[Multiplatform] Football Manager 2007 - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:14:
Ben een nieuwe game begonnen. Nu manager van Groningen. Kijken wat ik bij een 'mindere' ploeg kan presteren.
Ik snap het niet! ik ben met groningen 2e keer achtereen volgens kampioen geworden en schop het ver in de uefa en zowel nu championsleague!

nu laatste loodjes van het 2e seizoen!
geen nieuwe spelers ge kocht wil kijken of ik mijn huidige team zover kan krijgen dat ze zich goed voelen!
heb veel last gehad van dip na winterstop in verband me tnieuwe aankopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
D-Ray schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:33:
[...]

Ik kon mijn spelers geen nieuwe contracten aanbieden omdat de directie een erg laag maximumloon oplegde (ondanks dat bv. Roorda best akkoord wilde gaan met 8k minder). Een ander probleem is de geringe selectie van ongeveer 20 spelers die eerste-elftal waardig zijn. De overige spelers verdienen geen hout: een paar met lonen beneden de 2k per week, de rest beneden de 1k. Daarmee dicht je geen gat in je loonbudget van (in mijn geval) rond de 50k per week. En met een loonbudget van 200k per week moet je dus al 20% bezuinigen. In mijn geval was dat ongeveer gelijk aan het loon van mijn drie best betaalde spelers. Uit nood heb ik Saïdi maar gehuurd van Feyenoord, omdat je voor hem niet hoeft te betalen... ;)

Waar ik achteraf achter kwam, is dat Groningen erg veel overig personeel heeft. Een lading aan (jeugd)coaches en physios. Misschien is het een idee om daar een groot deel van te wippen...
Inderdaad ik heb hier in het begin ook last van gehad! sankoh wilde opeens 21k per week krijgen ipv de 8 k die hij nu krijgt!
heb verder gekort op het bestuur! heel wat coaches met onderling overleg naar huis gestuurd
heb nu wel een redelijk budget! maar moet nu proberen de contracten aan te passen en de bonussen te wijzigen want ik betaal te veel aan doelpunten en aan westrijdpremie's!
Dit is voor een groot deel van de selectie het geval! mede omdat ik dus toch graag wilde dat sommige spelers bleven(dan ga je te veel geven etc)
Maar er zijn ook spelers die bereid zijn minder te verdienen inderdaad ipv 18k pw 11k pw
dat vind ik toch een aanzienbaar verschil!
Het enige wat ik mis is een goede jeugdcoach maar di emag ik niet aanschaffen!het bestuur vind 6 bestuursleden voldoende!
heb er ondertussen nog 10 +-

en inderdaad ik heb ook maar een aantal spelers gehuurd van feyenoord in het eerste seizoen! 3!
allemaal gratis!
Tevens heb ik 1 daarvan later aangetrokken!

[ Voor 4% gewijzigd door niekosniekos op 06-11-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:31

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:23:
Hmmm ok. Ja dat van die stats wist ik wel een daar ben ik ook wel gericht naar op zoek. Maar wist niet 100% zeker of dat 1 coach per onderdeel wel voldoende was. Maar dan kan ik daar weer mee aan de slag! Bedankt iig!
1 coach volstaat voor de kwaliteit, maar niet voor de 'workload'...als je veel spelers hebt kan het zijn dat je meerdere coaches per onderdeel nodig hebt omdat de 'workload' anders te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 06:12
Vos schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:20:
[...]

1 coach volstaat voor de kwaliteit, maar niet voor de 'workload'...als je veel spelers hebt kan het zijn dat je meerdere coaches per onderdeel nodig hebt omdat de 'workload' anders te hoog is.
Idd maar dat is op te vangen door een halfwas coach aan te nemen en hem gewoon alles te laten trainen zodat de workload altijd maximaal maar op medium uitkomt :P. Werkt iig altijd prima voor mij (ik spreek nog over fm2006). Hopelijk komt die patch snel dan kan ik weer verder.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dat kan ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, daar ben ik weer. Inmiddels heb ik een carrieregame gestart waar ik een tijdje mee wil doen.

Een club heb ik door Frank laten uitzoeken, dat werd Worcester City in de Conference North. De andere heb ik via Randomize genomen, dat werd FC Paulista in de Braziliaanse Serie B.

Worcester loopt nog, daar komt t.z.t. een update over, deze update gaat over Paulista.

Doordat ik in Europa gestart ben was het seizoen in Brazilie dus al halverwege. Men stond op dat moment ongeveer halverwege de table. Alleen de tweede helft van het seizoen is dus door mij gespeeld.

De expectations waren laag: zowel board als supporters 'fight bravely against relegation'.

De selectie was erg op peil, ik heb geen enkele speler hoeven halen, hoewel ik een extra AMR en een betere AMC nog wel zou kunnen gebruiken. Misschien iets voor volgend seizoen.

In de competitie ging het wat wisselvallig. Iets teveel gelijke spelen naar mijn smaak, ik moet de tactiek dus nog eens goed onder de loep nemen. Waar hij goed werkt voor Worcester, heeft hij toch wel wat nadeeltjes voor deze club..

In de Campeanato deden we dit jaar niet mee, dus daar kan ik kort over zijn...

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06451/pau1.jpg.xs.jpg

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06451/pau2.jpg.xs.jpg

Beste speler qua stats:

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06451/pau3.jpg.xs.jpg

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06451/pau4.jpg.xs.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
Mijn 2e seizoen met Valencia net afgesloten. Helaas minder succesvol dan vorig seizoen toen ik kampioen werd, de nationale beker won en in de CL-finale stond.

Dit seizoen de spaanse supercup en de nationale beker gewonnen. Na een slechte start in de competitie en op een gegeven moment 16 punten achter te hebben gestaan op Barcelona, ben ik uiteindelijk 2e geworden op slechts 3 punten achterstand van datzelfde Barcelona. Heb wel 6 punten meer gehaald dan vorig seizoen. Kan daar dus op zich niet ontevreden zijn. Heb de laatste 11 of 12 competitie wedstrijden allemaal gewonnen, maar kwam uiteindelijk dus net te kort. In de CL ben ik helaas vrij snel uitgeschakeld in de 1e knockout ronde na de poulewedstrijden tegen Inter.

Beste speler van mijn team dit seizoen was Luca Toni met 37 goals en 7,98 gemiddeld, wat volgens mij een record is hier.

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06451/lucatoni.jpg.xs.jpg

Mourinho is trouwens zojuist overgestapt naar AS Roma. Ben benieuwd of ze me bij Chelsea al goed genoeg vinden om mij de vrijgekomen positie aan te bieden. Ik wacht geduldig af.

PS: Ben benieuwd of er interesse is om een online spel te beginnen. Heb dat nog nooit gedaan en lijkt mij wel leuk om eens te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19
Over online spel, kunnen we niet in een nieuw topic een online game maken waar iedereen een club "toegewezen" krijgt (dmv eerlijke loting)?

Dat zou wel lachen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

w00t w00t weer een evenaring van een record, meeste goals van 1 speler in 1 wedstrijd:

Dirk Kuyt vs Andorra

Wanneer wordt de OP btw geupdate? mijn evenaring van de snelste hattrick staat er ook nog niet in :>

Ik ben nu gestopt bij Ajax, ben ondertussen wel bondscoach bij NL en ben zojuist begonnen bij Atalanta. Vorig seizoen 16e geeindigd in de Serie A, en nu mag ik ze omhoog helpen. Er is wel transferbudget (10 miljoen), probleem is alleen dat het er pas over een jaar is. Enige aankoop is Daniel de Ridder. Verder wel wat aardige spelers in de selectie zoals de welbekende Kanoute, Katsouranis en Kujovic. Helaas wil Kanoute zijn contract niet verlengen en zit ik eind van het jaar zonder spits :'(

Ohja en ik kwam er ook nog Gabri tegen, die ik zelf bij Ajax heb verkocht omdat ik em niet mag IRL >:)

edit:
thx BoB_HenK ;)

[ Voor 5% gewijzigd door elvis84 op 06-11-2006 22:38 ]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
elvis84 schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:23:
w00t w00t weer een evenaring van een record, meeste goals van 1 speler in 1 wedstrijd:

Dirk Kuyt vs Andorra

Wanneer wordt de OP btw geupdate? mijn evenaring van de snelste hattrick staat er ook nog niet in :>

Ik ben nu gestopt bij Ajax, ben ondertussen wel bondscoach bij NL en ben zojuist begonnen bij Atalanta. Vorig seizoen 16e geeindigd in de Serie A, en nu mag ik ze omhoog helpen. Er is wel transferbudget (10 miljoen), probleem is alleen dat het er pas over een jaar is. Enige aankoop is Daniel de Ridder. Verder wel wat aardige spelers in de selectie zoals de welbekende Kanoute, Katsouranis en Kujovic. Helaas wil Kanoute zijn contract niet verlengen en zit ik eind van het jaar zonder spits :'(

Ohja en ik kwam er ook nog Gabri tegen, die ik zelf bij Ajax heb verkocht omdat ik em niet mag IRL >:)
Eh, je eerste screen geeft een 0-0 3-2 pen wedstrijd aan, geen scorende Kuyt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

elvis84 schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:23:Ohja en ik kwam er ook nog Gabri tegen, die ik zelf bij Ajax heb verkocht omdat ik em niet mag IRL >:)
Hoe kan dat nou? Of anders gezegd: waarom mag je hem niet?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik heb trauma's aan em overgehouden na de wedstrijd om de JC-schaal tegen PSV. Echt elke bal die ie kreeg verspeelde hij. Over 90 minuten gezien heeft hij het voor elkaar gekregen om misschien 3 passes bij een medespeler te krijgen 8)7

Bovendien vind ik het onterecht dat hij zoveel aanzien heeft, als ie echt zo goed was liet Barca em echt niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
elvis84 schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:41:
Bovendien vind ik het onterecht dat hij zoveel aanzien heeft, als ie echt zo goed was liet Barca em echt niet gaan.
Er zit nógal een verschil tussen niet goed genoeg voor Barça zijn en een slechte speler zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

BoB_HenK schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:46:
[...]

