Behringer BCD-2000 DJ Control

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Hmm onder XP werkt het wel, maar dan loopt het zaakje na plus minus 20 minuten vast (VDJ, reageert nog wel maar speelt niks af. BCD doet niks meer) Oftewel het probleem waar meer mensen last van hebben bij het gebruik van de bcd op een laptop.

Onder Vista kan ik de BCD dus niet samen met de onboard kaart instellen (hij staat er dan gewoon niet bij, onder XP wel) Maar alleen los.

Vista kan dus wel beter overweg met de bcd als alleen mixer (dus geluid via de onboard kaart van de laptop) maar zodra je de bcd als geluidskaart wil gebruiken zit je dus weer met hetzelfde probleem als in XP.

Met de latencies spelen heeft ook geen enkel effect. :\

Behringer moet echt met stabiele laptop/Vista (64b) drivers komen want ik wordt er een beetje moe van al die omwegen te moeten nemen om een beetje leuk te kunnen mixen. :X :(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou even naar deze site kunnen gaan en asio4al downloaden werkt bij mij goed in combinatie met bcd en vdj en vista http://www.asio4all.com/.
Je kan een aantal aanpassingen met dit programma

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik draai 64bit Windows Vista. ;(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heeft iemand toevallig nog een skin van de CDJ-1000 MKII/MKIII en van de BCD2000 voor VDJ? Kan deze helaas niet meer terug vinden na een reinstall van mij pc..

Edit: CDJ1000 MKII inmiddels terug gevonden

[ Voor 14% gewijzigd door Jay-v op 16-09-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 02:49:
je zou even naar deze site kunnen gaan en asio4al downloaden werkt bij mij goed in combinatie met bcd en vdj en vista http://www.asio4all.com/.
Je kan een aantal aanpassingen met dit programma
Heb dit geinstalleerd, het werkt allemaal wat beter op de laptop naar mijn idee, maar na 30 minuten houd hij het weer voor gezien. Ik heb wifi uitgezet en het prestatie profiel op maximum gezet, maar dat mocht niet helpen. ;(

Wat zijn de ideale instellingen? :) Heb nu nog alles standaard staan.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:15:
[...]

geef mij even een mailtje dan zodat ik je adres heb en stuur wel wat materiaal naar je toe
trouwens voor de bcd2000 of 3000?

vlieg@quicknet.nl
Hé Slouiestyle,

Klopt het dat ik nog niets heb ontvangen??
Ik wil het nog steeds uitproberen... Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:11
Krizzie schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:50:
[...]

Heb dit geinstalleerd, het werkt allemaal wat beter op de laptop naar mijn idee, maar na 30 minuten houd hij het weer voor gezien. Ik heb wifi uitgezet en het prestatie profiel op maximum gezet, maar dat mocht niet helpen. ;(

Wat zijn de ideale instellingen? :) Heb nu nog alles standaard staan.
Ik zal dan wel een hoop mazzel hebben, maar mij Fujitsu Siemens Liefebook E8010 draait perfect met djdecks en de BCD2000. Enige wat ik doe is de latency niet te laag zetten (8-12ms) en dan is er niks aan de hand, en voor de zekerheid zet ik bij de energie-eigenschappen de boel op desktop. Heb er sindskort 1024 ipv 512MB in zitten en merk geen enkele verbetering/verslechtering. Maar zelfs zonder deze aanpassingen draait het bij mij bijna altijd goed. Zeldzaam als de boel crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Nou toen ik alleen de mixer gebruikte (dus laptop voor geluid en mixer alleen om te mixen) werkte het allemaal super. Maar nu heb ik dus speakers aan de bcd hangen en dan loopt de boel dus na ongeveer 20 minuten vast. De speakers hebben tulp aansluitingen dus die kan ik niet aan de laptop hangen.

In Vista wordt de bcd niet als tweede geluidskaart herkend in vdj (Of onboard of bcd, maar niet beide), dus dan kan ik niet voorluisteren. Ook daar loopt het zaakje na +/- 20 minuten vast.

Vind het echt slecht van behringer dat ze notabene een laptop op de doos zetten en in de boekjes, en dat je vervolgens alles uit moet zetten omdat het anders niet werkt. :( En zelfs dan nog niet...

Geluidswolk

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Edit:

Oops, zit ik een vraag van 10 pagina's terug te quoten... :')

[ Voor 93% gewijzigd door Krizzie op 20-09-2007 22:15 ]

Geluidswolk

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Hallo,
Ik heb zojuist een BCD 2000 aangeschaft. Gelijk geinstalleerd maar het werk niet lekker. Vaak schokt hij in een mix en bij virtual dj pro staat hij vaak vast. Ik werk met vista ik weet niet of dit het probleem kan zijn. Zijn er nieuwe drivers voor de 2000 die dit kunnen verkomen? En ik las iets over BCD mapper wat is dit precies?

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

BCR 2000:
Afbeeldingslocatie: http://www.synthtopia.com/synth_review/Behringer/images/BCR2000_top.jpg

• TictaCNL
Hallo,
Ik heb zojuist een BCD 2000 aangeschaft. Gelijk geinstalleerd maar het werk niet lekker. Vaak schokt hij in een mix en bij virtual dj pro staat hij vaak vast. Ik werk met vista ik weet niet of dit het probleem kan zijn. Zijn er nieuwe drivers voor de 2000 die dit kunnen verkomen? En ik las iets over BCD mapper wat is dit precies?

EDIT: Nu werkt de bcd 2000 zelfs niet meer in B-DJ, hij zegt ERROR: There is a problem with the B-Control Deejay device!
Fustratie!

[ Voor 59% gewijzigd door TictaCNL op 22-09-2007 21:03 ]

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Geef eens wat meer informatie. :)

Gebruik je een pc of laptop?
Welke drivers heb je geïnstalleerd?
Welke versie van de DJ software gebruik je?
Hoe gebruik je de mixer?*

*
- Alleen als mixer (dus je speakers en koptelefoon zitten aan de geluidskaart van de pc/laptop)
- Koptelefoon/Speakers zitten aan de mixer en de speakers/koptelefoon zitten aan de geluidskaart van de pc.
- Je heb zowel speakers als koptelefoon aan de mixer hangen.

Geluidswolk

• TictaCNL
Ik heb een laptop, de dell 1520:
2.2 GhZ
2GB ram

Ik heb de driver van de Cd geinstalleerd(1.0.0.6). Ik heb nieuwe drivers geinstalleerd maar die werken niet.

Ik heb B-DJ en VDJ 5 pro geprobeerd ze werken beide niet meer! B-DJ werkte eerst redelijk goed, maar wel met lag. VDJ 5 pro heeft nooit goed gewerkt!

