[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.139 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Het ziet er inderdaad goed uit voor nVidia wat betreft de IQ-opties, en daar ben ik blij om... Het gaat toch spannend worden, may the best manufacturer win! :)
Cheetah schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:52:
[...]
* Cheetah wacht op kritiek uit het ATi kamp, welke ongetwijfeld gaat volgen ;)
Maar even een waarschuwing voor Cheetah, je mag dan gelijk hebben wat betreft de drivers en nog een paar punten, maar trollen doe je maar ergens anders, zie de Openingspost # Topicregels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Finally in CPU power magazine DEC issue a review for Cyper power gamer pc
Specs
2.66GHZ core 2 extreme @ 3.2 GHZ
Dual 8800GTX SLI
Nvidia 680i mobo
Afbeeldingslocatie: http://img289.imageshack.us/img289/5729/s2fa1.png
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=122117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Help!!!! schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:57:
@Cheetah:
Zou er voor jouw post hierboven ook zo'n mooie latijnse term zijn?
Ja: iocus... :Y)
SI4live schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:32:
De 8800GTS heeft 96 ps
De 8800GTX heeft 128 ps
Iemand (CJ geloof ik) zei dat er een squad bij de GTS is uitgeschakeld. Wat denken jullie is het mogelijk om die in te schakelen, zodat je een GTS hebt met 128 ps (misschien nog zelfs 384 bits)?
nV heeft het al een tijd terug onmogelijk gemaakt om quads te unlocken. Bij de PCI-e 6800**, 7800GT en 7900GS en diverse andere kaarten is unlocken van de gelockte quads fysiek onmogelijk gemaakt door lasercuts. Ik ga er niet van uit dat nV dit nu anders gaat doen... en zoals RappieRappie al opmerkt heeft de GTX een complexer PCB. Bij de unlockable kaarten was over het algemeen het PCB en de memorybus etc. ook (redelijk) gelijkwaardig.

De 384bits membus was trouwens ook gerelateerd aan de hoeveelheid geheugen -> 768mb
De GS heeft een 320 bits membus met 640mb.
Als je de getallen vergelijkt zie je dat de hoeveelheid geheugen precies de membus x2 is. Voor zover ik weet is dit een vaste ratio (voor deze kaarten), dus tenzij ik me vergis zou een 384bit bus met 640mb niet mogelijk zijn...
Ik verwacht in in de mainstream en budget lijnen van de 8serie wel kaarten met de ratio 0,5x & 1x.
Jejking schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:40:
Maar even een waarschuwing voor Cheetah, je mag dan gelijk hebben wat betreft de drivers en nog een paar punten, maar trollen doe je maar ergens anders, zie de Openingspost # Topicregels :/
Djeez, doe ff niet zo aangebrand zeg ;)
In het verleden behaalde resultaten zijn soms wel garantie voor de toekomst, en daar anticipeer ik alvast even grappenderwijs op ;)
Ziet er naar uit dat 3DM06 @1280 nu echt zwaaaar CPU limited is. Zojuist postte iemand dat er al 14k was gehaald met een redelijk overklokte single 8800GTX. Die 2 GTX'en halen mss op 1600x1200 vrolijk bijna dezelfde score in 06.

[ Voor 21% gewijzigd door Cheetah op 06-11-2006 19:23 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
RappieRappie schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:51:
* Mr. Detonator is blij.

Er ligt "ergens" een XFX voor me klaar volgens "een verkoper". :)

(XFX GeForce 8800 GTX 575M 768Mb)
en...heb je 'm al opgehaald ? :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje hoe groot in cm is de Asus EN7950GX2/2PHT/1024MB ? en de gtx8800 wordt ietsje minder dan 28 cm als ik het goed lees?

dan zou het net in m'n gigabyte Aurora 3d kastje moeten kunnen, HD rack zit niet in de weg, maar veel plaats zal ik toch niet over hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Mr. Detonator schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:18:
[...]

en...heb je 'm al opgehaald ? :) :)
Dat zal niet eerder worden dan vrijdag. Woensdag is de NDA pas voorbij. De winkel wil er niks over loslaten...

Als ze hem woensdag dan versturen is hij er donderdag. Alleen ben ik dan niet thuis. Dus zal de postbode hem vrijdag nog een keer gaan bezorgen. En dan ben ik er ook niet. >:)

En als ik pech heb wordt het pas volgende week dinsdag of woensdag dat ik hem heb. Als de verkoper me niet voor de gek houdt qua leverbaarheid e.d.

Ik post woensdag wel welke winkel het is, ik wil eerst zeker weten dat die van mij verstuurd is.

Ego dat ik ben.... O-)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik begrijp dat hier veel early adopters zitten, maar uhm, toch ook tweakers? Ik vraag me serieus af waarom iedereen voor een GTX wil gaan?

Tuurlijk is die out of the box sneller, en ja die kaart is cooler, en ja die kaart kost bijna 150 euro meer ... ho wacht even ... oei :/ !

Ik heb altijd geleerd om net iets onder de top te gaan zitten. Ik had ook een Geforce3 Ti200, Geforce4 Ti4200 en een Radeon 9500 (notebook nu 9600, maar het is bekend dat de 9500 sneller was). Deze overclockte ik altijd een goed beetje zodat hij net niet kon tippen aan die kaart erboven (dan had hij uit de fabriek misschien wel die kaart geweest). Scheelt me flink wat geld en toch dat lekkere overclock tweak gevoel in de zak met de performance to go with it.

