maar 32mb schopt toch gewoon kont? 64 moet je toch ook kunnen selecteren?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:40:
[...]
Hoeveel geheugen heb je erin dan? daar is het wel afhankelijk van geloof ik.
Ik heb 1GB en kan dus kiezen tussen 8 of 32 MB.
Volgens mij moet je bij 512MB ook 32MB kunnen kiezen.
Heb je wel 512 tot je beschikking?
Verwijderd
Please refer to the table below Model Marketing Name Chipset Max Shared Memorytheodouma schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:37:
[...]
ik heb er 2*256 MB inzitten en ik heb 504 MB werkgeheugen volgens windows, dus 8 MB is videogeheugen. Ik kan de 504 MB volledig gebruiken (burn-in test van sisoft samdra)
1003 M510C ATI Mobiity Radeon 9600/9700 64MB/128MB
(Not shared)
1006 S250 SiS 661MX 128MB
1010 M620 Intel 855GME 32MB
1012 S260 Intel 915GM 8MB
1013 S270 ATI RS480M 128MB
Dit is wat MSI ervan zegt, raar dat ik toch 32MB kan kiezen
Verwijderd
vreemd, overal spreken ze van 64mb op internetsitesVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:25:
[...]
Please refer to the table below Model Marketing Name Chipset Max Shared Memory
1003 M510C ATI Mobiity Radeon 9600/9700 64MB/128MB
(Not shared)
1006 S250 SiS 661MX 128MB
1010 M620 Intel 855GME 32MB
1013 S270 ATI RS480M 128MB
Oja, waar dan?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:58:
[...]
als je had gekeken een paar pagina's terug dan had je kunnen zien dat het infineon is !

best wel apart. Welke bios heb jij draaien?? En heb jij misschien een update geinstalleerd (bijv die fan update)?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:25:
[...]
Please refer to the table below Model Marketing Name Chipset Max Shared Memory
.....
....
Of kan het zo zijn dat hij met gewoon office, inernet enzo maar 8 MB nodig heeft, en vanzelf naar meer overschakelt als hij echt meer nodig heeft??
7400 Wp op het dak
Verwijderd
Ik heb de laatste Bios erinzitten (geen fan pach) in Bios kan ik kiezen 8 of 32MBtheodouma schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:33:
[...]
best wel apart. Welke bios heb jij draaien?? En heb jij misschien een update geinstalleerd (bijv die fan update)?
Of kan het zo zijn dat hij met gewoon office, inernet enzo maar 8 MB nodig heeft, en vanzelf naar meer overschakelt als hij echt meer nodig heeft??
Onder windows maakt de Intel accelerator driver er 128MB van
Verwijderd
Kan het idd niet meer vinden, maar ik weet in ieder geval dat het infineon was, dat ik op het SS'sje stond !
Verwijderd
Is die Intel Accelerator een beetje acceptabel dan met die 128 mb? Kan ik er nog weleens een redelijk spelletje op spelen? bijvoorbeeld NFS Underground 2 ofzow?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:24:
[...]
Kan het idd niet meer vinden, maar ik weet in ieder geval dat het infineon was, dat ik op het SS'sje stond !
Graag ervaringen van mensen met een s260-027 en wat gebruikerservaringen mbt spellen en grafische toepassingen!
Ik heb de nieuwste inteldrivers geinstalleerd voor de chipset, en die geeft nu aan dat er maximaal 128 MB ter beschikking is en maar 8 MB gebruikt wordtVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:04:
[...]
Ik heb de laatste Bios erinzitten (geen fan pach) in Bios kan ik kiezen 8 of 32MB
Onder windows maakt de Intel accelerator driver er 128MB van
7400 Wp op het dak
Weet iemand of de S250 bij de Mediamarkt te koop staat en eventueel voor hoeveel? Dit lijkt me echt een super-notebook en perfect voor mijn eisen.
De S250 niet, wel de S260.Finwe schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:48:
Weet iemand of de S250 bij de Mediamarkt te koop staat en eventueel voor hoeveel? Dit lijkt me echt een super-notebook en perfect voor mijn eisen.
Uiteraard de S270 niet want dat is AMD en Mediamarkt doet enkel Intel.
Die skins van Apple voor de Ibooks/Powerbooks (-link-) daar passen ook deze MSI's in. Een vriend van me heeft ook net een laptop maar dan 15", zou die skins van 15" ook om zijn laptop passen?
Ik ben me ook een beetje aan 't orienteren op 'n laptop
en heb een van deze laptops gezien op de HCC. Echt 'n fucking smooth design
Ik had m'n eigen topicje al gestart en had het daar over 't design van apple-laptops.
Toen kreeg ik 'n linkje van de MSI MegaBook S270W, die er ook ongeveer zo uitzag en 999,- kostte.
Naja deze heb ik dus volgens mij gezien op de HCC dus ik ben wat verder gaan kijken.
Maar ik heb 'n paar vraagjes over de prijs en de startpost en dergelijke:
in de startpost staat bij de prijs van de S270 1299,-
maar op www.alternate.nl staat de S270W voor 'maar' 979,-
Hoe komen ze in de startpost dan aan de prijs van 1299,-
En ik heb ook nog 'n vraagje over de specs van de S270W
Omschrijving:
Klein maar fijn zullen we maar zeggen. Dit notebook van MSI is uniek door zijn grote, maar ook doordat een zeer goede koeling systeem erin zit. Daarnaast heeft het nog een grote 512 MB RAM geheugen, zodat je door kunt gaan met je werk.
Specificaties:
Geheugen ingebouwd 256 MB
maximaal 2048 MB
Zit er nu dus 256 MB intern geheugen in of al 512, want dit vind ik nogal onduidelijk
en heb een van deze laptops gezien op de HCC. Echt 'n fucking smooth design
Ik had m'n eigen topicje al gestart en had het daar over 't design van apple-laptops.
Toen kreeg ik 'n linkje van de MSI MegaBook S270W, die er ook ongeveer zo uitzag en 999,- kostte.
Naja deze heb ik dus volgens mij gezien op de HCC dus ik ben wat verder gaan kijken.
Maar ik heb 'n paar vraagjes over de prijs en de startpost en dergelijke:
in de startpost staat bij de prijs van de S270 1299,-
maar op www.alternate.nl staat de S270W voor 'maar' 979,-
Hoe komen ze in de startpost dan aan de prijs van 1299,-
En ik heb ook nog 'n vraagje over de specs van de S270W
Omschrijving:
Klein maar fijn zullen we maar zeggen. Dit notebook van MSI is uniek door zijn grote, maar ook doordat een zeer goede koeling systeem erin zit. Daarnaast heeft het nog een grote 512 MB RAM geheugen, zodat je door kunt gaan met je werk.
Specificaties:
Geheugen ingebouwd 256 MB
maximaal 2048 MB
Zit er nu dus 256 MB intern geheugen in of al 512, want dit vind ik nogal onduidelijk
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Sorry 2x dezelfde post
Heeft de 270W eigenlijk 'n hoofdtelefoonaansluiting ofzo
Nutrius.de en ALB-computer.de & Salland Automatisering kunnen deze laptop aanpassen?
iemand hier ervaring mee?

Nutrius.de en ALB-computer.de & Salland Automatisering kunnen deze laptop aanpassen?
iemand hier ervaring mee?
[ Voor 137% gewijzigd door CLB op 30-11-2005 13:38 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
In die alternate versie zit een goedkopere processor en 256 MB geheugen ipv 512. Ook is de harddisk kleiner. Is dus de budgetversie van dit prachtige apparaat.
Ahaa ok dus voor 979 heb je dan eigenlijk 'n goedkopere versie?Verbal_Kint schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:37:
In die alternate versie zit een goedkopere processor en 256 MB geheugen ipv 512. Ook is de harddisk kleiner. Is dus de budgetversie van dit prachtige apparaat.
En er bestaan dus ook weer aardig wat verschillende soorten qua specs en configuratie

Waar heb jij 'm dan vandaan, want jij hebt 'm wel gelijk aardig ge-upgrade volgens mij...
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 30-11-2005 13:39 ]
www.ALB-computer.de Die van mij ga je ook NIET redden voor de 1000 euro waar je het over had by the way. 
Ik vind zelf de verschillende specs geen probleem, wel even van te voren de specs bekijken. In principe wil je volgens mij wel per sé een mt turion hebben voor de batterijduur, een grote accu (4 uur aantekeningen maken red ik makkelijk) en 512 MB intern is ook zeker geen overbodige luxe (aangezien je videogeheugen daar ook nog voor wordt geleend).
Ik vind zelf de verschillende specs geen probleem, wel even van te voren de specs bekijken. In principe wil je volgens mij wel per sé een mt turion hebben voor de batterijduur, een grote accu (4 uur aantekeningen maken red ik makkelijk) en 512 MB intern is ook zeker geen overbodige luxe (aangezien je videogeheugen daar ook nog voor wordt geleend).
Haha nee zie ik. Jouw laptop kostte denk rond de 1350 ofzo!?
Mja dan wordt 't gewoon maar doorsparen en kijken of ik eventueel wel zo'n mooi ding nodig heb
(met 1 gb werkgeheugen, zo'n grote harde schijf en dergelijke) of dat ik gewoon toekom aan 'n iets normalere versie van deze laptop, wat me dus ook gelijk een hoop euro's bespaart.