Ik gebruik het nu nog alleen als mixer (dus alleen spreakers en koptelefoon aan geluidskaart van laptop)

[ Voor 12% gewijzigd door TictaCNL op 22-09-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 21:42
Hmm.. ik sta op het punt een BCD2000 of BCD3000 te kopen. Ik gebruik het in 1ste instantie op een desktop PC (2 geluidskaarten) maar uiteindelijk moet het ook op een laptop gaan weken. Ik volg dit topic dus op de voet. :)

Ik gebruik nu vooral de VDJ software. Is dat uberhaupt werkend te krijgen met de BCD2000? Of kan ik beter iets meer uitgeven voor de BCD3000? (of maakt het niets uit? Afgezien van de kleur knoppen zie ik geen verschil)

Of is de ondersteuning zo beroerd voor VDJ dat ik beter een Hercules MK2 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aeon schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:21:
Hmm.. ik sta op het punt een BCD2000 of BCD3000 te kopen. Ik gebruik het in 1ste instantie op een desktop PC (2 geluidskaarten) maar uiteindelijk moet het ook op een laptop gaan weken. Ik volg dit topic dus op de voet. :)

Ik gebruik nu vooral de VDJ software. Is dat uberhaupt werkend te krijgen met de BCD2000? Of kan ik beter iets meer uitgeven voor de BCD3000? (of maakt het niets uit? Afgezien van de kleur knoppen zie ik geen verschil)

Of is de ondersteuning zo beroerd voor VDJ dat ik beter een Hercules MK2 kan kopen?
Ik werk al geruime tijd met de BCD2000 in combinatie met VDJ 4.2, en dat werkt goed voor mij. Nauwelijks vastlopers of lag en ik werk ook met een laptop. Enkel 1 keer een probleem gehad met de pitch die constant van snel naar traag ging. Enorm vervelend probleem, maar na een herstart van VDJ terug in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

TictaCNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:33:
Ik heb een laptop, de dell 1520:
2.2 GhZ
2GB ram

Ik heb de driver van de Cd geinstalleerd(1.0.0.6). Ik heb nieuwe drivers geinstalleerd maar die werken niet.

Ik heb B-DJ en VDJ 5 pro geprobeerd ze werken beide niet meer! B-DJ werkte eerst redelijk goed, maar wel met lag. VDJ 5 pro heeft nooit goed gewerkt!

Ik gebruik het nu nog alleen als mixer (dus alleen spreakers en koptelefoon aan geluidskaart van laptop)
Je moet zoveel mogelijk energie besparende dingen uitzetten. Ook je draadloos netwerk moet uit. Bij liep vdj steeds na een minuut of 10 vast (nouja alles liep in slowmotion) door alles uit te zetten werkt het een stuk beter. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Oke, bedankt.
Het rare is dat B-DJ en VDJ 5 niet meer werken door al me gekloot. Hij zegt dat er iets mis is met de bcd 2000(device)

Ook vind ik het raar dat het lagt terwijl mijn laptop toch best goede specs heeft.
Het jij toevallig die BCD mapper voor mij voor VDJ?
Alvast bedankt!

EDIT: Net even een herstel gedaan. Hij doet het weer. Toch heb ik nog even mapper nodig en de nieuwste versie van de drivers die werken. Iemand?

[ Voor 19% gewijzigd door TictaCNL op 23-09-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Oke mooi hij werkt nu volledig op mijn VirtualDJ 4.3. Het enige wat nog niet werkt is de loop functie. Die werkt gewoonweg niet als ik op het knopje klik. Kan je ergens een standaart config downloaden voor de BCD2000 of kan ik dit ergens veranderen? Ook zou ik graag nog de mapper en de nieuwste versie van de drivers willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Je moet 2x op de loop knop drukken. De eerste is om het start punt te maken en de 2e keer is voor het einde. Als je de loop wilt stoppen moet je op de knop eronder drukken.

VDJ pakt automatisch een setje van 4 beats bij mij als je daar in de buurt zit, je hoeft dus niet exact te gaan zitten timen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aeon schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:21:

De Hercules is echt speelgoed. Ik had eerst een BCD2000, maar die hoefde ik niet meer vanwege de bug die erin zit/zat. Toen heb ik bij de Mediamarkt de Hercules gekocht voor 250 euro, maar die knoppen zijn zo beroerd. De Jogs raak je veel te vaak per ongeluk aan (omdat alles zo dicht bij elkaar zit) en de drukknoppen zijn te soft om goed te kunnen timen. Dus die heb ik gelijk teruggebracht (binnen 8 dagen kun je zonder vragen retourneren bij de mediamarkt, ideaal).

De BCD3000 wordt met Traktor 3 LE geleverd en dat is wel een groot voordeel, imo.

Ik heb zelf nu de Vestax VCI-100 besteld. En als audio heb ik de Native Instruments Audio Kontrol 1.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
@Krizzle
Ik weet dat ik 2 keer moet drukken maar hij doet het gewoon niet. Waar kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eomer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21
heb afgelopen weekend de bcd2000 op de kop getikt. wonder boven wonder doet ie het best aardig op m'n 400 MHz pc'tje dus dat is mooi (duurt eeuwen om een liedje in te laden, maar de knoppen hebben een prima respons). nu ben ik alleen op zoek naar de BCD mapper voor VDJ. kan iemand die naar me mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bedoel je VDJ of bedoel je soms VirtualDJ. In dat laatste geval kan in ieder geval de huidige versie prima met de BCD overweg. Je moet hem alleen aan zetten -> Zie eerder in deze thread. :)

Maar uhm... 400MHz is wel een beetje weinig voor VirtualDJ (zie onderaan).

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 24-09-2007 23:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Hoe werkt de bcd3000 trouwens op laptops? Is deze net zo beroerd of kan die wel normaal werken als wifi etc. aanstaat? :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:55:
Hoe werkt de bcd3000 trouwens op laptops? Is deze net zo beroerd of kan die wel normaal werken als wifi etc. aanstaat? :)
op forums van djdecks en aboutdj begrepen net zo geweldig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Sweet, alles werkt nu bij mij. Alleen is het raar dat de loop knop en de pitch slider hun werk niet goed doen. De pitch sliders lijken wel " aan elkaar " te zitten als ik ze beweeg, terwijl sync slave uit staat. Ook als ik op de loop in/out button klik gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb zelf wat controllers geprobeerd nu, en ik denk dat ik toch maar de Denon HC4500 ga kopen.
Ik heb zelf al een mixer en de kwaliteit beviel me toch iets meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/gear_nieuws_2007/denon_dn-hc4500_big.jpg

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:17:
Ik heb zelf wat controllers geprobeerd nu, en ik denk dat ik toch maar de Denon HC4500 ga kopen.
Ik heb zelf al een mixer en de kwaliteit beviel me toch iets meer.

