[PC/PS2/X360] Pro Evolution Soccer 6

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.630 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb fifa 2007 een week gespeeld, en nu PES6.. ik was een trouwe PES5 speler, en vond het echt geweldig! als ik nu kijk naar pes6 vind ik het wel een hele verbetering maar de volgende dingen iriteren me mateloos:

- als een pass geeft staat de ontvanger altijd als een debiel stil...
- kijk is naar de spelers als je en goalkick neemt, je lacht je kapot
- hoe doen ze het toch, ben je lekker aan het countere, staan ze alweer met ze 6e op de 16 te wachten!

wat idd een pluspunt is is dat de scheids minder snel fluit en dat alle animaties beter lopen enz. daarintegen vind ik de graphics wel verbeterd maar niet echt je van het. Ik speel op breedbeeld wat wel een leuke toevoeging is aan de gameplay!

wat ik ook beetje vaag vind, maar dat zal ongetwijfeld aan mijn PES skills liggen:P als ik op amateur speel win ik meestal met 3-0/5-0 en op regular krijg ik altijd in de eerste 20 min. een goal tegn en word het meestal 2-1 in de laatste minuut.

ik vind dat fifa07 meer vooruitgang heft geboekt dan PES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Voor de mensen met een 360 en die problemen hebben om een online potje te spelen via xboxlive.
Dit heb ik op een ander forum gelezen en het werkt bij bij mij subliem.

- start 360 => dashboard
- Systeem setting => netwerk settings
- test netwerk connectie
- start PES6
- ga naar xbox live, create match en binnen 10 sec heb je een spel.

Weet niet wat het is, maar ik heb gister eindleijk lekker veel potjes kunnen spelen.

Vraagje van mijn zijde.
Is het mogelijk om in je control settings, de knop attack/defence naar de rb te krijgen? ik krijg de melding dat ie op lb of lt moet, lijkt me een vaag verhaal.

Vraagje 2
Is het niet mogleijk om na een online potje nogmaals tegen iemand te spelen, ik krijg alleen de optie send feedback en exit match.
JE moet toch een revenge kunnen nemen/geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb PES6 nu ook een week voor de pc, speelt heerlijk. Ik heb alleen 1 probleem; heb een Dual Power 2 gamepad en in Pes5 pakt hij rechts, onder, boven en links voor m'n rechterpookje perfect. Probeer ik dit in PES6 te doen pakt hij rechts en links prima, maar boven en onder krijg ik met geen mogelijkheid ingesteld...iemand die dit probleem ook heeft gehad?

http://www.youtube.com/watch?v=rpHiTQ7XVyo wat goals die ik tot nu toe heb gemaakt, 4 sterren.

Nog even een snel vraagje tussendoor: beinvloed het 'updaten' van je option file via custom made bestanden ook de mogelijkheid om online te spelen omdat je in principe niet 100% hetzelfde spel hebt?

Ik heb nu die custom option file; moet ik die ingame laden of ergens in de PES6 map plaatsen?

Alvast bedankt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:28
hoe zet je die replays om naar video bestandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 't gewoon opgenomen met Fraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Laatst online: 03-01-2023
Hoodlum77 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:10:
Voor de mensen met een 360 en die problemen hebben om een online potje te spelen via xboxlive.

- start 360 => dashboard
- test netwerk connectie
- start PES6

Weet niet wat het is, maar ik heb gister eindleijk lekker veel potjes kunnen spelen.

Vraagje van mijn zijde.
Is het mogelijk om in je control settings, de knop attack/defence naar de rb te krijgen? ik krijg de melding dat ie op lb of lt moet, lijkt me een vaag verhaal.

Vraagje 2
Is het niet mogleijk om na een online potje nogmaals tegen iemand te spelen, ik krijg alleen de optie send feedback en exit match.
JE moet toch een revenge kunnen nemen/geven
Hmm even geprobeerd maar nu blijkt het ook zonder te werken kwestie van wat meer geduld hebben en je kan spelen :)
Ergste pot was 6-0 verloren maar nu begin ik ook potjes te winnen....

2 won
1 draw
2 lost

Leuk spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Laatst online: 12:27

Kroontje

...

Ik zit er over na te denken om de "Official Guide" aan te schaffen van PES6, maar is het de moeite waard? Wie heeft hem al en kan zeggen dat het hem/haar heeft geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum77 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:10:

- start 360 => dashboard
- test netwerk connectie
- start PES6
Moet je die truc voor iedere wedstrijd uitvoeren of 1-malig voor het opstarten van PES ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ik vind het eigenlijk maar zozo hoor dat spel. PES 5 liep veel beter. Mijn cursor veranderd zomaar naar de verkeerde mannetjes. Als ik een tackle op het laatste moment wil doen dan blijkt dat plots een ander mannetje die tackle doet omdat die al geselecteerd was, en die keeper pffffffff ....

kijk nu hier wat een goal ik tegen krijg. dat is echt klote.
http://users.pandora.be/morreke/pes.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:21:
Pff ik vind het eigenlijk maar zozo hoor dat spel. PES 5 liep veel beter. Mijn cursor veranderd zomaar naar de verkeerde mannetjes. Als ik een tackle op het laatste moment wil doen dan blijkt dat plots een ander mannetje die tackle doet omdat die al geselecteerd was, en die keeper pffffffff ....

kijk nu hier wat een goal ik tegen krijg. dat is echt klote.
http://users.pandora.be/morreke/pes.wmv
Je kunt de cursor settings veranderen naar manual, dan heb je daar geen last meer van.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege alle reacties op dit spel heb ik het ook maar eens geprobeerd, ik heb alleen een probleempje bij mij ziet het er als volgt uit:

http://www.10pix.com/show.php/22638_pes6.JPG.html

Afbeeldingslocatie: http://www.10pix.com/out.php/t22638_pes6.JPG

Ik vind vooral het veld er vreemd uit zien, weet iemand wat ik hier aan kan doen?

De details staan al op high en ook de drivers van me videokaart zijn up to date.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Dat specifieke veld hoort er zo uit te zien :) Een ander veld zou er normaler uit moeten zien.

Als ik online probeer te gaan krijg ik steeds bij na het selecteren van mijn player file 'connection lost'. Bekend probleem?

Edit: Nou, half uur geprobeerd om online te spelen, de ene na de andere disconnect of 'cannot enter' message. Waardeloos Konami!

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-10-2006 21:28 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:04:
Dat specifieke veld hoort er zo uit te zien :) Een ander veld zou er normaler uit moeten zien.

Als ik online probeer te gaan krijg ik steeds bij na het selecteren van mijn player file 'connection lost'. Bekend probleem?

Edit: Nou, half uur geprobeerd om online te spelen, de ene na de andere disconnect of 'cannot enter' message. Waardeloos Konami!
Ok ik heb inmiddels een League opgestart en had inderdaad een ander veld. Ik vond het er zo vreemd uit zien maar het ligt gelukkig niet aan me computer :)

Idd waardeloos dat online niet werkt :( ik heb het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin_B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:33
Voor iedereen zoals mij die zich zo aan de textures van de grasmat ergert heeft kettcar een aardige texture gemaakt voor PES 6. Open DKZ Studio en importeer alle bestanden van de Rar in de O_text.

