Het 7900GTO Discussietopic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.561 views sinds 30-01-2008

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Klunssmurf schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:46:
[...]

Bij Salland automatisering verkopen ze flexibele sli-bridges van Supermicro, ik heb deze ook gebruikt, past altijd en van zeer goede kwaliteit.
Moet waarschijnlijk apart besteld worden en is ook niet zo goedkoop.

Klik

:o
Besef net dat ik de regels van 't topic heb overtreden.
Als de link voor de sli-bridge wegmoet, laat 't dan ff weten.(Heb 'm vermeld omdat ie erg lastig te vinden is)
Om je gerust te stellen, dit zijn de regels:
O.a not done is:
- Vermelden waar kaarten beschikbaar zijn.
- Vermelden wanneer jij je kaart hebt of wanneer je hem hebt besteld
- Simpele vragen stellen die je terug kan vinden in de startpost (overclocken bijvoorbeeld!)
- Je score in 3DMark tegenvalt en je afvraagt wat je hieraan kan doen.(zie de 3DMark-FAQ)
- Vragen hoe deze kaart tegen kaart X presteert, hiervoor heb je google en reviews!
Er staat dat je niet mag vermelden waar kaarten beschikbaar zijn. Dat is niet hetzelfde als een SLI-brug ;)
Maar heb inmiddels via V&A al iets geregeld. Dus dat komt wel goed. En in principe heb je wel een beetje gelijk, dit is wel een beetje offtopic. Sorry hiervoor!
Als goedmaker zal ik van de week mijn SLI-resultaten posten :P

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 17:59
Gurneyhck schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 21:32:

Als goedmaker zal ik van de week mijn SLI-resultaten posten :P
En foto`s ;)

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:50:
Ik heb mijn kaartje nu ook binnen. Erg fijn dingetje. Hij is snel: ik had hiervoor een Geforce 6600GT met iets opgevoerd geheugen vanuit de fabriek, maar GTA:SA met AA in 1920*1200.. Iets teveel gevraagd ;). Op deze kaart draait het perfect. Dan boeien benchmarks me verder niet zo heel veel meer, ik heb liever dat mijn systeem stabiel is, en het is snel zat voorlopig.

Hij is stil: en als ik dat zeg is het ook echt zo. Ik kan nog zeiken over Zalman en AC koelers..

Hij is cheap..

Hij is wel groot. Ik heb een Sonata (eerste versie), en alle casefans geïnstalleerd. De fanguard voor de fan die voor de harddisks zit is opeens heel snel zijn geld terug aan het verdienen: deze houdt namelijk de PCIe powerkabel uit de casefan, die zit er strak tegenaan gedrukt! Maar, het past precies. De rounded PATA kabel richting mijn optische drives is ook geplet, maar je moet er iets voor over hebben :Y).

In apparaatbeheer staat bij mij overigens wel gewoon een "NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO", dus niet de GT zoals anderen dat hadden. Ik draai nVidia forceware 91.47 (geen beta).

Ik zit echter nog met 2 dingetjes:

DOT - Dynamic Overclock Troep. Ik wil niet overclocken en ik wil al helemaal niet dat MSI dat voor mij gaat doen: m'n rug op! Ik gok echter dat deze troep in de MSI software zit, niet in de hardware, en ik hier geen last van heb als ik de MSI CD in z'n hoesje laat en gewoon de drivers van nvidia.com gebruik?

In het hoesje stond iets dat deze kaart ondersteuning heeft voor Macrovision (het heeft iig een licentie op de "technologie". Is dat echt zo? Ik wil natuurlijk wel YouTube filmpjes opnemen op tape met een VCR aangesloten op de TV-out. Nee, niet echt, maar ik wil het kúnnen. Misschien wil ik nog eens gamefilmpjes zo opnemen (kan als je lange filmpjes op wilt nemen handiger zijn dan via captools ivm. diskspace, heb het vroeger op soortgelijke manier gedaan). Output dit ding constant Macrovision baggerzooi of niet?
Ik heb eerst die MSI driver geinstalleerd, en daarna toch de nVidia eroverheen gedaan, maar volgens mij werkt het allemaal naar behoren.
Die DOT staat standaard uit dus geen last hiervan. Je hebt iets van 6 levels waar je hem op kan zetten (van private naar commander o.i.d.) maar dit kan je volgens mij beter uit laten staan ook. Dat van Macrovision weet ik niet, ik heb hier een Hauppage TV kaartje om alles op te nemen en af te spelen en het bevalt me wel.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

• Dekar
Ik heb nu gemerkt dat mijn GTO'tje gemakkelijk GTX speeds aankan, is het misschien een idee om hem te flashen naar GTX speeds en kijken of hij hiermee beter presteert?
Als dat zo is, wat wordt dan precies met een videokaart flashen bedoelt? Alle drivers deïnstalleren en een GTX driver installeren? of werkt het veel anders? Ik wil kijken of ik een paar honderd punten meer in 3dmark06 kan halen als ik hem naar GTX flash.
/EDIT: Bij nader inzien doe ik dit liever niet, ik heb net een review gevonden waarin er slechtere scores waren gehaalt. Het probleem was dat de GTX op hogere voltages loopt, alleen na de GTX flash bleef hetzelfde voltage van de GTO, dus qua prestaties ga je er niet op vooruit, en je bent je garantie kwijt. Ook heb ik een linkje gezien met een GTO BIOS met strakkere memory timings, maar dit bleek ook geen enkele prestatiewinst op te leveren.

[ Voor 34% gewijzigd door Dekar op 05-11-2006 16:03 ]

• Gurneyhck
Dekar1 schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:19:
Ik heb nu gemerkt dat mijn GTO'tje gemakkelijk GTX speeds aankan, is het misschien een idee om hem te flashen naar GTX speeds en kijken of hij hiermee beter presteert?
Als dat zo is, wat wordt dan precies met een videokaart flashen bedoelt? Alle drivers deïnstalleren en een GTX driver installeren? of werkt het veel anders? Ik wil kijken of ik een paar honderd punten meer in 3dmark06 kan halen als ik hem naar GTX flash.
/EDIT: Bij nader inzien doe ik dit liever niet, ik heb net een review gevonden waarin er slechtere scores waren gehaalt. Het probleem was dat de GTX op hogere voltages loopt, alleen na de GTX flash bleef hetzelfde voltage van de GTO, dus qua prestaties ga je er niet op vooruit, en je bent je garantie kwijt. Ook heb ik een linkje gezien met een GTO BIOS met strakkere memory timings, maar dit bleek ook geen enkele prestatiewinst op te leveren.
Dit klopt en kon je ook al terugvinden in het vorige topic. Dit heeft Killed-1 namelijk allemaal al uitgeprobeerd. Toch ben ik wel benieuwd naar de review, dus kun je even een linkje posten? :)

Voor de rest zou ik zelf geen bios inflashen. GTO heeft al strakkere timings dan de GTX dus dat is ook niet aan te raden. En hoe strakker de timings hoe minder ver je je geheugen kan overclocken. Dus hou het gewoon bij overclocken. Wil je nog meer, dan valt een voltmodje natuurlijk altijd aan te raden >:)

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik dacht ik zal ook eens voor de gein gaan benchmarken.
Dit zijn de 3DMark06 resultaten:

@Stock
4744 (ik weet het niet precies meer, maar die 47xx wel)

@optimale settings volgens coobits (760/700)
5216

Dat is nog al een verschilletje lijkt me. _/-\o_ Het enige wat ik gedaan heb is de MSI drivers vervangen door de Nvidia drivers en op de 'optimale' instellingen gezet.