[afbeelding]
dat is ook niet zo gek :P die denon is "maar" 500 euro. dus ook niet echt vergelijkbaar met een bcd2000. ook kun je aan deze hc4500 een cdspeler hangen. dus het is een midi controller en een dual cd speler. wel een mooi apparaat, ben het met je eens ;)

maar ik blijf bij m'n huidige setup. de bcd2000 wordt ondanks dat ik 2x cdj800 heb staan nog vollop gebruikt. soms als effecten paneel. soms als 2 extra geluidskanalen.

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb de bcd2000 toen der tijd gekocht omdat ik alle muziek op de pc heb staan en ik dus niet aan de draaitafels/cd's wil beginnen. Maar omdat ik nu zoveel gezeik ermee heb, ben ik nu erg erover aan het denken om iets anders te kopen. Aangezien de bcd3000 eigenlijk niks nieuws is (nog steeds gezeik met laptops) valt deze af, de hercules is kwa functionaliteit een stap terug dus die valt ook af.

Dus wat blijft er dan over voor een schappelijke prijs? :?

Geluidswolk

Verwijderd

Krizzie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 01:15:
Ik heb de bcd2000 toen der tijd gekocht omdat ik alle muziek op de pc heb staan en ik dus niet aan de draaitafels/cd's wil beginnen. Maar omdat ik nu zoveel gezeik ermee heb, ben ik nu erg erover aan het denken om iets anders te kopen. Aangezien de bcd3000 eigenlijk niks nieuws is (nog steeds gezeik met laptops) valt deze af, de hercules is kwa functionaliteit een stap terug dus die valt ook af.

Dus wat blijft er dan over voor een schappelijke prijs? :?
vrij weinig vrees ik, ik moet wel zeggen dat ik verbaasd ben hoe stabiel die bcd2000 nu op m'n laptop draaid. wel de helft van m'n hardware staat uit dmv een hardware profiel, maar bijna nooit problemen. probeer dat eens ;) ik zal vanmiddag/vanavond even deze post editten om een screenshot met wat ik allemaal uit heb gezet posten.

ook had ik altijd last met de videokaart in m'n laptop. omdat die op een soort speedstep achtig iets stond... ik moest die kaart gewoon op minimum performance zetten, en dan ging het weer goed.

en de hercules vind ik niet tegenvallen om eerlijk te zijn. het is inderdaad dat je een paar knopjes mist. maar het draaid wel redelijk, jog vond ik iets fijner dan die van de bcd2000.

maar zoals gezegd, vandaag een screenie van de hardware die uitstaat wat mij een stabielere setup geeft om te draaien met die bcd2000.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 21:42
Begrijp ik het goed, dat de problemen van de BCD-2000/3000 met name de onboard geluidskaart betreft? Ik zie weinig mensen die problemen hebben die de het alleen als controller gebruiken.

Je zou voor een laptop bijvoorbeeld een goede externe geluidskaart kunnen kopen.

Tuurlijk zou het op de BCD ook moeten werken, maar een extra externe geluidskaart is volgens mij niet zo duur, en als dat alle problemen op lost...

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

@ Kevin thx! :)

@ Aeon

Als controller alleen werkt de bcd2000 inderdaad een stuk stabieler dan kan ik gewoon via wifi de muziek streamen die op me pc staat, no problem. Als de bcd als geluidskaart moet gaan dienen loopt het allemaal in de soep. Ik heb bij elke USB poort gezegd dat deze niet uit mag om energie te besparen, wifi uit, overbodige poorten uit (printerpoort, modem en dergelijke). Maar na plus minus 30 minuten is het dan toch weer raak. Virtual DJ speelt de muziek dan ineens op 1/10 van de snelheid ofzo af en uit de speakers komt geen geluid meer. Alleen uit me oortjes welke op de onboard laptop kaart zitten. (op 1/10 van de normale snelheid) De bcd reageert dan overigens nog wel gewoon.

Ik denk dat ik mijn oude pctje van een nieuwe kast ga voorzien en daar winxp op zet. Hopelijk kan ik via een vaste netwerk verbinding wel gewoon muziek streamen. :)

Geluidswolk

• Room42
  • Niet online
Ik had ook al eens mijn hardware profiel gepost met screenshot, misschien dat je daar nog wat aan hebt.
Overigens heb ik ook een compleet schone installatie gedaan met enkel de drivers die ik nodig had. Verder gebruik ik alleen Linux op die laptop, dus het is een multiboot.

Check ook de DPC Latency.

offtopic:
Krijg nou wat, allemaal linkjes naar post in deze thread... misschien toch ook eens zoeken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 26-09-2007 12:29 ]

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Hardware uitschakelen had ik al gedaan, zie vorige pagina. ;)

Latency zal ik eens naar kijken. :)

edit:

Hmmm volgens die latency meter moet de laptop instaat zijn om audio te streamen. Om de +/- 12 blokjes heb ik 1x zo'n spike naar het geel en voor de rest zijn het allemaal groene blokjes. Ik neem aan dat het dan toch wel snor moet zitten niet? :)

Hoe zit het trouwens met een bekabeld netwerk? Geeft dat dezelfde problemen of kan het dan wel? Als dat wel werkt dan ga ik even een crosskabeltje scoren en de laptop zo aan me pc hangen. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Krizzie op 26-09-2007 20:32 ]

Geluidswolk

• TictaCNL
1 probleempje nog. De pitch sliders lijken wel " aan elkaar " te zitten als ik ze beweeg, terwijl sync slave uit staat (hij is dan 1 keer gebruikt).

Verwijderd

Krizzie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:53:
Hardware uitschakelen had ik al gedaan, zie vorige pagina. ;)

Latency zal ik eens naar kijken. :)
nou krizzie hoe ik m'n laptop heb ingesteld:

www.dj-kevins.nl/images/laptop1.JPG
www.dj-kevins.nl/images/laptop2.JPG

misschien dat je er wat aan hebt, en met dpc latency checker heb ik volledig groen geen spike of what so ever

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Pffff ik geef het op. :(

Ga me oude pc wel in elkaar zetten daar werkte het wel altijd goed op. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Krizzie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:24:
Pffff ik geef het op. :(

Ga me oude pc wel in elkaar zetten daar werkte het wel altijd goed op. :)
waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Alles uitgezet (alles, van dvd speler tot ongebruikte usb poorten) Een hoop services uit gezet. Maar na 20 minuten loopt het zaakje weer vast. :(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:10:
Alles uitgezet (alles, van dvd speler tot ongebruikte usb poorten) Een hoop services uit gezet. Maar na 20 minuten loopt het zaakje weer vast. :(
dan wordt het inderdaad tijd om iets anders te pakken voordat je laptop in een te dure frisbee veranderd. (of je bcd2000). wel heel appart.. ik neem aan dat je de nieuwste drivers gebruik etc?

