Toon posts:

Hacked Nvidia SLI drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.043 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Halo,

ik heb tijdelijk 2 7900gt's die ik heel graag in sli wil draaien alleen heb ik een moederbord die het niet ofcieel ondersteunt (P5W DH Deluxe). Ik heb ooit gelezen dat dit wel kan met hacked drivers.

Is dit waar dat dit kan? want het internet staat er niet bepaald vol mee...
Hoe krijg ik het voorelkaar dat ik ze ook hacked krijg of waar download ik de drivers?

Ik hoop morgen sli te draaien met jullie hulp >:)

edit: drivers zijn gevonden hier te downloaden, of hier

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 12:58 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:52:
Halo,

ik heb tijdelijk 2 7900gt's die ik heel graag in sli wil draaien alleen heb ik een moederbord die het niet ofcieel ondersteunt (P5W DH Deluxe). Ik heb ooit gelezen dat dit wel kan met hacked drivers.

Is dit waar dat dit kan? want het internet staat er niet bepaald vol mee...
Hoe krijg ik het voorelkaar dat ik ze ook hacked krijg of waar download ik de drivers?

Ik hoop morgen sli te draaien met jullie hulp >:)
Volgens mij was dat toch met Nforce4 Ultra chipsets? Dat je die kon 'hacken' en een Nforce4 SLI kon van maken?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:55
niet hacken, modden

Verwijderd

Topicstarter
dus dat kan niet met een willekeurig ander moederbord dat 2 pci-expres sloten heeft?

http://www.3dgameman.com/forums/showthread.php?p=534884 <<<het kan dus wel zo te lezen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 00:07 ]

• mrFoce
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:05:
dus dat kan niet met een willekeurig ander moederbord dat 2 pci-expres sloten heeft?
volgens mij niet. Ik weet wel dat mijn moederbord (DFI 4 Ultra-D) te modden is naar SLI. Maar jah, ga ik niet aan beginnen omdat ik geen 2e kaart heb, maar het zou een minuutje werk zijn. Google even naar -> mod (moederbordnaam) to sli <- ofzo

[ Voor 28% gewijzigd door mrFoce op 24-08-2006 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien is het me gelukt na heel veel zoeken het is mogelijk via drivers bewijs:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106212

je kon ze daar alleen niet meer downloaden want die site is down.
gegoogled om ze mischien nog te vinden en na vele sites aangeklikt te hebben heb ik ze van 1 of andere spaanse site afgehaald. Voor de mensen die deze driver ook willen hebben ik heb ze hier vandaan

hopelijk doe ik hier andere mensen ook een plezier mee die dit ook willen doen :)
(stel dat die link ook down gaat laat dan je e-mail adress achter en dan zend ik het naar je toe)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 00:30 ]

• mrFoce
zet ze op rapidshare en post hier de link?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Heb je niet dat speciale SLI connectortje nodig dan?
maargoed, op mijn moederbord kan et zowiezo niet met mijn kaart (7800GT), heb één x16 PCI-e en één x4

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Het antwoord is simpel als de chipset van het moederbord 975X of 955X is
dan is het mogelijk ,zo niet vergeten maar.

En of je PCI-X nu 16X is en de andere 4 of 2 keer 8X
maakt echt geen knijt uit :) de kaarten zullen werken
tegen normale snelheid

En wat betreft die speciale "bridge", daar de afstand tussen
2 PCI-X sloten verschillend is van merk tot merk en type
moederbord tot type moederbord zal je niet met alle vaste
SLI bridgen dus gebruik kunnen maken op een crossfire moederbord.

Dit kan je oplossen door gebruik te maken van een flexi SLI
bridge die ondere andere bij sommige ASUS moederborden
wordt bijgeleverd

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 02:06 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 02:04:
Het antwoord is simpel als de chipset van het moederbord 975X of 955X is
dan is het mogelijk ,zo niet vergeten maar.
van de asus site

P5W DH Deluxe
ASUS Digital Home Series
- LGA775 socket for Intel Core2 Duo, Core2 Extreme and next generation Mulit-Core CPU
- Intel 975X +Intel ICH7R

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Wow bedankt voor de link. Hier zat ik ook op te wachten :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

418O2 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 04:48:
[...]

van de asus site

P5W DH Deluxe
ASUS Digital Home Series
- LGA775 socket for Intel Core2 Duo, Core2 Extreme and next generation Mulit-Core CPU
- Intel 975X +Intel ICH7R
Haha, lol, dat was een retorische vraag / sarcastische vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een bridge van een AMD 939 SLI bord (gekocht voor iemand anders die geen sli draaide bridge bewaard), hij paste precies op mun P5W DH Deluxe :)
Het draaid hier super geen 1 probleem tegen gekomen :*)

Zonder die bridge kan het ook gewoon, maar je zult een kleinere performance boost krijgen.

