Het is zegmaar een IBM Thinkpad T60 met een dualcore 1,6 1,8 Ghz processor en 1.5GB geheugen dus daar kan het toch niet aan liggen denk ik... als ik met de ingebouwde geluidskaart + een extra USB Audio sticky draai dan gaat het gewoon prima. Zelfs als ik de audio op die manier laat lopen (en zelfs zonder het USB stickje) reageert de BCD na een tijd niet meer...Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:08:
[...]
Zit er genoeg geheugen in de laptop?, kan de laptop de warmte goed kwijt?
Verwijderd
En dit heb je vanaf het begin of vanaf het moment dat je een driver update hebt gedaan.MisterData schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:23:
[...]
Het is zegmaar een IBM Thinkpad T60 met een dualcore 1,6 1,8 Ghz processor en 1.5GB geheugen dus daar kan het toch niet aan liggen denk ik... als ik met de ingebouwde geluidskaart + een extra USB Audio sticky draai dan gaat het gewoon prima. Zelfs als ik de audio op die manier laat lopen (en zelfs zonder het USB stickje) reageert de BCD na een tijd niet meer...
Ik heb 'em vandaag gehaald en hij heeft het tot nu toe nog niet goed gedaan...Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:57:
[...]
En dit heb je vanaf het begin of vanaf het moment dat je een driver update hebt gedaan.

Edit: op internet vond ik het tooltje DPC latency checker, en daarin is duidelijk te zien dat er qua latency iets niet goed zit op m'n pc en dat dat dus kan komen door interrupt-slurpende drivers:

Zou iemand anders (waarbij de BCD natuurlijk wel werkt) even dit tooltje kunnen draaien en de uitkomst kunnen laten zien?
Edit: het lijkt opgelost door de WLAN-device uit te schakelen in apparaatbeheer. Kennelijk veroorzaakt die zoveel interrupts waardoor de behringer driver al na één piek van lange vertraging het contact met de controller kwijt is....
[ Voor 55% gewijzigd door MisterData op 10-01-2007 21:57 ]
Verwijderd
BCD2000 + Laptop = niet geweldige combo!MisterData schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:04:
[...]
Ik heb 'em vandaag gehaald en hij heeft het tot nu toe nog niet goed gedaan...
Edit: op internet vond ik het tooltje DPC latency checker, en daarin is duidelijk te zien dat er qua latency iets niet goed zit op m'n pc en dat dat dus kan komen door interrupt-slurpende drivers:
[afbeelding]
Zou iemand anders (waarbij de BCD natuurlijk wel werkt) even dit tooltje kunnen draaien en de uitkomst kunnen laten zien?
Edit: het lijkt opgelost door de WLAN-device uit te schakelen in apparaatbeheer. Kennelijk veroorzaakt die zoveel interrupts waardoor de behringer driver al na één piek van lange vertraging het contact met de controller kwijt is....
bij elke laptop is het weer anders
word er erg verdrietig van zeg maar....
en het is gewoon al bekend dat het een probleem is in de drivers van behringer maar ze weigeren er iets aan te doen... dus tot die tijd maar lekker aan het werk voor een nonstop mix met je desktop als je niet bang wil zijn voor dropouts...
Ja het lijkt me technisch gezien ook een heel simpel probleem: de driver raakt gewoon overstuur als er ook maar één framepje audio wordt gedropt lijkt het. Omdat het laptops zijn wordt er nogal aan power management gedaan, dingen als SpeedStep, en dan zijn latencies gewoon veel meer variabel... ik heb net m'n WLAN uitgeschakeld en het ding valt nog steeds ieder kwartier minimaal een keer uit... niet zo prettig
Verwijderd
zoals ik zei: probeer echt alle onnodige rommel uit te knikkeren. met name je cd-rom spelers en modem and try again, and again and again and zoek je desktop maarMisterData schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:06:
Ja het lijkt me technisch gezien ook een heel simpel probleem: de driver raakt gewoon overstuur als er ook maar één framepje audio wordt gedropt lijkt het. Omdat het laptops zijn wordt er nogal aan power management gedaan, dingen als SpeedStep, en dan zijn latencies gewoon veel meer variabel... ik heb net m'n WLAN uitgeschakeld en het ding valt nog steeds ieder kwartier minimaal een keer uit... niet zo prettig
niet om rot te doen, maar ik heb behringer er echt 3 maanden over lastig gevallen. naar het blijkt werd ik te lastig of konden ze het toch niet oplossen en nu hebben z'n m'n probleem maar weggegooid. en we zijn niet alleen heh! forums vol met deze problemen.
maar misschien is de insteek van behringer: als je het negeert gaat het vanzelf weg!
Is het misschien een idee om een problemen topic en een ervaringen topic te maken? Ik check deze thread regelmatig omdat ik ervaringen etc uit te wisselen. Maar grotendeels gaat het over oplossen van problemen? Voor mensen waar het al werkt is dit geheel irrelevant.
Lijkt me dus leuker om ook een ervaringen topic te maken waar we tipc, truks, mixjes etc kunnen uitwisselen? Goed idee?
Lijkt me dus leuker om ook een ervaringen topic te maken waar we tipc, truks, mixjes etc kunnen uitwisselen? Goed idee?
Verwijderd
mee eens! en de ik ben zo blij dat ik m heb gehaald posts voegen ook weinig toe.EVILSalami schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:00:
Is het misschien een idee om een problemen topic en een ervaringen topic te maken? Ik check deze thread regelmatig omdat ik ervaringen etc uit te wisselen. Maar grotendeels gaat het over oplossen van problemen? Voor mensen waar het al werkt is dit geheel irrelevant.
maar om maar even een kickoff te geven:
hier een mixje icm bcd2000 en djdecks
http://rapidshare.com/fil..._S_-_Vocal_Trance_Mix.rar
tracklist:
01: JASE From Outta Space feat. Claire Van Der Boom - Do What You Want (Max Graham Afterhours In Montreal Mix)
02: Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden mix)
03: Cass Fox - Touch Me (Mike Koglin vs Jono Grant Remix)
04: Snow Patrol - Chasing Cars (Topher Jones & Blake Jarrell Remix)
05: Full Intention Pres Bodyrox - Yeah Yeah (D Ramirez Remix)
06: Reflekt Featuring Delline Bass - Need To Feel Loved (Fuzzy Hair Vocal Mix)
07: Ronski Speed - The Space We Are (John O'Callahan Mix)
08: Armin Van Buuren - Burned With Desire (Rising Star mix)
ik ben nu overgestapt van bcd2000 naar vinyl met timecoded platen. maar vinyl vind ik nog erg moeilijk
laat ook wat van jullie horen!
Goed nieuws voor de Mac users onder ons..
Christoph, heeft eigen drivers gemaakt voor de bcd, Momenteel werkt alleen midi in/out
genoeg om dus bijv. Traktor aan de gang te krijgen met de bcd,
Je kunt ze Hier vinden
Op z'n Blog zegt ie dat ie momenteel ook bezig is om het audio gedeelte uit te zoeken....
Christoph, heeft eigen drivers gemaakt voor de bcd, Momenteel werkt alleen midi in/out
genoeg om dus bijv. Traktor aan de gang te krijgen met de bcd,
Je kunt ze Hier vinden
Op z'n Blog zegt ie dat ie momenteel ook bezig is om het audio gedeelte uit te zoeken....
-
Klinkt lekker! Wat blijft Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden mix) toch een meesterlijke plaat! Is dit "live" opgenomen, dus aan 1 stuk door, of heb je dingen opnieuw geprobeerd als het niet helemaal goed ging?Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:11:
[...]
mee eens! en de ik ben zo blij dat ik m heb gehaald posts voegen ook weinig toe.
maar om maar even een kickoff te geven:
hier een mixje icm bcd2000 en djdecks
http://rapidshare.com/fil..._S_-_Vocal_Trance_Mix.rar
tracklist:
01: JASE From Outta Space feat. Claire Van Der Boom - Do What You Want (Max Graham Afterhours In Montreal Mix)
02: Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden mix)
03: Cass Fox - Touch Me (Mike Koglin vs Jono Grant Remix)
04: Snow Patrol - Chasing Cars (Topher Jones & Blake Jarrell Remix)
05: Full Intention Pres Bodyrox - Yeah Yeah (D Ramirez Remix)
06: Reflekt Featuring Delline Bass - Need To Feel Loved (Fuzzy Hair Vocal Mix)
07: Ronski Speed - The Space We Are (John O'Callahan Mix)
08: Armin Van Buuren - Burned With Desire (Rising Star mix)
ik ben nu overgestapt van bcd2000 naar vinyl met timecoded platen. maar vinyl vind ik nog erg moeilijk
laat ook wat van jullie horen!