Er zit nógal een verschil tussen niet goed genoeg voor Barça zijn en een slechte speler zijn ;)
Dat klopt wel, maar iedereen is meteen zo lovend omdat deze speler van Barca afkomt. Zou Gabri van een andere Nederlandse eredivisie ploeg afkomen dan was dit heel anders geweest. Zo trokken heel wat mensen toch vraagtekens bij het aantrekken van Perez, terwijl ik deze toch stukken beter vind dan Gabri (ookal is dat een beetje appels met peren vergelijken omdat ze op hele andere posities spelen).

Om toch nog wat ontopics hieraan toe te voegen:
Zojuist mijn eerste wedstrijd met Atalanta verloren, met 2-1 van Torino. Ik verwacht een lastig seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

RedHat schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:03:
Over online spel, kunnen we niet in een nieuw topic een online game maken waar iedereen een club "toegewezen" krijgt (dmv eerlijke loting)?

Dat zou wel lachen zijn :)
Online spel ben ik voor in.

Verder, de host moet een behoorlijke pc hebben (genoeg cpu power en minimaal 2gb ram ;) ) en een stabiele en snelle verbinding.
Qua keuzes van landen, neem een land die minimaal 3 speelbare divisies heeft en waar de speeldagen in alle divisies zoveel mogelijk gelijk zijn en die zo weinig mogelijk bekercompetities heeft.
Qua landen:
Nooit kiezen: Brazilie (128 teams in 3e divisie, 2 promoveren) en Engeland (teveel divisies en bekers).
Slechte keuzes: Noorwegen, Denemarken, Zweden (4-6 maanden winterstop)
Goede keuzes: Portugal, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Turkije, Noord-Ierland.

Clubs toewijzen kan snel genoeg, je pakt een divisie, nummert de teams en laat diegene die willen meespelen een getal tussen 1 en (bijv) 18 kiezen. Als host heb je eerste keus (die je eventueel via Frank doet).

Let wel op dat je bij een online spel langzaam speelt, gisteravond heb ik in 4 uur tijd 8 wedstrijden gespeeld (da's een record), de week ervoor 4 wedstrijden!

Als je meer wilt weten vraag maar raak :)
Oh ja, ik zou wel wachten met een online spel, iig tot na de 2e patch ;)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06451/bannerajax.jpg

Ben zojuist een nieuw spel wezen opstarten om met Ajax aan de slag te gaan. Nu ben ik een kleine drie maanden manager van mijn lievelings club en heb de volgende dingen al gezien.

Op mijn allereerste dag heb ik Tim de Cler (AZ) een contract aangeboden. Na veel interesses (Ajax, PSV, Feyenoord, Arsenal én zelfs Barcelona (!)) kwam de Cler toch terug bij de Amsterdammers. In het goal heb ik Vincent Eyeama aangetrokken voor een kleine € 200.000 die dus al snel een basisplek heeft gekregen en de voorkeur krijgt boven Stekelenburg (tweede keeper) Dennis Gentenaar (derde keeper). En later in het seizoen kwam Eduardo Ratinho van Corinthians naar Ajax voor € 5.000.000.

Ook in de aanval kwam een versterking bij. Na lange tijd onderhandeld te hebben met Jo ketste dat helaas af en ben ik opnieuw de spelersmarkt gaan neuzen en mijn ogen vielen op Pablo Vitti die voor € 220.000 verkaste van Central naar Ajax.

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06451/selectie222.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06451/tactiek222.jpg.xs.jpg
De selectie en tactiek die gebruikt wordt

Nu ben ik alleen nog maar op zoek naar een goede middenvelder.

Aankopen: Tim de Cler (VL), Vincent Eyeama (DM), Pablo Vitti (SC) en Eduardo Ratinho (Corinthians).
Verkocht: geen

Tim de Cler wordt op dit moment gezien als één van de nieuwe gezichten in het rood-wit van Ajax. De linksback moet de geblesseerde Olaf Lindenbergh vervangen.

In de derde voorronde van de Champions League mocht ik aantreden tegen het altijd moeilijk FC Kopenhagen. De uitwedstrijd werd knap met 0-1 gewonnen door een benutte strafschop van Hedwiges Maduro. De thuiswedstrijd werd een wedstrijd om te smullen. Al in de vierde minuut ging het al mis in de defensie van Ajax. Door een fout van Vermaelen kwam Allbäck aan de bal en die maakte er de 0-1 van. In de 88' minuut scoorde Pablo Vitti de 1-1, wat de plaatsing ging betekenen voor de groepsfases in de CL. Helaas kwam Kopenhagen vlak daarna weer op voorsprong (1-2) door Fejzuhallu. Maar dan in de 93' scoorde Wesley Sneijder vanuit een vrije trap de 2-2. Fans blij, ik blij, bestuur blij... Want? Extra poen in de clubkas.

Afbeeldingslocatie: http://xs108.xs.to/xs108/06451/ajaxkopenhagn.jpg.xs.jpg
De 2-2 gelijkspel van Ajax op FC Kopenhagen.

Helaas ging het iets eerder wel mis tijdens het duel voor de Johan Cruijff Schaal. Verloor de wedstrijd kansloos met 3-1 van PSV. Dan maar hopen dat het in de Gatorade Cup en de Eredivisie beter gaat verlopen. Want, Ajax heeft Jeffrey B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Jij start ook iedere dag een nieuwe game?
En Vermaelen kiezen boven Stam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:57:
Jij start ook iedere dag een nieuwe game?
En Vermaelen kiezen boven Stam?
Stam was die dag niet speelgerechtigd. Vergeten toe te voegen in de lijst. Groningen game was binnen drie maanden afgelopen en bij AZ ging het zo slecht als ik weet niet wat. Maar Ajax, daar beginnen de poppen weer te dansen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 1e seizoen met Southampton gedraaid en als 2e manager bij Ferencvaros Torna Club in de hongaarse competitie (klopt aardig dat, want die zijn aan het begin terug gezet wegens financiele wanorde en dat voel je ook in het spel :) )
Bijna playoffs bereikt met Southampton en een mooie overeenkomst met Arsenal (spitsje over gekomen die er gewoon 23 inlegt en een pools international die er zelfs 26 in legt). voor aankomend seizoen 4tal jeugd door laten stromen die het wel moeten gaan maken (oa ene Totti (portugeeseje van 17 (16 als het spel begint)) en 2 jeugd internationals van Arsenal gekregen.

Ferencvaros kampioen gemaakt in de Divisie II dus nu eindelijk na 1 seizoen weer met hen op het hoogste niveau, maar door de nog penibele financiele situatie maar 1,2miljoen transfer budget en moet lonen korten, maar daar en tegen gaan ze dan wel voor mij het jeugdopleidingen verbeteren (helaas aan de samenwerking die de voorzitter had afgesloten met CSKA Moskou nog niets over gehouden)

Zoek nog wel ene paar goede betaalbare spelers voor Southampton. En spelers voor Ferencvaros TC die gratis willen komen en niet teveel kosten kwa loon ( vooral een verdediger en een 3e spits zullen waardevol zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een aantal weken aan het spelen met Ajax en het einde van het seizoen begint in zicht te komen. Vlak voor de winterstop mocht ik aantreden tegen Feyenoord waar ik thuis met 1-0 van verloor. Na de winterstop staat me nu een zwaar programma te wachten. Beginnend met PSV thuis voor de competitie, PSV uit voor de beker en AZ thuis voor de competitie. Heb op het moment 5 punten voorsprong op PSV en 10 op Utrecht dat derde staat. Enige aankoop tot nu toe is Collins John. Daar waren de fans van Fulham niet zo blij mee, want hij draaide daar bijna een-op-een. Hij gaat nu samen met Babel en Huntelaar mijn voorhoede vormen. In de eerste knockout ronde van de CL staat Manchester United op het programma. Dus maar kijken of we kunnen stunten.

Hoe wil je trouwens bij een online game coordineren dat iedereen online is en blijft. Ben benieuwd hoe dat met meer mensen in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elvis84 schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:57:
[...]

Dat klopt wel, maar iedereen is meteen zo lovend omdat deze speler van Barca afkomt. Zou Gabri van een andere Nederlandse eredivisie ploeg afkomen dan was dit heel anders geweest. Zo trokken heel wat mensen toch vraagtekens bij het aantrekken van Perez, terwijl ik deze toch stukken beter vind dan Gabri (ookal is dat een beetje appels met peren vergelijken omdat ze op hele andere posities spelen).
Heb je dit seizoen wel wedstrijden van Ajax gezien? Ben tot nu nog nog bijna alles wezen kijken (uit en thuis) en met uitzondering van Roda uit is Gabri een van de belangrijkere spelers geweest. Feit dat jij Perez noemt als betere spelers zegt denk ik wat over de manier waarop jij een speler beoordeelt omdat je Perez waarschijnlijk roemt om zijn goals! Ikzelf ben ook Perez-fan, daar niet van, maar denk dat Gabri iets belangrijker is geweest tot nu toe als Perez ondanks zijn belangrijke goals tegen NEC en Utreg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
King Nothing schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:45:
[...]
Als je meer wilt weten vraag maar raak :)
Oh ja, ik zou wel wachten met een online spel, iig tot na de 2e patch ;)
Jij hebt al vaker online gespeeld begrijp ik uit jouw woorden. Kun je een beetje aangeven waar de grote problemen liggen bij spelen van een online game. Je hebt al aangegeven dat het kiezen van de competitie belangrijk is.
Waarom duurt het zolang om een wedstrijd te spelen? Zit je vaak op elkaar te wachten? Zag een optie dat je als host kunt aangeven dat als bijvoorbeeld 50% klaar is, het spel dan verder gaat. Ik kan me voorstellen dat wanneer de transferperiode open is iedereen naar spelers zit te zoeken en het dus langer duurt voordat iedereen klaar is. Maar tussen sept-dec en feb-mei moet het toch wel wat sneller kunnen gaan lijkt me.
Kun je iets zeggen over het aantal spelers dat tegelijk kan spelen? Is het te doen om met bijvoorbeeld 15 man tegelijk te spelen, of duurt het spel dan echt heel lang? Is er een maximum aantal spelers om goed en redelijk vlot te kunnen spelen.

