[xbox] Xbox media center - Deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.943 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimboarder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:25
Pin0 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:36:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het streamen van media vanaf een netwerk harde schijf (network attached storrage NAS) dus een externe harde schijf die men via ethernet (netwerk, geen usb) kan benaderen om foto's ed te backuppen en deze vervolgens te kunnen bekijken met xbmc?

En kan ik dan ook films (avi's) over dit netwerk afspelen op xbmc? ivm snelheid netwerk en zo...

Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zo'n schijf, heb al termen als smb en samba voorbij zien komen maar wat ik daar nu precies mee moet weet ik niet.
ik heb zelf een WD netcenter (160gb) aan mijn router gekoppeld, en deze kan ik via mijn xbox benaderen.Video's: xvid, etc, afspelen gaat perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Mantis schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:38:
[...]

GPU assisted video decoding in XBMC (Xbox)?, like motion compensation or dct/idct?
Idee is aangebracht in 2004. ;)
Als ik me niet vergis is er een chinees (?) project geweest dat hardwarematig wmv kon versnellen.
Maar eigenlijk moet je er niet op hopen, de kans dat er ooit deftige hardwarematige decoding komt voor de xbox is echt verschrikkelijk klein. Dan kan je beter al gaan uitkijken naar xbmc voor xbox360 of ps3. :)
Dat snap ik ja xbmc voor de xbox360.

In de instellingen van xbmc heb je hardware overlays, lage, en hoge kwaliteits pixelshaders.
Welke is beter? Hardware overlays begrijp ik maar de pixelshaders?.

[ Voor 5% gewijzigd door ikweetniks op 22-01-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Fire69 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:24:
[...]

Eigenlijk is dat nog niet zo'n gek idee toch? Misschien moet iemand dan eens in het xbmc-forum als idee aanbrengen? :)
mmmm

[ Voor 48% gewijzigd door ikweetniks op 22-01-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de meest stille 80mm fan? Van die originele wordt je echt compleet gestoord. Heb de behuizing al zo aangepast dat die dr in kan.

Maar nu wil ik natuurlijk wel de aller aller aller stilste 80mm fan die er op deze aardbodem rondzwerft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbrother schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:18:
Zijn er nog webshops waar je een xbox remote kan kopen?
Ik vond deze webshop, maar heb er geen ervaringen mee.

Volgens mij is de enige optie nog online, gezien in de winkels ze niet meer te leveren en-/of bestellen zijn.
Stap de intertoys, bart smit, V&D binnen zou ik zeggen. Die hebben vaak nog wel wat restanten.

Zaterdag inkopen gedaan. 9,95 voor remote bij Intertoys. Zo'n advanced kabel met optisch uit en scart/s-video aansluiting voor 4,95 bij V&D. En een wirelles controller voor 9,95 bij Bart Smit. En overal waren t de laatste. Was eigenlijk alleen op zoek naar die remote. Maar kon de rest bij de overige winkels niet laten liggen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

BigSurf schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:49:
Ik heb deze kabel besteld en ontvangen: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-2b-49-en-70-1cpr.html, dit omdat mijn xbox360 en xbox op de enige component input van mijn HD ready tv aangesloten moeten worden. Werkt prima, zie geen verschil met de originele Microsoft xbox360 component kabel en mijn xbox1 kan nu ook weer via HD. Weliswaar via een schakelaar maar dat vind ik geen probleem.

Het enige is dat er geen digital out voor de xbox1 op de kabel zit maar die kun je er zelf wel in hacken zie: http://www.xbox-scene.com/articles/digital-output.php
Op samenkopen.net staat deze nu ook (laatste dag!). klik

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
Ik zie in mijn media centre alleen mijn f schijf maar mijn g: is nergens te vinden zelfs niet in FTP terwijl ik wel alle schijven zie tijdens ftp bij evox is daar een simpele fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Gutteguttegut schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:38:
[...]
Op samenkopen.net staat deze nu ook (laatste dag!). klik
Een aanrader, het mediacenter op 1080i ziet er strak uit :9~ en ook de opgeschaalde films. Prima kabel. Als je 'm via play-asia koopt is die ongeveer dezelfde prijs als via samenkopen.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb na een hoop gedoe een DAAP server geinstalleerd in huis. Prima zou je denken, maar XBMC wil dus niet samen werken met dat ding. Ik baal hier wel van. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar ?