Ahaa dacht ik al! Maar hoe zit dat met garantie en dergelijke zo uit Duitsland?
Mja dan wordt 't gewoon maar doorsparen en kijken of ik eventueel wel zo'n mooi ding nodig heb
(met 1 gb werkgeheugen, zo'n grote harde schijf en dergelijke) of dat ik gewoon toekom aan 'n iets normalere versie van deze laptop, wat me dus ook gelijk een hoop euro's bespaart.
Ahaa dacht ik al! Maar hoe zit dat met garantie en dergelijke zo uit Duitsland?
13nogwat zonder verlengde internationale garantie, verzendkosten en pixelgarantie ja
Ik heb gisteren ook de MSI S260 bij de Mediamarkt in Almere gehaald.
Hij kost daar 1299 maar ik heb hem voor 1249 mee gekregen meer korting wilde ze niet geven.
En de pixel garantie is daar ook goed geregeld als je een dode pixel hebt kan je hem omruilen voor een andere doen ze dus niet moeilijk over en kost ook geen geld.
Hij kost daar 1299 maar ik heb hem voor 1249 mee gekregen meer korting wilde ze niet geven.
En de pixel garantie is daar ook goed geregeld als je een dode pixel hebt kan je hem omruilen voor een andere doen ze dus niet moeilijk over en kost ook geen geld.
Verwijderd
wat zijn de specs ??? Dus proc en geheugen hoeveelheid ? Bluetooth ? harddisk ?jeremy1111 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:37:
MSI Megabook S260-027NL (P-M 730; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12,1"TFT; WXP Home)
En de witte MSI tas.
En de witte MSI tas.
korting?? hoe regel je dat????jeremy1111 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:37:
Hij kost daar 1299 maar ik heb hem voor 1249 mee gekregen meer korting wilde ze n.iet geven.
waarom heb je hem niet bij azerty besteld?? Ik heb hem daar voor 1180 meegekregen ipv jouw 1249 euro, en ik heb exact dezelfde configuratiejeremy1111 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:05:
En de witte MSI tas.
7400 Wp op het dak
Bekijk een willekeurig plaatjeCLB schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:30:
Weet je toevallig of het 1x512 is of 2x256, hoe snel, en hoeveel RPM is de harddisk?jeremy1111 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:05:
En de witte MSI tas.
Je moet gewoon zeggen dat hij bij andere winkels goedkoper is bijv. alternate en dat je korting wil.
Ik moest wat anders uitzoeken bij de media markt want ik had mijn Sony laptop ingeruild want die was te groot.
Mijn MSI heeft
2 x 256 mb pc 2700
60 gb hd 4200 rpm van toshiba.
Ps. Ze hebben er nog 3 op voorraad in Almere
Ik moest wat anders uitzoeken bij de media markt want ik had mijn Sony laptop ingeruild want die was te groot.
Mijn MSI heeft
2 x 256 mb pc 2700
60 gb hd 4200 rpm van toshiba.
Ps. Ze hebben er nog 3 op voorraad in Almere
Verwijderd
maar ik heb nog geen antwoord op mijn eerdere vraag gezien, misschien dat jullie als gebruikers het wel weten. Hoe zit het nou met dat video geheugen. Op de site wordt 64mb video gezegd en in dit forum zeggen ze dat je niet meer dan 32 kan pakken????????? hoe zit dat... en bevalt de accu ook goed (+/- 4 uur???)theodouma schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:03:
[...]
korting?? hoe regel je dat????
[...]
waarom heb je hem niet bij azerty besteld?? Ik heb hem daar voor 1180 meegekregen ipv jouw 1249 euro, en ik heb exact dezelfde configuratie
HEEL GRAAG ANTWOORD OP DEZE VRAGEN!
Lol, ik denk ik herken die folder! Alleen krijgen wij hem in de bus onder de naam PC-TopThe Stimp! schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:20:
Vandaag een foldertje in de bus gehad van computerservice Oirschot. Daar is de witte S270 te koop voor 999,- (zie scan):
[afbeelding]
Het vreemde is dat deze niet op de site staat. (www.depcwinkel.nl)
Staat wel op www.decomputercourant.nl![]()
Jammer van de 40GB harddisk, maar wel een 8-cells accu, tas en muis!
Edit: Zit er op alle S270 een SP/DIF digitale uitgang?
Heb jij die gekocht en past die dus ook goed? Want ik zou hem 3 maanden geleden al aanschaffen, maar nog steeds niet gedaanHorla schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 07:34:
[...]
Ik zou eerder voor een Tucano 12 inch voor de ibook gaan, die past perfect (met de 4-cells accu)
videogeheugen:Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:39:
[...]
maar ik heb nog geen antwoord op mijn eerdere vraag gezien, misschien dat jullie als gebruikers het wel weten. Hoe zit het nou met dat video geheugen. Op de site wordt 64mb video gezegd en in dit forum zeggen ze dat je niet meer dan 32 kan pakken????????? hoe zit dat... en bevalt de accu ook goed (+/- 4 uur???)
dit wordt automatisch geregeld. Bij normaal (office/internet) gebruik staat deze op 8-10 MB. Als je echt meer nodig ga hebben wordt dit automatisch geregeld. Bij 512 MB intern geheugen is er maximaal 128 MB beschikbaar voor video.
accu:
ik heb de 4 cell accu en haal maximaal 2.30 uur op de accu. Ik heb de processor undervolted. Bij normaal gevruik haal ik iets meer dan twee uur. Bij een 8 cell accu zijn deze tijden twee maal zo lang. De accu bevalt mij wel, al wil ik nog wel een 8 cell erbij halen
7400 Wp op het dak
Rustig maar.. een beetje Googlen kan ook geen kwaadVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:39:
[...]
maar ik heb nog geen antwoord op mijn eerdere vraag gezien, misschien dat jullie als gebruikers het wel weten. Hoe zit het nou met dat video geheugen. Op de site wordt 64mb video gezegd en in dit forum zeggen ze dat je niet meer dan 32 kan pakken????????? hoe zit dat... en bevalt de accu ook goed (+/- 4 uur???)
Wat zegt de S260 handleiding over de videokaart? Video Controller: Embedded in Intel 915GM, VRAM: Shared System Memory. Vervolgens staat bij de BIOS settings aangegeven:
Wat houdt dit nu allemaal in? Op de Intel website staat o.a. het volgende:Share Memory
Some devices need to share with PC's memory to accelerate their performance. Select an available and acceptable value from the menu. There are modes of 1MB, 4MB, 16MB, 32MB provided to select.
Wat ik hieruit opmaak gaat de instelling in de BIOS van de S260 over de minimale hoeveelheid geheugen wat je vrijgeeft aan de VGA kaart om normaal te kunnen werken, en gaat het niet zozeer om de maximale hoeveelheid die de kaart kan/mag gebruiken in bijv. Windows. Dat hangt nl. af van de specifieke chipset en bijbehorende drivers, zoals de laatste zin in die quote aangeeft.Many graphic-intensive applications (especially games) require a minimum amount of video memory in order to operate correctly (or even to run at all). So how much video memory does an Intel® chipset-based system with "integrated graphics" have? The answer: it depends.
The amount of video memory is dependent upon the amount of pre-allocated memory set for your system plus something called Dynamic Video Memory Technology (DVMT). DVMT, as its name implies, dynamically allocates system memory for use as video memory to ensure the most efficient use of available resources for maximum 2D/3D graphics performance.
The amount of video memory allocated depends upon the amount requested by the operating system. When the memory is no longer required, it is returned to the operating system for use by other applications or system functions. DVMT allocates memory based on system needs. Some newer systems have an option in the system BIOS to adjust the amount of memory available for DVMT. Memory can be allocated up to the maximum limit set by the graphics driver. The maximum limit of video memory allocated by DVMT depends on your specific Intel chipset and the version of the graphics driver installed.
Bij de info van de betreffende chipset (Intel 915GM) staat het volgende (pagina 9 en volgende).
We hebben te maken met 3 soorten geheugen: Pre-Allocated, Fixed en DVMT.Dynamic Video Memory Technology (DVMT) is an enhancement of the Unified Memory Architecture (UMA) concept, wherein the optimum amount of memory is allocated for balanced graphics and system performance. DVMT ensures the most efficient use of available memory - regardless of frame buffer or main memory size - for balanced 2D/3D graphics performance and system performance.
• Pre-Allocated Memory is het geheugen dat je instelt in de BIOS. Dit geheugen is geheel en alleen gereserveerd voor de VGA kaart, zodat deze kan werken. Hiervoor is minimaal 8MB nodig. Dit geheugen kan dus níet meer gebruikt worden door het OS, "The BIOS pre-allocates memory that the OS is not aware of, nor is the OS capable of reclaiming this memory."
• Fixed Memory is het geheugen dat wordt gereserveerd voor de grafische kaart wanneer de Intel drivers worden geladen tijdens het opstarten van het OS. Het totaal aan geheugen voor de videokaart is op dit moment dus de Pre-Allocated Memory + Fixed Memory. Pre-Allocated Memory wordt niet eens meer door het OS gezien, dus wat op dit moment in Windows aan videogeheugen bestaat is allemaal Fixed Memory. Hoeveel dat precies is, is afhankelijk van de chipset en de drivers. Verschillende mensen in dit topic hebben al aangegeven dat dit volgens de Intel drivers 128MB is. Voor de duidelijkheid, dit geheugen is fixed, en kan dus niet (meer) door het OS gebruikt worden.
