P5B Deluxe boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 15:18

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Ik heb sinds anderhalve week onderstaand systeem (harde schijven ed buiten beschouwing gelaten):
  • Asus P5B Deluxe
  • Intel c2d E6400 (2133 MHz)
  • 2 * 1 Gb Geil PC6400 (GX22GB6400UDC)
  • MSI NX7900GTO (512 MB GDDR3)
Nu wil het geval dat mijn systeem, na 1.5 week goed gedraaid te hebben, vanmiddag crashte. Na resetten echter wilde hij niet meer booten. Het volgende gebeurt, na drukken op de power knop, nog wel:
  1. De fans gaan draaien
  2. De fan van de videokaart gaat na een aantal seconden harder draaien
  3. Geen POST oid zichtbaar (monitor 'springt' niet eens aan)
  4. Hij reboot zichzelf en begint opnieuw om vervolgens soms wel bij deze en andere keren niet bij deze stap aan te komen
Wat ik vervolgens heb geprobeerd om het op te lossen:
  • Booten zonder videokaart, wat resulteert in dezelfde ellende (geen beeps)
  • Booten zonder geheugen, wat resulteert in dezelfde ellende (geen beeps)
  • Booten zonder videokaart en geheugen, wat resulteert in dezelfde ellende (geen beeps)
  • Uitgesloten dat het aan de voeding ligt door vervangen van de voeding
  • Uitgesloten dat het aan het geheugen ligt door vervangen van het geheugen
  • CMOS gereset
  • CPU opnieuw in de socket geplaatst
Vervangen van de cpu heb ik geen zin in en bovendien verwacht ik niet dat de cpu kapot is. Tevens kan ik me niet voorstellen dat de videokaart kapot is. Daarbij komt nog dat het moederbord nooit beeps geeft.

Kijkend naar bovenstaande verwacht ik dat het moederbord naar de klote is gegaan. Alvorens em echter definitief RMA te sturen zou ik willen vragen of wellicht iemand anders nog iets weet wat ik kan proberen. Iemand? :)

Ik heb wel wat soortgelijke topics gevonden, maar daar was iig niemand met andere suggesties:

Pc met P5B Deluxe boot niet meer
P5B Deluxe WiFi Boot Niet

Specs | Audioscrobbler

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Het lijkt er inderdaad op dat je moederbord naar de galamachies is. Je weet dit zeker door alle componenten die je in deze config gebruikt te testen op een ander moederbord.

Als je die mogelijkheid niet hebt raad ik je aan (gezien de dingen die je al geprobeerd hebt) het bord "op de gok" te RMA en. Dan heb je namelijk niet veel keus.

Powered By C8H10N4O2

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik deel de mening van kluk-kluk

One Man Can Make A Difference.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:10

elsinga

=8-)

Ik heb dat ook eens gehad, daar lag het aan een iets te enthousiaste overclockpoging. ;) De P5B Dlx heeft daar de crashfree bios voor. Als die je niet helpt, dan powerdown, stekker eruit en CMOS batterij even eruit en de CMOS Clear jumper gebruiken. Hielp bij mij prima.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ja dit is dus exact hetzelfde probleem als ik heb. Na 2 weken helemaal niets meer. Het bord ligt nu voor RMA bij 4 launch

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Ik ga vanavond mn cpu nog ff testen in een p5b van een vriend van me. Hoop dat die iig niet naar de klote is. En dan maar RMA aanvragen idd :s

Specs | Audioscrobbler

• Vibhuti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Wel een raar probleem inderdaad, ik ben benieuwd hoe het afliep?

Zelf heb ik ook een p5b met e6300 en OCZ special ops 6400 dual channel kitje. Targan 480 voeding en 7950gt kaartje. Mijn systeem heeft altijd goed gedraait tot ik eindelijk mijn Lian li kast binnen kreeg, alles omgezet naar de nieuwe kast en het werkt wel en is stabiel, alleen als ik hem uit doe is hij ook echt " uit" ;) als in hij wil gewoon niet meer aan. Ik moet dan de stroom eraf halen en de cmos resetten, opnieuw instellen op dezelfde waarden als het al stond en hij gaat weer aan.

