[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.708 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:18:
Je kunt het vragen bij laptops4u. Die kunnen hem ook verkopen.

Ik had het ooit een keer gevraagd, en ze stuurden een lijstje.
Heb t bij de laptops4u gevraagd, maar ze hadden geen s260/70 meer in t asortiment.
Welke zouden jullie nemen ... de s260 of de s270.

wat is qua processor t beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S270 qua kracht, ook 64 bit, en hij gebruikt ook een betere 'videokaart', de X200 van ATI
S260 qua accutijd, deze gebruikt een Intel Shared Videokaart, niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Nog 1 vraagje:

Heeft de S270 nou geen cd/dvd la maar een soort autoradio mechaniek erin zitten voor de cd/dvd's?
Zie namelijk op verschillende sites bij de S270 met de 1 een lade en bij de andere waar je de cd/dvd zo in kan drukken(als een autoradio)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Kun je die sites eens posten hier :9 :p misschien wel interessant om te bekijken

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Chiron schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:29:
Kun je die sites eens posten hier :9 :p misschien wel interessant om te bekijken
Als je op deze site kijk zie middenin de cd-rom speler waarin je dus de cd/dvd drukt.

http://www.notebookcheck.com/content/view/807/65/

Vraag me dus af ... is dit bij alle S270's ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 11:39
Op de site zie ik alleen een laatje en geen slot-in zoals jij laat zien. Geef zelf persoonlijk de voorkeur voor zo'n slot-in, ook minder kwetsbaar op zo'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
http://www.notebookcheck....gabookS270/disceinzug.jpg

daar dan..

Anyway, ik ga waarschijnlijk voor de S270 (vanwege de amd en betere graphics). Ik heb gisteren even aan de lijn gehangen met sallandautomatisering, en zij kunnen harde schijf en geheugen aanpassen. geheugen naar 768 en harde schijf naar 80 gb 5400 ging samen 110 euro kosten (inclusief 35 euro arbeidsloon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:49:
S270 qua kracht, ook 64 bit, en hij gebruikt ook een betere 'videokaart', de X200 van ATI
S260 qua accutijd, deze gebruikt een Intel Shared Videokaart, niet veel soeps.
Niet veel "soeps" is nogal overdreven hoor hij presteerd heel goed! zware games... nee dat gaat niet lukken maar ik denk dat ook de X200 dan tekort schiet! zoveel sneller is de S270 nu ook weer niet
zie specs http://www.hardware.info/reviews.php?id=587&page=6

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees de topicstart en wees verlicht.
Die scores van de S270 zijn echt GOED!!! Nou ja, oke vergeleken bv een Dell XPS 2 niet maar Counterstrike Source (30fps op 800x600), Doom 3 (17fps en 800x600 HIGH Q) en Far Cry (20fps op 800x600) zijn speelbaar!
De Intel variant heeft moeite met alle spellen zeg maar.. Ze halen iig niet deze framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Nog een vraagje aan degenen met een s270. Wat voor tobo zit erop? Met zo'n irritante enterkey of een normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 07:16:
Lees de topicstart en wees verlicht.

[...]

De Intel variant heeft moeite met alle spellen zeg maar.. Ze halen iig niet deze framerates.
met welke framerate kun je dezelfde games op de s260 spelen ongeveer?? Is dat iets van de helft?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat denk ik niet.
Het zal er onder zitten, maar zeker niet de helft. Kijk naar Me_dusa, die heeft World of Warcraft draaien op een S250 (Celeron M variant, met nog mindere videokaart) dus zó erg is het nog niet :)

Maar waarom zou je voor de S260 gaan als je ook de S270 voor vaak minder geld kan kopen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit even op ALB te kijken. Waar kan ik al die extra's en opties vinden zoals qwerty toetsenbord, pixelgarantie, etc? Of moet ik gewoon per mail een offerte aanvragen en die zaken noemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:39:
Nee dat denk ik niet.
Het zal er onder zitten, maar zeker niet de helft. Kijk naar Me_dusa, die heeft World of Warcraft draaien op een S250 (Celeron M variant, met nog mindere videokaart) dus zó erg is het nog niet :)

Maar waarom zou je voor de S260 gaan als je ook de S270 voor vaak minder geld kan kopen?
omdat bij progress.nl een s260* is voor 1070 euro, een de goedkoopte s270 250-300 euro duurder is. En de accu van de s260 gaat langer mee dan die van de s270.

*(centrino 1.6 512 MB 40 GB combo)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen welles nietes S260/S270 beginnen..
Maar ik spreek uit ervaring met zelf een S260 en een vriend met een S270.

Nogmaals wil je gamen dan kan je beter kiezen voor een 270, maar verwacht er geen wonderen.
verder heb ik het gevoel dat de 260 lekkerder loopt met bv een aantal toepassingen geopend.
en daarbij betere accutijd.

het mooiste zou zijn beide eens te proberen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:52

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Zijn er hier ook mensen die die blauwetand + wireless modulen hebben in hun MSI s2x0.

Zouden die mij kunnen vertellen hoe het gezamelijke verkeer gaat als er en via bluetooth en via wireless wordt gewerkt?

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Me_dusa schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:34:
Zijn er hier ook mensen die die blauwetand + wireless modulen hebben in hun MSI s2x0.

