[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.707 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Adapter is ook lekker klein dus!!!
Morgen aan eind van de dag kan ik de mijne ophalen! Nu mijn foon nog... :|

Vandaag trouwens een mail gestuurd naar MSI (Mystar):
Geachte,

Ik stuur deze mail maar nogmaals, omdat ik hierop nog steeds geen antwoord van u heb; ik zit met de volgende vraag:
Ik heb dan weliswaar een MSI Megabook S260 besteld, maar wat zijn dan de verschillen tussen een Cybermaxx / Medion (van bijv. de Trekpleister / Aldi) en de MSI Megabook S250? Behalve dat deze een zilveren kleurige behuizing heeft; is deze verder identiek of zitten er toch verschillen van binnen, van buiten of in de gebruikte materialen?

Anders gezegd: waarom zou ik voor een (duurdere) MSI gaan i.p.v. Cybermaxx of Medion?
Uiteindelijk ben ik dan wel voor MSI gegaan.

M. vr. gr.
Antwoord van Mystar MSI Support:
Geachte heer,

Ontrent producten van andere merken kunnen wij u geen ondersteuning of informatie bieden.
Het S250 notebook is een budget (niet centrino) systeem gebaseerd op een SIS chipset in combinatie met een Celeron processor. Hierdoor is de werkduur op accu toch beduidend minder dan van zijn Centrino opvolger de S260. Qua formaat zijn ze overigens identiek.

Met vriendelijke groet,

Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

Mini Poeper schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:54:
[...]
die adapter is zeker klein. Bij mij op me opleiding zitten we vaak met meerder trafo's bij een stekkerdoos, en daar valt op dat de trafo van de s260 best wel klein is. En hij heeft een lampje, hebben ook niet alle trafos.

wat voor s2x0 kan je morgen ophalen?? En waar (en voor hoevel?))

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met ALB computer en het bestellen van een s260 daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Eastman schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:02:
[...]

Heeft iemand enig idee waarom de s270, zoveel goedkoper is bij Azerty dan bij de concurrentie? Zijn de prijzen van de leveranciers gedaald of..
Kijk je niet naar de versie met een sempron erin? S270 zegt alleen iets over het omhulsel.. niet zoveel over de inhoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Mini Poeper schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:54:

Vandaag trouwens een mail gestuurd naar MSI (Mystar):

[...]

Antwoord van Mystar MSI Support:

[...]
Sorry hoor, maar waarom zou MSI daar serieus op antwoorden 8)7 Ze produceren in hun fabriek ook gewoon onder de Medion-vlag de Cybermaxx modellen voor Medion, daar heeft hun klantenservice verder niets mee te maken. En ik wil niet weten hoe vaak ze dit soort e-mails al hebben gehad :+

[ Voor 5% gewijzigd door Robino op 06-12-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
theodouma schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:51:
[...]

die adapter is zeker klein. Bij mij op me opleiding zitten we vaak met meerder trafo's bij een stekkerdoos, en daar valt op dat de trafo van de s260 best wel klein is. En hij heeft een lampje, hebben ook niet alle trafos.

wat voor s2x0 kan je morgen ophalen?? En waar (en voor hoevel?))
Heej, jij bent diegene die mij op de MSI wees in de 'Topaz 9600 topic'!
Nou, het is een witte S260 geworden met 2x 512MB geheugen, een Logitech V200 draadloos notebook muis (in 't zwart met zilver) en vandaag heb ik zo'n sleeve gehaald voor de Ibook.

Afbeeldingslocatie: http://www.valcenter.ch/images/grandes/log_v200noir.jpg
Ghe ghe, voor 't contrast: spierwitte notebook en pikzwarte mouse. }:O

[ Voor 21% gewijzigd door Mini Poeper op 06-12-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik heb de knoop doorgehakt... aangezien boekjaar 2005 bijna voorbij is en de bestelling 2 weken duurt, had ik niet veel tijd mee om te twijfelen...

Ik heb de S270-07SNL besteld bij Azerty :) voor 1116,99 euro :)

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Ik zit met hetzelfde dillemma, maar ik ga hoogstwaarschijnlijk toch voor nutrius.de, vanwege de harde schijf (5400rpm ipv 4200 bij azerty) en ik weet niet wat voor accu er bij azerty bij geleverd wordt, maar bij nutrius krijg je er een 8 cells bij.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

The Stimp! schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:54:
[...]

Die heb ik hier al eerder gepost. (op 25 oktober). ;) Ik wil er nog wel meer maken als je hier niet genoeg van krijgt. :9~ 8)7
Dankje, had k overheen gekeken. Ik kom ook pas net in dit topicje kijken door 'n linkje.

Ja meeeer --> vooral van opengeklapte laptop in z'n geheel, toetsenbord en scherm wat aan staat :9~

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
CLB schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:11:
Ja meeeer --> vooral van opengeklapte laptop in z'n geheel, toetsenbord en scherm wat aan staat :9~
Google Images ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:04:
Ik zit met hetzelfde dillemma, maar ik ga hoogstwaarschijnlijk toch voor nutrius.de, vanwege de harde schijf (5400rpm ipv 4200 bij azerty) en ik weet niet wat voor accu er bij azerty bij geleverd wordt, maar bij nutrius krijg je er een 8 cells bij.
Je krijgt er een 8 cell accu bij....

Maar nutrius is duits toch? Ik heb geen idee hoe dat zit met belastingen enzo...

En een 5400 rpm hdd zuipt denk ik weer meer stroom dan een 4200 rpm. en ik ga er toch niet zoveel zware aplicaties op draaien...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:31:
[...]

Let op!!!!! de SIM2000 van Cybermaxx heeft géén schakelaartje om geheugen processor om te zetten van 400 naar 533 mHz. De S250 van MSI wel!! (naast koelblok!) Althans volgens de gegevens van MSI. Daarom heb ik in de SIM2000 een 400 mHz M 725. Ik weet niet of de 533-ers het doen. Lijkt mij onwaarschijnlijk.

BIOS van SIM2000 herkent hem gewoon (Ik heb BIOS van 25-04-2005) BIOS van S250 ook. Merkwaardig is dat processor wel met naam en toenaam herkend wordt maar op 600 mHz gezet wordt en niet op maximum ook niet in lichtnetstand. Bij mijn M 725 1600 mHz. NHC (Notebook Hardware Control) regelt dat verder wel prima.
BB: kun je me vertellen hoe koel -ie draait op 600mhz?

Ik zou ook graag een benchmark vergeljiken (mobilemark?) van je 725 op 600 en op 1600, om te vergeljiken met mijn celeron nu. Voorkeur voor een benchmark programma? bereid het te draaien?

