[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 201.645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26
Ik heb een vraag mbt losse foto-afdrukken, maar aangezien dat bij dezelfde aanbieders kan vraag ik het hier.

Ik heb een foto gemaakt met een iPhone SE. De foto is wazig, maar wel leuk genoeg om uit te vergroten. Software van bv profotonet geeft al gauw een uitroepteken als ik de foto op groot formaat wil afdrukken.
Hoe vergroten de afdrukcentrales het eigenlijk? Kan ik de foto beter eerst zelf vergroten (ik heb pixelmator voor de Mac)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:42
Afgezien van het vergroten. Als de foto van een niet zo'n hoge technische kwaliteit is, kun je die niet beter gewoon bij de Hema ofzo afdrukken? Kost een heel stuk minder en je gaat het verschil met profotonet echt niet zien bij zo'n foto.
Je kunt het beste eerst zelf vergroten naar een groter formaat. Afdruksoftware geeft vaak aan welke resolutie of hoeveel dpi ze minimaal willen hebben voor een bepaalde afdruk.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 15:32
Waah schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:00:
[...]

zeer late reactie :+

Gebruik nog steeds smartalbums. Scheelt enorm veel tijd met fotoboeken maken. Van dagen naar uren (inc uitzoeken foto's etc). Het is gewoon handig om snel door verschillende paginavullingmethodes te gaan. Maar goed als je het gebruikt merk je het pas.

Top-fotoalbum is afgebrand.

[...]

https://www.tvl.be/nieuws...-bij-elka-in-bilzen-51971

Wel balen want daar bestelde ik altijd... en heb nog 5 fotoboeken te bestellen. Dus nu maar bij Saal besteld. Wel jammer want die zijn duurder (behalve nu met de 15 euro actie) en dat tikt toch flink aan als je elk half jaar een boek besteld. Helaas zijn er weinig sites die lay-flat fotoboeken aanbieden. Of alleen voor exorbitant veel geld. (bv: Bij Hema betaal ik 77 euro waar ik bij top-fotoalbum vaak 40 euro kwijt was)
toon volledige bericht
Nou kan eindelijk terugkoppelen. Smart albums 2 gebruikt voor 2 fotoboeken en ging inderdaad behoorlijk rap! Werkt ook erg lekker moet ik zeggen. Kan inderdaad zo het maken van een album terugbrengen naar een uur als je de foto's al hebt geselecteerd.

Een indesign album blijft mooier natuurlijk, maar de tijd die dat kost...pfff.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:45
Je creëert met Smartalbums 1 grote PDF die je bij een afdrukcentrale upload, klopt dat? Heb je een beetje keus uit diensten?

edit: dit overicht gevonden. voor NL hebben ze de volgende aanbieders:
Europe Netherlands Dutch Ink Albums
Europe Netherlands Eprinttoo
Europe Netherlands Jiggy Albums
Europe Netherlands Konpoli
Europe Netherlands Profotonet
Europe Netherlands Vakcolor

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:48
Ron!n schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:30:
Je creëert met Smartalbums 1 grote PDF die je bij een afdrukcentrale upload, klopt dat? Heb je een beetje keus uit diensten?

[...]
Je kunt ook pagina's exporteren per spread (2 pagina's) JPG. Dat doe ikzelf. En dan als achtergrond gebruiken bij je favoriete fotoalbum drukker. Dan heb je alle keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
Ron!n schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:30:

[...]
Wat waah zegt inderdaad. Gewoon exporteren als JPEG en vervolgens importeren in je programma. Kwestie van het eenmalig goed invoeren van de maten van je favoriete leverancier (incl bleed en trim randen) en perfect.

Heb zelf via fotoboeken.nl besteld. Daar ging het goed. Spreads waren ongeveer 11 tot 20mb per stuk. Geimporteerd en "passend op pagina". Was na export met 10 minuten klaar met toevoegen. Echt prima zo.