Persoonlijk ben ik niet zo van de lange overgangen. De ene track loopt soms tot bijna het einde, en dan begint de volgende track ongeveer vanaf het begin, waardoor je met hele intro's en outro's zit. Voor een mix met een wat lagere beat is dat nog niet zo heel erg, maar het haalt wel een beetje het tempo uit je mix.
Verder vond ik 05: Full Intention Pres Bodyrox - Yeah Yeah (D Ramirez Remix) er niet echt lekker inpassen, teveel house achtig, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak
Ik heb helaas nog niet zo heel veel met m'n BCD gedaan (ik heb'm nu een week of 2), alleen maar wat ge-experimenteerd en wat proefdraaien met Traktor en VirtualDJ.
Hieronder voor de liefhebbers een link naar een mix die ik recentlijke heb gemaakt met Traktor 3, maar nog zonder de BCD. Niet "live" gemixed, dus als ik ergens ontevreden over was, dan heb ik het opnieuw geprobeerd tot het goed was.
http://rapidshare.com/fil...6__192kbps.part1.rar.html
http://rapidshare.com/fil...6__192kbps.part2.rar.html
Kritiek is welkom.
Tracklist Mix 23:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Artist: Bebob Title: Mix 23 Release Date: 25-10-2006 Track Length: 88:25:00 01. (00:00:00) Kyau & Albert - Kiksu (Boom Jinx Remix) 02. (06:53:40) Gabriel & Dresden feat. Molly - Tracking Treasure Down (Francis Preve Mix) 03. (11:33:90) Paul Oakenfold feat. Brittany Murphy - Faster Kill Pussycat (Club Mix) 04. (16:04:05) Nerio's Dubwork Feat. Michael Procter - Stop Burning Up (Nerios Rok Mix) 05. (19:08:30) Supermode - Tell Me Why (Simmons & Christopher Remix) 06. (24:21:20) Krafft - Rock Da House (Danny Wild Remix) 07. (29:58:40) Mike Koglin Vs. Mark Pledger - Ultraviolet (Phatjak Remix) 08. (36:18:60) Filo & Peri feat Fisher - Ordinary Moment (Main Mix) 09. (42:19:10) Espen & Elusive - You Always Knew 10. (48:17:35) Filo & Peri - In Your Face 11. (53:09:10) Kyau & Albert - Are You Fine (Markus Schulz Remix) 12. (58:25:60) Re:Locate - Alcatraz 13. (64:15:60) Rowland & Wright - Hybrid (Ian Betts Remix) 14. (70:34:60) Dave202 - Generate the Wave (Original Mix) 15. (76:21:20) Amphiby And Spiral Motion - Liquid Mask (Original Mix) 16. (82:35:00) Kyau & Albert - Walk Down (Club Mix) |
De volgende mix is met de BCD, I promise!
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Verwijderd
ik heb alles in 1 keer achter elkaar door gedaan
(zonder naar de bpm meters te kijken of wat ook)
en die bodyrox paste indd niet maar dat bedacht ik me ook net toen ik m erin gooide. en true ik zou indd snellere overgangen moeten maken! maar ben dat nog een beetje aan het leren
maar momenteel staat m'n bcd alleen maar stof te vangen en gebruik ik draaitafels, dat vind ik iets interesanter dan die bcd
en die bodyrox paste indd niet maar dat bedacht ik me ook net toen ik m erin gooide. en true ik zou indd snellere overgangen moeten maken! maar ben dat nog een beetje aan het leren
maar momenteel staat m'n bcd alleen maar stof te vangen en gebruik ik draaitafels, dat vind ik iets interesanter dan die bcd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 17:25 ]
Verwijderd
Mag ik vragen waar in Groningen je hem hebt gekocht?Fordman schreef op zondag 31 december 2006 @ 05:31:
Vandaag ook aangeschaft in Groningen...
Voor de VirtualDJ gebruikers met een laptop en een BCD: bij mij werkt het prima als ik gewoon de geluidskaart van m'n laptop gebruik. Hij valt eens in het uur nog wel uit, maar even de powerknop van de controller aan/uit en in VDJ de controller uit/aan zetten (totdat de scratch-lampjes weer branden) fixt het prima zonder stilte
Verwijderd
Iedereen zit maar te zeuren over de bcd maar als je nou echt een beetje wil gaan draaien zou je ook eens een beetje geld in je computer moeten stoppen.ik heb zelf Intel Pentium 4, 2266 MHz en dat is zeker al niet een van de allernieuwste meer maar heb er wel 2 gig werkgeheugen in zitten en elk van de programma's waar hier overgepraat wordt werken allemaal top.Kan met twee onboard geluidskaarten mixen maar gebruik liefst alleen de bcd zelf als geluidskaart.werkt perfect!!
Loopt ook niet vast in virtualdj na een tijdje.
Dus als ik jullie nou echt een tip mag geven investeer eens een paar euro voor meer werkgeheugen het zal je een hoop plezier op leveren!!
Dus als ik jullie nou echt een tip mag geven investeer eens een paar euro voor meer werkgeheugen het zal je een hoop plezier op leveren!!
Ook met een ThinkPad T60 (1.8Ghz Core Duo, 1.5GB geheugen, een erg stevige laptop!) is er genoeg te zeuren hoorVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:38:
Iedereen zit maar te zeuren over de bcd maar als je nou echt een beetje wil gaan draaien zou je ook eens een beetje geld in je computer moeten stoppen.ik heb zelf Intel Pentium 4, 2266 MHz en dat is zeker al niet een van de allernieuwste meer maar heb er wel 2 gig werkgeheugen in zitten en elk van de programma's waar hier overgepraat wordt werken allemaal top.Kan met twee onboard geluidskaarten mixen maar gebruik liefst alleen de bcd zelf als geluidskaart.werkt perfect!!
Uiteraard wel opletten, met 'show hidden devices' komen er ook een aantal services bij (bij 'non plug & play devices) en daar zou ik voorzichtig mee zijn
Ik moet slouiestyle wel gelijk geven. Ik heb mijn BCD al op 2 laptops uitgetest, en zelfs met de tweaks die in de handleiding staan crasht hij na een tijdje.
Op mijn pc loopt alles echter perfect vlot, hoe lang ik ook draai.
Vermoedelijk dat er nog dingen ivm energiebeheer enzo bij een laptop zorgen voor crashes. Een laptop probeert ten slotte toch altijd zo lang mogelijk op zn batterij te werken, niet?
Op mijn pc loopt alles echter perfect vlot, hoe lang ik ook draai.
Vermoedelijk dat er nog dingen ivm energiebeheer enzo bij een laptop zorgen voor crashes. Een laptop probeert ten slotte toch altijd zo lang mogelijk op zn batterij te werken, niet?
Mijn opteron 165, 2gb loopt af en toe ook nog steeds vast
Verwijderd
het is echt belangrijk dat je onodige dingen niet aan laat staan en denk ook dus aan oudere drivers van bv je oude geluidskaart of lan en nog een tip als je net als ik ook een extra externe harddrive gebruikt zorg dat hij niet op dezelfde IRQ staat als de bcd probeer een andere liefst eigen IRQ assiment.
Wie gaat deze topics nu scheiden? (Lees: wie maakt nieuw topic
)
Ik wil het best het ervaringen topic voor mn rekening nemen, als ik niet meteen word afgeschoten door een modje that is.
Waarom dit topic scheiden? Dan moet ik nog een extra topic bekijken
idd waarom scheiden? Dit topic is uberhaupt dan useless,
de ontwikkelingen op BCD niveau lopen gewoon niet zo gestaag als die van andere producten. Er wordt de laatste 5 pagina's weinig nieuws gemeld
de ontwikkelingen op BCD niveau lopen gewoon niet zo gestaag als die van andere producten. Er wordt de laatste 5 pagina's weinig nieuws gemeld
Ik heb mijn laptop met de BCD2000 ook gebruikt, ging ook prima...
Alleen zodra ik de Speedstep tech. aanzet op Dynamic begint de BCD te crashen enzo...
Stel ik mijn Speedstep op een vaste snelheid in, dan merk ik er niets van.....
Mss is dit de oplossing voor de laptop gebruikers onderons?
Alleen zodra ik de Speedstep tech. aanzet op Dynamic begint de BCD te crashen enzo...
Stel ik mijn Speedstep op een vaste snelheid in, dan merk ik er niets van.....
Mss is dit de oplossing voor de laptop gebruikers onderons?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie allemaal kunnen met de BCD. Dus post eens wat mixjes!
Verder zijn er voor de laptop-gebruikers een aantal nieuwe tips bijgekomen op de laatste paar pagina's, ik vat ze even samen:
• Zet SpeedStep uit in je BIOS, eventueel ook andere powermanagement-opties en kijk wat het beste werkt
• Zorg dat Windows de USB-roothub niet meer mag uitzetten om stroom te besparen (in apparaatbeheer -> usb root hub aanklikken -> Eigenschappen -> Advanced oid)
• Zet 'Show hidden devices' aan in apparaatbeheer en disable of uninstall apparaten die je niet gebruikt
• Disable apparaten die je wel gebruikt om te kijken of het probleem daar zit (bij oa Dells schijnt het uitschakelen van de CD-speler te werken, bij mij werkte het uitschakelen van de WLAN-adapter...)
• Controleer met de DPC Latency Checker of je een probleem met DPC's hebt
• probeer eens een andere USB-poort
eventueel voor de startpost van een nieuw te maken topic wel handig
• Zet SpeedStep uit in je BIOS, eventueel ook andere powermanagement-opties en kijk wat het beste werkt
• Zorg dat Windows de USB-roothub niet meer mag uitzetten om stroom te besparen (in apparaatbeheer -> usb root hub aanklikken -> Eigenschappen -> Advanced oid)
• Zet 'Show hidden devices' aan in apparaatbeheer en disable of uninstall apparaten die je niet gebruikt
• Disable apparaten die je wel gebruikt om te kijken of het probleem daar zit (bij oa Dells schijnt het uitschakelen van de CD-speler te werken, bij mij werkte het uitschakelen van de WLAN-adapter...)
• Controleer met de DPC Latency Checker of je een probleem met DPC's hebt
• probeer eens een andere USB-poort
eventueel voor de startpost van een nieuw te maken topic wel handig
Ik heb ook een mixje gemaakt! Geïnspireerd door Ed Banger Label Night in Paradiso. 10 Januari.
Playlist

klik voor groot.
Mix
klik hier of klik hier
De mix is wat slordig hier en daar. Maar het laat wel goed zien wat je met effecten van traktor 3 icm. BCD2000 kan denk ik!
(daarnaast is de muziek awesome
)
Commentaar is welkom!
Playlist

klik voor groot.
Mix
klik hier of klik hier
De mix is wat slordig hier en daar. Maar het laat wel goed zien wat je met effecten van traktor 3 icm. BCD2000 kan denk ik!
(daarnaast is de muziek awesome
Commentaar is welkom!
[ Voor 7% gewijzigd door DoubleJ op 16-01-2007 16:49 ]
Ik krijg traktor niet aan de praat met de BCD
heeft iemand goeie (stap voor stap) guide? Ik heb die ene guide wel gevolgd maar die is wat onduidelijk vindt ik...
1. Start Traktor
2. *Traktor Preference | MIDI Interfaces: Choose MIDI Yoke NT: 1 as the only MIDI interface
3. *Traktor Preference | MIDI Setup: Load 'BCD2000-Traktor3 - mb4guns Extended Flavor.tks' file
4. *Set BCD-2000 to B-DJ mode.
5. Execute 'Start BCD2000-Traktor3 - mb4guns Extended Flavor.bat' in 'MIDI_RULES_INSTALL_FOLDER\rules\BCD2000-Traktor3 - mb4guns Extended Flavor\BCD2000-Traktor3 - mb4guns Extended Flavor.bat\'
6. Choose midi in: BCD-2000 (Type the number before "BCD-2000")
7. Choose midi out 1: e.g. MIDI Yoke NT: 1
8. Choose midi out 2: BCD-2000
9. Choose midi out 3: <none> for no more midi outputs (0)
10. Wait until MIDI Rules is started. All BCD2000 LEDs flash for 2 seconds and Traktor gets synchronized (this is the reason why you should allow start Traktor at first)
11. Start DJing and have fun!
2. *Traktor Preference | MIDI Interfaces: Choose MIDI Yoke NT: 1 as the only MIDI interface
3. *Traktor Preference | MIDI Setup: Load 'BCD2000-Traktor3 - mb4guns Extended Flavor.tks' file
4. *Set BCD-2000 to B-DJ mode.
5. Execute 'Start BCD2000-Traktor3 - mb4guns Extended Flavor.bat' in 'MIDI_RULES_INSTALL_FOLDER\rules\BCD2000-Traktor3 - mb4guns Extended Flavor\BCD2000-Traktor3 - mb4guns Extended Flavor.bat\'
6. Choose midi in: BCD-2000 (Type the number before "BCD-2000")
7. Choose midi out 1: e.g. MIDI Yoke NT: 1
8. Choose midi out 2: BCD-2000
9. Choose midi out 3: <none> for no more midi outputs (0)
10. Wait until MIDI Rules is started. All BCD2000 LEDs flash for 2 seconds and Traktor gets synchronized (this is the reason why you should allow start Traktor at first)
11. Start DJing and have fun!
Verwijderd
Probeer veel meer met je EQ's te doen om een nieuw nr in te mixen. ik vond nr 1 op nr 2 veel te druk in de overgang. ook een lopend nr zachter zetten en vervolgens daar een nieuw nr doorheen te stutteren vind ik persoonlijk funest voor een goede mix. de muziek is daarentegen wel gaaf. ik hou van uffieDoubleJ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:58:
Ik heb ook een mixje gemaakt! Geïnspireerd door Ed Banger Label Night in Paradiso. 10 Januari.
Playlist
[afbeelding]
klik voor groot.
Mix
klik hier of klik hier
(daarnaast is de muziek awesome)
Commentaar is welkom!
Verwijderd
WOW wat een drukke muziek!DoubleJ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:58:
Playlist
[afbeelding]
klik voor groot.
Mix
klik hier of klik hier
(daarnaast is de muziek awesome)
Commentaar is welkom!
maargoed, dat is een kwestie van mening. ik hoorde dat je soms net niet de beats tegelijk had... dit kon komen door de effecten natuurlijk maar ik verdenk dat aan de jogwheel draaien zou helpen.
verders klinkt het wel leuk, gaat zeker de goede kant op! alleen jammer dat het mijn muziek keus niet is.
verders, denk niet dat ik het goed kan hoor
nice 1!
Er zitten zeker fouten in de mix. Dat komt omdat ie live is en ik nog nooit eerder met veel van deze tracks had gemixed. Normaal gesproken mix ik simpele house, dan maak ik veel minder tot geen fouten. Ook is 9 van de 10 overgangen niet simpel in/uit faden. Maar echt handmatig met de cue mee tikken en beatsmashen. Zeker geen perfecte mix dus. Maar ik ben over de stijl en en energie in de mix wel erg tevreden.
Kwam hier nog wat leuke 'trucs' tegen die met de BCD ook wel zouden lukken: http://www.homeofchat.com/vB/archive/index.php/t-22158.html
Misschien ook leuk om die hier in het topic eens te demonstreren? Wat zijn jullie 'trucs'?
Verwijderd
ik snap hetDoubleJ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 01:30:
Er zitten zeker fouten in de mix. Dat komt omdat ie live is en ik nog nooit eerder met veel van deze tracks had gemixed. Normaal gesproken mix ik simpele house, dan maak ik veel minder tot geen fouten. Ook is 9 van de 10 overgangen niet simpel in/uit faden. Maar echt handmatig met de cue mee tikken en beatsmashen. Zeker geen perfecte mix dus. Maar ik ben over de stijl en en energie in de mix wel erg tevreden.
ik draai eigenlijk altijd "live" en meestal met onbekende nummers... houd wel de spanning zeg maar. maar als je dan indd een mixje maak met nummers die je al kent dan gaat het bijna perfect
maar laat maar eens een house mixje horen (het liefste een die live is)
Hier
of
Hier
Playlist heb ik even niet bij de hand.
EDIT:
Uit mn koppie:
of
Hier
EDIT:
Uit mn koppie:
- Junk (d ramirez edit)
- Robots just wanna have fun (original)
- Watchin' (12 Inch)
- Jetsetter ( Ian Carey Mix)
- Sedna
- Say Hello (Angello & Ingrosso Remix)
- Getting Closer
- Private Tools Number 2 (Eddie Thoneick Remix)
- Love dont let me go (nieuwe edit enzo...)
- in my mind (extended mix)
- We Are Your Friends (original)
- Put Your Hands Up (For Detroit)
- Sexy Back (AVH remix)
- The Party (Julien L. Remix)
- Drop The Pressure (Future Funk Mix)
[ Voor 59% gewijzigd door DoubleJ op 18-01-2007 23:09 ]
Je kan natuurlijk ook overdrijven met effecten.DoubleJ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:20:
Hier
of
Hier
Klinkt wel lekker though.
Edit:
Zit nu wat verder in je mix, goede nummer keus maar die flanger (volgens mij is het de flanger?) er steeds doorheen doet mij de koptelefoon even af zetten.
Zal zelf ook eens een mixje uppen. (Virtual DJ 4.2 + BCD2000)
[ Voor 26% gewijzigd door Krizzie op 18-01-2007 22:35 ]
Ja, gelijk heb je
. Klinkt stom maar op den duur ga ik me vervelen, en zoek ik op die manier uitdagingen. Daarmee verpest ik het vaak. Dat weet ik voor mezelf dus negeer ik het eigenlijk als ik de mix terug luister. Waardoor ik wel tevreden kan zijn over dat soort mixes. Begrijp dat dat voor buitenstaanders anders is 
flanger ja, klopt. die zette ik wel heeeel ver open he?
Ik zal van het weekend eens een nieuwe mix in elkaar draaien. Heb een hoop nieuwe tracks dus dan eens kijken of ik een mix zonder fratsen kan maken
Ik kijk uit naar je mix!
Ik zal van het weekend eens een nieuwe mix in elkaar draaien. Heb een hoop nieuwe tracks dus dan eens kijken of ik een mix zonder fratsen kan maken
Ik kijk uit naar je mix!
[ Voor 68% gewijzigd door DoubleJ op 18-01-2007 22:56 ]
De tracklist.DoubleJ schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:45:
Ja, gelijk heb je. Klinkt stom maar op den duur ga ik me vervelen, en zoek ik op die manier uitdagingen. Daarmee verpest ik het vaak. Dat weet ik voor mezelf dus negeer ik het eigenlijk als ik de mix terug luister. Waardoor ik wel tevreden kan zijn over dat soort mixes. Begrijp dat dat voor buitenstaanders anders is
Ik kijk uit naar je mix!
DJ Krizzie (i know rot naam, maar kan zo gauw geen betere bedenken
1. AMP Fiddler - Right were you ware (Tom Middleton eep remix)
2. Outwork feat. mr. Gee - Elektro (Robbie Rivera remix)
3. Fatboy Slim - Right here right now (Freemasons short Vox mix)
4. Fedde Le Grand - Just Trippin (Seb Fontaine and Jay P Type mix)
5. Fedde Le Grande - Put your hands up (Original mix)
6. Armand van Helden - The funk phenomena 2006 (Doc Phatt remix)
7. Michael Gray - Bonderline (Ian Carey remix)
8. Chris Willis - My Freedom (Extended Club re-edit)
9. Annie Lenox - The Gift (Curtis & Dakota remix)
10. Jam - Just be yourself (Extended mix)
11. DB Boulevard - Chance of a miracle (Kelly Pitiuso dub mix)
12. ID - ID (Kan em zo gauw niet vinden
13. The First Team - For the first time Housekidz remix) (Stomme nummer had geen gelijke beats en moest dus met de hand gesynced worden, waar ik op dat moment nog niet zo goed in was.
14. Modulation - White Flame (Original)
Link!
Enjoy
Voor de liefhebbers, de BCD3000 komt er aan, http://www.aboutdj.nl/content/view/575/1/
Nu ook voor de mac EN fatsoenlijke software, als dat geen feest is
Verwijderd
zijn er al mensen die de nieuwe midi rules hebben gedownload van Cycokrauts (actief op het NI forum) ??
Je moet een aantal handelingen verrichten voor het werkt en ik krijg het nog niet voor elkaar, snap ook niet helemaal precies wat de bedoelign is..
misschien dat iemand me hier in het Nederlands een handje mee kan helpen?
links:
http://cycokraut.wordpress.com/midi-rules/
http://nativeinstruments....read.php?t=34513&page=999
Succes!!
Je moet een aantal handelingen verrichten voor het werkt en ik krijg het nog niet voor elkaar, snap ook niet helemaal precies wat de bedoelign is..
misschien dat iemand me hier in het Nederlands een handje mee kan helpen?
links:
http://cycokraut.wordpress.com/midi-rules/
http://nativeinstruments....read.php?t=34513&page=999
Succes!!
Verwijderd
Iemand tips? Ik heb een schoon geinstalleerde Siemens laptop met Pentium M 1.5 processor, 512 MB Ram, alleen Behringer software geinstalleerd en Virtual DJ 4.2. Als ik nu in de 'performance' settings de preset slider op 'fastest' zet kan virtual DJ niet meer afspelen en krijg ik een 'error in asio driver' bij het afsluiten. Oplossing is latency op 'auto' te zetten, maar aangezien ik ook last heb van de error dat Virtual Dj bevriest ergens tussen de 2 en 20 minuten moet ik eigenlijk de 'fastest' instelling gebruiken. Mbt die freeze error heb ik ook de gangbare oplossingen geprobeerd, USB hubs uitgeschakeld en IrQ conflicten voorkomen. Anybody?
Verwijderd
je moet de slider op fastest zetten en auto aanvinken en de bcd asio instelling kiezen als ie het niet doet dan moet je effe een keertje van de asio instelling met master and headphone instelling switchen naar de asio instelling met alleen de master out en ok klikken en daarna gelijk weer terug zetten
Verwijderd
haha holladiee!Reind schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:31:
Voor de liefhebbers, de BCD3000 komt er aan, http://www.aboutdj.nl/content/view/575/1/
ziet er verdomt hetzelfde uit ofnie?? nouwja... als ze nou eerst eens degelijke asio drivers zouden maken zo het al stukken beter zijn, maarja je kan niet alles hebben voor 180 euro
het zal mij allemaal benieuwen.... maar ik heb er een esi u46dj naast gezet, en dat werkt stukken fijner dan de behringer soundcard
Ik begrijp dat de BCD3000 geleverd gaat worden met Traktor? Da's netjes zeg! (zal wel een uitgeklede versie zijn maar dat lijkt me wel een garantie dat "Traktor 3 volledig" gewoon zal werken. Wie weet kunnen we in de toekomst ook betere Traktor support voor de BCD2000 verwachten, zoveel zullen de 2 apparaten niet verschillen toch.
Ondanks dat ik enorm tevreden ben met m'n bcd2000 voel ik me wel lichtelijk in de aap gelogeerd dat ze nu al met een nieuwe komen. Duidelijk lijkt me - omdat ze zo snel een bijna identiek apparaat releasen - ze gewoon alle "fouten" en missers uit de bcd2000 hebben gehaald en hem verkopen als 3000. De witte knoppen vind ik maar lelijk trouwens!
luister vanmiddag je mix Krizzie.
Ondanks dat ik enorm tevreden ben met m'n bcd2000 voel ik me wel lichtelijk in de aap gelogeerd dat ze nu al met een nieuwe komen. Duidelijk lijkt me - omdat ze zo snel een bijna identiek apparaat releasen - ze gewoon alle "fouten" en missers uit de bcd2000 hebben gehaald en hem verkopen als 3000. De witte knoppen vind ik maar lelijk trouwens!
luister vanmiddag je mix Krizzie.
[ Voor 12% gewijzigd door DoubleJ op 19-01-2007 08:57 ]
Als ze nu eens eerst de BCD2000 goed laten werken?Reind schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:31:
Bij mij werkt hij naar behoren (onder VDJ) maar blijkbaar bij de rest niet.
Traktor ga ik ook maar eens proberen, heb vroeger met 2.6 een beetje zitten spelen wat wel aardig was, maar vond de beatmatch van VDJ toen veel beter. Toen 3 eenmaal uit kwam vond ik het helemaal niks meer.
Maar ik zal nog eens een poging wagen.
Tja, hoe zit dat eigenlijk. Ik gebruik al jaren Traktor en heb het idee V-DJ en djdecks echt veel minder te bieden hebben. Is dat omdat ik Traktor gewend ben of is dit ook gewoon zo?
Verwijderd
ik denk dat elk pakket wel iets heeft wat een ander niet heeft.DoubleJ schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:30:
Tja, hoe zit dat eigenlijk. Ik gebruik al jaren Traktor en heb het idee V-DJ en djdecks echt veel minder te bieden hebben. Is dat omdat ik Traktor gewend ben of is dit ook gewoon zo?
ik ben erg gehecht aan djdecks maar dit komt omdat ik steeds vaker vinyl control en gewoon vinyl tussen de mp3's gebruik.
ik vind dat djdecks onwijs lelijk oogt! maar daar kun je een andere skin voor scoren, qua effecten zal het weinig schelen met traktor je moet alleen de plugins ff vinden (en er zitten standaard al 7 effecten in oid). nou ben ik niet een persoon die blij word van mooie kleurtjes, bpm meters, wave forms en nog meer van die dingen. (mijn beeldscherm staat toch achter me, dus daar kan(en wil) ik niet eens op kijken als ik aan het mixen ben).
traktor heb ik niet echt lang gebruikt, gewoon even geprobeerd tot de conclusie gekomen, ohh dit werkt ook! en nooit meer aangeraakt.
Virtual DJ, de laatste die ik daarvan gebruikt heb is de 3.4 en wat een bagger was dat zeg, ik had altijd ruzie met de audio engine, dat het niet lekker klonk (soort kleine happeringen erin enzo).
maarja. blijft natuurlijk een oude en zoute opmerking maar, elk pakket heeft wel zijn voordelen en nadelen, geef gewoon elk pakket een weekje de kans. Djdecks vond ik eerst ook onwijs ruk, maar omdat ik doorzette en toen merkte hoe fijn ik het vond werken hoef ik nu geen ander meer.
Ook dat er frequent updates voor uitkomen, je goede support krijgt op het forum (ook van de maker adion) etc maakt het voor mij persoonlijk een beter product dan al die anderen, en dat voor die lage prijs (ja ook dat heb ik met elkaar vergeleken en ik ga nooit 250 euro oid neergooien voor een kopietje van VDJ)
Verwijderd
tnx voor je tip slouiestyle, Virtual Dj werkt alleen wanneer ik de latency op 'auto' zet. Toch blijf ik drop outs krijgen, terwijl ik vrijwel alles wat je kunt uitzetten in de device manager (CD-Rom, Netwerkkaart, WLAN, geluidskaart, Card reader, USB Root hubs power management) heb disabled, toch blijft de DPC Latency Checker (http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml) rood uitslaan bij drop-outs, wat indiceert dat er ergens een driver probleem is. Iets in de system devices misschien?
BIJ NI hoef je dat niet te verwachten, die hebben de FS bezitters ook al meerdere malen flink in de kou laten staan en Stanton en NI zijn niet voor jan *** uit elkaar. Ze maken prima software maar daar houd het ook op naar mijn idee.DoubleJ schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:53:
Wie weet kunnen we in de toekomst ook betere Traktor support voor de BCD2000 verwachten, zoveel zullen de 2 apparaten niet verschillen toch.
Verwijderd
wat voor resolutie is je scherm bijvoorbeeld ik heb 19 inch 1280*1024 en een skin van 1024*768 als fullscreen zet moet me com er ook veel meer aantrekken maar als ik hem dus normaal formaat laat gebruik ik veel minder geheugenVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:10:
tnx voor je tip slouiestyle, Virtual Dj werkt alleen wanneer ik de latency op 'auto' zet. Toch blijf ik drop outs krijgen, terwijl ik vrijwel alles wat je kunt uitzetten in de device manager (CD-Rom, Netwerkkaart, WLAN, geluidskaart, Card reader, USB Root hubs power management) heb disabled, toch blijft de DPC Latency Checker (http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml) rood uitslaan bij drop-outs, wat indiceert dat er ergens een driver probleem is. Iets in de system devices misschien?
Verwijderd
Nee dat is het niet, laptop is clean, ik heb ook een topic op de virtual DJ forums, als ik een oplossing heb laat ik het weten.
Verwijderd
Ik wil binnekort waarschijnlijk de bcd2000 gaan kopen maar heb ik 2 geluidskaarten nodig om het ene kanaal via mijn koptelefoon te horen en het andere kanaal via de boxen??
Nopes is niet nodig met de normale manier van aansluiten.
De BCD heeft een eigen geluidskaart ingebouwd waar alles overheen loopt.
Vanuit de bcd 2 rca/tulip (rood-wit) stekkertjes naar je speakers/speakerset/versterker, en je koptelefoon plug je in aan de voorkant van de bcd.
De BCD heeft een eigen geluidskaart ingebouwd waar alles overheen loopt.
Vanuit de bcd 2 rca/tulip (rood-wit) stekkertjes naar je speakers/speakerset/versterker, en je koptelefoon plug je in aan de voorkant van de bcd.
Als je een meer kanaals geluidskaart in je pc hebt kun je ook gewoon voorluisteren. 
Front voor speakers en rear voor je koptelefoon zegmaar.
Of zoals Pendaco zegt natuurlijk.
Front voor speakers en rear voor je koptelefoon zegmaar.
Of zoals Pendaco zegt natuurlijk.
Verwijderd
Heeft nog niemand deze skin kunnen bemachtigen ? Ziet er zo een handige skin uit met grote BPM meters en ideaal om mee te werken met je BCDRoNoS schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:13:
Heeft iemand intussen de skin voor de BCD2000 in Virtual DJ voor mij?
Verwijderd
*update* Na het disablen van alle non-essentieele hardware en alle niet essentiele services zie ik dat mijn latency bij de DPC Latency checker heel stabiel is geworden, alle balkjes zijn laag in het groen. Open ik echter mijn start menu, dan slaat hij weer in het rood...echt een vreemde zaak...hebben mensen die de bcd2000 goed werkend op hun laptop hebben geen latency in het rood? Ben ik wel benieuwd naar...grt.
Is het misschien een idee om zo'n skin zelf te gaan maken? Of moet je daarvoor ook pro user zijn? Hoe werkt het maken van een skin eigelijk?Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:22:
[...]
Heeft nog niemand deze skin kunnen bemachtigen ? Ziet er zo een handige skin uit met grote BPM meters en ideaal om mee te werken met je BCD
Verwijderd
Nee je dient geen pro user te zijn.EVILSalami schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:28:
[...]
Is het misschien een idee om zo'n skin zelf te gaan maken? Of moet je daarvoor ook pro user zijn? Hoe werkt het maken van een skin eigelijk?
Hier staat alle informatie.
Verwijderd
ik wil niet heel vervelend zijn, maar denk dat er bar weinig mensen zijn die m goed werkend en stabiel op hun laptop hebben. ik heb het iig al opgegeven, na 3 maanden ruzie met het ding te hebben gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:24:
hebben mensen die de bcd2000 goed werkend op hun laptop hebben geen latency in het rood? Ben ik wel benieuwd naar...grt.
heb net als jou alle overmatige hardware uitgeknikkerd maar dan als je ging folder browsen op je c: d: of waar dan ook liep ie toch vast.....
Mensen hier is die dan de nieuwe BCD-3000
B-CONTROL DEEJAY BCD3000
Near to be relesead the new Behringer Dj Controller, his name is BCD 3000 and it will be the brother of our BCD 2000. The official page is here.
The B-CONTROL DEEJAY BCD3000 DJ mixer lets you play, mix and scratch any MP3, AAC, WMA, OGG, WAV and AIFF file with a real vinyl feel. Packed with mind-blowing features such as mixer, dual-player, effects, mic/phono preamps and a full-fledged monitor section, this 4-channel USB audio interface perfectly complements the included Native Instruments Traktor 3 LE DJ software or most other DJ software, running on Windows XP and Mac OS X operating systems. You've waited long enough. Go to your local dealer, and make sure this hot babe is yours. High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life.
The most important news are: more file format support, MAC OS X compatibility and Traktor LE bundle software. For this some buttons are relabelled: (Play - Pause are reversed, the Analog ins on the 2000 are now cue selects on the 3000 and the on air/ Talkover buttons are now input selects, and the FX buttons are now ON - FX out - FX In - Action intsead of 1 - 2 - 3 - 4, this is just to make the controller more like the traktor Interface)
The not again implemented features are: the second line in port, digital in and out and second master output. It's not clear if the USB interface is 2.0 now or not.
B-CONTROL DEEJAY BCD3000
Near to be relesead the new Behringer Dj Controller, his name is BCD 3000 and it will be the brother of our BCD 2000. The official page is here.
The B-CONTROL DEEJAY BCD3000 DJ mixer lets you play, mix and scratch any MP3, AAC, WMA, OGG, WAV and AIFF file with a real vinyl feel. Packed with mind-blowing features such as mixer, dual-player, effects, mic/phono preamps and a full-fledged monitor section, this 4-channel USB audio interface perfectly complements the included Native Instruments Traktor 3 LE DJ software or most other DJ software, running on Windows XP and Mac OS X operating systems. You've waited long enough. Go to your local dealer, and make sure this hot babe is yours. High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life.
The most important news are: more file format support, MAC OS X compatibility and Traktor LE bundle software. For this some buttons are relabelled: (Play - Pause are reversed, the Analog ins on the 2000 are now cue selects on the 3000 and the on air/ Talkover buttons are now input selects, and the FX buttons are now ON - FX out - FX In - Action intsead of 1 - 2 - 3 - 4, this is just to make the controller more like the traktor Interface)
The not again implemented features are: the second line in port, digital in and out and second master output. It's not clear if the USB interface is 2.0 now or not.

Op een een of andere manier werkt het hier perfect zonder problemen (Asus laptop, 1.4ghz). De mp3's die ik inlaad komen van een andere pc, en vdj4.2 gaat gerust een uurtje of 2+ door zonder problemen. Alleen als ik ondertussen even switch naar een ander programma dan begint vdj vaag te doen.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:22:
[...]
ik wil niet heel vervelend zijn, maar denk dat er bar weinig mensen zijn die m goed werkend en stabiel op hun laptop hebben. ik heb het iig al opgegeven, na 3 maanden ruzie met het ding te hebben gehad.
heb net als jou alle overmatige hardware uitgeknikkerd maar dan als je ging folder browsen op je c: d: of waar dan ook liep ie toch vast.....
-
Verwijderd
Uhu bij mij hier ook. VDJ werkt goed in samen werking met HP 9058 (1gig ram 1,67ghz dual core) en BCD controller, alleen ondervind ik een kleine "lag" bij de liedjes.( het geluid klinkt niet haarfijn zoals in winamp of zo )xonide schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:36:
[...]
Op een een of andere manier werkt het hier perfect zonder problemen (Asus laptop, 1.4ghz). De mp3's die ik inlaad komen van een andere pc, en vdj4.2 gaat gerust een uurtje of 2+ door zonder problemen. Alleen als ik ondertussen even switch naar een ander programma dan begint vdj vaag te doen.
Verwijderd
Waarom zit er eigenlijk zo'n prijsverschil tussen de BCD-3000 en de 2000? De 3000 is echt de vervanger (bugs eruit enzo), nieuwe features heeft-ie niet. (toch?)
je krijgt er Traktor bij en das niet bepaalt goedkoop...Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:11:
Waarom zit er eigenlijk zo'n prijsverschil tussen de BCD-3000 en de 2000? De 3000 is echt de vervanger (bugs eruit enzo), nieuwe features heeft-ie niet. (toch?)
Traktor LE...
Ik denk niet dat ze de volledige Traktor erbij hebben zitten.
Ik denk niet dat ze de volledige Traktor erbij hebben zitten.
Verwijderd
bij mij werkt alles prima (Compaq Presario)Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:22:
[...]
ik wil niet heel vervelend zijn, maar denk dat er bar weinig mensen zijn die m goed werkend en stabiel op hun laptop hebben. ik heb het iig al opgegeven, na 3 maanden ruzie met het ding te hebben gehad.
ik moet alleen wel mn WLAN uitzetten
Verwijderd
technisch nieuwe features heeft-ie niet?ronwiel schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:03:
[...]
je krijgt er Traktor bij en das niet bepaalt goedkoop...
Verwijderd
ik snap dat er laptops zijn waar die het wel op doet
maar het punt is dat er meer zijn waar die het niet op doet.
hij doet het hier ook wel, soort van..... maar het is gewoon niet veilig genoeg om ermee te zeggen: ik kom 5 uur draaien!
ik kan overigens m'n wireless enzo aanlaten, als ik maar acpi, modem, cd-rom uitzet. maarja dan is nog steeds de vraag: wanneer gaat ie ermee stoppen
.
maargoed. esi u46dj gekocht want ik gebruik de bcd2000 meer als een verijdelde geluidskaart met daarop draaitafels met vinyl control
hij doet het hier ook wel, soort van..... maar het is gewoon niet veilig genoeg om ermee te zeggen: ik kom 5 uur draaien!
ik kan overigens m'n wireless enzo aanlaten, als ik maar acpi, modem, cd-rom uitzet. maarja dan is nog steeds de vraag: wanneer gaat ie ermee stoppen
maargoed. esi u46dj gekocht want ik gebruik de bcd2000 meer als een verijdelde geluidskaart met daarop draaitafels met vinyl control
Traktor EN mac compatible en dat was de oudere BCD2000 niet. Of het om een vervangings exemplaar gaat of niet weet ik niet. Overigens is er een shitload aan nieuwe controllers uitgekomen de laatste paar dagen.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:11:
M-Audio Xponent (erg duur, wel heeeeel veel features) -> http://www.aboutdj.nl/content/view/573/1/
Numark Total Controll -> http://www.aboutdj.nl/content/view/570/1/
Vestax VCI-100 (heel mooi ding) -> http://www.aboutdj.nl/content/view/551/2/
En er zitten er nog een paar aan te komen als het goed is van de OEM merken als Kam, Phonic e.d.
Damn! Veel werk. Voelt iemand zich geroepen?Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:54:
[...]
Nee je dient geen pro user te zijn.
Hier staat alle informatie.
Meest storende vindt ik eigelijk dat er geen skins zijn voor 1280x1024 px
[ Voor 11% gewijzigd door EVILSalami op 21-01-2007 22:59 ]
Ik heb zojuist mijn BCD2000 binnen gekregen. Alles werkt prima, op het geluid terugsturen naar de geluidskaart na.
Ik heb een PCI 5.1 geluidskaart, waarop mijn boxen zijn aangesloten. Aangezien de line-in op dezelfde aansluiting zit als de aansluiting voor de subwoofer, heb ik ervoor gekozen om deze geluidskaart te gebruiken om de boxen aan te sturen, en de line-in van mijn moederbord om het signaal van de BCD2000 te ontvangen.
Ik heb nu dus 2 geluidskaarten geinstalleerd staan. In de geluidsopties heb ik ingesteld dat de ene voor audio is, en de ander voor recording. Ik krijg helaas helemaal geen geluid wanneer ik dit zo doe.
Wanneer ik toch de line-in van mijn PCI kaart gebruik, krijg ik alleen als ik het volume vol open zet, een kraak die op het ritme gaat van de bas. Het maakt niet uit welk apparaat ik instel als Sound Recording ofzo, die kraak blijft. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Ik heb een PCI 5.1 geluidskaart, waarop mijn boxen zijn aangesloten. Aangezien de line-in op dezelfde aansluiting zit als de aansluiting voor de subwoofer, heb ik ervoor gekozen om deze geluidskaart te gebruiken om de boxen aan te sturen, en de line-in van mijn moederbord om het signaal van de BCD2000 te ontvangen.
Ik heb nu dus 2 geluidskaarten geinstalleerd staan. In de geluidsopties heb ik ingesteld dat de ene voor audio is, en de ander voor recording. Ik krijg helaas helemaal geen geluid wanneer ik dit zo doe.
Wanneer ik toch de line-in van mijn PCI kaart gebruik, krijg ik alleen als ik het volume vol open zet, een kraak die op het ritme gaat van de bas. Het maakt niet uit welk apparaat ik instel als Sound Recording ofzo, die kraak blijft. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Edit:
Je gebruikt de bcd dus alleen als mixer?
Je kan toch de bcd instellen als secundair geluidskaart (om voor te luisteren) en je primaire geluidskaart voor de speakers. Dan heb je helemaal geen geklooi met de line in.
Ik weet niet welk programma je gebruikt maar met VDJ is het geen probleem.
Je kan toch de bcd instellen als secundair geluidskaart (om voor te luisteren) en je primaire geluidskaart voor de speakers. Dan heb je helemaal geen geklooi met de line in.
[ Voor 85% gewijzigd door Krizzie op 24-01-2007 15:54 ]
Verwijderd
heb je niet nog een aansluiting over op je 5.1 want die hebben bijna altijd vier uitgangen front rear sub/center en een line inKrizzie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:51:
Edit:
Na een hoop geprobeerd te hebben werkt mijn BCD2000 nog steeds niet optimaal. Niet op mijn eigen ThinkPad T60 die daarvoor toch zéker snel genoeg zou moeten zijn, maar ook niet op een Dell Latitude X300. Ik mailde de support-afdeling, hoorde een week niks en mailde nog eens. Mijn mail scheen doorgestuurd te zijn naar de 'product specialist' en die hield het op een kapotte USB-kabel of 'we presume that your unit developed a technical defect'. Right. Aangezien de vele problemen hier met laptops en de BCD lijkt me dat niet helemaal aan de orde (ook omdat dat ding gewoon prima werkt voor een paar minuten en er daarna pas mee kapt). Ik heb de support nogmaals teruggemailed met mijn bevindingen en ben benieuwd wat er nu uit komt rollen. Kennelijk is de te volgen tactiek om gewoon te blijven mailen; de mailtjes zijn overigens wel vriendelijk en behulpzaam.
Wat me handig lijkt is als andere mensen met problemen met de BCD + laptop even mailen naar behringer@mailnj.custhelp.com. Misschien dat het dan tot ze doordringt
Wat me handig lijkt is als andere mensen met problemen met de BCD + laptop even mailen naar behringer@mailnj.custhelp.com. Misschien dat het dan tot ze doordringt
Wat ik me afvraag is het volgende. Wat is het wezenlijke verschil tussen laptop en desktop waardoor dit probleem onstaat? Lijkt me toch dat er technisch niks anders is aan deze apparaten?
Verwijderd
wrong!EVILSalami schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:49:
Wat ik me afvraag is het volgende. Wat is het wezenlijke verschil tussen laptop en desktop waardoor dit probleem onstaat? Lijkt me toch dat er technisch niks anders is aan deze apparaten?
chipsets zijn anders, usb aansturing is anders (op een laptop worden usb poort uit gegooid om zuinig te zijn bijvoorbeeld), en nog veel meer ander geneuzel.... er is wel degelijk een verschil
maar dat de bcd2000 het niet doet op je laptop is echt niet raar, dat behringer het iedere keer de schuld geeft aan iets anders heet je kop in het zand steken. aangezien ik een paar maanden terug 10 mensen met een laptop had gevonden waar het niet werkte, die allemaal laten mailen. behringer is op een gegeven moment maar gestopt met het beantwoorden onder het motto: wij weten het ook niet!
ik heb zelfs nog 2 andere bcd2000's van ze gehad (en RMA gestuurd) om te testen.
lang leve de desktop!
Getest op een Pentium 3 600MHz desktop. Resultaat: VirtualDJ kan het liedje niet op tijd inladen en het is traag als stroop door een rietje, maar hij crashed niet! Rara...
Antwoord van Behringer:
Antwoord van Behringer:
All these problems are not related to the BCD2000 driver - the USB ASIO handling works fine.
What's the specific difference between laptops and desktops because that's where the solution is.
In desktop PC's, all ports (etc) have constant power. In laptop's however, all ports are switched off when not used for several milliseconds. This for saving power. So, when activities occur, the ports and relevand parts of the chipset have to be turned on again. This costs time and energy which causes the dropouts in the audiostream.
So, you have to let your laptop act like a desktop.
[ Voor 64% gewijzigd door MisterData op 25-01-2007 14:45 ]
Verwijderd
het is ook gelulMisterData schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:24:
Getest op een Pentium 3 600MHz desktop. Resultaat: VirtualDJ kan het liedje niet op tijd inladen en het is traag als stroop door een rietje, maar hij crashed niet! Rara...
Antwoord van Behringer:
[...]
heb sinds vandaag de esi u46dj geluidskaart binnen, natuurlijk getest op m'n laptop (omdat de bcd2000 weigerde) 3x raden, PERFECT!!! en is toch ook echt een soundcard en heb m'n laptop niet eens anders ingesteld (wat behringer allemaal aandraagt voor smoesjes)
Ja ik geloof dat hele pauze-verhaal wel (op de Intel-site is gewoon te vinden dat bijvoorbeeld het stilzetten van de clock of het uitschakelen van delen van de chipset een onderdeel van het power-management van de 945-chipset die ik heb is), maar volgens mij moet je software-matig die dingen gewoon kunnen uitschakelen of iig aan de gang houden zodat ze niet uit gaan. Al die trucs die ze noemen (energiebeheer uitschakelen op USB root hubs, ACPI batterij uitschakelen) zijn erop gericht om het besturingssysteem niet de ACPI-trucs te laten uitvoeren waardoor de power-management actief wordt. De driver kan gewoon niet omgaan met haperingen (waar de andere drivers dat allemaal wel kunnen?) en stopt de hele ASIO-stream als er ook maar één pakketje niet aankomt lijkt het. De andere drivers gaan dan gewoon door en dan hoor je hooguit een klik (als je 'em al hoort want maar een paar ms hooguit)
slechte zaak!
Verwijderd
hey guyz,
ik ben nieuw hierso op dit topic.
maar als ik jullie problemen zo een beetje lees. wordt dit probleem veroorzaakt doordat de usb host te weinig power krijgt door het powermanagment.
zou je het probleem niet alsvolgt kunnen oplossen:
a permanent de laptop op stroom te laten
b een usb hub aansluiten die zichzelf van stroom voorziet, om zo de boel een beetje op te vangen.
misschien klinkt het dom maar het is het proberen waard
maar als ik jullie problemen zo een beetje lees. wordt dit probleem veroorzaakt doordat de usb host te weinig power krijgt door het powermanagment.
b een usb hub aansluiten die zichzelf van stroom voorziet, om zo de boel een beetje op te vangen.
Verwijderd
Vraagje ...
Na lang experimenteren met VDJ 4.1r2 en de BCD werkt het systeem toch niet zoals ik echt wil. Ik vind dat de geluidskwaliteit van vdj niet echt dat is, vooral liedjes met bpm hoger dan 135 hoor ik een "lag" in de beats.
Nu heb ik het programma van Pioneer tegenkomen namelijk Pioneer DJS
http://www.fransvaneeckho...oneer-djs-dj-software.htm
De demo versie ziet er mij zeer stabiel uit met een goede en zuivere geluidskwaliteit. Het programma ken enkel aangestuurd worden via short-cuts via het toetsenbord of natuurlijk met de muis. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de midi-signalen die komen van mijn BCD om te zette naar signalen die gelijk staan aan de toetsenbordsignalen ?
Bijvoorbeeld als ik op PLAY druk op deck A van de BCD dat dit overeenkomt met de toets P op mijn toestenbord enz ....
Iemand die hier meer over kan vertellen ?
Na lang experimenteren met VDJ 4.1r2 en de BCD werkt het systeem toch niet zoals ik echt wil. Ik vind dat de geluidskwaliteit van vdj niet echt dat is, vooral liedjes met bpm hoger dan 135 hoor ik een "lag" in de beats.
De demo versie ziet er mij zeer stabiel uit met een goede en zuivere geluidskwaliteit. Het programma ken enkel aangestuurd worden via short-cuts via het toetsenbord of natuurlijk met de muis. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de midi-signalen die komen van mijn BCD om te zette naar signalen die gelijk staan aan de toetsenbordsignalen ?
Bijvoorbeeld als ik op PLAY druk op deck A van de BCD dat dit overeenkomt met de toets P op mijn toestenbord enz ....
Verwijderd
dat heb ik ook al een keer bedacht ja... maar het hielp nietVerwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:03:
hey guyz,
Dat lijkt me een redelijk simpel probleem integenstelling tot het aansturen van de faders en draaiknoppen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:59:
Vraagje ...
Ik heb verder geen idee hoe het allemaal werkt daar niet van.
Iemand misschien show-off filmjes of gewoon tricks/turorial filmpjes gespot ergens? op youtube bijvoorbeeld staan een paar waar je kan zien hoe je met loops kunt knutselen. Zijn er andere sites met leuke filmjes?
Benieuwd naar de reacties op de BCD3000, kom ik hier weer hetzelfde probleem tegen als wat ik enkele maanden geleden heb gehad.
Mijn probleem was:
Wanneer ik met mijn laptop icm de BCD2000 aan het mixen was, sloeg mijn geluid at random af. Soms duurde dat 3 minuten, soms was het pas na een uur. Erg frustrerend.
Nou, de oplossing:
Je kunt wel AL je USB apparaten uitzetten, inclusief CD/DVD-writer en je WLAN uitzetten, etc. Vergeet niet dat een laptop ook gebruikt maakt van een energiebesparingsprogramma. Zorg dat je dit uitzet bij 'Energiebeheer'. Mocht dit niet lukken via dit menu (omdat je software hebt draaien van de fabrikant van je laptop, bijvoorbeeld bij Acer laptops e.d.), dan kun je proberen om bij Apparaatbeheer de Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery uit te schakelen.
Lees vanaf hier nog maar even verder... en gebruik voortaan de search
edit:
oh...en ik kan in het vervolg beter even m'n ogen iets verder open doen... never mind...
Mijn probleem was:
Wanneer ik met mijn laptop icm de BCD2000 aan het mixen was, sloeg mijn geluid at random af. Soms duurde dat 3 minuten, soms was het pas na een uur. Erg frustrerend.
Nou, de oplossing:
Je kunt wel AL je USB apparaten uitzetten, inclusief CD/DVD-writer en je WLAN uitzetten, etc. Vergeet niet dat een laptop ook gebruikt maakt van een energiebesparingsprogramma. Zorg dat je dit uitzet bij 'Energiebeheer'. Mocht dit niet lukken via dit menu (omdat je software hebt draaien van de fabrikant van je laptop, bijvoorbeeld bij Acer laptops e.d.), dan kun je proberen om bij Apparaatbeheer de Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery uit te schakelen.
Lees vanaf hier nog maar even verder... en gebruik voortaan de search

edit:
oh...en ik kan in het vervolg beter even m'n ogen iets verder open doen... never mind...
[ Voor 5% gewijzigd door MalPhunktion op 30-01-2007 00:55 ]
In a mad world, only the mad are sane.
Ik weet niet of de oplossing voor Traktor en een koptelefoon al in dit topic stond, maar hier komt ie:
Bij audio configuratie -> output routing:
Monitor: BCD2000 3 en 4
Master: BCD2000 1 en 2
Vervolgens zet je op de BCD2000 de knopjes Analog Input A en B aan, en zet je PFL Mix op Deck A. Nu komt komt het geluid van beide decks door je koptelefoon. Wanneer je PFL Mix op Deck B zet krijg je het master geluid.
Bij audio configuratie -> output routing:
Monitor: BCD2000 3 en 4
Master: BCD2000 1 en 2
Vervolgens zet je op de BCD2000 de knopjes Analog Input A en B aan, en zet je PFL Mix op Deck A. Nu komt komt het geluid van beide decks door je koptelefoon. Wanneer je PFL Mix op Deck B zet krijg je het master geluid.
BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L
Verwijderd
jah hmm was te proberen mijn idee.
hey nu een ander prob
ik heb sinds kort de bcd2000 ook aangeschaft en van deze problemen heb ik eigenlijk geen last gehad.
echter heb ik dus zaterdag gedraait in een zaal met een stevige PA. En ik heb dus serieus last gehad van een irritant gebrom als het volume uitstond. ZOwel met de geluidskaart van mijn hp pavilion notebook als met de interne bcd2000 geluidskaart. somebody help??
hey nu een ander prob
ik heb sinds kort de bcd2000 ook aangeschaft en van deze problemen heb ik eigenlijk geen last gehad.
echter heb ik dus zaterdag gedraait in een zaal met een stevige PA. En ik heb dus serieus last gehad van een irritant gebrom als het volume uitstond. ZOwel met de geluidskaart van mijn hp pavilion notebook als met de interne bcd2000 geluidskaart. somebody help??
Latency verhogen, ik heb het ook... anders checken op ground loops (gooi je PC op dezelfde groep als de versterker/mixer)Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:47:
jah hmm was te proberen mijn idee.
hey nu een ander prob
Verwijderd
hmmm
dat zou kunnen werken. maar ik heb toen voor de gein met media player en de koptelefoon uitgang een liedje gedraait zelfde effect. alleen als je het volume omhoog draaide verdween het geluid (overstemming denk ik)
dat zou kunnen werken. maar ik heb toen voor de gein met media player en de koptelefoon uitgang een liedje gedraait zelfde effect. alleen als je het volume omhoog draaide verdween het geluid (overstemming denk ik)
Ik heb het systeem dan ook eens mogen testen maar ik vond het niks!
Dit kun je toch niet serieus nemen? Met een low budget cd speler ben je nog beter af.
De vertraging op de startknop is te groot en de faders zijn wel van een erg crappy kwaliteit.
Daarnaast komt het qua werkwijze totaal niet overheen met die van een beetje cd speler/mixer.
Helaas, dit wordt het niet
Dit kun je toch niet serieus nemen? Met een low budget cd speler ben je nog beter af.
De vertraging op de startknop is te groot en de faders zijn wel van een erg crappy kwaliteit.
Daarnaast komt het qua werkwijze totaal niet overheen met die van een beetje cd speler/mixer.
Verwijderd
dit is ook niet iets om groot mee te zijn, maar groot mee te worden.... als je 2 el cheapo cd-spelers moet kopen, en een mengpaneel ben je zo een stuk meer kwijt dan een bcd2000 of een Hercules dj console. blijkt het na 3 maanden niks voor je te zijn heb je iig niet een hele gore nasmaak in je mond.....lgeraeds schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:14:
Ik heb het systeem dan ook eens mogen testen maar ik vond het niks!
je moet het ding ook niet vergelijken met een echt mengpaneel, ten 1e de eq's op echte panelen zijn beter en de faders werken anders.... b.v. de fader op bcd2000 zorgt voor een gelijkmatig geluidsvolume als je m omhoog gooi.... op een mengpaneel moet je dat niet doen, dan is de sterkte waarmee het volume harder gaat vanaf de laatste 3 streepjes net iets te extreem
voor mij is het een pracht apparaat geweest om te kijken of het muziekje mixen wat voor me was.... daarna heb ik 2 draaitafels en een mengpaneel gekocht... geen spijt!! ook niet van de bcd2000
Dan de latency verhogen in het BCD control panel.. die latency zal ook wel van toepassing zijn op de WDM-driver die mediaplayer natuurlijk gebruiktVerwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:47:
hmmm
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Behringer en de Hercules mk2. De Behringer is mooier, goedkoper en uitgebreider. Alleen ben ik zelf Virtual Dj gewend. Nu zie ik dat dit programma icm de Behringer en een laptop voor wat problemen zorgt. Is dit nog steeds zo of is hier inmiddels al een oplossing voor?
Verwijderd
De nieuwe VDJ moet er goed mee werken... alleen de issue is laptop + BCD2000....TCR schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:47:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Behringer en de Hercules mk2. De Behringer is mooier, goedkoper en uitgebreider. Alleen ben ik zelf Virtual Dj gewend. Nu zie ik dat dit programma icm de Behringer en een laptop voor wat problemen zorgt. Is dit nog steeds zo of is hier inmiddels al een oplossing voor?
dat werkt gewoon niet altijd even lekker.... over de Hercules heb ik minder problemen gehoord icm. Laptop... dus het is maar net wat je wil.
Verwijderd
Bij mij werkt de BCD nu prima met VDJ 4.2 en ook met mijn laptop !TCR schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:47:
Die hercules zegt mij niets, ziet er zo speelgoed uit.
Nadat ik met de Hercules en de BCD heb gemixed, zou ik zéker geen Hercules kopen. BCD is zoo veel beter...
Ok nou dan ga ik denk toch maar voor een Behringer kijken. Deze moeten met een beetje geluk toch wel 2+ uur stabiel draaien icm Vdj 4.1&laptop. En anders kan ik de Behringer altijd nog verkopen en overstappen op de Hercules.
Zolang je voor je master-geluid de geluidskaart van je laptop gebruikt ipv de geluidskaart in de Behringer heb je bij een crash in ieder geval nog gewoon geluid. Je kunt dan de controller opnieuw aanzetten, VirtualDJ opnieuw de controller laten herkennen en je kunt weer verder zonder dat iemand het merktTCR schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:37:
Ok nou dan ga ik denk toch maar voor een Behringer kijken. Deze moeten met een beetje geluk toch wel 2+ uur stabiel draaien icm Vdj 4.1&laptop. En anders kan ik de Behringer altijd nog verkopen en overstappen op de Hercules.
Heb ik ook, maar alleen deck B doet dat bij mij.. erg vervelend want ik vind VDJ in principe wel een goed programma. Ben inmiddels overgestapt naar Traktor en dat werkt primaVerwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:59:
BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L
Geluidskwaliteit in VirtualDJ wordt vrijwel altijd verkloot door de 'key lock' of 'master tempo' of 'time stretch' (ze noemen het overal anders); het principe dat de toonhoogte gelijk blijft bij andere snelheid. Als je goed luistert hoor je het ook wel eens in bijvoorbeeld remix'es van langzame nummers...
Zet de timestretching uit en je hebt beter geluid
Let op:
blijkbaar is het "normaal" om om warez te vragen of aan te bieden in dit topic.
Think again pls :)
blijkbaar is het "normaal" om om warez te vragen of aan te bieden in dit topic.
Think again pls :)