Pc met P5B Deluxe boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Beste tweakers. Twee weken gelden heb ik een nieuwe pc gebouwd met de volgende hardware:

+Asus P5B Deluxe
+Intel Core 2 Duo E6600
+2x512MB Corsair PC6400
+XFX 7600GT
+2x 120GB Maxtor Diamondmax 9
+Zalman 400W PSU
+Antec P5B
+Arctic Freezer 7 Pro

Gisteravond zat ik een beetje te internetten, en plotseling liep mijn pc vast. Dit was nog nooit voorgekomen, dus ik had al meteen zo'n vaag vermoeden. Ook meende ik een vage lucht te ruiken bij de top exhaust fan(de voeding zit onderin dus die verdenk ik eigenlijk niet). Ik heb de pc meteen uitgezet en weer gereboot. Nu krijg ik zelfs geen POST meer te zien. De fans gaan wel draaien, ik hoor de harddisks geinitialiseerd worden en het Asus lampje op het mobo licht op. Er zijn geen beeps, en het scherm blijft echter gewoon op standby staan. De cpu heatsink blijft koud. Ik heb al geprobeerd om te booten met 1 reepje ram, andere gpu en zonder HDD's. Dan krijg ik nog steeds geen beeld. Zou mijn mobo kapot zijn, of toch de cpu of de voeding?

[ Voor 7% gewijzigd door Janssen op 24-10-2006 09:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De beste tip die ik je kan geven is Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door lezen en die stap voor stap te doorlopen met onderdelen vervangen.
Alvorens je echt onderdelen gaat vervangen kun je nog een ATX resetje proberen (stekker uit je pc, 20sec powerknop ingedrukt houden en vervolgens proberen te booten).

Anders wordt het toch onderdelen vervangen.

• Janssen
Terw_Dan schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:05:
De beste tip die ik je kan geven is Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door lezen en die stap voor stap te doorlopen met onderdelen vervangen.
Alvorens je echt onderdelen gaat vervangen kun je nog een ATX resetje proberen (stekker uit je pc, 20sec powerknop ingedrukt houden en vervolgens proberen te booten).

Anders wordt het toch onderdelen vervangen.
Zoals je in mijn stukje kunt lezen heb ik al verschillende onderdelen vervangen. Ik vond ook dit topic met hetzelfde probleem: P5B Boot niet heeft wel stroom. Vanavond ga ik nog de spanningen van de voeding nalopen met een multimeter om zo de voeding uit te kunnen sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Janssen op 24-10-2006 09:50 ]

• Janssen
Update: de voltages van mijn voeding zijn volkomen normaal volgens mijn multimeter. Zou het dan toch mijn moederbord zijn?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:01

Emiel1984

Made in NL

Meet je de waardes wel met de pc aan ? En wat zijn die waarden dan ?

[LTS][MTS][HTS]

• Janssen
Emiel1984 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:59:
Meet je de waardes wel met de pc aan ? En wat zijn die waarden dan ?
Ik meet ze met de pc aan ja. De waardes zijn 5,04V en 12.06V. Aangezien die kerel in het andere topic exact dezelfde symptomen had, denk ik dat ik nu mijn mobo maar ga rma'en bij 4launch.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Janssen schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:23:
[...]

Zoals je in mijn stukje kunt lezen heb ik al verschillende onderdelen vervangen. Ik vond ook dit topic met hetzelfde probleem: P5B Boot niet heeft wel stroom. Vanavond ga ik nog de spanningen van de voeding nalopen met een multimeter om zo de voeding uit te kunnen sluiten.
Ok, maar ik zag dat je mobo en psu nog niet had vervangen en dat zijn eigenlijk de onderdelen die ik verdenk in zulke gevallen.

• joli
  • Laatst online: 01-06-2024
Lijkt wel een echt asus probleem.
Heb hetzelfde gehad met mijn p4c800
PC stond aan, ben even weg en kom terug en de pc lijkt op standby te staan, maar krijg hem er niet meer uit. Reboot zelfde symptonen als hierboven.
Heb gegoogled en het blijkt dat er veel mensen met een asus bord dezelfde problemen hebben.
Helaas was de garantie periode voor mij voorbij, dus een ander bord aan moeten schaffen
Pagina: 1