De rest van mijn systemspecs:
E6400 @2.13 - Asus P5W DH Deluxe - 1024 DDR2-800
Binnenkort prik ik er nog een reepje DDR2 bij, eens kijken wat het dan voor verschil maakt.
Ik ga me ondertussen ook verdiepen in het overklokken met weinig moeite van de CPU enzo.

• Dekar
Trasos schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:00:
Ik dacht ik zal ook eens voor de gein gaan benchmarken.
Dit zijn de 3DMark06 resultaten:

@Stock
4744 (ik weet het niet precies meer, maar die 47xx wel)

@optimale settings volgens coobits (760/700)
5216

Dat is nog al een verschilletje lijkt me. _/-\o_ Het enige wat ik gedaan heb is de MSI drivers vervangen door de Nvidia drivers en op de 'optimale' instellingen gezet.

De rest van mijn systemspecs:
E6400 @2.13 - Asus P5W DH Deluxe - 1024 DDR2-800
Binnenkort prik ik er nog een reepje DDR2 bij, eens kijken wat het dan voor verschil maakt.
Ik ga me ondertussen ook verdiepen in het overklokken met weinig moeite van de CPU enzo.
Heb je je processor geOCed? Met mijn E6600 @ 3Ghz behaalde mijn kaartje stock net iets over de 6000, en OCed 6828. Dus als je zo'n royale moederbord hebt met een lekkere C2D processor lijkt het mij dat er wel een hogere score uit te krijgen is. Een extra 1g geheugen zal misschien ook wel de score opkrikken :9 .

@Gurneyhck: Damn kan site ff nie terugvinde, moet ik later toch op terugkomen...

Ik wil die 7000 ook een keer halen, dus even nog een beetje tweaken 8)

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nee, voor de rest is er niks geOCed.
Daar ben ik me nog in aan het verdiepen.
Maar er is veel winst te behalen met kleine aanpassingen als ik het zo allemaal lees, vooral voor de C2D cpu`s.

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ziet er wel interessant uit als vervanging voor mn 6600 GT (die was sowieso alleen maar als tijdelijk bedoeld). Probleem is alleen dat ik nog met een amd 3200+ zit, kan die hopelijk nog een beetje opschroeven van 2.0 ghz naar 2.2+ maar ben bang dat dat nog niet veel gaat helpen en de GTO een beetje overkill is :z

Voor zover ie uberhaupt nog te krijgen is natuurlijk, maargoed prijzen van andere kaarten zullen ook wel omlaag gaan als de 8800 eenmaal een beetje verkrijgbaar is. Of ik wacht nog iets langer en koop ook meteen een intel C2D erbij met een 8800 oid videokaart... Keuzes keuzes :X

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat laatste zou ik doen ja. Die processor van je zal zeker een bottleneck worden. Spaar dan nog even door voor een grote upgrade.

/offtopic.

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Even voor diegene die met een c2d e6600 @ 3GHz en intel 975 draaien, de hoge 3dmark score van m'n stockspeed 7900GTO (7000+ single) bereik je met de SLI-mod drivers, met andere drivers is het ons ook niet gelukt, of 't met de 965 werkt moet je zelf proberen.

Zie dit draadje voor de download.

Klik!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 08:14
Hello.

Ik heb gisteravond is even zitten tweaken aan dat pctje van me.

Ik heb de core op 715 gekregen . en de men op 730 niet echt hard. maar goed voor mij.

Mijn cpu is een amd 3000+ en die kreeg ik op 2.7ghz. ik zat nog wat te klote met mijn geheugen. deze kreeg ik maar niet werkend in 1T nadat ik een beetje heb lopen draaien met de bankjes kreeg ik hem op 290 1T en dat was te merken in men snelheid en scores.

Mijn scores.

3dmark03 = 22671
3dmark05 = 10611
3dmark06 = 5361

Ik vindt dat die scores best behoorlijk zijn ivm mijn cpu. Alles games draaien perfect. en dat was toch wel de bedoeling van deze aankoop.

Enige nadeel vindt ik dat mijn geheugen niet zo hoog wilt clocken. zou het niet 24/7 gebruiken maar een beetje hoger mag best. maar helaas.

goofy

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 19:06
Offtopic...

[ Voor 109% gewijzigd door Jumpman op 07-11-2006 13:05 ]

• Klunssmurf
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:53:
In afwachting van de onderdelen, kan ik niet wachten om te gaan benchmarken.

1x Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
1x Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
1x Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
2x Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
1x MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E
1x Seagate Barracuda 7200.10 320GB HDD SATA II 16 MB
1x NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart)

Alles was gisteren voorradig, dus met een beetje geluk heb ik alles morgen binnen. :)
Probeer dan maar eens de sli-mod drivers op je schone instalatie, ook al draai je single, dan krijg je ook een lekker vette score (7000+) op stockspeed met (videokaart) cpu @ 3GHz
Welke snelheid ga je met je cpu draaien?

• ikbengoofy
  • Laatst online: 09-06 08:14
Ik vroeg me is af..

Als ik nou is de GTO bios aanpas. en de timings van de GTX erin zet en flash. zou ik dan men geheugen hoger krijgen dan 730? en dan ook hogere scores halen? of zou het totaal geen nut hebben?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• RoD
  • Niet online

RoD

ikbengoofy schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:28:
Ik vroeg me is af..

Als ik nou is de GTO bios aanpas. en de timings van de GTX erin zet en flash. zou ik dan men geheugen hoger krijgen dan 730? en dan ook hogere scores halen? of zou het totaal geen nut hebben?
Er is hier al behoorlijk wat besproken over de GTX bios. Veel winst haal je er niet uit, blijkt uit wat Killed-1 haalt met de GTX bios. Maar probeer het eens zou ik zeggen, wellicht haal jij wel dikke winst met de GTX bios.
* RoD is nog steeds benieuwd naar meer ervaringen met de GTX bios.

• Klunssmurf
  • Niet online
ikbengoofy schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:28:
Ik vroeg me is af..

Dan flash je dus een bios in wat niet geschreven is voor 't Samsung geheugen.
Ik denk dat dat ook een reden is waarom er met een GTX bios nauwelijks verschil is.

Als je dan toch wat met je bios wil doen kan je misschien beter 't bestaande zelf aanpassen.
Hoe dat moet weet ik niet, maar misschien dat je iemand kan vinden die dat wel kan.

• Perzikvrucht
Klunssmurf schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:09:
[...]

Probeer dan maar eens de sli-mod drivers op je schone instalatie, ook al draai je single, dan krijg je ook een lekker vette score (7000+) op stockspeed met (videokaart) cpu @ 3GHz
Welke snelheid ga je met je cpu draaien?
Dus de sli drivers zijn beter dan de standaard nvidia drivers(die nu op hun site staan)?
Ik heb ook een gto, maar gebruik altijd(elke videokaart van nvidia) de normale drivers.

Waar kan ik precies de sli drivers vinden?
Zijn deze beter dan standaard drivers?
En zijn deze beter dan modded drivers? _/-\o_
En dat kan zonder problemen, sli drivers voor non-sli kaart?

ik haal nu:

2005 @ 650/1400:

11177 punten
miss dat er nog wat meer uit te halen is, alhoewel ik natuurlijk de core speeds nog kan overklokken :+

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 07-11-2006 17:17 ]

• KillaZ
  • Laatst online: 12:27
ik zit dus te twijfelen of ik een 7900 GTO of een 7950 GT koop, niet omdat de GTO beter is maar meer omtrend de beschikbaarheid van deze kaart. Aangezien een sli moederboard 2 identieke kaarten nodig heeft vraag ik me af of de 7900 GTO over 3/4 jaar nog te koop is......anders ga ik voor de 7950 GT.
Iemand duidelijkheid daarover?