Zouden die mij kunnen vertellen hoe het gezamelijke verkeer gaat als er en via bluetooth en via wireless wordt gewerkt?
Dat werkt gewoon samen hoor. als je met BT spullen naar je telefoon pompt kun je ondertussen gewoon wireless internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Als ik met me bt muis an het werken ben dan knalt me wireless er gewoon 30x op een dag uit :(

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:30:
Ik zit even op ALB te kijken. Waar kan ik al die extra's en opties vinden zoals qwerty toetsenbord, pixelgarantie, etc? Of moet ik gewoon per mail een offerte aanvragen en die zaken noemen?
Ja dit zul je per mail eens moeten vragen. Je krijgt meestal best snel antwoord terug. En je kunt gewoon in het Engels mailen ;)

Trouwens, ALB heeft me verzekerd van het feit dat Bluetooth en W-Lan samen te gebruiken is. Vreemd dan dat het bij jou (@ Me_dusa) niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Misschien omdat ik geen wireless/bluetooth combi gebruik maar een aparte dongel, zijn die wifi/bluetooth kaarten ook los te krijgen zo dat ik de wireless only kan vervangen?

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alternate kost de s250 nu 800 euro, ik heb zeer veel interesse in deze laptop. Mijn vraag is alleen hoe lang doe je werkelijk met de batterij en welke batterij zit er standaard bij geleverd. Ik heb gelezen dat je met de 2200 mah 2 uur doet, en met die van 4400 mah 4 uur, maar dat vindt ik aan de lage kant, dus klopt dat wel?

Nu heb ik een kleine 10 inch sony laptop (n505x) die doet met een nieuwe 1550 accu 1,5 uur en ik dacht dat die nieuwe processors veel zuiniger met stroom omgaan?

weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog iets anders: Bij computerland kost de 12 inch jewel laptop de topza 9600 ook 800 euro, welke is het beste aan te raden. (ik wil namelijk zeker niet boven de 800 euro gaan)

rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:05:
Bij alternate kost de s250 nu 800 euro, ik heb zeer veel interesse in deze laptop. Mijn vraag is alleen hoe lang doe je werkelijk met de batterij en welke batterij zit er standaard bij geleverd. Ik heb gelezen dat je met de 2200 mah 2 uur doet, en met die van 4400 mah 4 uur, maar dat vindt ik aan de lage kant, dus klopt dat wel?

Nu heb ik een kleine 10 inch sony laptop (n505x) die doet met een nieuwe 1550 accu 1,5 uur en ik dacht dat die nieuwe processors veel zuiniger met stroom omgaan?

weet iemand meer?
Ik heb zelf de Cybermaxx SIM 2000 En die is zo goed als hetzelfde. En ik haal met de 2200 max 1,5 uur en de 4400 max 3 uur.

Wil je voor weinig geld lang met je laptop kunne doen raad ik je een iBook aan.

Of beter gezegd, wil je een goedkope kleine(12') notebook die lang op de accu kan werken dan is de iBook na mijn weten de beste.

[ Voor 14% gewijzigd door Me_dusa op 14-10-2005 20:00 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals:
Voor overige laptops (dus anders dan de MSI S2x0 serie) hebben we speciaal dit topic: [rml][ Ervaringen] 12" Laptops Deel 2[/rml] je kunt hier ook gewoon vragen in posten als je een 13"er wilt.

Ik kreeg trouwens net een Office Centre boekje, en daar zag ik ook een aardige aanbieding. Een 12,1", één of ander B-merk, maar wel 1,5 Ghz Centrino, 512 Mb ram, 60 Gb, dus als je een goedkoop subnotebookje wil, neem die dan. [ edit: deze notebook kost dus 799 ex BTW, even vergeten ]

Oh-oh, begin ik hier zelf ook over een andere serie, hehe, hier dus voor andere laptops: [rml][ Ervaringen] 12" Laptops Deel 2[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 20:30 . Reden: Prijzen zijn handig erbij te vermelden ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

wat is progess eigelijk een baggerbedrijf. Ik heb twee weken geleden de s260 besteld met een levertijd van 1-2 dagen. Ik heb hem nog steeds niet :( Ze hebben inmiddels wel de levertijd vervangen voor 1-2 weken, maar daar ga ik dus ook al overheen...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Horla schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:34:
Ik ben sinds vandaag bezitter van een "nutrius" versie van de s270 :Y) ...
......[knip].....
Wat is nu precies het verschil tussen de Nutrius dingen en de MSI's die daar ook staan (ze gebruiken als plaatjes enzo gewoon alles van msi)? Het scheelt iig vrij veel geld omdat je bij de gewone MSIs nog veel moet dokke voor een niet-duits XP install, en die Nutrius dingen zonder kan bestellen. Ze zijn best goedkoop, ook met verzending en ander tobo, en er zit 8 cell accu bij (ik keek hier naar de 260).
Intressant dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:16:
nog iets anders: Bij computerland kost de 12 inch jewel laptop de topza 9600 ook 800 euro, welke is het beste aan te raden. (ik wil namelijk zeker niet boven de 800 euro gaan)

rob
volgens mij is de 9600 erg brak, lees het 9600 topic maar eens door, op de accu zit ook maar 3 mnd garantie bijvoorbeeld.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
AlexanderOnline schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:32:
[...]

