na 3 jaar (succesvol; 3 titels, 2 knvb bekers, 1 Championsleague) manager te zijn geweest bij Ajax, toch ingegaan op een bod van Ramon Calderon van Real Madrid. De Nederlandse competitie had niet veel uitdaging meer, hoewel het derde seizoen wel veel moeizamer ging dan de eerste 2.
Dan kom je aan bij Madrid en dan is het ineens volstrekt logisch dat je er niets van hoorde in Europees verband. Wat een team, net echt de aanval hebben ze redelijk voor elkaar, maar verdediging was om te janken.
De aanval bestond uit Tevez, Robinho, Cassano, Reyes, Christiano Ronaldo en Malouda.
De enige lichpuntjes in de verdediging waren: Cicinho (ook al 30) en Sergio Ramos. Daarnaast was het om te huilen, bijna geen speler die tackling, marking en heading boven de 15 uit kwamen. Wat je toch echt wel mag verwachten van spelers bij Real Madrid.
Tijd dus om het team te versterken. ik had voor 100 miljoen transferbudget gekozen, moest dus wel lukken. Kijk ik op de balans, hebben ze maar 70 miljoen op de balans staan, dus om die 100 mil eraf te trekken is een beetje een no-go. Ajax was bijna nog rijker, daar zat ik op 68 miljoen toen ik wegging. Maar gelukkig heeft Real wel ongelovelijke inkomsten in de transferperiode. Voor 48,5 miljoen aan spelers gekocht en geen maand in de rode cijfers.
Aankopen Tomas Hubschman, Maduro, Boularouz (erg goed), Micah Richards en Antonio lopez. Eigenlijk een geheel nieuwe verdedigende linie, alleen Maduro doet het op dit moment erg goed op het middenveld. In januari misschien aanvallend of op het middenveld iets versterking, maar dat moet nog blijken aan de hand van de wedstrijden.
Allereerst moest ik me nog gaan kwalificeren voor de CL

. Hierin lootte ik natuurlijk geen makkie maar Aston Villa dat toch behoorlijke spelers heeft, vooral hun spits, luke moore, was erg gevaarlijk.
Op Villa Park werd het dan ook 3-1 voor Villa met diezelfde moore in de hoofdrol.
Gelukkig waren de spelers thuis in betere doen:
Nog steeds niet overtuigend met een eigen goal, maar gelukkig wel CL voetbal. Bij de loting was ik dan ineens wel een 1st seed, maar daarover hoor je mij niet klagen. Werd in een Poule geloot met Werder Bremen, Lille en Dynamo Moscow. Kwalificeren voor de 2de ronde moet lukken.
In de competitie is de start goed 3 gespeeld 3 gewonnen met 8 goals voor en 0 tegen.
Met deze selectie moet ik het doen tot aan de winterstop.
het is naar mijn mening nog geen kampioensteam, want barca ziet er toch wel wat sterker uit, maar het doel wat ik stel is dan ook in het spoor blijven van barca.
Als het seizoen verder gevordert is volgt er meer...