Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Ik vind ze er nog niet 'af' uit zien.m3gA schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:18:
Heb de clearity build geinstalleerd. ziet er 'af' uit mis alleen bep. graphics zoals een status van de video etc.
Het Home Screen vind ik veel te leeg, en de bediening niet handig, bv, om naar de shutdown te gaan en zo.
Geen blijvertje bij mij. PMIII ftw!
Ik heb ook een Samsung, die leest perfect DVD+RAwkwarding schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:56:
Ik heb een Samsung DVD-speler. Deze leest geen DVD+R (alhoewel ik een philips DVD+R gebrand hebt en die doet het gewoon) Dus ik wil een DVD-R kopen, maar welke wordt er door de samsung gelezen. Ik heb nu een hoop Princo's maar die kan ik niet meer aankomen bij mijn vaste shop. Daarom zit ik te denken om deze te kopen:
http://www.bigdennis.com/...5713e781c615419c1a20c5f9a
Iemand ervaring met deze? Kan ik deze ook gebruiken?
Je moet er alleen voor zorgen dat de booktype op DVD-ROM gezet is bij het branden. Dit kan je Nero automatisch laten doen (als je brander het ondersteund).
Princo's had ik vroeger ook, maar 50% is nu reeds niet meer leesbaar
[ Voor 52% gewijzigd door Fire69 op 05-01-2007 09:16 ]
sinds vanochtend kan ik ineens niet meer op de ftp van m'n xbox komen....
m'n ftp client geeft aan dat het wachtwoord niet goed is, maar na die voor de zekerheid toch nog even te hebben veranderd (op de xbox en in de ftp client) blijf ik dezelfde melding krijgen.... het is echt geen typ fout, want het gebeurt ook als ik het wachtwoord maar 1 karakter maak....
iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? als 't goed is komt vanmiddag m'n nieuwe 250 gb schijfje binnen, dus ik zou graag m'n spullen eraf willen halen zodat ik 'm om kan bouwen....
Mijn probleem is dat ik enkel oude info terugvind over hoe je het beste die gpu fan wegdoet. Zo vond ik dat een zalman nb32j ideaal is ... maar die vind ik praktisch nergens. Wel is er een nb47 maar die is te hoog en als ik die ga bijwerken zodat die kleiner is dan gaat die misschien niet meer voldoende koelen(ofwel?)
Dus mijn vraag is: wat zijn nog andere oplossing voor het gpu fan kabaal uit te schakelen? Andere fan erop? Welk type bv? De fan gewoon afkoppelen lijkt mij ook niet gezond?
Hierboven staat ook iets over de Clearity skin. Ik heb deze geprobeerd op mijn xbmc (2.0.1) maar ik krijg daar steeds de melding dat +2.0 skins vereist zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door DaRKie op 06-01-2007 11:27 ]
Over het algemeen kan je gewoon elke fan derop zetten als ie er maar goed koelend uitziet. Een beetje bij vijlen zal dus ook weinig boeien waarschijnlijk. Vaak is het ook mogelijk gewoon de 6 bij 6 (zoiets is het) fan te vervangen met een stille. Hoef je niet meteen het hele koelblok te vervangen.DaRKie schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:25:
Ik heb nog een van de eerste generatie xboxén met zo een fan op de gpu. Ben het stilletjes aan (na 5 jaar ofzo) toch wel beu want het wordt enkel maar erger.
Mijn probleem is dat ik enkel oude info terugvind over hoe je het beste die gpu fan wegdoet. Zo vond ik dat een zalman nb32j ideaal is ... maar die vind ik praktisch nergens. Wel is er een nb47 maar die is te hoog en als ik die ga bijwerken zodat die kleiner is dan gaat die misschien niet meer voldoende koelen(ofwel?)
Dus mijn vraag is: wat zijn nog andere oplossing voor het gpu fan kabaal uit te schakelen? Andere fan erop? Welk type bv? De fan gewoon afkoppelen lijkt mij ook niet gezond?
Hierboven staat ook iets over de Clearity skin. Ik heb deze geprobeerd op mijn xbmc (2.0.1) maar ik krijg daar steeds de melding dat +2.0 skins vereist zijn?
Blijkt dat de xml-file waar je instellingen van filezilla instaat corrupt kan raken. Ikzelf heb via m'n dashboard een ftp-verbinding opgezet en een verse xml-file heen ge-ftped. daarna kon ik gewoon weer ftp-en.
kan je beter deze bestellen, http://cheaplpc.com/xir/mphilipp schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:32:
[...]
Mag ik even daarop inhaken? Om een XBox met XBMC te bedienen via een afstandsbediening, moet je daar persé die remote kit voor kopen? Ik heb nl een Philips Pronto en ga die remote die erbij zit dus nooit gebruiken, maar ik denk dat ik dat blokje van die kit wel nodig heb. Klopt dat?
daarmee kan je hem nog aan en uit zetten ook
edit: link erbij is wellis handig
[ Voor 5% gewijzigd door Tha op 07-01-2007 19:56 ]
Tha
Ja, die had ik ook gezien. De meneer waar ik de xbox kan laten ombouwen kan ook zo'n ding erin rossen. Lijkt me erg handig. Nou alleen nog even zien hoe ik aan de codes van die remote kom, maar die kan ik denk ik ook wel ergens op remotecentral vinden.Tha schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:54:
[...]
kan je beter deze bestellen, http://cheaplpc.com/xir/
daarmee kan je hem nog aan en uit zetten ook
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Kun je ook andere radiozenders toevoegen aan dit script? Hoe installeer ik dit script op mijn XBMC 2.0 installatie? Erg mooi script.Bigfoot87 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:35:
Voor de mensen die em gemist hebben:
[afbeelding]
Is HIER te downloaden
Het Uitzendinggemist script is zo goed als klaar heb ik uit een zeer betrouwbare bron vernomen (Harrie zelf)
Nog even een vraag: Als RSS feed heb ik die van de Telegraaf (binnen en buitenland) ingesteld. Maar ik zou graag die van Nu.nl gebruiken, alleen is het probleem dat die geen XML extentie gebruikt. Iemand een oplossing?