• DVMT Memory is flexibel geheugen. Wanneer het geheugen nodig is voor grafische taken, zal het gaan naar de videokaart. Worden er geen programma's gedraait die veel grafische geheugen nodig hebben, dan zal dit geheugen vrij komen voor normaal systeemgebruik. Het OS kan dit geheugen dus wel gebruiken, wanneer het vrij is.
• Fixed + DVMT Memory werkt als volgt. Bovenop het Pre-Allocated geheugen komt een gedeelte Fixed Memory. De standaard 8MB is genoeg voor de videokaart om te werken, maar in Windows is gewoon meer geheugen nodig voor veel toepassingen, ookal zijn het geen games. Eveneens is geheugen nodig voor de drivers. Om ervoor te zorgen dat dat geheugen er is, bestaat Fixed Memory. Het OS kan hier dus niet aankomen. Bovenop Pre-Allocated + Fixed komt nu DVMT Memory, flexibel geheugen dat kan worden gebruikt voor de videokaart of voor het systeem.
Er zijn nu dus 3 lagen. Dit is goed te zien in deze figuur. Goed, corrigeer me als ik dit compleet verkeerd interpreteer, maar imho kan iedereen gewoon 8MB instellen in de BIOS. Uitgaande van 512MB blijft er nog 504MB over voor Fixed en DVMT geheugen. Meer dan 8MB heeft de VGA kaart niet nodig om simpelweg te werken, dus waarom zou je meer instellen?
Wat wordt er nu in Windows ingesteld? Dat is hierrr te zien. Weer uitgaande van 512MB. 8MB valt weg voor Pre-Allocated Memory, blijft over 504MB. Van die 504MB zal 128MB gebruikt worden voor de videokaart. 64MB hiervan is vervolgens fixed, en kan niet meer door het OS gebruikt worden. De andere 64MB is DVMT, en kan nog wél door het OS gebruikt worden wanneer je niet aan het gamen bent. Kortom, stel je 8MB in in de BIOS, houd je nog 512-8-64 = 440MB over voor normaal gebruik. Ga je gamen, blijft er nog 376MB over voor Windows, en de volle 128MB voor de grafische kaart (/chip, whatever).
Accutijden komen elke pagina wel een keer voorbij, lees het topic (nog) eens door zou ik zeggen. Zo gaf Verbal_Kint een paar posts terug nog aan dat hij makkelijk 4 uur aantekeningen kan maken met een 8-cells accu. Dat is op een S270, die over het algemeen nog íets minder zuinig zijn dan de Pentium-M in de S260.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:39:
en bevalt de accu ook goed (+/- 4 uur???)
Hmm ik ga me morgen maar weer is verder orienteren op zo'n MSI-bookje
want ze zijn verdomd smooth gedesigned en tsjaa dat heeft toch wel wat
want ze zijn verdomd smooth gedesigned en tsjaa dat heeft toch wel wat
Verwijderd
Superbedankt voor deze opheldering. Het heeft mijn keuze voor de s260 enorm versterkt. Nu nog een goeie winkel en prijs vinden en mijn oude laptop kwijt zien te raken! b.t.w. iemand interesse in een getunede IBM Thinkpad T30Serenity schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:15:
[...]
Rustig maar.. een beetje Googlen kan ook geen kwaad
Wat zegt de S260 handleiding over de videokaart? Video Controller: Embedded in Intel 915GM, VRAM: Shared System Memory. Vervolgens staat bij de BIOS settings aangegeven:
[...]
Wat houdt dit nu allemaal in? Op de Intel website staat o.a. het volgende:
[...]
Wat ik hieruit opmaak gaat de instelling in de BIOS van de S260 over de minimale hoeveelheid geheugen wat je vrijgeeft aan de VGA kaart om normaal te kunnen werken, en gaat het niet zozeer om de maximale hoeveelheid die de kaart kan/mag gebruiken in bijv. Windows. Dat hangt nl. af van de specifieke chipset en bijbehorende drivers, zoals de laatste zin in die quote aangeeft.
Bij de info van de betreffende chipset (Intel 915GM) staat het volgende (pagina 9 en volgende).
[...]
We hebben te maken met 3 soorten geheugen: Pre-Allocated, Fixed en DVMT.
• Pre-Allocated Memory is het geheugen dat je instelt in de BIOS. Dit geheugen is geheel en alleen gereserveerd voor de VGA kaart, zodat deze kan werken. Hiervoor is minimaal 8MB nodig. Dit geheugen kan dus níet meer gebruikt worden door het OS, "The BIOS pre-allocates memory that the OS is not aware of, nor is the OS capable of reclaiming this memory."
• Fixed Memory is het geheugen dat wordt gereserveerd voor de grafische kaart wanneer de Intel drivers worden geladen tijdens het opstarten van het OS. Het totaal aan geheugen voor de videokaart is op dit moment dus de Pre-Allocated Memory + Fixed Memory. Pre-Allocated Memory wordt niet eens meer door het OS gezien, dus wat op dit moment in Windows aan videogeheugen bestaat is allemaal Fixed Memory. Hoeveel dat precies is, is afhankelijk van de chipset en de drivers. Verschillende mensen in dit topic hebben al aangegeven dat dit volgens de Intel drivers 128MB is. Voor de duidelijkheid, dit geheugen is fixed, en kan dus niet (meer) door het OS gebruikt worden.
• DVMT Memory is flexibel geheugen. Wanneer het geheugen nodig is voor grafische taken, zal het gaan naar de videokaart. Worden er geen programma's gedraait die veel grafische geheugen nodig hebben, dan zal dit geheugen vrij komen voor normaal systeemgebruik. Het OS kan dit geheugen dus wel gebruiken, wanneer het vrij is.
• Fixed + DVMT Memory werkt als volgt. Bovenop het Pre-Allocated geheugen komt een gedeelte Fixed Memory. De standaard 8MB is genoeg voor de videokaart om te werken, maar in Windows is gewoon meer geheugen nodig voor veel toepassingen, ookal zijn het geen games. Eveneens is geheugen nodig voor de drivers. Om ervoor te zorgen dat dat geheugen er is, bestaat Fixed Memory. Het OS kan hier dus niet aankomen. Bovenop Pre-Allocated + Fixed komt nu DVMT Memory, flexibel geheugen dat kan worden gebruikt voor de videokaart of voor het systeem.
Er zijn nu dus 3 lagen. Dit is goed te zien in deze figuur. Goed, corrigeer me als ik dit compleet verkeerd interpreteer, maar imho kan iedereen gewoon 8MB instellen in de BIOS. Uitgaande van 512MB blijft er nog 504MB over voor Fixed en DVMT geheugen. Meer dan 8MB heeft de VGA kaart niet nodig om simpelweg te werken, dus waarom zou je meer instellen?
Wat wordt er nu in Windows ingesteld? Dat is hierrr te zien. Weer uitgaande van 512MB. 8MB valt weg voor Pre-Allocated Memory, blijft over 504MB. Van die 504MB zal 128MB gebruikt worden voor de videokaart. 64MB hiervan is vervolgens fixed, en kan niet meer door het OS gebruikt worden. De andere 64MB is DVMT, en kan nog wél door het OS gebruikt worden wanneer je niet aan het gamen bent. Kortom, stel je 8MB in in de BIOS, houdt je nog 512-8-64 = 440MB over voor normaal gebruik. Ga je gamen, blijft er nog 376MB over voor Windows, en de volle 128MB voor de grafische kaart (/chip, whatever).
[...]
Accutijden komen elke pagina wel een keer voorbij, lees het topic (nog) eens door zou ik zeggen. Zo gaf Verbal_Kint een paar posts terug nog aan dat hij makkelijk 4 uur aantekeningen kan maken met een 8-cells accu. Dat is op een S270, die over het algemeen nog íets minder zuinig zijn dan de Pentium-M in de S260.
Mijne (S260) komt na het weekend met 1GB geheugen!!!
Wat lijkt de tijd toch langzaam te gaan...
[ Voor 4% gewijzigd door Mini Poeper op 01-12-2005 10:28 ]
Verwijderd
Zelfde config als die van mij..ben benieuwd naar je ervaringen..Mini Poeper schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:27:
Mijne (S260) komt na het weekend met 1GB geheugen!!!
Ja, alleen jammer van de HD van 60Gb/4200rpm.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:49:
[...]
Zelfde config als die van mij..ben benieuwd naar je ervaringen..ff geduld nog he..
Ik gebruik nooit zoveel opslag, had liever en 40Gb/5400rpm gehad, maar de shop waar ik 'm gekocht heb neemt niks terug.
En oja, ik heb 'm dan in spierwit; een keer iets anders
Bij vorige laptop had ik ook een laptopmuis maar dan met draad, ben ik er in de tweede week mee bezig aan de keukentafel (leefkeuken) heeft m'n ma er waxinekaarsjes achter m'n laptop staan. Dus de mantel van draad naar de mallemoer, muis heeft het nog wel gedaan tot van de week. Daarom voor mij draadloos!
[ Voor 22% gewijzigd door Mini Poeper op 01-12-2005 11:40 ]
Hij staat nu nog voor minder op de site... 1116 euro, maar dat lijkt wel goedkoper dan bij albcomputers.de of zie ik het verkeerd?theodouma schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:03:
[...]
korting?? hoe regel je dat????
