Behringer BCD-2000 DJ Control

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:09:
Kan je eigenlijk ook opnemen via mp3?
ligt eraan welke software je gebruikt :-)

maar de meeste software ondersteund dit dus wel.. ook de meegeleverde software van xylio.

edit: de meeste mixers nemen op naar wav dacht ik.. is ook wat makkelijker te editen..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:17:
[...]

ligt eraan welke software je gebruikt :-)

maar de meeste software ondersteund dit dus wel.. ook de meegeleverde software van xylio.

edit: de meeste mixers nemen op naar wav dacht ik.. is ook wat makkelijker te editen..
Ik gebruik de standaard software, dus ik zal daar dan even erges moeten rondneuzen. Wav zal best makkelijk te editten zijn, maar het is zo godsgruwelijk groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:29:
hey mmidas kun je me ffe in msn invoegen m_theloosen at hotmail dot com. Kunnen we ffe wat gesprekstof uitwisselen. Ik zit met het volgende.

Waar ik dus niet uitkom is dat je bij Traktor samen met de BCD niet afzonderlijk geluid kunt instellen voor je koptelefoon en je speakers. Als ik bijv de crossfader helemaal op links heb wil ik door mijn koptelefoon het geluid rechts kunnen horen. Dit gaat dus niet. Ik krijg het niet voor elkaar met de draai knop PFL mix. Daarom is het nog niet optimaal en super om zo te moeten mixen. Als iemand dit voor elkaar krijgt dan hoor ik het graag.
Hey, ik gebruik geen MSN maar ik ga ermee aan de slag. Het lukt mij ook nog niet namelijk. Wellicht dat er hier wat advies gegeven kan worden van de users?

Grtz,
Mmidas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:02:
[...]

Ik gebruik de standaard software, dus ik zal daar dan even erges moeten rondneuzen. Wav zal best makkelijk te editten zijn, maar het is zo godsgruwelijk groot :P
http://www.mp3towave.com/

rechtermuisknop op wave.. convert to mp3..

gebruik het al jaren met veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:08:
[...]

Hey, ik gebruik geen MSN maar ik ga ermee aan de slag. Het lukt mij ook nog niet namelijk. Wellicht dat er hier wat advies gegeven kan worden van de users?

Grtz,
Mmidas
misschien heb je hier wat aan:

http://www.native-instrum...hp?p=259980&postcount=885
If you are using the current rules and mappings - then the ANALOG INPUT A and ANALOG INPUT B buttons are there for you.
1. Turn the PHONES knob to middle to torn your headphones up.
2. Then set PFL Mix between DECK A and DECK B, maybe 25% to the left.
3. By toggling ANALOG INPUT A or B you set the DECK to CUE-listening.

i hope thats what you meant. You can then hear the track on the other deck playing without needing to crossfade. Of course you need do have the Volume Fader of the Channel up, otherwise you wont hear anyhting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 8)7 Hoi een goede morgen allemaal. is er niemand die mij kan vertellen of de console ook met BPM Studio werkt? Is namelijk heel simpel pakket haha.
Ik krijg namelijk in Virtual Dj niet eens een map met mijn muziek in beeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:06:
[...]

http://www.mp3towave.com/

rechtermuisknop op wave.. convert to mp3..

gebruik het al jaren met veel plezier
Ja ik gebruik ook een converter, maar dat is zo'n werk iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:11:
8)7 8)7 Hoi een goede morgen allemaal. is er niemand die mij kan vertellen of de console ook met BPM Studio werkt? Is namelijk heel simpel pakket haha.
Ik krijg namelijk in Virtual Dj niet eens een map met mijn muziek in beeld 8)7
neen. na veel amateuristische websites na een simple search op google:

http://www.bpm-studio.nl/

http://www.deltaequipment.be/bpmstudio/

De internet site van AFP heeft professionele :X MP3 muzieksystemen

heb ik een demo kunnen vinden. die toch maar een kans gegeven.. en nee. het werkt niet.

snap trouwens niet dat horecagelegenheden dit in hun tent willen hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 22:58 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um gistermiddag binnengekregen en voel nu al een kleine verslaving opkomen :P Ik gebruik het icm. VDJ 4.1, maar ik krijg de instellingen nog niet helemaal zoals ik het wil. Als ik in het control panel bij global mode advanced aanklik, dan doet alles het goed, maar dan moet je twee keer op elke knop drukken voor het effect (bijv. twee keer op het 'cut' knopje, voordat deze ook echt eruit gefilterd wordt). Als ik als global mode B-DJ kies, werken de knopjes perfect, gewoon één keer drukken voor het gewenste effect, maar in deze modus werken de volgende knoppen niet:
- Talkover
- On air
- Analog input A
- Analog input B
- Phones split / Master out

Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle knoppen maar één keer ingedrukt moeten worden en de bovenstaande vijf knoppen het ook weer doen?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:55:
[...]

neen. na veel amateuristische websites na een simple search op google:

http://www.bpm-studio.nl/

http://www.deltaequipment.be/bpmstudio/

De internet site van AFP heeft professionele :X MP3 muzieksystemen

heb ik een demo kunnen vinden. die toch maar een kans gegeven.. en nee. het werkt niet.

snap trouwens niet dat horecagelegenheden dit in hun tent willen hebben.
Welke software wordt er dan aangeraden en werkt lekker simpel, heb al veel gelezen over djdecks en virtual dj maar ik vind de skin niet echt mooi.B-DJ of zo vind ik wel simpel maar weer geen mooie skins en kan daar ook geen anderen van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:18:
[...]