Downloadlink: http://rapidshare.com/files/909255/Rasen.rar.html

Afbeelding: http://img211.imageshack.us/my.php?image=screenze0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:58:
[...]

Moet je die truc voor iedere wedstrijd uitvoeren of 1-malig voor het opstarten van PES ?
Nee 1 keer voordat je het spel opstart. Ik heb nu echt binnen een paar sec een game. Nu nog winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Januszjes schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:18:
Ik heb met pes 6 een probleempje op de pc. Hetzelfde probleem was ook al aan de hand met Pes 5, ik dacht dat het wel over zou zijn met de komst van een nieuwe pc. Niet dus. Als ik schiet dan krijg ik altijd een heel lullig zacht balletje ipv een lekker schot. Midden voor de goal sta ik dan vrij, schiet ik volle bak en krijg je een soort zacht stifje. Hier had ik vroeger totaal geen last van op de pc, ik heb het op de een andere pc geprobeerd en die heeft er ook last van. Vrienden van me hebben het dan ook weer niet.

Wat doe ik verkeerd met de instellingen van mijn Pc/toetsenbord? Heeft iemand hier tips voor?
misschien de snelheid waarbij de toetsenbord denkt dat je al voor de tweede keer idnrukt veranderen???

ik kan me voorstellend at als je zeg maar een seconde de toets ingedrukt houdt en de comp ingesteld is dat na halve seconde de toets aangenomen meot wordena lsof het weer ingedrukt is dat je dan problemen kan krijgen. stoei gewoon met wat settings bij het toetsenbord menu zou ik zeggen... niet toevallig speciale drivers ofzo voor je (draadloze ) toetsenbord ofzo die beetje shitty zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum77 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:49:
[...]

Nee 1 keer voordat je het spel opstart. Ik heb nu echt binnen een paar sec een game. Nu nog winnen
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Jij bent mijn held !!!
Ik heb vanavond de hele avond kunnen spelen zonder problemen :Y
Het werkt echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:06:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Jij bent mijn held !!!
Ik heb vanavond de hele avond kunnen spelen zonder problemen :Y
Het werkt echt fantastisch.
Vanavond ook maar eens proberen :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Ik zou graag in de master league met de gewone spelers van het team willen spelen (match mode), dus niet met de originele spelers als castolo, ximelez en espimas etc. Deze optie is bij het instellen van de master league wel zichtbaar, maar niet te selecteren. Is dit iets wat je vrij moet spelen?

Ik heb wel een nieuwe option file gedownload die alle team en leaguenamen goed zet en je teven 99999 pes geeft. Maar in de pes shop kun je deze optie ook niet unlocken. Weet iemand hoe je wel gewoon met de match mode spelers kunt spelen in de master league?

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt omdat je waarschijnlijk bij het aanmaken van je Master Leageau moet je er niet voor kiezen om de online optie gebruiken van je Master Leageau. Wanneer je die dus niet kiest kun je met Match Mode spelers spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Kroontje schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:55:
Ik zit er over na te denken om de "Official Guide" aan te schaffen van PES6, maar is het de moeite waard? Wie heeft hem al en kan zeggen dat het hem/haar heeft geholpen?
Als je het spel leuk vindt, is het zeker de moeite waard om het te kopen.
Het kost je 15 euro bij FutureZone in R'dam (onder de V&D). En verder weet ik dat ie online wel her en der te verkrijgen is (o.a. Amazon)...

Het is sowieso een stuk meer leesbaar dan de handleiding die bij het spel zelf zit en het is gewoon een leuk naslagwerk. Ook staan er wat moves in die volgens mij niet in de handleiding staan.
Daarnaast staat er wat meer achtergrondinformatie over allerlei tactische aanpassingen die je kan doen, die je nergens terug vind.

Ik heb die van PES5 ook ooit gekocht en ik heb van beide aankopen nooit spijt gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik ga het spel steeds meer waarderen.. In het begin werd ik echt wanhopig en zag ik het bijna niet meer zitten, maar het gaat steeds beter en ik heb regular nu aardig onder controle.

Het spel is gewoon veel beter dan PES5 en dat merk je (zoals gewoonlijk) pas na een flink aantal wedstrijden. Het enige probleem wat ik nog regelmatig heb is dat de bal veel te hoog gaat, maar ook dat gaat steeds beter.

Ook bij ons op het forum merk ik dat de reacties steeds positiever worden, ook van de die-hard PES spelers. Het enige nadeel is dat het online Live gedeelte nog steeds niet optimaal is, maar we hopen maar dat Konami dat nog gaat verbeteren.

Hebben jullie trouwens die reclame op Talpa gezien van PES6, ze zijn in ieder geval goed bezig om FIFA ook op marketing gebied tegenstand te geven.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg ik PES6 (PC) vanmiddag binnen. Gisteren al wel even de minder legale versie gespeeld.

Merk dat er hier wel redelijk veel mensen zijn die het spel nog nooit hebben gespeeld. Je bent wel vrij kansloos als je je bijvoorbeeld afvraagt waarom je als je met O "schiet" zo'n zacht balletje krijgt ... :?

Gisteren een paar potjes gespeeld op top player gespeeld. Wat me wederom tegenvalt is dat weer bij wedstrijden tegen de CPU de mannetjes veel sneller zijn dan jou. En dat elke 2de bal voor hun is, maakt niet uit of je de bal nou wel of niet afschermt. Bij PES5 werkte dit een stuk beter. Verdedigen is inderdaad een stuk lastiger, maar dat komt meer omdat mijn eigen spelers niet goed dekken. Vooral op het hoogste niveau weet de AI wel de vrije man te vinden en loop ik achter de feiten aan.

Scoren is niet veel moeilijker als in PES5, alleen staat de CPU altijd met 7 man of meer voor de doellijn en gaat daarnaast een bal snel over terwijl ik em toch echt druk. Desondanks wel wat wedstrijden kunnen winnen.

Echt supergaar zou het zijn als de online servers weer zo brak zijn als bij PES5. Dan had ik net zo goed PES5 kunnen blijven spelen waar ik behoorlijk hoog sta in de overall ranking. We zullen het wel zien.

Vrij negatief natuurlijk, maar iedereen weet al wat de positieve punten zijn van de PES-serie. Daar ga je al vooraf van uit. Gameplay is wat realistischer geworden, maar daarmee ook wat trager. Weinig verandering maar toch weer leuk dat het wat moeilijker is. Tenminste wat te leren weer :)

EDIT: Oh, wat ook irritant is in je keuze menu voor de wedstrijd dat "simple settings", "auto settings" en "manual settings". Flikker op, ik wil gewoon (bijna automatisme) m'n eigen formatie en spelers wisselen etc. Alleen manual settings dus!

En keepers zijn slimmer, maar ook slechter..ze komen namelijk niet hun doel uit als je 1 op 1 staat... wel leuk is dat ze niet altijd in je "cancel-kick" schijnbeweging trappen maar vaak gewoon blijven staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Laatst online: 12:27

Kroontje

...

eduardtee schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:52:
[...]

Het kost je 15 euro bij FutureZone in R'dam (onder de V&D). En verder weet ik dat ie online wel her en der te verkrijgen is (o.a. Amazon)...

