Behringer BCD-2000 DJ Control

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 77.485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerste, neem me niet kwalijk als ik in herhaling treed, want ik heb zeker niet alle berichten in dit ellenlange topic gelezen!

De settings tussen de LE en de full version verschillen o.a. in die zin dat de LE dedicated settings heeft voor o.a. de BCD3000, en de full version niet.
Beetje vreemd van Native Instruments, want ze willen maar wat graag dat je upgrade naar de full version.
Als je dit dan doet, kloppen een hoop setings ineens niet meer, want voor de full version hebben ze GEEN presets meegestuurd in de setup van de software.
Hoe dom kun je zijn...

Als ik de diverse forums erop nalees, dan kom ik tot de ontdekking dat verreweg de meeste mensen in meer of mindere mate moeite hebben om de full version goed te laten werken met de BCD3000.
Heel veel gestoei met de .tks file, midi settings, en zelfs het gebruik van aparte midi mappers om het geheel werkend te krijgen.

Wat de vrijwel iedereen vergeet, is dat er naast de .tks settings nog een belangrijk onderdeel verantwoordelijk is voor een correcte communicatie met de BCD3000.
Dit is het .xml bestand.
Dit bestand bevat de settings van de software.
Als die niet goed staan voor gebruik met de BCD3000, dan worden midi commando's of niet door vertaald door de software, of naar een andere functie.
Een veelvoorkomend voorbeeld is de EQ functie.
Die werkt niet of half.
Dit komt omdat de standaard settings van de software ingesteld staat op een 4-bandige EQ, terwijl de BCD3000 uitgaat van een 3-bandige EQ.
Zodoende worden de midi commando's verkeerd omgezet.

Ik heb nu 2 files gemaakt, de .tks en de .xml.
Als je die erin zet, staan de software settings en de midi settings helemaal goed.
Dat wil zeggen, alles werkt zoals het in de 3.x LE versie ook werkt.
Uiteraard kun je alles daarna naar eigen smaak aanpassen.
Je merkt vanzelf wel wat wel en niet werkt.
Bij de files heb ik nog een uitlegje erbij gedaan.
Wel in het Engels, want wij begrijpen Engels een stuk makkelijker dan andersom.
Dit omdat ik ook op internationale forums actief ben (onder de naam DJ Arno).
De files kun je hier vinden:
http://www.box.net/shared/bq7sul42yy

Uiteraard dien je Traktor uitgeschakeld te hebben voordat je de files erin zet, maar dat lijkt me voor zich te spreken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg en file!

Ik heb ook zelfde probleem, in traktor 3 LE werkt alles subliem, maar als ik naar traktor 3 full gaat werkt mijn mic niet meer, heb ik ontzettend veel moeite moeten doen om alle knoppen goed te krijgen (waarbij mijn FX knoppen nog steeds niet goed werken) en ik hoop dat ik hiermee alles 100% voorelkaar krijg!

Ik heb nu een tks ingeladen die ervoor zorgt als ik op knop 'key decks a+b" druk dat dan mijn jogwheels music browser wordt en de spoel knoppen de mappen bedienen en het inladen van het nummer. Hoe kan ik dat in jou bestand aanpassen? Ik zie in readme dat het wel mogelijk is maar geen idee hoe...

In ieder geval heel erg bedankt voor je tijd, het is echt een ramp om full version te gebruiken, niet echt motiverend

Rienk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Rienk,

Het is een beetje boel lastig uit te leggen hoe je de settings moet aanpassen, want het is geen kwestie van eventjes 2 commando's toevoegen of wijzigen.
Mail me jouw .tks (en eventueel ook de .xml wanneer je die veranderd hebt ten opzichte van de standaard settings).
Dan pas ik jouw tks file hierop aan.

Groetjes,
Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Helpt u mij aub, ik heb een bcd 2000 op virtual dj 5, en ik heb hetzelfde probleem als iemand in het hele begin van dit forum: de muziek stopt na een uur, ik moet virtualdj helemaal opnieuw opstarten en dan doet hij het weer. Ik heb vrijdag een belangrijk feest en moet hier mee draaien, dus plzz iemand geef een oplossing voor dit probleem.

ALVAST BEDANKT.

Mvg. Ritchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Xelic,

Ik kan zo onmogelijk zeggen wat het probleem en de oplossing is.
Draaien met DJ software op een laptop moet je liefst met een zo schoon/kaal mogelijk systeem doen.
De ene laptop draait nu eenmaal makkelijker met meerdere programma's tegelijk dan de ander.
Tevens hangt het er sterk vanaf WELKE programma's en processen er nog meer actief zijn.
Hier een rijtje acties die je kunt nemen indien je problemen ondervindt:

- Zorg voor voldoende processorkracht en intern geheugen. 1GB is al heel erg mooi.
- Draai nooit op je accu. Accu zelfs liefst verwijderen.
- Schakel energiebeheer/besparingsfuncties uit.
- Zo mogelijk je besturingssysteem opnieuw installeren.
- Installeer alleen de hoogst noodzakelijke programma's.
- Geen screensavers, gelikte/bewegende achtergronden op je desktop.
- Geen anti-virus, firewall e.d. draaien.
- Wireless zaken uitschakelen.
- Flauwekul bijprogrammaatjes niet draaien (liefst un-installen ivm mogelijke processen die op de achtergrond actief blijven.
- Check of er mogelijk nog steeds onnodige processen meedraaien. Schakel zo veel mogelijk uit.
- Check of tussen al je muziek geen corrupte/beschadigde nummers zitten.
- Zorg dat de ID3 tags van al je muziek goed zijn.
- Zorg dat al je muziek van tevoren door Virtual DJ "gescand" is. Dit kost tijd, maar doe het vooral wel!
- Zorg dat de schijf met het besturingssysteem niet tjokvol zit. 10GB ongebruikte ruimte kan zeker geen kwaad. Eventueel ook defragmenteren.
- Gebruik voor je muziek liefst een aparte of externe USB2, FireWire, eSATA station.
- Geen 2e partitie, want dat is immers nog steeds 1 schijf.

Mocht je een USB2 hub willen/moeten gebruiken ivm een externe geluidskaart, muis, extern station e.d., kies dan voor een powered versie (dus met stroomadapter), dus NIET voor een bus-powered versie.
Zo heb je altijd genoeg power voor je randapparatuur.

Nogmaals, een hoop laptops draaien vrolijk door wat je ook doet, andere laptops bezwijken snel.
En, de opgesomde zaken zijn geen vereisten, maar voorkeuren. Of een bepaalde voorkeur gezien moet worden als eis, is wederom afhankelijk van de gebruikte hard- en software.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Xelic,

Nog haast vergeten...

Veel programma's (ook je besturingssysteem zelf) checken regelmatig zelf op updates.
Schakel dit zoveel mogelijk uit, of doe dit nog even thuis, dezelfde dag dat je ermee weg gaat.
Zorg er in ieder geval voor dat Virtual DJ niet naar updates oid gaat zoeken tijdens het draaien.
En met antivirus software bedoel ik ook de antivirus/firewall van je besturingssysteem zelf.

En nog even over een extern station.
Daar werk ik zelf ook mee, en ik kan je dat zeker aanraden.
Let wel bij aanschaf op voldoende koeling, vooral bij gebruik in warme ruimtes.
Geluidsproductie van de koeling hierbij is niet interessant. Dat hoor je echt niet tijdens het draaien.
Tegenwoordig heb je voor rond de 100 euro al 500GB in huis. Daar heb je echt wel genoeg aan.
Tenzij je allemaal FLAC/WAVE bestanden gebruikt natuurlijk. Dan gaat het wel erg hard.
Ikzelf gebruik liefst 320kbps, maar minimaal 192kbps MP3, altijd met LAME codering.
FLAC en WAVE is alleen interessant om thuis op een goed systeem te draaien en/of CD-tjes van te bakken.

Succes weer.
Enne, laat even je vorderingen weten, wel zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn excuses Blinkie, maar het gaat eigenlijk om een pc, niet om een laptop! Zowiezo erg bedankt voor de tips, ik zal deze ook gebruiken voor de pc, maar het ligt volgens andere mensen ook aan de driver van de BCD 2000... ik ben niet de enige met dit probleem, heb ik gezien op andere forums.
En is het erg als ik de D schijf van mijn pc voor muziek gebruik ( 40GB ), en de C schijf ( ook 40 gb ) voor VirtualDJ & driver etc?

Alvast bedankt voor de hulp, ik hoop dat we er uit komen.

Mvg. Ritchie

En nogmaals excuses dat ik niet heb verteld dat hij op een laptop draait, maar op een pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Xelic,

Als die 2 partities ook echt fysiek 2 schijven zijn, is dat alleen maar goed.
Is dit 1 schijf in tweeën gedeeld, dan is dit niet optimaal, maar kan het prima.
Het gaat vooral hierom:
Genoeg vrije ruimte voor je virtueel geheugen, want dat blijft lezen en schrijven, en heeft dus wat "lucht" nodig om je systeem niet onnodig traag te maken.
Je DJ software gebruikt ook RAM geheugen.
Hoe meer je toegewezen hebt, hoe beter.

Je eerste schijf van 40GB lijkt klein.
Hoeveel vrije schijfruimte heb je hierop nog over?
Een beknopt lijstje met de specs van je pc kan helpen, want aan de grootte van je schijven te zien, is het een wat ouder systeem.
De drivers van de BCD2000 zijn inderdaad niet optimaal, maar erger nog is de hardware zelf.
De BCD2000 schijnt nogal wat hardware matige bugs te hebben, en de beste drivers kunnen dit niet verhelpen.
Maar, er zijn ook genoeg BCD2000 bezitters waarbij alles goed draait.
Misschien is het, juist door de brakke hardware, van belang dat je systeem krachtig en schoon genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerste super bedankt blinkie voor je .xml en .tks bestand, ALLES werkt nu zoals bij LE, zelfs de microfoon!! Heb er een geweldige middag mee gehad, zo blij dat alles nu werkt! Echt super...

