Het Grote Ubuntu Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 23:21

jmk

TheZeroorez schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:36:
Als je 6.06 eenmaal hebt is de upgrade naar 6.10 een stuk minder 'ingewikkeld' dan wanneer je alles nog moet installeren..

Hoe je Firefox 2 erop krijgt (morgen komt de final officiëel..)? Ga hier heen, en download het.. Het zou, net als 1.5.0.7, bijvoorbeeld, moeten werken.

Nou.. Hier wil het nog niet echt lukken.. Ik heb niet zoveel tijd, dus ga een andere keer wel verder. Gelukkig heb ik niets 'nodig' ofzo, dus als het dan nog niet lukken zorg ik wel een keer voor Partition Magic..

Het moet op deze manier vast wel mogelijk zijn, maar ik heb eerlijk gezegd weinig zin om met m'n C te gaan lopen klooien, zonder enige 'echte' Linux ervaring.

Ik weet dat je backups moet maken enzo.. Echt belangrijke spullen staan ook apart, én backupped.. Mijn Windows-install echter, zit best veel tijd in enzo, en er staat veel op geïnstalleerd. Dit is allemaal terug te krijgen, maar kost best wel wat tijd.. Nee, m'n installatie is nog niet superoud ofzo, dus daarom :P
Wat ik misschien nog kan zeggen om je over de streep te halen:
Wanneer je GRUB installeerd wordt de mbr(master boot record) van je harde schrijf overschreden. een mbr is een heel klein stuikje data op je schijf. Die overschrijving zorgt ervoor dat je systeem linkt naar de plaats waar GRUB staat geinstalleerd, zodat je een OS kan kiezen.

Het kan zijn(heel kleine kans) dat het mis gaat en dat je niet meer in Windows komt, omdat het booten niet meer lukt. Wat je dan kan doen is de PC opstarten met de Windows Live CD en kiezen voor systeemherstel. Je krijgt dan op een gegeven moment een commandprompt en daar moet je dan "fixmbr" intypen. Dan is je mbr weer hetzelfde als voor je Ubuntu/GRUB hebt geinstalleerd.
http://www.microsoft.com/...cons_fixmbr.mspx?mfr=true

Ik raad je wel aan GRUB te installeren tijdens de installatie van Ubuntu, en niet apart, dat laatste lijkt me lastiger. GRUB is zo slim, dat hij automatisch "ziet" dat Windows is geinstalleerd, en dat dat dus een keuze moet worden in je menu.

succes!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Heren tweakers....

Ik heb nu Ubuntu geinstalleerd, en wat een verademing vergeleken met Kubuntu.
Wireless is een makkie zelfs met WPA2 nu, het voelt ook sneller aan moet ik eerlijk zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik krijg het Gnome main menu maar niet geinstalleerd :(

The following packages have unmet dependencies:
gnome-main-menu: Depends: libdbus-1-2 (>= 0.60) but it is not installable
E: Broken packages

libdbus-1-3 staat er wel op maar daar kan ie volgens mij niks mee

Package libdbus-1-2 is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package libdbus-1-2 has no installation candidate

Grrrr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Laatst online: 12:50
TheZeroorez schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:36:
Als je 6.06 eenmaal hebt is de upgrade naar 6.10 een stuk minder 'ingewikkeld' dan wanneer je alles nog moet installeren..

Hoe je Firefox 2 erop krijgt (morgen komt de final officiëel..)? Ga hier heen, en download het.. Het zou, net als 1.5.0.7, bijvoorbeeld, moeten werken.
Volgens mij roep jij ook maar wat, die file van de mozilla file heb ik al gedownload maar hier kwam ik niet verder mee.

Ik heb het nu wel voor elkaar, heel smerig...ik heb in de sources.list overal dapper vervangen met edgy. Vervolgens een apt-get update gedaan en daarna een apt-get install firefox, aptitude heeft alle dependencies gevonden en aangepast. Tijdens het installeren kwamen wat errors en warnings naar voren, maar het werkt. Ik type nu vanuit Firefox 2.0!

Ik ga komend weekend waarschijnlijk proberen om helemaal naar Edgy over te gaan, of met een nieuwe install of via de in de startpost genoemde methode.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bierkameel schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:16:
Ik krijg het Gnome main menu maar niet geinstalleerd :(

The following packages have unmet dependencies:
gnome-main-menu: Depends: libdbus-1-2 (>= 0.60) but it is not installable
E: Broken packages

libdbus-1-3 staat er wel op maar daar kan ie volgens mij niks mee

Package libdbus-1-2 is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package libdbus-1-2 has no installation candidate

Grrrr :P
Heb je wel de juiste? Ik heb namelijk libdbus-1-3 als dependency:
jurian@karlijn:~$ apt-cache depends gnome-main-menu
gnome-main-menu
[geblaat]
  Vereisten: libdbus-1-3
[nog meer geblaat]
En een broken package, misschien moet je dat dan eerst fixen met
sudo aptitude -f install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 19:10

smokalot

titel onder

_DH schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:38:
[...]

Als je bij je hosting provider ook shell access hebt, kun je dit eens proberen: shfs.
de sshfs van FUSE lijkt mij een beter plan. wat je niet in kernelspace hoeft te doen....

voor bittorrent onder kubuntu zou ik trouwens Ktorrent aanraden, werkt erg prettig imho.

[ Voor 12% gewijzigd door smokalot op 23-10-2006 23:13 ]

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

borgdaville schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:38:
[...]
Ik heb het nu wel voor elkaar, heel smerig...ik heb in de sources.list overal dapper vervangen met edgy. Vervolgens een apt-get update gedaan en daarna een apt-get install firefox, aptitude heeft alle dependencies gevonden en aangepast. Tijdens het installeren kwamen wat errors en warnings naar voren, maar het werkt. Ik type nu vanuit Firefox 2.0!

Ik ga komend weekend waarschijnlijk proberen om helemaal naar Edgy over te gaan, of met een nieuwe install of via de in de startpost genoemde methode.
(sudo) apt-get dist-upgrade is genoeg hoor, ik zou niet helemaal opnieuw installeren als ik jou was. Zo smering is jouw methode ook weer niet trouwens, je gebruikt alleen de Edgy Repositories, voor de rest verandert er weinig.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Jungian schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:49:
[...]

(sudo) apt-get dist-upgrade is genoeg hoor, ik zou niet helemaal opnieuw installeren als ik jou was. Zo smering is jouw methode ook weer niet trouwens, je gebruikt alleen de Edgy Repositories, voor de rest verandert er weinig.
Mijn grootste probleem met een apt-get dist-upgrade is dat ie heel veel moet downloaden(volgens mij 400mb ofzo), mijn internet verbinding is thuis niet zo snel. Opnieuw installeren gaat waarschijnlijk sneller. Ik ben vrij nieuw met Ubuntu en Desktop installatie van linux, dus nog een keertje installeren is alleen mer leerzaam.

Daarnaast heb ik enkele LOCALE(??) errors sinds upgrade van Firefox.

En sinds gisteren(voor Firefox upgrade) doet Xgl moeilijk als ik Beryl standaard word geladen bij opstarten.

Vraagje:
als ik de 6.10 cd nu download en brand, word deze dan automatisch "stable" eind deze week als ie echt word gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

borgdaville schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:10:
Mijn grootste probleem met een apt-get dist-upgrade is dat ie heel veel moet downloaden(volgens mij 400mb ofzo), mijn internet verbinding is thuis niet zo snel. Opnieuw installeren gaat waarschijnlijk sneller.
Onzin natuurlijk. Of je nu een ISO download, of apt-get upgrade, die packages moeten hoe dan ook op je PC komen. Als je de ISO download krijg je ook nog meer dan nodig is.

Met een 1,5mbit adsl abo duurt het overigens maar een uurtje om 400 mb te downloaden.
smokalot schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:12:
[...]
de sshfs van FUSE lijkt mij een beter plan. wat je niet in kernelspace hoeft te doen....
Ah jah, nice! Ik gebruik het zelf niet, maar wist dat er iets dergelijks wel bestond...

[ Voor 20% gewijzigd door JackBol op 24-10-2006 08:17 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
_DH schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:15:
[...]

Onzin natuurlijk. Of je nu een ISO download, of apt-get upgrade, die packages moeten hoe dan ook op je PC komen. Als je de ISO download krijg je ook nog meer dan nodig is.
Die iso kan ik op het werk downloaden terwijl mijn Ubuntu PC thuis staat!

[ Voor 3% gewijzigd door borgdaville op 24-10-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

borgdaville schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:10:
[...]
Vraagje:
als ik de 6.10 cd nu download en brand, word deze dan automatisch "stable" eind deze week als ie echt word gereleased?
Dat hangt af van jouw definitie van "stable", maar ja, hij zal automatisch updaten naar edgy-final.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
psyBSD schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:47:
[...]

