VOIP: Fritz!Box Fon WLAN 7140 versus 7170?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Ik ben op zoek naar een router met VOIP die voipbuster ondersteunt en ben geinteresseerd in de FRITZ!BOX FON 7140 Wifi, maar vindt weinig info over mijn zorgen/vragen op internet.
Kan een eigenaar van 1 van deze apparaten de volgende vragen voor mij beantwoorden?

1) Wat is precies het verschil tussen 7140 en de 7170?

2) Kan je bij de 7140 en 7170 de DSL poort instellen als WAN poort (RJ45 netwerkkabel), zodat het als router fungeert? Ik wil nl mijn huidige modem (Allied Data Copperjet 816-2P, Annex A van Demon ADSL) behouden.

3) Hebben beide apparaten lifeline (nl gebeld worden op je kpn-nummer)? Uit het plaatje van de 7140 zie ik geen aparte poort hiervoor...betekent dit dat als ik het als router gebruik, ik dan geen lifeline mogelijkheid meer heb?

4) Kan ik mijn de SSID van mijn wireless netwerk op beide apparaten verbergen?

Het apparaat dat ik ga aanschaffen moet voldoen aan de volgende eisen:

- dienst doen als router met voip
- verbonden kunnen worden met de netwerkkabel (RJ45) van mijn adsl modem
- lifeline om tevens te kunnen bellen/ontvangen via de analoge lijn
- minimaal 2 FXS poorten om analoge telefoons aan te sluiten.
- WPA2 beveiliging
- verbergen van SSID in wireless mode
- minimaal 802.11g (54Mb/s) wireless protocol
- minimaal 2 LAN poorten
- krachtig wireless signaal

Ik hoor graag jullie ervaringen/advies omtrent deze 2 apparaten. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Niemand????...ben alleen maar geinteresseerd in de 7140. Fabrikant AVM geeft zelf geen gehoor op mijn telefoontjes...service is langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 12:59

Vincenz0

Coder

geen topic kicks binnen 24 uur!

ik heb de 7170

om een aantal vragen te beantwoorden:
Voip router ==> ja
Verbonden RJ45 ==> ja als je dhcp uitzet + in een normale lan poort stopt
life line? ==> ik heb nog geen voip geprobeerd, weet ik niet.
FXS? iig zitten er 2 aansluitingen bij mij op voor telefoons, heb zelf nog geen voip installed dus weet niet precies hoer het werkt. er is iig 1 ingang voor voip en 2 uitgangen voor telefoons.
WPA 2 ==> ja
Verbergen ssid ==> ja
54 mbit wlan ==> ja
4 lan ports
Krachtig wireless ==> ja

op de avm site staan ook specs over het apparaat over aansluitingen etc en specs van wireless, beetje google werk miss?

iig is er weinig verschil met de 7140

[ Voor 3% gewijzigd door Vincenz0 op 27-10-2006 14:33 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Ja sorry, aangezien de service van AVM het laat afweten, word ik een beetje ongeduldig en twijfel over hun support service na aanschaf.

Ik had al op de websites en voor zover ik het kon vinden in de manuals gekeken. De websites heeft het meer over de 7050 of de produktnaam dan de 7140.

Zoals ik al zei mist de 7140 foto's een aparte socket voor de lifeline...dus heeft die deze feature uberhaupt wel als je een RJ45 netwerkkabel in de DSL poort zou kunnen stoppen(?)

I.t.t. de anderen heeft de 7140 een USB poort waar je een usb-device kan sharen op het netwerk.

Dank je voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Vincenz0 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:33:
geen topic kicks binnen 24 uur!

ik heb de 7170

Verbonden RJ45 ==> ja als je dhcp uitzet + in een normale lan poort stopt
DHCP uitzetten?...is die dan nog wel een router?...ik plaats hem direct achter mijn ADSL modem en hij moet ip-adressen kunnen toekennen aan mijn desktop pc en mijn wireless laptop binnen mijn LAN. :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

waarom wil je je adsl modem behouden, deze ingebouwde modem is de beste die er is..
maakt van mijn 8/1 Mbit lijntje die op mijn speedtoch 510 trainde op 7,3/0,83 Mbit gewoon 8,023/1,023 Mbit das een zekere vooruitgang!
hij is overal op instelbaar ==> KPN, BBned, etc.

waarom wil je je oude cheape modem houden als je dit schatje koopt? :)

hij kan het trouwens wel, als een normale router zonder modem dienen, ik snap alleen niet waarom je dat zou willen

de 7170 heeft ook USB device support, alleen nog een extra ISDN aansluiting voor telefoon.

edit:
vergeet niet dat de 7140 en de 7170 allebei compleet Duitse firmare/config/software hebben, dus niet Engels/Nederlands!

op zich is er goed uit te komen met des noods een online vertaal machine.

[ Voor 24% gewijzigd door Vincenz0 op 27-10-2006 15:42 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Vincenz0 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:25:
waarom wil je je adsl modem behouden, deze ingebouwde modem is de beste die er is..
maakt van mijn 8/1 Mbit lijntje die op mijn speedtoch 510 trainde op 7,3/0,83 Mbit gewoon 8,023/1,023 Mbit das een zekere vooruitgang!
hij is overal op instelbaar ==> KPN, BBned, etc.

waarom wil je je oude cheape modem houden als je dit schatje koopt? :)
Heel simpel. Ik zit in een woning met 3 verdiepingen. De Demon ADSL modem zit in de meterkast op de begane grond en alle kabels (RJ45 + RJ11) zijn al door getrokken in de buizen achter de wanden naar de bovenste verdieping waar mijn wireless router zit. Ik wil niet opnieuw kabels gaan zitten trekken, verleggen en ik wil problemen met mijn stabiele adsl verbinding voorkomen, het werkt nu nl prima met de door Demon geleverde Allied Data Copperjet 816-2P modem. Verder is het wireless signaal vanuit de meterkast laag.
Alleen maar 1 apparaat voor alles hebben is natuurlijk wel ideaal, maar dan had ik misschien voor een Draytek 2700VG gekozen als ik mijn modem weg zou doen, want hun specificaties zijn wel uitvoeriger/duidelijker.

Er is van de 7140 een internationale versie...kijk maar naar www.hd.nl

[ Voor 3% gewijzigd door LaptopRookie op 29-10-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

ah, dan is het alleen nog maar wachten op de engelse firmware voor mijn apparaatje :)

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Vincenz0 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:21:
ah, dan is het alleen nog maar wachten op de engelse firmware voor mijn apparaatje :)
Dat zal niet helpen! De Duitse 7140 kan je niet zomaar upgraden naar een Internationale versie. Met wat kunst en vliegwerk en kennis van Linux lukt het wel maar het blijft toch een Annex B door de verschillen in hardware. Als router maakt dat natuurlijk nu niet uit maar je zult hem nooit als Annex A modem kunnen gebruiken.
De verschillen tussen de 7140 en 7170 zijn als volgt:
de Duiste versies zijn ALTIJD Annex B. De Lifeline kan zowel analoog als ISDN zijn. De 7170 heeft een So bus zodat je ISDN toestellen of een ISDN centrale kan aansluiten. De 7140 heeft dat niet. Beide maken gebruik van een Y-kabel waarop zowel ADSL als analoge en ISDN lifeline zitten.
Het verschil is dus alleen de ontbrekende So bus op de 7140.
Let op: alléén de internationale versies hebben de G.729 codec. Daarvoor moeten door AVM licentiekosten worden betaald wat deze versies duurder maakt.
De internationale 7140 Annex A en Annex B worden binnen 14 dagen in Nederland verwacht.

Edit: nummerherkenning van KPN werkt alleen op de Internationale versie!

[ Voor 3% gewijzigd door OrakelJos op 29-10-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Oh en nog wat: de lifeline van de Draytek is NIET te vergelijken met die van de Fritz!Box. De Fritz!Box fungeert als een telefooncentrale waardoor het mogelijk is volkomen transparant gebruik te maken van VoIP en het vaste net inclusief dialing rules, call forwarding enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Hartelijk dank voor de info.

In een andere rubriek heb ik een vraag uit staan of de 7140 als modem stabiel fungeert met Demon's adsl verbinding (annex A, 3mb/1mb, BBNed). Ik hoor dat het misschien mogelijk is, maar misschien weer niet.