Nu nog het luxe probleem, namelijk het browsen met de jogwheels, ik moet hierbij wel zeggen dat ik daarbij gebruik maak van midi rules (en erg blij ben dat ik dat nu niet meer hoef te gebruiken). Zou dat browsen ook kunnen werken zonder midi rules zonder dat jou dat veel moeite kost om te maken? Als dat zo is wil ik je de .tks en .drl bestanden wel toesturen!

Is het ook mogelijk om microfoon te gebruiken zonder dat je een channel moet kiezen, dus dat je je microfoon knopje aanzet en dan meteen kan praten? Want nu is het zo dat de channel waar je praat geen muziek meer gedraaid kan worden, en dan krijg je nog wel eens probleem als het knopje nog per ongeluk aanstaat (en het publiek je natuurlijk uitlacht dat er geen muziek meer te horen is :p ).

Heel veel bedankt voor je steun,

Rienk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brtk schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:40:
ik wil ook heel graag die BCD2000 skin voor virtual dj !

bvanoorsouw[at]hotmail.com

alvast bedankt !
Ik zou ook supergraag de skin voor de bcd2000 voor vdj ontvangen... kan iemand me hier nog aan helpen???

pke@de-csv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:58:
Nu nog het luxe probleem, namelijk het browsen met de jogwheels, ik moet hierbij wel zeggen dat ik daarbij gebruik maak van midi rules (en erg blij ben dat ik dat nu niet meer hoef te gebruiken). Zou dat browsen ook kunnen werken zonder midi rules zonder dat jou dat veel moeite kost om te maken? Als dat zo is wil ik je de .tks en .drl bestanden wel toesturen!
Wat bedoel je precies met "zonder midi rules"?
Ik heb wel een alternatieve files setje om browsen vanaf de controller te doen.
Dat werkt als volgt:
Je moet de "Key deck A+B" button ingedrukt houden, en dan kun je met de linker jog wheel door de zgn. tree scrollen, en met de rechter wheel door de muzieknummers scrollen.
Met de 'search" buttons kun je het geselecteerde nummer laden.
Het voordeel is dat de jog wheels hun normale functie hierbij niet verliezen.
Het nadeel is dat je de key button ingedrukt moet houden.
Per ongeluk loslaten tijdens het scrollen zal als het goed is geen nare gevolgen hebben, want je scrolt normaal gesproken op het deck die niet speelt op de master.
Is het ook mogelijk om microfoon te gebruiken zonder dat je een channel moet kiezen, dus dat je je microfoon knopje aanzet en dan meteen kan praten? Want nu is het zo dat de channel waar je praat geen muziek meer gedraaid kan worden, en dan krijg je nog wel eens probleem als het knopje nog per ongeluk aanstaat (en het publiek je natuurlijk uitlacht dat er geen muziek meer te horen is :p ).
Als je de manual goed gelezen hebt, dan weet je dat dit niet kan.
De Mic. ingang wordt altijd gekoppeld aan Deck A.
Dus, of muziek of Mic.
Om van dit probleem af te zijn kun je het beste een simpel mixertje ernaast zetten.
Sluit hierop de master output van je controller aan, en je microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Midi rules is een programma waarmee ik traktor 3 op een redelijke wijze kon besturen met bcd3000, maar sinds jou hulp heb ik dat programma niet meer nodig en ben ik erg blij om (vooral nu alles ook nog eens perfect werkt)! Met die midirules bestand (.drl) en bijbehorende .tks was het dus mogelijk om te browsen.

Dat browsen dat je nu aangeeft is precies wat ik zoek, alleen was bij mijn vorige configuratie (met midi rules) het zo dat je "key deck a + b" alleen hoefde in te drukken ipv ingedrukt te houden. Maar uit je post merk ik op dat het niet anders mogelijk is dan die knop ingedrukt te houden zonder het programma midi rules. Ik zou in ieder geval heel graag die configuratie willen hebben!

Manual heb ik wel goed doorgelezen over de mic, maar was dus op zoek naar een work-around, en die heb je me nu gegeven, bedankt ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hier wat specificaties van mij pc: 1 gb ram geheugen, C schijf 40 gb D schijf 40 gb, Amd Athlon XP 2600+ Kloksnelheid 2.13 Ghz. Ik heb ook nog een bdc 3000 liggen, maar daar kan ik niks mee met virtual dj, die xml files van virtualdj.com zijn het toch allemaal net niet... heeft niemand anders dit probleem dan gehad op dit forum met de bcd 2000? Ik hoop dat iemand me hier nog mee helpt voor vrijdag, en dat het opgelost kan worden. Ben bijna ten einde raad.

Mvg. Ritchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens nog 30 gb over op de C schijf, waar VirtualDJ staat geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Xelic,
Jouw pc config is zonder meer ruim voldoende, ook al is het niet het snelste systeem van nu, dus daar ligt het niet aan.
Je zegt dat je ook een BCD3000 hebt liggen.
Als de sodemieter gebruiken dan!
Die is toch echt veel stabieler dan de BCD2000.
En waarom Virtual DJ en niet Traktor?
Ieder zijn meug, hoor, maar als je Traktor een beetje kent wil je nooit meer terug naar Virtual DJ.
OK, Virtual DJ heeft skins (so what?), en een grappige effectenbank, maar verder zie ik geen zaken waarom je dit verkiest boven Traktor.

Je zegt dat de BCD3000 niet (goed) werkend te krijgen is met Virtual DJ.
Dat lijkt me sterk, want juist voor deze combinatie zijn er heel veel tooltjes te downloaden.
Kijk om te beginnen maar eens op de site van Virtual DJ zelf.
Heb je bijvoorbeeld al de "BCD3000 Mapper v.3.2" geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben gewoon gehecht aan VirtualDJ, en wil daar graag mee draaien. Ik zal de mapper eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb trouwens geen account van Professional want deze bezit ik niet! Ik draai tijdelijk op de trial... kun jij misschien deze downloaden en naar mij sturen? Als je naturlijk zelf een account hebt... ik hoop dat je dit wilt doen, daarbij help je mij een hoop, dit is de enige stabiele mapper waarschijnlijk voor virtualDJ want die andere zijn echt bagger. Mijn emailadres is ritchie111@msn.com .

Mijn dank is groot.

Mvg. Ritchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:42:
Hey, ik heb trouwens geen account van Professional want deze bezit ik niet! Ik draai tijdelijk op de trial... kun jij misschien deze downloaden en naar mij sturen? Als je naturlijk zelf een account hebt... ik hoop dat je dit wilt doen, daarbij help je mij een hoop, dit is de enige stabiele mapper waarschijnlijk voor virtualDJ want die andere zijn echt bagger. Mijn emailadres is ritchie111@msn.com .
Je draait op een trial... , tijdelijk? natuurlijk.
Ik draai met Traktor, dus dan ga ik niet ook nog eens Virtual DJ kopen.

Maar, om bij je probleem te blijven, een mapper heb je niet perse nodig.
Je kunt ook bij de setup van Virtual DJ kiezen voor een algemene midi controller.
(Versie 5 schijnt betere ondersteuning te hebben voor de BCD3000.)
Door middel van de learning modus kun je eenvoudig alle faders, knoppen e.d. voorzien van de juiste functies.
De manual is hier bijzonder summier in, maar alles wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt voor de upload van de files!

Nu heb ik wel nog 1 (groot) probleem. Alle knoppen van mijn bcd3000 werken nu perfect, maar 9 keren op de tien als ik traktor full opstart en een mp3tje in een deck laad en op gelijk welke knop druk op mijn controller slaat mijn pc volledig uit... :?
Hij herstart automatisch herop een geeft dan de melding dat hij van een ernstige fout hersteld is...

Soms werkt het wel, maar heel vervelend...

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:50:
Alvast bedankt voor de upload van de files!

Nu heb ik wel nog 1 (groot) probleem. Alle knoppen van mijn bcd3000 werken nu perfect, maar 9 keren op de tien als ik traktor full opstart en een mp3tje in een deck laad en op gelijk welke knop druk op mijn controller slaat mijn pc volledig uit... :?
Hij herstart automatisch herop een geeft dan de melding dat hij van een ernstige fout hersteld is...

Soms werkt het wel, maar heel vervelend...

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!!
Voor zover ik weet, ben jij de eerste met dit euvel.
Ik ga er daarom vanuit dat het niet aan de files op zich ligt.
De .xml stelt je software in op bepaalde settings.
De .tks regelt de midi commando's tussen de software en je controller.

Als ik verder geen info van je heb, kan ik onmogelijk een oorzaak vaststellen, denk je niet?

Wat je zou kunnen proberen is om eerst in Traktor al je mappen en playlists opnieuw aan te wijzen voordat je een mp3-tje laadt.
Als dit niets uithaalt, kan er van alles mis zijn, en ik kan zo onmoglijk zeggen wat.

Het simpelste wat je hierna kunt proberen is om alles opnieuw te installeren.
Uninstall alles eerst, dus Traktor en de BCD3000 drivers.
Maak nu een volledig nieuwe install, eerst de BCD3000 drivers (Easy Mode), dan Traktor.
Plaats de .xml en de .tks files in het juiste mapje.
Start daarna eerst je controller op, wacht tot ook de driver is opgestart, en start dan Traktor op.
Wijs nu eerst in je software de mappen aan waar je mp3-tjes staan.
De .xml file wordt hierop aangepast, en zal dat vanaf nu meteen "onthouden".

Werkt dit ook niet, dan schuilt het probleem ergens anders.
Wellicht een conflict met een ander midi apparaat of software, of misschien wel met een andere geluidskaart, ASIO-drivers of iets dergelijks.

Had je dit probleem ook met de LE versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
argh.. ok.. heb mijn BCD3k er maar weer eens bijgepakt, en geïnstalleerd onder Vista (winxpcompatmodus).. en nu wil ik eigenlijk ook gelijk aan de VirtualDJ, omdat ik dat programma gewoon fijner vind werken dan Traktor..

maar hoe krijg ik die nou aan de praat? Ik heb een stel mappers gedownload van hier eerder in het topic, maar nu? waar moeten die in? hoe moet ik ze activeren? wiewatwaar?

sorry dat ik het zo moet vragen maar er is zo weinig bruikbare info te vinden online..

hoop dat een van jullie me verder kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
vooruitgang :D .

