Het 7900GTO Discussietopic

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.565 views sinds 30-01-2008

• hfad
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-06 17:17
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:20:
Voor de mensen die nog steeds niet begrijpen waarom ze spontane framedrops hebben met minder dan 1,5GB aan ram. Om 1 voorbeeld te geven. Je kan gewoon niet 100% vloeiend Battlefield 2 (Of 2142) op high detail spelen als je maar 1GB aan ram hebt (ik dacht dat dit inmiddels wel algemeen bekend was). Een halve GB erbij doet wonderen. Op medium spelen kan wel weer met 1GB. Zo zijn er nog meer spellen die van meer dan 1GB geheugen gewoon net ff wat lekkerder draaien. Ik begrijp dan ook niet dat iemand met SLI 7900GTO gaat draaien, maar dan geen 2GB aan geheugen er inzet. En blijft beweren dat het totaal nutteloos is.

Als je wel meer dan 1,5GB aan geheugen hebt en af en toe(!! dus niet altijd) blijven de frames even haken, dan moet het een bugje zijn in het spel of een programma die op de achtergrond loopt te kutten.
ongelooflijk hoeveel mensen reageren op mijn post, zonder dat ze dit kunnen realiseren.... |:( |:( |:(

ontopic:

Aquamark 3 levert een score van: 155,145

ik draai met de gpu: 700mhz, mem: 1600.

cpu @ 3,1ghz (kan wel naar 3,6ghz maar verschil zal wel niet groot zijn)

Wat mij vooral opvalt is dat de kaart niet altijd de bottleneck is in de meeste systemen van de tweakers hier, maar de rest van de onderdelen en de kennis dat "Nostra" heeft gepost, en ik heb gequote. :X

Verwijderd

hfad schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:43:
[...]

ongelooflijk hoeveel mensen reageren op mijn post, zonder dat ze dit kunnen realiseren.... |:( |:( |:(

ontopic:

Aquamark 3 levert een score van: 155,145

ik draai met de gpu: 700mhz, mem: 1600.

cpu @ 3,1ghz (kan wel naar 3,6ghz maar verschil zal wel niet groot zijn)

Wat mij vooral opvalt is dat de kaart niet altijd de bottleneck is in de meeste systemen van de tweakers hier, maar de rest van de onderdelen en de kennis dat "Nostra" heeft gepost, en ik heb gequote. :X
Ik had hiervoor al op jouw post gereplied, waar ik het compleet mee eens was. Alleen is die weg gemod.

Met een 7900GTO zul je niet snel framedrops krijgen als de rest van je systeem ook OK is.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:40
Ik heb ene vraagje:

Als ik met rivatuner de fanspeed op auto zet, gaat hij dan automatisch harder draaien wanneer de kaart warmer word? Ik heb namelijk alleen nog maar gezien dat hij op 49% draait, en nog niet harder(na 3dmark niet en na spellen niet), is het dan niet nodig, of werkt rivatuner niet helemaal?
En op hoeveel hebben jullie hem staan(%), als jullie GTX speeds draaien(dus mem oced naar 800(1600))?

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
barzi schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:15:
Ik heb ene vraagje:

Als ik met rivatuner de fanspeed op auto zet, gaat hij dan automatisch harder draaien wanneer de kaart warmer word? Ik heb namelijk alleen nog maar gezien dat hij op 49% draait, en nog niet harder(na 3dmark niet en na spellen niet), is het dan niet nodig, of werkt rivatuner niet helemaal?
En op hoeveel hebben jullie hem staan(%), als jullie GTX speeds draaien(dus mem oced naar 800(1600))?
Ik heb mijn VF900 gewoon altijd op 100% draaien en volgens mij kan ik dit wel veranderen in speedfan, maar hij is stil genoeg en ik heb hier eigenlijk dus geen behoefte aan. Voor jou zou ik eens die speedfan proberen en ook op 100% zetten.

Misschien geeft Rivatuner trouwens foute waardes aan, hij moet eerst je PC rebooten om de fanspeed te controleren o.i.d. en als je dit zelf doet kan het zijn dat deze dus niet klopt ofzo..

Verder heb ik nog meer zitten OCen met mijn GTO´tje en het resultaat mag er wezen :P
Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/9462/3dmark06scoreyd9.png
Verder komt hij niet met de core, dan komen de arti´s en das nie de bedoeling, dus misschien iets meer mem, hopelijk snel een nieuwe BIOS voor me mobo en hopelijk een score van 7000 O-)

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

• Perzikvrucht
Mooie score, maar laten julle bij 3dmark 06 altijd de cpu test doorgaan? Ik weet dat het niet zonder kan(toch?), als ik namelijk esc druk dan heb ik geen score. Maar de cputest gaat zo onzettend langzaam, 1fps oid. wachten jullie daar zo lang op dan?

• Perzikvrucht
Hallo,

Ik heb mijn GTO ook even overgeklokt maar heb een vraagje.
Bij rivatuner kan ik niet 1mhz hoger dan 800mhz(mem), terwijl dat gewoon stabiel is, hij komt dan niet dor de test. Ook kan ik niet hoger dan 720mhz, hetzelfde probleem.
Terwijl 720/800 gewoon stabiel is, geen arti's in 3dmark 05/06 en in alle spellen die ik heb(NFS carbon, BF2142 etc). Weet iemand hoe dit komt? En kan je die test ook ontlopen?

Verwijderd

kvdd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:11:
[...]
Dus als ik het goed begrijp:
- Mijn PC3200 geheugen is niet het probleem, dit ook aangezien topicstarter Gurneyhck ook 'maar' 1 GB PC3200 geheugen heeft. En geen problemen met problemen heeft.
- Raid 0 gaan draaien zal de zaak niet oplossen.

[...]

- Had CoH al gepatcht en PP op off gezet.
- Mijn oude videokaart was een XFX 6600GT, en ik kan geen denderend verschil merken in CoH qua prestaties/weergave. (heb wel cleaninstall van XP Pro gedaan na het plaatsen van de GTO!) Dus zou het volgens jullie aan de CPU en aan de Voeding liggen:

[...]

Daarom ga ik sparen voor een nieuwe CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ zoals Gurneyhck bijvoorbeeld, en een nieuwe voeding, de Zalman ZM460-APS ~ 460W

@Gurneyhck
Sorry dat ik de topicregels nogmaals overtreed, maar ik moet dit toch even afronden, kan er moeilijk een nieuw topic voor openen :/

Nog 2 vragen resten mij:
- Als ik de CPU en de PSU vervang zou het goed moeten zijn?
- Het is niet het mobo? (kan ik me niet voorstellen eigelijks)

We komen er wel uit :)
:)Bij sommige games met grote levels die in het geheugen worden opgeslagen heb je aan 1 gb alleen voldoende als je nog zo,n 700MB overhoud na het opstarten van de pc, ikzelf had met 1 gb bij far cry met een 6600GT extreme veel last van nalopers, hakkelen en framedrops, bij 2 gb was alles gewoon vloeiend, mijn advies ga voor 2gb. (mischien twinmos een goed alternatief)

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Offtopic:
Allemaal bedankt voor de reacties op mijn probleem, ik ga dus allereerst voor een nieuwe voeding (huidige een 250W nonamed). Die kosten zijn te overzien, en heb ik zo i zo nodig voor een eventuele upgrade van mijn systeem. Daarna ga ik rondneuzen voor een C2D systeempje, mocht het niet al te veel verhelpen.

711/1.44 \o/ :) met coolbits, kga nu met rivatuner mezelf bezighouden, kijken wat het scheelt op me score @ stock 4720 3DMark06 :z

Verwijderd

kvdd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:23:
Offtopic:
Allemaal bedankt voor de reacties op mijn probleem, ik ga dus allereerst voor een nieuwe voeding (huidige een 250W nonamed). Die kosten zijn te overzien, en heb ik zo i zo nodig voor een eventuele upgrade van mijn systeem. Daarna ga ik rondneuzen voor een C2D systeempje, mocht het niet al te veel verhelpen.
Probeer na die voeding upgrade eerst eens wat geheugen er bij zetten. Lenen van iemand dus....en dan kijken hoe het loopt...

