[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.711 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25

Theo

moederbord

ik heb net de accuduur verlengd met een half uur na 2 - 2.5 uur ( 4 cell accu) door de spanningne op de cpu te verlagen. De prestaties zijn niet veranderd, alleen de accu gaat langer mee.
klik

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:16:
ik heb net de accuduur verlengd met een half uur na 2 - 2.5 uur ( 4 cell accu) door de spanningne op de cpu te verlagen. De prestaties zijn niet veranderd, alleen de accu gaat langer mee.
klik
Spannend..... welke instellingen heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb het een tijd geleden opgezocht enzo, maar volgens mij is door al die info mijn hoofd leeggelope. Wat zijn tussen de S260 en de S270 de pro's en cons? Qua gaming de S270 beter zei iemand hierboven? Mss iemand die het zo weet, want ik zie door de bomen van info het bos niet echt meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:44:
[...]

Spannend..... welke instellingen heb je nu dan?
0.8 GHz @ 0.716 Volt (was 0.998)
1.06GHz @ 0.780 Volt (was 1.100)
1.2 GHz @ 0.828 Volt (was 1.164)
1.33 GHz @ 0.892 Volt (was 1.228)
1.46 GHz @ 0.924 Volt (was 1.276)
1.60 GHz @ 0.972 Volt (was 1.356)

ik zit hiermee op 2.15 uur op een 4 cell accu (scherm niet supervel, wlan aan staat max te zenden, internet en muziek) En volgens speedfan is de cpu niet warmer dan 42 graden (half uur 100% load @ 1.6 GHz)

EDIT:

met wifi aan en scherm max, een beetje wordt en firefox haal ik iets meer dan 2 uur op de 4 cell accu

[ Voor 31% gewijzigd door Theo op 25-11-2005 11:55 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

AlexanderOnline schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:40:
Ik heb het een tijd geleden opgezocht enzo, maar volgens mij is door al die info mijn hoofd leeggelope. Wat zijn tussen de S260 en de S270 de pro's en cons? Qua gaming de S270 beter zei iemand hierboven? Mss iemand die het zo weet, want ik zie door de bomen van info het bos niet echt meer :P
s270 heeft 64 bit cpu en is grafisch beter. S260 gaat langer mee op de accu en de cpu is iets sneller bij dezelfde prijs. En volgens mij is de s260 goedkoper dan de s270 (bij ongeveer gelijke confguratie).

Afwerking, scherm loopwerk, tobo en aansluitingen zijn hetzelfde.

wet iemand trouwens hoe je kan scrollen met de s260 is bijv Firefox? Scrollen in IE en office kan wel, alleen bij FF zie ik wel de cursor veranderen in de "scrolcursor", maar er gebeurt niets

[ Voor 14% gewijzigd door Theo op 23-11-2005 19:01 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht dat het scrollen op te lossen was in Firefox door de nieuwste drivers van het touchpad te installeren? Maar nu weet ik niet meer of ik dit over deze laptop of over een andere gelezen had... :) Gelijk hoe, misschien het proberen waard

en als je zegt dat de s270 grafisch beter is en de intel proc in de s260 zuiniger, dan zou de de s270 met intel proc (bij nutruis.de bvb) de ideale oplossing zijn?? Of ben ik maar aan het dagdromen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:06:
dacht dat het scrollen op te lossen was in Firefox door de nieuwste drivers van het touchpad te installeren? Maar nu weet ik niet meer of ik dit over deze laptop of over een andere gelezen had... :) Gelijk hoe, misschien het proberen waard

en als je zegt dat de s270 grafisch beter is en de intel proc in de s260 zuiniger, dan zou de de s270 met intel proc (bij nutruis.de bvb) de ideale oplossing zijn?? Of ben ik maar aan het dagdromen?
s260 is Intel 915 Chipset en Pentium-m processor met vga onboard.
s270 is ATi RS480M chipset en een AMD cpu met vga onboard.

Je kunt dus geen intel in de s270 proppen (kan wel, kwestie van heel hard duwen, alleen werken doet ie dan denk ik niet...).
Vga zit bij beide modellen in de northbridge/chipset gebakken, en kan dus niet zomaar vervangen worden

Als je voor zuinigheid, rekenkracht en "tekenkracht" (gpu) kun je het beste voor een s270 gaan met een dikke cpu, veel geheugen (1024 MB) en de 8 cell accu. Kost alleen wel heel er duur. Om de kosten te drukken kun je hem in duitsland bestellen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Waarschijnlijk heb ik hier steeds overheen gekeken, maar ik zag net dat je bij ALB de MSI S260 helemaal kan samenstellen op de site zelf via de Konfigurator :9 Maar mis ik iets, of staat die S260 gewoon veel te duur op de site? Ze gaan uit van een Grundpreis (ohne Komponenten) van € 649,00. In de offertes staat de S270 voor ~€ 525 incl. 16% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even hard op zoek naar een tutorial over het openen van de behuizing van de S270 (250 en 260 zullen overigens hetzelfde zijn). Kan iemand mij hier even mee opweg helpen?

Een deel van mn tft scherm is uitgevallen. :/ Ik wil even kijken naar de aansluiting hiervan en wil graag zonder al te veel kapot te maken de behuizing proberen te openen.

Bedankt voor de eventuele hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:27:
Ik ben even hard op zoek naar een tutorial over het openen van de behuizing van de S270 (250 en 260 zullen overigens hetzelfde zijn). Kan iemand mij hier even mee opweg helpen?
Misschien dat je hier wat aan hebt? www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1012IG.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Serenity schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:11:
[...]

Kan iemand me vertellen of de S260 of S270 ergens in Rotterdam te show staat en eventueel gebruikt kan worden? Hier in Enschede bij de Media Markt keken ze me heel raar aan toen ik naar MSI vroeg. Rotterdam kom ik zo af en toen nog wel eens. Wil er toch wel even mee spelen voordat ik 'm ga bestellen :)
Ik meen me te herinneren dat ze hem bij de Mediamarkt Alexandrium en ik dacht ook in het centrum uitgesteld hadden tussen de laptops. In ieder geval vorige week nog, dat was de laatste keer dat ik daar was.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Hij is terug, met een nieuwe batterij. Ik raad vanaf heden de service van ALB volop aan. Vrijdag opgestuurd (met de gewone 'ptt' post), nu terug. Batterij is vervangen.