BCD3000 werkt op Vista.. en met de nieuwe VirtualDj 5 Rev 5.0 is nu ook bcd3000 standaard bijgesloten _/-\o_ .

alleen nu heb ik nog het probleem dat het allemaal nogal onstabiel loopt... soms kapt hij na 30sec gewoon met het spelen van een nummer.. heel vdj is gewoon nog funtioneel maar spelen doet ie niet meer :? .

iemand een oplossing hiervoor?

edit:
renevdeertwegh schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:47:
Voor iedereen die last heeft van muziekuitval, probeer dit eens:

Sound Setup:
Inputs = None
Outputs = Headphones
Sound Card(s) = 2 cards

Sound card = bcd2000
Second card = laptop/pc geluidskaart

Output Channels = Master first card, Headphones = Second card.

Plug Hoofdtelefoon in de computer en maak je muziek ;)

Als het goed is werkt dit :)
deze workaround werkt niet bij mij.. kan namelijk bij de 2 outputs die er dan staan geen bcd2000 kiezen :( .

en ja ik draai op een laptop.

edit 2:
ik heb net een mix gemaakt en opgenomen van 30min zonder ook maar enige crash :D !

hoe?

accu uitgeschakeld en WiFi uitgezet.. vanaf dat moment doet ie het perfect _/-\o_

zoo.. nu kan ik ongestoord draaien zonder me pc overal mee naartoe te slepen :*) !

[ Voor 57% gewijzigd door Florinsz op 08-11-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteViper schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:12:
ik heb net een mix gemaakt en opgenomen van 30min zonder ook maar enige crash :D !

hoe?

accu uitgeschakeld en WiFi uitgezet.. vanaf dat moment doet ie het perfect _/-\o_

zoo.. nu kan ik ongestoord draaien zonder me pc overal mee naartoe te slepen :*) !
Heb je hiervoor zeker niet mijn eerdere berichtje voor geraadpleegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:54:
[...]

Heb je hiervoor zeker niet mijn eerdere berichtje voor geraadpleegd...
nee eigenlijk niet ;) ..

van het VDJ forum afgehaald toevallig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jups,

Probleem had ik niet met Traktor LE.

Alles hergeïnstalleerd en bij het laden van de .tks file is m'n pc weer deruit gevlogen. Maar na heropstarten lukt het nu wel weer...

Bizar. Zal eens zien hoelang die het nu volhoudt? ;)

Alvast bedankt voor de snelle reactie en je hulp!!

Khou je op de hoogte...

Cheers,

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:34:
[...]

Wat bedoel je precies met "zonder midi rules"?
Ik heb wel een alternatieve files setje om browsen vanaf de controller te doen.
Dat werkt als volgt:
Je moet de "Key deck A+B" button ingedrukt houden, en dan kun je met de linker jog wheel door de zgn. tree scrollen, en met de rechter wheel door de muzieknummers scrollen.
Met de 'search" buttons kun je het geselecteerde nummer laden.
Het voordeel is dat de jog wheels hun normale functie hierbij niet verliezen.
Het nadeel is dat je de key button ingedrukt moet houden.
Per ongeluk loslaten tijdens het scrollen zal als het goed is geen nare gevolgen hebben, want je scrolt normaal gesproken op het deck die niet speelt op de master.

[...]

Als je de manual goed gelezen hebt, dan weet je dat dit niet kan.
De Mic. ingang wordt altijd gekoppeld aan Deck A.
Dus, of muziek of Mic.
Om van dit probleem af te zijn kun je het beste een simpel mixertje ernaast zetten.
Sluit hierop de master output van je controller aan, en je microfoon.
Zou je de link hiervan nog willen sturen?

Alvast bedankt, Rienk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
daar ben ik alweer :'(

na welgeteld één dag goed gewerkt te hebben.. heb ik vandaag mijn laptop meegenomen naar mijn broer om hem met wat dingen te kunnen helpen.. thuisgekomen sluit ik de boel weer aan (incl mn bcd) en hij wordt totaal niet herkend :'( . Ik draai op Virtual Dj 5 rev.05 (native ondersteuning bcd3000)

eerst kreeg ik bij het opstarten ''Error in the Asio driver'' o.i.d.
ik een verse install gedaan van de bcd drivers.. gekeken of alles uitstond (wifi/accu).. en nog een keer geprobeert, en ja hoor! ditmaal start ie zonder mokken op.

alleen nu reageert mijn bcd niet meer :'( , het geluid gaat er wel door, en komt gewoon op de erop aangesloten speakers, maar iets van controle ho maar! In het config screen is hij nou ook rood omrand in plaats van groen wat ie eerst was. :(

weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

ik heb tot nu toe nu het volgende geprobeerd:
- wifi/accu uitgeschakeld
- BCDdriver opnieuw geinstalleerd
- Virtual DJ opnieuw geinstalleerd
- laptop opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het sowieso zo dat bcd alleen wordt herkend op de usb poort waar ik hem ook heb op geinstalleerd! Ik neem aan dat je in VDj weer de bcd300 console hebt aangekruist? Staat BCD control panel op standard?

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb vorige week een bcd 3000 aangeschaft en de bijgeleverde traktor le software geinstalleerd. Het functioneerd goed maar steeds als ik opstart of afsluit wordt mij gevraagd te updgraden en moet ik eerst de traktor webpagina openen en sluiten. Kan iemand mij zeggen of de bijgeleverde software de volledige versie is, ik heb echt moeite 2 tracks gelijk te laten lopen en moet constant bijsturen. Is er bijvoorbeeld niet een automatische functie voor (die ik wel op eerdere goedkope programmas had) Nu lopen mijn mixen al binnen 1 a 2 seconden ongelijk. Ook vindt ik de traktor er wel erg basic uitzien, ik heb alleen 2 decks en wat effecten en volume regelaars ertussen. Klopt dit of heb ik iets niet goed geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@K-Beep

De LE versie is erg kaal, ja.
Juist al die extra's zijn voorbehouden aan de volledige versie.
Daar heb je heel veel mogelijkheden om de interface naar eigen smaak in te richten.
Alleen de effects, daar schort het nog behoorlijk aan bij Traktor.
Dit komt omdat Traktor (nog) geen VST ondersteund.
Dat betekent dat je niet zomaar effecten of plugins hiervoor kunt toevoegen.
En bij het afsluiten moet je dan ook niet op de weblink klikken, dan ga je ook niet naar de website.

Mij persoonlijke mening is, wanneer je meer wilt dan de LE versie, koop dan als de sodemieter de volledige versie. Een trial kun je uiteraard eerst proberen!
Virtual DJ is ook zeer geliefd, maar (wederom) persoonlijk vind ik dit om de een of andere reden meer speelgoed dan serieus spul. Vraag me niet waarom, het is gewoon het gevoel.
Misschien komt het wel door die draaitafeltjes en gekke effecten in de basis configuratie.
Hoewel de functies weinig te wensen overlaat, blijken er veel mensen grote problemen mee te hebben (stabiliteit!).
En dan weer denk ik dat het niet zozeer aan de software ligt, maar vooral aan wat je allemaal nog meer op je computer hebt draaien.

De-installeer zoveel mogelijk ander spul, draai zo min mogelijk andere processen, de-activeer screensavers/achtergrondjes, wifi/netwerk/bluetooth/internet, power saving (vooral laptops, en draai NOOIT op de accu), en laat de harddisk(s) nooit in "sleep-mode" gaan ("always on" dus).

Bij het sync laten lopen, heb je al de sync buttons geprobeerd?
Het schijnt wel zo te zijn dat Traktor op dit vlak iets minder presteert als bijv. Virtual DJ.
Maar ik heb er geen last van. Kan dus ook weer met de muziek zelf of de configuratie van je computer te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ killquick,

Ik heb een nieuwe .tks file gemaakt waarbij je kunt browsen zonder dat je de bewuste button ingedrukt moet houden.
Omdat dit topic kilometers lang is geworden, en oorspronkelijk bedoeld was voor de BCD2000, ga ik een nieuw topic openen specifiek voor de BCD3000 icm met Traktor.
Kijk maar even, dan zie je het vanzelf wel.

Groetjes,
Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:46:
@K-Beep

[...]
Virtual DJ is ook zeer geliefd, maar (wederom) persoonlijk vind ik dit om de een of andere reden meer speelgoed dan serieus spul. Vraag me niet waarom, het is gewoon het gevoel.
Misschien komt het wel door die draaitafeltjes en gekke effecten in de basis configuratie.
Hoewel de functies weinig te wensen overlaat, blijken er veel mensen grote problemen mee te hebben (stabiliteit!).
En dan weer denk ik dat het niet zozeer aan de software ligt, maar vooral aan wat je allemaal nog meer op je computer hebt draaien.
Ja, zoals de BCD-drivers. Die kregen het voor mekaar bij mij om op sommige mp3tjes gewoon keihard te gaan hangen in VirtualDJ met een BSOD als toetje. (ik heb het wel over de 2000, in mei dit jaar.)
[...]
Bij het sync laten lopen, heb je al de sync buttons geprobeerd?
Het schijnt wel zo te zijn dat Traktor op dit vlak iets minder presteert als bijv. Virtual DJ.
Maar ik heb er geen last van. Kan dus ook weer met de muziek zelf of de configuratie van je computer te maken hebben.
Traktor werkt met Beat Grids. Deze moet je zelf maken, anders heeft Traktor een dynamische beat detectie. Dat laatste is handig voor nummers waarvan de snelheid niet stabiel is (live muziek) maar in breaks zie je dan ook geen beats voorbij komen waardoor de sync compleet mis kan springen.
Om een beatgrid te maken (in het kort), ga je naar de eerste beat toe en zet je een Grid-cue. Daarna kun je de BPM aanpassen tot deze overeen komt met de track. Door 'tick' aan te zetten, kun je horen of de beats overeen komen. Deze functies zitten boven in de balk. Ik weet even niet meer op welke pagina (1-4) en hoe het blok heet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:21:
Ja, zoals de BCD-drivers. Die kregen het voor mekaar bij mij om op sommige mp3tjes gewoon keihard te gaan hangen in VirtualDJ met een BSOD als toetje. (ik heb het wel over de 2000, in mei dit jaar.)
Inderdaad, de BCD drivers (en ook de hardware zelf!) van de BCD2000 hebben last van bugs, dat is algemeen bekend.
Room42 schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:21:
Traktor werkt met Beat Grids. Deze moet je zelf maken, anders heeft Traktor een dynamische beat detectie. Dat laatste is handig voor nummers waarvan de snelheid niet stabiel is (live muziek) maar in breaks zie je dan ook geen beats voorbij komen waardoor de sync compleet mis kan springen.
Om een beatgrid te maken (in het kort), ga je naar de eerste beat toe en zet je een Grid-cue. Daarna kun je de BPM aanpassen tot deze overeen komt met de track. Door 'tick' aan te zetten, kun je horen of de beats overeen komen. Deze functies zitten boven in de balk. Ik weet even niet meer op welke pagina (1-4) en hoe het blok heet.
Klopt ook. Dat is het voordeel van de Beat Grid functie.
Het nadeel is dat het (heel veel) extra tijd kan kosten bij de voorbereidingen.
Als je tenminste met de sync functie wilt werken.
Ik mix de meeste muziek zonder de sync functie. Dus gewoon beatmatchen op het gehoor, net als bij het gebruik van analoge draaitafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je track selecteren met de bcd zelf of moet dit met de muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:21:
Kan je track selecteren met de bcd zelf of moet dit met de muis?
Hangt uiteraard van je midi settings af.
Ik dacht dat jij al een tijdje de BCD3000 had, of heb je toch de Hercules gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Van het NI Traktor forum -