Vreslijk irritant en ook erg vreemd omdat het altijd probleemloos gewerkt heeft in mijn vorige kast :s

Mischien iemand een idee hoe ik dit weer op kan lossen?

AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Vibhuti schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:24:
Wel een raar probleem inderdaad, ik ben benieuwd hoe het afliep?
Mijn cpu bleek nog intact. Ik heb vervolgens dan ook het moederbord RMA gestuurd en na een aantal dagen, nadat ook alternate had geconstateerd dat ie kapot was, een nieuwe gekregen. Meteen bios update gedraaid (omdat ik op een of andere manier het idee had dat het bios er wat mee te maken had) en mijn systeem draait alweer een dikke week als een zonnetje.

Verder heb ik geen idee hoe jou vervelend probleem zou kunnen worden opgelost. Heb je het bios al geupdate naar de laatste versie?

[ Voor 11% gewijzigd door Sappie op 21-11-2006 16:15 ]

Specs | Audioscrobbler

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Hoi, ik zal ook nog even een update geven over mijn huidige situatie. Ik heb al 2 P5B-D's versleten en ik zit nu te typen op mn 3e. Het eerste bordje ging stuk na 2 weken, en het tweede bordje was DOA. Ik begon te vermoeden dat het toch niet aan Asus lag. Alsnog onder RMA een derde nieuwe gekregen (hulde aan 4Launch!).

Het was waarschijnlijk te wijten aan mn voeding (Zalman 400W), die heb ik nu vervangen door een 600W Zalman met heatpipe. Het systeem draait nu al een week rocksolid. :)

• Vibhuti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Nou zal ik ook even updaten, na alles geprobeerd te hebben (oa alle onderdelen uit de kast en kaal met mb cpu en vidcard opstarten) echt alles eruit inclusief moederbord, koeler eraf, alles opnieuw in elkaar gezet en het was over...

Raar maar waar, waar het nu aan gelegen heeft zou ik niet weten maar het belangrijkste is: het werkt weer ^^.

AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
Nu heb ik niet de Deluxe versie van dit bord maar wel de P5B dus.
Ik heb dit systeem dit weekend in elkaar gedraaid en alles ging helemaal goed.
Toen ik na 1,5 dagen installeren en spelen dat ding eens aan het internet ging hangen om o.a de BIOS een update te geven ging het helemaal fout.
De BIOS update utility van Asus deed keurig zijn werk: erase, flash en verify.
Daarna moest ik de PC opnieuw opstarten en vervolgens heb ik precies hetzelfde probleem als wat de TS heeft.
Tevens heb ik ook alles geprobeerd.
Zelfs om een ROM op memorystick te zetten (CrashFree BIOS v3 van Asus zou dan de boel moeten herstellen) maar helaas.
No go.
Ik hoop dat er een andere oplossing is dan het bord terug te moeten sturen naar Alternate.
En anders hoop ik dat ik binnen 2 weken mijn bord weer heb of tenminste een vervanging vanwege een grote lan party.
Maar dit ding zit net in elkaar en ben er al een heel weekend mee bezig geweest.
Kan iemand mij helpen en/of adviseren???

Tevens heb ik ook de tip geprobeerd om de powerknop zonder de stroom erop 20 sec. in te houden om vervolgens weer proberen te booten.
Ook dit mocht niet baten.

[ Voor 7% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 03-12-2006 18:34 ]

• Darkwolf_1982
Ik heb nog eens flink zitten lezen op Google en schrok van het aantal problemen dat de Asus P5B (Deluxe) heeft, en zeker met name bios updates met als gevolg een zwart scherm.
Het enige interessante dat ik tegenkwam was een persoon die een 20-PIN voeding had, en dat deze (niet meer) werkte.