• Dekar
barzi schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:41:
Mooie score, maar laten julle bij 3dmark 06 altijd de cpu test doorgaan? Ik weet dat het niet zonder kan(toch?), als ik namelijk esc druk dan heb ik geen score. Maar de cputest gaat zo onzettend langzaam, 1fps oid. wachten jullie daar zo lang op dan?
Tuurlijk ;)

Tsja het duurt eventjes, maar zeker niet zolang als de volledige GPU tests... de test in het geheel duurt niet echt geweldig lang, gewoon eventjes wa drinken halen, tv kijken wat dan ook en je overleeft het wel. bij de meeste is de CPU test 0-2 FPS...

/edit:
barzi schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:18:
Hallo,

Ik heb mijn GTO ook even overgeklokt maar heb een vraagje.
Bij rivatuner kan ik niet 1mhz hoger dan 800mhz(mem), terwijl dat gewoon stabiel is, hij komt dan niet dor de test. Ook kan ik niet hoger dan 720mhz, hetzelfde probleem.
Terwijl 720/800 gewoon stabiel is, geen arti's in 3dmark 05/06 en in alle spellen die ik heb(NFS carbon, BF2142 etc). Weet iemand hoe dit komt? En kan je die test ook ontlopen?
Probeer eens de nVidia clock en/of coolbits, werkt ook prima... hoewel bij mij rivatuner het ook goed doet tot zo'n 715/850 o.i.d. kom ik met coolbits met de core en met die nvidia clock met de mem verder :P

[ Voor 37% gewijzigd door Dekar op 12-11-2006 02:45 ]

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 22:38
Dekar1 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:42:
[...]

Ik heb mijn VF900 gewoon altijd op 100% draaien en volgens mij kan ik dit wel veranderen in speedfan, maar hij is stil genoeg en ik heb hier eigenlijk dus geen behoefte aan. Voor jou zou ik eens die speedfan proberen en ook op 100% zetten.

Misschien geeft Rivatuner trouwens foute waardes aan, hij moet eerst je PC rebooten om de fanspeed te controleren o.i.d. en als je dit zelf doet kan het zijn dat deze dus niet klopt ofzo..

Verder heb ik nog meer zitten OCen met mijn GTO´tje en het resultaat mag er wezen :P
[afbeelding]
Verder komt hij niet met de core, dan komen de arti´s en das nie de bedoeling, dus misschien iets meer mem, hopelijk snel een nieuwe BIOS voor me mobo en hopelijk een score van 7000 O-)
Lkr score ;) kga ook ff proberen om me 6600 op 3 te krijgen en me gto ook ff overclocken

[ Voor 6% gewijzigd door Zer0cool12342 op 12-11-2006 12:32 ]

• Perzikvrucht
Dekar1 schreef op zondag 12 november 2006 @ 02:43:
[...]

Tuurlijk ;)

Tsja het duurt eventjes, maar zeker niet zolang als de volledige GPU tests... de test in het geheel duurt niet echt geweldig lang, gewoon eventjes wa drinken halen, tv kijken wat dan ook en je overleeft het wel. bij de meeste is de CPU test 0-2 FPS...

/edit:

[...]

Probeer eens de nVidia clock en/of coolbits, werkt ook prima... hoewel bij mij rivatuner het ook goed doet tot zo'n 715/850 o.i.d. kom ik met coolbits met de core en met die nvidia clock met de mem verder :P
Nou de mem(800) is max bij coolbits. Maar ik probeer nvidia clock wel even.
edit: waar kan je die precies downloaden :+

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-11-2006 12:50 ]

• Dekar
barzi schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:48:
[...]

Nou de mem(800) is max bij coolbits. Maar ik probeer nvidia clock wel even.
edit: waar kan je die precies downloaden :+
Zit bij de MSI driver, rechtermuisknop op je bureaublad --> eigenschappen --> VGA Clock
Coolbits gaat tot 800 mem, VGA clock gaat tot 700 Core, beetje combinere dus ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer AtiTool dan eens. Die heeft geen limiet. Werkt ook prima. Op artifacts scannen is ook handig.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 11:41
Klopt het dat je met de OC-tool van MSI niet de wijzigingen die je hebt aangebracht na een restart van je pc kunt behouden? Wat vreselijk irritant is dit zeg.. :(

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:27
Ik hoop dat deze vraag wel done is:
Ik wil de 7900GTO gaan kopen maar het probleem is dat ik een Asrok Dual-VSTA heb.
Deze heeft maar een pci-e bus van 4X volgens mij.
Vandaar de vraag: zijn er meer mensen hier met een DUAL-VSTA en hoe doet de kaart het?
Merken jullie een groot prestatie verschil of trekt het moederbord wel?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In het Dual-VSTA topic staat wel informatie over hoeveel zo'n 4x aansluiting scheelt.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 11:41
Als je even terug had gebladerd naar 8 November 2006 15:42 had je de volgende ervaring hierover kunnen lezen van Fabman:

Ik heb mijn kaart nu ook binnen en heb direct een 3dmark05/06 test laten lopen.
Mijn specs:
Core 2 Duo E6400
Asrock 775Dual-VSTA dus een x4 pci-e slot
en natuurlijk de 7900GTO

05: 9729
06: 4292

Ik vind dit toch nette scores gezien het een x4 pci-e slot is en dus een bottlenock is. Ook de chipset op dit bord is niet optimaal. Toch vind ik dit super voor een tussenstap bordje!
Slitch schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:20:
Ik hoop dat deze vraag wel done is:
Ik wil de 7900GTO gaan kopen maar het probleem is dat ik een Asrok Dual-VSTA heb.
Deze heeft maar een pci-e bus van 4X volgens mij.
Vandaar de vraag: zijn er meer mensen hier met een DUAL-VSTA en hoe doet de kaart het?
Merken jullie een groot prestatie verschil of trekt het moederbord wel?

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:27
Ja hartstikke bedankt,
Ik had toevallig vlak nadat ik de vraag had gesteld een review gelezen met een 7900GTX XXX Edition
Het scheelde nogal wat bij 3dmark 2006; meer dan 1000 punten.
Maar over prestaties maak ik me nog de minste zorgen, ik upgrade toch binnen een paar maandjes naar een ander mobo.
Als hij het niet zou doen, dan zou ik het pas echt shit vinden.

Ik neem trouwens aan dat de full-cover waterkoelblokken van een 7900GTX 512mb hier gewoon op passen?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 19:06
Slitch schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:33:
Ja hartstikke bedankt,
Ik had toevallig vlak nadat ik de vraag had gesteld een review gelezen met een 7900GTX XXX Edition
Het scheelde nogal wat bij 3dmark 2006; meer dan 1000 punten.
Maar over prestaties maak ik me nog de minste zorgen, ik upgrade toch binnen een paar maandjes naar een ander mobo.
Als hij het niet zou doen, dan zou ik het pas echt shit vinden.

Ik neem trouwens aan dat de full-cover waterkoelblokken van een 7900GTX 512mb hier gewoon op passen?
De architecture op de kaart van de GeForce 7900GTO is exact hetzelfde als van de 7900GTX, dus die waterkoelblokken zullen wel passen. :)

• Dekar
hardware_freak schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:23:
Klopt het dat je met de OC-tool van MSI niet de wijzigingen die je hebt aangebracht na een restart van je pc kunt behouden? Wat vreselijk irritant is dit zeg.. :(
Hier blijft alles mooi staan na elke reboot ;)

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:24
Ik lees hier meer mensen die klagen over het 1 GIG ram. Dit is wel degelijk zo.
Ik heb een nieuwe systeem gemaakt ( E6400, 7900GTO, 1 GIG RAM (800mhz).
Maar het is idd zo met nieuwe spellen zoals CoH en BF2142, dat wanneer je echt alles op high zet hij gewoon teveel geheugen vraagt, wat je met 1 gig niet red, waardoor je haperingen krijgt ( lees:framedrops).
Nu ligt dat echt niet aan de kaart, want na 5 minuten spelen als je HD eindelijk uit gerateld is dan loopt het super smooth.

dus mijn besluit is, ik zet nog een reepje G.E.I.L. 800mhz erbij.

