Weet je toevallig wat voor type/merk WLAN kaart je erin hebt zitten?Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:56:
WLAN werkte zeer slecht, mn router op 3 meter afstand. Ga ik er tussen staan valt de verbinding wegdaarbij nog 2 dode pixels binnen een week.
Ik heb er een INPROCOMM IPN2220 wireless lan card in mijn s270 zittenSerenity schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:12:
[...]
Weet je toevallig wat voor type/merk WLAN kaart je erin hebt zitten?
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Nou na veel tobben ben ik over gegaan tot de aanschaf van een zwarte s270.
Ga em morgen ophalen, dus ben benieuwd of ik met de 12" scherm overweg kan.
Dit omdat ik veel onderweg ben en met meerdere RDP clients werk vanuit de auto.
Volgende week krijg ik ook mn edge kaart binnen, dus helemaal leuk vanuit de auto.
Ben een brightview 15" gewend . . . hoop dat ik de juiste keus heb gemaakt!
PS: Is de interne wireless kaart wel goed? bedoel qua afstand? omdat ik veel thuis rondloop met de notebook en de A.P op zolder staat?
Ga em morgen ophalen, dus ben benieuwd of ik met de 12" scherm overweg kan.
Dit omdat ik veel onderweg ben en met meerdere RDP clients werk vanuit de auto.
Volgende week krijg ik ook mn edge kaart binnen, dus helemaal leuk vanuit de auto.
Ben een brightview 15" gewend . . . hoop dat ik de juiste keus heb gemaakt!
PS: Is de interne wireless kaart wel goed? bedoel qua afstand? omdat ik veel thuis rondloop met de notebook en de A.P op zolder staat?
ツ
Ondertussen heb ik de orginele MSI/Windows-recovery CD er weer ingeramd en wat denk je; deze verwijdert de extra partitie en schrijft gewoon alles er over heen. Dit heb ik tot twee maal toe geprobeerd en heb nu besloten alles gewoon via de orginele (legale) recovery te doen en hierbij maar DVD's als backup te gebruiken.
Gelijk alles er maar weer erop geïnstalleerd en getweaked.
Laptopje en muis bevallen goed en theodouma; bedankt voor de tip van Syntapics, de muispad werkt nu nog beter! Vanaf begin af aan heb ik ook die skin/hoes voor de Ibook waar deze laptop ideaal in past. De WLAN werkt trouwens perfect!
Alleen het volgende: ik heb er nu 2x 512MB in zitten (Systeemeigenschappen geeft 0,99MB aan), terwijl de Statbar-balk 1016MB aangeeft. Dit klopt ook wel als ik kijk in het BIOS waarbij Share Memory ingesteld is op 8MB (1016+8=1024=1GB) en dit niet kan instellen op een andere waarde.
Moet ik dit doen door eerst het BIOS te upgraden?
Gelijk alles er maar weer erop geïnstalleerd en getweaked.
Laptopje en muis bevallen goed en theodouma; bedankt voor de tip van Syntapics, de muispad werkt nu nog beter! Vanaf begin af aan heb ik ook die skin/hoes voor de Ibook waar deze laptop ideaal in past. De WLAN werkt trouwens perfect!
Alleen het volgende: ik heb er nu 2x 512MB in zitten (Systeemeigenschappen geeft 0,99MB aan), terwijl de Statbar-balk 1016MB aangeeft. Dit klopt ook wel als ik kijk in het BIOS waarbij Share Memory ingesteld is op 8MB (1016+8=1024=1GB) en dit niet kan instellen op een andere waarde.
Ik heb toch een vraagje. Een klas genoot heeft inmiddels ook een laptop aangeschaft (niet een MSI S2x0) maar die was snel toen alleen Word ed er op stonden, hij heeft een 1,7 GHz Intel processor en 512 MB aan werk geheugen en 5400 toeren harde schijf. Nu heeft hij er Acrobat Indisign MS Project ed op staan maar die pc trekt het allemaal niet meer zo goed als toen er nog weinig op stond.
Mijn vraag is nu, aangezien bovenstaande configuratie goed genoeg is voor AutoCad, of bij jullie de S2x0 ook beduidend langzamer wordt. Ik wil hem dan wel gebruiken voor onderweg maar hij kan ook van pas komen bij het afstuderen en ik draai ondermeer Photoshop, Distiller en AutoCad (3D tekeningen) alleen ben ik bang dat de laptop dit allemaal niet meer kan trekken.
Nu ook met een aantal "normale" tekeningen in AutoCad heeft hij er op school behoorlijk tot erg veel moeite mee en thuis gaat het nog wel (thuis: 2 Ghz 1GB 7200 school:1,5 Ghz 512MB ?7200? schijf niet bekend) Op school is het tekening openen bakkie doen en dan pas werken.
Hoe is dit dus bij jullie, loopt het allemaal nog een beetje vlotjes? En met vlotjes bedoel ik dus dat je niet te lang hoeft te wachten tot alles is opgestart of laad, wegschrijven kan een probleem vormen dat weet ik.
Mijn vraag is nu, aangezien bovenstaande configuratie goed genoeg is voor AutoCad, of bij jullie de S2x0 ook beduidend langzamer wordt. Ik wil hem dan wel gebruiken voor onderweg maar hij kan ook van pas komen bij het afstuderen en ik draai ondermeer Photoshop, Distiller en AutoCad (3D tekeningen) alleen ben ik bang dat de laptop dit allemaal niet meer kan trekken.
Nu ook met een aantal "normale" tekeningen in AutoCad heeft hij er op school behoorlijk tot erg veel moeite mee en thuis gaat het nog wel (thuis: 2 Ghz 1GB 7200 school:1,5 Ghz 512MB ?7200? schijf niet bekend) Op school is het tekening openen bakkie doen en dan pas werken.
