Behringer BCD-2000 DJ Control

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
Heeft iemand trouwens nog wat leuke effects voor virtual dj? 3 juni moet ik draaien en heb alleen nog maar de standaard effects die erbij zitten.

Gr. René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hey Rene, welkom op GoT. Je hoeft hier niet te groeten want we doen elkaar altijd de groeten :)
Effects voor Virtual DJ heeft niet veel met de BCD2000 te maken, maar kijk eens op de site van Virtual DJ. Daar staan er een hele boel. Je moet natuurlijk wel een geregistreerde versie hebben. Verder ondersteunt VDJ 4.x VST-plugins waardoor je ook kunt googlen naar gratis plugins. Je moet ze alleen wel uitvoerig testen want ze doen het lang niet allemaal!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
Adion schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:24:
Het stoppen van de bcd driver is overigens wel direct gelinked aan de DPC latency.
Ik ben nog steeds aan het uitzoeken waar de latency in mijn laptop (Thinkpad T60) vandaan komt. Toen ik vanmiddag keek wat de latencies waren, zag ik dat er geen rode pieken meer waren! Het gekke was dat op de achtergrond een grote download bezig was. Nader onderzoek liet zien dat de latencies omhoog schoten zodra ik de download (een Ubuntu ISO) stopte. Kijk naar dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://dev.mycms.nl/latencies.jpg

Precies op het moment dat dat blokje pieken begint startte ik de download. Meteen na het stoppen van de download werd alles weer groen....

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb m'n virusscanner al gedeinstalleerd (moest er toch een keer af), LabView heb ik weggeknikkerd (zaten allerlei rare drivers bij voor externe apparatuur, die zijn nu weg) en still...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
Zoals op de site staat zijn netwerk- en wireless kaarten vaak een oorzaak, dus dat zou wel eens verband kunnen hebben met je download.
Anders kan het ook aan je ATA/SATA drivers of harddisk liggen, maar dan vrees ik dat je er niet zo veel aan zal kunnen doen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
.

[ Voor 98% gewijzigd door een moderator op 08-09-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
.

[ Voor 98% gewijzigd door een moderator op 08-09-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:30:
[...]

omg! :X
Ik heb dat ook! als je na de pitch, aan de bass-knop draait tussen min en max is het bijna een hele % verschil.
Echt wel vreemd, misschien moeten we dit melden aan behringer?
Bij mij precies het zelfde zit er ook aan te denken om dat ding terug te brengen want het stoort mateloos zeker als je lekker op weg bent en het opneemt maargoed we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

renevdeertwegh schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:07:
Heeft iemand een goede site met werkende plugins voor virtual dj? Of heb je er een paar die je zou kunnen doormailen. Zou er heel blij mee zijn! renevandeneertwegh[at]hotmail.com
De officiële Virtual DJ site heeft een downloads/plugins sectie, maar daarvoor moet je wel ingelogd zijn met een werkende product key...

Of anders moet je deze pack downloaden (27.317 kb) met een hoopje skins en effects voor Virtual DJ, en de BCD-2000 mapper v1.1
http://rapidshare.com/fil...tual_DJ_BCD-2000_pack.rar
(met dank aan enkele posters uit deze thread om deze files te verzamelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch nog problemen op mijn pc's om met de bcd en vdj te werken. Het is een echte versie ven vdj en er is native ondersteuning voor de bdj. Hij draait altijd perfect voor enkele minuten maar dan gaat het fout en loopt hij vast(zoals je op de pauze knop zou gedrukt hebben). In de instellingen als ik van asio naar bcd2000 ga en terug werkt hij altijd terug even. De instellingen zijn goed hoge latensie, geen overclock geen safe mode etc... etc... op een laptop van een vriend draaide hij wel goed... ik gebruik de nieuwe drivers. Wat heb ik over het hoofd gezien?

mijn syste(e)m(en)
vista ultimate
core2duo @ 2.56Ghz
2Gig ram
asus p5b
geforce 8800GTS
en
windows xp pro
2.5Ghz
750mb ram
intel bordje (niet die waar er volgens behringer soms probs mee zijn)
radeon9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Woudloper, had heeeel even gezocht in deze thread. Op de vorige pagina stond het nog. Lees vanaf hier en let vooral op het antwoord van Adion eronder.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Hey!

Ik heb dit probleem ook de hele tijd, precies hetzelfde. Heb vanalles geprobeerd maar niks werkt. Ik heb nog een 2e geluidskaart (usb) liggen, misschien dat ik het daarmee kan oplossen. Weet iemand hoe ik dan mijn instellingen moet zetten bij sound setup? Ik werk trouwens met:

Windows Xp Mediacenter Edition
Centrino Duo 2.00 GHz
2 gig ram
Ati Radeon X1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Voor iedereen die last heeft van muziekuitval, probeer dit eens:

Sound Setup:
Inputs = None
Outputs = Headphones
Sound Card(s) = 2 cards

Sound card = bcd2000
Second card = laptop/pc geluidskaart

Output Channels = Master first card, Headphones = Second card.

Plug Hoofdtelefoon in de computer en maak je muziek ;)

Als het goed is werkt dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

renevdeertwegh schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:47:

Sound Setup:
Inputs = None
Outputs = Headphones
Sound Card(s) = 2 cards

Sound card = bcd2000

Dan werkt de PFL mix (Xfader voor headphones) ier niet, ma als'k het zo instel wel:
Output Channels = Master : Second card / Headphones : First card.

EDIT:
1000x bedankt, eindelijk werkt mijn BCDtje ier op de laptop, 'k laat hem nu wa lopen en alles gaat goe en blijft precies goed gaan :)
Simpele oplossing maar het doet wel veel precies :*)

[ Voor 199% gewijzigd door EZ_ op 21-05-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Hehe, gelukkig, zijn we daar mee geholpen:D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:53:
En ik maar denken dat ik voor de zoveelste keer per ongeluk tegen die schuif gestoten was :+
Ik zal in ieder geval een mailtje sturen naar behringer en kijken hoe ze hier op reageren.
Dat heb ik dus ook met die bas-knop!!! Toch wel een noemenswaardige productie-fout, dacht ik.
Laat ons aub iets weten of je reactie kreeg op je mailtje voor Behringer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Dat probleem heb ik ook met die bass-knop, zwaar irritant als je lekker aan het draaien bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:32:
Ik heb toch nog problemen op mijn pc's om met de bcd en vdj te werken. Het is een echte versie ven vdj en er is native ondersteuning voor de bdj. Hij draait altijd perfect voor enkele minuten maar dan gaat het fout en loopt hij vast(zoals je op de pauze knop zou gedrukt hebben). In de instellingen als ik van asio naar bcd2000 ga en terug werkt hij altijd terug even. De instellingen zijn goed hoge latensie, geen overclock geen safe mode etc... etc... op een laptop van een vriend draaide hij wel goed... ik gebruik de nieuwe drivers. Wat heb ik over het hoofd gezien?
Ik had dit probleem ook en ben er heel wat uurtjes mee bezig geweest om het probleem te vinden.
Op mijn desktop met Windows Vista loopt het allemaal perfect in combinatie met VDJ 4.2R1.