Om instabiliteit te voorkomen, zal ik de 7140 als router met voip en WLAN laten werken. Nu weet ik uit de Duitse manual dat de DSL/Tel poort op de 7140 via een aparte verloopkabel op de 2 lijnen van de adsl-splitter wordt gekoppeld.
Is het zo dat ik bij router-mode de RJ45 netwerkkabel van mijn adsl-modem gewoon in de DSL poort kan stoppen???...dit betekent dan dat ik geen lifeline kan gebruiken, right?
In dat geval is het maar pech dat er geen lifeline is dan...maar ik kan dan wel analoge telefoons op de 2 FXS poorten koppelen en via internet bellen?
Tevens koppel ik mijn desktop PC op de LAN en werk ik met een laptop op de WLAN.

Hoor graag of deze opzet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Nee, niet juist! De RJ45 kabel gaat in de 1e LAN aansluiting. Het modem gedeelte kan, voor zover ik weet, gewoon werken met BBned. Een modem is een modem, is het niet?
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd is de lifeline bij een Fritz!Box niet gewoon een lifeline maar een van de eindbestemmingen waarmee je kunt bellen naast de 10 VoIP accounts. Normaal belt de Fritz!Box automatisch uit via VoIP met een volkomen automatische fallback naar het vaste net. Door middel van dialing rules kun je echter de Fritz!Box zodanig instellen dat bijv. bepaalde nummers altijd via het vaste net gaan of een een bepaald toestel aangesloten aan de Fritz!Box altijd alle gesprekken voert over het vaste net (denk aan fax!) enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:41:
Nee, niet juist! De RJ45 kabel gaat in de 1e LAN aansluiting.
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg. Ik ga de 7140 als router gebruiken. Volgens jouw is dan de 1e LAN poort als WAN te gebruiken??? Alle pc aansluitingen worden gekoppeld op de LAN poorten...maar waar zit de WAN poort voor de inkomende netwerkkabel vanaf de adsl modem...daar gaat het mij om.
Als die DSL/Tel poort de WAN poort is, en ik sluit die netwerkkabel vanaf de modem hierop aan, dan is er dus geen aansluitpunt meer voor de normale telefoonlijn (lifeline) vanaf de splitter. Hopelijk heldert dit mijn probleem wat op. Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Het leek mij duidelijk ;)
De kabel van het modem naar de Fritz!Box gaat naar de 1e LAN poort. De overige apparatuur, dus je netwerk, op de andere poorten.
De Fritz!Box configureert de 1e poort namelijk om zodat hij verbonden kan worden met een modem.
De lifeline blijft gewoon aangesloten zoals het altijd was, namelijk met Y-kabel op ADSL/Lifeline connectie. Het ADSL gedeelte van die kabel blijft dus niet aangesloten. Je kunt natuurlijk ook zelf een kabeltje in elkaar knutselen waarop alleen het analoge telefoonsignaal van KPN staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:40:
Het leek mij duidelijk ;)
De kabel van het modem naar de Fritz!Box gaat naar de 1e LAN poort. De overige apparatuur, dus je netwerk, op de andere poorten.
De Fritz!Box configureert de 1e poort namelijk om zodat hij verbonden kan worden met een modem.
De lifeline blijft gewoon aangesloten zoals het altijd was, namelijk met Y-kabel op ADSL/Lifeline connectie. Het ADSL gedeelte van die kabel blijft dus niet aangesloten. Je kunt natuurlijk ook zelf een kabeltje in elkaar knutselen waarop alleen het analoge telefoonsignaal van KPN staat.
Okay...nu begrijp het. Van die 4 beschikbare rood-gekleurde LAN poorten wordt LAN-1 softwarematig als WAN geconfigureerd in router-mode. Ik was steeds in de veronderstelling dat de WAN de meest linkse poort (achter-aanzicht) zou zijn. Thanks!...dus router-mode met lifeline is mogelijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LaptopRookie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:03:
Ja sorry, aangezien de service van AVM het laat afweten, word ik een beetje ongeduldig en twijfel over hun support service na aanschaf.

Ik had al op de websites en voor zover ik het kon vinden in de manuals gekeken. De websites heeft het meer over de 7050 of de produktnaam dan de 7140.

Zoals ik al zei mist de 7140 foto's een aparte socket voor de lifeline...dus heeft die deze feature uberhaupt wel als je een RJ45 netwerkkabel in de DSL poort zou kunnen stoppen(?)

I.t.t. de anderen heeft de 7140 een USB poort waar je een usb-device kan sharen op het netwerk.

Dank je voor de reactie.
De 7140 en de 7170 hebben beide een gecombineerde dsl/lifeline aansluiting, deze werkt met een meegeleverde Y-kabel. Het verschil zit voornamelijk in het feit dat de 7170 3 analoge en 1 interne ISDN-bus heeft, de 7140 heeft enkel 2 analoge aansluitingen. de 7140 wordt ook in NL geleverd de 7170 niet, die laatste is er enkel in de duitse variant, dus adsl via annex B (ISDN). De DSL aansluiting is geen netwerkaansluiting, je kan wel aangeven dat je VoIP niet over DSL gaat, maar over je interne aansluiting, gewoon via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
thanks.

[ Voor 94% gewijzigd door LaptopRookie op 30-10-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187830

Ik overweeg om de Fritz!Box Fon WLAN 7140 te gaan kopen omdat ik gewoon een alles in 1 apparaat wil hebben. Ik heb ook de 4 lan aansluitingen nodig, dus dan is de 7140 een goede optie. Op dit moment heb ik een draytek 2600G waar ik zeer tevreden over ben. Ik hoor positieve geluiden over deze Fritz!box, dus als ik dan graag een alles in een apparaat wil, dan doe ik hiermee denk ik een goede zet.
Ik heb echter twee vragen;
1. Heeft iemand ervaring met het draadloze bereik van de router (bij voorkeur ivm draytek met twee antennes)?
2. werken andere 125 mbit kaartjes ook met deze router, en dan ook op de max snelheid van 125 mbit?Zo ja, weet iemand welke merken of types?

alvast bedankt, vr gr Sven

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 187830 op 10-11-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187830

Ik had zelf ook geen idee hoe dat nu zat met die lifeline, maar ik weet het nu. Er zit een y-kabel bij die je aansluit op de dsl aansluiting van de router. Op deze Y kabel sluit je zowel het dsl als de analoge kabel aan en dan heb je dus je lifeline ook zeker gesteld...

http://www.callvoip.nl/docs/fritz/fbf_7140_datasheet.pdf

op bovenstaande datasheet staat het afgebeeld. Met dank aan callvoip.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 187830 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:20:
2. werken andere 125 mbit kaartjes ook met deze router, en dan ook op de max snelheid van 125 mbit?Zo ja, weet iemand welke merken of types?

alvast bedankt, vr gr Sven
Ik meen dat de de 125mb (bruto!) alleen gehaald wordt met de TI chipsets. Andere chipsets werken wel maar gewoon op 54mbits. In de praktijk zul je het verschil nauwelijks merken. De effectieve snelheids winst ligt op z'n 15% of iets dergelijks.
Ikzelf gebruik Broadcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4t
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-05-2014
Is fritz!box 7140 geschikt voor p2p programma's? Maw blijft de verbinding stabiel wanneer er ~300 open connecties zijn?

Ik ben aan het twijfelen tussen 7140 en draytek 2700VG / 2800VG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Heb de 7140 incl USB-stickie vlak voor het begin van de maand al besteld bij callvoip.nl. Ze hadden een kortingsactie lopen samen met het PCM blad. De internationale versie 7140 is blijkbaar nog niet leverbaar in Nederland...ik verwacht binnenkort mijn bestelling te ontvangen...weet alleen nog niet wanneer... :O Ben erg benieuwd :9

PS: volgens AVM zijn er hardware-matige verschillen tussen de internationale en Duitse versie.

[ Voor 12% gewijzigd door LaptopRookie op 13-11-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172363

ik heb 'm daar ook besteld .. volgens callvoip zou je 'm deze week mogen ontvangen .. kan zelf ook niet wachten!

"Nogmaals meld ik mij met een update inzake levering van de door u bestelde FRITZ!Box 7140. Zojuist heb ik de volgende data van verzending uit Duitsland vernomen. Enkele dagen na deze datum hopen wij de apparatuur naar u te kunnen versturen:
- FRITZ!WLAN USB-stick: 8 november
- FRITZ!Box 7140-A: 10 november
- FRITZ!Box 7140-B: volgende week

CallVoip zal de eerste Nederlandse reseller zijn die met FRITZ!-apparatuur wordt bevoorraad.
Wij hopen u hiermee voorlopig weer voldoende te hebben geïnformeerd."

