Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zonder gordel rijden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Het valt mij de laatste tijd op dat veel collega's zonder gordel rijden. Dit merk je, omdat ze dan de gordel half om de stoel wikkelen omdat anders een alarmpje afgaat.

Maarrrrrrr... Ik vind het bijzonder raar om zonder gordel te rijden. Rij heel onwennig zonder gordel. Doe het alleen als ik klanten heb die ik niet 100% vertrouw (dan hoeft het ook niet)..

Hoe denken jullie er over? Buiten dat ik het mis als de gordel niet om heb, vind ik het ook sneu geld als je er een boete voor krijgt (95 eu ofzo)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:33

Sosabowski

nerd

418O2 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 03:16:
Doe het alleen als ik klanten heb die ik niet 100% vertrouw (dan hoeft het ook niet)..
Eeug je bent taxi chaffeur ofzo? Ik snap deze zin niet helemaal.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

IorGie schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 03:40:
[...]

Eeug je bent taxi chaffeur ofzo? Ik snap deze zin niet helemaal.
Hulpverleners en taxi-chauffeur zijn niet verplicht tot het om hebben van de gordel. Mocht je dus vage klanten hebben, ben je eerder uit de auto dan met gordel. Ze kunnen je zelfs in de auto houden als ze de gordel pakken.

Maar dan hoe ik er over denk, ik trek standaard dat ding om me heen. Achterin eigenlijk alleen als een ander het ook doet waar ik naast zit. Denk dat het idd gewoon gewenning is.

(Ik mag enkel in landen links voorin zitten waar het stuur rechts zit trouwens :P)

Ey!! Macarena \o/

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 08:26

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb 'm altijd om. Ook als ik de auto van de voortuin (hebben we bestraat), naar de parkeerplaats rijd. Het hoort er gewoon bij.

Mijn vader vindt het maar irritant, die heeft hem tegenwoordig wel om, omdat hij er al eens een boete voor gehad heeft, maar het gaat niet van harte en zeker op de kleine stukjes heeft hij hem bijna nooit om. Ik vind 't dom, maar ja, ik kan 'm niet dwingen.

Dividend for Starters

• 418O2
RaZ schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 03:46:
[...]

Hulpverleners en taxi-chauffeur zijn niet verplicht tot het om hebben van de gordel. Mocht je dus vage klanten hebben, ben je eerder uit de auto dan met gordel. Ze kunnen je zelfs in de auto houden als ze de gordel pakken.
Ik ben idd taxichauffeur.

Maar die regel is niet meer. Je hebt als taxichauf alleen een ontheffing als je straattaxi vervoer doet (dus gewoon op de meter). Echter, dat rijden wij vrijwel nooit (98% or so is contractvervoer. Dus in de regel moet je hem gewoon om doen als chauf.. Tenzij je dus op de meter rijdt..

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik vind het raar zitten als ik voorin zit zonder gordel. Geen idee waar dit aanligt, want achterin vind ik ze weer irritant zitten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus doet altijd (automatisch) de gordel om.

Voorin, achterin :)
Een combinatie van een strenge rijleraar en de wetenschap dat het mijn leven kan redden ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

418O2 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 04:03:
[...]

Ik ben idd taxichauffeur.

Maar die regel is niet meer. Je hebt als taxichauf alleen een ontheffing als je straattaxi vervoer doet (dus gewoon op de meter). Echter, dat rijden wij vrijwel nooit (98% or so is contractvervoer. Dus in de regel moet je hem gewoon om doen als chauf.. Tenzij je dus op de meter rijdt..
Wist niet dat er zoiets was. Ik spring altijd met me zotte knar een straat-taxi in, en van hun wist ik het. Chauffeurs die dus niet weten wat ze meenemen begrijp ik het volkomen. Maar zoals je het zelf aangeeft, contract-taxi, dan is er bekend wie je meeneemt. Dat zijn meestal geen figuren die je na de rit je portomonee willen, en anders een mes in je rug steken.

In dat geval, doe dan idd lekker die spanband om je heen.

Ey!! Macarena \o/

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Ik deed eerder echt nooit mijn gordel om. Vond het maar een dwangbuis, maar nadat ik gepakt ben om het feit dat ik mijn gordel niet om had (75 euro) heb ik hem wel netjes opgedaan. En ondertussen ben ik eraan gewend en vind ik het vreemd om een gordel om te hebben.

Achter doe ik overigens nooit een gordel om.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

PromWarMachine schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 04:00:
Mijn vader vindt het maar irritant, die heeft hem tegenwoordig wel om, omdat hij er al eens een boete voor gehad heeft, maar het gaat niet van harte en zeker op de kleine stukjes heeft hij hem bijna nooit om. Ik vind 't dom, maar ja, ik kan 'm niet dwingen.
Dat 'kleine stukjes' vind ik maar vaag ... alsof er dan nooit wat kan gebeuren :) Ik vind het ook maar raar, ik heb 'm zelf áltijd om. Zit in mijn routine van instappen tot wegrijden :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:23

-ET-

Phone Home

Het is inderdaad gewoon routine. Zitten -> gordel om -> sleutel in contact -> Starten -> wegrijden

Achterin doe ik het niet altijd. Hang een beetje van de auto af. kleine auto's als corsa's clio's e.d doe ik het niet. Maar achterin een vectra oid wel. Daar heb je wat meer ruimte en kan je dus wat beter zitten ondanks de gordel

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 21:12
TwoR schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 07:11:
Ik deed eerder echt nooit mijn gordel om. Vond het maar een dwangbuis, maar nadat ik gepakt ben om het feit dat ik mijn gordel niet om had (75 euro) heb ik hem wel netjes opgedaan. En ondertussen ben ik eraan gewend en vind ik het vreemd om een gordel om te hebben.

Achter doe ik overigens nooit een gordel om.
Was je er niet aan gewend tijdens het lesrijden dan?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb bij een linnenservice gewerkt en wij hoefden ook geen gordel om... Is in het begin raar maar na een tijdje wen je eraan (is ook irritant 100 meter rijden gordel om en weer af).

Thuis rijd ik nooit zonder gordel, zelfs niet als ik de auto van de oprit naar de parkeerplaats zet ofzo

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Voor de grotere stukken doe ik altijd een gordel om.
Als ik kleinere stukjes moet bijvoorbeeld even bij ons achterhuis naar het parkeerterrein naar de andere kant van de weg doe ik het niet.
En mijn routine is meestal: instappen, (achteruit) uit de parkeerplek rijden, versnelling in de 1, laten opkomen en tegelijk de gordel om doen.
Omdat de auto meestal bij ons achterhuis staat moet ik een metertje of 50 achteruit rijden, en dat doe ik dus liever zonder gordel, want dan kun je je makkelijker bewegen om te kijken hoever je van de andere auto's en het hek af bent.

• Standeman
  • Laatst online: 12:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb mijn gordel altijd om. Heeeel soms rijd ik een klein stukje zonder gordel, maar dan vind ik die voorruit wel erg dichtbij zitten.

Op de achterbank draag ik ook altijd een gordel, niet alleen voor mezelf maar meer voor de persoon voor me.. Ik zie mezelf al naar voren schieten met mijn 100Kg bij een frontale botsing..
Om precies dezelfde reden heb ik dan ook bijv. geen paraplu's en andere losse (zware) meuk op mijn hoedenplank liggen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bertus schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:31:
Ik heb bij een linnenservice gewerkt en wij hoefden ook geen gordel om... Is in het begin raar maar na een tijdje wen je eraan (is ook irritant 100 meter rijden gordel om en weer af).