Nu wilde ik hem installeren op mijn Acer Aspire 1694WLMI laptop om ook buiten de deur te kunnen draaien. Met de originele BDJ software heb ik geen problemen maar als het met VDJ of DjDecks probeer heb ik ook het probleem dat hij vastloopt.
Nu heb ik op verschillende fora gelezen dat de drivers problemen kunnen hebben met de intel 82801 chipset die ook op mijn laptop zit. Dus ik dacht slim te wezen door in VMware een vm machine te laden (voor de zekerheid van een andere xp machine) om zo het conflict met die chipset te vermijden. Ook hier liep hij steeds in vast.
Na verder zoeken bleek ik last te hebben van het probleem dat het svchost.exe proces steeds schommelde tussen de 50 en 100%. Iets wat ik eigenlijk nog niet had gemerkt omdat ik normaal niet veel zwaar werk met de laptop doe. Dit is een probleem wat al vaak beschreven is op het forum o.a hier: [XP] svchost.exe (SYSTEM) blijft maar sources vreten
De oplossingen die hier beschreven staan helpen bij mij overigens niet maar ik heb het proces handmatig gekilled .
Na het killen van dit proces loopt VDJ als een trein op mijn laptop.
Ik weet niet of dit de oplossing is voor iedereen maar bij mij werkt het iig.
Ook heb ik voor de zekerheid de acer powermanagement software gede-installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

En zijn er dan dingen die niet meer werken door die svchost uit te schakelen?
(had iets te maken me DLL-files dacht'k, dus vraag me af of alles dan wel nog werkt...)

In mijn laptop zitten trouwens ook Intel-onderdelen

[ Voor 14% gewijzigd door EZ_ op 23-05-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:23:
[...]

Dat heb ik dus ook met die bas-knop!!! Toch wel een noemenswaardige productie-fout, dacht ik.
Laat ons aub iets weten of je reactie kreeg op je mailtje voor Behringer.
Sorry, jongens. Ik kan jullie niet (meer) helpen. Ik heb mijn Berhinger gewoon teruggebracht en mijn geld terug gekregen. Ik heb nu een Audio Kotrol 1 van Native Instruments als geluidskaart en een Numark DXM-09 mixer. Met de Kontrol 1 kan ik (de actieve deck) nudgen/scratchen, play'en, sync'en en cue'en (in Virtual DJ). Dat is voor mij voldoende. De rest doe ik met de muis en toetsenbord en het eigenlijke mixen dus met de DXM-09. Ik was wel wat meer geld kwijt, maar nu heb ik geen rare crashes meer (door de gare Berhinger drivers) en een goede externe mixer.

Ik hoop dat iemand het probleem met Berhinger op kan nemen, maar je hebt gewoon recht op geld terug of een vervangend product (BCD3000?) omdat jouw leverancier nooit van z'n leven een goed werkend product gaat kunnen leveren, waar je wel recht op hebt. Ken uw consumentenrecht :)

Reactie op de twee heren of dames boven mij:

Het killen van SVCHost.exe (Services Host) kan verschillende consequenties hebben. Elke instantie ervan (want vaak draaien er meerdere) omhelst namelijk een of meerdere services. Hier een quote van Windowshelp (uitleg voor Vista, XP users, lees dit):
Svchost.exe is a process on your computer that hosts, or contains, other individual services that Windows uses to perform various functions. For example, Windows Defender uses a service that is hosted by a svchost.exe process.

There can be multiple instances of svchost.exe running on your computer, with each instance containing different services. One instance of svchost.exe might host a single service for a program, and another instance might host several services related to Windows. You can use Task Manager to view which services are running under each instance of svchost.exe.
Het killen is dus niet handig als je niet weet welke services je daarmee de nek om draait. Maar een algemene goede tip om de kans op crashes te minimaliseren is: Alle hardware uitschakelen die je niet nodig hebt. Enkel de essentiële hardware actief laten.

Hier een screenshot van mijn hardware manager:
Afbeeldingslocatie: http://parano-id.ath.cx/getfile/a2f949/direct
Note: Ik heb zelfs de interne geluidskaart niet geïnstalleerd.

Voor heel veel hardware heb ik gewoon geen drivers geïnstalleerd en de rest heb ik uitgeschakeld. Zo heb ik een super slanke driverbase, wat dus de DPC latency enorm laag houdt.

Dat is veel beter dan het rücksichtslos killen van processen waarvan je niet weet wat ze doen.

edit:
Als je geen dedicated machine hebt, zou je een dual-boot kunnen overwegen.

[ Voor 56% gewijzigd door Room42 op 24-05-2007 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het killen is dus niet handig als je niet weet welke services je daarmee de nek om draait. Maar een algemene goede tip om de kans op crashes te minimaliseren is: Alle hardware uitschakelen die je niet nodig hebt. Enkel de essentiële hardware actief laten.
Het killen is helaas bij mij noodzakelijk aangezien svchost.exe mijn applicaties, zoals vdj, laat vastlopen. Helaas, zoals uit de svchost topics blijkt, heeft Microsoft kennelijk nog geen oplossing hiervoor. Het is een kwestie van proberen of je systeem voor de rest goed blijft draaien. Op het moment dat ik met Vdj aan de gang ben maakt het mij niet uit of de rest het niet meer doet zolang vdj maar draait ;) Het uitschakelen van hardware heb ik ook geprobeerd maar dat lost mijn svchost probleem niet op wat bij mij de oorzaak van de ellende is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalPhunktion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 15:55
renevdeertwegh schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:55:
Dat probleem heb ik ook met die bass-knop, zwaar irritant als je lekker aan het draaien bent!
Ik ben ook tegen dit probleem aangelopen, maar ik ben ook ergens achter gekomen.
Dit gebeurt bij mij enkel bij Deck A, en alleen als ik Deck A heb gesynced met Deck B, zonder mijn pitchslider handmatig goed te hebben gezet. Er gebeurt (volgens mij) namelijk het volgende:
Wanneer je pitchslider van Deck A bijvoorbeeld op +3% staat (hardwarematig) en je wilt syncen met Deck B (die bijvoorbeeld 2% langzamer is), dan zal Deck A op -2% springen (softwarematig) terwijl deze op hardwarematig op +3% staat. Als je dan aan de low gaat draaien (dus helemaal naar -36 zet en weer terug) dan verspringt het tempo van Deck A naar +3% (dus zoals het hardwarematig op jouw BCD ingesteld staat). Als je er gewoon voor zorgt dat je pitchslider met de hand is goed gezet, en voor de laatste 0,1 BPM gewoon synct, dan moet het probleem opgelost zijn.
Een echte DJ synct ook niet ;)

Dit is bij mij het geval (of beter gezegd was, ik weet wel beter nu), maar ook bij 2 anderen die ik sprak hierover. Check even of dit bij jou ook het geval is. Scheelt een hoop irritatie.