K to the KillaZ

Verwijderd

die 7900gto is duidelijk niet meer beschikbaar..
dus je hebt maar 1 keus

• Dekar
Klunssmurf schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:51:
Even voor diegene die met een c2d e6600 @ 3GHz en intel 975 draaien, de hoge 3dmark score van m'n stockspeed 7900GTO (7000+ single) bereik je met de SLI-mod drivers, met andere drivers is het ons ook niet gelukt, of 't met de 965 werkt moet je zelf proberen.

Zie dit draadje voor de download.

Klik!
Zekers het proberen waard! Ik post later 3dmark06 scores... Deze gast heeft trouwens wel GT's en geen GTO's maar toch. Ik ga het ff chekke :P

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
[b][message=26803544,noline]

2005 @ 650/1400:

11177 punten

miss dat er nog wat meer uit te halen is, alhoewel ik natuurlijk de core speeds nog kan overklokken :+
Zoveel? Wat heb je verder voor systeem?

• Klunssmurf
  • Niet online
Ja hoor je kan gewoon de SLI-MOD drivers gebruiken, het enige wat je niet (kan) doen is sli activeren met een single kaart.
Je krijgt verder de melding dat er een 7900GT in je systeempje zit, maar wie maalt daar nou om met zulke scores.

Ik zie dat er gebenched wordt met 3dmark 2005, nog even voor de duidelijkheid,
Ik heb gebenched met 3dmark2006.

• RoD
  • Niet online

RoD

ApOE schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:41:
[...]

Zoveel? Wat heb je verder voor systeem?
Mwa, veel. Er zijn veel mensen die hoger hebben gehaald hoor :) Heb al scores van 13000 gezien. Ik haalde zelf bijna 12000 met 700/1780.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45
Klunssmurf schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:11:
Je krijgt verder de melding dat er een 7900GT in je systeempje zit, maar wie maalt daar nou om met zulke scores.
Het is misschien wel interessant om je eens af te vragen waar die hogere scores vandaan komen? Met welke driverversie vergelijk je dit? Want die modded drivers zijn gebaseerd op oude drivers.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb die gemodde drivers even geprobeerd, maar mijn peformance werd er niet veel meer op, het scheelde bij 2005 net 50 punten ofzo (ging er dus iets op vooruit) en bij 2006 scheelde het net 10 punten... :S dus hier valt ook niet echt winst mee te behalen

• Klunssmurf
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:40:
[...]

Het is misschien wel interessant om je eens af te vragen waar die hogere scores vandaan komen? Met welke driverversie vergelijk je dit? Want die modded drivers zijn gebaseerd op oude drivers.
De vergelijking hebben we alleen maar kunnen maken onder single mode, (logisch, anders hadden we die mod drivers niet nodig).

We gebruiken dus de 85.96 mod.

Vergelijking was met de volgende drivers, alle origineel nVidia:

-91.33 Béta
-93.71 WHQL
-91.47 WHQL
-91.31 Béta en WHQL

Ik ben er nog een paar vergeten, maar deze hebben we zeker getest.
Iedere keer dat er een we een nieuwe driver hebben geinstaleerd is dit voorafgegaan door een verse ghost image op een volledig geformateerde HDD.
Het enige wat nog reste was 't toevoegen van de videokaart drivers.
Met de 91.33 Béta kwamen we tot 6700 punten.
Het verschil met de mod drivers is dus enorm groot.
Onder full load zijn de temps 11 graden hoger met mod drivers vergeleken met de rest van de drivers.
Dus ik denk niet dat 't een bug is.(Extern gemeten met multimeter)

• Dekar
Dekar1 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:25:
[...]

Zekers het proberen waard! Ik post later 3dmark06 scores... Deze gast heeft trouwens wel GT's en geen GTO's maar toch. Ik ga het ff chekke :P
et oude drivers er af, modded er op en een klein verschil in prestaties in positieve zin, alleen kreeg ik toch wat meer moeite om hem net zover te OCen om een of andere reden. de GTO @ GTX speeds haalde waarschijnlijk door gemaakte rekenfouten daarom ook een lagere score... Met mijn MSI drivers kom ik toch nog het hoogste uit in 3dmark06 maar over het algemeen zijn de scores vrij dicht bij elkaar dus volgens mij maakt het ook allemaal niet echt veel uit.

Wel typisch dat jij met de E6600 @ 3Ghz en de GTO op stock zoveel hogere scores haalt als de rest, 7000+. mijn E6600 staat op 333Mhz FSB, en dus ook op 3Ghz, maar m'n kaartje op 700/17xx haalt net de 6800.

Zou het echt zo afankelijk zijn van de chipset? Ik heb overigens maar een MSI P965 Neo moederbordje...

• Klunssmurf
  • Niet online
Ons mobo is een Asus P5W DH DeLuxe.

Wat is eigenlijk de freq. van je pci-express? wij draaien nu op 116

Verwijderd

Is de GTO niet meer te koop las ik net?
Kan iemand dat bevestigen?
// dus wel

Zijn deze kaarten maar tijdelijk beschikbaar?
of kan ik nog rustig wachten op de geforce 8, en dat de prijzen nog meer dalen?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 00:40 ]

• Klunssmurf
  • Niet online
Is idd bij veel winkels uitverkocht, dus je moet goed zoeken.
Succes!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:15
onzin; ik heb vandaag nog naar een webshop gemailt en die hadden 'm nog ruim voorraadig...

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Zijn deze kaarten maar tijdelijk beschikbaar?
of kan ik nog rustig wachten op de geforce 8, en dat de prijzen nog meer dalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 00:48 ]

• Dekar
Klunssmurf schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:58:

weet ik zo niet, waar kan ik dat checken? en evt. verhogen?

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-07 15:27
Ik heb deze kaart nu ook 1week maar nu zit ik met het volgende probleem, zodra ik Hardware Acceleration aanvink in powerdvd en windvd dan freezed mijn pc, en moet ik reset button indrukken.

Wat ik al gedaan heb is windows opnieuw geinstalleerd met de laaste nvidia drivers zowel van chipset als videokaart maar het probleem blijft.

Specs pc
Msi K8N Neo4-f v3
2x 512 xms corair mem (400Mhz)
amd athlon 3200+
MSI nx7900gto 512MB
Voeding Coolermaster 500W eXtreme Power.

Edit\\ met me oude radeon x550 werkt hardware acceleration wel.

[ Voor 6% gewijzigd door devil-strike op 08-11-2006 13:27 ]

• Gurneyhck
Klunssmurf schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:58:

Geeft dit veel snelheidsvoordeel je pci-e bus verhogen? Misschien kun je ff het verschil testen tussen de standaard 100mhz en 116mhz? 8)

edit:
SLI-brug geinstalleerd :9
Een snelle bench in 3dmark2006 op 704/1680:

8617 3dmarks
SM 2.0 3932
HDR/SM 3.0 4189
CPU Score: 1856

[ Voor 16% gewijzigd door Gurneyhck op 08-11-2006 15:44 ]

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:14

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb mijn kaart nu ook binnen en heb direct een 3dmark05/06 test laten lopen.
Mijn specs:
Core 2 Duo E6400
Asrock 775Dual-VSTA dus een x4 pci-e slot
en natuurlijk de 7900GTO

05: 9729
06: 4292

Ik vind dit toch nette scores gezien het een x4 pci-e slot is en dus een bottlenock is. Ook de chipset op dit bord is niet optimaal. Toch vind ik dit super voor een tussenstap bordje!