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Oude en nieuwe driver geprobeerd, VDJ, DJ Decks, BDJ. Maar geen van alle deed het zoals het hoort.

Geluidswolk

Verwijderd

Als je de bcd als geluidskaart gebruikt in vdj en je zet de instelling op asio in het menu dus je klikt niet de bcd aan maar asio met koptelefoon ,dan kan je je geluidkaart van je computer uitschakelen natuurlijk als je dat niet doet dat kan ook conflicten op leveren .
En zet de Latency van je bcd effe in het midden
Krizzie schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:39:
Oude en nieuwe driver geprobeerd, VDJ, DJ Decks, BDJ. Maar geen van alle deed het zoals het hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 23:09 ]

Verwijderd

als je je eigen verhaal goed leest zeg je dus dat je de bcd niet als enigste geluidkaart gebruikt want je oortjes zitten in je laptop.Ik zou zeggen koop een knappe koptelefoon en steek die gewoon in de bcd en klap je onboard kaart uit.
Ik heb zelf nog een oude toshiba tecra 8000 dat is een pentium 2 met 256 mb werkgeheugen en als ik daar me bcd op aansluit slaat die nog geeneens vast .
Alleen de nummers laden trekt die niet maar wat ik hier mee wil aangeven dat ik denk dat bijna elke computer wel normaal zou kunnen werken met de bcd(lees bijna elke)
Krizzie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:35:
@ Kevin thx! :)

@ Aeon

Als controller alleen werkt de bcd2000 inderdaad een stuk stabieler dan kan ik gewoon via wifi de muziek streamen die op me pc staat, no problem. Als de bcd als geluidskaart moet gaan dienen loopt het allemaal in de soep. Ik heb bij elke USB poort gezegd dat deze niet uit mag om energie te besparen, wifi uit, overbodige poorten uit (printerpoort, modem en dergelijke). Maar na plus minus 30 minuten is het dan toch weer raak. Virtual DJ speelt de muziek dan ineens op 1/10 van de snelheid ofzo af en uit de speakers komt geen geluid meer. Alleen uit me oortjes welke op de onboard laptop kaart zitten. (op 1/10 van de normale snelheid) De bcd reageert dan overigens nog wel gewoon.

Ik denk dat ik mijn oude pctje van een nieuwe kast ga voorzien en daar winxp op zet. Hopelijk kan ik via een vaste netwerk verbinding wel gewoon muziek streamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:07:
als je je eigen verhaal goed leest zeg je dus dat je de bcd niet als enigste geluidkaart gebruikt want je oortjes zitten in je laptop.Ik zou zeggen koop een knappe koptelefoon en steek die gewoon in de bcd en klap je onboard kaart uit.
Ik heb zelf nog een oude toshiba tecra 8000 dat is een pentium 2 met 256 mb werkgeheugen en als ik daar me bcd op aansluit slaat die nog geeneens vast .
Alleen de nummers laden trekt die niet maar wat ik hier mee wil aangeven dat ik denk dat bijna elke computer wel normaal zou kunnen werken met de bcd(lees bijna elke)
[...]
niet elke hoor, want je moet wel een hoop doen om het ding stabiel te krijgen met een laptop (althans ik en samen met mij een hoop anderen ook). maar het is do-able....

wat ook belangrijk is bedenk ik me net, stel de BCD2000 vooral NIET in als primaire soundcard in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

In Vista kan ik de bcd alleen maar in Winamp en VDJ zien anders wordt hij niet eens herkent. in XP heb ik die keus ook niet volgens mij. :)

Een koptelefoon kopen nee (sennheiser cmx700 oortjes zijn goed zat voor mij), een converter van 6.3mm naar 3.5mm zat ik wel aan te denken. :) Misschien dat dat een hoop helpt. :)

Thx for de replies trouwens. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Krizzie op 30-09-2007 02:26 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar je hoeft toch de bcd niet als geluidkaart in te stellen in xp en vista het gaat er om dat je je onboard uit zet en als je de vdj opstart ga je naar instellingen en daar staat de bcd asio en die kies je en dan werkt de bcd gewoon als externe geluidskaart
Krizzie schreef op zondag 30 september 2007 @ 02:14:
In Vista kan ik de bcd alleen maar in Winamp en VDJ zien anders wordt hij niet eens herkent. in XP heb ik die keus ook niet volgens mij. :)

Een koptelefoon kopen nee (senheisser cmx700 oortjes zijn goed zat voor mij), een converter van 5.5mm (toch? :P ) naar 3.5mm zat ik wel aan te denken. :) Misschien dat dat een hoop helpt. :)

Thx for de replies trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
A: Mensen die niet goed quoten
Q: Wat is het meest irritante op een forum?

Got em, slouiestyle? ;)
Grapje, hoor. Maar misschien is het een idee om even te kijken naar hoe de rest van de wereld op GoT de quote-functie gebruikt en je daaraan aan te passen. Dat werkt voor iedereen handiger.

[ Voor 45% gewijzigd door Room42 op 30-09-2007 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet zo een forum babbelaar dus begrijp niet echt wat je bedoeld man,probeer alleen iemand verder te helpen!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24
(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:07:
[...]
De snelheid of leeftijd van de computer maken helaas niet echt uit voor het audio driver probleem van de bcd. Je moet gewoon geluk hebben met je laptop. Dat DPC latency tooltje dat al verscheidene keren gepost werd geeft meestal een vrij goede indicatie. Als die regelmatig in het rood komt is de kans groot dat de bcd niet zal werken. Indien het in het rood komt is de oorzaak vaak een WiFi adapter, maar bij mijn dell bijvoorbeeld draagt ook de dvd-drive er aan bij, en zelfs met deze 2 uitgeschakeld gaat het nog steeds niet helemaal goed.
Bij mijn broer zijn acer gaat dan weer alles perfect, zelfs als hij gewoon WiFi enzo aan laat.

Indien het niet werkt is tot nog toe de beste oplossing blijkbaar om er een andere geluidskaart bij te gebruiken. De creative x-fi notebook of audigy notebook zijn zeer handige kaarten die behoorlijk goed werken, en indien je ook meer ingangen nodig hebt lijkt de esi u46dj op dit moment de beste keus.
Je kan dan nog steeds de bcd als controller blijven gebruiken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Hehe wat een brak ding eigelijk. Hij deed het eerst, ik heb niets aangepast maar nu doet hij het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Klein mixje gemaakt.
http://youtube.com/watch?v=DAvr2AXoMB4

Hij is nog niet af, maar het begin is er.
Wat vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:41

Aapje

Opel-beun
De laptop gebruikers onder ons hebben op hun laptops wel de SpeedStep en andere Processor beinvloedende "programmas" uitstaan he....
Mijn laptop +bcd2000 combinatie crashed namelijk alleen als ik Dynamic Speed aan heb op speedswitchxp.