Tweakers blijven twijfelaars:
Ik twijfel tussen een M725 en een Ultra Low Voltage M723 (1 ghz). Hangt af van hoe koel de M725 kan, hoe snel -ie nog is op 600 mhz, en wat me een M723 gaat kosten (nog nergens prijzen gevonden!) en hoe koel dat draait (is een ULV bijvoorbeeld nog te undervolten?). Het gebruikt wel veel minder energie: 5w versus 21w voor 725. MAar als 723 te duur wodt kan ik net zo goed een s20 mobo kopen: want daar is de fan ook af te stellen. enz. enz. enz. ;-)

Ik heb 1 en ander gelezen over processors. Kortweg: Celeron doet geen speedstep, en is dus geen Pentium M. Had ik dat maar van te voren gelezne, had ik geweten dat de s250 / cybermaxx dus kort met baterijen doet, en warmer en luidruchtiger is dan de s260. Bovendien hebben de meeste Pentium M's veel meer level 2 cache. Dus veel sneller ook om die reden.

Binnen Pentium M heb je (nu) twee generaties: Banian (oud) en Dothan (nieuw). Dothan is een verbetering van Banian, niet een helemaal nieuwe architectuur, maar gaat wel beter om met energie, warmte en snelheid.

Dus voor koel en goed moet je een Dothan Pentium M hebben. Een goed verhaal hierover met alle types en prestaties vergeleken vindt je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmm weet niet of een 5400 meer stroom zuipt, het heeft wel zo z'n invloed op de prestaties denk ik... iemand daar meer info over?

Die 8 cells accu vind ik wel belangrijk, begin nu wel te twijfelen op zich..

Wat belastingen betreft maakt het niet uit, binnen Europa is er vrij verkeer van goederen voorzover ik weet.. dus de btw zit erin duitsland al in.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:41:
Hmm weet niet of een 5400 meer stroom zuipt, het heeft wel zo z'n invloed op de prestaties denk ik... iemand daar meer info over?

Die 8 cells accu vind ik wel belangrijk, begin nu wel te twijfelen op zich..

Wat belastingen betreft maakt het niet uit, binnen Europa is er vrij verkeer van goederen voorzover ik weet.. dus de btw zit erin duitsland al in.
Meer in de zin van btw terug gave... Nu ik hem in nederland bestel, kan ik btw terug vorderen omdat ik het koop via een bedrijf... maar zodra ik iets in duitsland koop weet ik niet meer of dat kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
http://www.laptoplogic.com/resources/detail.php?id=16

Dus koop wat je je kan veroorloven (ik ben blij met mijn 7200 rpm, rechtsvoor wordt de onderkant wel warm, maar de bovenkant valt er mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:01:
http://www.laptoplogic.com/resources/detail.php?id=16

Dus koop wat je je kan veroorloven (ik ben blij met mijn 7200 rpm, rechtsvoor wordt de onderkant wel warm, maar de bovenkant valt er mee.)
Oke dat is duidelijk.... maar helaas is het bij azerty niet mogelijk om te kiezen voor een andere schijf..

Als ik ooit te kort kom kwa snelheid zet ik er wel een nieuwe schijf in en gebruik ik de gene die er in zit wel als externe schijf met een hoesje er om heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Eastman schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:35:
[...]

En een 5400 rpm hdd zuipt denk ik weer meer stroom dan een 4200 rpm. en ik ga er toch niet zoveel zware aplicaties op draaien...
volgens mij valt dat energieverbruik wel mee. Op laptoplogic staat o.a.deze grafiek waarin duidelijk wordt dat een snelle hd de accutijd niet echt beïnvloed
Afbeeldingslocatie: http://www.laptoplogic.com/data/resources/images/16/batterymark.gif

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Daarnaast is het verschil tussen 4200 en 5400 aanzienlijk groter dan 5400 en 7200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Maakt het nou echt zoveel uit hoeveel rpm je harde schijf van je laptopje heeft?

Qua desktop kan je nog zeggen: Ja echt keihard gamen en daarom wil ik 'n Raptor 10.000 rpm-schijfje

maar bij 'n laptop met 1 gb werkgeheugen, 60 gb harde schijfje ben ik benieuwd?

Als je bv. uhm Sof II wil spelen bedoel k dan, laad 't spel dan echt seconden langzamer met 'n 4200 rpm schijfje dan met 'n 7200? Ik bedoel er zit heus wel verschil in, maar met 'n een 4200 hoef je toch niet opeens 10 minuten te wachten voordat je in de game zit?

Sorry, dat het wel 'n beetje offtopic is en niet specifiek over 'n MSI'tje gaat

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een cybermaxx sim 2000. Ik zou graag willen weten wat voor hardware je kan upgraden. Want ik kom er niet helemaal uit wat voor type's/versies er in zitten.

Ik zou graag meer willen weten over:
- Soort geheugen dat erin kan.
- Soort processors die erin kunnen.
- Soort hardeschijven die erin kunnen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmm achteraf andere schijf inbouwen en de al ingebouwde gebruiken voor een extern ding is idd ook een optie natuurlijk... dillemma dillemma... Hoe zit het dan met de geheugenreepjes bij azerty, is het 2x256 of 1x512? 1x512 (iig bij nutrius) is wel handig als je er nog wat bij wil prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Chiron schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:13:
Hmm achteraf andere schijf inbouwen en de al ingebouwde gebruiken voor een extern ding is idd ook een optie natuurlijk... dillemma dillemma... Hoe zit het dan met de geheugenreepjes bij azerty, is het 2x256 of 1x512? 1x512 (iig bij nutrius) is wel handig als je er nog wat bij wil prikken
2x 256MB, dit i.v.m. dual channel.
Dus wil je upgraden dan is 2x 512MB ten zeerste aan te raden, i.p.v. 1x 256MB + 1x 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Okay.. dat maakt de zaken wel duidelijker.. wordt het toch nutrius :) die leveren nl. 1x 512, en ben van plan om er meteen 512 bij te prikken, is goedkoper dan er daar meteen standaard 1024 in te laten zetten voorzover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Chiron schreef op woensdag 07 december 2005 @ 02:20:
Okay.. dat maakt de zaken wel duidelijker.. wordt het toch nutrius :) die leveren nl. 1x 512, en ben van plan om er meteen 512 bij te prikken, is goedkoper dan er daar meteen standaard 1024 in te laten zetten voorzover ik kan zien
Vreemd, MSI levert (neem ik aan) de laptop af met 2x 256MB, anders zou dit betekenen voor de mensen die bij Nutrius het product kopen en het bij 512MB laten niet een optimaal werkende laptop hebben; want 2x 256MB is beter.