Als het goed is zijn ze ook los te koop bij sommige winkels anders kan je mischien er 1tje van iemand overkopen? Let wel op de afstand van de bridge want die verschillen nog wel eens ;)

Op rapid share zetten is ook niet geweldig want dan moet die elke keer binnen 30 dagen worden gedownload en er kunnen er maar een beperkt aantal van gedownload worden.

Maar hier is de link

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 12:56 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:01
YellowNeck schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 01:57:
Heb je niet dat speciale SLI connectortje nodig dan?
maargoed, op mijn moederbord kan et zowiezo niet met mijn kaart (7800GT), heb één x16 PCI-e en één x4
een 4X slot is ook geen probleem!
gewoon de achterkant van het slot opendremelen zodat je kaart er wel fysiek in past (deel vd connectors steekt dan wel uit maar das niet erg) en de GFX kaart die je erin stopt zal automatisch op PCI-E 4X lopen! :*)
een flexi SLI-bridge die ondere andere bij sommige ASUS moederborden
wordt bijgeleverd
die zouden ze los moeten verkopen! vast wel vraag naar :)

[ Voor 13% gewijzigd door Puppetmaster op 24-08-2006 15:51 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Puppetmaster schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:48:
[...]

een 4X slot is ook geen probleem!
gewoon de achterkant van het slot opendremelen zodat je kaart er wel fysiek in past (deel vd connectors steekt dan wel uit maar das niet erg) en de GFX kaart die je erin stopt zal automatisch op PCI-E 4X lopen! :*)

[...]

die zouden ze los moeten verkopen! vast wel vraag naar :)
Mja zou leuk zijn, maar is al te laat :P Ik ga mijn 7800GT terugsturen, mijn X1900GT/RX komt morgen als het goed is, en moederbord is wél crossfire ready.

Verwijderd

Ik wou niet een heel nieuw topic openen want ik heb hier dus gevonden wat ik zocht.

Maar ik heb nu dus 1x 7900GS en ik heb ook een asus p5w dh deluxe.

Ik wil de 7900 in SLI draaien dus denk er aan om er binnekort nog 1 te kopen. Maar als ik nu geen SLI BRIDGE heb werkt het dan niet? Ik zocht nu ook voor de Asus sli bridge (flexibele) maar die kan ik nergens vinden. Nu vond ik deze:

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=26614&ref=2

Maar ik weet niet of deze flexibel is. En of dit past. Ik hoop dat jullie mij hier over nog wat meer informatie of SLI bridgen die passen op de P5w dh deluxe kunnen vertellen

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 19:11
Hé daar,

Als ik het plaatje zo zie lijkt het inderdaad een flexibele SLI kabel. Als er twee sloten tussenin de 16x sloten zitten zijn die bridges over het algemeen compatible. SLI connector heb je nodig voor bepaalde info die de kaarten dan niet over de PCIe 16x slot hoeven te sturen, hierdoor heb je gewoon meer snelheid! (dus hij is niet per definitie nodig, wel handig)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

theforce81 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:05:
Hé daar,

Als ik het plaatje zo zie lijkt het inderdaad een flexibele SLI kabel. Als er twee sloten tussenin de 16x sloten zitten zijn die bridges over het algemeen compatible. SLI connector heb je nodig voor bepaalde info die de kaarten dan niet over de PCIe 16x slot hoeven te sturen, hierdoor heb je gewoon meer snelheid! (dus hij is niet per definitie nodig, wel handig)
Ok, ze hebben ze niet op voorraad maar ja waar vind je zulke dingen nog op voorraad. Dus ik heb ze besteld en dan bestel ik ook even een 7900GS en dan gaat ik even kijken of het zal lukken :)...hoop het wel

Verwijderd

Hoi jongens.

Ik heb nu eindelijk een SLI mode op de P5W dh deluxe lopen. Tot nu toe zijn me bevindingen ok. Alleen ik heb 1 probleem.
Als ik een filmpje (maakt niet uit welk formaat) wil afspellen in Media player zie ik een zwart scherm maar ik hoor het film wel. En als ik weer terug naar normale mode (dus gewoon met 1 Videokaart) dan zie ik alle filmpjes weer normaal. Waar kan dit aan liggen. Codecs zeker niet want die heb ik al geprobeerd. Iemand enig idee?