Thuis rijd ik nooit zonder gordel, zelfs niet als ik de auto van de oprit naar de parkeerplaats zet ofzo
:?

In de linnenservice geen gordel om? Die vat ik niet. Toevallig in een gewoon een oud bussie geweest? Daar waren gordels niet in verplicht als ik het goed herinner.

Ik weet niet waar je woont, maar als je thuis nooit zonder gordel rijd, wil ik niet een daggie komen stofzuigen bij je. Zit je in een kasteel ofzo ? :P

Ey!! Macarena \o/

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Liever ff de gordel om, dan de voorruit koppen.

Misschien dat de mensen die dit niet snappen het eerst maar eens moeten ervaren :X

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 23:55
In de Hyundai H200 die mijn vader heeft zijn er achterin niet eens gordels :S Maar meestal zit ik voor dus heb ik wel me gordel om en zeg altijd tegen me vader dat ie het ook moet doen, soms moet ik ook zeggen pap je heb je richtingaanwijzer nog aan :+ (meestal op de snelweg) Achja hij word ook wat ouder :P

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Dat meer mensen achterin een hekel hebben aan gordel om... komt dat misschien ook omdat de gordel minder prettig zit om dat je al anders op een bank zit.

Waneer je ook achterin een stoel zou zitten dat dan de gordel ook normaal/niet vervelend zit.

http://www.adf-hq.nl

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:52

DeMoN

Pastafari

Zonder gordel rijden is gewoon niet slim, daar hoef je toch niet over te discusseren?

Laat ik het zo zeggen, denk je dat die dingen er voor de lol ineens verplicht inmoesten? En dat agenten voor de lol je bekeuren als je hem niet omhebt?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• robvanderaart
Nederland blijkt het laatste jaar het minste verkeersdoden te hebben van heel Europa dat vind ik dus wel een vooruitgang maarja je moet wel zorgen dat er helemaal geen doden worden veroorzaakt. Maar me vader heeft die auto gekocht voor zijn werk (hij heeft een audio en hengelsport zaak) Dus dan moet hij wel eens bij iemand wat instelleren of op Texel op een markt staan. En we hebben geen ruimte om er zelf gordels in te plaatsen, dus vind ik het toch wel wat minder als ik en me broertje mee gaan op vakantie en als we dan een botsing krijgen dat we een groot probleem hebben.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Osiris
  • Niet online
Ik erger me er al dood aan dat m'n ouders de gordel pas omdoen tijdens het wegrijden... Dus eerst de auto starten, achteruit 't parkeervak uitrijden en vervolgens pas ergens een keertje moeilijk tíjdens het rijden dat ding erin frotten.. Hoe frikking moeilijk kan het zijn om dat ding gewoon vóór het starten om te doen? 8)7 Eigenwijze kudt-generatie.. :P

Als ik zelf rij doe ik echter nooit een gordel om... :) Nogal wiedes, een motor heeft geen gordels :+

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

YellowCube

Wait...what?

pjlgt schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:15:
Liever ff de gordel om, dan de voorruit koppen.

Misschien dat de mensen die dit niet snappen het eerst maar eens moeten ervaren :X
en da's voor sommige mensen nog niet eens een garantie dat ze daarna wel een gordel gaan dragen.
Mijn vorige vriendin had een zusje en dat zusje en haar vriend deden pertinent hun gordel niet om. Veel te gevaarlijk als je bijvoorbeeld in het water terecht kwam, of wanneer je auto in brand vloog (Oh..spontaan ofzo? Nee, na een aanrijding natuurlijk!! Zinvolle discussies waren het).

Wat uitleg over de basisprincipes van mechanica (snelheid, vertragingen, massa's, versnellingen) waren aan haar al helemaal niet besteed
probeer jij dat soort dingen maar eens uit te leggen aan iemand die er heilig van overtuigd is dat de Euromast echt wel hoger is dan de Mount Everest
en haar tegenargument was dat ze zichzelf bij een botsing gewoon tegen zou houden tegen het dashboard want dat werkte bij de botsautootjes op de kermis ook prima. Het verschil uitleggen tussen een botsautootje en een auto kwam vaak neer op de uitleg van de basisprincipes van mechanica (snelheid, vertragingen, massa's, versnellingen) en die waren weer niet aan haar besteed.

En zo kwam het moment dat haar vriendje in een woonwijk uit moest wijken voor een tegemoet komende auto en zo, met 25-30km/u, tegen een bloembak op reed. Gevolg, zusje gaat met d'r neus vol op het dashboard….gebroken neus.
Nu zou je denken dat deze (volgens haar bijna-dood) ervaring toch wel een wijze les was…Dat vroeg ik haar ook:
Heb je er nu iets van geleerd?
Ja…ik moet voortaan in woonwijken beter opletten zodat ik mezelf tegen kan houden
:/

En zo geschiedde, ze stapte de volgende dag gewoon weer in de auto en deed haar gordel gewoon weer niet om.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Standeman
  • Laatst online: 12:27

Standeman

Prutser 1e klasse

YellowCube schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:43:
[...]

en da's voor sommige mensen nog niet eens een garantie dat ze daarna wel een gordel gaan dragen.
Mijn vorige vriendin had een zusje en dat zusje en haar vriend deden pertinent hun gordel niet om. Veel te gevaarlijk als je bijvoorbeeld in het water terecht kwam, of wanneer je auto in brand vloog (Oh..spontaan ofzo? Nee, na een aanrijding natuurlijk!! Zinvolle discussies waren het).

Wat uitleg over de basisprincipes van mechanica (snelheid, vertragingen, massa's, versnellingen) waren aan haar al helemaal niet besteed
probeer jij dat soort dingen maar eens uit te leggen aan iemand die er heilig van overtuigd is dat de Euromast echt wel hoger is dan de Mount Everest
en haar tegenargument was dat ze zichzelf bij een botsing gewoon tegen zou houden tegen het dashboard want dat werkte bij de botsautootjes op de kermis ook prima. Het verschil uitleggen tussen een botsautootje en een auto kwam vaak neer op de uitleg van de basisprincipes van mechanica (snelheid, vertragingen, massa's, versnellingen) en die waren weer niet aan haar besteed.

En zo kwam het moment dat haar vriendje in een woonwijk uit moest wijken voor een tegemoet komende auto en zo, met 25-30km/u, tegen een bloembak op reed. Gevolg, zusje gaat met d'r neus vol op het dashboard….gebroken neus.
Nu zou je denken dat deze (volgens haar bijna-dood) ervaring toch wel een wijze les was…Dat vroeg ik haar ook:
Heb je er nu iets van geleerd?
Ja…ik moet voortaan in woonwijken beter opletten zodat ik mezelf tegen kan houden
:/

En zo geschiedde, ze stapte de volgende dag gewoon weer in de auto en deed haar gordel gewoon weer niet om.
Hoe stupide mensen we niet kunnen zijn 7(8)7

Maar goed.. van op -en neer springen na het nueken wordt je ook niet zwanger :+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Jiriki
  • Laatst online: 17-11 12:14
Vaag ook die mensen die pas na het wegrijden hun gordel omdoen, zo van ongelukken gebeuren altijd ergens anders en nooit hier.