[...]
waarom heb je hem niet bij azerty besteld?? Ik heb hem daar voor 1180 meegekregen ipv jouw 1249 euro, en ik heb exact dezelfde configuratie
Iemand ervaring met azerty, kwa pixel garantie enzo??
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
dat is de s270, niet de s260, die staat er nog gewoon voor 1170 euro.Eastman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:37:
[...]
Hij staat nu nog voor minder op de site... 1116 euro, maar dat lijkt wel goedkoper dan bij albcomputers.de of zie ik het verkeerd?
trouwens wel heel erg voordelig voor een s270
7400 Wp op het dak
hmm oke, verkeerd gekeken, ik dacht dat het om de 270 ging... Maar de 270 is naar mijn mening "te" goedkoop vergeleken met andere retailers in nederland en duitsland....theodouma schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:09:
[...]
dat is de s270, niet de s260, die staat er nog gewoon voor 1170 euro.
trouwens wel heel erg voordelig voor een s270
edit:
Er zit een RS480 videokaart met 64mb op ipv een X300 met 128 mb bij Alb-computers. Weet iemand hoe groot het verschil is?
[ Voor 20% gewijzigd door Eastman op 01-12-2005 12:37 ]
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Verwijderd
Na een tijd deze reeks gevolgd te hebben heb ik de S270 besteld (azerty). Hij ligt thuis al op mn bureau klaar (Noord-Holland), helaas loop ik stage in Antwerpen
Tijd gaat erg langzaam zo 
Alb zegt zelf ook de RS480 chipset te gebruiken. Aangezien het om een onboard video chip gaat denk ik dat alb hier fout zit.Eastman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:12:
[...]
hmm oke, verkeerd gekeken, ik dacht dat het om de 270 ging... Maar de 270 is naar mijn mening "te" goedkoop vergeleken met andere retailers in nederland en duitsland....
edit:
Er zit een RS480 videokaart met 64mb op ipv een X300 met 128 mb bij Alb-computers. Weet iemand hoe groot het verschil is?
Wel jammer dat je niet kan kiezen welke kleur bij de config... en ze doen ook niks aan de configuratie...Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:47:
Na een tijd deze reeks gevolgd te hebben heb ik de S270 besteld (azerty). Hij ligt thuis al op mn bureau klaar (Noord-Holland), helaas loop ik stage in AntwerpenTijd gaat erg langzaam zo
[...]
Alb zegt zelf ook de RS480 chipset te gebruiken. Aangezien het om een onboard video chip gaat denk ik dat alb hier fout zit.
512 mb lijkt me namelijk wat weinig zeker als ook de videokaart er gebruik van moet maken... of is het bij de S270 geen shared memmory??
wat bedoel je hiermee?
Dat je niet zelf kunt kiezen of je een witte of 'n zwarte krijgt?
s270 is ook shard memory. Je kan echter zelf wel geheugen bijplaatsen/vervangen.Eastman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:08:
[...]
Wel jammer dat je niet kan kiezen welke kleur bij de config... en ze doen ook niks aan de configuratie...
512 mb lijkt me namelijk wat weinig zeker als ook de videokaart er gebruik van moet maken... of is het bij de S270 geen shared memmory??
Weet iemand trouwens ook of 3200 geheugen @ 400 MHz ook werkt in de s260, ipv de standaard 2700 geheugen@333 MHz??? De chipset ondersteunt immers maximaal DDRII 4200 @ 533 MHz
7400 Wp op het dak
PC3200 moet inderdaad prima werken 
Over die chipset in de S270. RS480 is officieel de Radeon Xpress 200. Maar het is gebaseerd op de X300 core, en de prestaties verschillen niet veel. Er staat me iets van bij dat ALB om deze reden met X300 adverteert.. staat wat leuker. Weet het niet zeker, zou je ze over moeten mailen.
Over die chipset in de S270. RS480 is officieel de Radeon Xpress 200. Maar het is gebaseerd op de X300 core, en de prestaties verschillen niet veel. Er staat me iets van bij dat ALB om deze reden met X300 adverteert.. staat wat leuker. Weet het niet zeker, zou je ze over moeten mailen.
[ Voor 80% gewijzigd door Serenity op 01-12-2005 19:51 ]
Verwijderd
Zo. Mijn Cybermaxx (MSI S250) geupgrade met een Pentium M 725, (SL7EG). Via Ebay incl. verzendkosten €71,50!! Half uur werk. BIOS herkent hem onmiddellijk, logo verandert van Celeron M naar Pentium M. BIOS ziet hem op 600 mHz. Met Notebook Hardware Control onmiddellijk op 1600 gezet.
Undervolted? Mmmm, Ja! 600 mHz op 0,700 Volt en 1600 mHz op 1,020 Volt
Accuduur is toegenomen van +/- 60 minuten tot +/- 90 minuten, met de 2000 mAh 4-cells accu.
Iemand nog interesse in een 4 maanden jonge Celeron M 1300, SL7RA. Zachte prijs!
Accuduur is toegenomen van +/- 60 minuten tot +/- 90 minuten, met de 2000 mAh 4-cells accu.
Iemand nog interesse in een 4 maanden jonge Celeron M 1300, SL7RA. Zachte prijs!
Is het logo op het stickertje op je laptop ook veranderd?
Sorry, te makkelijk maar ik moest hem wel even maken.
ik heb bij mijn s260 niet de tas met de flap zitten, maar die anderen, dus deze:

personen die de andere tas hebben, dus met flap, kunnen jullie naast de s260+lader nog boeken oid kwijt?? In de tas die ik erbij heb zitten kan ik maximaal iets van 20 velletjes A4 kwijt en een pen, meer past echt niet. Dit is niet echt makkelijk als ik de laptop mee wil nemen naar m;n opleiding, ik loop altijd met twee tassen te zeulen. Ik wil de tas met flap bij MSI direct proberen te bestellen als ik hier teminste wel normaal een paar boeken mee kan nemen.
het gaat dus om deze:

Iemand??

personen die de andere tas hebben, dus met flap, kunnen jullie naast de s260+lader nog boeken oid kwijt?? In de tas die ik erbij heb zitten kan ik maximaal iets van 20 velletjes A4 kwijt en een pen, meer past echt niet. Dit is niet echt makkelijk als ik de laptop mee wil nemen naar m;n opleiding, ik loop altijd met twee tassen te zeulen. Ik wil de tas met flap bij MSI direct proberen te bestellen als ik hier teminste wel normaal een paar boeken mee kan nemen.
het gaat dus om deze:

Iemand??
7400 Wp op het dak
bij azerty hebben ze 2 versies van de S270, bij de ene config. is de case alleen in het wit verkrijgbaar. Terwijl bij een andere config. de case alleen in het zwart verkrijgbaar is...CLB schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:12:
wat bedoel je hiermee?
Dat het ook pc3200 en pc4200 ondersteunt is wel voordelig, ze zijn namelijk nog goedkoper dan de pc2700 geheugen.Serenity schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:10:
PC3200 moet inderdaad prima werken
[ Voor 43% gewijzigd door Eastman op 02-12-2005 00:59 ]
Ahaa ok! Dankje!Eastman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:52:
[...]
bij azerty hebben ze 2 versies van de S270, bij de ene config. is de case alleen in het wit verkrijgbaar. Terwijl bij een andere config. de case alleen in het zwart verkrijgbaar is...
Hmm kun jij mij uitleggen dan precies uitleggen welke config welke kleur case is?
Want k zie 5 laptops bij Azerty waaronder 2 270's inderdaad:
Witte: 512 MB geheugen, 40 gb harde schijf en Mobile AMD Sempron 2800+
Zwarte: 512 MB geheugen, 80 gb harde schijf en AMD Turion 64 processor?
Klopt dit! Pff ik moet gaan slapen man
De laptoptas past niet in je gewone tas? Dan is het misschien makkelijker om een sleeve te scoren (die wel in je gewone tas/rugzak past).theodouma schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:56:
ik heb bij mijn s260 niet de tas met de flap zitten, maar die anderen, dus deze:
[afbeelding]
het gaat dus om deze:
[afbeelding]
Iemand??
Imho moet je verder niet teveel afgaan op wat die websites zeggen. Ze laten vaak de helft van de specs weg, dus ze een email sturen of een offerte aanvragen geeft veel meer duidelijkheid. Misschien dat nog wel andere S270's kunnen bestellen, in zowel zwart als wit?CLB schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 01:10:
[...]
Want k zie 5 laptops bij Azerty waaronder 2 270's inderdaad:
Witte: 512 MB geheugen, 40 gb harde schijf en Mobile AMD Sempron 2800+
Zwarte: 512 MB geheugen, 80 gb harde schijf en AMD Turion 64 processor?
Klopt dit! Pff ik moet gaan slapen man
Zoals het er nu staat gaat het bij de witte inderdaad om een Sempron. Aangezien die dingen veel stroom verbruiken lijkt gaat dat ten koste van de accuduur. Beetje zonde. Verder maar een 40GB schijf op 4200rpm, en PC2700 geheugen.
