Hallo allemaal,
Ik zal vast wel weer nummer 500 zijn die met deze vraag kom.
maar naar veelvuldig browsen over het forum, en wat vragen gesteld te hebben kom ik er nog niet uit
ik ben opzoek naar een Goeie geluidskaart in een prijsklasse van 100 tot 200 Euro.
deze geluidkaart wordt Analoog aangesloten op een versterker.
er wordt en zal ook geen gebruik worden gemaakt van 5.1 geluid of iets van die functies.
er wordt totaal niet Ge-gamed op het systeem, dus EAX enz is totaal overbodig.
ook zullen er geen opnamens gemaakt worden
het gaat dus eigenlijk om een PCI geluidskaart wie goed en helder is voor het weergeven van 320kbits Zelfgeripte mp3'tjes.
ik heb zelf gehoord dat de standaard lijn van creative kaarten vooral gebruikt worden voor pc's waar ook veel mee ge'gamed wordt, maar dat dat ten koste gaat van de gewone geluidskwaliteit.
dus de Prioriteit van deze kaart licht echt op het afspelen van Mp3tjes in een Analoge stereo omgeving.
mijn oog valt zelf op de Emu 1212m. dit lijkt mij een mooie kaart voor deze toepassing, en is voor 150 euro nog zeer mooi te doen.
ook omdat deze kaart volgensmij het geluid standaard niet Resampled.
en dat doen de meeste (buget) kaarten wel.
Ik hoop dat ik duidelijk ben met mijn verhaal.
Alle Tip's zijn welkom
Ik zal vast wel weer nummer 500 zijn die met deze vraag kom.
maar naar veelvuldig browsen over het forum, en wat vragen gesteld te hebben kom ik er nog niet uit
ik ben opzoek naar een Goeie geluidskaart in een prijsklasse van 100 tot 200 Euro.
deze geluidkaart wordt Analoog aangesloten op een versterker.
er wordt en zal ook geen gebruik worden gemaakt van 5.1 geluid of iets van die functies.
er wordt totaal niet Ge-gamed op het systeem, dus EAX enz is totaal overbodig.
ook zullen er geen opnamens gemaakt worden
het gaat dus eigenlijk om een PCI geluidskaart wie goed en helder is voor het weergeven van 320kbits Zelfgeripte mp3'tjes.
ik heb zelf gehoord dat de standaard lijn van creative kaarten vooral gebruikt worden voor pc's waar ook veel mee ge'gamed wordt, maar dat dat ten koste gaat van de gewone geluidskwaliteit.
dus de Prioriteit van deze kaart licht echt op het afspelen van Mp3tjes in een Analoge stereo omgeving.
mijn oog valt zelf op de Emu 1212m. dit lijkt mij een mooie kaart voor deze toepassing, en is voor 150 euro nog zeer mooi te doen.
ook omdat deze kaart volgensmij het geluid standaard niet Resampled.
en dat doen de meeste (buget) kaarten wel.
Ik hoop dat ik duidelijk ben met mijn verhaal.
Alle Tip's zijn welkom
[ Voor 11% gewijzigd door _trickster_ op 19-10-2006 23:58 ]