morgen niet binnen is, dus maar weer even bellen. Als hij morgen wel binnen is, en er zit een mindere processor dan de X9100 mag de laptop terug naar XXODD, en dan wil ik mijn geld terug.

Zijn meer ervaringen met CompuFix, die ook zo treurig lang zijn en waar beloftes worden gemaakt die ze niet waarmaken? Ik word er in iedergeval heel simpel van..

• Fermion
leslievw schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:34:
Vandaag XXODD gebeld omdat het naar mijn mening allemaal een vreemde gang van zaken is bij heren reparatie. Ik werd direct op een onvriendelijke manier gevraagt, nadat ik gezegt had dat mijn laptop voor reparatie bij CompuFix ligt, waarom ik hun dan belde. Ik probeerde uit te leggen wat het probleem is, maar werd onderbroken met de mededeling dat ik CompuFix moest bellen. Met de vraag of hun geen invloed hebben op CompuFix i.v.m. mijn probleem, en of ik dit niet moest melden bij XXODD, kreeg ik te horen dat ze dat natuurlijk wel hebben, maar dat ik toch beter maar CompuFix kon bellen. De meneer aan de telefoon heeft misschien niet zo'n goede dag, maar dat hoeft hij niet op mij af te reageren.
Ik CompuFix gebeld, met de vraag of er al vorderingen zijn i.v.m. de reparatie en krijg (weer) te horen dat hij (nu) word opgestuurd. Morgen binnen. Ik krijg alleen geen track&trace nummer, maar 90% zeker dat hij morgen binnen is (prima kerel die de percentages kan inschatten of de TNT post wel of niet levert).
Als hij morgen niet binnen is, dus maar weer even bellen. Als hij morgen wel binnen is, en er zit een mindere processor dan de X9100 mag de laptop terug naar XXODD, en dan wil ik mijn geld terug.

Zijn meer ervaringen met CompuFix, die ook zo treurig lang zijn en waar beloftes worden gemaakt die ze niet waarmaken? Ik word er in iedergeval heel simpel van..
Is het geen idee om een lijst bij te houden van winkels waar men wel goede ervaringen mee heeft?

Wat ik mij afvraag, met een 'pick up & return garantie', met wie neem je contact op, met XXODD of ook je tussenhandelaar?
Wordt een systeem daarna wel direct naar XXODD verstuurd? of eerst naar je tussenhandelaar?

[ Voor 6% gewijzigd door Fermion op 24-09-2008 16:44 ]

• bpt

bpt

Is het geen idee om een lijst bij te houden van winkels waar men wel goede ervaringen mee heeft?

Wat ik mij afvraag, met een 'pick up & return garantie', met wie neem je contact op, met XXODD of ook je tussenhandelaar?
Wordt een systeem daarna wel direct naar XXODD verstuurd? of eerst naar je tussenhandelaar?
met een pick up & return garantie neem je direct contact op met compufix (via telefoon, je geeft je garantie nummer door en hun zorgen dat de TNT post je laptop op komen halen), het door xxodd erkende reparatie bedrijf. Met een gewone garantie neem je contact op met je tussenhandelaar, waar je hem naartoe moet brengen, die hem vervolgens doorstuurt naar of xxodd of compufix, welke van de 2 dat is zou ik niet weten.

Begrijp me ook niet verkeerd, ik zeg niet dat Compufix in het geheel slecht is, alleen mijn ervaring is slecht. Verder viel me ook op dat in de garantie voorwaarden staat dat ze binnen 5 werkdagen je laptop ophalen, repareren en terug sturen. Mocht dit niet lukken zouden ze contact met je opnemen, iets wat ook niet gebeurd is, ik heb zelf iedere keer moeten bellen wat de stand van zaken is. Communicatie komt niet van hun kant.
Verder heb ik het idee dat compufix sommige gevallen ook weer uitbesteed, omdat telkens als ik bel om te vragen hoe het ervoor staat en moet wachten, ik op de achtergrond de man hoor praten alsof hij aan de telefoon is (kan natuurlijk ook intern zijn of ik hoor het verkeerd o.i.d)

• bpt

bpt

Vandaag heb ik mijn laptop terug gekregen, nouja niet de mijne, maar een nieuwe!
Ondanks het iets wat stroef lopende proces is het toch goed gekomen. Ik heb én geen dode of stuck pixels meer, en een ingebouwde fingerprint reader (nieuw type). Ook is de rare witte was die te zien waas (waarschijnlijk van iets wat op de laptop of scherm had gelegen) is weg.