[ Voor 44% gewijzigd door Mini Poeper op 07-12-2005 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Vandaag mijn laptopje ophalen! _/-\o_
Nu lag ik gisteren voor het slapen gaan nog iets te bedenken, dus een vraag aan de diegene die al reeds een S260 hebben: was er al reeds Windows en de rest erop geïnstalleerd? Zo ja, heeft men toen de schijf in twee partities gedeeld?

Ik wil namelijk de schijf in twee parties: 20Gb c: en 40Gb d: of (30% / 70%) Ik maak er ook geen probleem van als het reeds gedaan is in 50% / 50%.
Want als dat niet zo is kan ik eerst dit nog gaan doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Heb sinds 2 weken een nieuwe notebook 15,1 widescreen.
Nu is er een collega op gaan staan en het hele ding is aan stront.en ligt ter reparatie bij compaq.

Daarvoor was ik aan het kijken voor een S270 en nu mijn nieuwe kapot is kijk ik toch weer naar de s270 ... heb alleen een paar vragen:

Die Athlon 64 bit processor 1.6 ... is die in de toekomst op te waarderen????
Als je de s260 met centrino neemt kun je zelf bijv over een tijd de processor opwaarderen... maar hoe ziet de toekomst eruit voor de Athlon????

En zit er op het toetstenbord een knopje voor snel de wifi aan/uit te schakelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Mini Poeper schreef op woensdag 07 december 2005 @ 07:52:
[...]

Vreemd, MSI levert (neem ik aan) de laptop af met 2x 256MB, anders zou dit betekenen voor de mensen die bij Nutrius het product kopen en het bij 512MB laten niet een optimaal werkende laptop hebben; want 2x 256MB is beter.
Het lijkt wel of nutrius, barebones koopt en die zelf vult met hardware, net als alb...Dan bepalen ze natuurlijk zelf wat er ze in doen...

Azerty verkoopt gewoon standaard MSI S270-07SNL notebook..

BTW: hoe zit het met de recovery schijf en dergelijken? krijg je een windows cd-tje en een cd-tje met alle drivers... of is het een recovery cd? Want stel, als je er een nieuwe HDD in zet... Hoe werkt dat dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Eastman op 07-12-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 13-09 14:36
struik schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:45:
Nu is er een collega op gaan staan en het hele ding is aan stront.en ligt ter reparatie bij compaq.

Daarvoor was ik aan het kijken voor een S270 en nu mijn nieuwe kapot is kijk ik toch weer naar de s270 ... heb alleen een paar vragen:

Als je de s260 met centrino neemt kun je zelf bijv over een tijd de processor opwaarderen... maar hoe ziet de toekomst eruit voor de Athlon????

En zit er op het toetstenbord een knopje voor snel de wifi aan/uit te schakelen???
Knopje zit direct naast de power-on boven het toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

mijn s260 van azerty bevat trouwens één reepje van 512 MB (twinmos)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:17:
Ik heb zelf een cybermaxx sim 2000. Ik zou graag willen weten wat voor hardware je kan upgraden. Want ik kom er niet helemaal uit wat voor type's/versies er in zitten.

Ik zou graag meer willen weten over:
- Soort geheugen dat erin kan.
- Soort processors die erin kunnen.
- Soort hardeschijven die erin kunnen.

Alvast bedankt!
geheugen is DDR2700 (max 2 GB)
cpu is celeron-m en pentium-m
alle 2.5" ATA schijven kunnen erin
Mini Poeper schreef op woensdag 07 december 2005 @ 07:59:
Vandaag mijn laptopje ophalen! _/-\o_
Nu lag ik gisteren voor het slapen gaan nog iets te bedenken, dus een vraag aan de diegene die al reeds een S260 hebben: was er al reeds Windows en de rest erop geïnstalleerd? Zo ja, heeft men toen de schijf in twee partities gedeeld?
er zijn geen partitiies aangemaakt. Windows is wel geïnstalleerd

de 1.6 Ghz turion is wel op te vervangen mocht je dat nodig vinden.Die 1.6 GHz staat niet gelijk aan een intel van 1.6 GHz maar eerder aan het dubbele (dus 3 GHz).
Op de s2x0 zit een knopje boven het tobo om de wifi aan/uit te schakelen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje theodouma voor je antwoorden! Maar kunnen alle Pentium M processoren erin?
Want ik vind mijn celeron M 1.3 toch te weinig en ik las dat iemand anders er een Pentium M 1.6 in heeft gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hebben jullie 'n vloer van laptops dan ofzo, dattie erop stond...

Waar hebben jullie je laptop besteld!?
Er zijn 'n paar winkels die een WITTE MSI afleveren namelijk,
maar wat is jullie mening over de verschillende winkels (mag ook in Duitsland zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:16:
dankje theodouma voor je antwoorden! Maar kunnen alle Pentium M processoren erin?
Want ik vind mijn celeron M 1.3 toch te weinig en ik las dat iemand anders er een Pentium M 1.6 in heeft gestopt.
allemaal gaat niet pasen denk ik, daarvoor is de laptop te klein. ééntje moet wel passen :P

alle types celeron-m en pentium-m processoren moeten gewoon passen (de lv en ulv versie weet ik niet). Als ik jou was zal ik wel gaan kijken voor een versie met een fsb van 400 mhz omdat je de fsb niet op 533 kan zetten op een cybermaxx/medion

dus een pentium-m of celeron-m op 400 MHz fsb en geen (u)lv versie..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen de mensen met de S270 wat vertellen over hun ervaring met de wireless verbinding?

Ik ben er niet echt over te spreken... Ik ging gister tussen de laptop en router staan en de verbinding viel gewoon weg. Ook hier op de stage vind ik maar 1 draadloze verbinding, terwijl een andere stagiair er met zijn acer 2 vindt.

Misschien dat er nog wat aan de instellingen te veranderen valt, maar dit zou ik nog even op moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:03:
Kunnen de mensen met de S270 wat vertellen over hun ervaring met de wireless verbinding?

Ik ben er niet echt over te spreken... Ik ging gister tussen de laptop en router staan en de verbinding viel gewoon weg. Ook hier op de stage vind ik maar 1 draadloze verbinding, terwijl een andere stagiair er met zijn acer 2 vindt.

Misschien dat er nog wat aan de instellingen te veranderen valt, maar dit zou ik nog even op moet zoeken.
das niet goed ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Is het bij jou s270 anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
heb zelf geen s270 ....
Maar weet van een kennis die zijn AP op zolder heeft staan hij gewoon in en rond het huis kan lopen mijn zijn S270.

Laat staan dat er mensen langslopen en dikke muren tussen zitten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
struik schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:23:
heb zelf geen s270 ....
Maar weet van een kennis die zijn AP op zolder heeft staan hij gewoon in en rond het huis kan lopen mijn zijn S270.