Verwijderd

Serenity schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:39:
Waarschijnlijk heb ik hier steeds overheen gekeken, maar ik zag net dat je bij ALB de MSI S260 helemaal kan samenstellen op de site zelf via de Konfigurator :9 Maar mis ik iets, of staat die S260 gewoon veel te duur op de site? Ze gaan uit van een Grundpreis (ohne Komponenten) van € 649,00. In de offertes staat de S270 voor ~€ 525 incl. 16% BTW.
Je hebt er niet overheen gekeken,( het is net nieuw denk ik ) maar je kunt dit beter niet gebruiken :P Het is stukke duurder dan zelf een offerte aanvragen. De mijne wordt over een aantal weekjes besteld :D Ze doen trouwens wel heel moeilijk over korting etc. en kon niet eens een pre installed windows van af, ( ja duits ) daar heb ik niksaan, verder kon er alleen een tas van af. :@ gierig maar ach. 4launch krijgt hem binnekort ook en die man zei dat hij het voor dezelfde prijs kon doen :) dus heel even afwachten nog, anders is het gewoon bij ALB.

• Theo

Theo

moederbord

Serenity schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:39:
ik heb in nederland bij azerty m'n s260 gehaald voor 1180 euro. Bij alb zou ik voor dezelfde configuratie 1205 euro kwijt zijn, en dan moet ie nog verstuurd worden en ik weet niet hoelang de garantie is voor alb (carry in)

7400 Wp op het dak

• Serenity
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:55:
4launch krijgt hem binnekort ook en die man zei dat hij het voor dezelfde prijs kon doen :) dus heel even afwachten nog, anders is het gewoon bij ALB.
Klinkt interessant :) Zijn ze via offertes ook goedkoper dan wat er op de website staat dan? Want de S260 met P-M 1.6GHz, 512MB (PC2700), 60GB (rpm staat er niet) kost daar toch al 1190,- Voor datzelfde bedrag heb je bij ALB toch wel wat meer inclusief pixelgarantie en 2 jaar pickup & return.
theodouma schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:15:
ik heb in nederland bij azerty m'n s260 gehaald voor 1180 euro. Bij alb zou ik voor dezelfde configuratie 1205 euro kwijt zijn, en dan moet ie nog verstuurd worden en ik weet niet hoelang de garantie is voor alb (carry in)
Heb je daar nog een offerte van, of wat waren de specificaties precies? En wat voor garantie biedt Azerty? Die 2 jaar pickup & return service van ALB trekt me wel erg aan namelijk. Dan maakt 't me ook niet echt meer uit dat het bedrijf in Duitsland zit.

Weet iemand trouwens of er bluetooth in de S260 kan worden ingebouwd? Bij de S270 komt er een miniPCI kaartje in, lijkt me dat dat bij de S260 ook wel mogelijk moet zijn. Zie er alleen nergens wat over staan.

[ Voor 43% gewijzigd door Serenity op 24-11-2005 17:31 ]

• m_a_rnix
Het kan wel voor zover ik weet (op laptoplogic.com loop er een thread over slechte bluetooth kaartjes, dus kijk uit welke je neemt). Het apparaat is wel een b*tch om open te maken en je verspeelt je garantie als je het zelf doet..

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:06:

De grafische kracht is wel de minste reden om te kiezen voor de S270. Je moet er bij stil staan, dat het verschil zeer klein is. De xpress 200 is zeker niet gelijk aan een X300 qua prestaties (zoals lijkt uit de startpost). Het grote voordeel is dat die DirectX 9 ondersteunt terwijl Intel IGP dat niet (volledig) doet.

Maar of je daar zoveel aan hebt, de nieuwste spellen kun je waarschijnlijk toch niet lekker spelen :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 24-11-2005 18:16 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Serenity
Verbal_Kint schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:40:
Het kan wel voor zover ik weet (op laptoplogic.com loop er een thread over slechte bluetooth kaartjes, dus kijk uit welke je neemt). Het apparaat is wel een b*tch om open te maken en je verspeelt je garantie als je het zelf doet..
Ja.. ben nogsteeds aan het twijfelen tussen de 260 en 270. Maargoed, waarschijnlijk wordt het ALB, en die mogen die kaart dan lekker zelf gelijk inbouwen :) Wel interessante topics op Laptop Logic trouwens. Maar het probleem met BT schijnt inmiddels verholpen te zijn.

• madebra
  • Laatst online: 07-02 21:43
Serenity schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:17:
[...]
Ja.. ben nogsteeds aan het twijfelen tussen de 260 en 270. Maargoed, waarschijnlijk wordt het ALB, en die mogen die kaart dan lekker zelf gelijk inbouwen :) Wel interessante topics op Laptop Logic trouwens. Maar het probleem met BT schijnt inmiddels verholpen te zijn.
Er is wel een ander probleempje met de MT37 en MT40 versies van de S270, namelijk dat
deze laptops kunnen vastlopen op willekeurig tijdstippen.
Er bestaat ook een topic over op Laptop Logic ("MSI 1013 System Stability")
Ikzelf heb een S270 MT40 en heb het probleem gedurende 2 weken al een vijftal keer kunnen ervaren :'(
Er is nog niet echt een oplossing gevonden :'(

• AlexanderOnline
Ik kan bij die van azerty niet ontdekken of daar ook een 8-cell accu bij zit, wat bij bijv. Nutrius wel het geval is, en wat alweer een stuk scheelt!
edit: Kijk hier eens: S260 bij Nutrius je kan bluetooth kiezen las optie, kost wel 69 eur, wat imo erg veel is.

[ Voor 41% gewijzigd door AlexanderOnline op 24-11-2005 21:07 ]

• Serenity
madebra schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:54:
Er is wel een ander probleempje met de MT37 en MT40 versies van de S270, namelijk dat
deze laptops kunnen vastlopen op willekeurig tijdstippen.
Er bestaat ook een topic over op Laptop Logic ("MSI 1013 System Stability")
Ikzelf heb een S270 MT40 en heb het probleem gedurende 2 weken al een vijftal keer kunnen ervaren :'(
Er is nog niet echt een oplossing gevonden :'(
Hm, dat topic is niet zo leuk.. Vooral het deel waarin ze er idd nog niet achter zijn waar het nou précies aan ligt, en hoe het is op te lossen. In ieder geval krijg ik de indruk dat MSI er wel serieus mee bezig is, al zal er nog wel wat tijd overheen gaan. Na het lezen van dit en het BT topic wordt het me toch wel duidelijk dat de S270 behoorlijk picky is wat betreft drivers en settings. Een biosupdate die het volgende fixt is ook best grappig: "Fixed bug that Screen Saver "3D Flower Box" causing system hang up issue" Afbeeldingslocatie: http://www.startrek.nl/forum/images/smiles/emo.gif
AlexanderOnline schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:03:
Ik kan bij die van azerty niet ontdekken of daar ook een 8-cell accu bij zit, wat bij bijv. Nutrius wel het geval is, en wat alweer een stuk scheelt!
Bij Azerty gaan de modellen dus ook uit van een 4200rpm schijf, en PC2700 geheugen. Persoonlijk zou ik de 8 cells als extra erbij nemen, met die 4 cells eraan past hij nog in zo'n mooie iBook hoes 8)
AlexanderOnline schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:03:
edit: Kijk hier eens: S260 bij Nutrius je kan bluetooth kiezen las optie, kost wel 69 eur, wat imo erg veel is.
Inderdaad.. bij ALB betaal je 40 euro voor WLAN + BT :) Maar wel tof dat die optie er is. Om steeds zo'n usb-ding erin te steken om een BT muis te kunnen gebruiken schiet ook niet echt op.