Wat is nu precies het verschil tussen de Nutrius dingen en de MSI's die daar ook staan (ze gebruiken als plaatjes enzo gewoon alles van msi)? Het scheelt iig vrij veel geld omdat je bij de gewone MSIs nog veel moet dokke voor een niet-duits XP install, en die Nutrius dingen zonder kan bestellen. Ze zijn best goedkoop, ook met verzending en ander tobo, en er zit 8 cell accu bij (ik keek hier naar de 260).
Intressant dus!
Geen idee, ik had hier nog een windows liggen omdat mijn vader is overgeschakeld op linux dus was een nutrius versie een logische stap. Ook mogen ze bij de msi versie het toetsenbord niet veranderen (volgens een mail van hun). Volgens mij zijn het eigenlijk juist dezelfde buiten het toetsenbord (zit gewoon een cd met drivers van msi bij)
edit: mss kan iemand met een echte msi kijken wat voor hdd en brander erin zit? Ik heb een toshiba harde schijf en een NEC 6650A als brander.

[ Voor 8% gewijzigd door Horla op 16-10-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Horla schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:25:
[...]

*knip* verhaaltje *knip* .
Bedankt voor je antwoord. En betreft het uiterlijk, ziet hij er gewoon hetzelfde uit als de MSI, of staat er een ander logo oid op?
Trouwens, ik las op trustedreviews.com een (p)review uit eindmaart, en dat was een prototype waar hij het toetsenbord eigelijk niet fijn vond. Is dat bij de huidige versie ook zo, is het wat minder fijn of ook echt storend?

[ Voor 78% gewijzigd door AlexanderOnline op 16-10-2005 21:44 . Reden: quote wegknippen en wat toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
AlexanderOnline schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:32:
[...]

Bedankt voor je antwoord. En betreft het uiterlijk, ziet hij er gewoon hetzelfde uit als de MSI, of staat er een ander logo oid op?
Trouwens, ik las op trustedreviews.com een (p)review uit eindmaart, en dat was een prototype waar hij het toetsenbord eigelijk niet fijn vond. Is dat bij de huidige versie ook zo, is het wat minder fijn of ook echt storend?
Er staat geen logo op.
Wat het toetsenbord betreft. Ik heb nog een keer de foto's in de startpost bekeken en daar is mij opgevallen dat die een "verminkte" enter hebben maw een klein exemplaar. De mijne heeft dus een volwaardige entertoets (gelukkig maar :Y) ). Ik heb geen problemen met het toetsenbord, maar dat is heel dikwijls persoonsgebonden. Bovendien is het blijkbaar een ander toetsenbord dan de msi versie dus veel kan ik je er niet over vertellen behalve dat hij rechts van de linker alt toets nog een toets heeft met "\" en "|", daardoor is de spatie iets kleiner maar aangezien ik die aansla met mijn rechterduim heb ik er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal :) Ik ben niet zo heel erg thuis op GoT, vandaar deze vraag om hulp. Ik ben zelf erg geinteresseerd in de MSI Megabook S270, maar ik vind het erg lastig om uit te zoeken hoeveel deze nu overal kost.

Heeft er misschien iemand een prijslijstje of iets dergelijks? Ben zaterdag wezen vragen bij een computerzaak hier in de buurt en daar kunnen ze 'm voor 1425 Euro bestellen....dat leek mij erg duur? Of niet?

Zag dat de S260 bij Mediamarkt iets van 1300 Euro was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De S260 is Pentium M
De S270 is Turion 64

Nutrius.de en ALB-computer.de leveren hem op maat.
Voor de rest is de pricewatch je vriend: pricewatch: MSI Megabook S270-07SNL (Turion MT-30; 512MB; 60GB; DVD±RW DL; 12,1"TFT; WXP Home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
www.tweakers.net/pricewatch en dan links wat naar beneden scrollen en zoeken op msi s270..

geeft je deze link voor webshops.

pricewatch: MSI Megabook S270-07SNL (Turion MT-30; 512MB; 60GB; DVD±RW DL; 12,1"TFT; WXP Home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Mijn Duits is niet al te best .... dus denk dat online bestellen daar geen goede optie is voor mij?
Wel een aantal vragen:

* En hoe zit dat dan als er iets kapot is aan de notebook ... moet je dat weer terug naar Duitsland sturen met een hoop onduidelijkheden?. Lijkt me geen goede optie als je Duits slecht is!

* Kom terecht op een ouwe vraag van mij ... bij ALB staat een Laufwerk Duallayer brander ...maak hieruit op dat er zn autoradio cd vreter in dit. ik bedoel dit:
http://www.notebookcheck....gabookS270_disceinzug.jpg
Weet niemand waar deze drive nu geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
De meeste duitse webshops spreken (al dan niet gebroken) engels. Ik bestel nu al 4 jaar alles in duitsland en heb nog nooit problemen gehad. Voor rudimentaire vertalingen is er ook altijd babelfish.
alb-computer levert mits wat bijbetalen europese garantie, anders moet je laptop idd terug naar Duitsland.
Waar je een slot-in brander krijgt weet ik niet. Ik veronderstel dat dat 1 van de verschillen is tussen de zelfbouwversie en een officiele msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er is geen prijslijst ergens voor "normale" winkels? Ik wil 'm namelijk liever niet via internet bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Dan zou ik even alle winkels in je woonplaats aflopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:24:
[...]