Het is sowieso een stuk meer leesbaar dan de handleiding die bij het spel zelf zit en het is gewoon een leuk naslagwerk. Ook staan er wat moves in die volgens mij niet in de handleiding staan.
Daarnaast staat er wat meer achtergrondinformatie over allerlei tactische aanpassingen die je kan doen, die je nergens terug vind.

Ik heb die van PES5 ook ooit gekocht en ik heb van beide aankopen nooit spijt gehad...
Heb het boek gistermiddag gehaald bij de Free Record Shop en moet zeggen dat het een goede aankoop is geweest! Bedankt voor je antwoord.

Gisteravond de hele avond online geweest, maar 3 wedstrijden op een hele avond is natuurlijk waardeloos. Ik las hier van iemand dat het tussen 'friends' stukken beter gaat qua connecten, waarom elkaar niet toevoegen als friend om af en toe eens een potje te spelen? Mijn gamertag is Kroontje, voeg me maar toe, ben klaar voor de strijd :P XBOX360 dus hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens niet mogelijk om je formation op te slaan? Zowel niet lokaal als online?

Ik doe stock formation en de keer daarna load formation en dan laad ik em maar zie ik mijn formatie niet.
Iemand een uitleg hoe dit moet? Geen zin om elke keer mn formatie aan te moeten passen bij online gamen zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:31

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:11:
Is het trouwens niet mogelijk om je formation op te slaan? Zowel niet lokaal als online?

Ik doe stock formation en de keer daarna load formation en dan laad ik em maar zie ik mijn formatie niet.
Iemand een uitleg hoe dit moet? Geen zin om elke keer mn formatie aan te moeten passen bij online gamen zometeen.
Lokaal kan het zeker weten, en ik vermoed online ook. Dit is hoe het werkt op de ps2:
Eerst moet je kiezen voor 'data management' daar zie je je actieve opstelling onder 'now in use' deze klik je een keer aan (is het logo van de club of land waar je mee speelt) en daarna klik je in een van de 10 vakjes bij 'saving data'. Nu kies je voor 'save stock data'.

Als je de volgende keer bij 'data management' kiest voor 'load stock data' dan zie je nu het logotje weer staan en kun je hem aanklikken en dan op de actieve plek (now in use) zetten. Je opstelling is dan geladen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, zal het is op die manier proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

ik heb last van tijdelijke framedrops bij doeltrappen.
als de camera van achter het doel gezien moet worden.
ik praat over de 360 versie.
Soms tijdens het spel ook last van lichte framedrops.

Hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Het valt me op dat er nog niemand wat heeft gezegd over een heel duidelijk verschil tussen de PS2 en PC versie: Was de gamespeed van de PS2 versie al een tikkie langzamer dan PES5, de PC versie is zelfs nog een stuk langzamer dan dezelfde PS2 versie ! De bal drukken bij schoten lijkt ook wel wat lastiger en het is nog duidelijker te merken dat je de bal echt wel voor het goede been wilt hebben voor een schot. Door de langzamere gamespeed heb je nu wel meer tijd om een aanval over een paar schijven alvast vooruit te plannen en minder hoeft te vertrouwen op individuele acties wat ook erg lastig is met 3 dubbele dekking.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56
nee niet gezien. Wel gisteren een soort van freeze op de x360.
twee spelers botsten op elkaar en ik kon niet meer verder spelen.
Tijd, geluid en andere spelers liepen gewoon door, maar de bal bleef tussen mij en de tegenstander liggen. Heb dus maar ff de tijd van de 1e helft uitgezeten en toen kon ik weer verder spelen.
Menu was verder wel te gebruiken, player controls werkten echter niet.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand al normaal wedstrijden spelen online op de PC? Het connecten duurt bij mij 20 uur, en als ik dan eindelijk in de wedstrijd zit disconnect die elke keer na een bepaald aantal minuten gespeeld te hebben. Is hier informatie over? Heeft Konami iets van zich laten horen? Het gaat hier dus over de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
eduardtee schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:52:
[...]

Ik heb hem ook gehaald, zeker wel een leuk naslagwerk. Wanneer je de basis enigzins door hebt is het wel handig je zelf te verbeteren dan is the expert guide een goed middel imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik heb als groot PES fan deze editie legaal gekocht :) Dat de scheidsrechter de wedstrijd niet meer doodfluit is wel goed gedaan, alleen krijg je wel veel sneller rood. Dat merk je pas echt als je 1 vs 1 gaat spelen op 1 pc :P Helaas heeft hij op mijn laptop kuren, want het menu is geheel zwart op de balk met de omschrijvingen na. De submenu's functioneren overigens prima en het spel draait soepel. Zijn er nog anderen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er heel erg tevreden over. Het grootste deel van de ergernissen van vorige editie zijn weggewerkt vind ik. Scheidsrechters fluiten wedstrijden inderdaad niet meer kapot, tempo ligt veel beter, passen zijn veel strakker, dribbelen gaat terug beter, AI is leuker geworden...

De voorbije maanden begon ik me flink te ergeren aan de tekortkomingen van PES 5, nu kan ik terug een tijdje genieten van een voetbalspelletje. :)

Knap werk Konami!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:51:
Ik ben er heel erg tevreden over. Het grootste deel van de ergernissen van vorige editie zijn weggewerkt vind ik.
Eens, de ergernissen zijn er vrijwel allemaal uit.

Wat is er verder eigenlijk allemaal verbeterd? Betere graphics, meer licenties? Ik heb ze niet gezien. (in tegendeel, Duitse competitie is eruit..)

Om eerlijk te zijn ziet het er wat dat betreft redelijk karig uit. Fouten hebben ze eruit gehaald, en dat releasen ze dan als een nieuw spel? (met data update). Zowaar erger dan fifa..

[ Voor 5% gewijzigd door Benotti op 31-10-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Hoe krijg ik het trouwens voor elkaar dat mijn spelers eens naar de bal toe rennen. Speelde net online en die gast haalde zowat 80% van mijn passes er uit?

Mijn mannetjes staan er maar een beetje dom bij te kijken 8)7

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:28:
Hoe krijg ik het trouwens voor elkaar dat mijn spelers eens naar de bal toe rennen. Speelde net online en die gast haalde zowat 80% van mijn passes er uit?

Mijn mannetjes staan er maar een beetje dom bij te kijken 8)7
R2 ingedrukt houden en dan richting de bal rennen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je op de 360 online 2 vs. 1 spelen? Dus bij mij thuis met een vriend bijv. samen tegen iemand anders? Als die kan, moet mijn vriend dan ook 60 euro neerleggen voor live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45

Christiano007

Ich bin der champion

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:50:
Kan iemand al normaal wedstrijden spelen online op de PC? Het connecten duurt bij mij 20 uur, en als ik dan eindelijk in de wedstrijd zit disconnect die elke keer na een bepaald aantal minuten gespeeld te hebben. Is hier informatie over? Heeft Konami iets van zich laten horen? Het gaat hier dus over de PC.
Ik niet.
Iemand heeft met konami gebeld en die zeiden dat het volgende week goed moest lopen. Laten we het hopen.