Hoe is dit dus bij jullie, loopt het allemaal nog een beetje vlotjes? En met vlotjes bedoel ik dus dat je niet te lang hoeft te wachten tot alles is opgestart of laad, wegschrijven kan een probleem vormen dat weet ik.
Ik denk dat die 512 mb dan toch wel erg krap wordt, beter is het om 'm dan uit te breiden naar 1 GB.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
heel kort: nee.Mini Poeper schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:46:
Dit geheugen is het minimale videogeheugen dat gesnoept kan worden van het gewone geheugen. Als er meer nodig is wordt er automatisch meer gesnoept van het gewone geheugen.
en het gewone geheugen:
je heb 1024 MB geheugen. 8 MB video blijft 1016MB over en 1016 MB is 0.99 GB (1GB = 1024 MB)
7400 Wp op het dak
Lees dit even doorMini Poeper schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:46:
Ik heb er ook AutoCad opgezed, maar nog niet aangezet. Moet wel zeggen dat dat ik op m'n vorige laptop (een Pentium 4, 1,6 GHz, 256MB) toch aardig Autocad kon draaien.
Dan nog iets: welke AutoCad gebruik je?
Ik gebruik momenteel AutoCad 2004 --> verbruikt minder geheugen èn de bestanden vragen minder opslagruimte (zijn dus kleiner) dan de soortgelijke bestanden getekend in de voorgangers.
Ik gebruik momenteel AutoCad 2004 --> verbruikt minder geheugen èn de bestanden vragen minder opslagruimte (zijn dus kleiner) dan de soortgelijke bestanden getekend in de voorgangers.
[ Voor 7% gewijzigd door Mini Poeper op 13-12-2005 20:55 ]
Ik werk met 2006 en bestanden worden opgeslagen als 2000 want anders kan men het op school niet openen. 256 lijkt me wat weinig omdat ik met xrefs en blocks (xclip) 3D, (ver)licht(ing) en model en paperspace en troep werk, heb nu bijvoorbeeld een geveltekening die is 400kb maar dat trekt de computer op school bv niet vanwege de blocks (roosters) die er in staan. Thuis doet hij er een kleine minuut over om van modelspce naar paperspace over te schakelen en dat is wel te doen maar op school is het niks waard. Het is zo erg overigens dat het zomen al niet goed wil op school.Mini Poeper schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:47:
Ik heb er ook AutoCad opgezed, maar nog niet aangezet. Moet wel zeggen dat dat ik op m'n vorige laptop (een Pentium 4, 1,6 GHz, 256MB) toch aardig Autocad kon draaien.
Ja, sorry maar ben geen bouwkundige maar bouwtechnische bedrijfskundige dus laten het tekenen meer aan de bouwkundige over wij kijken ernaar om mee te rekenen en aanpassingen te doen.
Ja, altijd dat gedoe van scholen...
Ja, altijd dat gedoe van scholen...
Of ik ben erg moe (paar keer laat geweest van de week) of ik krijg pijnlijke ogen van het scherm.
Hebben jullie dat ook, zo ja zou dit komen door dat scherpe beeld f kleine scherm? Ik heb helderheid op de helft. Laat ik het zo zeggen, ik zit nu achter mijn laptop en heb hier geen desktop en gebruik 'm dus ook als desktop.
Hebben jullie dat ook, zo ja zou dit komen door dat scherpe beeld f kleine scherm? Ik heb helderheid op de helft. Laat ik het zo zeggen, ik zit nu achter mijn laptop en heb hier geen desktop en gebruik 'm dus ook als desktop.
[ Voor 21% gewijzigd door Mini Poeper op 13-12-2005 22:26 ]
Welke driver heb jij geinstalleerd? ik heb de win2000/xp driver geinstalleerd van de driver section... maar ik heb geen enkel extra functie er bij gekregen..Mini Poeper schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:46:
Ondertussen heb ik de orginele MSI/Windows-recovery CD er weer ingeramd en wat denk je; deze verwijdert de extra partitie en schrijft gewoon alles er over heen. Dit heb ik tot twee maal toe geprobeerd en heb nu besloten alles gewoon via de orginele (legale) recovery te doen en hierbij maar DVD's als backup te gebruiken.
Gelijk alles er maar weer erop geïnstalleerd en getweaked.![]()
Het lijkt wel of de stuurprogramma's de touchpad niet correct herkennen
[ Voor 5% gewijzigd door Eastman op 14-12-2005 00:02 ]
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
links/rechts scrollen
Bovendien heb ik touwens nu geen last van m'n ogen, ik denk dat ik moe was. De tijd zal het leren.
Bovendien heb ik touwens nu geen last van m'n ogen, ik denk dat ik moe was. De tijd zal het leren.
ik heb nergens last van en ik zit er soms tot 8 uur per dag acher.Mini Poeper schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:24:
Of ik ben erg moe (paar keer laat geweest van de week) of ik krijg pijnlijke ogen van het scherm.
7400 Wp op het dak
Verwijderd
Ik heb zelf een cybermaxx maar ik heb nooit last van mijn ogen.. sommige dagen zit ik er van 10:00 tot 24:00 uur achter met de nodige pauzes erbij (naar huis fietsen, eten etc) en dan zelfs nog nergens last van!
Zijn er mensen die wel eens met websites bezig zijn? En dan met name het grafische gedeelte, dus turen naar lijntjes en plaatjes en prutsen met pixels?
Werkt dat een beetje relaxed, of zit je dan wel met je neus op het scherm?
Ben sinds gisteren een bezitter van een zwarte S270.