Dat hangt af van jouw definitie van "stable", maar ja, hij zal automatisch updaten naar edgy-final.
Sorry, ik denk waarschijnlijk teveel in Debian termen....op mijn Debian server hou ik de stable release aan.

Dan zal ik dat cd-tje maar eens downloaden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

borgdaville schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:32:
[...]

Die iso kan ik op het werk downloaden terwijl mijn Ubuntu PC thuis staat!
Als je de upgrade voor het werk had aangezet, was hij klaar geweest wanneer je thuis kwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
_DH schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:06:
[...]

Als je de upgrade voor het werk had aangezet, was hij klaar geweest wanneer je thuis kwam :+
met het risico dat iets mis gaat terwijl ik op het werk ben en zodoende vanavond geen email kan lezen, mijn vriendinnetje in Canada niet can skypen, etc etc!

Ik heb helaas geen tijd om vanavond mijn pc te fixen.

Erg offtopic dit, het spijt me, ik installeer hem wel overnieuw in het weekend, ik zie er de lol/sport wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Na een goede start met Edgy, nu de hele meuk om zeep geholpen. }:O Vanavond maar weer eens een verse Dapper installeren. Op 1 of andere manier heb ik daar toch veel minder moeite mee en meer lol aan dan de installatie van een willekeurige Windows installatie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pjlgt schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:35:
Na een goede start met Edgy, nu de hele meuk om zeep geholpen. }:O Vanavond maar weer eens een verse Dapper installeren. Op 1 of andere manier heb ik daar toch veel minder moeite mee en meer lol aan dan de installatie van een willekeurige Windows installatie O+
Hoe heb je het om zeep geholpen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dutchmega schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:50:
[...]

Hoe heb je het om zeep geholpen dan?
Prutsen :P

Maar vooral door installatie van Beta Nvidia drivers. Al de wereld how-to's gevolgd om het te fixxen, maar ben er klaar mee. Nieuwe install is zo gepiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:22
Twee Vragen/puntjes:

Hoe zit het met de ati-driver ( fglrx of de nieuwste vd ati-site ). Op de beta 's van edgy kreeg ik 'm biet geinstalleerd nl. en ik was niet de enige...ook niet met de wiki ernaast
( http://wiki.cchtml.com/in...u_Edgy_Installation_Guide )...bij dapper werkte deze guide uitmuntend. Nu niet meer??

Ten tweede:

zoals ook zovelen heb ik problemen met de aansturing vd harddisks. Werk met een asrock moederbordje waarbij iig dapper mijn schijven niet oppikt wanneer ik die als non-raid/sata in het bios heb aangemeld. Het werkt nu alleen als ik mijn schijven in het bios als raid instel, zijn wel 2 dezelfde harddisks. Ookl de sataII controller wil niet ( jmicron ).

Het is een asrock939dual-vsta.

Iemand al ervaringen met deze twee puntjes?

Over aptitude trouwens: niks dan goede ervaringen mee. Nog nooit gehad dat er teveel werd gedeinstalleerd bij aptitude remove. Wel zeurt aptitude wat meer over missende dependencies en gebroken pakketten bij een opdracht aptitude install --niks--. Op het moment schijnt last-exit bij mij veel problemen te geven ( niet dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 16:10

MBV

Misschien weten jullie nog wel dat ik in het vorige topic wat zat te zeuren over mijn ACPI, dat hij niet op standby wilde enzo. Ik heb net de clou door: ondanks dat ik de radeon-driver gebruik, is er een kernel-module fglrx geladen. rmmod fglrx, en standby werkt weer :Y). Welke update heeft dat gedaan :( (misschien de installatie van de 686-kernel? Daar zitten standaard de restricted-drivers bij...)

Oftewel: heb je ATi, en standby problemen, probeer dan de OSS drivers en
$ sudo rmmod fglrx

Werkt dat, dan kan je hem in /etc/modules weghalen :)

Nu nog de battery module debuggen, aarom hij geen statusupdate doet. Maar standby werkend is al een hele stap vooruit, dan kan ik thuis even de stroom erop en eraf doen, en met de console mijn batterijstatus uitlezen :)
$ cat /proc/acpi/battery/BAT1/*
$ acpi -V
$ acpi -s

[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 24-10-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Even een newsflashje...

Morgen is de officiele release van Edgy Eft en ook is de naam van de opvolgende release al bekend. Deze gaat "Feisty Fawn" heten. Ben benieuwd of hij morgennacht om 0.00u beschikbaar is, zoals op de ubuntu-kalender staat, of dat hij later komt. Ik ga iig een nieuwe install doen op basis van de nieuwe stable, en dan snel (maar niet meteen) mijn repo's updaten naar Feisty.

Bron enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Laatst online: 24-06 14:50
niet dubbelposten

[ Voor 94% gewijzigd door blaataaps op 25-10-2006 11:20 ]

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:32

Zjemm

...

nogmaals mijn vraag. is het bekend welke hardware raid er gesupport wordt door ubuntu? denk daarbij aan de onboard raid oplossingen van verschilllende fabrikanten.

is ubuntu/linux kieskeurig hierover?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 08:38
Zjemm schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:37:
nogmaals mijn vraag. is het bekend welke hardware raid er gesupport wordt door ubuntu? denk daarbij aan de onboard raid oplossingen van verschilllende fabrikanten.

Inplaats van onboard raid schijn je beter gewone linux software raid te gebruiken. Ik zou eens wat rondzoeken in de ubuntu forums of gewoon op google met als zoekwoord de naam van de chipset e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Zjemm schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:37:

On board raid is nooit hardware raid. Dat word ook wel fakeraid genoemd. Linux ondersteund deze chipjes door middel van DMRAID. Als het echt hardware raid is dan word het allemaal makkelijk herkent door ubuntu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

oke thnx

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Jesse schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:42:
[...]

Inplaats van onboard raid schijn je beter gewone linux software raid te gebruiken. Ik zou eens wat rondzoeken in de ubuntu forums of gewoon op google met als zoekwoord de naam van de chipset e.d.
Kan iemand dat bevestigen? Nu heb ik nl nog gewoon 2 losse diskjes erin hangen, maar binnenkort wil ik naar een fileserver, met misschien de Asus A8N als moederbord. Nu ondersteunt deze raid (0/1/5) met 4 sata disks, maar als deze slechter presteert dan de softwarematige linuxvariant binnen Ubuntu, ga ik natuurlijk voor de software Ubuntu raid:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ikzelf kan het niet bevestigen, want ik heb het van horen zeggen (Ik heb in het geheel geen eigen ervaringen met raid), maar zoals E-jey al zegt zijn al die onboard raid chippies in feite software raid (winraid zegmaar, netzoals de winmodems vroeger).

Een aannemelijke redenatie is denk ik dat 'linux' meer moeite zal stoppen in een goede universele software-raid oplossing dan in de ondersteuning van allerlei verschillende software-raid controllers. Maar of dit idd waar is weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 25-10-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Mithras86 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:13:
[...]
Kan iemand dat bevestigen? Nu heb ik nl nog gewoon 2 losse diskjes erin hangen, maar binnenkort wil ik naar een fileserver, met misschien de Asus A8N als moederbord. Nu ondersteunt deze raid (0/1/5) met 4 sata disks, maar als deze slechter presteert dan de softwarematige linuxvariant binnen Ubuntu, ga ik natuurlijk voor de software Ubuntu raid:)
ik wil dat wel bevestigen hoor ;)

Prestatie is niet het enige waar je naar moet kijken, datazekerheid lijkt me ook niet onbelangrijk. Stel dat je moederbord het begeeft, hoe ga jij dan bij je data komen?

de software-raid is feitelijk hetzelfde als de pseudo-hardware-raid, en dus presteren ze ook vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
smokalot schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:34:
[...]

ik wil dat wel bevestigen hoor ;)
O-)
Prestatie is niet het enige waar je naar moet kijken, datazekerheid lijkt me ook niet onbelangrijk. Stel dat je moederbord het begeeft, hoe ga jij dan bij je data komen?
Dat is wel een goed punt ja, waar ik nog helemaal niet bij stilgestaan had.
Je zou dus kunnen zeggen dat bij een softwarematige RAID 5 een van je hdd of je moederbord mag crashen :p

edit:
maar dit is wel heel offtopic, my bad...