[ Voor 9% gewijzigd door Serenity op 24-11-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
In een 14 inch Tucano gaat ie ook prima met een 8-cell hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verbal_Kint schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:28:
In een 14 inch Tucano gaat ie ook prima met een 8-cell hoor..
Yes, maar bij de 12" zal 't niet meer gaan, met 4-cells nog net:
[rml]marpol in "[ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series"[/rml].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Hallo, ik heb een vraagje over de MSI S260 aangezien ik deze wil gaan aanschaffen.
Is het mogelijk een tv aan te sluiten op de laptop zodat ik gewoon films kan kijken hierop?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit er over te denken om een Megabook S270 aan te schaffen. Zit echter nog met enkele vraagtekent. Wellicht dat iemand die gebruikservaring heeft met deze llaptop mij kan verlichten ;) . Kep nog de volgende vragen:

- Is de S270 met turion processor uberhaupt verkrijgbaar in de witte uitvoering? Bij alle shops waar ik gekeken heb hadden ze alleen het zwarte model.

- Dat world of warcraft er op draait, heb ik al uit het topic begrepen. Ik vroeg me af of iemand me iets kon vertellen over de preformance van warcraft op het standaard model. Looptie ook een beetje soepel? (heb zo mijn twijfels over de videokaart)

- Weet iemand iets over de preformance van programmeeromgevingen zoals bijvoorbeeld Borland JBuilder op deze machine?

Cambach, voor zover ik weet zit er geen van de modellen een TV-OUT aansluiting. Als je hem op de TV aan wilt sluiten zul je dus gebruik moeten maken van bijvoorbeeld een scan converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:09:
Hallo,

Ik zit er over te denken om een Megabook S270 aan te schaffen. Zit echter nog met enkele vraagtekent. Wellicht dat iemand die gebruikservaring heeft met deze llaptop mij kan verlichten ;) . Kep nog de volgende vragen:

- Is de S270 met turion processor uberhaupt verkrijgbaar in de witte uitvoering? Bij alle shops waar ik gekeken heb hadden ze alleen het zwarte model.
Duitsland..
- Dat world of warcraft er op draait, heb ik al uit het topic begrepen. Ik vroeg me af of iemand me iets kon vertellen over de preformance van warcraft op het standaard model. Looptie ook een beetje soepel? (heb zo mijn twijfels over de videokaart)
Weet ik niet.. ik game verder niet (en met WoW ga ik ook weer kappen). Ik vind WoW op elke computer een beetje stotteren eigenlijk..
- Weet iemand iets over de preformance van programmeeromgevingen zoals bijvoorbeeld Borland JBuilder op deze machine?
Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Cambach schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:47:
Hallo, ik heb een vraagje over de MSI S260 aangezien ik deze wil gaan aanschaffen.
Is het mogelijk een tv aan te sluiten op de laptop zodat ik gewoon films kan kijken hierop?
Alvast bedankt!
de S260 heeft geen tv out, alleen een vga poort. wil je een tv aansluiten zal je een converter moeten gebruiken.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Hmm interessant.. heeft de S270 wel een tvout?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Chiron schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:00:
Ook niet :) Met zo'n converter werkt 't verder wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Chiron schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:00:
ook niet, en om je voor te zijn, de s250 heeft m ook niet ;)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Crap :{ dat is wel minders... zit die converter erbij of moet je die nog los aanschaffen? Lijkt me nl. wel handig als je ergens bent dat je een filmpje kan kijken op de tv

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Zitten er normaal nooit bij. Ik weet niet hoe die dingen er tegenwoordig uitzien, maar deze converter gebruik ik al iets van 4 jaar. Werkt prima :)

Afbeeldingslocatie: http://moo.student.utwente.nl/got/tvout/tvout0_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://moo.student.utwente.nl/got/tvout/tvout1_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://moo.student.utwente.nl/got/tvout/tvout2_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://moo.student.utwente.nl/got/tvout/tvout3_tn.jpg

Je sluit 'm gewoon aan op de VGA poort, stroom krijgt dat ding via DIN, ps/2 of als je er nog een verlengstukje aan drukt USB :) En dan kun je 'm gewoon via tulp of composite aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://moo.student.utwente.nl/got/tvout/tvout4_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://moo.student.utwente.nl/got/tvout/tvout5_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://moo.student.utwente.nl/got/tvout/tvout6_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
nou, het is een beetje rekken en ik doe het niet veel maar met een 8 cells accu gaat het nog net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Weet iemand het type mobo dat in een S270 zit? Ik wil namelijk motherboard monitor draaien.
Bijna elk specs prog geeft niet het type moederbord aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Zonet een paar Media Markten opgebeld. In Rotterdam was alles uitverkocht, er stond alleen nog een dummy. Witte S260's zijn besteld en die verwachten ze over 1-2 weken. In Enschede, Hengelo, Zwolle, Almere en Utrecht hebben ze sowieso geen MSI notebooks. In Ede staat als het goed is wel een S260, dus daar ga ik volgende week maar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremy1111
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
In almere staat hij wel daar hebben ze de MSI S260 in het wit en ze hadden hem ook op voorraad.
Ik ben woensdag daar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
jeremy1111 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:00:
In almere staat hij wel daar hebben ze de MSI S260 in het wit en ze hadden hem ook op voorraad.
Ik ben woensdag daar geweest.
Serieus? Dan gaan we ze morgen nog 'n keer bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeij,

nu ben ik voor het eerst echt jaloers, en heb ik lichte spijt dat ik de s250 cybermaxx edititie gekocht heb.
Ben nl. ERRUG op het stil houden van een laptop, en met de firmware upgrade en een werkende Centrino Hardware Control (CPU wordt niet herkend van s250), wordt ie natuurlijkerg mooi stil en veel zuiniger. Aaaargh.