Welke software wordt er dan aangeraden en werkt lekker simpel, heb al veel gelezen over djdecks en virtual dj maar ik vind de skin niet echt mooi.B-DJ of zo vind ik wel simpel maar weer geen mooie skins en kan daar ook geen anderen van vinden.
wat voor skin wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al door hoe ik met traktor de koptelefoon bediening kan laten functioneren. Op die manier dat als ik op de master een nr heb draaien dat ik op de koptelefoon het nr op de andere channel vast kan klaar zetten en het cue punt kan bepalen. Weet iemand dit? Heb het al 3 x gevraagd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een skin waarin duidelijk te zien is welk nummer er speelt en vooral ook de tijd een beetje duidelijker is.
En voor welke programma's heb je skins dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:53:
Heeft iemand al door hoe ik met traktor de koptelefoon bediening kan laten functioneren. Op die manier dat als ik op de master een nr heb draaien dat ik op de koptelefoon het nr op de andere channel vast kan klaar zetten en het cue punt kan bepalen. Weet iemand dit? Heb het al 3 x gevraagd hier.
dat moet gewoon werken met de howto in de 2e post in dit topic.
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 07:34:
[...]

Ik zoek een skin waarin duidelijk te zien is welk nummer er speelt en vooral ook de tijd een beetje duidelijker is.
En voor welke programma's heb je skins dan?
Blue Traktor Skin
CDJ-1000 skin

(b-dj)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohh dat is voor B-DJ dus dat is wel leuk, waar kan ik die vandaan halen?
En hoe moet ik ze instellen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:45:
Ohh dat is voor B-DJ dus dat is wel leuk, waar kan ik die vandaan halen?
En hoe moet ik ze instellen hahaha
Ik raad je aan toch dit topic eerst eens goed door te lezen. kan heus geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:37:
[...]

Ik raad je aan toch dit topic eerst eens goed door te lezen. kan heus geen kwaad.
Sorry maar ik heb alles doorgelezen en ik zelf werk al een tijd met BPM werkt lekker makkelijk maar in B-DJ krijg ik geen andere skin :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:28:
[...]

Sorry maar ik heb alles doorgelezen en ik zelf werk al een tijd met BPM werkt lekker makkelijk maar in B-DJ krijg ik geen andere skin :'( kan ik B-DJ ook zo instellen dat de headphone per kanaal te luisteren is zoals een headphone ook hoort te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:52:
Ik heb um gistermiddag binnengekregen en voel nu al een kleine verslaving opkomen :P Ik gebruik het icm. VDJ 4.1, maar ik krijg de instellingen nog niet helemaal zoals ik het wil. Als ik in het control panel bij global mode advanced aanklik, dan doet alles het goed, maar dan moet je twee keer op elke knop drukken voor het effect (bijv. twee keer op het 'cut' knopje, voordat deze ook echt eruit gefilterd wordt). Als ik als global mode B-DJ kies, werken de knopjes perfect, gewoon één keer drukken voor het gewenste effect, maar in deze modus werken de volgende knoppen niet:
- Talkover
- On air
- Analog input A
- Analog input B

Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle knoppen maar één keer ingedrukt moeten worden en de bovenstaande vijf knoppen het ook weer doen?

Bvd.
Weet iemand het al? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er maar weinig mensen gebruik maken van die laatste knoppen:

- Talkover
- On air
- Analog input A
- Analog input B

dus tsjah.. denk dat het het één of het ander is.. of djdecks natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste van die 5 knoppen intresseren me ook niet echt :) Alleen de phones split/master out zou ik wel graag werkend willen hebben.. Maar goed.. dan maar zonder

Edit: is er eigenlijk geen manier om de eigenschappen van de advanced modus te veranderen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24
(jarig!)
Misschien enigsinds off-topic, maar toch handig voor de djDecks gebruikers:
Er is nu een tooltje beschikbaar dat je op weg kan helpen bij het maken van je eigen skin. Het is (nog) niet in staat om een volledige skin mee te bouwen, maar helpt je wel op weg door het aanmaken van de benodigde xml files, en het helpen bij het specifieren van de xml objecten.
Tooltje vind je hier

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:13:
Misschien enigsinds off-topic, maar toch handig voor de djDecks gebruikers:
Er is nu een tooltje beschikbaar dat je op weg kan helpen bij het maken van je eigen skin. Het is (nog) niet in staat om een volledige skin mee te bouwen, maar helpt je wel op weg door het aanmaken van de benodigde xml files, en het helpen bij het specifieren van de xml objecten.
Tooltje vind je hier
Ik wilde het net hier gaan posten Adion. :P

jesus wat ben jij goed bezig met je software.

echt super man!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Idd lekkere software! djDecks heb je het toch over?
Jammer van die tijdslimiet vooralsnog :P

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die een paar leuke skins hebben voor Djdecks, en vooral hoe ik het precies moet instellen, want wat ik ook probeer het werkt bij mij niet zoals het moet werken.
Van frustratie maar weer van de computer verwijderd en B-DJ gebruiken :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
Damn.. is voor het eerst dat ik dit ding zie.. maar de eerste gedachten zijn.. Uber ding!!
K`draai zelf veel lange Trance nrs.. en mix ook wel es met Tracktor.. alleen via de software alleen vind ik et redelijk tot brak draaien.. omdat je niet echt de "feeling" er dan mee hebt.
Maar met dit ding kan ik dat denk ik wel oplossen :*)

Alleen vroeg ik me nog 1 ding af, zit er ook een lag/vertraging tussen het mixen..?
dus bijvoorbeeld als je de bass naar benenden draait dat dat ook gelijk gebeurd.. of zit er een kleine vertraging in?

En weet verders iemand een goede site waar ik dat ding eventueel kan bestellen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds een tijdje het werkt echt verslavend. Ik werk ermee met VDJ 4.1rs en het bijgeleverde prog, en daarvoor heb ik de skin van de pioneer geinstaleerd en moet zeggen dat dat een stuk fijner werkt dus voor degene die hem nog niet hebben hier het adres http://www.discoclassic.it/public/bcdj1000-1024.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thesilence07 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:12:

Alleen vroeg ik me nog 1 ding af, zit er ook een lag/vertraging tussen het mixen..?
dus bijvoorbeeld als je de bass naar benenden draait dat dat ook gelijk gebeurd.. of zit er een kleine vertraging in?