Hy you guys.

I have maybe some great news for ya all.
Last time i made myself angry on this forum complaining that Traktor 3 cannot work native with the Behringer BCD2000. When i heard about the roumers about Trakto 3.3 maybe compatible with BCD2000 i took a chance to test it.

So I installed a clean windows Vista Home premium. Installed my BCD2000 on it. (v1.1.1.0) and installed Traktor 3.3 and activated it. Guess what. IT WORKS !

yes without any midirules or other program. also all the lights are working. Just native. this is great news. (only the rotary does not work correct)

just load the deller.tks in the midi setup page (you find it here somewhere on the form)

okay i found the layout for the midi rules from cycokrauts better but i don't have the time to program it.

Wauw this amazing news.

hope you find this usefull.

Kind regards to all and thank you traktor programmers to listen to your users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu die bcd3000 en werkt goed in traktor, maar kzou hem graag met vdj gebruike.
Heeft iemand een goeie mapping voor de bcd3000 en vdj? Ik denk dat dit een .xml bestand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:11
wat ik eigenlijk mis op de BCD is een VU-meter, ik wil deze zelf er op aansluiten. Mijn plan is, maar weet niet of dat gaat lukken, om de audiosignalen voordat deze de uitgangtrapjes van master en hoofdtelefoon gaan af te tappen op de print (dus voor de volumeregeling, master evt. erna, moet ik nog bekijken), zodat ik ook beter de levels kan instellen en monitoren. Dan 2 meters gebruiken (PFL en master) of omswitchen met een knoppie.

Iemand enig idee hoe dat de BCD open moet? Als alle knoppen aan de bovenkant eraf moeten wordt dat nog een lastige klus, die zitten aardig strak volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dimi_v schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:09:
wat ik eigenlijk mis op de BCD is een VU-meter
Hoezo, die zitten toch gewoon in de software (iig Traktor en VirtualDJ)?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimi_v schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:09:
wat ik eigenlijk mis op de BCD is een VU-meter, ik wil deze zelf er op aansluiten. Mijn plan is, maar weet niet of dat gaat lukken, om de audiosignalen voordat deze de uitgangtrapjes van master en hoofdtelefoon gaan af te tappen op de print (dus voor de volumeregeling, master evt. erna, moet ik nog bekijken), zodat ik ook beter de levels kan instellen en monitoren. Dan 2 meters gebruiken (PFL en master) of omswitchen met een knoppie.
Heb je wel de nodige ervaring met solderen (printplaat componenten)?
Plus, wat heeft het vooor zin om (1) VU meter aan te sluiten VOOR de master fader???
Zinvol is om de meter na de GAIN te plaatsen, omdat:
- Er meestal geen controle is over het source niveau, dus heeft het ook weinig zin om dit optisch weer te geven.
- Het niveau NA de gain geeft echter het basis volume weer waar de rest afhankelijk van is.
Eventueel een meter na de master is ook zinvol, zodat je niet te hard uitstuurt naar je versterker.
Dan heb je uiteraard wel twee 2-kanaals meters nodig voor de decks en een 2-kanaals meter voor na de master.
Dit niveau binnen de perken houden is zeer zeker zinvol.
Als ik het zelf zou doen, dan zou ik die nutteloze LEDS van de FX up/down gebruiken om daar een CLIPPING functie voor na de gain van te maken.
Wellicht is er binnenin ruimte om op de plek van die witte puntjes boven de gain controls een klein ledje te monteren. Zou nog beter zijn.

En heb je ook enig idee hoe je de meter(s) moet kalibreren?
Weet je ook op welke punten en vooral HOE je de signalen aan de meters moet koppelen?
Een schema kan heel hierbij zeer handig zijn (als je tenminste schema's kunt lezen). Zie daar ook maar eens aan te komen.
Iemand enig idee hoe dat de BCD open moet? Als alle knoppen aan de bovenkant eraf moeten wordt dat nog een lastige klus, die zitten aardig strak volgens mij.
Als je je al afvraagt hoe de BCD3000 open moet, begin er dan vooral niet aan!
Die knoppen trek je er zo af hoor. Dat heb je kennelijk nog niet eens durven proberen?
En de buttons zitten vrij ten opzichte van de bovenplaat, die kunnen dus blijven zitten.

Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik heb ruim 20 jaar professionele ervaring en kennis van audio apparatuur, signalen, metering en kalibrering, solderen op componenten niveau, en wat al niet meer.

Ik weet jouw kennis op dit vlak uiteraard niet, maar als je al vraagt hoe je bij de printplaat moet komen, vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:13:
[...]

Hoezo, die zitten toch gewoon in de software (iig Traktor en VirtualDJ)?
Als je de BCD3000 gebruikt als sound card, dan kan dat zeker een aanvulling zijn.
Traktor laat de niveaus zien na de gain.
Op zich de juiste manier, maar die meters zijn wel erg klein, en bovendien NIET voorzien van een schaalaanduiding, waardoor de interpretatie van de niveaus een vraagteken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkt nu (bcd3000+vdj5) alleen de leds werken niet. Is dit op te lossen door code in het .xml bestand te plaatsen?
Hier is mijn midi rules: http://rapidshare.com/files/74244813/VDJ-BCD3000.xml.html
(hiermee kan je tracks selecteren en loaden vanop de bcd zelf)
Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g316/6bi/BCD3000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

BCD 3000 gebruikers hebben nu een eigen topic ;)

Ik heb een aantal vragen. Wat is eigenlijk het groote verschil tussen de BCD 2000 en 3000. Native ondersteuning voor traktor LE, maar qua specificaties of andere dingen lijkt alles hetzelfde?

Een tweede vraag is, welk programma werken jullie het liefst mee? Ik gebruik Virtual DJ versie 5. Maar Traktor ziet er ook wel goed uit, ik heb het nooit werkend gekregen. En Bdj vanaf versie 1.2 schijnt ook wel leuk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:16:
BCD 3000 gebruikers hebben nu een eigen topic ;)
BCD3000 in combinatie met Traktor!!!
Open zelf een topic als je problemen e.d. wilt delen met bijv. Virtual DJ.
Dat scheelt een hele berg posts waar niemand iets aan heeft.
Ik heb een aantal vragen. Wat is eigenlijk het groote verschil tussen de BCD 2000 en 3000. Native ondersteuning voor traktor LE, maar qua specificaties of andere dingen lijkt alles hetzelfde?
Native ondersteuning van Traktor LE is er voor beide hoor.
De BCD2000 en BCD3000 zijn technisch vrijwel identiek.
De BCD3000 heeft een gewijzigde behuizing, maar de functies zijn eigenlijk hetzelfde.
De BCD3000 kan werken onder Windows Vista 32-bit (geen garanties en nog NIET officieel ondersteund).
De BCD3000 heeft drivers voor gebruik op een Mac.
Het grootste en belangrijkste verschil is dat de drivers en hardware samen veel en veel stabieler is.
De BCD2000 heeft, samen met de drivers, nogal wat bugs.

Mocht je dus op zoek zijn naar een van deze twee controllers, geef dan iets meer uit en kies de BCD3000.
De kleurstelling en leesbaarheid vind ik ook veel beter geworden.
Een tweede vraag is, welk programma werken jullie het liefst mee? Ik gebruik Virtual DJ versie 5. Maar Traktor ziet er ook wel goed uit, ik heb het nooit werkend gekregen. En Bdj vanaf versie 1.2 schijnt ook wel leuk te werken.
Ik gebruik Traktor. Hoezo krijg jij Traktor niet werkend? Heb je wel eens een manual GOED gelezen?
Zo moeilijk is Traktor echt niet, althans de basis.
Traktor kan heel veel, is in mijn ogen veel professioneler van opzet dan Virtual DJ, en Virtual DJ schijnt nogal problemen te hebben met de BCD controllers.
Maar op zich is Virtual DJ zeker niet verkeerd. Ik vind het alleen wat speelgoed-achtig overkomen.
O ja, de leesbaarheid op een redelijk hoge resolutie monitor in full screen is niet fantastisch door de kleine lettertjes e.d.
Daar is wel een trucje voor, maar ik vind het gewoon niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:45:
[...]

BCD3000 in combinatie met Traktor!!!
Open zelf een topic als je problemen e.d. wilt delen met bijv. Virtual DJ.
Dat scheelt een hele berg posts waar niemand iets aan heeft.
Wat bedoel je hiermee? ik probeer de 3000 users naar het juiste topic te wijzen. Wellicht begreep je mij verkeerd. (of ik jou nu).

Voor de rest bedankt voor je tips. Ik heb een bcd 2000, ik ga meteen ff Traktor LE testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:53:
[...]