Ook heb ik last van de R3 knop die alleen naar links of rechts kan, maar niet naar boven of beneden in de opties. (heb een PS2 controller met hub op de pc) , ik las iemand anders ook. Nog meer mensen of iemand met een oplossing?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 08:24
Heb het spel gisteren aangeschaft voor de Xbox360, is mijn eerste PES game waar ik serieus aan ben begonnen (had een tijdje PES4 gespeeld maar verder eigenlijk alleen maar de Fifa serie). Ik ben tevreden, op enkele punten na:

*Amateur is erg makkelijk voor mij, had de eerste wedstrijd al gelijk met 3-0 gewonnen maar regular is ook iets te pittig...Ik heb uit de stuk of 8 wedstrijden die ik met regular heb gespeeld er maar 1 gewonnen, stuk of 5 gelijk en 3 verloren. Kan moeilijk scoren met regular en het lijkt alsof de computer de bal aan zijn voet gelijmd heeft zitten :p. Ik vraag me dus af of ik met regular door moet gaan totdat ik het onder de knie krijg of gewoon amateur blijven spelen totdat ik meer ben gewend aan het spel

*Passes komen vaak te kort aan, je kunt niet lekker snel doorpassen...Zal waarschijnlijk te maken hebben met het ingedrukt houden van de pass knop maar het is enorm klote als je net met 2 spelers naar de keeper afloopt en je pass naar links of rechts komt te kort aan. Ik geef daarom ook bijna altijd doorsteekpasses.

*Schieten is ook erg moeilijk, 90% van mijn schoten gaan huizenhoog over terwijl ik maar erg kort op de schiet button druk...Vaak heb ik dit wanneer de bal niet stilstaat. Je hoeft toch niet perse de bal aannemen en stilzetten voordat je lekker kunt schieten?

*Corners heb ik ook nog niet echt onder de knie...De ene keer komen ze laag aan, de andere keer hoog...Snap nog niet echt hoe het werkt.

*1 tegen 1 op regular niveau verlies je erg vaak, dollen gaat niet echt makkelijk en die schuinbewegeing dat je met de rechterstick kunt doen schijnt ook niet echt te helpen...Maarja, misschien moet ik gewoon wat vaker spelen om het onder de knie te krijgen ;)

Al met al een zeer realistisch spel, is alleen frustrerend als je het nog niet goed onder de knie hebt gekregen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hi-Sintar 100% met je met die corners eens de ene keer tik ik op de rode knop mega hoge bal niemand komt erbij en de andere keer schuurt ie over de grond (terwijl ik de knop alleen indruk totaal niet vasthou want die schietbalk die vliegt zowat halve second zit ie helemaal vol)
ik zie er in ieder geval geen ritme in

en die moeilijksheidgraag blijf ik ook irri vinden heb ze alle 5 getest.

beginner gemiddeld 16-0
amateur gemiddeld 5-0
(naam kwijt) 0-2
(naam kwijt) 0-5
(naam kwijt) 0-3 na 10 minuten spelen 2 rooie kaarten en bijna kapotte x-box controller damn wat is dat zwaar

verlopig blijf ik lekker op amateur en als ik alles goed onder de knie heb stap ik wel over op de middelste

voor de rest loopt het spel erg lekker alleen ik moet toegeven binnen nu en 2 maanden komen er heel veel games uit en PES gaat bij lekker op de plank (heb de 360) en er staat een leuke releaselist te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 06:10

JvdM

<---->

Ben al een paar keer zomaar ge-disconnect in een online game, er wordt dan een gelijkspel gegeven. Dit lijkt me iets dat er iets niet klopt aan de kant van de konami server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hi-Sintar schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:31:
Heb het spel gisteren aangeschaft voor de Xbox360, is mijn eerste PES game waar ik serieus aan ben begonnen (had een tijdje PES4 gespeeld maar verder eigenlijk alleen maar de Fifa serie). Ik ben tevreden, op enkele punten na:

.........

Al met al een zeer realistisch spel, is alleen frustrerend als je het nog niet goed onder de knie hebt gekregen :p
Pes is een kwestie van heeeel veel wedstrijden spelen, je gaat het steeds beter spelen. Ik weet niet of je hiervoor FIFA hebt gespeeld, maar alles wat je daar deed, moet je zo snel mogelijk vergeten.

Je moet het zien als een echte voetbalwedstrijd, je krijgt weinig ruimte van je tegenstanders (net als in het echt) en je moet echt moeite doen om mensen vrij te spelen. Het gebruik van 1-2'tjes kan er voor zorgen dat je spelers vrij voor de keeper kan zetten.

Toen ik gisteren naar Barcelona-Chelsea zat te kijken zag ik toch veel dingen die ik ook in PES6 terug kwam (al heb ik dat doelpunt van Lampard nog niet gezien in PES >:) ). Geen CM ruimte en zodra je de bal hebt komen er gelijk 2 of 3 man op je af.

Ik begin regular nu eindelijk een beetje onder de knie te krijgen al speel ik nog redelijk veel wedstrijden 0-0. Niet al mijn schoten gaan meer huizenhoog over en ik begin aardige feeling te krijgen met het schieten

Ik heb zelf de knoppen omgewisseld net zoals in PES5, dus de RT als rennen RB als special moves en LT als 1-2'tje.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik vind het trouwens een raar verhaal van die PESfan option file. Ik dacht dat dat niet strafbaar was om zelf de PL na te maken. Je gebruikt de logo's niet voor eigen gewin. Het zou wat anders zijn, wanneer ze geld zouden vragen voor die update, maar het is allemaal hobby werk wat in feite gedeeld wordt. Nu ben ik geen expert in rechten, maar ik vind dat een rare situatie. Ik verwacht eigenlijk dat ze het maar niet gedaan hebben om een (onbetaalbare) rechtzaak te voorkomen. Wel jammer. Ik speel liever tegen een volwaardig Liverpool dan tegen de Merseyside Reds.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het nu een paar dagen aan het spelen en lukt me steeds beter. Enkel heb ik een grondige hekel aan de manier van passen. Je geeft vaak flutballetjes zodat je teammates op de ball moeten wachten. er wordt praktisch nooit strak ingespeeld als je passt met de x-button.

als je speelt met driehoekje dan geven ze ballen al wat strakker, maar dan komen ze natuurlijk ook voor de man terecht. Een strakke pass in de voeten met x, dat wil ik zien.

ik hoop dat dat aangepast word met een patch. of dat we het zelf kunnen doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch over Pes bezig zijn, is het dan zo moeilijk om het ultieme voetbalgame te maken ?

* echte transfers, echte prijzen op de markt en een echte economie ( zoals zoveel managersspellen ) gecombineerd met de playability van PES ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:57:
Nu we toch over Pes bezig zijn, is het dan zo moeilijk om het ultieme voetbalgame te maken ?

* echte transfers, echte prijzen op de markt en een echte economie ( zoals zoveel managersspellen ) gecombineerd met de playability van PES ?
Het kan wel, maar dat kost veel meer tijd. Ze werken er allemaal wel naar toe, maar ze brengen elk jaar gewoon een tussentijdse (uitmelk) versie uit om de menigte zoet te houden. Over 3 versies zullen de manager modi alweer veel uitgebreider zijn dan nu.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zolang de uitmeld game verreweg het meeste van de tijd in mijn Xbox zit, heb ik er geen problemen mee.