Toch ben ik een aantal dingen aangelopen.
1> bepaalde software blijft hangen tijdens het opstarten
2> Vindt de wireless lan een beetje tegenvallen
3> Die automatische MSI UPDATE geeft fout meldingen tijdens het opstarten, dat er bepaalde services
niet gestart zijn????
4> vindt het toestenbord een cheap eraan hangen, buigt een beetje door tijdens typen en nee typ normaal.
Verder een laptop om je fingers bij af te likken hoor!!!
Toch ben ik een aantal dingen aangelopen.
1> bepaalde software blijft hangen tijdens het opstarten
2> Vindt de wireless lan een beetje tegenvallen
3> Die automatische MSI UPDATE geeft fout meldingen tijdens het opstarten, dat er bepaalde services
niet gestart zijn????
4> vindt het toestenbord een cheap eraan hangen, buigt een beetje door tijdens typen en nee typ normaal.
Verder een laptop om je fingers bij af te likken hoor!!!
ツ
Waar heb je 'm gekocht?
1. Wat precies? Misschien gewoon een Windows probleem. Dat vertrouw ik nogsteeds minder dan MSI
Het is volgensmij wel zo dat de S2x0 ontzettend picky is wat betreft drivers.
2. Met welk type wireless kaart?
4. Misschien dat je iets aan dit topic hebt.
Vooral in het eerste deel van dit ervaringentopic kwam al vaak naar voren dat het keyboard behoorlijk kan veren, maar dit was meer bij de S250 en soms de S260. Ik had het idee dat dit bij de S270 niet meer was.
1. Wat precies? Misschien gewoon een Windows probleem. Dat vertrouw ik nogsteeds minder dan MSI
Vooral in het eerste deel van dit ervaringentopic kwam al vaak naar voren dat het keyboard behoorlijk kan veren, maar dit was meer bij de S250 en soms de S260. Ik had het idee dat dit bij de S270 niet meer was.
[ Voor 7% gewijzigd door Serenity op 15-12-2005 13:03 ]
1> heb bijv het programma netstumbler ... deze bleef elke keer hangen. werk veel met AP dus ideaal prgramma. verder msi update tool. keek net op msi site en daar staan driver / bios updates dus ga die maar eens inst.Serenity schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:02:
Waar heb je 'm gekocht?
1. Wat precies? Misschien gewoon een Windows probleem. Dat vertrouw ik nogsteeds minder dan MSIHet is volgensmij wel zo dat de S2x0 ontzettend picky is wat betreft drivers.
2> de wirreless kaart is van ipn2220, had met mijn nieuwe HP laptop beter ontvangst.
Maargoed, zal eens de updates erover knallen.
ツ
Pas wel op met de BIOS updates, versie 6.50 is alleen voor de ATI RS482 chipset, waarschijnlijk heb je de RS480.struik schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:55:
[...]
1> heb bijv het programma netstumbler ... deze bleef elke keer hangen. werk veel met AP dus ideaal prgramma. verder msi update tool. keek net op msi site en daar staan driver / bios updates dus ga die maar eens inst.
als ik zo kijk heb ik een ATI RADION XPRESS 200MSerenity schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:08:
[...]
Pas wel op met de BIOS updates, versie 6.50 is alleen voor de ATI RS482 chipset, waarschijnlijk heb je de RS480.
Zegt je dit zo wat
ツ
De RS480 en RS482 verschillen enkel door een die-shrink van de laatste. Zie deze review op AnandTech.
Afaik komen alle standaard S270 modellen, sowieso in Nederland, gewoon met de RS480 chipset. Dus als je nergens expliciet RS482 ziet staan op je laptop zelf, gewoon blijven bij/upgraden naar versie 4.10.
Overigens geeft Memtest bij beide chipsets RS482 aan, ookal is het een RS480
Afaik komen alle standaard S270 modellen, sowieso in Nederland, gewoon met de RS480 chipset. Dus als je nergens expliciet RS482 ziet staan op je laptop zelf, gewoon blijven bij/upgraden naar versie 4.10.
Overigens geeft Memtest bij beide chipsets RS482 aan, ookal is het een RS480
Ik denk nu te weten waarom ik last had van m'n ogen!
Het is waarschijnlijk de kerstverlichting dat weerspiegelt in het scherm, de boom staat precies achter me als ik op het scherm kijk.
Off-topic:
Kun je zeggen: zet die laptop dan anders! Nou, ik heb mijn bureaublad zelf gemaakt met een uitsparing van 40cmx40cm waarop laptop staat (een soort L-vormige bureau).
In verleden had ik altijd het probleem met huiswerk maken waar ik de laptop moest laten als je ook boeken open hebt liggen; ding op schoot of stoel erbij.
On topic maar weer: ERUIT met die kerstboom!
Het is waarschijnlijk de kerstverlichting dat weerspiegelt in het scherm, de boom staat precies achter me als ik op het scherm kijk.
Off-topic:
Kun je zeggen: zet die laptop dan anders! Nou, ik heb mijn bureaublad zelf gemaakt met een uitsparing van 40cmx40cm waarop laptop staat (een soort L-vormige bureau).
In verleden had ik altijd het probleem met huiswerk maken waar ik de laptop moest laten als je ook boeken open hebt liggen; ding op schoot of stoel erbij.
On topic maar weer: ERUIT met die kerstboom!

Verwijderd
Heb je hem gewoon bij de leverancier MCDOS besteld? Als detailist zeker? Ze leveren niet aan consumenten. Had ze vandeweek gebeld (ook via mijn werk) maar ze hadden te s260 niet op voorraad in het wit. Overigens was de inkoopprijs + btw dermate hoog dat ik hem daar toch niet besteld heb.struik schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:00:
Had em trouwens bij MCDOS besteld ... alleen maakte ik de doos open en er zat geen tas bij.