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 172363 op 13-11-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb de 7140 binnen .. en werkt perfect!!! Orange Family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
ph4t schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:02:
Is fritz!box 7140 geschikt voor p2p programma's? Maw blijft de verbinding stabiel wanneer er ~300 open connecties zijn?

Ik ben aan het twijfelen tussen 7140 en draytek 2700VG / 2800VG.
Deze twee zijn niet met elkaar te vergelijken voor wat de telefonie mogelijkheden betreft. De Fritz!Box integreert alle telefoonmogelijkheden/providers, iets wat de Darytek niet kan. Die heeft alleen een LifeLine.
Voor wat betreft P2P: ik gebruik dat wel eens. Nooit moeilijkheden gehad met VoIP op de Fritz!Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Heb hem vandaag binnen. Schijnt niet te werken als modem met Demon ;( ...misschien omdat die niet dezelfde mac adres heeft als de oude modem??? Internet LED is wel constant aan, maar kan internet niet op, terwijl setup wizard connection als succesvol heeft opgezet.

Heb hem nu maar als router fungeren via de LAN1 met een losse analoge toestel...dus geen lifeline dan.
Merkte dat die newsleecher enorm vertraagt op mijn 3Mb/1Mb D/U adsl lijntje indien ik ga bellen via voip. Heb gratis gebeld via voipbuster account naar USA :-). Na ophangen blijft newsleecher echter nog steeds op de trage snelheid, totdat ik newsleecher disconnect en connect.

Ga nog even p2p uit testen... weet nog niet of ik het behou of terug stuur.

Iets anders dat mij opvalt is dat bij het bellen naar mijn telefoon, toen ik het als modem had met lifeline, wel erggg lang duurde voordat de bel overging...is dit ook bij anderen zo?

Configureren als router was niet al te makkelijk moet ik zeggen....ben al 3,5 uren verder incl testen als modem. Ga weer verder testen...dit was zo ongeveer mijn 1e indruk

Edit: goh...na middernacht werd die supersnel...traffic shaping zal dat wel veroorzaakt hebben 8)

Edit 2: na veel gekloot hannes om de 7140 toch weer als modem te gebruiken kreeg ik totaal geen toegang meer tot de GUI van de 7140. Na 3 uren verder...heb ik via de telefoon de fabrieksinstelling kunnen herstellen en nu werkt die wel als modem met Demon(!). Die software is blijkbaar nog niet volwassen, zie soms Duitse popup meldingen, terwijl ik toch Engels heb geinstalleerd.
Na portforwarding krijgt utorrent niet meer dan 15kb download...dit is toch wel veel minder dan wat mijn Asus WL-500G router kon...die had 80 en soms 200kb...raar...moet toch iets nog niet goed staan....

[ Voor 55% gewijzigd door LaptopRookie op 18-11-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je de instelling van inet wel goed staan? heb er zelf totaal geen probleem mee (orange)

http://home.wanadoo.nl/molivier/7140.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
LaptopRookie schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:41:
Heb hem vandaag binnen. Schijnt niet te werken als modem met Demon ;( ...misschien omdat die niet dezelfde mac adres heeft als de oude modem??? Internet LED is wel constant aan, maar kan internet niet op, terwijl setup wizard connection als succesvol heeft opgezet.
Ook achter een modem werkt de telefoon gewoon. Hij fungeert dan als ATA. Begrijp je problemen niet echt en waarom het zoveel tijd gekost heeft. Normaal is aansluiten en binnen 10-15 minuten zijn alle instellingen gedaan inclusief telefonie. Als je bij Demon zit heb je inderdaad een vast IP adres maar op de site van Demon staat wat je moet doen als je een ander modem gaat gebruiken.
Als je bij Demon op BabyXL zit is de instelling 0/34 en automatisch DHCP eigenlijk het enige wat je moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Anoniem: 172363 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:33:
heb je de instelling van inet wel goed staan? heb er zelf totaal geen probleem mee (orange)

http://home.wanadoo.nl/molivier/7140.JPG
Heb de instellingen exact als je plaatje nu...behalve dat VPI 0 is voor Demon. Alles werkt nu inclusief de lifeline. Ik weet alleen nog niet hoe ik de dialing rules moet opzetten...het lijkt mij gek dat ik alle nummers die ik via internet wil laten bellen op moet sommen(?).
Ik probeerde bij telefonie het vinkje uit te zetten dat die de kpnlijn moest gebruiken indien internetbellen niet lukt, maar toen begon die te klagen dat de VPI/VCI waarden al gebruikt werden in het Duits???...
Thanks voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Als je een Annex A Fritz!Box hebt belt hij automatisch alles over VoIP. Met de dialing rules kan je aangeven wanneer hij dat niet(!) moet doen. Ik doe dat bijv. voor 09000244. Dat is het nummer van KPN. Dan zien ze tenminste je echte KPN nummer en weten ze dat je inderdaad diegene bent voor wie je je uitgeeft.
Het vinkje moet je laten staan. Als VoIP niet werkt zal hij dan de KPN lijn gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:55:
[...]
Begrijp je problemen niet echt en waarom het zoveel tijd gekost heeft. Normaal is aansluiten en binnen 10-15 minuten zijn alle instellingen gedaan inclusief telefonie.
Tja...omdat die in het begin niet als modem werkte, had ik hem als router moeten instellen...verder had ik de mac adres, password en standaard ip-adres gewijzigd van het apparaat, waardoor ik misschien daarom niet in de web gui meer kon toen ik hem van router weer als modem wilde configureren...alhoewel ik alle mogelijke ip's had geprobeerd...ik kreeg gewoon die web gui niet meer te voorschijn, nl geen ip van DHCP van de 7140. Continue trappen op en neer rennen van meterkast naar computer duurt ook wel een beetje :9
Anyways...hij schijnt nou gewoon als modem te fungeren met Demon. _/-\o_ Ik test nog of die verder stabiel is en dan behou ik hem en verleg de kabels in mijn meterkast. Enigste dat ik nog moet oplossen is de traagheid in utorrent en hoe ik het kan configureren dat die alle nummers in Nederland gewoon via internet belt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:49:
Als je een Annex A Fritz!Box hebt belt hij automatisch alles over VoIP. Met de dialing rules kan je aangeven wanneer hij dat niet(!) moet doen. Ik doe dat bijv. voor 09000244. Dat is het nummer van KPN. Dan zien ze tenminste je echte KPN nummer en weten ze dat je inderdaad diegene bent voor wie je je uitgeeft.
Het vinkje moet je laten staan. Als VoIP niet werkt zal hij dan de KPN lijn gebruiken.
Thanks...ik heb inderdaad een Annex A modem. In de Telefonie tab van de interface is 112 en 999 standaard via de kpnlijn voor-geconfigureerd. Nog voordat ik wat nummers ging opvoeren in de telefoonboek en dialingrules had ik een telefoontje gepleegd naar het buitenland...ik dacht dat het via mijn voipbuster account ging, maar uit de weblog bleek dat ik de kpnlijn had gebeld...oeps! 8)7 . Ik kan ook steeds als prefix *12# draaien voor het nummer dat ik via internet wil bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Werkt het met de prefix *12# dan wel? Geef in ieder geval als VoIP nummer hetzelfde nummer als je KPN nummer. Zou niet mogen uitmaken, maar toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 14:06

SteveV

Schtiefv Meister

Ik ben van plan om een fritzbox te kopen en nu vraag ik me af of ik zomaar een willekeurige 7140 of 7170/SL kan kopen met gebruik van een analoge lijn.
Wat ik lees is dat deze standaard voor isdn gebruik zijn, kunnen ze omgezet worden naar analoog ?
De provider die ik gebruik is Tweakdsl via BBNED.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
De 7140 is in een internationale versie Annex A verkrijgbaar evenals de versies zonder switch en die met WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

OrakelJos schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:45:
De 7140 is in een internationale versie Annex A verkrijgbaar evenals de versies zonder switch en die met WLAN.
Ah bedankt jammer dat het niet kan.
De annex A kost namelijk bijna 2x zoveel als de duitse modems (ebay etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:27:
Werkt het met de prefix *12# dan wel? Geef in ieder geval als VoIP nummer hetzelfde nummer als je KPN nummer. Zou niet mogen uitmaken, maar toch.....
Hoe heb je die extensions en internet telephone settings staan?
Bij internet telephony heb ik het telefoonnummer van mijn voipbuster account. Hierbij heb ik tevens het netnummer (20) en landnummer (31) moeten instellen...anders lukt het met *12# gevolgd door abonneenummer (bijv 1234567) niet om te bellen. Als ik de hoorn oppak en gewoon het abonneenummer zonder landcode en netnummer bel dan wordt de kpn-lijn gekozen...wat ik eigenlijk niet zou willen hebben. Indien een nummer die voipbuster niet ondersteunt, dan schakelt die wel automatisch terug op de kpn nummer.
Bij Extensies heb ik mijn analoge kpn abonneenummer ingesteld en Fon1 en Fon2 heb ik ingesteld op mijn kpn nummer nu...eerst had ik dat beide op mijn nummer bij voipbuster.
Wat is eigenlijk de juiste setting?...die handleiding vindt ik niet uitvoerig genoeg...