Wat bedoel je hiermee? ik probeer de 3000 users naar het juiste topic te wijzen. Wellicht begreep je mij verkeerd. (of ik jou nu).

Voor de rest bedankt voor je tips. Ik heb een bcd 2000, ik ga meteen ff Traktor LE testen.
Ja, daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Wie begrijpt wie nu verkeerd, ja :*)
Eigenlijk wilde ik alleen extra duidelijk maken dat "mijn" topic bedoeld is voor de BCD3000 icm Traktor.
Dit omdat vrijwel direct na mij iemand anders een algemeen BCD3000 topic had geopend.
De moderator had dit goed in de gaten en voegde heel keurig de twee topics bij elkaar.
Alleen is de NAAM van mijn topic "BCD3000 en Traktor" wel gewijzigd in die van die ander, "Het grote BCD3000 topic", en dat is verwarrend en jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik dacht dat de LE versie een soort van demo was, maar geloof dat die ook betaald is of niet?
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:45:
Native ondersteuning van Traktor LE is er voor beide hoor.
Ik heb nu traktor 3 geinstalleerd dus niet de LE versie. Is daar ook native ondersteuning in voor de BCD? Kan wel bij bepaalde instellingen de BCD kiezen maar dat werkt niet. Of moet het alnog met die midi rules gepruts?

[ Voor 19% gewijzigd door EVILSalami op 06-12-2007 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de gebruikers van de cycokrauts midi rules en Traktor 3.3:

I have adapted the BCD2000-Traktor cycokrauts-mb4guns rules to my own taste and Traktor 3.3

http://www.speedyshare.com/355271524.html

Most of these changes will also work in Traktor 3.2 only the FX B and D buttons are working different.

These are my additions/changes:
* Fx B button changed to hold (especially for Traktor 3.3)
* Fx D button changed to toggle (especially for Traktor 3.3)
* Traktor layouts:
- Normal mode
- Brower mode
- Normal +MIC mode
- Brower + MIC mode
Traktor will automatically switch to the correct mode. For example when pressing the Phone Split button the layout will change to the browser layout (or brower +Mic mode when the mic is turned on).
* Working MIC in Traktor when pressing the Talkover button (layout will change to MIC)
Essential for the MIC is that the input routing in Traktor setup is correct. BCD channel 1 to channel C left, BCD channel 2 to channel D left.
This will be automatically done when replacing the Traktor DJ Studio 3 Settings.xml file.
* Press Phones split and Traktor will change to browser mode layout.
* Auto cue deck when loading a track in browser mode: search back Deck B (Load in Deck A) and forward Deck B (load in Deck B )
The layout will also change to back normal mode (or normal +Mic mode when the mic is turned on) when loading a track.
* FX selection in “Back to top + Back to top” mode
- Master FX selection: search back and forward buttons of deck A
- Deck A FX selection: Bend + and – buttons deck A
- Deck B FX selection: Bend + and – buttons deck B
* Key change Deck A and B in “Back to top + Back to top” mode :
Search back deck B (change key deck A) and forward deck B (change key deck B )

Installation:
Copy the Traktor DJ Studio 3 Settings.xml into the Traktor 3 folder (in you’re my documents directory)
Load the BCD2000-Traktor3.3 Roler cycokrauts-mb4guns edit.tks into traktor and use BCD2000-Traktor3.3 Roler cycokrauts-mb4guns edit.drl with the Midirules of course.
If you don’t like replace the Traktor DJ Studio 3 Settings.xml you must at least changed these lines with a text editor
For the different layouts:
Entry Name="View.ScreenSet.0" Type="7" Value="Normal;1;1;1;0;1;1;0;1;big;small;0;0;0;1;1;1;1;"/
Entry Name="View.ScreenSet.1" Type="7" Value="Browser;1;1;0;0;1;1;0;1;small;small;0;0;0;1;1;1;1;"/
Entry Name="View.ScreenSet.2" Type="7" Value="MIC;0;1;1;0;1;1;0;1;big;small;0;1;0;1;1;1;1;"/
Entry Name="View.ScreenSet.3" Type="7" Value="MIC + Browers;1;1;0;0;1;1;0;1;small;small;0;1;2;0;0;1;1;"/
To assign the MIC to channel C and D
Entry Name="Routing.Input.Channel.C.Left" Type="1" Value="0"/
Entry Name="Routing.Input.Channel.D.Left" Type="1" Value="1"/

I hope you like it
Have fun!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:11
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:39:
[...]

Heb je wel de nodige ervaring met solderen (printplaat componenten)?
Ja hoor, mijn 'vak' bevindt zich ook in de basis in de electronica. Verder is m'n maatje ontwikkelaar en tester bij een bedrijf dat digitale camera's voor de medische industrie en oa het Amerikaanse legerapparaat maakt. Hij werkt regelmatig aan SMD-techniek (waarvan ik uitga dat dat in de BCD zit) en is een enorm fanatieke hobby-ist als het op kennis en kunde met analoge en digitale techniek aankomt.
Plus, wat heeft het vooor zin om (1) VU meter aan te sluiten VOOR de master fader???
Zinvol is om de meter na de GAIN te plaatsen, omdat:
- Er meestal geen controle is over het source niveau, dus heeft het ook weinig zin om dit optisch weer te geven.
- Het niveau NA de gain geeft echter het basis volume weer waar de rest afhankelijk van is.
Eventueel een meter na de master is ook zinvol, zodat je niet te hard uitstuurt naar je versterker.
Dan heb je uiteraard wel twee 2-kanaals meters nodig voor de decks en een 2-kanaals meter voor na de master.
Dit niveau binnen de perken houden is zeer zeker zinvol.
Als ik het zelf zou doen, dan zou ik die nutteloze LEDS van de FX up/down gebruiken om daar een CLIPPING functie voor na de gain van te maken.
Wellicht is er binnenin ruimte om op de plek van die witte puntjes boven de gain controls een klein ledje te monteren. Zou nog beter zijn.
Ervoor kan nuttig zijn omdat je dan toch het totaalvolume kunt monitoren voordat het je mixertje uit gaat. Zo kan ik best minder dan 0 dB output aflezen, wie zegt mij dat de microfoon en deck 1 samen al niet +12dB uitsturen? Als ik er voor zorg dat 0 dB output aan de masteroutput 0 dB is op het moment dat de master vol open staat dan is daar niks mis mee. Er hangt sowieso een limiter achter, maar ik gebruik dus de master als totaalvolume en wil voorkomen dat ik +12dB weer ga dempen met 24dB, snap je? Kan natuurlijk ook met voorkeuren te maken hebben. Je zou evt. ook de mogelijkheid kunnen switchen. Verder vind ik 1 (wel stereo) meter in pricipe al genoeg, meeste mixers zoals een Dateq LPM heeft er ook maar 1, gewoon kwestie van een een knopje indrukken als je PFL wilt monitoren.
En heb je ook enig idee hoe je de meter(s) moet kalibreren?
Weet je ook op welke punten en vooral HOE je de signalen aan de meters moet koppelen?
Een schema kan heel hierbij zeer handig zijn (als je tenminste schema's kunt lezen). Zie daar ook maar eens aan te komen.
Ja, en de tweede zal zoeken worden, ik hoop iets te kunnen zien maar dat is afhankelijk van het ontwerp. Ik ga er maar voor gemak even vanuit dat de volumeregeling aagesloten zit op de ingang van de outputdriver. Als volume midigestuurd is (wat volgens mij niet zo is, alleen bij de gains van de decks 1 en 2) wordt het lastig.
[...]

Als je je al afvraagt hoe de BCD3000 open moet, begin er dan vooral niet aan!
Die knoppen trek je er zo af hoor. Dat heb je kennelijk nog niet eens durven proberen?
En de buttons zitten vrij ten opzichte van de bovenplaat, die kunnen dus blijven zitten.

Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik heb ruim 20 jaar professionele ervaring en kennis van audio apparatuur, signalen, metering en kalibrering, solderen op componenten niveau, en wat al niet meer.

Ik weet jouw kennis op dit vlak uiteraard niet, maar als je al vraagt hoe je bij de printplaat moet komen, vrees ik het ergste.
Ik wil gewoon voorkomen dat er net ff ergens een rottigheidje zit waardoor je wat kapot kunt trekken. Het is allemaal el-cheapo stuff dus ergens een lipje over het hoofd zien kan wellicht vervelende gevolgen hebben.

Verder is het ook zo dat het allemaal niet superperfect gekalibreerd hoeft te zijn, het is al snel beter dan de ingebouwde meters in de software. Omdat deze met trackloading haperen, moeilijker afleesbaar zijn, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

dimi_v schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:55:
Ik wil gewoon voorkomen dat er net ff ergens een rottigheidje zit waardoor je wat kapot kunt trekken. Het is allemaal el-cheapo stuff dus ergens een lipje over het hoofd zien kan wellicht vervelende gevolgen hebben.
Het eerste wat ik deed toen ik de BCD openmaakte... Ben meteen gestopt en heb hem maar dicht gelaten (wilde wat van die cilindertjes onder de draaiknoppen terugdrukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z1ppo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09-2023
ik vroeg me af of iemand ook een instelling had voor traktor 2?

[ Voor 189% gewijzigd door Z1ppo op 14-12-2007 21:01 ]

Rogue/Cleric Full str Crow Bow Server ; Malazgirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Is het eigenlijk mogelijk om via de BCD2000 tegelijk een input te recorden en af te spelen?

Tis nl. omdat'k men BCD2k hier nog liggen heb, maar 'k draai al een tijdje met een aparte mixer en 2 CD-spelers, en setjes recorden via de laptop geeft nogal een slechte geluidskwaliteit, maar de geluidskaart van de BCD is wrs wel beter...

grtz

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Owja: opnemen lukt wel, maar tegelijk afspelen dus niet :(

(Khad het geprobeerd via Audacity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, dus ne bcd 2000 gaat niet op een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee.

een bcd3000 schijnt van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:50:
vraagje, dus ne bcd 2000 gaat niet op een mac?
Er bestaat een MIDI driver voor de BCD2000 voor MacOS X, maar audio is voorlopig nog niet ondersteund (enkel dus MIDI control). Zie ook http://www.evinyatar.be/ . Maar hoe dan ook zou ik het niet aanraden van een BCD2000 te kopen; de hardware is gewoon te onstabiel, en niet enkel op Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:08:
Ik heb nu die bcd3000 en werkt goed in traktor, maar kzou hem graag met vdj gebruike.
Heeft iemand een goeie mapping voor de bcd3000 en vdj? Ik denk dat dit een .xml bestand is.
bij VDJ5 rev.5 zit BCD3000 support ingebakken, mét werkende leds :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:10:
[...]