Op het bord zit inderdaad een 24-PIN voeding stekker maar toch heb ik geen issues gehad voor die bios update met mijn 20-PIN voeding stekker.
Tevens is het een monster van 650 watt van ongeveer 2,5 jaar oud (Sweex).

Verder ben ik de nodige tips en tricks af gegaan naast op de fora links en rechts plus het (nogmaals) resetten van de bios...

Ik ben nogal verbaasd dat zo'n modern bord dit soort kinderziektes kan bevatten.
Mijn oude mobo had dus een reserve bios om vanaf te booten eventueel.
Dit Crashfree gebeuren van Asus heeft weinig zin als hij niet eens de post doorkomt.

Iemand a.u.b nog tips of richtingen waar ik op gestuurd kan worden?

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:03:
Op het bord zit inderdaad een 24-PIN voeding stekker maar toch heb ik geen issues gehad voor die bios update met mijn 20-PIN voeding stekker.
Tevens is het een monster van 650 watt van ongeveer 2,5 jaar oud (Sweex).
Voordat iemand daarover begint... Ik heb zelf een P5B Deluxe met E6600 en GeForce 7600GT met deze voeding, en bij mij werkt het prima.
Dus alsjeblieft geen flames over Sweex en het belang van kwaliteitsvoedingen... Deze voedingen zijn best okee voor een 'licht' systeem als dit (E6600 is maar 65w, dus zoveel heb je niet nodig). De voltages zijn bijzonder stabiel in PC Probe, dus geen reden om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van de voeding, in mijn geval.
Ik ben nogal verbaasd dat zo'n modern bord dit soort kinderziektes kan bevatten.
Mijn oude mobo had dus een reserve bios om vanaf te booten eventueel.
Dit Crashfree gebeuren van Asus heeft weinig zin als hij niet eens de post doorkomt.
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat het crashfree bios van Asus wel degelijk werkt.
Ik had na een mislukte overklok-poging ineens een probleem met m'n bios, en toen trad dus dit systeem in werking.
Ik moest de CD in de drive doen, toen werd automatisch het bios erin geflasht, en daarna werkte m'n systeem weer prima.
Het is daarna ook niet meer voorgekomen.

Verder kan ik je helaas niet helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 23:13 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
Hmm, toch maar ff zeggen: wat is de rest van je hardware? Als je er nog enkele harde schijven hebt bijhangen, kan die sweex toch echt wel het probleem zijn geweest. In zo'n systeem steek ik geen sweex(heb meteen een stevige antec trio van 550 watt gekocht en daarmee draait mijn systeem stabiel) Als je al zo'n duur systeem koopt, dan kan een goede voeding er toch ook wel vanaf zeker.

http://specs.tweak.to/16567

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:12:
Voordat iemand daarover begint... Ik heb zelf een P5B Deluxe met E6600 en GeForce 7600GT met deze voeding, en bij mij werkt het prima.
Dus alsjeblieft geen flames over Sweex en het belang van kwaliteitsvoedingen... Deze voedingen zijn best okee voor een 'licht' systeem als dit (E6600 is maar 65w, dus zoveel heb je niet nodig). De voltages zijn bijzonder stabiel in PC Probe, dus geen reden om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van de voeding, in mijn geval.
Zo is het maar net.
Voor de BIOS flash ging het namelijk ook allemaal prima.
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat het crashfree bios van Asus wel degelijk werkt.
Ik had na een mislukte overklok-poging ineens een probleem met m'n bios, en toen trad dus dit systeem in werking.
Ik moest de CD in de drive doen, toen werd automatisch het bios erin geflasht, en daarna werkte m'n systeem weer prima.
Het is daarna ook niet meer voorgekomen.
In jou geval wel ja, maar niet in mijn geval.
Het probleem met mijn BIOS is dat het scherm compleet zwart blijft, en het systeem blijft hangen.
Na de init van al mijn drives gaat ook opeens de CPU fan op max draaien.
Voor de zekerheid zal ik het eens met de CD proberen want dit heb ik dus over het hoofd gezien (wel met een USB flashdrive geprobeerd).
skelleniels schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:06:
Hmm, toch maar ff zeggen: wat is de rest van je hardware? Als je er nog enkele harde schijven hebt bijhangen, kan die sweex toch echt wel het probleem zijn geweest. In zo'n systeem steek ik geen sweex(heb meteen een stevige antec trio van 550 watt gekocht en daarmee draait mijn systeem stabiel) Als je al zo'n duur systeem koopt, dan kan een goede voeding er toch ook wel vanaf zeker.
Zoals ik al zei: ik heb echt alles geprobeerd.
Ik heb dus ook mijn 2 optical drives en mijn 2 SATA schijven van de voeding afgehaald.
Ook heb ik gekeken of het hielp om mijn 2 reepjes OCZ PC6400 800mhz geheugen eruit te halen.
Zelfs mijn X-FI Xtreme music heb ik eruit gelaten.
En mijn GeForce 8800 GTX moet ik er wel in laten zitten met testen daar ik geen onboard VGA heb.
Zover mijn hardware dus combineerd met een paar van mijn o.a geprobeerde pogingen.