MAareh, vertel eens: slaat je fan uberhaupt nog aan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 09:04:
Oeij,

nu ben ik voor het eerst echt jaloers, en heb ik lichte spijt dat ik de s250 cybermaxx edititie gekocht heb.
Ben nl. ERRUG op het stil houden van een laptop, en met de firmware upgrade en een werkende Centrino Hardware Control (CPU wordt niet herkend van s250), wordt ie natuurlijkerg mooi stil en veel zuiniger. Aaaargh.

MAareh, vertel eens: slaat je fan uberhaupt nog aan nu?
hij slaat soms wel eens aan, maar dat is maar kort, en dan heb ik die biosupdate niet geinstalleerd

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Een vraag aan diegene die een witte hebben: ik vind deze kleur echt heel mooi, maar wordt de witte niet erg vies? Dus dat je vieze plekken op toetsenbord krijgt en de buitenkant wellicht ook vies wordt.

Ik zou misschien om die reden een zwarte nemen, maar deze zijn niet zo veel voorradig én ik vind de witte mooier en aparter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Mini Poeper schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:00:
Een vraag aan diegene die een witte hebben: ik vind deze kleur echt heel mooi, maar wordt de witte niet erg vies? Dus dat je vieze plekken op toetsenbord krijgt en de buitenkant wellicht ook vies wordt.
quote: TS
:? Hoe zit het met de witte variant. Verkleurd hij erg?
Volgens gebruikers niet, het is tenslotte een magnesium behuizing. Je moet wel opletten op de krasbestendigheid doordat hij van metaal is.
Zie ook [rml]The Stimp! in "[ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series"[/rml].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Horla schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:52:
Iemand enig idee of ik de bios van een nutrius versie gewoon kan overschrijven met een bios van msi? bios versie die ik heb is 3.2 en msi zit ondertussen al aan 3.9
Heeft ondertussen iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Het bijsteken van geheugen is toch zelf te doen? Zo ja, waar moet ik op letten?
Laptop uit, stekker eruit, batterij eruit, klepje openen, geheugen erin steken. Zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Klepje openen? Je bedoelt de hele laptop uit elkaar halen... (schroeven aan de onderkant opendraaien, tobo verwijderen, of de heatsink e.d. eruit moet weet ik niet..) Er is dus NIET een klepje waardoor je bij het geheugen of bij de harddisk kan of zo. Dit is wel erg goed voor de stevigheid van het apparaat IMO. Ik weet niet waar je hem koopt/wil kopen, maar ALB plakt een stickers over 1 van de schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik heb al besloten dat zij het ram-geheugen bijplaatsen. Dit vanwege garantie en verzegeling.
Mijn huidige laptop heeft gewoon een klepje, vandaar.

Er wordt 256MB bij geplaatst, dus een totaal van 768MB.
Lijkt me ruim voldoende, toch?

[ Voor 24% gewijzigd door Mini Poeper op 27-11-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Wordt de laptop nu geleverd met die dikke batterij of de gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Gisteravond een offerte aanvraag gemaild naar ALB. Vanmiddag (op zondag!!) een reply met twee offertes, antwoord op m'n vragen en excuses voor 'de late reply'. Hoezo service :Y)

Ik heb twee vrijwel identieke offertes op laten stellen, een voor de S260 en een voor de S270. Waarom precies dezelfde onderdelen soms een euro goedkoper/duurder zijn is me nog onduidelijk, maargoed :)

Voor de mensen die iets bij ALB willen gaan bestellen misschien wel handig om te weten:
• Bluetooth voor de S260 kunnen ze alleen inbouwen in het witte model
• Een zwarte uitvoering van de S260 ziet er zó uit bij ALB en níet zo.
• Touchpad van de S270 is zwart (zoals hier, van de S260 gewoon grijs)

Ik was er nogsteeds niet echt uit welke van de twee m'n voorkeur heeft. Op zich game ik niet echt veel, en voor zware games is de S270 sowieso niet geschikt. Maar het is altijd leuk om toch de mogelijkheid te hebben. Zeker voor die paar tientjes. Daarnaast is bluetooth (via ALB in ieder geval) niet mogelijk in de zwarte S260, dat vind ik wel een groot nadeel. Daarnaast ben ik niet echt weg van de zwarte S260 uitvoering bij ALB.

Verder ben ik wel zeer tevreden met de prijzen. Voor dit geld kom je in Nederland niet in de buurt van deze configuratie. Daarnaast zit de pickup garantie erbij voor 2 jaar en pixelgarantie. Dat maakt het bestellen in Duitsland toch een stuk aantrekkelijker.
Mini Poeper schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:05:
Wordt de laptop nu geleverd met die dikke batterij of de gewone?
De S260 wordt standaard geleverd met 4-cells. In Nederland sowieso. Volgensmij is dit voor de S270 hetzelfde, maar dat weet ik niet zeker. Mailtje naar de betreffende shop ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik las net ergens dat er 2x 256mb i.p.v. 1x 512mb aan RAM in zit.
Aangezien ik 256mb erbij wilde prikken bij die 512mb = 768mb Lijkt mij genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag op de HCC-dagen redelijk in de ban geraakt van de Megabook s260. Ik was al op zoek naar een ibook 12" van Apple, maar compatibiliteitsproblemen weerhielden me van een aanschaf.

Nu zijn er eigenlijk 2 vragen die ik nog onbeantwoord heb mbt de s260.

1.
Ik heb school hs. Windesheim met mijn huidige laptop (IBM t30 met Intel Wireless LAN geintegreed) sinds kort erg veel last van een ontvangst die binnen een minuut wegvalt. Dit sinds ze het netwerk hebben uitgebreidt!!! beetje vreemd... thuis werkt hij wel goed! Nu weet ik dat Apple het altijd goed doet op school, maar ik ken niemand met MSI. Is de kans nou groot dat MSI ook problemen gaat opleveren?

2.
Deze vraag zal ongetwijfeld al gesteld zijn op de site, maar ik ben niet in de gelegenheid dit hele forum door te spitten: Hoe zit het met de accuprestaties. Op de website geven ze 4 uur aan... Mijn vraag, halen jullie dit ook?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:58:
Ik heb school hs. Windesheim met mijn huidige laptop (IBM t30 met Intel Wireless LAN geintegreed) sinds kort erg veel last van een ontvangst die binnen een minuut wegvalt. Dit sinds ze het netwerk hebben uitgebreidt!!! beetje vreemd... thuis werkt hij wel goed! Nu weet ik dat Apple het altijd goed doet op school, maar ik ken niemand met MSI. Is de kans nou groot dat MSI ook problemen gaat opleveren?
Dit staat in de startpost:
quote: Me_dusa
Nog ff wat over het wireless dat ingebouwd zit:

Het werkt na mijn mening echt uitstekend voor een interne kaart, heb m thuis getest en op de HAN, en heb er niets te klagen over alleen als je m onder je trui doet en hem omarmt dan wil ie het nog wel eens moeilijk hebben!