Het is inderdaad misschien beter om even de patch af te wachten, maar we kunnen natuurlijk al wel kijken wie er mee zou willen doen, voorkeuren voor competitie en teams e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Wat ik me afvraag, met welke tactieken spelen jullie? Ben zelf bezig in M'n 4e seizoen met Ajax en ik merkte halverwege vorig seizoen dat de klad er een beetje inraakte (bekend verhaal). Daarom heb ik een aantal tactieken bedacht (1 voor U.S.A., was toen bondscoach, inmiddels van NL :D) en een aantal voor Ajax. Het werpt z'n vruchten af, aangezien ik nog steeds bezig ben met een ongeslagen reeks van 56 wedstrijden _/-\o_ . Ook krijg ik regelmatig nieuws in de trant van "AFC Ajax boss X X has gained himself something of a reputation for springing tactical surprises and it certainly seems te be paying off at the moment.

De tactieken waarmee ik speel (spelers zijn slechts voorbeelden, ik rouleer behoorlijk op een groot aantal plekken, eigenlijk spelen alleen Sneijder, Stekelenburg en Heitinga nagenoeg alles) zijn:

Afbeeldingslocatie: http://xs108.xs.to/xs108/06452/Ajax_tactiek_1.JPG.xs.jpg
Instructies team (speler instructies zijn vrij specifiek):
Afbeeldingslocatie: http://xs108.xs.to/xs108/06452/Ajax_tactiek_1_instr.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06452/Ajax_tactiek_2.JPG.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06452/Ajax_tactiek_2_instr.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06452/Ajax_tactiek_3.JPG.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06452/Ajax_tactiek_3_instr.JPG.xs.jpg

Spelers staan niet allemaal op de posities waarop ze normaal spelen, nogal wat blessures e.d.

Resultaten liegen er niet om :) :
Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06452/Resultaten.JPG.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
Meeste kaarten in 1 wedstrijd:

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06452/kaarten.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een beetje een probleem. Ik heb net fm 07 geinstalleerd (geen probleem) alleen als ik hem start begint ie te runnen alleen dan geeft windows een error, weet iemand misschien hoe ik em wel kan laten opstarten???

Bij voorbaat dank!

EDIT: Ik krijg de ERROR:

Cannot locate the cd-rom.
Please insert the right cd-rom, select ok and restart application.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:09:
ik heb een beetje een probleem. Ik heb net fm 07 geinstalleerd (geen probleem) alleen als ik hem start begint ie te runnen alleen dan geeft windows een error, weet iemand misschien hoe ik em wel kan laten opstarten???

Bij voorbaat dank!
Je zou kunnen beginnen met een melding te maken van welke error je krijgt...

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Originele CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Heb je de originele cd erin zitten, of heb je een "geleende versie"? In het laatste geval kunnen we je hier niet helpen, in het eerste geval zou ik het eens bij SIgames proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:16
Hey in welk topic van footballmanager.net kan je posten als er wat informatie fout is bijvoorbeeld aan stadions...

Want het stadion van FC Hansa Rostock heet het Volksstadion maar het stadion heeft Hansa Stadion. Of wilt iemand dat even posten daar voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW

Bij voorbaat dank!

Is dit, in het geval dat je het origineel hebt, trouwens ook zo bij andere cd's dat hij het niet kan lezen?

[ Voor 44% gewijzigd door JanW op 07-11-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:09:
[...]

Heb je dit seizoen wel wedstrijden van Ajax gezien? Ben tot nu nog nog bijna alles wezen kijken (uit en thuis) en met uitzondering van Roda uit is Gabri een van de belangrijkere spelers geweest. Feit dat jij Perez noemt als betere spelers zegt denk ik wat over de manier waarop jij een speler beoordeelt omdat je Perez waarschijnlijk roemt om zijn goals! Ikzelf ben ook Perez-fan, daar niet van, maar denk dat Gabri iets belangrijker is geweest tot nu toe als Perez ondanks zijn belangrijke goals tegen NEC en Utreg uit.
Ik heb bijna alle wedstrijden gezien die te zien zijn zonder extra betaling, dat wil zeggen alle Uefa Cup duels en alle competitie-wedstrijden in bekerverband. Maar zie me nu niet als 'n00b' want ik roem Perez echt niet om zijn goals maar om zijn complete spel. Bovendien ben ik geen eens fan van hem, ik noemde hem alleen omdat hij op hetzelfde tijdstip door Ajax aangetrokken als Gabri. Het probleem met spelers op de plek van Gabri is dat ze niet opvallen, behalve als ze balverlies leiden. Galasek viel ook nooit op, maar was ook heel belangrijk voor Ajax. Gabri zal zijn werk voor Ajax vast wel verrichten maar dit komt in samenvattingen nooit zo naar buiten, en in de wedstrijd om de JC schaal al helemaal niet ;)

Maar goed, jij bent een echte Ajax-supporter, ik ben meer een liefhebber van voetbal in het algemeen met een kleine voorkeur voor Ajax. Aangezien jij alle wedstrijden gezien hebt zul je vast wel gelijk hebben hoor, maar naar aanleiding wat ik van Gabri heb gezien vind ik em niet overtuigend genoeg (ik weet het, ik ben heel eigenwijs).

Ohja Worldracing, probeer eens te spelen zonder alle talenten die op forums genoemd worden. Gewoon zelf scouten en kopen waarvan je denkt dat het iets wordt. Dat geeft op den duur veel meer voldoening. Het is gewoon veel leuker om je eigen Ronaldinho te ontdekken, dan ergens op een forum te lezen dat die speler heel goed is. En wat in vredesnaam doe je elke keer met Emanuelson, die jongen speelde bij mij elke week de sterren van de hemel, ik zie hem niet eens in je selectie? :?

[ Voor 12% gewijzigd door elvis84 op 07-11-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Emanuelson is bij mij echt vaste basis, ieder seizoen wel 7.5 avg. Dit op zowel DL als (A)ML

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 07-11-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update van mijn kant :)

Na vijf wedstrijden te hebben gespeeld sta ik nog zonder puntverlies. Vijf wedstrijden met vijftien punten ben ik twee punten los op de nummer twee Feyenoord en zes punten op Vitesse. PSV (kandidaat voor de Eredivisie) staat op dit moment vijfde. Nu staat een wedstrijd in de Mandemakers op het programma, tegen RKC. Ajax wist zoals gezegd de eerste vijf duels te winnen. Dit was tegen: NAC (T 2-0), NEC (U 2-3), Utrecht (T 1-0), Excelsior (U 0-3) en Ado den Haag (T 5-0).

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06452/standna5wedstrijden.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06452/ajaxmilan1-1.jpg.xs.jpg
Ajax zoals verwacht zonder puntverlies bovenaan (links). De wedstrijd Ajax - AC Milan in de Champions League (rechts)

Wesley Sneijder heeft na de vijf wedstrijden de beste beoordeling in het Ajax-shirt en staat hiermee gedeeld eerste met een andere speler. De Utrechtenaar heeft een gemiddelde van 7.80. De beste in de competitie is Henk Timmer (DK, Feyenoord).

Ook is de Champions League gestart (groepsfase). Ik ontmoette meteen al de kampioen van Italië, AC Milan. Milan (Filippo Inzaghi) maakte het eerste doelpunt in de Amsterdam ArenA, maar niet lang daarna kopte Pablo Vitti Ajax weer op gelijke hoogte. Na één duel staat Ajax gedeeld tweede in de groepsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik vind het toch wel jammer, dat je bij een club als Zwolle je financien niet rond kan krijgen door
de financiele bug. Ik wacht wel weer tot de 1e patch ronde...

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een kleine update na 10 wedstrijden gespeeld te hebben in de Eredivisie en twee in de Champions League. We beginnen met het goede nieuws.

Ajax is na tien wedstrijden nog steeds boven in de lijst met 100% score. In tien wedstrijden dus aan de leiding staan met dertig punten. Ajax staat nu met 9 punten voor op de nummer twee Feyenoord, die het overigens niet verkeerd voetbalt. Nummer drie is Willem II (!) die hiermee Vitesse vervangt. PSV staat nu vierde met een achterstand van 11 punten.

De laatste vijf wedstrijden werden, zoals jullie het al konnen lezen, gewonnen van respectievelijk: RKC (U 0-2), Heracles Almelo (T 2-0), AZ (U 0-2), Twente (U 1-3) en PSV (T 1-0).

Vooral PSV was een giller. Voor het eerst gebruikte ik een hele nieuwe rechtsbuiten en Linksbuiten. Nicolae Mitea is geblesseerd geraakt na de wedstrijd tegen Twente en werd vervangen door Urby Emanuelson die hiermee weer een kans van mij krijgt. Rosales had een slecht moraal en werd vervangen door Tom de Mul, die hiermee gelijk zijn debuut maakt in het nieuwe seizoen.

Urby Emanuelson mag zich de man van de wedstrijd noemen en heeft mij zeker verbaasd. Ik ben ermee bezig om Emanuelson voor de komende wedstrijd te behouden als linksbuiten. De Mul deed het ook niet slecht in zijn eerste wedstrijd. Helaas kreeg Gabri in de 45e minuut zijn tweede gele kaart van de wedstrijd en moest Ajax nog een volle helft met tien man aan de bak. Na een hele offensieve PSV, wist Ajax achterin met de Cler, Vermaelen, Stam en Heitinga de nul te houden en zo pakte Ajax ook de tiende wedstrijd op zak.

Met uitblinkers van Urby Emanuelson en Vincent Eyeama.