• Dekar
eldeegee schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:39:
Ik lees hier meer mensen die klagen over het 1 GIG ram. Dit is wel degelijk zo.
Ik heb een nieuwe systeem gemaakt ( E6400, 7900GTO, 1 GIG RAM (800mhz).
Maar het is idd zo met nieuwe spellen zoals CoH en BF2142, dat wanneer je echt alles op high zet hij gewoon teveel geheugen vraagt, wat je met 1 gig niet red, waardoor je haperingen krijgt ( lees:framedrops).
Nu ligt dat echt niet aan de kaart, want na 5 minuten spelen als je HD eindelijk uit gerateld is dan loopt het super smooth.

dus mijn besluit is, ik zet nog een reepje G.E.I.L. 800mhz erbij.
Ten eerste dit topic gaat over de GTO, hou nu eindelijk eens een keer op over geheugen....
Ten tweede als je nu 2 reepjes van 512 in dual channel hebt en je zet er een 1G reepje bij heb je 3 reepjes, dus niet meer in DC, wat mij ook niet bepaalt fijn lijkt werken ;)

• eldeegee
offtopic :ik heb gewoon 1 gig single channel gekocht met in het achterhoofd om er later 1 gig bij te zetten. echter is dat later al verandert in binnenkort :)

[ Voor 18% gewijzigd door eldeegee op 13-11-2006 17:24 ]

Verwijderd

Dekar1 schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:41:
[...]

Ten eerste dit topic gaat over de GTO, hou nu eindelijk eens een keer op over geheugen....
Ten tweede als je nu 2 reepjes van 512 in dual channel hebt en je zet er een 1G reepje bij heb je 3 reepjes, dus niet meer in DC, wat mij ook niet bepaalt fijn lijkt werken ;)
Wat dacht je van gewoon 2x512mb er bij zetten?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 23:23
Ik vraag me af:

als ik SLI wil (m'n moederbord heeft er de mogelijkheid voor), en 1 7900GTO heb en geen 2e (nieuw) kan kopen; kan ik er dan gewoon een GTX bij zetten en werkt dat dan gewoon in SLI? of moet ik persé dan op zoek naar een GTO?

• Dekar
volgens mij gaat gat niet lukken, maar als je GTO GTX speeds aankan zou je deze wel naar een GTX kunnen flashen, waarnaar het wel zou moeten werken...

@Nostra: Hij zei een reepje erbij, ik wist niet dat hij een los reepje had gekocht he... iig is het dan al begrijpelijker dat je geheugen wat minder snel is ivm het niet draaien van dc.

Verwijderd

Jorn1986 schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:40:
Ik vraag me af:

als ik SLI wil (m'n moederbord heeft er de mogelijkheid voor), en 1 7900GTO heb en geen 2e (nieuw) kan kopen; kan ik er dan gewoon een GTX bij zetten en werkt dat dan gewoon in SLI? of moet ik persé dan op zoek naar een GTO?
Kan wel als je in allebei de kaarten maar dezelfde bios hebt zitten, dan kunnen ze prima met elkaar werken.

@Dekar1: Ok :)

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 22:20
Heb deze kaart nu al een tijdje, ben er wel tevreden van. Redelijk snelle en stille kaart :)

Beetje zitten overclocken C2D E6600 @ 3.2Ghz = 8 * 400, en 7900GTO @ 700/800.

http://users.skynet.be/towp/3dmark05.PNG

Temps zijn wel goed idle en dus is de kaart echt wel stil (fan blijft altijd gewoon op 50% zitten)...

http://users.skynet.be/towp/temps.JPG

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Ik heb ook m'n GTO een beetje lopen overclocken. Hier de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.wcborstel.com/gallery/albums/pc/3Dmark2006_Overclock.thumb.jpg

Specs:

AMD Athlon X2 5200+ @ 2.86 GHz (misschien krijg ik die nog op 3 Ghz, moet effe kijken)
Kingston 2GB 800Mhz Dual Channel 4-4-4-12
7900 GTO @ 720 / 1600
ASUS M2N32 WS Professional

Uiteraard laat een AMD op dit moment wat puntjes liggen aangezien een Core 2 Duo meer ruwe processing power heeft en dus op de CPU test beter scoort. Maar m'n Athlon X2 komt anders nog wel aardig mee met de Core 2 Duo's :)

• Dekar
zeker geen slechte score.. waarom heb je eigenlijk voor de AM2 gekozen?

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Voor upgrade overwegingen naar een K8L later. En in echte praktijk dingen valt het verschil tussen een Core 2 Duo en een X2 best wel mee, heb ik uit verschillende benchmarks gezien. Ik geloof er wel in dat de K8L beter wordt dan een Core 2 Duo. En zo niet heb ik op het verkeerde gegokt ;) Maar ik zal niet verder off-topic gaan.

Ontopic, mijn GTO gaat rare kuren vertonen op 725+ MHz core. Aquamark die gaat traag reageren en dan lijkt het net of me PC een beetje blijft hangen als ik een menu optie kies. Houdt dat in dat ik aan de limiet van me kaart zit? Of zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Overgens draait ie op 720 Mhz stabiel.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:21
_Silencer schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:20:
[...]

Ik heb een Antec NeoHE 550Watt en werkt perfect met mijn moederbord Abit AB9 Pro en 7900GTO. Voltages zijn binnen de 3% nauwkeurig. Dit is wel een nieuwe van vorige week, ik heb gelezen dat er nieuwe revisies zijn die verschillende problemen oplossen (niet werken met sommige Asus bordjes enzo). Misschien als je garantie hebt eens zien om een nieuwe revisie te krijgen...
Het werkt gewoon. Pc draait al een paar daagjes heerlijk met een 7900GTO icm een NeoHE 430watt die er niks geen moeite mee heeft (max belasting pc+tft+speakers is rond de 250watt)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45
eldeegee schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:39:
Dat is het hem net:
kvdd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:49:
In games alles op gemiddeld-hoog, niet op hoogst dus ... ene fps drop na de andere (company of heroes) :/
Maar aangezien kvdd zaterdag al gezegd heeft dat hij over een 250W nonamed voeding beschikt, raad ik hem aan eerst dat te upgraden naar een degelijke voeding. Niet dat die nieuwe voeding alles zal oplossen maar ik denk toch dat dit nu upgrade-prioriteit nummero uno is. Trouwens, petje af voor de voeding die kvdd nu heeft!! :P
Dekar1 schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:41:
Ten eerste dit topic gaat over de GTO, hou nu eindelijk eens een keer op over geheugen...
Heb je eigenlijk wel gelijk in ;)
Maar over geheugen gesproken, jullie krijgen die clockspeeds van de GTO best wel hoog. Het geheugen van mijn kaart wil echter niet echt hoog :( GTX-speeds zitten er belange niet in. Ik ga eens proberen te spelen met de timings en kijken wat er gebeurt. Nog mensen die dit "probleem" hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 14-11-2006 14:39 ]

Verwijderd

PASware schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:25:
[...]

Het werkt gewoon. Pc draait al een paar daagjes heerlijk met een 7900GTO icm een NeoHE 430watt die er niks geen moeite mee heeft (max belasting pc+tft+speakers is rond de 250watt)
Een vriend van mij heeft hem perfect werkend op een Core2duo systeem met een 350Watt Aopen voeding....niets aan het handje!

• Dekar
Laagvliegerke schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:37:
[...]
Heb je eigenlijk wel gelijk in ;)
Maar over geheugen gesproken, jullie krijgen die clockspeeds van de GTO best wel hoog. Het geheugen van mijn kaart wil echter niet echt hoog :( GTX-speeds zitten er belange niet in. Ik ga eens proberen te spelen met de timings en kijken wat er gebeurt. Nog mensen die dit "probleem" hebben?
Volgens mij heb je pech met je kaartje. Misschien dat een mem voltmod helpt als je dat zou willen proberen... :P

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om de klokfrequenties van de videokaart in Windows Vista te veranderen? Die coolbits werkt volgens mij niet meer.