[ Voor 8% gewijzigd door LaptopRookie op 19-11-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
SteveV schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:38:
[...]

Ah bedankt jammer dat het niet kan.
De annex A kost namelijk bijna 2x zoveel als de duitse modems (ebay etc).
Wat heb je nodig? Er zijn nl. Fritz!Box Fon, Fritz!Box!Fon WLAN, Fritz!Box 7050 en Fritz!Box 7140.
Als je geen WLAN, So bus en externe USB apparatuur nodig hebt is het eerste model al voldoende.
De Internationale versies kosten inderdaad meer, mede door de extra licentiekosten voor de G.729 codec die niet in de Duitse versies zit, maar om nu te zeggen dat ze 2x zo duur zijn lijkt mij wat overtrokken ;)
De Fritz!Box Fon kost in Nederland vlgs. Pricewatch 117,21 en in Duitsland 101,94 (vlgs. Heise Online Preisvergleich). Ik vermoed dat de eBay prijzen niet altijd gebaseerd zijn op nieuwe exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

OrakelJos schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:58:
[...]

Wat heb je nodig? Er zijn nl. Fritz!Box Fon, Fritz!Box!Fon WLAN, Fritz!Box 7050 en Fritz!Box 7140.
Als je geen WLAN, So bus en externe USB apparatuur nodig hebt is het eerste model al voldoende.
De Internationale versies kosten inderdaad meer, mede door de extra licentiekosten voor de G.729 codec die niet in de Duitse versies zit, maar om nu te zeggen dat ze 2x zo duur zijn lijkt mij wat overtrokken ;)
De Fritz!Box Fon kost in Nederland vlgs. Pricewatch 117,21 en in Duitsland 101,94 (vlgs. Heise Online Preisvergleich). Ik vermoed dat de eBay prijzen niet altijd gebaseerd zijn op nieuwe exemplaren.
Ik heb minimaal 4 lan poorten nodig omdat ik in de huiskamer niet met switches wil gaan spelen.
Ik heb voip nodig voor 2 telefoons (2 aparte nummers) wlan heb ik nodig en ik heb een usb poort nodig voor een externe HD.
Dus dan kom je al gauw uit op de 7140 of de 7170, ik had de 7140 bij callvoip gezien (244€) voor het dubbele en daar was ik vanuit gegaan stom eigenlijk dat ik niet eerst de eigen pricewatch heb bekeken.

*edit* zojuist een 7140 besteld online (analoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Voor degenen die zich ook afvragen wat er allemaal in de Fritz!Box telefonie settings in gevuld moeten worden, hier een handige link:

http://www.callvoip.nl/technotes.php

Onder Handleiding: VoIP-configuratie FRITZ!Box Fon-producten

Overigens vraag ik mij af wat de bandbreedte is van de Fritz!Box bezitters hier... op mijn 3Mb download lijntje trekt die 7140 alle bandbreedte weg van mijn p2p en newsleecher downloads als ik via internet bel...misschien moet ik naar een 20Mb abbo???...welke providers zullen geen waarschuwingen geven bij downloads over 150Gb? :p

[ Voor 56% gewijzigd door LaptopRookie op 20-11-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
SteveV schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:15:
[...]
ik had de 7140 bij callvoip gezien (244€)
Als je sneller was kon je met behulp van de kortingsactie in PCM blad van oktober de 7140 + usb-stick bij callvoip bestellen voor 189,-...helaas geldt de actie nu niet meer. Misschien op de HCC-beurs weer een kans(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

LaptopRookie schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:04:
[...]

Als je sneller was kon je met behulp van de kortingsactie in PCM blad van oktober de 7140 + usb-stick bij callvoip bestellen voor 189,-...helaas geldt de actie nu niet meer. Misschien op de HCC-beurs weer een kans(?)
Ik heb hem al online besteld voor 167€ inc bezorg kosten zonder wlan stick dat wel.
Met een dag of 2 moet hij er zijn en dan gaan me oude modems de deur uit (1 niet voor backup mocht hij defect raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LaptopRookie .. ben jij tevreden over de stabiliteit en snelheid van de usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Anoniem: 172363 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 01:02:
LaptopRookie .. ben jij tevreden over de stabiliteit en snelheid van de usb stick?
Eerlijk gezegd heb ik de usb-stick nog niet gebruikt. Mijn laptop heeft nl al een wireless g in zich. Ik zal hem binnenkort wel uitproberen of g++ wel zo sneller is...misschien evt op mijn desktop. Heb met mijn laptop geen uitval gehad en het signaal bereik was veel krachtiger dan mijn vorige router...ik kan nu rustig wireless op de 3e verdieping zitten terwijl mijn 7140 op de 1e verdieping is. Enigste minpunt is nog steeds het p2p...het trekt de bandbreedte weg van mijn newsleecher of stopt de download tijdens bellen. Torrents gaan ook niet harder dan 15kb/s. De kwaliteit van de telefonie is wel perfect moet ik zeggen :-) Hopelijk heb je wat aan deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het idee dat de snelheid prima is .. alleen hij is niet echt stabiel. Soms slaat ie gewoon helemaal uit .. geen internet, geen connectie naar de router .. moet 'm dan disable/enable doen om weer te kunnen interneten .. heb al de laatste driver gedownload van hun website ...

via UTP gaat het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

telefonie is idd kraak-helder en stabiel!! en heb er heel weinig voor hoeven instellen (voipbustet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 172363 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:06:
Ik heb het idee dat de snelheid prima is .. alleen hij is niet echt stabiel. Soms slaat ie gewoon helemaal uit .. geen internet, geen connectie naar de router .. moet 'm dan disable/enable doen om weer te kunnen interneten .. heb al de laatste driver gedownload van hun website ...

via UTP gaat het prima
Ik heb geen internationale versie van de 7140 firmware kunnen vinden op de site van AVM. Je hebt toch niet per ongeluk de Duitse Annex B versie gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had het over de drivers van de usbstick .. heb geen firmware update gedaan van de router .. het is logisch dat je de firmware niet kunt vinden .. omdat er van deze firmware nog maar 1 versie is .. en dat is degene die op de router staat.

• LaptopRookie
Anoniem: 172363 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:56:
ik had het over de drivers van de usbstick ..
Had gisteravond mijn usb-stickie uitgetest met mijn laptop. Ondanks dat het signaal 'low' was volgens AVM's signaal icoontje op de systemtray had ik geen problemen met de stabiliteit en was het snel genoeg (afh van mijn locatie t.o.v. 7140). Ik heb overigens van AVM's website de laatste driver van sept 2006 geinstalleerd waardoor ik dezelfde interface kreeg als in de handleiding.
Intel's eigen software voor WLAN had wel een beter bereik, nl 'good' en soms 'excellent'.
Had je Intel's of Microsoft's WLAN software wel uitgeschakeld? Belangrijk is dat de service Zero Configuration of iets dergelijks draait.Ik heb dit overigens uitgetest op een XP met SP2, waarbij ik de usb-stick CD niet hoefde te installeren.

Hmmm...misschien moet ik mijn oude router maar hergebruiken als access point 8)

Zover ik weet heeft WinXP SP2 geen drivers voor geen enkele wifi usb stick .. wel weet ik dat de fritz stick een klein flash geheugen heeft met daarop alle drivers .. deze worden automatisch geinstalleerd.

Had je Intel's of Microsoft's WLAN software wel uitgeschakeld? Wat bedoel hier precies mee? waar kan ik dat uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Anoniem: 172363 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:30:
Zover ik weet heeft WinXP SP2 geen drivers voor geen enkele wifi usb stick .. wel weet ik dat de fritz stick een klein flash geheugen heeft met daarop alle drivers .. deze worden automatisch geinstalleerd.