Oude overbuurvrouw van ons had dezelfde gewoonte:
achteruit de oprit af - wegrijden - gordel om.

Tot het een ochtend was
achteruit de oprit af - Saab met 80 door haar autootje heen - coma - bijna dood - dwarslaesie en voortaan in de rolstoel in de auto

Gordel doe je gewoon altijd om voor je gaat rijden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 04:28:
* anandus doet altijd (automatisch) de gordel om.

Voorin, achterin :)
Een combinatie van een strenge rijleraar en de wetenschap dat het mijn leven kan redden ;)
idd, ik 16 en mijn broertje 8 doen ook automatisch hun gordel om. Ook me ouders ofcourse ;) .

Ik vind het ook altijd gek als "leeftijdsgenoten" het niet doen als ik mee rij, ik voel me dan gewoon een stuk veiliger in de auto.

• Osiris
  • Niet online
En daar hebben we nou Darwin Awards voor :X

• Danielson
  • Laatst online: 11:02
418O2 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 03:16:
Het valt mij de laatste tijd op dat veel collega's zonder gordel rijden. Dit merk je, omdat ze dan de gordel half om de stoel wikkelen omdat anders een alarmpje afgaat.

Maarrrrrrr... Ik vind het bijzonder raar om zonder gordel te rijden. Rij heel onwennig zonder gordel. Doe het alleen als ik klanten heb die ik niet 100% vertrouw (dan hoeft het ook niet)..

Hoe denken jullie er over? Buiten dat ik het mis als de gordel niet om heb, vind ik het ook sneu geld als je er een boete voor krijgt (95 eu ofzo)
75 euro, heb er net een gehad ;)

• B-lennium
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ha! ik rijd niet weg voordat iedereen zn gordel om heeft... is mijn boete als bestuurder.
vind het erg vreemt rijden als ik eventjes geen gordel om heb.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Osiris
  • Niet online
Danielson schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:12:
[...]

75 euro, heb er net een gehad ;)
En waarom had je geen gordel om dan? :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
B-lennium schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:18:
Ha! ik rijd niet weg voordat iedereen zn gordel om heeft... is mijn boete als bestuurder.
vind het erg vreemt rijden als ik eventjes geen gordel om heb.
Volgens mij is het ieders eigen verantwoordelijkheid hoor (behalve bij kinderen tot xx jaar).

Maar het is idd wel een goed idee om het van iedereen te eisen, want als jij als bestuurder wel je gordel om hebt en de persoon op de achterbank niet, dan knalt die wel vol door jou heen bij een aanrijding.

Ik heb zelf overigens ook altijd mn gordel om. Ook bij korte ritjes (behalve als ik de auto even 100 meter moet verplaatsen ofzo). Vind het een raar 'vrij' gevoel als ik zonder gordel rij ;) Ik zag laatst ook es een (onboard) filmpje van een gast die een behoorlijke crash maakte en ook geen gordels omhad. Na de crash lag ie ergens op de achterbank (nog een geluk, aangezien je er ook uit geslingerd kunt worden). Bij zulke krachten hou je je echt niet met alleen je handen op je plaats...

[edit] dit filmpje: http://video.google.com/videoplay?docid=-9210740458531367211

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 20-10-2006 11:39 ]

• Osiris
  • Niet online
Palomar schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

Na de crash lag ie ergens op de achterbank (nog een geluk, aangezien je er ook uit geslingerd kunt worden).
Mwah, geluk.. :X Die kinetische energie moet érgens heen, als je vervolgens door je auto heen gaat stuiteren, dan levert dat ook wel enkele "leuke" breuken op.. :X Denk dat ik dan nog liever door de voorruit knal en relatief 'rustig' schuivend tot een stop kom... Alhoewel, schuiven zonder motorpak is ook niet alles, maarja, een dwarslaesie ook niet :X

• Palomar
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:38:
[...]

Mwah, geluk.. :X Die kinetische energie moet érgens heen, als je vervolgens door je auto heen gaat stuiteren, dan levert dat ook wel enkele "leuke" breuken op.. :X Denk dat ik dan nog liever door de voorruit knal en relatief 'rustig' schuivend tot een stop kom... Alhoewel, schuiven zonder motorpak is ook niet alles, maarja, een dwarslaesie ook niet :X
De binnenkant van een auto is meestal wel afgewerkt met zachte materialen. Als je eruit wordt geslingerd loop je grote kans dat je onder je eigen auto komt (vooral als je half eruit bungelt..) of op een andere manier ergens hard tegenaan knalt.

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Thjuhp, altijd gordel om, het heeft mijn leven al een keer gered, vroeger zag ik nooit het nut van de gordel in, maar de gordel is belangrijker dan de airbag!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Yohost! schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:17:
[...]

Was je er niet aan gewend tijdens het lesrijden dan?
Uhm, nee niet echt, na mijn eerste rijles zei de instructeur "Nou lang niet slecht voor de eerste keer, maar als je nou de volgende keer eens begint met het omdoen van je gordel".

Ik had dus al een uur zonder gordel om gereden :P

Verwijderd

vroeger deed ik mijn gordel ook niet zo vaak om (zeker niet als het warm was, dan plakt dat zo), maar na mijn accident van enkele maanden geleden doe ik hem gewoon altijd aan. Ik had op de plaatsen waar je door de gordel tegengehouden wordt (zijnde linkerschouder en mijn heupen) plekken van zo'n 5 op 10cm waar gewoon het vel weggeschuurd was. Schouder is begrijpelijk, ik had enkel een tshirt aan en zoveel bescherming geeft dat niet, maar ik had wel een jeansbroek aan. Dus om door een jeansbroek + boxershort nog schaafwonden te hebben, wil ik niet weten hoe mijn enkels eruit zouden gezien hebben als ik die kracht op de pedalen opgevangen had...

Bij de auto die op mij gereden is was het verschil nog duidelijker. De bestuurder droeg een gordel, de passagier niet. De bestuurder is er enkel met wat schaafwonden (gelijk ik dus) vanaf gekomen, de passagier hebben ze met de MUG (medische urgentie groep) mogen afvoeren met gekneusde en gebroken ribben en ademhalingsproblemen. Als ze alletwee uit dezelfde wagen komen, en de één is er zoveel erger aan toe als de ander (terwijl het juist aan de kant van die persoon is dat ik ingereden ben), dan zegt dat voor mij genoeg.

Wat trouwens ook door veel mensen gedaan wordt en ik gemerkt heb dat gevaarlijk is; spullen op je dashboard laten slingeren. leg een GSM/navigatie stijl tomtom NOOIT los op je dashboard, de mijne is van vooraan tegen de achterruit gevlogen, en heeft gewoon een ster in de achterruit geslaan. Als je zo'n gsm aan die snelheid tegen je gezicht krijgt zal je er ook niet goed van zijn. (en t was géén oude baksteen-gsm :+)

• Jiriki
Alsem schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:43:
[...]maar de gordel is belangrijker dan de airbag!
Sterker nog, de airbag heelt alleen nut in combinatie met de airbag. Daarom heet het ook een Supplemental Restraint Systems (zie SRS op je stuur e.d.), zonder gordel doen ze soms meer kwaad dan goed.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Alsem schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:43:
Thjuhp, altijd gordel om, het heeft mijn leven al een keer gered, vroeger zag ik nooit het nut van de gordel in, maar de gordel is belangrijker dan de airbag!
Zat ik toevallig gisteren naast me pa in de auto, moest hem even assisteren bij de aanschaf van een pre-paid telefoon, anyways..