• Dekar
weet ik zo niet zeker, misschien al wat andere dingen geprobeert zoals rivatuner? En als je rechter muisknop op bureaublad doet en dan eigenschappen, Staat er dan VGA clock bij? (MSI driver)...

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:21
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:47:
[...]

Een vriend van mij heeft hem perfect werkend op een Core2duo systeem met een 350Watt Aopen voeding....niets aan het handje!
dat geloof ik best ja. Het ging mij ook niet om de wattage, maar combinatie neohe en 7900gto, want mijn neohe weigerde te werken met m'n 6600gt.
Ik denk dat mijn "oude" 300watt aopen het misschien ook nog wel zou trekken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• kvdd
Laagvliegerke schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:37:
...
Maar aangezien kvdd zaterdag al gezegd heeft dat hij over een 250W nonamed voeding beschikt, raad ik hem aan eerst dat te upgraden naar een degelijke voeding. Niet dat die nieuwe voeding alles zal oplossen maar ik denk toch dat dit nu upgrade-prioriteit nummero uno is. Trouwens, petje af voor de voeding die kvdd nu heeft!! :P
...

Sorry tikfoutje :) het is een 350W voeding nonamed
En wel degelijk petje af, want wat er allemaal niet op draait... en ik maar gamen en die volle 350W trekken

Back ontopic, chipset van me mobo is doorgebrand :X pc doet helemaal _niets_ meer |:(
Dus voorlopig geen overklock meer ook voor mij

• hfad
  • Laatst online: 26-06 17:17
kvdd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:33:
[...]

Sorry tikfoutje :) het is een 350W voeding nonamed
En wel degelijk petje af, want wat er allemaal niet op draait... en ik maar gamen en die volle 350W trekken

Back ontopic, chipset van me mobo is doorgebrand :X pc doet helemaal _niets_ meer |:(
Dus voorlopig geen overklock meer ook voor mij
geen petje af meer voor je voeding dus ;)

jammer dat je je niet goed hebt laten informeren, over watvoor schaden een te "slechte" voeding voor je pc kan veroorzaken.....

ik heb een 9800pro+voeding 2 jaar terug doorgebrand door mn bezuiniging met een 350W noname voeding. |:(

• kvdd
hfad schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:55:
[...]

geen petje af meer voor je voeding dus ;)

jammer dat je je niet goed hebt laten informeren, over watvoor schaden een te "slechte" voeding voor je pc kan veroorzaken.....

ik heb een 9800pro+voeding 2 jaar terug doorgebrand door mn bezuiniging met een 350W noname voeding. |:(
Het is bij mij niet zeker of het de voeding is geweest, ik heb em getest met een andere voeding, en weer totaal geen reactie |:( (chipsetfan zat te los denk ik)

• Dekar
kvdd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:17:
[...]

Het is bij mij niet zeker of het de voeding is geweest, ik heb em getest met een andere voeding, en weer totaal geen reactie |:( (chipsetfan zat te los denk ik)
Hij bedoelde dat die noname voeding niet geweldig was, en d.m.v. bv. teveel voltjes is je mobo'tje nu naar de klote... Daarom heb ik ook een Enermax Liberty 500W genomen. :Y)

• -AzErTy-
  • Laatst online: 06-07 19:29
Mijn pc staat s'avonds en s'nachts geregeld te downloaden enzo..
Nu vroeg ik mij af of iemand met een multimeter eens het verschil qua verbruik in iddle zou kunnen
meten tussen stock 2D speed (250/1320?) en bijvoorbeeld 200/1000 of iets gelijkaardig.

God does not play dice

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Heb net even een review geschreven in de productsurvey :) http://tweakers.net/productsurvey/survey/3498

MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E survey door Gurneyhck

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrestatiesAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifOverklokbaarheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
BeeldkwaliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifModbaarheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Driverondersteuning en compatibiliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifWarmte- en geluidsproductieAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met 2 exemplaren, sinds oktober 2006
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Algemene indruk
Ik heb dit kaartje nu enkele weken draaien in SLI-setup en ben er heel erg tevreden over.
Hiervoor had ik 1x een 7900GT, maar toen ik deze GTO zag staan voor zijn geweldige prijs (gekocht voor 238€) kon ik hem niet laten liggen.
Aangezien ik een DFI Lanparty Ultra-d heb, heb ik er meteen 2 besteld. Mijn mobo heb ik ondertussen succesvol gemod van nforce4 ultra naar SLI. Ik had tevens met de verkoper afgesproken dat hij er een SLI-bruggetje bij zou doen. Helaas paste deze niet, was een beetje dom van mij om niet aan de lengte van de brug te denken. Gelukkig heb ik deze met een medetweaker kunnen ruilen voor een passende.
Maar eer dat was gebeurt had ik al enkele dagen met een single GTO kunnen spelen. Had ze allebei al eens single in mijn pc gedraait. Beide haalden hoge clockspeeds (minimaal beide 700/1600) en ik merkte meteen al verschil met mijn GT'tje. Vooral die 512MB was wel te merken in Oblivion.
Toen ik eenmaal mijn SLI-brug binnenhad kon het echte testen gebeuren :)

Verschil GTO - GT
Het verschil tussen de GTO en mijn oude GT viel meteen op. Het pcb van de GTO is een flinke slag groter dan die van de GT. Hierdoor zal hij niet in elke kast passen. Verder heeft de GT een kleine koeler en wordt alleen de core gekoelt. De GTO heeft een grote dubbelslot koeler die ook het geheugen koelt. Wat dat betreft krijgt de GTO de voorkeur van mij, zie ook kopje "temps".
Verder beschikt de GTO over 512MB tegenover 256MB van de GT. En draait de core 200Mhz stock harder dan de GT, 650 tegenover 450.

Verpakking GTO
Ik wist van tevoren al van medetweakers dat er niet veel extra's bij de GTO wordt geleverd. Dit vind ik ook niet nodig als je naar de prijs kijkt. Het enige wat ik op zich wel mis is een normale handleiding. Vooral voor de wat minder onderlegde consument is dat wel zo handig.
In de doos vind je uiteraard de GTO zelf. Daarnaast:
- 2x dvi->vga connectors
- installatie cd-rom
- quik installation guide
- molex -> pci-e connector
- VIVO breakoutcable;
stop je in de "video-uitgang" van de GTO en split vervolgens in:
component-in, s-video-in, component-out, s-video-out.

Specs
Geheugen: 512 MB GDDR3
GPU snelheid: 650 MHz
Geheugen snelheid: 1320 MHz DDR
Interface: PCI-e 16x
VIVO: Ja
DVI: 2 x
D-sub: Ja, d.m.v. convertors
Als je de specs ziet, zie je dat het gewoon een GTX is met de geheugensnelheid van een GT. En dat voor maar circa 240€ !!

Overclockbaarheid
Deze kaart is een uitstekende overclocker. Single krijg ik ze allebei overclocked op de core naar 710Mhz. Dat is dus 60Mhz meer, bijna 10% dus.
Ook het geheugen gaat hard, dit loopt harder dan GTX speeds. Namelijk op 1680Mhz (GTX loopt op 1600Mhz). Hieronder vind je enkele testresultaten.

Testresultaten
Hieronder een kleine score-overzichtje, dit is gedraaid op een athlon 64 X2 @ 2.5Ghz / 2.6Ghz en 1gig geheugen.
driver: 92.91 @ standard settings

3dmark2005
7900GT 450/1320 @ 550/1600: 9824 3DMarks (2.6Ghz)
7900GTO @ 650/1320 (stock): 10135 3DMarks (2.5Ghz)
7900GTO @ 705/1680: 11331 3DMarks (2.5Ghz)
SLI 7900GTO @ 703/1680: 13524 3DMarks (2.6Ghz)

3dmark2006
7900GTO @ 650/1320 (stock): 5718 3DMarks (2.5Ghz)
7900GTO @ 705/1680: 6253 3DMarks (2.5Ghz)
SLI 7900GTO @ 703/1680: 8768 3DMarks (2.6Ghz)

Best nette scores, al zeg ik het zelf.