Even de moeite nemen om de ReadMe.txt te lezen in de rar file, daar staat het namelijk gewoon in. De mappen MP3 en Radio in je music map plaatsen op je E of F partitie.Chutney schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:06:
[...]
Kun je ook andere radiozenders toevoegen aan dit script? Hoe installeer ik dit script op mijn XBMC 2.0 installatie? Erg mooi script.
Verder is dit geen script, maar een verzameling van streams. Zelf toevoegen kan dus. Maak een bestand aan met daarin de url van de stream en sla deze op als zendernaam.strm. Zoek er vervolgens een plaatje bij van de juiste proporties en hernoem deze naar zendernaam.tbn.
Succes!
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Dank je welDeOS schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:02:
[...]
Even de moeite nemen om de ReadMe.txt te lezen in de rar file, daar staat het namelijk gewoon in. De mappen MP3 en Radio in je music map plaatsen op je E of F partitie.
Verder is dit geen script, maar een verzameling van streams. Zelf toevoegen kan dus. Maak een bestand aan met daarin de url van de stream en sla deze op als zendernaam.strm. Zoek er vervolgens een plaatje bij van de juiste proporties en hernoem deze naar zendernaam.tbn.
Succes!
ziet er prachtig uit, begon de oude toch zat te worden. Deze ga ik zeker proberen!dCY schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:35:
Komt binnenkort weer een nieuwe skin uit voor XBMC met de naam Clearity.
(bron: xbox-scene)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan de beta al downloaden in delen.
https://svn.sourceforge.net/svnroot/xboxmediacenter/Clearity
Ik ben benieuwd, vanaaf maar even proberen.
Ik gebruik m'n xbox eigenlijk nu alleen maar als media-center en eigenlijk komt dit door die (in mijn mening) irritante controller ik krijg nameljk pijn in m'n onderarm van dat ding terwijl ik dat nooit kreeg van m'n ondertussen bejaarde playstation controller.
Ik heb ondertussen wel een xbox >> USB kabel gevonden maar dan heb ik maar 1 apparaat aangesloten en mis ik dus m'n muis nog, weet iemand hier een oplossing voor.
Ik snap dat als ik het voor elkaar krijg om een toetsenord en muis aan te sluiten het spel dat ik zou willen spelen dit ook nog zou moeten ondersteunen, maargoed dat is een per-game iets.
Misschien een andere controller proberen? Er zijn veel alternatieven op de markt namelijk.digital8 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:23:
Ik gebruik m'n xbox eigenlijk alleen maar als media-center, eigenlijk komt dit door die (in mijn mening) irritante controller ik krijg nameljk pijn in m'n onderarm van dat ding terwijl ik dat nooit kreeg van m'n bejaarde playstation controller.
Daarnaast is die kabel bedoeld voor PC gebruik (xbox->USB), en niet om je muis op de xbox aan te sluiten. Veel spellen zullen dat niet eens ondersteunen.
Een andere controller is misschien een idee maar 't is niet alleen dat ik last van m'n onderarm krijg maar ook dat die dingen gewoon niet lekker gamen (wederom in mijn mening) vandaar dat ik graag een toetsenbord en muis zou gebruiken.Roamor schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:27:
[...]
Misschien een andere controller proberen? Er zijn veel alternatieven op de markt namelijk.
Daarnaast is die kabel bedoeld voor PC gebruik (xbox->USB), en niet om je muis op de xbox aan te sluiten. Veel spellen zullen dat niet eens ondersteunen.
Die kabel die ik gevonden heb heeft een vrouwelijke usb ansluiting dus dan moet het wel xbox >> usb zijn.
Zie ook.:
http://www.futuremax.nl/product_info.php?products_id=183
[ Voor 4% gewijzigd door digital8 op 08-01-2007 17:41 ]
Dat kan alleen met zo'n appparaat:digital8 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:23:
Kunnen jullie mij vertellen of het mogelijk is om op de xbox te gamen met een toetsenbord en muis zoals op een PC.
Ik gebruik m'n xbox eigenlijk nu alleen maar als media-center en eigenlijk komt dit door die (in mijn mening) irritante controller ik krijg nameljk pijn in m'n onderarm van dat ding terwijl ik dat nooit kreeg van m'n ondertussen bejaarde playstation controller.
Ik heb ondertussen wel een xbox >> USB kabel gevonden maar dan heb ik maar 1 apparaat aangesloten en mis ik dus m'n muis nog, weet iemand hier een oplossing voor.
Ik snap dat als ik het voor elkaar krijg om een toetsenord en muis aan te sluiten het spel dat ik zou willen spelen dit ook nog zou moeten ondersteunen, maargoed dat is een per-game iets.

link
Ik had problemen met het scirptje torrentbrowser, ik kreeg de torrents niet naar mijn server toe. Er is sinds kort echter een nieuwe torrent browser. Deze heet torrent-controller. (wel te vinden op de website van xbmc)
Deze kan meer sites dan alleen torrentspy, en hij maakt direct verbinding met azureus, waardoor ik ook mijn downloads kan onderhouden enzo.