En weet verders iemand een goede site waar ik dat ding eventueel kan bestellen? :9
dat ligt ten eerste aan met wat voor een pc je draait is mij opgevallen, ik heb er totaal geen last van heb alles op zijn best ingesteld en wat ik op het apparaat doe gebeurt ook direct realtime in de muziek.
Ik heb hem gekocht bij dirk witte in Utrecht (zit ook in Amsterdam) www.dirkwitte.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:16:
Zijn er ook mensen die een paar leuke skins hebben voor Djdecks, en vooral hoe ik het precies moet instellen, want wat ik ook probeer het werkt bij mij niet zoals het moet werken.
Van frustratie maar weer van de computer verwijderd en B-DJ gebruiken :-S
nou heb er in ieder geval 1 voor je http://www.discoclassic.it/public/bcdj1000-1024.zip en die moet je gewoon uitpakken in de skin dir dan kun je hem gewoon sellecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thesilence07 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:12:

http://www.inkoopacties.net/ia/3kmqj5c9/3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik maak al een tijdje mixjes met VDJ 4.1 en het gaat best aardig (zonder extra DJ hardware en inmixen, aangezien ik alleen een koptel heb en geen speakers) Maar ik wil meer! :P Met alleen muis en tobo is het best lastig om een vloeiende overgang te maken, dus ik wil graag een mixer kopen waardoor ik iets meer controle heb over alle knopjes en schuifjes. :)

Nou heb ik echt totaal geen verstand van DJ hardware en weet dus ook niet wat nou het beste is om te kopen. Ik kwam de Hercules mk2 al tegen en dat leek me wel een aardig speeltje, maar nu kwam ik dit topic tegen en dit lijkt me dan ook wel een aardig speeltje. :P

Ik weet niet of de bcd wel geschikt is voor mij aangezien ik het leuk vind om een beetje te mixen enzo, maar verder niet echt serieus er mee bezig wil. (nog niet iig) :)

Ik mix trouwens gewoon met mp3's (256kbit en hoger)

Dus zou het in mijn geval een goede koop zijn? :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:35:
Ik maak al een tijdje mixjes met VDJ 4.1 en het gaat best aardig (zonder extra DJ hardware en inmixen..

Dus zou het in mijn geval een goede koop zijn? :)
Lees het topic ff door en check wat filmpjes..

http://www.youtube.com/results?search_query=bcd2000

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Heb het hele topic door gespit en ook filmpjes bekeken. Maar ben nog niet iets tegen gekomen wat me overhaald. :)

Het is een redelijk uitgebreid apparaat en ik vraag me af of iets simpelers niet beter geschikt zou zijn. :)

Aangezien ik alleen op de pc mix en geen speakers heb (kan evt oordopjes gebruiken om in te mixen)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Zonder speakers is het zoizo al niet echt...

Koop een set speakers en een goede koptelefoon en dit apparaat en je bouwt een fuif!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb ouders die speakers niet zo op prijs stellen. (ze klagen al als de koptel te hard staat) :+

Verder heb ik geen bedoeling om serieus te gaan draaien, maar met alleen een toetsenbord en muis kom je ook niet ver. :)

En dat het niet echt is maakt me niks uit zolang ik er maar lol in heb. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:33
Maar volgens mij heeft het geen zin om te mixen als je maar 1 output hebt? Hoe wil je vooraf gaan bepalen of wat je gaat mixen zin heeft? Neem dan een koptelefoon en wat kleine speakers, dan kun je in ieder geval wat leuks doen als je ouders er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
jopie schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:10:
Maar volgens mij heeft het geen zin om te mixen als je maar 1 output hebt? Hoe wil je vooraf gaan bepalen of wat je gaat mixen zin heeft? Neem dan een koptelefoon en wat kleine speakers, dan kun je in ieder geval wat leuks doen als je ouders er niet zijn.
iid, beetje kansloos om met 1 output te gaan mixen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas_dg
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 08:53
Sorry, maar de drivers voor dit ding zijn echt slecht, echt ronduit beschamend, al een paar keer is het voorgevallen dat mijn systeem KEIHARD crasht, blauw scherm en een harde schijf die hierdoor eventjes uitviel, nog vaker valt het voor dat de BCD gewoon hangt, en het is het apparaat zelf dat hangt, niet de dj-software (djDecks, B-DJ (dat overigens zelf kuren vertoont)). Meestal is het na een paar keer aan/uit -zetten over maar leuk is anders. En dan spreek ik nog niet over het feit dat je dit apparaat gewoonweg niet kan gebruiken met Traktor op een "normale" manier. Respect voor diegene die er tijd voor vrij maken om dit wel mogelijk te maken trouwens. Sorry, Behringer, maar jullie software/driver support is echt 0,0 waard... Ik hoop dat er snel een nieuwe driver komt die op zijn minst de BCD niet zo hard meer doet crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jonas_dg schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:38:
En dan spreek ik nog niet over het feit dat je dit apparaat gewoonweg niet kan gebruiken met Traktor op een "normale" manier.
Ligt niet aan Behringer ligt aan Traktor.

En waarom zou Behringer persee Traktor moeten ondersteunen? is traktor hét DJ-programma? neen. dan komt djdecks nog eerder in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

jopie schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:10:
Dat ik geen speakers heb wil niet zeggen dat ik maar een output heb...

Zoals ik al zei heb ik een koptelefoon en oordopjes.

Mijn punt is, is dit een goede deal voor mijn doeleinde of kan ik beter de hercules kopen die de helft goedkoper is. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(jarig!)
Als het budget vrij belangrijk is dan voldoet de hercules controller net zo goed. Het enige nadeel is dat als je de hercules zonder ingebouwde geluidskaart neemt, dat je het met je huidige soundcard/onboard geluid moet doen. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar de reactietijd tussen wanneer je drukt/een slider beweegt en wanneer je het effectief hoort kan dan wel iets hoger zijn. Eenvoudige oplossing daarvoor kunnen de ASIO4All drivers zijn, die zowat elke geluidskaart low-latency asio ondersteuning kunnen geven.

