HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.378 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07-2024
xvanwaart schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:03:
[...]

Bij mij stond die volgens mij wel standaard aan... daarnaast kan je hem ook aanzetten in het menu van je telefoon functie... onder het kopje smart dialing opties
*oops* je hebt gelijk, het stond gewoon uit :P
sjaakos schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:41:
2. Ik kan geen video gesprek starten. Ik heb dan wel een G3 verbinding maar als ik de optie videogesprek selecteer dan zegt hij dat het niet mogelijk is dit op te zetten. Hij probeert niet eens te bellen. Suggesties?
Ik heb dit geprobeerd met iemand die naast me zat (hij wel vodafone en ik tmobile) maar toen werkte het gewoon. Toen ik het vijf minuten later weer probeerde kwam er ook in ene die melding.
Ik weet niet dus niet echt waar het aan ligt, misschien heeft de andere persoon dan net even geen UMTS oid.
beeldbellen = duur o_O leuk om een keer te proberen maar daar blijft het bij :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
ik heb nog geen goed alternatief voor het symbian programma controlfreak gevonden. iemand suggesties?

voor de mensen die er niet mee bekend zijn, control freak is een programma waarmee je via bluetooth je hele PC kon besturen, met handige plugins voor winamp e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208042

Er werd eerder in dit topic gesproken over een "no data' progje. Zou iemand mij willen vertellen waar ik dit zou kunnen vinden? Ik heb al een tijdje zitten googlen, maar je krijgt erg veel resultaten als je op iets dergelijks googled. Aangezien ik erg veel in het buitenland dit wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Anoniem: 208042 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:42:
Er werd eerder in dit topic gesproken over een "no data' progje. Zou iemand mij willen vertellen waar ik dit zou kunnen vinden? Ik heb al een tijdje zitten googlen, maar je krijgt erg veel resultaten als je op iets dergelijks googled. Aangezien ik erg veel in het buitenland dit wel handig zijn.
Geholpen zo; http://www.gb-soft.cz/XDAII/product_gprs_tweak_wm5pe_en.htm

Ik gebruik dit al een hele tijd, erugggg fijn progje...

Mzl >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:14

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Als je wat meer typewerk hebt is het toetsenbord van de TyTN wel erg klein.. Nou had ik dit keyboard nog liggen, http://www.amazon.com/Thi...ss-Keyboard/dp/B0002OKCX4, en het werkt prima! Leg de TyTN op zijn kant en typen maar. Alle shortcut keys werken ook, zoals Send, New, Excel etc. Meer info: http://www.thinkoutside.c...e/stowawayir_product.html

Je kan natuurlijk ook Bluetooth nemen, maar die mag niet in het vliegtuig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Windkracht13 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:10:
[...]
Geholpen zo; http://www.gb-soft.cz/XDAII/product_gprs_tweak_wm5pe_en.htm

Ik gebruik dit al een hele tijd, erugggg fijn progje...

Mzl >:)
Werkt het ook met 3G verbindingen?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 09:51
Byte_Me schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:46:
ik heb nog geen goed alternatief voor het symbian programma controlfreak gevonden. iemand suggesties?

voor de mensen die er niet mee bekend zijn, control freak is een programma waarmee je via bluetooth je hele PC kon besturen, met handige plugins voor winamp e.d.
Puppetmaster

http://www.lim.com.au/PuppetMaster/

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik lees op T.net dat WM6 bijna klaar is. Hoe groot achten jullie de kans dat T-Mob een update naar WM6 zal aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:26
clasimodo schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:26:
Tip: Als je geen Exchange gebruikt, maar toch pushmail wilt, biedt Emoze een mooie oplossing. Ik ben het nog aan het testen, maar het lijkt allemaal probleemloos.
www.emoze.com _/-\o_
hoe werkt dit? ik kom er op hun site niet echt achter. moet hiervoor je desktop continue aanstaan als je je PDA up to date wilt houden? dat de PDA de hele tijd aan de desktop vraagt of er nieuwe mail is? of kan ik dit op m'n pda installeren en heb ik dan direct Push e-mail? en synct de PDA dan met de mail server? en werkt dit met UMTS/GPRS?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

Sorcerer8472

Mens sana?

Deddiekoel schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:27:
Ik lees op T.net dat WM6 bijna klaar is. Hoe groot achten jullie de kans dat T-Mob een update naar WM6 zal aanbieden?
Goeie vraag ook wanneer en of HTC dat zelf zal doen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Deddiekoel schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:47:
[...]

Werkt het ook met 3G verbindingen?
Ja hoor, no problemo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08-2023
Dagobert schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:43:
[...]

hoe werkt dit? ik kom er op hun site niet echt achter. moet hiervoor je desktop continue aanstaan als je je PDA up to date wilt houden? dat de PDA de hele tijd aan de desktop vraagt of er nieuwe mail is? of kan ik dit op m'n pda installeren en heb ik dan direct Push e-mail? en synct de PDA dan met de mail server? en werkt dit met UMTS/GPRS?
Het werkt inderdaad alleen maar als je je desktop aan laat staan + outlook. Zodra er op je desktop een mail binnenkomt krijg je die dan ook op je PDA. Voor mij geen probleem, aangezien mijn pc toch standaard aanstaat.
Een groot voordeel vind ik verder dat wijzigingen in je adresboek, taken en agenda ook direct synchroniseren als je die invoert op de PDA of pc.

Overigens staat dit duidelijk beschreven bij de FAQ.

[ Voor 5% gewijzigd door clasimodo op 08-02-2007 22:23 ]

Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:17

KSH

Heeft iemand al ervaringen met dit bluetooth-toetsenbord?

Zou dit toetsenbord namelijk graag willen gebruiken om bv aantekeningen te maken tijdens colleges. Dus als iemand weet of deze goed werkt i.c.m. word, excel, adobe etc. op de vario 2..... dan hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=37045&dimensionid=1&shopid=2

http://www.pdashop.nl/pro...e-bluetooth-keyboard.html[/url]

[ Voor 31% gewijzigd door KSH op 09-02-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46
Deddiekoel schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:27:
Dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. De enige kans op WM6 op de Vaio 2 is via een cooked ROM. En dat is op dit moment nog niet mogelijk..
Ik ben net overgestapt op een AKU3.3 ROM en diebevalt uitstekend overigens, wel een heel verhaal om 'goed' over te stappen (de Vario moet SuperCID zijn en om in de toekomst misschien gebruik te kunnen maken van de interne GPS moet je de bijgeleverde radio niet flahen). Dit was met m'n ouwe MDA Pro toch een stuk makkelijker..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:40

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

sjaakos schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:41:
Ik heb de T-mobile MDA2 variant van deze telefoon, ik heb er alleen 2 problemen mee.

1. Als ik muziek op mijn opslagkaart zet en ik ga naar de windows media player dan kan ik niet de opslagkaart als bron selecteren. Er staat alleen maar 'mijn apparaat' tussen. Zelfs als ik de geheugenkaart eruithaal en weer in doe dan krijg ik wel de vraag of er gezocht moet worden naar media op de kaart. Maar als hij klaar is dan kan ik nog steeds niets selecteren buiten de liedjes op het appararaat zelf om. Als ik met verkenner naar de kaart ga en 1 mp3 aanklik dan speelt hij deze wel af. Ik weet dat ik helemaal in het begin nog wel de optie had om de opslagkaart te selecteren maar deze optie zie ik niet meer staan. Weet iemand of ik nog iets moet instellen hiervoor?

2. Ik kan geen video gesprek starten. Ik heb dan wel een G3 verbinding maar als ik de optie videogesprek selecteer dan zegt hij dat het niet mogelijk is dit op te zetten. Hij probeert niet eens te bellen. Suggesties?
Oplossing voor probleem 1 -> kaartje formatteren als FAT16 aka FAT !! dan is het probleem opgelost.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Voor het eerst zit ik bij een klant waar internet niet helemaal lekker werkt op m'n laptop. Dus dacht ik eens gebruik te maken van de Vario als modem via bluetooth. Als ik het via USB probeer heeft ie drivers nodig die ik natuurlijk thuis heb en op die laptop zelf geen internet om te downloaden.