Ben erg benieuwd naar het resultaat. Smartalbums werkt wel heel veel met witte randen en dat vind ik weer een beetje zonde...jammer dat je daar niet op kan filteren bij de selectie.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Hi allemaal,

Vandaag mijn fotoboeken binnengekregen van Fotoboeken.nl

Allereerst, prima service. Heb tot 2x toe een fout fotoalbum geupload en mocht dit steeds vervangen. De fouten heb ik helaas gemaakt ivm tijdsdruk en een aflopende voucher om 00.00 in de nacht ;)

Kwaliteit van de foto's is uitstekend. Gekozen voor een matte laag en ziet er prachtig uit. Fotoboeken.nl kwam als 1 van de betere kwa fotokwaliteit uit de test en dat is zeker te zien. Zou graag nog een keer met Saal willen vergelijken.

Het boek zelf vind ik iets minder van kwaliteit. Is slecht A4 formaat maar voelt buigzaam aan. Met name ben ik niet zo tevreden over de vlakliggende pagina's. Ben de albums van top-fotoalbum gewend en de vlakliggende pagina's bij hun waren echt doorlopend! Bij fotoboeken.nl zit er een soort van 'gap' tussen. Zag nadien wel dat dit gewoon ook zo op de website staat, dus het is geen fout. Wie kent er nog een aanbieder die een doorlopende pagina gebruikt? Zie hieronder een voorbeeld van mijn A3-fotoalbum van top-fotoalbum (boven) en het nieuw ontvangen album van fotoboeken.nl (onder).

Fotovergelijk

Bij het bovenste album is er wel een soort van 'scheur' zichtbaar. Dat doet mij wel vrezen dat het album na enkele jaren zou kunnen scheuren in het midden. Het onderste album oogt dan weer duurzamer op dit punt.

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 11-02-2018 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Wie kent er nog een aanbieder die een doorlopende pagina gebruikt?
Ik bestel tegenwoordig mijn fotoboeken bij Saal-Digital. Zij leveren ook boeken met doorlopende pagina's. Vergelijkbaar met Top-fotoalbum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
gvdijk23 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:43:
[...]

Ik bestel tegenwoordig mijn fotoboeken bij Saal-Digital. Zij leveren ook boeken met doorlopende pagina's. Vergelijkbaar met Top-fotoalbum.
Het is bijna alsof ze meelezen hier. Krijg vandaag een mail dat ze vanaf nu ook "premium lay flat" aanbieden als optie. Jammer dat het vooralsnog enkel bij het staande album is, maar komt vanzelf ook naar de andere toe. In elk geval fijn dat er meerdere opties zijn, want persoonlijk vind ik Saal al best prijzig en fotoboeken.nl kwam sterk uit de test kwa kwaliteit van afdruk. Nog wel even navraag doen naar de kwaliteit van het papier. Want alle extra "opties" zoals mat papier zijn weer niet beschikbaar icm premium lay flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26
Zojuist m'n eerste album van Profotonet binnen gekregen *O* Dat ging supersnel, woensdagavond besteld.

Ik heb er portretten in staan (kan het daarom niet showen) en heb gekozen voor 30x30 Fujicolor HD Lustre papier. Zij omschrijven het als zijdeglans of mat. Ik ben geen expert, maar vind de kleuren er uitzien als verwacht, niets te donker of te licht. Het enige piepkleine minpuntje is dat de foto's op de linkerbladzijde aan de onderkant een heel klein beetje over de middenvouw heen lopen. De foto staat dus een beetje scheef. En dat zijn foto's die automatisch bladvullend zijn geplaatst, dus geen uitlijnfout van mij.
Bij eerdere testafdrukken op losse foto's was ook zoiets gebeurd. Een aantal zwart-wit foto's op speciaal zwart-wit papier had rechtsonderaan een millimeter wit die naar links afliep tot 0 mm, over een afstand van zo'n 20 mm, veel meer dan in het boek.

Ik heb er een wit leren cover omheen laten doen (€10 extra) en dat voelt prettig aan.

Al met al een mooi album. De software vind ik voor de huis-tuin-en-keukengebruiker een ramp, bijna niets lijnt automatisch uit of sluit automatisch op elkaar aan, verplaatsen of zoomen van foto's in bestaande kaders gaat heel omslachtig. Wel kun je alles dmv getallen heel exact ten opzichte van elkaar uitlijnen (bij het afdrukken kan het geheel dus nog wel iets verschuiven, maar dat is minimaal).