Terug gegaan bleek op te zijn of zoiets ... krijg em nageleverd.
Krijg je die normaal er los bij of zit die in de doos???
Ben vanmiddag naar Media Markt in Almere geweest omdat ik wist dat hij daar op voorraad was voor 1299. Die jongen die mij hielp vertelde me dat ik er een originele MSI tas bij kon kopen t.w.v. 40 euro voor slechts 20 euro. Nou toen heb ik hem wel even verteld wat ik daarvan vond. Even later bij een andere verkoper kreeg ik te horen dat die tas er gewoon bijhoort.
Maargoed. uiteindelijk toch te duur bij MM. heb ook nog even zitten twijfelen omdat er een bloedmooie Sony vaio voor 1099 euro stond, maar deze was toch iets groter en Sony vertrouw ik niet zo qua accu.
Vanmiddag nog even zitten surfen op internet, kwam ik hem ineens tegen bij alternate op voorraad. een dag ervoor had bijna niemand hem voorradig, maar nu ineens wel weer dus. Meteen besteld voor 1209 euro en met een beetje mazzel heb ik morgen een ubermooie MSI s260white op mijn bureau naast mijn witte iPod 5g.
nou ik heb juist de accu eens helemaal laten leeglopen. cpu staat op 0.950 en heb er 71 min mee behaald. Dit lijkt weinig maar helderheid stond hoog, WLAN maximaal en was bezig met het configureren en testen van website (apache/mysql/php etc). Dit met een S270Serenity schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:46:
Is het misschien niet handig de accutijden van wat standaard situaties te timen?
Verwijderd
Dan hoop ik toch wel dat dit met een 4cell accu was ?Horla schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:31:
[...]
nou ik heb juist de accu eens helemaal laten leeglopen. cpu staat op 0.950 en heb er 71 min mee behaald. Dit lijkt weinig maar helderheid stond hoog, WLAN maximaal en was bezig met het configureren en testen van website (apache/mysql/php etc). Dit met een S270
Dat hoeft er zelfs niet bijgezegd worden dacht ik. Als je met een 8 cells accu maar iets meer dan een uur haalt is er toch echt iets mis met je batterij
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:14:
[...]
Maargoed. uiteindelijk toch te duur bij MM. heb ook nog even zitten twijfelen omdat er een bloedmooie Sony vaio voor 1099 euro stond, maar deze was toch iets groter en Sony vertrouw ik niet zo qua accu.
Welke vaio was dat? de fj1s?
[...]
Welke kleur tas kregen jullie e trouwens bij?
Ik kreeg een witte, waar ik nochtans niks mee doe.
ik kreeg ook de witte, dus de tas zonder flap. Ideale tas als je alleen de s260 mee wilt nemen (meer past er niet in)Mini Poeper schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:21:
Welke kleur tas kregen jullie e trouwens bij?
7400 Wp op het dak
Ik heb de zwarte tas er niet bij gekregen ...
weet iemand hoe ik hier aan kan komen?
ツ
bij mij werd die ook niet geleverd. Ik heb toen gemaild met azerty, zij hebben toen contac met msi gehad en binnen een week had ik de tasstruik schreef op maandag 19 december 2005 @ 08:05:
7400 Wp op het dak
Zit er een beetje ruimte in die zwarte MSI tas???theodouma schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:57:
[...]
bij mij werd die ook niet geleverd. Ik heb toen gemaild met azerty, zij hebben toen contac met msi gehad en binnen een week had ik de tas
Neem aan dat je de laptop, lader, en wat papieren kwijt kunt?
ツ
Verwijderd
Valt onder hun garantie. Ik heb gemaild over mijn problemen, zij vroegen om een aantal gegevens en meldde mij dat zij de laptop op zouden laten door hun koeriers dienst als de gegevens binnen zijn.theodouma schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:24:
[...]
hoe heb je dat geregeld dat msi de laptop bij jou komt ophalen???
Laptop is donderdag 15 dec opgehaald. Vergeten de garantie bon mee te geven, maar deze hoef ik niet terug te sturen omdat de laptop nog geen jaar bestaat, hij dus wel binnen de garantie moet vallen.
Verwijderd
Hoi
Ik heb vrijwel alle posts hier gelezen maar een ding is me nog niet duidelijk geworden, en dat is:
Van welke model gaat de batterij langer mee? Van S260 (centrino machine dus) of van S270 (amd machine dus)...
En welke raden jullie mij aan? S260 of S270 en waarom?
Alvast bedankt...
Ik heb vrijwel alle posts hier gelezen maar een ding is me nog niet duidelijk geworden, en dat is:
Van welke model gaat de batterij langer mee? Van S260 (centrino machine dus) of van S270 (amd machine dus)...
En welke raden jullie mij aan? S260 of S270 en waarom?
Alvast bedankt...
Verwijderd
En nu kost het € 1150 (incl. btw) daar??!! Dat kan toch niet? Wordt het duurder of zo? Nou jaaa...Eastman schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:51:
Ik heb de S270-07SNL besteld bij Azertyvoor 1116,99 euro
Over het algemeen zal de Pentium-M in de S260 iets zuiniger zijn. Maar volgensmij maakt het uiteindelijk niet zo gek veel uit.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:54:
Ik heb vrijwel alle posts hier gelezen maar een ding is me nog niet duidelijk geworden, en dat is: Van welke model gaat de batterij langer mee? Van S260 (centrino machine dus) of van S270 (amd machine dus)...