De verbinding via bluetooth gaat goed. Ik laat 'm netjes *99# bellen en die verbinding wordt opgezet... wel automatisch op 115200Kbps, misschien dat daar nog een probleempje zit.

Als ik namelijk bijvoorbeeld naar Google.com wil met firefox krijg ik de melding dat hij geen verbinding kan maken. Andere sites overigens hetzelfde ;) Ook MSN verbindt niet.

Op de Vario dat modem programma'tje aangezet en daar beginnen ook de lampjes vrolijk te knipperen alsof er data transfer is.

Heb ik een instelling gemist ergens? Alvast bedankt!

En voor de oplettende lezer.. ja.. ik kan posten via een andere laptop van het bedrijf zelf, maar daar wil ik verder ook zo min mogelijk op doen ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb laatst ook wat lopen klooien met die wireless modem. Ik heb het echter alleen via USB gedaan (had ook eerst de drivers nodig, die ik je wel kan mailen overigens). Heb er redelijk wat problemen mee gehad maar uiteindelijk toch succes geboekt door een aparte wireless dialer (die bij de USB drivers zit) te gebruiken.
Wat ook kan helpen is om de APN naam te veranderen van internet naar general.t-mobile.nl (dit is een variatie van iets dat ik van een uk messageboard had getrokken). Ook wil meerdere malen verbinding maken ook wel eens werken. Mijn eerste ogenschijnlijke succesvolle verbinding deed niets maar een tweede poging wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als je die driver/gegevens zou kunnen mailen, erg graag. Dan probeer ik die wel weer van laptop naar laptop te krijgen ;) thx

egbertvenema [staart van een primaat] gmail [puntje] com

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zit me ff helemaal rot te ergeren aan het ding, en met name de telefoonfunctie:

• je kunt niet gewoon het geluid uitzetten als iemand je belt (dus dat je niet hoeft weg te drukken)
• als iemand anders je wegdrukt hoor je keihard door de speakers de bezettoon (ook al bel je niet met 'speaker on')
• het is lelijk als de hel (standaard HTC versie)
• als je ophangt aan het einde van een gesprek dan wordt pas na bijna een seconde(!!!) de verbinding verbroken, da's erg vervelend vind ik

Zijn er nieuwe versies van deze software verkrijgbaar, los van de rest van het apparaat?

Verder verbreekt het ding telkens de verbinding (bluetooth EDGE-modem) als ik een website met veel plaatjes open, of een groot bestand ofzo... iets met veel verbindingen tegelijk vindt hij niet leuk... heb al tig variaties op instellingen geprobeerd, snelheid verlaagd, compressie flowcontrol etc. etc. aan en uit, niks baat... Het zou evt. nog aan de drivers van m'n Belkin usb-stick kunnen liggen, maar dat is niet zo gemakkelijk na te gaan. Via USB connecten ga ik nu uitgebreid proberen omdat ik dat binnenkort bij een klant nodig zal hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-02-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:40

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:13:
Ik zit me ff helemaal rot te ergeren aan het ding, en met name de telefoonfunctie:

• je kunt niet gewoon het geluid uitzetten als iemand je belt (dus dat je niet hoeft weg te drukken)
• als iemand anders je wegdrukt hoor je keihard door de speakers de bezettoon (ook al bel je niet met 'speaker on')
• het is lelijk als de hel (standaard HTC versie)
• als je ophangt aan het einde van een gesprek dan wordt pas na bijna een seconde(!!!) de verbinding verbroken, da's erg vervelend vind ik

Zijn er nieuwe versies van deze software verkrijgbaar, los van de rest van het apparaat?
laatste probleem is een windows mobile probleem. Heb je geprobeerd om die TyTN een harde reset te geven en welk OS versie heb je??

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:16
Je kunt wel het geluid van een inkomende call uitzetten zonder wegdrukken. Als het toestel overgaat gewoon het scroll wheel even naar beneden draaien: geluid uit, maar call niet weggedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

koksie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:49:
Je kunt wel het geluid van een inkomende call uitzetten zonder wegdrukken. Als het toestel overgaat gewoon het scroll wheel even naar beneden draaien: geluid uit, maar call niet weggedrukt.
Handig, dankje, ga ik uitproberen :)
AzN_cRzY schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:37:
[...]

laatste probleem is een windows mobile probleem. Heb je geprobeerd om die TyTN een harde reset te geven en welk OS versie heb je??
Heb Windows Mobile 5 geloof ik. De nieuwste officiële HTC-ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Kaastosti schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:47:
Als je die driver/gegevens zou kunnen mailen, erg graag. Dan probeer ik die wel weer van laptop naar laptop te krijgen ;) thx

egbertvenema [staart van een primaat] gmail [puntje] com
U heeft post!

Mijn optimisme over de T-Mob reparatie service is behoorlijk bekoeld. Na precies een week werd ik gebeld voor een aflever afspraak. Komen ze hem vanmorgen brengen blijkt dat het dode pixel er gewoon nog in zit. Maar ze hebben ondertussen wel het hele ding gereset. Ze hebben hem nu maar weer meegenomen, maar baal hier toch wel stierlijk van. Ik heb een glimmende Tomtom 6 DVD en GPS unit die ik wil gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dank :) Ik ga 'm proberen. Laptop bij de klant blijkt geen usb te hebben :/ dus dat wordt downloaden op de vario en dan naar eigen laptop kopieren... afthanse bende hier ;)

Mjah service van t-mobile is volgens mij niet zo heel geweldig... ben allang blij dat mijn apparaat vooralsnog goed werkt. Als ik het hier zo lees gaat ie alleen wel stukken sneller werken met een nieuwe ROM, maar ik durf nog niet goed alles te flashen, voor je 't weet heb je een dure baksteen :P

Die handleiding is ook prima, alles werkte direct :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kaastosti op 09-02-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Kaastosti schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:41:
Dank :) Ik ga 'm proberen. Laptop bij de klant blijkt geen usb te hebben :/ dus dat wordt downloaden op de vario en dan naar eigen laptop kopieren... afthanse bende hier ;)

Mjah service van t-mobile is volgens mij niet zo heel geweldig... ben allang blij dat mijn apparaat vooralsnog goed werkt. Als ik het hier zo lees gaat ie alleen wel stukken sneller werken met een nieuwe ROM, maar ik durf nog niet goed alles te flashen, voor je 't weet heb je een dure baksteen :P

Service van t-mobile is juist super over het algemeen. Je zult helaas echter weinig bedrijven hebben die een superservice qua defecte apparatuur reparatie of vervanging hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Kaastosti schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:41:

De nieuwe AKU3.3 ROM is echt een stuk beter, mijn MDA is retestabiel en erg snel op dit moment. Het instalatie proces lijkt erg eng maar als je het goed doorleest en gewoon de stappen volgt blijkt het nogal mee te vallen. Als je het wilt proberen, hier vind je de instructies, goed lezen! Hier vind je de instructies om je Hermes SuperCID te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Kassad op 10-02-2007 10:31 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Welke Rom heb jij erop gezet dan???

Afbeeldingslocatie: http://www.smileypad.com/v10/Cache/Feelings/Flee.gifIK twijfel, of beter wachten op de orginele Afbeeldingslocatie: http://www.smileypad.com/v10/Cache/Feelings/Flee.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Windkracht13 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:05:
Welke Rom heb jij erop gezet dan???