Laat staan dat er mensen langslopen en dikke muren tussen zitten ...
oke dan heb ik nog hoop met me bestelde S270..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar MSI gemaild, even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
ik wil zelf ook een S270 zwart bestellen maar had een mailtje gestuurd naar mcdos.nl waar ze em op voorraad hadden met de volgende vragen:

Hoeveel RPM is de 80GB schijf?
Is touchpad grijs of zwart?

Krijg ik net een mailtje met de antwoorden die ik eigelijk niet wou zien.
namelijk

80GB 4200rpm > ik dacht dat deze 5400rpm waren???? 8)7
en de touchpad is grijs > staat toch niet bij een zwarte notebook! :r

Bedoel zie door de bomen het bos niet met al die verschillende versies.
Wie heeft er een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
struik schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:41:
ik wil zelf ook een S270 zwart bestellen maar had een mailtje gestuurd naar mcdos.nl waar ze em op voorraad hadden met de volgende vragen:

Hoeveel RPM is de 80GB schijf?
Is touchpad grijs of zwart?

Krijg ik net een mailtje met de antwoorden die ik eigelijk niet wou zien.
namelijk

80GB 4200rpm > ik dacht dat deze 5400rpm waren???? 8)7
en de touchpad is grijs > staat toch niet bij een zwarte notebook! :r

Bedoel zie door de bomen het bos niet met al die verschillende versies.
Wie heeft er een tip?
Hoeveel kost ie bij mcdos?

Alleen barebones hebben een zwarte touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Eastman schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:49:
[...]

Hoeveel kost ie bij mcdos?

Alleen barebones hebben een zwarte touchpad.
kost bij mcdos €1264, maar klopt het van die HD bedoel zijn ze in 4200/5400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
struik schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:56:
[...]

kost bij mcdos €1264, maar klopt het van die HD bedoel zijn ze in 4200/5400
De S270-07SNL heeft idd een 4200 rpm hdd.. Dat is wel vreemd, is hij bij mcdos ( distriebuteur ) nog duurder dan bij azerty... Of krijg je bij McDos nog een totaal korting aan het eind van het jaar, afhankelijk van je omzet voor hun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Eastman schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:07:
[...]

De S270-07SNL heeft idd een 4200 rpm hdd.. Dat is wel vreemd, is hij bij mcdos ( distriebuteur ) nog duurder dan bij azerty... Of krijg je bij McDos nog een totaal korting aan het eind van het jaar, afhankelijk van je omzet voor hun..
Dat weet ik niet, maar een maatje van mij heeft een computerzaak en dat was de prijs.
Is dan wel duurder maar ze hebben em wel op voorraad en kan em dus zo ophalen (heb hekel aan wachten) tenzij iemand weet waar ik em goedkoper zo kan afhalen.

Heb ze nog een mail terug gestuurd over wat voor een accus erbij zit 4 of 8 cells

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
struik schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:22:
[...]

Dat weet ik niet, maar een maatje van mij heeft een computerzaak en dat was de prijs.
Is dan wel duurder maar ze hebben em wel op voorraad en kan em dus zo ophalen (heb hekel aan wachten) tenzij iemand weet waar ik em goedkoper zo kan afhalen.

Heb ze nog een mail terug gestuurd over wat voor een accus erbij zit 4 of 8 cells
het verschil is toch wel 150 euro... kan je een 5400 rpm schijf kopen, ter vervanging van de 4200 rpm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
mm wat ik me afvraag, er is ook een S260 met mobile celeron M. Zou dat nu echt nog zoveel verschil maken met een pentium-M? Is het 250 euro waard? Qua batterijduur maakt het in ieder geval niet veel uit geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Maakt wel degelijk uit.. celeron M is al mobile :? zit geen speedstep op, en je mist bepaalde voltage instellingen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Chiron schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:41:
Maakt wel degelijk uit.. celeron M is al mobile :? zit geen speedstep op, en je mist bepaalde voltage instellingen dacht ik
Ja ok, maar heb ik daardoor maar ineens de helft van mn batterijduur, of werkt ie maar een half uurtje korter. In dat laatste geval is het niet zo dramatisch vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Finwe schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:33:
mm wat ik me afvraag, er is ook een S260 met mobile celeron M. Zou dat nu echt nog zoveel verschil maken met een pentium-M? Is het 250 euro waard? Qua batterijduur maakt het in ieder geval niet veel uit geloof ik...
tussen beide cpu's zit niet veel verschil (vanuitgaand dat beide cpu's op dezelfde snelheid draaien, dus beide 1.6 GHz) in rekenkracht. Alleen is de pentium-m veel zuiniger, de accu gaat dus echt langer mee (een schatting: celeron:90 min, cenrino 2 uur op een accu).
De pentium-m is er ook in een 533mhz fsb variant, dit maakt de hele laptop sneller dan een celeron @ 400mhz fsb.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:58
een half uurtje korter dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

minimaal een half uur korter en mindere prestaties (tegenover een pentium-m met 533 mhz fsb)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
theodouma schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:44:
[...]

minimaal een half uur korter en mindere prestaties (tegenover een pentium-m met 533 mhz fsb)
Hmmm ok thanks. Een andere vraag dan, wordt de S260 (P-M versie) tegenwoordig standaard met een 8-cell accu uitgerust? Op de meeste sites staat dit namelijk niet vermeld..weet iemand een shop waar hij sowieso met 8-cell geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Finwe schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:32:
[...]

Hmmm ok thanks. Een andere vraag dan, wordt de S260 (P-M versie) tegenwoordig standaard met een 8-cell accu uitgerust? Op de meeste sites staat dit namelijk niet vermeld..weet iemand een shop waar hij sowieso met 8-cell geleverd wordt?
De versies van MSI niet, maar als je er een zelf samensteld kan je waarschijnlijk ook kiezen voor een 8 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:05:
[...]tussen beide cpu's zit niet veel verschil (vanuitgaand dat beide cpu's op dezelfde snelheid draaien, dus beide 1.6 GHz) in rekenkracht.
Vergeet niet dat de Pentium M's ook veel meer level 2 cache hebben: dat scheelt ook nog. Zie ook deze link

waar deze vergeliujking wordt gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/dothan_07140410714/3226.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/dothan_07140410714/3227.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/dothan_07140410714/3229.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/dothan_07140410714/3273.png

da's dus ongeveer hoeveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik heb de s260 nu enkele weken en ik vond het eens tijd om een kleine review te maken over deze laptop.

voorwoord

De reden dat ik voor de s260 ben gegaan is dat ik een betaalbare laptop zocht met goede specificaties. Een snelle processor vond ik belangrijker dan een goede grafische kaart omdat ik de laptop vooral gebruik voor m’n opleiding (hts elektrotechniek). Games speel ik toch thuis op de pc, dus zoveel grafisch geweld heb ik niet nodig.