In a mad world, only the mad are sane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Dat zou in ieder geval wel verklaren waarom ik er geen last van heb (in djDecks)
Daar werkt de pitch slider namelijk gewoon altijd relatief (indien zo ingesteld), en het is dus perfect mogelijk dat hij op +3% hardwarematig staat, maar op -2% in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalPhunktion
Adion schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:26:
Dat zou in ieder geval wel verklaren waarom ik er geen last van heb (in djDecks)
Daar werkt de pitch slider namelijk gewoon altijd relatief (indien zo ingesteld), en het is dus perfect mogelijk dat hij op +3% hardwarematig staat, maar op -2% in de software.
Klopt, in djDecks is het zo dat als je de pitchslider op je BCD2000 5% omhoog zet, dit in de software ook gebeurt, ongeacht waar deze 'digitale' pitchslider staat.
Ik heb er in djDecks ook geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
De pitch van Deck B kun je ook laten verspringen. Die verspringt namelijk als je de Mid-tones van Deck A verdraait. Maar die was minder consequent bij mij dan de Bass-knop.
Adion schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:26:
Ja, in Virtual DJ (en niet VDJ, zoals men vaak schrijft[/]) springt de pitch ongeacht de huidige waarde naar de waarde van de hardware slider. Als de pitch in VirtualDJ op +10% stond en je hardware op -5% en je beweegt de hardware slider naar -4%, dan wordt de pitch in VirtualDJ -4%. Een stap van -14% dus! 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Room42 op 24-05-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

VDJ, Virtual DJ, . . .
http://www.google.be/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
:p

[ Voor 3% gewijzigd door EZ_ op 24-05-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:01:
[...]

Het killen is helaas bij mij noodzakelijk aangezien svchost.exe mijn applicaties, zoals vdj, laat vastlopen. Helaas, zoals uit de svchost topics blijkt, heeft Microsoft kennelijk nog geen oplossing hiervoor. Het is een kwestie van proberen of je systeem voor de rest goed blijft draaien. Op het moment dat ik met Vdj aan de gang ben maakt het mij niet uit of de rest het niet meer doet zolang vdj maar draait ;) Het uitschakelen van hardware heb ik ook geprobeerd maar dat lost mijn svchost probleem niet op wat bij mij de oorzaak van de ellende is.
Ik weet niet of je normaal ook last hebt van een hoge usage van svchost, bij mij in ieder geval wel en de oplossing was dat ik Windows Update moest uitschakelen.
Hier staat in ieder geval meer: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1157066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalPhunktion
Room42 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:22:
Ja, in Virtual DJ (en niet VDJ, zoals men vaak schrijft[/]) springt de pitch ongeacht de huidige waarde naar de waarde van de hardware slider. Als de pitch in VirtualDJ op +10% stond en je hardware op -5% en je beweegt de hardware slider naar -4%, dan wordt de pitch in VirtualDJ -4%. Een stap van -14% dus! 8)7
Ja, lijkt me ook erg logisch, aangezien je je hardware de opdracht geeft om een signaal naar de software te sturen (om de pitch op -4% te zetten). Tenzij je software (zoals djDecks bijvoorbeeld) er niet vanuit gaat dat je elk nummer met 0% pitch start (ook al staat je pitchslider op je hardware anders ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:25:
[...]

Ik weet niet of je normaal ook last hebt van een hoge usage van svchost, bij mij in ieder geval wel en de oplossing was dat ik Windows Update moest uitschakelen.
Hier staat in ieder geval meer: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1157066
Het kan echt van alles zijn. Niet echt nuttig om dat hier te bespreken. Daar zou ik een andere thread voor gebruiken. Een SvcHost.exe omhelst meerdere services die het probleem kunnen zijn. Je zou ze dus stuk voor stuk moeten stoppen en onderzoeken.
I know... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sound Setup:
Inputs = None
Outputs = Headphones
Sound Card(s) = 2 cards

Sound card = bcd2000

Dit werkt voor mij ook tot nu toe zonder dat de muziek uitvalt/stopt.
Alleen jammer dat de volumeknop voor de headphones dan niet meer werkt.
En ik heb de indruk dat maar één van de twee effectenknoppen werkt?!
In alle geval bedankt voor deze simpele oplossing, renevdeertwegh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brtk schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:39:
als ik straks thuis ben zal ik ze even mailen !

niemand die die mapper heeft voor Virtual DJ en/of de BCD2000 skin ?? :)
ben een beetje laat maaruh.....zou ik die mapper1.1 ook kunnen krijgen?

many thx! _/-\o_

Modbreak:Als je mailbox je lief is plaats je hier geen email adressen

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 12-06-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

In deze pack zit de mapper en 2 BCD-2k skins voor Virtual DJ ;)

('k denk niet dat er een pass op die rar zit, zowel: check de vorige pages, daar zal'k het wel ergens gepost hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydejong
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-12-2022
Iets wat ik nog niet tegen ben gekomen en voor mij lijkt te helpen is het verwijderen van je laptop accu bij het gebruik van de BCD2000.

Kort hoe mijn Toshiba laptop (A100-510, Pentium Celeron M 1.4Ghz, 512Mb) in staat gesteld:
- Géén wijziging in de ACPI instelling
- Géén wijziging in stroomvoorziening USB poorten
- Uitschakelen van Wireless LAN (via schakelaar op laptop)
- Laptop accu verwijderd

In Virtual DJ:
- Sound setup: None / Headphones / BCD2000 / Master ch 1/2 - Headphones ch 3/4
- Perfomances: Presets; fastest / Latency: auto / GEEN safe mode / GEEN overclock

BCD 2000 config
- B-DJ mode
- 12 ms latency

Als ik Virtual DJ start, moet ik wel tijdelijk de configuratie aanpassen en dan weer terugzetten naar BCD2000, maar dat vind ik niet zo'n enorme ramp - de BCD2000 staat bij mij in Windows als "primary sound card" ingesteld. Ik kies dan voor bijvoorbeeld "mono separated" (in VDJ), start een nummer en switch tijdens het spelen naar BCD2000 (VDJ), die het dan feilloos overneemt en bedienbaar is.

Laptop gebruikers; probeer het accu trucje eens, misschien werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Accu is altijd verwijderd als 'k via het stopcontact stroom krijg, en hielp nie echt, maar door deze oplossing werkt alles wel zoals het moet:

Sound Setup:
Inputs = None
Outputs = Headphones
Sound Card(s) = 2 cards

Sound card = bcd2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik heb een probleem(pje) met de BCD2000 in combinatie met Virtual DJ 4.2.