Afbeeldingslocatie: http://xs108.xs.to/xs108/06452/stand10wedstrijden.jpg.xs.jpg
De stand na 10 wedstrijden

In de Champions League is het ietwat minder. Na de knappe 1-1 op AC Milan werd er met 3-1 verloren van Benfica. Nu staat Osasuna (Uit) te wachten. Deze moet gewonnen worden om nog kans te maken van de knock-out fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
wat is de grootste transfer die we gezien hebben?

ik zie nu een transfer van 77M voor Danu Alves van Sevilla naar Chelsea, 10 januarie 2009. Helaas geen idee hoe ik een screenshot maak op me macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaarAnders schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:02:

ik zie nu een transfer van 77M voor Danu Alves van Sevilla naar Chelsea, 10 januarie 2009. Helaas geen idee hoe ik een screenshot maak op me macbook.
Niet met printscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

WaarAnders schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:02:

Ik zou morgen even moeten checken of et in me huidige savegame was, Kaka naar chelsea voor 81 miljoen. Als het niet me huidige game is, heb ik helaas ook geen screenshot, ben namelijk opnieuw begonnen en heb alle savegames verwijderd.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
weleens een macbook (macbook = apple laptop) gezien? :P Ik kan geen printscreen knop op dat ding vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaarAnders schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:41:
[...]

weleens een macbook (macbook = apple laptop) gezien? :P Ik kan geen printscreen knop op dat ding vinden
Nog niet gezien inderdaad :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
WaarAnders schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:41:
[...]

Command-Shift-3 en Command-Shift-4 voor een capture.

[ Voor 6% gewijzigd door MarkvE op 08-11-2006 09:09 ]

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
vinpower schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:22:
Hey in welk topic van footballmanager.net kan je posten als er wat informatie fout is bijvoorbeeld aan stadions...

Want het stadion van FC Hansa Rostock heet het Volksstadion maar het stadion heeft Hansa Stadion. Of wilt iemand dat even posten daar voor me? :)
http://community.sigames....f/1742084852/m/6092017852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Laatst online: 23:50
maken jullie je eigen tactieken? Ik gebruik standaard tactieken maar ik speel ook nooit super met PSV :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt denk ik meer aan PSV dan aan de tactieken :+

Als je Ajax neemt gaat het prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:08:
Dat ligt denk ik meer aan PSV dan aan de tactieken :+

Als je Ajax neemt gaat het prima :P
das ook niet zo moeilijk. ;)

Groningen speelt bij mij nog steeds in het Oosterpark stadion terwijl dat nu de Euroborg heet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Rorata schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:01:
maken jullie je eigen tactieken? Ik gebruik standaard tactieken maar ik speel ook nooit super met PSV :(
Jazeker, een aantal posts hierboven heb ik een 3tal zelfde gemaakte taktieken, wel speciaal voor m'n team (zeker qua speler instructies), dus niet direct toepasbaar. Daarnaast maak ik ook soms gebruik van 5-3-2 Attacking en 5-3-2 Counter (doet het erg goed bij uitwedstrijden tegen toppers als Man Utd, al 3 seizoenen de Europese angstgegner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 10 kaarten in 1 team waarvan 3 rode, maar weet niet hoe ik het plaatje kan uploaden ?! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:37:
ik heb 10 kaarten in 1 team waarvan 3 rode, maar weet niet hoe ik het plaatje kan uploaden ?! :D
Maak een print screen. Ga naar Programma's -> Bureau Accesoires -> Pain en doe Bestand -> Plakken. Ga hem dan opslaan en ga vervolgens naar http://xs.to. De rest wijst voor zich. (tip: neem na het uploaden van je plaatje het tweede linkje (thumbnail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06453/rodekaarten.JPG.xs.jpg

zo dan ;)..een record toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is het dan ook maar een spelletje en geen realiteit, maar daar komen jullie zondag nog wel achter. 8)

/me wacht ondertussen nog steeds ongeduldig op de eerste patch...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 17:43 . Reden: Typo's... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mag ik mijn eigen record even 'verbeteren'? Meeste kaartin in 1 wedstrijd, 16 stuks (oude record was 15):

Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06453/pau5.jpg.xs.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Verbreekt er 2 tegelijk ook nog eens :o . 1 wedstrijd en voor het zelfde team. Gefeliciteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

zerocool82

Ignorance causes chaos

Op dit moment wordt het DSB stadion (AZ) verbouwd. Dus gedurende zes maanden verhuis ik met AZ naar de Amsterdam ArenA. Gaat m'n 'Highest Attendance' van 18.000 naar 51.000 bezoekers :P En nu maar hopen dat de verbouwing uitloopt, want uiteraard schieten m'n gate receipts ook omhoog ;)

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06453/zero7.JPG.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens,

kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe je dit fantastische spel over het netwerk speelt? Ik zit hier op een draadloos netwerk met drie andere computers in huis. Als ik Network kies word ik niet echt veel wijzer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

- Preferences => Network
- De host moet aanvinken 'Run as server'
- De host geeft zijn ip aan andere speler
- Via menu Preferences -> 'Join game' kan je LAN lijst ophalen of zelf ip invullen (linksonder "Join Other Server')

Mocht dit niet werken, kijk hier eens: http://www.sigames.com/sibase.php?type=view&id=143
Je moet ook wel paar poorten open zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 08-11-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Om te netwerk-gamen heb je het volgende nodig
- Een server-speler
- Een gast-speler/spelers
- Legale versie van Football Manager

Om te spelen heb je het volgende nodig
- Het ip van de server-speler(alleen de gast speler/spelers is/zijn die nodig)
- Allen dezelfde versie van Football Manager (dit kan je controleren door te kijken wat eronder Football Manager staat bij status.)

Het volgende moet gedaan worden
1. De server speler gaat naar het netwerk-gedeelte van Football Manager 2007 en klikt op instellingen
2. Vervolgens bij instellingen vinkt hij/zij "Als server gebruiken" (Run as server) aan en geeft het spel een naam, waarna hij op bevestigen (Confirm klikt)
3. Nu klikt hij/zij op "Nieuw spel" (New game) aan en selecteerd vervolgens de competitie's en past de juiste instellingen toe, wanneer hij/zij dit gedaan heeft laadt hij/zij het spel in.
4. Nu moet de gast-speler het ip van de server speler intypen, dit doet hij via "Netwerk-scherm" en dan te klikken op "Andere server verbinden" (Connect to other server)

Tips
- Laat de snelste computer hosten
- Spelers met een router thuis kunnen niet hosten, tenzij zij de volgende poorten weten open te gooien; 10093 en 10094, wanneer je dat kan zou het moeten lukken
- Mensen die illegaal aan FM zijn gekomen kunnen niet via het netwerk spelen
- Sla het spel regelmatig tussentijds op
Hoop dat je hier genoeg aan hebt O-) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40
Misschien een niet al te slimme vraag, maar : is http://www.championshipmanager.co.uk/cm6pc.php hetzelfde als football manager 2007?

en zoniet, is FM beter/uitgebreider? Lees hier allemaal verhalen of budget/trainings bugs, vraag me af of CM 2007 niet beter in elkaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Is een heel ander spel en de mensen in dit topic wagen zich er niet aan ;). De échte manager blijft imo FM, welke voor FM05 nog CM heette. Dit ivm verandering van van uitgever o.i.d.

Maar probeer beide demo's eens? Dan heb je zelf een beeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 08-11-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Laatst online: 13:40
Vos schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:20:
Is een heel ander spel en de mensen in dit topic wagen zich er niet aan ;). De échte manager blijft imo FM, welke voor FM05 nog CM heette. Dit ivm verandering van van uitgever o.i.d.

Maar probeer beide demo's eens? Dan heb je zelf een beeld.
ah vandaar, nu begrijp ik dat stukje in de startpost, dat FM 2007 eerst CM was. In iedergeval, even samenvattend, kan ik als startende speler nu wel of niet beginnen? Of zitten er teveel bugs in het spelletje?

lees veel verhalen van spelers die "wachten op de patch"

[ Voor 5% gewijzigd door M617573 op 08-11-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Laatst online: 23:50
BoB_HenK schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:56:
[...]

Jazeker, een aantal posts hierboven heb ik een 3tal zelfde gemaakte taktieken, wel speciaal voor m'n team (zeker qua speler instructies), dus niet direct toepasbaar. Daarnaast maak ik ook soms gebruik van 5-3-2 Attacking en 5-3-2 Counter (doet het erg goed bij uitwedstrijden tegen toppers als Man Utd, al 3 seizoenen de Europese angstgegner)
weet jij of er ook een tutorial is waar je leert hoe je een tactiek kan maken? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rorata schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:39:
[...]

weet jij of er ook een tutorial is waar je leert hoe je een tactiek kan maken? Alvast bedankt :)
voetbalprimeur heeft er een artikeltje overgeschreven. Misschien heb je er wat aan.

http://www.voetbalprimeur...l.php?dossierID=9&id=2755

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste seizoen klaar met Canada, NEC en AGOVV, nu in de zomerstop.
Canada in de kwartfinale Gold Cup uitgeschakeld, daarna er maar mee gestopt.
NEC 5e geworden, play-offs gingen niet zo best, dus UEFA cup voetbal nu, jammer genoeg zijn wel Boutahar en Denneboom voor niets weggelopen naar Man. City en Fulham. Verder heeft PSV een bod op Baretto gedaan van 10,5 miljoen euro, voorzitter vond het te mooi om te laten lopen. Dus ik mag op zoek naar wat nieuwe spelers.
Met AGOVV na een dramatische start toch een aardige inhaalrace gemaakt, en eennalaatste geworden.

Iemand nog leuke tips voor NEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Rorata schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:39:
[...]

http://community.sigames.com Het officiele forum van SIGames, de makers van FM. Staan behoorlijk wat posts op, inclusief tutorials. De voetbalprimeur link hier boven is vast ook goed werk, aangezien hij door een die-hard CM/FM (-scener), Guido Merry, geschreven is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Het begint me nu echt een beetje uit de strot te hangen. Die overmatig geblesseerde spelers. Ik heb een constante stroom van geblesseerden. Zeker minimaal 4 spelers tegelijkertijd, als de ene net terugkomt worden er wel weer twee anderen geblesseerd. Op dit moment zijn 4 keepers (!!!) geblesseerd en daarnast nog 3 veldspelers (nog m'n toppers ook). Dat zijn 7 spelers in totaal.