Thuis icm een Linksys WAP11, en op de HAN volgens mij Cisco gevallen.
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:58:
Deze vraag zal ongetwijfeld al gesteld zijn op de site, maar ik ben niet in de gelegenheid dit hele forum door te spitten: Hoe zit het met de accuprestaties. Op de website geven ze 4 uur aan... Mijn vraag, halen jullie dit ook?
Er zijn twee typen, 4 cells (2200mAh, 65W) en 8 cells (4400mAh, 65W). De S260 wordt in Nederland standaard geleverd met een 4 cells accu. De 8 cells kost ongeveer 75 euro.

Wat ik uit de reacties opmaak zal de 4 cells zo'n 3 uur mee gaan, de 8 cells 4 uur wanneer de laptop verder niet gebruikt wordt. Maargoed, dit hangt van heel veel factoren af. Officewerk kost nooit zoveel accu, WLAN weer wat meer, en met een film gaat het een stuk sneller.
madebra schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:04:
Films afspelen van harde schijf op de S270 MT40 met 4400mah batterij kost ongeveer 30% per uur
(scherm helderheid staat niet op max :)
Mogelijkheid om de duur iets op te krikken:
theodouma schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:16:
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik zet em NU op de batterij :) (S270)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Sorry dat ik zo ongeduldig ben :X: maar heeft iemand een antwoord op mijn vraag over de geplaatste geheugen?

Bij voorbaat dank! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Mini Poeper schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:20:
Ik las net ergens dat er 2x 256mb i.p.v. 1x 512mb aan RAM in zit.
Aangezien ik 256mb erbij wilde prikken bij die 512mb = 768mb Lijkt mij genoeg
Als er 2x256 in zit, zitten alle banken vol, en kan je er niks meer bij zetten. Wat je kan doen is de betreffende shop mailen en vragen of ze er 1x512MB van kunnen maken.

Ik weet zo even niet of het moederbord Dual Channel ondersteunt voor het geheugen. Zoja, dan Als het gaat om de Pentium en niet de Celeron uitvoering, dan ondersteunt het moederbord dual channel, en is het aan te raden 2x dezelfde grootte erin te plaatsen. Dan zou ik zelf voor 1x512 gaan. Even kijken hoe het bevalt, en als blijkt dat je meer geheugen nodig hebt alsnog een tweede module van 512MB erbij zetten. Of gelijk 2x512, maargoed :)

Voor openschroefwerk is deze guide wel handig: www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1012IG.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Serenity op 27-11-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verbaas me erover dat je deze laptop (s260) zo weinig in de winkels tegenkomt. Ik wil hem graag hebben.

Ook vind ik op verschillende sites zoals aragon of empc e.d. verschillende info omtrents specs. Op de site van msi (die overigens ontzettend traag is) zie ik alleen info over de s270.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:44:
Ook vind ik op verschillende sites zoals aragon of empc e.d. verschillende info omtrents specs.
Soweiso zijn ze niet echt duidelijk op die sites. Merk en type van componenten worden vaak niet genoemd, wat toch wel veel verschil uit kan maken. Gewoon mailen :)
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:44:
Op de site van msi (die overigens ontzettend traag is) zie ik alleen info over de s270.
Ze hebben een Nederlandse frontpage, en dan verwijst alles weer door naar die tw site 8)7 Info over de S260 staat er wel trouwens, klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
met nog 17 minuten te gaan weer de adapter erin geduwd. Omstandigheden: webcam aan, fanatiek internetten, hubje eraan. brightness wel laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Zit er trouwens in de S260 (P-M 730) bluetooth of moet ik een losse bluetooth USB/PMCIA kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Mini Poeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 01:15:
Zit er trouwens in de S260 (P-M 730) bluetooth of moet ik een losse bluetooth USB/PMCIA kopen?
In Nederland zit er geen Bluetooth in de 260, in Duitsland kunnen ze het wel inbouwen. Je zal het dus ook ongetwijfeld zelf in kunnen bouwen. USB/PMCIA kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Serenity schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:31:
[...]
Als er 2x256 in zit, zitten alle banken vol, en kan je er niks meer bij zetten. Wat je kan doen is de betreffende shop mailen en vragen of ze er 1x512MB van kunnen maken.

Ik weet zo even niet of het moederbord Dual Channel ondersteunt voor het geheugen. Zoja, dan Als het gaat om de Pentium en niet de Celeron uitvoering, dan ondersteunt het moederbord dual channel, en is het aan te raden 2x dezelfde grootte erin te plaatsen. Dan zou ik zelf voor 1x512 gaan. Even kijken hoe het bevalt, en als blijkt dat je meer geheugen nodig hebt alsnog een tweede module van 512MB erbij zetten. Of gelijk 2x512, maargoed :)
Dus 1x 512MB + 1x 256MB is niet aan te raden? 1024MB leek me erg veel van het goede, 512MB nèt te weinig. :?

Thanx trouwens voor die bluetooth opmerking. Heb nu (al drie jaar) een bluetooth-module voor in de PMCIA-poort, werkt op zich redelijk op mijn huidige laptop. Maar krijg 'm op de nieuwe laptop van m'n vriendin niet geïnstalleerd, misschien omdat deze té nieuw is. Nagenoeg hetzelfde als specificaties van S260 maar dan van Toshiba en 15" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Mini Poeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 02:04:
Dus 1x 512MB + 1x 256MB is niet aan te raden? 1024MB leek me erg veel van het goede, 512MB nèt te weinig. :?
Nouja, 512+256 kan natuurlijk wel, alleen maak je dan geen gebruik van Dual Channel. Door twee geheugenmodules van dezelfde grootte (liefst geheel hetzelfde) in de machine te plaatsen wordt de bandbreedte vergroot en kan data sneller van het geheugen naar de processor. Ofzo.. lees daarvoor de RAM FAQ even door. Het komt er in ieder geval op neer dat de boel dmv Dual Channel weer wat sneller wordt.
Aangezien je maar twee geheugenbanken hebt, zul je niet snel opnieuw geheugen bijplaatsen. En stel dat je toch naar 1024 wilt, houd je weer een 256MB module over. Het verschil tussen 256 en 512 is zo'n 25 euro. Imho is dat het wel waard. Het is trouwens wel het beste twee dezelfde modules te plaatsen, zelfde merk, zelfde specificaties, e.d. Net zo makkelijk om dat gelijk door een (web)shop in te laten bouwen als ze toch bezig zijn :)
Mini Poeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 02:04:
Thanx trouwens voor die bluetooth opmerking. Heb nu (al drie jaar) een bluetooth-module voor in de PMCIA-poort, werkt op zich redelijk op mijn huidige laptop. Maar krijg 'm op de nieuwe laptop van m'n vriendin niet geïnstalleerd, misschien omdat deze té nieuw is. Nagenoeg hetzelfde als specificaties van S260 maar dan van Toshiba en 15" scherm.
Even kijken of hij door het OS wordt ondersteund, nieuwste drivers van de fabrikant downloaden en anders een nieuw topic openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Het wordt 2x 512MB in m'n bestelde (witte) S260.

