[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexxx schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:17:
[...]

Als je wilt kan ik mijn offerte van ALB wel online zetten. Of wil je referentie materiaal uit Nederland hebben. Het klopt namelijk dat hardware in Duitsland voordeliger is, dat zit hem in het btw tarief denk ik.
Het uitzoeken in de pricewatch zou kunnen, de onderdelen welke je moet vergelijken zijn de cpu, geheugen, hardeschijf, dvd brander en evt bluetooth of wifi module.
Lexx, zou je a.u.b die offerte van ALB online kunnen gooien? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:49:
[...]
Lexx, zou je a.u.b die offerte van ALB online kunnen gooien? Dank.
Dit is de offerte die ze voor mij hebben opgesteld:

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:52

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Nog even over de iCurve:

Een erg fijn pluspunt van de iCurve is dat als je je glas omstoot, dat je laptop niet nat wordt :D
(uit ervaring achter gekomen gisteraaf)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Zie net in de pricewatch dat Salland de prijs van de s270 heeft verlaagd van E1299 naar E1268.

Hopelijk volgen er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Is het niet zo dat je bij verzending vanaf alb alsnog de kans loopt dat de douane met een mooi bonnetje voor je komt, zodat je alsnog duurder uit bent?

Vind het namelijk ook een ernstig interessant laptopje :9

Is de s270 alleen in het zwart te krijgen? Tot nu toe ben ik namelijk nog alleen maar witte s260's en zwarte s270's tegengekomen...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chiron schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:17:
Is het niet zo dat je bij verzending vanaf alb alsnog de kans loopt dat de douane met een mooi bonnetje voor je komt, zodat je alsnog duurder uit bent?

Is de s270 alleen in het zwart te krijgen? Tot nu toe ben ik namelijk nog alleen maar witte s260's en zwarte s270's tegengekomen...
:/ nog niet aan gedacht. Weet iemand dit?

Bij ALB kun je wel de witte bestellen, hij is er dus wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Chiron schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:17:

Binnen de EU heb je een vrij verkeer van goederen en diensten (http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Nadat ik dit forum doorgespit, heb ik besloten een S260 te bestellen. Heb dat gedaan via ALB.
Vandaag heb ik het binnengekregen: 1.86GHz, 1 Gb Ram, 80Gb HDD, Wit. Hij is helemaal perfect (typ er nu op)
Kosten €1399, laten verzenden onder rembours via UPS. ALB reageert snel op mailtjes in het engels.

Ik dacht: ik zal deze ervaring maar met jullie delen en heb me aangemeld bij het forum. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
detee schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:04:
Ik dacht: ik zal deze ervaring maar met jullie delen en heb me aangemeld bij het forum. :*)
Bedankt! Alle ervaringen zijn welkom ;)

Ohja enne .. welkom op Got :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lexxx op 19-09-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Voor wie in de buurt van Rotterdam woont en een witte S260 wil zien. Bij de Mediamarkt in het centrum van Rotterdam kan je 'm proberen, want daar staat er 1 als showmodel...

Hij viel meteen op tussen alle andere grijze laptops. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik er nog ééntje, bij de Mediamarkt in A'dam, tegenover de Heineken Music Hall staat hij ook.

Was daar voor ThinkQuest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 10:10
detee schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:04:
Nadat ik dit forum doorgespit, heb ik besloten een S260 te bestellen. Heb dat gedaan via ALB.
Vandaag heb ik het binnengekregen: 1.86GHz, 1 Gb Ram, 80Gb HDD, Wit. Hij is helemaal perfect (typ er nu op)
Kosten €1399, laten verzenden onder rembours via UPS. ALB reageert snel op mailtjes in het engels.

Rembours? Hoe noem je dat dan? Want ik vroeg in een mailtje of pay by delivery (vond ik het meest in de buurt van rembours komen) mogelijk was, maar daarop kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee

detee

Try not, do or do not

Mystic2010 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:39:
[...]

Rembours? Hoe noem je dat dan? Want ik vroeg in een mailtje of pay by delivery (vond ik het meest in de buurt van rembours komen) mogelijk was, maar daarop kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelijk was.
Het heet gewoon payment by delivery. Op hun website staat dat het alleen voor Duitsland geldt, maar misschien hebben ze bij mij een vergissing gemaakt O-) . Ik vroeg welke methoden waren om te betalen en toen mailden ze me terug dat ik via bankrekening kon betalen of via payment by delivery. Wel had ik gezegd dat ik zowieso de laptop bij hen bestelde. Misschien heeft dat geholpen?? ;)

Donderdag besteld en maandag binnen gekregen (UPS bezorgd niet inhet weekend)

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Volg deze topic al een tijdje en mijn keus is bijna op de MSI S270 gevallen.
Alleen ben ik er nog steeds niet over uit of ik wel kan werken op een 12'1 inch scherm en zit nog steeds
te twijfelen of ik geen 14'1 scherm notebook zal nemen.

Ben zelf systeembeheerder en loop veel rond dus ligt een kleine notebook voor de hand, alleen wil ik wel fatsoenlijk de progs van t scherm af kunnen lezen zonder mn ogen samen te knijpen.

Wie weet er in de buurt van Apeldoorn/Zwolle waar ik een s250/260/270 kan bekijken?

Verwijderd

Topicstarter
Je zult hem inderdaad eens een keer moeten bekijken. Persoonlijk vind ik het eigenlijk helemaal niet klein. Ik weet niet waar je vanaf komt (bijv 17" CRT) maar ik kom dus van een 17" CRT op 1600x1200 af en ik vond het echt een goed beeld.

Helemaal niet extreem klein ofzo.

• struik978
Alleen nog even een zaak hier in de buurt (apeldoorn) vinden waar ik em even kan bekijken

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Ik heb zelf bij de vaste pc een 21" philips monitor staan, maar ik werk liever achter de notebook. Het scherm is gewoon veel scherper en mooier :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Ik zit ook te denken aan een S270. Hoe is het geluidsniveau van een dergelijke laptop? Is hij een beetje stil?