Je kan dus voor de bijrijder de airbag ook uitzetten, voor als je een kinderzitje heb voorin. Gebruik je die airbag dus niet, kan je in de loze ruimte wat er zit, het e.e.a. in leggen. Maarja, nu heb ik geen broertjes of zusjes die in zo'n ding moeten, dus de airbag staat gewoon aan. Dat vak ligt dus ook standaard vol met zooi he. Mocht er wat gebeuren, heb je een parkeerschijf in nek, een balpen in je voorhoofd...

Sommige mensen lezen dus niet wat er op zo'n gele 'gevaren' sticker staat he. En dan me pa maar blijven hameren, gordel om!!! Mjah, leuk, maar een balpen in je voorhoofd omdat die airbag gewoon met een fractie van enkele mili-seconden (al dan niet micro) naar buiten vliegt en dus dat vak leeg lanceerd moeten we maar voor lief nemen 8)7

Ey!! Macarena \o/

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
YellowCube schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:43:
[...]

Mensen vergeten dat als je te water raakt, je ten eerste ervoor moet zorgen dat je door die klap niet buiten bewustzijn raakt, anders verdrink je alsnog. 8)7 Gordels om dus.

Ik doe ook altijd de gordels om, behalve als ik ontheffing heb. Postbestelling op buitenwegen dus, anders kun je niet door het raampje hangen. ;)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Palomar schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

Volgens mij is het ieders eigen verantwoordelijkheid hoor (behalve bij kinderen tot xx jaar).
Nope, bestuurder krijgt de boete.
Ik rijd ook nooit weg voordat iedereen gordel omheeft.

Lastig? Dubbelgevouwen door de voorruit, da's pas lastig ... en dan heb het alleen nog over de vlekken :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Ik draag hem altijd, bij de eerste meter al. Vooral toen ik helaas 3 jaar geleden getuigen was bij een ongeluk waar iemand niet zijn gordels om had. Die kon het navertellen maar de letsel aan hoofd/lichaam was zeer ernstig. Iig geen prettig beeld om te moeten aanschouwen.

Ze zouden bij examens op het einde gewoon wat foto's moeten laten zien van wat ongelukken, draagt meteen iedereen dat "klote" ding. Ja het redt levens, zelfs bij snelheden van 30km/h.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 11:50
Zelf ben ik te jong om auto te rijden, maar dan nog ben ik een gevaar op de weg. Wanneer ik echter in de auto zit, heb ik tegenwoordig altijd mijn gordels om. Ik had een paar maanden geleden als natuurkunde opdracht uit moeten rekenen met wat voor krachten je te maken krijgt, wanneer jij geen gordel aan hebt en je niet meer in staat bent op tijd te remmen. Voor de grap even uitrekenen met wat voor klap jij dan op je stuurtje terecht komt. Het antwoord weet ik niet meer, maar sindsdien heb ik (ook met lage snelheden) zo goed als altijd een gordel om.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
idd gordel om voor je wegrijdt .. het is me 20.000 keer gezegd met rijles (ook al deed ik het gewoon omdat het me gewoon aangeleerd is). Ook altijd 'n verklaring gekregen van die man, dan snap je wel dat je liever 'n gordel ff omdoet dan 'n voorruit om je nek. Ik heb nou 'n tijd m'n rijbewijs en betrap me er wel op dat m'n gordel omdoe mechanisme iets veranderd is .. ik stap in, start de auto .. doe m'n gordel om en rij weg .. maar goed gordel om vóórdat je gaat rijden
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:11:
Ze zouden bij examens op het einde gewoon wat foto's moeten laten zien van wat ongelukken, draagt meteen iedereen dat "klote" ding. Ja het redt levens, zelfs bij snelheden van 30km/h.
eensch .. zou denk ik 'n stuk beter werken, ik luister gewoon goed naar ouders/m'n rijleraar maar er zijn zat mensen die hebben zoiets bij hun rijles van jaajaa ik doe 'm wel ff om en als ze een keer t roze papiertje pasje hebben doen ze het nooit meer.

Zo zag ik in Noorwegen 'n "goeie" reclame op tv .. 4 jongeren in een auto, bestuurder verliest macht over het stuur knallen op 'n boom .. je ziet allemaal geesten opstijgen en eentje kan niet uit het lichaam komen omdat er nog 'n gordel omheen zit en dan wordt 1 vd 4 jongere wakker en zie je al de anderen dood eromheen liggen :| .. best schokkend (als je er niet tegenkunt) maar het werkt wel, bericht komt ook meteen over ook al stond het in het Noors geschreven, zouden ze hier ook es in moeten voeren zo'n reclames.

[ Voor 58% gewijzigd door Pilske op 20-10-2006 12:20 ]

Verwijderd

TwoR schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:44:
[...]

Uhm, nee niet echt, na mijn eerste rijles zei de instructeur "Nou lang niet slecht voor de eerste keer, maar als je nou de volgende keer eens begint met het omdoen van je gordel".

Ik had dus al een uur zonder gordel om gereden :P
Fijne instructeur die dat pas na een uur opmerkt. :X

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:19:
[...]

Ach, misschien wilde ie 't in een praktijkvoorbeeld op laten merken, als ie bijv bij een ingreep flink op de rem trapte of iets dergelijks.. /me HENGST *, kerel uit zn stoel gelanceerd, maar niet zo extreem dat er letsel ontstaat etc.. Dan is 't wat duidelijker dan zo'n zinnetje ;)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mensen die bij mij de auto instappen doen hun gordel gewoon om, of anders blijven ze maar thuis :)

Er zijn (buiten lichamelijk aandoeningen) geen geldige argumenten te bedenken die het dragen van een gordel moeten ontkrachten imho.

• Osiris
  • Niet online
D'r zijn mensen die beweren dat bij bepaalde situaties een gordel meer kwaad dan goed kan doen... Maarja, dan is 't simpel kansberekening: de kans op een ongeval waarbij ie wél goed doet, is volgens mij 1000x hoger dan dat ie kwaad doet :P

• Palomar
  • Niet online
kenneth schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:08:
[...]
Niet dus:
Als een passagier jonger dan 12 jaar wordt vervoerd zonder gordel, betaalt de bestuurder de boete; in alle andere gevallen is het degene die de gordel niet draagt. Voor de boetebedagen zie de boetebase van het Openbaar Ministerie.
bron

In het vervolg eerst even research doen voordat je mensen gaat verbeteren.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:19:
[...]

Had ie vast al wel eerder gezien. Misschien wilde die wachten totdat ik het zelf deed.
Osiris schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:25:
[...]

Ach, misschien wilde ie 't in een praktijkvoorbeeld op laten merken, als ie bijv bij een ingreep flink op de rem trapte of iets dergelijks.. /me HENGST *, kerel uit zn stoel gelanceerd, maar niet zo extreem dat er letsel ontstaat etc.. Dan is 't wat duidelijker dan zo'n zinnetje ;)
Dat zou ook nog kunnen ja.