De zwarte versie heeft ook een 4200rpm schijf en PC2700 geheugen. Let ook even op de afbeelding. Volgens mij hebben ze deze rechtstreeks van Google geplukt. Voor zover ik weet zijn alléén barebones (1013's) volledig zwart (zwarte touchpad) en hebben de preconfigured S270's die in Nederland worden verkocht een zilverkleurige touchpad (zoals hier). Details, maargoed
[ Voor 6% gewijzigd door Serenity op 02-12-2005 02:21 ]
Verwijderd
Ik heb de laptop niet besteld om op te gamen. Dus ik denk dat ik het wel red met 512. Misschien zal ik het ooit nog uitbreiden, maar dat paste nu even niet in het budget. Ben maar een studentjeEastman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:08:
[...]
Wel jammer dat je niet kan kiezen welke kleur bij de config... en ze doen ook niks aan de configuratie...
Mn zusje is zo lief geweest om even een foto te maken van de inhoud van het pakket. Wat een oerlelijke muis zeg
Relaxed, je kan bij ALB computer dus ook gewoon geen Windows kiezen, scheelt ook weer 100 euro. Heeft iemand al Linux op een S260 draaien?
die muis is idd een goedkoop apple imitatie muisje met rode leds erin. Ik vind het ook jammer dat ze zo'n muis bij zo'n notebook doen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 08:52:
[...]
Ik heb de laptop niet besteld om op te gamen. Dus ik denk dat ik het wel red met 512. Misschien zal ik het ooit nog uitbreiden, maar dat paste nu even niet in het budget. Ben maar een studentje.
Mn zusje is zo lief geweest om even een foto te maken van de inhoud van het pakket. Wat een oerlelijke muis zegmaar dat is natuurlijk bijzaak.
gelukkig heb ik een echte en goede laptopmuis
7400 Wp op het dak
Verwijderd
Bij logitech zag ik een draadloze bluetooth muis. Dit zou wel handig zijn i.c.m. de bluetooth functie in de S270. Zo kan je in ieder geval geen bluetooth dongle afbreken... Iemand hier ervaring mee?theodouma schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:10:
[...]
die muis is idd een goedkoop apple imitatie muisje met rode leds erin. Ik vind het ook jammer dat ze zo'n muis bij zo'n notebook doen.
gelukkig heb ik een echte en goede laptopmuis![]()
Ik had ze gisteren ge-emailt, toen kreeg ik een mailtje terug dat de turion versie alleen in het zwart te leveren is...Serenity schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 02:20:
[...]
Imho moet je verder niet teveel afgaan op wat die websites zeggen. Ze laten vaak de helft van de specs weg, dus ze een email sturen of een offerte aanvragen geeft veel meer duidelijkheid. Misschien dat nog wel andere S270's kunnen bestellen, in zowel zwart als wit?
Zoals het er nu staat gaat het bij de witte inderdaad om een Sempron. Aangezien die dingen veel stroom verbruiken lijkt gaat dat ten koste van de accuduur. Beetje zonde. Verder maar een 40GB schijf op 4200rpm, en PC2700 geheugen.
De zwarte versie heeft ook een 4200rpm schijf en PC2700 geheugen. Let ook even op de afbeelding. Volgens mij hebben ze deze rechtstreeks van Google geplukt. Voor zover ik weet zijn alléén barebones (1013's) volledig zwart (zwarte touchpad) en hebben de preconfigured S270's die in Nederland worden verkocht een zilverkleurige touchpad (zoals hier). Details, maargoed
Als iemand de turion versie wel in het wit geleverd kan krijgen bij azerty... wordt de drempel opeens veel lager voor mij
Ik ga er ook niet mee gamen, maar fotobewerking onderweg wil ik af en toe nog wellis doen..Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 08:52:
[...]
Ik heb de laptop niet besteld om op te gamen. Dus ik denk dat ik het wel red met 512. Misschien zal ik het ooit nog uitbreiden, maar dat paste nu even niet in het budget. Ben maar een studentje.
Mn zusje is zo lief geweest om even een foto te maken van de inhoud van het pakket. Wat een oerlelijke muis zegmaar dat is natuurlijk bijzaak.
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met de slaapfunctie van deze laptop? Bij apple ibook of powerbook, kan je instellen dat de laptop na een tijdje overgaat in slaapstand, slaapstand bij apple verbruikt ongeveer 1 procent van je accu per uur.... Dat is natuurlijk erg gunstig en betekend dat je hem bijna nooit uit hoeft te zetten... Hoe zuinig is de slaapfunctie van de MSI S2X0?
Betekend sneller geheugen in stoppen ook gelijk meer energieverbruik dus ook meer warmte productie? Dan is het misschien helemaal niet verstandig om er pc3200 of pc4200 in te stoppen
[ Voor 39% gewijzigd door Eastman op 02-12-2005 11:32 ]
Verwijderd
Stom van me dat ik niet heb gecontroleerd of het om een ML of MT ging.Eastman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:22:
Ik had ze gisteren ge-emailt, toen kreeg ik een mailtje terug dat de turion versie alleen in het zwart te leveren is...
Als iemand de turion versie wel in het wit geleverd kan krijgen bij azerty... wordt de drempel opeens veel lager voor mijWeet iemand ook of de turion die er in zit een ML-30 of een MT-32 is?
Volgens hardware.info (KLIK) gaat het om een MT-30.
Ik zal vanavond, als ik mn notebook eindelijk in handen krijg (stage in Antwerpen...) het nog even controleren.
het is idd een MT-30, dat hebben ze bevestigd per email...
de lui van azerty reageren wel rete snel
Weet je toevallig of ze ook dingen aanpassen? (En de bestaande hardware terugnemenEastman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:52:
het is idd een MT-30, dat hebben ze bevestigd per email...
En zit er bluetooth in? Staat niet tussen de specs namelijk.
volgens mij gebruikt de slaapstand net zoveel als je laptop uit zou staan, het geheugen wordt dan opgeslagen op de HD en de notebook gaat uit. Als je hem weer aan zet gooit ie het geheugen gewoon weer vol. In de tijd dat ie slaapt gebruikt hij dus eigelijk geen stroom. de tijd die hij nodig heeft om in slaapstand te gaan is minder dan 10 seconde en de tijd dat hij nodig heeft om weer wakker te worden is iets van 10 secondes gok ik zo (heb het nog nooit opgemeten)Eastman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:22:
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met de slaapfunctie van deze laptop? Bij apple ibook of powerbook, kan je instellen dat de laptop na een tijdje overgaat in slaapstand, slaapstand bij apple verbruikt ongeveer 1 procent van je accu per uur.... Dat is natuurlijk erg gunstig en betekend dat je hem bijna nooit uit hoeft te zetten... Hoe zuinig is de slaapfunctie van de MSI S2X0?
7400 Wp op het dak
aanpassingen doen ze niet, hardware nemen ze dus ook niet terug... Je mag het allemaal zelf aanpassen met behoud van de garantie.Serenity schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:57:
[...]
Weet je toevallig of ze ook dingen aanpassen? (En de bestaande hardware terugnemen)
En zit er bluetooth in? Staat niet tussen de specs namelijk.
bluetooth zit er wel in
Dan ben ik wel benieuwd hoe het bij apple gaat, want als ie slaapt en je wilt hem weer gebruiken... gaat dat vrijwel direct. Korte dan 10 seconde iig.theodouma schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:02:
[...]
volgens mij gebruikt de slaapstand net zoveel als je laptop uit zou staan, het geheugen wordt dan opgeslagen op de HD en de notebook gaat uit. Als je hem weer aan zet gooit ie het geheugen gewoon weer vol. In de tijd dat ie slaapt gebruikt hij dus eigelijk geen stroom. de tijd die hij nodig heeft om in slaapstand te gaan is minder dan 10 seconde en de tijd dat hij nodig heeft om weer wakker te worden is iets van 10 secondes gok ik zo (heb het nog nooit opgemeten)
[ Voor 47% gewijzigd door Eastman op 02-12-2005 13:23 ]
Verwijderd
Ajj da's heel interessant! (ehh nniet je oude laptop, maar het upgraden ;-)Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:06:
Zo. Mijn Cybermaxx (MSI S250) geupgrade met een Pentium M 725, (SL7EG). Via Ebay incl. verzendkosten €71,50!! Half uur werk. BIOS herkent hem onmiddellijk, logo verandert van Celeron M naar Pentium M. BIOS ziet hem op 600 mHz. Met Notebook Hardware Control onmiddellijk op 1600 gezet.
Goekope manier voor mij om laptop nog koeler / stiller / lamngere accu te krijgen (?)
op wat voor temperatuur draait je CPU? wat zegt NHC? en dus: heb je veel minder fan-activiteit? heb je met NHC ge undervolt of anders?
en heb je een URL waar ik goed kan lezen over plussen en minnen van die processor tov wat erin zit?
Thanks!!!
De snelheid van je geheugen wordt bepaald doord FSB in het systeem en is ook automatisch gelinked met je CPU snelheid.Eastman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:22:
Betekend sneller geheugen in stoppen ook gelijk meer energieverbruik dus ook meer warmte productie? Dan is het misschien helemaal niet verstandig om er pc3200 of pc4200 in te stoppen
Sneller geheugen er in zetten heeft geen zin, zolang je Centrino nog gebruik maakt van 533MHz. FSB (is 266 MHz voor geheugen) zal je niet sneller nodig hebben...
