Als eerste, neem me niet kwalijk als ik in herhaling treed, want ik heb zeker niet alle berichten in dit ellenlange topic gelezen!
De settings tussen de LE en de full version verschillen o.a. in die zin dat de LE dedicated settings heeft voor o.a. de BCD3000, en de full version niet.
Beetje vreemd van Native Instruments, want ze willen maar wat graag dat je upgrade naar de full version.
Als je dit dan doet, kloppen een hoop setings ineens niet meer, want voor de full version hebben ze GEEN presets meegestuurd in de setup van de software.
Hoe dom kun je zijn...
Als ik de diverse forums erop nalees, dan kom ik tot de ontdekking dat verreweg de meeste mensen in meer of mindere mate moeite hebben om de full version goed te laten werken met de BCD3000.
Heel veel gestoei met de .tks file, midi settings, en zelfs het gebruik van aparte midi mappers om het geheel werkend te krijgen.
Wat de vrijwel iedereen vergeet, is dat er naast de .tks settings nog een belangrijk onderdeel verantwoordelijk is voor een correcte communicatie met de BCD3000.
Dit is het .xml bestand.
Dit bestand bevat de settings van de software.
Als die niet goed staan voor gebruik met de BCD3000, dan worden midi commando's of niet door vertaald door de software, of naar een andere functie.
Een veelvoorkomend voorbeeld is de EQ functie.
Die werkt niet of half.
Dit komt omdat de standaard settings van de software ingesteld staat op een 4-bandige EQ, terwijl de BCD3000 uitgaat van een 3-bandige EQ.
Zodoende worden de midi commando's verkeerd omgezet.
Ik heb nu 2 files gemaakt, de .tks en de .xml.
Als je die erin zet, staan de software settings en de midi settings helemaal goed.
Dat wil zeggen, alles werkt zoals het in de 3.x LE versie ook werkt.
Uiteraard kun je alles daarna naar eigen smaak aanpassen.
Je merkt vanzelf wel wat wel en niet werkt.
Bij de files heb ik nog een uitlegje erbij gedaan.
Wel in het Engels, want wij begrijpen Engels een stuk makkelijker dan andersom.
Dit omdat ik ook op internationale forums actief ben (onder de naam DJ Arno).
De files kun je hier vinden:
http://www.box.net/shared/bq7sul42yy
Uiteraard dien je Traktor uitgeschakeld te hebben voordat je de files erin zet, maar dat lijkt me voor zich te spreken.
Succes!
De settings tussen de LE en de full version verschillen o.a. in die zin dat de LE dedicated settings heeft voor o.a. de BCD3000, en de full version niet.
Beetje vreemd van Native Instruments, want ze willen maar wat graag dat je upgrade naar de full version.
Als je dit dan doet, kloppen een hoop setings ineens niet meer, want voor de full version hebben ze GEEN presets meegestuurd in de setup van de software.
Hoe dom kun je zijn...
Als ik de diverse forums erop nalees, dan kom ik tot de ontdekking dat verreweg de meeste mensen in meer of mindere mate moeite hebben om de full version goed te laten werken met de BCD3000.
Heel veel gestoei met de .tks file, midi settings, en zelfs het gebruik van aparte midi mappers om het geheel werkend te krijgen.
Wat de vrijwel iedereen vergeet, is dat er naast de .tks settings nog een belangrijk onderdeel verantwoordelijk is voor een correcte communicatie met de BCD3000.
Dit is het .xml bestand.
Dit bestand bevat de settings van de software.
Als die niet goed staan voor gebruik met de BCD3000, dan worden midi commando's of niet door vertaald door de software, of naar een andere functie.
Een veelvoorkomend voorbeeld is de EQ functie.
Die werkt niet of half.
Dit komt omdat de standaard settings van de software ingesteld staat op een 4-bandige EQ, terwijl de BCD3000 uitgaat van een 3-bandige EQ.
Zodoende worden de midi commando's verkeerd omgezet.
Ik heb nu 2 files gemaakt, de .tks en de .xml.
Als je die erin zet, staan de software settings en de midi settings helemaal goed.
Dat wil zeggen, alles werkt zoals het in de 3.x LE versie ook werkt.
Uiteraard kun je alles daarna naar eigen smaak aanpassen.
Je merkt vanzelf wel wat wel en niet werkt.
Bij de files heb ik nog een uitlegje erbij gedaan.
Wel in het Engels, want wij begrijpen Engels een stuk makkelijker dan andersom.
Dit omdat ik ook op internationale forums actief ben (onder de naam DJ Arno).
De files kun je hier vinden:
http://www.box.net/shared/bq7sul42yy
Uiteraard dien je Traktor uitgeschakeld te hebben voordat je de files erin zet, maar dat lijkt me voor zich te spreken.
Succes!