Op mijn rijexamen stond ie naast de auto toen ik instapte. En toen de examinator wegliep om aan de andere kant in te stappen. Trok ie nog snel aan de gordel zodat ik hem niet kon vergeten :P

• Danielson
  • Laatst online: 11:02
Osiris schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:19:
[...]

En waarom had je geen gordel om dan? :)
Ben daar te lax voor :X maar doe hem nu wel vaker om ;)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 11:50
Sommige mensen rijden 150 km/h zonder gordel. 15 km/h is al snelle looppas. Moet je voor de grap is even met snelle looppas tegen een muur oplopen :S. Even om aan te geven, dat de krachten toch veel groter zijn dan je denkt. Meeste mensen denken bij 15 km/h amper iets te kunnen voelen. Niets is minder waar.

Ergens in Nederland bij een Universiteit of Hoge School hebben ze ook zo'n crashtest. Ik weet nog, dat mijn leraar daar ook een mooi verhaal over had:

Zoveel jaar geleden waren ze daar supermodern, omdat ze in bezit waren van 1 van de paar crashtest laberatoria van Europa. Mijn leraar sprak een professor van die school. Het was misschien al wel meer dan 20 jaar geleden. Die professor vertelde hem, dat ze vroeger nog veel speelden, maar dat de krachten zelfs door de professoren werden onderschat. Als ze wel eens tijd en materiaal overhielden, deden ze een wel 'ns een wedstrijdje: wie met zo'n hoog mogelijk snelheid durfde te crashen. Dit waren uiteraard onschuldig snelheden van slechts enkele km/h. Altijd lachen natuurlijk. Ze zijn er echter mee gestopt toen er iemand met een snelheid van minder dan 15 km/h crashte, en vervolgens enkele weken thuiszat met ziekte verlof vanwege rugklachten.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Palomar schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:27:

In het vervolg eerst even research doen voordat je mensen gaat verbeteren.
Bedankt voor het verbeteren trouwens :) maar mijn research bestond uit een (verouderd, blijkt :P) lesboek, in het gedeelte mbt juridische verantwoordelijkheid.

In het vervolg geen aannames doen voordat je mensen gaat beschuldigen :+

• Palomar
  • Niet online
:+

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Mijn eerste auto was er een met en matige rugleuning, die had gewoon ettelijke centimeters speling,
zodoende altijd een gordel aangedaan om het irritante heen en weer geslinger te verminderen.

Daarna twee keer een serieuze knal met een civic gehad, snelheid was ogenschijnlijk te verwaarlozen, totdat je striemen op je bovenlichaam ziet van de gordel en een keer mij kop gestoot toen ik tegen een lantaarnpaal aanreed bij de tongelreep in eindhoven,
dat was net stapvoets omdat ik de auto wat had verplaats om ruimte te maken voor een vriend. Zonder riem, deur open, niet opletten :X

Een riem heeft wel zijn waarde, alleen blijft er altijd een groep die door schade en schande wijs wordt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
Mensen die rijden zonder Gorgel om zijn gewoon niet helemaal in orde. :?

Mij pa heeft zovaak mensen gezien door overreden zijn door hun eigen auto, omdat ze geen gordel droegen.. Lekker slim iig :)

Vooral het feit dat je dan je gordel op zo'n manier bevestigd dat je er geen last van hebt (middels een geluidje of lampje) is natuurlijk erg triest.

Maar goed, als die mensen wat overkomt, zal het mij niet bekoren. Eigen schuld denk dan :D
En inderdaad wat de TS ook al meld, het rijden zonder gordel voelt gewoon erg raar, maar dat zal gewenning zijn..

Ik weet in ieder geval wat er gebeurd als je geen gordel draagt ten tijden van een ongeluk.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik moet ook persee met gordel om rijden. Zonder gordel om voel ik me te vrij zeg maar in m'n stoel, en daar kan ik gelukkig niet aan wennen. Zonder gordel voel ik me ook niet veilig als ik rij. Heb ooit es een filmpje gezien van iemand die zonder gordel reed, en wat z'n toekomst toen was.. Vandaar altijd gordel om :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Osiris
  • Niet online
Genoeg video's op YouTube te vinden trouwens :X Wel ff inloggen met 2-maal 'mebugno', 18+ content enzo, niet bloederig, maar wel gruwelijk...

• Jiriki
Ik heb ook eens een leuk filmpje gezien, ik dacht uit Spanje, als gordel reclame. Mensen werden met een grote katapult op een blok beton afgeschoten, of er kwam een metalen balk aanzwaaien. Zag er goed uit :)

Als iemand 'm nog heeft houd ik me aanbevolen. Kan ik weer iets mailen als mensen hun gordel niet omdoen.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:24:
[...]

:?

In de linnenservice geen gordel om? Die vat ik niet. Toevallig in een gewoon een oud bussie geweest? Daar waren gordels niet in verplicht als ik het goed herinner.

Ik weet niet waar je woont, maar als je thuis nooit zonder gordel rijd, wil ik niet een daggie komen stofzuigen bij je. Zit je in een kasteel ofzo ? :P
Oud busje, zaten wel gordels in (Ford Transit) maar het was niet verplicht :)

en thuis, naja, in de auto's die thuis staan waarmee ik overal heen rijd :P

Heeft ook een computer!

• ALH
  • Laatst online: 18-11 20:17

ALH

* ALH rijdt nooit met de gordel om, auto niet, vrachtwagen niet.

Mijn ouders rijden ook beide altijd zonder gordel, ik weet dat het onverstandig is maar ik vind het vreselijk beklemmend...
In die nieuwe auto's zitten van die irriterende piepjes, gordel achterlangs vastmaken dus.

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• 418O2
kenneth schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:08:
[...]
Ik rijd ook nooit weg voordat iedereen gordel omheeft.

Lastig? Dubbelgevouwen door de voorruit, da's pas lastig ... en dan heb het alleen nog over de vlekken :P
Ik weet heel zeker dat de boete voor degene is die zijn gordel niet om heeft, tenzij het kinderen betreft.

Als je geen gordel omhebt, en je krijgt wat icm een airbag... Je kan een stukje over het stuur vliegen waarna de airbag ontploft, die drukt je dan dus tegen het dak. Heb er wel eens een filmpje van gezien

net als van een gast die zijn gordel niet omhad en een ongeluk kreeg. Lag uiteindelijk op de achterbank. Het kan uiteraard een fake zijn geweest, maar toch...

• LoneGunman
  • Niet online
ALH schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:53:
* ALH rijdt nooit met de gordel om, auto niet, vrachtwagen niet.

Mijn ouders rijden ook beide altijd zonder gordel, ik weet dat het onverstandig is maar ik vind het vreselijk beklemmend...
In die nieuwe auto's zitten van die irriterende piepjes, gordel achterlangs vastmaken dus.
Een keer door de voorruit heen werkt erg verhelderend hoor :)

• ALH

ALH

LoneGunman schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:00:
[...]

Een keer door de voorruit heen werkt erg verhelderend hoor :)
Ja ik weet het, maar mensen doen net alsof iedereen dat 3x meemaakt in z'n leven.

• Osiris
  • Niet online
ALH schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:02:
[...]