Processor is een X9100 gebleven, en werkt naar behoren.

Al met al, toch nog gehad waar ik voor heb betaald ondanks het lange wachten. Ik trek mijn mening over de slechte service ook weer terug. (Communicatie is niet goed, dat is een feit, maar dat is misschien ook de oorzaak van alle andere klachten)

[ Voor 0% gewijzigd door bpt op 25-09-2008 16:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
leslievw schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:03:
Vandaag heb ik mijn laptop terug gekregen, nouja niet de mijne, maar een nieuwe!
Ondanks het iets wat stroef lopende proces is het toch goed gekomen. Ik heb én geen dode of stuck pixels meer, en een ingebouwde fingerprint reader (nieuw type). Ook is de rare witte was die te zien waas (waarschijnlijk van iets wat op de laptop of scherm had gelegen) is weg.

Processor is een X9100 gebleven, en werkt naar behoren.

Al met al, toch nog gehad waar ik voor heb betaald ondanks het lange wachten. Ik trek mijn mening over de slechte service ook weer terug. (Communicatie is niet goed, dat is een feit, maar dat is misschien ook de oorzaak van alle andere klachten)
Bedankt voor je duidelijkheid en eerlijkheid. Want al snel ga je een leverancier wantrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij xxodd bestel zit er dan ook een xxodd logo op? :P Ik laat hem via Telcomacq komen en wordt de garantie dan ook via dat bedrijf afgehandeld (als er iets stuk is o.i.d.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:43
Ik heb een vraag over de prijs van XXODD laptops.

Waarom is de prijs van de laptops hoger op de site van XXODD dan bij bijvoorbeeld friesland computers?

Krijg ik dan echt het zelfde product of zit er verschil in de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat FCB probeert de goedkoopste te zijn maar die shop zou ik als ik jou was vermijden ;) Hoop gelul met aftersales. Tis maar net hoeveel geld je wilt besteden aan de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:02
Hoop gelul met aftersales.
Hoe bedoel je dat? Ik heb vorig jaar mijn XXODD daar voor een paar honderd euro goedkoper dan bij XXODD gekocht en heb geen gezeur of problemen ervaren. Ik werd prima geholpen:
Bestellen -> Betalen -> Ontvangen.

Ik denk dat Friesland computers af en toe laptops tegen inkoopprijs verkoopt om op die manier hun shop te promoten. En ze verdienen nog wat aan de eventuele extra's die je bij de laptop koopt.

-edit-
Aha, ik zie de shop review op:
http://tweakers.net/shopr...nd-computers-bergsma.html
Helaas is er nog geen shop review van XXODD dus is het lastig om te vergelijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Dlocks op 05-10-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een korte vraag voor dit forum:
Ik heb onlangs een XXODD laptop gekocht, een XNi570tu, met onder andere:

Intel Core 2 Duo P9500 (2,53GHz, 1066Mhz, 6Mb) PO
nVidia GeForce 9800m GTS 512MB
2GB Intel Turbo Memory module
&
Windows Vista home Premium, 64 bit

Nu bevriest deze machine tijdens standaard functioneren, beeldscherm staat vast en ik moet de hem afsluiten met de aan/uit knop, krijg vervolgens melding 'unexpected shutdown detected' en kan daarna weer 10 minuten werken tot de volgende vastloper.

na volledig nieuwe installatie van windows&drivers&updates van windows nog steeds zelfde probleem (zonder extra programma's geinstallaeerd).

iemand ook deze ervaring? zo ja, wat heb je ermee gedaan?

THNX

joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost, ik zou even MemTest draaien. Mocht deze geen fouten vinden, dan kun je nog proberen om de Intel Turbo Memory module in de BIOS uit te schakelen, deze wil ook nog wel eens voor problemen zorgen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fridge 84,

1. dank voor je snelle reactie!

2. memtest is neem ik aan te downloaden? (via google kom ik op een site die een download aanbied & die gedraaid wordt onder windows zelf.)

3. in de bios is intel turbo memory aan/uit te zetten of moet ik dan de aansturing van de harde schijf aanpassen?

ik ga er vanavond mee aan de slag.

joost
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.