Ik heb nu een Acer Aspire 1711SMI, maar daar zijn de fans echt overheersend. Ik heb nu al een gewone desktop en deze Acer is in feite nu te groot.

• detee

detee

Try not, do or do not

@struik: Ik vind het beeld super. Voorheen gewend met 17" CRT Iiyma en 15" TFT Samsung. Dit scherm is beter dan beide.

@trancemaniak: Hij is erg stil. Af en toe slaat de fan aan als het wat heet wordt, maar ik vind dat niet echt storend.

Werk er nu een paar dagen mee en ben helemaal tevreden met deze keus. :*) 8)

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
edit:

Laat maar zitten, dom van me

[ Voor 93% gewijzigd door Sphere- op 22-09-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

zit er bij iedere s260 een 4 en 8 cel accu?? In de TS staat van wel, maar op verschillende internetshops valt daar niets over te lezen :?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
struik schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:32:
Alleen nog even een zaak hier in de buurt (apeldoorn) vinden waar ik em even kan bekijken
aangezien je in apeldoorn woont:

ga even bij de computerland langs (stationsstraat) daar hebben een ze een jewel laptop staan met een 12,1" scherm. Kun je zien hoe groot/klein dat scherm is.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
heeft die jewel niet gewoon een 3:4 scherm? voorzover ik weet was die 1024x768 en niet breedbeeld.. dat geeft toch andere verhoudingen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Chiron schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:25:
heeft die jewel niet gewoon een 3:4 scherm? voorzover ik weet was die 1024x768 en niet breedbeeld.. dat geeft toch andere verhoudingen
jewel topaz 9600 is met 1280 *800 scherm

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
theodouma schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:46:
zit er bij iedere s260 een 4 en 8 cel accu?? In de TS staat van wel, maar op verschillende internetshops valt daar niets over te lezen :?
De witte heeft standaard een 4-cells accu.

• Theo

Theo

moederbord

The Stimp! schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:21:
[...]

De witte heeft standaard een 4-cells accu.
en de zilvere of zwarte?? Of zit daar geen verschil tussen?

7400 Wp op het dak

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Chiron schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:25:
theodouma schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 21:43:
[...]

jewel topaz 9600 is met 1280 *800 scherm
breedbeel dus. Vergelijkbaar met de msi dus :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Eastman
  • Niet online
Wat is het levensduur van een 4cell bij internetten via wifi? en wat zonder?

Gaat de laptop in slaapstand als je hem dichtklapt? hoeveel stroom verbruikt de laptop in slaapstand?

Een powerbook verbruikt erg weinig in slaapstand... 1 procent per uur ongeveer. Daar kan een MSI waarschijnlijk niet aan tippen, maar ik wil het toch weten.

[ Voor 64% gewijzigd door Eastman op 24-09-2005 19:24 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• The Stimp!
theodouma schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:29:
[...]

en de zilvere of zwarte?? Of zit daar geen verschil tussen?
Zilver en zwart weet ik niet. Het is een beetje verschillend waar je 'm koopt. Ik dacht dat Marpol bijv. bij z'n zwarte een 8cells kreeg.

Ik zou''t gewoon bij de betreffende winkel vragen.

• The Stimp!
Eastman schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:07:
Wat is het levensduur van een 4cell bij internetten via wifi? en wat zonder?

Gaat de laptop in slaapstand als je hem dichtklapt? hoeveel stroom verbruikt de laptop in slaapstand?

Een powerbook verbruikt erg weinig in slaapstand... 1 procent per uur ongeveer. Daar kan een MSI waarschijnlijk niet aan tippen, maar ik wil het toch weten.
Je kan er ongeveer 2 uur mee internetten met WiFi aan. Scherm op half brightness. Als je 'm op vol brightness zet dan zuigt ie 'm in ongeveer 75 minuten leeg. :o

Je kan dat bij energiebeheer kiezen wat de laptop doet. Je kan er dus ook voor kiezen dat ie in slaapstand gaat. :O

Hoeveel een MSI verbruikt weet ik niet precies, maar ik had 'm per ongeluk een keer in slaapstand laten staan en de volgende dag toen ik 'm eruit haalde was de accu nog voor 40% gevuld. dus da's ongeveer 3% per uur.

Accu: 4cells

• Eastman
  • Niet online
bedankt voor je reply...

Weet iemand waarom de laptop overal duurder wordt verkocht dat de adviesprijs?

ik heb het over de S270. Is er overigens ook nog een nederlandse winkel die accu's verkoopt? Ik kan gewoon BTW aftrekken, daarom wil ik alles het liefst in nederland kopen.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Laatst online: 12-09 12:53
@The stimp

Mijn cybermaxx gaat max 1 uur en 41 min mee als de brigtness op het laagst is, gene wifi aan en een simpel flash spelletje speel of pdfje lees bijvoorbeeld.

Ga ik internetten dan is die in een uur en een half leeg, en als het schrem brigtness hogen instel dan is die in een uur op. En er zit bij mij ook een 4cell accu bij, dus mijn vraag hoe krijg jij er zoveel uit met een 4 cell accu? Wat voor proccesoor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
HopOnline schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:29:
@The stimp

Mijn cybermaxx gaat max 1 uur en 41 min mee als de brigtness op het laagst is, gene wifi aan en een simpel flash spelletje speel of pdfje lees bijvoorbeeld.

Ga ik internetten dan is die in een uur en een half leeg, en als het schrem brigtness hogen instel dan is die in een uur op. En er zit bij mij ook een 4cell accu bij, dus mijn vraag hoe krijg jij er zoveel uit met een 4 cell accu? Wat voor proccesoor heb je?
Ik heb de S260 met een Centrino. Processor 1,6 GHz Dothan. Ik dacht dat deze zuiniger zijn dan de celeron M die de Cybermaxxen hebben.