En omdat ik er niet zeker van was of er nu wel of niet een muis bij zit heb deze ook maar gelijk erbij besteld. Ik ben erg benieuwd!

Nu schiet me wel iets te binnen: in mijn klas zit een jongen met een klein witte laptop, kon nooit helemaal goed zien wat erop stond; iets van Cyber...
Het is natuurlijk de Cybermaxx! Toch benieuwd wat de verschillen zijn tussen mijn (echte) MSI S260 en zijn Cybermaxx. Of kunnen jullie het reeds al vertellen? Ik las iets dat behuizing en beeldscherm wat van mindere kwaliteit is. Is de Cubermaxx ook niet beter vergelijkbaar met een S250 vanwege de Celeron-processor en CD-brander en heeft de Cybermaxx trouwens WLAN?

[ Voor 12% gewijzigd door Mini Poeper op 28-11-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
Hoi mannen,

wilde ff wat weten van de mensen die de msi s260/270 in bezit hebben. Ben al 4 jaar gebruiker geweest van een dell i8200, toendertijd het topmodel, Ding stond bijna 16 uur per dag aan voor 4 jaar lang. tja dat heeft z'n tol geeist, dit weekend bezweek het arme dingen doet helemaal niets meer.

Het enige wat me stoorde bij de dell, is de behuizing, de kwaliteit en afwerking daarvan. Als iemand ooit een dell laptop heef gehad, dan weet ie wat ik bedoel.

kraken bij het openen van het scherm, gedeeltes die niet mooi in elkaar overlopen, kraken bij het indrukken van de laptop, bij het optillen etc etc. dus maw afwerking en kwaliteit behuizing.

hoe is dit alles bij de msi?

als ik er 1 koop zal het bij alb-computer zijn en dan de meest uitgebreide s270 met alles erop en eraan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:23:
met nog 17 minuten te gaan weer de adapter erin geduwd. Omstandigheden: webcam aan, fanatiek internetten, hubje eraan. brightness wel laag
Jeetje wat een top tijd Verbal Kint !!! Toch dik 3 uur !!! Vindt ik echt wel een top prestatie !!! Het is op een 8 cell accu toch ? Ik heb er 2 besteld, ( 2 8 cell accu's om ver te kunnen reizen etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Op een 8 cell accu, processor op lage snelheid, maar wel met een behoorlijke load (had mijn webcam aanstaan). Meer is wel haalbaar, als je dat soort dingen niet doet, bijvoorbeeld als ik aantekeningen aan het maken ben in college (typ dan niet continu e.d., scherm dichtklappen als ze even een stukje film laten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

waar heb je eigelijk zo'n 8 cell accu besteld?? Ik ben er ook naar op zoek (een witte in nederland), maar overal zijn ze of niet leverbaar of ik moet me scheel betalen

weet iemand trouwens hoe je meer MB kan toewijzen voor grafisch gheugen. Op m'n s260 staat die nl standaard in de bios op 8 MB en dit kan ik niet veranderen. (heb 512 MB geheugen)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:56:
waar heb je eigelijk zo'n 8 cell accu besteld?? Ik ben er ook naar op zoek (een witte in nederland), maar overal zijn ze of niet leverbaar of ik moet me scheel betalen

weet iemand trouwens hoe je meer MB kan toewijzen voor grafisch gheugen. Op m'n s260 staat die nl standaard in de bios op 8 MB en dit kan ik niet veranderen. (heb 512 MB geheugen)
Dat is wel vreemd.. ik kan volgens mij kiezen in bios 8, 16 of 32MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:02:
[...]

Kunnen jullie miss even duidelijker zijn waar jullie het over hebben?
Om welke gaat het?

En zit er nu wel of geen muis bij de laptop?

[ Voor 5% gewijzigd door Mini Poeper op 28-11-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Op het moment dat de laptop opstart kan je in het bios komen (er staat dan press <del> for bios oid.

Mijn laptop komt uit Duitsland, custom, en dus gewoon de accu erbij besteld. Iemand heeft hier gepost dat je met MSI kan bellen voor de accu's

[ Voor 45% gewijzigd door m_a_rnix op 28-11-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Heeft het dan ook zin om dat te veranderen?
Ik krijg 1024MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Weet ik niet, heb geen S260 maar een S270. Maar denk dat het aan de ene kant niet heel veel uit maakt, aan de andere kant heb je geheugen zat. Ik ga het de volgende keer dat ik ga rebooten even op 128 MB zetten (standaard 64 op de S270)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04
Wat vinden jullie van deze aanbieding?

http://www.dibotwente.nl/...?cPath=22&products_id=125

Een cybermaxx met 512Mb voor 600 euro.
Iemand meer info over deze shop misschien?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ice-T schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:04:

mooie aanbieding, gelijk doen! :9~
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:02:
[...]

ik kan in de bios niets veranderen voor het grafisch geheugen. dingen als tijd kan ik wel gewoon veranderen. welke versie bios hebben jullie??? (s260)
EDIT ik zie dat ik de laatste bios heb (2.80 1012), dus hoe kunnen jullie meer videogeheugen instellen?
Mini Poeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:43:
[...]
En zit er nu wel of geen muis bij de laptop?
bij mijn s260 zat een wite muis met apple look

[ Voor 7% gewijzigd door Theo op 28-11-2005 16:19 . Reden: bios ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ice-T schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:04:

Hmm ze doen aan verkoop EN inkoop.. dus de kans is groot dat het een 2e hands exemplaar is, ik zou ff bellen met ze anders als ik in jouw schoenen stond. 600 euro voor een verder prima functionerend laptopje is natuurlijk geen geld verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vanavond ff kijken in de bios van mijn S260 of ik echt keuze heb uit 8,16 of 32MB