Drivers
Na deze echte benchmarkscores heb ik besloten om de DHzer0point_0.9291 drivers te installeren. Image quality is hier toch nog net een niveau hoger dan bij de gewone drivers. Echte aanraders!
Sowieso ben ik erg tevreden over drivers gebaseerd op de 92.91 drivers. Heb nog nooit een probleem gehad met deze drivers.

Temps
De temps blijven heel netjes. In windows zijn ze beide rond de 40 graden. Tijdens het gamen rond de 63 graden. Dit vind ik erg netjes, aangezien ze echt maar enkele milimeters van elkaar hangen.
Handig aan het cooldesign is dat hij de warme lucht rechtstreeks naar buiten blaast. Met twee van die bakbeesten in mijn kast is dat wel lekker voor de rest van mijn hardware.
Door dit efficiente cooldesign ben ik absoluut niet van plan om de koelers te vervangen.

Untested
Ik kwam er pas achter toen ik de kaart in mijn handen had dat hij ook over video-in beschikt, althans volgens de bijgeleverde breakout-kabel. Ik heb dit tot op heden nog niet getest, maar zodra ik dat wel heb gedaan pas ik de review aan op dit punt.
Ook de tv-out heb ik nog niet getest, maar dat laat waarschijnlijk niet lang op zich wachten.

Conclusie
Met dit SLI-setupje speel ik nu vrijwel elk spel met AA en AF aan. Dit is tevens voor elk spel makkelijk in te stellen m.b.v. de game-profiles.
Enige uitzondering is Oblivion, maar dat speel ik toch niet zo vaak. Ik verbaas me bijvoorbeeld over hoe mooi Dark Messiah eruitziet en hoe vloeiend dat draait. Vind dat die game niet echt onder hoeft te doen voor Oblivion.
Kortom deze jongen is erg blij met zijn GTO'tjes. Binnenkort nog een gig geheugen erbij plaatsen en een harddisk voor RAID en ik kan er weer even tegenaan!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Lange kaart
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- overclockbaarheid
- GTX speed voor GT prijs!!
- Goed koeldesign, lage temps
- Geschikt voor SLI
- VIVO

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3498/2222.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3498/2223.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3498/2224.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

Verwijderd

Gaat je geheugen op de kaart niet na een tijdje kapot/slechter presteren als je hem hoog hebt geclockt? Aangezien er slechter/minder goed geheugen op zit.

Ik moet m'n GTO nog binnenkrijgen en wil em wat overclocken, maar niet wil dat ik em over 6 maanden niet meer kan gebruiken.

Of zit ik helemaal verkeerd, en is dit helemaal niet zo?

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Ik heb deze kaart ook in bestelling staan, en heb ook een Asrock ConRoe945G-DVI, Retail. Dit mobo heeft een Intel 945G chipset.

Nu vraag ik me af of ik hogere 3dmark scores kan halen als ik de sli-mod drivers installeer, maar vooral of dit zal werken op mijn mobo met Intel 945G chipset, en niet alleen met 975 of 965.

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:15:
Gaat je geheugen op de kaart niet na een tijdje kapot/slechter presteren als je hem hoog hebt geclockt? Aangezien er slechter/minder goed geheugen op zit.

Ik moet m'n GTO nog binnenkrijgen en wil em wat overclocken, maar niet wil dat ik em over 6 maanden niet meer kan gebruiken.

Of zit ik helemaal verkeerd, en is dit helemaal niet zo?
Ik denk dat niemand hier daar echt antwoord op kan geven. Iedereen heeft hem max. een maand draaien, dus nog niet echt te zeggen. Ik hoop van niet, want bij mij draaien ze beide heel hoog >:)

Verwijderd

ik heb ff een snel vraagje:

aangezien deze kaart zo lang is, gaat deze in onderstaande pc passen? (er zit iig wel PCI-e in..)

http://www.computerwebstore.nl/05_artikel.asp?ID=1978

• D-Three
Zolang er geen foto's zijn van het interne van die kast, kunnen wij dat niet weten. Maar er is veel kans dat die past. Toen ik de kaart uitpakte, was ik ook geschrokken van de grootte en ik vreesde even dat die niet zou passen. Maar de kaart past zonder problemen in m'n SG01. Ik denk zelfs dat de de meeste kasten geen probleem zullen vormen. De kaart is niet breder dan een moederbord. Wel opletten dat er in de buurt geen hoge componenten op het moederbord zitten maar ik weet niet of dat een echt probleem kan zijn.
Gurneyhck schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:04:
Vooral voor de wat minder onderlegde consument is dat wel zo handig.
Die koopt geen GTO aangezien die niet weet wat dat is. Of die bouwt hem niet zelf in ;)

Ben je trouwens zeker dat jouw kabeltje component-in, s-video-in, component-out en s-video-out heeft?? Want voor zover ik weet, heeft de kaart geen VIVO!! M'n vorige kaart (ook MSI) had wel VIVO en dat kabeltje had meer aansluitingen dan het kabeltje dat bij mijn 7900 GTO geleverd werd. Het staat trouwens ook op alle labeltjes van mijn 7900 GTO connector; enkel "out" geen "in". Dus geen VIVO. Ik heb er trouwens ook nog een s-video "verleng"-kabeltje bij gekregen.

Ik blijf me er toch over verwonderen hoe hoog jullie die kaart kunnen clocken. Ik blijf steken op 670/1450. Maar ik heb er ook nog niet veel moeite in gestoken. Voorlopig blijft het ding toch draaien op stock speeds want de kaart is nog snel genoeg voor mij :)

[ Voor 36% gewijzigd door D-Three op 16-11-2006 23:49 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Om even in te haken op de 1gb vs 2gb dicussie. Ik vind het opzich vrij vaag dat mensen aan 1gb te weinig hebben in CoH omdat dit spel een swapfile vereist (van minimaal 768mb) :S.
Ikzelf heb 2gb en heb wel zeer duidelijk verschil gemerkt tussen 512 en 1gb, maar alleen op de 8player kaarten haal je een max van zo'n 1.3gb interngeheugen gebruik, dus?? Ikzelf heb wel nog weer veel snellere laadtijden als bij de 1gb pc, maar dat komt ook door mijn hdd, cpu denk ik :P.

Nukezone FTW

• Thingol
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 22:20

Thingol

Ziz

Ik heb zojuist een computer in elkaar gezet met een 7900gto erin. Echter steekt de 7900gto zover uit dat deze voor de ide-aansluiting van mijn mobo zit (msi 965P neo-f), waardoor ik mijn dvd-brander niet kan aansluiten. Hebben hier meer mensen last van en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost?

• Jorn1986
probeer eens een rounded kabel met een flexibele ''kop'', waarbij je de draadjes dus naar de zijkanten kan afvoeren. Met een beetje geluk kan je de kabel er in doen, de kaart er in doen en dan de draadjes wegduwen zodat de kaart past.

Bedoel dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dgameman.com/vr/xpcgear/xpcgear_rounded_cables/xpcgear_rounded_cables_03.jpg

• Gurneyhck
Thingol schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:35:
Ik heb zojuist een computer in elkaar gezet met een 7900gto erin. Echter steekt de 7900gto zover uit dat deze voor de ide-aansluiting van mijn mobo zit (msi 965P neo-f), waardoor ik mijn dvd-brander niet kan aansluiten. Hebben hier meer mensen last van en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost?
Oplossing van Jorn moet voldoen. Eerst de connector erin pluggen en dan pas de kaart. Succes!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-07 19:56
Ik heb nu mijn nieuwe config compleet en met de volgende instellingen getest

C2D E6400 @ stock
MSI GF7900GTO @ stock
2GB KingstonHyperX PC6400 @ stock
Asus P5B

Dit alles op een Chieftec 360W met een maar 18A 12volt lijn :D

3DMark06
op een resolutie van 1280x1024 haal ik een score van 5800 puntjes

De processor doet op het moment 2,7 GHz en de videokaart detect optimale clocksnelheden van 705/710. Hierop heb ik nog niet getest en hoever de videokaart kan.