Programmaatje is echt een aanrader voor mensen die vanuit de huiskamer even wat willen downloaden ofzo.
edit: @ hierboven
Je kan makkelijk usb toetsenborden aansluiten. Ikzelf heb gewoon een kabeltje gemaakt die van de uitgang van mijn xbox meteen usb maakt. (eerste deel van de kabel).
Vervolgens heb ik de controller wiens kabel ik hiervoor heb gebruikt zo gemaakt dat die ook usb heeft. Ik sluit dus nu mijn controller via usb aan, en als ik wil kan ik ook een usb toetsenbord aansluiten. (werkt direct onder xbmc)
edit2: Of je koopt zoiets als wat in het berichtje boven je staat, heb je ook muis erbij, nadeel is wel dat het dan ietsje duurder zal zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door warcow op 08-01-2007 22:49 ]
Bedankt., even wat reviews gelezen en daarna gelijk 1' tje besteld....Kaspers schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:20:
[...]
Dat kan alleen met zo'n appparaat:
[afbeelding]
link

scriptbouwers zijn jullier ergens?Stampre schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:45:
Hebben meer mensen problemen met een hd component kabel en uitzendinggemist? De weergave van het script is helemaal verknald, script staat nu rechtsboven in de hoek..
Moet ik soms ergens nog instellingen veranderen om alles goed te kunnen weergeven op component?
De settings zijn nu: Best beschikbaar, lage pixelshading. Tevens geswitched naar ntsc.
http://specs.tweak.to/6635
Verwijderd
Ik draai een XBMC versie van 28 november dacht ik.
Heb al geprobeerd om een andere resolutie in te stellen (480p), maar dit had geen effect.
Iemand?
En zonder die kabel?Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:34:
Sterker nog, sinds ik de HD kabel heb aangesloten
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik vermoed dat het komt dat posities van knoppen en dergelijke absoluut opgegeven worden, en dat dit niet lekker gaat met verschillende resoluties. Ik ben nu op mijn stage, dus kan niet kijken of dit ook daadwerkelijk het geval is. Het is goed mogelijk posities automatisch aan te passen aan de gebruikte resolutie. Echter de background is een fixed size plaatje, geen idee hoe xbmc die schaalt op andere resoluties omdat ik altijd gewoon PAL heb gedraaid.
Zal vanavond even kijken. Wellicht dat je het aan zou kunnen/willen passen een keer harrie? Er zijn toch steeds meer mensen met een HD ready tv denk ik. Je zou van mij in ieder geval eeuwige roem krijgen
@flyballfreak, probeer eens je cache van je videodata leeg te maken, hierdoor gingen bij mij weer alle avi´s spelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Stampre op 09-01-2007 14:39 ]
Zo 1 heb ik er ook. Maar dan andersKaspers schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:20:
[...]
[afbeelding]
link
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Kan opzich wel, maar niet alle hardware werkt.makkie ;) schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:45:
Kun je die ook gebruiken om een externe schijf eraan te koppelen misschien???
Als je zorgt dat hij FAT32 of FATX is formatted, heb je een kans.
Wat dacht je van de topicstartZandhaas schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:30:
is er ergens handleiding voor xbmc? ik heb pas nieuw gemod xbox gehaald. weet niet alles over xbmc. PDF is ook goed.
Verwijderd
Terug naar mijn component kabel blijkt dat ik precies dezelfde problemen heb, dus het lijkt toeval dat de problemen begonnen nadat ik de HD kabel in gebruik nam (heb nu zowel NTSC als PAL over component geprobeerd, maar geen verschil)
Dat neemt niet weg dat het script op dit moment bij mij niet goed werkt.
Ik heb het script vandaag geupdate van XBMCscripts.
Wat ik zie als ik het script start is heel kort een plaatje van een 'stopbord met vraagteken'.
Daarna zie ik de logo's 1/2/3, maar geen tekst. Als ik echter een paar keer op 'A' druk, verschijnen ineens toch de programmatitels. Het interessante is dat ik net op m'n PC in FireFox ook af en toe op refresh moest drukken voordat ik iets zag. Het zou dus ook iets te maken kunnen hebben met m'n internetverbinding of router.
@Stampre: werkt de site uitzendinggemist.nl bij jou wel goed vanaf een PC?
Als ik de lijst met programma's eenmaal zie, lijkt het erop dat de lijst toch niet compleet is (staat alfabetisch, maar gaat niet verder dan N of M).
Het aanklikken van een programma werkt meestal ook niet (is slechts 1 keer wel goed gegaan): het script blijft dan hangen met een melding 'een ogenblik a.u.b.'
Misschien kan je deze versie even proberen? http://www.student.tue.nl...nding%20gemist%20v0.2.zip Dit is de versie die ik gemaakt hebt. Minder geavanceerd dan die van bakman, en gesorteerd op datum. Maar dan kan je wellicht al sommige dingen uitsluiten als oorzaak.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:39:
Hmm, heb vanavond wat zitten experimenteren met uitzending gemist en m'n HD kabel.
Terug naar mijn component kabel blijkt dat ik precies dezelfde problemen heb, dus het lijkt toeval dat de problemen begonnen nadat ik de HD kabel in gebruik nam (heb nu zowel NTSC als PAL over component geprobeerd, maar geen verschil)
Dat neemt niet weg dat het script op dit moment bij mij niet goed werkt.
Ik heb het script vandaag geupdate van XBMCscripts.
Wat ik zie als ik het script start is heel kort een plaatje van een 'stopbord met vraagteken'.