Ik ben ook op de markt voor een nieuw systeem (heb nu alleen een notebook en mis wat ruwe kracht). Maar de GTS is voor mij veel interessanter :) . Ook vind ik GTS veel cooler klinken hehe, maar ja, dat ligt aan mij :D !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Een GTX is ook wel overklokbaar natuurlijk he? ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Format-C op 06-11-2006 20:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Cassius schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:36:
Ik begrijp dat hier veel early adopters zitten, maar uhm, toch ook tweakers? Ik vraag me serieus af waarom iedereen voor een GTX wil gaan?
Tuurlijk is die out of the box sneller, en ja die kaart is cooler, en ja die kaart kost bijna 150 euro meer ... ho wacht even ... oei :/ !
Kan het wel met je eens zijn... maar aan de andere kant maak je het prestatieverschil tussen een GTS en een GTX hier niet goed met een overklokje, zoals met bijv. de 6800GT > Ultra en X800XT > PE en X1900XT > XTX wel kon.
De GTS heeft gewoon hard 25% minder pixelshaders en een tragere memorybus, en niet alleen lagere clocks. Ik kan dus ook begrijpen waarom anderen er het geld wel weer voor neertellen :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

RappieRappie schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:38:
Een GTX is ook wel overklokbaar natuurlijk he? ;)
Uiteraard heb je daar gelijk in :) . En ook Cheeta heeft gelijk. Je kan het dan wel niet zo makkelijk goed maken het verschil, maar het blijft ook datzelfde relatieve verschil in geld. Waarschijnlijk is verhoudingsgewijs de GTS de betere prijs/prestatie kaart. En tuurlijk kan je dan zeggen "koop een fx5200" maar je begrijpt wat ik bedoel als je gewoon lekker Oblivion wilt spelen met wat jammie settings :) .

Is het dan niet relevanter om wat meer aan de CPU uit te geven zodat je bijvoorbeeld de kaart wat meer ruimte geeft in de toekomst. Nu kan je natuurlijk met die freaks alles nog vol open zetten :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:58
http://yahoo.reuters.com/...356&type=comktNews&rpc=44
nVidia buys PortalPlayer (leveren main chip voor Ipod)

En over de rework van de G80, deze was zaterdag bekend, alle stock is van distributeurs en dealers terug geroepen en ondertussen gereworked. Dus meestal zal bij launch of later deze week gewoon in de verkoop gaan, dus de kans dat je een niet gereworked versie van de GTX krijgt is bijzonder klein, echter is het heel erg moeilijk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
The Source schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:00:

En over de rework van de G80, deze was zaterdag bekend, alle stock is van distributeurs en dealers terug geroepen en ondertussen gereworked. Dus meestal zal bij launch of later deze week gewoon in de verkoop gaan, dus de kans dat je een niet gereworked versie van de GTX krijgt is bijzonder klein, echter is het heel erg moeilijk om te zien.
Maar wat ik zo lees makkelijk om te merken. Dan krijg je gewoon na een tijdje vastlopers. En dat alles traag word.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eignelijk iets af. Stel dat je met een AMD X2 rond de 2.7 ghz of een intel core duo niet te hoog geklokt 2 8800GTX'en in SLI zou hebben en je speelt games op 1600*1200 met alles maximum of hogere resoluites, zou die cpu dan enorm bottleneck zijn of zou het toch goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:43:
zou die cpu dan enorm bottleneck zijn of zou het toch goed gaan?
ik denk dat 't dan wel meevalt....die ''bottleneck'' komt eigenlijk alleen in 3dmark te voorschijn (lage res./geen aa/af)...zou wel eens 3dmarks willen zien @1600x1200 4xaa/16xaf...en dan tevens van de oudere/huidige kaarten..denk dat je dan een veel beter beeld krijgt van wat de g80 écht kan :)

maar voor 2 van deze kaarten in sli kan de cpu niet snel genoeg zijn natuurlijjk :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Detonator op 06-11-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
The Source schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:00:

Dus kaartjes ophalen, doosjes open maken, kaartjes eruit halen, SMD-tjes lospeuteren, SMD-tjes hersolderen, opnieuw verpakken en terugsturen => heel heel dure grap... (een typisch smd-resistor is euh 0.5mm voor grafische kaarten meestal kleiner en ik ken geen geautomatiseerde manier om 1 weerstandje te vervangen).
Over hoeveel stuks gaat dit?

[ Voor 7% gewijzigd door oeLangOetan op 06-11-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:16

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:43:
Ik vraag me eignelijk iets af. Stel dat je met een AMD X2 rond de 2.7 ghz of een intel core duo niet te hoog geklokt 2 8800GTX'en in SLI zou hebben en je speelt games op 1600*1200 met alles maximum of hogere resoluites, zou die cpu dan enorm bottleneck zijn of zou het toch goed gaan?
Laat het wel weten zodra ik ze binnen heb.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd hoeveel performance het kost tov de default mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:40:
Het ziet er inderdaad goed uit voor nVidia wat betreft de IQ-opties, en daar ben ik blij om... Het gaat toch spannend worden, may the best manufacturer win! :)

[...]

Niet zo flauw doen aub, sowieso is het geen trollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:31:
[...]

Niet zo flauw doen aub, sowieso is het geen trollen!
Dat is natuurlijk wel heel erg subjectief of het trollen is of niet. Maar als een topicstarter zelf al vindt dat het trollen is, dan geef ik daar toch niets meer gewicht aan aangezien het zijn/haar topic is.