Dat ligt er toch helemaal aan wat je er mee wilt doenVerwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:54:En welke raden jullie mij aan? S260 of S270 en waarom?
Dus tis maar net wat je eisen zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Serenity op 26-12-2005 16:01 ]
Verwijderd
Als ik mij niet vergis is de bluetooth standaard aanwezig. Bij mij iig wel. (azerty)Serenity schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:24:
[...]
Over het algemeen zal de Pentium-M in de S260 iets zuiniger zijn. Maar volgensmij maakt het uiteindelijk niet zo gek veel uit.
[...]
Dat ligt er toch helemaal aan wat je er mee wilt doenDe S270 is wat meer geschikt voor games, al draaien de nieuwste games er toch niet echt op, of op een lage resolutie. Verder is het 64bits, en kan de Bluetooth ingebouwd worden.
Dus tis maar net wat je eisen zijn.
Een kleine review en wat foto's van Guru op LaptopLogic.com
http://www.laptoplogic.com/forums/showthread.php?t=2242
Tering wat 'n config, dat zal aardig wat gekost hebbenSerenity schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:15:
Een kleine review en wat foto's van Guru op LaptopLogic.com
Jammer genoeg kan ik de foto's niet zien omdat ik geen member ben
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
heb je wel de witte gekregen dan?struik schreef op maandag 19 december 2005 @ 08:05:
Verwijderd
Kunnen we zo ongeveer 3 winkels posten waar S260 (intel centrino) en S270 (amd turion) als "goedkoopste" te krijgen zijn?
Bijvoorbeeld:
Per 20-12-2005
Azerty > MSI Megabook S270-07SNL (zwart) > € 1158,50 incl. btw+verzendkosten
Azerty > MSI Megabook S260-027NL (wit) > € 1178,50 incl. btw+verzendkosten
Takeitnow > MSI Megabook S270B-08SNL (zwart) > € 1168.37 incl. btw+verzendkosten
Central Point > MSI Megabook S270B-08SNL (zwart) > € 1173.65 incl. btw+verzendkosten
etc.
Volgens mij is deze informatie voor ons allemaal wel belangrijk...
Bijvoorbeeld:
Per 20-12-2005
Azerty > MSI Megabook S270-07SNL (zwart) > € 1158,50 incl. btw+verzendkosten
Azerty > MSI Megabook S260-027NL (wit) > € 1178,50 incl. btw+verzendkosten
Takeitnow > MSI Megabook S270B-08SNL (zwart) > € 1168.37 incl. btw+verzendkosten
Central Point > MSI Megabook S270B-08SNL (zwart) > € 1173.65 incl. btw+verzendkosten
etc.
Volgens mij is deze informatie voor ons allemaal wel belangrijk...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 15:20 ]
Verwijderd
Lijk me niet echt handig als je ziet hoeveel mogelijk heden er zijn in configs, of wel dan?
ik denk dat er meer configuraties zijn dan webshops, en aangezien de prijzen nogal veranderen heeft zo'n lijst niet heel veel zin. Azerty is in Nederland vrij goedkoop, en anders is er elders nog een prachige pricewatch waar deze prijzen ook in staan
7400 Wp op het dak
Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak...!
Dat krijg je er van he als je zon beestje hebt, op een gegeven moment valt er niks meer te klagen omdat alles het gewoon doet
Alle nieuwe eigenaren mogen nog wel wat foto's maken natuurlijk
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:03:
ja...Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:14:
[...]
Verwijderd
Tijd voor een review
Ik heb sinds afgelopen maandag de MSI s260-027 wit in bezit. Ik heb geen foto's maar zal wel even mijn ervaringen posten.
15-12 besteld bij Alternate.nl voor 1209 euro. 19-12 thuisbezorgd gekregen onder rembours. Ging allemaal perfect.Doos opengemaakt: geen witte tas aanwezig. Alternate gebeld, wordt nagezonden.
App. aansluiten, aanzetten en genieten van beeldkwaliteit.... MAAR: 1 dode pixel. Ik balen als een gek.
maar goed, toch verder spelen. XP Pro installeren. draait als een zonnetje.
Mee naar school. Accu doet redelijk. Beetje nieuwe accu moet misschien nog beter worden, maar zat bij standaard typwerk tijdens college op 2,5uur met WLAN aan en brightness op laag.
Lekker lichte laptop, ziet er enorm classy uit.
Ff wat minpuntjes:
-accuduur blijft aan de magere kant
-dode pixel (zijn daar garanties voor bij MSI?)
-Logo MSI op bovenkant laat binnen een week los (sticker)
-Maakt veel lawaai (ventilatie) bij normaal gebruik, zelfs bij weinig gebruik. Ik vind lawaai echt onacceptabel hoog. Hiervoor IBM T30 1Gb intern, P4, heel stil....
-Toetsenbord moet wennen.... knoppen moeten hard worden ingedrukt!
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mede s260 gebruikers over deze minpunten.
Voor de rest een superding! Ook games draaien op 1024x768 detail middel prima! Bijv. NFS2
Ik heb sinds afgelopen maandag de MSI s260-027 wit in bezit. Ik heb geen foto's maar zal wel even mijn ervaringen posten.
15-12 besteld bij Alternate.nl voor 1209 euro. 19-12 thuisbezorgd gekregen onder rembours. Ging allemaal perfect.Doos opengemaakt: geen witte tas aanwezig. Alternate gebeld, wordt nagezonden.
App. aansluiten, aanzetten en genieten van beeldkwaliteit.... MAAR: 1 dode pixel. Ik balen als een gek.
maar goed, toch verder spelen. XP Pro installeren. draait als een zonnetje.