Als je enkel koptelefoon en oordopjes hebt heeft het waarschijnlijk niet erg veel nut om constant tussen de 2 te liggen wisselen.
Je kan met gewoon 1 output met je koptelefoon dan net zo goed leuke mixjes maken met wat oefenen.
Vermits zowat alle dj programma's tegenwoordig automatisch het tempo (bpm) kunnen detecteren, is het enkel een kwestie van het nieuwe nummer op het juiste moment (gelijk met het andere) te starten, en dan snel op het gehoor bij te regelen.
Om gewoon wat muziek te luisteren met koptelefoon of op zacht volume doe ik dit ook regelmatig, en dat kan ook nog best leuk zijn als het niet 100% perfect moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Adion schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:11:
Als het budget vrij belangrijk is dan voldoet de hercules controller net zo goed. Het enige nadeel is dat als je de hercules zonder ingebouwde geluidskaart neemt, dat je het met je huidige soundcard/onboard geluid moet doen. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar de reactietijd tussen wanneer je drukt/een slider beweegt en wanneer je het effectief hoort kan dan wel iets hoger zijn. Eenvoudige oplossing daarvoor kunnen de ASIO4All drivers zijn, die zowat elke geluidskaart low-latency asio ondersteuning kunnen geven.

Als je enkel koptelefoon en oordopjes hebt heeft het waarschijnlijk niet erg veel nut om constant tussen de 2 te liggen wisselen.
Je kan met gewoon 1 output met je koptelefoon dan net zo goed leuke mixjes maken met wat oefenen.
Vermits zowat alle dj programma's tegenwoordig automatisch het tempo (bpm) kunnen detecteren, is het enkel een kwestie van het nieuwe nummer op het juiste moment (gelijk met het andere) te starten, en dan snel op het gehoor bij te regelen.
Om gewoon wat muziek te luisteren met koptelefoon of op zacht volume doe ik dit ook regelmatig, en dat kan ook nog best leuk zijn als het niet 100% perfect moet zijn.
Dit doe ik nu ook en het gaat opzich niet slecht, maar met je muis en toetsen bord is het moeilijk meerdere dingen tegelijk te doen. Vandaar dat ik dus een mixer wil. :)

Ik heb een X-fi Xtreme music, deze ondersteunt als het goed is asio dus van "lag" zou ik dan niet zoveel last moeten hebben. Maar ik heb hier en daar gelezen dat de hercules een beetje goedkoop aanvoelt en dat de faders redelijk snel ruis kunnen gaan veroorzaken.

200 euro is best veel geld en ik heb het er best wel voor over. Maar als het niet geschikt is voor mijn doeleinde dan koop ik em liever niet. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jonas_dg schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:38:
Sorry, maar de drivers voor dit ding zijn echt slecht, echt ronduit beschamend, al een paar keer is het voorgevallen dat mijn systeem KEIHARD crasht, blauw scherm en een harde schijf die hierdoor eventjes uitviel, nog vaker valt het voor dat de BCD gewoon hangt, en het is het apparaat zelf dat hangt, niet de dj-software (djDecks, B-DJ (dat overigens zelf kuren vertoont)). Meestal is het na een paar keer aan/uit -zetten over maar leuk is anders. En dan spreek ik nog niet over het feit dat je dit apparaat gewoonweg niet kan gebruiken met Traktor op een "normale" manier. Respect voor diegene die er tijd voor vrij maken om dit wel mogelijk te maken trouwens. Sorry, Behringer, maar jullie software/driver support is echt 0,0 waard... Ik hoop dat er snel een nieuwe driver komt die op zijn minst de BCD niet zo hard meer doet crashen.
Ik gebruik het apparaat icm VDJ 4.1 en ik heb ook wel eens blauwe schermen en spontane reboots.. Dit ligt denk ik toch echt aan de soms wat brakke drivers van Behringer. Ik hoop maar snel dat er nieuwe uitkomen, want nu is iets met VDJ opnemen onmogelijk, omdat als ik het paneel maar één keer aanraak mijn computer spontaan reboot.

Weet iemand trouwens al hoe ik de knoppen-eigenschappen van de advanced modus kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(jarig!)
Krizzie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:27:
Maar ik heb hier en daar gelezen dat de hercules een beetje goedkoop aanvoelt en dat de faders redelijk snel ruis kunnen gaan veroorzaken.
Dat lijkt me in ieder geval totale onzin. Vermits de faders niet analoog zijn (het geluid gaat er niet rechtstreeks door) zullen ze ook geen ruis veroorzaken.
De faders van de behringer voelen inderdaad wel wat beter aan, en vooral de drukknopjes reageren toch wel iets beter.
Ook als je met effecten wil kunnen prutsen is de behringer iets beter vanwege het grotere aantal knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

/me Gaat er nog eens goed over nadenken en zichzelf dan misschien een leuk sinterklaas cadeautje geven. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

heb de bcd 2000 vanavond net besteld, ff feedback gebeld

als het goed is komt ie vrijdag binnen... :)

het lijkt me nog steeds de beste digitale dj oplossing voor het geld :)

mja, we shall see...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:07:
/me Gaat er nog eens goed over nadenken en zichzelf dan misschien een leuk sinterklaas cadeautje geven. :P
misschien helpt het je:

Ik heb ook zo erover zitten denken... muis en keyboard ging wel.. maar was het net niet... nu heb ik ongeveer 6 maanden ofzo de bcd (nooit spijt van gehad) en ga volgende week uitbreiden met 2 draaitafels, vinyl control en dergelijke!!!

ik vind het top!! en mijn liefde voor muziek word alleen nog maar sterker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik ga hem ook bestellen. Heb al zitten kutten met een hercules van een huisgenoot.