Ook ik heb dit zelfde probleem althans ongeveer het zelfde probleem.
Ik heb Windows XP met hier op de BCD2000 en VDJ 5 maar heb ook al 4.1 en 4.3 geprobeerd en
deckadance die overigens het zelfde probleem heeft als VDJ
Als ik mijn mid van deck A draai versnelt of vertraagt deck B. Als ik de low van deck A draai versnelt of vertraagt deck A zelf.
Als je iets niet wil tijdens het draaien is het dat je track in een keer van pitch veranderd.
Ik heb de bcd2000 nu 1 jaar. Dit probleem is pas iets van de laatste maanden.
Vorig jaar had ik dit probleem nog niet en aan mijn pc is weinig veranderd.
Zou het met een Windows update te maken kunnen hebben?

Ik heb nu van aardig wat personen gelezen dat ze dit probleem hebben maar ben nog nergens een oplossing tegen gekomen behalve wat omslagtige handelingen. Maar dat kan nooit de bedoeling zijn.

Iemand een idee hoe dit wel gaat werken? of heeft er al iemand contact gehad met Behringer?
Is er al iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:05:
[...]

Is er al iemand die hier een oplossing voor heeft?
Nee, dit gaat nooit werken, dat is ook de reden dat ik hem heb teruggebracht naar de winkel en mijn geld heb terug gekregen. Hier beschreef ik het probleem al. Het is dus nog steeds.

Overigens denk ik dat het je nu pas (of toen je postte) is opgevallen, maar het probleem was er wel al. Ik heb letterlijk 4 exemplaren van 2 verschillende winkels geprobeerd en ze hebben het allemaal. Ik kwam er gelukkig snel achter dus kon nog gewoon terug naar de winkel. Maar het is dus echt een hardnekkig probleem, dus ik zou van mening zijn dat iedereen die er last van heeft zijn geld terug moet krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 28-12-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke programma's mixen automatisch over, dus einde van een liedje van a naar b en om gekeerd?

ik weet dat bpm studio dit doet en futuredecks dit doet maar hoe zit het met B-DJ en virtual DJ en misschien andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:56:
Welke programma's mixen automatisch over, dus einde van een liedje van a naar b en om gekeerd?

ik weet dat bpm studio dit doet en futuredecks dit doet maar hoe zit het met B-DJ en virtual DJ en misschien andere
hehe kom ik dan weer met: DjDecks (A), auto advanced.... je kunt het zelfs instellen of je wil dattie het gaat proberen te beatmatchen meen ik. maar heb het nog nooit gebruikt. autoadvanced.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-08 02:39
Ok, ik zit met een probleempje, al toen ik mijn BCD2000 kocht, werkte de cd gelijk al niet... Nooit een probleem geweest omdat ik gewoon de drivers van internet had gehaald, nu heb ik sinds een week Vista en wil m'n BCD2000 weer eens gebruiken, maar wat ik ook doe die drivers willen niet installeren, want die driver zegt dat windows eerst de BCD2000 moet installeren en daarna op continue drukken, maar vista kan niets vinden om hem te installeren dus doet ie ook niets...

Iemand een oplossing (misschien een iso maken voor me van de originele BCD2000 cd? (A))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
ik zit er ook aan te denken een BCD 2000 te kopen. lijkt me leuk spul voor het geld.

Eigenlijk valt of staat mijn beslissing met een goede werken van de hoofdtelefoon. Is dit makkelijk te doen op veel verschillende computers. Wil hem voornamelijk dan gaan gebruiken op mn laptop (vista) en dan doorlussen op mn geluidsinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
Liquid-Man schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:05:
Ok, ik zit met een probleempje, al toen ik mijn BCD2000 kocht, werkte de cd gelijk al niet... Nooit een probleem geweest omdat ik gewoon de drivers van internet had gehaald, nu heb ik sinds een week Vista en wil m'n BCD2000 weer eens gebruiken, maar wat ik ook doe die drivers willen niet installeren, want die driver zegt dat windows eerst de BCD2000 moet installeren en daarna op continue drukken, maar vista kan niets vinden om hem te installeren dus doet ie ook niets...

Iemand een oplossing (misschien een iso maken voor me van de originele BCD2000 cd? (A))
Werkt niet. Ben zelf ook teruggestapt op windows XP en daar werkt ie perfect op met Virtual DJ 4.2r1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Weet iemand nog welke settings je moet gebruiken om in Virtual DJ de input van de BCD2000 te gebruiken?

Er stond ergens een tutorial op een blog van VDJ, ma dies precies weg :S

Of kan'k da beter via djDecks ofzo doen?
(kwil wel kunnen recorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Hey dit topic lijkt wel dood. Niemend meer aan het dj'en? Ik had 't ook ff druk. Gisteren even weer bcd2000 blog gechecked, en ik zag een post over de 2000 en Traktor 3.3.1. Het werkt nu zonder al te veel moeite. Er zit een goeie beschrijving in de vorm van een pdf bij.

Je kan heel veel doen zonder tobo/muis. Bij mij werkt het allemaal prima. Op 1 ding na. De MID EQ knop. De high en low werken wel. Ga zo de learn functie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
heb laatst nog een mix gemaakt met m'n bcd3000, na lange tijd :)

of mag ik dat niet posten hier? dat ik in het bcd3000topic moet zijn, aangezien die ook niet meer loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

WhiteViper schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:29:
heb laatst nog een mix gemaakt met m'n bcd3000, na lange tijd :)

of mag ik dat niet posten hier? dat ik in het bcd3000topic moet zijn, aangezien die ook niet meer loopt.
Haha, van mij wel hoor. Staat je mix ergens online?

Ik ben trouwens gewend met VDj te draaien. En als ik nu met traktor bezig ga vind ik het een stuk moeilijker. Ik mis die bovenste balk :X (ja ik weet het newb) Hoe kan ik nou best leren beatmatchen enzo... Standaard antwoord van "veel oefenen" heb ik al ;) Mischien ergens beginnenrs tutorials a la ellaskins op youtube (http://nl.youtube.com/user/ellaskins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
EVILSalami schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:20:
[...]

Haha, van mij wel hoor. Staat je mix ergens online?

Ik ben trouwens gewend met VDj te draaien. En als ik nu met traktor bezig ga vind ik het een stuk moeilijker. Ik mis die bovenste balk :X (ja ik weet het newb) Hoe kan ik nou best leren beatmatchen enzo... Standaard antwoord van "veel oefenen" heb ik al ;) Mischien ergens beginnenrs tutorials a la ellaskins op youtube (http://nl.youtube.com/user/ellaskins)
heb precies hetzelfde als jij :) , doe nog steeds teveel met m'n ogen..

en ja hij staat wel ergens online, maar er zitten nog een berg (schoonheids)foutjes in.. wil hem wel laten horen maar hij wordt nog verbeterd binnenkort ;) klik
let niet op de fouten dus :> ,ben zelf ook nog maar een noob

heb jij iets wat je kunt laten horen trouwens :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb 2 oude sets, sindsdien alleen maar gepruts, niks opgenomen. Ook veel fouten erin, naja moet het dan maar van m'n platen keus hebben :P

Klik hier om 't te downlooien

80 MB
60 mins set

DJ TeeMist @ BCD 2000
Sweet Electro House
08-12-2006

01 Pacjam - urban minds
02 Hug - The happy monster
03 Microfunk Aka 2000 And One - Pecan
04 Tiga - 3 weeks
05 Paul Kalkbrenner - Keule
06 <ONBEKEND>
07 Claude Vonstroke - Deep Throuat
08 Etienne De Crecy - Fuck
09 Morillo Feat Sean P Diddy Comb - Dance I Said
10 Vath Vs Rother - Komm (Gregor Tresher Remix)
11 Kiko - World Cup 2006
12 Steve Angello - Teasing Mr Charlie
13 Radio Slave - My Bleep (Roman Flugel Remix)
14 Coldcut Feat Robert Owens - Walk A Mile In My Shoes (Tiga Mix)
15 Balazko - Breakfast (Criss Source Remix)
16 Patric And Timo - Du Riechst So Gut (Oliver Koletzkis Grenouille Remix)

TeeMist. - Hundred and Twenty Five

TeeMist @ BCD 2000
Hundred and Twenty Five
House and electro-house set
13-03-2007

1. Fedde Le Grand - Take No Shhhhh (Original) (6:31)
2. Fish Go Deep - The Cure and The Cause (Dennis Ferrer Remix) (5:06)
3. m.a.n.d.y. vs booka shade - body language (7:17)
4. Fedde le Grand - Just Trippin' (5:10)
5. green velvet feat. walter phillips - shake and pop (6:27)
6. mr. sosa and the yayo - cochabamba (3:16)
7. Balazko - Breakfast (3:35)
8. enur feat. natasha - calabria 2006 club mix (6:28)
9. Rocket Men - Candy (Sucker DJ´s Remix) (8:55)
10. sunfreak feat.andrea britton - counting down the days (8:00)
11. Gregor Salto - Je Ziet Er Lekker Uit (4:46)
12. Baggi Begovic & Bryan Dalton - Safe (5:28)
13. twisted society - killer (7:38)
14. Plump Djs - Electric Disco(D. Ramirez Remix) (6:57)
15. Eric Prydz vs Floyd - Proper Education (dub) (8:44)
16. Sean Paul - Ever Blazin (Lucien Foort Edit) (7:15)
17. Dada Life - The Great Fashionista (Laidback Luke Mix) (6:37)
18. nari and milan - gnuk (5:23)
19. lifelike and kris menace - ktmp3 (6:41)
20. olavbasoski - doh (3:34)
21. Dj Antoine vs. Mad Mark - Side) (8:30)
22. david vendetta - love to love you baby (extended mix) (8:50)

Enjoy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
heb gisteren je eerste mix zitten luisteren, op wat duidelijke fouten na een koele mix met een nette platenkeuze. Al zou ik persoonlijk nog eens kijken naar de volgorde waarin je ze afspeelt :) .

Ben nu naar je tweede aan het luisteren, klinkt tot nu to koel!

nog tijd gehad om die van mij eens een spin te geven :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

EVILSalami schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:23:
Hey dit topic lijkt wel dood. Niemend meer aan het dj'en? Ik had 't ook ff druk. Gisteren even weer bcd2000 blog gechecked, en ik zag een post over de 2000 en Traktor 3.3.1. Het werkt nu zonder al te veel moeite. Er zit een goeie beschrijving in de vorm van een pdf bij.

Je kan heel veel doen zonder tobo/muis. Bij mij werkt het allemaal prima. Op 1 ding na. De MID EQ knop. De high en low werken wel. Ga zo de learn functie proberen.
Probleem met de mid EQ opgelost. Bleek dat de EQ verschillende standen heeft. Na terug zetten op ´classic´ is dit probleem opgelost. Het werk nu 100% geen enkel probleem meer met traktor en BCD 2000. Ik was zelfs aan het kijken voor 2e handse 3000, maar dat hoeft niet meer! :)

Ik snap btw niet dat niemand hierop reageert, is zeer lange tijd een problematisch punt geweest. Blijkbaar zijn mensen met andere dingen bezig. Als ze er achter komen worden ze blij... hehe.
WhiteViper schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:16:
heb gisteren je eerste mix zitten luisteren, op wat duidelijke fouten na een koele mix met een nette platenkeuze. Al zou ik persoonlijk nog eens kijken naar de volgorde waarin je ze afspeelt :) .

Ben nu naar je tweede aan het luisteren, klinkt tot nu to koel!

nog tijd gehad om die van mij eens een spin te geven :9 ?
Gister geprobeerd die van jou te downloaden maar lukt niet. Hij download maar een paar kb's. Heb niet eerder tijd gehad voor een reactie. Kan je de link fixxen?

Ben blij dat je het leuk vind. Over de volg orde, bedoel je dat ik meer moet gaan opbouwen ofzo? Kan wel kloppen want ik heb daar helemaal niet op gelet. Bij de eerste set was dat volledig random :+

ff 2 vraagjes:
-Heb jij misschien nog tips hoe je platen bij elkaar zoekt die goed passen/mixen?
-En hoe los je het probleem op als je stuk of 15 platen hebt met een range van 125 ~ 140 bpm. Ik wil dan laag beginnen hoog eindigen. Als je dan gaat beatmatchen kom je niet op die 140? Mischien iemand anders hierover tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
EVILSalami schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:51:
[...]

Gister geprobeerd die van jou te downloaden maar lukt niet. Hij download maar een paar kb's. Heb niet eerder tijd gehad voor een reactie. Kan je de link fixxen?

Ben blij dat je het leuk vind. Over de volg orde, bedoel je dat ik meer moet gaan opbouwen ofzo? Kan wel kloppen want ik heb daar helemaal niet op gelet. Bij de eerste set was dat volledig random :+

ff 2 vraagjes:
-Heb jij misschien nog tips hoe je platen bij elkaar zoekt die goed passen/mixen?
-En hoe los je het probleem op als je stuk of 15 platen hebt met een range van 125 ~ 140 bpm. Ik wil dan laag beginnen hoog eindigen. Als je dan gaat beatmatchen kom je niet op die 140? Mischien iemand anders hierover tips?
ik werk eraan om hem ergens anders gehost te krijgen. Hier werkt de rapidshare link trouwens perfect.. mss nog een keer proberen?

wat ik bedoelde over je volgorde (ik ben daar ook pas pas achter gekomen), is dat het voor het oor fijner klinkt als je wat opbouwt, dus subtielere/rustigere platen voorin, en 'hardere' meer naar het eind. snap je wat ik bedoel? in je eerste mix is het namelijk nogal door elkaar gegooit zeg maar :) .

en je vraagjes:

- hoe ik platen bij elkaar zoek? niet eigk.. alle platen mixen met elkaar, en sommige wat beter dan anderen, en als je je opbouw goed hebt (en dat lukt steeds beter met oefening), zou het eigenlijk altijd goed moeten gaan.

-Ik hou in me mixen altijd een vooraf bepaalt tempo aan :) , dat schommelt tussen de 128 en de 130bpm per mix, op die manier kun je alles simpel gelijk trekken en klinkt het naar mijn mening ook wat proffessioneler :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

WhiteViper schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:41:
[...]

ik werk eraan om hem ergens anders gehost te krijgen. Hier werkt de rapidshare link trouwens perfect.. mss nog een keer proberen?
Gedaan, werkt echt niet. Ik klik er gewoon op, gebruik ff.
wat ik bedoelde over je volgorde (ik ben daar ook pas pas achter gekomen), is dat het voor het oor fijner klinkt als je wat opbouwt, dus subtielere/rustigere platen voorin, en 'hardere' meer naar het eind. snap je wat ik bedoel? in je eerste mix is het namelijk nogal door elkaar gegooit zeg maar :) .
Ik begrijp 't.
en je vraagjes:

- hoe ik platen bij elkaar zoek? niet eigk.. alle platen mixen met elkaar, en sommige wat beter dan anderen, en als je je opbouw goed hebt (en dat lukt steeds beter met oefening), zou het eigenlijk altijd goed moeten gaan.
Maar bij sommige nummers die heel erg in het midden tonen zitten 'clashen' nogal zeg maar, dan vind ik dat het niet bij elkaar past. Of ik doe iets verkeerd. Sommige nummers gaan zonder veel moeite in elkaar over. Dit bedoelde ik eigelijk.
-Ik hou in me mixen altijd een vooraf bepaalt tempo aan :) , dat schommelt tussen de 128 en de 130bpm per mix, op die manier kun je alles simpel gelijk trekken en klinkt het naar mijn mening ook wat proffessioneler :) .
Doe ik ook, m'n 2 set die ik hierboven gepost heb heet niet voor niets hunderd en twenty five ;) wel stiekem 128bpm hoor (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn weldegelijk manieren om platen bij elkaar te vinden die redelijk passen...

Harmonic mixing of soms genoemd: mixed in key...

http://www.mixedinkey.com/

zie daar voor het programma :)

en voor wat tutorials erover hoe het precies werkt etc..

deel 1 van de uitleg:

http://nl.youtube.com/watch?v=anTr2D1Oabw&eurl

deel 2 van de uitleg:

http://nl.youtube.com/watch?v=Oze9iA60DEA&autoplay=1

deel 3 van de uitleg:

http://nl.youtube.com/watch?v=1PerB7-svnk

ik heb het zelf geprobeerd... maar vindt het dan net te veel worden... ik draai meestal gewoon en ik kies on the fly... kies een track ga naar het midden van de track luister even en schat het in.

natuurlijk gaat dat niet altijd even geweldig.... maar het kan ook af en toe een heel leuk effect hebben dat je van een wat saaier nummer naar een erg vet nummer gaat.

over dat matchen van een 140 bpm plaat met die van lager.... je moet ook niet op 1 snelheid blijven draaien. wanneer ik ga draaien begin ik lager (denk aan 128 bpm) en voer het langzaam op... de snelheid waarmee je dat opvoeren doet is experimenteren, je kan bijvoorbeeld in 1 nummer niet 1 bpm omhoog gaan omdat dan de tonen etc anders worden (tenzij je een vorm van master tempo gebruikt).

maar wat je ook gaat merken (en luister ook maar eens naar de grote jongens) is dat je door een soort reis gaat qua snelheid ook. Ik draai zelf meestal house/eclectic en progressive/tech trance.

elke zondag met een maat een b2b setje op een online stationnetje en dan gaan we ook werkelijk van house naar techtrance (dus van +- 127bpm naar 136bpm) en dat klinkt over 2 uur lang best aangenaam. alleen de genre changes zijn af en toe lastig.

blijft toch die bcd's leuke apparaatjes vinden... alleen jammer dat de support voor laptops zo blubber is vanuit behringer. in m'n huidige setup heb ik btw nog steeds een bcd2000 staan die ik ook nog gewoon gebruik!

greets!

Kevin S

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de beste manier toch echt gewoon heel veel draaien, kijken wat wel en niet werkt, gevoel ervoor krijgen enz. Natuurlijk kan dat programma in zekere zin helpen, maar niets werkt zo goed als het menselijk gehoor.

Bovendien is het ook nog wel fijn om als DJ zelf de invloed te hebben op wat er uit de speakers komt, anders kan je net zo goed alles door de software laten berekenen, vind ik dan.

Fouten zijn nou eenmaal menselijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 06:50
Whiteviper, post je linkje even van je mixtest :)

Know him, maar dit is reminder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:31:
Volgens mij is de beste manier toch echt gewoon heel veel draaien, kijken wat wel en niet werkt, gevoel ervoor krijgen enz. Natuurlijk kan dat programma in zekere zin helpen, maar niets werkt zo goed als het menselijk gehoor.

Bovendien is het ook nog wel fijn om als DJ zelf de invloed te hebben op wat er uit de speakers komt, anders kan je net zo goed alles door de software laten berekenen, vind ik dan.

Fouten zijn nou eenmaal menselijk :)
ik zei ook niet dat het de beste manier was toch? :P

maar er is wel een tool die kan helpen, maar zoals ik eerder zei ik gebruik het echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 06:50
Als hij in quicktime opent is er een bug.. dus dan even de link openen in WMP of even opslaan als! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Toffe set! En nu wil ik natuurlijk wel een tracklist! Jij hebt duidelijk wel op de volgorde van je platen gelet, mooie opbouw. Aan het einde toffe climax. (grappig einde ook)

Ik ben benieuwd naar je tracklist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Uncle Jak - Audio Injection Remix
Evolve - Original Mix - Prompt
It's A Fine Day - ZeroSix Club Mix Aeronautics
Martin Solveig - C'est la Vie (Martin Solveig vs Fedde le Grand
Knobbers - Original Mix - Crookers
Sleazy - Veron & Praia del Sol
Guess what's ripped up! - Chuckie & Hardwell
Retox - Original Mix - JF, Smokecream
Bring The Noise - Pump-kin Remix - Benny Benassi, Public Enemy
Tetris - Kid Dub
:)

edit: heb weer wat nieuwe plaatjes, eens kijken wat ik daarvan kan bakken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Florinsz op 12-03-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
nieuwe mix af :) , gooi hem morgen even online en plak hier een linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

WhiteViper schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 02:51:
nieuwe mix af :) , gooi hem morgen even online en plak hier een linkje!
Nu direct met tracklist he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
EVILSalami schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:12:
[...]