Verwijderd

Thx voor die tip van die driver. _/-\o_
SLI werkt hier goed met 2*7800Gt op mijn P5W DH Deluxe.
Die sli bridge heb ik niet, maar ga ik wel eens achter zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 21:14 ]

Verwijderd

Hallo,

@GoGo22.

Ik heb nu twee EN7900GT op een P5W DH Deluxe en loop tegen hetzelfde probleem aan als jij dat ik geen SLI bridge heb. Het jij uiteindelijk die van Salland Automatisering gekocht en past hij.
Ik moet er ook een hebben en zou hem graag bestellen maar wil toch even jouw reactie afwachten.

MVG thijs

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:44:
Hallo,

@GoGo22.

Ik heb nu twee EN7900GT op een P5W DH Deluxe en loop tegen hetzelfde probleem aan als jij dat ik geen SLI bridge heb. Het jij uiteindelijk die van Salland Automatisering gekocht en past hij.
Ik moet er ook een hebben en zou hem graag bestellen maar wil toch even jouw reactie afwachten.

MVG thijs
Ja mijn probleem was daarna opgelost......En je hoeft niet bang te zijn of die past ja of nee want het is zo,n flexibele sli bridge....Maar zoals eerder vermeld mijn probleem was daarna direct opgelost......

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
ik heb hem ook geprobeerd op mijn A8R32-MVP Deluxe.
maar daar werkt die helaas niet op.
of heeft iemand hem wel al aan de praat gekregen op dit moederbord?

specs
AMD 4000+
A8R32-MVP Del
2x 6600GT

[ Voor 12% gewijzigd door CarJunkyXL op 14-10-2006 21:52 ]

Verwijderd

dat modden ervan met die drivers, levert dat geen problemen op ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:15:
dat modden ervan met die drivers, levert dat geen problemen op ?
je pc zou wat instabieler kunnen worden.

Verwijderd

is het ook weer te verwijderen mocht het mis gaan ?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:11:
is het ook weer te verwijderen mocht het mis gaan ?
Niet te moeilijk denken, blijft een driver he. Dus je kunt de originele driver terug zetten ("rollback") of je installeerd een nieuwere er over heen, simpel.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

of je gebruikt drivercleaner ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:55
Is 85.96 de laatste versie 'hacked' driver?

Ik heb gelezen in het GeForce 7900 GTO Discussie topic, dat de 3Dmark scores ook met één kaart en deze driver zelfs verbeteren, iemand ervaring hier mee?

[ Voor 46% gewijzigd door Jumpman op 15-11-2006 15:53 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 09:39
Jumpman schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:52:
Is 85.96 de laatste versie 'hacked' driver?

Ik heb gelezen in het GeForce 7900 GTO Discussie topic, dat de 3Dmark scores ook met één kaart en deze driver zelfs verbeteren, iemand ervaring hier mee?
ja klopt ik schiet met een 7900gto van 5900 naar 6600 in 3dmark06, wel oc op 680/790 en e6600 op 2.9 Ghz

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12-2025
Hoe krijg ik mijn 2x asus 7900GTX in sli werkend op mijn p5w dh deluxe?
Ik draai vista 32bit.

Bedankt

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Begin eens met het doorlezen van het topic, voor zover ik kan zien heeft de TS hetzelfde moederbordje, dan moet je toch al wat kunnen met de inhoud denk ik zo.
Verder biedt het bord officieel geen support voor SLi, maar zoals je kunt lezen zou er een mogelijkheid zijn om dit met modded drivers (en een SLi bridge van een ander bord?) te laten werken.
Wat heb je zelf al geprobeerd en opgezocht?

Ik mis totaal de eigen inzet hier. Het is hier geen helpdesk, je wilt wat maar in je post laat je niet zien of je ook maar iets geprobeerd hebt om dit voor elkaar te krijgen. Lees je in in de materie en probeer de zaken die al genoemd zijn alvast uit voor zover dat mogelijk is, en vermeld ook wat je gedaan hebt en wat het resultaat er van was.
Ook kick je een topic omhoog van anderhalf jaar oud, wat met een goede post waar inzet uit zou blijken geen enkel probleem was geweest, maar op deze manier is het onnodig ouwe grut omhoog stampen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het tof dat je dit wilt proberen. Het is immers wel "tweaker-spirit", maar doe dan wel je best, dan overtuig je misschien mensen ook echt om je te helpen. Maar met enkel een vraag zonder tekst en uitleg wekt het helpdesk gevoel op.
Vandaar dat ik deze dus op slot zet.
Maar mocht je dit echt willen, ga je inlezen en probeer het een en ander uit, en open dan een topic waarin je goede inhoudelijke informatie geeft wat je precies van plan bent, wat je al weet en wat je mogelijk al gedaan hebt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.