Maar wat ik me af vroeg is er ergens een uitgebreide guide te vinden hoe je moet mixen? Dus puur de tehniek uitgeleg hoe, wat en wanneer je iets moet doen? Een newbie guide eigelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

EVILSalami schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 02:55:
Ik ga hem ook bestellen. Heb al zitten kutten met een hercules van een huisgenoot.

Maar wat ik me af vroeg is er ergens een uitgebreide guide te vinden hoe je moet mixen? Dus puur de tehniek uitgeleg hoe, wat en wanneer je iets moet doen? Een newbie guide eigelijk?
Ik ben zelf geen pro DJ ofzo, maar luister gewoon eens naar een aantal sets van andere DJ's die je leuk vind. Luister waar zij de overgangen maken en hoe en probeer dat een beetje na te doen. Op een gegeven moment gaat dat steeds beter en kun je wat effectjes/samples toevoegen om het allemaal een beter geheel te maken. :)

Ik heb zelf nog een vraagje over de bcd2000, alle audio spullen die ik thuis heb zijn uitgerust met standaard 3.5mm aansluitingen, nou kom ik die volgens mij niet op de bcd2000 tegen? Krijg je verloopstekkertjes erbij of moet je die nog los aanschaffen? :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 06:08:
[...]

alle audio spullen die ik thuis heb zijn uitgerust met standaard 3.5mm aansluitingen, nou kom ik die volgens mij niet op de bcd2000 tegen? Krijg je verloopstekkertjes erbij of moet je die nog los aanschaffen? :)
zitten er niet bij....

in de doos:

BCD2000
Handleidingen
Drivers + Bdj Software (niet gebruiken pak ze van internet)
USB kabel
Voeding Kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, hoe kan het dat als ik BDJ gebruik die bij de behringer geleverd is mijn pc spontaan opnieuw opstart?
Heb ook de nieuwe versie van internet gehaald maar als ik die installeer dan komt er door het geluid een soort echo en een krakend geluid, HELP HELP wie weet hier de oplossing voor.
Krijg ook een windows foutmelding als ik BDJ opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:17:
Help, hoe kan het dat als ik BDJ gebruik die bij de behringer geleverd is mijn pc spontaan opnieuw opstart?
Heb ook de nieuwe versie van internet gehaald maar als ik die installeer dan komt er door het geluid een soort echo en een krakend geluid, HELP HELP wie weet hier de oplossing voor.
Krijg ook een windows foutmelding als ik BDJ opstart.
En wat betekent V-DJ versie 4.1 R2 want dit zie ik overal staan. Is dit een proggie of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Heeft iemand de bcd2000 mapper voor vdj 4.1 al geprobeerd? ik ben wel heel beniuwd naar de werking ervan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Volgende keer op edit drukken ipv quote. ;)

V-DJ staat voor Virtual DJ en is een mix programma, zoals Traktor en BDJ. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:06:
[...]

Volgende keer op edit drukken ipv quote. ;)

V-DJ staat voor Virtual DJ en is een mix programma, zoals Traktor en BDJ. :)
Ohh en werkt dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Geen idee heb de bcd2000 (nog) niet. :+

Virtual DJ werkt wel prettig opzich. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
werkt prima, beter dan de standaart meegeleverde troep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-air schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:12:
[...]

werkt prima, beter dan de standaart meegeleverde troep :)
Kijk eens aan en hoe kan ik daar aan komen?
ik ken dat proggie namelijk helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Mijn BCD 2000 is onderweg, nu heb ik echter nog een vraag. Draait deze naast de al aaanwezige geluidskaart en wordt alleen het B-DJ geluid hierheen geleid? Of moet je de al aanwezige geluidskaart uitschakelen? Dit omdat ik graag media center via de huidige geluidskaart laat lopen. Hierover vindt ik niets in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:10:
Mijn BCD 2000 is onderweg, nu heb ik echter nog een vraag. Draait deze naast de al aaanwezige geluidskaart en wordt alleen het B-DJ geluid hierheen geleid? Of moet je de al aanwezige geluidskaart uitschakelen? Dit omdat ik graag media center via de huidige geluidskaart laat lopen. Hierover vindt ik niets in de manual.
Je kan toch de BCD op je huidige geluidskaart aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(jarig!)
Zoals altijd als je meerdere geluidskaarten geinstalleerd hebt, kan je gewoon bij de windows geluidsinstellingen instellen welke kaart als standaard wordt gebruikt.
In je dj programma's kan je dan nog steeds instellen om daarvoor de bcd te gebruiken ipv de standaard geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Adion schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:27:
Zoals altijd als je meerdere geluidskaarten geinstalleerd hebt, kan je gewoon bij de windows geluidsinstellingen instellen welke kaart als standaard wordt gebruikt.
In je dj programma's kan je dan nog steeds instellen om daarvoor de bcd te gebruiken ipv de standaard geluidskaart.
Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Adion schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:27:
Dus in principe kan ik de BCD2000 output aansluiten op de input van m'n Soundblaster X-Fi en op die manier gewoon luisteren via m'n surroundsysteem van de pc?

Of is dat teveel gevraagd voor het beestje? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blacksnak schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:15:
[...]

Dus in principe kan ik de BCD2000 output aansluiten op de input van m'n Soundblaster X-Fi en op die manier gewoon luisteren via m'n surroundsysteem van de pc?

Of is dat teveel gevraagd voor het beestje? :9
nope zo gebruik ik m ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Mooi mooi >:)

Draait vlot? Dubbel gebruik van pc (mixsoftware + inkomend geluid verwerken) heeft verder geen invloed ivm haperen ofzo?

* Blacksnak begint koopgoesting te krijgen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(jarig!)
Blacksnak schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:17:
Mooi mooi >:)

Draait vlot? Dubbel gebruik van pc (mixsoftware + inkomend geluid verwerken) heeft verder geen invloed ivm haperen ofzo?