Nu direct met tracklist he ;)
vooruit ;)

Mixtest14 - Flop (rechtsklik opslaan als anders werkt ie niet).

tracklist:
Dooms Night - Laidback Luke Remix - Azzido Da Bass
Get The Fuck Up feat. Stellar MC - Original Mix - Stupid Fresh
Mothership - Bart B More Remix - ATFC
Badman Riddim - Vato Gonzalez
Smash Disco - Vandalism V8 Mix - Vandalism
Stretch The Canvas feat. Lo-Fi & Lee 'Call Of The' Crowther - Original Mix - Stupid Fresh
Afrobounce - Original Mix - Kid Massive, Ethan Project
Bodycrash - Original Mix - Buy Now
Word - Original Mix - Sebastien Leger, Chris Lake
Decisions - Original Mix - Prok & Fitch
Give It Up For Me - Original Mix - Sydney Blu
Donkey Punch - Original Mix - Hatiras, Jelo
Front To Back - Original Mix - Wolfgang Gartner
Lower States of Conciousness - ZZT (Zombie Nation & Tiga)
eindnummer is een beetje een verassing xD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renevdeertwegh schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:59:
Heeft iemand trouwens nog wat leuke effects voor virtual dj? 3 juni moet ik draaien en heb alleen nog maar de standaard effects die erbij zitten.

Gr. René
Modbreak:Je hebt mail

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 24-03-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zit er nu over te denken om mijn Hercules DJ Console MK2 te vervangen door een BCD3000. Ik heb al ervaring met de BCA2000 van Behringer, en ik ben redelijk te spreken over de steviger kwaliteit van de BCx serie t.o.v. het beetje sponzige, rubberkey gevoel dat ik bij de MK2 nogal eens had. Maar ik wil eigenlijk ook even de kat uit de boom kijken voor de nieuwe DJ Console van Hercules... Als ze in hun nieuwe console (DJ Console RMX) eindelijk het speelgoed-feel eraf weten te krijgen ga ik toch even twijfelen. ;)

Wat heeft de BCD3000 overigens meer dan een BCD2000? Misschien dat ik nog ergens een 2000 tegen dumpprijs zou kunnen krijgen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Stoney3K schreef op woensdag 02 april 2008 @ 02:34:
Ik zit er nu over te denken om mijn Hercules DJ Console MK2 te vervangen door een BCD3000. Ik heb al ervaring met de BCA2000 van Behringer, en ik ben redelijk te spreken over de steviger kwaliteit van de BCx serie t.o.v. het beetje sponzige, rubberkey gevoel dat ik bij de MK2 nogal eens had. Maar ik wil eigenlijk ook even de kat uit de boom kijken voor de nieuwe DJ Console van Hercules... Als ze in hun nieuwe console (DJ Console RMX) eindelijk het speelgoed-feel eraf weten te krijgen ga ik toch even twijfelen. ;)

Wat heeft de BCD3000 overigens meer dan een BCD2000? Misschien dat ik nog ergens een 2000 tegen dumpprijs zou kunnen krijgen.
volgens mij alleen ander kleurtje, ingebakken mac support en iets stevigere drivers. Voor de rest niet veel verschil :) .

de witte/zilveren buttons van de bcd3000 zijn wel véél beter bruikbaar op feestjes (in het donker dus) dan de zwarte buttons van de 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Stoney3K schreef op woensdag 02 april 2008 @ 02:34:

Ik zou geen MKII of een BCD 2000 kopen als ik jou was. Deze zijn al aardig verouderd. Er is veel meer op de markt. Kijk anders in dit nieuwe topic Daar staat bij links ook een url naar een inkoop actie voor controllers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een bcd-2000 naast m'n vertrouwde draaitafels.

Nu zit ik met een probleem wat ik niet kan herleiden.........ook topics afgezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik gebruik een laptop en virtual dj.....
als ik aangeef in de settings van vdj :

outputs : headphone
soundcard : bcd2000
outpuchannels : master chan1&2 / headphones Chan 3&4

Dan werkt alles naar behoren.
deck 1 speelt en deck 2 kan ik voorluisteren.

Maar na 30 sec. stopt alles ineens....en moet ik weer met de settings klooien voor er geluid uitkomt.

Nu heb ik maar voor 2 geluidskaarten gekozen en de master gaat nu via de laptop naar mijn mengpaneel. en op de bcd kan ik nu voorluisteren Dit werkt opzich prima maar ik moet toch de master van de bcd kunnen gebruiken EN voorluisteren op de bcd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@ Verwijderd in "Behringer BCD-2000 DJ Control":
Dat is een oude bekende met de BCD. Zoek de thread maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
Misschien ook nuttig om te weten: sinds een tijdje draai ik met het programma Deckadance. Is nieuw, maar kan alles van VirtualDJ kan en nog iets meer. Daarnaast is het echt gemaakt voor ASIO. Op mijn laptop (waar audio-out via de BCD toch regelmatig voor crashes zorgde en ik de BCD dan ook alleen voor het besturen van de knopjes gebruikte) werkt dat met Deckadance vlekkeloos. Nog een tip voor als je dat programma gaat gebruiken: standaard is het niet mogelijk om met de knoppen op de BCD te kiezen welk van de twee decks je hoort op de monitor (je kunt met de DeckA/DeckB knop kiezen tussen het master-geluid en de monitor op je monitor). Wil je toch kunnen kiezen, kies dan voor 'BCD3000' in het setup-scherm. Hierbij kun je met de Analog A/B knoppen monitoring van de decks afzonderlijk aan of uitzetten. Helaas is hierbij wel de Cue en Play-knop bij beide decks omgedraaid, maar een echt probleem vind ik dat zelf niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:02:
@ Verwijderd in "Behringer BCD-2000 DJ Control":
Dat is een oude bekende met de BCD. Zoek de thread maar eens door.
ik blijf zoeken, word er een beetje moe van dit draadje bestaat al uit tig pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
Nice ;). Onder welk genre valt deze muziek? Elektro, Techno....?

Gr. René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:26:
[...]

Je zou me ook heel blij maken met die skins !
Kun je ze doormailen naar janblues@eastwestradio.nl?
Alvast hartelijk bedankt begin net ermee en ziet er heel mooi uit.

gr jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'middag!

Vandaag heb ik na een tijdje niet gemixed de hebben de BCD2000 weer 'ns onder het stof vandaan getrokken en blijkt dat er ineens een vreemd tweetal 'foutjes' de kop op steken. Geen flauw idee of iemand hier dit herkent en misschien een oplossing weet maar ach je kan 't altijd proberen ;)
Alleerst weigert m'n systeem nu om alles wat via de BCD2000 m'n computer binnenkomt (line-in geluidskaart) in 5.1 af te spelen, dit is iets wat vroeger wel gewoon gewerkt heeft, heel vreemd, niet bijzonder erg.
Verder merk ik ineens dat in Traktor *alle* knobs éérst een stukje opengedraaid moeten worden (vanuit de middenstand) voordat Traktor 'm onder de helft pakt. Ook erg vreemd, niet vreselijk maar wel storend.

Nja ik betwijfel of iemand hier iets van weet maar toch 8)

Overigens ben ik na zo'n anderhalf jaar nog steeds zeer tevreden met 't apparaatje en ik moet 't mixen binnenkort toch echt weer eens op gaan pakken xD

Mochten er toevallig nog mensen geinteresseerd in m'n 'werk' zijn, er zijn een stuk of 8 mixjes te downloaden vanaf http://sjagga.onzeboomhut.nl (Trance/Progressive) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal

Ik heb zelf de BCD2000 nu een paar maandjes en oh oh oh
wat een geweldig apparaat. ik gebruik het in combinatie met
Virtual dj en Cool edit pro.

voor de liefhebbers van Hardstyle hier 2 mixen:

http://rapidshare.com/fil...D_2000_Harstyle_Event.mp3
http://rapidshare.com/files/122475757/mix_2_bcd2000.mp3

Beide zijn gemaakt met de bcd2000:
Dat wil zeggen, mix overgangen gedaan met bcd2000
overgangen opgenomen via de virtual dj software en dan
berwekt en afgemixt in cool edit pro. Ik hoop dat jullie
er plezier mee hebben (met de mixjes)

spam geknipt, en groetjes zijn niet nodig

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 15-06-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-08 15:27
Hey iedereen,

Ik heb zojuist de BCD2000 ontvangen, en ik ben bezig met hem te installeren. Ik heb Vista, dus misschien ligt het probleem daar.

Ik ben bezig met een driver te installeren, maar ik heb het gevoel dat het niet helemaal goed is:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/14xmi6d.jpg
(Sorry voor de slechte kwaliteit)

Ik heb de CD niet. Maar de driver werkt niet goed, want als ik op Relaunch druk, dan gebeurt er niets. Er moet dus een Control Panel komen, maar die komt niet.

Ik heb ook software voor de BCD2000 gedownload: B-DJ, maar die werkt ook weer niet, omdat B-DJ de BCD niet kan vinden, en dat ligt denk ik weer aan de driver.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/28j8ozl.jpg

Kan iemand hier mij mee helpen?

Groeten Melvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:29

WebHawk

Klaphark

TVP :-)
(ik heb hem aan deforcer verkocht, en 't lijkt me wel zo fijn dat hij m ook aan de praat krijgt)

Hoi trouwens

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
blijkbaar is het "normaal" om om warez te vragen of aan te bieden in dit topic.

Think again pls :)