[afbeelding]IK twijfel, of beter wachten op de orginele [afbeelding]
Ik gebruik de 2.05.255.1 ROM, of beter gezegd het OS deel van die ROM, niet de radio en niet de Ext_ROM. De redenen waarom ik niet wacht op een officiële zijn de late beschikbaarheid van een officiële ROM (als er al een komt..) en het feit dat wanneer je een officiële flashed je geen gebruik meer kan maken van de ingebouwde GPS.
Ik gebruikte op mijn MDA Pro ook al AKU3 en weet dat het een enorme verbetering is. Voor de MDA Pro is de AKU3 ROM nooit uitgekomen, vandaar dat ik niet echt vertrouwen heb dat er wel een voor de Vario II komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Kassad op 10-02-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

4. Make Sure That RUU_signed.nbh Is In The Same Folder As NBHextract. Also Change The <NBH File Name> To Whatever Your File Is Called.

Hoe moet deze NBH file heten? Gaat maar proberen, met dit weer blijf ik maar knus thuis... :o

Mijn Engels is niet zo goed, vandaar deze vraag hier _/-\o_

Edit, ik gebruik nu de HTC 1.35*** Rom, kan ik de boel backuppen, en deze daarna weer terug zetten als de 2.05*** erop staat?

Mzl

[ Voor 29% gewijzigd door Windkracht13 op 10-02-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Kassad schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:34:
[...]
Ik gebruik de 2.05.255.1 ROM, of beter gezegd het OS deel van die ROM, niet de radio en niet de Ext_ROM. De redenen waarom ik niet wacht op een officiële zijn de late beschikbaarheid van een officiële ROM (als er al een komt..) en het feit dat wanneer je een officiële flashed je geen gebruik meer kan maken van de ingebouwde GPS.
Ik gebruikte op mijn MDA Pro ook al AKU3 en weet dat het een enorme verbetering is. Voor de MDA Pro is de AKU3 ROM nooit uitgekomen, vandaar dat ik niet echt vertrouwen heb dat er wel een voor de Vario II komt.
Wat is de status nu van die GPS? Voor mij is het laatste nieuws dat er weleen GPS chip inzet maar geen antenne en dat je er dus weinig aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

4. Make Sure That RUU_signed.nbh Is In The Same Folder As NBHextract. Also Change The <NBH File Name> To Whatever Your File Is Called.

3. Type This Command At The Command Prompt
C:\> NBHextract.exe <NBH File Name>.nbh

Ben ongeduldig, ja ik weet het...

Maar,hoe moet die NBH file gaan heten, want mijn opdrachtpromt herkenr mijn files niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 13:02

JeeVee

Mens agitat molem

KSH schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:21:
Heeft iemand al ervaringen met dit bluetooth-toetsenbord?

Zou dit toetsenbord namelijk graag willen gebruiken om bv aantekeningen te maken tijdens colleges. Dus als iemand weet of deze goed werkt i.c.m. word, excel, adobe etc. op de vario 2..... dan hoor ik het graag.
Ja, ik heb ervaring met het Adapt Compact bluetooth toetsenbord zowel met de MDA Pro :'( als de MDA Vario II. :)

[afbeelding] klik voor de afbeelding

Algemeen:
  • Klein compact keyboard met veel extra niet werkende belettering, die met name bedoeld is voor de Blackberry. Klein op te vouwen;
  • Zeer goede zwarte toetsen (lichte belettering) met prettige aanslag en goede te behalen typsnelheid, te vergelijken met een laptop;
  • Vijf rijen in plaats van vier op eerdere keyboards met 63 toetsen op normale grootte;
  • Dollar, euro en pond-teken aanwezig (AltGR + letter);
  • Functietoetsen werken niet, dito voor de hot keys (wel voor de MDA Pro);
  • Op vlakke ondergrond zeer stabiel en roetsvast;
  • Geïntegreerde standaard en batterijklepje zijn nogal fragiel;
  • Afmetingen: 145 x 98,5 x 19,5 mm (gesloten) en 285 x 98,5 x 13,5 (geopend);
  • Pairen door middel van een knop;
  • Gebruikstijd: 90 uur;
  • Standby-tijd: 170 uur;
  • Gewicht met batterijen: ca. 200 gram;
  • Indicatie discoverymode door oranjekleurige knipperende LED;
  • Voeding 2x AAA batterij (verbruik 10mA, in standby 1,3 mA). Ik heb de indruk dat het toetsenbord altijd die 1,3 mA trekt (niet nagemeten), Adapt claimt dat bij het sluiten van het keyboard deze ook uit gaat. Adapt adviseert bij (langdurig) niet-gebruik de batterijen te verwijderen;
  • Het keyboard gaat na opstart na een tijd niet gebruikt te zijn in standby en kan weer normaal functioneren zodra een willekeurige toets wordt aangeslagen.
Bij aflevering:
  • Adapt compact BT toetsenboard;
  • Eenvoudige opberghoes;
  • CD met drivers / manual. De bruikbare drivers moeten echter via Internet worden gedownload, manual op CD is gedateerd maar bruikbaar. Ik heb de WM 5 SP ED drivers gebruikt, de WM 5 PPC driver werkt ook voor de MDA Pro;
  • Zeer summiere handleiding;
  • Twee AAA-batterijen
De bevindingen met de Vario II zijn positief, het werkt in de genoemde programma's, maar nog beter in Textmaker en Planmaker van Softmaker. Deze laatste programma's hebben het voordeel dat ze de opmaak van files aangemaakt op de desktop niet aantasten, wat pocketWord en pocketExcel wel doen! Softmaker maakt en leest .doc en .xls-files (bijna) 100% compatible met MS office 2003.
Met het activeren had ik wat meer moeite. Na enig research heb ik de volgende route opgesteld voor het Adapt-BT-keyboard-forum (onderdeel van PocketInfo) in het Engels:

Back-up if possible your system (using eg Spb backup) for safety

How to install the ADAP BT Keyboard step by step:
  1. Build up a connection with your PC using Activesync 4.x;
  2. Run the file Adapt.exe from the CD or download the latest version via this website (currently 1.0);
  3. The programm will install on your PC;
  4. Run the programm via: Start -> Programm's -> Adapt Bluetooth Keyboard;
  5. Select the WM 05 SP ED (SmartPhone EDtion) and run it;
  6. Follow the instructions on the screen;
  7. Check if you see the program installer on your Mobile device screen and choose device for installation, then click "install";
  8. After it says the installation is succesfull, click "OK";
  9. Give the device a soft reset;
  10. Go to Start -> Programs -> select icon "Bthkeyb" and click to run this application;
  11. Press the bluetooth activation key on the right upper corner of your Adapt Compact keyboard, the orange light should flash;
  12. Click on the box in the left corner with the text "Bluetooth keyboard" to activate the driver in the "Bthkeyb" software;
  13. After the connection is established (orange flash light is off), put the cursor in the text box and try if it works. If the connection fails (time-out) retry.
If not successfull - disconnect the battery for 5 minutes, repeat the steps 1-13 after removing the software on your device (cycle: remove "Bthkeyb", reset, etc).

that's all

Bij mij werkte het vrijwel direct, met de MDA Pro is het tobben. Activeren lukt moeizaam evenals reconnecten. Blijkbaar is de combinatie van de BT-hardware/software toch verschillend op beide toestellen. Er wordt gebruik gemaakt van de MS BT stack driver op zich al niet niet zo stabiel als de Widcomm BT stack driver?!. Mogelijk dat andere ROMs andere ervaringen opleveren. Als dit zo is hoor ik het graag! Met RoyalTek BT GPS muis (RBT-1000) icm TT 6.10 heb ik op beide toestellen geen enkel probleem. (Ook geen BT problemen met mijn SX1 telefoon, Bluetrack S2 BT headset en BT Welltech Carkit). Ook het gebruik met een laptop met BT geeft geen enkel probleem! Merkwaardig is dat de leverancier wel de MDA Pro noemt als "compatible with" maar niet de MDA Vario 2. Beide toestellen hebben dezelfde door mij toegevoegde programma's. Hot keys werken niet op de MDA Vario 2 wel op de MDA Pro.