Het probleem is als volgt. Op de BCD2000 is een microfoon aangesloten. Maar die doet het niet. De lampjes van “on air” en “Talk over” gaan wel branden als de bijhorende knopjes ingedrukt worden. En het lampje van de clipping indicatie brand ook wel eens, dus er komt wel degelijk signaal binnen. Alleen als ik in de microfoon spreek, dan hoor ik dat niet over de boxen.

Wat meer info :
De pc is een P4 op 2,4 Ghz met 640 Mb ram en Windows XP met SP2
De BCD2000 is aangesloten op een usb 2.0 poort. Op de BCD2000 is een koptelefoon, een micro (die niet werkt) en een versterker aangesloten. De software die ik gebruik is Virtual DJ 4.2

Wat ik zelf al gedaan heb :
De microfoon getest op een andere versterker. Dat werkt.
Verder heb ik een clean install van windows XP geprobeerd.
De nieuwe BCD2000 drivers van Behinger. En de nieuws Asio drivers (Asio4all)
Clean install van Virtual DJ 4.2
Instellingen (volume enz) gecontroleerd.

Echter alles zonder resultaat. Heeft iemand nog tips of een oplossing om de microfoon aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydejong
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-12-2022
Heb zelf de microfoon functie nog niet getest in VDJ. Heb je ook in het BCD2000 control panel gekeken?

IN A (ch 1/2) kan namelijk gebruik maken van ofwel de Phono (achterzijde BCD) ofwel de MIC. Zet dus in het control panel IN A op MIC (zowel op tabblad ASIO als WDM/MME).

Bij mij gebeurt er in VDJ trouwens niets als ik op de 'on air' of 'talkover' knop druk, geen lampjes in ieder geval. Het control panel staat op B-DJ en gebruik VDJ 4.2.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleydejong op 11-06-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparkiee schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:59:
Ik heb een probleem(pje) met de BCD2000 in combinatie met Virtual DJ 4.2.

Het probleem is als volgt. Op de BCD2000 is een microfoon aangesloten. Maar die doet het niet. De lampjes van “on air” en “Talk over” gaan wel branden als de bijhorende knopjes ingedrukt worden. En het lampje van de clipping indicatie brand ook wel eens, dus er komt wel degelijk signaal binnen. Alleen als ik in de microfoon spreek, dan hoor ik dat niet over de boxen.

Wat meer info :
De pc is een P4 op 2,4 Ghz met 640 Mb ram en Windows XP met SP2
De BCD2000 is aangesloten op een usb 2.0 poort. Op de BCD2000 is een koptelefoon, een micro (die niet werkt) en een versterker aangesloten. De software die ik gebruik is Virtual DJ 4.2

Wat ik zelf al gedaan heb :
De microfoon getest op een andere versterker. Dat werkt.
Verder heb ik een clean install van windows XP geprobeerd.
De nieuwe BCD2000 drivers van Behinger. En de nieuws Asio drivers (Asio4all)
Clean install van Virtual DJ 4.2
Instellingen (volume enz) gecontroleerd.

Echter alles zonder resultaat. Heeft iemand nog tips of een oplossing om de microfoon aan de praat te krijgen?
Je maaakt geen gebruik van de mapper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
wesleydejong schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:04:
Heb zelf de microfoon functie nog niet getest in VDJ. Heb je ook in het BCD2000 control panel gekeken?

IN A (ch 1/2) kan namelijk gebruik maken van ofwel de Phono (achterzijde BCD) ofwel de MIC. Zet dus in het control panel IN A op MIC (zowel op tabblad ASIO als WDM/MME).

Bij mij gebeurt er in VDJ trouwens niets als ik op de 'on air' of 'talkover' knop druk, geen lampjes in ieder geval. Het control panel staat op B-DJ en gebruik VDJ 4.2.
Dat van die setting in het control panel, dat heb ik al gedaan. Helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:26:
[...]

Je maaakt geen gebruik van de mapper?
Mapper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Weet iemand hoe je de BCD onder Vista aan de praat krijgt? Hij blijft maar zeggen dat de drivers niet gevonden kunnen worden terwijl ik de cd in de drive heb zitten. Ook de nieuwste driver van de Behringer site werkt niet.

Ik heb gegoogled en hier de search gebruikt, maar kom nergens een instal guide of iets tegen. :(

Ik gebruik Vista Ultimate 64bit. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Tenzij je ergens echt 64-bit vista drivers hebt kunnen downloaden zou het me verbazen dat er al 64-bit drivers zouden zijn.
Of ze er zelfs ooit zullen komen is nog te betwijfelen. Hercules (voor onder andere de dj console) bijvoorbeeld heeft momenteel enkel 32-bit vista drivers, en geen plannen om 64-bit drivers te maken voor de huidige producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

32Bit programma's werken ook gewoon hoor. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Programma's wel, maar drivers kunnen niet in 32-bit mode draaien. Op een 64-bit OS moet je dus 64-bit drivers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Hmmm, dus ik kan de BCD dus niet gebruiken? :'(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Mensen, ik ben zelf gestuit op een nieuw probleem. Als ik enige tijd aan het draaien ben op mijn laptop met de instellingen zoals ze hier overal worden gekopieerd begint virtual dj opeens heel langzaam muziek te spelen, ik kan dan ook niks meer op de bcd2000 uitvoeren en als ik virtual dj afsluit blijven ook de lampjes erop branden zoals ik ze eerst had ingedrukt. Het lijkt erop dat mijn bcd2000 vastloopt. Iemand met hetzelfde probleem of iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik heb ook nog wat vragen en opmerkingen over de BCD2000 nu ik hem een tijdje heb. Afgelopen weekend op een kinderfeestje muziek voor de kids gedraaid, ging best leuk maar ben ook een aantal dingen tegen gekomen waar ik minder gelukkig mee ben.

Ik heb tot een jaar of 6-7 terug altijd drive-in gedaan en draaide met normale cd-spelers een een dijk van een mixer (vind ik zelf), een Dateq LPM7.2. Nu draaide ik met de BCD2000 en eigenlijk best wel stabiel op een laptop (speciaal getweaked voor deze functie). Gebruik B-DJ 1.2. Waar ik mij aan stoor is de toonregeling. Deze is gewoon werkelijk RUK en eigenlijk onbruikbaar. Als MIDI 128 stappen gebruikt, waarom heeft B-DJ dan maar tien stappen in de min en 10 in de plus voor de toonregeling? Met name in de min is 36 dB regeling dus een dikke 3dB per stap! Wat mij betreft is +/- 10 dB toonregeling meer dan genoeg, zeker wanneer deze in 64 stappen in de min en 64 in de plus zou kunnen zijn. Zelfde mbt aantal stappen geldt ook voor de gain control.

Verder zou wat mij betreft de crossfader-functie wel uitgeschakeld mogen worden, deze staat bij mij alleen in het midden en heb er alleen maar last van als ik er perongeluk tegenaan stoot.