[ Voor 4% gewijzigd door mithras op 25-10-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

maar met software matige raid kan je toch niet het os op een raid 0 zetten omdat je os meerdere disken ziet. met onboard raid zou dat toch wel moeten kunnen envenals echte hardware raid.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hey, ik zit nu nog steeds in 6.06, wilde toch voor de zekerheid ff de officieele release van 6.10 afwachten. Is het dan morgen gewoon een kwestie van een balkje "nieuwe update beschikbaar -> ubuntu-desktop" of moet je het zelf handmatig gaan upgraden?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Laatst online: 03-07 18:38
HetWonder schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:07:
Hey, ik zit nu nog steeds in 6.06, wilde toch voor de zekerheid ff de officieele release van 6.10 afwachten. Is het dan morgen gewoon een kwestie van een balkje "nieuwe update beschikbaar -> ubuntu-desktop" of moet je het zelf handmatig gaan upgraden?
Volgens mij komt ie wel via de update binnen...

Handig.. ik werk net 2 dagen met 6.06:)

Heeft iemand trouwens een idee hoe ik onder Wine een SMB connectie opzet naar een andere pc? Ik draai op de zaak een Windows agenda pakketje.. Het programma draait al, maar hij wil nietmet de DB connecten (=gewoon een gedeelde map op een andere pc..)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Zjemm schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:55:
maar met software matige raid kan je toch niet het os op een raid 0 zetten omdat je os meerdere disken ziet. met onboard raid zou dat toch wel moeten kunnen envenals echte hardware raid.
dat kan wel. Windows kan het misschien niet, maar linux wel... google maar om te zoeken hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
HetWonder schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:07:
In de release notes van 6.10 komt vrijwel zeker te staan wat de aanbevolen manier van upgraden is.

Voor de rc van 6.10 is dat ook al het geval. Zie http://www.ubuntu.com/news/EdgyReleaseCandidate
Because this is the Release Candidate, you need to invoke the update manager explicitly. To do this, press Alt-F2 (or open a Terminal using Applications -> Accessories ->Terminal)
gksudo "update-manager -c -d"

This step will not be necessary on the final release.

Make sure you are up to date - click the "Check" button. If you are connected to the network, Update Manager should now tell you about the 6.10 ("Edgy Eft") release
Had je dus zo zelf te weten kunnen komen.

[ Voor 31% gewijzigd door Jesse op 25-10-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Jesse schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:29:
[...]
In de release notes van 6.10 komt vrijwel zeker te staan wat de aanbevolen manier van upgraden is.

Voor de rc van 6.10 is dat ook al het geval. Zie http://www.ubuntu.com/news/EdgyReleaseCandidate

[...]

Had je dus zo zelf te weten kunnen komen.
En het staat zelfs in de TS: Mithras86 in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 3" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Maar dat's dus de procedure voor de RC, dat moet je ff wijzigen als de final er morgen is.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze de optie om up te graden naar Edgy gaan presenteren. Het zal toch niet standaard gaan neem ik aan, anders is 6.06 een beetje voor noppes LTS-ed.

* Jesse gaat morgenavond even een nieuw linux os installeren (draai nou ff Debian Etch omdat Edgy Eft zichzelf ophing een tijdje terug), maar ik twijfel nog tussen Edgy Eft final of Opensuse 10.2 beta1. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Jesse op 25-10-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ik gebruik nu al een tijdje ubuntu, maar met torrents downloaden heb ik nog steeds problemen.

zo kan ik nog steeds geen inkomende verbindingen ontvangen, en vind ik het lastig om hierover een goed artikel te vinden.

op dit moment wil help.ubuntu.com niks doen bij mij (wil mn browser een bestandje downloaden, meer niet) en eerlijk gezegd vind ik het forum van ubuntu te groot voor het leuk.

Iemand een tip waar ik wel info hierover kan vinden? Moet ik wat op de pc instellen? (hoe stel ik bijvoorbeeld in dat ik een vast ip wil?) Moet ik de router zelf instellen omdat dit niet lukt met upnp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

smokalot schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:24:
[...]

dat kan wel. Windows kan het misschien niet, maar linux wel... google maar om te zoeken hoe het moet.
Moet je die RAID ondersteuning dan in de kernel compileren, of mag dat wel gewoon een module zijn? Want als hij de module gaat laden, moet hij al bij het root fs kunnen... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

_DH schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:39:
[...]

Moet je die RAID ondersteuning dan in de kernel compileren, of mag dat wel gewoon een module zijn? Want als hij de module gaat laden, moet hij al bij het root fs kunnen... toch?
ubuntu maakt gebruik van een initramfs, dus mag het een module zijn.

ik heb maar even gegoogled voor jullie: http://www.planamente.ch/...x_howto_root_lvm_raid.php
http://www.gentoo-wiki.co..._Install_on_Software_RAID
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-3136.html
http://www.howtoforge.com/linux_software_raid

allemaal van de eerste pagina als ik zoek naar "ubuntu software raid"

[ Voor 34% gewijzigd door smokalot op 25-10-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

killu schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:35:
Ik gebruik nu al een tijdje ubuntu, maar met torrents downloaden heb ik nog steeds problemen.

zo kan ik nog steeds geen inkomende verbindingen ontvangen, en vind ik het lastig om hierover een goed artikel te vinden.

op dit moment wil help.ubuntu.com niks doen bij mij (wil mn browser een bestandje downloaden, meer niet) en eerlijk gezegd vind ik het forum van ubuntu te groot voor het leuk.

Iemand een tip waar ik wel info hierover kan vinden? Moet ik wat op de pc instellen? (hoe stel ik bijvoorbeeld in dat ik een vast ip wil?) Moet ik de router zelf instellen omdat dit niet lukt met upnp?
Misschien gebruik je onder Windows standaard upnp en heeft je huidige client onder Ubuntu hier geen ondersteuning voor.
Wat je dan kan doen is kijken bij de settings van je torrentclient welke poort wordt gebruikt door het programma. Zorg dat iedere keer dezelfde poort wordt gebruikt(en dus niet steeds wisselt)

Het forwarden van zo'n NAT poort gaat eigenlijk onder Lunix hetzelfde als in Windows, je moet via de webpagina naar je router gaan(bij mij bv 192.168.1.1) en onder NAT de torrent poort toevoegen. Zet dan de poort open voor TCP en UDP, dan lukt het ook om peers te verbinden met DHT(trackerless protocol).

Voor meer informatie over NAT forwarden, kijk op http://www.portforward.com/ Hopelijk staat jouw router hierbij en is het dan nog makkelijker. Als jij trouwens een vast IP wil moet je dat ook via de router doen. (DHCP moet dan uit) Ik heb een dualboot met windows en onder Windows is mijn IP hetzelfde als in Ubuntu, en dat is nog altijd hetzelfde gebleven. En dat terwijl ik geen vast IP heb.

Als je nog een client zoekt(de standaard Ubuntu client is niet zo geweldig hoorde ik):
- Azureus: Je moet wel een beta hebben anders werkt het heel slecht. (werkt in principe goed)
- Bittornado: 1 torrent, 1 window. 2 torrents, 2 windows , etc. Wel altijd heel tevreden over geweest.
Verder bovenaan(of misschien deel 2) staat een verhaal over een nieuwe torrentclient, maar die is nog niet helemaal af geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Laatst online: 04:22
Probeer tribler eens, gebruik ik naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

jmk schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:58:
- Azureus: Je moet wel een beta hebben anders werkt het heel slecht. (werkt in principe goed)
Weet iemand misschien een repository waarop actuelere versies van azureus staan dan 2.4.2.0? 2.5.0.0 is al uit en met beta's zijn ze nog verder... handmatig installeren van tar.gz ben ik niet zo'n fan van, ik heb liever dat het allemaal automatisch geupdated blijft via synaptic m.b.v. een goede sources.list

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

killu schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:35:

Ik gebruik op mijn debian server mldonkey, omdat daar een web-interface op zit. Alles-in-een voor Torrent en vele andere P2P netwerken (alhoewel het, zoals je in de naam kan zien, voornamelijk voor het eDonkey/eMule netwerk is ontwikkeld). Er is ook een gnome en windows frontend voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

HetWonder schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:25:
[...]

Weet iemand misschien een repository waarop actuelere versies van azureus staan dan 2.4.2.0? 2.5.0.0 is al uit en met beta's zijn ze nog verder... handmatig installeren van tar.gz ben ik niet zo'n fan van, ik heb liever dat het allemaal automatisch geupdated blijft via synaptic m.b.v. een goede sources.list
Ik heb gewoon via de synaptic de "nieuwste" versie gedownload en geinstalleerd. Vervolgens heb ik een .jar file gedownload(Azureus 2.5.0.1B.jar of iets in die trend) en die hernoemd naar azureus2.jar en die vervangen met de azureus2.jar file in mijn java directory. Zorg wel dat Azureus niet aanstaat als je dit doet. Werkt perfect zo!
Ik zou hem hier vandaan halen: http://azureus.sourceforge.net/index_CVS.php
I did this and it works very well this is how i did it

close Azureus

download the file from the link above,
save the file to desktop, rename file to Azureus2.jar,
the open a terminal and type this

cd to Desktop

code:
1
sudo cp -rv Azureus2.jar /usr/share/java/
Je kan de huidige "synaptic" versie niet gebruiken, Zogenaamde tips verdwijnen niet en de system-tray functionaliteit is mank. Met de nieuwste Beta .jar file werkt alles perfect zoals het zou moeten.

Ik heb wel enorme heimwee naar uTorrent trouwens...

[ Voor 18% gewijzigd door jmk op 25-10-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Nog even iets uit de TS (update nodig):
Firefox 2 ("bon echo", nu nog beta)
De link verwijst ook nog naar de beta, en t'is nu final...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Mensen die een zwarte scherm krijgen met de nvidia-driver: verwijder eeprom uit /etc/modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

jmk schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:30:
Ik heb gewoon via de synaptic de "nieuwste" versie gedownload en geinstalleerd. Vervolgens heb ik een .jar file gedownload(Azureus 2.5.0.1B.jar of iets in die trend) en die hernoemd naar azureus2.jar en die vervangen met de azureus2.jar file in mijn java directory. Zorg wel dat Azureus niet aanstaat als je dit doet. Werkt perfect zo!
Ik zou hem hier vandaan halen: http://azureus.sourceforge.net/index_CVS.php
Werkt perfect. Bedankt!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Alhoewel ik loop nog tegen een vreemde foutmelding op...

Ik download alles altijd naar een FAT32 schijf (compatibiliteit met windows enz). Resultaat is dat ik bij het laden van elke torrent de foutmelding "Fout. Bewerking niet toegestaan. Setlength fails <blabla".

Ik heb de oplossing gevonden op deze pagina, met als enige beperking dat ik nergens een optie "Enable incremental file creation." kan vinden, terwijl die er dus gewoon moet staan :S. Dus ik kan het probleem niet oplossen. Iemand een idee wat de oplossing wel moet zijn?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

JA JA luitjes, vandaag de big day

release of Edgy > http://www.ubuntu.com/download, als het goed is staat ie binnen nu en 24 uur hier ergens dus :P O-)

deze stiekemerd heeft vorige week de R.C gedownload, en netjes af en toe de updates binnen gehaald, afgelopen week in totaal een stuk of 125 bij elkaar gedownload
vraag me af er nog veel te verwachten zijn morgen, ipv een complete update heb ik enkel alleen wat pakketjes nodig.. :9

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 26-10-2006 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 185882 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:26:
JA JA luitjes, vandaag de big day

release of Edgy > http://www.ubuntu.com/download, als het goed is staat ie binnen nu en 24 uur hier ergens dus :P O-)

deze stiekemerd heeft vorige week de R.C gedownload, en netjes af en toe de updates binnen gehaald, afgelopen week in totaal een stuk of 125 bij elkaar gedownload
vraag me af er nog veel te verwachten zijn morgen, ipv een complete update heb ik enkel alleen wat pakketjes nodig.. :9
*apt-get update && apt-get upgrade morgen wel even* 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Jungian op 26-10-2006 01:30 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Laatst online: 13:14
Sinds ik Ubuntu 6.10 heb geïnstalleerd, en dus ook in bezit ben van Firefox 2.0, wil het wel eens gebeuren dat de browser uitvalt als ik op een bepaalde website belandt: http://www.iex.nl is een goed voorbeeld. Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben, en wat zou het probleem kunnen zijn?

edit: bij http://www.nu.nl heb ik hetzelfde probleem :|

[ Voor 10% gewijzigd door Rogier V op 26-10-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Ik loop nu tegen iets aan waar ik helemaal niks van begrijp...

Ik wil wat extra codecs installeren, en dan wel het hele pakket van Seveas.

Ik heb de volgende regels toegevoegd aan mijn sources.list:

deb http://mirror.ubuntulinux.nl dapper-seveas all
deb-src http://mirror.ubuntulinux.nl dapper-seveas all

Daarna een sudo apt-get update gedaan. Dit lijkt allemaal goed te gaan.

Daarna doe ik:

sudo apt-get install ubuntu-multimedia-gnome

Met dit als resultaat:

Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.

Aangezien u slechts een enkele opdracht gegeven hebt is het zeer
waarschijnlijk dat het pakket gewoon niet installeerbaar is. U kunt dan
best een foutrapport indienen voor dit pakket.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
ubuntu-multimedia-gnome: Vereisten: banshee maar het is niet installeerbaar
Vereisten: beep-media-player maar het is niet installeerbaar
Vereisten: gstreamer0.10-pitfdll maar het is niet installeerbaar
Vereisten: gstreamer0.10-plugins-bad maar het is niet installeerbaar
Vereisten: gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse maar het is niet installeerbaar
Vereisten: gstreamer0.10-plugins-ugly maar het is niet installeerbaar
Vereisten: gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse maar het is niet installeerbaar
Vereisten: gtkpod maar het is niet installeerbaar
Vereisten: mozilla-mplayer maar het is niet installeerbaar
Vereisten: mplayer maar het is niet installeerbaar
Vereisten: quodlibet maar het is niet installeerbaar
Vereisten: vlc maar het is niet installeerbaar
E: Niet-werkende pakketten:

heb verschillende mirrors gebruikt...Maar het schiet niet echt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
De gstreamer-bad en ugly pakketten zitten in de multiverse. Waarschijnlijk heb je ook geen universe aanstaan. Ga naar Beheer->Softwarebronnen en vink 'universe' en 'multiverse' aan probeer dan nog eens te laden&intalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
Ik heb net een schone Dapper install gedaan, alles keurig geupdate en het systeem draait als een zonnetje. Ik heb ook Libdvdcss geinstalleerd om DVD's af te spelen.
DVD er in gestopt, en ja hoor, Totem speelt hem keurig af. Tot na een paar minuten hij er ineens mee kapt. Ik start hem opnieuw en krijg de melding
'De bron lijkt versleuteld te zijn en kan niet gelezen worden. Probeert u een versleutelde dvd af te spelen zonder libdvdcss?'
Een paar minuten daarvoor deed hij het nog gewoon!!!
Ik heb inmiddels ook de Xine-backend geinstalleerd, maar dat maakt niets uit. Ook in Xine speelt hij niet af.
Ik heb ook nog andere DVD's geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
Vaag toch? Heeft iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Mithras86 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:51:
De gstreamer-bad en ugly pakketten zitten in de multiverse. Waarschijnlijk heb je ook geen universe aanstaan. Ga naar Beheer->Softwarebronnen en vink 'universe' en 'multiverse' aan probeer dan nog eens te laden&intalleren.
Beheer->Softwarebronnen bestaat bij mij niet? Dus ik heb ze in de sources.list aangezet (stond nog een # voor...)

Dit heeft als resultaat dat het lijstje wel korter wordt:)

Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.

Aangezien u slechts een enkele opdracht gegeven hebt is het zeer
waarschijnlijk dat het pakket gewoon niet installeerbaar is. U kunt dan
best een foutrapport indienen voor dit pakket.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
ubuntu-multimedia-gnome: Vereisten: gstreamer0.10-pitfdll maar het is niet installeerbaar
Vereisten: gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse maar het is niet installeerbaar
Vereisten: gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: mozilla-mplayer maar het zal niet geïnstalleerd worden
Vereisten: mplayer maar het is niet installeerbaar
E: Niet-werkende pakketten:

nu nog maar 4 :) Zal eens even verder zoeken

Edit: al opgelost: de multiverse deb was er niet meer:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Misschien heb je geen softwarebronnen, omdat die uit staat in je menu (kan je zien met Alt+F2->'alacarte'). Anders kom je er ook bij via Synaptic -> Instellingen -> Pakketbronnen. En dan kijken of beide aangevinkt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm beetje een tegenvaller dat ie nog niet op de website staat... ik hoopte eigenlijk dat ie om 02:00u vannacht online kwam maja je zal net zien dat ze heb vanavond pas om 23:00u oid online zetten. :@

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb trouwens mijn flash om zeep geholpen met de deb file die in de OP staat (via gdebi). Hij geeft aan dat er een oudere versie in het softwarekanaal is en dat ik dus beter kan wachten, nja ik installeer het toch en krijg dan de een of andere rare foutmelding sindsdien doen zowel synaptic als alle andere pakketgerelateerde programa's het niet meer :S.