Ik speel met Tottenham Hotspur en aan het einde van de competitie had ik nauwelijks spelers om op te stellen aangezien toen 9 spelers leden aan allerlei kwalen. Ik heb niets aangepast aan de trainingen aangezien die toch nog geen fluit helpen (patch anyone? :p)

Voor de rest speelt het spel lekker op die 2 grove fouten na, maar het blijft enorm irriteren. Dit moest toch wel opvallen bij de tests voor de officiële release lijkt me, slecht dat dit er nog in is blijven zitten.

Edit: Ik ben ook nog bondscoach van Australië en daar hebben constant 5 spelers om de 3 weken last van blessures. Zo is mijn sterspeler Tim Cahill voortdurend afwezig vanwege blessures en hebben ook Kennedy, Viduka, Kewell (oke, dat heeft die in het echt ook) altijd pijntjes.

[ Voor 13% gewijzigd door MarkvE op 08-11-2006 22:20 ]

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerocool82 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:07:
Op dit moment wordt het DSB stadion (AZ) verbouwd. Dus gedurende zes maanden verhuis ik met AZ naar de Amsterdam ArenA. Gaat m'n 'Highest Attendance' van 18.000 naar 51.000 bezoekers :P En nu maar hopen dat de verbouwing uitloopt, want uiteraard schieten m'n gate receipts ook omhoog ;)

[afbeelding]
_O_ Ben benieuwd of ik de ArenA ook kan verbouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

In 2006 kon dit niet omdat je zelf niet eigenaar was ofzo. De Arena is van de gemeente denk ik?

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 08-11-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check deze patch-update.

Release-datum is helaas nog niet bekend, de change-list is work-in-progress.

Ben blij dat men wat van zich laat horen, wat de patch betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

StenilsoN schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:43:
[...]

Jij hebt al vaker online gespeeld begrijp ik uit jouw woorden. Kun je een beetje aangeven waar de grote problemen liggen bij spelen van een online game. Je hebt al aangegeven dat het kiezen van de competitie belangrijk is.
Ja, speel sinds januari elke zondagavond online.
Waarom duurt het zolang om een wedstrijd te spelen? Zit je vaak op elkaar te wachten?
Wij spelen met 2d scherm aan, dat duurt sowieso al wat langer. En je wacht inderdaad vaak op elkaar als je wedstrijden speelt. Ik pas weinig aan in m'n tactiek tijdens een wedstrijd, dus ik ben vaak snel klaar. Sommigen passen vaker hun tactiek aan en zijn dus langer bezig.
Zag een optie dat je als host kunt aangeven dat als bijvoorbeeld 50% klaar is, het spel dan verder gaat. Ik kan me voorstellen dat wanneer de transferperiode open is iedereen naar spelers zit te zoeken en het dus langer duurt voordat iedereen klaar is. Maar tussen sept-dec en feb-mei moet het toch wel wat sneller kunnen gaan lijkt me.
Auto-continue is ideaal.
Spelers zoeken doen wij met de scouts en anders niet, dus de transferlijst uitpluizen doen we niet. Ik merk zelf weinig verschil tussen een open transfermarkt en de gesloten periode.
Kun je iets zeggen over het aantal spelers dat tegelijk kan spelen? Is het te doen om met bijvoorbeeld 15 man tegelijk te spelen, of duurt het spel dan echt heel lang? Is er een maximum aantal spelers om goed en redelijk vlot te kunnen spelen.
Wij spelen met 7 man, da's goed te doen. Eerst zou de clan uit 12 bestaan, maar dat schijnt te traag te zijn. We hebben sinds de 7e meedoet pas 1x met alle 7 online gezeten trouwens, er is vaak wel iemand die niet kan.
Het is inderdaad misschien beter om even de patch af te wachten, maar we kunnen natuurlijk al wel kijken wie er mee zou willen doen, voorkeuren voor competitie en teams e.d.
Inderdaad.
Ik ging trouwens in mijn reactie uit van beginnen in de laagste divisie en dan LLM speelstijl hanteren. Ik kan me voorstellen dat een significant deel van de FM'ers hier die speelstijl geen flikker aan vind en dan is de keuze voor een land al een stuk breder. ;)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Ik weet niet als deze vraag al wel eens is voorbij gekomen, maar kan je nou niet meer op speler zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

kaat17 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:51:
Ik weet niet als deze vraag al wel eens is voorbij gekomen, maar kan je nou niet meer op speler zoeken :(
Hoe bedoel je?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Gewoon op naam zoeken ;) Als ik tim de cler wil opzoeken bijv...
Bij vorige fm (2006) had je rechtsonder had je wit vak en daar kon je een speler naam of clubnaam ofzo invullen maar nu niet meer dus?

Dat was me vraag :) Ik vind het erg sucken nu allemaal omdat ik niet op naam kan zoeke.. dus nu alles hele tijd aan het filteren maar dat is volgens mij ook niet de bedoeling toch?

Edit: ik zie wel een 'zoeken' onder instellingen en dan algemeen, rechts van die pagina staat een vakje 'zoeken' die je kan aan en uit vinken maar ik kan hem niet aan of uitvinken :+

EDIT 2: Gevonden :o heb me laatste dagen per dag wel kwartier suf gezocht en d8 ik post het maar een x en nu verdomd gevonden bij sneltoetsen.. daar zocht ik ff naar zoeken en verdomd het werkt _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door NLoldebroek op 09-11-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

kaat17 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:02:
Gewoon op naam zoeken ;) Als ik tim de cler wil opzoeken bijv...
Afbeeldingslocatie: http://www.futebolnews.com/games/cm/fotos/fm2007fotos/foto1.gif

Boven het woordje 'snapshot' (links bovenin) zit toch die zoekfunctie? Dat witte vlakje... Daar kun je toch gewoon spelers mee zoeken?

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 09-11-2006 00:09 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Han schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:06:
[...]

[afbeelding]

Boven het woordje 'snapshot' zit toch die zoekfunctie? Dat witte vlakje... Daar kun je toch gewoon spelers mee zoeken?
Ja die had ik eerst niet nu dus wel !!! WOEI !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Fixes voor de aankomende patch:
Football Manager 2007 v7.0.1
----------------------------

General
=======
- Fixed wrong player listed in international Set Friendly Instructions for replacement players.
- Fixed a display bug with the teams table on MLS manager’s achievements screen.
- Fixed player milestones declaring that a player was about to make a landmark appearance (e.g. 50th league appearance) for a club when in fact it was his debut.
- Fixed When you move a player to your reserve squad for <time period> the option is no longer available once this time period is complete, or when you manually moved him back to the first-team.
- Fixed when you move a player to the reserves for <time period> and then go on holiday, he comes back straight away.
- Fixed morale being too high across the board.
- Fixed a potential crash in some situations where data was edited in an unexpected way.
- Fixed an array access out of bounds warning when a team has more than 127 players in its squad.
- Fixed bug where matches in regional leagues would sometimes get played in full detail.
- Fixed a problem with the "Move Matches For TV" setting not being remembered sometimes.
- Fixed morale being globally too high in first season, and also made it less prone to extremes going forward.
- Fixed an issue where sometimes reading in a custom human manager picture caused an infinite loop/hang to occur.
- Attendances are now less peaky to form during the early part of a season.
- Improved Referee selection for matches.
- Adjusted manager fog to include full visibility for same division players.
- Updated Community Credits.
- If running up a second instance of FM07 it would clear down the FM temporary folder, which could subsequently corrupt a save game if you tried to save the game from the first instance of FM.
- Cut down number of injuries from low detail matches.
- "Time at club" manager record now reset for computer managers who get put out of jobs by human managers.
- Less high potential ability non-players created from blank potential ability at game start.
- Ensure that managers who give themselves a high reputation at the start of the game are less likely to be offered an international job too early on until they are at a club which is more established
- Tweaked AI allocation of squad rotation/backup statuses.
- Any crash dump files are now generated in the user data folder ('crash dumps' sub folder) rather than in the FM installation folder.
- .cmp files now go in "comps" in the user data folder like everything else (and not in the FM installation data folder).
- Made interest from bigger clubs slightly more likely to trigger player wanting move to bigger club.

Newgens
=======
- Improved technical-mental-physical attribute balance in newgens and players with empty attributes in starting database.
- Newgens technical-mental-physical attribute balance retweaked a little when loading pre-patch saved game.

Board Takeovers
===============
- Fixed an issue with clubs promoted into active leagues without researched Chairman which caused a Board Takeover to occur.
- Improved criteria for a plc board takeover.

Scouting
========
- Fixed Scout Report using Offside as the initial "worst stat" rather than Passing (which has more to do with the player's general play).
- Fixed crash when trying to assign scout when there are more than 127 possible competitions to scout.
- Fixed an issue where a Scout could sometimes fail to spot an obviously highly talented newgen player.
- Scouts no longer provide excessive asking prices on their Report Cards.
- Users no longer get scout reports on USA draft players if they are not managing in the MLS.

Training
========
- Fixed bug that could cause some players' attributes to respond better or worse to training than should be the case.
- Players in German reserve teams no longer forced to do youth training schedules.

Transfers
=========
- Fixed extreme cases of high asking prices.
- Fixed a crash which would occur sometimes when negotiating MLS transfers.
- Fixed an issue with low asking prices for players in the Portuguese league (as well as similar sized/finance leagues too).
- Fixed player rejecting loan extension just before big game.
- Fixed issue where you could sign a player at the end of the forthcoming season.
- Fixed board accepting bid on behalf of the management which were way below players basic value.
- Reduced the number of obscure players being offered to Human clubs.
- German clubs no longer continue to release players outside of Transfer Windows.
- Clubs in "View Only" leagues no longer try to get rid of player's with a Squad Status better than "Not needed by the club".
- MLS roster cut down tuning. Teams try to keep their better players.
- Stopped teams from making multiple enquiry offers for same player.
- Stopped rich AI clubs from occasionally spending stupid amounts of money on non first team players.