Ik heb gemerkt dat het gebruik van een microfoon een lage latency vraagt.... maar dit gaat helaas niet altijd samen goede geluidskwaliteit (te laag resulteerd bij mij in tikken in het geluid). Iets om rekeing mee te houden als je deze functie ook wilt gebruiken. Wat mij betreft had Behringer er beter aan gedaan als de mic functie direct op de masteroutput werd meegemixt, dus 100% analoog zonder enige vorm van latency. Want wie wil er nu zijn eigen gebral opnemen? >:)

Maargoed, zou je in B-DJ het 'bereik' en aantal stappen van iedere functie kunnen aanpassen? Veracht overigens van niet, omdat dit in de bediening van de software met de muis ook niet werkt. Misschien wel met een ander DJ prog? Iemand ervaring mee?

En is het mogelijk om een software matige equalizer te gebruiken zodat ik mijn bcd2000 zonder tussenkomst van een een extra apparaat rechtsreeks aan mijn actieve speakers kan hangen? Zou ook fijn zijn. Met een standaard ingebouwde geluidskaart als de realtek ac97 zit dat standaard in de driver. Iemand een idee of dat ook werkend te krijgen is? Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Je kan djDecks eens proberen. EQ gaat van -24dB tot +12dB, en ik heb zelf eigenlijk nog niet echt een probleem gehad dat het niet fijn genoeg te regelen is.
Crossfader kan ook uitgeschakeld worden in djDecks.
Een andere equalizer gebruiken kan idd alleen maar als de driver dit voorziet, wat de bcd drivers dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Ik heb de demo van je site gedownload, goed programma zo te zien. Stom dat ik hem toch niet even wat eerder heb geprobeerd....

Een paar kleine opmerkingen: toonregeling is goed! Jammer alleen dat deze niet ook voor te beluisteren is??(kan dus wel) En ik zou de preview mogelijkheid graag wat meer uitgebreid hebben. Dus bv een mogelijkheid om wat verder door te skippen in een track, intro's kunnen lang duren. Verder werkt er maar 1 effect (flanger denk ik) en die zit onder fx control C. Wel gaaf dat het werkt, meerdere effecten kun je daar nog wel kwijt????

Bij de deck-control op de BCD mis ik alleen de functie van de knop 'back to top', als je dat kunt implementeren zou ook mooi zijn (of kan ik zelf wat aanpassen nog?).

Verder ben ik ook te spreken over de ingebouwde auto-gain en limiter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Hmmm ik ben erg geinteresseerd in de BCD3000, maar hoe zit het met de pitch resolutie?

Midi kan zoals dimi opmerkte 128 stappen doen per kanaal, houdt dit dan ook in dat de pitchfader op de BCDx000 ook maar 128 waardes door kan geven en dus de resolutie beperkt tot 0.125% bij een pitch width van 8%? Dat zou wel aan de mindere kant zijn.

Voor de rest ziet de BCD3000 er echt super uit, de witte knoppen mogen sommigen misschien lelijk vinden, maar dit is erg handig als je in een donkere club/disco staat. (Heb zelf de BCR2000, en daar zijn de knoppen ook zwart, maar gelukkig met ledjes erbij ter indicatie van de waarde).

Verder hoe goed is de geluidskaart in de BCD2000? Behringer kennende krijg je meestal wat je ervoor betaalt :p En ik verwacht dat de geluidskaart in de BCD3000 niet al teveel verschilt van de BCD2000. Ik lees ergens iets over 24-bit maar ik kan niet opmaken op welke max. samplerate hij kan werken, 44.1/48/88.1/96/192kHz?

[ Voor 0% gewijzigd door Chiron op 13-06-2007 21:04 . Reden: typo ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimi_v schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:56:
Ik heb de demo van je site gedownload, goed programma zo te zien. Stom dat ik hem toch niet even wat eerder heb geprobeerd....

Een paar kleine opmerkingen: toonregeling is goed! Jammer alleen dat deze niet ook voor te beluisteren is??(kan dus wel) En ik zou de preview mogelijkheid graag wat meer uitgebreid hebben. Dus bv een mogelijkheid om wat verder door te skippen in een track, intro's kunnen lang duren. Verder werkt er maar 1 effect (flanger denk ik) en die zit onder fx control C. Wel gaaf dat het werkt, meerdere effecten kun je daar nog wel kwijt????

Bij de deck-control op de BCD mis ik alleen de functie van de knop 'back to top', als je dat kunt implementeren zou ook mooi zijn (of kan ik zelf wat aanpassen nog?).

Verder ben ik ook te spreken over de ingebouwde auto-gain en limiter. :)
niet lullig bedoeld, maar zeker nog niet de manual van DjDecks gelezen icm de bcd2000?

http://djdecks.be/index.p...help=behringerbcd2000.php -> knock yourself out!

het doorskippen in een track kun je doen door gewoon te klikken in het venster waar het nummer draaid (op de wave bar) de effects en hoe je die moet gebruiken lees de link door en je weet ook hoe dat werkt!

succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Electro/House Mix

Title
Artist
Morning PrayerThe Timewriter
Night Fever (Morgan Page Remix)Soda Inc.
Damage (M.A.N.D.Y. Dub)Tiefschwarz
Yellow And Blue (Frame 15 Mix)The Timewriter
Booty Song (Ian Pooley's Tummy RMX)The Timewriter
HotdogSimian Mobile Disco
Waters Of Nazareth (Erol Alkan's Durrr Durrr Durrrrrr re-edit) Justice
Reachin` Out (Dave Spoon Mix)The Timewriter
Puppet Show16 Bit Lolitas
Night FeverSoda Inc.
Club Therapy (Magik J Mix)Peace Division
Lion stepsThe Timewriter
FaithfulThe Timewriter
Goodbye Pluto (Version 2)16 Bit Lolita's
HustlerSimian Mobile Disco
Download
Voor de minder rasechte tweakers: Geen zin in je quicktimeplayer? "Save Link As..."

Gemaakt met BCD + Traktor 3.2 + BCD2000-Traktor3_cycokrauts-mb4guns_flavor_2007-02-05_v2
wat een feest, al die tags! :o

[ Voor 9% gewijzigd door DoubleJ op 14-06-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:53:
[...]

niet lullig bedoeld, maar zeker nog niet de manual van DjDecks gelezen icm de bcd2000?

http://djdecks.be/index.p...help=behringerbcd2000.php -> knock yourself out!

het doorskippen in een track kun je doen door gewoon te klikken in het venster waar het nummer draaid (op de wave bar) de effects en hoe je die moet gebruiken lees de link door en je weet ook hoe dat werkt!

succes ;)
Ik zal idd. nog wel over het één en ander heen hebben gelezen :+ Maar volgens mij kun je je preview track toch echt niet doorspoelen. Zal straks eens gaan spelen weer. Zal misschien ook al wel eens besproken zijn, maar de pitchsliders hebben (en komen) maar tot 50% van het opgegeven bereik (dus 8% pitch geeft maximaal 4% verschuiving terwijl de bewuste fader wel volledig verschoven is). Voor 8% pitch op de BCD moet ik dus voor 16% kiezen in DJdecks. Maar afgezien hiervan vind ik het een top prog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

4% sneller + 4% trager = 8% totaal, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Aangezien ik de BCD onder een 64bit OS niet aan de praat krijg wil ik een poging op me laptop wagen (welke Vista 32bit heeft) alleen nu lees ik overal dat je wifi enzo uit moet zetten anders krijg je vast lopers. Me probleem is zonder die wifi kom ik niet op me pc die alle muziek bezit. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
EZ_ schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:45:
[...]

De officiële Virtual DJ site heeft een downloads/plugins sectie, maar daarvoor moet je wel ingelogd zijn met een werkende product key...

Of anders moet je deze pack downloaden (27.317 kb) met een hoopje skins en effects voor Virtual DJ, en de BCD-2000 mapper v1.1
(met dank aan enkele posters uit deze thread om deze files te verzamelen)
Er zit een wachtwoord op het rar bestand, kan niet vinden wat het wachtwoord moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
dimi_v schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:18:
Ik zal idd. nog wel over het één en ander heen hebben gelezen :+ Maar volgens mij kun je je preview track toch echt niet doorspoelen. Zal straks eens gaan spelen weer. Zal misschien ook al wel eens besproken zijn, maar de pitchsliders hebben (en komen) maar tot 50% van het opgegeven bereik (dus 8% pitch geeft maximaal 4% verschuiving terwijl de bewuste fader wel volledig verschoven is). Voor 8% pitch op de BCD moet ik dus voor 16% kiezen in DJdecks. Maar afgezien hiervan vind ik het een top prog!
De reden dat de pitch range op de bcd de helft is van de pitch range op het scherm is omdat door midi het aantal stappen tot 128 beperkt is. Met +-4% kom je op die manier dan toch nog aan een nauwkeurigheid van 0.06%
In de standaard configuratie zijn CTRL+W en CTRL+E trouwens op door de preview track voorwaarts of achterwaarts te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Sparkiee schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:18:
[...]

Er zit een wachtwoord op het rar bestand, kan niet vinden wat het wachtwoord moet zijn?
EZ_ schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:04:
Het pakketje dat slouiestyle mij gestuurd heeft heb'k geupload naar RS.com:
url: http://rapidshare.com/fil...tual_DJ_BCD-2000_pack.rar
wachtwoord: defabcghi

Als slouiestyle of de mods niet willen dat ik het zomaar online zet moeten ze het maar zeggen en ik haal het offline ;)

greetz,
EZ
(was al 6 pagina's gelede, man, de tijd gaat vlug :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
BCD2000 and Vista works togheter!

Our friend ZeDd have written a useful post into Xylio forum, to explain how to install BCD 2000 on Windows Vista in properly mode.

First of all, I installed the old driver and the software from the cd. Then i did both upgrades. (driver 1.1.1 + software 1.2). Then i did a reboot. With no reboot, the driver won't load ! After the reboot, i plugged my bcd2000 with the USB-cable. Device detected and Vista is installing my device properly. Reboot again! After this second reboot, the driver is loaded (icon of behringer visible on right lower corner) I load VDJ and the leds on my BCD2000 are activated. (just like with XP) I did a quick setup of the midi-setting, latency, etc , no special things. I selected song, press play ... and the plays trough my headphone!!! no lag, no latency, no crops, nothing....
Eindelijk het werkt perfect nou met vista en BCD 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Geld alleen voor de 32bit versie neem ik aan. :'(

Edit:

Op me laptop met 32b Vista werkt hij wel. :) Ik heb alleen de standaard drivers van de cd gebruikt, samen met VDJ 4.1 r2 en het werkt goed. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Krizzie op 19-06-2007 20:55 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werkt hij ook goed met vista 32bit

Alleen 1 punt waar ik nog een oplossing voor moet vinden, ik gebruik de 1.1 mapper, met alle instellingen zoals aangeduid. Alleen heb ik nu een krakend geluid (een beetje zoals b-dj 1.2)

Iemand die zou kunnen weten wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:09:
hier werkt hij ook goed met vista 32bit

Alleen 1 punt waar ik nog een oplossing voor moet vinden, ik gebruik de 1.1 mapper, met alle instellingen zoals aangeduid. Alleen heb ik nu een krakend geluid (een beetje zoals b-dj 1.2)

Iemand die zou kunnen weten wat het is?
'k Had da ook ma 'k heb dan de soundcard setup omgewisseld en toen ging alles wel...
(dusheadphones => master out en omgekeerd, en kabeltjes verstoken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm kan je iets specifieker zijn, want ik vind het blijkbaar niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Ah ma ge gebruikt BDJ?
Ik werkte me Virtual DJ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me = virtual dj ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Awel zo bij options eerste tabblad sound setup ofzo daar moete als output 2 cards kiezen, ene kaart u Behringer en de andere u PC...

Ik had ook gekraak en had de Behringer en PC omgewisseld, dus de eerste kaart de 2de gemaakt en omgekeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de bcd200 mapper v2.1 voor vdj sturen
sanderouwejan@jpthijsse.nl
thanksss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Ik heb hier de BCD3000 naast me staan, heeft iemand een idee welke software ik hierop kan draaien behalve TRAKOR3 LE ?

NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Er is vrij veel kans dat de laatste beta van djDecks ook prima met de bcd3000 overweg kan.
Ik ben niet 100% zeker omdat ik zelf geen bcd3000 heb, en nog geen gebruikers heb gehoord die dit kunnen bevestigen.
Om de bcd3000 in djDecks te gebruiken kan je gewoon proberen de instellingen op dezelfde manier als voor de bcd2000 in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Of Virtual DJ, zal misschien ook wel lukken..;

@Arnoldtwt: Zijn er hier wel al mensen die de v2.1 mapper hebben?
Zoja, mogen die hem ook wel is naar mij sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bcd3000 is nu uit, maar hoe zit het met de support voor de bcd2000?
Ik had ergens willen lezen dat de drivers voor bijde apparaten gingen werken, heeft iemand dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Ik kan de drivers voor de BCD3000 nergens vinden, anders wil ik het wel even testen... Misschien dat iemand ze even kan mailen (tommy at ech-wel punt nl).

[ Voor 28% gewijzigd door MisterData op 23-06-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRad schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:55:
[...]

Voordat anderen met de vraag komen; om je hoofdtelefoon te kunnen gebruiken als prefade listening, kies je de volgende instelling in Virtual DJ (4.1):
[afbeelding]

Zowel bij mij als bij Liquid-Man gaf Virtual DJ standaard de melding "Error in the ASIO sound driver". Dit is op te lossen door de volgend instelling aan te passen:
[afbeelding]
[maw; latency:auto, Safe mode uit, Overclock uit.]
ben pas net begonnen thuis met virtual dj. wat ik toch wel erg miste was het gebruik van de koptelefoon om het andere nummer te kunne beluisteren :) ik heb verders geen dj apartuur aleen leuk setje speakers en mijn muis en toetsenbord.

dus vroeg ik mij af hoe ik dan mijn headset+speakers aansluit >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

speakers op front en headset op rear. :) of andersom. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

'k Heb me gisteren 2 Stanton C.313's gekocht (http://microtechaudio.org/shop/images/Stanton%20c313.jpg) maar omda de mixer die ik wou nog nie binnen was, dacht'k om ff m'n BCD-2000 te gebruiken...
Ma nu sluit'k die aan, en da geluid kraakt lijk zot, nie normaal, dan druk'k vanachter op da knopje boven de input en is het kraken bij het A kanaal over, maar bij het B kanaal is het nog steeds...

Kraakte bij B-DJ, in djDecks en VDJ kreeg'k de inputs gwn nie aan de praat :s

Dan sluit'k de C.313's elk om beurt op de stereo aan om te teste of deze niet kapot waren.. Het geluid was perfect, dus het moet wel aan de BCD (of ev. de software!?) liggen...

Iemand die dit ook had/heeft en een oplossing weet?
'k Heb wel nog garantie maar voor die ene week da'k m'n BCD 2k nog gebruik ga'k die nu niet opdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
De bcd2000 heeft slechts 1 ingang die tussen line en phono ingang kan geswitched worden, de andere ingang is steeds een phono ingang, en dus enkel geschikt voor platenspelers die nog niet voorversterkt zijn.
Een cd speler geeft steeds een line output signaal, dat dus veel te sterk is voor een phono ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:03:
speakers op front en headset op rear. :) of andersom. :)
gewoon op mijn geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:49:
[...]

gewoon op mijn geluidskaart?
Jup. :)

Gewoon je speakers op de front pluggen en je koptelefoon op de rear.

Het enige is dat de bcd geen EQ doet op de koptelefoon. (bij mij that is) dus als je de bass omlaag doet bijvoorbeeld dan hoor je dat op je speakers maar niet in je koptelefoon.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Krizzie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:09:
[...]
Het enige is dat de bcd geen EQ doet op de koptelefoon. (bij mij that is) dus als je de bass omlaag doet bijvoorbeeld dan hoor je dat op je speakers maar niet in je koptelefoon.
Dat hangt volledig af van de software die je gebruikt. In djDecks kan je bijvoorbeeld instellen dat dit wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.virtualdj.com/...?highlight=eqinheadphones lezen en daar ook de gratis tool weghalen om een paar instellingen te veranderen van vdj zoals eq in headphone en ask skin on startup en fast record loading kortom wel een tooltje dat weer erg handig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 02:01:
http://www.virtualdj.com/...?highlight=eqinheadphones lezen en daar ook de gratis tool weghalen om een paar instellingen te veranderen van vdj zoals eq in headphone en ask skin on startup en fast record loading kortom wel een tooltje dat weer erg handig is
Linkje werkt niet.

Waarschijnlijk bedoel je _deze_ topic op hun forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik heb sinds vrijdag ook een BCD-2000 ik heb enkel niets dan problemen.

De originele software kan niet overweg met een groot aantal mp3's (vreemd geluid/track begint ineens half) en mn schuiven staan constant open bij het toevoegen van een track.

V-DJ getest, het werkt redelijk OK alleen mn BCD-2000 crasht al na een minuut of 20. Het valt me op dat dit gebeurd wanneer ik snel achter elkaar aan het CUE'en ben of aan het klooien ben met het jogwheel.

DJ Decks 0.80 gedownload, deze start... en crasht gelijk op mn notebook (T42 IBM)

Ik gebruik de laatste nieuwe drivers van de Behringer site.

Ik had er meer van verwacht. In deze toestand kan ik het systeem natuurlijk niet serieus gaan gebruiken. Dus heeft iemand een ideale configuratie voor de BCD-2000, ik ben een beetje ten einde raad. |:(

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Adion schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:23:
De bcd2000 heeft slechts 1 ingang die tussen line en phono ingang kan geswitched worden, de andere ingang is steeds een phono ingang, en dus enkel geschikt voor platenspelers die nog niet voorversterkt zijn.
Een cd speler geeft steeds een line output signaal, dat dus veel te sterk is voor een phono ingang.
Damn :s
Dan wordt het maar 2 weekjes wachten op m'n Stanton M.201 wrs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb dus mijn headset in mijn zwarte plug gedaan van mijn geluids kaart (creative audigy SE) en de gewone op mijn groene plug.

ik hoor nu wat ik wil hebben. alleen moest ik ook de installingen va mijn geluidskaart op 5.1 zetten. terwijl ik een stereo opstelling heb staan. nu mis ik aardig wat geluid.

edit: heb geluids kaart op 4.1 gezet nu werkt wel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
ricost schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:03:
DJ Decks 0.80 gedownload, deze start... en crasht gelijk op mn notebook (T42 IBM)
Je kan djDecks v0.81 eens proberen. Er zat een bug in v0.80 waardoor bij bepaalde bestanden tijdens het inlezen van de tag djDecks mogelijk kon crashen. Deze is in de laatste beta normaalgezien opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 02:01:
hier is de goeie link naar de tool

http://www.virtualdj.com/addons/download.html?addon_id=2170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
ricost schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:03:
Ik had er meer van verwacht. In deze toestand kan ik het systeem natuurlijk niet serieus gaan gebruiken. Dus heeft iemand een ideale configuratie voor de BCD-2000, ik ben een beetje ten einde raad. |:(
Gebruik je een laptop? Lees dan het hele topic door, je bent niet de enige en er zijn een aantal oplossingen voor dit probleem :) Verder kun je proberen om het geluid niet via de BCD, maar via je gewone geluidskaart te laten lopen (als dat een stuk beter werkt, zoals bij mij het geval is, kun je voor een euro of 20 een USB geluidskaart kopen voor je koptelefoon). Het beste is, als ik het zo hoor, om een vaste PC te gebruiken (hier crasht het op m'n Core Duo T2400 1.8Ghz laptop ook wel eens, maar op een pentium 3 600MHz desktop-pc bleef 'ie het prima doen - ondanks dat VirtualDJ dan traag als stroop is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Ik heb een aantal boekingen staan in Lloret & Salou daardoor leek me de BCD een oplossing (lees minder bagage) als ik mn platen omzet naar MP3. Met CD's heb ik bij de douane al genoeg problemen gehad :X

Ik werk dus met een IBM T42 notebook. Ik heb het topic doorgelezen, ik heb WLAN/bluetooth uitgeschakeld.