* Blacksnak begint koopgoesting te krijgen }:O
Aan dat inkomend geluid moet in principe niets verwerkt worden, volgens mij verlaat zeker bij een audigy ofzo het geluid in dit geval de kaart niet eens (oftewel geen cpu usage)
Verder is het (tenzij misschien als je de bdj software wil gebruiken) nogal nutteloos om het op die manier te doen. Je kan dan namelijk net zo goed het geluid onmiddelijk naar je audigy sturen ipv naar de bcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Adion schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:58:
[...]
Verder is het (tenzij misschien als je de bdj software wil gebruiken) nogal nutteloos om het op die manier te doen. Je kan dan namelijk net zo goed het geluid onmiddelijk naar je audigy sturen ipv naar de bcd.
Geluid gaat toch automatisch naar BCD via USB, of begrijp ik het hier helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blacksnak schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:12:
[...]

Geluid gaat toch automatisch naar BCD via USB, of begrijp ik het hier helemaal verkeerd?
nee kan je wel omzetten.

@ adion waarom is dit nutteloos?? ik vind het makkelijker om de bcd te gebruiken voor cue en master out en de audigy z'n line in voor streamen naar web ookal kan ik daarvoor een plugin inladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Zojuist de mijne ontvangen, en het ziet er goed uit. Wel heb ik dat de rechter volume fader minder weerstand heeft dan de linker. Maar ik zie me daar geen RMA voor regelen.

PS: Weet iemand of je ergens aan kunt passen dat de fader niet naar maximaal volume gaat bij het laden van een mp3? Ik kom het niet tegen in de software, en wil dat hij het volume niet aanpast, of minimaliseert. Juist bij het laden wil je eerst voorluisteren, en niet hardop spelen.

PS 2: ik hoor ook kraken in nummers, net alsof het vinyl is, maar dan veels te vaak. Gebeurt dit vaker?

[ Voor 10% gewijzigd door jopie op 28-11-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:49:
Zojuist de mijne ontvangen, en het ziet er goed uit. Wel heb ik dat de rechter volume fader minder weerstand heeft dan de linker. Maar ik zie me daar geen RMA voor regelen.

PS: Weet iemand of je ergens aan kunt passen dat de fader niet naar maximaal volume gaat bij het laden van een mp3? Ik kom het niet tegen in de software, en wil dat hij het volume niet aanpast, of minimaliseert. Juist bij het laden wil je eerst voorluisteren, en niet hardop spelen.

PS 2: ik hoor ook kraken in nummers, net alsof het vinyl is, maar dan veels te vaak. Gebeurt dit vaker?
Welk programma gebruik je om de muziek af te spelen, want met B-DJ die je via internet kan downloaden gaat het namelijk niet goed, dan heb ik ook een krakend geluid en als ik dan de software van de cd gebruik gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
ik gebruik inderdaad de software van internet. Ik dacht 1.1 is beter dan 1.0.... Ik zal de cd versie eens proberen. Thanks!

Ik stel het proberen nog even uit, ervaar nu geen problemen, dus eerst eens kijken wat er precies wanneer fout gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door jopie op 30-11-2006 22:43 . Reden: uitstellen van 1.0 testen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:54:
ik gebruik inderdaad de software van internet. Ik dacht 1.1 is beter dan 1.0.... Ik zal de cd versie eens proberen. Thanks!
Okee en probeer het even en laat even weten of het dan wel werkt, want dan kunnen we er hier een melding van doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:34:
[...]

Welk programma gebruik je om de muziek af te spelen, want met B-DJ die je via internet kan downloaden gaat het namelijk niet goed, dan heb ik ook een krakend geluid en als ik dan de software van de cd gebruik gaat het wel goed.
Ik heb hier precies hetzelfde probleem: Laatst B-DJ 1.1 gedownload, in de hoop een paar bugjes op te lossen, maar ineens viel het kraken gedurende de totale mix.

Ik zal ook eens teruggaan naar 1.0 en het verschil beluisteren. Vreemd, je zou toch eerder zeggen dat het de drivers zijn, maar daar heb ik niks aan gedaan.

Verwijderd

Tuinboonkwark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:42:
[...]

Ik heb hier precies hetzelfde probleem: Laatst B-DJ 1.1 gedownload, in de hoop een paar bugjes op te lossen, maar ineens viel het kraken gedurende de totale mix.

Ik zal ook eens teruggaan naar 1.0 en het verschil beluisteren. Vreemd, je zou toch eerder zeggen dat het de drivers zijn, maar daar heb ik niks aan gedaan.
Voor zover ik weet ligt het zeker niet aan de drivers van de BCD want daar heb ik echt niets meegedaan, wel de nieuwe versie inderdaad van B-DJ op de pc gezet en toen had ik dus ook een krakend geluid door zowel hoofdtelefoon als master out, na het verwijderen van B-DJ 1.1 en de oude versie terug zetten was dit probleem weg.

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Krizzie schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 06:08:
[...]
Ik ben zelf geen pro DJ ofzo, maar luister gewoon eens naar een aantal sets van andere DJ's die je leuk vind. Luister waar zij de overgangen maken en hoe en probeer dat een beetje na te doen. Op een gegeven moment gaat dat steeds beter en kun je wat effectjes/samples toevoegen om het allemaal een beter geheel te maken. :)
Nou luisteren naar dj sets doe ik alleen maar. Vooral techno. Maar gaat me puur om de mix techniek, ik heb zelf al een en ander uitgevonen hoe het werkt. Maar lijkt me cool te zien hoe andere mensen het doen. En bovendien is het zo dat wanneer je alles zelf uit moet vinden erg lang bezig bent. Enige wat ik helemaal niks van snap is zijn die cue dingen. Wat kun je er _percies_ mee, en hoe werkt het/hoe moet je die gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel ook een lichte verslaving opkomen :P Heb nu enkele weken VDJ4 en het is wel leuk, maar niet makkelijk met een muis, daarom ga ik denk ik ook voor de bcd20000
Ik zal maar beter wachten tot na mijn examens... :X

Ontopic nu, ik hoor hier en daar dat de driver niet zo goed werkt van de behringer, het is natuurlijk wel niet de bedoeling dat hij uitvalt. is dit bij veel tweakers zo of valt dit mee.
En 155€ voor de console, goedkoop of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VJDavid
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-01-2022
EDIT

[ Voor 99% gewijzigd door VJDavid op 04-09-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

EVILSalami schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:51:
[...]