Ja ik weet het, maar mensen doen net alsof iedereen dat 3x meemaakt in z'n leven.
't Zal je maar overkomen ;) Ennuh, gordels is gewoon ff wennen, als je eenmaal die dingen 24/7 om hebt, dan wil je niet anders meer... En kijk vooral die filmpjes op YouTube ff ;)

Echt, no offence hoor, maar wat voor IQ heb je als je tegen beter weten in alsnog het risico neemt.. :X Een helm op de motor is ook heeeeel erg belemmerend. Anderhalve kilo op je kop en je ziet er minder door etc etc. En 't is verplicht.. Rij ik daarom zonder helm op? Nee! Want áls je een keer geschept wordt oid, dan weet je vrijwel zeker dat je als een kas-plantje in 't ziekenhuis terecht komt zonder helm. Maarja, wat is die kans hè? Klein? Dus daarom geen helm op? Ben je nou helemaal |:(

• LoneGunman
  • Niet online
ALH schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:02:
[...]

Inkopper: vaak maken mensen het maar één keer mee. Je bent toch niet zo stom om moedwillig het risico te nemen dat je tig meter uit je auto wordt geslingerd, waarbij de kans op overleving vrijwel nihil is??

• ALH

ALH

Osiris schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:06:
[...]

't Zal je maar overkomen ;) Ennuh, gordels is gewoon ff wennen, als je eenmaal die dingen 24/7 om hebt, dan wil je niet anders meer... En kijk vooral die filmpjes op YouTube ff ;)

Echt, no offence hoor, maar wat voor IQ heb je als je tegen beter weten in alsnog het risico neemt.. :X Een helm op de motor is ook heeeeel erg belemmerend. Anderhalve kilo op je kop en je ziet er minder door etc etc. En 't is verplicht.. Rij ik daarom zonder helm op? Nee! Want áls je een keer geschept wordt oid, dan weet je vrijwel zeker dat je als een kas-plantje in 't ziekenhuis terecht komt zonder helm. Maarja, wat is die kans hè? Klein? Dus daarom geen helm op? Ben je nou helemaal |:(
Jaren scooter gereden en uiteraard met helm, iets over appels en peren.
LoneGunman schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:09:
[...]

Inkopper: vaak maken mensen het maar één keer mee. Je bent toch niet zo stom om moedwillig het risico te nemen dat je tig meter uit je auto wordt geslingerd, waarbij de kans op overleving vrijwel nihil is??
Misschien nemen mensen die met gordel om rijden minder actief deel aan het verkeer waardoor hun risico op een ongeluk nog steeds groter is?

Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook wel dat de gevolgen desastreus kunnen zijn maar veel hangt ook af van je rijstijl of ervaring denk ik.

• 418O2
ik heb wel eens klanten die zeggen 'je rijdt toch veilig'

mijn antwoord is dan altijd 'ik wel, maar anderen niet'...

• Jiriki
Nee, er hangt helemaal niets van rijstijl en ervaring. Ook niet met het hele oude grijze mensen-die-onleilig-rijden-letten-beter-op argument.

Rijden zonder gordel is gewoon letterlijk levensgevaarlijk. Voorin, achterin ook (kinderen laten rijden zonder gordel staat ook bekend als post-natale abortus). Geen gordel en een ongeluk boven de 60 km/h is in zo goed als alle gevallen dodelijk. Of dat ongeluk nu jou schuld is of niet.

• ALH

ALH

Jiriki schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:28:
Rijden zonder gordel is gewoon letterlijk levensgevaarlijk. Voorin, achterin ook (kinderen laten rijden zonder gordel staat ook bekend als post-natale abortus). Geen gordel en een ongeluk boven de 60 km/h is in zo goed als alle gevallen dodelijk. Of dat ongeluk nu jou schuld is of niet.
Daar heb je ook gelijk in, maar als ik een sjonnie zie die met 90 km/h door de bebouwde kom vliegt met gordel om dan vind ik de gordel ook min of meer "hypocriet"

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
En als die sjonnie jouw aanrijdt met zijn riem aan, dan zit je daar met je rijskills in je kofferbak of op straat ;( . Een riem houd je vast in de meest veilige positie, heeft niks te maken hoe goed of slecht jij kunt rijden.

• robvanderaart
Kan ook opeens op een ochtend gebeuren en zonder gordel kan die ene keer tevens je laatste zijn :) Dus wees gewoon verstandig. Je zegt dat een gordel een belemmering is. Waarom hebben alle auto's dan gordels. Hopelijk ervaar je zelf een ongeluk, zul je tenminste wat van leren. Je heb zeker je vrachtwagen- en rijbewijs bij een pakje boter gekregen in Curacao

[ Voor 10% gewijzigd door robvanderaart op 20-10-2006 14:59 ]

Verwijderd

LOL, alle moraalridders verzamelen hier! :D
Lekker boeiend, er rijden ook mensen op motoren rond. Ik zou liever een crash in een auto zonder gordel om meemaken dan van een motor afvallen.
Autorijden is gewoon een risico, met gordel, zonder gordel, enige verschil is de grootte van het risico.
Gezeik daarover is net zo onzinnig als mensen die in een Alto de weg op durven dom noemen. Liever in een S-klasse zonder gordel dan in een oude Alto met.
Driepuntsgordels heb je sowieso niet veel aan, kijk maar eens hoe vast je zit in een kuipstoel met zespuntsgordels, dán heeft het nut ja. Zo'n gerafelde standaard driepuntsgordel van drie dubbeltjes zoals in de meeste auto's zit geef ik ook weg.
En met 150km/u kun je je gordel inderdaad net zo goed af doen, dan helpt een driepuntsgordel in een auto zonder rolkooi toch niet meer.

• robvanderaart
De meeste motor ongelukken lopen met een dode af dus het klopt wel.

Maar dat je nu weer onzin loopt te praten over dat het niet uitmaakt of je een gordel draagt of niet is natuurlijk weer onzin.

En je mag geen 150 km/h rijden.

We hebben het over zonder gordel rijden.

Hebben motoren gordels ? Nee...

Geef jij maar je gordel weg, staan een paar leuke boetes op :)

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22

Vuvuzela

My spire is forming

Ik kan echt niet zonder, ik heb hem dan ook altijd om. Behalve op m'n werk moet ik aan t eind van de dag alle auto's achteruit binnen rijden dus dan is het gewoonweg onhandig.

Ben bewuster gaan dragen toen ik paar x met iemand in een snelle auto meereed, hij vond het vooral leuk om hard te remmen (wat Porsche's ook asociaal goed doen).

I served in a company of heroes.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:01

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:07:
En met 150km/u kun je je gordel inderdaad net zo goed af doen, dan helpt een driepuntsgordel in een auto zonder rolkooi toch niet meer.
150 km/u is met een doorsee auto zowiezo een kansloze snelheid, die meestal resulteert in "Game Over". Zonder "Press Fire Button to Continue" overigens.....

Voor de rest: gordels om, altijd!

[ Voor 48% gewijzigd door EXX op 20-10-2006 15:14 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• YellowCube
  • Laatst online: 13:22

YellowCube

Wait...what?