Had je Intel's of Microsoft's WLAN software wel uitgeschakeld? Wat bedoel hier precies mee? waar kan ik dat uitschakelen?
Sorry...denk dat ik te veel naar mijn hardware configuratie keek. In mijn laptop zit nl een Intel wireless chipset geintegreerd als onderdeel van het Centrino platform. XP SP2 (incl updates) ziet automatisch dat wireless netwerk mogelijk is en heeft Microsoft client software in zich. Intel zelf biedt ook software aan voor hun chipset en die had ik ook geinstalleerd...dus vandaar dat ik er van uit ging dat je beide ook moest uitschakelen om gebruik te maken van AVM's software.

Inmiddels is het mij gelukt om torrent download wat te verhogen (nu 60kb/s, maar nog verre van 180kb/s) door het aantal connecties te verlagen in de torrent software en mijn download/upload in de 7140 op de juiste waarden te zetten ipv automatic voor traffic shaping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik twijfel ook wat is het voordeel nu van een 7140 tov een 7050 of tussen de 7050 en de 7170 ik moet annex hebben maar isdn kan intressant zijn om ooit asterix te koppelen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Tomsworld schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:24:
Ik twijfel ook wat is het voordeel nu van een 7140 tov een 7050 of tussen de 7050 en de 7170 ik moet annex hebben maar isdn kan intressant zijn om ooit asterix te koppelen.
De 7140 heeft géén So bus maar wel 4 LAN aansluitingen i.p.v. de twee op de 7050. Ze kunnen beide zowel analoog als ISDN aan op de ingang. Let op: dit heeft niets te maken met Annex A of B. Dat is alleen van toepassing op het ADSL gedeelte. Telefonie staat daar los van.
De 7170 is alleen verkrijgbaar in de Duitse Annex B uitvoering. Als je dus géén ISDN hebt dus niet kopen!
De 7170 is min of meer gelijk aan de 7140 maar dan met een extra uitgaande So bus oftewel gelijk aan een 7050 met 4 lanpoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Ik heb maar een duitse 7050 op de kop getikt die ik ga omflashen naar annex A het verschil is te groot met de internationale versie voor dat bedrag kan ik wel es wat prutsen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176076

Ik heb de 7140 hier zo'n 3 weken draaien.
Alles werkt prima op de nummerweergave na, deze is soms niet volledig.(Cijfer 2 mist nogal eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik neem aan dat je de regionale settings op Nederland hebt gezet? Ook meerdere malen gelezen dat de kwaliteit en lengte van de kabels van ISRA naar splitter en Fritz!Box van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 22:05
Herkent iemand die de 7140 annex a heeft en de KPN-lijn gebruikt via deze lijn het volgende:

Ik heb de box een tijdje gehad, en bij mij was er, om zo te zeggen, hoogfrekwente ruis hoorbaar die aan de bovenkant eindigde in wat ik een fluittoon noem. Niet hard, maar wel duidelijk hoorbaar. Een andere splitter verminderde deze storing wat.

Als ik de dsl stekker uit de splitter verwijderde, was het weg. Een meneer van leacom België weet de storing heel stellig aan het gebruik van de gecombineerde dsl-telefoon kabel.

AVM heeft geen idee en zegt de klacht verder nog niet te hebben gehad.

NB: de analoge lijn is direct vanaf de splitter schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Dat 'omflashen' is volgens mij helemaal niet zo handig. Het elektronica op de printplaat voor het DSL ingang circuit is heel anders bij annexB. Zeker als je een iets langere of beroerdere lijn hebt zal het heel slecht kunnen werken. Veel minder snelheid en stabiliteit op je DSL lijn dan eigenlijk normaal gehaald zou kunnen worden.

Er zit dus wel degelijk fysiek verschil in de elektronica voor annexA en annexB!!

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 05-12-2006 22:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Heb de 7140 Annex A nu een paar weken...maar ik krijg steeds te kampen met het probleem dat die 1 maal per dag de internet verbinding met Demon (BBNED) verliest. Ik kan dan het internet niet op. Bellen naar buiten lukt soms ook niet...dit kan misschien zijn dat voipbuster loopt te klooien aan hun kant denk ik(?). Ik zit nogal lang achter de pc te surfen en dan merk ik dat internet eruit ligt...hoop niet dat Demon ook zit te klooien. Hebben anderen hetzelfde probleem?
Ik ga mijn oude modem terug plaatsen en ga kijken of ik dan 24 uur een stabiele internet verbinding heb met de 7140 als router... De lifeline was prettig, maar niet op deze manier |:(
Als het echt aan incompatibiliteit ligt van de 7140 met Demon...dan zal ik wel een extra DECT set kopen apart voor internetbellen....misschien verkoop ik dan wel de 7140. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126906

Anoniem: 172363 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:00:
heb de 7140 binnen .. en werkt perfect!!! Orange Family
ook ik heb hem binnen en bij mij werkt hij ook perfect maar dan met BBned via Fiberworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Heeft avm ook support in Nederland, ik zie een nl telefoonnummer maar ik vraag me af of ik ergens een nl mailtje naartoe kan sturen ?

Mijn (duitse) fritz!box maakt een irritant fluitend geluid (het is de box) niet de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Probeer eens:

AVM International
Mr. van Coothlaan 10
6602 GT Wijchen
The Netherlands

Tel: +31 (0) 24 324 97 87
Fax: +31 (0) 24 324 97 88

email: g.brugman@avm.de
internet: http://www.avm.de/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
LaptopRookie beschrijft problemen met te trage download van p2p software icm de Fritz!box. Omdat ik aan het overwegen ben om een Fritz!Box 7050 te kopen, maar geen gedoe met trage downloads wil vraag ik mij af of andere tweakers dezelfde ervaring hebben als LaptopRookie? Ook ben ik benieuwd of iemand toevallig ervaring heeft met Torrentflux achter een Fritz!box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nummerweergave lijkt (tot nu toe) weer goed na firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 01:13
Anoniem: 176076 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:26:
nummerweergave lijkt (tot nu toe) weer goed na firmware update.
Welke instellingen gebruik jij om nummerweergave goed te krijgen?

Bij mij met Fw 39.04.24 werk Nwg dus niet meer.
Krijg nu van Avm nl de oude recovery Fw om weer Nwg te kunnen zien ;-(

[ Voor 20% gewijzigd door PJzzz op 03-01-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firmware version 39.04.24
Regional Options : Netherlands
(bij mij miste vooral cijfer 2 nogal eens, maar dit lijkt nu na de upgrade wel goed te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
gurbo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:59:
LaptopRookie beschrijft problemen met te trage download van p2p software icm de Fritz!box. Omdat ik aan het overwegen ben om een Fritz!Box 7050 te kopen, maar geen gedoe met trage downloads wil vraag ik mij af of andere tweakers dezelfde ervaring hebben als LaptopRookie? Ook ben ik benieuwd of iemand toevallig ervaring heeft met Torrentflux achter een Fritz!box?
Tot nu toe utorrent gebruikt en bereik soms 80kb-100kb. Is misschien afh of het bestand populair is of niet. Verder heb ik de patch op de tcpip uitgevoerd, zodat niet max 10 connecties meer mogelijk is.
Dus ik denk dat de download wel in orde is met p2p. Als er gebeld wordt loopt de download echter wel wat terug. Sinds ik nieuwsgroepen heb ontdekt, doe ik eigenlijk weinig meer p2p O-) ...ik haal zo 420kb/s met 6 verbindingen op een nieuwsserver _/-\o_

Helaas zit ik nog steeds met het probleem dat ik eenmalig uitval heb tussen 12:00-14:00,18:00-20:00,0:00-2:00 en vermoedelijk ook 6:00-8:00 waardoor ik mijn internetverbinding 2-5 minuten verlies. Dit gebeurt 1 keer op die tijdstippen. Ik krijg het ongeacht of ik de FritzBox als modem of router gebruik. Ik heb hem nu als router geconfigureerd en mijn oude provider modem terug geplaatst. Volgens mijn provider is mijn modem niet offline geweest en ligt het probleem lokaal...een of andere vertraging/timeout om de lease van de DHCP te krijgen wat ik vroeger nooit eerder heb gehad voordat ik de FritzBox aanschafte. :? :? :? De log van de FritzBox vertoont geen enkele uitval. Ik heb sterk het vermoeden dat de firmware van de FritzBox buggy is. Had met AVM gecorrespondeerd en de laatste firmware geupdate, maar probleem blijft. Ik mail ze continue mijn nieuwe bevindingen, maar hoor niks meer...een diepe teleurstelling. Hebben anderen ook dit verschijnsel van timeout?