Daarna zie ik de logo's 1/2/3, maar geen tekst. Als ik echter een paar keer op 'A' druk, verschijnen ineens toch de programmatitels. Het interessante is dat ik net op m'n PC in FireFox ook af en toe op refresh moest drukken voordat ik iets zag. Het zou dus ook iets te maken kunnen hebben met m'n internetverbinding of router.
@Stampre: werkt de site uitzendinggemist.nl bij jou wel goed vanaf een PC?
Als ik de lijst met programma's eenmaal zie, lijkt het erop dat de lijst toch niet compleet is (staat alfabetisch, maar gaat niet verder dan N of M).
Het aanklikken van een programma werkt meestal ook niet (is slechts 1 keer wel goed gegaan): het script blijft dan hangen met een melding 'een ogenblik a.u.b.'
Geen commentaar
Ik heb een xbox overgenomen en dat bleek een v1.0 te zijn, met koeler op de GPU dus. Heb de fan er gewoon afgehaald. Tot nu geen problemen (3 maanden), gebruik 'm vorrnamelijk als mediacenter en af en toe een game, maar heb er wel een 80mm fan in gezet als vervanging voor de standaard 70mm xbox fan. O ja, en ook een 60GB schijf erin gezet die 'spindowned' als ik via het netwerk een film afspeel.DaRKie schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:25:
Ik heb nog een van de eerste generatie xboxén met zo een fan op de gpu. Ben het stilletjes aan (na 5 jaar ofzo) toch wel beu want het wordt enkel maar erger.
is mogelijk om lijst in My films weg te halen, en map films te creeeen, is voor mijn vrouw erg nuttig.
Ik zie zommige plaatjes dat je bij pic indrukken zodat er film gaat afspelen. hoe werk dat precies,
Je kan je taalinstelling naar Nederlands zetten.Zandhaas schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:44:
via 'startpagina' klik ik op My Films, en ik zie lijst aantal dingen. Waar moet ik echter films inplaatsen, van die namen in lijst vind ik nergens in FTP,
is mogelijk om lijst in My films weg te halen, en map films te creeeen, is voor mijn vrouw erg nuttig.
Ik zie zommige plaatjes dat je bij pic indrukken zodat er film gaat afspelen. hoe werk dat precies,
Maar ik ben zelf ook pas 3 dagen in bezit van XBMC (een xbox überhaupt) dus ik sluit me helemaal aan "waar plaats ik mijn films/muziek e.d."
Journey to the city unscathed
En kan ik dan ook films (avi's) over dit netwerk afspelen op xbmc? ivm snelheid netwerk en zo...
Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zo'n schijf, heb al termen als smb en samba voorbij zien komen maar wat ik daar nu precies mee moet weet ik niet.
Verwijderd
witte knop gebruiken. kun je de naam veranderen of deleten. en je kunt een link maken naar evt je dir op pc. hier kun je ook lezen waar de link naar verwijst.Zandhaas schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:44:
via 'startpagina' klik ik op My Films, en ik zie lijst aantal dingen. Waar moet ik echter films inplaatsen, van die namen in lijst vind ik nergens in FTP,
gebruik de witte knop overal en dan merk je dat je een hoop kunt veranderen
voorbeeld: iceage2.avi, plaats plaatje in die dir van de avi en noem hem iceage2.tbn
heb je bv een nederlandse ondertitel, plaats die daar ook en noem die iceage2.srt
dit werk ook bij bv audio album.
mocht je meerdere dir hebben, bv films, kinderfilm,documentaire enz. plaats plaatje en noem die folder.tbn
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 16:44 ]
Ik ben nog druk bezig mn schijf van 320 gb vol te proppen met al troep.
Nu is mijn mp3 album al mooi gelukt met alle hoesjes etc, maar met mn film album heb ik nog wat problemen. Ik heb al mn films apart in mappen en bij t ophalen van imdb info krijg ik maar de thumbnails van de filmhoezen niet op de mappen in de Lijst view. Als ik n map in ga zie ik wel thumbnails van de hoezen op de files.
Is dit nog ergens in te stellen?
ChrisIsm
Ook ik heb sinds een paar weken last van het feit dat de lijst van programma's bij uitzendinggemist niet verder gaat dan de letter N. Ook het aanklikken van een programma werkt inderdaad niet altijd. Weet iemand of er misschien aan de kant van uitzendinggemist iets verandert is? Een andere mogelijke oplossing hoor ik natuurlijk ook graag.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:39:
Ik draai de T3CH versie XBMC van 1-1-2007
Dat heeft er altijd al ingezeten. Komt waarschijnlijk doordat er een maximum aantal items in een lijst kunnen zitten. Ik heb het probleem bij bakman aangekaart. Je zou kunnen proberen de versie te gebruiken waar ik naar linkte, die heeft dat probleem niet, maar is minder uitgebreid.Ted_W schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:39:
[...]
Ook ik heb sinds een paar weken last van het feit dat de lijst van programma's bij uitzendinggemist niet verder gaat dan de letter N. Ook het aanklikken van een programma werkt inderdaad niet altijd. Weet iemand of er misschien aan de kant van uitzendinggemist iets verandert is? Een andere mogelijke oplossing hoor ik natuurlijk ook graag.
Ik draai de T3CH versie XBMC van 1-1-2007
Niemand aanraders wat betreft een netwerk HD icm. een xbmc?Pin0 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:36:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het streamen van media vanaf een netwerk harde schijf (network attached storrage NAS) dus een externe harde schijf die men via ethernet (netwerk, geen usb) kan benaderen om foto's ed te backuppen en deze vervolgens te kunnen bekijken met xbmc?