Op de CPU na zijn de meeste laptops gewoon te vergelijken met desktops pc's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

TictaCNL schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:38:
Klein mixje gemaakt.
http://youtube.com/watch?v=DAvr2AXoMB4

Hij is nog niet af, maar het begin is er.
Wat vinden jullie er van?
Allemaal wel aardig gebeatmatched, wat tipjes:
Timing van in/uitmixen, kies logische momenten (bijv. begin laatste break #A + intro #B). Probeer wat meer in maten te denken tijdens het starten van tracks.
Bij de eerste overgang van die Heater mix :X naar I Found u fade je over binnen 10 seconden, dit is veel te duidelijk. Hou je overgangen zo subtiel mogelijk door meer tijd te nemen en EQ te gebruiken.

Zomaar wat puntjes die me even te binnen schieten... suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

BaBoOn schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:37:
De laptop gebruikers onder ons hebben op hun laptops wel de SpeedStep en andere Processor beinvloedende "programmas" uitstaan he....
Mijn laptop +bcd2000 combinatie crashed namelijk alleen als ik Dynamic Speed aan heb op speedswitchxp.

Op de CPU na zijn de meeste laptops gewoon te vergelijken met desktops pc's...
Dan zouden desktops met CnQ bijvoorbeeld ook problemen moeten hebben en dat had mijn AMD64 2800+ dus niet toen der tijd. :)

Ik heb de prestatie profiellen allemaal op maximaal gezet. Of zou speedstep in het bios uit moeten?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:41

Aapje

Opel-beun
Krizzie schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:29:
[...]
Ik heb de prestatie profiellen allemaal op maximaal gezet. Of zou speedstep in het bios uit moeten?
Proberen waard of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:29:
[...]

Dan zouden desktops met CnQ bijvoorbeeld ook problemen moeten hebben en dat had mijn AMD64 2800+ dus niet toen der tijd. :)

CnQ is cool and quite heh... dat gaat over je cpu.... niet over je fans meende ik ;)

speedstep doet gewoon je cpu snelheid omgooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(jarig!)
CnQ en speedstep zijn in principe dezelfde technieken. Als de cpu niets te doen heeft wordt de snelheid verlaagd. Dit heeft als effect dat het verbruik verlaagd, maar daardoor ook de warmte en dus de fan speed.

Dit is echter zeker niet het enige verschil tussen laptops en desktops (en de meeste nieuwe desktop-processors kunnen dit dus ook). Waardoor de extra interrupt latency veroorzaakt wordt bij laptops weet ik niet zeker, maar vermoedelijk heeft het met extra stroombesparende maatregelen te maken waardoor het iets langer duurt voor sommige apparaten reageren.
Bij drivers zoals die van de bcd2000 leid dit dan tot een buffer underrun, en daarop beslist de bcd2000 driver dan maar om er helemaal mee te stoppen.
ASIO drivers van andere geluidskaarten hebben veel minder last van deze extra latency, en stoppen er ook zeker niet helemaal mee indien ze even een korte onderbreking hebben. Hierdoor lijkt het dus wel waarschijnlijk dat het probleem bij de drivers ligt, en dat Behringer dit in principe zou moeten kunnen oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Adion schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:33:
CnQ en speedstep zijn in principe dezelfde technieken. Als de cpu niets te doen heeft wordt de snelheid verlaagd. Dit heeft als effect dat het verbruik verlaagd, maar daardoor ook de warmte en dus de fan speed.

Dit is echter zeker niet het enige verschil tussen laptops en desktops (en de meeste nieuwe desktop-processors kunnen dit dus ook). Waardoor de extra interrupt latency veroorzaakt wordt bij laptops weet ik niet zeker, maar vermoedelijk heeft het met extra stroombesparende maatregelen te maken waardoor het iets langer duurt voor sommige apparaten reageren.
Bij drivers zoals die van de bcd2000 leid dit dan tot een buffer underrun, en daarop beslist de bcd2000 driver dan maar om er helemaal mee te stoppen.
ASIO drivers van andere geluidskaarten hebben veel minder last van deze extra latency, en stoppen er ook zeker niet helemaal mee indien ze even een korte onderbreking hebben. Hierdoor lijkt het dus wel waarschijnlijk dat het probleem bij de drivers ligt, en dat Behringer dit in principe zou moeten kunnen oplossen...
Denk alleen niet dat Behringer dat ooit nog gaat doen helaas. :(

Ik bedoel er staat notabene een laptop op de doos. En het werkt totaal niet met laptops. :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 01:06:
[...]

Ik bedoel er staat notabene een laptop op de doos. En het werkt totaal niet met laptops. :X
nope, ik heb toen ik de bcd2000 net had bijna 3 maanden a 4 maanden contact gehad met de ondersteuning van behringer. maar ze doen er gewoon niks aan. zijn het niet van plan en vinden dat het probleem niet aan hun ligt.

klaar ben je dan toch?

@ adion, joh nooit geweten dat QnC ook je cpu terug clokte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

CnQ zet je multiplier omlaag en verlaagd het voltage als je cpu idle is, Intel doet dit tegenwoordig ook.

Is er geen algemene midi driver ofzo waarmee je de bcd kan aansturen? Dan stel ik de toetsen wel hand matig in als het maar werkt. :X

Edit:

In het bios gedoken en speedstep uitgezet, ook de printer poort en seriële poort uitgezet. winamp speelt tot nu toe (15 minuten alweer *klop klop*) via wifi muziek af welke over de bcd naar de speakers gaat. Dus speedstep lijkt de boosdoener. Ik hoop dat het zo blijft werken. :P

/me is blij! :D

[ Voor 39% gewijzigd door Krizzie op 08-10-2007 14:51 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 01:06:
[...]

Nee dat had ik vaker gehoord idd en hij is niet mac compatible.

Ik gebruik een BCD3000 op m'n macbook en dat werkt goed eigenlijk, nog nooit vastlopers of ineens niet meer werkende apparatuur gehad. En ik gebruik hem zelf ook in Reason, werkt ook perfect.

Het scheelt waarschijnlijk ook dat mijn geluid gewoon via een usb geluidskaart gaat in plaats van via de BCD3000. Als je ook je audio erdoor doet zal het wel voor meer vastlopers zorgen..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:16:
CnQ zet je multiplier omlaag en verlaagd het voltage als je cpu idle is, Intel doet dit tegenwoordig ook.