De laptop moest licht en compact zijn omdat ik er iedere dag mee moet sjouwen naar school, en een dikke zware laptop dan niet te goede komt aan m’n rug en schouders. Verder vond ik het ook belangrijk dat de laptop van goede kwaliteit was, zowel de onderdelen als de behuizing.

Na lang zoeken kwam ik op twee modellen uit die voldeden aan de eisen qua hardware; klein, goede rekenkracht en redelijke “tekenkracht”, de s260 en de Jewel Topaz 9600.
De topaz viel echter snel af omdat deze wel heel brak overkwam. In het topic hier op T.net over deze notebook stonden verschillende reacties dat cd-rom drives uitvielen, tobo’s niet goed zaten, scharnieren afbraken enz. Ook het feit dat er maar drie maanden garantie zat op de accu beloofde niet veel goeds.
Dan bleef de s260 over. Ondanks dat er hier een veel groter topic over was kwam er niemand in voor die schade had aan z’n megabook. Hij was dan wel 150 euro duurder, maar mij leek het het geld wel waard, msi geeft tenminste gewoon een jaar garantie op de accu.

Na nog langer wachten, bellen, mailen was ik eindelijk in het bezit van een witte msi s260. Het had bijna anderhalve maand geduurd, mar ik had hem eindelijk.
Ik haalde de laptop uit de doos en merkte dat de laptop stevig in de doos verpakt zat, hij kon geen kant op en alle accessoires zaten in en aparte doos in de doos.
De accessoires die ik aantrof waren naast de lader n software een aparte muis en een witte tas.

De tas die erbij zit is genoeg voor de laptop met voeding. Meer kan er niet in, geen boeken, zelfs geen blikje drinken. Voor mij is dit niet echt praktisch omdat ik dan met twee tassen naar school moet. Ik heb dus maar een andere (en grotere) laptoptas gehaald.
De muis die erbij zit vind ik zelf foeilelijk, het is een witte muis met een dikke laag transparant plastic eroverheen en twee rode leds bij het scrollwheel. Ik vind dit een beetje zonde van msi; een strakke laptop, een strakke tas en dan zo’n muis :r

laptop zelf

Na een paar dagen kwamen er bij mij een paar voordelen en nadelen van de s260 te voorschijn. Als eerste heeft hij een zeer exclusieve uitstraling, het valt heel erg op als er op een tafel drie zwarte 15” laptops staan met daartussen een klein wit 12” laptopje. Velen willen hem even zien en ook heb ik meerder keer moeten zeggen dat het geen apple is ;)
De uitstalling is dus best apart en exclusief, je ziet niet vaak een kleine witte laptop in een magnesium behuizing. Omdat hij wit is zie je snel vlekken. Gelukkig zijn vlekken makkelijk weg te poetsen met een gewoon doekje.

Verder viel het mij op hoe scherp het display is, dat is gewoon echt niet normaal zo scherp! Thuis staat een 17” tft maar de laptop oogt echt vele malen scherper :)
Ook met het scherm redelijk donker is het goed leesbaar, en ook buiten is het zeer goed te doen. Het scherm heeft een glanzende laag waardoor er extra contrast is. Zwart is echt diepzwart en de kleuren zijn echt heel erg helder. Helaas heb ik een dode subpixel ontekt (het was heel goed zoeken en ik heb hem pas net ontdekt, hij zit rechtsmidden en hij is altijd rood en valt echt niet op)

Over het tikken valt ook iets te zeggen. Het toetsenbord kan bij de letter “S” en “L” ongeveer twee millimeter inzakken als je erop tikt. Ook moet je de toetsen relatief ver indrukken om een letter te zien. Voor iemand die erg zacht tikt kan dit een propleem zijn, maar voor mij is dit niet echt een probleem (ben nogal een tobo rammer ;) ) .

De wlan verbinding is ook netjes, hij doet het gewoon. Als ik de s260 naast de gewone pc zet (heeft ook wifi) dan heeft de gewone pc normaal bereik en ontvangt een goed signaal. De s260 heeft vaak nog gewoon de maximale verbindingn (54 Mbit). De router staat twee verdiepingen lager en (hemelsbreed) 15-20 meter verderop (door veel muren en vloeren).

Ondanks dat er op school stopcontacten in overvloed zijn vind ik een goede accu erg belangrijk. Op het moment heb ik nog de 4 cell accu. Hiermee doe ik standaard zo’n twee uur mee als ik het scherm redelijk donker zet. Op deze stand is alles nog goed te zien, ook met een dikke lamp boven het scherm.
Ik heb met een programma de spanning op de processor ongeveer 25% weten te verlagen, met als gevolg dat ik nu maximaal 2,5 uur op de accu kan doen :)

Het geluid van de s260 is ook goed te noemen, al vind ik wel dat er veel tonen missen. Omdat er kleine speakertjes inzitten heb je 0.0 bass. De speakers kunnen pas tonen weergeven vanaf iets van 350 Hertz. Volgens mij ligt dit bij veel laptops iets lager. Met de midden en hoge tonen is echter niets mis, hij klinkt heel helder en hij kan ook lekker hard ;)
Het geluid dat de s260 vanuit zichzelf maakt valt ook hel erg mee. Er zit een bijna niet hoorbare fan in, en ook de 4200 rpm hd is redelijk stil. Alleen de dvd speler maakt duidelijk geluid als ik hem echt gebruik, maar dit heb ik bij geen enkele andere notebook anders gezien.

Prestaties:

De s260 start lekker snel op ondank de 4200 rpm schijf, is ook vlot met het opstarten van programma’s. Over de prestaties ben ik dus ook tevreden. Alles draait zoals het hoort te draaien.

Conclusie:

Ik ben blij met m’n s260 8)
+uiterlijk
+scherm
+prijs/specs
+geluid v/d s260

o accu
o geluid v/d speakers
o snelheid
o wit wordt snel niet wit :P
o wlan

- toetsenbord (voor sommige)
- vreselijke meegeleverde muis

Ik vind de naam megabook s260 aalleen niet gepast, ik had hem eerder minibook s260 genoemd

specs:

witte s260
Pentium-m 1.6 GHz 2 MB 533 MHz
915 chipset
1* 512 MB 2700 geheugen @ 333 MHz
60 GH HD 4200 rpm 8 MB
dvd dl

ik zal binnenkort (veel) foto's maken en ze posten

[ Voor 8% gewijzigd door Theo op 31-03-2006 11:33 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:02:
[...]