[ Voor 12% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-03-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Dancing_Animal schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:14:
Zojuist m'n eerste album van Profotonet binnen gekregen *O* Dat ging supersnel, woensdagavond besteld.

Ik heb er portretten in staan (kan het daarom niet showen) en heb gekozen voor 30x30 Fujicolor HD Lustre papier. Zij omschrijven het als zijdeglans of mat. Ik ben geen expert, maar vind de kleuren er uitzien als verwacht, niets te donker of te licht. Het enige piepkleine minpuntje is dat de foto's op de linkerbladzijde aan de onderkant een heel klein beetje over de middenvouw heen lopen. De foto staat dus een beetje scheef. En dat zijn foto's die automatisch bladvullend zijn geplaatst, dus geen uitlijnfout van mij.
Bij eerdere testafdrukken op losse foto's was ook zoiets gebeurd. Een aantal zwart-wit foto's op speciaal zwart-wit papier had rechtsonderaan een millimeter wit die naar links afliep tot 0 mm, over een afstand van zo'n 20 mm, veel meer dan in het boek.

Ik heb er een wit leren cover omheen laten doen (€10 extra) en dat voelt prettig aan.

Al met al een mooi album. De software vind ik voor de huis-tuin-en-keukengebruiker een ramp, bijna niets lijnt automatisch uit of sluit automatisch op elkaar aan, verplaatsen of zoomen van foto's in bestaande kaders gaat heel omslachtig. Wel kun je alles dmv getallen heel exact ten opzichte van elkaar uitlijnen (bij het afdrukken kan het geheel dus nog wel iets verschuiven, maar dat is minimaal).
Als dit soort fouten in een album van mij zouden zitten, gaat het gelijk terug. Zeker als het om een pagina vullende foto gaat. Uitgelijnd in de software moet toch ook uitgelijnd zijn in het uiteindelijke product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 16:51

Plainside

I browse when I'm at work

Even een korte vraag hier, ik wil zelf een foto laten druken op groot formaat 180x80 of 210x90 nog niet 100% welk formaat.
Heeft iemand hier ervaring mee, het matriaal waar ik het op laat printen zal een van de volgende zijn:
  • Forex, goedkoop en ook geschikt voor grote druk werken
  • Alu-Dibond, duur maar uitermate goede kwalieteit (ook met kleur zover ik begrijp)
  • Xpozer, zelfde als forex????
Zijn hier mensen die ervaring hebben om op dit formaat te laten printen, en zoja bij welke leverancier/site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pko
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-11-2024

pko

Plainside schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:01:
Zijn hier mensen die ervaring hebben om op dit formaat te laten printen, en zoja bij welke leverancier/site.
Ik heb goede ervaringen met de dibond reclameborden* van Drukwerkdeal. Twee keer een 150x100cm bij ze besteld. Mooie afdrukkwaliteit en redelijk snelle levering (5-7 werkdagen ofzo). Dat formaat is zo'n 100 euro excl verzending.
Ze hebben ook forex, maar dat zou ik op zo'n groot formaat niet doen, omdat het eerder krom trekt. Forex is alleen schuim, dibond is twee dunnen lagen alu met hard plastic ertussen.

*Let op: ze bieden "foto op dibond" en "dibond reclameborden". Die eerste optie is duurder, maar de kwaliteit van de reclameborden is echt erg goed en gaat gewoon jaren mee (hangt hier al 5+ jaar aan de muur zonder merkbare verkleuring). Wel even zelf ophangmateriaal regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Even dit topic een schop geven. Ik ben opzoek naar een dienst waar je fotoboeken kunt maken (liefst liggend A4 formaat) met meer dan de standaard 120 pagina's. Liefst rond de 200. ik heb er zelf twee gevonden waarbij dit kan: fotofabriek (prijs voor 200 pagina's hoogglans: €140,99) en Hetfotoalbum (prijs voor 200 pagina's hoogglans: €131,30)
Ik vind het toch behoorlijk prijzig, maar dat kan aan mij liggen. Zijn er mensen die nog tips hebben op dit gebied? Misschien een andere aanbieder die beter/goedkoper is?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53
Ik heb zelf goede ervaringen met Blurb, in mijn geval voor foto/reisverslagboeken. Met de InDesign plugin enorm veel vrijheid in ontwerpen. Met de regelmatige acties was ik laatst 60 euro kwijt voor 148 pagina's. Misschien iets om naar te kijken?