• Dekar
Gurneyhck schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:32:
[...]

Geeft dit veel snelheidsvoordeel je pci-e bus verhogen? Misschien kun je ff het verschil testen tussen de standaard 100mhz en 116mhz? 8)

edit:
SLI-brug geinstalleerd :9
Een snelle bench in 3dmark2006 op 704/1680:

8617 3dmarks
SM 2.0 3932
HDR/SM 3.0 4189
CPU Score: 1856
waar kan je deze verhogen?

Verwijderd

Modbreak:Topicwaarschuwing staat er ook niet voor niets, wel?

[ Voor 80% gewijzigd door Mentalist op 08-11-2006 18:58 ]

• Mentalist
  • Laatst online: 17-06 10:46

Mentalist

[avdD]

devil-strike schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:26:
Ik heb deze kaart nu ook 1week maar nu zit ik met het volgende probleem, zodra ik Hardware Acceleration aanvink in powerdvd en windvd dan freezed mijn pc, en moet ik reset button indrukken.

Wat ik al gedaan heb is windows opnieuw geinstalleerd met de laaste nvidia drivers zowel van chipset als videokaart maar het probleem blijft.

Specs pc
Msi K8N Neo4-f v3
2x 512 xms corair mem (400Mhz)
amd athlon 3200+
MSI nx7900gto 512MB
Voeding Coolermaster 500W eXtreme Power.

Edit\\ met me oude radeon x550 werkt hardware acceleration wel.
Hardware accel heeft geen zin voor MPEG2 (niet op alles vanaf een XP2500+ iig), dus laat het dan uit. Alleen voor h.264 is het mogelijk nodig, maar daar is je 3200+ weer in de meeste gevallen sowieso te traag voor.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Perzikvrucht
Dekar1 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:38:
[...]

waar kan je deze verhogen?
in je bios :)...
Ik moet nog even de sli drivers installeren, maar ga eerst ff stock benchen, kijken of ik er wel voordeel uit haal :P

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-07 16:20
Had ik die GTO 2 x besteld omdat ie in België niet meer voorradig was, heb ik em alsnog (2 keer) gekregen. Zit ik nu met 2 GTO's... :?
Waar kan ik die het beste verkopen? Vraag enkel de aankoopprijs die ik heb betaald...

Ciao!

Experience the mountains!

Verwijderd

Jongens, kunnen julie mij vertellen als deze kaart altijd te verkrijgen is?
of is dat maar tijdelijk?
En wat gaat er gebeuren als de geforce 8 beschikbaar is?
Worden de prijzen dan goedkoper?
Of zullen uit eindelijk de prijzen gaan dalen dat ik voor het zelfde gedl 250 euro al een GTX kan kopen?

Wie kan mij hier helpen?

• TEAMIKKE
  • Niet online
Naar mijn weten is het een limited kaart zeg maar. Zullen dus maar een X aantal gemaakt van worden. Weet ik echter niet zeker. Uiteraard worden ze goedkoper als er weer wat beters komt maar als je zo gaat redeneren zul je altijd wachten en nooit wat kopen ;) Gewoon kopen dus als hij zo duur is als dat jij er geld voor wilt geven.

• Klunssmurf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:58:
Jongens, kunnen julie mij vertellen als deze kaart altijd te verkrijgen is?
of is dat maar tijdelijk?
En wat gaat er gebeuren als de geforce 8 beschikbaar is?
Worden de prijzen dan goedkoper?
Of zullen uit eindelijk de prijzen gaan dalen dat ik voor het zelfde gedl 250 euro al een GTX kan kopen?

Wie kan mij hier helpen?
Sorry, maar hier ga ik geen antwoord opgeven.
Kijk eens wat rond en je zal 't antwoord zelf vinden.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:10

Pinjataaa

Hit me!

Oeps verkeerde post.. Reageerde op iets van pagina 1

Ik zal ff mijn pci-e poort hoger zetten, kijken of mijn score verbeterd!

Edit:
Test uitslagen 3Dmark06

AMD Athlon X2 4600+
2x 512MB DDR400 CL3
1x 7900GT @ 700 GPU en 850 Mem
2x 80GB SATA2 RAID 0

Test 1: Zonder PCI-e clock [6493 3dmarks]
Screenshot:Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/4673/testzonderpcieclockts1.th.jpg
3Dmark06 Link: http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6836075

Test 2: Met PCI-e clock (115Mhz) [6491 3dmarks]

Screenshot: Afbeeldingslocatie: http://img286.imageshack.us/img286/2822/testmetpcieclockxl7.th.jpg
3Dmark06 Link: http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6836186

Conclusie: Nee, heeft geen nut? Toch?

[ Voor 253% gewijzigd door Pinjataaa op 08-11-2006 21:14 ]

Verwijderd

Klunssmurf schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:29:
[...]

Sorry, maar hier ga ik geen antwoord opgeven.
Kijk eens wat rond en je zal 't antwoord zelf vinden.
Reageer dat helemaal niet |:(

Het ging me er om dat ik niet straks een miskoop doe, omdat de GF8 er alweer is, en de prijzen van de GF7 GTX Straks het zelfe is als de GTO...

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is wel te verwachten dat de prijzen van de oude reeks omlaag gaan ja, omdat de oude topmodellen er dus uitgaan voor de nieuwe en de winkels van de oude kaarten afwillen. Zit ik zelf ook een beetje op te wachten, omdat de GF8 er nu echt aan komt.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:07

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:17:
[...]

Reageer dat helemaal niet |:(

Het ging me er om dat ik niet straks een miskoop doe, omdat de GF8 er alweer is, en de prijzen van de GF7 GTX Straks het zelfe is als de GTO...
Lees het topic dan ook even ;)

De GTO serie is een rits afgedankte GTX-en met Samsung geheugen wat onbetrouwbaar was op GTX snelheid.
Aangezien deze niet oneindig gemaakt zijn kun je verwachten dat de GTO maar een tijdelijk product is.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• D-Three
Pinjataaa schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:37:
Neen het heeft bijna geen nut. Integendeel, er zijn zelfs al mensen die hun grafische kaart gemold hebben door hun PCi-e clock te verhogen! Opletten dus!

• Klunssmurf
  • Niet online
Pinjataaa schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:37:
Oeps verkeerde post.. Reageerde op iets van pagina 1

Ik zal ff mijn pci-e poort hoger zetten, kijken of mijn score verbeterd!

Edit:
Test uitslagen 3Dmark06

AMD Athlon X2 4600+
2x 512MB DDR400 CL3
1x 7900GT @ 700 GPU en 850 Mem
2x 80GB SATA2 RAID 0

Test 1: Zonder PCI-e clock [6493 3dmarks]
Screenshot:[afbeelding]
3Dmark06 Link: http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6836075

Test 2: Met PCI-e clock (115Mhz) [6491 3dmarks]

Screenshot: [afbeelding]
3Dmark06 Link: http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6836186

Zal straks ff kijken of 't uitmaakt bij ons mobo.
Probeer dus alleen uit te vinden hoe we aan die score komen.
Met de gpu op 700 MHz en mem @ stock 3d06 score van 12000+(sli).
Iemand die ook de GTO @ sli draait op P5W dh DeLuxe?
Is jou systeem verder vrijwel identiek, dus ook driver versie ?
Dan wil ik graag bios instellingen/versie gaan vergelijken.
Er moet ergens een logische verklaring te vinden zijn voor de hogere scores.
De pc heb ik nog tot vrijdag ter beschikking, dan gaat ie mee met m'n broer.

