Volgens mij is een testcase daar prima geschikt voor, als je op een bepaalde manier doorschiet in nabewerken, wordt dat vaak echt wel aangestipt.
Bovendien zijn er ook miljoenen tutorials geschreven over ISO waardes, sluitertijden en diafragma's. Toch voegt een topic op GoT over dat soort onderwerpen wel degelijk wat toe: het inspireert beginners om zich serieuzer met fotografie bezig te houden en biedt een podium voor mensen die nog niet toe zijn aan een testcase (en zo toch hun foto's kunnen laten 'controleren').
Het hele verschil met GoT en zo'n beetje 99% van de internettutorials, is dat hier vragen gesteld kunnen worden, resultaten gedeeld, en dat alles met vaak goed onderbouwd commentaar. Een tut op het internet kan nog zo duidelijk zijn, als jij niet snapt dat je cam op 'A' of 'Av' moet staan, en dat ook echt nergens vandaan kan halen, kan je gelijk niet meer verder met de tut als dat er niet in vermeld wordt

Kennis over flitsen en portretfotografie is enkel handig voor mensen die al weet hebben van nabewerkingsmethodes. Omgekeerd geldt dat niet.
Je kan het ook omdraaien, goed schieten vermijdt nabewerken

Ik heb bij flitsen trouwens een gemixt gevoel, want ergens denk ik dat dingen als FEC en dragging the shutter natuurlijk fijn centraal behandeld kunnen worden, maar zodra je even wat moeilijker gaat denken komt er een scheiding tussen Nikon, Canon en alle andere merken omdat het dan te camera- en/of flitser specifiek wordt.
Waar imho trouwens een beetje een misvatting ontstaat in de cursussen is dat de onderwerpen net zo 'groot' moeten zijn als diafragma/sluiter en iso/shutter. Waarom mogen er niet gewoon uiteindelijk 20 delen (of meer voor mijn part) fotocursus lopen met bijvoorbeeld o.a. flitsen (FEC, dragging the shutter), compositie (gulden snede, herhaling van vormen), macro (focussen, het 'mergen' van meerdere foto's) en nabewerking (photoshop, paintshop pro, gimp, picasa, lightroom).
Uiteraard is het handig ze niet allemaal tegelijk te starten, maar het is toch helemaal niet erg als er nu een 'deel III - nabewerken' en over een maand een 'deel IV - flitsen' de kop opsteken?
Waar bij nabewerken ook de schoen knelt voor mij is dat je dus een programma moet kiezen om het wat specifieker moet maken, dus bijvoorbeeld photoshop, omdat deze het meestgebruikt is, of juist picasa of The Gimp vanwege het gratis-zijn... Met flitsen heb je de kloof tussen verschillende merken weer tegen je...