Hoi,
Ik ben op zoek naar een router met VOIP die voipbuster ondersteunt en ben geinteresseerd in de FRITZ!BOX FON 7140 Wifi, maar vindt weinig info over mijn zorgen/vragen op internet.
Kan een eigenaar van 1 van deze apparaten de volgende vragen voor mij beantwoorden?
1) Wat is precies het verschil tussen 7140 en de 7170?
2) Kan je bij de 7140 en 7170 de DSL poort instellen als WAN poort (RJ45 netwerkkabel), zodat het als router fungeert? Ik wil nl mijn huidige modem (Allied Data Copperjet 816-2P, Annex A van Demon ADSL) behouden.
3) Hebben beide apparaten lifeline (nl gebeld worden op je kpn-nummer)? Uit het plaatje van de 7140 zie ik geen aparte poort hiervoor...betekent dit dat als ik het als router gebruik, ik dan geen lifeline mogelijkheid meer heb?
4) Kan ik mijn de SSID van mijn wireless netwerk op beide apparaten verbergen?
Het apparaat dat ik ga aanschaffen moet voldoen aan de volgende eisen:
- dienst doen als router met voip
- verbonden kunnen worden met de netwerkkabel (RJ45) van mijn adsl modem
- lifeline om tevens te kunnen bellen/ontvangen via de analoge lijn
- minimaal 2 FXS poorten om analoge telefoons aan te sluiten.
- WPA2 beveiliging
- verbergen van SSID in wireless mode
- minimaal 802.11g (54Mb/s) wireless protocol
- minimaal 2 LAN poorten
- krachtig wireless signaal
Ik hoor graag jullie ervaringen/advies omtrent deze 2 apparaten. Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar een router met VOIP die voipbuster ondersteunt en ben geinteresseerd in de FRITZ!BOX FON 7140 Wifi, maar vindt weinig info over mijn zorgen/vragen op internet.
Kan een eigenaar van 1 van deze apparaten de volgende vragen voor mij beantwoorden?
1) Wat is precies het verschil tussen 7140 en de 7170?
2) Kan je bij de 7140 en 7170 de DSL poort instellen als WAN poort (RJ45 netwerkkabel), zodat het als router fungeert? Ik wil nl mijn huidige modem (Allied Data Copperjet 816-2P, Annex A van Demon ADSL) behouden.
3) Hebben beide apparaten lifeline (nl gebeld worden op je kpn-nummer)? Uit het plaatje van de 7140 zie ik geen aparte poort hiervoor...betekent dit dat als ik het als router gebruik, ik dan geen lifeline mogelijkheid meer heb?
4) Kan ik mijn de SSID van mijn wireless netwerk op beide apparaten verbergen?
Het apparaat dat ik ga aanschaffen moet voldoen aan de volgende eisen:
- dienst doen als router met voip
- verbonden kunnen worden met de netwerkkabel (RJ45) van mijn adsl modem
- lifeline om tevens te kunnen bellen/ontvangen via de analoge lijn
- minimaal 2 FXS poorten om analoge telefoons aan te sluiten.
- WPA2 beveiliging
- verbergen van SSID in wireless mode
- minimaal 802.11g (54Mb/s) wireless protocol
- minimaal 2 LAN poorten
- krachtig wireless signaal
Ik hoor graag jullie ervaringen/advies omtrent deze 2 apparaten. Alvast bedankt.