Toon posts:

Videokaart, Welke beste voor mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey,
ik wil een nieuwe videokaart in mijn pc stoppen. Mijn voorkeur ging uit naar de: 7900GTX, 7950GT of de 7900GTO,
(het liefst wil ik een kaartje waar ik weer ruim 1.5 jaar probleemloos op kan teren of mee kan nemen naar een volgend systeem)
Welke is het beste in combinatie met mijn huidige systeem? Welke is de beste Kwaliteit/Prijs verhouding? en welke raden julie persoonlijk aan?

- CPU Intel Pentium 4 CPU 2.93GHz (Socket 775)
- Mobo Gigabyte GA-8I915PM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)
- 1024 (PC3200 DDR SDRAM)
- 6200SE Turbocache 256mb (huidige kaart die vervangen moet worden)
- Harddisk ST3160023AS (160 GB, 7200 RPM, SATA)

Ik wil er ook een nieuwe voeding in zetten, zodat de videokaart ook daadwerkelijk gaat draaien. Ook hierbij zat ik te twijfelen tussen 2 Voedingen, Namelijk: Chieftec CFT-500A of de CoolerMaster iGreen Power 500W
Welke raden jullie aan?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 13:44 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:37

Theo

moederbord

De gto is de beste keuze, deze is 250 euro en is niets minder dan een laag geklokte gtx. Je klokt hem dus over tot de snelheiden van de gtx kaart, en dan heb je voor 250 euro een GTX kaart B)
Zelfs de cooler op de GTO kaart is die van de GTX....

Nu met WP, PV, EV en PC

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Maar ivm DX10 zal je wss met geen enkele huidige kaart 1.5 jaar kunnen doen.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
Dutch_Razor schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:17:
Maar ivm DX10 zal je wss met geen enkele huidige kaart 1.5 jaar kunnen doen.
jawel joh! maar niet op zn hoogst ;) Maar ik vrees dat de rest van je systeem een bottleneck zal zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ok Bedankt!
Dan wordt het denk ik de GTO, ik ben wel een beetje een OCer dus dat zit wel goed ;), maar ook met vooruitzicht op DX10 is het misschien slimmer nu deze kaart te kopen ipv een ruime 150 euro extra in principe weg te gooien.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:56

Thandor

SilverStreak

Zie Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 voor upgradevragen én neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? even door :)
Wat betreft voedingen zie: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 :)

Over de prestaties van de onderdelen kun je benchmarks zoeken. Die Intel Pentium 4 515( 516/517?) zal vrij beroerd presteren. Inefficiënte 'Netburst' architectuur + een lage FSB en een vrij geringe klokfrequentie. Verwacht dus geen optimale prestaties. Wellicht zijn de Tom's Hardware CPU en VGA charts een aanrader om een beter beeld te krijgen van de prestaties :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.