Driepuntsgordels heb je sowieso niet veel aan, kijk maar eens hoe vast je zit in een kuipstoel met zespuntsgordels, dán heeft het nut ja. Zo'n gerafelde standaard driepuntsgordel van drie dubbeltjes zoals in de meeste auto's zit geef ik ook weg.
Ben blij dat ik vanavond naar bed kan met de wetenschap dat Peter1 in z'n eentje wel even heeft kunnen bedenken dat de hele autoindustrie het mooi mis heeft met het gebruik van driepuntsgordels in nagenoeg alle auto's.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

"I've been in two accidents myself. One was serious, and I could have died. I was really young, and I had just got a car and spun it off the road, and was very near to being hit by two other cars coming the other way. I missed them by inches. Then you have that thing where you walk away from the car and you just ask yourself, 'Well, why am I lucky? Why am I allowed to walk away from this?' when you constantly hear of friends who die in car accidents for no reason. It fucks with my head completely. The day we have to stop getting in cars will be a very good day."
Aldus Thom Yorke :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gerafelde gordels zijn APK afkeur ;)

In m'n Chevy heb ik helemaal geen gordel zitten op de bestuurdersplaats, maar ga ik er iig nog wel in maken. 3-punts of heup ben ik nog niet over uit, al weet ik dat 3 punts natuurlijk 10x veiliger is.

In m'n Volvo's heb ik ze vrijwel altijd om, maar om heel eerlijk te zijn; die beruchte korte stukjes.. 'even naar de stad'..
Maar in 99% van de gevallen heb ik ze gewoon om, vooral buiten de bebouwde kom voel ik me niet prettig zonder.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

GGS_106 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:01:
Ik moet ook persee met gordel om rijden. Zonder gordel om voel ik me te vrij zeg maar in m'n stoel, en daar kan ik gelukkig niet aan wennen. Zonder gordel voel ik me ook niet veilig als ik rij. Heb ooit es een filmpje gezien van iemand die zonder gordel reed, en wat z'n toekomst toen was.. Vandaar altijd gordel om :)
Dat heb ik nu met mijn scooterhelm (die overigens ook al een keer mijn leven heeft gered, nou ja, mijn vorige helm dan :X )

Als ik (eindelijk) ga autorijden dan gaat dat ding echt altijd om, je bent m.i. echt een debiel als je je leven (ja, een deel van je lichaam verlamd valt daar ook onder) in de waagschaal wilt stellen omdat "het niet lekker zit" ofzo...

• Universal Creations
  • Laatst online: 20-11 14:38
Ik heb altijd mijn gordel om, ook die hele kleine stukjes. Ik voel me gewoon niet veilig zonder gordel. Een paar vrienden van mij deden ook nooit hun gordel om, totdat ze bij mij in de auto stapten en geen gordel omdeden. Ik vroeg het ze nog, maar ze vonden het niet nodig. Ik reed een paar meter en stampte even de rem in, net hard genoeg om ze bijna met het hoofd tegen het dashbord/voorstoel knalden. Vanaf toen deden altijd bij mij hun gordel om.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Tja, als je niet vertrouwd op driepuntsgordels moet je maar een 6punts laten monteren in je auto. Die "gerafelde standaard driepuntsgordel van 2 dubbeltjes (ik reed met een oude hyundai, dus daar is alles wat goedkoper)" heeft mij toch mooi tegengehouden toen ik met ergens tussen de 80 en de 100/u van de baan gegaan ben. Waarom zou dat ook meer moeten zijn, aan zo'n riem kan je volgens mij makkelijk een ton opheffen zonder dat die het begeeft...

• Osiris
  • Niet online
Lekker boeiend, er rijden ook mensen op motoren rond. Ik zou liever een crash in een auto zonder gordel om meemaken dan van een motor afvallen.
Mwah, ik weet niet hoe jij in je auto zit, maar op de motor heb ik een pak aan wat me relatief zo goed mogelijk beschermd.. Een 'onschuldig' schuivertje levert je wat blauwe plekken op, misschien een schaafwondje als je een kudt-pak gekocht hebt...
Uiteraard heb je nog dingen als 'aangereden worden', 'eiersnijer-achtige vangrails' en 'medeweggebruikers' waardoor het inderdaad een stuk onveiliger wordt, maar ik zit toch écht liever op de motor dan zonder gordel in een auto.

Ook een interessant filmpje trouwens: No Seatbelt No Excuse. Weer effe inloggen met mebugno/mebugno. Hopelijk rijdt ALH alleen in z'n auto, want een rondstuiterende ALH wil je ook niet meemaken. (Zie ook andere filmpje hierboven ergens, dat wil je écht niet meemaken.)

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 20-10-2006 17:29 ]

Verwijderd

http://www.youtube.com/watch?v=OA1hwjBJS5E

Reclame die ze hier uit kunnen zenden.

(ah denk zelfde als hierboven, maar je hoeft niet in te loggen)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 17:30 ]

• Osiris
  • Niet online
^^ Jep, dezelfde, suf, mijnes stond gewoon bij die 'related' filmpjes :P
robvanderaart schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:10:
De meeste motor ongelukken lopen met een dode af dus het klopt wel.
Wat noem jij een 'ongeluk'? Niet ieder (eenzijdig) motorongeluk loopt dodelijk af hoor, 't komt vaak genoeg voor dat er motorrijders in files van de motor afgedrukt worden (hè DinX?) of op andere manieren waarbij 'slechts' wat kuipschade is. Je hóórt alleen meer van de dodelijke ongelukken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 20-10-2006 17:33 ]

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Als ik langer op pad ga, heb ik altijd mijn gordel om, dus naar mijn werk of terug naar huis. Om mijn auto te verplaatsen van de parkeerplaats voor mijn huis naar de garage zeer zeker niet, of als ik ff naar een vriend of het centrum of de appie rijd. Daar moet wel bij vermeld worden dat ik een dorp/stadje woon, dus we hebben het maximaal over 3km ofzo binnen de bebouwde kom. Ja, ik weet dat er ook dan wat kan gebeuren, maar dat geloof ik wel.

Ik denk dat het gewoon komt omdat ik een aantal auto's heb gehad waarbij de gordel altijd irritant zat (ik ben 1,98 en mijn lengte zit voornamelijk in mijn bovenlijf) en ik dus zo een beetje aversie tegen het ding heb ontwikkeld. tegenwoordig is dat niet zo'n issue meer, (hoogteverstelling enzo, grotere auto's) dus doe ik hem al veel meer om dan ik deed. Alleen (erg) korte stukjes dus niet.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

'Hoe denken jullie er over'..

geen gordel? > is voor mij niet eens een discussie waard
als je bij mij in de auto zit in je wilt je gordel niet om ga je maar lopen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:47:
'Hoe denken jullie er over'..

geen gordel? > is voor mij niet eens een discussie waard
als je bij mij in de auto zit in je wilt je gordel niet om ga je maar lopen.
Helemaal mee eens. Ik vertrek niet voor mijn passagier een gordel om heeft. Achter zitten er helaas geen, dus dat houd snel op.

Snap ook niet wat het probleem is van een gordel omdoen? Ik heb het niet eens meer in de gaten dat ik het doe, gebeurt gewoon onbewust als je het vanaf je eerste les inprent word het een automatisme.