En kan ik dan ook films (avi's) over dit netwerk afspelen op xbmc? ivm snelheid netwerk en zo...
Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zo'n schijf, heb al termen als smb en samba voorbij zien komen maar wat ik daar nu precies mee moet weet ik niet.
Zorgen dat je samba shares kunt krijgen. En stel dat dat misgaat, dan gebruik je gewoon FTP. Voor muziek (mp3) lukt dit prima. Voor filmes heb je toch echt wel samba nodig.Pin0 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:51:
[...]
Niemand aanraders wat betreft een netwerk HD icm. een xbmc?
Verwijderd
Bij mij loopt die alleen heel vaak vast, misschien bij jullie niet
http://www.xbmcscripts.co...cat_view&gid=14&Itemid=36
Ik weet niet wat je precies wilt doen? Maar als je gewoon de laatste nieuwsitems enzo wil lezen kan je gebruik maken van een standaard rss lees script denk ik? En dan gewoon de rss streams van vrtnieuws ingeven.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:27:
kent er iemand een script voor vrtnieuws.net?
Verwijderd
Zoals Harrie al schreef is de positie en grootte van de tekst inderdaad 'hard coded', dus komt het allemaal in de linkerbovenhoek te staan als je het op 1080i bekijkt. Harrie, ik zag dat je in de buurt woont, dus misschien kunnen we samen eens een avondje knutselen om een 'HD profile' in het script in te bakken
Dit doe je toch door de zwarte en witte knop ingedrukt te houden tijdens booting? Hoe doe je dat eigenlijk met een AB?Stampre schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:38:
@flyballfreak, probeer eens je cache van je videodata leeg te maken, hierdoor gingen bij mij weer alle avi´s spelen.
Ik heb dit gedaan, maar toch speelt lang niet alles correct. Bijna geen enkele stream speelt eigenlik. Ik zie heel snel wat meldingen voorbij komen, die uit mplayer komen, niet uit het script van Harrie/Bakman. Er staat iets over 'not RealMedia'. Stampre, werken bij jou de stream wel goed op 1080i?
Ik heb ook met AppleMovieTrailers zitten spelen, en op 1080i werkten de streams niet, maar op 480p wel. Ik las ergens dat dit misschien te maken heeft met een gebrek aan geheugen van de XBOX, om op hoge resoluties af te spelen terwijl er nog meer draait op de achtergrond. DVDs of avi's afspelen is echter geen probleem.
Is er iemand die 1080i gebruikt en wel AMT draaiende krijgt?
Verwijderd
Ik kan inderdaad standard definition wel over mijn netwerk streamen zonder haperen, terwijl de XBOX op 1080 staat, maar dan draait alleen mplayer, en verder niks.
Bij AMT krijg ik helemaal niks te zien, en dat zou mogelijk kunnen komen doordat hij dan het script draait (=geheugen gebruik) en daarnaast mplayer moet opstarten. Als ik m'n XBOX op 480p zet werken ze namelijk wel.
Bij Uitzendinggemist is het iets anders: ik krijg heel kort een aantal meldingen in beeld, maar te snel om te kunnen lezen. Dit gebeurt ook als ik op 480p ingesteld sta.
Wanneer ik bijvoorbeeld me weather wil instellen en ik kies bij setting Alkmaar dan komt er netjes alkmaar, maa r dan kan ik hem niet selecteren. kies ik nu Amsterdam dan krijg ik 3 opties de 1e kan ik weer niet selecteren, maar nr2 en 3 wel.
Zelfde met imdb/music info opzoeken steeds de 1e in de lijst kan ik niet selecteren.
Meer mensen hier last van of heb ik iets raars gedaan
De eerste optie van IMDB kan je niet selecteren, wel de volgende opties. Maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Er zit nog wat bugs op de versie van 09-01-2007
Edit: de lettergrootte van de ondertiteling (SRT/SUB) varieert afhankelijk van het formaat van de film.
De font-size (+locatie ?) verschilt dus per film
[ Voor 30% gewijzigd door GoT op 14-01-2007 12:17 ]
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Kijk wat toevallig, nog een AlkmaarderHoodlum77 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:33:
Vandaag de laatste versie van t3ch erop gezet, maar nu een wazig probleem.
Wanneer ik bijvoorbeeld me weather wil instellen en ik kies bij setting Alkmaar dan komt er netjes alkmaar, maa r dan kan ik hem niet selecteren. kies ik nu Amsterdam dan krijg ik 3 opties de 1e kan ik weer niet selecteren, maar nr2 en 3 wel.
Zelfde met imdb/music info opzoeken steeds de 1e in de lijst kan ik niet selecteren.
Meer mensen hier last van of heb ik iets raars gedaan
Maar idd hier ook hetzelfde probleem met t3ch (9 jan 2007)
Journey to the city unscathed
Verwijderd
Op een eerder XBMC topic heb ik gelezen dat:
geef een txt bestand de extentie .strm en plak daar een url in dat kun je dit playen.
Helaas gaat hij bij mij wel starten, maar gaat er niets spelen blijft het scherm gewoon met iconen staan waar ik was.
Heeft iemand hiervoor een oplossing of dezelfde ervaring? Ik heb dit probleem met zowel .asf als .asx extenties
p.s. een aantal (2 op 10) spelen wel goed via een uitzending gemist script
voorbeeld url:
http://cgi.omroep.nl/cgi-...n/delamas/bb.20061110.asf
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 11:35 . Reden: toevoegen url ]
Verwijderd
--------------
Uitzending Gemist is via een script bij mij ook een ramp. Ik weet niet precies waar het aan ligt maar het wil gewoon niet...