PES op de 360 is toch een hele stap vooruit en hoe meer je speelt hoe beter je het verschil gaat zien met PES5. In het begin dacht ik ook, wat een drama is dit, gaan we nu echt de verkeerde kant op met PES?

Grafisch is het ook een heel vooruitgang op een HDTV. En die edit-mode en 8 stadions neem ik dan graag op de koop toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoonshine schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:09:
[...]

Het kan wel, maar dat kost veel meer tijd. Ze werken er allemaal wel naar toe, maar ze brengen elk jaar gewoon een tussentijdse (uitmelk) versie uit om de menigte zoet te houden. Over 3 versies zullen de manager modi alweer veel uitgebreider zijn dan nu.
hoop dat er dan ook een degelijk ratingsysteem van je spelers inzit, zodat ze opgeroepen kunnen worden voor de nationale ploeg als ze goed presteren, en echte competities om in te spelen, met europese wedstrijden etc etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ik ben eigenlijk nog van de ISS98-school. Nooit een andere voetbalgame gespeeld

Aangezien mijn ISS98 (n64) toch wel wat verouderd begint te raken heb ik even naar PES6 gekeken. Wel op de PC omdat ik de game even op zn mooist wilde zien.
Mijn impressies:

Als ik PC-game, dan PC-game ik. Met toetsenbord en muis welteverstaan. Ik vind het HEEL vreemd dat alle control-schermen uitgaan van de playstation controller. Anyway, de besturing met toetsenbord is een beetje vreemd/onhandig, maar dat valt de makers niet te verwijten.

Toch vreemd die kruisjes rondjes en vierkantjes..

Nu heb ik recentelijk mn PC geupgrade en sindsdien ben ik een aantal keer van mn stoel afgevallen (nee.. niet letterlijk) van de prachtige graphics. Helaas.. hier gaat dat niet op. Ten eerste geen widescreen resoluties beschikbaar, geen AA opties in het spel zelf en lage resolutie plaatjes van de teamlogo's ingame vielen mij met name op. Grafisch absoluut geen hoogstandje dus.

Maar het gaat bij voetbalgames natuurlijk om de gameplay. Als ik een graphicshoer was geweest had ik niet nog steeds ISS98 gespeeld. Eerst even de menu's: ik wordt er soms niet helemaal wijs uit. Ik had ook graag mn muis gebruikt.. maarja. Het is duidelijk een consoleport.

Dan de voetbalgameplay; natuurlijk kan ik het niet helemaal beoordelen omdat ik het toetsenbord gebruik, maar het is wel even wennen. Van ISS98 is het in ieder geval een hele stap verwijderd. Het lijkt zich redelijk realistisch te gedragen, de passes komen over het algemeen goed aan en op amateur-niveau hou ik mij redelijk staande.

Soms gaat het passen volledig de mist in omdat er niemand voor je staat. Dat schiet je toch de bal gewoon naar voren. Een beetje vreemd imo, want in ISS98 werd er dan nog gewoon terug gespeeld, wat volgens mij een stuk makkelijker en logischer was.

Ook gaat het op doel schieten nog niet zo lekker (vaak hoog over) en krijg ik de "lange passes" niet van de flanken voor doel zonder dat het makkelijk verdedigd wordt, maar dat zijn meer mijn manco's.

Conclusie; misschien vandeweek een controller halen, want dit speelt best lekker weg. Jammer dat het spel "console-port" schreeuwt en dat de graphics niet zo mooi zijn, maar het speelt lekker wel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:42:
Ben het nu een paar dagen aan het spelen en lukt me steeds beter. Enkel heb ik een grondige hekel aan de manier van passen. Je geeft vaak flutballetjes zodat je teammates op de ball moeten wachten. er wordt praktisch nooit strak ingespeeld als je passt met de x-button.

als je speelt met driehoekje dan geven ze ballen al wat strakker, maar dan komen ze natuurlijk ook voor de man terecht. Een strakke pass in de voeten met x, dat wil ik zien.

ik hoop dat dat aangepast word met een patch. of dat we het zelf kunnen doen :p
Ligt toch echt aan jezelf hoor, je kunt nml wel altijd strak passen, het vergt alleen veel oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Online spelen ging eindelijk weer een keer goed! Alleen sommige gasten zijn echt te goed en sommige keepers te slecht:P Alleen klopt er iets niet bij mij profiel, er staat dat ik 2x gewonnen heb terwijl ik 3 x gewonnen heb. De eerste winst is wel een week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik speel PES 6 op de PS2, en vroeg me af of iemand een website weet waar de passeerbewegingen staan? Ik kan eigenlijk alleen de Zidane-draai (rechterpookje 360 graden draaien) en een laf overstapje (twee keer R2).

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik moet eerlijk zeggen. In het begin vond ik het spel harstikke moeilijk, maar nu speel ik (op regular) alleen nog maar wedstrijden die ik win. Dat vind ik wel een beetje apart. Met PES5 heb ik 3 seizoenen in de 2de divisie op 3 sterren gesukkeld, voordat ik promoveerde. Hier gaat het me in 1 seizoen al wel lukken. Het lijkt wanneer je eenmaal ingespeeld bent een stukje makkelijker te zijn dan PES5. Nou ja, binnenkort maar eens een sterretje hoger, want verliezen is ook wel een keer leuk :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:03:
[...]

Ligt toch echt aan jezelf hoor, je kunt nml wel altijd strak passen, het vergt alleen veel oefening.
ah ja, hoe kan je dat dan oefenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Mas- schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:46:
Ik speel PES 6 op de PS2, en vroeg me af of iemand een website weet waar de passeerbewegingen staan? Ik kan eigenlijk alleen de Zidane-draai (rechterpookje 360 graden draaien) en een laf overstapje (twee keer R2).
Koop de official guide, dan weet je echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:12:
[...]

ah ja, hoe kan je dat dan oefenen ?
Wedstrijden spelen :)

Het gevoel komt vanzelf, bij mij iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

cheiron schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:41:
Ik ben eigenlijk nog van de ISS98-school. Nooit een andere voetbalgame gespeeld
hehe, ik weet precies wat je voelt, alleen bij mij was de game die ik altijd speelde Sensbile World of Soccer _/-\o_

ISS98 heb ik ook gehad (euh ik heb em nog steeds, das toch met ravanelli en de duitse keepert op de cartridge?) en nog best vaak met vrienden gespeeld maar de single player kon me nooit echt boeien. Desondanks denk ik dat ik je heel kort wel iets nuttigs kan vertellen.

Gewoon doorbijten, PES is vreselijk uitdagend, soms zeer frustrerend
(voorbeeldje, laatst geprobeerd een 1-0 voorsprong uit te spelen met nog 15 minuten te gaan, schiet de AI zomaar even de bal in de kruising van een meter of 30, frusti, maar in het echie gebeurd het ook dus live with it :) )
maar juist daardoor enorm leuk, zo realistisch als op dit moment mogelijk is, en vooral, wanneer je wint geeft het zo veel voldoening.
Oh ik heb zelf mijn ps2 offline, maar als je online spelen wel leuk vind dan gaat er natuurlijk helemaal een wereld voor je open. Goodluck!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Smoonshine schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:32:
Ik vind het trouwens een raar verhaal van die PESfan option file.
Zou je kunnen vertellen wat er precies aan de hand is? Uit wat je zegt haal ik dat iemand pesfan heeft gesommeerd de option file te verwijderen van de site? Maar als ik er kijk is de ps2 versie gewoon te downen?