[ Voor 25% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 04-12-2006 08:27 ]

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01
Ik denk dat je moederbord het begeven heeft.

Heb hetzelfde probleem namelijk gehad, en RMA gestuurd en bleek inderdaad defect te zijn en kreeg een nieuw moederbord opgestuurd en alles werkte weer.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Darkwolf_1982
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:27:

Heb hetzelfde probleem namelijk gehad, en RMA gestuurd en bleek inderdaad defect te zijn en kreeg een nieuw moederbord opgestuurd en alles werkte weer.
Mooi om te weten!
(Dus ging de CPU fan bij jou ook zo hard tekeer na de init van alle drives?)
Een paar vragen daar ik deze dus al voelde aankomen, if you don't mind! :)

Had je deze bij Alternate besteld?
Zo ja/nee, hoe lang duurde het zowiezo voordat je een nieuwe had?
Heb je tevens nieuwe koelpasta gekocht omdat je de koeler en processor eruit heb moeten halen (ik heb nog nooit een koeler + CPU verwijderd)?
Weet niet of dat standaard thermo spul nog goed is na 1x de koeler te moeten verwijderen van de CPU namelijk.
Het is een Core 2 Duo E6600 systeem.

En... nu ben ik heel benieuwd: heb je het nog aangedurft om nogmaals je BIOS te flashen met je nieuwe mobo na het eerste ongeluk der ongelukken?
(Toch wel balen dit allemaal... over 2 weken een big lan party... ik hoop dat dit goed komt :/ )

• robvanderaart
Nee ik had hem bij Salland Automatisering besteld.

Daar duurde het ongeveer 1 week. Ik denk dat het ook zoiets is bij Alternate.

Ik heb geen nieuwe koelpasta gekocht, maar het is wel aan te raden. Artic Silver 5 is een goede niet al te dure koelpasta in een tube.

Ja.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Darkwolf_1982
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:59:
Nee ik had hem bij Salland Automatisering besteld.

Daar duurde het ongeveer 1 week. Ik denk dat het ook zoiets is bij Alternate.

Ik heb geen nieuwe koelpasta gekocht, maar het is wel aan te raden. Artic Silver 5 is een goede niet al te dure koelpasta in een tube.

Ja.
Thanks! :)

Nog even voor de duidelijkheid: ging de CPU fan bij jou ook zo hard tekeer na de init van alle (optical)drives???