Daar heb ik het volgende op gevonden: Als je gewoon een uitzending in je browser laadt, ff rechtermuisknop en eigenschappen om te zien waar hij de stream vandaan haalt. Dit is vaak een .asf bestand. Even in een ..strm bestandje pleuren een draaien zou je zeggen..!? Nou nee! (zelfde probleem als bij jou, denk ik) Je moet het namelijk vanaf een MMS bron hebben. Daar staat de werkelijke data geparkeerd namelijk. Ik doe dit door het URL dat ik uit mijn browser heb gehaald, te "downloaden" via Total Commander (zit gewoon een knopje om URL's te downloaden namelijk). Dan krijg ik het .asf bestand binnen maar is heeeeel klein. Hierin staat namelijk een verwijzing naar de werkelijke (MMS) plek van de data! Even inkijken dus, en dat adres kopieren in een .strm.
Vraag me niet hoe ik er allemaal achter gekomen ben... dat heeft uren aan uitzoekerij gekost..!
Ik ga het script vanavond installeren, kijken of het bevalt. Eventuele bugs moeten we samen proberen te debuggen. De maker van het script zwerft volgens mij ook nog rond op het forum.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:39:
fijn, contact met vrienden heeft ook altijd wel zin, hier de oplossing :-D
--------------
Uitzending Gemist is via een script bij mij ook een ramp. Ik weet niet precies waar het aan ligt maar het wil gewoon niet...
Daar heb ik het volgende op gevonden: Als je gewoon een uitzending in je browser laadt, ff rechtermuisknop en eigenschappen om te zien waar hij de stream vandaan haalt. Dit is vaak een .asf bestand. Even in een ..strm bestandje pleuren een draaien zou je zeggen..!? Nou nee! (zelfde probleem als bij jou, denk ik) Je moet het namelijk vanaf een MMS bron hebben. Daar staat de werkelijke data geparkeerd namelijk. Ik doe dit door het URL dat ik uit mijn browser heb gehaald, te "downloaden" via Total Commander (zit gewoon een knopje om URL's te downloaden namelijk). Dan krijg ik het .asf bestand binnen maar is heeeeel klein. Hierin staat namelijk een verwijzing naar de werkelijke (MMS) plek van de data! Even inkijken dus, en dat adres kopieren in een .strm.
Vraag me niet hoe ik er allemaal achter gekomen ben... dat heeft uren aan uitzoekerij gekost..!)
Verwijderd
UitzendingGemist heeft een standaardopmaak, nl:Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:37:
Uitzending gemist:
Op een eerder XBMC topic heb ik gelezen dat:
geef een txt bestand de extentie .strm en plak daar een url in dat kun je dit playen.
Helaas gaat hij bij mij wel starten, maar gaat er niets spelen blijft het scherm gewoon met iconen staan waar ik was.
Heeft iemand hiervoor een oplossing of dezelfde ervaring? Ik heb dit probleem met zowel .asf als .asx extenties
p.s. een aantal (2 op 10) spelen wel goed via een uitzending gemist script
voorbeeld url:
http://cgi.omroep.nl/cgi-...n/delamas/bb.20061110.asf
mms://streams3.omroep.nl/tv/avro/wieisdemol/bb.20070111.asf
OF voor realplayer (werkte bij een programma laatst weer!)
rtsp://streams3.omroep.nl/tv/avro/wieisdemol/bb.20070111.rm
Ik plak dus steeds het gedeelte na de ? erachter en klaar is kees.
Ik heb mijn map met alle XBMC streams van mijzelf hier staan.
Suc6 Jasper
Hmm toch wel:
mms://streams3.omroep.nl/tv/bnn/onm/bb.donderdag.asf
mms://streams4.omroep.nl/tv/bnn/onm/bb.donderdag.asf
mms://cachemedia.omroep.n.../bnn/onm/bb.donderdag.asf
Ik vraag me af wat het verschil is tussen cachemedia en streams3 of 4. Zou streams3 een loadbalancer zijn?
[ Voor 151% gewijzigd door Chutney op 16-01-2007 12:24 ]
Het leuke is dat steeds meer XBMC-skinners elkaar weten te vinden en bepaalde generieke componenten met elkaar gaan delen. Bv. een view waarbij in een mozaiekvorm alle covert art van de films wordt getoond met daarbij de titel van de geselecteerde film.
Voorbeeld (iets verouderd inmiddels):

Ze willen nu meer deze kant op:

Meer info en screenshots zijn te vinden op de fora van XBMC en Xbox-scene.com
Hoe doen jullie dat met die cover art eigenlijk? Staan bij de meesten alle films op 1 plaats (xbox, netwerk). Ik heb teveel films (of teweinig hd's
Views als bovenstaande worden idd lastig als je je films enzo op meerdere locaties hebt staan. Misschien dat een library view uitkomst biedt? Ik houd de skins in ieder geval in de gaten!
Maar ik veronderstel dat hij dat op label van de dvd checked? Dan moet ik meer dan 100 dvd's opnieuw schrijven
Nu heb ik ergens gelezen dat er een 'pin-18'-soldeeractie mogelijk is om de xbox voor de gek te houden, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Een collega van mij heeft 'm wel werkend.
Hebben meer van jullie dit?
De beeldkwaliteit is wel goed via svideo op mijn gloednieuwe Philips 32 inch tv.
http://www.xbox-scene.com/articles/digital-output.php
Heeft iemand hier al eens deze digitale output gesoldeerd en werkt het goed?