Edit:

@ Laagvliegerke

Dat risico heb je met iedere vorm van overklokken, dus natuurlijk ook met pci-e oc

[ Voor 3% gewijzigd door Klunssmurf op 08-11-2006 21:46 ]

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb een 7900GT.. Geen GTO dus ;) ( beetje tegen de regels sorry :'( )
Dus ik denk niet dat het mogelijk is om het te gaan vergelijken!

Echt deze kaart is godlike :p Mijn geheugen een beetje opgeschroeft..
Nu loopt mijn kaart op 700/900 @ ~45 graden..
Zie dit
en dit

[ Voor 70% gewijzigd door Pinjataaa op 08-11-2006 22:15 ]

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 11:41
10506 3Dmark'05's op 650/1600 met een 'oude' singlecore 3800+ met 1GB hier! Handig om te weten voor mensen die hun oude PCI-E systeem een laatste boost willen geven. Het is het waard!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

In SLI of 3Dmark 2005?

• Dekar
Klunssmurf schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:41:
[...]

Zal straks ff kijken of 't uitmaakt bij ons mobo.
Probeer dus alleen uit te vinden hoe we aan die score komen.
Met de gpu op 700 MHz en mem @ stock 3d06 score van 12000+(sli).
Iemand die ook de GTO @ sli draait op P5W dh DeLuxe?
Is jou systeem verder vrijwel identiek, dus ook driver versie ?
Dan wil ik graag bios instellingen/versie gaan vergelijken.
Er moet ergens een logische verklaring te vinden zijn voor de hogere scores.
De pc heb ik nog tot vrijdag ter beschikking, dan gaat ie mee met m'n broer.

Edit:

@ Laagvliegerke

Dat risico heb je met iedere vorm van overklokken, dus natuurlijk ook met pci-e oc
Zou VGA voltage verhogen via de BIOS een hogere stabiliteit bieden? m'n kaart wordt zo'n 56/57 graden stressed vol OCed, dus kan opzich wel wat meer volt bij. Ik zal kijken waar ik mijn PCI-e bus kan verhogen, en dan zal ik 'm 10% verhogen o.i.d. en kijken of dat resultaat biedt.

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

pci-e bus verhogen heeft geen nut man..

• Dekar
Pinjataaa schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:28:
pci-e bus verhogen heeft geen nut man..
Wie weet wel, elk moederbord is verschillend, dus elk moederbord reageert anders op veranderde waardes.
Het is hoedanook niet mogelijk op mijn mobo, dus ik kan het ook niet testen.

• D-Three
Klunssmurf schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:41:
@ Laagvliegerke

Ik weet ook wel dat overclocken een risico met zich meebrengt maar meestal merk je door instabiliteitsproblemen of te hoge temperaturen dat er iets aan de hand is. Overclocken gewoon om te overclocken is compleet nutteloos. Overclocken doe je om de prestaties te verhogen. Het verhogen van de PCI-e snelheid levert niet echt grote voordelen op. Trouwens, als je te hoog gaat met de PCI-e clock is er een grote kans dat je dat niet merkt aan de hand van instabiliteit maar dat jouw kaart van de ene dag op de andere het begeeft.
De ene videokaart is de andere niet en ook het ene moederbord is het andere niet. Dus zal er met de ene config minder snel een probleem optreden dan met de andere. Dat het bij jou goed werkt, betekent niet dat het bij andere ook zo zal zijn en daarom geef ik gewoon een waarschuwing. Zeker omdat het overclocken van de PCI-e bus eigenlijk niet echt iets op zal leveren.

• DEiE
  • Laatst online: 30-10-2025
kan iemand misschien een paar screens posten uit spellen? ik heb nu een 6600le en daar draait FEAR amper op, ik wil wel zien hoe hij met deze draait. ik ga deze kaart vanmiddag bestellen, dus ik heb wat om naar uit te kijken :)

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

DEiE schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:05:
kan iemand misschien een paar screens posten uit spellen? ik heb nu een 6600le en daar draait FEAR amper op, ik wil wel zien hoe hij met deze draait. ik ga deze kaart vanmiddag bestellen, dus ik heb wat om naar uit te kijken :)
Ik draai fear met alles op high vlekkeloos.
Soms een keer een stotter, maar dit komt vooral door het laden.

• Dekar
DEiE schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:05:
Ik heb hier CoD2 liggen daarvan kan ik wel ff een screentje maken op resolutie 1680x1050, alles op z'n hoogst en geen framelag te bekennen. Ik kan de FPS weliswaar niet controleren maar het ligt in ieder geval hoog genoeg...

• Gurneyhck
Dekar1 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:11:
[...]

Ik heb hier CoD2 liggen daarvan kan ik wel ff een screentje maken op resolutie 1680x1050, alles op z'n hoogst en geen framelag te bekennen. Ik kan het weliswaar niet controleren maar het ligt in ieder geval hoog genoeg...
Kun je controleren met FRAPS. Dat programmaatje laat zien hoeveel fps je hebt, werkt in elke 3d-applicatie.

Net nog mijn systeem beetje zitten tweaken. Draai nu op 2.6GHZ i.p.v. 2.5GHZ en geheugen draait ook wat sneller.

Resultaat:
705/1700 (core/mem)
8795 3dmarks in 2006

Toch een kleine 200 erbij. Ik ga nog wel een keer proberen de 9000 te halen, maar meer zit er niet in met deze processor. Volgend jaar maar eens een quadcore halen :9~

Verwijderd

Dekar1 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:11:
[...]

Ik heb hier CoD2 liggen daarvan kan ik wel ff een screentje maken op resolutie 1680x1050, alles op z'n hoogst en geen framelag te bekennen. Ik kan de FPS weliswaar niet controleren maar het ligt in ieder geval hoog genoeg...
In je console kun je gewoon fpsdraw aan zetten ;)

Deze kaart kan COD2 makkelijk aan. Ook op hoge settings, alleen met DX9 aan draait ie niet alle mappen supervloeiend. Ik denk echter eerder dat dit komt door COD2 zelf (brak geprogammeerd).

Want het lijkt mij niet dat een spel wat al weer meer dan een jaar oud is nog steeds niet kan worden gedraaid door een high end systeem van nu.

Alle andere spellen draaien vlekkeloos :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:20
Ik heb sinds gisteren een 7900GTO in huis (en goedkoper dan in pricewatch :P )
Wat een gigantische kaart is het zeg 8)7

Morgen maar eens installeren

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Perzikvrucht
Even een klein vraagje:

Als je de sli drivers wilt installeren, moet je dan de oude drivers uninstallen, of gewoon de sli drivers installen en doet de setup verder alles zelf?
Of moet je zelfs uninstallen, en met Ccleaner nog alle rotzooi weg halen?

• Gurneyhck
PASware schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:08:
Ik heb sinds gisteren een 7900GTO in huis (en goedkoper dan in pricewatch :P )
Wat een gigantische kaart is het zeg 8)7

Morgen maar eens installeren
Lees de waarschuwing voordat je post!!

Dit is een discussietopic. Het is de bedoeling dat hier gediscussieerd wordt over enkel de 7900 GTO videokaarten. Dat mag best uitgebreid, van problemen/vragen tot voltmods en overclocken.

