Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Verwijderd
Alleen jammer dat de meetse afbeeldingen niet meer zichtbaar zijn.
Verwijderd
Deze fotocursus lijkt me nou net iets wat ik goed zou kunnen gebruiken!
Zoals een eerdere gast ook al opmerkte zijn een groot deel van de plaatjes jammer genoeg niet meer zichtbaar.
Ligt dat aan de (beveiligings-?) instellingen van mijn computer of zijn deze afbeeldingen definitief niet meer aanwezig?
Zou wel heel jammer zijn
Heeft iemand een oplossing

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Tja, dan ga ik voor de zekerheid maar weer over op negatieven en afgedrukte foto's,
die liggen bij mij tenminste nog netjes waar ik ze heb gelaten, jaren geleden...

(grapje hoor
Verwijderd
Als iemand nog een keer zo'n digitale cursus op poten wilt zetten ben ik graag van de partij !!
Och, ik zie niet in waarom die foto's er niet meer zouden hoeven staan. Zo lang is 2 jaar niet hoor.Ethirty schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:55:
Misschien heeft het er iets mee te maken dat het topic meer dan 2 jaar oud is?
This too shall pass
Verwijderd
Verwijderd
Mijn Kitlens heeft Diafragma bereik van F3,5 tot F5,6
even iets uitgebreider:
je lens heeft een grootst mogelijke diafragma is f/3,5 op z'n wijdste stand, en f/5,6 volledig ingezoomd (hiertussen verloopt het natuurlijk). In de genoemde link wordt gewezen op zogenaamde 'stops', wat eigenlijk een bepaalde hoeveelheid licht betekent (1 stop meer licht betekent een halvering van de benodigde sluitertijd voor de zelfde belichting)
Jouw lens die f/3,5 kan halen zit daarmee tussen de f/2,8 en f/4. Hier zitten nog wat stappen tussen, een beetje DSLR valt in te stellen zodat hij bijvoorbeeld stapjes van 1/3 stop kan instellen. Dan wordt het f/2,8 -> f/3,2 -> f/3,5 -> F/4.
Jij zit met f/3,5 dan 2/3 stop van f/2,8 verwijdert. Ergo: met een diafragma van f/2,8 krijg je een bijna gehalveerde (je vangt 2/3 keer zoveel licht) sluitertijd, dus is deze lens beter te gebruiken bij donkere situatie, waar kortere sluitertijden gewenst zijn.
[ Voor 80% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 23-04-2009 16:27 ]
Hier staat tekst
Verwijderd
Bedankt voor de link maar het is me hierdoor niet duidelijk of het verschil echt merkbaar groot is tussen F3,5 en F2,8..
(ja camera's ronden af)
3.5 laat ongeveer 2/3 maal zoveel licht door als 2.8.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:12:
[...]
Bedankt voor de link maar het is me hierdoor niet duidelijk of het verschil echt merkbaar groot is tussen F3,5 en F2,8..
Ja dat is merkbaar. Ook in de scherptediepte.
Hier staat tekst
2/3 minder licht is meer dan 1 stop, en we hebben het hier over 2/3 stop
Thanks for playing.