Het zal wel luiheid zijn denk ik. Of een soort van death wish of iets dergelijks. Of stoer doen, zo van 'kijk eens wat ik durf!'.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik rijdt altijd met gordel aan. Is er van kinds af aan ingeprent, en zie ook geen reden om zonder gordel te rijden. "Omdat het niet comfortabel zit" vind ik bullshit. Onlangs ook nog een aanrijding gehad waarbij de gordel mij goed heeft tegengehouden. Stond nog gedurende een aantal dagen 2 rode strepen dwars over mijn borstkas. Daar was ik "nog blij om". Met name liever dat dan door de voorruit...

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:43:
Daar moet wel bij vermeld worden dat ik een dorp/stadje woon, dus we hebben het maximaal over 3km ofzo binnen de bebouwde kom.
Met volgens mij meer zijstraten dan de alle straten in Utrecht bij elkaar :X Een doolhof zeg ik je! Goed dat nu ongeveer op autopilot naar Niels ga ;) Reminds me, moet je nog een keer stalken :+

Gordel, ik draag die altijd in een auto. Op de motor ook, maar dat is de niergordel :+

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 20-10-2006 23:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 14:18
tis er hier van kinds af aan ook ingeramt dat ik gordel om moest doen, vind het ook niet fijn rijden zonder gordel, meerijden ook niet...

Keer bij mensen in de auto gezeten waarbij ze me uitlachten toen ik gordel zocht, die hadden kleed over bank liggen achterin, omdat kinderen die anders zouden beschadigen oid... 'haha, bij ons hoef je geen gordel om hoor...'

enige moment dat ik mijn gordel niet aanheb is als ik auto even straat over moet zetten en als ik aanhangert ergens achteruit in zet, dan wil ik mezelf goed om kunnen draaien... (en das 99% bij een boer op zijn erf...)

• ALH

ALH

robvanderaart schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:57:
[...]
Je heb zeker je vrachtwagen- en rijbewijs bij een pakje boter gekregen in Curacao
Nee, mijn les vrachtauto was ook niet voorzien van een gordel. Een VW LT waar ik vaak in rijd heeft ook geen gordels, hoe lossen jullie dan je veilige gevoel op?
universal creations schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:43:
Ik heb altijd mijn gordel om, ook die hele kleine stukjes. Ik voel me gewoon niet veilig zonder gordel. Een paar vrienden van mij deden ook nooit hun gordel om, totdat ze bij mij in de auto stapten en geen gordel omdeden. Ik vroeg het ze nog, maar ze vonden het niet nodig. Ik reed een paar meter en stampte even de rem in, net hard genoeg om ze bijna met het hoofd tegen het dashbord/voorstoel knalden. Vanaf toen deden altijd bij mij hun gordel om.
Wat een actie, ze vertrouwen je rijgedrag dus en vervolgens doe je zoiets. Ik was meteen gaan lopen als vrienden van me zoiets doen.

• Osiris
  • Niet online
ALH schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:00:
[...]

Wat een actie, ze vertrouwen je rijgedrag dus en vervolgens doe je zoiets. Ik was meteen gaan lopen als vrienden van me zoiets doen.
Jij bent zo'n iemand die op de middelbare school de leraar probeerde te verbeteren en ondanks het feit dat ie enorm fout zat z'n eigen fouten niet toe wil geven? :?

Jij doet zeker je gordel ook niet om, puur omdat het verplicht is? :') Soms hebben mensen (lees: universal creations cq. regering) nou eenmaal 't beste met je voor, zou zonde zijn om je vrienden te verliezen en sommige idioten hebben daar nou eenmaal een hardhandig lesje voor nodig (lees: op de rem trappen cq. verplichten).

En zo te horen heb je nog steeds die filmpjes van YouTube niet gezien, aangezien het óók voor de veiligheid van universal creations belangrijk is dat íedereen z'n gordel om heeft... Veel koppiger dan jij komen ze er geloof ik niet .. :X

Verwijderd

ALH schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:00:
ze vertrouwen je rijgedrag
Wederom blijkt dat mensen niet beseffen dat het risico op een ongeval in het verkeer niet enkel van jouw rijgedrag afhangt, maar ook van anderen in het verkeer...
Wat een actie
Erg he, zulkse acties waarbij je vrienden het goed met je voorhebben en meer om je veiligheid bekommert zijn als jezelf.

Ok het is niet heel correct om mensen te laten "voelen" dat je liever hebt dat ze de gordel draagt, anderszijds is het wederom veel correcter om het op deze manier duidelijk te maken, dan dat je je kop in het zand steekt, er geen opmerking over maakt, om vervolgens door een idioot in het verkeer aangereden te worden met alle gevolgen vandien.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
En sowieso stel er zitten 3 vrienden van je in de auto, alleen jij hebt je gordel om en je krijgt 'n ongeluk alledrie je vrienden dood. Dan weet ik zeker dat jij 5 jaar later nog bij jezelf zit te denken van waarom heb ik ze niet gewoon gedwongen hun gordel om te doen. Want zóiets vergeef je jezelf niet, het is dan ook wel weer waar dat als ze hun gordel wel omhadden en alsnog gestorven waren dat je bij jezelf denkt van had ik niet beter dit ... of dat ...

[ Voor 0% gewijzigd door Pilske op 21-10-2006 18:22 . Reden: hier staat dus eigenlijk 'n uitgewerkt voorbeeld vd post hierboven :D ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

[heilig boontje modus]
In mijn Firebird van 1971 hoeven geeneens gordels te zitten, maar ik bouw ze wel in.
[/heilig boontje modus]

Voorruit koppen heb ondertussen iets te vaak gedaan |:(

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:29:
http://www.youtube.com/watch?v=OA1hwjBJS5E

Reclame die ze hier uit kunnen zenden.

(ah denk zelfde als hierboven, maar je hoeft niet in te loggen)
Ik heb een goede vriend verloren op exact deze manier. Hij zat voor in een auto op de passagiersstoel met gordel om en achter hem zat iemand zonder gordel. Door een stom manoeuver heeft de chauffeur de auto tegen een brugpijler geparkeerd. De jongen die achterin zat is over mijn vriend door de voorruit uit de wagen gevlogen, en hierbij is de nek van m'n vriend gebroken. De chauffeur, die ook z'n gordel aan had, is er met enkele schaafwonden en kneuzingen af gekomen...

• SithWarrior
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm ik doe zelf zo ie zo altijd een gordel om als ik zelf rij en als ik met iemand mee rij. Maar er reizen ook wel eens mensen met mij mee die niet hun gordel om zitten. Nu heb ik dit altijd maar zo gelaten. Maar na wat nieuwe inzichten hierboven denk ik dat ik iedereen maar eens ga verplichten een gordel te dragen. Vooral als ze recht achter me zitten.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Ik heb een auto die 110 kan en waar legaal geen gordels in hoeven en dus ook niet zitten :P

rara

spoiler:
fiat500

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik vind het prima dat mensen geen gordel om doen in de auto, maar ga niet lopen janken dan als je door de voorruit wordt geslingerd bij een botsinkje van 30-50 km/h. En dan kan de belastingbetaler zeker dokken als iemand daardoor zijn hele leven in de rolstoel belandt. Belachelijk!

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ikzelf doe de gordel altijd om. Stukje veiligheid en het is zonde van het geld als je een bekeuring ervoor krijgt. Enige moment dat ik de gordel niet draag is op die korte stukjes, even de auto 3m verzetten. Maar verder altijd.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1 2 Laatste