Dit is dus alleen internetten (surfen). Ik moet er verder geen gekke dingen mee doen zoals Emule of muziek afspelen, want dan gaat het ook een stuk sneller. :D
De fan springt ook maar af en toe aan. Hoe is dat bij de Cybermaxx? Dat scheelt ook in het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"De fan springt ook maar af en toe aan. Hoe is dat bij de Cybermaxx? Dat scheelt ook in het verbruik."

Bij mijn Cybermaxx draait de fan continu op de laagste intensiteit, als de processor warmer wordt dan 52 graden schakelt de ventilator een stap sneller, en bij 60 graden weer.

Heb CPUCool en nog wat tools gebruikt, maar (in ieder geval met het standaard BIOS, etc.) kun je dan wel de kloksnelheid van de Cybermaxx besturen (en de temperatuur uitlezen), maar niet de fanspeed beinvloeden.

Processor minder snel zetten had overigens nauwelijks invloed op de battery time, vreemd genoeg (bij mij zo'n 75 minuten)

Zijn er al gebruikers die dat dat wel gelukt is (met een ander BIOS wellicht), of die met andere coolpasta resultaat hebben?

De Cybermaxx is wel erg stil, maar ik wil hem gewoon helemaal passief gekoeld hebben ;-) (Hoe stil is ie? mijn externe harde schijf is luider).

ciao, A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan Me_dusa:

Kon je na het verwijderen van je video-driver nog wel gewoon resoluties veranderen van een extern scherm (ivm mijn mooie 4:3 Sony lcd die er thuis aan hangt)? Kortom: nog wel de functionaliteit van de driver? Ik heb ook af en toe 'de balk', dus dat wil ik graag oplossen, maar voor ik ga experimenteren graag wat van jouw ervaring gebruiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 06:28:
Vraag aan Me_dusa:

Kon je na het verwijderen van je video-driver nog wel gewoon resoluties veranderen van een extern scherm (ivm mijn mooie 4:3 Sony lcd die er thuis aan hangt)? Kortom: nog wel de functionaliteit van de driver? Ik heb ook af en toe 'de balk', dus dat wil ik graag oplossen, maar voor ik ga experimenteren graag wat van jouw ervaring gebruiken ;-)
Ik heb zelf dus mjin externe monitor nooit de resolutie kunne verwisselen, sind het begin(dus ook voor ik die rare balk kreeg).

Ik heb zelf nu de nieuwste agp en vga driver van de sis website gedownload(via de auto detectie functie op de website), en heb sinds dien nog geen rare balk gehad onderin. Hoe het nu dus werkt met extern scherm weet ik niet. Heb ook geen extern scherm bij de hand nu, ik za vanavond ff kijken of ik hte werkend krijg.

Laat me graag jou bevindingen weten :)

Grtz,
Wouter

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 05:25:
Processor minder snel zetten had overigens nauwelijks invloed op de battery time, vreemd genoeg (bij mij zo'n 75 minuten)

Zijn er al gebruikers die dat dat wel gelukt is (met een ander BIOS wellicht), of die met andere coolpasta resultaat hebben?

ciao, A.
Hoe zet je de processor minder snel?? Of kan dat alleen met een Cybermaxx? In de bios vind ik hier niks over terug.

Ik heb hier ooit wel ergens gelezen in dit topic (deel 1) dat als je er nieuwe koelpasta op doet (silverpasta) dat dan de fan minder vaak aanspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal programma's om het automatisch op een neer schakelen in kloksnelheid van pentium M's te sturen.
Ben nu ff op vakantie (vandaar het posten op rare tijden, zit in singapore voor bruiloft), Zonder laptop (onmisbaar voor vrouw thuis), en niet ingesteld op Radmin ofzo. Dus kan nu niet zien welke software ik ook alweer gebruik(t heb).
in ieder geval CPU Cool.
Dit weekend als ik terug ben zal ik posten welke software ook alweer nog meer.
Als je BIOS het controleren van je fan support erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een andere tip voor wie het logo eraf wil hebben (Cybermaxx...)
Ik heb het eraf gehaald met Alabastine Sticker verwijderaar. Dat ging echt erg netjes! Heber nu een atari sticker opzitten ;-) Maar nog niet helemaal tevreden, ga misschien nog een andere sticker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Ik heb nu me 2e scherm werkend op me (C)ybermaxx:

Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Duss0041.jpg
click
http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Duss%20004.jpg

Ik heb de vga driver tool SiS VGA Utilities Version 3.68, en ik heb daar een aangepaste setup gedaan en alles aan gevinkt.
(Ik heb me agp en vga driver geupdate, er zit ergens een auto detectie voor downloads van SiS hardware. Die heb ik gebruikt).

SiSAGP driver R1.21 agp121.zip.
SiS VGA Utilities uvga3_368.zip.

2e Beelscherm aansluiten en dan:

Bij Eigenschappen voor Beeldscherm op Geaveranceerd klikken.
Hulprogrammabeheer > Instellingen modus stuurprogramma.

Via het xp menu voor de 2e monitor kreeg ik niets voor elkaar, maar via deze tool werkt het prima.

Ik denk dat de rest van dit wel gesnede koek is voor mijn mede Tweakers, mochten er toch meer vragen zijn stel ze gerust.

ps: de functie knop + F2 werkt niet meer sinds de nieuwe driver hier.

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:49:
Nog een andere tip voor wie het logo eraf wil hebben (Cybermaxx...)
Ik heb het eraf gehaald met Alabastine Sticker verwijderaar. Dat ging echt erg netjes! Heber nu een atari sticker opzitten ;-) Maar nog niet helemaal tevreden, ga misschien nog een andere sticker maken.
Bleef de behuizing mooi op kleur?

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Ik had net ook weer de beruchte balk bug. :(
Na 100x drivers geïnstalleerd te hebben (4 verschillende versies) werkte het nog steeds niet.

Toen uit pure fustratie de accu eruit gerost (ja hij stond nog aan ;))
En voila na een boot werkte alles weer perfect.
Ik ga alleen niet meer van driver wisselen, want ik heb me er al genoeg aan geïrriteerd :P
Maar verder is ie liev hoor! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ik heb af en toe ook die bug. Dat je zo van die strepen boven of onder ziet.
Bij mij is het meestal na 1 of 2 keer herstarten over. Misschien 5 keer voorgekomen.

Ik heb trouwens over 3 weken in de herfstvakantie een afspraak bij medion. Ben benieuwd of de speakers gefixt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ik ben ook van plan een s260 te kopen. Voor mij is het belangrijk dat die compact is, niet te zwaar, centrino en wlan heeft. Nu kan ik alleen voor weinig (+/-900 euro)een nieuwe Sony Vaio VGNT2XPS halen (Centrino ulta low voltage 1.2GHz, 855GME Chipset, 64 MB shared, 512 MB, 60 GB 4200 RPM, DVD brander, 10.4" 1280*768, 7 uur op de accu, 1.2 KG, 1 jaar garantie)

Ik zit te twijfelen, de sony is wel beter, maar volgens mij veel langzamer toch?? En wat denken jullie, kun je een beetje tikken op zo'n kleine notebook en kun je ook nog wel lezen wat je getikt heb, of is 27 cm scherm gewoon te klein ???

[ Voor 6% gewijzigd door Theo op 27-09-2005 17:37 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

theodouma schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:30:
ik ben ook van plan een s260 te kopen. Voor mij is het belangrijk dat die compact is, niet te zwaar, centrino en wlan heeft. Nu kan ik alleen voor weinig (+/-900 euro)een nieuwe Sony Vaio VGNT2XPS halen (Centrino ulta low voltage 1.2GHz, 855GME Chipset, 64 MB shared, 512 MB, 60 GB 4200 RPM, DVD brander, 10.4" 1280*768, 7 uur op de accu, 1.2 KG, 1 jaar garantie)

Ik zit te twijfelen, de sony is wel beter, maar volgens mij veel langzamer toch?? En wat denken jullie, kun je een beetje tikken op zo'n kleine notebook en kun je ook nog wel lezen wat je getikt heb, of is 27 cm scherm gewoon te klein ???
Die Sony is zeker een mooi dingetje, maar wat voor al die kleine doosjes geld, je kan er niet uren achter werken zonder rsi verschijnselen ;p(voor mij dan)

Ik zou hem eens ff proberen, of er achter te typen valt. Op de MSI is prima te werken kwa typewerk, alleen het naar beneden kijken kan vermoeiend zijn voor de nek, en dan is het al een 12', dus de 10' zal wel hetzelfde effect hebben. Voor het snelle werk onderweg is die Sony naar mijn mening perfect, voor thuis gebruik zou ik ff kijken of er een extern scherm op kan.

Kwa snelheid ja, heb je die tig ghz echt nodig? Het duurt 2 tellen langer, ach wat maakt dat uit?!?

just my 2 cents.

offtopic:
haal die Sony ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Me_dusa op 27-09-2005 18:43 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Iemand die een tooltje weet om de fsb en voltages software matig te regelen van een S270?
Het heeft een ATi RS480 chipset en clockgen en CPUcool ondersteunen hem niet. (of ik moet weten welke PLL de fsb aanstuurt maar ik heb me laptop nog niet uit elkaar gehad :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

BNX

messi schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:59:
Ik had net ook weer de beruchte balk bug. :(
Na 100x drivers geïnstalleerd te hebben (4 verschillende versies) werkte het nog steeds niet.

Toen uit pure fustratie de accu eruit gerost (ja hij stond nog aan ;))
En voila na een boot werkte alles weer perfect.
Ik ga alleen niet meer van driver wisselen, want ik heb me er al genoeg aan geïrriteerd :P
Maar verder is ie liev hoor! :>
Ik had deze 'bug' ook 2 maanden terug, na 6 weken reparatie bij K@#%T medion, is de klacht niet verholpen en heb ik gratis van hun nu 4 defecte pixels (ze hadden 'zomaar' zonder klacht aftesten het scherm vervangen)

status momenteel: laptop staat in doos in afwachting van rechtsbijstand oplossing. Medion was niet van plan het probleem 'correct' naar mijn inziens te verhelpen... voor mij geen Cybermaxx-Medion meer :(

:P nu toch maar een 250 euro duurdere iBook 12" !!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door BNX op 27-09-2005 23:35 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• messi
\o/ Ibook rules! \o/

Ik zat er ook naar te kijken, de enigste reden dat ik het niet gedaan heb is het feit dat we soms software van school krijgen die niet op een apple werkt. Dit is opzich niet zo erg, maar als ik een lappy koop, wil ik er ook echt alles mee kunnen doen.

Mijn volgende laptop word echter wel een Ibook, zeker nadat ik die Keynotes heb gezien op apple.com

• Theo

Theo

moederbord

#$#@, is het bedrijf dat die sony aanbied gewoon een oplichter dat helemaal niets verkoopt, je kunt wel betalen maar je krijgt niets. Ik heb gelukkig nog niet betaald.
Ik ga binnekort dus maar de s260 halen

7400 Wp op het dak

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
is de alb site down? :{
wou net een offerte laten maken.. maar site doet nee

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij doet hij het gewoon, maar de site lay out is vernieuwd, dus misschien moesten ze hem ff uploaden oid.

Ik vind het iig een hele verbetering!

http://alb-computer.de/

Vreemd, ik zie alleen nergens meer de MSI...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 19:45 ]

• Lexxx
Chiron schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:17:
is de alb site down? :{
wou net een offerte laten maken.. maar site doet nee
Ik denk dat jij net ging kijken toen de site werd geupdate ;) .. of was de site al eerder geupdate :?

Ik ben trouwens een paar dagen geleden een andere weg ingeslagen en heb een BenQ S52 besteld.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
aah :)

ze zijn er nog mee bezig zie ik nu idd

waarom ben je toch voor de benq gegaan?
ik heb ook even met de joybook 12.1" gepield, maar die voelde lang niet zo robuust aan als de msi...