Contracts
=========
- Fixed an issue where a news item would report a player signed a zero-year deal.
- Fixed an issue when a virtual player signed a youth contract which incorrectly triggered a news item suggesting he'd signed a professional contract.
- Fixed an issue where the Human couldn't offer a contract to a co-owned player after both bids had been accepted.
- Fixed being able to offer staff less than what they want without rewarding them with higher wages.
- Fixed crash when clicking 'View Summary' in news item when human manager takes over a club and their contract is N/A.
- Allowed free Mutual Termination of former player-manager's contract at club when Human manager takes charge (example Ipswich's Jim Magilton).
- Stopped Human user being able to slowly decrement a players wage by offering less wages in new contract talks.
- Added text to contract offer screen to indicate player's bonus demands.
- Reduced the number of youth players who are set for pro deals at start of a new game.

Finances
=============
- Fixed an issue where some Season Ticket money was not being calculated for all clubs in the first season.
- Fixed a problem where clubs could keep getting under soil heating upgrades.
- Lowered match day costs for small teams.
- Some tweaks to 'other' cost model for certain types of teams
- Tuned specific finances model for France.
- Tuned specific finances model for Germany.
- Tuned specific finances model for Belgium.
- Tuned specific finances model for Denmark.
- Tuned specific finances model for Poland.
- Tuned specific finances model for Slovakia.
- Tuned specific finances model for Slovenia.
- Tuned specific finances model for Holland.
- Tuned specific finances model for Brazil.
- Tuned specific finances model for Argentina.
- Tuned the amount of money you could get from merchendising feeder clubs down a bit.

Media
=====
- Fixed minor player_bio logic where players joining a loan club talked about their ambitions for their contracted club.
- Fixed players being offered injections if they're unavailable for the next match.
- Fixed club former favourites being able to comment about themselves in news items.
- Fixed media saying a player has been in superb form in recent weeks when he hasn't played many competitive games.
- Fixed transfer window roundup news mentioning teams who have just been promoted from inactive leagues as the teams who have done the most transfers.
- Fixed being able to praise players recent form when he's only played in last match and not the ones before that.
- Fixed competition_bio runners-up string: "Although neither team have ever won the <comp>...".
- Fixed board becoming annoyed at 'persistent requests' when only one board request had been made.
- Fixed newly-signed player looking to learn from an idol who is currently away from the club on loan.
- Fixed Celtic being described as winning the Scottish League Cup zero times.
- Fixed controversial news items not coping when the aggrieved person is the same as the other incident person.
- Fixed duplicate news items about players being called up for international teams.
- Fixed scout not always scouting next opposition.
- Fixed issue with promotion media question response.
- Fixed player_bio logic where the interested club was the club the player was currently playing for.
- Fixed a 'controversial incident' being made newsworthy when the same team lashed the ball into the net seconds later!!
- Fixed news items being created where the previously-used formation and latest formation are identical. e.g. "Changed from a 4-4-2 to a previously untested 4-4-2".
- Fixed fans criticising you for negative tactics when the tactics weren't negative.
- Copa America cup stage now keeps teams from same group stage apart.
- Stopped tactical analysis news being generated for play-off second leg matches as it wasn't coping with the aggregate score line.
- Don't allow co-owned players who are not currently at the club to be regarded as potential replacements for injured players.
- Ensured that landmark game in charge news item is only generated before a competitive match.

Database
=============
- Hernia injuries are now included in the game.
- Fixed an issue with the Indonesian league not retaining enough players from the database.
- More UK based players are kept in the database now when any of the UK leagues is selected.

User Interface
==============
- Fixed players being sent to reserves until match fit then not returning all the time when match fit.
- Fixed being able to confirm your media comment on certain questions when the radio button had not been selected.
- Fixed slow down when changing year to view previous group stages in competitions.
- Fixed problem where continue button on menu bar would sometimes not stretch to fit the text.
- Fixed the team news panel summary from showing overall goals and instead it now shows league goals.
- Fixed a colour clash bug where sometimes teams would play each other both wearing red kits.
- Fixed 'Export' button not appearing clicked.
- Fixed action area arrows being cut off on Flexion Right skin.
- Fixed missing results when doing a staff search and using 'is not' <job> filter.
- Fixed a rare freeze when viewing a human's shortlist. This was caused by a player getting added to the shortlist twice.
- Disabled shortcut for changing users (Ctrl+Shift+C) while a new manager is in the process of being added.
- Player "Selection Details" did not show a scrollbar in some situations where it needed to.
- Double clicking on title bar during start up doesn't move the window slightly.
- If asking a coach to pick your team while on the tactics screen in a tactics-specific view, the tactic slider or popup button disappeared until you clicked the View menu again.
- The New Game Wizard is not shown if the last game was created with four or more nations.
- The "Show Wizard" menu item is disabled if the user picks more than three nations when setting up a new game.
- Nations on Job Security weren't displaying flags, causing text to be misaligned with clubs.
- News items with goalkeeper coaches or fitness coaches display specific coaching attributes instead of a generic one.
- Some panels on the manager snapshot screen were visible for national manager when they were club only.
- If panels were hidden on snapshot screen the entire box, including the header and menu were hidden, making the user unable to change snapshot panel for that sub-section.
- Disable "Shortlists" button on the staff search, because you can't shortlist staff, or save the staff search as a shortlist.
- On the person filter dialog (customise player/staff search filter) you could not use mouse wheel to scroll through various filter types.
- You couldn't delete bookmarks in a sub-folder.
- Oceania was selectable in the view menu of continents when starting a new game even though there are no active rule groups on this continent.
- If you started a new game from within a game, the initial screen title would keep the name of the old save game.
- Team finances salary panel now doesn't include wages of players paid by other clubs (loans and co-ownerships)
- Removed duplicated Employed filter rule from staff filter dialog and added Reputation filter rule.
- In certain cases 'arrange friendly' and 'cancel friendly' buttons were hidden if you cancelled attempting to arrange a friendly.
- Opposition Player Instructions squad list would not always display the correct position for substitutes coming on.
- Opposition Player Instructions squad would display S247 or similar erroneous text for players having been sent off.
- When multiple players are selected, coach reports now work for all players and not just the first.
- Disabled load game from within a game when browsing off the match screen.
- Increased display time hints & tips both while saving/loading and on the FM Live panel slightly.
- Transfer delayed news was sometimes not displaying the new date properly in the news item.
- Added 2 more match highlight speeds between Slow and Normal and between Normal and Fast.
- When 2 humans play each other on the same PC with team talks handled by the assistant manager, the away team manager no longer gets forced to make a team talk.
- In certain situations changing the picture on the Add Manager Wizard did not update the displayed image (though it would use the correct image on the manager profile when actually adding the manager).
- Sometimes the "FM Live" or the "Hints & Tips" panel could be hidden when it should be shown.
- Manager snapshot panel was displaying some financial information about computer controlled teams - these are now hidden.
- There was a slight text overlay ('bleed') on some of the player comment/response screens.
- USY player status icon in Major League Soccer teams now takes you to a players transfer panel instead of not doing anything.
- Automatic squad numbers button now makes sure players picked for a match get squad numbers.
- You can now go to "Main Menu" from the "Options" menu if you are viewing a match from the Main Menu (i.e. loaded a pkm).
- Manager/coach release clause now appears on the contract offer screen when you add the clause.
- Manager snapshot panels displayed b-team (and possibly some other) players in the overall player stats summary when they had not played for the first team.
- In some situations the competition team stats panel only showed a limited number of teams (e.g. 'Conceded' stats).
- News items relating to fitness coaches now display somewhat more relevant information in the details panel.
- Transfer budget values for the 'personal message' news item and on the person search section could be slightly inaccurate due to using an approximate/rounded value.
- Edit boxes that had multiple lines (such as notes) cut off the upper part of the first line.
- Players on a saved shortlist (i.e. not the default one) would not show up with yellow text colour in player lists.

Competitions
============
- Fixed not being able to change players for Copa Libertadores.
- Fixed a crash when running the Northern Irish league in view only mode.
- Teams from the same group in the Copa America cannot play each other in the quarter final.
- Brazil U23 cannot qualify for the Confederations Cup through the Gold Cup.
- European Champions Cup and UEFA Cup group stages now use clubs own coefficients to seed teams instead of using the co-efficients of teams they have beaten in qualifying rounds.
- League history entries where a team finished 1st were being ignored when working out teams highest league positions.
- Stopped reserve matches being scheduled on 2 consecutive days.
- New European U21 Championship format implemented.
- When teams have multiple stadium moves planned, they now should go through on the correct dates.
- Correct teams take part in the 2006 Sudamericana Cup.
- Max squad size for African Cup of Nation teams is 23 not 22.
- Corrected Sudamericana Cup format for the later rounds.
- Brazilian Champions now always play in the Copa Sudamericana.
- USA take part in the 2007 Copa America (previously there was a random chance they would not).
- North Americana Gold Cup: Only North American teams now take part in the competition.
- Updated Champions Cup Prize money.
- Wayne Rooney's international ban now gets updated properly after each match.
- Players are now correctly classified as Home Grown players when registering European Squads.
- U19 teams/leagues now used in Spain.
- Yellow cards in Friendlies don't count towards suspensions.

Australia
=========
- Partial fix: Australian Institute of Sports (AIS) now cannot buy players, but they'll still be able to sell players.

Brazil
======
- A team is now relegated properly from the Brazilian Pará State Championship.
- Guarani starting Brazilian Second Division with -3 points.
- Brazilian teams playing Copa Libertadores now don't play in Brazilian Cup.
- In Brazil emergency goalkeeper sub rule shouldn't exist.
- Brazilian Pará State Championship: If one of top 2 play Copa Libertadores in the same year of the Brazilian Cup, then the next team in line (the 3rd placed team in the 2nd phase) play the Brazilian Cup instead.
- Fixed wrong semi-final matches in São Paulo and Minas Gerais State Championship.
- Some tuning for promotions from inactive leagues.
- Brazilian Potiguar State Championship: Corrected the playoff schedule

Belgium
=======
- Belgian Cup 6th round draw now takes place 3 weeks prior to game date.