Voor beide geldt bij uitschakelen van de verbinding met het BT keyboard: eerst de keyboard driver deactiveren en daarmee automatisch BT, niet eerst BT uitzetten en dan deactiveren. Wordt dit niet gedaan dan kan activeren weer lastig zijn.

Conclusie: voor de Vario II (Hermes) zeker een aanwinst en de overweging waard. :*) Voor de MDA Pro (Universal) afhankelijk van de gebruikte ROM-versie. Voor de T-Mobile ROM update MDA Pro niet aan te bevelen. :(

Algemene kwaliteit en verwerking goed;
Prijs/kwaliteit-verhouding goed;
Prijs ca 80 euro;
Leverancier Adapt (www.Adapt-mobile.com).

Dit BT keyboard wordt ook door andere leveranciers geleverd met eigen afwijkende drivers en verschillen in compatabiliteit, o.a. door: ThinkOutside onder de naam Stowaway Shasta Bluetooth keyboard (www.ThinkOutside.com)

Het toetsenbord komt voor gebruik bij een BlackBerry zeer goed uit de review (zie www.pocketinfo.nl)

[ Voor 11% gewijzigd door JeeVee op 12-02-2007 15:26 . Reden: toevoeging / typos ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Deddiekoel schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:08:
[...]

Wat is de status nu van die GPS? Voor mij is het laatste nieuws dat er weleen GPS chip inzet maar geen antenne en dat je er dus weinig aan hebt...
Het laatste nieuws is dat de GPS werkt, er worden 3-7 satellieten gevonden en de GPS chip reageert op commando's. Enig probleem is dat de output van de GPS chip nog niet aan het OS of een applicatie wordt doorgegeven en daar is men nu mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:17

KSH

@JeeVee

Zo dat is nog eens een nuttige post zeg. Heel erg bedankt voor het plaatsen van je bevindingen. Denk dat ik het bluetooth keyboard nu ga aanschaffen.

Zal idd heel erg handig zijn om aantekeningen te maken tijdens lesuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

KSH schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:27:
@JeeVee

Zo dat is nog eens een nuttige post zeg. Heel erg bedankt voor het plaatsen van je bevindingen. Denk dat ik het bluetooth keyboard nu ga aanschaffen.

Zal idd heel erg handig zijn om aantekeningen te maken tijdens lesuren.
Vraagje van mij: waarom een BT-keyboard als het ding zelf al een toetsenbordje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Windkracht13 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:39:

3. Type This Command At The Command Prompt
C:\> NBHextract.exe <NBH File Name>.nbh

Ben ongeduldig, ja ik weet het...

Maar,hoe moet die NBH file gaan heten, want mijn opdrachtpromt herkenr mijn files niet... :(
Niemand !?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
Sorcerer8472 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:48:
[...]

Vraagje van mij: waarom een BT-keyboard als het ding zelf al een toetsenbordje heeft?
omdat je een beetje snel moet kunnen typen om aantekeningen te maken. gaat je net lukken met dat priegeltoetsenbordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Heeeeeeel goed nieuws....

Modbreak:Alleen mag CID- & SIM-unlocken hier niet besproken worden.

[ Voor 91% gewijzigd door Eggy op 11-02-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dat klinkt inderdaad erg mooi :) Maakt het flashen iig een stuk makkelijker... maar ik wacht even op de eerste berichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Goed nieuws inderdaad, maar ik denk nog niet aan flashen. Ding werkt nu prima voor me, maar als er een HTC WM6 rom opduikt wil ik misschien toch wel een poging wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 18:12
Kassad schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:51:
[...]

Het laatste nieuws is dat de GPS werkt, er worden 3-7 satellieten gevonden en de GPS chip reageert op commando's. Enig probleem is dat de output van de GPS chip nog niet aan het OS of een applicatie wordt doorgegeven en daar is men nu mee bezig.
dit zou echt fantastisch zijn :D ik heb nu nog niets aan mijn vario II gemod, maar dan wordt het toch lastig om het niet te doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zijn er nog mensen die het apparaatje normaal gebruiken, of wordt er alleen gemod/geflasht e.d.?

Vind die dingen zoals dat hij keihard een bezettoon laat horen als de ander in gesprek is toch wel érg irritant. Ook dat een gesprek afsluiten (ophangen) bijna een seconde kost. Is hier helemaal niks aan te doen? En een andere telefoonskin ipv die lelijke groene van HTC, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Sorcerer8472 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:03:
Zijn er nog mensen die het apparaatje normaal gebruiken, of wordt er alleen gemod/geflasht e.d.?

Vind die dingen zoals dat hij keihard een bezettoon laat horen als de ander in gesprek is toch wel érg irritant. Ook dat een gesprek afsluiten (ophangen) bijna een seconde kost. Is hier helemaal niks aan te doen? En een andere telefoonskin ipv die lelijke groene van HTC, kan dat?
Ik weet niet of je deze al kon,

http://www.zombienexus.ne...lay.asp?SEC=3&EntryID=477
Deze link had ik een bladzij of 2 al gegeven, succes!

MZL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89401

Hey mensen, weet iemand of er ook de mogelijkheid bestaat om de taken die je invoert ook als een soort van uitgeklapt lijstje kunt zien in je Today scherm? Of zijn hier eventueel handige(re) (freeware) programmaatjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weekkey394
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10-2023
Anoniem: 89401 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:55:
Hey mensen, weet iemand of er ook de mogelijkheid bestaat om de taken die je invoert ook als een soort van uitgeklapt lijstje kunt zien in je Today scherm? Of zijn hier eventueel handige(re) (freeware) programmaatjes voor?
Deze http://www.spbsoftwarehouse.com/products/diary/?en
gebruik ik, weliswaar niet gratis maar bijzonder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Echt een super noob vraag. Hopelijk kan jullie deze beantwoorden:

Ik weet eindelijk hoe je je eigen ringtones kan instellen (door je ringtones te plaatsen in de rings folder). Nou vraag ik mij af of het uberhaupt mogelijk is om ook de alarm geluiden kan veranderen met je eigen music? ik zie namelijk in de " geluiden en meldingen " geen enkele mogelijkheid om je eigen music/deuntjes te selecteren.

mijn dank is groot en excusses voor de noob vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Yay, heb het kunnen bevestigen: brakke bluetooth ligt aan het apparaat zelf...

Gebruik je het apparaat om op je laptop te internetten, dan wil bluetooth nog wel eens crashen op het ding. Ligt niet aan m'n laptop, nu dan eindelijk bevestigd. De ene keer blijft bluetooth aan (blauwe lampje blijft knipperen), de andere keer gaat het helemaal uit (blauwe lampje knippert dan ook niet meer).

Gebeurt meestal als je heel intensief veel data laadt, maar niet uitsluitend dan. Erg jammer voor zo'n duur apparaat.

-edit:-
hmm, via wireless modem progsel werkt het misschien anders. Dan laat hij ook een klein G-icoontje zien tijdens de verbinding, anders niet. Wellicht beveiligingslek trouwens? Maargoed, so far so good. USB werkt overigens wel 100% perfect en retesnel via EDGE :o

[ Voor 21% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-02-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
b schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:59:
Nou vraag ik mij af of het uberhaupt mogelijk is om ook de alarm geluiden kan veranderen met je eigen music? ik zie namelijk in de " geluiden en meldingen " geen enkele mogelijkheid om je eigen music/deuntjes te selecteren.
Ja, dat is mogelijk.
(ik had hetzelfde probleem)

1) Plaats je favoriete .wav-file in de windows-folder van je device.
2) Ga opzoek naar de Notification-setting:
(->Settings -> Sounds&Notifications -> (tab)Notifications -> DropDown achter Play Sound.)
3) Kies per notificatie jouw favoriete geluid in het DropDown menu!