En ja, spelen met rare club namen is vreselijk irritant. Dit is echt een terechte klacht aan het adres van Konami. Zorg gewoon voor licenties van de grote landen.
(we mogen wat dat betreft blij zijn dat we als klein voetbal landje gewoon inzitten en duitsland niet :o )
En ook de namen mogen best wel allemaal correct zijn. En ook zorgen dat alle transfers verwerkt zijn. De tranfermarkt zit al maanden dicht, maar toch word dit niet volledig verwerkt.

Maar goed, zo lang ik het zelf kan editten blijf ik het kopen. (/me is addicted |:( )
En teveel nederlander om nu nog iets te kopen zodat ik gewoon een option file op me ps2 memcard kan zetten :X 8)7

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Sagat schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:29:
[...]

Zou je kunnen vertellen wat er precies aan de hand is? Uit wat je zegt haal ik dat iemand pesfan heeft gesommeerd de option file te verwijderen van de site? Maar als ik er kijk is de ps2 versie gewoon te downen?

En ja, spelen met rare club namen is vreselijk irritant. Dit is echt een terechte klacht aan het adres van Konami. Zorg gewoon voor licenties van de grote landen.
(we mogen wat dat betreft blij zijn dat we als klein voetbal landje gewoon inzitten en duitsland niet :o )
En ook de namen mogen best wel allemaal correct zijn. En ook zorgen dat alle transfers verwerkt zijn. De tranfermarkt zit al maanden dicht, maar toch word dit niet volledig verwerkt.

Maar goed, zo lang ik het zelf kan editten blijf ik het kopen. (/me is addicted |:( )
En teveel nederlander om nu nog iets te kopen zodat ik gewoon een option file op me ps2 memcard kan zetten :X 8)7
Sommige bonden vinden 1 licentie hebber genoeg. Verbaaste me wel dat ik op de ps2 het Nederlands elftal eindelijk eens met de echte namen heb.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Sagat schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:29:
[...]

PESfan heeft de Premier League niet opgenomen in hun option file, vanwege mogelijke rechtzaken. Wat er precies is gebeurd, weet ik niet. Maar volgens mij is PESfan bij een vorige option file gesommeerd om de PL er uit te verwijderen ivm copyright schending. Erg jammer en kansloos van de PL dit. Zij moeten toch ook begrijpen dat de populariteit van voetbal mede dankzij computergames bestaat. Wanneer PESfan zijn option file zou verkopen, vind ik het logisch dat de PL bezwaar maakt. Er is natuurlijk wel een merkenrecht. Maar dit is gewoon puur hobbywerk, waar niemand aan hoeft te verdienen.

Aan de andere kant betaald EA natuurlijk voor Fifa dik geld voor die licenties. Die zien ook met lede ogen dat doe het zelvers het hele licentie kopen overbodig maken. Gewoon neppe shirts en de mogelijkheid instellen om zelf shirts in te voegen scheelt een boel kosten en dat ziet een PL natuurlijk ook wel. Dus wanneer ze doe het zelvers afstoppen zit er voor een ontwikkelaar weinig anders op, dan om gewoon de licentie te betalen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die weet hoe je zo een canal+ logo in beeld kan krijgen ?

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/5838/1jb4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
1ste indrukken:

1. De naaierij van de computer is niet minder geworden. :P
2. Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

Wat is er mis met de snelheid-instelling zoals je die in PES1 had? Ik mis 'm zo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

wat ik mij afvraag; kun je de snelheid waarmee de power bar wordt opgevuld beïnvloeden? En ik zie deze bar wel tijdens een training maar niet tijdens een match. Ik speel overigens nog even met de niet-helemaal-legale versie totdat m'n Play.com order binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar van die Canal+ icoontjes gedownload maar in welke map moet ikde ze zetten,

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
Volgens mij zijn ze bij Konami vergeten een bug eruit te halen. Was net een wedstrijd aan het spelen (PC versie) met AS Roma, Chivu raakt geblesseerd, gaat het veld uit voor behandeling en komt vervolgens weer geblesseerd terug. Dit was bij PES 5 ook zo en ik heb me daar meerdere malen aan geergerd. Een beetje slordig van Konami. Voor de rest vind ik het wel lekker spelen, maar eerst mijn Master League bij PES5 afmaken.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gah.. ik probeer netjes de training mode uit te spelen (PS2 versie), maar ik snap nog niet helemaal hoe die "Drive Shot" nou precies moet. Heb hem wel een keer gemaakt, maar het lukt mij geen tweede keer.

Moet de speler de bal nu al bij zich hebben, of moet hij aan komen lopen en hem uit de lucht nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Zucht... met veel moeite twee potjes online weten te komen, twee keer kapt mijn tegenstander er tijdens de rust mee. Zal wel geen toeval zijn dat ze beiden achter stonden... en denk maar niet dat je er dan credit voor krijgt :(

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:57:
Gah.. ik probeer netjes de training mode uit te spelen (PS2 versie), maar ik snap nog niet helemaal hoe die "Drive Shot" nou precies moet. Heb hem wel een keer gemaakt, maar het lukt mij geen tweede keer.

Moet de speler de bal nu al bij zich hebben, of moet hij aan komen lopen en hem uit de lucht nemen?
je drukt je shoot button volledig in en houdt deze in, net voor de bal de grond raakt los je de schietknop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:41:
Zucht... met veel moeite twee potjes online weten te komen, twee keer kapt mijn tegenstander er tijdens de rust mee. Zal wel geen toeval zijn dat ze beiden achter stonden... en denk maar niet dat je er dan credit voor krijgt :(
Gaat al de hele week mis hiermee. hangt niet aan je tegenstander. Hij zal misschien wel net hetzelfde denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me ook aan een paar dingen hoor:

1. De defensie loopt er vaak bij als een kip zonder kop, wat vaak leidt tot ongelooflijke scrimmages voor doel met een hoop spelers op mekaar die de bal van mekaar proberen te ontfrutselen.

2. Keepers pakken soms de moeilijkste ballen, maar boksen de makkelijkste ballen weg op een manier dat je denkt, wtf ?

3. passing: reteslecht ! je geeft vaak flutballetjes waar je tegenstander op moet wachten. echt strakke passes in de voet kom je zelden tegen of je moet steeds met driehoekje zitten doorsteekpasses te geven. Die hebben wel de juiste snelheid.

4. schieten: ik kom er totaal niet aan uit. soms storm je alleen op de keeper af en wil je de bal naast hem hoog in doel vlammen. je duwt je button helemaal tot beneden in voor een vlammend schot, legt ie em stilletjes over de keeper binnen. De volgende keer dan sta je op 25 meter, en geef je een tikje tegen de schietknop, dan vliegt ie hoog over.
frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel hier PES6 op de PS2 met gemak op 'Top' (het hoogste level) .
Nu ben ik zwaar nieuwsgierig geworden na de Xbox360 versie....