Vergeet niet dat de Pentium M's ook veel meer level 2 cache hebben: dat scheelt ook nog. Zie ook deze link

waar deze vergeliujking wordt gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

da's dus ongeveer hoeveel verschil.
celeron @ 1.4 Ghz en pentium @1.6 Ghz, dus 12% langzamer. Bij iedere test is de celeron ook ong 12% langzamer. Dus als de test was gedan met een celeron en pentium van gelijke snelhedi (beide 1.5 GHZ??) zul je zien dat er bijna geen prestatieverschil is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ice-T schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:24:
@BlackBjoel

bedankt voor de info!
Als t zo lees zou ik het niet gedurft hebben zonder verdere uitleg.
Echt super dat je dit hebt uitgeprobeerd.

Die nummers van die schroeven staan die erop/erbij of heb je dit uit een of ander document?

Heb je toevallig nog een linkje met die informatie over die schakelaar enzo?
Nummers staan op schroeven.

Dat schakelaar-verhaal heb ik uit een montagehandleiding. Staat hier ook ergens.

BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op 600: koel. Zo'n 40 graden. Je hebt meer last van de HD rechtsvoor. Die wordt warmer! Ik game niet met mijn SIM2000. En aan benchmarks besteed ik geen tijd. Ik kon goedkoop aan een M 725 komen, +/- 70 euro. Die heeft het hele undervolt etc... circus. Zie mijn andere posts.

NB. Ik heb een M 725 Dothan op 400. Ik krijg sterk het idee dat de SIM2000 een 533 niet aankan. Hij heeft itt S250 geen schakelaar op mb om te schakelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:38:
[...]

BB: kun je me vertellen hoe koel -ie draait op 600mhz?

Ik zou ook graag een benchmark vergeljiken (mobilemark?) van je 725 op 600 en op 1600, om te vergeljiken met mijn celeron nu. Voorkeur voor een benchmark programma? bereid het te draaien?

Tweakers blijven twijfelaars:
Ik twijfel tussen een M725 en een Ultra Low Voltage M723 (1 ghz). Hangt af van hoe koel de M725 kan, hoe snel -ie nog is op 600 mhz, en wat me een M723 gaat kosten (nog nergens prijzen gevonden!) en hoe koel dat draait (is een ULV bijvoorbeeld nog te undervolten?). Het gebruikt wel veel minder energie: 5w versus 21w voor 725. MAar als 723 te duur wodt kan ik net zo goed een s20 mobo kopen: want daar is de fan ook af te stellen. enz. enz. enz. ;-)

Ik heb 1 en ander gelezen over processors. Kortweg: Celeron doet geen speedstep, en is dus geen Pentium M. Had ik dat maar van te voren gelezne, had ik geweten dat de s250 / cybermaxx dus kort met baterijen doet, en warmer en luidruchtiger is dan de s260. Bovendien hebben de meeste Pentium M's veel meer level 2 cache. Dus veel sneller ook om die reden.

Binnen Pentium M heb je (nu) twee generaties: Banian (oud) en Dothan (nieuw). Dothan is een verbetering van Banian, niet een helemaal nieuwe architectuur, maar gaat wel beter om met energie, warmte en snelheid.

Dus voor koel en goed moet je een Dothan Pentium M hebben. Een goed verhaal hierover met alle types en prestaties vergeleken vindt je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het blijft voor een leek toch moeilijk te snappen hoe je de spanning op je processor verlaagt om een langere accutijd te krijgen. Als iemand een kort stappenplan zou willen geven, graag! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

1 download en installeer microsoft .NET frameworks hier

2 download en installer notebook hardware control hier (niet de beta versie, maar de gewone, voor de beta heb je .NET 2 nodig)

3 open het programma en speel een beetje met de spanningen op het derde tabblad. Doe iedere keer een kleine test met het programma zelf. Mocht de waardes te fout zijn krijg je een blauw sherm en wordt de laptop opnieuw opgestart. de oude spanningswaardes worden hersteld.

voordat je aan de gang gaat met het programma kun je het beste al je openstaand werk opslaan.
je kunt je hardware niet kapot maken met dit programma.

hier op T.net loopt ook een draadje over dit undervolten van een centrino. Centrino ondervolt topic!
ter indicatie, de laagste multiplier kan op 0.700-0.732 staan, en de hoogste ongeveer rond de 1.00 volt, maar hiermee moet je zelf expirimenteren.
Hoe lager de spanning, hoe zuiniger de laptop, hoe langer de accu meegaat.

duidelijk genoeg nu?? :) :) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Theo op 08-12-2005 12:53 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou wel moeten lukken zo. Bedankt, man!

Al klinkt "spelen met de spanningen" wel spannend.... Net zoals sommige van jullie ben ik behoorlijk gek op mijn lappie. Ik zie dat je een aantal posts geleden jouw huidige waarden hebt genoemd. Ik zal die wel als uitgangspunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:31:
zou wel moeten lukken zo. Bedankt, man!

Al klinkt "spelen met de spanningen" wel spannend.... Net zoals sommige van jullie ben ik behoorlijk gek op mijn lappie. Ik zie dat je een aantal posts geleden jouw huidige waarden hebt genoemd. Ik zal die wel als uitgangspunt nemen.
Let op ! de standaard spanningen niet verhogen!
en als je een goed stabiel systeem wilt haal van de standaard spanning 20% af en kies de waarde die het dichts in de buurt zit ... werkt gegarandeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:58:
op 600: koel. Zo'n 40 graden. Je hebt meer last van de HD rechtsvoor. Die wordt warmer!
[...]
Super, thanks! laatste vraag voor ik er 1 tweedehands ga zoeken online: draait de fan uberhaupt bij 40 graden? (ik denk dat je zult zeggen: ja, maar heel weinig, maar ik hoop heeeel erg dat het antwoord nee is. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
theodouma schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:25:
Ik heb de s260 nu enkele weken en ik vond het eens tijd om een kleine review te maken over deze laptop.

- matige wlan (ver van de router)

Mooie review!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vreemd van de Wlan.... Ik heb juist het idee dat de Wlan beter werkt dan andere laptops. M'n pa z'n Compaq heeft veel minder bereik dan mijn MSI. Ook het PCMCIA insteekkaartje van mijn overleden Compaq doet het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

The Stimp! schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:56:
[...]

Mooie review!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vreemd van de Wlan.... Ik heb juist het idee dat de Wlan beter werkt dan andere laptops. M'n pa z'n Compaq heeft veel minder bereik dan mijn MSI. Ook het PCMCIA insteekkaartje van mijn overleden Compaq doet het minder.
de wlan is wel goed, maar waarschijnlijk is de wlan van me gewone pc echt ubergoed :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ehb even een paar vraagje over de S250 met Intel Celeron M 340 1.5 GHz CPU, is deze te vervangen door een Pentium M 740?