China PR
========
- Fix for Chinese league foreigners rule: if 0 Hong Kong players in the squad, then we still can only have a Maximum of 3 foreigners in the club squad.

Colombia
========
- 2 U21 players now must be included in the squad for Colombian matches (one of whom must be U19).

Croatia
=======
- Fixed Croatia reserve leagues being setup.
- Croatia U19 Second Division now has only one group of 16 teams.
- Fixed a warning to do with Croatian Cup when all leagues are selected and Croatia is set to 'View-Only'.

Denmark
=======
- Danish Premier Division Wednesday scheduling update.

Ecuador
=======
- El Nacional of Ecuador in real life do not sign foreigners.

Czech
=====
- Fixed Czech First Division last 2 round matches not playing on Saturday.

Finland
=======
- African/Oceanic/Caribbean nations no longer treated as non-EU for Finland.
- Some Finnish competition dates fixed.

France
======
- French League Cup now has a maximum of 7 subs been able to be named.
- Croatian players no longer treated as non-EU in France.
- French League Cup later rounds format updated.

Germany
=======
- Stopped league games been scheduled at the same time as international fixtures.

Italy
=====
- Siena docked 1 point in Serie A for late payment of taxes.
- Italian teams playing Champions League matches on Tuesdays get their Sunday match moved back a day.
- Penalty points reduction for Juventus, Lazio and Fiorentina.
- 2 points deduction for Sassari Torres (Italy, C2/A).
- Correct teams now play in the Italian C1 Super Cup.

Mexico
======
- Fixed Mexican First Division Repechaje seeding problem.
- Fixed wrong Mexican teams being entered into the Copa Sudamericana.
- Fixed wrong Mexican teams being entered into Primera A promotion final.

Norway
======
- Norwegian leagues now use 3 from 7 subs rule.
- Some Norwegian league date scheduling issues fixed.
- Bigger attendances for matches on the 16th May.

Poland
======
- Polish Second Division now has 2 TV games per week.
- Polonia Warszawa (Polish Second Division) have had their points penalty cancelled.
- Away goals rule now applies for Polish FA Cup.
- Polish league clubs can choose any squad number to be given to a player.

Portugal
========
- Portuguese Squad Selection rules fixed.
- Portuguese players can now get squad numbers over 30 at the start of the game.

Russia
======
- Set minimum stadium capacity for Russian Premier League to 10,000 seats.

Serbia
======
- Updated Serbian Disciplinary System.
- Updated Serbian Transfer Window dates.
- Players from Montenegro and Bosnia and Herzegovina can get second Serbian nationality 1 year after they come to a Serbian club.

Slovakia
========
- First Division games are no longer played when International Friendlies are been played.

South Korea
===========
- Fixed inappropriate naturalization in South Korea.
- Korean Reserve League format change.
- South Korean FA Cup now uses three out of seven substitutes.
- South Korean All Star Cup match date now 15/08 (national holiday).
- South Korean FA Cup match venue: lower division teams now play at home.

Spain
=====
- Updated number of Spanish Segunda Division TV games.
- Updated number of La Liga TV games.

Sweden
======
- Non-EU players in Sweden who have lived there for 3 years or more now don't count towards Non-EU player quota and at the same time don't gain Swedish Second Nationality.

Turkey
======
- Turkish Cup Revenue update.

Ukraine
=======
- Players from Russia, Uzbekistan, and Belarus now treated as foreigners in Ukraine.
- Ukraine High League schedule update.
- Updated transfer periods for Ukraine.
- Updated Ukrainian Cup.

United States
=============
- MLS wage cap adjusted from $350k to $310k.

Uruguay
=======
- Uruguayan Reserve and Youth Leagues updated.

Network Game
============
- Fixed an issue when using 'Declare Interest In Job' on a Network Client would use the wrong Human manager.
- Fixed a crash issue when the Network Client exits the game whilst on the Tactics screen.
- When a client machine is on holiday whilst the game saves, the save progress dialog now gets removed at the end of the saving process.
- Alliteration headlines no longer appear in English for clients using a foreign language when the server is running in English.

Assets
======
- Updated Rotherham away kit image.
- Updated FC Twente, Roda JC and Sparta Rotterdam logos.

Match Engine Version History
============================

Match v543
----------
- Fixed ball thrown back to far at goal kick bug.
- Fixed unrealistic quick free kick shot.
- Fixed dribbling bug where players move ball 90 degrees and lose it.
- Tuned player interception judgement AI for longer passes.
- Sub keepers now only warm up if their on field counterpart is injured.
- Made hoofs up field a little more random in direction.
- Stopped occasional instance of players taking a simple interception early with their head and giving ball away cheaply.
- Players now check for near post and far post when deciding if a shot on goal is within their sights.
- Slight tweak down on keeper match ratings.

Match v544
----------
- Fixed a few keeper AI anomalies that caused dodgy goals.
- Fixed occasional slow headers back to keeper that get intercepted.
- Fixed human team marking opposite player flaw.
- Cut out some dangerous back passes.
- Tuned AI used of subs.

Match v545
----------
- Fixed another goalie AI anomaly re not picking up through ball.
- Fixed issue that caused human set piece tactics to change mid match.
- Reduced occasional instance of "ball thrown back too far at goal kick" bug.
- Reduced occasional extreme curve on pass.
- Reduced speculative ambitious passes that almost always fail.
- Reduced occurrence of strikers playing in dead central position making runs into channel unless they have the ppm for it.
- Stopped keeper trying to "narrow angle" when ball already beyond him ( Dudek sideways movement bug ).
- Made defenders more careful with making dangerous passes near own goal area.
- Made defenders keep closer eye on opponents even when their team has ball.
- Make players less likely to get caught in possession in area dangerous to own team.

Match v546
----------
- Fixed missing commentary just before red cards.
- Fixed dissent commentary being shown before red card commentary.
- Fixed obscure possibility of free kick being given just off pitch.
- Fixed sympathise and encourage causing occasional player unrest from team talk.
- Fixed AI bug where defending team would not track back in event of wayward backward header by team mate.
- Extra time now played before seeding decides result if applicable in match rules.
- Made subbed or red carded players disappear from pitch rather than lurk at edge of "tunnel".
- Made defenders a little more aware of interceptions when heading ball clear.
- Slight increase in chances of appropriate players attempting lobs.
- Stopped commentary stating team "wins division" when winning play off final.

Match v547
----------
- Fixed a few anomalies in AI team mentality choice.
- Fixed rearrangement of 541 formation when down to 10 men - wingbacks always retained now.
- Fixed over effective first time control of players receiving long high ball to run onto.
- Fixed obscure crash.
- Assistant manager now takes full charge of team when human on holiday.
- Reduced further risky dribbles by defenders in dangerous areas.
- Stopped end of period whistle being blown when player has good chance to score.
- Stopped player manager reacting to his own talk!
- Stopped "fight ball" variable being set when a player is running with the ball.
- Stopped keepers reacting to long balls forward unnaturally quickly.
- Made defensive teams time waste earlier ( not going to corners though ).
- Made players try to avoid intercepting at awkward heights when possible.
- Improved sensitivity of mentality slider in terms of player formation shape.
- Improved goalkeeper headed clearances.
- Cut down on clearances across own area.
- Cut down on yellow cards for minor fouls unless player has been persistent.

Match v548
----------
- Fixed occasional bug regarding injury probability caused by overload of non perfect pitch condition and high injury proneness.
- Fixed instance of keeper dribbling into trouble when over 30 yards from own goal.
- Stopped "incredible 40 yard strike" commentary line for shot on open goal from distance.
- Stopped attackers reacting to long balls forward unnaturally quickly.
- Stopped stranded keeper standing to watch ball that has rebounded off post.
- Rebalanced number of injuries in match and training accordingly.
- At set pieces, made defenders staying back more likely to stay on their original man longer as play develops.
- Made red cards for professional fouls slightly more likely.
- Slight reduction in incidences of high player aggression.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Will the patch include a database update?
Yes. In order to make use of the latest database you will need to start a new game.
Ik heb mijn versie bij VI.nl besteed (ben nog geen abonnee) dus ik kan nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is er nu al een releasedate bekend dan? Zit er nu wel op te wachten, vind het aantal blessures en rode kaarten toch echt niet leuk meer nu...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 07:05
wildhagen schreef op donderdag 09 november 2006 @ 06:31:
[...]

Is er nu al een releasedate bekend dan? Zit er nu wel op te wachten, vind het aantal blessures en rode kaarten toch echt niet leuk meer nu...
Quote uit het topic: There is no release date for the patch at this time, but we do anticipate it to reach you at some point this month and it's currently in its final testing phase.

Final testing phase... Er gloort hoop aan de horizon :+

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Vos schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:53:
In 2006 kon dit niet omdat je zelf niet eigenaar was ofzo. De Arena is van de gemeente denk ik?
Klopt, kan nog steeds niet :( Wel jammer, aangezien ik gemiddeld op ongeveer 51.000 toeschouwers zit, dus uitbreiding zou geen slecht idee zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 18:11
dat heb ik ook wel eens aangegeven dat er eigenlijk een feature zou moeten zijn dat je een nieuw stadion kan kopen of het overkopen van de eigenaar. Dit vooral omdat je op een gegeven moment ( dan spreek ik uit ervaring met FM06 ) honderden miljoenen(in mijn geval ruim 1 miljard + :*) ) bezit waar je niks mee kan.
het is dan mss wel niet de taak van een manager binnen een club maar toch een leuke extra feature :z

[ Voor 13% gewijzigd door FDMK op 09-11-2006 09:45 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( :'( :'( :'( :'(
OMG

een spel begonnen met Emmen en zelfs nog te horen gekregen dat ze hoog willen eindigen en mee willen doen om de prijzen vant bestuur

Wedstrijd 1
Den Bosch - Emmen
5 - 1

Wedstrijd 2
VVV - Emmen
4 - 1

Wedstrijd 3
Emmen - AGOVV
1 - 1

Wedstrijd 4
Emmen - MVV
0 - 4

Wedstrijd 5
Veendam - Emmen
7 - 1

nou dan weet je het wel weer :( |:(

vanavond bij men 6e pot geen winst dan delete ik de game en ga wel weer verder met Southampton en Ferencvaros

enigste winst van emmen was tegen bennekom in de beker 1-0 in de 93e minuut 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:41:
[...]