Verder heb ik zelf een vraag over 1 van de articles op deze site, heeft iemand al een extra dvd speler aangesloten, en zoja, hoe bevalt dat?
Op ebay staan er een heleboel, voor 20 dollar incl verzendkosten heb je er eentje... Dit als zoekterm gebruiken: 'Xbox High Definition HDAV HD Audio Video AV Pack 'Stampre schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:51:
Ik heb zelf deze kabel klik. Ik heb echt moeten zoeken om er nog een te vinden. Succes!
Ebay: http://cgi.ebay.nl/NEW-Mo...geNameZWD2VQQcmdZViewItem
HEb nu ook voor mijn 360 de monster kabel en ik zie wel verschil op mijn ISF gekalibreerde 42" plasma. Verwacht geen wonderen, maar het is net even scherper en strakker.
PS iemand al de laatste t3ch geinstalleerd? ben benieuwd of het IMDB/weather selectie probleem is opgelost
Verwijderd
Nu wil ik graag de tvgids integreren op de hoofdpagina, hoe doe ik dat? Nu moet ik naar scripts gaan en dan selecteren. Nou daar snapt mn vriendin geen snars van.
Keb er vandaag nog eentje kunnen bemachtigen via marktplaatsFire69 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:25:
Hoe zie je het verschil in kwaliteit? Zou nml. ook een bod willen doen (toekomstgericht, heb nog geen lcd nu, maar denk dat ze steeds schaarser gaan worden... )
Hij stond voor 5 euro heb 20 geboden en hij was van mij.
Wat ben ik blij met die kabel zeg.
[ Voor 21% gewijzigd door ikweetniks op 18-01-2007 18:02 ]
Of je koopt een XBOX USB Adapter Kabel en prikt daar je muis en toetsenbord in. werkt perfect.Kaspers schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:20:
[...]
[afbeelding]
link
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
Of je leest de vraag even goed.Doekoeman schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:06:
Of je koopt een XBOX USB Adapter Kabel en prikt daar je muis en toetsenbord in. werkt perfect.
Het ging hierbij om gamen, daar werken gameport -> usb converters niet mee
digital8 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:23:
Kunnen jullie mij vertellen of het mogelijk is om op de xbox te gamen met een toetsenbord en muis zoals op een PC.
Ik had eerst inderdaad een of andere adapter gekocht met ongeveer alle mogelijke aansluitingen voor de Xbox in-een erop. Component werkte wel, maar op het beeld waren enorme reflecties zichtbaar, alsof alles een schaduw meekreeg. Daarna nog zo'n noname ding gekocht, maar dan een soort kopie van het officiele MS HD pack en die werkt wel prima. Eigenlijk gedaan omdat ik de officiele nergens kon vinden (ieg niet in Nederland) en ik kan me ook niet voorstellen dat deze beter beeld zou geven nu.Stampre schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:19:
Staan er inderdaad heel wat op ebay, maar lang niet alle blijken goede kwaliteit te hebben
Groetjes, FaceDown.
Ik hoor van verschillende mensen dat het niet goed schijnt te werken bij verschillende xbox types.
Heb zelf een 1.6, misschien heeft iemand ervaring met deze versie icm een Xbox -> VGA adapter ?
Bestaat hier ondertussen al een script voor? Zitten namelijk wel coole kanalen bij (bv Humor TV)...Phrenetic schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:30:
Zeg bakman, mocht je eens tijd overhebben, is een Nederland4 script dan niet een leuk projectje?![]()
http://www.nederland4.nl
Zolang Casema de kanalen niet in het digitale pakket opneemt zou het een leuke XBMC toevoeging zijn
je kunt toch gewoon de stream af spelen:ahendriks schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:00:
[...]
Bestaat hier ondertussen al een script voor? Zitten namelijk wel coole kanalen bij (bv Humor TV)...
mms://livemedia2.omroep.nl/varahumor-bb
Ja sins vandaag niet met een 1.6 ik heb zelf een 1.0 en nee component is toch scherper bij mij.Kaspers schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:01:
Mensen hier ervaring met Xbox -> VGA adapters ?
Ik hoor van verschillende mensen dat het niet goed schijnt te werken bij verschillende xbox types.
Heb zelf een 1.6, misschien heeft iemand ervaring met deze versie icm een Xbox -> VGA adapter ?
[ Voor 31% gewijzigd door ikweetniks op 20-01-2007 02:00 ]
Ik heb vanwege de bugs een nieuwe versie (16-01-2007) opgezet. Nu kan ik de eerste optie wel selecteren, maar ik kan de film niet van IMDB halen. Er is wel een optie "Add movie manually to database", maar wat dit doet weet ik niet.
Ook kan ik soms niet op mijn netwerk komen vanuit XBMC, Ik kan mijn Xbox pingen vanuit mijn PC en op de Xbox zelf zie ik de RSS feeds. Dus met mijn netwerk is niks aan de hand.
Het enige is dat er geen digital out voor de xbox1 op de kabel zit maar die kun je er zelf wel in hacken zie: http://www.xbox-scene.com/articles/digital-output.php
De bedoeling van die vga-box is natuurlijk dat je je xbox in HD draait, dus 1280x720 of zelfs 1920x1080GoT schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:50:
Ik heb zelf geen Xbox => VGA, maar de resolutie van PAL is: 7XX x 5XX, dat zal op een monitor zowiezo niet mooi zijn.
[...]