O.a not done is:
- Simpele vragen stellen die je terug kan vinden in de startpost (overclocken bijvoorbeeld!)
- Je score in 3DMark tegenvalt en je afvraagt wat je hieraan kan doen.(zie de 3DMark-FAQ)
- Vragen hoe deze kaart tegen kaart X presteert, hiervoor heb je google en reviews!

• DEiE
  • Laatst online: 30-10-2025
ik zou heel graag een paar in-game screens zien. alvast bedankt

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:24
Is het de moeite om een Zalman VF900 op deze kaart te zetten? heb deze nog liggen maar als het niet teveel scheelt wil ik er geen moeite aan besteden, aangezien de standaart fan er ook huge uit ziet.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:07

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

eldeegee schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:19:
Is het de moeite om een Zalman VF900 op deze kaart te zetten? heb deze nog liggen maar als het niet teveel scheelt wil ik er geen moeite aan besteden, aangezien de standaart fan er ook huge uit ziet.
Standaard fan is al erg stil, ik was een VF700 gewend op ee 6800GT, maar deze is minstens net zo stil. :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• D-Three
DEiE schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:21:
ik zou heel graag een paar in-game screens zien. alvast bedankt
Op het net kan je al snel iets vinden hoor:
Ghost Recon Advanced Warfighter
Oblivion
HL2
Lock On: Modern Air Combat
Dark Messiah of Might & Magic

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Net even 3DMark06 gedraaid:

4720 @ stock

Specs:
AMD Athlon 64 3500+ Venice
PQI 2x521Mb
Asus A8n SLI Deluxe
Samsung 80 Gb Sata II
MSI 7900 GTO 512 Mb

Wat bottleneckt mn configuratie:

In games alles op gemiddeld-hoog, niet op hoogst dus ... ene fps drop na de andere (company of heroes) :/

Ga nu de GPU, CPU en het geheugen proberen over te clocken.
Misschien is een tweede Sata II schijf in RAID 0 dè oplossing :)

• Barre_Code
Welke games draai je dan, of alleen COH? Ik heb een 3800+ venice en heb hier totaal geen last van...
kvdd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:49:

4720 @ stock

Specs:
PQI 2x521Mb
Asus A8n SLI Deluxe
Samsung 80 Gb Sata II
MSI 7900 GTO 512 Mb

In games alles op gemiddeld-hoog, niet op hoogst dus ... ene fps drop na de andere (company of heroes) :/

• kvdd
hardware_freak schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:52:
Welke games draai je dan, of alleen COH? Ik heb een 3800+ venice en heb hier totaal geen last van...

[...]
Op welke settings draai je dan CoH? En wat voor 3Dmark score heb je?

Tnx! :)

// Edit: kga zo i zo ff andere games proberen, maar het zal niet aan de videokaart liggen iig! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door kvdd op 09-11-2006 21:57 ]

• Dekar
eldeegee schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:19:
No problem, heb ik hier nml. ook op zitten, weliswaar de LED versie maar is toch hetzelfde :P Nou heb ik veel gehoort over de stock koeling dat hij stil en koel is, dus tja je kan zelf kiezen..

[ Voor 10% gewijzigd door Dekar op 09-11-2006 22:04 ]

• Klunssmurf
  • Niet online
barzi schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:49:
Even een klein vraagje:

Als je de sli drivers wilt installeren, moet je dan de oude drivers uninstallen, of gewoon de sli drivers installen en doet de setup verder alles zelf?
Of moet je zelfs uninstallen, en met Ccleaner nog alle rotzooi weg halen?
Alle drivers zijn sli, ik neem dus aan dat je de sli-mod drivers bedoelt?
En idd, zelf uninstallen en cleanen is naar mijn menig 't beste.
(Al kunnen de meningen daarover verdeeld zijn. :P )

En dan nog even over pci-e frequentie verhogen, die wordt over 't algemeen gebruikt bij een FSB wall.

Heb ff getest met de normale frequentie, en raad eens.......ietsie verschil, gem. 32punten.
Het enige dat we niet meer kunnen doen is ff on-demand de cpu oc-en naar 3,5 GHz.
Eerder werd er al geopperd, met sli-mod drivers maar 50 punten winst.(single card).
Onder sli zou dat dus meer zijn, b.v. 70 punten als ik daar dan 32 punten bijreken kom ik toch weer op 100 punten extra.
Of het ondere andere configuraties iets oplevert...geen idee.
En nogmaals, waar laagvliegerke duidelijk op wijst, misschien sloop je de boel wel!
Blijkbaar treffen wij 't onzettend goed met onze configuratie, of dat nou ligt aan de 7900 GTO's,mobo, chipset of wat dan ook, 't blijkt dus dat ieder puntje dat je meepakt toch meetelt in je score.
Daarbij nog ff de op merking dat 't niet onze opzet is om met dit systeem de hoogste score met 7900 gto te halen, de hoge score is dus meer een 'gelukje'.

Verder testen kan ik dadelijk niet meer omdat de pc vanavond ingepakt gaat worden en gaat emigreren.... :(

• hfad
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-06 17:17
.
.
EEN BELANGRIJKE OPMERKING VOOR MENSEN DIE FRAME DROPS HEBBEN !!!!!!

dit ligt NIET (!!!!!!) aan de 7900GTO.

Aangezien ik ongelooflijk veel n00b reacties lees, voel ik me gewoon genoodzaakt dit mee te delen |:(

maargoed, de 7900gto is een uitstekende kaart. Ik heb zelf 6900 @ 3dmark06, en 12200 @ 3dmark05.

FEAR: alles op maximum (ja ook softshadows etc) met 1440x900. 70fps gemiddeld @ ingame benchmark.
BF2: alles op maximum ook met 1440x900, geen vaste framerates bijgehouden, ik schat minstens 80+ fps.

ALS JE WEL LAST HEBT VAN FRAMEDROPS:

- Zorg dat je minimaal 2GB ram hebt
- Zorg dat je een fatsoenlijke CPU hebt (geen socket A rommel ofzo |:( |:( )

met 1gb kom je er niet als je zware spellen op maximum draait

zoo.. dat moest er even uit.. als de TS deze boodschap had vermeld zou dit topic veel minder "vuil" bevatten :P

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 20:32
hfad schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:16:
zoo.. dat moest er even uit.. als de TS deze boodschap had vermeld zou dit topic veel minder "vuil" bevatten :P
... socket a + pcie?
.. MINIMAAL 2gb?

[ Voor 36% gewijzigd door blup op 09-11-2006 23:44 ]

• Klunssmurf
  • Niet online
.
.

Aangezien ik ongelooflijk veel n00b reacties lees, voel ik me gewoon genoodzaakt dit mee te delen |:(

maargoed, de 7900gto is een uitstekende kaart. Ik heb zelf 6900 @ 3dmark06, en 12200 @ 3dmark05.

FEAR: alles op maximum (ja ook softshadows etc) met 1440x900. 70fps gemiddeld @ ingame benchmark.
BF2: alles op maximum ook met 1440x900, geen vaste framerates bijgehouden, ik schat minstens 80+ fps.

Idd, nu gaan we echt op weg naar topic vervuiling.

Ik vind het zowieso een overdreven reactie, los van de problemen die je krijgt bij méér dan 2 GB onder XP 32 bits.

Je hebt overigens wel een mooie score in 3Dmark, misschien dat je ook de anderen een beetje op weg kan helpen i.p.v. te schreeuwen.

M.v.g...