Tenzij je je CPU wilt gaan overklokken.. dan zou je dat moeten doen door de FSB omhoog te trappen.. wat dus volgens mij niet mogelijk is met deze notebook..
Oftewel: bespaar jezelf de moeite. Toename in FSB betekent (doorgaans) toename in CPU snelheid en dus meer energie verbruik..
2x 256mb, vanwege dual channel dus dat de chipset sneller van geheugen gebruik kan maken door beiden aan te spreken. Dus mocht je uit gaan breiden, dan is 2x 512mb of 2x 1gb aan te raden.
[ Voor 12% gewijzigd door Mini Poeper op 03-12-2005 14:24 ]
Verwijderd
Antwoorden:
CPU draait maximaal zo'n 50 graden. Was eerst meer.
Dat zegt NHC.
Fanactiviteit is er altiijd. Dat is bekend bij dit spul. Alleen draait de fan nu altijd op het laagste niveau!
Ik heb geundervolt met NHC. Gaat perfect!
Zoals in mijn post vermeld, zet NHC de Pentium weer van 600 op 1600 mHz. BIOS herkent de proc. wel correct maar snelheid staat op 600 mHz.
Meer weten? Ik hoor het wl. BB.
Dat zegt NHC.
Fanactiviteit is er altiijd. Dat is bekend bij dit spul. Alleen draait de fan nu altijd op het laagste niveau!
Zoals in mijn post vermeld, zet NHC de Pentium weer van 600 op 1600 mHz. BIOS herkent de proc. wel correct maar snelheid staat op 600 mHz.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 deciember 2005 @ 15:57:
[...]
Ajj da's heel interessant! (ehh nniet je oude laptop, maar het upgraden ;-)
Goekope manier voor mij om laptop nog koeler / stiller / lamngere accu te krijgen (?)
op wat voor temperatuur draait je CPU? wat zegt NHC? en dus: heb je veel minder fan-activiteit? heb je met NHC ge undervolt of anders?
en heb je een URL waar ik goed kan lezen over plussen en minnen van die processor tov wat erin zit?
Thanks!!!
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:53:
Antwoorden:
Dat zegt NHC.
Voor processor info: Google op Pentium M 1600 of M725 of SL7EG en Celeron M 1300 of M350 of SL7RA. Succes
[...]
Verwijderd
Ik heb de MSI Megabook S260 vandaag gekocht bij de Mediamarkt. Mooie laptop 
Maar....
Ik las al in het topic dat er veel verwarring is wat betreft het videogeheugen. Dat is bij mij dus ook het geval. Als ik in de bios kijk kan ik bij dat shared memory kiezen tussen 1MB of 8MB....die 32MB optie staat er niet eens tussen? Kan iemand daar opheldering over geven?
Ik heb al de nieuwste videodrivers geinstalleerd, maar dit heeft niet geholpen.
En misschien nog iets: Zijn er hier mensen die World of Warcraft op de S260 spelen? Heeft immers niet bepaald de hoogste eisen aan een systeem
Ik probeerde het te installeren, maar kreeg bij CD2 opeens een rare error en kon de installatie niet voortzetten? Zou het leuk vinden om het af en toe eens te kunnen spelen als ik in het buitenland ben namelijk
Je bent verslaafd of je bent het niet he 
Alvast hartelijk bedankt
Maar....
Ik las al in het topic dat er veel verwarring is wat betreft het videogeheugen. Dat is bij mij dus ook het geval. Als ik in de bios kijk kan ik bij dat shared memory kiezen tussen 1MB of 8MB....die 32MB optie staat er niet eens tussen? Kan iemand daar opheldering over geven?
En misschien nog iets: Zijn er hier mensen die World of Warcraft op de S260 spelen? Heeft immers niet bepaald de hoogste eisen aan een systeem
Alvast hartelijk bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 03:59 ]
Verwijderd
zie even een stukje hierboven. (blad 22 van serenety)...voor duidelijke uitleg geheugenVerwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 03:59:
Ik heb de MSI Megabook S260 vandaag gekocht bij de Mediamarkt. Mooie laptop
Maar....
Ik las al in het topic dat er veel verwarring is wat betreft het videogeheugen. Dat is bij mij dus ook het geval. Als ik in de bios kijk kan ik bij dat shared memory kiezen tussen 1MB of 8MB....die 32MB optie staat er niet eens tussen? Kan iemand daar opheldering over geven?Ik heb al de nieuwste videodrivers geinstalleerd, maar dit heeft niet geholpen.
Alvast hartelijk bedankt
Uitleg. De videodrivers hebben verder geen invloed op de BIOS instellingen. Moet je even kijken of je de laatste BIOS versie hebt. Maar 32MB instellen is dus niet nodigVerwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 03:59:
Ik las al in het topic dat er veel verwarring is wat betreft het videogeheugen. Dat is bij mij dus ook het geval. Als ik in de bios kijk kan ik bij dat shared memory kiezen tussen 1MB of 8MB....die 32MB optie staat er niet eens tussen? Kan iemand daar opheldering over geven?Ik heb al de nieuwste videodrivers geinstalleerd, maar dit heeft niet geholpen.
Ik heb mijn laptop al sinds donderdag binnen.nickvd schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:18:
Ik vond het ook een mooie aanbieding 600 voor een Cybermaxx.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, ik bestel er dan ook eentje.
edit: ZE ZIJN UITVERKOCHT!
De shop was echt super, vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon en bij elke vordering van de bestelling netjes een mailtje.
Het scherm heeft helemaal geen kapotte (sub)pixels! (echt een mooi scherm dit vooral foto's zien er heel mooi uit.)
De behuizing ziet er prima uit, wil hem best een keer vergelijken met een msi. Zijn denk ik identiek.
Verder zit er wifi op, 512Mb ram en twee accu's.
Een echte aanrader voor 600 euro.
In het boekje staat dat je de accu niet kan wisselen als de laptop op accu werkt, iemand hier ervarigen mee? (heb dus twee accu's)
Is het mogelijk om een celeron M te ondervolten en/of te onderklokken?
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Ten eerste veel plezier ermee!ice-T schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:17:
De behuizing ziet er prima uit, wil hem best een keer vergelijken met een msi. Zijn denk ik identiek.
Jouw opmerking heb ik van de week voor als vraag voorgelegd aan MSI; verwacht na 't weekend antwoord. Ik denk dat de behuizing van een iets andere materiaal is gemaakt, de MSI is deels van aluinium en deels van magnesium.
Ik heb btw een MSI S260 besteld en verwacht de woensdag.
Verwijderd
Gaat prima: slaapstand, accu wisselen, uit slaapstand halen. Terwijl -ie aanstaat gaat het (natuurlijk) niet.ice-T schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:17:
[...]
In het boekje staat dat je de accu niet kan wisselen als de laptop op accu werkt, iemand hier ervarigen mee? (heb dus twee accu's)
Nee, geen van beiden. Blackbjoel heeft er een SL7EG (Intel Pentium M) processor ingezet, dan kan het wel.Is het mogelijk om een celeron M te ondervolten en/of te onderklokken?
Mocht je de Cybermaxx sticker op de klep lelijk vinden (zoals ik) het is dus een sticker: met sticker remover of nagellak remover (van je vriendin?) komt dat er netjes af.
Andere tips:
- De laatste driver van de grafische kaart te downloaden: dan geeft ie veel minder vaak een rare rand onderaan het scherm (v3.61a)
- met de Synaptics TouchPad Driver kun je het meest rechter stukje van je touchpad een soort 'virtueel scrollwheel' maken; als je daar naar beneden schuift, scrollt je window (ipv je muispijl beweegt). Erg handig als je een scrollwheel op je muis gewend bent.
Veel plezier!!
Aksie (tevreden bezitter van dezelfde Cybermaxx / S250 bak)
ik heb m een tijdje geleden ook undervolted, en ik moet zeggen dat ie van mij niet boven de 43 graden uitkomt volgens centino Hardware Monitor (en speedfan) (ik heb dan wel de 730 , dus 533 FSB)Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:53:
Antwoorden:
Dat zegt NHC.[...]
Ik heb ook een andere "gewone" tas nodig, m'n huidige rugzak is aan het uitscheuren, dus dan wil ik een schoudertas halen die geschikt is voor de laptop. Ik kan voor veel duur geld een tas halen als ik m misschien ook direct bij msi kan bestellen. Dan moet ik uiteraard wel weten of het voor mij rendabel om deze tas te bestellen, ofwel; Kan ik in deze tas m'n s260 met lader kwijt samen met wat boeken???Verbal_Kint schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 02:09:
[...]
De laptoptas past niet in je gewone tas? Dan is het misschien makkelijker om een sleeve te scoren (die wel in je gewone tas/rugzak past).
Ik had trouwens net iets raars op de laptop. Terwijl ik deze reply aan het creeeren was kreeg ik zomaar een blauw scherm zonder melding oid. Ik deed de laptop dicht (slaapstand) deed m weer open en zette hem weer aan en hij ging gewoon verder, geen blauw schern niets:S
[ Voor 60% gewijzigd door Theo op 04-12-2005 13:39 ]
7400 Wp op het dak
@aksie:
Bedankt voor de tips en de antwoorden.
Er zijn wel laptops waar je de accu wel (snel) kan wisselen als de laptop aanstaat (speciale condensator), maar deze dus niet
.
Ik neem aan dat je al deze processors in de laptop kunt zetten?( Wel rekening houden met de eventuele extra warmte natuurlijk.)