DAAP server is een NSLU2 met mt-daapd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
BigSurf schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:49:
[...]

Een aanrader, het mediacenter op 1080i ziet er strak uit :9~ en ook de opgeschaalde films. Prima kabel. Als je 'm via play-asia koopt is die ongeveer dezelfde prijs als via samenkopen.net
Op 1080i ziet mediacenter er strak uit jah. Wat gebruik jij dan voor films 720p of 1080i?
En op welke heb je em staan? hardware overlays of hoge pixelshaders?
En waarom speelt mediacenter geen .mkv bestanden af?
En waarom zijn de niewste xbox spellen geen 720p maar alleen 480p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 22:52
ikweetniks schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:20:
[...]
Op 1080i ziet mediacenter er strak uit jah. Wat gebruik jij dan voor films 720p of 1080i?
En op welke heb je em staan? hardware overlays of hoge pixelshaders?
En waarom speelt mediacenter geen .mkv bestanden af?
En waarom zijn de niewste xbox spellen geen 720p maar alleen 480p?
Wat veel vragen...

Ik heb gewoon de standaard instellingen en mkv speelt ie bij mij af. Had Firewall in dat formaat en werd prima opgepakt. De xbox1 is uiteraard niet krachtig genoeg om 720p films af te spelen maar de hardwarematige opschaling werkt prima. Foto's (slideshow) zien er op 1080i super uit. Echte 720p en 1080i/p films speel ik gewoon met m'n 360 af ;) als ze in wmvhd beschikbaar zijn tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:59:
[...]

Verdomme is er dan echt geen andere manier om die 720p films af te kunnen spelen zonder xbox mediacenter te gebruiken?
zoek eens naar OPPO OPDV971H, een dvd speler die dit kan en ook nog kan upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Zo, ik zoek mezelf suf naar de "FriendTech DreamX-1480" maar die is echt onvindbaar.
Genoeg artikelen die het ding beschrijven en reviewen maar echt nergens verkrijgbaar, zelfs niet 2e hands..

Is hier toevallig iemand die zo'n ding überhaupt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bart_NL schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:59:
Zo, ik zoek mezelf suf naar de "FriendTech DreamX-1480" maar die is echt onvindbaar.
Genoeg artikelen die het ding beschrijven en reviewen maar echt nergens verkrijgbaar, zelfs niet 2e hands..

Is hier toevallig iemand die zo'n ding überhaupt heeft?
ebay amerika: http://search.ebay.nl/OPDV971H
Misschien dat ze af en toe voorbij komen
edit: zag deze ook nog: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=130066069141

Misschien kan je beter in het audio en video forum vragen

edit: het ging dus om dat Friendtech apparaat, verkeerd gelezen.

[ Voor 19% gewijzigd door arnob op 24-01-2007 14:50 . Reden: extra link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoeveel airflow die originele ventilator heeft?

Ik kan 2 types 80mm aanschaffen.

Eentje die 32.11 CFM en 2400RPM doet.
Of eentje met 1400rpm en 15.75 CFM

Wat zou ik doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:54:

Wat zou ik doen,
Gewoon de stilste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:54:

Wat zou ik doen,
Wat voor versie xbox heb je?
Want ik heb een 1.0 en gebruik helemaal geen ventilator. lekker stil
Volgens mij moet je voor de 2400rpm gaan.

Kijk effe hiero :
http://www.llamma.com/xbox/12V_Xbox_Fan_%20Mod.htm

Original Fan: 12V (at 5v)
Original Fan: 250mA
Original Fan: 4600RPM
Original Fan: 29CFM
Original Fan: 41d(B)a

Zal wel niks van kloppen.