[ Voor 6% gewijzigd door LaptopRookie op 03-01-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
LaptopRookie schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:16:
[...]

Had met AVM gecorrespondeerd en de laatste firmware geupdate, maar probleem blijft. Ik mail ze continue mijn nieuwe bevindingen, maar hoor niks meer...een diepe teleurstelling. Hebben anderen ook dit verschijnsel van timeout?
Heb nog nooit last gehad van dit soort problemen. Voor je informatie: AVM staat juist bekend om hun goede service. Een kennis van mij had een probleem met een 7050. Hij krijgt een nieuwe 7050 vanuit Duitsland toegestuurd en hoeft zijn oude pas terug te sturen wanneer hij de nieuwe 7050 heeft ontvangen. Over service gesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:21:
[...]

Heb nog nooit last gehad van dit soort problemen. Voor je informatie: AVM staat juist bekend om hun goede service. Een kennis van mij had een probleem met een 7050. Hij krijgt een nieuwe 7050 vanuit Duitsland toegestuurd en hoeft zijn oude pas terug te sturen wanneer hij de nieuwe 7050 heeft ontvangen. Over service gesproken :)
Misschien was ik wat te voorbarig en waren ze afwezig tijdens de feestdagen....inmiddels reactie terug gehad voor meer feedback. In het ergste geval kan ik het apparaat terug sturen...vraag is nog op wiens kosten(?). Afgelopen dagen nog zitten kijken naar de instellingen. Sowieso weet ik zeker dat de firmware niet stabiel is als je de standaard settings wijzigt. Ik heb nightservice aan staan om de WLAN uit te zetten tijdens bepaalde tijden. Inmiddels is het nu even na 20:00...en ik denk dat ik nog geen uitval heb gehad...of het moet tijdens etenstijd zijn geweest. Ik denk dat mijn probleem werd veroorzaakt omdat ik Netherlands had gekozen in de Telephony/Region settings....staat nu op Other Country...en de utorrent lijkt ook beter te gaan lopen en nog geen uitval zoals ik zei. Zal het een paar dagen uitproberen met deze setting. (fingers crossed!

Update:
20:15 ...Arghhh!!!...weer uitval...damn!...wil langzamerhand helemaal geen Fritz meer...potverrr...had ik maar een Draytek/Asus gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door LaptopRookie op 05-01-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Region Code is alleen voor telefonie. Staat dus los van de verbindingsproblemen. Als je de beschikking heb over een ander modem kun je de Fritz!Box daar eventueel tijdelijk achter hangen en zien of het probleem dan voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
LaptopRookie schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:08:
[...]
Update:
20:15 ...Arghhh!!!...weer uitval...damn!...wil langzamerhand helemaal geen Fritz meer...potverrr...had ik maar een Draytek/Asus gekocht.
Wees blij dat je geen Draytek hebt gekocht, ik heb een 2700VG en ik wil nu een Fritzbox kopen omdat ik dat ding zijn nek wel kan omdraaien. (als ie er eentje had :))
En wat service betreft, ik heb Draytek Benelux meerdere malen gebeld en gemaild, maar die geven NOOIT thuis en doen helemaal NIETS met je klachten.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:38:
Region Code is alleen voor telefonie. Staat dus los van de verbindingsproblemen. Als je de beschikking heb over een ander modem kun je de Fritz!Box daar eventueel tijdelijk achter hangen en zien of het probleem dan voorbij is.
Zoals eerder vermeld, heb ik de Fritz als router ook gebruikt...hetzelfde probleem doet zich voor. Ik heb nu de Fritz los gekoppeld en mijn oude Asus router achter mijn provider's modem terug gezet...nou ik draai al meer dan 24 uur...geen enkel probleem. Downloads blijven gewoon probleemloos doorlopen in de tijden waar ik normaliter met de Fritz uitval kreeg. MSN Messenger blijft ook online...dus die Fritz is gewoon het probleem. Heb resultaten opgestuurd naar AVM, nu afwachten hoe ze dit voor mij gaan oplossen...maar ik vertrouw die Fritzen helemaal niet meer. Op Google vind ik discussies van mensen met hetzelfde probleem. Volgens mij is het beter om alleen maar een apparaat te kopen met alleen router of modem functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Xanion schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:20:
[...]

Wees blij dat je geen Draytek hebt gekocht, ik heb een 2700VG en ik wil nu een Fritzbox kopen omdat ik dat ding zijn nek wel kan omdraaien. (als ie er eentje had :))
En wat service betreft, ik heb Draytek Benelux meerdere malen gebeld en gemaild, maar die geven NOOIT thuis en doen helemaal NIETS met je klachten.
Heb je dan ook last van plotselinge uitval??? Volgens mij is het beter om niet meer zulke dure producten te kopen...blijkbaar is het alleen voor de service |:( Een goed uitgetest produkt zou helemaal geen service nodig hebben. Heb het gevoel dat die bedrijven hun produkten al, voordat die compleet en volwaardig is getest, op de markt gooien om te concurreren...en na een paar maanden hebben we pas een stabiele firmware 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
LaptopRookie schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:30:
[...]

Heb je dan ook last van plotselinge uitval??? Volgens mij is het beter om niet meer zulke dure producten te kopen...blijkbaar is het alleen voor de service |:( Een goed uitgetest produkt zou helemaal geen service nodig hebben. Heb het gevoel dat die bedrijven hun produkten al, voordat die compleet en volwaardig is getest, op de markt gooien om te concurreren...en na een paar maanden hebben we pas een stabiele firmware 8)7 |:(
Het heeft 6 firmware upgrades gekost voordat VOIP eindelijk een beetje werkte (maar nog steeds veel problemen mee), voordat WIFI meer dan 150Kb haalde, voordat de router zich niet elk uur meer resette, voordat het WIFI signaal krachtiger genoeg werd om bruikbaar te zijn, etc,etc. Ik heb dat ding eind juli gekocht, maar ik had beter een half jaar kunnen wachten tot de firmware bruikbaar was. Maar ondertussen ben ik 'm spuugzat. Heb nu nog steeds problemen met WIFI, die reset zich iedere 15minuten waardoor steeds de verbinding wegvalt.
Nee, snel weg met dat ding. (ter info, dit is niet de Fritzbox, maar de Draytek 2700VG waar ik over praat)

[ Voor 3% gewijzigd door Xanion op 10-01-2007 11:52 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik denk toch echt dat dit uitzonderingen zijn. Het merendeel van de enkele miljoenen gebruikers van de Fritz!Boxen hebben géén problemen.
Het is voor het eerst dat ik hoor dat als een Fritz!Box achter een modem hangt hij de oorzaak zou zijn van het wegvallen van de verbinding. Ik dacht dat dit alleen aan het modem zou kunnen liggen of aan de DSLAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:17:
Ik denk toch echt dat dit uitzonderingen zijn. Het merendeel van de enkele miljoenen gebruikers van de Fritz!Boxen hebben géén problemen.
Het is voor het eerst dat ik hoor dat als een Fritz!Box achter een modem hangt hij de oorzaak zou zijn van het wegvallen van de verbinding. Ik dacht dat dit alleen aan het modem zou kunnen liggen of aan de DSLAM.
De Fritz gaf al eerder problemen als modem bij mij. Dat die als router ook dezelfde problemen vertoont en mijn oude router in dezelfde opstelling totaal niet...zegt dan al genoeg.
Ik wacht nu op reactie van AVM voor een evt RMA nummer. Komen er kosten op mijn rekening eigenlijk??...heb nog nooit mee gemaakt dat ik een defekt apparaat had aangeschaft. Hopelijk geven ze mij een nieuwe en dan doe ik hem direkt in de verkoop...aangezien ik van mijn nieuwe provider al een voipmodem zal krijgen heb ik hem niet langer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ze sturen je een ander apparaat normaal franco toe. Je bent dus hooguit de verzendkosten naar hen toe kwijt.
Let wel: een VoIP modem is niet hetzelfde als een Fritz!Box. Bij mijn weten is er behalve de HorstBox ;) van DLink geen enkel ander apparaat met deze functionaliteit. Dus ook geen Draytek, Zyxel enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:30:
Ze sturen je een ander apparaat normaal franco toe. Je bent dus hooguit de verzendkosten naar hen toe kwijt.
Let wel: een VoIP modem is niet hetzelfde als een Fritz!Box. Bij mijn weten is er behalve de HorstBox ;) van DLink geen enkel ander apparaat met deze functionaliteit. Dus ook geen Draytek, Zyxel enz.
Heb inmiddels al van AVM vernomen dat ik verzendkosten zal moeten betalen.
Kan je mij dan uitleggen wat er zo speciaal is aan de FritzBox?...toen ik hem kocht vond ik de lifeline apart...nu komen verscheidene nieuwe modems met lifeline...dus vraag ik mij af wat er nog zo speciaal er aan is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Net laatste firmware en vers van de pers geinstalleerd voor mijn 7140. Internet is plotseling heel veel sneller geworden. Positief dat ze snel firmware uitbrengen...nu maar hopen dat mijn probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm ik heb zelf een Fritzbox ata welke na 10 min. de verbinding verliest met mijn inkomende Budgetphone account. Ik had gehoopt dat daar ook een firmware update voor uit zou komen, maar op de avm site kan ik niks vinden. :(
Zijn er soms nog andere downloadlocaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
LaptopRookie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:05:
[...]

Heb inmiddels al van AVM vernomen dat ik verzendkosten zal moeten betalen.
Kan je mij dan uitleggen wat er zo speciaal is aan de FritzBox?...toen ik hem kocht vond ik de lifeline apart...nu komen verscheidene nieuwe modems met lifeline...dus vraag ik mij af wat er nog zo speciaal er aan is dan?
Met de Fritz!Box kan je bestaande KPN lijn plus je VoIP lijnen combineren. Het is in feite gewoon een telefooncentrale en je kunt daardoor gewoon je bestaande apparatuur blijven gebruiken. Mensen kunnen je dus blijven bellen op je KPN nummer en je belt uit over max. 10 VoIP accounts en indien gewenst ook op je KPN nummer.
Heb je je KPN nummer geporteerd dan heeft het minder zin behalve als je meer dan één VoIP provider hebt. Bij de andere modems heb je altijd twee telefoons nodig of een apart omschakelkastje wat je ook weer zo'n 50 euro kost.
Leg de gebruiksaanwijzingen van een Fritz!Box maar eens naast die van Draytek etc. dan zie je het verschil in telefoniemogelijkheden wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
LaptopRookie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:19:
Net laatste firmware en vers van de pers geinstalleerd voor mijn 7140. Internet is plotseling heel veel sneller geworden. Positief dat ze snel firmware uitbrengen...nu maar hopen dat mijn probleem is opgelost.
Je bericht is al 6 dagen oud en je hebt niets meer gemeld. Betekend dit dat je verbindingsprobleem nu is opgelost? Is ook van belang voor andere gebruikers......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
OrakelJos schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:01:
[...]

Je bericht is al 6 dagen oud en je hebt niets meer gemeld. Betekend dit dat je verbindingsprobleem nu is opgelost? Is ook van belang voor andere gebruikers......
Dat zal ik ook doen als ik het zeker weet :+ . Heb na de firmware update minder disconnecties. Ze komen misschien minder voor of ik ben net op dat moment niet achter mijn PC. Heb binnen die tijd 2 disconnecties mee gemaakt. Soms duurt het meer dan 5 minuten voordat ik weer verbinding kreeg...of ik moest de Fritz herstarten.

Gisteravond, zag ik echter het volgende...misschien is dat het probleem van alles en is er niks mis met mijn Fritz. }:O (schiet me lek). Er draait op mijn PC namelijk een programmatje die pakketjes naar buiten toe naar bepaalde IP addressen blokkeert. Een van die Bogon addressen is 255.255.255.255. Op internet las ik dat dit een broadcast is richting de DHCP server om evt een IP te verkrijgen? Ik denk dat dit via het tcp/ip protocol gaat, want het rare is dat ik tijdens deze problemen wel altijd toegang heb op de FritzBox webGUI. Ik neem aan dat die connectie via UDP protocol loopt en geen last heeft van ip-adressen??? Nadat ik het pakketje richting 255.255.255.255 toe liet was ik weer direkt terug op internet. Ik weet niet zeker of mijn probleem is opgelost...ik moet even bekijken wat de komende dagen nog gebeurt na deze aanpassing. Verder zal ik de eventlog van XP zelf bekijken of er een timeout was om IP te verkrijgen. Jullie horen het nog wel.

Ik heb mijn bevindingen al gemeld aan AVM. Als dit echt de oorzaak is van al mijn ellende...damn. 8)7

Ik vind het trouwens wel gek dat het bellen via voipbuster niet werkt als mijn PC disconnect eigenlijk.
We bellen met een analoge telefoon op FON1, dus dat mijn PC niet meer verbonden is zou niet hiermee te maken moeten hebben...of is kampt voipbuster toevallig op dat moment met problemen???...raarrrrr.

Wat betreft het aparte aan de FritzBox...ik dacht dat alle modems waar lifeline vermeld wordt bij de specificaties zowel via kpn en voip kunnen bellen op dezelfde verbinding, met behulp van rules. De Fritz is dus een PBX schakelkastje zoals ze het noemen (dacht ik).

[ Voor 7% gewijzigd door LaptopRookie op 16-01-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Te vroeg gejuicht...godverrr...

Net om 19:55 kreeg ik plotseling uitval. Het duurde tot 20:05 voordat ik weer automatisch online was. Heb niks geherstart...noch de pc, noch de Fritz modem...alleen wachten en proberen te surfen...what the f*ck??? Wordt er onderhand kotsmisselijk van dat ding. In XP's eventlog staat niks. In Fritz' eventlog staat ook niks. Wat is de oorzaak??? Ad random valt die 1x in de dag uit...dan draait die een paar dagen goed...dan valt die weer effe uit.
Dacht eerst dat dat software die ip blokkeert de oorzaak was...maar dan had eigenlijk mijn vorige router ook problemen moeten hebben gehad...dus het ligt toch niet aan dat stukje software. :'( :'( :'( ...de wanhoop nabij. Weer terug naar AVM....koppijn van dat snert ding....de afstand tot de vuilnisbak begint steeds korter te worden...HELLLUPPPP.

[ Voor 4% gewijzigd door LaptopRookie op 16-01-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een usbstick erin gedaan .. ftp://192.168.178.1 werkt perfect .. maar weet iemand of het mogelijk is om externe van deze ftp server gebruik te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Het probleem van uitval van de Fritz komt mij bekend voor, alleen dan weer iets anders. Ik internet met een redelijke zware verbinding (5M down, 1 MB up) en dat ging lange tijd goed. Tot in oktober, 20 seconden up, 20 seconden down. Provider had geen probleem en dat klopte ook. Na lang zoeken blijkt er een update van de Fritz te zijn. Die heb ik geladen en het werkt weer. Toch raar, ik heb nog nooit meegemaakt dat een machine het ineens niet meer doet omdat een update niet geïnstalleerd is , maar goed ik heb dat maar laten lopen.

Vervolgens blijkt dat mijn downsnelheid eens per maand ongeveer 1 á 1,5 MB wordt. Resetten helpt niet, ook het modem van stroom afhalen helpt niet. Provider had weer geen problemen (geverifieerd en ook dit klopte) toch heeft de provider mijn lijn geresset en ik kon weer.
Tot een maand gelden, midden in de nacht ineens weer sterke daling van down snelheid. Geresset, nog eens, nog eens, stroom eraf en resetten. Ineens was de verbinding er weer op normale snelheid.

Vorige week de laatste keer en toen had ik er genoeg van het mijn modem van de provider weer aan de lijn gehangen, Linksys routertje eraan en draaien maar weer.

Fritz in de door gestopt en mijn leverancier gevraagd dit probleem op te lossen. Wordt vast een langdurig en lastig verhaal maar het is gebleken dat het ding niet stabiel is ondanks het feit dat de machine het eerste halfjaar probleemloos heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Ja, ik weet bij God niet waar het probleem ligt...maar in ieder geval wel in de firmware van de Fritz.
Vanavond, onverwachts had die om 21:45 tot 21:49 geen verbinding meer. Als het inkomend verkeerspijltje van mijn firewall niet meer gekleurd is dan weet ik al hoe laat het is. :'( Uitgaand verkeer is er wel, maar inkomend komt maar niet. AVM weer wat screenshots gestuurd die volgens mij geen waarde toevoegt, want wederom niks in de logs.
Ik wacht nog even af om het apparaat terug te sturen, totdat ik op mijn nieuwe ADSL verbinding zit. Wijzig nl van provider. Ik ben alleen bang, dat AVM de onderzoekskosten aan mij door berekenen als ze niks kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Tja, je weet dat er iets fout is aan het apparaat en bent bang dat je de rekening toegezonden krijgt van AVM. Ik heb dat gevoel ook maar wil zo'n instabiel ding ook niet in huis hebben. Hoe weet je nu wie er nog meer problemen hebben met dat ding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164450

Hoi ik heb een Fritz 7140
Het is veder een prima modem ,maar ook zoals ik hier allemaal lees problemen met het dsl gedeelte .
Ik heb ook screenshots gestuurdt naar AVM maar tot heden nog niets vernomen van hun .
Ik heb het probleem tijdelijk op gelost door een goedkopen modem ,een copperjet 1616 er voor de plaatsen en de Fritz als router te laten funktioneren .
Ik moet zeggen het werkt perfect geen last meer van disconnections ,ik weet het het is een beetje droevig dat je z,on dure modem hebt en dan dat je dan een andere modem er voor moet zetten om het dsl gedeelten goed te laten werken ,maar ja het werkt .

Groetjes Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Anoniem: 164450 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 05:49:
Hoi ik heb een Fritz 7140
Het is veder een prima modem ,maar ook zoals ik hier allemaal lees problemen met het dsl gedeelte .
Ik heb ook screenshots gestuurdt naar AVM maar tot heden nog niets vernomen van hun .
Ik heb het probleem tijdelijk op gelost door een goedkopen modem ,een copperjet 1616 er voor de plaatsen en de Fritz als router te laten funktioneren .
Ik moet zeggen het werkt perfect geen last meer van disconnections ,ik weet het het is een beetje droevig dat je z,on dure modem hebt en dan dat je dan een andere modem er voor moet zetten om het dsl gedeelten goed te laten werken ,maar ja het werkt .

Groetjes Paul
Dank je voor de info. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit soort problemen heeft. Ja, het is gewoon klote dat zo'n duur ding niet goed werkt en gewoon niet tegen op mijn oude €79,- router kan. 8)7 Had mijn probleem nog na AVM aangekaart bij de verkoper per email of dit probleem bekend is bij hun van andere kopers, voor evt tips/hints ...nou wat was het stil :( ...tja, het geld is al binnen heh?
Die opstelling heb ik ook geprobeerd. Het als router laten werken zal je probleem niet oplossen. Ik kreeg het zelfs in router mode only. Hij doet het een tijdje goed en dan onverwachts disconnect die weer in router mode. Over 2 weken zal ik mijn Fritz toch maar opsturen. Thuis zijn ze zo gewend om via voip te bellen nu, dat ik maar even afwacht tot ik de voip-modem van mijn nieuwe ADSL provider krijg...dan kunnen we verder bellen zonder de Fritz.

Zit je trouwens ook op het Bbned netwerk?

[ Voor 6% gewijzigd door LaptopRookie op 20-01-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LaptopRookie schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:51:
[...]

Dank je voor de info. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit soort problemen heeft. Ja, het is gewoon klote dat zo'n duur ding niet goed werkt en gewoon niet tegen op mijn oude €79,- router kan. 8)7 Had mijn probleem nog na AVM aangekaart bij de verkoper per email of dit probleem bekend is bij hun van andere kopers, voor evt tips/hints ...nou wat was het stil :( ...tja, het geld is al binnen heh?
Die opstelling heb ik ook geprobeerd. Het als router laten werken zal je probleem niet oplossen. Ik kreeg het zelfs in router mode only. Hij doet het een tijdje goed en dan onverwachts disconnect die weer in router mode. Over 2 weken zal ik mijn Fritz toch maar opsturen. Thuis zijn ze zo gewend om via voip te bellen nu, dat ik maar even afwacht tot ik de voip-modem van mijn nieuwe ADSL provider krijg...dan kunnen we verder bellen zonder de Fritz.

Zit je trouwens ook op het Bbned netwerk?
Hoi Ik zit ook bij BBNED
overgens heb ik bij settings de Use Traffic Shaping niet aangevinkt dat gaf bij mij ook problemen

Zoals ik het nu heb loopt het vrijwel goed copperjet modem zijn op marktplaats niet zo duur circa 25 euro

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 164450 op 20-01-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Anoniem: 164450 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:15:
[...]

Hoi Ik zit ook bij BBNED
overgens heb ik bij settings de Use Traffic Shaping niet aangevinkt dat gaf bij mij ook problemen

Zoals ik het nu heb loopt het vrijwel goed copperjet modem zijn op marktplaats niet zo duur circa 25 euro
Thanks. Gaat voip bellen wel goed als je traffic shaping uit zet? Volgens houd die door traffic shaping voldoende bandbreedte vrij om nog een goed gesprek te kunnen houden bij heavy downloads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LaptopRookie schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:07:
[...]

Thanks. Gaat voip bellen wel goed als je traffic shaping uit zet? Volgens houd die door traffic shaping voldoende bandbreedte vrij om nog een goed gesprek te kunnen houden bij heavy downloads...
ja geen probleem en ik heb bij internet telephone settings / advanced settings/
always use voice coding in fixed-line network quality
FRITZ!Box always uses lossless voice coding as in the fixed-line network ook aan gevinkt
werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
@flevos

Dank je voor de tip. Ik zal het in modem mode even uitproberen zonder traffic shaping. Inmiddels is de voip-modem van mijn nieuwe provider ook al gearriveerd :9

Hoe snel is jouw verbinding eigenlijk? Ik heb nu 3mb down/1mb up.

[ Voor 16% gewijzigd door LaptopRookie op 20-01-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LaptopRookie schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:56:
@flevos

Dank je voor de tip. Ik zal het in modem mode even uitproberen zonder traffic shaping. Inmiddels is de voip-modem van mijn nieuwe provider ook al gearriveerd :9

Hoe snel is jouw verbinding eigenlijk? Ik heb nu 3mb down/1mb up.
10mb down/1mb up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Thanks. Het was een heel gedoe om te zorgen dat de 7140 de VCI waarde los liet, maar ik heb hem nu voor elkaar...traffic shaping is uitgeschakeld en de VCI/VPI staan weer op 0,35 voor ADSL + VOIP in de modem. Heb de 7140 nog steeds als modem draaien...we zullen zien hoe de stabiliteit is in de loop der dagen. Ik laat het nog wel weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Helaas...het uitzetten van de traffic shaping in modem mode heeft niet mogen baten. Telefonie had ik op fixed line quality codering.
Vandaag om 13:45 t/m 13:49 ging die weer offline ;( I.t.t. tot voorgaande keren zie ik wel iets in de log nu:

21.01.07 13:48:00 Registration of internet number <naam> failed. Reason for error: DNS error
21.01.07 13:45:42 Registration of internet number <naam> failed. Reason for error: DNS error

Niemand gebruikte op dat moment de voip-lijn...dus waarom die nu dat logt, is weer een nieuwe raadsel...blijkbaar een gevolg van dat internet offline was. Zit niks anders op dan dat ding binnenkort terug te sturen...ik heb onderhand wel genoeg dat ding voor hun getest. Prijzig en een en al ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Voor zover ik weet wordt iedere 30 minuten de VoIP registratie gecheckt. Dat staat los van het feit of nu wel of niet wordt gebeld. Traffic shaping kun je beter gewoon aan laten. Is de AVM term voor QoS die er voor zorgt dat telefonie altijd voorrang krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LaptopRookie schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:13:
Helaas...het uitzetten van de traffic shaping in modem mode heeft niet mogen baten. Telefonie had ik op fixed line quality codering.
Vandaag om 13:45 t/m 13:49 ging die weer offline ;( I.t.t. tot voorgaande keren zie ik wel iets in de log nu:

21.01.07 13:48:00 Registration of internet number <naam> failed. Reason for error: DNS error
21.01.07 13:45:42 Registration of internet number <naam> failed. Reason for error: DNS error

Niemand gebruikte op dat moment de voip-lijn...dus waarom die nu dat logt, is weer een nieuwe raadsel...blijkbaar een gevolg van dat internet offline was. Zit niks anders op dan dat ding binnenkort terug te sturen...ik heb onderhand wel genoeg dat ding voor hun getest. Prijzig en een en al ellende.
hoi
bij mijn werkt het ook niet ,als ik de fritz het dsl gebeuren laat doen ,maar ik heb er ook bijgezegd dat ik een copperjet 1616 als modem gebruikt en de fritz het router werk laat doen .
Pagina: 1 2 Laatste