OK: ik kan met de + en - toets kiezen tussen 8 of 32MB

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Mini Poeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 08:43:
Het is natuurlijk de Cybermaxx! Toch benieuwd wat de verschillen zijn tussen mijn (echte) MSI S260 en zijn Cybermaxx. Of kunnen jullie het reeds al vertellen? Ik las iets dat behuizing en beeldscherm wat van mindere kwaliteit is. Is de Cubermaxx ook niet beter vergelijkbaar met een S250 vanwege de Celeron-processor en CD-brander en heeft de Cybermaxx trouwens WLAN?
In het eerste topic staan veel ervaringen met de Cybermaxx, bijv.: [rml]Flaterik in "[ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series"[/rml].
Dalma schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:23:
kraken bij het openen van het scherm, gedeeltes die niet mooi in elkaar overlopen, kraken bij het indrukken van de laptop, bij het optillen etc etc. dus maw afwerking en kwaliteit behuizing.

hoe is dit alles bij de msi?
ParoXysm schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:04:
Toen ik hem voor de eerste keer openklapte voel je gewoon dat de schanieren van goede kwaliteit zijn, alleen de plastic ronde dopjes aan de zijkanten hadden wat steviger gemogen.
quote: marpol
Notebook is heel degelijk je voelt dat hij van mag/allu is gemaakt en ook als je hem openklapt gaat dit zonder kraken en blijft het scherm zonder natrillen staan.
En zo staan er nog wel wat quotes, hij schijnt erg stevig te zijn in ieder geval 8)
Dalma schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:23:
als ik er 1 koop zal het bij alb-computer zijn en dan de meest uitgebreide s270 met alles erop en eraan :P
Houd wel even het volgende topic in de gaten: MSI 1013 System Stability. Voor de duidelijkheid, de 1013 is de S270. Veel Turion processoren hebben regelmatig last van "sudden deaths". Complete freeze van het systeem en ook wat blauwe schermen. Het gaat voornamelijk om de snellere processors, MT/ML 37 en hoger, maar ook bij de MT34 is het al voorgekomen. Op het forum zit een reseller, en MSI schijnt met het probleem bezig te zijn. Er is echter nogsteeds niet duidelijk wát het nou precies is, en er is dus ook nog geen oplossing. madebra gaf in dit topic al aan hetzelfde probleem te hebben, dus het beperkt zich niet tot de US ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik heb het ook al gehad, een paar keer. Bij mijn batterijreparatieopstuuravontuur hebben ze ook het bios geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verbal_Kint schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:09:
Ik heb het ook al gehad, een paar keer. Bij mijn batterijreparatieopstuuravontuur hebben ze ook het bios geupdate
Was het daarna opgelost dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04
Chiron schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:05:
[...]

Hmm ze doen aan verkoop EN inkoop.. dus de kans is groot dat het een 2e hands exemplaar is, ik zou ff bellen met ze anders als ik in jouw schoenen stond. 600 euro voor een verder prima functionerend laptopje is natuurlijk geen geld verder
Ik heb gebeld en het zijn dus nieuwe laptops. Ook kreeg ik na het bellen met eigenaar een stuk meer vertrouwen in de webshop.
Heb er net 1 besteld, ik zal als ik hem binnen heb jullie op de hoogte brengen over mijn ervaringen.

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat nu verschillen tussen al de verschillende types zijn:
-Ik neem aan dat accu's gelijk zijn
-is de S250 indentiek aan cybermaxx (behalve het geheugen) dus ook de behuizing?
-welke biossen zijn uitwisselbaar?
-Kun je zomaar een pentium in bijv een s250 zetten?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ik vraag mij wel alleen af hoe dat bedrijf zo goedkoop die notebooks kan verkopen. De grotere internetwinkels (vaak goedkoper dan de kleinere) komen nog niet eens in de buurt van die prijs.
(voor wie het wilt weten, de site bestaat pas enkele maanden)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik vond het ook een mooie aanbieding 600 voor een Cybermaxx.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, ik bestel er dan ook eentje.

edit: ZE ZIJN UITVERKOCHT!

[ Voor 13% gewijzigd door .NCK op 28-11-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Verbal_Kint schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:04:
Grappig, op MSI stand haalde een medewerker de S260 open om geheugen te vervangen. Ik zag dat hij open lag (achterkant eraf geschroeft), koeler van cpu bleef gewoon zitte, aan de "overkant" was plek voor het geheugen die hij eruit pakte. Leek me dus wel mee te vallen.
Klepje openen? Je bedoelt de hele laptop uit elkaar halen... (schroeven aan de onderkant opendraaien, tobo verwijderen, of de heatsink e.d. eruit moet weet ik niet..) Er is dus NIET een klepje waardoor je bij het geheugen of bij de harddisk kan of zo. Dit is wel erg goed voor de stevigheid van het apparaat IMO. Ik weet niet waar je hem koopt/wil kopen, maar ALB plakt een stickers over 1 van de schroeven.
Grappig, op MSI stand haalde een medewerker de S260 open om geheugen te vervangen. Ik zag dat hij open lag (achterkant eraf geschroeft), koeler van cpu bleef gewoon zitte, aan de "overkant" was plek voor het geheugen die hij eruit pakte. Leek me dus wel mee te vallen.

Ik was op de HCC dagen, en kon dus mooi even een S260, S270 (MSI stand), en een Apple iBook (xs4all stand) bekijken! Ik vind het lastig, de s2x0 ziet er lekker compact uit, al oogt het schermpje wel erg mini, in tegenstelling tot de iBook waar het scherm wat groter eruit ziet (logisch, geen breedbeeld , 1024*786). Verder is OSX of Windows een heel verschil, en ik weet nog niet of ik tot januarie erop gok om te wachten tot een iBook met intel processor. Lastig.. maar wel leuk om ze allebei gezien te hebbe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Serenity schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:40:
[...]
In het eerste topic staan veel ervaringen met de Cybermaxx, bijv.: [rml]Flaterik in "[ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series"[/rml].

[...]

[...]

[...]
En zo staan er nog wel wat quotes, hij schijnt erg stevig te zijn in ieder geval 8)

[...]
Houd wel even het volgende topic in de gaten: MSI 1013 System Stability. Voor de duidelijkheid, de 1013 is de S270. Veel Turion processoren hebben regelmatig last van "sudden deaths". Complete freeze van het systeem en ook wat blauwe schermen. Het gaat voornamelijk om de snellere processors, MT/ML 37 en hoger, maar ook bij de MT34 is het al voorgekomen. Op het forum zit een reseller, en MSI schijnt met het probleem bezig te zijn. Er is echter nogsteeds niet duidelijk wát het nou precies is, en er is dus ook nog geen oplossing. madebra gaf in dit topic al aan hetzelfde probleem te hebben, dus het beperkt zich niet tot de US ;(
Ik ben dus niet diegene die laptop van Alb wilde kopen, ik heb al een S260 gekocht met 1Gb aan geheugen! :9

Bovendien quote je Marpol; hij heeft ook een S260.