Maar er is geen prijslijst ergens voor "normale" winkels? Ik wil 'm namelijk liever niet via internet bestellen.
Tja natuurlijk zijn er winkels die euhm normaal zijn........ :Y)

Weet iemand de rpm van de schijven die in de s270 gebruikt wordt? Of is hij nog niet open getrokken door een van jullie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:38:
Dan zou ik even alle winkels in je woonplaats aflopen..
Hehe, ik woon in een heel klein dorpje waar ze amper van computers gehoord hebben ;) Vandaar dat ik op internet zoek naar winkels waar ik naartoe kan rijden. Maar goed, de reacties zal ik dan maar als een nee opvatten :P

Klopt het dat de S270 alleen in zwart verkrijgbaar is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Weet iemand de rpm van de schijven die in de s270 gebruikt wordt? Of is hij nog niet open getrokken door een van jullie? :?
Ik heb gebeld met Salland Automatisering, 4200 rpm (wel door hen te upgraden).
Klopt het dat de S270 alleen in zwart verkrijgbaar is?
Heb hem alleen in het wit gezien in Duitse webshops.. niet echt een optie dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Verbal_Kint schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:01:
[...]

[...]

Heb hem alleen in het wit gezien in Duitse webshops.. niet echt een optie dus :P
4200 RPM ????? zou 5400 moeten zijn in de S270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Zeker weten? PCSnel wist het niet zeker, maar dacht dat het 4200 zou moeten zijn als er niets bij stond.

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=3599

Azerty zegt ook 4200..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Verbal_Kint schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:01:
[...]

[...]

Nutrius.de heeft hem nochtans in het zwart en mijn toshiba schijfje is 5400 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:22
Nutrius.de reageert in het begin heel snel. Maar ik heb nu inmiddels na 2 weken mijn laptop nog niet binnen. Wanneer ik nu een mailtje stuur, duurt het vaak 2 dagen voordat ik eens een reactie krijg. Soms moet ik zelfs meerdere berichten sturen, voordat ik een berichtje terug krijg.... Heb al wel betaald, maar nog steeds niets binnen.

Duurt me wel erg lang... Iemand anders betere ervaringen met nutrius.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
MDVej schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:53:
Nutrius.de reageert in het begin heel snel. Maar ik heb nu inmiddels na 2 weken mijn laptop nog niet binnen. Wanneer ik nu een mailtje stuur, duurt het vaak 2 dagen voordat ik eens een reactie krijg. Soms moet ik zelfs meerdere berichten sturen, voordat ik een berichtje terug krijg.... Heb al wel betaald, maar nog steeds niets binnen.

Duurt me wel erg lang... Iemand anders betere ervaringen met nutrius.de?
En dat bedoel ik met in Duitsland bestellen .... :(
communicatie gaat stroef, je rijdt er ook niet zo even heen ... enz.
Ik bestel em wel in NL ... maar aan de andere kant is het ook wel toppie dat je je eigen systeem kan samenstellen.

Ik ben er nog niet uit wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Horla schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

Nutrius.de heeft hem nochtans in het zwart en mijn toshiba schijfje is 5400 rpm
Nutrius != het Nederlandse type he. Dat een DUITSE webshop er een 5400 rpm schijf in heeft, zeg niet zoveel over het type dat in Nederland verkrijgbaar is. Jij hebt vast ook niet 2 x 256 MB intern, dat heeft de Nederlandse versie ook.

Dus, het NEDERLANDSE type wordt geleverd met 4200 rpm (en 2 x 256 MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Kan iemand nog wat live foto's van zijn/haar s270/260 plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Verbal_Kint schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:30:
[...]

Nutrius != het Nederlandse type he. Dat een DUITSE webshop er een 5400 rpm schijf in heeft, zeg niet zoveel over het type dat in Nederland verkrijgbaar is. Jij hebt vast ook niet 2 x 256 MB intern, dat heeft de Nederlandse versie ook.

Dus, het NEDERLANDSE type wordt geleverd met 4200 rpm (en 2 x 256 MB).
En waarom zou de duitse en nederlandse versie van elkaar verschillen (buiten het toetsenbord en OS dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horla schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:27:
[...]
En waarom zou de duitse en nederlandse versie van elkaar verschillen (buiten het toetsenbord en OS dan)?
Wat ik ervan begrepen heb doen de Duitse shops niet zo moeilijk over het verbouwen van de notebooks, en hebben ze daarom wat meer variatie in hun aanbod. Een paar met andere harde schijven, meer geheugen, etc. Daarnaast verkoopt Nutrius de standaard MSI uitvoeringen met zo mogelijk kleine aanpassingen en Nutrius versies gebaseerd op een barebone, en verder zonder MSI markings.

Ik kwam zonet nog een review van de S270 tegen op HardwareZone uit juli. Volgensmij is deze nog niet voorbij gekomen in deze topics. Vrij uitgebreide review waar ze verder ingaan op de AMD processor in de S270 en de voor- en nadelen ten opzichte van de S260 met Intel. Hij wordt uiteindelijk vrij hoog aangeprezen, al zijn ze niet overwegend positief over de prestaties van de Turion.

Ik zit zelf nogsteeds te twijfelen tussen de S260 en de S270. In principe zal ik er nooit op gaan gamen, en geef ik de voorkeur aan zo veel mogelijk accutijd. Aangezien de review van hardwarezone wederom bevestigd dat de Turion simpelweg meer energie verbruikt, ga ik toch weer richting de S260 met een zuinigere Intel.