Verwacht dus geen wonderen

De Xbox kan prima 1280x720 (progressive) en 1920x1080 (interlaced) uitspugen, conform de HDTV standaard.GoT schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:29:
Juist jij moet toch weten dat de Xbox1 geen native HD resolutie ondersteunt en dat het een upscaled resolutie is ?
Verwacht dus geen wonderen
Het enige nadeel van de Xbox is dat hij niet voldoende processorkracht heeft om bepaalde films af te kunnen spelen in Xbox Media Center, maar dat heeft weinig te maken met de resolutie welke de Xbox naar de TV verzend.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dit kan ik alleen zien als ik door mn XBMC menu ga, of door mn films scroll.
Als ik gewoon TV kijk heb ik daar geen last van.
Xbox is via SCART (zo eentje met digitale uitgang, weet ff de naam niet meer
Zou dit te maken hebben met de letter grote in het menu??
Ik vond deze webshop, maar heb er geen ervaringen mee.
Volgens mij is de enige optie nog online, gezien in de winkels ze niet meer te leveren en-/of bestellen zijn.
Verwijderd
Yep. Hier te downloaden: http://www.xbmcscripts.co...load&gid=443&Itemid=Arrayahendriks schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:00:
[...]
Bestaat hier ondertussen al een script voor? Zitten namelijk wel coole kanalen bij (bv Humor TV)...
Verwijderd
http://www.xbmcscripts.co...load&gid=442&Itemid=Array
ik zou wel willen weten wat jullie meinig over wifi adapter, welke betroubaar is etec.
ik moet toch eentje zoeken,
Verdomme is er dan echt geen andere manier om die 720p films af te kunnen spelen zonder xbox mediacenter te gebruiken?The Zep Man schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:36:
[...]
De Xbox kan prima 1280x720 (progressive) en 1920x1080 (interlaced) uitspugen, conform de HDTV standaard.
Het enige nadeel van de Xbox is dat hij niet voldoende processorkracht heeft om bepaalde films af te kunnen spelen in Xbox Media Center, maar dat heeft weinig te maken met de resolutie welke de Xbox naar de TV verzend.
Ik weet dat je in UnleashX sommige mpeg bestanden kunt afspelen gewoon via verkenner.
zonder mediacenter dus. Maar geen avi of wmv.
Heb je hier niets aan..?bbrother schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:18:
Zijn er nog webshops waar je een xbox remote kan kopen?
Ik vond deze webshop, maar heb er geen ervaringen mee.
Volgens mij is de enige optie nog online, gezien in de winkels ze niet meer te leveren en-/of bestellen zijn.
http://tweakers.net/shopsurvey/5749
De enige manier op het moment die misschien zou werken is een DreamX Xbox hebben. Deze zijn echter extreem zeldzaam en dan nog heb ik geen ervaring met die dingen.ikweetniks schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:59:
[...]
Verdomme is er dan echt geen andere manier om die 720p films af te kunnen spelen zonder xbox mediacenter te gebruiken?
Ik weet dat je in UnleashX sommige mpeg bestanden kunt afspelen gewoon via verkenner.
zonder mediacenter dus. Maar geen avi of wmv.
De andere methode om het met de huidige hardware te doen is iemand met veel verstand van hogere wiskunde die kan programmeren iets te laten maken om de GPU van de Xbox (technisch tussen de Geforce 3 en 4 in) te gebruiken voor de berekeningen welke nodig zijn om het videobeeld te decoderen. Al ben jij die man/vrouw... het is een open-source programma. Leef je uit.
Al wil je echt 720p (of hoger) films kijken op je TV, bouw daar dan zelf iets voor of wacht totdat de Xbox 360 voor homebrew programma's te gebruiken is.
Geluid en video wat over SCART gaat is nooit digitaal.seninha schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:14:
Weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar ik heb gemerkt dat de letters aan de rechterkant van mn beeld erg vaag zijn![]()
Dit kan ik alleen zien als ik door mn XBMC menu ga, of door mn films scroll.
Als ik gewoon TV kijk heb ik daar geen last van.
Xbox is via SCART (zo eentje met digitale uitgang, weet ff de naam niet meer) aan een Philips CRT TV.
Zou dit te maken hebben met de letter grote in het menu??
[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 21-01-2007 18:22 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Verwijderd
dit moet toch anders kunnen lijkt mij
Ik denk dat ie deze bedoeld:The Zep Man schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:16:
[...]
Geluid en video wat over SCART gaat is nooit digitaal.
Xbox Advanced Scart (rgb) + Optical out

Eigenlijk is dat nog niet zo'n gek idee toch? Misschien moet iemand dan eens in het xbmc-forum als idee aanbrengen?The Zep Man schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:16:
[...]
De andere methode om het met de huidige hardware te doen is iemand met veel verstand van hogere wiskunde die kan programmeren iets te laten maken om de GPU van de Xbox (technisch tussen de Geforce 3 en 4 in) te gebruiken voor de berekeningen welke nodig zijn om het videobeeld te decoderen.
[...]
GPU assisted video decoding in XBMC (Xbox)?, like motion compensation or dct/idct?Fire69 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:24:
[...]
Eigenlijk is dat nog niet zo'n gek idee toch? Misschien moet iemand dan eens in het xbmc-forum als idee aanbrengen?
Idee is aangebracht in 2004.
Als ik me niet vergis is er een chinees (?) project geweest dat hardwarematig wmv kon versnellen.
Maar eigenlijk moet je er niet op hopen, de kans dat er ooit deftige hardwarematige decoding komt voor de xbox is echt verschrikkelijk klein. Dan kan je beter al gaan uitkijken naar xbmc voor xbox360 of ps3.
Dit topic is gesloten.