Mee naar school. Accu doet redelijk. Beetje nieuwe accu moet misschien nog beter worden, maar zat bij standaard typwerk tijdens college op 2,5uur met WLAN aan en brightness op laag.
Lekker lichte laptop, ziet er enorm classy uit.
Ff wat minpuntjes:
-accuduur blijft aan de magere kant
-dode pixel (zijn daar garanties voor bij MSI?)
-Logo MSI op bovenkant laat binnen een week los (sticker)
-Maakt veel lawaai (ventilatie) bij normaal gebruik, zelfs bij weinig gebruik. Ik vind lawaai echt onacceptabel hoog. Hiervoor IBM T30 1Gb intern, P4, heel stil....
-Toetsenbord moet wennen.... knoppen moeten hard worden ingedrukt!
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mede s260 gebruikers over deze minpunten.
Voor de rest een superding! Ook games draaien op 1024x768 detail middel prima! Bijv. NFS2
Bekijk dit topic eens: Centrino ondervolt topic!Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:49:
Nog ff vraagje over accuprestaties. Hoe kan ik bijv. processor snelheid reduceren en andere performance reduceren als ik op accu werk zodat deze langer meegaat.
heeft iemand nou een s2x0 ook zonder een dead pixel, want lees zo het forum door, en zie dat bijna iedereen wel ergens op het scherm een dead pixel heeft.
lijkt mij vrij irritant, zeker als ie ook nog ergens in het midden zit..
wat zijn de regels mbt dead pixels? wanneer mag je een omruil eisen en wanneer niet?
lijkt mij vrij irritant, zeker als ie ook nog ergens in het midden zit..
wat zijn de regels mbt dead pixels? wanneer mag je een omruil eisen en wanneer niet?
Ik heb de S260 (wit, upgrade naar 1GB RAM) nu ongeveer twee weken:
- De witte tas en bijgeleverde muis heb ik in de doos gedaan en die doos op zolder gegooid; ik heb een sleef voor de iBook waar lappie precies in past en als muis gebruik ik een Logitech V200 (zwart)
- Ik heb géén een dode pixel.
- Accuduur vindt ik ook redelijk, dus niet uitmuntend.
- Lekker licht apparaatje en scherp scherm (geen last meer van m'n ogen)
- Letters aan buitenzijde laten idd los, deze he ik maar in geheel verwijderd.
- Mijn laptop is lekker stil moet ik zeggen, op de DVD na.
Een klasgenoot (tevens projectgenoot) heeft ook een nieuwe laptop, een Toschiba Satellite met een Celeron processor. Dat ding blaast continu warme lucht, gewoon vervelend om naast te zitten aan zijn linkerzijde; op een gegevenmoment heb je warme muishand. Een andere jongen in m'n projectgroep heeft een noname laptop met een Pentium 4 erin, deze voert ook meer warmere lucht af dan de mijne maar niet zo erg als die Toshiba met Celeron.
Hoe kan dit? Terwijl ik soms meer applicaties open heb staan dan zij.
- De witte tas en bijgeleverde muis heb ik in de doos gedaan en die doos op zolder gegooid; ik heb een sleef voor de iBook waar lappie precies in past en als muis gebruik ik een Logitech V200 (zwart)
Een klasgenoot (tevens projectgenoot) heeft ook een nieuwe laptop, een Toschiba Satellite met een Celeron processor. Dat ding blaast continu warme lucht, gewoon vervelend om naast te zitten aan zijn linkerzijde; op een gegevenmoment heb je warme muishand. Een andere jongen in m'n projectgroep heeft een noname laptop met een Pentium 4 erin, deze voert ook meer warmere lucht af dan de mijne maar niet zo erg als die Toshiba met Celeron.
pentium 4 verbruikt heel veel energie (60 watt is normaal)Mini Poeper schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:43:
celeron-M verbuikt altijd 30 watt
pentium-m klokt zichzelf terug waardoor hij 7-30 watt gebruikt
s260 heeft verder ook geen grafische kaart die ook voor de nodie warmte zorgt, het grafische gedeelte zit in de chipset ingebakken.
meer watt is meer warmte is meer warmteafvoer. simpel
7400 Wp op het dak
Dalma schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:48:
Soortgelijke policies worden door vrijwel alle fabrikanten gehanteerd.google.nl/search?q=msi+dead+pixels => http://msicomputer.co.uk/support.aspx
MSI Notebook Pixel Defect Policy
Bright dot: greater than 4 pixels for XGA, SXGA, SXGA+
Dark dot: greater than 5 pixels for XGA, greater than 8 pixels for SXGA, SXGA+
Total: greater than 7 pixels for XGA, greater than 10 for SXGA, SXGA+
XGA = 1024 x 768
SXGA = 1280 x 1024
SXGA+ = 1400 x 1050
WXGA = 1280x800
*WXGA could refer to SXGA
Als je 't risico niet wilt nemen kun je vrijwel altijd pixelgarantie erbij kopen. Dan wordt er voor de verkoop gecheckt of er geen dode pixels zijn en geldt die garantie vaak nog een paar dagen of een week na aankoop. Als er in het begin geen dode pixels zijn, komen die meestal ook niet meer dus die week is wel voldoende zekerheid. Bij ALB in Duitsland kost pixelgrantie van 6 maanden ongeveer € 35,-
Goed nieuws! Er is een nieuwe BIOS uitgekomen voor de S270/10131 die mogelijk de WSOD-problemen2 met de snellere Turions oplost.
BIOS 4.2
1.Only supporting ATI RS480 chipset.
2.Fixed bug that DMI Table issue
3.Fix Bug that the Power< 50%, system hangs up problem
4.Update USB Function
____
1. De barebone dus, geleverd in Duitsland
2. Op Laptop Logic noemen ze 't maar White Screen Of Death
BIOS 4.2
1.Only supporting ATI RS480 chipset.