Anyway, angle-independent AF was al een gegeven voor G80. NV kon niet anders aangezien dit toch een van de kritiekpunten was op IQ gebied naast HDR + AA. Als de ene fabrikant de lat niet hoog legt, dan schieten we niets op en was de IQ al jaren gelijk gebleven. Dus ik kan het alleen maar toejuichen dat nV de 'kritieken' ter harte heeft genomen om zo ook wat mensen uit het andere groene kamp aan te trekken die zo veel prijs stelden op HiQ AF en HDR + AA. Het is nu gewoon om en om. Nu maar hopen dat het geen urhm, hoe zeg ik dat tactisch... nu maar hopen dat nVidia 'netjes' is gebleven. O+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Interessante sheets:

Afbeeldingslocatie: http://we.pcinlife.com/attachments/forumid_206/Snap0_ooIO0jYsVaPq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://we.pcinlife.com/attachments/forumid_206/Snap1_YSQnna166JDW.jpg

Afbeeldingslocatie: http://we.pcinlife.com/attachments/forumid_206/Snap2_rfhZHcQ4kxwu.jpg

en nog veel meer @ http://we.pcinlife.com/thread-649381-1-1.html

Ze adresseren dus de punten waar de G7 serie niet in uitblonk en de marketing weet het weer zo te draaien alsof ze het zelf hebben uitgevonden. "Incredibly rich images and scenery" bij HDR + MSAA, terwijl het ten tijde van de X1800/X1900 niet erg belangrijk was. :+ Ben blij dat ze hebben geluisterd naar de kritieken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CJ op 07-11-2006 09:25 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die slides komen van nVidia zelf en mogen eigenlijk pas morgen getoond worden :p (NDA vervalt om 15h btw)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoe komt het dan dat de G80 zoveel efficiënter is in DB ? Voor de grap hadden ze er een G70 bij moeten zetten :) Dan schrik je je volgens mij rot hoe slecht die is in DB. Want een X1900 XTX zou een keer of 4/5 zo snel zijn als een 7900 GTX in DB.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:39:
Hoe komt het dan dat de G80 zoveel efficiënter is in DB ? Voor de grap hadden ze er een G70 bij moeten zetten :)
Dat wilden ze doen, maar die paste niet in de grafiek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nu dat de GTX kaarten zijn teruggestuurd en dus vertraging hebben. Je hoort alleen niks over de GTS kaarten. Is de kans groot dat die dan wel morgen geleverd worden? De winkel zegt namelijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds kort de XFX GeForce 7600GT AGP en heb een raar probleem. Momenteel Draait mijn kaart zijn rondjes op basis van de driver 91.47. Ik wilde de voor de 7x.oo geoptimaliseerde driver 84.21 testen, omdat deze voor mijn kaart is gemaakt. Ik krijg echter de melding dat xp voor deze software geen compatible hardware kan vinden. Wie heeft dit probleem ook ervaren en wie weet waar dit aan kan liggen?

btw. ik hoop niet dat ik erg off topic bezig ben nu!!!

groetjes,

Leo }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:12:
Ik weet nu dat de GTX kaarten zijn teruggestuurd en dus vertraging hebben. Je hoort alleen niks over de GTS kaarten. Is de kans groot dat die dan wel morgen geleverd worden? De winkel zegt namelijk niks.
Er was niets mis met de GTS kaarten. Die worden dus zeker op schema geleverd. Is al eerder gemeld.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:14:
Ik heb nu sinds kort de XFX GeForce 7600GT AGP en heb een raar probleem.
[...]
btw. ik hoop niet dat ik erg off topic bezig ben nu!!!
Als je de topicwaarschuwing voor het posten leest weet je dat je dat wel bent:
Dit is een discussietopic. Hierin is de bedoeling dat je hier discussieerd over alles wat gerelateerd is aan grafische producten van nVidia.
[...]
Wat voorbeelden van wat o.a. not done is:
[...]
- Mijn kaart werkt niet/slecht, hoe fix ik dat?
Om je toch even op weg te helpen: de 7600 bestond nog niet ten tijde van de 84.xx serie drivers.
De melding die je krijgt is dus bepaald niet vreemd.

[ Voor 21% gewijzigd door Cheetah op 07-11-2006 10:26 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
De 8800GTS heeft geen problemen out of the box...En voor wat betreft de 8800GTX: de echte nVIDIA launchpartners zullen gewoon op de retaillancering ( a.s. zaterdag 11/11) de 8800GTX in de winkel hebben liggen, zonder de foute condensator... In Nederland is dat Paradigit Utrecht, in Engeland is dat Comet in Birmingham...etc...

Mensen die hem dus echt de eerste willen zijn zullen dus naar het midden van het land af moeten reizen...Bij de launchpartners is dan ook de mogelijkheid om met de kaarten te spelen en er zullen mensen van nvidia aanwezig zijn...en lekkere chicks in nvidia pakjes _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik denk niet dat er iemand is die deze week nog een GTX binnenkrijgt. In ieder geval geen "ge-reworkte GTX". Misschien wel een brakke...

Heb net naar de winkel gebeld waar gisteren een XFX voor me klaarlag, en ALLE GTX kaarten zijn terugggestuurd. Ik denk dat ik mij orders maar annuleer en gewoon op de 21e voor een goedkope(re) MSI ga.

Balen zeg!

[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

RappieRappie schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:10:
Heb net naar de winkel gebeld waar gisteren een XFX voor me klaarlag, en ALLE GTX kaarten zijn terugggestuurd.
Dus toch... :/
Maar dat zou inhouden dat die betreffende winkel gisteren pas een retourneringsverzoek heeft gehad/uitgevoerd... ik dacht dat dit eind vorige week al in gang was gezet. Als dit voor meer retailers in NL geldt dan gaan we vermoedelijk echt een tekort hebben de komende paar weken... er waren oorspronkelijk al vrij weinig GTX'en gealloceerd voor zover ik heb begrepen :|

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Er zijn grote events georganiseerd a.s. zaterdag bij de launchpartners... nvidia zal er alles aan doen om zaterdag de GTX'en in die winkels te hebben liggen...

De XFX versies zullen dus gewoon verkrijgbaar zijn a.s. zaterdag bij de nvidia launchpartner in Nederland.. Ook de E-VGA zal daar te krijgen zijn, net als het bijbehorende moederbord met nforce 680i SLI chipset...

De kleine winkeltjes op de hoek zullen dat ontkennen...omdat zij te veel tussenschakels hebben om de leverbaarheid te kunnen garanderen....

De Launchpartner is dus als eerste..

[ Voor 3% gewijzigd door Cinemaskoop op 07-11-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Cinemaskoop schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:28:

De kleine winkeltjes op de hoek zullen dat ontkennen...omdat zij te veel tussenschakels hebben om de leverbaarheid te kunnen garanderen....

De Launchpartner is dus als eerste..
Ik kan je verzekeren:

Dit was GEEN klein winkeltje, maar een van de grootste en meest gerenommeerde.

Normaliter hebben vooral zij dit soort zaken goed voor elkaar, en hebben bij de launch van high end produkten ruim voorraad.

Nu niet, en dit geldt voor meerdere zeer grote zaken die ALTIJD bij een launch voorraad hebben. Sterker nog; die hebben zelfs voorraad VOOR de launch. Maar goed, hier en daar zal wel wat te krijgen zijn, maar je moet er wel snel bij wezen denk ik, als je dit weekend nog met een 8800GTX wil gamen.

Edit: Net wat gebeld.

Conclusie: :'( :'( :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol kreeg zonet een telefoontje van Yorcom. Dat het nog wel is een maand kon gaan duren voor een 8800GTX 8)7

Mag toch hopen dat dat iets te pessimistisch is ingeschat van de verkoopmedewerker zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
RappieRappie schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:33:
[...]
Ik kan je verzekeren:

Dit was GEEN klein winkeltje, maar een van de grootste en meest gerenommeerde.

Normaliter hebben vooral zij dit soort zaken goed voor elkaar, en hebben bij de launch van high end produkten ruim voorraad.

Nu niet, en dit geldt voor meerdere zeer grote zaken die ALTIJD bij een launch voorraad hebben. Sterker nog; die hebben zelfs voorraad VOOR de launch. Maar goed, hier en daar zal wel wat te krijgen zijn, maar je moet er wel snel bij wezen denk ik, als je dit weekend nog met een 8800GTX wil gamen.
Whatever... op http://www.nvidia.co.uk.realitytour zie je iig waar de retaillaunch zal plaatsvinden... en dit event kost duizenden euro's voor nvidia dus ze zorgen er echt wel voor dat er daar voorraad ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Leuk, maar daar hebben duizenden mensen die er graag 1 willen, en die er deze ze week 1 zouden moeten hebben omdat ze hebben gepreorderd 3x niks aan. :|
Wat denk je wat het kost dat alles teruggestuurd moet worden, en moet worden aangepast.
Miljoenen.

Nou ja, dan gaan we ons met z'n allen wel 2 weken vergapen aan benchmarks. :O

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Dan kan je ze toch daar halen?? Pre-order zegt toch niets? Kan je altijd annuleren en dan kan je zaterdag gaan spelen :-) ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Cinemaskoop schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:28:
De 8800GTS heeft geen problemen out of the box...En voor wat betreft de 8800GTX: de echte nVIDIA launchpartners zullen gewoon op de retaillancering ( a.s. zaterdag 11/11) de 8800GTX in de winkel hebben liggen, zonder de foute condensator... In Nederland is dat Paradigit Utrecht, in Engeland is dat Comet in Birmingham...etc...

Mensen die hem dus echt de eerste willen zijn zullen dus naar het midden van het land af moeten reizen...Bij de launchpartners is dan ook de mogelijkheid om met de kaarten te spelen en er zullen mensen van nvidia aanwezig zijn...en lekkere chicks in nvidia pakjes _/-\o_ :9~
Wij doen als Paradigit Eindhoven ook mee als ik me niet vergis :) . Er hangt een lief Premium Retailer bordje met goud randje voor de deur, dus ik gok dat het goedkomt ;) ! Overigens krijgen mensen -geen- brakke kaarten, de voorraden zijn volledig terug gestuurd. Mocht je er een krijgen is dit de fout van de winkel, niet van NVIDIA. Tuurlijk willen die geen defecte kaarten uitleveren.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Cassius schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:31:
[...]

Wij doen als Paradigit Eindhoven ook mee als ik me niet vergis :) . Er hangt een lief Premium Retailer bordje met goud randje voor de deur, dus ik gok dat het goedkomt ;) ! Overigens krijgen mensen -geen- brakke kaarten, de voorraden zijn volledig terug gestuurd. Mocht je er een krijgen is dit de fout van de winkel, niet van NVIDIA. Tuurlijk willen die geen defecte kaarten uitleveren.
/
Editje: knip!
/

Er zullen heus wel winkels zijn waar kaarten zijn, maar EMPC, I-Computers, Alternate, Salland, Azerty en Informatique hebben niks volgens mij. Tenminste dat zeggen ze.

Nu genoeg gezeurd van mijn kant. Excuse me.

Ontopic maar weer. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:43

nFo

Zijn er al benchmarks tussen de: 8800GTS en de 8800GTX ?

[ Voor 38% gewijzigd door nFo op 07-11-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nvidia 8800 GTX bug-busters bust bugs EVGA, Gainward and Point of View add resistance

By Fuad Abazovic: dinsdag 07 november 2006, 11:29

NVIDIA flew a bunch of engineers all over the world to quickly fix the faulty value resistor on its 8800 GTX cards. It is a small flaw in the reference design. The story is that someone added a weaker resistor and I am sure that Jensen already spanked his/her but for it.
All Nvidia and its channel partners needed to do is to change the resistor with a stronger one, and that is what they are doing now. All the cards in retail should be bug free, at least Nvidia is doing its best to recall all the cards out, fix the issue and send them back to the stores.

So far, representatives from Point of View, EVGA and Gainward confirmed that their cards are bug free. They managed to fix the problem in house or Nvidia did it for them, either way all the 8800 GTX with their logos are fine.

The first batch of fixed cards went out today and some stores will have them tomorrow for the European launch. Most other Nvidia partners will have the bug-free cards by tomorrow but, for some, it's a race against time. µ
G80, Geforce 8800 GTX availability improves Weekly batches of cards

By Fuad Abazovic: dinsdag 07 november 2006, 11:34

GRAPHICS CARD SHIFTERS will never be happy about the quantity of cards that they get. This is the way this industry works, at least when it comes to high-end. Those are the hot cakes that sell like crazy.
Right now, Nvidia doesn’t have any competition. If you want the fastest card on planet earth to put under your Yule tree, it's name is G80, Geforce 8800 GTX.

Even the 8800 GTS will kick out most of the competition, we will have some scores for you in the morning as we don’t want to spoil Nvidia's nice party in Santa Clara later this American evening.

Partners are struggling to get more allocation as they can sell 'em like there's no tomorrow. And Nvidia is supplying the cards on a weekly basis. They already sent out at least two batches of cards and the next batch is scheduled for next week. So there will be more and more cards out and about but there still may be shortages, as there are no ATI cards to compete with the mighty G80 at this time.

It is the fastest thing on earth and SLI G80 will get you even more performance - it works if you have the right PSU to power it.

Maybe we will post a number or two, you never know. We don’t have any bonds, since as usual we didn’t sign anything. µ

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Ik had net ook een paar zaken aan de lijn, de kaarten zijn allemaal teruggestuurd, nadat ze dik op vooraad waren :( Levertijd is unknown Zou het een ATI undercover geweest zijn die dit heeft veroorzaakt, lynchen die vent :D

Nl is natuurlijk als eerste de sigaar met dit soort dingen (dunnere levering, als de kaarten in 1e instantie natuurlijk naar mighty Bushland gaan.

Ik had er nog wel vrij voor genomen.

[ Voor 30% gewijzigd door edward2 op 07-11-2006 13:02 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Laatst online: 11-09 17:48
Ik zie op 2 sites staan dat er GDDR4 opzit maar zou toch in eerste instantie GDDR3 zijn?

http://www.azerty.nl/prod...ddr4-pci-express-x16.html

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=28621&ref=2

Grappig als je dit beide leest:

nieuws: Pics en specs nVidia GeForce 8800 GTX gespot

en

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=28633&ref=2

En dan wel op Specificaties en Eigenschappen klikken ...

[ Voor 27% gewijzigd door JJFS op 07-11-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat is nagenoeg zeker een foutje. Het moet GDDR3 zijn.
edward2 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:56:
Zou het een ATI undercover geweest zijn die dit heeft veroorzaakt,
CJ?!?!?
edward2 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:56:

Ik had er nog wel vrij voor genomen.
En ik vreet niks uit op me werk.

LOL. :+

[ Voor 91% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Idd G80 is nu de snelste. Aangezien ATi nog niets uitgebracht heeft. We weten ook nog niets over de specs van die kaart. Erg jammer. Ik ga er igg op wachten. Ik heb nu een 7600 go en kan nou niet zeggen dat ik dat super vind werken. Ook Die drivers hebben problemen en voor notebooks zijn ze ook niet zo maar te krijgen. G80 zet een goede stap qua IQ dat was heel belangrijk want nu koos ik alleen al ATi door de IQ. Nu moet je weer naar snelheid gaan kijken omdat Nvidia nu ook de IQ op pijl heeft.

Maar ik verwacht dat de R600 toch even wat sneller gaat worden dan de G80. Mag ook wel aangezien hij een stuk later is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Astennu schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:11:

Maar ik verwacht dat de R600 toch even wat sneller gaat worden dan de G80. Mag ook wel aangezien hij een stuk later is.
Duh, omdat hij later komt is hij sneller... Klink me echt logisch in de oren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 10:37
Astennu schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:11:
Ik heb nu een 7600 go en kan nou niet zeggen dat ik dat super vind werken. Ook Die drivers hebben problemen en voor notebooks zijn ze ook niet zo maar te krijgen.
kijk eens op www.laptopvideo2go.com daar zijn wel nieuwere drivers te vinden met modded .INF's
zowel voor Ati als Nvidia :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Eindhoven657 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:21:
[...]

Duh, omdat hij later komt is hij sneller... Klink me echt logisch in de oren 8)7
nisschien niet voor jou, maar Ati zou het zich niet kunnen permiteren langzamer te zijn met een kaart die 2 mnd later uitkomt imo.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ze hebben gewoon meer tijd, en kunnen dus nog aanpassingen doen om toch net even dat tikkeltje sneller te zijn mocht dat noig zijn. En dat doen ze ook vast wel.

Ati kennende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Cinemaskoop schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:08:
[...]

Whatever... op http://www.nvidia.co.uk.realitytour zie je iig waar de retaillaunch zal plaatsvinden... en dit event kost duizenden euro's voor nvidia dus ze zorgen er echt wel voor dat er daar voorraad ligt...
ik werk bij paradigit utrecht, en ik weet ook wat er zaterdag gaat gebeuren, en ik kan ook zeggen dat je je over de voorraad geen zorgen hoeft te maken, we krijgen van beide 8800 kaarten genoeg binnen, en van 2 merken, XFX en EVGA (dus 4 verschillende kaarten totaal)
prijzen weet ik ook al, maar daarvoor kom je maar lekker langs zaterdag O-)
alle kaarten zijn gereworked, daarvoor zijn speciaal mensen over gekomen van nvidia zelf om de kaarten optijd in de schappen te hebben liggen komende zaterdag.\

word een dolle boel, nvidia pakt het groot aan, en ik heb fotos gezien van de promo babe's, alleen die zijn het al waard om langs te komen O+
en als je verzekerd wilt zijn van een kaart, 9 uur gaat de tent open ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HKS-Skyline op 07-11-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Cassius schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:31:
[...]

ik vrees dat jullie volgende week aan de beurt zijn als ik zo kijk wat wij op voorraad krijgen en wat er op voorraad is op hq, tenzij er van de week nog een lading komt, wat ik eigenlijk wel verwacht...
anyway in utrecht is de launchparty verzorgd door nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

HKS-Skyline schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:51:
[...]

ik vrees dat jullie volgende week aan de beurt zijn als ik zo kijk wat wij op voorraad krijgen en wat er op voorraad is op hq, tenzij er van de week nog een lading komt, wat ik eigenlijk wel verwacht...
anyway in utrecht is de launchparty verzorgd door nvidia zelf.
En Rotje knor? Anders scheur ik wel even naar Utrecht zaterdagochtend.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Ik heb uit betrouwbare bron dat alle beschikbare voorraad bij de lancering bij Paradigit Utrecht ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

als je rotterdam bedoelt, ik weet het niet, het hoofdkantoor van paradigit zit in eindhoven, dus ja het zou kunnen dat die zaterdag net als utrecht voorraad hebben, maar ik weet niet wat er nog binnen komt van nvidia, het zou zomaar kunnen maar ik geef het een kleine kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik wil wel graag even weten wat ie kost. Ik ga niet voor Jan lul 200 km reizen natuurlijk. Als ie dik boven de 600 is mogen jullie hem houden. Anders wip ik ff langs. Dat heb ik er wel voor over. :)

Mgoed. Ik zal er zijn. :)

Kenmerken van mij op die dag:

gestressed,
hebberig,
wazig,
en een kater.

:+

[ Voor 65% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Cinemaskoop schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:01:
Ik heb uit betrouwbare bron dat alle beschikbare voorraad bij de lancering bij Paradigit Utrecht ligt...
idd, alles dat er momenteel is gaat naar utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

RappieRappie schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:03:
Ik wil wel graag even weten wat ie kost. Ik ga niet voor Jan lul 200 km reizen natuurlijk. Als ie dik boven de 600 is mogen jullie hem houden. Anders wip ik ff langs. Dat heb ik er wel voor over. :)

Mgoed. Ik zal er zijn. :)

Kenmerken van mij op die dag:

gestressed,
hebberig,
wazig,
en een kater.

je zal niet de enige zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
HKS-Skyline schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:04:
[...]

Prijs bij Paradigit wordt overigens 629 euro voor de XFX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

mjup maar dat is niet de enige kaart die we leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Laatst online: 11-09 17:48
Maar is de XFX ook overgeclocked dan? want dan doen ze meestal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
HKS-Skyline schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:18:
mjup maar dat is niet de enige kaart die we leveren ;)
EVGA zal nog wel duurder zijn of mag je daarover niets zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

t mag best een beetje geheim blijven, maar nee, niet duurder, wel minder van op voorraad dan de xfx geloof ik O-)

[ Voor 29% gewijzigd door HKS-Skyline op 07-11-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
EVGA heeft blijkbaar het meest last van "foutje" gehad ...
http://www.vr-zone.com/?i=4256

BTW, Wat is dat voor eem club? ook in NL?
Blijkt een heus 'privately owned company' in California te zijn met hele rare patenten:
http://www.uspto.gov/web/.../US07080247-20060718.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
HKS-Skyline schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:27:
t mag best een beetje geheim blijven,
De prijzen voor die XFX hebben al op de Paradigit site gestaan ;) Google is you friend. Maar ik denk dat ik zaterdag dan maar vroeg opsta. Utrecht ligt toch naast de deur ;) Nvidia topic-meet bij Paradigit :+

[ Voor 4% gewijzigd door biobak op 07-11-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Joepi schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:27:
EVGA heeft blijkbaar het meest last van "foutje" gehad ...
http://www.vr-zone.com/?i=4256

BTW, Wat is dat voor eem club? ook in NL?
Blijkt een heus 'privately owned company' in California te zijn met hele rare patenten:
http://www.uspto.gov/web/.../US07080247-20060718.html
ik geloof dat het via evga is ontdekt door paradigit (ik heb me laten vertellen dat het een medewerker is geweest van para op het hoofdkantoor die de kaart aan het testen was voor WHQL certificering die er achter kwam ofzo, maar daar weet ik het fijne ook niet van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

HKS-Skyline schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:04:
[...]

Wanneer zijn ze daar (8800GTX) te bestellen? Ik wil eigenlijk ook wel zeker zijn van dat stukje silicon.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
HKS-Skyline schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:36:
[...]

ik geloof dat het via evga is ontdekt door paradigit (ik heb me laten vertellen dat het een medewerker is geweest van para op het hoofdkantoor die de kaart aan het testen was voor WHQL certificering die er achter kwam ofzo, maar daar weet ik het fijne ook niet van.)
De mannen van tweakers zitten toch echt overal _/-\o_

BTW:
NVIDIA Delivers Near 2X Performance Boost with New Autodesk 3ds Max 9 and AutoCAD 2007 Software

NVIDIA Quadro FX Continues to Provide Users with Outstanding Performance Improvements for Autodesk's New Direct3D and OpenGL-Based Application
http://www.nvidia.com/object/IO_37036.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Puppetmaster schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:22:
[...]

kijk eens op www.laptopvideo2go.com daar zijn wel nieuwere drivers te vinden met modded .INF's
zowel voor Ati als Nvidia :)
Deze heb ik dus ook geprobeerd. Dit waren echter de 91xx de nieuwste zijn de 93xx. Bij ATi had ik altijd de Omega's die liepen maar een maand achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
En het nieuwe wereldrecord is een feit.... 17.204 3dmarks :)

dit is zelfs nog op default clocks @ vga.....maar wel met een kentsfield @ 3.7 gig

coolaler heeft 't 'm geflikt

hij moet wel nog effe z'n windows activeren :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-11-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
uhmm dus een kaart is niet cpu limmeted ;) aangezien je met 2 kaarten toch nog een hogere score krijgt. en 2 kaarten hebben meer cpu power nodig. Maar ik denk wel dat het nu zal helpen als je een snellere cpu zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat je Windows activeren geen goed idee is.. Hij zal toch wel eens in de week 'n image terug moeten plaatsen, met al dat overgeklok.. Als je die steeds gaat activeren.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Astennu schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:37:
uhmm dus een kaart is niet cpu limmeted ;) aangezien je met 2 kaarten toch nog een hogere score krijgt. en 2 kaarten hebben meer cpu power nodig. Maar ik denk wel dat het nu zal helpen als je een snellere cpu zou gebruiken.
ik lees net dat ie 't eerst in sli heeft gedraait met een am2-mobo en een x2 @ 2.5 gig

single vga haalde ie hiermee 88303dmarks, en in sli 9594 3dmarks ! (verbetering van maar 108% :/ )

later heeft ie die kentsfield van z'n vriend geleend, met dit als resultaat :)

met de kentsfield @ 4.2 gig haalt ie 14.0003dmarks...maar dan wel met de kaart overgeklokt

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-11-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

HKS-Skyline schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:36:
[...]

*klopt collega op schouder*

Wij hebben niet die demo nee, niet eerlijk, heb wat preview info gezien en wil er best bij zijn :9~ . Maar moet werken zaterdag ... in het grootste filiaal! Bastards in Utrecht :P ! Heel veel plezier ;) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het wordt nou wel heel moeilijk die laatste daagjes nog vol te houden. Zelfs de grootste criticasters op b3d zijn het er over eens dat de G80 een awesome ship is.

Morgen open ik de jacht, may we find some prey urgh katar (zei de Klingon).

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

/offtopic/

Edward ckeck je mail.

En uploader26 mail me even.

d:)b

/ontopic/

[ Voor 199% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ondertussen hebben we ook de 8800 GTX in SLI opstelling getest :9~ :*)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:25:
/offtopic/

Edward ckeck je mail.

En uploader26 mail me even.

d:)b

/ontopic/
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:43:
Ondertussen hebben we ook de 8800 GTX in SLI opstelling getest :9~ :*)
was essent zeker heel blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mr. Detonator schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:43:
[...]

ik lees net dat ie 't eerst in sli heeft gedraait met een am2-mobo en een x2 @ 2.5 gig

single vga haalde ie hiermee 88303dmarks, en in sli 9594 3dmarks ! (verbetering van maar 108% :/ )

later heeft ie die kentsfield van z'n vriend geleend, met dit als resultaat :)

met de kentsfield @ 4.2 gig haalt ie 14.0003dmarks...maar dan wel met de kaart overgeklokt
Neeh okeey. Maar Kentsfield is nog niet cpu limmeted en sommige zijden dat dat al niet genoeg was. Ik heb ook al 15k met een singel overclocked kaart gezien. Athans er staat niet bij dat het SLi is en de kaart is wel flink opgeclockt.

Maar idd A64 is nu niet snel genoeg. Maar ik denk dat als je hele hoge reso's gaat testen zoals 1920-1200 met aa en AF dat je het niet meer merkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 07-11-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wachten zonder conrete info begint me aardig te keel uit te hangen, vanaf nu staak ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 10:43
Heeft er iemand nou werkelijk een idee van de Paradigit prijzen van alle merken die ze aanstaande zaterdag in de verkoop gooien? Kan het met google niet vinden...

Rappierappie... jij zegt eerst niet te gaan als de prijs ruim boven de 600 ligt, vervolgens wordt er een prijs van maar liefst 629 euro genoemd en jij edit je post en zegt dat je m gaat halen? Heb jij meer info over een goedkopere GTX van een ander merk die ook tijdens de Paradigit Utrecht launch wordt aangeboden oid?

[ Voor 49% gewijzigd door Stoffa op 07-11-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:46:
[...]

was essent zeker heel blij mee ;)
net zo blij dan wanneer er een x1950xtx cf-setup wordt getest :O

coolaler komt op 308watt voor het totale systeem met single vga.....valt allemaal wel mee dus.

Een beetje 400-500watt voeding trekt dat wel

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-11-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 10:43
In die link is alleen de XFX te zien en 629 euro vind ik daar echt veels te veel voor. Wacht ik liever een week of wat langer en haal ik die MSI van Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

http://www.hardware.info/...k_WinFast_PX8800_GTX_TDH/

http://www.hardware.info/...Sparkle_GeForce_8800_GTX/

En getest op een dual core X6800 conroe!!!!

Damn wat een snel ding. :9~

[ Voor 50% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Omg direct offline halen.

/edit

En weggehaald, jullie moeten maar wachten tot morgen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door XWB op 07-11-2006 17:25 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ghehehehehe! })

[ Voor 76% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Voor de vroege vogels zal er iets speciaals zijn a.s. zaterdag bij de lancering...meer zeg ik nog niet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 11:16

justifire

Shut up and squat !!

Zie op guru3d dat hilbert een SLI opstelling van 3 8800GTX-en heeft getest.
Word smullen morgen, en meteen weer wat om over na te denken.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Mr. Detonator schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:55:
[...]
net zo blij dan wanneer er een x1950xtx cf-setup wordt getest :O
waarom een x1950XTX CF setup erbij halen? :?

die G80 verbruikt goewoon meer dan wat er totnogtoe was. een SLI setup hiervan dus weer 2x zoveel.
en dat is gewoon veel en moet je een stevige voeding voor hebben! :)

heb je toch geen vergelijk met de concurent voor nodig? neem dan een GX2 in quad-SLI oid :)
of vond je dat Legendary1983 de "eer" van Nvidia aantaste, dat je daarom maar moest aanhalen dat ook ATi veel verbruikt? :?
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hacku schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:23:
Omg direct offline halen.

/edit

En weggehaald, jullie moeten maar wachten tot morgen ;)
Zal ik even wat screenshots posten jongens? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:34:
[...]

Zal ik even wat screenshots posten jongens? })
Ja rapierapie :P
Alsjeblief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ja, niet van de kaart zelf of van mijn scores, maar screenshots van de performance van de kaarten in een viertal games.

Edit:

Laat maar, niet leuk voor Hacku.

Sry.

[ Voor 57% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Puppetmaster schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:32:
waarom een x1950XTX CF setup erbij halen? :?
Omdat die qua verbruik het best vergelijkbaar is met de 8800GTX SLI. Scheelt maar enkele Watt's.
die G80 verbruikt goewoon meer dan wat er totnogtoe was.
En een single 8800GTX presteert voor dat verbruik naar verluid ongeveer net zo goed als de X1950XTX CF setup. Als je naar performance per Watt gaat kijken dan is dat bij de 8800GTX dus ongeveer 2x zo goed als bij de X1950XTX CF.

Zoals ik eerder al postte i.v.m. de onvermijdelijke kritiek vanuit het ex-rode kamp: in het verleden behaalde resultaten zijn soms (of moet ik zeggen: vaak) wel garantie voor de toekomst O-)
RappieRappie schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:48:
Ja, niet van de kaart zelf of van mijn scores, maar screenshots van de performance van de kaarten in een viertal games.
Edit:
http://img160.imagevenue....gamebenches_122_316lo.JPG
Ik zie maar 1 (wisselende) 'game' op die foto(s), en gezien ik die niet ken is ze voor mij ook niet speelbaar/testbaar... hoe is er precies gebenchmarkt? :D

[ Voor 23% gewijzigd door Cheetah op 07-11-2006 17:57 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soort van "Sims Superstars" met DirectX 10?? Dan wil ik em meteen hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik zie maar 1 (wisselende) 'game' op die foto(s), en gezien ik die niet ken is ze voor mij ook niet speelbaar/testbaar... hoe is er precies gebenchmarkt? :D
[/quote]

Ik ook.. leuke grap :/ :+
Die link toont gewoon iedere keer een andere fotO0o , geen benchmark :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik laat het hierbij.

Niet leuk voor Hacku.

ik zeg dit:

de 8800XTX is in Serious Sam 2 SM3, Prey, en Far Cry SM3 op 1280x1024 een KEER zo snel als de X1950XTX of 7900 serie. :)

CPU limited? No way!

Iedereen dacht dat Far Cry een CPU limited game was, maar de 8800 scoort gewoon het dubbele als een X1950 op 1280. :) Als die test klopt that is. Het is getest op een C2D X6800 @ 2,93GHz.

Niet normaal meer hoe snel. :9~

[ Voor 103% gewijzigd door Format-C op 07-11-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gastuh als je nog een 8800GTX wil moet je vroeg komen. Ik lig om 6uur in Utrecht voor de voordeur en koop ze allemaal...... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:59
ik wacht wel tot de tweede zending, dan weet ik ook gelijk hoeveel kinderziektes erin zitten ;)

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden er hier mensen twijfelen om een 8800GTX te kopen als je 450euro voor 2 asus 7800GTX TOP's krag? :d
Ik ben bang voor bottleneck met men X2 4800+ op 2.7ghz. help aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:40:
Zouden er hier mensen twijfelen om een 8800GTX te kopen als je 450euro voor 2 asus 7800GTX TOP's krag? :d
Ik ben bang voor bottleneck met men X2 4800+ op 2.7ghz. help aub ;)
Nee. Je moet blij zijn dat je 450 kan krijgen. Je wacht nog een week of twee weken en voor 100 a 135 meer ben je state of the art.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:19:
Gastuh als je nog een 8800GTX wil moet je vroeg komen. Ik lig om 6uur in Utrecht voor de voordeur en koop ze allemaal...... :)
Half 8 weg hier van huis. R'dam>Utreg ruim een uur. Moet goed komen :9
Stiekum hoop ik nog op een mailtje voor zaterdag van Icomputers. Maar daar ga ik maar niet van uit.

Morge eerst maar ff een mooie Antec 550w plaatsen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 18:59 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP !

Dit is een discussietopic. Hierin is de bedoeling dat je hier discussieerd over alles wat gerelateerd is aan grafische producten van nVidia. Voor de regels van dit topic kijk je in de topicstart!
Wat voorbeelden van wat o.a. not done is:
- Kaart merk/type X is niet leverbaar bij shop Y
- Jippie! Ik heb mij kaart binnen! ...
- Welke GeForce # moet ik kopen?
- Check mijn nieuwe persoonlijke 3DMark## score
- Mijn kaart werkt niet/slecht, hoe fix ik dat?