Is er geen algemene midi driver ofzo waarmee je de bcd kan aansturen? Dan stel ik de toetsen wel hand matig in als het maar werkt. :X

Edit:

In het bios gedoken en speedstep uitgezet, ook de printer poort en seriële poort uitgezet. winamp speelt tot nu toe (15 minuten alweer *klop klop*) via wifi muziek af welke over de bcd naar de speakers gaat. Dus speedstep lijkt de boosdoener. Ik hoop dat het zo blijft werken. :P

/me is blij! :D
speedstep uitzetten heb ik ook ooit eens geprobeerd, hielp bij mij niks (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Vanmiddag tiesto's club life geluisterd (2uur) en hij is niet vast gelopen (gestreamed over wifi!). Morgen een kijken hoe het met VDJ wil. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:58:
Vanmiddag tiesto's club life geluisterd (2uur) en hij is niet vast gelopen (gestreamed over wifi!). Morgen een kijken hoe het met VDJ wil. :)
whoei, zeker wel relax als het goed gaat. :) keep us posted....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ben nu (ja op DIT moment) met vdj aan het spelen en het is nog niet vast gelopen, ik stream de muziek van me desktop via wifi, en het loopt als een trein! :D

Speedstep is dus de boosdoener!

Edit:

Loopt vdj vast :( Geluid speelde wel gewoon door, maar kon niks meer dan dan afschieten in de taskmanager. :X

[ Voor 24% gewijzigd door Krizzie op 09-10-2007 17:31 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb vanavond echt al behoorlijk lang rondgezocht, maar nergens heb ik een duidelijke oplossing voor mijn probleem kunnen vinden.

Na een paar maanden lang regelmatig mixtapes gemaakt te hebben mbv Virtual Dj Pro (5), besloot ik vorige week dat het wel eens tijd was voor iets waar ik wat soepeler mee kon gaan mixen, aangezien het met een muis ook niet altijd even lekker werkt. Mijn oog was al eerder gevallen op de BCD 3000, dus ik besloot deze controller te bestellen. Vandaag kreeg ik 'm dan binnen en het zag er allemaal mooi uit. Na enig geklooi met de kabels heb ik de 3000 aangesloten op m'n pc.

Meteen probeerde ik de driver te installeren en daar ging het al meteen mis. In het begin kreeg ik te horen dat de driver niet compatible was met mijn Windows, niet geheel onbelangrijk, Vista Home Premium 64 Bit. Vervolgens maar 's geprobeerd de driver uit te voeren als XP SP2. Hiermee kwam ik al verder dan eerst, maar nog lang niet ver genoeg. De installatie blijft hangen bij het schermpje:

''Preparing BCD3000WDM.inf
driver is up to date
Please follow the instructions
from the hardware manager.
After the driver has been installed
(Windows will tell you)
Just press
[Relaunch Control Panel and Exit].

Leuk en aardig, maar er gebeurd dus verder helemaal niets. Dit scherm blijft gedurende vele minuten staan, er zit geen enkele beweging in.

Nu was ik al op de hoogte van problemen met deze drivers en Vista, maar dit valt toch even vies tegen. Wat is hier precies aan te doen, is dit probleem überhaupt te verhelpen/omzeilen of zit ik nu in feite met een waardeloos apparaat (in mijn geval dan)?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want dit is wel érg schraal. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Vista/xp 64bit werkt niet, vista/xp 32bit wel. Althans dat is bij de bcd2000 zo. :)

Zet je bcd eens aan en laat windows de hardware herkennen lat hem dan zoeken op de cd naar de drivers. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:31:
Vista/xp 64bit werkt niet, vista/xp 32bit wel. Althans dat is bij de bcd2000 zo. :)

Zet je bcd eens aan en laat windows de hardware herkennen lat hem dan zoeken op de cd naar de drivers. :)
Werkt helaas nog steeds niet. Ik zit er nu heel serieus aan te denken om m'n pc te dual-booten met XP (32 bits), als niemand meer een andere oplossing weet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Volgens mij is dat geen slecht idee, om te dualbooten. Onder XP werkt het toch veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:31:
Volgens mij is dat geen slecht idee, om te dualbooten. Onder XP werkt het toch veel beter.
Zeker weten! Ik heb vanmiddag XP geïnstalleerd en de BCD werkt perfect, helemaal niets verder meer op aan te merken. Enige wat ik me nog af vroeg, ik gebruik nu gewoon Traktor 3 LE, maar dit vind ik geen fijn programma om mee te werken.

Mijn vraag is nu dus, hoe krijg ik de BCD 3000 goed aan de praat binnen Virtual DJ 5 (of een andere versie)? Ik had al 't één en ander gelezen over die mappers etc, maar erg veel wijzer werd ik er niet van. Iemand die misschien aan een behoorlijk a-technisch persoon kan uitleggen hoe je Virtual DJ precies aan de praat krijgt icm de BCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Als het goed is werkt de bcd met een vinkje bij het opties menu. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:51:
Als het goed is werkt de bcd met een vinkje bij het opties menu. :)
* edit, is al gelukt, bedankt voor de hulp!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, het werkt dus inmiddels aardig met vdj maar 100% tevreden ben ik nog niet. Met de mappers waarmee ik bcd werkende heb kunnen krijgen in vdj werken de LED'tjes van de bcd niet. Iemand die misschien weet hoe ik dit nog kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Waarom heb je een mapper nodig als de bcd meteen door VDJ gebruikt kan worden? :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Luitjes, ik maak thuis zelfs mixjes met Virtual DJ, maar vind het vervelender worden om het allemaal met de muis te doen. Daarom ging ik opzoek naar een mengpaneel en heb mijn oog laten vallen op de BCD-3000. Vanwege de prijs ie erg aantrekkelijk en djmag.com geeft hem een 4.5 uit 5.

Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, want als ik het topic doorblader lees ik veel softwareproblemen. Zouden jullie met het aanraden om thuis als hobby (house)muziek te mixen?

btw: link artikel djmag.com: http://www.djmag.com/img/...eld=image&field_type=type

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
De BCD is niet echt een mengpaneel, he. Hij kan het wel, maar het is primair een Midi controller met een geluidskaart.

Maar zoals je zegt: veel software problemen. Maar als je gewoon XP draait en bereid bent overbodige hardware (= hardware die je niet nodig hebt tijdens het draaien) uit te schakelen, kan het best een leuk dingetje zijn. Zeker met Traktor 3, wat een ontzettend sterk programma is.

Ik had iets meer budget, dus ik heb gekozen voor de VCI-100. Dat is enkel een Midi controller, dus de geluidskaart moet je nog regelen dan. In mijn geval is dat een Audio Kontrol 1 geworden. Samen is dat een zeer stabiele opstelling. Ik heb het vertrouwen Berhinger eigenlijk een beetje opgegeven na de BCD2000 en z'n drivers. Jammer, het had echt een top apparaat kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
rodian50 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:36:
Luitjes, ik maak thuis zelfs mixjes met Virtual DJ, maar vind het vervelender worden om het allemaal met de muis te doen. Daarom ging ik opzoek naar een mengpaneel en heb mijn oog laten vallen op de BCD-3000. Vanwege de prijs ie erg aantrekkelijk en djmag.com geeft hem een 4.5 uit 5.

Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, want als ik het topic doorblader lees ik veel softwareproblemen. Zouden jullie met het aanraden om thuis als hobby (house)muziek te mixen?

btw: link artikel djmag.com: http://www.djmag.com/img/...eld=image&field_type=type
hey nog een! zit in precies hetzelfde schuitje met jou :) . Ook mixen met VDJ en een bcd3000 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(jarig!)
De bcd is prima als midi controller, en op een desktop prima te gebruiken als geluidskaart.
Alleen als je hem op een laptop wil gebruiken als geluidskaart heb je veel kans dat het niet goed gaat werken (hangt van je laptop af)
Als controller alleen met een andere geluidskaart erbij werkt hij ook prima op een laptop.

De VCI-100 is inderdaad wel iets beter als controller, maar is ook ineens een heel pak duurder, en je hebt er noodzakelijk nog een geluidskaart bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Room42 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:20:
De BCD is niet echt een mengpaneel, he. Hij kan het wel, maar het is primair een Midi controller met een geluidskaart.

Maar zoals je zegt: veel software problemen. Maar als je gewoon XP draait en bereid bent overbodige hardware (= hardware die je niet nodig hebt tijdens het draaien) uit te schakelen, kan het best een leuk dingetje zijn. Zeker met Traktor 3, wat een ontzettend sterk programma is.

Ik had iets meer budget, dus ik heb gekozen voor de VCI-100. Dat is enkel een Midi controller, dus de geluidskaart moet je nog regelen dan. In mijn geval is dat een Audio Kontrol 1 geworden. Samen is dat een zeer stabiele opstelling. Ik heb het vertrouwen Berhinger eigenlijk een beetje opgegeven na de BCD2000 en z'n drivers. Jammer, het had echt een top apparaat kunnen zijn!
Speedstep uitzetten in het BIOS lost het merendeel van de problemen al op met laptops. :)

@Rodian50

De BCD2000 werkt goed hoor als je een beetje wilt mixen thuis (de 3000 dan vast ook wel). :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Oke, ja ik draai XP op mijn desktop, want Vista vind ik echt 3x niks. Zelf ben ik ook wel technisch met computerproblemen, dus als er een probleem zou zijn, kan ik hem zelf wel oplossen :)

@ White Viper: Leuk! Laat wat van je horen als je hem binnen hebt, ik ben benieuwd :D

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Kan je eigenlijk meer dingen aansluiten op de Behringer dan 2 draaitafels? Ben ik wel benieuwd naar..

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

2 Draaitafels of 1 cdj en 1 draaitafel, microfoon. speakers (duh :P ) volgens mij was het dat. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
rodian50 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:16:
Oke, ja ik draai XP op mijn desktop, want Vista vind ik echt 3x niks. Zelf ben ik ook wel technisch met computerproblemen, dus als er een probleem zou zijn, kan ik hem zelf wel oplossen :)

@ White Viper: Leuk! Laat wat van je horen als je hem binnen hebt, ik ben benieuwd :D
heb hem vandaag binnen gekregen, en gelijk zelfde probleem als hierboven.

ik draai vista.. en gelijk bij de install: your version of windows is not supported!

ff kijken hoe ik hem nu aan de praat ga krijgen... bcd2000 drivers ofzo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MalPhunktion schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:24:
[...]

Ik ben ook tegen dit probleem aangelopen, maar ik ben ook ergens achter gekomen.
Dit gebeurt bij mij enkel bij Deck A, en alleen als ik Deck A heb gesynced met Deck B, zonder mijn pitchslider handmatig goed te hebben gezet. Er gebeurt (volgens mij) namelijk het volgende:
Wanneer je pitchslider van Deck A bijvoorbeeld op +3% staat (hardwarematig) en je wilt syncen met Deck B (die bijvoorbeeld 2% langzamer is), dan zal Deck A op -2% springen (softwarematig) terwijl deze op hardwarematig op +3% staat. Als je dan aan de low gaat draaien (dus helemaal naar -36 zet en weer terug) dan verspringt het tempo van Deck A naar +3% (dus zoals het hardwarematig op jouw BCD ingesteld staat). Als je er gewoon voor zorgt dat je pitchslider met de hand is goed gezet, en voor de laatste 0,1 BPM gewoon synct, dan moet het probleem opgelost zijn.
Een echte DJ synct ook niet ;)
Ook ik heb dit zelfde probleem althans ongeveer het zelfde probleem.
Ik heb Windows XP met hier op de BCD2000 en VDJ 5 maar heb ook al 4.1 en 4.3 geprobeerd en
deckadance die overigens het zelfde probleem heeft als VDJ
Als ik mijn mid van deck A draai versnelt of vertraagt deck B. Als ik de low van deck A draai versnelt of vertraagt deck A zelf.
Als je iets niet wil tijdens het draaien is het dat je track in een keer van pitch veranderd.
Ik heb de bcd2000 nu 1 jaar. Dit probleem is pas iets van de laatste maanden.
Vorig jaar had ik dit probleem nog niet en aan mijn pc is weinig veranderd.
Zou het met een Windows update te maken kunnen hebben?

Ik heb nu van aardig wat personen gelezen dat ze dit probleem hebben maar ben nog nergens een oplossing tegen gekomen behalve wat omslagtige handelingen. Maar dat kan nooit de bedoeling zijn.

Iemand een idee hoe dit wel gaat werken? of heeft er al iemand contact gehad met Behringer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik gebruik de BCD-2000 slechts als aanvulling op mijn 2 technics SL1210's. Ik heb ze doorgelust naar mijn normale mixer, dus ik gebruik de EQ van de BCD-2000 niet. Ik vind sowieso de knoppen en schuiven van de BCD-2000 niet goed genoeg om te gebruiken als Mixer. Een (dure) oplossing zou dus zijn om een andere mixer aan te schaffen en daar de EQ mee te doen.

(Ik weet het, het is duur, maar het is een oplossing)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
WhiteViper schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

heb hem vandaag binnen gekregen, en gelijk zelfde probleem als hierboven.

ik draai vista.. en gelijk bij de install: your version of windows is not supported!

ff kijken hoe ik hem nu aan de praat ga krijgen... bcd2000 drivers ofzo :|
Voor 32-bit Vista was de truc volgens mij gewoon om voor het starten van de setup even de 'compatibility mode' op 'XP' te zetten (dat kan door rechts te klikken op dat bestand -> eigenschappen... daar ergens) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Vista 32Bit gaf bij mij geen enkel probleem, 64bit gaat niet werken en dat is al vaak zat (o.a. door mij :+ ) in het topic voorbij gekomen. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik gebruik de BCD2000 op Win XPSP2 met Virtual DJ 5.0 rev2.

Omdat ik de geluidskwaliteit van de ingebouwde geluidskaart maar zo-zo vind, wil ik graag de BCD2000 enkel nog als mixer/controller gebruiken, en het geluid uit mn SB Live! Platinum laten komen. Dat is ook allemaal gelukt, alleen zit er op de SB Live! Platinum geen headphone aansluiting. Uit de headphone aansluiting op de BCD2000 komt geen geluid meer sinds ik de SB Live Platinum gebruik als uitgaande kaart.

Hoe kan ik het toch nog voor mekaar krijgen dat de output via de SB Live loopt, en ik kan pre listenen via de BCD 2000 ? (ik vrees dat het niet lukt, maar probeer het toch ff hier)

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb een vraag. Ik weet niet precies of dit probleem al aan de orde is geweest, maar de knoppen van mijn BCD 2000 reageren nogal vaag. Als ik een knop in druk, gebeurt er eerst nog niks, maar op het scherm wordt dit weergegeven als het indrukken van die knop. Als ik hem dan nog een keer in druk, is dit te zien als het loslaten van de knop. Dus als ik bijvoorbeeld een plaat wil afspelen en weer op pauze wil zetten, moet ik de knop 4x keer indrukken!! Ik heb inmiddels al 3 nieuwe Behringers toegestuurd gekregen (daar ligt het dus niet aan denk ik ;)) en heb het ook al geprobeerd op een andere computer. Allemaal zonder resultaat. Kan iemand me hier mee helpen? Dank alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschouw mijn vorige bericht als niet verstuurd, ik ben er al achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

brtk schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:20:
Ik gebruik de BCD2000 op Win XPSP2 met Virtual DJ 5.0 rev2.

Omdat ik de geluidskwaliteit van de ingebouwde geluidskaart maar zo-zo vind, wil ik graag de BCD2000 enkel nog als mixer/controller gebruiken, en het geluid uit mn SB Live! Platinum laten komen. Dat is ook allemaal gelukt, alleen zit er op de SB Live! Platinum geen headphone aansluiting. Uit de headphone aansluiting op de BCD2000 komt geen geluid meer sinds ik de SB Live Platinum gebruik als uitgaande kaart.

Hoe kan ik het toch nog voor mekaar krijgen dat de output via de SB Live loopt, en ik kan pre listenen via de BCD 2000 ? (ik vrees dat het niet lukt, maar probeer het toch ff hier)

Thanks !
In de opties van VDJ Zeggen dat je 2 geluidskaarten wilt gebruiken. :Y)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:09:
Mensen ik heb een vraag. Ik weet niet precies of dit probleem al aan de orde is geweest, maar de knoppen van mijn BCD 2000 reageren nogal vaag. Als ik een knop in druk, gebeurt er eerst nog niks, maar op het scherm wordt dit weergegeven als het indrukken van die knop. Als ik hem dan nog een keer in druk, is dit te zien als het loslaten van de knop. Dus als ik bijvoorbeeld een plaat wil afspelen en weer op pauze wil zetten, moet ik de knop 4x keer indrukken!! Ik heb inmiddels al 3 nieuwe Behringers toegestuurd gekregen (daar ligt het dus niet aan denk ik ;)) en heb het ook al geprobeerd op een andere computer. Allemaal zonder resultaat. Kan iemand me hier mee helpen? Dank alvast! _/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:28:
Beschouw mijn vorige bericht als niet verstuurd, ik ben er al achter :P
Wat was het dan? Wellicht heeft iemand anders er nog wat aan...
Ik bedoel, het hele internet staat VOL met vragen, maar veel te weinig antwoorden (zeker in fora). Bijna niemand reageert nog als het eenmaal is opgelost wat de uiteindelijke clue nou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:19:
[...]

[...]

Wat was het dan? Wellicht heeft iemand anders er nog wat aan...
Ik bedoel, het hele internet staat VOL met vragen, maar veel te weinig antwoorden (zeker in fora). Bijna niemand reageert nog als het eenmaal is opgelost wat de uiteindelijke clue nou was.
In Behringer Control Panel stond hij rechts ingesteld op Advanced, maar dat moest B-DJ zijn. Bij de Advanced mode moet je dus zo'n knop dubbel indrukken, en bij B-DJ maar één keer! Misschien handig voor anderen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 10:19
Sinds donderdag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een BCD2k dus vrijdag met goede moed aan het installeren gegaan. Installatie ging vlot en makkelijk, gelijk ff de nieuwe drivers van internet gedownload na het lezen van alle problemen in dit forum.

Eerst even wezen spelen met b-dj maar ik had al snel het gevoel dat het programma niet teveel te bieden had, het voelde een beetje goedkoop. Toen maar wezen knooien met VDJ, DeckADance en djDecks!.. wat een verademing met dat laatste programma! De Behringer wordt daar volledig ondersteund, maar op hun internet staat in de BCD2khandleiding van djDecks! lang niet alle fucties openoemd dus dat is even spelen en proberen :)

Het veel voorkomende probleem over de slechte geluids drivers van de BCD2k heb ik helaas ook last van. Ik lees dat het veel voorkomt bij laptops maar ik heb het probleem op een desktop!, als het geluid via de BCD2k gaat dan loopt dat even goed maar dan valt het geluid weg :( Vanmiddag maar is even stoeien met de instellingen om te kijken wat dat opleverd.

Maar het is zeker een leuk stukje speelgoed! :*)

MRTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Krizzie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:01:
[...]

In de opties van VDJ Zeggen dat je 2 geluidskaarten wilt gebruiken. :Y)
werkt ! dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb sinds enkele dagen de BCD3000, het apparaatje werkt prima alleen 1 probleem: De bijgekochte microfoon werkt niet in traktor (en nog geen programma gevonden waar het wel werkt).

Als ik in microfoon spreek zie ik de clip-led wel branden als ik te luid spreek en bij instellingen zie ik bij channel a de decibel/volumestreepjes komen als ik praat, maar ik hoor helemaal niks. Tijdens het praten moet Ext in A knopje wel ingedrukt zijn.

Iemand idee hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt,

Rienk

Ik werk op laptop, heb BCD control op Standard staan en doe mijn geluid via BCD 3000 Asio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Mic volume wel open staan? :P "Mic level" heet het op me bcd2000.

Heb nooit een mic gebruikt op de bcd, maar soms dan zoek je te moeilijk terwijl het heel simpel is. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha nee dat is het niet, heb volume omhoog staan ;)...

Ben erachter gekomen dat mic wel werkt op nieuwste update van traktor LE versie, maar nog niet in de full versie, beetje stom! Het ligt dus blijkbaar aan software...
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
blijkbaar is het "normaal" om om warez te vragen of aan te bieden in dit topic.

Think again pls :)