Alleen om deze nu ook te kopen gaat me wel wat ver.
Ik zou het op zich wel willen, maar wat me een beetje weerhoudt is toch het gemis van een aantal dingen.
Hopelijk komt de Xbox360 demo een beetje snel uit,dan kan ik het eerst even 'testen'.
Aangezien de pc demo online is gekomen zou je toch verwachten dat de Xbox360 demo toch ook niet al te lang meer op zich zou moeten laten wachten...

Een vraag aan de PES360 gebruikers, missen jullie de mogelijk van het saven van de replays niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 07:37:
Een vraag aan de PES360 gebruikers, missen jullie de mogelijk van het saven van de replays niet?
Ik in ieder geval niet. Heb volgens mij nog nooit in een game een replay gesaved. Kijk ze toch nooit meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik scoor alleen maar mooie doelpunten, dus het went :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ach, ik sla replays wel op. Ik speel altijd met huisgenoot dus dan heb je soms hillarische situaties die wel leuk zijn om op te slaan.
Zo hebben we gisteren weer de replays bekeken en was er een filmpje dat Hleb de keeper uitkapt en dat de keeper hem vervolgens op z'n bek slaat (zo lijkt het, maar hij draait gewoon om) en Hleb valt neer :P Geen penalty uiteraard, maar het zag er zo grof uit.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:33

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik speel PES6 op de PS2 en wil graag online spelen. Ik heb net de Network Acces Disc gedraaid en ik kon online dat tankspel spelen. Lijkt me dus dat het online gedeelte werkt. Als ik echter in PES6 online wil gaan krijg ik de melding no network adaptor. iemand enig idee wat ik fout doe?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Big Will schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:24:
Volgens mij zijn ze bij Konami vergeten een bug eruit te halen. Was net een wedstrijd aan het spelen (PC versie) met AS Roma, Chivu raakt geblesseerd, gaat het veld uit voor behandeling en komt vervolgens weer geblesseerd terug. Dit was bij PES 5 ook zo en ik heb me daar meerdere malen aan geergerd. Een beetje slordig van Konami. Voor de rest vind ik het wel lekker spelen, maar eerst mijn Master League bij PES5 afmaken.
Dit is toch geen bug?
In het echt is het toch ook zo dat iemand behandeld wordt en niet zodanig geblesseerd is, dat ie niet meer verder kan spelen, maar wel nog wat nasleep heeft van wat er is gebeurd...
Dus dan is het op zich niet zo raar dat ie geblesseerd het veld weer in komt. Jij kan dan vervolgens bepalen of je het de moeite waard vindt om 'm eruit te halen, of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
stickyfish schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:00:
Ik speel PES6 op de PS2 en wil graag online spelen. Ik heb net de Network Acces Disc gedraaid en ik kon online dat tankspel spelen. Lijkt me dus dat het online gedeelte werkt. Als ik echter in PES6 online wil gaan krijg ik de melding no network adaptor. iemand enig idee wat ik fout doe?
Voor mij is het al een tijdje geleden dat ik het heb geprobeerd, maar wat voor handelingen heb je zoal verricht? En belangrijk: heb je de settings op je memory card opgeslagen?

Als ik nu nl. online ga met PES6, is zo ongeveer het eerste wat ik moet doen, is de network-instellingen laden vanaf de memory card. Vervolgens probeert de PS2 automatisch te connecten en de verbinding te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

eduardtee schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:33:
[...]

Voor mij is het al een tijdje geleden dat ik het heb geprobeerd, maar wat voor handelingen heb je zoal verricht? En belangrijk: heb je de settings op je memory card opgeslagen?

Als ik nu nl. online ga met PES6, is zo ongeveer het eerste wat ik moet doen, is de network-instellingen laden vanaf de memory card. Vervolgens probeert de PS2 automatisch te connecten en de verbinding te testen...
Ik heb tijdens het doorlopen van de network access disc volgens mij de instellingen opgeslagen op mijn memory card. Zal dit nog eens nakijken vanavond. Wanneer moet je de instellingen laden dan? Ik kies in het menu meteen voor Network Game. Moet ik eerst nog ergens iets instellen dan?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
stickyfish schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:44:
[...]

Ik heb tijdens het doorlopen van de network access disc volgens mij de instellingen opgeslagen op mijn memory card. Zal dit nog eens nakijken vanavond. Wanneer moet je de instellingen laden dan? Ik kies in het menu meteen voor Network Game. Moet ik eerst nog ergens iets instellen dan?
De instellingen moeten geladen worden eigenlijk nadat je de voorwaardes hebt geaccepteerd.
Dus achtereenvolgens:
Network Game -> X (om voorwaardes te accepteren) -> Vervolgens zoekt ie op je memory card naar network-instellingen, waarbij je op X klikt om dit te bevestigen...
Dat was het, geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

eduardtee schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:51:
[...]
De instellingen moeten geladen worden eigenlijk nadat je de voorwaardes hebt geaccepteerd.
Dus achtereenvolgens:
Network Game -> X (om voorwaardes te accepteren) -> Vervolgens zoekt ie op je memory card naar network-instellingen, waarbij je op X klikt om dit te bevestigen...
Dat was het, geloof ik...
Oke, zover kom ik dus niet. Als ik op Network Game klik krijg ik de melding no netwerk adaptor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Hmm... dan heb je een ander (groter?) probleem...
'k Heb helaas ff geen tijd om je verder te helpen... ik kijk vanavond wel weer ff hierzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

eduardtee schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:03:
Hmm... dan heb je een ander (groter?) probleem...
'k Heb helaas ff geen tijd om je verder te helpen... ik kijk vanavond wel weer ff hierzo..
Helaas wel ja. Bedankt voor de moeite. Ik zal vanavond in ieder geval de networkdisc nog eens draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:15

3style

...

Iemand deze truuk al eens geprobeerd in pes 6?

http://www.youtube.com/watch?v=0yw8xikxrxk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

stickyfish schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:06:
[...]

Helaas wel ja. Bedankt voor de moeite. Ik zal vanavond in ieder geval de networkdisc nog eens draaien.
Ik ben er al achter. Ik draai het spel vanaf HDD en die schakelt de online optie uit.
Zal vanavond eens proberen met de DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Zijn er hier al mensen die PES6 online spelen (met de pc/ps2)? Ik loop steeds tegen het probleem aan dat de servers te brak zijn om het einde van de wedstrijd te halen. Dat is best zonde; het hikt zelfs tegen desinteresse van Konami aan. Dit is de eerste PES waarmee ik op internet probeer te spelen dus ik vraag me af of het vorige versie ook zo'n drama was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Dit is de eerste versie dat het mij lukt om online te spelen:P Echter heb ik tot nu toe in een week 5 wedstrijden kunnen spelen, de 6e kwam ik tot de 2e helft. De servers zijn dus gewoon nog brak.
En nog iets, ik heb 3 wedstrijden gewonnen, maar volgens mijn profiel maar 2:S
Mijn nickname is trouwen DonFortuna(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Laatst online: 03-01-2023
Hoe schiet je een bal over de grond als je bij de tegenstander zijn doel komt gewoon met A, Y?