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
golflars schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:32:
Ik heb zelf goede ervaringen met Blurb, in mijn geval voor foto/reisverslagboeken. Met de InDesign plugin enorm veel vrijheid in ontwerpen. Met de regelmatige acties was ik laatst 60 euro kwijt voor 148 pagina's. Misschien iets om naar te kijken?
Ik heb zo'n 10 jaar geleden bij Blurb een album laten afdrukken maar niet erg onder de indruk van de kwaliteit. En hebben ze tegenwoordig al A4 formaat of nog alleen de Amerikaanse formaten zoals Letter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 21:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

miicker schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:10:
Even dit topic een schop geven. Ik ben opzoek naar een dienst waar je fotoboeken kunt maken (liefst liggend A4 formaat) met meer dan de standaard 120 pagina's. Liefst rond de 200. ik heb er zelf twee gevonden waarbij dit kan: fotofabriek (prijs voor 200 pagina's hoogglans: €140,99) en Hetfotoalbum (prijs voor 200 pagina's hoogglans: €131,30)
Ik vind het toch behoorlijk prijzig, maar dat kan aan mij liggen. Zijn er mensen die nog tips hebben op dit gebied? Misschien een andere aanbieder die beter/goedkoper is?
https://www.fotobuch.de/f...viduell/erstellen-a4-quer
Bij 200 pagina's, A4 liggend, hardcover kom ik op €110,75 inclusief verzenden.

In het verleden wel eens besteld (5-10 jaar terug) omdat ze daar de meeste vrijheid gaven wat betreft de cover te ontwerpen.
Erg happy met de kwaliteit toen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dikke plus voor de post boven me, ook voor mij is het alweer minstens 5 jaar geleden dat ik überhaupt een fotoboek heb gemaakt, maar dan was het altijd bij photobuch.de. Enkel m'n trouwalbum heb ik aan een 'professioneler' partij toevertrouwd.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Thanks, inmiddels een andere tent gevonden: fotoalbums-maken.nl
Dan zit ik nog net onder de 100€ incl. verzenden. Ben benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:22
miicker schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:35:
Thanks, inmiddels een andere tent gevonden: fotoalbums-maken.nl
Dan zit ik nog net onder de 100€ incl. verzenden. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
En? Hoe is de kwaliteit geworden van je album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
A4-tje schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:53:
[...]

En? Hoe is de kwaliteit geworden van je album?
Zeer goed! We zijn er enorm blij mee :)
Kan me niet voorstellen dat een andere dienst betere kwaliteit levert, tenminste ik zie geen verbeterpunten (buiten de software die soms niet even handig werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Aangezien Apple gestopt is met z'n fotoboeken ben ik op zoek naar een andere leverancier. Na wat zoeken lijkt het erop dat Apple z'n boeken liet drukken via Ifolor in Zwitserland. Heeft iemand daar ervaring mee en klopt het dat dit de leverancier was?

Daarnaast kan ik via Apple Photos nog kiezen uit de volgende leveranciers naast Ifolor Designer:

* Mimeo Photos
* Motif
* MILK
* Friedmann

Ervaringen met bovenstaande leveranciers?

Daarnaast nog gekeken naar fotoalbums-maken.nl en White Wall (perfect voor afdrukken van foto's op groot formaat met lijst etc) maar die hebben alleen online software wat voor mij geen plus is. Ook nog naar fotobuch.de gekeken maar de software is nogal onoverzichtelijk maar misschien met wat meer tijd snap ik beter wat waar gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Laatst online: 12:15
Ik weer dat dit een gigantische topic kick is, maar om nu een nieuw topic te openen lijkt me ook niet handig.

Ik heb een vraag voor het maken van een album met zo min mogelijk werk. Nu zijn er wel een aantal programma’s die dat kunnen (automatische opmaak). Echter, wat ik graag zou willen, is automatisch de datum van de gemaakte foto onder de foto plaatsen. Is er een programma wat dat automatisch zou kunnen?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste