Heb hem inderdaad gezien, ik wil hem ook wel hebben, maar kan hem niet downloaden, zijn er mensen die dit wel kunnen, heb wel belangstellingVerwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 07:33:
[...]
Hier staat een skin voor de BCD
http://www.virtualdj.com/addons/skin.html?id=2783
Alleen ben ik geen proffessional user. Moest iemand dit wel kunnen, gelieve eens door te sturen aub.
Verwijderd
de makers van b-dj hebben een "update"
FutureDecks Pro just released (BCD2000 compatible)
ben benieuwd..
http://www.xylio.com/site/index.php
ben benieuwd..
Dat is zowat, zoniet percies hetzelfde pakket als B-DJ (toch?)Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 04:00:
ben benieuwd..
Verwijderd
Ik heb de BCD2000 nu enige tijd en ik moet zeggen dat het perfect werkt in combinatie met Traktor 3. Het is inmiddels echt een eitje om platen gelijk te laten lopen en ben gewend aan alle knoppen.
Ik vind nu zelf eigenlijk dat ik klaar ben om een stapje verder te gaan; ik ben al regelmatig met de loop-knopjes aan het spelen en ik wil het draaien eigenlijk uit gaan breiden met effecten.
Er zitten een paar effecten op Traktor (krijg ze nog niet echt goed aan de praat) maar ik heb sowieso het idee dat dit vrij beperkt is.
Mijn vraag is eigenlijk of er hier mensen zijn die weten of je Ableton live aan je BCD2000+Traktor kan koppelen? Of moet je traktor en ableton weer los van elkaar gebruiken? Mijn bedoeling is iig om de effecten vanuit Ableton te kunnen gebruiken IN traktor. Misschien slaat dit helemaal nergens op maar er vast wel iemand die dit weet en er zijn denk ik wel mee mensen in geinteresserd.
Andere tips over het gebruik van effecten met de BCD2000 zijn uiteraard van harte welkom!
Ik vind nu zelf eigenlijk dat ik klaar ben om een stapje verder te gaan; ik ben al regelmatig met de loop-knopjes aan het spelen en ik wil het draaien eigenlijk uit gaan breiden met effecten.
Er zitten een paar effecten op Traktor (krijg ze nog niet echt goed aan de praat) maar ik heb sowieso het idee dat dit vrij beperkt is.
Mijn vraag is eigenlijk of er hier mensen zijn die weten of je Ableton live aan je BCD2000+Traktor kan koppelen? Of moet je traktor en ableton weer los van elkaar gebruiken? Mijn bedoeling is iig om de effecten vanuit Ableton te kunnen gebruiken IN traktor. Misschien slaat dit helemaal nergens op maar er vast wel iemand die dit weet en er zijn denk ik wel mee mensen in geinteresserd.
Andere tips over het gebruik van effecten met de BCD2000 zijn uiteraard van harte welkom!
Je kan de bcd met Ableton laten werken als het goed is. Geen idee of het fijn werkt though.
Ik probeer al een tijd ableton te leren en er wat leuks mee te kunnen maken maar ik snap er geen fluit van.
Heb sinds woensdag ook me bcd binnen en het is erg wennen als je alleen tobo en muis gewent bent.
Ik gebruik hem in combinatie met Virtual DJ 4.1 R2 en het werkt allemaal super ik kan alleen 2 sneltoetsen niet gebruiken (voor effecten enzo)
A werkt alleen op de linker "draaitafel" en D alleen op de rechter. c en d doen niks.
Ik probeer al een tijd ableton te leren en er wat leuks mee te kunnen maken maar ik snap er geen fluit van.
Heb sinds woensdag ook me bcd binnen en het is erg wennen als je alleen tobo en muis gewent bent.
Ik gebruik hem in combinatie met Virtual DJ 4.1 R2 en het werkt allemaal super ik kan alleen 2 sneltoetsen niet gebruiken (voor effecten enzo)
A werkt alleen op de linker "draaitafel" en D alleen op de rechter. c en d doen niks.
Normaal werkt A en B links, en C en D rechts. Dus je bent al op de helft....Krizzie schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:33:
Je kan de bcd met Ableton laten werken als het goed is. Geen idee of het fijn werkt though.
Bij bijvoorbeeld de flanger heb je 2 "volume knoppen" Dan werkt de draaiknop van C en D wel. (ze zijn wel omgedraaid dan.. )
Maar bijvoorbeeld Flanger onder A en Beatgrid op B wil dan weer niet.
Maar bijvoorbeeld Flanger onder A en Beatgrid op B wil dan weer niet.
Heb mijn BCD ook binnen sinds gisteren. Werk tesamen met Virtual DJ 4.1 en gaat goed. Heb echter een delay op m'n voorbeluistering met koptelefoon. Is op te lossen door in het Behringer controlpanel te kiezen voor 'Advanced' ipv BDJ, echter moet ik dan 2 maal duwen de knopjes om bv. liedje te starten.
Iemand bekend met dit fenomeen?
Iemand bekend met dit fenomeen?
Verwijderd
Weet iemand raad met het volgende probleem:
De BCD werkt helemaal goed, werkt goed in VDJ4.1, en ik heb de gebruikelijke windowssounds ook. Maar nu zit het probleem bij windows media player, die wil maar geen muziek afspelen.
Ik weet zeker dat het werkt, want ik heb al geluid via wmp gehoord, alleen wil hij het nu niet meer doen.
Van de instellingen ben ik redelijk zeker da ze juist zijn, ze staan allemaal op bcd-2000
EDIT: Heb het gevonden, je mag blijkbaar 24-bit niet aanzetten bij de instellingen
De BCD werkt helemaal goed, werkt goed in VDJ4.1, en ik heb de gebruikelijke windowssounds ook. Maar nu zit het probleem bij windows media player, die wil maar geen muziek afspelen.
Ik weet zeker dat het werkt, want ik heb al geluid via wmp gehoord, alleen wil hij het nu niet meer doen.
Van de instellingen ben ik redelijk zeker da ze juist zijn, ze staan allemaal op bcd-2000
EDIT: Heb het gevonden, je mag blijkbaar 24-bit niet aanzetten bij de instellingen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 20:11 ]
Verwijderd
Hey,Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 04:00:
ben benieuwd..
Net ff gechecked.
Opzich grappig maar een lange laadtijd voor een liedje ( heb ik met bv. b-dj helemaal geen last van) en als ik deze software configureer om via de asiodriver van de bcd te draaien om zodoende de koptelefoon funktie's van de bcd te gbruiken dan stotterd het geluid heel erg na een tijdje loopt die vast en krijg ik de melding dat ik te weinig geheugen vrij heb.
Zou mischien wel kunnen werken met multichannel geluidskaarten icm koptelefoon maar via de bcd gaat die dus raar doen.
Iemand een idee?
Niemand anders die met vertraging zit op de voorbeluistering? Het mixen op geluid is zo niet echt mogelijk. (als je de grafiekjes volgt in het programma natuurlijk wel, maar da's niet echt de bedoeling ehBlacksnak schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:00:
Werk tesamen met Virtual DJ 4.1 en gaat goed. Heb echter een delay op m'n voorbeluistering met koptelefoon.

De reactie van programma op de BCD2000 zelf is wel zeer goed en geeft geen (hoorbare) vertraging op geluid.
Latency staat in VDJ op minimum, eveneens als in de settings van BCD.
[ Voor 17% gewijzigd door Blacksnak op 19-12-2006 23:10 ]
Verwijderd
Volgens mij heb ik hier ergens gelezen dat je de lacency iets hoger moet zetten.Blacksnak schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:09:
[...]
Niemand anders die met vertraging zit op de voorbeluistering? Het mixen op geluid is zo niet echt mogelijk. (als je de grafiekjes volgt in het programma natuurlijk wel, maar da's niet echt de bedoeling eh)
De reactie van programma op de BCD2000 zelf is wel zeer goed en geeft geen (hoorbare) vertraging op geluid.
Latency staat in VDJ op minimum, eveneens als in de settings van BCD.
Hoger??Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:13:
[...]
Volgens mij heb ik hier ergens gelezen dat je de lacency iets hoger moet zetten.
Dat maakt het toch juist erger niet?
Verwijderd
Dat weet ik niet maar dat heb ik gelezen op dit forumBlacksnak schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:10:
[...]
Hoger??![]()
Dat maakt het toch juist erger niet?
nou schijnbaar niet.. want dat verschil hoor je niet maar je performances gaan omhoog.. dus ik zou zeggen geef het een try..
Inmiddels heb ik nu zelf ook zo'n ding aangeschaft hoop hem zaterdag binnen te krijgen
Inmiddels heb ik nu zelf ook zo'n ding aangeschaft hoop hem zaterdag binnen te krijgen
yow,. kben nieuw hier,.. ma goed, ontopic,...
kben van plan zaterdag een BCD-2000 te kopen..
maar ik zag vandaag dat t USB 1.1 is??
heeft iemand problemen met het feit dattie langzaam is oid...
heb er namelijk niets over kunnen vinden..
verder lijkt me de BCD wel heel vet,.
en lijkt het alsof de BCD beter uit de bus komt dan de Hercules,..
of zit ik hier ver naast,..
iemand ervaring met beide consoles??
t blijft altijd wel un gevalletje van smaak/wat wil je,. maar tog,..

maar ik zag vandaag dat t USB 1.1 is??
verder lijkt me de BCD wel heel vet,.
iemand ervaring met beide consoles??
Iemand al gebruik gemaakt van Bome's Midi Translator Pro?
Ik las er over op Resolume and Behringer BCD2000 winners in DJMag’s Tech Awards 2006
De BCD2000 heeft blijkbaar een award gewonnen voor beste midi controller, maar dat terzijde.
Anyhoo dit is wat ik op de site van Bome's Midi Translator lees:
Zie dit topic op het MT forum (post 3, quote) om te ontdekken hoe je dit aan de praat krijgt. Ik zit nu op school mezelf een beetje in te lezen, heb het nog niet kunnen proberen helaas.
Stukje over Bome's Midi Translator op Create Digital Motion, klik!
Misschien wat voor de startpost dit, maar eerst even kijken of het lekker werkt allemaal.
Ik las er over op Resolume and Behringer BCD2000 winners in DJMag’s Tech Awards 2006
De BCD2000 heeft blijkbaar een award gewonnen voor beste midi controller, maar dat terzijde.
Anyhoo dit is wat ik op de site van Bome's Midi Translator lees:
With Bome's Midi Translator, you can translate MIDI messages (e.g. from a keyboard or a control surface) to different MIDI messages, or to emulated keystrokes for controlling other programs. For example, you can control your media player (like Winamp) with real buttons and sliders from a control surface. You define the translations yourself, or use one of the many pre-existing translation presets.
Bome's Midi Translator is PostcardWare for private use. Commercial users can license Bome's Midi Translator for a low license fee.
Ik lees op het forum erg positieve verhalen over de combinatie MT (midi translator), Traktor en BCD2000. De jogwheels zouden stukken beter tot hun recht komen.Usage Examples
1. Use any control surface to control Windows programs:
Here is a selection of devices that are used with Midi Translator:
* M-A... KNIP! ...mote SL (and other remote devices)
* IBK: 4Control and 10Control
* Behringer: B-Control Fader BCF2000, Rotary BCR2000, Nano BCN44, DJ console BCD2000
* Yamaha: Foot Controller MFC10, Digital Mixer 01X, 01V, etc.
* CME pro: VX5/6/7/8, Bitstream 3x, ...
* React MIDI controller
* MagicFlute: a MIDI controller specially suited for quadriplegics
* Dance Mats
2. Software that you can conveniently control via MIDI using Bome's Midi Translator:
* Reason
* Winamp
* Ableton Live
* Serato Scratch Live
* Native Instruments Traktor
* Cubase
* VST plug-ins
* Resolume VJ software
* Emagic Logic
* Windows Media Player
* Adobe Premiere
* or any other program you wish.
Zie dit topic op het MT forum (post 3, quote) om te ontdekken hoe je dit aan de praat krijgt. Ik zit nu op school mezelf een beetje in te lezen, heb het nog niet kunnen proberen helaas.
Stukje over Bome's Midi Translator op Create Digital Motion, klik!
Misschien wat voor de startpost dit, maar eerst even kijken of het lekker werkt allemaal.
[ Voor 33% gewijzigd door DoubleJ op 22-12-2006 11:08 ]
Verwijderd
Ik heb ervaring met beide apparaten, en ik vind de BCD er wel veel cooler uit zien.DJ_One_Love schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:43:
yow,. kben nieuw hier,.. ma goed, ontopic,...![]()
maar ik zag vandaag dat t USB 1.1 is??![]()
verder lijkt me de BCD wel heel vet,.![]()
iemand ervaring met beide consoles??![]()
De Console is eenvoudiger omdat er gewoon minder functies op zitten.
Voordeel vind ik dat de Console met BPM studio werkt en de BCD niet (voor zover ik weet)
Het is inderdaad een kwestie van smaak, maar heb de console weggedaan en heb de de BCD en ben zeer tevreden
assassin505, bedankt voor de link!
Ik ga er morgen achter mijn BCD, zo heb ik 'em nog voor kerst
das mooiVerwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:48:
[...]
Ik heb ervaring met beide apparaten, en ik vind de BCD er wel veel cooler uit zien.
De Console is eenvoudiger omdat er gewoon minder functies op zitten.
Voordeel vind ik dat de Console met BPM studio werkt en de BCD niet (voor zover ik weet)
Het is inderdaad een kwestie van smaak, maar heb de console weggedaan en heb de de BCD en ben zeer tevreden
en ik vind de BCD er idd ook cooler uitzien, al is dat natuurlijk niet t belangrijkste (maar eigenlijk tog ook niet onbelangrijk
en het is USB 1.1 of niet??
en merk je dat ook??j
Verwijderd
Of het USB 1.1 is weet ik eigenlijk niet, meestal krijg je een melding als je USB 1.1 aansluit op USB2.0, iets van dat het ook beter werkt als het USB 2.0 ondersteund.DJ_One_Love schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:16:
[...]
das mooi![]()
(dat je er tevreden mee bent)
en ik vind de BCD er idd ook cooler uitzien, al is dat natuurlijk niet t belangrijkste (maar eigenlijk tog ook niet onbelangrijk)
en merk je dat ook??j
Dus ga ik ervan uit dat het gewoon USB 2.0 is
Verwijderd
Ten eerste: SUPERGAAF apparaat. Helaas doet hij ineens wat vreemd. Ik heb eigenlijk 2 probleempjes, ik heb proberen te zoeken of het al langs is gekomen maar kan het niet vinden.
In VirtualDJ (instellingen als beschreven op de eerste pagina in dit forum) en BDJ (Traktor weet ik niet) doet de koptelefoon super vaag. Ik heb hem in de BCD zitten. Als ik de volume ook maar een klein beetje opendraai komt er super veel geluid uit de linker kant. Je kan er dus eigenlijk niets mee (het geluid is te hard voor de koptelefoon).
Het tweede probleem is dat als ik voor Traktor DJ de MidiYoke wil installeren, in de pc niet meer op kan starten. Na het laden van windows komt er een zwart scherm met de muiscursor, maar ik kan niet inloggen.
Ik heb de drivers er al opnieuw op proberen te zetten. Wie kan mij helpen?
In VirtualDJ (instellingen als beschreven op de eerste pagina in dit forum) en BDJ (Traktor weet ik niet) doet de koptelefoon super vaag. Ik heb hem in de BCD zitten. Als ik de volume ook maar een klein beetje opendraai komt er super veel geluid uit de linker kant. Je kan er dus eigenlijk niets mee (het geluid is te hard voor de koptelefoon).
Het tweede probleem is dat als ik voor Traktor DJ de MidiYoke wil installeren, in de pc niet meer op kan starten. Na het laden van windows komt er een zwart scherm met de muiscursor, maar ik kan niet inloggen.
Verwijderd
Het is wel even zoeken naar de winkel, maar ze zijn heel vriendelijk, en de prijs is ook vriendelijktwabi2 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:41:
assassin505, bedankt voor de link!
Ah en nog iets, haal uw beste frans maar boven
Verwijderd
Koptelefoon bij mij werkt prima hoor, er zit een volumeregeling op en daarnaast zit nog een draaiknop, daarmee kan je de kanalen apart regelen, gaat bij mij helemaal goed.Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:35:
Ten eerste: SUPERGAAF apparaat. Helaas doet hij ineens wat vreemd. Ik heb eigenlijk 2 probleempjes, ik heb proberen te zoeken of het al langs is gekomen maar kan het niet vinden.
Naast het power on lampje zit ook een druk knop als je die indrukt werkt die bij mij gewoon als koptelefoon zoals die moet werken, en met de rest heb ik geen ervaring want ik vind traktor niet zo geweldig om mee te werken.
Verwijderd
Hij werkte hier ook prima hoor, nu dus alleen niet meer helaas. Met Traktor trouwens ook het probleem dus heb echt het idee dat het aan de drivers ligt.Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:00:
[...]
Koptelefoon bij mij werkt prima hoor, er zit een volumeregeling op en daarnaast zit nog een draaiknop, daarmee kan je de kanalen apart regelen, gaat bij mij helemaal goed.
Naast het power on lampje zit ook een druk knop als je die indrukt werkt die bij mij gewoon als koptelefoon zoals die moet werken, en met de rest heb ik geen ervaring want ik vind traktor niet zo geweldig om mee te werken.
Verwijderd
Heb je de drivers van internet gebruikt?Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:11:
[...]
Hij werkte hier ook prima hoor, nu dus alleen niet meer helaas. Met Traktor trouwens ook het probleem dus heb echt het idee dat het aan de drivers ligt.
Verwijderd
ja, 1.1.1.0, firmware is 1.3Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:13:
[...]
Heb je de drivers van internet gebruikt?
Verwijderd
Misschien toch iets beter dit forum lezen, is al eerder tersprake gekomen dat als je de nieuwste drivers gebruikt er problemen ontstaan, ik had ook problemen en na het installeren van de software die bij de BDC geleverd was geen problemen meer gehad.
Verwijderd
Helaas alles geprobeerd maar is mij niet gelukt, als er mensen zijn die het wel is gelukt laat dit even weten, heb zeker belangstelling en met mij meerdereVerwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:27:
kan er iemand aan deze skin komen?![]()
http://www.virtualdj.com/addons/skin.html?id=2783
ik wil em met Traktor gaan gebruiken,.
en t boeit mij niet dat t in t begin zo'n gedoe is (je moet er wat voor over hebben),,
maar als je pc niet meer wil opstarten
ik begrijp t zegmaar niet helemaal,..
ligt t dus aan Traktor, midiyoke of de BCD ??
en t boeit mij niet dat t in t begin zo'n gedoe is (je moet er wat voor over hebben),,
maar als je pc niet meer wil opstarten
ik begrijp t zegmaar niet helemaal,..

Zou best kunnen dat hij USB 1.1 is, je hebt namelijk gewoon niet meer snelheid nodig voor 4 audiokanalen en wat knopjes/ledjes.DJ_One_Love schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:16:
en merk je dat ook??j
Overigens voor diegenen die het nog niet gezien moesten hebben, sinds gisteren is er een nieuwe versie van djDecks uit, te downloaden via www.djdecks.be uiteraard.
Verwijderd
het ligt aan de nieuwste driver versie voor de BCDDJ_One_Love schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:42:
ik wil em met Traktor gaan gebruiken,.
en t boeit mij niet dat t in t begin zo'n gedoe is (je moet er wat voor over hebben),,![]()
maar als je pc niet meer wil opstarten![]()
ik begrijp t zegmaar niet helemaal,..![]()
with adion,
Of je dat merkt ligt eerder aan je geluidskaart (en mindere mate je processor), afhankelijk
of je hem via de geluidskaart in je pc laat lopen of de geluidskaart in de bcd.
Lijkt me niet dat ze de BCD met 1.1 usb uitbrengen als het niet naar behoren werkt
Het is niet dat er bakken met data over en weer wordt gestuurd.
Bij deze dit topic weer in mn myreact
Of je dat merkt ligt eerder aan je geluidskaart (en mindere mate je processor), afhankelijk
of je hem via de geluidskaart in je pc laat lopen of de geluidskaart in de bcd.
Lijkt me niet dat ze de BCD met 1.1 usb uitbrengen als het niet naar behoren werkt
Het is niet dat er bakken met data over en weer wordt gestuurd.
Bij deze dit topic weer in mn myreact
ik begin steeds meer zin te krijgen om em ook aanteschaffen...
oftewel,.. arrgh,. ik wil em ook
ik ga morgen ff checken,..
hoe die aanvoelt enzo,..
nog ff un vraagje,..
hij werkt wel met traktor?? of met de update van de driver (voor de BCD) niet??
oftewel,.. arrgh,. ik wil em ook

ik ga morgen ff checken,..
hoe die aanvoelt enzo,..
nog ff un vraagje,..
hij werkt wel met traktor?? of met de update van de driver (voor de BCD) niet??
Geen idee of ie nog steeds met die nieuwe driver werkt, wist namelijk niet eens dat er weer een nieuwe driver uit was.
Maargoed ik gebruik hem zelf met Traktor3 en de vsti van Angular Momentum (en midi Yoke);
http://www.amvst.com/inde...nloads&file=details&id=31
Works like a charm
Maargoed ik gebruik hem zelf met Traktor3 en de vsti van Angular Momentum (en midi Yoke);
http://www.amvst.com/inde...nloads&file=details&id=31
Works like a charm
Mss een rare vraag,
maar is het ook nu ook mogelijk om de output van je mixer via je pc over je boxen die op de pc aangesloten zijn te laten lopen??
Vraag geld met name voor de BCD-2000 en de Hercules DJ console MK2
maar is het ook nu ook mogelijk om de output van je mixer via je pc over je boxen die op de pc aangesloten zijn te laten lopen??
Gaat perfect. Zo doe ik het ook met m'n BCD-2000.Ajaxno1 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:11:
Mss een rare vraag,
Heb mij er net een gekocht, was de laatste van heel de winkel (was showroom-model).
Ziet er zalig apparaat uit, ga er meteen mee aan de slag!
(nog es bedankt assassin505
)
Ziet er zalig apparaat uit, ga er meteen mee aan de slag!
(nog es bedankt assassin505
Ik heb gisteren ook de BCD2000 aangeschaft.
In de orginele software (B-DJ) kun je FX plugins laden, standaard zit alleen 'beatwav' erin.
Waar haal je andere vandaan?
In de orginele software (B-DJ) kun je FX plugins laden, standaard zit alleen 'beatwav' erin.
www.xylio.com, en dan op exact hierRoNoS schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:18:
Ik heb gisteren ook de BCD2000 aangeschaft.![]()
Dank u hartelijk ;-)
Heb met google niets gevonden, nooit over gedacht om op hun eigen site te kijken.
Toevallig nog meer/andere plugins ergens??
Heb nu ook pas door dat je de BEND knop ingedrukt moet houden voor resultaat

Jaja, ik kom net kijken

Dit begint wel heel erg een "Jippie, ik heb hem" topic te worden zeg.
Heeft iemand ervaring met andere (betere?) manieren om traktor te gebruiken dan met Midi-Rules?
Hoe hebben jullie de latency ingesteld? Merken jullie ook zo'n vertraging? Ik merk het enorm als ik een beat van nummer 2 meer wil laten tikken met track 1 (handmatig met 'cue'). Erg lastig om een X ms van te voren te drukken, je wilt namelijk automatisch op de maat mee tikken.
Ik zie ook veel mensen praten over XYLIO software, is dit inmiddels al wat beter? Mijn eerste ervaringen met die software was echt om te huilen.
Heeft iemand ervaring met andere (betere?) manieren om traktor te gebruiken dan met Midi-Rules?
Hoe hebben jullie de latency ingesteld? Merken jullie ook zo'n vertraging? Ik merk het enorm als ik een beat van nummer 2 meer wil laten tikken met track 1 (handmatig met 'cue'). Erg lastig om een X ms van te voren te drukken, je wilt namelijk automatisch op de maat mee tikken.
Ik zie ook veel mensen praten over XYLIO software, is dit inmiddels al wat beter? Mijn eerste ervaringen met die software was echt om te huilen.
[ Voor 26% gewijzigd door DoubleJ op 24-12-2006 19:16 ]
Verwijderd
mijn mening: als je onder de 7 ms zit heb je echt nergens last van... en anders zet je m toch in een loop al goed.... blijft ie dan niet goed lopen moet je toch een keer opnieuw nagaan of je m goed gepitched hebDoubleJ schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:13:
Dit begint wel heel erg een "Jippie, ik heb hem" topic te worden zeg.
7 to 5ms is toch al te snel om nog te kunnen merken voor jezelf.... alles onder die waarde gaat als "bijna" direct voor je
Van die latency heb ik geen last. Reageert zo goed als onmiddelijk hier. Alleen kan ik onmogelijk liedjes gelijk zetten mbv de voorbeluistering vermits die niet gelijk loopt met de master-output. Zeer vervelend en spelen met latency heeft het nog niet opgelost voor mij.DoubleJ schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:13:
Beidde, ik kan wel aardig inschatten wanneer de beatmatch gaat werken, en zo niet dan hoor ik dat wel en stel ik zo nodig bij. Loopen kan, maar door de te "cue-en" (is dat het goede woord hier voor?) heb je iets meer controle vind ik.schoutenkevin85 schreef op maandag 25 december 2006
mijn mening: als je onder de 7 ms. zit heb je echt nergens last van... en anders zet je 'm toch in een loop al goed.... blijft ie dan niet goed lopen moet je toch een keer opnieuw nagaan of je 'm goed gepitched heb(weet niet of je dat met de hand of met auto pitch doe)
Heb je bijv een 1/4e maat waar je een kick, hi hat en snare hoort dan kies ik er bijvoorbeeld voor om 3 keer in de maat alleen de kick te laten horen, en de 4e keer ook de hihat en de snare, zodat het wat natuurlijker klinkt (lees: je minder snel hoort dat er een nieuwe track gestart is). Af en toe er een klein beetje naast zitten kan nog best cool zijn ook, dan hoort "men" (alsof ik ooit voor iemand gedraaid heb
Ik zal de latency eens rond de 5 zetten. Te laag, dat je pc het niet trekt zeg maar, werkt averechts he?7 to 5ms is toch al te snel om nog te kunnen merken voor jezelf.... alles onder die waarde gaat als "bijna" direct voor je
Ik weet eigenlijk niet hoe dit bij mij zit, ik heb wel opgemerkt dat het me absoluut beter afgaat als ik het beatmatchen gewoon allemaal op de koptelefoon doe (flink hard zetten en gaan staan, scheelt ook enorm, maar dat terzijde), dus zowel track A als B luisteren door de PFL knob halverwege te zetten en dan syncen , vervolgens zet ik de PFL helemaal rechts zodat ik de final output hoor en dan ga ik het juiste moment kiezen om in te mixen. Gaat niet altijd zo natuurlijk, maar da's wel de manier waar ik altijd vanuit ga.Blacksnak schreef op maandag 25 december 2006
Van die latency heb ik geen last. Reageert zo goed als onmiddelijk hier. Alleen kan ik onmogelijk liedjes gelijk zetten mbv de voorbeluistering vermits die niet gelijk loopt met de master-output. Zeer vervelend en spelen met latency heeft het nog niet opgelost voor mij.
Heeft iemand de BCD2000 al opengemaakt? ik heb namelijk dat een aantal van die plastic cirkels naar beneden gevallen zijn. Ik heb een poging gewaagd hem open te maken, toen brak ik meteen een plastic ding af

[ Voor 27% gewijzigd door DoubleJ op 25-12-2006 16:24 . Reden: dingetjes toevoegen enzo ]
Verwijderd
ik zit hier met een probleempje . ik heb gisteren van mn vrouw een logitech z4 geluidsystem gekregen , maar voor zover ik weet kan ik mijn bcd nu niet aansluiten . ik had hiervoor een gewone stereo met aux .
ik heb dus geen idee wat ik kan doen om de bcd aan te sluiten , weet iemand hier meer van ?
ik heb dus geen idee wat ik kan doen om de bcd aan te sluiten , weet iemand hier meer van ?
Is het mogelijk om met de B-DJ software de master output te laten horen op je laptop?
Ik heb hier geen speakers bij me, maar zou toch graag wat spelen (hoewel de kwaliteit van die laptopspeakertjes echt op niets trekt)...
Iemand een idee? In de help vond ik niets hierover
Ik heb hier geen speakers bij me, maar zou toch graag wat spelen (hoewel de kwaliteit van die laptopspeakertjes echt op niets trekt)...
Iemand een idee? In de help vond ik niets hierover
Volgens mij kun je de master out linken op de Line In van je notebook. Maar voor de langere termijn klinkt het geheel al beter met 25 euro boxen er bij...
Nieuw vraagje:
Ik werk nu vanaf een desktop, waarop ik geen B-DJ heb staan, maar ik krijg VDJ niet aan de praat met de BCD. Nuja, ik kan wel met de muis alles besturen, de ledjes gaan aan en er komt geluid uit, maar als ik op de BCD op de knopjes druk, gebeurd er niets in VDJ...
Heb al overal gezocht op VDJ fora, maar blijkbaar hebben de meesten meer problemen om het omgekeerde te bereiken...
edit: nevermind, een upgrade naar de nieuwste versie van Virtual DJ heeft het verholpen. Heerlijk
Ik werk nu vanaf een desktop, waarop ik geen B-DJ heb staan, maar ik krijg VDJ niet aan de praat met de BCD. Nuja, ik kan wel met de muis alles besturen, de ledjes gaan aan en er komt geluid uit, maar als ik op de BCD op de knopjes druk, gebeurd er niets in VDJ...
Heb al overal gezocht op VDJ fora, maar blijkbaar hebben de meesten meer problemen om het omgekeerde te bereiken...
edit: nevermind, een upgrade naar de nieuwste versie van Virtual DJ heeft het verholpen. Heerlijk
[ Voor 11% gewijzigd door twabi2 op 26-12-2006 01:07 ]
Verwijderd
helemaal correct, krijg je een soort artifacts zeg maar, drop outs van audio en zulk soort rommel....DoubleJ schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:56:
Ik zal de latency eens rond de 5 zetten. Te laag, dat je pc het niet trekt zeg maar, werkt averechts he?
heb er nu last van met vinyl control.... stomme bcd2000 drivers.... nja toch maar een esi u46dj erbij halen!
nja en wat dat cue-en betreft, u're right... maarja het is wel makkelijker op die manier
als ik het goed begrijp lukt gewoon het beatmatchen je niet??Blacksnak schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:59:
[...]
Van die latency heb ik geen last. Reageert zo goed als onmiddelijk hier. Alleen kan ik onmogelijk liedjes gelijk zetten mbv de voorbeluistering vermits die niet gelijk loopt met de master-output. Zeer vervelend en spelen met latency heeft het nog niet opgelost voor mij.
neem 2 rustige house/dance/trance nummers die je wel kan dromen
van ongeveer de zelfde snelheid.... zet m in een 4 of 8 beats loop en start beatmatching till you got it right! lukt het dan..... pak 2 andere nummers en weer andere etc.... maak het ook moeilijker voor jezelf.... it's all practice...
ik wil niet zeggen dat ik er erg goed in ben... maar ben nu 6 maandjes bezig en zit er maar 2 keer per uur naast ofzo...... (en net overgestapt naar vinyl en vinyl control) en dat lukt me tot dusver gewoon door simpel weg... elke dag ff een paar nummertjes te doen
Voor mij persoonlijk lukt het `ingooien` van de plaat wel, mij lukt het alleen niet met BDJ om zonder op de BPM op rode metertjes te kijken het tempo gelijk te krijgen. Als ik dat nu ook op gehoor kon....
Keb em zaterdag ook aangeschaft
(was volgens mij Nationale-Schaf-een-BCD2000-aan-Dag
)
Het werkt heerlijk,.
en ik krijg em voor t grootste gedeelte aan de praat met Traktor,
maar nu lukt het niet om t kunne voorluisteren via de Headphones,.
Als ik als geluidskaart de "BCD-2000 Asio" kies, stoptie er helemaal mee, (kan zelfs nix afspelen)
en met "DS BCD-2000" kan je niet voorluisteren,..
iemand een idee waar t aan ligt??
en hoe ik t kan oplossen,..
(t gaat trouwns om Traktor 3)
(was volgens mij Nationale-Schaf-een-BCD2000-aan-Dag

Het werkt heerlijk,.
en ik krijg em voor t grootste gedeelte aan de praat met Traktor,
maar nu lukt het niet om t kunne voorluisteren via de Headphones,.
Als ik als geluidskaart de "BCD-2000 Asio" kies, stoptie er helemaal mee, (kan zelfs nix afspelen)
en met "DS BCD-2000" kan je niet voorluisteren,..
iemand een idee waar t aan ligt??
en hoe ik t kan oplossen,..

Je begrijpt het niet goed ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:54:
als ik het goed begrijp lukt gewoon het beatmatchen je niet??
Het beatmatchen is geen probleem (heb al ervaring met cd-spelers) echter is het niet mogelijk om dit te doen vermits er vertraging zit op het geluid dat in m'n koptelefoon komt. Ik luister normaal het in te mixen nummer op mijn koptelefoon terwijl ik die gelijk probeer te zetten met het geluid uit m'n boxen. Dit gaat echter niet vermits die niet gelijk zijn (goed merkbaar als ik het liedje dat speelt ook op mijn koptelefoon zet), hetgene in m'n koptelefoon heeft vertraging op hetgene dat ik hoor door m'n speakers.
Verwijderd
og gewoon genoeg oefenenjopie schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:12:
Voor mij persoonlijk lukt het `ingooien` van de plaat wel, mij lukt het alleen niet met BDJ om zonder op de BPM op rode metertjes te kijken het tempo gelijk te krijgen. Als ik dat nu ook op gehoor kon....
dat het met asio niet werkt is het handig om te weten of je een desktop of een laptop gebruikt om daar beter antwoord op te kunnen geven. (lees: een zinvol antwoord kan wel dingen suggeren maar daar kom je ook niet ver mee)DJ_One_Love schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:32:
en met "DS BCD-2000" kan je niet voorluisteren,..![]()
als je de ds gebruikt zal je de bcd2000 waarschijnlijk aanspreken door middel van directsound/wdm oid iig geen asio. en dan heb je maar beschikking tot 1 kanaal
Xylio (de maker van B-DJ) heeft recent nieuwe software gelanceerd: Futerdecks Pro. Deze software is -zoals ze zelf zeggen- vanaf de grond af aan opgebouwd, en is volledig compatible met de BCD-2000. Volgens de eerste berichten is deze software erg stabiel (geen vastlopers / hangers meer), zie ook het forum aldaar. Futuredecks Pro is niet gratis, maar voor de mensen die in het bezit zijn van B-DJ is er een erg aantrekkelijk 'update' aanbieding. Als je je B-DJ versie hebt geregistreerd bij Xylio, dan heb je waarschijnlijk al een mail in huis gehad met een aanbod. Zo niet, dan kun je even contact opnemen met sales@xylio.com, met de melding dat je -als eigenaar van een BCD-2000- nog geen aanbieding hebt gehad. Je betaald in dat geval slechts 24,50 Euro voor Futuredecks Pro i.p.v. 139 Euro. Voor dergelijke software volgens mij niet erg duur.
Ik ga deze week Futuredecks Pro even proberen, en meldt mij wel weer met een review.
Ik ga deze week Futuredecks Pro even proberen, en meldt mij wel weer met een review.
ErikRad schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:09:
Volgens de eerste berichten is deze software erg stabiel (geen vastlopers / hangers meer), zie ook het forum aldaar.
Verwijderd
Ze hebben het eindelijk voor elkaar bij virtual dj bij de nieuwste versie 4.2 heb ik eindelijk geen last meer van het tikken en kraken in me koptelefoon en kan gewoon mijn 5.1 kaart als master out gebruiken en de koptelefoon op me bcd zetten!!!
Aanrader voor iedereen die hetzelfde probleem heeft.
Aanrader voor iedereen die hetzelfde probleem heeft.
Werkt in 4.2 de eq wel als je hem voorbeluisterd over de koptelefoon?
-
Vol enthousiasme de BCD2000 uitgepakt, maar nu zit ik met een installatie-probleem:
Tijdens het installeren vraagt de setup naar het bestand BCD2000.sys, ik verwijs dan naar de drivers map van de installatie-cd. Dezelfde vraag krijg ik voor BCD2000WMD.sys en ik reageer met dezelfde actie. Na het installeren krijg ik dan van Windows de mededeling dat er een fout is opgetreden tijdens de installatie ("het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden") en dat het apparaat mogelijk niet werkt.
Installatie gaan op uitzondering van de vraag naar de sys-bestanden goed.
Als ik dan B-DJ opstart, wordt de BCD niet eens gedetecteerd. Ik heb al reeds de nieuwste driver-versie van internet afgehaald (Behringer-site) maar ook dit mag niet baten.
Wie helpt me verder?
Tijdens het installeren vraagt de setup naar het bestand BCD2000.sys, ik verwijs dan naar de drivers map van de installatie-cd. Dezelfde vraag krijg ik voor BCD2000WMD.sys en ik reageer met dezelfde actie. Na het installeren krijg ik dan van Windows de mededeling dat er een fout is opgetreden tijdens de installatie ("het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden") en dat het apparaat mogelijk niet werkt.
Als ik dan B-DJ opstart, wordt de BCD niet eens gedetecteerd. Ik heb al reeds de nieuwste driver-versie van internet afgehaald (Behringer-site) maar ook dit mag niet baten.
Wie helpt me verder?
Verwijderd
Goed opletten bij het installeren, heb je eerst de installatie van de cd gedaan, en dan pas de bcd aangesloten en verder gedaan met installeren? belangrijk puntJHABEK schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:09:
Vol enthousiasme de BCD2000 uitgepakt, maar nu zit ik met een installatie-probleem:
Wie helpt me verder?
Heb ik inderdaad zo uitgevoerd, maar mocht niet baten. Maar toch bedankt!Goed opletten bij het installeren, heb je eerst de installatie van de cd gedaan, en dan pas de bcd aangesloten en verder gedaan met installeren? belangrijk punt
En hij doet het....
Probleem zat hem in een onderling conflict tussen de drivers van mijn onboard geluidskaart en de drivers van de BCD. Na het compleet verwijderen van beide geluidskaarten (onboard & BCD) het opnieuw installeren van de nieuwste drivers voor mijn onboard chipsetje en daarna de BCD was het probleem ten einde.
Probleem zat hem in een onderling conflict tussen de drivers van mijn onboard geluidskaart en de drivers van de BCD. Na het compleet verwijderen van beide geluidskaarten (onboard & BCD) het opnieuw installeren van de nieuwste drivers voor mijn onboard chipsetje en daarna de BCD was het probleem ten einde.
Vandaag ook aangeschaft in Groningen . Dacht de eerste keer toen ik BCD zag van hoe kan zoiets nou werken,toen had ik er al veel over gelezen. Vandaag toch maar de knoop door gehakt en de BCD gehaalt. Werkt boven mijn verwachtingen en ook het software gedeelte bavalt me eigenlijk best goed om heel eerlijk te zijn. Mensen die nog twijfelen, niet twijfelen maar halen die BCD. Ook de installatie verliep vlekkeloos. Alleen nu wil ik het software gedeelte nog even registreren op de site of via het venster in het B-DJ programma zelf maar die heb ik weg geklikt en waar staat de serial vermeld?
The One And Only
Verwijderd
Is gewoon hetserie nr. van t apparaat.Fordman schreef op zondag 31 december 2006 @ 05:31:
Vandaag ook aangeschaft in Groningen . Dacht de eerste keer toen ik BCD zag van hoe kan zoiets nou werken,toen had ik er al veel over gelezen. Vandaag toch maar de knoop door gehakt en de BCD gehaalt. Werkt boven mijn verwachtingen en ook het software gedeelte bavalt me eigenlijk best goed om heel eerlijk te zijn. Mensen die nog twijfelen, niet twijfelen maar halen die BCD. Ook de installatie verliep vlekkeloos. Alleen nu wil ik het software gedeelte nog even registreren op de site of via het venster in het B-DJ programma zelf maar die heb ik weg geklikt en waar staat de serial vermeld?
staat op de doos en op t apparaat.
succes.
is er een manier om met de standaard software het cut-off filter ook met de bcd2000 zelf te besturen. De software heeft daar 2 draaiknopje voor, maar die zitten niet op de het apparaat zelf. Ik wil daar dan wel een FX-control knopje of 2 voor gebruiken
Heeft iemand 'em al geprobeerd met de native ondersteuning in VirtualDJ 4.2?
Die is net uit...
En kent iemand deze controller trouwens? Zit geen geluidskaart/mixer in, maar die heb ik toch al hier...
En kent iemand deze controller trouwens? Zit geen geluidskaart/mixer in, maar die heb ik toch al hier...
[ Voor 45% gewijzigd door MisterData op 02-01-2007 12:00 ]
Verwijderd
Zijn er al mensen die BPM Studio aan de praat hebben gekregen met de BCD?
Zo ja laat het even weten, heb zeker belangstelling.
Zijn er ook al mensen die voor de B-DJ software een skin hebben gemaakt die op BMP studio lijkt.
De remaining time vind ik zelf nog al klein om te lezen,graag hulp
Groetjes
Zo ja laat het even weten, heb zeker belangstelling.
Zijn er ook al mensen die voor de B-DJ software een skin hebben gemaakt die op BMP studio lijkt.
De remaining time vind ik zelf nog al klein om te lezen,graag hulp
Groetjes
Verwijderd
ik heb vorige week de bcd 2000 aangeschaft. ik vind het een geweldig ding alleen het enige wat het bij mij niet doet is dat er geen geluid uit de speakers van mijn computer komt. weet iemand hoe ik dat op kan lossen. ik heb alle originele software.
ik heb midi amsterdam ook al gebeld maar die wisten ook niet goed uit te leggen hoe ik dat moest instellen. en aangezien mijn kennis van een computer niet verder gaat als het instaleren van software zal het mij zelf ook niet lukken om uit te vinden.
het enige wat ik kan bedenken is dat ik het misschien kan oplossen als ik er gewoon maar een versterker om gooi met een aantal boxen wat ik eigelijk nog niet wil.
alvast bedankt voor degene die mij kan helpen
groeten mitchel
ik heb midi amsterdam ook al gebeld maar die wisten ook niet goed uit te leggen hoe ik dat moest instellen. en aangezien mijn kennis van een computer niet verder gaat als het instaleren van software zal het mij zelf ook niet lukken om uit te vinden.
het enige wat ik kan bedenken is dat ik het misschien kan oplossen als ik er gewoon maar een versterker om gooi met een aantal boxen wat ik eigelijk nog niet wil.
groeten mitchel
Verwijderd
Heb je de speakers aangesloten op de behringer zelf? heb je de geluidskaart uitgezet/uninstalledVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:23:
ik heb vorige week de bcd 2000 aangeschaft. ik vind het een geweldig ding alleen het enige wat het bij mij niet doet is dat er geen geluid uit de speakers van mijn computer komt. weet iemand hoe ik dat op kan lossen. ik heb alle originele software.
groeten mitchel
Verwijderd
ik heb mijn speakers niet op mijn behringer aangesloten. als ik muziek afspeel op mijn computer doen ze het gewoon wel. en ik zou helemaal niet weten waar ik kan zien of mijn geluidskaart uitstaat of iets dergelijks.
alvast bedankt voor je reactie
groeten mitchel
groeten mitchel
Verwijderd
Je hebt een kabel van de Behringer in de audio ingang van je computer aangesloten?Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:09:
ik heb mijn speakers niet op mijn behringer aangesloten. als ik muziek afspeel op mijn computer doen ze het gewoon wel. en ik zou helemaal niet weten waar ik kan zien of mijn geluidskaart uitstaat of iets dergelijks.
groeten mitchel
Verwijderd
ik heb alleen de usb kabel in de voorkant van mijn computer gedaan. het geluid uit mijn koptelefoon is ook prima alleen het geluid wat normaal gesproken uit mijn speakers van mijn comp zou moeten komen mis ik
Verwijderd
Kijk dat verklaard al een heleboel.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:47:
ik heb alleen de usb kabel in de voorkant van mijn computer gedaan. het geluid uit mijn koptelefoon is ook prima alleen het geluid wat normaal gesproken uit mijn speakers van mijn comp zou moeten komen mis ik
Je moet vanaf de BCD een kabel van de master out, naar je ingang van je computer aansluiten.
op de meeste geluidskaarten zitten een aantal aansluitmogelijkheden, 1 ervan is audio in.
Daar moet je de BCD op aansluiten.
Dan moet je naar configuratiescherm gaan, daar kiezen voor geluiden & audioapparaten
Daar zie je een tabblad staan genaamd audio, en daar moet je alles waar standaardapparaat staat je geluidskaart kiezen.
Als je dat gedaan hebt en je zet de speakers aan, dan moet je geluid uit de speakers van de computer krijgen.
Laat even weten of dit is gelukt
Verwijderd
Kijk goede berichten om te horen, veel plezier met de BCD en we zien je wel op tv verschijnen met de jaarmix of zoVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:04:
jij bent echt een held!!!!!!
hij doet het hardstikke bedankt.
groeten mitchel
Verwijderd
geen ervaring mee, maar in de handleiding staat er bij systeemvereisten "Windows XP"BaBoOn schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:07:
BCD 2000 en Windows 2000 werkt volgens mij niet lekker of wel?
Verwijderd
Klopt is oorspronkelijk gemaakt voor windows xp, weet niet of er mogelijkheden zijn om hem goed draaiend te krijgen onder windows 2000.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:15:
[...]
geen ervaring mee, maar in de handleiding staat er bij systeemvereisten "Windows XP"
Verwijderd
En alles getest? werkt het een beetjeErikRad schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:09:
Xylio (de maker van B-DJ) heeft recent nieuwe software gelanceerd: Futerdecks Pro. Deze software is -zoals ze zelf zeggen- vanaf de grond af aan opgebouwd, en is volledig compatible met de BCD-2000. Volgens de eerste berichten is deze software erg stabiel (geen vastlopers / hangers meer), zie ook het forum aldaar. Futuredecks Pro is niet gratis, maar voor de mensen die in het bezit zijn van B-DJ is er een erg aantrekkelijk 'update' aanbieding. Als je je B-DJ versie hebt geregistreerd bij Xylio, dan heb je waarschijnlijk al een mail in huis gehad met een aanbod. Zo niet, dan kun je even contact opnemen met sales@xylio.com, met de melding dat je -als eigenaar van een BCD-2000- nog geen aanbieding hebt gehad. Je betaald in dat geval slechts 24,50 Euro voor Futuredecks Pro i.p.v. 139 Euro. Voor dergelijke software volgens mij niet erg duur.
Verwijderd
heb het een keer geprobeerd... maar windows 2000 geeft geen sjoegen met de bcd2000.... gewoon xp gebruikenVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:23:
[...]
Klopt is oorspronkelijk gemaakt voor windows xp, weet niet of er mogelijkheden zijn om hem goed draaiend te krijgen onder windows 2000.
Ik krijg idd de BCD-2000 niet op Windows 2000, de vraag was namelijk een bevestiging, had gisternacht (rond 6 uur)... Win2k erop gezet..
Oude laptop van 2.8ghz Northwood P4 Mobile, 1GB ram..
Prima ding om op te draaien, echter zuipt XP vaak bij mij zoveel dat alles lagged
Dusch Win2k was een snel besluit, alleen de drivers wilde niet, hij installeerd maar 1 driver, de WDM.
Updates etc ook geprobeerd, geen 1 werkte
Maarja, Xp erop en 't werkt
Oude laptop van 2.8ghz Northwood P4 Mobile, 1GB ram..
Prima ding om op te draaien, echter zuipt XP vaak bij mij zoveel dat alles lagged
Dusch Win2k was een snel besluit, alleen de drivers wilde niet, hij installeerd maar 1 driver, de WDM.
Updates etc ook geprobeerd, geen 1 werkte
Maarja, Xp erop en 't werkt
Verwijderd
hallo
ik heb na het lezen van deze forum ook een bcd2000 gekocht (wilde eerst de hercules)
ik heb op het begin veel problemen gehad met de b-controle
geen geluid etc etc
nu ik alles werkend heb min of meer
ik heb het probleem dat VDJ niet meer reageerd na een paar nummer het programma blijft wel spelen maar de bcd2000 werkt niet meer met het programma dus moet ik die uitzetten en weer aan om weer te kunnen mixxen ik gebruik mijn geluidskaart sbaudigy in plaats van de bcd2000
ik heb de Driverlatency / Buffersize op 30 ms gezet
en in VDJ performances/ voledig naar rechts dus best quality
en soundcard latency 512(11ms) dit werkt nog het beste van al de instellingen
ik werk onder win xp met sp1 mischien dat ik dus SP 2 moet instaleren ?? ik weet het niet
mijn pc spec
amd dualcore 4200+
1 gig ddr
3x80 gig hdd
sbaudigy (deze gebruik ik dus en niet de bcd2000 )
73000gt
OS win xp sp1
ik heb na het lezen van deze forum ook een bcd2000 gekocht (wilde eerst de hercules)
ik heb op het begin veel problemen gehad met de b-controle
geen geluid etc etc
ik heb het probleem dat VDJ niet meer reageerd na een paar nummer het programma blijft wel spelen maar de bcd2000 werkt niet meer met het programma dus moet ik die uitzetten en weer aan om weer te kunnen mixxen ik gebruik mijn geluidskaart sbaudigy in plaats van de bcd2000
ik werk onder win xp met sp1 mischien dat ik dus SP 2 moet instaleren ?? ik weet het niet
mijn pc spec
amd dualcore 4200+
1 gig ddr
3x80 gig hdd
sbaudigy (deze gebruik ik dus en niet de bcd2000 )
73000gt
OS win xp sp1
Verwijderd
Zorg dat je de BCD uit hebt staan als je de computer opstart, en dan pas aanzet.JHABEK schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:09:
Wie helpt me verder?
Als de software juist is geinstalleerd zal die hem herkennen en zo niet vraagt die om de software.
Dan verwijzen naar de dvd(cd)- speler
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:13:
[...]
[...]

Zet dat eens uit.. Dit probleem wat je hebt, heb ik ook vaak. Komt meestal omdat ik te grote nummers inlaad die hij dan moet scannen
Nou ik heb Virtual DJ 4.2 getest met mn bcd 2000, de stabiliteit lijkt iets omhoog te zijn, maar voor de rest geen spannende nieuwe dingen. Mooi stukkie software, thx 2 demonoid, maar nog niet mooi genoeg.
Begrijp eigenlijk niet dat ze die prijs durven te vragen voor Virtual DJ, ik vind het zeker handig, maar niet echt zijn geld waard. Een euro of 25 zou het moeten kosten ipv de 250 nu
Geen wonder dat 90% van de gebruikers er niet voor betaalt...
Begrijp eigenlijk niet dat ze die prijs durven te vragen voor Virtual DJ, ik vind het zeker handig, maar niet echt zijn geld waard. Een euro of 25 zou het moeten kosten ipv de 250 nu

Verwijderd
vooral voor videomixen is het een prachtpakket, verders vind ik het aardig slecht... (blijven allemaal meningen natuurlijk)J-air schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:14:
Nou ik heb Virtual DJ 4.2 getest met mn bcd 2000, de stabiliteit lijkt iets omhoog te zijn, maar voor de rest geen spannende nieuwe dingen. Mooi stukkie software, thx 2 demonoid, maar nog niet mooi genoeg.
Begrijp eigenlijk niet dat ze die prijs durven te vragen voor Virtual DJ, ik vind het zeker handig, maar niet echt zijn geld waard. Een euro of 25 zou het moeten kosten ipv de 250 nu![]()
ik heb zelf best lang vdj gebruikt en zwoor erbij! maar sinds een paar maanden is vdj toch vervangen voor DJ Decks (legaal zelfs) en dat pakket vind ik toch velen malen lekkerder werken... met name omdat ik ook gebruik maak van time coded vinyls
Verwijderd
mannen ik had eens een vraagje!
Ik heb de bcd2000 gekocht, maar wanneer ik het programma start en ik heb 2 songs lopende in deck A en B dan kan ik met de gewone instellingen alleen de croosfader gebruiken om zogezegt links en rechts te luisteren van deck A en B, de phone split werkt dan gewoon niet, dus ik kan niet voorbeluisteren! wanneer ik de instellingen van de GLOBEL MODE verander in advanced mode, dan werkt men phone split wel, maar men crossfader niet meer!!!!!! Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?
mail me op steenwegh.denis@telenet.be of msn dj_morpheus69@hotmail.com
Ik heb de bcd2000 gekocht, maar wanneer ik het programma start en ik heb 2 songs lopende in deck A en B dan kan ik met de gewone instellingen alleen de croosfader gebruiken om zogezegt links en rechts te luisteren van deck A en B, de phone split werkt dan gewoon niet, dus ik kan niet voorbeluisteren! wanneer ik de instellingen van de GLOBEL MODE verander in advanced mode, dan werkt men phone split wel, maar men crossfader niet meer!!!!!! Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?
Zit een knop boven in de hoek, PFL
Pre-Fader-Listen
Draai die eens? Neem aan dat je de software zo ingesteld hebt dat hij een monitor kanaal heeft?
Plug je headphone in de bcd headphone, en test de PFL draaiknop eens..
Pre-Fader-Listen
Draai die eens? Neem aan dat je de software zo ingesteld hebt dat hij een monitor kanaal heeft?
Plug je headphone in de bcd headphone, en test de PFL draaiknop eens..
Verwijderd
mannen ik had eens een vraagje!
werkt nog steeds niet en geeft soms een error bij opstarten van programma! kan ieùand mij helpen please
werkt nog steeds niet en geeft soms een error bij opstarten van programma! kan ieùand mij helpen please
uhm.. daar hoef je echt niet nogmaals je hele verhaal neer te zetten hoor..
En het is ook nog niet 24h geleden dat je de eerste vraag hebt gepost dus..je moet nog even wachten
En het is ook nog niet 24h geleden dat je de eerste vraag hebt gepost dus..je moet nog even wachten
naja ik gebruik op dit moment Traktor omdat ik dat gewoon een erg fijn programma vind en die andere zien er zo toy achtig uit
niet dat het uitmaakt hoor.
Maar ik zit nog wel steeds met het probleem dat als ik de bcd gewoon normaal gebruik voor mn windows applicaties zoals Winamp dat het geluid gewoon op een duur foetsie is
en dat is echt ZO irritant zo ben genoodzaakt om nog steeds mn soundblaster live te houden
Maar ik zit nog wel steeds met het probleem dat als ik de bcd gewoon normaal gebruik voor mn windows applicaties zoals Winamp dat het geluid gewoon op een duur foetsie is
Heeft iemand intussen de skin voor de BCD2000 in Virtual DJ voor mij?
Verwijderd
velen geïnteresseerd, maar niemand heeft hem.RoNoS schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:13:
Heeft iemand intussen de skin voor de BCD2000 in Virtual DJ voor mij?
Iets anders nu, ik heb namelijk een probleem.
Als ik naar full screen schakel in vdj, dan weigert de bcd dienst. in 1024x800 werkt het gewoon wel, maar in 1280x1024 krijg ik er iets uit

iemand met hetzelfde probleem?
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem gehad en ligt aan de instellingen van de computer, mijn beeldscherm staat op 1024x800 en computer gaat raar doen als ik VDJ op 1280x1024 zet.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:35:
[...]
velen geïnteresseerd, maar niemand heeft hem.
Iets anders nu, ik heb namelijk een probleem.
Als ik naar full screen schakel in vdj, dan weigert de bcd dienst. in 1024x800 werkt het gewoon wel, maar in 1280x1024 krijg ik er iets uit![]()
iemand met hetzelfde probleem?
Hier een probleem met de BCD2000. Met virtualDJ (maar ook met B-DJ) houdt het geluid er na een tijdje mee op en/of reageert de computer niet meer op de controller. Ik heb zowel de CD-driver als de nieuwste driver geprobeerd, ik heb de laptop-trucs uitgevoerd (ACPI batterij disablen, USB-roothubs instellen dat ze niet uit mogen worden gezet) maar dat helpt allemaal niet...
Verwijderd
Zit er genoeg geheugen in de laptop?, kan de laptop de warmte goed kwijt?MisterData schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:53:
Hier een probleem met de BCD2000. Met virtualDJ (maar ook met B-DJ) houdt het geluid er na een tijdje mee op en/of reageert de computer niet meer op de controller. Ik heb zowel de CD-driver als de nieuwste driver geprobeerd, ik heb de laptop-trucs uitgevoerd (ACPI batterij disablen, USB-roothubs instellen dat ze niet uit mogen worden gezet) maar dat helpt allemaal niet...
Let op:
blijkbaar is het "normaal" om om warez te vragen of aan te bieden in dit topic.
Think again pls :)
blijkbaar is het "normaal" om om warez te vragen of aan te bieden in dit topic.
Think again pls :)