Wat betreft de specificaties van de Nederlandse notebooks. Ze komen dus met een 4200RPM schijf en 2x256MB geheugen. Ik verwacht sowieso niet snel naar 1024MB over te hoeven stappen, dus dat beide slots vol zitten vind ik verder niet zo'n probleem. Die 4200 toeren twijfel ik nog over... Of is deze snelheid voor normaal (office/internet/foto/etc) gebruik niet zo storend? Was er niet een bedrijf in Nederland die er een 5400 toeren schijf in kon zetten? En wat zijn de ervaringen met deze laptop met een 5400RPM schijf mbt de geluidsproductie?

@Me_dusa, je had hier een aantal foto's geplaatst van de iCurve, helaas staan die er niet meer. Zou je ze nog eens online kunnen zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Salland Automatisering past de notebook aan als je dat wil. Eénmalig € 35 arbeidsloon. Harddisk vervangen door 80 gb 5400 = € 35. Upgraden naar 768 MB = € 40 en upgraden naar 1024 = € 80.

Deze prijsopgaaf heb ik gekregen. Staat niet op de website, dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Horla schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:27:
[...]

Ik heb bijna de neiging Louis van Gaal te quoten.. :r Maar goed, ik heb van 2 (twee) bronnen dat de specs zijn zoals ik zei. Welk stuk van die url die ik je gaf begrijp je niet? 8)7 Als toetsenbord en OS verschillen, waarom kunnen de harde schijf en het geheugen dat dan niet? Ik heb ook S270's met andere processoren gezien op www.alb-computer.de maar die heten ook gewoon S270 hoor.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Verbal_Kint schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 03:16:
[...]

Ik heb bijna de neiging Louis van Gaal te quoten.. :r Maar goed, ik heb van 2 (twee) bronnen dat de specs zijn zoals ik zei. Welk stuk van die url die ik je gaf begrijp je niet? 8)7 Als toetsenbord en OS verschillen, waarom kunnen de harde schijf en het geheugen dat dan niet? Ik heb ook S270's met andere processoren gezien op www.alb-computer.de maar die heten ook gewoon S270 hoor.. |:(
Het is helemaal niet nodig onbeschoft te doen. Ik veronderstel dat de winkels een zekere vrijheid krijgen om de componenten in te vullen. Aangezien je zo hoog oploopt met de nederlandse shops heb ik even rondgekeken.
http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=3599 Bij azerty is er een hdd van 80 GB. Ook staat er nergens dat er 2x256 inzit. Er staat dat er 512MB in zit en dat er 2 geheugenbanken zijn (maar goed, ik veronderstel dat je dat weet door te vragen?)
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=PN5N20& en hier heb je alternate waarbij er een 60GB hdd zit. Linkjes komen trouwen uit de prijswatch.

edit: Nu zie ik dat er bij alternate 2 versies van de s270 staan :? De ene is op bestelling en noemt MEGABOOK S270, met 80 Gb en de andere is S270B met 60Gb, bovendien zijn ze nog eens even duur?

[ Voor 14% gewijzigd door Horla op 19-10-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Het was niet mijn doel je te beledigen, maar 3 x hetzelfde verhaal uitleggen wordt een beetje vermoeiend. Daarnaast staat bij Salland wel dat er 2x 256 mb in zit. In de pricewatch staan ook 2 versies. http://www.tweakers.net/pricewatch/?Query=s270

Anyway, S270 is gewoon de naam van de notebook. Het enige dat vaststaat is de chipset. CPU, Memory, Harddisk en WLAN/Bluetooth zijn niet overal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Mensen mensen chill :Y)
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 02:37:
[...]
snip..

snip...

@Me_dusa, je had hier een aantal foto's geplaatst van de iCurve, helaas staan die er niet meer. Zou je ze nog eens online kunnen zetten? :)
De fotos van me iCurve staan weer online Glas :)

Hier nog een foto van me desk, om het af te leren ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Desk_iCurve_and_other_stuff.jpg

offtopic:
voor de mensen die goed opgelet hebben, ja dat is TheMacMouse en hij werkt heerlijk!

[ Voor 91% gewijzigd door Me_dusa op 19-10-2005 15:35 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Me_dusa schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:02:
Mensen mensen chill :Y)

Wat bedoel je ???? "fotos van me iCurve staan weer online Glas"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

struik schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:12:
[...]

Wat bedoel je ???? "fotos van me iCurve staan weer online Glas"
Struik, volgensmij zie jij door de bomen het bos niet meer he ;)

Kijk en huiver(heb post ge-edit, k was de quote vergeten!)

[ Voor 7% gewijzigd door Me_dusa op 19-10-2005 15:36 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Me_dusa schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:33:
[...]

Struik, volgensmij zie jij door de bomen het bos niet meer he ;)

Kijk en huiver(heb post ge-edit, k was de quote vergeten!)
hihihihi klopt .... ben ook helemaal in de war. weet ook NOG STTEEDS niet waar ik m zal
bestellen (de / nl).

Trouwens wil iemand nou eens wat live fotos van de msi plaatsen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
struik schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:21:
[...]

hihihihi klopt .... ben ook helemaal in de war. weet ook NOG STTEEDS niet waar ik m zal
bestellen (de / nl).