Klopt, kan nog steeds niet :( Wel jammer, aangezien ik gemiddeld op ongeveer 51.000 toeschouwers zit, dus uitbreiding zou geen slecht idee zijn :(
-O- Dus geen 100.000? :P
Je kan het wel bij een optie uitvinken en dat het stadion niet in bezit is van de gemeente >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
na 3 jaar (succesvol; 3 titels, 2 knvb bekers, 1 Championsleague) manager te zijn geweest bij Ajax, toch ingegaan op een bod van Ramon Calderon van Real Madrid. De Nederlandse competitie had niet veel uitdaging meer, hoewel het derde seizoen wel veel moeizamer ging dan de eerste 2.

Dan kom je aan bij Madrid en dan is het ineens volstrekt logisch dat je er niets van hoorde in Europees verband. Wat een team, net echt de aanval hebben ze redelijk voor elkaar, maar verdediging was om te janken.

De aanval bestond uit Tevez, Robinho, Cassano, Reyes, Christiano Ronaldo en Malouda.

De enige lichpuntjes in de verdediging waren: Cicinho (ook al 30) en Sergio Ramos. Daarnaast was het om te huilen, bijna geen speler die tackling, marking en heading boven de 15 uit kwamen. Wat je toch echt wel mag verwachten van spelers bij Real Madrid.

Tijd dus om het team te versterken. ik had voor 100 miljoen transferbudget gekozen, moest dus wel lukken. Kijk ik op de balans, hebben ze maar 70 miljoen op de balans staan, dus om die 100 mil eraf te trekken is een beetje een no-go. Ajax was bijna nog rijker, daar zat ik op 68 miljoen toen ik wegging. Maar gelukkig heeft Real wel ongelovelijke inkomsten in de transferperiode. Voor 48,5 miljoen aan spelers gekocht en geen maand in de rode cijfers. _/-\o_

Aankopen Tomas Hubschman, Maduro, Boularouz (erg goed), Micah Richards en Antonio lopez. Eigenlijk een geheel nieuwe verdedigende linie, alleen Maduro doet het op dit moment erg goed op het middenveld. In januari misschien aanvallend of op het middenveld iets versterking, maar dat moet nog blijken aan de hand van de wedstrijden.

Allereerst moest ik me nog gaan kwalificeren voor de CL :/ . Hierin lootte ik natuurlijk geen makkie maar Aston Villa dat toch behoorlijke spelers heeft, vooral hun spits, luke moore, was erg gevaarlijk.
Op Villa Park werd het dan ook 3-1 voor Villa met diezelfde moore in de hoofdrol.
Gelukkig waren de spelers thuis in betere doen:
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/3963/rmadridvastonvillaovervgu9.th.jpg

Nog steeds niet overtuigend met een eigen goal, maar gelukkig wel CL voetbal. Bij de loting was ik dan ineens wel een 1st seed, maar daarover hoor je mij niet klagen. Werd in een Poule geloot met Werder Bremen, Lille en Dynamo Moscow. Kwalificeren voor de 2de ronde moet lukken.

In de competitie is de start goed 3 gespeeld 3 gewonnen met 8 goals voor en 0 tegen.

Met deze selectie moet ik het doen tot aan de winterstop.
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/6913/realmadridcfrmadridplayya7.th.jpg

het is naar mijn mening nog geen kampioensteam, want barca ziet er toch wel wat sterker uit, maar het doel wat ik stel is dan ook in het spoor blijven van barca.

Als het seizoen verder gevordert is volgt er meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
wildhagen schreef op donderdag 09 november 2006 @ 06:31:
[...]

Uiteraard is die niet gegeven, maar die patch is al in het laatste stadium, dus ik ben op basis van wat ik heb gelezen er zeker van dat hij binnen een week verschijnt.

Heel positief morgen, anders maandag ofzo denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 16:17

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Voor spelers zoeken kan je ook gewoon Ctrl + F indrukken.

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even met Ajax begonnen totdat de patch uit is dan ga ik het weer met een kleine club proberen aangezien dat lange games worden.

Echter is na 1 seizoen de uitdaging al weg

Competitie
28 gewonnen 6 gelijk 0 verloren 88goals voor 19 tegen
resultaat: Kampioen met 24 punten voorsprong....

KNVB Beker
2-1 gewonnen van Groningen in de Finale

ChampionsLeague
Poule met CSKA, Liberic en Liverpool. Daarna tegen Madrid, Liverpool, Bremen en de Finale tegen Chelsea die ik met 3-1 versloeg
Resultaat: Ongeslagen de Titel behaald

JohanCruijff schaal
2-0 gewonnen van psv

Het verbaasde me zelf onwijs dat het allemaal zo makkelijk ging al moet ik zeggen dat me aankopen echt super spelen ik kreeg dan ook van het bestuur gelijk al 34miljoen euro toen ik erom vroeg, mijn aankopen zijn:

spoiler:
Jo 13 miljoen (CSKA) Spits van wereldformaat in mijn potje in ieder geval
Pocognoli 2miljoen (RC Genk) Superlinksback
Vanden Borre 4miljoen (Anderlecht) Superrechtsback
Sivok 4miljoen (Sparta Praag) Goede Backup voor Sneijder en Maduro
Haedstad Free (Start) Linkshalf die eraan zit te komen, haalt goede cijfers als hij meedoet
Cardenas 1,1miljoen (Bucaramanga) Speelt nauwelijks
Millan 350k (Colo Colo) in me B team
De Cler Free (az) miskoop, heb 2 betere spelers op die positie

mijn opstelling is gewoon 4-4-2 normal met offensieve vleugelmiddenvelders

Babel, Jo
Emmanuelsen, Maduro, Sneijder, Gabri
Pocognoli, Stam, Heitinga, Vanden Borre
Stekelenburg

Geloof het of niet maar met dit team heb ik dus 55 games gespeeld waarvan 44 gewonnen en 11 keer gelijk en dus 0 keer verloren :P (dat de patch maar snel uit mag komen en ik aan een echte uitdaging kan beginnen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Cis

Wat een ramp is Omniworld zeg :(
Qua prestaties gaat het wel redelijk (eerste seizoen 10e geworden), ik sta nu 4e in het tweede seizoen (november), maar ondertussen zit ik al 700K in de rode cijfers, en elke maand ga ik 150K in de min :(
Wanneer gaat een club failliet?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Cis schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:13:
Wanneer gaat een club failliet?
Een dag nadat jij wordt ontslagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei net kompany voor 23miljoen gekocht van HSV die kan mooi Stam vervangen (seizoen 2 ajax)

in me defence spelen nu 3 belgische internationals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:40:
in me defence spelen nu 3 belgische internationals :P
Vermaelen, vanden Borre en Kompamy? :)

Mijn eerste seizoen zit er bijna op. Was na 27 wedstrijden al kampioen van Nederland, sta in de finale van de beker, kwart finale van de EC1 (HSV) en heb plichtsgetrouw de JC schaal gewonnen. Als het seizoen klaar is zal ik een uitgebreid verslag doen, heb wat records namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee mijn verdediging is nu
Pocognoli, Kompany, Heitinga, Vanden Borre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eey mensen,

Soms wordt een speler niet verhuurd vanwege zijn verplichtingen buiten de lijnen, wat houd dat nou precies in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:31:
[...]

Vermaelen, vanden Borre en Kompamy? :)

Mijn eerste seizoen zit er bijna op. Was na 27 wedstrijden al kampioen van Nederland, sta in de finale van de beker, kwart finale van de EC1 (HSV) en heb plichtsgetrouw de JC schaal gewonnen. Als het seizoen klaar is zal ik een uitgebreid verslag doen, heb wat records namelijk :P
Niet teveel reloaden he ;)
Omniworld heb ik ook grote financiele problemen. Halverwege het 2e seizoen steeds rond de miljoen in de min. Bestuur stopt er af en toe nog wat in en zeurt verder niet gelukkig. Het sponsorcontract is ook ronduit slecht. Iets van 185K voor de komende 5 jaar. Daar hoef ik dus voorlopig ook nog niets van te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:44:
Eey mensen,

Soms wordt een speler niet verhuurd vanwege zijn verplichtingen buiten de lijnen, wat houd dat nou precies in ?
Dat hij bijvoordbeeld nog naar school moet in Amsterdan (als hij van Ajax is) en dat ze hem dan liever niet in bijvoorbeeld Groningen hebben. Leuk optie vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De dag dat ik dat ga doen is de dag dat ik er mee stop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Nou, ik leg FM even in de kast tot de patch, echt die kaarten, zoveel, het is goed, frustraties vieren hoogtij hier, heb nog geen 1 leuke game gehad... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02
Als een speler co-owned door jou en een andere club. Hoe gaat dat exact aan het einde van het seizoen in z'n werk? Je moet beide een bod doen een de hoogste bieder krijgt de speler? En wat gebeurd en dan met het bod, dat ontvangt de verliezende partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Paul Hewson schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:41:
Als een speler co-owned door jou en een andere club. Hoe gaat dat exact aan het einde van het seizoen in z'n werk? Je moet beide een bod doen een de hoogste bieder krijgt de speler? En wat gebeurd en dan met het bod, dat ontvangt de verliezende partij?
Het hoogst biedende team krijgt de speler

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02
Hoogie2004 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:50:
[...]

Het hoogst biedende team krijgt de speler
En het andere team, wat krijgt die? Of helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Het geld moet toch ergens heen, dus de andere club krijgt dat geld lijkt me he :).

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.