en da's voor sommige mensen nog niet eens een garantie dat ze daarna wel een gordel gaan dragen.
Mijn vorige vriendin had een zusje en dat zusje en haar vriend deden pertinent hun gordel
niet om. Veel te gevaarlijk als je bijvoorbeeld in het water terecht kwam, of wanneer je auto in brand vloog (
Oh..spontaan ofzo? Nee, na een aanrijding natuurlijk!! Zinvolle discussies waren het).
Wat uitleg over de basisprincipes van mechanica (snelheid, vertragingen, massa's, versnellingen) waren aan haar al helemaal niet besteed
probeer jij dat soort dingen maar eens uit te leggen aan iemand die er heilig van overtuigd is dat de Euromast echt wel hoger is dan de Mount Everest
en haar tegenargument was dat ze zichzelf bij een botsing gewoon tegen zou houden tegen het dashboard want dat werkte bij de botsautootjes op de kermis ook prima. Het verschil uitleggen tussen een botsautootje en een auto kwam vaak neer op de uitleg van de basisprincipes van mechanica (snelheid, vertragingen, massa's, versnellingen) en die waren weer niet aan haar besteed.
En zo kwam het moment dat haar vriendje in een woonwijk uit moest wijken voor een tegemoet komende auto en zo, met 25-30km/u, tegen een bloembak op reed. Gevolg, zusje gaat met d'r neus vol op het dashboard….gebroken neus.
Nu zou je denken dat deze (volgens haar bijna-dood) ervaring toch wel een wijze les was…Dat vroeg ik haar ook:
Heb je er nu iets van geleerd?
Ja…ik moet voortaan in woonwijken beter opletten zodat ik mezelf tegen kan houden
En zo geschiedde, ze stapte de volgende dag gewoon weer in de auto en deed haar gordel gewoon weer niet om.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world