Trouwens wil iemand nou eens wat live fotos van de msi plaatsen!!!
Shit keek weer te snel onder aan de de pagina ... zag de foto over t hoofd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_dusa schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:02:
Nice. Ziet er goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
Binnenkort wil ik een laptop aanschaffen, zodra mijn bankrekening het toestaat ;)

Ik zit nog heel erg te dubben over wat ik zal doen: een ultra-portable 12" of een wat lompere 14" (groter wil ik in ieder geval niet). Het is echt bedoeld als machine voor erbij, ik heb een prima pc die ik gebruik voor het dagelijkste studiewerk, maar wanneer ik naar mijn ouders ga wil ik graag een eigen laptop hebben zodat ik ook daar ongestoord kan werken en niet steeds wordt lastiggevallen door zusjes die willen MSNnen of iets dergelijks.

De MSI S260 of S270 lijkt me een erg interessante optie. Het ultra-portable formaat van de laptop spreekt me erg aan, maar ik heb enigzins mijn twijfels over het scherm. Het scherm heeft een resolutie van 1280x800 volgens de startpost, bijna gelijk aan de resolutie van mijn 17" TFT. Worden de letters dan niet erg klein? Voor even is dat misschien niet erg, maar als je er lang achterzit, krijg je daar dan geen last van?

Ik heb al wat winkels afgelopen op zoek naar deze laptop, maar heb hem nog nergens zien staan. Kent iemand een winkel in Utrecht (of omgeving) die hem heeft staan? Ik zou hem graag een keer in het echt bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
JJapie, welke 14 inch laptop(s) heb je op het oog? Ik zie namelijk geen enkele notebook die qua prijs kan concurreren met deze msi in het 14 inch segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
Klopt, maar ik bekijk het even los van de prijs.
Een IBM T42/T43 (rond de €1500) lijkt me een pracht optie :) De X41 van IBM is ook een prachtige 12", maar met €2000 wel erg duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Heeft er eigenlijk al iemand een programma voor de S270 gevonden waarmee hij het toerental van de fan kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Mijn duits is niet al te geweldig, maar het lijkt er dus op dat de accu veroorzaakt dat de laptop een beetje schuin komt te staan. Ze hebben hier trouwens een 8 cell accou gebruikt.
http://www.notebookcheck.com/laptop/content/view/654/65/

Vind ik wat minder eruitzien, maar mss werkt het wel fijn. Als ik het goed begrijp zitten er onderaan voetjes zodat het wel robuust staat. Is dit bij jullie ook?

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderOnline op 20-10-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb de s250 aangeschaft, maar er zit geen printerpoort op. Weet iemand hoe je nu een printer op de laptop kan aansluiten (via een verloopstekkertje of zo)?

rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:41:
k heb de s250 aangeschaft, maar er zit geen printerpoort op. Weet iemand hoe je nu een printer op de laptop kan aansluiten (via een verloopstekkertje of zo)?
Een USB printer aanschaffen? :)

En anders opzoek naar een USB <> LPT kabel, die zijn wel in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraag over de zwarte uitvoering van de S270. Op sommige afbeeldingen op internet staat hij met een lichte touchpad, andere met een compleet zwarte. Is dit ook een optie ergens, of weet iemand hoe dat precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:22
struik schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:55:
Kan iemand nog wat live foto's van zijn/haar s270/260 plaatsen. ;)
msi s270 nutrius edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Vind je het storend, dat hij schuin staat door die accu? En is dat ook als hij ingeklapt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
AlexanderOnline schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:49:
Mijn duits is niet al te geweldig, maar het lijkt er dus op dat de accu veroorzaakt dat de laptop een beetje schuin komt te staan. Ze hebben hier trouwens een 8 cell accou gebruikt.
http://www.notebookcheck.com/laptop/content/view/654/65/

Vind ik wat minder eruitzien, maar mss werkt het wel fijn. Als ik het goed begrijp zitten er onderaan voetjes zodat het wel robuust staat. Is dit bij jullie ook?
Het werkt wel prettiger als hij wat schuiner staat. Het is in ieder geval niet storend vind ik. Er zitten rubberen voetjes onder de accu zodat alles mooi stabiel staat. Ook als de laptop is ingeklapt staat hij nog schuin. Dit is wat minder mooi vind ik.

Dit is alleen met een 8 cells accu. Bij de 4-cells accu is alles mooi weggewerkt in de laptop en staat de laptop niet schuin.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit de 8 cells wel goed vast aan de laptop zelf? Als je de laptop bijv. op schoot hebt en wat beweegt enzo, lijkt me dat er meer druk op de accu komt te staan vanwege het uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:16:
Zit de 8 cells wel goed vast aan de laptop zelf? Als je de laptop bijv. op schoot hebt en wat beweegt enzo, lijkt me dat er meer druk op de accu komt te staan vanwege het uitsteken.
Ik kan je verzekeren dat het stevig vast zit, ik gebruik het namelijk als handvat om hem uit me tas te trekken })

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ik ben dus vanwege een defecte rechter speaker en een linker speaker die kraakte naar Medion gegaan. Aangezien ik hier had gelezen dat iemand zijn cybermaxx heel lang kwijt was had ik daar geen zin in en ik herfst vakantie had en ik dacht dan maak ik er meteen een dagje uit in venlo van (zeker een leuke stad).

3 weken van te voren een afspraak gemaakt, zodat ik in de herfstvakantie geholpen kon worden. Ik kwam daar aan, viel me op dat de routebeschrijving van de persoon aan de telefoon helemaal niet klopte en di eik van internet had redelijk was. Gelukkig zag me vriendin een straatnaam waar we moesten wezen. Aangekomen waren het 2 hele grote blauwe loodsen, dmv a4's op de ramen kon ik de ingang vinden.

Was precies op tijd en er kwam een jongen om te vragen wat er mis was en die ging er naar kijken. Er lag een leesmap, thee, koffie en water dus wij vermaakten ons wel. Na 40 min kwam die terug en zei dat die weer werkte! 2 nieuwe speakers erin, een handtekening en ik kon weer tevreden weg gaan!

Ik vond het echt prima daar! Niks te klagen en perfecte service. Alleen heb ik er wel 135km heen en 135km terug voor moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

waar kun je eigelijk goedkoop aan een 8 cell accu komen? Ik kan deze week eindelijk m'n s260 ophalen, maar er zit maar een 4 cell accu in, en ik wil er echt een 8 cell bij.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na lang twijfelen ben ik van plan een S260 te halen, alleen weet ik niet welke kleur, het liefst natuurlijk zilver, maar volgens mij is die er niet voor de S260, dan wordt het kiezen tussen zwart of wit, wit ziet er weer specialer uit, maar je ziet stofdeeltjes enzo wel snel, zwart ziet er daarentegen weer wat normalen uit, maar stof enzo is bij zwart moeilijk te zien.....
hmmm lastig kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:31:
na lang twijfelen ben ik van plan een S260 te halen, alleen weet ik niet welke kleur, wordt het kiezen tussen zwart of wit,
hmmm lastig kiezen...
de witte versie is duurder dan de zwarte versie. Ook als ze exact dezelfde configuratie hebben...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
bij Nutrius en Alb maakt het volgens mij geen bal uit wat voor kleur je neemt... ik zit ook te twijfelen tussen zwart en wit.. heb het idee dat iedereen voor wit gaat.. de zwarte schijnt ook echt zwart te zijn, op zich ook wel stylish :p maar die heb ik dan weer niet in het echt gezien.. zijn daar nog meer pics van?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe hebben jullie dat dan gedaan bij nutrius of alb??
want het liefst wil ik het ook bij nutrius of alb bestellen, maar het lijkt me zo lastig met betalen en de garantie
ik bedoel hoe zou je dan moeten betalen?
en als er iets mis is met de laptop, hoe zit het dan met de garantie?

weet iemand hoe de garantie is bij alb-computer? als er iets is dan stuur ik de laptop dus op, maar wie betaalt de verzendkosten dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Hier heb je ook nog een site met veel fotos

http://www.tcmagazine.inf...d=178&perpage=1&pagenum=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
theodouma schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:38:
waar kun je eigelijk goedkoop aan een 8 cell accu komen? Ik kan deze week eindelijk m'n s260 ophalen, maar er zit maar een 4 cell accu in, en ik wil er echt een 8 cell bij.
Uit de openingspost: Voor toebehoren: Citosoft.com. Maar ze zijn ook vast wel bij wat Nederlandse webshops te krijgen waar ze ook deze laptop verkopen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:41:
ik bedoel hoe zou je dan moeten betalen?
Je krijgt wat papierwerk wat je in moet vullen, vervolgens maak je het geld over en dan komt de laptop vanzelf een keer naar je toe :) Zo was het volgensmij, staat wel een paar keer genoemd in dit (of het vorige) topic.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:41:
en als er iets mis is met de laptop, hoe zit het dan met de garantie?
Je kan voor iets van 35 euro een pickup and return garantie erbij kopen, ook in Nederland. Bij Nutrius staat dit ergens op de website genoemd, bij ALB kun je dat per mail aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Hier zijn nog een aantal foto's van een witte S260

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/6365/msimegabook56la.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/1959/msimegabook122zl.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/6706/msimegabook136tp.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/6773/msimegabook141my.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/3843/msimegabook92wf.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/8830/msimegabook77cz.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/2382/msimegabook44mt.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/1886/msimegabook150li.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/6346/msimegabook167up.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/7895/msimegabook178pf.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/2581/msimegabook18ao.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/9748/msimegabook108md.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/2309/msimegabook62jb.th.jpg

Op foto 5 & 6 zie je het verschil tussen een 4 en een 8cells accu. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door The Stimp! op 25-10-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Bij Nutrius is de "V1.6" configuratie van de S260 in de aanbieding trouwens, van 1069 voor 1025.
@The stimp!: Mooie foto's! Vorral idd erg duidelijk met de accu's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:23:
bij Nutrius en Alb maakt het volgens mij geen bal uit wat voor kleur je neemt... ik zit ook te twijfelen tussen zwart en wit.. heb het idee dat iedereen voor wit gaat.. de zwarte schijnt ook echt zwart te zijn, op zich ook wel stylish :p maar die heb ik dan weer niet in het echt gezien.. zijn daar nog meer pics van?
De zwarte is bij Nutrius en Alb niet helemaal zwart, maar een combinatie van zwart en grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand een foto kunnen plaatsen van het QWERTY toetsenbord dat Nutrius (of Alb) levert? Ik krijg namelijk de indruk dat dat weer anders is dan dat van de Nederlandse versie van de S2x0. En Nutrius reageert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Dan wordt het de witte. Ga vandaag/morgen bestellen (MT37, 1024 intern, 60 GB 7200 en 3 jr pick-up and return). En een all-risk verzekering bij de ABN denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:24:
Dan wordt het de witte. Ga vandaag/morgen bestellen (MT37, 1024 intern, 60 GB 7200 en 3 jr pick-up and return). En een all-risk verzekering bij de ABN denk ik..
waar ga je hem bestellen? hoeveel kost die setup?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:54
Serenity schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:54:
[...]
Je kan voor iets van 35 euro een pickup and return garantie erbij kopen, ook in Nederland. Bij Nutrius staat dit ergens op de website genoemd, bij ALB kun je dat per mail aanvragen.
Dit is niet bij nutrius.de te bestellen. Dit geldt alleen voor duitsland (BRD)....
Garantie-Zusatzzertifikat für MSI Nutrius-Edition
Erweitert die enthaltene Garantie um einen 2-jährigen Pickup-Service

Im Garantiefall innerhalb von 24 Monaten nach dem Kauf des Notebooks wird Ihr Gerät bei Ihnen abgeholt und nach erfolgter Reparatur wieder zugestellt. Es fallen für Sie keine Fracht- oder Versandkosten an.

Dieser Service ist nur innerhalb der BRD erhältlich.

[ Voor 7% gewijzigd door Niek.NET op 26-10-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
alb-computer.de. Ik wil je best mijn offerte doorsturen. In totaal wordt het 1529 euro (inclusief vervoer en pixelgarantie). Stuur maar een mailtje naar msinotebook@rnix.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Ik heb bij Alb een maand geleden een witte S260 gekocht met 1,86GHz 80GB. Doet het prima, alleen sloeg de fan toch wel redelijk vaak aan. Alhoewel het niet echt storend is, toch wel vreemd. :O

Toevalligerwijs kwam ik op een duits forum een topic tegen dat er meer mensen hiervan last hebben en met name bij de Barebones (of het bij de 'originele' MSI S260 ook zo is weet ik niet. Mijn duits is niet sow best). Met behulp van de MSI-helpdesk is er een biosupdate te verkrijgen waardoor de laptop een stuk stiller wordt. Ik heb mijn bios geflasht en hij is idd véel stiller. :*)

Dus mochten eerdere kopers hier ook last van lees meer over hier:

http://www.msi-forum.de/thread.php?threadid=16033

Op pagina 25 is de stille bios-versie te downloaden!

Voor de rest kan ik alleen maa zeggen dat ik zeer blij ben met mijn speeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][
http://www.msi-forum.de/thread.php?threadid=16033

Op pagina 25 is de stille bios-versie te downloaden!
Vertel eens hoe heb je je bios ge update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:46:
[...]

Vertel eens hoe heb je je bios ge update?
Ik heb met Nero een bootable dos-CD gebrand met de nieuwe bios en toen geflashed.
Hoe je dat moet doen staat op deze website (Engels/Duits):

http://www.biosflash.de/e/bios-boot-cd.htm

Ik heb het precies zo gedaan als daar staat omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de bovenstaande pach over mijn bios v2.70 gezet..... en het is super!!!!!!!!!
ventilator staat nu niet meer altijd te draaien !!! een aanrader dus.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
zou die update ook op een cybermaxx werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HopOnline schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:00:
zou die update ook op een cybermaxx werken?
denk het niet ,,,, cybermaxx is een S250 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nog even terugkomen op de MSI ventilator Pach.

deze heeft niets met de bios te maken maar is een firmware update. ik heb toch de oude firmware weer terug gezet. waarom?

de pc is met de nieuwe firmware idd stiller. en de fan slaat pas bij 60 graden aan en koelt dan terug naar 57 graden. wat ik zelf irri vond is dat de fan nu elke keer aan en uit gaat. daar wordt je een beetje nerveus van :) dan maar liever een konstant draaiende fan welke de prosessor op ongeveer 43 graden houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Ik durf die bios-update met mijn Cybermaxx nog maar even niet aan, maar ik kijk wel al om de zoveel tijd naar updates voor de S-serie :) Vind wel trouwens dat het duitstalige MSI forum stuk meer 'forum' is dan de engelstalige en nederlandse. Daar stellen mensen vragen en krijgen hoogstens één reactie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:22:
Vind wel trouwens dat het duitstalige MSI forum stuk meer 'forum' is dan de engelstalige en nederlandse.
idd het blijft een takke taal dat duits ... maar wel veel meer info te vinden daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk uit!!! Kijk uit!!! voor BIOS updates. Ik wilde zomaar even updaten, lette niet op en had een dode Cybermax!! Foute bestandje en alles gewoon laten overschrijven. Inmiddels heb ik het moederbord uit de PC, lastig klusje, en gaat het bordje naar D'land voor een nieuwe BIOS-chip. Kost met verzendkosten €45 en duurt een week.

Vraag: wie heeft voor mij een correct BIOS bestand voor de SIM2000. Kan ik dat naar D'land sturen.

Je bent gewaarschuwd!!

:'( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd opletten dat je de goede bios hebt.... en altijd onder dos flashen....
dan is er nix aan de hand...
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.