• robvanderaart
Viel wel mee. Heb een Artic Freezer 7 Pro.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Er wordt veel gepraat over voedingen en het aantal watt dat ze kunnen leveren. Maar denk dat het probleem bij voedingen zoals sweex, qtec e.d is dat ze gewoonweg niet stabiel zijn. Dan kan je nog wel een 1000watt voeding hebben, maar als hij niet stabiel is dan is het nog niet goed voor je hardware.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:24:
[...]
In jou geval wel ja, maar niet in mijn geval.
Het probleem met mijn BIOS is dat het scherm compleet zwart blijft, en het systeem blijft hangen.
Na de init van al mijn drives gaat ook opeens de CPU fan op max draaien.
Voor de zekerheid zal ik het eens met de CD proberen want dit heb ik dus over het hoofd gezien (wel met een USB flashdrive geprobeerd).
Ja, ik bedoelde ook meer te zeggen dat het in principe wel werkt op dit bord, maar dat er bij jou misschien iets anders aan de hand is... misschien iets stuk.
Maar die conclusie heb je intussen zelf al getrokken..

• Darkwolf_1982
Wellicht kan het ook zijn dat het Asus update programma perongeluk de Asus Deluxe versie erop heeft geflashed?
Ik heb wat onderzoek gedaan met een collega die ging kijken op versie en datums.
Want ik wist ongeveer nog wel de versie en de datum van de ROM die ik erop heb geflashed.
Het zou wel heel slecht zijn en kan het mij niet voorstellen, maar je gaat toch alles in acht nemen.

Tevens kreeg ik de tip om mijn koptelefoon/speakers in de geluidskaart van het mobo te stoppen.
Het schijnt dat het mobo tegen je kan praten tijdens het opstarten met een analyse wat er aan de hand is / kan zijn.
Ook schijn je de BIOS chip eraf te kunnen halen en eentje die wel werkt toe kan laten sturend door Asus zelf voor 15 EU.
Straks ook maar even Alternate bellen (die zijn nu wel beschikbaar denk ik) en vragen wat hun kijk op de zaak is.

Verwijderd

battler schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:07:
Er wordt veel gepraat over voedingen en het aantal watt dat ze kunnen leveren. Maar denk dat het probleem bij voedingen zoals sweex, qtec e.d is dat ze gewoonweg niet stabiel zijn. Dan kan je nog wel een 1000watt voeding hebben, maar als hij niet stabiel is dan is het nog niet goed voor je hardware.
Dat zeg ik dus net, die voeding is WEL stabiel. Uitzonderlijk stabiel zelfs... Ik heb hier ook wat Enermaxjes en Antecs, die minder stabiel zijn.
Natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat hij ook stabiel is als je er echt rond de 650w uit wilt trekken, maar een normaal systeem met een Core2 Duo en een enkele mid-end videokaart heeft misschien hooguit 250-300w nodig. En dan is die Sweex prima geschikt. Dus als je even vergeet dat het ding zogenaamd 650w is, maar hem beschouwt als een 300-400w voeding, dan is het best okee... zeker gezien de prijs (ik heb 40e betaald).
Het is best een mooi ding eigenlijk, met die radiale fan, die ook nog temperatuurgestuurd is.

• robvanderaart
Een Core 2 Duo Systeem verbruikt inderdaad rond de 250 - 300 Watt. Dus je heb al 350 Watt nodig. Maar we praten hier dan wel over een A-Merk. Niet een Q-Tec 350 Watt die 20 euro kost. Dus A-merken zoals Antec, Zalman, Tagan, OCZ, Nexus, Seasonic etc. Het is best oke als je het beschouwd als een 300 / 400 watt. Maar de kwaliteit is beduidend minder natuurlijk. Het gaat er niet om of hij er goed uit ziet, maar om het werk dat hij doet.

[ Voor 9% gewijzigd door robvanderaart op 04-12-2006 11:39 ]

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:21:
Natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat hij ook stabiel is als je er echt rond de 650w uit wilt trekken, maar een normaal systeem met een Core2 Duo en een enkele mid-end videokaart heeft misschien hooguit 250-300w nodig. En dan is die Sweex prima geschikt.
Die Sweex (met gouden behuizing) is best classy inderdaad.
Niks mis mee.
Echter heb ik geen mid-range zoals ik al zei.
Ik heb een GeForce 8800 GTX erin zitten die 2 molex stekkers nodig heeft aan voeding.
Dat ding heeft non-stop gedraaid en zonder problemen totdat ik de verkeerde(????) BIOS erin heb geflasht.