Vanmiddag zat ik even naast die jongen met een Cybermaxx, zo op het oog is deze wat meer plastic-achtig en minder mooi afgewerkt. Dit is volgens mij ook de verschillen tussen MSI en de andere 'goedkopere' varianten. MSI gebruikt iets betere materialen, minder klachten over dode pixels heb ik zo kunnen lezen. Bij een Cybermaxx zijn zelfs haarscheurtjes geconstateerd en is de garantieverloop onder maat.
Ook kan het zijn dat het de b-kwaliteit van MSI is, dat deze de controle-check niet behalen.

Begrijp me goed; de Cybermaxx is een geweldig apparaat, maar volgens mij zijn dat de meerwaarden t.o.v. MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Mini Poeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:24:{......}
Begrijp me goed; de Cybermaxx is een geweldig apparaat, maar volgens mij zijn dat de meerwaarden t.o.v. MSI.
de cybermaxx kost ook maar de helft van de s260 :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Mini Poeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:24:
[...]
Ik ben dus niet diegene die laptop van Alb wilde kopen, ik heb al een S260 gekocht met 1Gb aan geheugen! :9

Bovendien quote je Marpol; hij heeft ook een S260.
Sorry, verkeerd gequote. Waren beide bedoeld als reactie op Dalma :)

Waar heb je 'm nu gekocht trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Serenity op 28-11-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Vandaag een foldertje in de bus gehad van computerservice Oirschot. Daar is de witte S270 te koop voor 999,- (zie scan):

Afbeeldingslocatie: http://img320.imageshack.us/img320/5241/scannen1sy.th.jpg

Het vreemde is dat deze niet op de site staat. (www.depcwinkel.nl)
Staat wel op www.decomputercourant.nl 8)7

Jammer van de 40GB harddisk, maar wel een 8-cells accu, tas en muis! :Y)

Edit: Zit er op alle S270 een SP/DIF digitale uitgang?

[ Voor 13% gewijzigd door The Stimp! op 28-11-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik laat er nu 2x 512MB inbouwen, de orginele banken (2x 265MB) nemen ze niet terug.
Dus tja wat moet ik hiermee? Heeft er iemand interesse in deze '256MB DDR SODIMM PC2700 CL2.5'? Zo ja, laat 't dan maar even weten. Wellicht voor degene die nu een S250 hebben en er iets bij willen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Vergeet de Sempron niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:23:
lama

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:34:
Op een 8 cell accu, processor op lage snelheid, maar wel met een behoorlijke load (had mijn webcam aanstaan). Meer is wel haalbaar, als je dat soort dingen niet doet, bijvoorbeeld als ik aantekeningen aan het maken ben in college (typ dan niet continu e.d., scherm dichtklappen als ze even een stukje film laten zien).
kan je de processor snelheid zelf regelen dan? zo ja hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp uit jullie verhalen kun je de s260 tot slechts 32mb video selecteren? ik d8 dat het 64mb was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Weet iemand in welke winkels men Apple accessoire's verkopen?
Ik denk dat ik die skin koop om zo de nieuwe laptop in mijn rugtas te vervoeren of in de kofferbak te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Serenity schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:20:
[...]

Was het daarna opgelost dan?
Nog niet weer gehad, de laptop heeft sinds donderdag bijna nonstop aangestaan, waarvan 10 uur op batterij en altijd op dynamic switching. Heb het niet meer gezien.

Bios versie:
A1013 AMS V6.50
EC Version 1.8 11/17/05

A1013 is de naam van de barebone by the way.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:13:
[...]

kan je de processor snelheid zelf regelen dan? zo ja hoe dan?
Je krijgt een utility van msi om de powersaving in te stellen. Ik heb zelf Speedswitch XP gedownload omdat ik dat makkelijker vind werken dan het BrEezAh programma van MSI.
Mini Poeper schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:24:
Weet iemand in welke winkels men Apple accessoire's verkopen?
Ik denk dat ik die skin koop om zo de nieuwe laptop in mijn rugtas te vervoeren of in de kofferbak te leggen.
Apple Centers, www.apple.nl weet ik zeker. Kijk ook eens op http://apple.pagina.nl/ . Staat vast wel een toko op bij jou in de buurt. Tucano 14 inch past prima, Crumpler the Gimp 15 inch vond ik te ruim (en te lelijk :9) .

[ Voor 5% gewijzigd door m_a_rnix op 29-11-2005 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Verbal_Kint schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 02:08:
Apple Centers, www.apple.nl weet ik zeker. Kijk ook eens op http://apple.pagina.nl/ . Staat vast wel een toko op bij jou in de buurt. Tucano 14 inch past prima, Crumpler the Gimp 15 inch vond ik te ruim (en te lelijk :9) .
Ik zou eerder voor een Tucano 12 inch voor de ibook gaan, die past perfect (met de 4-cells accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:17:
Als ik het goed begrijp uit jullie verhalen kun je de s260 tot slechts 32mb video selecteren? ik d8 dat het 64mb was!
ik kan maar 8 MB selecteren :(

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:23:
[...]
ik kan maar 8 MB selecteren :(
Hoeveel geheugen heb je erin dan? daar is het wel afhankelijk van geloof ik.
Ik heb 1GB en kan dus kiezen tussen 8 of 32 MB.

Volgens mij moet je bij 512MB ook 32MB kunnen kiezen.

Heb je wel 512 tot je beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:40:
[...]

Hoeveel geheugen heb je erin dan? daar is het wel afhankelijk van geloof ik.
Ik heb 1GB en kan dus kiezen tussen 8 of 32 MB.

Volgens mij moet je bij 512MB ook 32MB kunnen kiezen.

Heb je wel 512 tot je beschikking?
ik heb er 2*256 MB inzitten en ik heb 504 MB werkgeheugen volgens windows, dus 8 MB is videogeheugen. Ik kan de 504 MB volledig gebruiken (burn-in test van sisoft samdra)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Weet iemand vertellen van welk merk het geheugen is dat standaard in de laptop zit?
Ik bedoel dus de twee geheugenbanken van 256MB in een MSI S260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini Poeper schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:08:
Weet iemand vertellen van welk merk het geheugen is dat standaard in de laptop zit?
Ik bedoel dus de twee geheugenbanken van 256MB in een MSI S260.
als je had gekeken een paar pagina's terug dan had je kunnen zien dat het infineon is !
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.