Bij een vriend van mij met dezelfde config die alleen een E6600 @ 2,9 GHz heeft en zijn GTO op 700/750 heeft draaien haalt een score van 6700 punten! ( deze kaart detecte op 710/775!! maar dat was verre van stabiel )

Erg leuke kaart en ik zal mijn bevindingen snel gaan posten

[ Voor 4% gewijzigd door sjorremans op 18-11-2006 16:58 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dankzij goeie overclockresultaten van mn (inmiddels antieke) AMD64 3200+ ga ik toch maar voor deze in plaats van de Ati 1950 Pro (wat meer futureproof), zit alleen nog ff te kijken naar de koeling.

Ik weet dat hij de standaard 7900GTX koeler gebruikt en die op zich al "redelijk" stil is, maar omdat de rest van mn systeem vrij stil zit ik toch een beetje te twijfelen, zeker omdat er blijkbaar wel redelijk wat tweakers zijn in dit topic die de koeler toch hebben vervangen door een Zalman VF900.

Is dit vooral om extra te overclocken of scheelt het ook echt veel qua geluidsproductie? Ben nu overigens een VF700 op 5V ("fluisterstand" volgens Zalman) gewend.

• D-Three
De koeler is echt zeer goed hoor! Ik vind hem stiller dan de VF700 die ik had. En die was niet eens aangesloten op 12V maar op de fan-controller van m'n voeding. Want een VF700 op 12V is niet echt een mijn idee van een geluidsarme koeler ;)

Trouwens, ik dacht de oorzaak van mijn slecht overclockende kaart gevonden te hebben! Na de kaart getest te hebben in mijn PC, had ik wat zitten rommelen met de kablage en daarbij de voeding van de kaart afgekoppeld. Blijkbaar was ik die vergeten terug aan te koppelen want eergisteren zag ik dat ik de voeding niet terug aangesloten had! Ik vond het zeer eigenaardig dat het sindsdien steeds goed gewerkt had! Dus ik heb de voeding terug aangesloten en hoopte op een betere overclock maar de kaart klokt geen MHz meer! Integendeel, sinds de voeding terug aangesloten is, krijg ik de melding dat de nVidia System Sentinel gedetecteerd heeft dat de voeding van de videokaart niet voldoende is.
De prestaties van de GPU zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan blijven werken. Zodoende wordt voorkomen dat de hardware beschadigt of het systeem vastloopt.
Het heeft dus goed gewerkt; eerst met voedingskabel en dan zonder (en eigenaardig genoeg zonder melding!!). Maar sinds de voedingskabel er terug in zit, heb ik steeds die melding. Uiteraard heb ik altijd de PC en voeding uit gezet om de kabel in en uit te pluggen. Iemand die al ooit zoiets gehoord heeft? Suggesties zijn ook altijd welkom ;)

• Gurneyhck
Andere powerconnector eens proberen misschien. En als je een modulaire voeding hebt, ff kijken of je kabel aan het de voedingkant goed in de voeding zit. En anders eens drivers opnieuw installeren. Laat maar weten hoe het afloopt! 8)7

• D-Three
De kablage is in orde. Ik heb met een multimeter gemeten rechtstreeks op de videokaart en de voedingslijnen zijn OK. De drivers heb ik ook al opnieuw proberen te installeren maar geen succes.
Ik heb ondertussen al wat zitten googlen en heb al twee gevallen gevonden van gebruikers met een 7900GTO die hetzelfde probleem hadden en waarvan de oorzaak bij de kaart lag. :(

• D-Three
Drivers uninstalled, driver cleaner en een registry cleaner gebruikt, drivers opnieuw geïnstalleerd en terug hetzelfde probleem :(

• Gurneyhck
Windows opnieuw installeren? Bios update (van je mobo he).
Zou vooral biosupdate proberen. Succes!

• Proximus
  • Laatst online: 04-07 09:16

Proximus

100% OC

Heb ook maar eens van die kaarten besteld (5 stuks, ik hoop op 6). Houd er zelf 2 en 4 gaan er dan door naar wat TZ-ers/Gotters.

Alleen heb ik te kampen met een P5B die in eerste instantie geen SLI bord is, dus zal de prestatie is SLI wel tegen vallen neem ik aan?

Heeft het nut op een VF-700Cu en zalman blokjes te plaatsen op de kaart, of is de stock koeler voldoende?

@TS, Misschien een idee om ook de mods voor de 7900GTO even in de topicstart te zetten?

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• Eboman
  • Laatst online: 14:01

Eboman

Ondertitel

Thingol schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:35:
Hi Thingol,

Kun je nog even laten weten of dit gelukt is, ik wil hetzelfde MB bestellen, dus voor mij zeker interresant.

Signature

• sjorremans
Inmiddels ben ik ook wat gaan spelen met mijn config

C2D E6400@2,68 GHZ (335FSB)
MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)
Asus P5B
2GB PC6400

Score @stock: 5800
Score met bovenstaande instellingen: 6468

De core krijg ik niet hoger, ik vermoed mijn voeding.

Dit is een Chieftec 360Watt met maar 18A op de 12volt lijn (waar ook nog 4 hd's aanhangen en dus alle lijntjes vanuit de voeding opgesplitst zijn :P) dus ik vind het erg knap dat deze de oc trekt. Een tagen 480Watt staat op het lijstje en ik zal daarmee me bevindingen binnenkort posten, ik denk dat de core nog stukken hoger kan net zoals de CPU

[ Voor 7% gewijzigd door sjorremans op 19-11-2006 20:13 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Jorn1986
pas maar op! straks is het pats-boem; over-en-uit.

• sjorremans
Hoe bedoel je? ik denk eerder dat me voeding het zou begeven dan dat de videokaart het zou begeven.
Sowieso moet er een nieuwe voeding komen, dit is ook geen doen dat alle lijntjes worden opgesplitst maar dat het de videokaart kapot zou kunne maken lijkt me niet echt sterk, corrent me if i'm wrong.

• Thingol
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 22:20

Thingol

Ziz

Eboman schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:15:
[...]

Hi Thingol,

Kun je nog even laten weten of dit gelukt is, ik wil hetzelfde MB bestellen, dus voor mij zeker interresant.
Uiteindelijk is het wel gelukt, maar niet met de standaard IDE kabel die bij het mobo zat. Ik heb even een oude IBM aptiva pc opengehaald en daar zat nog een IDE kabel in met dunne kop die precies (geen halve mm over:P) past.
Trouwens hier had ik er even een apart topic voor geopend met wat foto's erbij.

• Dekar
sjorremans schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:37:
Hoe bedoel je? ik denk eerder dat me voeding het zou begeven dan dat de videokaart het zou begeven.
Sowieso moet er een nieuwe voeding komen, dit is ook geen doen dat alle lijntjes worden opgesplitst maar dat het de videokaart kapot zou kunne maken lijkt me niet echt sterk, corrent me if i'm wrong.
Als een no-name voedingkje aan zijn max prestaties zit, kan hij een te hoog voltage geven waardoor je je hardware kan beschadigen. Laatst nog een trotse eigenaar gezien van een 250W voeding van een aantal jaar oud waarnaar hij een paar dagen later een nieuwe MoBo en processor mocht aanschaffen.

@probleem met die IDE kabel: Ik heb m'n DVD brander in de onderste 5.25" bay gezet, in de bovenste zat de kabel er ook zeer strak tegen aan, maar dit haalde hij nog wel...

• sjorremans
Dekar1 schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:01:
[...]

Als een no-name voedingkje aan zijn max prestaties zit, kan hij een te hoog voltage geven waardoor je je hardware kan beschadigen. Laatst nog een trotse eigenaar gezien van een 250W voeding van een aantal jaar oud waarnaar hij een paar dagen later een nieuwe MoBo en processor mocht aanschaffen.