2.Fixed bug that DMI Table issue
3.Fix Bug that the Power< 50%, system hangs up problem
4.Update USB Function
____
1. De barebone dus, geleverd in Duitsland
2. Op Laptop Logic noemen ze 't maar White Screen Of Death
Is de barebone een lege laptop? waar dus alleen het moederbord enzo inzit? zoja waar is deze barebone te krijgen en wat krijg je?
ik kan het namelijk niet echt duidelijk vinden en het lijkt me leuk om het zelf te bouwen
ik kan het namelijk niet echt duidelijk vinden en het lijkt me leuk om het zelf te bouwen
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Jep, zie bijvoorbeeld deze review, de specificaties op de MSI site en de Installation guide (pdf).
Bij ALB of Nutrius leveren ze ook vast wel alleen de barebone.
Bij ALB of Nutrius leveren ze ook vast wel alleen de barebone.
Verwijderd
Vorige week vrijdag de msi 270 besteld bij ALB-computers gisteren ontvangen.
Specs:
MT-32 1800 Mhz - 512 MB 60 GB 5400rpm, bluetooth+wlan, dvd+-r writer.
Na overleg via de email is er een qwerty toetsenbord voor dezelfde prijs als een gewoon toetsenbord ingezet. Laptop is getest op 3d mark 2001 door hun. Er zitten geen dode pixels op het scherm.
Ik had gekozen voor pick-up garantie. Er zit netjes een mapje bij met de rekening, algemene voorwaarden en mogelijkheid om RMA te sturen.
Wanneer je iets bij ALB wil bestellen kun je beter een email sturen dan direct te bestellen via de website. Op deze manier kreeg ik nog een extra korting.
Er is geen bevestiging geweest van betaling, verzending door ALB maar had de laptop ook niet zo snel thuis verwacht.
Specs:
MT-32 1800 Mhz - 512 MB 60 GB 5400rpm, bluetooth+wlan, dvd+-r writer.
Na overleg via de email is er een qwerty toetsenbord voor dezelfde prijs als een gewoon toetsenbord ingezet. Laptop is getest op 3d mark 2001 door hun. Er zitten geen dode pixels op het scherm.
Ik had gekozen voor pick-up garantie. Er zit netjes een mapje bij met de rekening, algemene voorwaarden en mogelijkheid om RMA te sturen.
Wanneer je iets bij ALB wil bestellen kun je beter een email sturen dan direct te bestellen via de website. Op deze manier kreeg ik nog een extra korting.
Er is geen bevestiging geweest van betaling, verzending door ALB maar had de laptop ook niet zo snel thuis verwacht.
Verwijderd
Dus je hebt gewoon een Nederlands toetsenbord ? Niet een UK ? Want tegen mij zeide ze dat dat niet kon???Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:28:
Na overleg via de email is er een qwerty toetsenbord voor dezelfde prijs als een gewoon toetsenbord ingezet.
US layout (wat we standaard in Nederland hebben) kunnen ze gewoon inbouwen. Heb het 2x nagevraagd omdat ik van jou al las dat het niet kon. Maar ze bevestigden het twee keer. Zie ook mijn offertes van een maand terug, [rml]Serenity in "[ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (d..."[/rml].
Maargoed, die lui krijgen ineens bakken mails van Nederlandse gebruikers die allemaal vragen om een 1000+ notebook.. Dan zou ik ook wel wat qwerty-toetsenbordjes inkopen
Maargoed, die lui krijgen ineens bakken mails van Nederlandse gebruikers die allemaal vragen om een 1000+ notebook.. Dan zou ik ook wel wat qwerty-toetsenbordjes inkopen
[ Voor 24% gewijzigd door Serenity op 25-12-2005 13:47 ]
thanks..was idd van plan bij alb te bestellen. voor 35 euro zal ik het zeker niet nalaten om die extra zekerheid te krijgen..Serenity schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:48:
[...]
[...]
Soortgelijke policies worden door vrijwel alle fabrikanten gehanteerd.
Als je 't risico niet wilt nemen kun je vrijwel altijd pixelgarantie erbij kopen. Dan wordt er voor de verkoop gecheckt of er geen dode pixels zijn en geldt die garantie vaak nog een paar dagen of een week na aankoop. Als er in het begin geen dode pixels zijn, komen die meestal ook niet meer dus die week is wel voldoende zekerheid. Bij ALB in Duitsland kost pixelgrantie van 6 maanden ongeveer € 35,-
zit te denken aan de volgende setup:
centrino 2ghz, met 2gb geheugen, 80gb 5400rpm, wlan + bluetooth, alle extra's wat betreft garantie, geen software
komt ongeveer uit op 1550 euro ..
Leuke config
Btw, de laatste keer dat ik checkte was Bluetooth in de S260 (1012 barebone) bij ALB alleen mogelijk in de witte uitvoering. Misschien dat het inmiddels veranderd is.
Ohja, en als je het er nog niet bij had staan zou ik er ook die 24 maanden pickup & return garantie bijkopen voor € 35,- (zie offerte). Zeer mooie service voor die prijs.
Ohja, en als je het er nog niet bij had staan zou ik er ook die 24 maanden pickup & return garantie bijkopen voor € 35,- (zie offerte). Zeer mooie service voor die prijs.
[ Voor 35% gewijzigd door Serenity op 23-12-2005 22:22 ]
Verwijderd
Denk dat ik toch maar contact met MSI opneem over het geluidsniveau, want mijn ventilator, aan de rechterkant van de laptop blaast continu warme lucht, ook als ik nix te doen heb. tevens veroorzaakt dit het hoge geluidsniveau dus!Mini Poeper schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:43:
Ik heb de S260 (wit, upgrade naar 1GB RAM) nu ongeveer twee weken:
Blaast hij bij jou ook continu?