Nou luisteren naar dj sets doe ik alleen maar. Vooral techno. Maar gaat me puur om de mix techniek, ik heb zelf al een en ander uitgevonen hoe het werkt. Maar lijkt me cool te zien hoe andere mensen het doen. En bovendien is het zo dat wanneer je alles zelf uit moet vinden erg lang bezig bent. Enige wat ik helemaal niks van snap is zijn die cue dingen. Wat kun je er _percies_ mee, en hoe werkt het/hoe moet je die gebruiken?
Techno luister ik niet, maar kijk eens op youtube of google video, daar kun je een aantal filmpjes vinden van mensen die met de bcd mixen. :)

Cue's zijn punten die je in een nummer kan stoppen. Stel je wil starten bij 1:25 ofzo dan kun je daar een cue van maken en dan onthoud het programma dat daar een 2e startpunt zit zeg maar. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de belgen: hier lijkt het toch redelijk goedkoop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
VJDavid schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:29:
hallo allemaal,

kan iemand me helpen om goedkoop aan zo'n Behringer bcd2000 te komen? hij moet natuurlijk wel nieuw zijn. ik hou op het moment de inkoopactie in de gaten die HIER gaande is. ben wel benieuwd naar meningen van mensen die hier hun bcd2000 besteld hebben. hoe het met de levertijd, garantie, betrouwbaarheid,... enz enz.. zit??? :)
www.music-town.de
daar heb ik de mijne besteld. Volgens mij 159 euro + 8 euro verzendkosten. En twee dagen later in huis. Ik weet niet wat de levertijd bij de IA is, maar ik vond de prijs niet zo schokkend goedkoop dat ik hem daar besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bcd werkt helemaal goed met vdj 4.1 maar wwet niet of ik bijv. de "back to top "knoppen kan programmeren , en zo ja hoe ik dat moet doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
jopie schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:54:

Ik stel het proberen nog even uit, ervaar nu geen problemen, dus eerst eens kijken wat er precies wanneer fout gaat.
Ik ben er nu achter dat ik het kraken eigenlijk niet meer hoor. Ik vermoed dat ik in het begin de latency veels te laag had staan. Nu staat hij op 13/14 ms en heb ik er geen last meer van.

Ik zal ook niet de 1.0 proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door jopie op 03-12-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou,

ik heb alles binnen, draaitafels mengpaneel en time coded (en normale) vinyls

heb ff een filmpje gemaakt... niet letten op het mixen.. dat zuigt aars maar dat ging ook niet met een cam in m'n hand :(

http://rapidshare.com/files/6031947/Kevin_S.mp4.html

moet je wel quicktime voor hebben :)
en ja de bcd2000 ligt er nog tussen :P ben nu een nieuw bureau aan het ontwerpen en er staat een usb asio kaart op de bestellijst om weer de bcd2000 gewoon te gaan gebruiken :) en daarnaast de vinyls/time coded vinyls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier enig idee waarom de loopfunktie van mn b-dj software in de war is?

Hij looped namelijk geen 8 beats als hij dat wel aangeeft maar 12 beats.
hetzelfde bij 16...dat wordt dan 24 enz enz.

Hij doet er dus telkens de helft bij zeg maar.
De streepjes van de beat in het wav vensterthe kloppen ook niet met de daadwerkelijke beat van het nummer wat ik speel. hij zet de streepjes gewoon niet op de bassline zeg maar.

Eerder merkte ik al dat het voor breakbeat niet helemaal werkte maar nu doet ie het voor gewone techno juist niet meer goed. ( en dus voor breakbeat weer wel, ivm de maat ofzo denk ik)
Zie ik een funktie over het hoofd ofzo?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Staat misschien de knop "< 120 BPM" aan? dat zou misschien alles in de war kunnen schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:58:
Staat misschien de knop "< 120 BPM" aan? dat zou misschien alles in de war kunnen schoppen.
hey grappig....als ik die <120 bpm AANZET dan looped tie juist wel goed.
Ik snap er niets van maar t zal wel.
wat doet die funktie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Dat weet ik ook niet precies, maar hij wordt gedwongen om een lager bpm te accepteren. Hij zal standaard wel staan ingesteld om house muziek te pakken, wat sneller is. Maar mooi dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VJDavid
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-01-2022
HELP!

ik kan de nieuwe drivers, v1.1.1.0 niet installeren van Behringer BCD 2000 op mijn Windows Vista, zodat ik Traktor3 kan gebruiken. Als ik de toepassing opstart herkent ie bcd2000 niet.

kan iemand me het volgende bestanden geven? Je kunt gewoon in je pc doorzoeken, als je die nieuwe versie geinstalleerd hebt kom je ze snel tegen:

bcd2kasio.dll
bcd2kcpan.exe
BCD2000.inf
BCD2000.sys
BCD2000WDM.inf
BCD2000WDM.sys

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:51:
Dat weet ik ook niet precies, maar hij wordt gedwongen om een lager bpm te accepteren. Hij zal standaard wel staan ingesteld om house muziek te pakken, wat sneller is. Maar mooi dat het werkt!
Ik heb het nog even uitgezocht en heb het nu een beetje door geloof ik.
Het lijkt wel of de funktie is omgedraaid.
Als ik met mijn muis op het knopje ga staan dan verschijnt de volgende tekst:
Detects bpm less than 120, use it for slow, hiphop, r&b, etc.

Als ik die funktie <120 bpm inschakel dan gaat het lampje in de b-dj branden en dus zou je denken dat hij nu om kan gaan met langzame hiphop achtige nrs maar bij mij ( en mischien wel bij iedereen, dat weet ik niet ) kan hij dan juist omgaan met house achtige muziek die gewoon op 4, 8, 16, 32 tellen moeten loopen.