Misschien is het een idee om niet zomaar ongecontroleerd (of als het alleen bij jezelf werkt) allerlei manuals erin te gaan zetten want het is nu voor de derde keer dat ik mijn systeem om zeep help met behulp van een tip uit de openingspost (1x flash 9, 1x XGL-compiz handleiding uit OP-deel 2, 1x automatix script gebruikt waardoor m'n systeem bij de volgende handmatige verandering dood ging). 't s wat dat betreft een mazzeltje dat ik vandaag of morgen de update van 6.10 kan downen (en dus meteen maar ff reinstal), maar erg blij wordt ik er niet van.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

HetWonder schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:33:
Ik heb trouwens mijn flash om zeep geholpen met de deb file die in de OP staat (via gdebi). Hij geeft aan dat er een oudere versie in het softwarekanaal is en dat ik dus beter kan wachten, nja ik installeer het toch en krijg dan de een of andere rare foutmelding sindsdien doen zowel synaptic als alle andere pakketgerelateerde programa's het niet meer :S.

Misschien is het een idee om niet zomaar ongecontroleerd (of als het alleen bij jezelf werkt) allerlei manuals erin te gaan zetten want het is nu voor de derde keer dat ik mijn systeem om zeep help met behulp van een tip uit de openingspost (1x flash 9, 1x XGL-compiz handleiding uit OP-deel 2, 1x automatix script gebruikt waardoor m'n systeem bij de volgende handmatige verandering dood ging). 't s wat dat betreft een mazzeltje dat ik vandaag of morgen de update van 6.10 kan downen (en dus meteen maar ff reinstal), maar erg blij wordt ik er niet van.
Ik heb dat ook een keer gehad(volgens mij heel veel meuk via Easy Ubuntu, nu doe ik alles handmatig)
Als je naar Systeem->beheer->synaptic gaat, krijg je een errormessage te zien, met een suggestie.
Voer die suggestie uit in de terminal en dan "maakt hij iets vrij" en doet je synaptic/update systeem het weer als het goed is. copy/past lukt niet zo goed, je moet overtypen. Misschien als anderen dit lezen, en jullie weten wat ik bedoel, dat je even het commado kan geven.

Je zit dan waarschijnlijk wel met een "gebroken pakkage" maar dat is dan wel op te lossen hopelijk.

Het kan ook zijn dat je op een uniek probleem ben gestuit, dat zou jammer zijn. Mijn ervaring is dat je beter tijd kan investeren in het oplossen van een probleem dan opnieuw installeren. Hier leer je veel van en dat voorkomt problemen. Je hebt dan ook meer plezier van je Ubuntu uiteindelijk.

Ik ben wel met je eens dat het jammer is dat Ubuntu niet meer newbe-proof is(sorry voor het woord ;) ), want anders zou het in veel grotere mate een Windows killer zijn. Ik ben zelf misschien trouwens NET geen newbe, en de leercurve is best nog stijl met Ubuntu. Deze fouten maken het er niet leuker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:35

Gotiniens

Fairly odd Tim

mjah dat is imo meer je eigen verantwoordlijkheid, mischien is het wel handig erbij te zetten dat je alleen packages moet vertrouwen die standaard bij ubuntu zitten. Als je betaalt voor support op ubuntu krijg je ook alleen support op de packages die standaard in ubuntu zitten.

[ Voor 65% gewijzigd door Gotiniens op 26-10-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Het is natuurlijk wel van belang om te weten wat die foutmelding nu eigenlijk is. Het kan zijn dat het pakketje corrupt is of dat gdebi er wat verkeerds mee heeft gedaan. Dan kan je met een broken package zitten. Het klopt dat Synaptic, apt-get, aptitude en je Update-Manager dan gaan zeuren. Je moet dan even een terminal openen en typen:
sudo aptitude -f install

De broken packages moeten dan zijn gerepareerd, en je kan alles weer normaal gebruiken.

Dit pakketje is al door zeer veel mensen gebruikt, die (zover ik weet) er geen problemen mee hebben. Niet dat ik nu de fout direct bij HetWonder neer leg, maar er kan van alles mis zijn, wat eerder aan ongeluk te danken is dan aan een verkeerd pakketje of een slechte Ubuntu.
Ik heb het trouwens ook eerst gehad dat ik met een Xgl mn X om zeep heb geholpen. Maar hoewel Compiz (en Beryl) leuk zijn, het is niet iets van Ubuntu, het is nog beta en je hebt een redelijke kennis nodig om het te installeren (als je Xgl of Aiglx wil gebruiken). Verder is dit ook nog eens het bewijs dat Automatix echt niet het meest nette scriptje is ;)

[ Voor 58% gewijzigd door mithras op 26-10-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

jmk schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:42:
Als je naar Systeem->beheer->synaptic gaat, krijg je een errormessage te zien, met een suggestie.
Voer die suggestie uit in de terminal en dan "maakt hij iets vrij" en doet je synaptic/update systeem het weer als het goed is. copy/past lukt niet zo goed, je moet overtypen.

Je zit dan waarschijnlijk wel met een "gebroken pakkage" maar dat is dan wel op te lossen hopelijk.

Ik ben wel met je eens dat het jammer is dat Ubuntu niet meer newbe-proof is(sorry voor het woord ;) ), want anders zou het in veel grotere mate een Windows killer zijn. Ik ben zelf misschien trouwens NET geen newbe, en de leercurve is best nog stijl met Ubuntu. Deze fouten maken het er niet leuker op.
Ik heb dat ook gedaan en vervolgens gebeurt er niets. Zelfde foutmelding (het is "sudo dpkg --configure -c"). Ik werk zelf ook al een maand of 6 compleet in ubuntu en ben er dus al goed aan gewend, daar ligt het echt niet aan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Edgy Eft staat op de FTP servers: http://ftp.snt.utwente.nl/pub/linux/ubuntu/6.10/

Nog niet officiel dus, maar ik ga meteen downloaden
Officieel uitgebracht: http://www.ubuntu.com/download *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Jeldert op 26-10-2006 12:24 ]

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Waarom staat de 686 versie er niet tussen? Dat is hoop ik niet standaard bij 6.10?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05

jbbrans

Rogier V schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:21:
Sinds ik Ubuntu 6.10 heb geïnstalleerd, en dus ook in bezit ben van Firefox 2.0, wil het wel eens gebeuren dat de browser uitvalt als ik op een bepaalde website belandt: http://www.iex.nl is een goed voorbeeld. Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben, en wat zou het probleem kunnen zijn?

Op m'n laptop heb ik problemen met www.tweakers.net, terwijl ik op m'n desktop geen problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
HetWonder schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:16:
Waarom staat de 686 versie er niet tussen? Dat is hoop ik niet standaard bij 6.10?
Jawel :) Als je een 32-bits versie wil, neem je de i386. Dan krijg je of tijdens de installatie of na een update (weet niet zeker welke) een generic kernel voorgeschoteld, die de 686 en k7 kernel vervangt: Mithras86 in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Sources.list voor Edgy Eft, wel handig denk ik want er is altijd gekloot met de goede sources:
code:
1
sudo gedit /etc/apt/sources.list

Alle officiele updates:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy main restricted multiverse universe
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy main restricted multiverse universe

deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy-updates main restricted multiverse universe
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu edgy-updates main restricted multiverse universe

deb http://security.ubuntu.com/ubuntu edgy-security main restricted multiverse universe
deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu edgy-security main restricted multiverse universe

deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy-proposed restricted main multiverse universe
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ edgy-proposed restricted main multiverse univers

Als je nvidia hebt:
code:
1
2
# linux-restricted-modules nvidia
deb http://amaranth.selfip.com edgy lrm

Dit is ook handig, audio/video codecs, flash, etc
code:
1
2
3
4
# Seveas' packages (packages, GPG key: 1135D466)
# flashplugin-nonfree, GFTP, lame, w32codecs
deb http://mirror.ubuntulinux.nl edgy-seveas all
deb-src http://mirror.ubuntulinux.nl edgy-seveas all
jbbrans schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:22:
[...]

Op m'n laptop heb ik problemen met www.tweakers.net, terwijl ik op m'n desktop geen problemen heb.
Mss komt het door Flash? Installeer eens Flash 9

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchmega op 26-10-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83417

Ok, heb Ubuntu nu al een dag geinstalleerd (Echte noob dus:P, maar ik leer:P) Heb al paar dingen aan het werk gekregen, maar erger me nu dus dood aan die GAIM, en heb dus aMSN geinstalleerd...
Nu krijg ik alleen een error.... Als ik hem gewoon opstart via Toepassingen > Internet > aMSN, staat er tijdje onderin: aMSN wordt opgestart, en dan niks...
maar als ik hem in terminal opstart dmv: amsn, Zegt ie:
code:
1
2
rso@Remon-Linux:~$ amsn
Segmentatie fout

Heb gezocht op internet, en gekeken bij die tutorial, maar word er niet echt wijzer van, zou iemand mij misschien kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Anoniem: 83417 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:58:
Ok, heb Ubuntu nu al een dag geinstalleerd (Echte noob dus:P, maar ik leer:P) Heb al paar dingen aan het werk gekregen, maar erger me nu dus dood aan die GAIM, en heb dus aMSN geinstalleerd...
Nu krijg ik alleen een error.... Als ik hem gewoon opstart via Toepassingen > Internet > aMSN, staat er tijdje onderin: aMSN wordt opgestart, en dan niks...
code:
1
2
Segmentatie fout

Heb gezocht op internet, en gekeken bij die tutorial, maar word er niet echt wijzer van, zou iemand mij misschien kunnen helpen?
ai, dat is wel ernstig. aMSN is een script, wat geinterpreteerd wordt door "wish", wat weer een onderdeel is van tcl/tk. Dit is dus een bug in dat pakket. aMSN kan daar dus niets aan doen, een scripttaal die een segmentation fault geeft mag gewoon niet gebeuren.

Ik vind het trouwens onverstandig dat je ubuntu in het nederlands hebt staan, je vindt helemaal niets meer met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

Anoniem: 83417 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:58:
code:
1
2
Segmentatie fout

Kan van alles zijn maar waarschijnlijk wat met je geheugen.
Hoe lang gebruik je linux al? Linux werkt precies andersom met je geheugen als je het vergelijkt met Windows. Kunnen dus wat kapotte bitjes in het einde van je geheugen zijn.
Toch zou ik proberen eerst het pakket eens opnieuw te installeren.

apt-get update
sudo dpkg --purge amsn
apt-get clean
apt-get install amsn

edit: smokalot heeft natuurlijk gelijk met dat wish en tcl gebeuren, daar kan de fout ook inzitten.
Hmm maar om dat nou allemaal opnieuw te gaan installeren... tsja.. het kan..

Maar aangezien het misschien een bug betreft die dus veel meer mensen moeten krijgen nu zou je ook een paar dagen kunnen wachten en dan een update draaien van amsn en kijken of het al werkt.

edit:
https://launchpad.net/distros/ubuntu/+source/amsn/+bug/46979

check die laatste post eens dat is vrij recent

[ Voor 17% gewijzigd door DeMoN op 26-10-2006 13:12 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Wat is nu een goeie upgrade procedure van Dapper naar Edgy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83417

Ok, maar er is dus zo niet iets wat ik kan doen dat het weg gaat?? zou wel jammer zijn...

Ja, ik merkte het inderdaad ook al op google dat ik niks op segmentatie fout vond, maar wel op segmentation fault :P

En ik gebruik linux nu dus al een dag :P
Aah, kijken of er voor die laatste post wat wordt gevonden want ik krijg dus precies dezelfde errors :D dankje :)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 83417 op 26-10-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tweakod3x schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:10:
Dat vraag ik mij ook af. Ik heb net een update-manager -c -d gedaan maar dat gaat fout met als resultaat: system is left in an unstable condition.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 17-06 08:57

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Tweakod3x schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:10:
In je /etc/apt/sources.list al je verwijzingen naar dapper vervangen naar edgy. Vervolgens apt-get update en apt-get dist-upgrade.

Dan moet ie wel geupdate zijn.
Zo blijft mijn systeem al vanaf Breezy up to date.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Rogier V schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:21:

Na wat rond zoeken heb ik nog steeds niet het probleem opgelost. Eerst heb ik getest of het aan Java lag, aan de hand van enkele sites bleek dit niet zo te zijn. Vervolgens merkte ik op dat FF2 crasht bij sites met Flash. Zojuist heb ik Flash 7.0 voor Linux geïnstalleerd, helaas is dit ook niet de oplossing. Als iemand hier een oplossing heeft zou dat geweldig zijn, en wat is de beste manier om terug te stappen naar FF1.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
DGTL_Magician schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:25:
[...]

In je /etc/apt/sources.list al je verwijzingen naar dapper vervangen naar edgy. Vervolgens apt-get update en apt-get dist-upgrade.

Dan moet ie wel geupdate zijn.
Zo blijft mijn systeem al vanaf Breezy up to date.
Mooi dan zal ik dat nu es proberen ;)

}:O Hello GJ :) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Rogier V schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:04:
[...]

Na wat rond zoeken heb ik nog steeds niet het probleem opgelost. Eerst heb ik getest of het aan Java lag, aan de hand van enkele sites bleek dit niet zo te zijn. Vervolgens merkte ik op dat FF2 crasht bij sites met Flash. Zojuist heb ik Flash 7.0 voor Linux geïnstalleerd, helaas is dit ook niet de oplossing. Als iemand hier een oplossing heeft zou dat geweldig zijn, en wat is de beste manier om terug te stappen naar FF1.5?
Probeer anders een de nieuwe suite van mozilla, daar zit dezelfde engine in enzo, en je kan er ook mee mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Ik heb mozilla browser versie 1.7.13 geinstalleerd, maar ook bij www.nu.nl sluit de browser...

Of bedoel je toevallig een andere browser?

[ Voor 19% gewijzigd door Rogier V op 26-10-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Rogier V schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:58:
Ik heb mozilla browser versie 1.7.13 geinstalleerd, maar ook bij www.nu.nl sluit de browser...

Of bedoel je toevallig een andere browser?
Heb je de browser al eens gestart vanaf een terminal?
Surf daarna net zolang tot hij crashed en kijk of er nuttige info verschijnt in die terminal waarvandaan je hem startte. Post dat ook hier :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 14-06 19:44
Vraagje voor de mensen die al langer Ubuntu gebruiken op een 64bits machine:

Ik heb ten tijde van Ubuntu 5.04 de 64bits versie gedraaid op mijn Athlon 64 en kwam toch regelmatig tegen dat bepaalde software of pakketjes het niet (goed) deden omdat er nog geen 64bits versie was.
(Kreeg een aantal multimedia programmaatjes niet werkend, evenals games als quake3)

Hoe is dat nu?

Als de compatibiliteit van de i386 nog steeds beter is en als de snelheidswinst van de amd64 ook niet indrukwekkend is tov. de i386 versie, dan neig ik naar de i386 versie dus...

Ik wil namelijk 6.10 eens gaan installeren en vraag me af of ik nu de i386 of de amd64 versie moet installeren. Ik heb beide versies, dus dat maakt niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door estorino op 26-10-2006 16:22 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
DeMoN schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:10:
[...]

Heb je de browser al eens gestart vanaf een terminal?
Surf daarna net zolang tot hij crashed en kijk of er nuttige info verschijnt in die terminal waarvandaan je hem startte. Post dat ook hier :)
Firefox geeft niet zo heel veel output, en heeft ook geen -verbose flag oid. Misschien geeft Fx bij een crash meer uitleg, maar anders moet je Fx opstarten met
firefox -jsconsole
Dan krijg je een foutconsole erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

Cyphax

Moderator LNX
Zo te zien is het afgelopen met gratis CD's vanaf 6.06. Eft kun je alleen nog maar kopen of downloaden, maar niet meer opgestuurd krijgen voor niets. Ik vind het jammer dat ze er niet bij zetten waarom. Het komt een beetje onsympathiek over zo.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

192479

Cyphax schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:24:
Zo te zien is het afgelopen met gratis CD's vanaf 6.06. Eft kun je alleen nog maar kopen of downloaden, maar niet meer opgestuurd krijgen voor niets. Ik vind het jammer dat ze er niet bij zetten waarom. Het komt een beetje onsympathiek over zo.
Het kost nogal wat, dat laten drukken en gratis versturen van die cd'tjes.

En aangezien Dapper Drake een hogere prioriteit heeft dan Edgy op dit moment (Dapper is LTS, Edgy is meer een test release) hebben ze besloten dat ze dus doorgaan met het versturen van LTS cd's, en Edgy dus overslaan. (heb zo snel geen bron)

Het is leuk om zo'n cd'tje te hebben ja, maar het verouderd wel snel (je moet aardig wat MB's aan updates naar binnen trekken als je van de officiele Dapper cd installeert), dus in de praktijk nogal onhandig als je het regelmatig of op meerdere machines installeert.

Geef mij maar een netinstall cd'tje btw :Y) Dan hoef je achteraf geen cd vol aan updates naar binnen te trekken, het wordt gelijk al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Omdat Eft een andere doelgroep heeft dan 6.06 LTS? Van mensen die Eft willen gebruiken verwacht ik wel dat ze een iso'tje kunnen downloaden en branden... Van 6.06 LTS gebruikers verwacht ik dat niet. Daar zit namelijk een hele grote schare echte 'gebruikers' bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Mithras86 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:24:
[...]

Firefox geeft niet zo heel veel output, en heeft ook geen -verbose flag oid. Misschien geeft Fx bij een crash meer uitleg, maar anders moet je Fx opstarten met
firefox -jsconsole
Dan krijg je een foutconsole erbij :)
Helaas wordt de foutconsole ook afgesloten als ik nu.nl of tweakers.net bezoek...dus weinig feedback krijg ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
_DH schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:44:
Omdat Eft een andere doelgroep heeft dan 6.06 LTS? Van mensen die Eft willen gebruiken verwacht ik wel dat ze een iso'tje kunnen downloaden en branden... Van 6.06 LTS gebruikers verwacht ik dat niet. Daar zit namelijk een hele grote schare echte 'gebruikers' bij...
Het ging me er meer over dat Ubuntu vanaf de allereerste versie gratis te bestellen is geweest. Ik heb ze allemaal liggen ook. Het was zo'n leuke, tja... traditie?
192479 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:44:
[...]

Het kost nogal wat, dat laten drukken en gratis versturen van die cd'tjes.

En aangezien Dapper Drake een hogere prioriteit heeft dan Edgy op dit moment (Dapper is LTS, Edgy is meer een test release) hebben ze besloten dat ze dus doorgaan met het versturen van LTS cd's, en Edgy dus overslaan. (heb zo snel geen bron)

te trekken, het wordt gelijk al geinstalleerd.
Ik snap het ook wel, maar ik vind het toch jammer. Ik had wel een beetje gehoopt op een mooie geperste CD bij de andere Ubuntu's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

=== Shipit plans announced ===

Canonical COO Jane Silber has announced the plan for ShipIt, once Edgy
has been released. The current plan is to continue to ship Ubuntu 6.06
LTS, due to it being a long supported release, while Ubuntu 6.10 (Edgy
Eft) will be available for download only. Approved LoCo teams can
request 6.10, however, and will be sent out a large bundle of CDs to
distribute, as well as distributors that can further spread the Ubuntu
message. Also, in order to help keep ShipIt running, Jane has
announced that anyone wanting to purchase large numbers from ShipIt
may do so, at EUR 1.50/CD in a minimum order size of about 100. If you
or your company would like to help distribute large quantities of
Ubuntu CDs, contact Christina.Armstrong@canonical.com directly.
uit de nieuwsbrief van 18 september van ubuntu :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik kan voor 150 euro dus 100 van die dingen bestellen? Dat is wel heel tof, ja :+
Maar 1,50 is zo'n CD natuurlijk dubbel en dwars waard, no doubt about it. Misschien een goede om gezamelijk te regelen. (50 gebruikers die er 2 willen is al genoeg :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Oplossing:

Ik moest color depth in xorg.conf veranderen van 16 naar 24. Wat de reden hier achter is weet ik niet, maar het werkt wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Rogier V schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:46:
[...]

Helaas wordt de foutconsole ook afgesloten als ik nu.nl of tweakers.net bezoek...dus weinig feedback krijg ik...
Voor nood kan je Epiphany gebruiken, gebruikt ook de Gecko engine met een iets andere GUI.

Ik bedoelde eigenlijk seamonkey, dat is de oude mozilla suite (iets anders dan firefox dus :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 17-06 08:57

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Tweakod3x schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:37:
[...]

Mooi dan zal ik dat nu es proberen ;)

}:O Hello GJ :) }:O
Succes ermee.
offtopic:
En ja je bent nu stoer ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Bor de Wollef schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:22:
[...]

Dat vraag ik mij ook af. Ik heb net een update-manager -c -d gedaan maar dat gaat fout met als resultaat: system is left in an unstable condition.
Dat commando was alleen van toepassing bij de knot, beta en release candidate versies omdat het hier geen gewone releases betrof maar beta versies. De beta versies krijg je alleen tevoorschijn als je -d er nog achter propt wat overigens ook keurig staat uitgelegd in de release notes van de beta en de release candidate ;)

De juiste upgrade manier staat ook gewoon op ubuntu.com vermeldt maar het had wat bij betreft wat meer naar voren geduwt mogen worden. Je vindt het hier: https://help.ubuntu.com/community/EdgyUpgrades
Simpel gezegd is het commando zoals bovenstaand maar dan zonder -d, dus:
code:
1
gksudo update-manager -c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
DGTL_Magician schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:59:
[...]

Succes ermee.
offtopic:
En ja je bent nu stoer ;)
Geprobeerd :) Krijg nog wel het Ubuntu opstartscherm maar daarna een mooi zwart scherm. het blijkt dat X niet meer wil starten. :P

Het Edgy isootje komt al binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Rogier V schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:46:
[...]

apt-get install strace
strace firefox

LET OP! _extreem_ veel output.. maar misschien kan je IETS uit de laatste regels pluizen :)
In the simplest case strace runs the specified command until it exits. It intercepts and records the system calls which are called
by a process and the signals which are received by a process. The name of each system call, its arguments and its return value are
printed on standard error or to the file specified with the -o option.

strace is a useful diagnostic, instructional, and debugging tool. System administrators, diagnosticians and trouble-shooters will
find it invaluable for solving problems with programs for which the source is not readily available since they do not need to be
recompiled in order to trace them. Students, hackers and the overly-curious will find that a great deal can be learned about a sys-
tem and its system calls by tracing even ordinary programs. And programmers will find that since system calls and signals are
events that happen at the user/kernel interface, a close examination of this boundary is very useful for bug isolation, sanity
checking and attempting to capture race conditions.

[ Voor 59% gewijzigd door DeMoN op 26-10-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Bedankt voor je hulp, maar het is al opgelost (zie mijn vorige post ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Rogier V schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:30:
Bedankt voor je hulp, maar het is al opgelost (zie mijn vorige post ;))
Lol, die had ik zelfs gelezen, had alleen de nickname bij dat bericht niet gechecked.
De oplossing was iig zo raar dat ik aannam dat die post niet op het Firefox verhaal zou slaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168910

PIMP JE UBUNTU: Default Customizations
Vergeet Automatix: Pimp je Ubuntu met 1 drag & drop!
  • Multimedia: alle codecs (w32codecs, gstreamer-good-bad-ugly, ffmpeg, libdvdcss2, etc.), dvd-ripper (thoggen), dvd-shrinker(k9copy), dvd-burner(gnome-baker), dvd-encoder (devede), streamtuner, streamripper, mplayer, easytag, xmms+wma+mp4+goom
  • Firefox Tweaks: mplayer-plugin, realplayer-plugin, flash 9 beta, MS-fonts, Human-themes
  • Nautilus Tweaks: open-terminal-hier, open-als-root, werkende audio preview, mount-iso, convert-audio-file, document-print, image-set-as-wallpaper, etc.
  • Games: XMoto, Monkey-Bubble, Lincity-NG, SuperTux, glChess, Gnome-Sudoku ipv sucky gnome-games
  • ArtWork: Grafische OS-selectie (text-mode-grub is zo jaren '80), XMMS-Ubuntu-skin, Firefox-Ubuntu-themes, extra GTK2-themes, extra aanmeld-themes, gnome-art browser
  • Panels & Applets: main-menu-applet (vista-achtige start-knop), xmms-applet, music-player-applet
  • Commercieel: Internet Exploiter 6.0 met flash, Opera, GoogleEarth
  • Tools: Beagle, Language-Translator, Agave, Inkscape, Xara Xtreme, Tilda, NOS-Teletext-browser, qemu
  • File Sharing:Azureus, GTK-Gnutella, Samba, AVASHI (muziek en hardware delen met itunes/apple)
Stap 1: Open Toepassing -> Hulpmiddelen -> Terminal-venster.
Stap 2: Selecteer onderstaande code (het is 1 hele lange regel)
Stap 3: Sleep code naar terminal-venster en druk op [enter].
Stap 4. Toets wachtwoord en druk op [enter]

code:
1
gconftool-2 -s /apps/gnome-screensaver/mode 'single' -t string;gconftool-2 -s /apps/gnome-screensaver/themes [screensavers-matrixview] -t list --list-type string;sudo sh -c 'mkdir /tmp/meneerR; cd /tmp/meneerR; wget http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=43166;  unzip *.zip; mv message.ubugrey /boot/grub; mv /boot/grub/menu.lst /boot/grub/menu.lst.backup ; echo "gfxmenu /boot/grub/message.ubugrey" | cat - /boot/grub/menu.lst.backup > /boot/grub/menu.lst; apt-get --assume-yes remove grub; apt-get --assume-yes install grub-gfxboot; software-properties -e universe;software-properties -e multiverse;software-properties -e restricted;mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.backup;echo "deb http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/ edgy-plf free non-free" | cat /etc/apt/sources.list.backup - > /etc/apt/sources.list;wget http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/12B83718.gpg -O- | sudo apt-key add -;apt-get update;apt-get --assume-yes install w32codecs libdvdcss2 ffmpeg sox mpg123 mpg321 vorbis-tools lame flac faac faad libxine-extracodecs gstreamer0.10-pitfdll gstreamer0.10-lame gstreamer0.10-fluendo-* gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-base gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse -totem-gstreamer-firefox-plugin -totem-gstreamer totem-xine realplay mplayer streamtuner streamripper easytag  last-exit gnomebaker thoggen k9copy devede vcdimager  tvtime xmms xmms-wma xmms-musepack xmms-mp4 xmms-flac xmms-goom xmms-speex xmms-vorbis xmms-modplug msttcorefonts sun-java5-jre sun-java5-plugin mozilla-mplayer firefox-themes-ubuntu gnome-sudoku monkey-bubble xmoto supertux -gnome-games -gnome-games-data lincity-ng python2.4 python-gtk2 python-glade2 pingus gnuchess phalanx wormux gnome-translate gaim-themes glabels ttb beagle opera googleearth agave xaralx xaralx-svg imagemagick inkscape gtk-gnutella azureus buoh fast-user-switch-applet bubblemon gnome-main-menu gxmms-xmms music-applet wine cabextract rar unrar gsfonts-x11 xfonts-intl-european nautilus-open-terminal  nautilus-gksu gparted gnome-art gtk2-engines-* blubuntu-look ubuntu-calendar -xscreensaver-gl samba sambafs  avahi-daemon qemu ps2pdf nautilus-actions;fc-cache -f -v;wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=14870 > /usr/share/xmms/Skins/Winamp5.tar.bz2; wget -O - http://anka.org/henrik/humanxmms/files/HumanXMMS-latest.tgz > /usr/share/xmms/Skins/UbuntuHuman.tgz; mkdir /etc/skel/.xmms ~/.xmms; echo "[xmms]\nenabled_vplugins=libxmmsgoom2.so\nskin=/usr/share/xmms/Skins/UbuntuHuman.tgz\n" > /etc/skel/.xmms/config; cp /etc/skel/.xmms/config ~/.xmms/config; wget -O - "http://www.adobe.com/go/fp9_update_b1_installer_linuxplugin" | gunzip | tar -O --get "flash-player-plugin-9.0.21.55/libflashplayer.so" > /usr/lib/mozilla-firefox/plugins/libflashplayer.so;  wget "http://www.getdeb.net/debs/s/songbird_0.2rc3-getdeb1~dapper_i386.deb"; dpkg -i songbird_0.2rc3-getdeb1~dapper_i386.deb; wget -O - "http://download.savannah.nongnu.org/releases/audio-convert/audio-convert_0.3.1.1-0ubuntu1_all.deb" > audioconvert.deb; dpkg -i audioconvert.deb;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=umiso" > /usr/bin/umiso;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=miso" > /usr/bin/miso;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=ps2pdf.schemas" > ps2pdf.schema;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=QEMU.schemas" > qemu.schema;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_28ca4d93-5140-48cb-83ff-fd39859aa535.schemas" > audioconvert.schema;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_umount_iso.schemas" > umiso.schema;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_mount_iso.schemas" > miso.schema;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_set_as_wallpaper.schemas" > wallpaper.schema;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=print%20openoffice2.schemas" > print.schema;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_tag_files.schemas" > tag.schema;wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=nautilus_add_bookmark.schemas" > bookmark.schema;gconftool-2 --install-schema-file ps2pdf.schema; gconftool-2 --install-schema-file qemu.schema;gconftool-2 --install-schema-file audioconvert.schema;gconftool-2 --install-schema-file umiso.schema;gconftool-2 --install-schema-file miso.schema;gconftool-2 --install-schema-file wallpaper.schema;gconftool-2 --install-schema-file print.schema;gconftool-2 --install-schema-file tag.schema;gconftool-2 --install-schema-file bookmark.schema;wget http://surfnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/glchess/glchess_1.0RC1-1debian_all.deb;dpkg -i glchess_1.0RC1-1debian_all.deb;wget -O - http://www.tatanka.com.br/ies4linux/downloads/ies4linux-latest.tar.gz | gunzip | tar xvv; cd ies4linux-*; echo j | sudo ./ies4linux --no-install-ie55 --no-install-ie5 --install-icon --install-flash --locale NL --basedir /usr/share/ies4linux --bindir /usr/bin --downloaddir /tmp/meneerR/ies4linux-downloads; chmod 777 /usr/share/ies4linux -R; perl -pi -e "s/Explorer/Exploiter/g" ~/Desktop/IE6.0.desktop; echo "Categories=Application;Network;" | cat ~/Desktop/IE6.0.desktop - > /usr/share/applications/ie6.desktop; rm ~/Desktop/IE6.0.desktop;cd /usr/share/gdm/themes;wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=45776 | gunzip | tar -xvv;wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=46567 | gunzip | tar -xvv;wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=24128 | gunzip | tar -xvv; wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=15783 | gunzip | tar -xvv;wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=38842 | gunzip | tar -xvv;  cd /usr/share/themes; wget -O - http://art.gnome.org/download/themes/gtk2/571/GTK2-Glossy_P.tar.gz | gunzip | tar -xvv; wget -O - http://www.silvestre.com.ar/wp-content/uploaded/CleanLime-0.4.tar.bz2 | bunzip2 | tar -xvv; wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=46507 | gunzip | tar -xvv; wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=47100 | gunzip | tar -xvv;wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=46573 | gunzip | tar -xvv;wget -O - "http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=20050&id=1" | gunzip | tar -xvv; wget -O - "http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=20050&id=2" | gunzip | tar -xvv; wget -O - "http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=20050&id=3" | gunzip | tar -xvv;apt-get --asume-yes autoremove; apt-get clean; cd ~; rm /tmp/meneerR -r; killall gnome-panel;'

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 168910 op 27-10-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168910

PIMP JE UBUNTU: NVidia Bling Bling
Vergeet Automatix: Pimp je Ubuntu met 1 drag & drop!

Dit scriptje installeer de meest recente BETA NVidia driver (962x) en Beryl (compiz fork). Deze driver heeft XGL niet meer nodig, waardoor direct rendering op je desktop blijft werken. Ook dit scriptje plaatst de opengl-screensavers terug. Om van Beryl gebruik te maken moet je beryl-manager opstarten. Het is verstandig deze bij System -> Voorkeuren -> Sessies -> Programma's Starten toe te voegen: beryl-manager (kleine letters). Dit werkt gewoon met KDE voor de Kubuntu liefhebbers. Je hoeft bij het inloggen geen speciale sessie-soort te kiezen zoals met XGL.

Sleep onderstaande code (een lange regel) naar een Terminal-venster en druk op [enter]. Hij zal daarna om je wachtwoord vragen..

code:
1
gconftool-2 -s /apps/gnome-screensaver/mode 'single' -t string;gconftool-2 -s /apps/gnome-screensaver/themes [screensavers-matrixview] -t list --list-type string; sudo sh -c 'mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.bling.backup;echo "deb [url=http://amaranth.selfip.com/]http://amaranth.selfip.com/[/url] edgy lrm" | cat /etc/apt/sources.list.bling.backup - > /etc/apt/sources.list; apt-get update; apt-get --assume-yes --force-yes install nvidia-glx libxorg-sched-yield-hack0 xscreensaver-gl; apt-get upgrade --assume-yes --force-yes;cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bling.backup;perl -pi -e "s/\"nv\"/\"nvidia\"/g" /etc/X11/xorg.conf;perl -pi -e "s/\"nvidia\"/\"nvidia\"\nOption \"NoLogo\"\nOption \"TripleBuffer\" \"true\"/g" /etc/X11/xorg.conf;perl -pi -e "s/Section \"Screen\"/Section \"Screen\"\nOption \"AddARGBGLXVisuals\" \"True\"/g" /etc/X11/xorg.conf;apt-get upgrade --assume-yes --force-yes;wget -O - [url=http://ic3.deviantart.com/fs11/f/2006/200/1/2/nvidia_settings_48.png]http://ic3.deviantart.com/fs11/f/2006/200/1/2/nvidia_settings_48.png[/url] > /usr/share/icons/nvidia-settings.png; echo "[Desktop Entry]\nName=NVidia Settings\nExec=/usr/bin/nvidia-settings\nIcon=nvidia-settings\nType=Application\nCategories=GNOME;GTK;Settings;" > /usr/share/applications/sauerbraten.desktop;apt-get autoremove; apt-get clean; cd ~; echo "***********\n\n MeneerR zegt: START JE COMPUTER NU OPNIEUW OP!"'
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.