[ Voor 11% gewijzigd door Deegroller op 13-02-2007 13:37 ]

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 16:35

netblade

Sunrise

Ik mag volgende week mijn abo verlengen en voor het eerst denk ik er over na om een 2 jarige verlenging aan te gaan gezien ik dan een heel jaar lang korting krijg op mijn PIT (en het toestel niet zo zeer veel kost in vergelijking met een 1jarige verlenging.

Nu is mijn vraag, wat is het grote voordeel to mijn Vario1 tegenover dit toestel.
Sowieso UMTS (En ik neem dan ook meteen die 19,50 bundel omdat ik graag streaming wil gaan luisteren en de dekking hier in Alphen redelijk tot goed te noemen is).

Qua snelheid enzo? Hoe zit dat?
En zijn er nu nog steeds vervelende issue's met het toestel?
Zoals het scherm wat niet goed functioneert waardoor je hem telkens opnieuw moet kalibreren (yeah my Dutch sucks).

Bij mijn vario was alleen de IR stuk, verder voldoet deze prima.

Het gaat me voornamelijk om dat UMTS omdat GPRS me vaak genoeg te onstabiel en te traag is.

Is dit dan een goede keus qua toestel voor 2 jaar?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Deegroller schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:35:
[...]

Ja, dat is mogelijk.
(ik had hetzelfde probleem)

1) Plaats je favoriete .wav-file in de windows-folder van je device.
2) Ga opzoek naar de Notification-setting:
(->Settings -> Sounds&Notifications -> (tab)Notifications -> DropDown achter Play Sound.)
3) Kies per notificatie jouw favoriete geluid in het DropDown menu!
bedankt voor de reactie. dus het is alleen mogelijk met *.wav formaat?

ook heb ik nog een vraagje over de volume van de telefoon tijdens een telefoon gesprek. Ik heb hem om alle hardst staan maar toch moet ik goed luisteren wat de andere te zeggen heeft. Met mijn oude sony ericson p900 kan ik tijdens het telefoneren de andere goed (duidelijk) verstaan. Beetje jammer dat het bij de tytn niet zo is, of is het mogelijk om de volume nog harder te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ik heb geen last van een zacht volume op mijn Vario II, sterker nog, mijn in-call colume staat niet op maximaal omdat ik dat te hard vind. Wellicht eens een andere ROM proberen of anders het volume tijdens het gesprek verhogen? Dat kun je nl alleen tijdens een gesprek aanpassen dmv het scroll wheel, als je het niet tijdens een gesprek doet pas je alleen het volume van je ringtone aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

koksie schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:12:
Ik heb geen last van een zacht volume op mijn Vario II, sterker nog, mijn in-call colume staat niet op maximaal omdat ik dat te hard vind. Wellicht eens een andere ROM proberen of anders het volume tijdens het gesprek verhogen? Dat kun je nl alleen tijdens een gesprek aanpassen dmv het scroll wheel, als je het niet tijdens een gesprek doet pas je alleen het volume van je ringtone aan.
Nee het is alleen mogelijk in WM5 om je gespreksvolume te verhogen tijdens een gesprek.
At least mijn Vario1 heeft dat tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

netblade schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:45:
Ik mag volgende week mijn abo verlengen en voor het eerst denk ik er over na om een 2 jarige verlenging aan te gaan gezien ik dan een heel jaar lang korting krijg op mijn PIT (en het toestel niet zo zeer veel kost in vergelijking met een 1jarige verlenging.

Nu is mijn vraag, wat is het grote voordeel to mijn Vario1 tegenover dit toestel.
Sowieso UMTS (En ik neem dan ook meteen die 19,50 bundel omdat ik graag streaming wil gaan luisteren en de dekking hier in Alphen redelijk tot goed te noemen is).

Qua snelheid enzo? Hoe zit dat?
En zijn er nu nog steeds vervelende issue's met het toestel?
Zoals het scherm wat niet goed functioneert waardoor je hem telkens opnieuw moet kalibreren (yeah my Dutch sucks).

Bij mijn vario was alleen de IR stuk, verder voldoet deze prima.

Het gaat me voornamelijk om dat UMTS omdat GPRS me vaak genoeg te onstabiel en te traag is.

Is dit dan een goede keus qua toestel voor 2 jaar?
Zo uit mijn hoofd zijn voordelen van de Vario II tov de Vario het volgende:

- Betere build kwaliteit van het apparaat zelf
- WM5 NL (voor jou wellicht niet het sterkste punt)
- UMTS en HSDPA ondersteuning
- WLAN ondersteuning
- Extra bedieningsmogelijkheden voor het apparaat (jogdial)

Met name de laatste is voor mijn belangrijk, hoe prettig een touchscreen ook kan zijn ik vind het erg erg fijn dat ik de meeste dingen ook kan doen zonder het touchscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Deddiekoel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:12:
[...]

- WLAN ondersteuning

Met name de laatste is voor mijn belangrijk, hoe prettig een touchscreen ook kan zijn ik vind het erg erg fijn dat ik de meeste dingen ook kan doen zonder het touchscreen!
Je vergeet er een paar:

- CPU aanzienlijk sneller
- Meer hardware toetsen
- 2de camera aan voorzijde voor videobellen, grappige feature
- MicroSD
- 2.0 ipv 1.3MP camera
- Standaard en Macro functie met camera

Nu nog hopen op Windows Mobile 6 en het apparaat is echt perfect. O-)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Deddiekoel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:12:
[...]

- WLAN ondersteuning

Je hebt me overtuigd, ik ga dit toestel dus dinsdag maar eens halen voor 2 jaar.
Hij ondersteund ook dat bluetooth stereo profile zodat ik mijn gisteren aangeschafte Jaba 620 headset zonder patches ect kan gaan gebruiken.

Ik kan niet wachten tot dinsdag ^^.

Bedankt voor de info, ik heb gisteren ook eventjes bij T-Mobile met het toestel gespeeld en ik vind persoonlijk het toetsenbordje fijner werken omdat die knoppen aan elkaar zitten.
Ook het umts komt veel stabieler en vlotter over dan GPRS.

Ik koop er denk ik meteen een cradle bij, omdat ik het toestel dan toch 2 jaar bezit ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
netblade schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:20:
[...]

Je hebt me overtuigd, ik ga dit toestel dus dinsdag maar eens halen voor 2 jaar.
Hij ondersteund ook dat bluetooth stereo profile zodat ik mijn gisteren aangeschafte Jaba 620 headset zonder patches ect kan gaan gebruiken.

Ik kan niet wachten tot dinsdag ^^.

Bedankt voor de info, ik heb gisteren ook eventjes bij T-Mobile met het toestel gespeeld en ik vind persoonlijk het toetsenbordje fijner werken omdat die knoppen aan elkaar zitten.
Ook het umts komt veel stabieler en vlotter over dan GPRS.

Ik koop er denk ik meteen een cradle bij, omdat ik het toestel dan toch 2 jaar bezit ^^
Je zal er geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129599

Hoi,

Ik ben sinds vorige week de gelukkige bezitter van de HTC Tytn met een KPN abbonement.
Maar ik krijg de MMS niet ingesteld ik kan wel versturen. Maar bij ontvangen krijg ik alleen de tekst. en als ik dan nogmaals op verzenden/ontvangen druk komt hij terug met de melding "fout"
(gprs en internetten lukt wel)

Ik heb met KPN alle instellingen doorgelopen en verder kunnen zij mij niet helpen want ze hebben zelf het toestel niet liggen om te testen.

Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft.
voor de rest vind ik het zeker een gaaf toestel.

• koksie
netblade schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:30:
[...]

Nee het is alleen mogelijk in WM5 om je gespreksvolume te verhogen tijdens een gesprek.
Dat zeg ik juist in mijn post die jij quote. no offense.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:20
Is de vario2 sneller/beter dan de mda pro?

• netblade

netblade

Sunrise

koksie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:51:
[...]

Dat zeg ik juist in mijn post die jij quote. no offense.
Oh sorry ;(

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Kix@$$ schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:31:
Is de vario2 sneller/beter dan de mda pro?
Kijk en vergelijk:

MDA Vario II - Specs
MDA Pro - Specs

Signature?

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben zelf sinds 2 maanden een zeer tevreden gebruiker van de Vario II. Nu heb ik een goede vriend die ook de HTC Tytn heeft en dus wil overstappen van zijn Nokia 9500 naar de Tytn. Echter de functie om zijn contacten op te slaan op de simkaart werkt op zijn Nokia niet.

Is er een methode om de contacten heel eenvoudig van de Nokia 9500 naar de Tytn te krijgen? Is het wellicht mogelijk via Outlook Express of is er een ander handig programmaatje ervoor?

je zou mij en hem er erg mee helpen!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Benn1e schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:52:
Ik ben zelf sinds 2 maanden een zeer tevreden gebruiker van de Vario II. Nu heb ik een goede vriend die ook de HTC Tytn heeft en dus wil overstappen van zijn Nokia 9500 naar de Tytn. Echter de functie om zijn contacten op te slaan op de simkaart werkt op zijn Nokia niet.

Is er een methode om de contacten heel eenvoudig van de Nokia 9500 naar de Tytn te krijgen? Is het wellicht mogelijk via Outlook Express of is er een ander handig programmaatje ervoor?

je zou mij en hem er erg mee helpen!
Heb begrepen dat de Nokia 9500 (of 9300?) contacten kan syncen met Outlook 2003. Zodra je deze contacten uit je 9500 in Outlook heb staan, kan je met behulp van ActiveSync heel simpel deze overzetten op je TyTn.

Signature?

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:20
Ja maar dat hoeft niet zoveel te zeggen. De MDA Pro is 500 Mhz maar ik vind hem erg langzaam...

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Mesh schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:03:
[...]

Heb begrepen dat de Nokia 9500 (of 9300?) contacten kan syncen met Outlook 2003. Zodra je deze contacten uit je 9500 in Outlook heb staan, kan je met behulp van ActiveSync heel simpel deze overzetten op je TyTn.
Dan ga ik dat even doorgeven, alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Benn1e op 15-02-2007 15:10 ]

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Kix@$$ schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Ja maar dat hoeft niet zoveel te zeggen. De MDA Pro is 500 Mhz maar ik vind hem erg langzaam...
Dat ligt aan de ROM die T-Mobile erop installeert. Dit heb ik al vaker gehoord en gelezen, werk er zelf namelijk. Als je alternatieve ROM installeert, bjiv van HTC, zal de perfomance issue zo verholpen moeten zijn. Echter gaat dit wel ten kosten van je garantie en is geheel op eigen risico.

Je kan ook wachten tot eind maart op de T-Mobile Ameo, dit toestel is namelijk een beter vergelijkbaar product met de MDA Pro dan de MDA Vario II.

Signature?

• netblade

netblade

Sunrise

Mesh schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:32:
[...]

Dat ligt aan de ROM die T-Mobile erop installeert. Dit heb ik al vaker gehoord en gelezen, werk er zelf namelijk. Als je alternatieve ROM installeert, bjiv van HTC, zal de perfomance issue zo verholpen moeten zijn. Echter gaat dit wel ten kosten van je garantie en is geheel op eigen risico.

Je kan ook wachten tot eind maart op de T-Mobile Ameo, dit toestel is namelijk een beter vergelijkbaar product met de MDA Pro dan de MDA Vario II.
Je moet wel met een bluetooth headset of de bijgeleverde headset bellen gezien er geen speaker voor telefonie op het toestel zit.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

netblade schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:48:
[...]

Je moet wel met een bluetooth headset of de bijgeleverde headset bellen gezien er geen speaker voor telefonie op het toestel zit.
Hoe kom je daarbij? Zag de Retail Manager van T-Mobile tijdje geleden al met dit toestel rondlopen en die kon gewoon via de microfoon / speaker bellen. Wordt ook niets voor niets verkocht als "telefoon".

Edit:

Van HTC Website:
Audio

Built-in/Dual, Hands-free (microphone and speaker)
Headphone: AMR/AAC/WAV/WMA/MP3 codec
Bron: http://www.htc.com/product/03-product_x7500.htm

Signature?

• netblade

netblade

Sunrise

Mesh schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:04:
[...]

Hoe kom je daarbij? Zag de Retail Manager van T-Mobile tijdje geleden al met dit toestel rondlopen en die kon gewoon via de microfoon / speaker bellen. Wordt ook niets voor niets verkocht als "telefoon".

Edit:

Van HTC Website:

[...]

Hmm ik had weer ergens wat anders gelezen maar dat maakt niet uit :).

Trouwens klein vraagje nog over de Vario2, zitten hier nu stereo speakers op, of enkel mono?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

netblade schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:10:
[...]

Hmm ik had weer ergens wat anders gelezen maar dat maakt niet uit :).

Trouwens klein vraagje nog over de Vario2, zitten hier nu stereo speakers op, of enkel mono?
Sound
Microphone: mono
Speaker: mono
Bron: http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=462

Erg handig dat "google" ;)

Signature?

• netblade

netblade

Sunrise

En op andere sites staat er weer doodleuk dat deze stereo heeft, newmobile.nl bijvoorbeeld.
Vandaar deze vraag.

Edit: Pocketinfo gaf me duidelijkheid, in hun review wordt gesproken over een klein speakertje aan de achterkant, geen stereo dus meer :(.
Hmm dat is dan een minpuntje tegenover mijn vario :(.

[ Voor 22% gewijzigd door netblade op 15-02-2007 16:28 ]

Anoniem: 178519

Mijn qtek 9100 is overleden, en met bijbetaling van 20 euro wordt ik over een paar werkdagen de trotse bezitter van een tytn!

Heb ff 1 vraag, mijn 9100 kon thuis geen verbinding maken met de experia box van KPN (draadloos internet) weet iemand of de tytn hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11

Crusader

Arc Nature

Mesh schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:04:
[...]

Edit:

Van HTC Website:

[...]

Op PocketPCClub zeggen ze toch echt dat die Ameo niet te hanteren is als normaal toestel:
Wat ik echter ook meteen constateerde is dat waar de Qtek 9000 nog wel met enig "fatsoen" aan je oor gehouden kan worden, dit met de T-Mobile Ameo dus gewoon niet kan. Dit is wat dat betreft met stip de spreekwoordelijke koelkast. Ook HTC is er niet van uitgegaan dat dit apparaat tegen het oor gehouden zal worden, en daarom heeft HTC ook eigenlijk gewoon maar meteen de speaker hiervoor weggelaten.
Bron: http://www.pocketinfo.nl/...obile-ameo-htc-x7500.html

Trouwens, ik las dat er mensen waren die niet konden MMS-en met de HTC uitvoering van de Vario 2 in combinatie met T-Mobile. Is dat inderdaad niet mogelijk of zijn dat incidentjes waarbij die personen verkeerde instellingen gebruiken?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Crusader schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:06:
[...]

Op PocketPCClub zeggen ze toch echt dat die Ameo niet te hanteren is als normaal toestel:
Zal ff kijken op werk wat intranet te vertellen heeft over de Ameo.
Trouwens, ik las dat er mensen waren die niet konden MMS-en met de HTC uitvoering van de Vario 2 in combinatie met T-Mobile. Is dat inderdaad niet mogelijk of zijn dat incidentjes waarbij die personen verkeerde instellingen gebruiken?
Kwestie van instellingen. HTC toestel heeft een andere Extended ROM, waardoor instellingen van T-Mobile handmatig moeten worden ingesteld. Kopieren van cabs wil ook nog wel es lukken, maar had er zelf juist meer problemen mee. Start menu helemaal wit enzo. Geen aanrader dus als je met WWE rom werkt.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
netblade schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:30:
[...]

heb een geen Tmobile vario2 (maar een normale HTC TyTn) met de volgende gegevens:
rom versie: 1.18.254.2
Rom datum: 07/22/06
platform: windows mobile 5.0 build 14955.2.3.0

is er een rom / windows mobile update waardoor de volume tijdens het bellen verbeterd? Want als je in het openbaar probeert te bellen kan je de andere nauwelijks verstaan (kan natuurlijk ook aan mijn gehoor liggen 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

b schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:21:
[...]

heb een geen Tmobile vario2 (maar een normale HTC TyTn) met de volgende gegevens:
rom versie: 1.18.254.2
Rom datum: 07/22/06
platform: windows mobile 5.0 build 14955.2.3.0

is er een rom / windows mobile update waardoor de volume tijdens het bellen verbeterd? Want als je in het openbaar probeert te bellen kan je de andere nauwelijks verstaan (kan natuurlijk ook aan mijn gehoor liggen 8)7 ).
Ik heb daar een mooie Jabra620 voor, heerlijk apparaat, ik hoop alleen dat de Vario2 wel wat sneller is zodat ik ook tijdens het luisteren naar een nummer voicedialing kan gebruiken :').

Er is wel een nieuwe rom zag ik op qtek.nl, even registeren/inloggen en je kunt deze downloaden _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door netblade op 16-02-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
Hoe zit dat met WM6? Als ik nu een TyTn koop met WM5, kan ik dan later deze nog upgraden naar WM6? of moet ik nu wachten totdat er (misschien) een TyTn uitkomt waar WM6 al ingebakken zit?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89401

Weet iemand of er een fijne (liefst freeware) tool is waarbij je kunt instellen dat er beter zicht is op gemiste oproepen? Nu, met de standaard instellingen, zie je alleen links onderin 'Melding', en dan moet je erachter komen dat je er een hebt gemist. Is het ook mogelijk dat je een soort van icoontje hebt? Bij een Nokia was dat wel handig, zag je altijd een telefoontje met een streep erdoor '1' (wist je dat je er 1 gemist had) en zo ook met een sms, envelopje met het cijfer erachter...

Who knows ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178519

Dagobert schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:41:
Hoe zit dat met WM6? Als ik nu een TyTn koop met WM5, kan ik dan later deze nog upgraden naar WM6? of moet ik nu wachten totdat er (misschien) een TyTn uitkomt waar WM6 al ingebakken zit?
ingebakken is natuurlijk een groot woord, je kan altijd een nieuwere rom erop zetten. deze zal als de originele release uitkomt te vinden zijn op de HTC site, maar je kan natuurlijk ook een cutom made rom pakken, die ook hier en daar te vinden zijn!

je bent wel al je instellingen kwijt met het upgraden van je rom, maar vaak is het het wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
Anoniem: 178519 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:21:
[...]

ingebakken is natuurlijk een groot woord, je kan altijd een nieuwere rom erop zetten. deze zal als de originele release uitkomt te vinden zijn op de HTC site, maar je kan natuurlijk ook een cutom made rom pakken, die ook hier en daar te vinden zijn!

je bent wel al je instellingen kwijt met het upgraden van je rom, maar vaak is het het wel waard!
Ik kan legaal de nieuwe ROM erop zetten? niet dat de garantie vervalt ofzo? en moet ik daarnaast nog aanpassingen maken in de PDA of is het een simpelweg een programmatje draaien en update die hap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Dagobert schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:36:
[...]

Ik kan legaal de nieuwe ROM erop zetten? niet dat de garantie vervalt ofzo? en moet ik daarnaast nog aanpassingen maken in de PDA of is het een simpelweg een programmatje draaien en update die hap?
WM6 is nog niet bevestigd voor de TyTN, er gaan alleen geruchten dat er test versies op de TyTN zijn gesignaleerd. Dus er is hoop dat er eerdaags een WM6 ROM beschikbaar komt.

ROM updates zijn alleen legaal, als ze door je eigen provider worden verstrekt. Als jij een HTC ROM op je T-Mobile MDA Vario II installeert en vervolgens problemen krijgt, kan je fluiten naar je garantie.

Zo is het beleid bij vrijwel alle providers.

Ga hier niet bespreken hoe je ROM updates moet installeren op je TyTN. Ga zelf maar es op onderzoek op xda.developers.com. O-)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

op xda.developers hebben ze helaas nog geen succes om de gps volledig te activeren op de mda vario II. Ben erg benieuwd of het nog echt gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Anoniem: 98389 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:28:
op xda.developers hebben ze helaas nog geen succes om de gps volledig te activeren op de mda vario II. Ben erg benieuwd of het nog echt gaat lukken.
De chip is precies hetzelfde als in de HTC Trinity, deze hebben ze ook uiteindelijk aan de praat gekregen. Lijkt me simpelweg kwestie van tijd, want er worden satelieten gevonden en en komt informatie uit de chip. Een geschikte driver zal dus uiteindelijk wel komen.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Mededeling:

We zijn alweer bijna bij het 5e deel aangekomen. Ik zou dan ook graag willen weten wat er nog mist in de TS en wat er dus, in het volgende deel, zeker bij hoort.

Laat me het weten via een DM. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 17:33

Shedman

Met het hart op de goede plek

Anoniem: 178519 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:53:
Mijn qtek 9100 is overleden, en met bijbetaling van 20 euro wordt ik over een paar werkdagen de trotse bezitter van een tytn!

Heb ff 1 vraag, mijn 9100 kon thuis geen verbinding maken met de experia box van KPN (draadloos internet) weet iemand of de tytn hetzelfde probleem heeft?
De ouders van mijn vriendin hebben ook een experiabox, en daar kom ik zonder problemen op met mijn TyTN.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 15:17

Martijn02

/* No Comment */

Anoniem: 89401 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:56:
Weet iemand of er een fijne (liefst freeware) tool is waarbij je kunt instellen dat er beter zicht is op gemiste oproepen? Nu, met de standaard instellingen, zie je alleen links onderin 'Melding', en dan moet je erachter komen dat je er een hebt gemist. Is het ook mogelijk dat je een soort van icoontje hebt? Bij een Nokia was dat wel handig, zag je altijd een telefoontje met een streep erdoor '1' (wist je dat je er 1 gemist had) en zo ook met een sms, envelopje met het cijfer erachter...

Who knows ? :)
Kijk eens naar pocketmax phoneAlarm die heeft dat soort functies, en je kan er zelf verschillende skins bijmaken als je wilt... Hij kan nog veel meer, en is shareware, maar er is ook een phoneAlarm lite.

http://www.pocketmax.net/phoneAlarm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Eindelijk heb ik dan ook mijn brodit active holder horizontal. En zoals al gewend van Brodit: perfecte pasvorm, stevig materiaal. Zaterdag in de auto ingebouwd. Stroomvoorziening achter het dashbord gebracht (zit een extra 12v aansluiting, had ik al eerder gemaakt ivm vorige pda). Heb er alleen nog geen foto's van. Zal proberen die vandaag even te maken.

Brakke Tytn foon cam pics (klikbaar) in schemerdonker (parkeergarage):

Afbeeldingslocatie: http://www.viperweb.nl/images/brodit_tytn_1.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.viperweb.nl/images/brodit_tytn_2.thumb.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door MR_VIPER op 19-02-2007 07:49 . Reden: Foto's bijgevoegd. ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209329

Vraag over de mda vario II
Door een error mijn vario 2 (hardreset gegeven)
Eerst deed internet connecten het niet.
Instellingen verandert zoals hier elders omschreven
ik heb weer web en walk maar de icoon U is een 3G geworden en het signaal is zwak
verder wil msn en en het werken via modem ->laptop niet werken
mis ik nog een instelling
oa Netbeheer moet ik onder kopje verbindingen geadvanceerd netwerk select bovenste staat
netwerk sel.
dan krijg je netwerkbeheer
in het venster staat T-mobile Internet

er onder in venster
Mijn werk-netwerk <- moet dit zo blijven of ook verandert worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116985

even een vraagje over het afspelen van filmpjes op de MDA Vario II:

Hiervoor had ik de MDA Vario I, en die speelde met TCPMP alles gewoon goed af (pracht programma, lekker simpel maar werkt super)

Nu heb ik dat programma dus ook op de Vario II gezet in de veronderstelling dat alles super zou werken. Nu gaat het installeren perfect, maar als ik een bestand wil afspelen start ik het programma, bestand, open bestand....
en als ik dan het bestand heb geselecteerd, en druk op ok dan begint mijn scherm op en neer te schudden als een gek.