• Darkwolf_1982
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:27:

Wat ik trouwens wel heel vreemd vind van de mederwerker van Alternate is dat hij mij doodleuk verteld dat mocht het bord inderdaad kapot zijn, dan ben ik 4 tot 8 weken zoet.
Anderzijds gaan ze de mobo eerst hot flashen voor mij en dat is wel zo gebeurd.
Ik ga nogmaals even bellen want volgens mij moet dit inderdaad anders kunnen.
Vier tot acht weken je mobo kwijt! :/

Verwijderd

robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:38:
Niet een Q-Tec 350 Watt die 20 euro kost. Dus A-merken zoals Antec, Zalman, Tagan, OCZ, Nexus, Seasonic etc. Het is best oke als je het beschouwd als een 300 / 400 watt. Maar de kwaliteit is beduidend minder natuurlijk. Het gaat er niet om of hij er goed uit ziet, maar om het werk dat hij doet.
Dat zeg ik dus... Ik heb genoeg merkvoedingen versleten om te weten dat deze Sweex z'n werk prima doet.
Ik heb er eerst een 1800+ mee gedraaid, die lustte wel een slokje (die dingen zijn 75w dacht ik, werd takkeheet iig, zelfs met een Silverado op 12v, achterlijk kreng)... Was zo stabiel als maar kon... Beter dan met een merkvoeding van 300-400w.
Deze Core2 is alleen maar lichter dan die 1800+, dus de voeding heeft nu nog minder te lijden.
Naar mijn mening is hij beter dan de Enermaxen en Antecs van rond de 300-400w die ik gebruikt heb. Daar zag je in PC Probe nogal eens wat schommelingen... deze is echt ultiem strak.

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:48:
[...]
Echter heb ik geen mid-range zoals ik al zei.
Ik heb een GeForce 8800 GTX erin zitten die 2 molex stekkers nodig heeft aan voeding.
Dat ding heeft non-stop gedraaid en zonder problemen totdat ik de verkeerde(????) BIOS erin heb geflasht.
Oh okee, sorry, ik heb je verward met de 7900GTO in de startpost... (ook niet helemaal mid-end, maar toch nog redelijk bescheiden).
Een 8800GTX zou ik niet aan m'n Sweex durven hangen, eerlijk gezegd (mede vanwege het feit dat hij maar 1 12v rail heeft)... Maar als het prima heeft gedraaid, en na een flash ineens niet meer werkt, is de voeding idd niet ineens verdacht.

• Darkwolf_1982
Een ander dingetje dat ik trouwens heb met mijn mobo is dat deze tegen de 54 graden zit te hikken.
Uiteraard gaat de Asus PC Probe II software piepen daar deze de threshold op 45 heeft staan.
Doe ik de kast open, dan dropt de tempratuur naar ongeveer de 40 graden.
Is dit heel erg slecht voor een moederbord?
Of word slechts de levensduur iets minder?
Want voordat ik mijn BIOS verkl**t had stond hij uren en uren aan zonder problemen of onstabiliteit.
Een optimale airflow zal ik met mijn huidige kast nooit krijgen, daar de voorkant helemaal dicht zit en dus geen fan zou kunnen verwelkomen!

• robvanderaart
Dat is niet slecht voor het moederbord. De levensduur zal het zelfde blijven. Je moet alleen zorgen dat je er niet zomaar aan zit of te veel stof op komt.

• Darkwolf_1982
Omdat ik zelf de BIOS heb geflashed desondanks dat ik dit volledig volgens het boekje heb gedaan en het tevens word aangeprezen door Asus en hun software heb ik -bij Alternate- geen garantie op een zogenaamde "bad flash".
Dit valt bij hun onder "user abuse".
Geen geld terug, geen garantie, geen omruil.