@probleem met die IDE kabel: Ik heb m'n DVD brander in de onderste 5.25" bay gezet, in de bovenste zat de kabel er ook zeer strak tegen aan, maar dit haalde hij nog wel...
Chieftec is geen B-merk naar dat ik weet maar inderdaad het punt is dat er wel een nieuwe voeding moet komen, dat weet ik zelf ook. Het verbaast me alleen dat het allemaal stabiel blijft draaien ( wie weet voor hoelang offcourse ). De voeding zelf word niet heet, de fan hoor je niet, draait wel en ook onder volle belasting blijft er lauwe lucht uitkomen.

• Gurneyhck
sjorremans schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:08:
[...]

Chieftec is geen B-merk naar dat ik weet maar inderdaad het punt is dat er wel een nieuwe voeding moet komen, dat weet ik zelf ook. Het verbaast me alleen dat het allemaal stabiel blijft draaien ( wie weet voor hoelang offcourse ). De voeding zelf word niet heet, de fan hoor je niet, draait wel en ook onder volle belasting blijft er lauwe lucht uitkomen.
Hoe stabiel zijn je voedingslijnen dan? Daarin kun je genoeg afleiden. Maar zoals hierboven al was gemeld, zijn je voedingslijnen niet stabiel. Haal dan aub eerst een nieuwe voeding voordat je onderdelen kaput maakt.

• D-Three
Ah, IDE-aansluitingen... Wie gebruikt die nu nog?? :P Ik heb die allemaal kunnen verbannen!! :)
En toch leuk dat mensen met een 360W voeding betere scores halen dan mezelf! ;) Nou ja, ik heb ook een 7800GTX gebruikt in combinatie met een Antec 380W en de voedingslijnen waren toch niet meer volledig stabiel. Niet dat het heel erg was maar ik geloof best dat de voeding er na een tijdje begint onder te lijden en uiteindelijk sneuvelt. Zeker als die veel en lang belast wordt.
Nog steeds problemen hier. Ook een nieuwere BIOS (mobo) bood geen verbetering. Een 3DMark06 score van ongeveer 3000 terwijl ik twee weken geleden het dubbele scoorde :( Zeer eigenaardig terwijl ik niks verkeerd heb gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 20-11-2006 00:47 ]

• sjorremans
Gurneyhck schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:37:
[...]

Hoe stabiel zijn je voedingslijnen dan? Daarin kun je genoeg afleiden. Maar zoals hierboven al was gemeld, zijn je voedingslijnen niet stabiel. Haal dan aub eerst een nieuwe voeding voordat je onderdelen kaput maakt.
vanuit de bios:

+3.3v: 3,31
+5v: 5,09
+12v: 11,99

load in windows:

+3.3v: 3,33
+5v: 5,12
+12v: 11,89

volgens mij valt dat net binnen die afwijkingen die je mag hebben maar er moet inderdaad wel een andere voeding komen

Verwijderd

sjorremans schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:28:
[...]

vanuit de bios:

+3.3v: 3,31
+5v: 5,09
+12v: 11,99

load in windows:

+3.3v: 3,33
+5v: 5,12
+12v: 11,89

volgens mij valt dat net binnen die afwijkingen die je mag hebben maar er moet inderdaad wel een andere voeding komen
Deze lijnen zijn perfect. Er is echt geen reden om een andere voeding te halen. Als je 12V lijn onder de 11.6V komt kan het instabiliteit veroorzaken (is mijn ervaring)

Verwijderd

om even terug te komen op mijn vraag of de 7900GTO in deze pc gaat passen:

ik weet nu wat voor moederbord erin zit:

het is een asus P5LP-LE gemaakt voor HP
http://h10025.www1.hp.com...&cc=us&docname=c00379616#

weet iemand dan of hij gaat passen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 15:07 ]

• Gurneyhck
Waarom bel je niet even naar HP zelf of naar je eventuele verkoper. Ik denk dat ze je dat zo kunnen vertellen.
Je kan zelf even de afmetingen van dat mobo zoeken op de asus website. Maar de vraag is of ze dat mobo misschien nog hebben aangepast qua afmetingen aan de HP-kast.

• D-Three
Zou iemand van jullie eens de BIOS van jullie MSI 7900GTO online kunnen zetten? De originele natuurlijk :P Misschien dat het flashen van de kaart er voor zorgt dat de kaart terug normaal doet. Al geloof ik het niet maar ik kan maar proberen ;)

Verwijderd

Atitool doet het opeens niet meer goed :| Geeft geen temp, en er zijn ook een hoop schuiven verdwenen. Laatste versie.

Specs:
7900GTO dus
E6600
P5W deluxe
e-mu geluidskaart

Heb toen maar nvhardpage geinstalleerd, maar die klaagt dat ie een of andere chip niet kan vinden. En geeft een default core aan van 19000 Hz of zo :?

• Dekar
[...]

Hi Thingol,

hier is het gelukt met hetzelfde bord en de standaard kabels, past allemaal net ;)

• eldeegee
Ik ben ook al een paar weken een tevreden gebruiker van de MSI 7900GTO, echt een top kaart!.
Ik zit echter met een vraag ( ik weet dat dit niet de juiste afdeling ervoor is maar ik stel hem toch ;) ).
Die kaart loopt als een trein, met een kaart als dit en mijn proc : E6400 @ 2.7 ghz, speel je spellen natuurlijk met alle settings op Max. Ik heb alleen behoorlijk last van happeringen in spellen als FEAR, BF2, Dark messiah of might and magic. Mijn vraag is nu zijn er mensen die deze games draaien met de 7900GTO incl 2GIG ram. Ik heb zelf 1 gig ram (PC-6400) en ik ben van plan er een bankje bij te gaan drukken, echter wil ik er zeker van zijn dat ik van die rare haperingen af ben.

• Dekar
heb je een reepje los van 1G? veel vorigen hebben al verschillende meningen gehad hierover, en sommigen zeggen dat het idd slim is om 2GB in dual channel te hebben, zeker als jij nu een los bankje hebt (niet DC dus) is dat slimmer. Het hoeft echter niet het probleem op te lossen, aangezien met de informatie die jij geeft niets uitsluit van wat het allemaal nog meer zou kunnen zijn.

• M617573
  • Laatst online: 08-07 18:32
eldeegee schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:00:
Ik ben ook al een paar weken een tevreden gebruiker van de MSI 7900GTO, echt een top kaart!.
Ik zit echter met een vraag ( ik weet dat dit niet de juiste afdeling ervoor is maar ik stel hem toch ;) ).
Die kaart loopt als een trein, met een kaart als dit en mijn proc : E6400 @ 2.7 ghz, speel je spellen natuurlijk met alle settings op Max. Ik heb alleen behoorlijk last van happeringen in spellen als FEAR, BF2, Dark messiah of might and magic. Mijn vraag is nu zijn er mensen die deze games draaien met de 7900GTO incl 2GIG ram. Ik heb zelf 1 gig ram (PC-6400) en ik ben van plan er een bankje bij te gaan drukken, echter wil ik er zeker van zijn dat ik van die rare haperingen af ben.
Ik heb hetzelfde, maar heb het idee dat het aan de drivers ligt. Met de laatste paar drivers, enorm veel haperingen, maar met de drivers voor de 92.91 geen problemen meer:S Beetje eigenaardig..

• Jorn1986
Heeft iemand 2 van deze kaarten in SLI? zo ja; wat zijn de scores in 3Dmark 2005/2006? Hoe zit het met in-game performance? Is het de investering waard om nog een 2e kaart er bij te zetten of kan ik beter m'n huidige GTO verkopen en meteen 1 8800GTS of 8800GTX kopen?