Nope, alleen wanneer 'ie het wat drukker krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:49:
[...]
Denk dat ik toch maar contact met MSI opneem over het geluidsniveau, want mijn ventilator, aan de rechterkant van de laptop blaast continu warme lucht, ook als ik nix te doen heb. tevens veroorzaakt dit het hoge geluidsniveau dus!
Blaast hij bij jou ook continu?
Ik neem aan van wel, maar in de MSI zit standaard een 4200rpm HDD.Dagg schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:57:
Kun je er ook een HDD van 7200 toeren in laten zetten ipv 5400? zou voor mij wel handig zijn denk..
Ik heb een 7200rpm HDD ook overwogen, maar vind de prijs/snelheid-verhouding nog te laag, dus wacht nog een tijdje en dan bouw ik deze er ook in.
uit mijn S270 komt aan de rechterkant ook continu lucht uit, maar het komt er eigenlijk zo zacht uit dat ik er geen last van heb.
Verwijderd
Hoi ik heb ook interesse in zon MSI notebook (denk de S270b). Nu heb ik een paar vraagjes:
Als ik deze bij ALB computer samenstel met bijvoorbeeld een 5400rpm harde schijf. Wordt hij dan niet te warm? Of heeft iemand daar negatieve ervaringen mee?
Tevens heb ik nog een oude kapotte acer notebook. Kan ik daar de DVD brander uithalen en dan in de msi bouwen zonder problemen? En zonder dat garantie vervalt.
Bij ALB kun je ook gewoon een qwerty keyboard krijgen heb ik hier gelezen, maar kan het niet aanvinken.. Moet je hun gewoon mailen dat jij qwerty wilt en die notebook met alle onderdelen, en krijg je dan een offerte ofzo? Hoe moet ik het 'normale keyboard' noemen? Qwerty? Of NL/US keyboard?
Bedankt
Als ik deze bij ALB computer samenstel met bijvoorbeeld een 5400rpm harde schijf. Wordt hij dan niet te warm? Of heeft iemand daar negatieve ervaringen mee?
Tevens heb ik nog een oude kapotte acer notebook. Kan ik daar de DVD brander uithalen en dan in de msi bouwen zonder problemen? En zonder dat garantie vervalt.
Bij ALB kun je ook gewoon een qwerty keyboard krijgen heb ik hier gelezen, maar kan het niet aanvinken.. Moet je hun gewoon mailen dat jij qwerty wilt en die notebook met alle onderdelen, en krijg je dan een offerte ofzo? Hoe moet ik het 'normale keyboard' noemen? Qwerty? Of NL/US keyboard?
Bedankt
Nog nooit problemen over gehoord met een 5400rpm schijf. Op LaptopLogic.com zijn ook erg veel mensen met een 5400rpm uitvoering. Levert geen problemen op.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:51:
Hoi ik heb ook interesse in zon MSI notebook (denk de S270b). Nu heb ik een paar vraagjes:
Je kan bij ALB precies aangeven wat je erin wilt hebben. Dus ze kunnen een DVD brander weglaten. Volgensmij kun je gewoon dingen inbouwen. Anders moet je even de voorwaarden checken op de site of ze een mail sturen over de garantie. Gelijk duidelijkheidVerwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:51:
Het is sowieso beter om ze te mailen. Kun je gelijk de prijs nog naar iets leuks afronden, en kunnen ze meteen al je vragen beantwoorden. Qwerty toetsenbord wordt daar aangeduid met US.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:51:
Zie bijvoorbeeld mijn offertes van een maand terug als voorbeeld: S260 en voor de S270.
toch moet ik zeggen dat ik met mijn S270 met de wireless Inprocomm IPN2220 niet zo'n super wireless verbinding heb als met mijn HP Pavilion.
Heb mijn Ap boven staan en heb deze naar beneden moeten verplaatsen omdat ik anders niet boven de 5mb kwam, twerwijl dit met mijn HP wel anders was...
Is dit een slecht merk qua kaart of ligt dit aan mijn s270
sta op het punt om de Intel wireless kaart uit mijn HP te trekken en die in de S270 te drukken.
Heb mijn Ap boven staan en heb deze naar beneden moeten verplaatsen omdat ik anders niet boven de 5mb kwam, twerwijl dit met mijn HP wel anders was...
Is dit een slecht merk qua kaart of ligt dit aan mijn s270
sta op het punt om de Intel wireless kaart uit mijn HP te trekken en die in de S270 te drukken.
ツ
Verwijderd
Voor mensen met een luide s260: er is een Bios update waardoor de fan pas bij hogere temperatuur gaat blazen. Eerder op het forum staat een link naar een duits forum met deze BIOS versie.
Verwijderd
Let op dit is geen BIOS update maar een firmware patch.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:13:
Voor mensen met een luide s260: er is een Bios update waardoor de fan pas bij hogere temperatuur gaat blazen. Eerder op het forum staat een link naar een duits forum met deze BIOS versie.
Ik heb hem geprobeerd en vond het helemaal niets.
fan gaat na de patch zenuwachtig van hoog toeren naar laag toeren om de 5 sec
om helemaal gek van te worden....
voor mij liever een constante laag toeren welke niet echt irri is.
na lang zoeken heb ik gelukkig de orginele firmware weer gevonden en terug gezet.
Deze kan wel dicht. De laatste replies staan nu in deel 3 welke eigenlijk ook al te vol is
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dit topic is gesloten.