Het "hot flashen" om het bord weer tot leven te brengen zou zo gebeurd zijn en 22 euro kosten.
Mooi!
Ik kan dus blijkbaar zo naar ze toe en dit laten doen!
Het is dus onzin dat ik het bord 4 tot 8 weken kwijt ben maar daar boven op nog eens 100 euro voor een hot flash.

[ Voor 36% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 06-12-2006 12:08 . Reden: Rectificatie door bad intel van een Alternate medewerker ]

Verwijderd

Ik heb vanmiddag ook een nieuw systeem gebouwd met min of meer dezelfde onderdelen (6600, 8800GTS, 450W Antec, 2x1Gb Geil 6400 en een P5B deluxe).
Ook deze start helemaal niet op (en dat heeft ie nooit gedaan). Zelfde sequence als beschreven in TS. Start op, gaat uit, start opnieuw op, geen beeld, geen toontjes...

Aangezien ik helemaal niks kan uitwisselen met andere systemen neem ik maar aan dat het moederboard kapot is (gezien alle hoopgevende postings hierboven ;))

UPDATE:
Probleem verholpen, geen DOA. Zelfde probleem als mantamanie in deze post:
Opstart probleem nieuwe computer

Raar...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 23:14 ]

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:44:
Ik heb vanmiddag ook een nieuw systeem gebouwd met min of meer dezelfde onderdelen (6600, 8800GTS, 450W Antec, 2x1Gb Geil 6400 en een P5B deluxe).
Ook deze start helemaal niet op (en dat heeft ie nooit gedaan). Zelfde sequence als beschreven in TS. Start op, gaat uit, start opnieuw op, geen beeld, geen toontjes...

Aangezien ik helemaal niks kan uitwisselen met andere systemen neem ik maar aan dat het moederboard kapot is (gezien alle hoopgevende postings hierboven ;))

UPDATE:
Probleem verholpen, geen DOA. Zelfde probleem als mantamanie in deze post:
Opstart probleem nieuwe computer

Raar...
Raar, maar toch waar!
Wat mij opvalt is dat ik misschien hetzelfde probleem heb, wellicht.
Ik heb een card reader op de USB geprikt en deze heb ik er nog niet geprobeerd af te halen.
Wel zie ik dat beide lampjes op de card reader volledig blijven branden, continu.
Wellicht is dit ook mijn redding.
Hiervoor ga ik vanmiddag dan wel weer mijn volledige systeem voor in elkaar zetten maar what the heck.
Zou me een tripje leverancier kunnen schelen.

• Darkwolf_1982
Krijg nou wat! Dit werkte bij mij dus ook! (USB van het bord aftrekken.) :/

Ik zette het systeem weer in elkaar (daar ik het uit elkaar had omdat ik op het punt stond mijn mobo te laten hotflashen) en liet alleen de USB voor wat het was.
Mijn mobo is fine en de flash was dus blijkbaar zonder problemen gelukt.
Toen ik alles weer in elkaar zette, deed het probleem zich echter weer voort.
Geen beeld.
Alles (uiteindelijk... via trail and error) los getrokken.
Geen beeld.
Even EERST de BIOS ingesteld en daarna alle IDE, SATA en PCI (geluidskaart), USB (interne card reader) weer aangesloten.

Voila! Hij doet het weer! *O*

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:06:
Krijg nou wat! Dit werkte bij mij dus ook! (USB van het bord aftrekken.) :/

Ik zette het systeem weer in elkaar (daar ik het uit elkaar had omdat ik op het punt stond mijn mobo te laten hotflashen) en liet alleen de USB voor wat het was.
Mijn mobo is fine en de flash was dus blijkbaar zonder problemen gelukt.
Toen ik alles weer in elkaar zette, deed het probleem zich echter weer voort.
Geen beeld.
Alles (uiteindelijk... via trail and error) los getrokken.
Geen beeld.
Even EERST de BIOS ingesteld en daarna alle IDE, SATA en PCI (geluidskaart), USB (interne card reader) weer aangesloten.

Voila! Hij doet het weer! *O*
Nou ja, als het maar werkt! (maar het blijft raar) ;)
Pagina: 1