• D-Three
Lol, n00b reacties :P Minimaal 2GB?? Dat is pas een n00b reactie! Zoek maar eens diverse reviews en je zal zien dat 1GB nog ruim voldoende is. Inderdaad, er zijn games die profiteren van 2GB aan geheugen maar "slechts" 1GB zal niet voor framedrops zorgen.
Dat de 7900GTO een goede kaart is, valt niet te betwijfelen. kvdd zegt ook niet dat de GPU de oorzaak is maar 2GB geheugen zal heus zijn probleem niet oplossen. Het zal misschien ietsje helpen omdat CoH best een zwaar spel is maar het zal niet de oplossing zijn. Een zwaardere CPU zou mijn eerste upgrade-optie zijn.

@ kvdd: Een tweede HD in raid zal ook jouw probleem ook niet oplossen. Er zijn sowieso al sterke verschillen in de framerate in Company of Heroes. Het is best een zwaar spel want sommige overgeclockte systemen crashen gewoon met CoH terwijl ze het met andere games wel doen.
- Wat was jouw oude videokaart?
- Heb je Company of Heroes al gepatched? Er zijn wat problemen de performance van nVidia-kaarten in Company of Heroes. De laatste nVidia drivers installeren en het spel patchen dus! Ook de "Post Proccesing" in de opties op OFF zetten. Dat zou toch al enkele frames moeten schelen.

[ Voor 42% gewijzigd door D-Three op 10-11-2006 08:23 ]

• PASware
Gurneyhck schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:04:
[...]

Lees de waarschuwing voordat je post!!

Dit is een discussietopic. Het is de bedoeling dat hier gediscussieerd wordt over enkel de 7900 GTO videokaarten. Dat mag best uitgebreid, van problemen/vragen tot voltmods en overclocken.

O.a not done is:
ok sorry. Ik ben ook absoluut niet van plan om te melden waar ik de kaart vandaan heb, dus mensen hoeven mij ook niet meer te mailen.

Ontopic vraag:
Iemand deze kaart (of een 7900GTX) icm een NeoHE 430watt? Ik heb er 1 en deed erg moeilijk met een 6600gt, ben benieuwd of die hier wel goed mee werkt. (ik hoop vanavond eindelijk kaart te kunnen gebruiken).

[ Voor 11% gewijzigd door PASware op 10-11-2006 14:02 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Dekar
PASware schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:01:
[...]

ok sorry. Ik ben ook absoluut niet van plan om te melden waar ik de kaart vandaan heb, dus mensen hoeven mij ook niet meer te mailen.

Ontopic vraag:
Iemand deze kaart (of een 7900GTX) icm een NeoHE 430watt? Ik heb er 1 en deed erg moeilijk met een 6600gt, ben benieuwd of die hier wel goed mee werkt. (ik hoop vanavond eindelijk kaart te kunnen gebruiken).
Ik zuo zeggen check even hoeveel wattage de GTO/GTX nodig heeft vergeleken met de 6600GT, als de GTO meer verbruikt, wat hij volgens mij wel doet zal je misschien een andere voeding moeten nemen.

@hfad: met een socket A en 1gb ram zou je toch nog goed moeten kunnen spelen. denk aan 30/40 FPS... Het is een stuk minder wat mensen met high end game systemen halen met 2G en een E6600 OCed. Wie weet ligt het aan de voeding en zit deze zich te pleuris te werken met alles op stock idle en kannie OCed stressed alles niet meer aan... zoiets kan je niet gewoon aan een oudere CPU en wat minder geheugen schuiven, het kan in principe overal aan liggen.

• Fab1Man
  • Laatst online: 11:14

Fab1Man

Live life to the fullest

.
.

Eigenlijk wel grappig, ik heb met mijn E6400, 2GB Ram en "oude" 7800GS ook last gehad van framedrops is bijv. BF2 en BF2142. Ik heb dit onder andere ook in een eigen topic vermeld, krijg alleen weinig reactie. Bij mij is het alsof het een bug is, want de fps gaat omlaag naar exact 15.0 fps en blijft daar 10s op hangen.

• Barre_Code
Socked a rommel?? Volgensmij is een socked a CPU per definitie al een zodanig oud model dat je je hiermee sowieso al beter niet aan de nieuwste games hoeft te wagen. Een P1 80Mhz is ook erg oud maar dan hoeft het voor z'n leeftijd nog geen rommel te zijn..

Bovendien zijn, zoals blup ook al zei, er geen S A mobo's met PCI-E (dus geen 7900GTO). Ik draai hier 1GB en dat bevalt me prima. Haal ruim 11000 3Dmarks met een 3800+ en de MSI7900GTO (beide oc).
.
.

• RoD
  • Niet online

RoD

.
.

Hoe weet jij dat het niet aan de 7900GTO ligt? Ik zie nergens een argumentatie. Nu denk ik ook niet dat het aan de videokaart ligt, maar wat jij hier nu post is gewoon onzin.

• Gurneyhck
bladiebladieblaa... onzin... blabla...
Ten eerste vind ik het niet normaal hoe jij post. Lees de regels!
Ten tweede post je onzin. Ik heb ook maar 1 gig en ik speel alle spellen prima. Ik draai dan wel SLI, maar 2 GB is echt niet verplicht voor goede prestaties!
Ik stel voor dat je voortaan normaal post of niet post. Voor de rest wil ik het hier bij laten, want er is (helaas) al te veel gereageerd op deze stompzinnige post.

Voor de serieuze mensen in dit topic ( de rest dus ;) )
Laten we voortaan zulke posts maar negeren.

Back to ontopic! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Gurneyhck op 10-11-2006 16:47 . Reden: quote ingekort ]

• D-Three
PASware schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:01:
Ontopic vraag:
Wat bedoel je met moeilijk? Instabiliteit?
Ik heb nog een A64 3500+ en een 6600GT zonder problemen gebruikt in combinatie met een Antec TruePower 2.0 380W. Er heeft zelfs nog even een 7800GTX in dat systeem gezeten en alhoewel de voeding het al lastiger begon te krijgen, kon ik nog Oblivion spelen. Dus in principe zou ik er van uit gaan dat het zou moeten kunnen. Maar veel hangt natuurlijk ook af van de rest van jouw specificaties.

• kvdd
Laagvliegerke schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:17:
...
kvdd zegt ook niet dat de GPU de oorzaak is maar 2GB geheugen zal heus zijn probleem niet oplossen. Het zal misschien ietsje helpen omdat CoH best een zwaar spel is maar het zal niet de oplossing zijn. Een zwaardere CPU zou mijn eerste upgrade-optie zijn.

@ kvdd: Een tweede HD in raid zal ook jouw probleem ook niet oplossen.
...
Dus als ik het goed begrijp:
- Mijn PC3200 geheugen is niet het probleem, dit ook aangezien topicstarter Gurneyhck ook 'maar' 1 GB PC3200 geheugen heeft. En geen problemen met problemen heeft.
- Raid 0 gaan draaien zal de zaak niet oplossen.
Laagvliegerke schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:17:
- Wat was jouw oude videokaart?
- Heb je Company of Heroes al gepatched?
...
- Had CoH al gepatcht en PP op off gezet.
- Mijn oude videokaart was een XFX 6600GT, en ik kan geen denderend verschil merken in CoH qua prestaties/weergave. (heb wel cleaninstall van XP Pro gedaan na het plaatsen van de GTO!) Dus zou het volgens jullie aan de CPU en aan de Voeding liggen:
Dekar1 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:44:
Wie weet ligt het aan de voeding en zit deze zich te pleuris te werken met alles op stock idle en kannie OCed stressed alles niet meer aan...
Daarom ga ik sparen voor een nieuwe CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ zoals Gurneyhck bijvoorbeeld, en een nieuwe voeding, de Zalman ZM460-APS ~ 460W

@Gurneyhck
Sorry dat ik de topicregels nogmaals overtreed, maar ik moet dit toch even afronden, kan er moeilijk een nieuw topic voor openen :/

Nog 2 vragen resten mij:
- Als ik de CPU en de PSU vervang zou het goed moeten zijn?
- Het is niet het mobo? (kan ik me niet voorstellen eigelijks)

We komen er wel uit :)

• PASware
Laagvliegerke schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:04:
[...]