• Gurneyhck
Jorn1986 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:27:
Heeft iemand 2 van deze kaarten in SLI? zo ja; wat zijn de scores in 3Dmark 2005/2006? Hoe zit het met in-game performance? Is het de investering waard om nog een 2e kaart er bij te zetten of kan ik beter m'n huidige GTO verkopen en meteen 1 8800GTS of 8800GTX kopen?
Ik heb 2 kaarten in SLI. Maar de vraag die je stelt kun je meerdere keren terugvinden in dit topic, o.a. in de startpost daar staan mijn scores.
Of het de investering waard is, op dit moment kun je misschien beter voor de 8800GTS gaan. Mits je nog een mooi bedrag terug kan krijgen voor je huidige videokaart. Zo niet, plug er dan gauw één bij :)
Je kan iig elk spel vloeiend spelen! Zo speel ik Dark Messiah vloeiend op full detal 4xAA 16xAF op een resolutie van 1600x1200. Gaat echt héél vloeiend!

• Jorn1986
bedankt voor je antwoord... ik hou het voorlopig wel zo (kan met 1 kaart op dit moment nog wel 1 jaar vooruit denk ik), denk dat ik volgend jaar misschien een 8800-serie kaart ga kopen als ze (sterk) in prijs zijn gezakt (ben ik nog voordeliger uit ook).

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:48:
om even terug te komen op mijn vraag of de 7900GTO in deze pc gaat passen:

ik weet nu wat voor moederbord erin zit:

het is een asus P5LP-LE gemaakt voor HP
http://h10025.www1.hp.com...&cc=us&docname=c00379616#

weet iemand dan of hij gaat passen?
Waarom stel je deze vraag?
De ruimte in de kast kun je zelf opmeten en met de maten van de kaart vergelijken.
Je hebt een PCIe 16x slot, dus waarom dat niet zou passen zie ik ook niet.
Ik zie tot dusver niets wat je tegen houdt om zelf even te kijken. Desnoods bel je daarna nog even met HP.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• D-Three
Gisteren had ik ook enorm veel last van haperingen en dat met een simpele adventure :?

@ Gurneyhck: Heb jij nu een VIVO kabel of niet?

• Gurneyhck
Ja, er hangen aan de breakout-kabel twee pluggen met daarop "S-VID IN" en "COMP-IN". Dus mij lijkt me van wel. Anders dan zou dat er niet bijzitten. Heb jij niet zo'n kabel dan?

Ik weet overigens niet of en hoe dat dan zou moeten werken.

[ Voor 0% gewijzigd door Gurneyhck op 22-11-2006 14:37 . Reden: typo ]

• Dekar
Jorn1986 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:55:
bedankt voor je antwoord... ik hou het voorlopig wel zo (kan met 1 kaart op dit moment nog wel 1 jaar vooruit denk ik), denk dat ik volgend jaar misschien een 8800-serie kaart ga kopen als ze (sterk) in prijs zijn gezakt (ben ik nog voordeliger uit ook).
Hetzelfde hiero, ik heb deze kaart genomen omdat hij zeer goedkoop is, ik haal nu 3dmark06 scores tegen de 7000 aan, dus deze kaart zal nog wel een jaar, ik denk eigenlijk wel 2 door kan gaan.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Hi Thingol,

geldt voor mij ook! ervaring zeer welkom dus..

• eldeegee
Waarom zou je in godsnaam je 7900GTO weg willen doen?. Dat ding is nog 1 van de snellere kaarten op de markt, die paar frames in huidige games die je wint daar lig je toch niet wakker van hoop ik?.

• D-Three
Gurneyhck schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:36:
Ja, er hangen aan de breakout-kabel twee pluggen met daarop "S-VID IN" en "COMP-IN". Dus mij lijkt me van wel. Anders dan zou dat er niet bijzitten. Heb jij niet zo'n kabel dan?
Neen, mijn kabel heeft enkel outputs. De specificaties van de kaart vermelden trouwens ook geen VIVO.
Ik weet overigens niet of en hoe dat dan zou moeten werken.
Eerst deze drivers installeren: http://www.nvidia.com/object/wdm_geforce_4.13.html

Verwijderd

cybersteef schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:55:
[...]

Waarom stel je deze vraag?
De ruimte in de kast kun je zelf opmeten en met de maten van de kaart vergelijken.
Je hebt een PCIe 16x slot, dus waarom dat niet zou passen zie ik ook niet.
Ik zie tot dusver niets wat je tegen houdt om zelf even te kijken. Desnoods bel je daarna nog even met HP.
ik stelde deze vraag omdat ik de pc nog niet had besteld en het zeker wilde weten...

ik heb de pc inmiddels in huis en de 7900GTO komt vrijdag binnen evenals 2x 512 mb ddr2 pc5300 667mhz van IPQ om extra in de pc te stoppen, moet dan alleen nog op mijn Mirai 19" 8ms dvi schermpje wachten :D

ik zal hier ook de 3dmarkscores gaan posten als alles geinstalleerd is :)

• Dekar
draakhoofd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:49:
[...]
geldt voor mij ook! ervaring zeer welkom dus..
Lees dan het topic door... Ik heb al gezegd dat ik dit ook heb, Proc loopt op 3Ghz en alles past gewoon. de GTO OCed haalt nu bijna 7000 3dmarks in 3dmark06.

• M617573
  • Laatst online: 08-07 18:32
ik ben zelf ook de trotse eigenaar van een MSI 7900 GTO, nu ben ik de afgelopen tijd enorm aan het stoeien met verschillende drivers om Battlefield 2142 aan de praat te krijgen.

Wat vinden jullie de beste / snelste Nvidia Forceware driver voor de 9700 gto?

Verwijderd

Qoriox schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:53:
ik ben zelf ook de trotse eigenaar van een MSI 7900 GTO, nu ben ik de afgelopen tijd enorm aan het stoeien met verschillende drivers om Battlefield 2142 aan de praat te krijgen.

De drivers die op de bijgeleverde CD staan doen het bij mij perfect.

Ik draai met gemakt BF2, Fear, BF2142 op zijn hoogste detail op 1248x1024 4xAA etc.
Geen lag spikes o.i.d.

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 22:20
Qoriox schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:53:

Je moet de nieuwste directx 9c hebben. Anders krijg je een error dat er direct_??.dll niet gevonden is.

• codeneos
  • Laatst online: 03-07 23:41

codeneos

[...]

Ik heb sinds een paar dagen m'n SLI setje van 7900GTO's. Een beetje zitten testen en nu ik de scores van eeen aantal hier lees valt mijn 3dmark06 score toch behoorlijk tegen 6000 marks. Nu vroeg ik me af hoeveel winsten de mensen met SLI nu ongeveer hebben gehaald. Met m'n 7900GT haalde ik rond de 5000 punten namelijk. En of er mensen zijn die een soort gelijk systeem hebben met SLI 7900GTO.

PS: ik hoef geen hulp omtrend m'n 3dmark score ;) ( m'n CPU is de bottleneck ( A64 3000+ @ 2.55ghz )

[ Voor 15% gewijzigd door codeneos op 23-11-2006 19:31 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• Gurneyhck
Ik heb mooi het verschil tussen mijn vorige 7900GT en mijn huidige SLI setup verwerkt in mijn review:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/3498

Zie ook de startpost.

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
Kan iemand me het verschil vertellen tussen de NX7900GTO en de normale 7900GTO?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

• Gurneyhck
ShaquilleMoreno schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:28:
Kan iemand me het verschil vertellen tussen de NX7900GTO en de normale 7900GTO?
Die zijn hetzelfde. MSI gebruikt "NX" als typeaanduiding voor hun 7900GTO. Overigens is de MSI 7900GTO de enige GTO kaart die je in Nederland kan krijgen (als je hem nog kan vinden).
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een discussietopic. Het is de bedoeling dat hier gediscussieerd wordt over enkel de 7900 GTO videokaarten. Dat mag best uitgebreid, van problemen/vragen tot voltmods en overclocken.

O.a not done is:
- Vermelden waar kaarten beschikbaar zijn.
- Vermelden wanneer jij je kaart hebt of wanneer je hem hebt besteld
- Simpele vragen stellen die je terug kan vinden in de startpost (overclocken bijvoorbeeld!)
- Je score in 3DMark tegenvalt en je afvraagt wat je hieraan kan doen.(zie de 3DMark-FAQ)
- Vragen hoe deze kaart tegen kaart X presteert, hiervoor heb je google en reviews!