Ik heb gister wel de beta gedownload van DJDecks 0.81 welke me in 4 x half uur (shareware restrictie) 1 maal is vastgelopen. Weer te snel met de faders bezig -> heel BCD hangt terwijl de audio doorspeelt.
Tevens merkte ik dat het loopen in DJDecks niet helemaal fijn werkte. Zijn er trouwens ook effecten verkrijgbaar voor DJDecks zoals Flippin' Double in VDJ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

de BCD is dan ook niet echt een club mixer he. :)

Ik ben hier ook genoodzaakt om op de laptop te mixen (geen 64bit drivers :( ) en ben ook genoodzaakt om wifi aan te laten anders kom ik niet bij me muziek :P (welke op de pc staat) Ik heb tot nu toe 1 vastloper gehad. Het loop allemaal goed opzich alleen wel wat last van gekraak, maar dat zal aan de onboard kaart van de laptop liggen. :)

Het is dus wel mogelijk om zonder problemen op de laptop te draaien.

Ik heb een Toshiba laptop met Vista 32bit Business, draai met de standaard drivers van de cd en V-DJ 4.1.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Krizzie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:22:
de BCD is dan ook niet echt een club mixer he. :)
Uhmz het lijkt met toch wel dat ie het langer dan een kwartier moet volhouden met VDJ. Had in het topic ook nog iets gelezen dat je ACPI ofzoiets kon uitzetten.. dadelijk thuis maar eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
ricost schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:41:
[...]

Uhmz het lijkt met toch wel dat ie het langer dan een kwartier moet volhouden met VDJ. Had in het topic ook nog iets gelezen dat je ACPI ofzoiets kon uitzetten.. dadelijk thuis maar eens proberen..
Klopt, ik had dezelfde problemen, en als ik het geluid via m'n laptop-geluids kaart en een USB-stick laat lopen en WLAN uitzet kan ik er moeiteloos een avond mee draaien :) Als het uitvalt is het voordeel ook dat je (in VirtualDJ) alleen even de BCD uit/aan hoeft te zetten en het knopje 'remote control' even opnieuw aan moet zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

ricost schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:41:
[...]

Ik bedoelde er eigenlijk mee, dat als je in clubs draait enzo dat een bcd2000 niet me eerste keus zou zijn. :P (Ook al is het makkelijk meenemen)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Krizzie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:11:
Ik bedoelde er eigenlijk mee, dat als je in clubs draait enzo dat een bcd2000 niet me eerste keus zou zijn. :P (Ook al is het makkelijk meenemen)
Als controller is hij anders best wel geschikt, enkel het audio-driver gedeelte is eigenlijk wat problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Wie kan mij helpen..

Sinds vandaag werkt mijn bcd2000 niet meer op mn laptop. Hij geeft als melding bewerking mislukt, het apparaat start niet. :N Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Help, weet iemand hoe ik BPM studio 4.9 kan laten werken met de BCD?
Edit: Voor de liefhebbers Ultramixer lekker simpel en werkt goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toevallig net op zoek naar iets in deze richting en zag ineens dit topic :D . Alleen ik heb een vraag:

Het apparaat heeft ook een ingebouwde geluidskaart oid, alleen ik ben van plan een pci geluidskaart te kopen. Kan ik dan de BCD2000 alleen gebruiken voor het besturen van bijvoorbeeld Traktor en het geluid gewoon via de ingebouwde geluidskaart laten lopen?

Ik zie dat ze bij de muziekzaak in m'n woonplaats ook de BCD 3000 hebben. Wat is het verschil tussen deze en de 2000 en is het de extra 50 euro waard?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:19:
Het apparaat heeft ook een ingebouwde geluidskaart oid, alleen ik ben van plan een pci geluidskaart te kopen. Kan ik dan de BCD2000 alleen gebruiken voor het besturen van bijvoorbeeld Traktor en het geluid gewoon via de ingebouwde geluidskaart laten lopen?
Jups, zie linkje in startpost.
Ik zie dat ze bij de muziekzaak in m'n woonplaats ook de BCD 3000 hebben. Wat is het verschil tussen deze en de 2000 en is het de extra 50 euro waard?
Geen idee, heb die nog niet geprobeerd. Naar hetgene ik erover gelezen heb begrijp ik dat het toestel zo goed als hetzelfde is, op de drivers na dan. Die zouden herwerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel hier voor me staan de BCD2000 van Behringer in combinatie met Virtual DJ 4.

Ik heb iets zeer duidelijks gevonden wat betreft het installeren hiervan.

http://www.virtualdj.com/blog/juliocqb/

Dit werkt maar, zodra ik een nummer in laad, dan stoppen gelijk alle functies ermee en speelt hij ook geen geluid meer af.
Iemand ENIG idee hoe ik dat moet oplossen?
Ik ben de hele avond al aan het prutten maar het wil niet vlotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
[...]

[...]

Voor EQ in koptelefoon doe dit:

Ga naar start --> uitvoeren --> typ in ''regedit'' --> bewerken --> zoeken --> typ in EqinHeadphones --> Bij ''waardegegevens toets in ''1'' ipv ''0''

Werkt 100%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de bcd3000 driver geprobeerd met mijn bcd2000 maar iedereen die een beetje stiekem hoopte dat het voor ons ook bruikbaar is NIET DUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:45:
heb net de bcd3000 driver geprobeerd met mijn bcd2000 maar iedereen die een beetje stiekem hoopte dat het voor ons ook bruikbaar is NIET DUS
Werkt totaal niet of maar voor een gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Ik ben een leek op DJ gebied.
Jaren geleden veel lopen spelen met audio-progs. Het maken van samples en tracks etc. Had toen geen geld voor DJ apparatuur en zo is het afgezakt tot het niets meer doen met muziek, op het luisteren ernaar na.

Nou zit ik er toch weer aan te denken om me weer eens met muziek bezig gaan houden. Een complete DJ set is nog wat te veel van het goede, maar dit zou een heel leuk begin kunnen zijn. Nu heb ik nog enkele vraagjes:

- Hoe zit het nou met MacOSX support?
- Hoe zit het met de aansluitingen op je speakers. Aangezien ik dan zowel pc of macbook op speakers wil aansluiten als deze dj console, terwijl je speakers vaak maar in 1 device kan pluggen. Moet je dan met een versterker gaan werken, met pc of macbook en deze dj console op de versterker aangesloten en van versterker naar je speakers? In dat geval zou ik in feite erg vrij zijn qua speakers en versterker, net hoeveel geld je erin wilt stoppen.
- Hoe zit het met eventuele uitbreidingen later. Wat als ik er een draaitafel (vinyl of cd) op wilt aansluiten, gaat dat dan ook nog, of moet ik dan een complete andere setup gaan opstellen?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
blijkbaar is het "normaal" om om warez te vragen of aan te bieden in dit topic.

Think again pls :)