Wat bedoel je met moeilijk? Instabiliteit?
Ik heb nog een A64 3500+ en een 6600GT zonder problemen gebruikt in combinatie met een Antec TruePower 2.0 380W. Er heeft zelfs nog even een 7800GTX in dat systeem gezeten en alhoewel de voeding het al lastiger begon te krijgen, kon ik nog Oblivion spelen. Dus in principe zou ik er van uit gaan dat het zou moeten kunnen. Maar veel hangt natuurlijk ook af van de rest van jouw specificaties.
De Antec NeoHE serie staat erom bekend dat ze niet met alle moederborden werken. Soms boot een pc helemaal niet of is het erg instabiel. Ik heb dan een NeoHE en die weigerde te werken icm een 6600gt. Dus ik vroeg me af of mensen de combinatie NeoHE 7900GTO/GTX hebben.

• D-Three
RAID kan wel iets helpen maar uiteindelijk zijn er veel belangrijker componenten die tijdens het gamen hun werk moeten doen dan een HD..
kvdd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:11:
Nog 2 vragen resten mij:
- Als ik de CPU en de PSU vervang zou het goed moeten zijn?
Dat kunnen we natuurlijk niet 100% zeker beloven :) Een A64 X2 3800+ (mocht je iets meer budget hebben, zou ik een 4200+ nemen) zal al iets beter presteren dan een A64 3000+. Maar CoH is al een zwaar spel en zelfs gamers met een zwaarder systeem hebben soms last van framedrops. Hoe erg zijn de framedrops eigenlijk?
Trouwens, welke PSU heb je nu?
- Het is niet het mobo? (kan ik me niet voorstellen eigelijks)
Zorgen dat het mobo de laatste BIOS heeft en dat de laatste nVidia drivers (zowel ForceWare als nForce drivers) geïnstalleerd zijn en dan zit het wel snor. Waarom verdenk je het mobo?

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 22:20
PASware schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:22:
[...]

De Antec NeoHE serie staat erom bekend dat ze niet met alle moederborden werken. Soms boot een pc helemaal niet of is het erg instabiel. Ik heb dan een NeoHE en die weigerde te werken icm een 6600gt. Dus ik vroeg me af of mensen de combinatie NeoHE 7900GTO/GTX hebben.
Ik heb een Antec NeoHE 550Watt en werkt perfect met mijn moederbord Abit AB9 Pro en 7900GTO. Voltages zijn binnen de 3% nauwkeurig. Dit is wel een nieuwe van vorige week, ik heb gelezen dat er nieuwe revisies zijn die verschillende problemen oplossen (niet werken met sommige Asus bordjes enzo). Misschien als je garantie hebt eens zien om een nieuwe revisie te krijgen...

• Gurneyhck
@ kvdd

Ik zou eerst eens een zwaardere voeding kopen. Als je een nieuw systeem gaat halen heb je die toch nodig.
Daarnaast moet je op dit moment niet voor een X2 processor gaan, maar voor een intel core duo. Als je dan toch een nieuw systeem wilt kopen, koop dan die. Deze is weer een stuk sneller dan de X2. Succes met je keuzes!

Verwijderd

kvdd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:49:

4720 @ stock

Specs:
PQI 2x521Mb
Asus A8n SLI Deluxe
Samsung 80 Gb Sata II
MSI 7900 GTO 512 Mb

Wat geheugen er bij zetten helpt vaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 22:38 ]

Verwijderd

Modbreak:Dat je ergens het niet mee eens bent en daar commentaar op wilt geven is prima, maar doe het dan op een fatsoenlijke manier. Wat je hier deed is gewoon flamen.
En als je zelf zo goed weet, waarom heb je dan deAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop niet gebruikt?

[ Voor 116% gewijzigd door Ultraman op 11-11-2006 04:09 ]

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik zit zelf ook met een redelijk snelle setup (al zeg ik het zelf) en kan alles op max spelen @ 1680x1050 ZONDER framedrops, en toch heb ik maar 1Gb geheugen? En socket A is geen rommel, het is gewoon veroudert... Dat maakt het nog geen zooi / rommel.

[ Voor 114% gewijzigd door Ultraman op 11-11-2006 04:10 ]

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 21:01
ik lees net dit topic een beetje door en lees (vooral laatste gedeelte) over de frame drops.

Voor mijn gevoel had ik dit ook al maar dit komt waarschijnlijk omdat ik van ATI-nVidia ben overgestapt zonder winXP re-install (ga dit begin van komende week doen). Dan post ik wel of het verbeterd is.

Maar ik heb het vermoeder dat het misschien daar iets mee te maken heeft bij andere mensen misschien.

Ik heb E6400 met 2GB DDR2 en de 7900GTO draaien (in combi met Antec NeoHE waar eerder overgesproken is wat dus wel werkt). dus me systeem lijkt me snel zat voor dus aan de rest kan het niet aan liggen.

(edit: speel alles @ 1920*1200)

Specs

• RoD
  • Niet online

RoD

Je moet wel zorgen dat je je Ati drivers goed verwijderd hebt. Anders kan het inderdaad problemen geven. Probeer Driver Cleaner eens.

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 21:01
nee verse winXP install heeft toch me voorkeur :)....

Specs

• RoD
  • Niet online

RoD

Kan ook hoor. Ik wilde alleen aangeven dat het niet correct verwijderen van de oude drivers wel eens voor problemen kan zorgen.

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:10

rossinl

Audio/Videophile

Heb mn nieuwe systeem net up and running met een 7900GTO en ik ben echt super tevreden erover, hij is zeker niet langzamer dan mn ouwe X1900XT 512 :) ik heb mn kaart op standaard voltages op 720/1630 nu lopen!! Echt niet slecht al zeg ik t zelf ;)

Haal nu 6645 3DMark06 punten met onderstaand systeem :*)

[ Voor 4% gewijzigd door rossinl op 11-11-2006 03:01 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Verwijderd

Voor de mensen die nog steeds niet begrijpen waarom ze spontane framedrops hebben met minder dan 1,5GB aan ram. Om 1 voorbeeld te geven. Je kan gewoon niet 100% vloeiend Battlefield 2 (Of 2142) op high detail spelen als je maar 1GB aan ram hebt (ik dacht dat dit inmiddels wel algemeen bekend was). Een halve GB erbij doet wonderen. Op medium spelen kan wel weer met 1GB. Zo zijn er nog meer spellen die van meer dan 1GB geheugen gewoon net ff wat lekkerder draaien. Ik begrijp dan ook niet dat iemand met SLI 7900GTO gaat draaien, maar dan geen 2GB aan geheugen er inzet. En blijft beweren dat het totaal nutteloos is.

Als je wel meer dan 1,5GB aan geheugen hebt en af en toe(!! dus niet altijd) blijven de frames even haken, dan moet het een bugje zijn in het spel of een programma die op de achtergrond loopt te kutten.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

O.a not done is: