VOIP: Fritz!Box Fon WLAN 7140 versus 7170?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb een Fritz!box Fon (een goedkope, omgebouwde duitse), zit op BBNed met 2/1 Mb en heb geen interrupts maar ben zeer enthousiast over mijn doosje. Nu heb ik BBNed via Fiberworld, niet via Speedlinq. Kan het zijn dat jullie interrupts niet door de FB veroorzaakt worden maar door Speedlinq? Daar wordt op het betreffende forum namenlijk behoorlijk over geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Anoniem: 164450 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:37:
[...]

hoi
bij mijn werkt het ook niet ,als ik de fritz het dsl gebeuren laat doen ,maar ik heb er ook bijgezegd dat ik een copperjet 1616 als modem gebruikt en de fritz het router werk laat doen .
Ja, ik heb goed gelezen dat het bij jouw als router fungeert...maar ik dacht ik probeer het effe uit :+
Ik heb mijn Asus router hier nog liggen, dus als ik een router zou plaatsen zou het die zijn...alleen geen voip...daarvoor had ik die Fritz ook gekocht. Ik ontkom er niet aan om dus maar 1 apparaat aan te sluiten...jammer.
Die Copperjet 1616 heb ik nu ook van mijn nieuwe provider...die ondersteunt voip. Gebruik je die voor voip of de Fritz's FON-poorten? Ik wacht nog even met die 1616 copperjet totdat mijn lijn is overgenomen door mijn nieuwe provider...dan is het tijd om die 7140 op te sturen.
Net laatste screenshots richting AVM gestuurd (voor de zoveelste keer).

[ Voor 3% gewijzigd door LaptopRookie op 21-01-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Wortelstok schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:53:
Ik heb een Fritz!box Fon (een goedkope, omgebouwde duitse), zit op BBNed met 2/1 Mb en heb geen interrupts maar ben zeer enthousiast over mijn doosje. Nu heb ik BBNed via Fiberworld, niet via Speedlinq. Kan het zijn dat jullie interrupts niet door de FB veroorzaakt worden maar door Speedlinq? Daar wordt op het betreffende forum namenlijk behoorlijk over geklaagd.
Ik zit op dit moment nog bij Demon die overgenomen is door Xs4all. Het kan zijn dat ze aan de lijn zitten te kloten ivm migratie, maar volgens Demon is het nog niet zo ver...en tevens verklaart het niet waarom ik geen problemen heb als ik een Copperjet modem met mijn Asus router combineer....2 jaar nooit problemen gehad. In ieder geval ben ik binnenkort bij een nieuwe provider, ook Bbned, dan zullen we wel zien of ook hetzelfde probleem optreed met de Fritz. In ieder geval heb ik niks met Speedlinq op dit moment en noch in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164450

LaptopRookie schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:55:
[...]

Ja, ik heb goed gelezen dat het bij jouw als router fungeert...maar ik dacht ik probeer het effe uit :+
Ik heb mijn Asus router hier nog liggen, dus als ik een router zou plaatsen zou het die zijn...alleen geen voip...daarvoor had ik die Fritz ook gekocht. Ik ontkom er niet aan om dus maar 1 apparaat aan te sluiten...jammer.
Die Copperjet 1616 heb ik nu ook van mijn nieuwe provider...die ondersteunt voip. Gebruik je die voor voip of de Fritz's FON-poorten? Ik wacht nog even met die 1616 copperjet totdat mijn lijn is overgenomen door mijn nieuwe provider...dan is het tijd om die 7140 op te sturen.
Net laatste screenshots richting AVM gestuurd (voor de zoveelste keer).
De Fritz doet veders alles ook het voip gebeuren omdat er best veel in de regelen valt, wat de copperjet helaas niet kan ,ik hoop alleen dat er gauw iets aan de firmeware van de fritz gaat veranderen want het is even een nood oplossing !!

ps :Ik heb het idee dat de verbinding van BBNED ook niet helemaal top is want kan niet zeggen dat ik 100% tevreden ben ,ik zit nu anderhalf jaar bij BBNED ,maar in die tijd heb ik telkens wel iets met de verbinding

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 164450 op 21-01-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Nu bijna 6 uren later na de laatste uitval...19:48 tot 19:51 viel die weer uit. Wederom heb ik screenshots naar AVM gestuurd...ik ga ze nu langzamerhand gek maken totdat ze het oplossen. Heb steeds contact met ene Engelse Neil O'Hara gehad.
Ik zal de opstelling even proberen in router-only zonder traffic shaping en kijken of die bij mij dan wel stabiel is. Het is werkelijk te gek voor woorden dat na 2 maanden ik de volledige functionaliteit van de modem nog niet kan benutten. :(

[ Voor 14% gewijzigd door LaptopRookie op 21-01-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LaptopRookie schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:12:
Nu bijna 6 uren later na de laatste uitval...19:48 tot 19:51 viel die weer uit. Wederom heb ik screenshots naar AVM gestuurd...ik ga ze nu langzamerhand gek maken totdat ze het oplossen. Heb steeds contact met ene Engelse Neil O'Hara gehad.
Ik zal de opstelling even proberen in router-only zonder traffic shaping en kijken of die bij mij dan wel stabiel is. Het is werkelijk te gek voor woorden dat na 2 maanden ik de volledige functionaliteit van de modem nog niet kan benutten. :(
ja ik weet het, AVM steldt mij ook diep teleur in het begin waren ze wel vlot met mailen ,maar nu het wat ingewikkelder wordt heb ik al 2 weken niets vernomen van AVM ze zouden mijn screen shots door sturen naar duitsland ,nou ik wacht het even af ,maar zo werkt het ook wel voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Anoniem: 164450 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:16:
[...]
ja ik weet het, AVM steldt mij ook diep teleur in het begin waren ze wel vlot met mailen ,maar nu het wat ingewikkelder wordt heb ik al 2 weken niets vernomen van AVM ze zouden mijn screen shots door sturen naar duitsland ,nou ik wacht het even af ,maar zo werkt het ook wel voorlopig
Ik correspondeer zelf met Duitsland. De service van de Nederlandse vestiging was voor mijn aankoop al slecht, dus op hun ga ik niet rekenen. Verder lijkt het of er maar 1 technische man daar zit. In de mail van de Duitse vestiging staat dat als je niks meer door geeft binnen 14 dagen, dan beschouwen ze het probleem/ticket als opgelost. Dus het is beter om af en toe te vragen hoe de status ervoor staat of wat additionele info op te sturen.

Inmiddels heb ik de 7140 ook maar in router-mode only met traffic shaping uit. We zullen zien hoe het de komende dagen draait. Nog bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Configuratie is nu als router zonder traffic shaping...helaas, vanavond 19:51 t/m 19:59 weer een disconnectie. Je oplossing werkt dus niet voor mij. Demon provider net gebeld, zij zien dat mijn CopperJet gewoon online was tussen die periode...dus er was geen adsl verlies.
Ik stuur hem binnenkort maar terug naar Duitsland. Kreeg vandaag te horen dat het onderzoek kostenloos is, ook als ze niks vinden. Ze zeiden dat er van de laatste firmware nog geen problemen bekend waren...maar ja.
Wat ik als laatste nog kan doen is de 7140 een paar dagen laten draaien bij mijn broer's ADSL, kijken of die dan nog problemen geeft...maar ik heb eigenlijk geen zin meer om nog meer aan dit ding te frunikken.

[ Voor 9% gewijzigd door LaptopRookie op 23-01-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Inmiddels heb ik een andere provider op het Bbned...en wat blijkt?...tot dusver heb ik het probleem niet meer...dus het was toch Bbned die zat te klooien voor Demon/Xs4all denk ik. Ik zie dat de waarden betreffende noise ratio/line attenuation drastisch zijn gedaald bij mijn nieuwe provider. Tot dusver dus nog geen problemen ondervonden...hopelijk blijft het zo...ben harstikke blij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
Hoe zit het nu met de CLIP in de laatste firmware? Bij mij werkt alleen 39.04.20 een beetje naar behoren maar als ik naar een volgende versie upgrade is CLIP verdwenen.
Heb dus ook meermaals gemaild met Neil O'Hara maar AVM komt er blijkbaar niet uit.
Zit bij Tweakdsl en loop over T16WO analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PJzzz schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:44:
Hoe zit het nu met de CLIP in de laatste firmware? Bij mij werkt alleen 39.04.20 een beetje naar behoren maar als ik naar een volgende versie upgrade is CLIP verdwenen.
Heb dus ook meermaals gemaild met Neil O'Hara maar AVM komt er blijkbaar niet uit.
Zit bij Tweakdsl en loop over T16WO analoge lijn.
Hoi ik heb het probleem bij deze versie dat het nummer weergave voor een paar seconde zichtbaar is en daarna weer verdwenen is ,bij de vorige versie had ik daar geen last van (waar kan ik de vorige versie nog downloden )en het dsl gedeelte is bij mij een drama ,ik heb voor nood een copperjet als modem funktioneren ,dat werkt prima (ik zit bij Speedxs)

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:42
Sinds vandaag heb ik ook een Fritzbox 7140 (annex A).

Internet werkt allemaal prima, maar ik krijg een ruis op de telefoonlijn. Ik heb nog geen VoiP accounts ingesteld; de ruis ontstaat op de lifeline.

Het rare is dat als ik zacht op de splitter tik, de ruis even verdwijnt. Uiteraard al een andere splitter geprobeerd, maar dat helpt niet. Wanneer ik de telefoon direct op de splitter aansluit (dus geen telefonie via de Fritzbox), is de ruis weg.

Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

Ik gebruik de 7050 ISDN op een planet 6 Mbit lijn en hij is nooit down. Ik krijg wel af en toe dat bepaalde nrs een in gesprek geven terwijl als ik die mensen met de gsm bel is er niets aan de hand.
Ik heb een account bij Voipcheap en webcalldirect.
Instellingen bij internet telephony:
Here you can add new Internet numbers and edit account information.

Enabled Internet Number Provider Internet Number ID
0031492123456 sip.VoipCheap.com *121#
0031492123456 sip.webcalldirect.com *122#
No Internet number has been entered.

Ik heb geen tegoed gekocht bij beide firma's omdat ik het eerst wil testen. Voor zover ik het nu begrijp is het tegoed er voor dat gesprekken gewoon door kunnen gaan en met het gratis account worden ze na 5 minuten afgebroken. Ik wil het alleen gebruiken voor uitgaand verkeer. Inkomend heb ik KPN over ISDN icm een quatrovox welke ik op de Fritz heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Laatst online: 29-05 13:51
[quote]Anoniem: 164450 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:10:
[...] (waar kan ik de vorige versie nog downloden )

Heb de vorige FW via helpdesk gekregen, mocht je 'm nog willen mail me maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 02-06 09:15
Anoniem: 87513 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:47:
Ik gebruik de 7050 ISDN op een planet 6 Mbit lijn en hij is nooit down.
Klein vraagje, beetje off-topic. Wat is nou het verschil tussen de rode en de zwarte 7050? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 28-02-2007 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 07:36:
[...]

Klein vraagje, beetje off-topic. Wat is nou het verschil tussen de rode en de zwarte 7050? 8)7
Ik wist niet dat er verschillende kleuren zijn. Misschien annex a of b of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Anoniem: 87513 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:32:
[...]

Ik wist niet dat er verschillende kleuren zijn. Misschien annex a of b of zoiets.
Zijn 3 verschillende kleuren, blauw, rood en zwart. Zit technisch geen verschil in, alleen cosmetisch dus. Alle duitse Fritz's zijn Annex B.
Ik weet dat de (duitse) 7050 Annex B wel te gebruiken zijn voor een Annex A aansluiting. Dan haal je echter niet vol potentieel uit je modem en zal bij toekomstige firmware-updates je potentieel alleen maar afnemen. Dit omdat het modem dan officieel niet geschikt is voor Annex A. Vooral bij lange afstanden tot de centrale kan het problemen opleveren. Beste is dus gewoon voor een Annex A te gaan wanneer je POTS gebruikt.

(moest ik ff kwijt, flink gezocht vanmiddag ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 10:49
De 7140 staat hoog op mijn lijstje. Wil idd graag over op VoIP en dit lijkt de meest complete modem/router die er is. Toch nog een paar vraagjes.

Zit tot juni aan mijn kabelinternet-aansluiting vast, ik ga tegen die tijd rondshoppen voor een fatsoenlijk ADSL abo-tje. Maar ik wil wel vast aan de VoIP (VoIPbuster o.i.d).
Werkt de 7140 in de router-mode ook gewoon met een kabelmodem?

En over de routermode gesproken, ik kan dat verhaal -na doorlezen van dit topic- in de manual (de Engelse, van avm.de) niet terugvinden. Wil graag de instellingsmogelijkheden wat gedetailleerder doorlezen mbt dit onderwerp. Iemand meer info?

Hoe zit dat met ADSL vs. ADSL2+. De 7140 wordt verkocht als ADSL2+ modem. IS dat backward compatible met ADSL? (Want voordat hier op het dorp ooit ADSL2+ wordt uitgerold......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Ik heb hem aangesloten als modem op een gewone ADSL lijn. De verbinding is sneller als het als modem dienst doet dan als router...is misschien doordat het de bandbreedte beter gebruikt dan een andere modem en niet beperkt is op de hoeveelheid die je andere modem aankan?

Je kan hem als router laten fungeren in de web-interface. In dit geval gaat LAN1 waar je normaliter je bedrade computer op aansluit als WAN poort dienen en wordt die verbonden met de UTP kabel die uit je kabel modem komt. LAN2 t/m LAN4 kan je dan gebruiken om je overige computers op aan te sluiten.

Bij VOIP geeft die je gesprek voorrang op alle andere dataverkeer. Alleen kan die dit met torrent downloads minder goed overweg heb ik gemerkt bij buitenlandse gesprekken. Aan mijn nieuws downloads van rond 840kb/s te merken, zakt die bij gesprekken tot rond de 550-600kb/s. Ik moet wel zeggen dat sinds mijn 7140 stabiel werkt met mijn internetlijn, ik het voipbellen via voipbuster niet meer kan missen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Ik ben zelf bij telenet (kabelinternet uit België). Dus ik kan mijn kabelmodem op LAN 1 aansluiten als WAN ingang. Kan deze router de kabelinternetsnelheid aan ( 10Mbit/s atm bij telenet)? Welke snelheden kan die aan?

Is de firmware voor de 7140 nu al in een andere taal dan het Duits? Kan het voorkomen dat je last hebt van echo? (nu last van met softphone config)

tks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Ik heb problemen met mijn Fritz!Box 7140 en ADSL2 van Internlnet (BBNED).
Het volgende probleem doet zich voor:
Wanneer ik de internetverbinding werkend heb met de volgende instellingen krijgt het modem geen automatisch DNS en blijft op 0.0.0.0, waardoor ik op de clients handmatig DNS moet instellen.
- Account information required (PPPoE/PPPoA connection)
- username en wachtwoord
- PPPoA/VC-Mux
- VPI 0 VCI 35
Wanneer ik de internetverbinding instel op handmatig (dus zonder inlognaam) via RFC1483 (wat ook zou moeten kunnen) krijg ik wel DNS, maar is de Gateway hetzelfde als het router IP.
- No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)
- VPI 0 VCI 35
- LLC Snap
Hiermee krijg ik dus geen werkend internet.

Nou vind ik het probleem van de clients niet zo'n ramp omdat het valt te omzeilen met een tooltje.
De router wil echter geen tijdsinstellingen (snachts standby zetten, bellerlijst, alarmfunctie) laten veranderen zonder dat hij contact kan maken met de NTP-tijdsserver. En dat staat in de routercfg files zo aangegeven:
ntpclient {
server_list = "0.europe.pool.ntp.org";
}
Een DNS-adres dus...

Komt iemand dit probleem bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:22:
Ik ben zelf bij telenet (kabelinternet uit België). Dus ik kan mijn kabelmodem op LAN 1 aansluiten als WAN ingang. Kan deze router de kabelinternetsnelheid aan ( 10Mbit/s atm bij telenet)? Welke snelheden kan die aan?

Is de firmware voor de 7140 nu al in een andere taal dan het Duits? Kan het voorkomen dat je last hebt van echo? (nu last van met softphone config)

tks
De 7140 is al geruime tijd leverbaar in een Engelse uitvoering en zowel in Annex A en Annex B. Het is een ADSL2+ modem/router kan dus to zo'n 20Mb aan. De Duitse uitvoering is in pricipe altijd Annex B dus in België en Nederland bedoelt voor ISDN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Niet online

pipo76

Pipo

LaptopRookie schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:50:
Ik heb hem aangesloten als modem op een gewone ADSL lijn.
[...]
Ik moet wel zeggen dat sinds mijn 7140 stabiel werkt met mijn internetlijn, ik het voipbellen via voipbuster niet meer kan missen >:)
LaptopRookie, betekent dit dat je eerdere stabiliteitsproblemen (spontaan verbinding kwijt voor een paar minuten) die je eerder had, zijn verdwenen? Zo ja, hoe/wat/waar heb je dat voor elkaar gekregen?

Ander vraagje: hoe zit het met de doorvoersnelheid van de Fritz!Box 7140? Ik heb sinds kort een 8mbit lijn (Tweakdsl, Tiscali-netwerk), en merk dat een pc rechtstreeks op het modem (Zyxel 2602H) tot zo'n 1100KB/s downloadsnelheid haalt, maar als ik daar m'n Draytek 2900G router tussenzet, is het maximum ineens nog maar zo'n 850-900KB/s. Met een Linksys WRT54G als router ertussen haalt-ie ook weer gewoon de 1100KB/s, dus het kán wel.
Hoe zit dat met de Fritz!Box?

Ik overweeg de Fritz!Box 7140 vanwege de handige combi van alle features, maar het moet wel gewoon werken :-) Alternatief voor mij zou kunnen zijn om huidige Zyxel/Linksys te blijven gebruiken en de enige missende feature (voip-gateway met lifeline) los aan te schaffen, bijv. een Linksys SPA-3102. Maarja, dat geeft wel een kastjes-parade in de meterkast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
pipo76 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:37:
[...]

Ander vraagje: hoe zit het met de doorvoersnelheid van de Fritz!Box 7140? Ik heb sinds kort een 8mbit lijn (Tweakdsl, Tiscali-netwerk), en merk dat een pc rechtstreeks op het modem (Zyxel 2602H) tot zo'n 1100KB/s downloadsnelheid haalt, maar als ik daar m'n Draytek 2900G router tussenzet, is het maximum ineens nog maar zo'n 850-900KB/s. Met een Linksys WRT54G als router ertussen haalt-ie ook weer gewoon de 1100KB/s, dus het kán wel.
Hoe zit dat met de Fritz!Box?

Ik overweeg de Fritz!Box 7140 vanwege de handige combi van alle features, maar het moet wel gewoon werken :-) Alternatief voor mij zou kunnen zijn om huidige Zyxel/Linksys te blijven gebruiken en de enige missende feature (voip-gateway met lifeline) los aan te schaffen, bijv. een Linksys SPA-3102. Maarja, dat geeft wel een kastjes-parade in de meterkast...
Kennis van mij heeft de Fritz!Box 7050 Annex A op Tiscali T12. Heeft snelheid vergeleken met de door Tiscali meegeleverde Zyxel. Resultaat: géén verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
[...]
LaptopRookie, betekent dit dat je eerdere stabiliteitsproblemen (spontaan verbinding kwijt voor een paar minuten) die je eerder had, zijn verdwenen? Zo ja, hoe/wat/waar heb je dat voor elkaar gekregen?
Eigenlijk heb ik het niet opgelost. Ik zat eerst bij Demon met Bbned. Bbned heeft liggen te kloten aan de lijn toen ik Demon abonnee was, maar Demon ontkende het al die tijd...ik had er 2 maanden last van totdat ik Tweak's Duivelse acties zag. Na overstappen op Tweak met Bbned heb ik sindsdien geen problemen meer...vermoed dat door de overstap mijn Bbned settings from scratch weer goed zijn geconfigureerd nu.

Wat snelheid betreft heb ik het niet echt gemeten. Ik heb nu een 8mbit adsl abo en download van nieuwsgroepen is 840kb/s. Aangezien de 7140 adsl2+ kan, denk ik dat het hoger kan liggen (<24mb?). Verder hoor ik dat lijnen gecapped kunnen zijn om de stabiliteit te verhogen. Ik zit nu volgens bbned speedtest pagina rond de 7mb lijn terwijl ik maar 184m van de centrale zit...zou verwachten dat dit hoger kan(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Niet online

pipo76

Pipo

Ik overweeg de Fritz!Box 7140 vanwege de handige combi van alle features, maar het moet wel gewoon werken :-)
Vandaag de kogel maar door de kerk, en zo'n 7140 gehaald. Aansluiten was een fluitje van een cent, inpluggen en werken. Zo hoort het, maar 't is wel eens anders. Hij blijkt op firmware 39.04.26 te draaien. Bevindingen tot nu toe overwegend positief:
  • snelle doorvoersnelheid (idd. vrijwel net zo snel als met Zyxel modem, op T8 Tweakdsl), en da's dus goed - beter dan met de Vigor 2900G in elk geval.
  • tot nog geen onverwachte disconnects gehad
  • de nummerweergave op mijn dect-telefoon laat sinds-ie op FON1 zit aangesloten ook ineens datum/tijd van last call zien, dat deed-ie vroeger nooit. Handig!
  • tot nu toe alle (voornamelijk zelf gecreëerde) inkomende oproepen met goede nummerweergave gehad (geen ontbrekende cijfers enzo)
  • op inkomende telefoon via (KPN)lijn heb ik ook wat "hoge ruis" waargenomen, maar nog niet echt in verdiept.
  • Wel bijzonder: wifi is al de hele avond met 48mbps verbonden, terwijl de 7140 op zo'n 7 meter afstand in de meterkast staat. Signaalsterkte is "zeer goed".
Wat ik nog niet voor elkaar heb is dat iemand die me (op een willekeurig nummer dat op fon1 wordt verwerkt) belt, in gesprek krijgt als fon1 toevallig zelf aan het bellen is. Bijv: je maakt via voip een uitgaand telefoontje, en iemand belt jou intussen op je kpn-lijn. Nu hoort de beller de telefoon overgaan, maar die zou je in gesprek willen geven. Iemand dat wel voor elkaar?

edit: dat was makkelijk, bij Extensions > ext1 > Extension Properties het vinkje "Call rejection on busy" aanzetten. Als je dan met voipnr 1 naar voipnr2 belt, geeft-ie in gesprek.

[ Voor 5% gewijzigd door pipo76 op 06-04-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215413

Hallo,

Wie kan mijn zeggen hoe ik een Fritz!box 7170 ANNEX B
om kan zetten naar ANNEX A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 215413 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:17:
Hallo,

Wie kan mijn zeggen hoe ik een Fritz!box 7170 ANNEX B
om kan zetten naar ANNEX A
Gaat niet. Zie www.ip-phone-forum.de Bij oudere firmware wilde het wel eens lukken maar nu niet meer.
Ook de hardware voor een Annex A is anders dan bij Annex B waardoor slechtere performance dus gewoon niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 18:27

Eagle Creek

Breathing security

LaptopRookie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:08:
[...]

DHCP uitzetten?...is die dan nog wel een router?
Sinds wanneer behoort "dhcp" tot de definitie van een router? Voor zover ik weet is dhcp-servertje spelen een functie die later is toegevoegd, en is een router alleen maar voor netwerkverkeer (en de voordelen die daarbij komen kijken die specifiek voor een router zijn).

============

Wel heb ik een ander vraag voor de community:
Ik zag dat er een Analoge en een ISDN versie is. Nu vroeg ik mij af: het zou erom gaan dat er een telefoon + fax + internet op aangesloten gaan worden. Dit via ISDN. Is dit mogelijk? De informatie praat elkaar wat tegen vind ik, daar ik bij de een tegenkom dat het om 3x telefoon op rj45 (?) en 1x isdn gaat, en elders zie ik weer 2x isdn en 1x telefoon. En dan heb ik het telkens over de 7170 (ik vermoed dat die websites ook info door elkaar halen).

Nog even een ander vraagje (niet specifiek hierover): Er is nu een ISDN-aansluiting op die locatie, kan deze simpel omgezet worden naar een "normale" (analoge) aansluiting, met behoud van apparatuur? Of kun je tegenwoordig een snelle ADSL krijgen ism ISDN (http://www.telecomwereld.nl/f0000029.htm)?

[ Voor 20% gewijzigd door Eagle Creek op 17-04-2007 13:38 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Eagle Creek schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:35:
Ik zag dat er een Analoge en een ISDN versie is. Nu vroeg ik mij af: het zou erom gaan dat er een telefoon + fax + internet op aangesloten gaan worden. Dit via ISDN. Is dit mogelijk? De informatie praat elkaar wat tegen vind ik, daar ik bij de een tegenkom dat het om 3x telefoon op rj45 (?) en 1x isdn gaat, en elders zie ik weer 2x isdn en 1x telefoon. En dan heb ik het telkens over de 7170 (ik vermoed dat die websites ook info door elkaar halen).
Zijn de telefoon en fax true ISDN apparaten, of zitten ze nu ook via een centrale op de ISDN aansluiting? Indien dat laatste, geen probleem. Indien het echte ISDN apparaten zijn, moet iemand anders hier even inspringen.
Nog even een ander vraagje (niet specifiek hierover): Er is nu een ISDN-aansluiting op die locatie, kan deze simpel omgezet worden naar een "normale" (analoge) aansluiting, met behoud van apparatuur? Of kun je tegenwoordig een snelle ADSL krijgen ism ISDN (http://www.telecomwereld.nl/f0000029.htm)?
Geen idee hoe snel ADSL over ISDN kan. Maar eenmaal ADSL op je ISDN aansluiting en je kunt niet meer terug naar analoog, zolang dat ADSL signaal op de lijn aangesloten zit. Beter dus om terug te gaan naar analoog voordat je de ADSL aanvraagt. Kost wel 75 euro (dieven!), maar dat is met lager abo-geld zo terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

martin2005 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:45:
[...]

Zijn de telefoon en fax true ISDN apparaten, of zitten ze nu ook via een centrale op de ISDN aansluiting? Indien dat laatste, geen probleem. Indien het echte ISDN apparaten zijn, moet iemand anders hier even inspringen.

[...]

Geen idee hoe snel ADSL over ISDN kan. Maar eenmaal ADSL op je ISDN aansluiting en je kunt niet meer terug naar analoog, zolang dat ADSL signaal op de lijn aangesloten zit. Beter dus om terug te gaan naar analoog voordat je de ADSL aanvraagt. Kost wel 75 euro (dieven!), maar dat is met lager abo-geld zo terugverdiend.
Ik weet het niet exact... Destijds is het aangevraagd voor die persoon, toen ISDN "in" begon te komen. "U kunt internetten, faxen, bellen, alles tegelijk" (je kent het wel). Van internet is nooit gebruik gemaakt, v/d fax en telefoon wel. Nu wil die persoon internet hebben, en uiteraard niet al te traag. Ik weet niet exact wat de mogelijkheden zijn (ik moet de KPN nog even bellen, ook voor het type aansluiting nu (ook qua apparatuur) maar omdat ik deze Fritz wel mag, verdiep ik mij hier ook meteen in. Ik zag dat Fritz voor zowel ISDN als Analoog geschikt is.

///////
Maar eenmaal ADSL op je ISDN aansluiting en je kunt niet meer terug naar analoog, zolang dat ADSL signaal op de lijn aangesloten zit.
////////

Die moet je even toelichten, ik snap je niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Eagle Creek schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:00:
///////
Maar eenmaal ADSL op je ISDN aansluiting en je kunt niet meer terug naar analoog, zolang dat ADSL signaal op de lijn aangesloten zit.
////////
Die moet je even toelichten, ik snap je niet helemaal?
Je kunt niet terugmigreren van ISDN naar een analoge aansluiting zolang als er nog een ADSL abonnement op die (ISDN) aansluiting zit. In dat geval geldt dus dat je dan eerst ADSL weer op moet zegge, dan terug moet naar analoog en dan weer een ADSL moet aanvragen. Kortom, als je nu al weet dat je terug wil naar een analoge aansluiting, dit vooral doen zolang er nog geen ADSL op die lijn zit.

En zou toch even nagaan wat voor telefoon en fax apparatuur er nu is. Als dat allemaal geschikt is voor analoog, zou ik de ISDN er zo snel mogelijk uitmikken. Is inmiddels lang ingehaald door de huidige techniek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

martin2005 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:36:En zou toch even nagaan wat voor telefoon en fax apparatuur er nu is. Als dat allemaal geschikt is voor analoog, zou ik de ISDN er zo snel mogelijk uitmikken. Is inmiddels lang ingehaald door de huidige techniek...
Dat dacht ik ook dus :-).

Er er een manier om dat uit te vinden, door een leek? De persoon zit namelijk niet in de buurt, en de apparatuur bevat misschien geen stickers. Uiterlijke kenmerken, speciale aansluiting?
Afbeeldingslocatie: http://images.mercateo.com/images/products/ITD/gr_k74z231.jpg
Alleen de hoeveelheid draadjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Eagle Creek schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:44:
[...]
[afbeelding]
Alleen de hoeveelheid draadjes toch?
ISDN gaat officieel over een RJ45, 8 draadjes, en niet over RJ11, 4 draadjes.
Daarnaast lijken de meeste ISDN telefoontoestellen niet op analoog, maar da's soms moeilijk aan te geven. ISDN toestellen lijken meer of toestellen die doorgaans "op kantoor" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
martin2005 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:04:
[...]

Daarnaast lijken de meeste ISDN telefoontoestellen niet op analoog, maar da's soms moeilijk aan te geven. ISDN toestellen lijken meer of toestellen die doorgaans "op kantoor" staan.
Indien er ISDN gebruikt wordt, is er ergens in de woning (meestal bij het IS/RA punt) een NT-1 kastje aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
ISDN gaat over 4 draadjes, géén 8! De stekker is wel RJ45 maar er worden van de 8 draadjes slechts 4 daadwerkelijk gebruikt.

De 7170 heeft een So bus waarop een ISDN centrale of meerdere toestellen aangesloten kunnen worden. Daarnaast heeft hij 3 analoge aansluitingen. Daarop kan je bijv. een analoge fax en andere analoge toestellen aansluiten. Let wel op dat deze Duitse aansluitingen heeft waardoor je voor de analoge toestellen verloopstekkertjes moet gebruiken. Een 7050 is in dit opzicht makkelijker aan te sluiten en die is bovendien ook in een internationale (Engelse) versie verkrijgbaar.

De 7170 is Annex B en kan dus alleen op een ISDN lijn worden aangesloten. Hij heeft wel een analoge ingang maar die is ook Annex B omdat men in Duitsland voor zowel voor analoge lijnen als ISDN altijd Annex B gebruikt. Er zijn geen technische problemen met 20Mb over een Annex B lijn. Die snelheden gebruikt men in Duitsland ook. In Nederland wordt echter separate apparatuur gebruikt voor Annex A resp. Annex B en het is de vraag of de providers op Annex B zulke snelheden willen ondersteunen. Ze moeten tenslotte dubbele apparatuur installeren. Ik weet uit eigen ervaring dat Tiscali op ISDN/Annex B in ieder geval tot 12Mb gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik gaf er de voorkeur aan om op ISDN te blijven. Maakt het makkelijk mijn bestaande apparatuur te gebruiken (een Siemens Gigaset SX255 met 6 handsets, fax, gewoon toestel) en ook 2 telefoongesprekken gelijktijdig te kunnen voeren.
Heb wel mijn ISDN-2 abonnement teruggebracht naar ISDN-1. Dat scheelt 5 euro per maand. Ik betaal nu slechts iets meer dan een belbasis maar heb dan wel nummerherkenning e.d. wat je anders nog eens apart moet betalen. Verschil op jaarbasis t.o.v. een belbudget is ca. 100 euro per jaar maar dat heb ik graag over voor het gebruiksgemak wat ik nu heb i.c.m. met de Fritz!Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
OrakelJos schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:59:
ISDN gaat over 4 draadjes, géén 8! De stekker is wel RJ45 maar er worden van de 8 draadjes slechts 4 daadwerkelijk gebruikt.
O ja.... hoe snel die kennis ook verwatert, hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

martin2005 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:04:
[...]

Het gaat inderdaad om een kantoor omgeving.. Maar hoe moet ik die ander dat gaan uitleggen "zie je een dik stekkertje, of een dun stekkertje? En hoeveel draadjes zitten erin?
Tuuut tuuut tuuut
Hallo?"

:-)

En waterkennis: ik zou het zelfs nog moeten weten met mn cisco een jaartje terug :-).
Eniewee: Ik zal eens morgen informeren om te zien wat voor aansluiting er nu precies ligt en wat de mogelijkheden zijn. En ik weet jullie te vinden :D.

Thanks for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zojuist geïnformeerd. Daar het sowieso niet om gek hoge snelheden zou gaan is ADSL via ISDN prima mogelijk.
En dan is een Fritzbox dus (stomme naam is het toch :D) mogelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Eagle Creek op 18-04-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Eagle Creek schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:50:
Zojuist geïnformeerd. Daar het sowieso niet om gek hoge snelheden zou gaan is ADSL via ISDN prima mogelijk.
En dan is een Fritzbox dus (stomme naam is het toch :D) mogelijk.
Het is dus Fritz!Box ;) en D-Link maakt een Horst Box (heel toevallig....) maar ja je hebt ook babbelboxen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Schoot me gisternacht nog een vraagje over goede vriend Fritz binnen:

Is het mogelijk om websites te blokkeren, bijvoorbeeld dmv wordfilters / wildcards / blacklists, etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Misschien met Parental Control op de Fritz!Box? Is nieuwe functie die men daarvoor kan "misbruiken" denk ik. Blokkeert volgens mij alleen gedurende bepaalde tijden/bepaalde gebruikers dus (nog) geen web pagina's. Heb het zelf nooit gebruikt en is waarschijnlijk niet wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Bepaalde gebruikers? Als in PC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Inderdaad. Zoals ik zei: niet daarvoor bedoeld maar ja, als het werkt, waarom niet?

Mit der Kindersicherung können Anwender ganz einfach festlegen, wie lange und zu welcher Zeit ihre Kinder das Internet nutzen dürfen. Bei der altersgerechten Begrenzung der täglichen Internetstunden kann die Dauer für Wochentage und Wochenende unterschiedlich eingestellt werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Aha... Tijden gaat het mij niet zo om, vooral websites.

In ieder geval bedankt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ben ik toch weer (als ISDN noobie) :-)).

Er is nu een ISDN aansluiting waar één telefoon en één fax op aangesloten zitten. Begrijp ik het goed dat als ik de ISDN-Fritz koop dat de telefoon + fax op de frits doorgelust worden?
Wat gaat er dan precies in de fritz? Wat er nu in de telefoon zit, of in de fax? Of weer iets anders. Of is dit een te specifieke vraag die ik zelf op locatie moet bekijken?

Er zit een NT1 kastje.. Maar hoe eea precies is aangesloten is mij onbekend. Ik ga ervanuit dat de telefoon/fax ISDN zijn. Of kan dit dat analoog zijn? Nu zag ik dat op de Fritz (bv) 3x analoog en 1x ISDN aangesloten kan worden. Hoe moet dit dan?

(http://www.tijdhof.com/im...itz_functionaliteiten.jpg)
(http://voip.pomocnik.com/...Z_Box_Fon_WLAN_7050_2.jpg)
Ik raak de kluts nog kwijt..

Stel dat ik dit koop, is dit een goede keus:
http://www.callvoip.nl/pr...ef2214bd13dd580edfb106dba
Of heb ik dit allemaal niet nodig daar de apparatuur annaloog is.. HELP! :D.(ik kom er niet meer uit :()

[ Voor 63% gewijzigd door Eagle Creek op 13-05-2007 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Als je nu een ISDN aansluiting hebt is ongeacht de daarop aangesloten type telefoons een Annex B modem/router nodig. De 7050 Annex B(!) is dan de juiste keus.
Van de ISRA gaat je kabel in de splitter. Vandaar de ADSL aansluiting in de Fritz!Box (ADSL). De lijn uitgang van de splitter gaat naar je NT1 kastje. De uitgang daarvan gaat eveneens naar je Fritz!Box (ISDN aansluiting). Als je bestaande apparatuur bestaat uit ISDN toestellen dan hang je die aan de So bus van de Fritz!Box. Analoge apparatuur kan aan de Fon1 t/m Fon3 uitgangen.
Ook door elkaar werkt dit dus een mix van ISDN en analoog.
Overigens: de links die je zelf hebt vermeld leken mij toch duidelijk genoeg ;)

[ Voor 7% gewijzigd door OrakelJos op 15-05-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[b]
Overigens: de links die je zelf hebt vermeld leken mij toch duidelijk genoeg ;)
Nou.. Waar het mij dus om gaat: Op die 7050 zie ik één ISDN aansluiting (FON). Maar ik heb een Fax en een Telefoon. Hoe weet ik of deze ISDN zijn? Kom ik dan niet een poort te kort? Dát is mijn probleem dus :).

(http://www.stegcomputer.c.../avm-fon-7050/dia7050.JPG)

EDIT: Volgens KPN gebruikt ie waarschijnlijk analoge toestellen :D.
Maar... morgen ben ik op locatie (;)): hoe check ik dit? Aantal koperdraadjes in de R-stekkertjes? (Wat is er? R11, R12?)

[ Voor 34% gewijzigd door Eagle Creek op 16-05-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Op de 7050 zit een Fon So. Dat geeft hetzelfde signaal als normaliter uit een NT1 kastje komt. Je verhuist dus de aansluiting die nu uit het NT1 kast komt gewoon naar de Fritz!Box. Wordt dus gewoon doorgelust. De installatie in huis blijft dus precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik kom zojuist van "de locatie" en heb gezien dat er een Quattrovox (een hele oude :D) tussen zit. De telefoon en fax zijn dus "gewoon".

Nu kwam er een nieuwe vraag naar boven ('joepie..'). Kun je ermee VOIP-en? Als ik dit zo zie (http://www.voipshop.nl/pr...xs-1xs0-lifeline-isdn.htm) is het goed mogelijk. Kun je dit bevestigen? Gezien mijn beperkte ervaring hiermee wil ik graag weten of ik goed zit :p.
VOORBEELD: Je kunt dat dus, bijvoorbeeld, InternetPlus bellen nemen, en dan de gewone nummers houden die er nu ook zijn en dan met een DECT telefoon-set en dat alles werkend hebben enzo :-)?

[ Voor 212% gewijzigd door Eagle Creek op 17-05-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Met een Fritz!Box: ja. Lees de threads a.u.b. nog eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Misschien een beetje off topic, maar zelf heb ik sinds kort een Fritz!box 7050WL in huis.
Op de achterkant kan ik 2 analoge telefoons (RJ11) direct op aansluiten. De derde heeft een hele aparte aansluiting. (zie plaatje) Hoe kan ik mijn 3de telefoon erop aansluiten? Moet ik daarvoor een speciale verloopstukje voor in huis halen?

In het gele circel is dat aparte aansluiting. Maar een beetje tweaker wist dat vast wel!

http://img514.imageshack.us/my.php?image=fon7050lp9.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 167472 op 17-05-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Anoniem: 167472 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:44:
Misschien een beetje off topic, maar zelf heb ik sinds kort een Fritz!box 7050WL in huis.
Op de achterkant kan ik 2 analoge telefoons (RJ11) direct op aansluiten. De derde heeft een hele aparte aansluiting. (zie plaatje) Hoe kan ik mijn 3de telefoon erop aansluiten?

[afbeelding]

In het gele circel is dat aparte aansluiting. Maar een beetje tweaker wist dat vast wel!
Gewoon 2 telefoondraadjes met massieve kern erin stoppen, zit een soort duw klem open dicht systeempje in.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomsworld schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:50:
[...]

Gewoon 2 telefoondraadjes met massieve kern erin stoppen, zit een soort duw klem open dicht systeempje in.
Hmms klinkt logisch... moet ik wel rekening houden met welke draad ik in de bovenste en onderste moet proppen? Of maakt dat niet uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schop....

Moet ik rekening houden met de kleuren van de 2 draden die ik in mijn Fritz!box Fon op de "fon3" wil aansluiten?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 167472 op 19-05-2007 17:48 . Reden: Spellingsfoutje..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13
Anoniem: 167472 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:46:
schop....

Moet ik rekening houden met de kleuren van de 2 draden die ik in mijn Fritz!box Fon op de "fon3" wil aansluiten?
Voor zover ik weet maakt dat tegenwoordig niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 06:22

SteveV

Schtiefv Meister

Ik zie zojuist dat er een nieuwe firmware is verschenen op de site van avm voor de 7140 NL versie :)

Oude firmware FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.26 <-- uit de modem
Nieuwe firmware Version: 39.04.34 Build: 07.06.13 Date: Jun 20, 2007 <-- online

Changes in 39.04.34:

- DSL: Improved DSL driver
- USB: Improved support for USB devices
- USB: support for access to USB sticks via MS Internet Explorer 7
- System: Comprehensive display of current FRItZ!Box energy consumption levels
- System: Improved power efficiency through load-dependent adjustment of processor clock
- System: Power consumption of inactive LAN interfaces reduced
- System: Increased error tolerance through change of IP fallback address 169.254.1.1
- System: Programs available for FRITZ!Box visible directly in the user interface
- Internet: Improved Traffic Shaping at higher bandwidths
- Internet: Child Protecion function allows individual surfing times and durations
- Internet: Stability of the FRITZ!Box in intensive use improved
- Telephony: Telephone numbers in the Call List can be imported into the telephone book
- Telephony: New settings for the alarm function
- Telephony: Voice quality improved
- Telephony: VoIP error resistance improved (RFC4475)
- Telephony: Feature "Busy on busy" now also for analog lines
- WLAN: Support for WMM (requires WMM-enabled WLAN clients)
- WLAN: Support for extended WMM Power Save mode (requires U-APSD-enabled WLAN clients)
- WLAN: Repeater function (WDS) und Night Service can now be used simultaneously
- WLAN: WPA and WPA2 can now be used simultaneously
- WLAN: Display of detailed connection parameters (encryption, WMM support, WMM U-APSD support)
- USB host: Improved printer compatibility

Is even testen of ik nu wel full speed kan downloaden zonder dat mijn modem de verbinding verliest.

*edit* ben nu al bijna 15 minuten lang full speed aan het downloaden en mijn router disconnect niet meer :D :D daar was het me om te doen.
Zitten wel leuke nieuwe dingen in het configuratie scherm zoals childprotection en energy monitor *edit*

[ Voor 6% gewijzigd door SteveV op 24-06-2007 19:20 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
De recente nieuwe firmware v39.04.34, Build 07.06.13, Date Jun 20, 2007 voor m'n Fritz!Box Fon WLAN 7140 Annex A werkt hier prima. Zelfs m'n upload is wat hoger nu.

Wat me opviel is dat de landinstelling gewijzigd is in Germany na het toepassen van de nieuwe firmware;
Settings -> Telephony -> Internet Telephony -> Tab: Advanced Settings -> Location data: Germany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Mijn snelheid is ook weer iets hoger :)
Ik ging van +- 23,5 naar --> DSL 24570/1099 kbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

@SteveV: Dat is wel goed nieuws zeg! Blijft de kwaliteit van de telefonie nu ook behouden bij hoge snelheden? Ik had m'n 7140 weggedaan om die reden maar schaf hem wellicht opnieuw aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Anoniem: 201678 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:36:
@SteveV: Dat is wel goed nieuws zeg! Blijft de kwaliteit van de telefonie nu ook behouden bij hoge snelheden? Ik had m'n 7140 weggedaan om die reden maar schaf hem wellicht opnieuw aan :P
Die paar keer dat ik het nu geprobeerd heb was het goed te doen.
Ik zal nog wat meer moeten testen omdat ik meestal een download snachts aanzet (was dit zo gewend ivm het probleem van het bellen en gebeld worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

SteveV schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:23:
[...]

Die paar keer dat ik het nu geprobeerd heb was het goed te doen.
Ik zal nog wat meer moeten testen omdat ik meestal een download snachts aanzet (was dit zo gewend ivm het probleem van het bellen en gebeld worden).
Heb je het al getest? Ik ben erg nieuwsgierig, ik ga hem morgen misschien weer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Anoniem: 201678 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:50:
[...]
Heb je het al getest? Ik ben erg nieuwsgierig, ik ga hem morgen misschien weer bestellen.
Nee sorry nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Anoniem: 201678 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:50:
[...]
Heb net even 10 minuten met mijn moeder aan de lijn gehangen via voip buster terwijl ik met 2,45MB/s (<-- volgens newsleecher) headers aan het halen was en heb geen problemen meer ondervonden.
Geen kraak etc aan beide kanten van de lijn.
Oftewel dit is een super firmware upgrade :) hadden ze meteen erop moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

*Inderdaad een flinke schop* :*)

Via een ander draadje kwam ik de Fritz!Box tegen en ben toen ook hier terecht gekomen.
Omdat hier werd opgemerkt dat de 7170 alleen voor Annex B geschikt was wilde ik toch deze link even geven http://www.fritzbox.eu/en...ITZBox_Fon_WLAN/index.php

Zoals je onderaan ziet staan zou die 7170 onder Part No. 20002387 nu ook voor Annex A leverbaar zijn.
Wat wel vreemd is is het aantal USB poorten dat nu 0 zou zijn terwijl achter de link "Take a closer look." de poort er nog wel aangegeven wordt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243560

Hallo
Weet iemand hoe je de Fritz 7170 instelt als je Speedlinq hebt ? ;(

Bvd Johan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Anoniem: 243560 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:38:
Weet iemand hoe je de Fritz 7170 instelt als je Speedlinq hebt ? ;(
Er is vast wel iemand die dat weet...
Echter kunnen we geen van allen in onze glazen bol kijken hoe jouw situatie eruit ziet.
Je geeft echt te weining informatie, en verder vertel je ook niet precies wat het probleem is, en wat je er zelf al aan gedaan hebt om het proberen op te lossen of uit te zoeken.

Kijk hier eens in Fritz!Box Fon voor meer informatie over de Fritz!Box.
Wellicht dat je na het doorlezen van bovenstaand item verhelderende of nieuwe ideeen krijgt waarmee je zelf het probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184092

De Fritz 7170 heeft USB 1.1 en geen 2.0. Dat, zoals gesuggereerd, in de NL specs een USB harddrive of FritzWLAN USB stick kan worden aangesloten op een FritzBox 7170 is weliswaar technisch mogelijk, maar gezien de geringe snelheid (1.5 MByte/sec) heeft dat weinig zin (USB 2 is 60 MByte/sec). De 7270 overigens, heeft wel USB 2.
Pagina: 1 2 Laatste