Als ik de funktie uitschakel en dus ook het lampje niet meer brand kan hij juist wel om gaan met langzame hiphop achtige nrs.
Die loop hij dan netjes op bv. 6, 12, 24 enz. tellen.
Die funktie heeft dus naar mijn idee niet zozeer mer de snelheid van het nr. te maken maar meer mer de opbouw/ indeling van het nr.
maar het werkt en ik ben er blij mee.
Ik dacht eerst al dat die loopfunktie alleen nuttig was voor house achtige nrs. maar nu blijkt dat ook met hiphop achtige nrs. te werken.......beter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:10:
nou,

ik heb alles binnen, draaitafels mengpaneel en time coded (en normale) vinyls

heb ff een filmpje gemaakt... niet letten op het mixen.. dat zuigt aars maar dat ging ook niet met een cam in m'n hand :(

http://rapidshare.com/files/6031947/Kevin_S.mp4.html

moet je wel quicktime voor hebben :)
en ja de bcd2000 ligt er nog tussen :P ben nu een nieuw bureau aan het ontwerpen en er staat een usb asio kaart op de bestellijst om weer de bcd2000 gewoon te gaan gebruiken :) en daarnaast de vinyls/time coded vinyls
flexe gear,

waar heb je alles vandaan? en wat staat er precies voor apparatuur?

erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-air schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:40:
[...]

flexe gear,

waar heb je alles vandaan? en wat staat er precies voor apparatuur?

erg mooi
erm... ff denken.. de speakers die ik gebruik zijn Philips MFB 587's http://www.mfbfreaks.nl/html/mfb/587/587.htm

het paneel wat deze speakers geluidgeeft (en waar o.a. m'n pc ook nog opzit etc) is een pro-acoustics hq-8u (heeft een maat van me gerepareerd, schijnt een onwijs goed ding te zijn, met balanced output enzo.

dan ligt er nog een bcd2000 te dwalen die nu (jammer genoeg) alleen nog even als geluidskaart functioneerd (asio voor djdecks) en daarop zitten m'n 2 akiyama draaitafels met Serato Scratch Live time coded platen op de input aangesloten (en natuurlijk m'n normale vinyl) dat word door djdecks getrokken (voor de vinyl control (dus je mp3 emuleren op een daarvoor geschikte plaat)) en komt er weer uit op de output en headphones dat gaat weer m'n mengpaneel in die ik wel gebruik namelijk een behringer djx700 (met wat leuke effectjes enz, en bpm counters die niet werken, maar iedereen weet dat je daar zo min mogelijk naar moet kijken) en die hangt weer op de pro-acoustics :P

maar ik ga binnenkort een maya usb soundcard bijkopen heeft ook asio en dan kan ik m'n bcd2000 en platenspelers gewoon gebruiken, ook wel fijn aangezien ik het bcd apparaat toch geweldig blijf vinden! :D

en hoe ik er aan kom: de speakers heeft een vriend van me opgelapt, het pro-acoustics ding komt ook bij hem vandaan. en de rest uiteraard gekocht :D 2e hands :P

owja en er staat ook nog een technics impact 770 tussen met aardige subwoofer en speakers.

al met al genoeg plezier om de buren mee te zieken....

maar de wijze les die ik wel heb geleerd, met de bcd2000 draaien is onwijs leuk (niet zo leuk als met een cdj1000 of platen maar het is een zeer leuk start apparaat) maar het nadeel wat eraan zit... ik (je/we) kijk(en) te veel naar de bpm's dus het ging lekker op die bcd ik denk mowa, met platen zal ook een eitje zijn, natuurlijk wel wennen maar toch zou het wel moeten lukken. toen kwam ik er toch pijnlijk achter dat ik te veel waarde hechte aan de bpm counters. nu kan ik wel aardig zonder de counters mixen inmiddels...

en om ontopic te blijven, deze hobby is allemaal ontstaan door het verslavende bcd2000 paneeltje _/-\o_

nu zit ik met een hoop spullen en moet ik een bureau bij bouwen :( maar hey, it's worth it!)

GEWELDIG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Iemand een skin voor Virtual DJ 4.1 voor de BCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hallo, zijn er mensen die al een nieuwe skin hebben voor de B-DJ software
Ik zoek namelijk een skin waarin de remain tijd makkelijk zichtbaar is.
En kan iemand misschien vertellen hoe ik een skin kan maken zoals BPM studio eruit ziet.
Of ongeveer zoals BPM studio, tevens nog een vraag ik heb PCDJ op de computer maar ik kan de software niet bedienen met de BCD2000, weet iemand of dit wel mogelijk is

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Weet iemand hoe ik van de back to top knop een brake toets kan maken?

grz,

Art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:32:
Hey allemaal,

Weet iemand hoe ik van de back to top knop een brake toets kan maken?

grz,

Art
Even ter info voor anderen in welk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, is voor de originele software: B-DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net bij www.music-town.de mijn bcd-2000 besteld toch een hele stap terug voor mij. Vorig jaar draaide ik nog op 2x cdj-800 met een stanton sa-5 mixer maar heb naar grote spijt het spul verkocht :'( Heb nu even geen geld om weer zo'n set te halen dus ik neem dit maar als alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:38:
Sorry, is voor de originele software: B-DJ
Sorry, heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roppenzo, jij hebt toch wel een keer die toetsen aangepast?

Verwijderd

EVILSalami schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:05:
Iemand een skin voor Virtual DJ 4.1 voor de BCD?
Hier staat een skin voor de BCD
http://www.virtualdj.com/addons/skin.html?id=2783

Alleen ben ik geen proffessional user. Moest iemand dit wel kunnen, gelieve eens door te sturen aub.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
blijkbaar is het "normaal" om om warez te vragen of aan te bieden in dit topic.

Think again pls :)