cheiron schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:26:
Ik word af en toe toch echt gek van een aantal kanten van deze game:
- Spelers die, wanneer je in de diepte passed, naast de bal blijven lopen ookal geef je richting naar de bal toe. Natuurlijk loopt de tegenstander wel naar de bal
- Passes die naar compleet andere spelers gaan dan naar waarvoor bedoeld. Meestal met foute afloop: ik druk omhoog + pass, dan zit ik er niet op te wachten dat de bal naar de speler achter mij gaat die door 2 man gedekt staat.
- slechte ploegen die perioden in de wedstrijd NIKS fout kunnen doen. Echt om gek van te worden!
Maar het "mannetje loopt niet naar de bal toe" gedoe vind ik nog het vervelendst. Natuurlijk heb je de optie met r2 en l2 ofzo, maar dat werkt echt nooit.
Dat is 1e is idd zeer frusterend maar wel op te lossen, nml met supercancel ( R1 + R2 ingedrukt houden). Hiermee moet wel je wel ff oefenen, het duurt bv ff voor het mannetje reageert, en je moet natuurlijk vrij precies sturen. Maar als je het eenmaal kunt ben je echt veel sterker. Zeker als je met 2 spitsen speelt, en via de flanken zo snel mogelijk de buitenste spits aanspeelt. Ook scheelt het als je ML speelt met develop players; na een tijdje zijn je spelers wat sneller en slimmer
2: ook weer zeer frusterend, niet al te veel aan te doen, anders dan wedstrijden spelen, want dan leer je toch wel dat sommige passes grote kans hebben verkeerd uit te komen. Ook kun je je opstelling (vooral de loop acties bij Induvidual -> Attack) veranderen, zodat er niet te 2 spelers te dicht bij elkaar staan, of onlogische loopacties maken. Je kan ook af en toe manual passes geven met rechter analoge stick, zie button settings
3: Tja vroeger had ik veel erger het idee dat de computer van te voren al de uitslag (bijna) vast heeft staan. Vergeet niet dat 1 vd leukste dingen aan het voetbal zijn dat de beste niet altijd wint. Dit is natuurlijk vrij moeilijk toe te passen in een game. Ik heb gewoon auto-save (met auto-lose als je wedstrijd niet uitspeelt of je pc vastloopt) aangezet en me voorgenomen me er niet al te druk om te maken. Werkt prima
Kortom: meer spelen en je focussen op de dingen die juist goed gaan, of minder slecht
SuperCancel is trouwens echt heel nuttig, in veel situaties, bv ballen die uitgaan, waar je speler toch doodleuk achteraan gaat, of het cancellen van een wilde trap.
Laatste opmerking: De Strategy Guide van Piggyback is z'n geld (maar 14 euro bij FRS oid, 150 blz + dvd) dubbel en dwars waard.
[
Voor 4% gewijzigd door
HyperMan op 22-02-2007 00:05
]