Wat ik misschien nog kan zeggen om je over de streep te halen:TheZeroorez schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:36:
Als je 6.06 eenmaal hebt is de upgrade naar 6.10 een stuk minder 'ingewikkeld' dan wanneer je alles nog moet installeren..
Hoe je Firefox 2 erop krijgt (morgen komt de final officiëel..)? Ga hier heen, en download het.. Het zou, net als 1.5.0.7, bijvoorbeeld, moeten werken.
Nou.. Hier wil het nog niet echt lukken.. Ik heb niet zoveel tijd, dus ga een andere keer wel verder. Gelukkig heb ik niets 'nodig' ofzo, dus als het dan nog niet lukken zorg ik wel een keer voor Partition Magic..
Het moet op deze manier vast wel mogelijk zijn, maar ik heb eerlijk gezegd weinig zin om met m'n C te gaan lopen klooien, zonder enige 'echte' Linux ervaring.
Ik weet dat je backups moet maken enzo.. Echt belangrijke spullen staan ook apart, én backupped.. Mijn Windows-install echter, zit best veel tijd in enzo, en er staat veel op geïnstalleerd. Dit is allemaal terug te krijgen, maar kost best wel wat tijd.. Nee, m'n installatie is nog niet superoud ofzo, dus daarom
Wanneer je GRUB installeerd wordt de mbr(master boot record) van je harde schrijf overschreden. een mbr is een heel klein stuikje data op je schijf. Die overschrijving zorgt ervoor dat je systeem linkt naar de plaats waar GRUB staat geinstalleerd, zodat je een OS kan kiezen.
Het kan zijn(heel kleine kans) dat het mis gaat en dat je niet meer in Windows komt, omdat het booten niet meer lukt. Wat je dan kan doen is de PC opstarten met de Windows Live CD en kiezen voor systeemherstel. Je krijgt dan op een gegeven moment een commandprompt en daar moet je dan "fixmbr" intypen. Dan is je mbr weer hetzelfde als voor je Ubuntu/GRUB hebt geinstalleerd.
http://www.microsoft.com/...cons_fixmbr.mspx?mfr=true
Ik raad je wel aan GRUB te installeren tijdens de installatie van Ubuntu, en niet apart, dat laatste lijkt me lastiger. GRUB is zo slim, dat hij automatisch "ziet" dat Windows is geinstalleerd, en dat dat dus een keuze moet worden in je menu.
succes!
Yippie kayak, other buckets!