Ik zal die software zeker instaleren.
@BlackBjoel
Echt een hele gave upgrade, ga ik over een tijd zeker doen als de processors nog sneller en goedkoper worden.
Kun je iets meer uitleg geven over hoe je de processor moet wisselen?
-tips voor de behuizing open maken bijvoorbeeld.
-heatsink losmaken?
-welke bios versie?
-verder nog settings moeten veranderen?
Bedankt voor de tips en de antwoorden.
Er zijn wel laptops waar je de accu wel (snel) kan wisselen als de laptop aanstaat (speciale condensator), maar deze dus niet
Ik neem aan dat je al deze processors in de laptop kunt zetten?( Wel rekening houden met de eventuele extra warmte natuurlijk.)
Ik zal die software zeker instaleren.
@BlackBjoel
Echt een hele gave upgrade, ga ik over een tijd zeker doen als de processors nog sneller en goedkoper worden.
-heatsink losmaken?
-welke bios versie?
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Verwijderd
En daarop aansluitend:ice-T schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:13:
@BlackBjoel:
Met mijn ultieme doel van zeer koel en (in tweede instantie) zeer energie zuinig (bij ongeveer gelijkblijvende prestaties), wat is dan de slimste upgrade van dat lijstje:
- 0,13 micron processors want koeler,
- standaard op hoge kloksnelheid draaiend, want ook nog snelle processor wanneer underclocked?
- bepaalde generatie processor, want beter powermanagement?
Tips waar verder te lezen? Advies?
thanks!
90nm is juist koeler hoorVerwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:03:
[...]
- 0,13 micron processors want koeler,

Bij Ikea heb je voor weinig een goeie mooie schoudertas (10,-) , met 2 losse zakjes voor muis ed. Ook kan je de voeding erin stoppen en veel boeken. Ik heb 'm ook en hij bevalt prima. Ik gebruik m'n originele witte MSI-tas nooit meer. Hij heet SET. Ik heb er alles inzitten, tot de antenne voor m'n DVB-T insteekkaart toe!theodouma schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:00:
Ik heb ook een andere "gewone" tas nodig, m'n huidige rugzak is aan het uitscheuren, dus dan wil ik een schoudertas halen die geschikt is voor de laptop. Ik kan voor veel duur geld een tas halen als ik m misschien ook direct bij msi kan bestellen. Dan moet ik uiteraard wel weten of het voor mij rendabel om deze tas te bestellen, ofwel; Kan ik in deze tas m'n s260 met lader kwijt samen met wat boeken???
Ik neem aan dat je inmiddels thuis bent geweest... Hoe bevalt je laptop... ik heb veel ervaringen gehoord over de witte en zilvere versie... maar nog maar weinig over de zwarte.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:34:
[...]
Stom van me dat ik niet heb gecontroleerd of het om een ML of MT ging.
Volgens hardware.info (KLIK) gaat het om een MT-30.
Ik zal vanavond, als ik mn notebook eindelijk in handen krijg (stage in Antwerpen...) het nog even controleren.
Hoelang gaat je accu mee? haalt ie 4 uurtjes met wlan aan?
En dat NHC gebeuren.... is er ook zoiets voor AMD Turion?
Zit er in de tas van de Ikea ook voering, of gebruik je dan een sleeve om je laptop?The Stimp! schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:42:
[...]
Bij Ikea heb je voor weinig een goeie mooie schoudertas (10,-) , met 2 losse zakjes voor muis ed. Ook kan je de voeding erin stoppen en veel boeken. Ik heb 'm ook en hij bevalt prima. Ik gebruik m'n originele witte MSI-tas nooit meer. Hij heet SET. Ik heb er alles inzitten, tot de antenne voor m'n DVB-T insteekkaart toe!
[ Voor 28% gewijzigd door Eastman op 04-12-2005 16:51 ]
nee, maar ze zijn er wel mee bezigEastman schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:46:
[...]En dat NHC gebeuren.... is er ook zoiets voor AMD Turion?
Eastman schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:46:
Zit er in de tas van de Ikea ook voering, of gebruik je dan een sleeve om je laptop?
MAar heeft iemand ook nog ervaring met de originele tas van msi??quote: http://ikea.nlproductomschrijving & afmetingen
Tijk: 100% polyester
Binnenstof: 100% nylon
Vulling: EVA schuim
bron
[ Voor 6% gewijzigd door Theo op 04-12-2005 19:14 ]
7400 Wp op het dak
Verwijderd
Ik heb de gewone zwarte MSI tas erbij gekregen...[MAar heeft iemand ook nog ervaring met de originele tas van msi??
Niet onaardig... laptop past er goed in, veel ruimte voor extra boeken ofzo heb je niet
Verwijderd
Daar ben ik weer. Mn laptop stond daar even mooi op me te wachten. Hij bevalt me zeer goed. Ik heb de batterij nog niet getest met wlan omdat thuis in antwerpen het internet eruit ligt (wordt vervangen in het hele gebouw). Ik heb hem wel getest in de trein en flink quake3 op gespeelt. Ik moet toegeven dat ik niet verwacht had dat hij q3 zo zou spelen. Welis waar op 640x16bit maar het draaide goed, op de batterij. In de trein heb ik een film gekeken (1,5 uur) en nog een half uur / 3 kwartier muziek geluisterd tijdens het tikken van verslagen. Ik had nog 45% over.Eastman schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:46:
[...]
Ik neem aan dat je inmiddels thuis bent geweest... Hoe bevalt je laptop... ik heb veel ervaringen gehoord over de witte en zilvere versie... maar nog maar weinig over de zwarte.
Hoelang gaat je accu mee? haalt ie 4 uurtjes met wlan aan?
En dat NHC gebeuren.... is er ook zoiets voor AMD Turion?
[...]
Ik heb nu net op mn stage even counterstrike erop gegooid (1.6, steam). Op widescreen gezet (1280*800) en cpu rond 700 en dat draaide iig beter dan op mijn desktop amd2000+ 256geh. ti4200.
De tas die erbij zit vind ik ook goed. Ik wilde graag een compacte tas waar verder niets inhoeft. Je notebook past erin, voeding, muis en een paar cdtjes.
Ook bij de turion versie zit dus een soort powermanagement programma wat je geheugen en proc snelheid beïnvloed. Ziet er wel btje breezer uit maar het werkt. Ben nog een btje huiverig voor om 3th party prog's erop te gooien.
Al met al zeer tevreden met mijn aankoop.
P.S. Dat scherm is gewoon TE MOOI. Vanochtend op mn lappie gewerkt, daarna ging ik weer verder op mn stage pc, jzus wat was dat wazig
Heb er ook een usb lampje bijgekocht

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 16:04 ]
Heb je film gekeken vanaf een DVD of stond ie op je HDD?Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:00:
[...]
Daar ben ik weer. Mn laptop stond daar even mooi op me te wachten. Hij bevalt me zeer goed. Ik heb de batterij nog niet getest met wlan omdat thuis in antwerpen het internet eruit ligt (wordt vervangen in het hele gebouw). Ik heb hem wel getest in de trein en flink quake3 op gespeelt. Ik moet toegeven dat ik niet verwacht had dat hij q3 zo zou spelen. Welis waar op 640x16bit maar het draaide goed, op de batterij. In de trein heb ik een film gekeken (1,5 uur) en nog een half uur / 3 kwartier muziek geluisterd tijdens het tikken van verslagen. Ik had nog 45% over.
Ik heb nu net op mn stage even counterstrike erop gegooid (1.6, steam). Op widescreen gezet (1280*800) en cpu rond 700 en dat draaide iig beter dan op mijn desktop amd2000+ 256geh. ti4200.
De tas die erbij zit vind ik ook goed. Ik wilde graag een compacte tas waar verder niets inhoeft. Je notebook past erin, voeding, muis en een paar cdtjes.
Ook bij de turion versie zit dus een soort powermanagement programma wat je geheugen en proc snelheid beïnvloed. Ziet er wel btje breezer uit maar het werkt. Ben nog een btje huiverig voor om 3th party prog's erop te gooien.
Al met al zeer tevreden met mijn aankoop.
P.S. Dat scherm is gewoon TE MOOI. Vanochtend op mn lappie gewerkt, daarna ging ik weer verder op mn stage pc, jzus wat was dat wazig
Heb er ook een usb lampje bijgekochtstaat stoer in het donker
Wat kan je allemaal met het powermanagement programma? kan je ook undervolten, of??
Verwijderd
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ging om een divxje.Eastman schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:16:
[...]
Heb je film gekeken vanaf een DVD of stond ie op je HDD?
Wat kan je allemaal met het powermanagement programma? kan je ook undervolten, of??
Het powermanagement is vrij beperkt. Ik moet toegeven dat ik het nog niet helemaal uitgezocht heb.
Het is mogelijk om een aantal presets te kiezen, zoals full performance (staat stekker naast), dan high performance (batterij), presentation with LCD, presentation with projector, high battery performance en zo nog een paar. Je kan per preset de volgende opties veranderen:
- Turn off monitor (tijd)
- Turn off hard disks (tijd)
- Adjust LCD brightness (brightness level)
- System standby (tijd)
- System hybernates (tijd)
- CPU Control (keuze uit: Full performance, adaptive of max battery life) (kan zakken naar ongeveer 684mhz)
Over dat quake3 goed draaide bedoelde ik de max 90 fps, heb niet echt gelet op fps drops.
counterstrike draaide op 100fps met 4 spelers op de map aztec, cpu op low en wel een drop hier en daar.