XBOX360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Rowanov schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:27:
Zijn er hier al mensen die PES6 online spelen (met de pc/ps2)? Ik loop steeds tegen het probleem aan dat de servers te brak zijn om het einde van de wedstrijd te halen. Dat is best zonde; het hikt zelfs tegen desinteresse van Konami aan. Dit is de eerste PES waarmee ik op internet probeer te spelen dus ik vraag me af of het vorige versie ook zo'n drama was.
de servers zijn gewoon uber brak. Vandaag 6 potjes gespeeld, alle 6 disconnected in de rust of in de 2e helft. Echt te belachelijk voor woorden dat ze dat niet eens goed hebben kunnen regelen, ze wisten van te voren dat deze game door veel mensen online zou worden gespeeld, dan kun je het toch niet maken om ruim een week na de lancering van het spel nog steeds niet genoeg server capaciteit te hebben :(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:39:
Ik scoor alleen maar mooie doelpunten, dus het went :P
Mazzelpik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij kan volgens mij ook met Christiano Ronaldo. Op de Xbox was het 3 x het zwarte knopje indrukken. Volgens mij op de PS2 en PC dan drie maal een van de L of R knoppen..Welke ben ik vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Mensen hebben jullie nog steeds probleem met disconnect?

Hoe kunnen ze zo ongelooflijk slechte server presenteren?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Blijkbaar heeft iedereen problemen met online gamen.

Ik vind het zelf heel jammer, omdat ik PES5 nog wel regelmatig online speelde met de PS2. Ze hebben blijkbaar niet goed ingeschat hoe populair de game zou worden... Wel heel jammer, want nu raken veel mensen gedesillusioneerd over de online mogelijkheden, vrees ik...

Dan maar offline wat meer oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Mijn eerste bevindingen zijn zeer positief. Eerst wel een beetje wennen, maar ik vind het wel een verbetering tov deeltje 5. Ik speel op niveau regular en win denk ik 7 van de 10 wedstrijden.

Wat mij opvalt zijn de volgende dingen (voornamelijk gespeeld met Barca):

- Ik scoor nu veel meer over de vleugels, met een voorzet en uiteindelijk een kopbal.
- Keeper is minder balvast
- Verdedigen is lastiger, nieuwe uitdaging dus. Sliding maken is wel makkelijker, maar de bal afpakken niet. Het komt nu meer aan op de kwaliteit van de speler en de techniek die je toepast (dus niet alleen maar rennen, maar rustig teruglopend verdedigen)
- Je kunt individueel volgens mij meer met een speler. Ik kan bijv. met Ronaldinho of Messie lang de bal vast houden of een actie maken en een paar spelers uitspelen.
- Schieten, binnen de 16, is lastiger. Toch vaak een hoge bal met een topspeler wanneer ik goed voor de goal sta en niet lang de knop indruk.
- Schieids fluit veel beter.
- Hoekschoppen zijn beter te verdedigen. In deel 5 kreeg ik te vaak een goal tegen bij een hoekschop die onmogelijk te verdedigen was.

Door de nieuwe gameplay ben ik geneigd meer rust in mijn spel op te nemen. Meteen vol onbezonnen aanvallen wordt hierdoor snel afgestraf.

Wie van jullie speelt trouwens cup mode, league mode of master league met de instelling alles op te slaan wat je speelt? Soms heb ik toch de neiging als ik in de laatste minuut verslies toch maar niet op te slaan.

[ Voor 7% gewijzigd door 3style op 03-11-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

...

[ Voor 99% gewijzigd door 3style op 03-11-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[PC]
Ik heb nog niet online geprobeerd te spelen, maar heb me wel geregistreerd. Is er al wat bekend over de upgrades van die servers? Vind et zonde van mn stats om de eerste wedstrijden te verliezen door hun servers. 8)

Hebben meer mensen er last van dat de je bij de legale gekochte versie haperingen hebt in het begin van de wedstrijd (eerste 10min), maar bij de gekraakte versie niet? Op dezelfde resolutie en hetzelfde detail niveau!
Strange huh. Misschien dat mn DVD-speler niet snel genoeg is, maar ik neem aan dat ie de DVD niet gebruikt tijdens een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

amahusu schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:11:
de servers zijn gewoon uber brak. Vandaag 6 potjes gespeeld, alle 6 disconnected in de rust of in de 2e helft. Echt te belachelijk voor woorden dat ze dat niet eens goed hebben kunnen regelen, ze wisten van te voren dat deze game door veel mensen online zou worden gespeeld, dan kun je het toch niet maken om ruim een week na de lancering van het spel nog steeds niet genoeg server capaciteit te hebben :(
Er stond gisteren ochtend wel een dienstmelding dat ze de lobby's opgeruimd hadden, maar ergens anders maken ze zich schijnbaar geen zorgen over. Ik heb vandaag multi-platform aangezet om te kijken of die ps2 server beter draait.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:58:
[PC]
Ik heb nog niet online geprobeerd te spelen, maar heb me wel geregistreerd. Is er al wat bekend over de upgrades van die servers? Vind et zonde van mn stats om de eerste wedstrijden te verliezen door hun servers. 8)
Ik heb geen flauw idee waar je dat kunt vinden, want Konami is sowieso schaars in informatie, maar je stats zullen iig niet aangetast worden. Je krijgt een "lost connection to other player" error, maar de wedstrijd verschijnt niet bij je profiel omdat de server gewoon crasht. Het gaat vaak ergens in de tweede helft of eerder zelfs al fout. Ligt een beetje aan het tijdstip dat je online speelt. Het enige wat er wel bij komt is je totale speelduur online, die wordt wel bijgeteld op de een of andere vage manier.
Hebben meer mensen er last van dat de je bij de legale gekochte versie haperingen hebt in het begin van de wedstrijd (eerste 10min), maar bij de gekraakte versie niet? Op dezelfde resolutie en hetzelfde detail niveau!
Strange huh. Misschien dat mn DVD-speler niet snel genoeg is, maar ik neem aan dat ie de DVD niet gebruikt tijdens een wedstrijd.
Afaik is het al wel beter dan bij PES5, waar je af en toe freezes had, maar ik heb dit echt nog nooit gehad. Ik neem aan, dat als je DVD speler op min-spec zit, dat het geen probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 09:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:58:
[..]

Dit probleem heb ik ook. Elke keer alleen het eerste potje, bij de aftrap en vlak daarna. Volgende potjes; nergens last van. Totdat ik pes opnieuw opstart.

Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik speel de Master League op professional met auto-save aan. Begonnen met de originele spelers van NAC, 1e seizoen 3e geworden, net niet genoeg voor promotie. Wel de Cup gewonnen. Nu 2e seizoen aantal transfervrije talentjes gehaald en sta na 6 wedstrijden aan kop :) Het is wel een stuk pittiger als WE11 op 4 sterren gek genoeg. Echt rustig de aanval opbouwen en regelmatig de bal terugpassen omdat er naar voren geen vrije man aanspeelbaar is. Wel lekker realistisch! Ook verdedigen is stukken pittiger, op je tegenstander afrennen en bal afpakken is er nauwelijks bij. Het is echt proberen om de vrije tegenstander te dekken zodat de tegenstander met bal deze niet kwijt kan :)

Ook frustrerend als je een mindere tegenstander treft die dan heel verdedigend gaat spelen. Je bent veel beter maar creert bijna geen kans. Zij scoren 1 keer in de counter en je verliest gewoon....aaargh! :P
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.