Iemand hier een oplossing voor ? (ligt het aan het programma?, hebben jullie een alternatief?, of licht het gewoon aan mijn ppc ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209329

Wie heeft er info
Heb een hardreset gegeven MDA VARIO II
En nu wil hij niet meer connecten internet (web and Walk)
Zal wel weer over het topic heen lezen. excuses voor deze vraag dan
Maar kan iemand mij helpen ,daar ik mischien een instelling over het hoofd zie.
Hij wil dus niet meer online met internet.
Zelfs de T-mobile gebeld maar deze weten het ook niet te vertellen via de telefoon
ze sturen me naar de site
http://www.t-mobile-academy.nl/
Wat doe ik fout de hardreset is goed verlopen alles werkt .
Telefoneren de anderre prg's maar online surfen wil niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je hem terug zet naar de fabrieksinstellingen, dan zouden toch ook je Web 'n Walk instellingen weer goed moeten zijn ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:45

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Heb al even zitten zoeken, oa op dit deel van dit topic, maar ik kan de oplossing niet zo snel vinden.

Heb een MDA Vario 2, net als de rest van mijn collega's. Op kantoor hebben we een juist geconfigureerde Exchange server met SP2 en een CA aangeschaft. Mijn baas en een collega hebben DirectPush ook prima werkend, echter bij mij werkt het niet. Heb alle instellingen vergeleken, zijn allen hetzelfde.
Wanneer ik Active Sync in stel op om de X-aantal minuten synchroniseren, werkt het prima. Maar ik wil graag dat de Email gepusht wordt op het moment dat er een nieuwe Email is, dat werkt gewoon niet. Wanneer Active Sync ingesteld staat met DirectPush ingechakeld, dan komt er simpelweg gewoon niets binnen. Als ik ook kijk wanneer er voor het laatst gesynchroniseerd is, dan blijft de tijd/datum onveranderd.

Aangezien het bij mijn baas + collega wel werkt lijkt het mij stug dat het aan de config van Exchange of de Firewall op kantoor ligt. Iemand een suggestie? Wanneer ik handmatig kan synchroniseren, kan ik toch stellen dat het certificaat ok is?

PS: ik heb omdat ik het niet werkend kreeg al een hardware reset uitgevoerd, hetgeen dus niet geholpen heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Daylights op 18-02-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Shedman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:05:
[...]

De ouders van mijn vriendin hebben ook een experiabox, en daar kom ik zonder problemen op met mijn TyTN.
Ben met de TyTN nog geen netwerk tegengekomen waar ik niet op kon...

Verder wel nieuwe irritante features tegengekomen:
• tijdens gesprek omschakelen van headset naar handset op geen enkele manier mogelijk
• soms gaat het ding ineens een uur lang (vanmiddag getest) bliepjes uitwisselen met het netwerk. Elke seconde een pulsje. Slaat totaal nergens op 8)7 Even bellen en het is weg (GPRS niet mogelijk totdat je dat hebt gedaan trouwens!). Elke seconde een bliepje, alsof hij geen contact kan maken met het netwerk. Lijkt op fout in radio-ROM ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:52

Geckoo

Good news, everyone!

De roms van XDA-developers dreigen te verdwijnen! Mocht je je toestel nog steeds niet hebben geupdate met een nieuwe ROM dan zou ik willen adviseren in ieder geval alvast wat ROMS te downloaden!
en de petitie te tekenen!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geckoo schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:59:
De roms van XDA-developers dreigen te verdwijnen! Mocht je je toestel nog steeds niet hebben geupdate met een nieuwe ROM dan zou ik willen adviseren in ieder geval alvast wat ROMS te downloaden!
en de petitie te tekenen!
Wat een bullshit, alsof je bij aanschaf van het apparaat nog niet dik genoeg ook aan Microsoft betaalt? :{

Verwante vraag: zijn er al linux-images voor de HTC TyTN te krijgen? :o Dat móet haast wel beter zijn dan Windows Mobile (iedereen hier weet intussen wat voor hekel ik heb aan WM5 :+ terwijl ik WinXP op de desktop best een goed OS vind trouwens ;) :D)

[ Voor 18% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-02-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Van pocketinfo.nl

ActiveSync 4.5 is alleen geschikt voor gebruikers van Windows XP, want op Windows Vista zul je het nieuwe Windows Mobile Device Center moeten gebruiken. ActiveSync 4.5 is stabieler en sneller. Het kopiëren van bestanden naar je mobiele apparaat via ActiveSync was altijd frustrerend traag, maar is met versie 4.5 iets verbeterd. Ook zijn een aantal functies toegevoegd waar systeembeheerders en bezitters van een Microsoft Exchange-server iets aan hebben: Direct Push-technologie wordt ondersteund, je kunt lokaal je apparaat wissen en aanmelden op basis van certificaten. Je moet dan wel beschikken over een server met minimaal Microsoft Exchange 2003 en Service Pack 2 en op het mobiele apparaat moet Windows Mobile 5 met het Messaging and Security Feature Pack aanwezig zijn.

Maar er ontbreken ook functies: zo wordt Outlook 2000 niet meer ondersteund en raadt Microsoft aan om te upgraden naar Outlook 2003. Sommigen denken dat dit een aanwijzing is dat apparaten met Windows Mobile 6 zullen worden geleverd met Outlook 2007 op cd. Een andere functie die is verwijderd is het op afstand synchroniseren via Wi-Fi of een LAN. Dit is gedaan omdat zakelijke klanten klaagden dat dit teveel beveiligingsrisico's met zich meebracht. Twee andere zaken die helaas zijn verdwenen: de mogelijkheid om database-bestanden en fontbestanden te converteren zodat je ze op je Windows Mobile-apparaat kunt gebruiken.

Downloads en meer info:

http://www.microsoft.com/...ivesync/activesync45.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116985 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:44:
even een vraagje over het afspelen van filmpjes op de MDA Vario II:

Hiervoor had ik de MDA Vario I, en die speelde met TCPMP alles gewoon goed af (pracht programma, lekker simpel maar werkt super)

Nu heb ik dat programma dus ook op de Vario II gezet in de veronderstelling dat alles super zou werken. Nu gaat het installeren perfect, maar als ik een bestand wil afspelen start ik het programma, bestand, open bestand....
en als ik dan het bestand heb geselecteerd, en druk op ok dan begint mijn scherm op en neer te schudden als een gek.

Iemand hier een oplossing voor ? (ligt het aan het programma?, hebben jullie een alternatief?, of licht het gewoon aan mijn ppc ;( )
Updatetje:
Muziek afspelen (.mp3) doet hij wel gewoon goed... en als ik een .mpg converteer met PocketDivX dan schud hij nog..

2nd update:
Oplossing gevonden :)
Op een archived forum van CC staat dat het ligt aan de ATI decoder, ipv. daarvan zet je bij: Opties -> Video -> het vinkje bij "Raw FremeBuffer" aan.

Dan werkt het perfect :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 116985 op 19-02-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Mijn oplader is getolen.... Weet iemand waar ik een nieuwe kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117563

Sulo schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 02:25:
http://www.expansys.nl/htc/p_htc_item.aspx?i=138206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11

Crusader

Arc Nature

Sulo schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 02:25:
Terwijl de telefoon zelf veel interessanter is om te jatten... wat moet iemand nou met een oplader?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.