• Lexxx
Chiron schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:06:
aah :)

ze zijn er nog mee bezig zie ik nu idd

waarom ben je toch voor de benq gegaan?
ik heb ook even met de joybook 12.1" gepield, maar die voelde lang niet zo robuust aan als de msi...
De behuizingen van de nieuwe 13" s52 en 14" s72 notebook bestaan beide, net als de msi modellen, gedeeltelijk uit magnesium. BenQ heeft bij de s52, als ik de site moet geloven, haar best gedaan deze zo stevig mogelijk te maken.
Daarnaast waren de uitrusting, design, gewicht, schermgrootte, accutijd en natuurlijk de prijs doorslaggevend.

[ Voor 13% gewijzigd door Lexxx op 28-09-2005 20:17 ]

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mmm laat je ervaringen even weten dan.. ik zag dat de benq een scherm had van 1280x768 ipv 1280x800... ben benieuwd :)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Leuk om te zien dat er zo'n grote schare fans is van dit coole notebookje!

Was bijna mijn huidige laptop geweest, als ik niet tegen een Sony VGN/S1HP was aangelopen voor 't zelfde bedrag (demo-korting op 2 dagen oude laptop bij de mycom).

Ik wou even reageren op een statement in de start-posting :

"Is het scherm vergelijkbaar met een Sony scherm, Onyx Black?
Ja, het is hetzelfde. Er zit een reflecterende coating overheen, waardoor de kleuren en het contrast beter worden. Het nadeel is echter dat het scherm dan erg spiegeld."

Dat is dus (helaas) niet waar.

Ik heb specifiek gekeken naar de displays, omdat ik een fotografische opleiding doe en het me niet kan veroorloven dat het display niet perfect mijn fotos weergeeft (perfect als in, even goed als een gecalibreerd EIZO scherm).

Ik heb dus uitgebreid de schermen vergeleken, en het MSI schermpje gebruikt duidelijk andere technologie (alhoewel ook "reflecterend" en met lekker diep zwart) dan het Sony scherm.

De lichtere kleuren branden weg bij 't MSI scherm, waar ze nog zichtbaar zijn bij de Sony.
Verders is de anti-reflectie laag bij de Sony wat beter - je ziet dus minder spiegeling bij helder omgevingslicht.

Voor 99.9% van de mensen geen probleem gelukkig, maar voor het (professioneel) bewerken van fotos (Scannen/printen) moet je de MSI dan wel aan een extern scherm hangen.

Als het scherm even goed was geweest, had ik voor een dilemma gestaan.
De Sony heeft iets betere afwerking, betere accuduur en net een iets groter scherm, maar de MSI heeft weer de mogelijkheid tot een DVD-writer (ik heb DVDread/CDwrite), en tot meer intern geheugen.

[ Voor 6% gewijzigd door majic op 28-09-2005 22:13 ]

Verwijderd

Ben weer terug in NL achter mijn CyberMaxx-met-atari logo ;-)

Software die ik gebruikt heb om temeratur uit te lezen, CPU speed aan te passen (en meer geprobeerd heb de fanspeed aan te passen, maar dat lukte dus niet):

- Centrino Hardware control: mooie begrijpelijke interface, zie www.pbus-167.com enige nadeel: laat alleen CPU temperatuur in taakbalk zien, niet ook nog HD temperatuur.

- Speedswitch XP: had ik als eerste werkend, veel in te tweaken, maar tamelijk cryptisch wat welke instelling nu precies doet. Ook met online zoeken en experimenteren niet veel verder gekomen dan dat je met options/user policies/ forced throttle handmatig een processorsnelheid (in % van de max) kunt instellen. Ik kon daarmee helaas geen geen waarneembaar langere batterijtijd realiseren, BTW. zie http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html

- CPUCool: Heeft veel mogelijkhden, maar die gaan mij een beetje boven de pet. MEt wat experimenteren gen effecten in snelheid / battery time behaald. Pluspunt: laat in de taakbalk temperatuur van CPU en HD zien.
zie www.podien.de

Zijn er tweakers die hun BIOS ge update gebben en/of handmatig zaken hebben ingesteld (zoals de PLL, net ff opgezicht wat dat is ;-):
"In electronics, a phase-locked loop (PLL) is a closed-loop feedback control system that maintains a generated signal in a fixed phase relationship to a reference signal. Since an integrated circuit can hold a complete phase-locked loop building block, the technique is widely used in modern electronic devices, with signal frequencies from a fraction of a cycle per second up to many gigahertz. ")

Verwijderd

Over sticker-remover:

Dat is heel netjes gegaan: je ziet er niks van! geen verkleuringen, oid het heeft niks met de laptop behuizing zelf gedaan, terwijl de Cybermaxx stickers er na opwrijven van sticker-remover zo af kwamen (gingen schuiven en en er zo af te pakken waren).

• Eastman
  • Niet online
Lexxx schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:00:
[...]

Ik denk dat jij net ging kijken toen de site werd geupdate ;) .. of was de site al eerder geupdate :?

Ik ben trouwens een paar dagen geleden een andere weg ingeslagen en heb een BenQ S52 besteld.
Waar heb je hem besteld... de winkels die hem aanbieden in de pricewatch hebben ze allemaal niet op voorraad... Ik wil een laptop toch wel even eerst zien en voelen voordat ik hem ga bestellen.

• Me_dusa

Me_dusa

Voor de mensen die graag WPA-PSK met AES willen op de Cybermaxx SIM2000 (het werkt misschien ook op de andere MSI's Ik weet alleen niet of medion andere drivers heeft gebruikt dat MSI)

De driver hier beneden is een beta driver van de ZYXEL G-162 cardbus kaart, deze driver schijnt weer gemaakt te zijn door Linksys voor de WPC54Gv2 kaart, maargoed wat boeit ons dat.

Installatie:
Door de onderstaande driver te forceren bij het bijwerken van de driver krijgen wij een ZyXEL G-162 802.11g Wireless CardBus Card met AES encryptie ondersteuning :Y)
(als dit te weinig info is laat het ff weten dan maak ik een duidelijkere beschrijving van het vervangen van de driver).

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/eigenschappen_voor_bla.jpg

Drivers:
http://www.frankenhuizen....2000_WindowsXP__Standard/
Rared driver:
http://www.frankenhuizen....wsXP__Standard/Driver.rar

[ Voor 19% gewijzigd door Me_dusa op 29-09-2005 15:23 ]

Me_dusa

• Lexxx
Eastman schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:47:
[...]
Waar heb je hem besteld... de winkels die hem aanbieden in de pricewatch hebben ze allemaal niet op voorraad... Ik wil een laptop toch wel even eerst zien en voelen voordat ik hem ga bestellen.
Ik heb de s52 de 24e bij Salland besteld. Zag daarnet dat alles bij hun binnen is, dus morgen zal het pakket wel bij mij aankomen.
Chiron schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:37:
mmm laat je ervaringen even weten dan.. ik zag dat de benq een scherm had van 1280x768 ipv 1280x800... ben benieuwd :)
Zal ik doen zodra ik hem binnen heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Lexxx op 29-09-2005 16:03 ]

• Theo

Theo

moederbord

ik ga ook een s260 bestellen, alleen weet ik niet waar ik m moet bestellen. Ik wil m wel in nederland halen omdat ik m eerst wil zien voordat ik contant betaal. Bij progress.nl kan ik m halen voor 1080 euro (1.6 GHz, 512 MB, combo 40 GB, 4cel accu), maar doe ik daar een 8 cell accu bij kon ik boven de 1150 uit. Weet iemand een bedrijf waar ik in nederland goedkoper (met ongeveer dezeldfe configuratie) de msi met 8 cell accu kan halen?

7400 Wp op het dak

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
bij progress krijg je voor 1080 euro een 1.3 hoor.. geen 1.6, ik denk dat ze daar een fout gemaakt hebben met de website.. (anders had ik hem ook meteen gekocht ;))

• Theo

Theo

moederbord

Chiron schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:41:
bij progress krijg je voor 1080 euro een 1.3 hoor.. geen 1.6, ik denk dat ze daar een fout gemaakt hebben met de website.. (anders had ik hem ook meteen gekocht ;))
de kop is idd 1.3 GHz, maar de specs zijn toch echt 1.6 GHz, zo valt te lezen in de specs als je op de kop klikt

7400 Wp op het dak

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mm in de lijst staat ook dit:
MSI Megabook S260W-041NL black, Cen 1.3 Ghz, 12.1"TFT, WXPH € 1072.36
dus zou het even dubbel checken als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Interessante notebook die S52, even het web doorspitten voor reviews dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Chiron schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:56:
mm in de lijst staat ook dit:

[...]

dus zou het even dubbel checken als ik jou was
klik maar eens op die link en bekijk dan de specs.Daar staat volgens mij echt een Intel 730 Dothan 1.6Ghz CPU.
Ook bestaan er volgens mij geen Pentuim-M cpu die op 1.3 GHz werkt, ze zijn er vanaf 1.5 GHz. Alleen de low voltage Pentuim-M werkt op 1.3 GHz.

Maar ik heb vor de zekerheid even een mailtje gestuurd

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
De 1.3 is volgens mij een celeron, want bij alternate hebben ze dezelfde config (260, geen 250) met een 1.3 en die kost 999 euro, is zelfs nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:40
theodouma schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:44:
[...]

klik maar eens op die link en bekijk dan de specs.Daar staat volgens mij echt een Intel 730 Dothan 1.6Ghz CPU.
Ook bestaan er volgens mij geen Pentuim-M cpu die op 1.3 GHz werkt, ze zijn er vanaf 1.5 GHz. Alleen de low voltage Pentuim-M werkt op 1.3 GHz.

Maar ik heb vor de zekerheid even een mailtje gestuurd
Heb je al bericht terug? Want voor die prijs is het een simpele keus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Dino78 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:11:
[...]

Heb je al bericht terug? Want voor die prijs is het een simpele keus! :+
ik had ze eind van de ochtend gebeld, maar de kantoormiep wist daar niets over, dus heb ik maar een mail gestuurd richting de verkoop. Nog steeds geen reactie daarop trouwens

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ben benieuwd.. want als het volgens jou klopt bestel ik er ook meteen een :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel ge-interesseerd in MSI S260. Ik woon echter momenteel in Portugal, en ik kan geen Portugese (web)winkel vinden waar MSI notebooks worden verkocht. Weet iemand hoe het met garanties zit, zoals pickup, wanneer ik deze notebook bestel in een ander land. Ik heb gemaild naar Nutrius, maar hun pickup garantie geldt alleen voor Duitsland. Bij ALB computers was er de mogelijkheid "EU pickup" garantie te nemen. Ze reageren echter niet op email, en hun website is volledig leeggehaald.

Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ALB Computers reageerd juist altijd heel snel, vreemd..

Ik zal eens voor je gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Dankzij dit topic heb ik de MSI260 gekocht en ik ben er heel bij mee. Ik heb er nu alleen 512MB inzitten en denk erover na om hem naar 1024 te brengen. Is dat een aanrader en makkelijk te realiseren?

gegroet
Nits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:30:
Hoi,

Dankzij dit topic heb ik de MSI260 gekocht en ik ben er heel bij mee. Ik heb er nu alleen 512MB inzitten en denk erover na om hem naar 1024 te brengen. Is dat een aanrader en makkelijk te realiseren?

gegroet
Nits
Ik heb dat gedaan .... niet moeilijk om te installen. ik heb de 512MB kunnen omruilen voor 1024. dus had alleen een meerprijs. als je dit niet kan regelen is het een beetje zonde van de 512MB erg veel verschil merk ik nl niet met 1024 tov de 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de ervaringen op dit topic gelezen en klinkt allemaal erg goed :) Ik ben zelf nog erg aan het twijfelen of ik de S260 ga kopen.

Ben niet zo heel erg dol op die CrystalBrite schermen....net alsof je in de spiegel kijkt :P Zijn er hier mensen die CrystalBrite op den duur toch niet prettig vonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
ik vind het juist super werken. het is aan het begin natuurlijk wel even wennen en als je de zon achter je hebt, kun je laptopperen wel vergeten, maar het is echt een heel stuk scherper dan een normaal scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:22
Ik ben ook van plan een s270 te gaan aanschaffen.

Alleen hoe zit het met alb-computer.de? Op hun website, staat weinig tot geen informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ze zijn momenteel bezig met hun website te vernieuwen.. dus dat wordt maar even afwachten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
op hardware.info zag ik een mooie review staan voor de s270 met een bedrag van 1269 euro. Deze review is van 1 juli 2005. Ik vraag me toch af waar je in nederland de s270 kan kopen voor dit bedrag.

Specs uit het artikel van hardware.info:
turion 1.6 ghz 1mb cache
80 gb harddisk 5400 rpm
wireless 802.11b/g met bluetooth adapter <-- vind ik zelf zeer interessant.

Heeft iemand enig idee waar je deze laptop voor +/- dit bedrag kan krijgen? (ik wil er in ieder geval bluetooth support in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
alb-computers.de zet zijn artikelen ook op ebay:
kijk hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Chiron schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:20:
ben benieuwd.. want als het volgens jou klopt bestel ik er ook meteen een :9
na veel bellen en lang wachten op reply van email vertelde hun mij dat er een 1.6 GHz centrino in zit. Ze hebben het nu ook op de site aangepast.

Dus voor 1072 euro heb je:

Centrino Pentium-M 1.6 GHz
512 MB
40 GB
combodrive
4 cell accu (geen 8 cell)
win home
kleur: zwart
ik heb m dus gelijk besteld

wat wel raar is dat je voor een witte versie met 60 GB en een dvd brander 360 euro meer kwijt ben op dezefde site |:(

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

theodouma schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:54:
[...]

na veel bellen en lang wachten op reply van email vertelde hun mij dat er een 1.6 GHz centrino in zit. Ze hebben het nu ook op de site aangepast.

Dus voor 1072 euro heb je:

Centrino Pentium-M 1.6 GHz
512 MB
40 GB
combodrive
4 cell accu (geen 8 cell)
win home
kleur: zwart
ik heb m dus gelijk besteld

wat wel raar is dat je voor een witte versie met 60 GB en een dvd brander 360 euro meer kwijt ben op dezefde site |:(
Ik zou het wel weten! En maar een externe dvd fikker halen, want zeg nou zelf hoe vaak gebruik je de fikker nou? Ik amper iedergeval!

[ Voor 10% gewijzigd door Me_dusa op 03-10-2005 21:52 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Me_dusa schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:50:
[...]

Ik zou het wel weten! En maar een externe dvd fikker halen, want zeg nou zelf hoe vaak gebruik je de fikker nou? Ik amper iedergeval!
voor dvd branden heb ik een gewone pc, de s260 gebruik ik voor onderweg, als ik niet bij me pc kan, dus een dvd brander hoeft van mij echt niet. Ik laat het zo lekker, alleen haal ik er een 8 cell accu bij en evt zo'n apple sleeve

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
Produkt Name: MSI S270 Weiß "Nutrius V 3.0" - 12.1" WXGA,
Turion64 MT30, 1x512MB, 80GB/5400, DVD+/-Dual DL, Bag, Wireless, Bluetooth, 8 cell akku Pixelfehlertest für Notebooks
Keyboard-Exchange - Umbau auf fremdsprachige Tastatur => qwerty

Alles inclusief (ook verzendkosten) BTW voor : 1187.99 EUR

Besteld bij nutrius.de, tis de "nutrius" versie, en er zit dus ook geen pickup garantie bij.
Wel heb ik 2 jaar garantie, ik kan de laptop naar nutrius.de opsturen of zelf brengen. Nutrius.de is vrij dicht bij de nederlandse grens (venlo).

[ Voor 10% gewijzigd door MDVej op 04-10-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:35:
[...]

Ik heb dat gedaan .... niet moeilijk om te installen. ik heb de 512MB kunnen omruilen voor 1024. dus had alleen een meerprijs. als je dit niet kan regelen is het een beetje zonde van de 512MB erg veel verschil merk ik nl niet met 1024 tov de 512MB.
Zou je in het kort uit kunnen leggen hoe je de laptop uit elkaar haalt.
- achterkant de schroeven uithalen
- De plastic strip met touchpad eraf halen.
- ? nu de strips aan de zijkant? Die kreeg ik namelijk niet echt gemakkelijk los en ik ben bang dat het kapot gaat als ik te hard duw/trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sphere- schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:00:
[...]

Zou je in het kort uit kunnen leggen hoe je de laptop uit elkaar haalt.
- achterkant de schroeven uithalen
- De plastic strip met touchpad eraf halen.
- ? nu de strips aan de zijkant? Die kreeg ik namelijk niet echt gemakkelijk los en ik ben bang dat het kapot gaat als ik te hard duw/trek.
download de MS-1012 installation guide

http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Lexxx schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:12:
[...]

Ik heb de s52 de 24e bij Salland besteld. Zag daarnet dat alles bij hun binnen is, dus morgen zal het pakket wel bij mij aankomen.

[...]

Zal ik doen zodra ik hem binnen heb.
Heb je de laptop inmiddels al binnen? zoja... kan je dan een nieuwe topppic openen met jou ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Eastman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:58:
[...]

Heb je de laptop inmiddels al binnen? zoja... kan je dan een nieuwe topppic openen met jou ervaring.
Op het moment zit ik ff erg krap met school. In het weekend zal ik ff kijken of ik wat in elkaar kan zetten.