Op welk desktop bord kan de celeron dan gezet worden om een heel stil MCE systeem te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:21:
Ik ehb even een paar vraagje over de S250 met Intel Celeron M 340 1.5 GHz CPU, is deze te vervangen door een Pentium M 740?

Op welk desktop bord kan de celeron dan gezet worden om een heel stil MCE systeem te bouwen?
cpu kan in de s250 vervangen worden en er kan een celeron-m/pentium-m cpu op o.a een asus CT-479 mobo

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:25:
[...]

cpu kan in de s250 vervangen worden en er kan een celeron-m/pentium-m cpu op o.a een asus CT-479 mobo
okay, tnx! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
theodouma schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:25:

Wacht met smart op je fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

struik schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:05:
[...]

Wacht met smart op je fotos.
ik zal ze zondag maken, is de enige dag dat ik thuis ben als het nog licht is (maak liever geen foto's met een flits)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Nice :) Als je toch bezig bent.. als het kan een paar shots recht van voren.. zoals je tijdens het werken zeg maar tegen het scherm aankijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik kan niet meer wachten, mijn laptoppie wordt vandaag verzonden :)

Hopelijk heb ik hem morgen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastman schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:51:
Ik kan niet meer wachten, mijn laptoppie wordt vandaag verzonden :)

Hopelijk heb ik hem morgen!!!
Kun je anders ook melden waar je hem besteld hebt, met wat voor config en hoe duur? dat is voor anderen heel interessante informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:08:
[...]

Kun je anders ook melden waar je hem besteld hebt, met wat voor config en hoe duur? dat is voor anderen heel interessante informatie
Ik heb dat al meerdere malen gemeld... maar voor jou..

Een zwarte S270-07SNL, Turion MT-30, 512mb, 80 gig.

Dinsdag besteld, donderdag kon ik hem al opkomen halen... Maar helaas geen tijd, dus gisteren geld overgemaakt en hij wordt vandaag verstuurd!!!

Dit terwijl er op de website 14 dagen vermeld is voor bestellingen.

De prijs is overigens gestegen sinds ik hem besteld heb. van 1116,99 naar 1157,- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Zo, ik heb de S260 (memory upgrade naar van 512Mb naar 1Gb) en de Logitech cordless notebookmouse V200 nu twee dagen. Echt mooie producten! Bovendien kwam mijn nieuw telefoon die dag ook binnen, die had ik ook al twee weken niet meer.

Laptop wordt kant en klaar geleverd, maar ik miste een tweede partitie op het systeem. Ik heb er geen zin in dat ik over een (half) jaar als ik Windows er weer opnieuw installeer het allemaal te verliezen. Na veel geklooi met de recovery CD lukte het me niet een partitie aan te maken.

Nu had ik hier nog XP liggen en heb nu die XP erop draaiend met een aparte partitie.
Daarna de drivers geïnstalleerd en alle benodigde programma's erop geïnstalleerd.
Het is werkelijk waar een heel mooi laptopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Je had ook gewoon een andere partitie kunnen maken met Partition Magic ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Mini Poeper schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:29:
Zo, ik heb de S260 (memory upgrade naar van 512Mb naar 1Gb) en de Logitech cordless notebookmouse V200 nu twee dagen. Echt mooie producten!

Het is werkelijk waar een heel mooi laptopje!
beter dan de topaz 9600??? :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Serenity schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:09:
Je had ook gewoon een andere partitie kunnen maken met Partition Magic ofzo :)
Ja, ik weet het, maar ik kreeg het met dat progamma niet meteen voor elkaar en bovendien is deze manier iets omslachtiger / langduriger dan met Partition Magic, maar het is wel beter voor het systeem.
Jazeker! Moet ik wel zeggen dat ik deze een hele tijd geleden gezien heb en het toen wel een mooi apparaatje vond. Echter straalt dit apparaatje nog meer luxe uit en is het steviger. Tja, van binnen spreekt het voor zich. Als upgrade wil ik als de prijs/snelheid-verhouding wat lager ligt een 7200rpm schijf erin plaatsen. Grappig vind ik ok dat er nu bij Systeemeigenschappen '0,99 GB RAM-geheugen' staat.
Dan die zwart glansende cordless muis erbij maakt het wel af en een apart stel in tegenstelling tot de laptops van mijn medestudenten en hun meestal bedrade muizen. Enfin, er moet met het apparaat gewerkt worden maar het oog wil ook wat.

Volgens mij heb ik iets met wit, dezelfde dag kreeg ik ook mijn telefoon binnen; SE W800i (wit/oranje)
Mijn auto is een New MINI Cooper óók wit (crème) met zwarte strepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mini Poeper op 10-12-2005 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Mijn laptoppie is vandaag bezorgt...

Wat een relaxed dingetje zeg... bevalt me zeer goed.

Alleen moet ik nog even wennen aan het toestenbord, tikt iets zwaarder dan me andere toetsenborden...

Weet iemand hoe ik in kan stellen dat de touchpad zich uitschakeld als ik een externe muis aansluit. en hoe ik het klikken met de touchpad kan uitschakelen... Dat kon met me vorige laptop gewoon in het muizen menu, maar het staat er hier niet tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Heb je de touchpad driver geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verbal_Kint schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:43:
Zit die erbij dan? Ik had op m'n vorige laptop inderdaad ook een knopje naast de touchpad om deze aan/uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:43:
Ik kan geen drivers vinden op de cd... kan je vertellen waar ik ze kan vinden

[ Voor 22% gewijzigd door Eastman op 10-12-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Eastman schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:32:
[...]

Ik kan geen drivers vinden op de cd... kan je vertellen waar ik ze kan vinden
Vandaar óók mijn vraag! Ik zie ook geen drivers op die MSI driver 8)7 CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Hoe lang doen de mensen die hun systeem undervolted hebben nu met hun laptop op een 4-cells accu?

Bovendien las ik dit citaat over Celerons, het was mij al bekend maar het was bevestigend:
Het artikel gaat over budget processors Celeron D en Sempron, voor desktops.
'Anders dan AMD bespaart Intel op de productiekosten door gebruik te maken van Pentium 4 -procesors die al een foutje in cache hebben, in welk geval de cache op 256kb na wordt uitgeschakeld.'
Ik denk dat dat voor de Celeron M ook zo gaat.