Ik heb er foto's van gemaakt: Op de foto zie je de zandkleurige. Ze hebben nu geloof ik alleen nog maar zwart.Eastman schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:46:
Zit er in de tas van de Ikea ook voering, of gebruik je dan een sleeve om je laptop?

En voor de geïntresseerden ook een paar foto's van de sleeve. ( ik was toch al met m'n camera bezig
De 1e is de laptop met de 8-cells accu, en dat past echt maar net. Er zit veel spanning op je sleeve en je krijgt 'm moeilijk dicht.
de 2e is de laptop met de 4-cells accu, en het lijkt erop alsof de sleeve voor de MSI is gemaakt ipv de I-book....
de 3e is de sleeve open met de MSI

Het is dus de Tucano 12" I-book sleeve donkergrijs
Nice pics Stimp!
Zou je ook wat foto's kunnen maken van je MSI-bookje zelf,
ik zoek me namelijk rot naar witte MSI-book-foto'tjes maar veel reallife-foto's vind ik niet
en aangezien jij 'n digi-cam hebt, kun je toch wel even de tijd nemen om 'n paar foto's te nemen...
ik zoek me namelijk rot naar witte MSI-book-foto'tjes maar veel reallife-foto's vind ik niet
en aangezien jij 'n digi-cam hebt, kun je toch wel even de tijd nemen om 'n paar foto's te nemen...

Verwijderd
Behuizing. 7 schroeven in bodem los. 2 van de DVD-brander hoeft niet.ice-T schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:13:
@BlackBjoel
-heatsink losmaken?
-welke bios versie?
Touchpad loswrikken. Voorzichtig. Stekker van touchpad en ledjes loshalen.
keyboard naar je toe halen en loswrikken. Let op! Keyboard is maar dun lapje. Ook stekker van keyboard loshalen. Daarna 2 metaalkleurige schroefjes van verbindingsstukje rechts van keyboard losdraaien en verbindingsstukje wegnemen. Daarna schroefje van afdekking geheugen verwijderen en dekseltje wegnemen.
Heatsink. Daarna koelblokschroeven in juiste volgorde los. 4, 3, 2, 1. Stekkertje koelblok loshalen en koelblok verwijderen.
Dan zie je de processor. Proc. wordt geborgd door schroef. Draai los. Links of rechts weet ik niet meer. Wijst zich vanzelf. Vervang processor en vergeet geleidende pasta niet. Alles weer netjes in elkaar en draaien maar.
Let op!!!!! de SIM2000 van Cybermaxx heeft géén schakelaartje om geheugen processor om te zetten van 400 naar 533 mHz. De S250 van MSI wel!! (naast koelblok!) Althans volgens de gegevens van MSI. Daarom heb ik in de SIM2000 een 400 mHz M 725. Ik weet niet of de 533-ers het doen. Lijkt mij onwaarschijnlijk.
BIOS van SIM2000 herkent hem gewoon (Ik heb BIOS van 25-04-2005) BIOS van S250 ook. Merkwaardig is dat processor wel met naam en toenaam herkend wordt maar op 600 mHz gezet wordt en niet op maximum ook niet in lichtnetstand. Bij mijn M 725 1600 mHz. NHC (Notebook Hardware Control) regelt dat verder wel prima.
Andere settings, niet dat ik weet.
Succes,
BB.
NB. Alles wat ik ooit vermeld heb, hier vermeld en ooit zal vermelden is zonder enige vorm van garantie!!! Je doet alles volledig op eigen risico!!!
Die heb ik hier al eerder gepost. (op 25 oktober).CLB schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:49:
Nice pics Stimp!

@BlackBjoel
bedankt voor de info!
Als t zo lees zou ik het niet gedurft hebben zonder verdere uitleg.
Echt super dat je dit hebt uitgeprobeerd.
Die nummers van die schroeven staan die erop/erbij of heb je dit uit een of ander document?
Heb je toevallig nog een linkje met die informatie over die schakelaar enzo?
bedankt voor de info!
Als t zo lees zou ik het niet gedurft hebben zonder verdere uitleg.
Echt super dat je dit hebt uitgeprobeerd.
Die nummers van die schroeven staan die erop/erbij of heb je dit uit een of ander document?
Heb je toevallig nog een linkje met die informatie over die schakelaar enzo?
Verwijderd
Ik zit er over te denken om een auto adapter aan te schaffen. Ik kan er helaas niets van vinden op de MSI site. Iemand ervaring met universele adapters? En garantie?
Er zijn adapters op de markt die 12 volt omzetten in 220 volt...Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:06:
Ik zit er over te denken om een auto adapter aan te schaffen. Ik kan er helaas niets van vinden op de MSI site. Iemand ervaring met universele adapters? En garantie?
Ik heb zelf 1tje van compaq, die zet 12 volt om in 110 volt... aangezien mijn huidige adapter kan werken op zowel 110 als 220 volt.. werkt het voor mij goed genoeg.
Heeft iemand enig idee waarom de s270, zoveel goedkoper is bij Azerty dan bij de concurrentie? Zijn de prijzen van de leveranciers gedaald of..
Ik heb wat winkels in zuidholland gemaild of ze de S270 tegen de zelfde prijs kunnen leveren als Azerty. wacht met spanning op hun reacties:)
Kent iemand nog wat winkels in ZH die ze levert, behalve de winkels die vermeld zijn in de startpost en pricewatch.
[ Voor 29% gewijzigd door Eastman op 06-12-2005 10:07 ]
Verwijderd
De output van je normale adapter is 19volt. Er gaat geen 220 in je laptopEastman schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:02:
[...]
Er zijn adapters op de markt die 12 volt omzetten in 220 volt...
Ik heb zelf 1tje van compaq, die zet 12 volt om in 110 volt... aangezien mijn huidige adapter kan werken op zowel 110 als 220 volt.. werkt het voor mij goed genoeg.
Ik weet dat er universele zijn, maar ik weet niet hoe het dan zit met het garantie verloop. Ik zal MSI is mailen.
er komt 220 volt uit, daar sluit je dan weer je standaard adapter op aan natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:14:
[...]
De output van je normale adapter is 19volt. Er gaat geen 220 in je laptop![]()
Ik weet dat er universele zijn, maar ik weet niet hoe het dan zit met het garantie verloop. Ik zal MSI is mailen.
Verwijderd
Je originele adapter heb je niet meer nodig (in de auto). Ik heb wel een auto adapter liggen voor een oude IBM, deze vervangt gewoon de hele andere adapter.Eastman schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:21:
[...]
er komt 220 volt uit, daar sluit je dan weer je standaard adapter op aan natuurlijk
ik zou zeggen, maar er gebruik van en bestel er één voordat de prijzen gaan stijgen!Eastman schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:02:
[...]
Heeft iemand enig idee waarom de s270, zoveel goedkoper is bij Azerty dan bij de concurrentie? Zijn de prijzen van de leveranciers gedaald of..
7400 Wp op het dak
Je zocht toch een universele.... met zo'n adapter heb je gewoon weer een huis tuin en keuken contactdoos... Kan je zelfs een magnetron op aansluiten om je broodje op te warmen...Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:22:
[...]
Je originele adapter heb je niet meer nodig (in de auto). Ik heb wel een auto adapter liggen voor een oude IBM, deze vervangt gewoon de hele andere adapter.
Ik weet niet hoever je vooruit wilt denken met een universele... Er zijn namelijk ook laptops waar de adapter in de laptop zit ingebouwd... dan heb je niks meer aan een adapter die de stroom omzet in 19, 24 of een ander ongevaarlijke voltage...
Verwijderd
Sorry, met universeel bedoelde ik meer een merkloze, of in ieder geval eentje die 19volt kan geven . MSI schijnt ze namelijk zelf niet te leveren.
NP. met zo'n 220 volt ding, behoud je alle garantie.. als de uitgaande stroom niet zo stabiel is zijn er 2 adapters die het opvangt... de 12 > 220 volt en de 220 > 19 Volt.. Voor mijn gevoel is dat beter... of dat zo is weet ik niet..Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:30:
Sorry, met universeel bedoelde ik meer een merkloze, of in ieder geval eentje die 19volt kan geven . MSI schijnt ze namelijk zelf niet te leveren.
Bovendien zijn die dingen best wel duur... zovaak gebruik ik het ook weer niet... dan is wat compatiblieit wel handig
BTW. hoeveel gig geheugen heb jij.. de specs van de S270-07SNL heeft bij de meeste webshops 60 gig... Azerty zegt er 80 gig in de hebben..
[ Voor 12% gewijzigd door Eastman op 06-12-2005 10:42 ]
Over de adapter gesproken... hoe groot en zwaar is dat ding? Want die moet natuurlijk ook mee in de tas.. en zou een stuk schelen als die ook niet zo super groot is.. heb naar een Sony Vaio gekeken met 14,1" scherm maar daar zit echt een baksteen van een adapter bij
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
De adapter is niet zo heel groot. Hier een paar foto's (helaas met telefoon, zit op stage). Let op! ik heb niet zulke grote handen.

Dit topic is gesloten.