Ervaringen vooralsnog:

+ Redelijk compact / licht
+ Stevige behuizing
+ Snel, maar niet voor games
+ Design (moet je van houden)
+ Erg mooi scherm
+ Kan 3,5 uur op een accu draaien
+ Wifi, infrarood en bluetooth
+ Lekker, zou bijna zeggen fullsize, toetsenbord (geen meeverend cybermaxx tb iig)

- 20 van de 80GB wordt gebruik voor recovery :X
- Onboard video niet geschikt voor games
- Ondanks dat de behuizing stevig is ben ik niet kapot van de klep, welke zonder schakelaar open en dicht gaat.
- Fan maakt, wanneer de laptop op maximaal verbruik staat, redelijk vaak geluid (dit is mijn eerste notebook, dus heb geen idee of dit wel een nadeel is)

Kan zo 123 niets meer verzinnen, maar ik ben iig zeer content met het apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik heb deze laptop nu een paar dagen en het werkt echt super. Lekker snel en super scherm! Het scherm is zo scherp dat mijn ACD 20" één wazige vlakte lijkt :P
Ik zat laatst te denken of er geen plastic soort folie/film is dat dezelfde eigenschappen heeft als wat op deze laptop scherm zit om het om mijn ACD te monteren. Het contrast wat het "xbrite" geeft is gewoon erg goed imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lexxx schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:08:
[...]

Op het moment zit ik ff erg krap met school. In het weekend zal ik ff kijken of ik wat in elkaar kan zetten.

Ervaringen vooralsnog:

+ Redelijk compact / licht
+ Stevige behuizing
+ Snel, maar niet voor games
+ Design (moet je van houden)
+ Erg mooi scherm
+ Kan 3,5 uur op een accu draaien
+ Wifi, infrarood en bluetooth
+ Lekker, zou bijna zeggen fullsize, toetsenbord (geen meeverend cybermaxx tb iig)

- 20 van de 80GB wordt gebruik voor recovery :X
- Onboard video niet geschikt voor games
- Ondanks dat de behuizing stevig is ben ik niet kapot van de klep, welke zonder schakelaar open en dicht gaat.
- Fan maakt, wanneer de laptop op maximaal verbruik staat, redelijk vaak geluid (dit is mijn eerste notebook, dus heb geen idee of dit wel een nadeel is)

Kan zo 123 niets meer verzinnen, maar ik ben iig zeer content met het apparaat!
Ik wil niet de lol-verpester uithangen, maar dit zul je toch moeten posten in het 12" topic, of je zult een nieuw topic moeten maken. Aangezien dit niet meer gaat over de MSI S reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:39:
[...]
Ik wil niet de lol-verpester uithangen, maar dit zul je toch moeten posten in het 12" topic, of je zult een nieuw topic moeten maken. Aangezien dit niet meer gaat over de MSI S reeks.
Ik vrees dat het een nieuw topic moet worden, een 13" in het 12" is ook niet echt passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
Ik ben sinds vandaag bezitter van een "nutrius" versie van de s270 :Y)
Allemaal heel mooi verpakt en verzorgd. Alleen het qwerty toetsenbord zal serieus wennen worden aangezien ik als belg azerty gewend ben.
Ik had wel nog een paar vraagjes:
- weet er iemand een goed programma voor temperaturen uit te lezen? Ik gebruik nu speedfan (die alleen maar temperatuur kan uitlezen, geen voltages en dergelijke) in combinatie met samurize. Het vervelende is dat speedfan altijd moet opgestart zijn voor ik de temp kan uitlezen en speedfan kan niet geminimaliseerd opstarten.
- is er toevallig ook een programma waar ik zelf kan regelen op welke temperatuur de fan harder gaat blazen? De progjes die ik vind zijn allemaal voor de centrino...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

voor wie de s250 wilt zien in het echt : In arnhem bij de funprice hebben ze er één liggen in de winkel, helaas staat ie niet aan.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
Horla schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:34:
Ik ben sinds vandaag bezitter van een "nutrius" versie van de s270 :Y)
Allemaal heel mooi verpakt en verzorgd. Alleen het qwerty toetsenbord zal serieus wennen worden aangezien ik als belg azerty gewend ben.
Ik had wel nog een paar vraagjes:
- weet er iemand een goed programma voor temperaturen uit te lezen? Ik gebruik nu speedfan (die alleen maar temperatuur kan uitlezen, geen voltages en dergelijke) in combinatie met samurize. Het vervelende is dat speedfan altijd moet opgestart zijn voor ik de temp kan uitlezen en speedfan kan niet geminimaliseerd opstarten.
- is er toevallig ook een programma waar ik zelf kan regelen op welke temperatuur de fan harder gaat blazen? De progjes die ik vind zijn allemaal voor de centrino...
Hoe lang heeft 't geduurd voordat je je laptop binnen had? (Inclusief betaling e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
Op zondag 18 september heb ik een mail gekregen met betalingsinfo. Op de site stond toen dat de s270 niet op voorraad was en na een vraag van mij zeiden ze dat het 1 a 2 weken ging duren (moest ook nog een qwerty ingestoken worden). Bij zo een antwoord reken ik toch altijd op 2 weken. Eens het verzonden was bij hun, was het bij mij de derde dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Zit er geen bedrijf in NL die de MSI 260/270 opwaarderen?
Bedoel dat je em zelf kan samenstellen zoals processor / geheugen enz.

Geld maakt me niet zoveel uit, maar gaat mij erom dat ik em in NL kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt het vragen bij laptops4u. Die kunnen hem ook verkopen.

Ik had het ooit een keer gevraagd, en ze stuurden een lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Iemand hierop een idee?

Ik zat laatst te denken of er geen plastic soort folie/film is dat dezelfde eigenschappen heeft als wat op deze laptop scherm zit om het om mijn ACD te monteren. Het contrast wat het "xbrite" geeft is gewoon erg goed imho.

[ Voor 7% gewijzigd door RD op 11-10-2005 11:20 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.