Is mede ook een reden geweest om geen Celeron te nemen. Is mij altijd al verteld dat dat of kapotte Pentium-processors zijn of Pentium-processors van de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Mini Poeper schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:59:
[...]

Vandaar óók mijn vraag! Ik zie ook geen drivers op die MSI driver 8)7 CD
de laatste touchpaddrivers kun je vinden op http://www.synaptics.com/

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
En wat kan ik er nu meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Idd, ik heb de nieuwste gedownload... maar ik geen enkel extra functie :S

BTW. Ik heb Rightmark Clock geinstalleerd, een soort gelijk programmatje als Notebook Hardware Control.

Ik heb de cpu te kunnen ondervolten tot 0,950 volt bij 4.0X en 1,125 volt bij 8.0X.

Voor de zekerheid ben ik een stapje hoger gaan zitten en het is nu ingesteld op 0,975volt en 1,150volt

Standaard is het bij 4,0X 1,050 volt en bij 8.0X 1,300 volt

Maar een kleine winst, hoeveel het kwa tijd opleverd weet ik nog niet, er zijn namelijk ook nog opties om hem langer in 4,0x te houden voordat ie overschakelt..

Later krijgen jullie meer resultaten van me te zien.

[ Voor 57% gewijzigd door Eastman op 11-12-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Eastman schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:54:
[...]

Idd, ik heb de nieuwste gedownload... maar ik geen enkel extra functie :S
behalve dat je nu ook kan scrollen in Firefox
Eastman schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:54:

BTW. Ik heb Rightmark Clock geinstalleerd, een soort gelijk programmatje als Notebook Hardware Control.

Ik heb de cpu te kunnen ondervolten tot 0,950 volt bij 4.0X en 1,125 volt bij 8.0X.

Voor de zekerheid ben ik een stapje hoger gaan zitten en het is nu ingesteld op 0,975volt en 1,150volt

Standaard is het bij 4,0X 1,050 volt en bij 8.0X 1,300 volt

Maar een kleine winst, hoeveel het kwa tijd opleverd weet ik nog niet, er zijn namelijk ook nog opties om hem langer in 4,0x te houden voordat ie overschakelt..

Later krijgen jullie meer resultaten van me te zien.
Hoeveel langer kun je nu mee op de accu van je s270????

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
theodouma schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:33:
[...]

behalve dat je nu ook kan scrollen in Firefox

[...]

Hoeveel langer kun je nu mee op de accu van je s270????
Ik ben de accu nu weer aan het opladen om te zien wat de winst is..

Scrollen werkte bij mij al in firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
Nu nog een tooltje waarbij ik de fansnelheid kan aanpassen en ik ben helemaal tevreden :)
Bedankt Eastman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
theodouma waar blijven de fotos :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Met RM Clock tool... geeft de batt. indicator ongeveer 4 uur aan op een volle batterij. als ik RM-Clock uitschakel, wordt het ongeveer 3,5 uur..

Zo'n half uur winst dus..

Dit alles is gedaan met de volgende instellingen: Wlan Aan, MSI Muist verbonden, scherm op de laagste stand

[ Voor 26% gewijzigd door Eastman op 11-12-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

struik schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:33:
theodouma waar blijven de fotos :?
vandaag geen tijd voor gehad, het grote voordeel van 's maandags een zwaar tentamen hebben :(

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Je kunt ook naar eerst blz gaan, daar zijn ook foto's te vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Is het misschien niet handig de accutijden van wat standaard situaties te timen?

Dus bijvoorbeeld:
• Idle in Windows
• Internetten & Office + LAN
• Internetten & Office + WLAN
• Gamen, fullscreen
• Films, video & audio

Allemaal met brightness op de helft oid, en timen vanaf een volle accu totdat die bijna leeg is. Als iedereen die er eens tijd voor heeft de tijden bijhoudt van soortgelijk gebruik en even doorgeeft met wat voor config/accu, dan heb je een mooi overzichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Serenity schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:46:
Is het misschien niet handig de accutijden van wat standaard situaties te timen?

Dus bijvoorbeeld:
• Idle in Windows
• Internetten & Office + LAN
• Internetten & Office + WLAN
• Gamen, fullscreen
• Films, video & audio

Allemaal met brightness op de helft oid, en timen vanaf een volle accu totdat die bijna leeg is. Als iedereen die er eens tijd voor heeft de tijden bijhoudt van soortgelijk gebruik en even doorgeeft met wat voor config/accu, dan heb je een mooi overzichtje :)
Dat lijkt mij wel erg veel werk... als ik komende week aan het werk ben wil ik wel even meten hoelang hij meegaat bij internet en office. Maar voor de andere dingen heb ik voorlopig geen tijd.

Overigens, goed idee. Show me your results :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Net toch een onstabiel probleempje door ondervolten denk ik...

Ik verhoog alles een stapje en dan moet het wel weer vlekkenloos lopen hoop ik.

voor 4X 1.000 volt en 8X 1,175 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Eastman schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:28:
[...]
Dat lijkt mij wel erg veel werk... als ik komende week aan het werk ben wil ik wel even meten hoelang hij meegaat bij internet en office. Maar voor de andere dingen heb ik voorlopig geen tijd.
Mja, gezien de 4 uur die je met een 8 cells haalt wordt dat wel een lange-tijd project. Maar is wel makkelijk voor in de startpost, neem gelijk veel vragen weg.
Eastman schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:28:
Overigens, goed idee. Show me your results :)
Eerst nog even een Megabook aanschaffen, dan doe ik mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ik heb net zowaar een minpuntje ontdekt van de s260. De shift toets kwam los te zitten, ik kon hem er zo aftillen. Het was even puzzelen maar hij zit weer vast. Er valt nu niets meer van te zien, hij zit weer op de originele manier vast maar het blijft dus een zwak puntje (of ik had gewoon pech+ ik ram op het tobo)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn S270 staat klaar om opgehaald te worden ;(

WLAN werkte zeer slecht, mn router op 3 meter afstand. Ga ik er tussen staan valt de verbinding weg |:( daarbij nog 2 dode pixels binnen een week.

Ik heb gelijk contact opgenomen met MSI en binnen 1 a 2 werkdagen komt hun koerier langs om hem op te halen. Dat dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:56:
Mijn S270 staat klaar om opgehaald te worden ;(

WLAN werkte zeer slecht, mn router op 3 meter afstand. Ga ik er tussen staan valt de verbinding weg |:( daarbij nog 2 dode pixels binnen een week.

Ik heb gelijk contact opgenomen met MSI en binnen 1 a 2 werkdagen komt hun koerier langs om hem op te halen. Dat dan weer wel...
hoe heb je dat geregeld dat msi de laptop bij jou komt ophalen???

7400 Wp op het dak

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.