[ Voor 14% gewijzigd door ikweetniks op 24-01-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
DaRKie schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:25:

Hierboven staat ook iets over de Clearity skin. Ik heb deze geprobeerd op mijn xbmc (2.0.1) maar ik krijg daar steeds de melding dat +2.0 skins vereist zijn?
Bij mij werkt de clearity skin ook niet, krijg ook dezelfde foutmelding als hierboven beschreven.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

ikweetniks schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:56:
[...]

Bij mij werkt de clearity skin ook niet, krijg ook dezelfde foutmelding als hierboven beschreven.
Iemand een idee?
Ik draai zelf de 16 jan 2007 build van XBMC, werkt bij zonder problemen. Is je XBMC up to date. (ook al is het 2.0.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
dCY schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:09:
[...]

Ik draai zelf de 16 jan 2007 build van XBMC, werkt bij zonder problemen. Is je XBMC up to date. (ook al is het 2.0.1)
Mmm mischien ligt t daaran dus want ik gebruik deze,

11-10-2006 XBMC 2.0 FahxBahx Linksboks Integrated build.
Werd toch al tijd om te updaten dus ga nu de 16 jan 2007 build proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:44:
[...]

Wat voor versie xbox heb je?
Want ik heb een 1.0 en gebruik helemaal geen ventilator. lekker stil
Volgens mij moet je voor de 2400rpm gaan.

Kijk effe hiero :
http://www.llamma.com/xbox/12V_Xbox_Fan_%20Mod.htm

http://xboxmediacenter.co...ve/index.php/t-11980.html

Original Fan: 12V (at 5v)
Original Fan: 250mA
Original Fan: 4600RPM
Original Fan: 29CFM
Original Fan: 41d(B)a

Zal wel niks van kloppen.
Ik heb een 1.6 en zonder fan zit die rond de 70 graden, vind ik net wat teveel. Ga denk ik voor die 2400rpm.

Die originele is iig echt een kut ding, net een straaljager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Is te veel ja alhoewel? die van mij maakte op een gegeven moment een iritant hoog zoemend geluid blij dat het een 1.0 versie is gelijk weg gemikt.
Mmm bij mij zit de cpu rond de 56 graden en de gpu rond de 50 graden is te doen volgens mij.

Weer een vraag, ja de zoveelste ;) , wanneer integreren ze linksboks in xbmc thc3.
En voor de gene die van hun xbox een NAS willen maken zie:

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/85/93/

Bij Latest NAS How Tos kijke.

Edit kan nu dus wel mkv bestanden kijken alleen niet vanaf een dvd maar over het netwerk.Leest geen mkv bestanden vanaf dvd? :?

[ Voor 34% gewijzigd door ikweetniks op 24-01-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Via de pricewatch zijn stille 80MM fan's zo rond de 5 euro.
60 MM wat er standaard in zit alweer 30 euro, maar ik vind het ook zo wat om die hele behuing te mollen. Ik denk dat ik persoonlijk me ga orienteren op een silent 60MM dan is het click & play, en behoud ik ook nog de mogelijk in XBMC om de fan speed te veranderen.

Dan maar iets meer uitgeven ;)
HD mod naar 120GB is immers ook goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bbrother schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:50:
Via de pricewatch zijn stille 80MM fan's zo rond de 5 euro.
60 MM wat er standaard in zit alweer 30 euro, maar ik vind het ook zo wat om die hele behuing te mollen. Ik denk dat ik persoonlijk me ga orienteren op een silent 60MM dan is het click & play, en behoud ik ook nog de mogelijk in XBMC om de fan speed te veranderen.

Dan maar iets meer uitgeven ;)
HD mod naar 120GB is immers ook goed gelukt.
De standaard Xbox fan is 70mm, geen zestig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:36
De originele fan is 70x60mm dacht ik...

Wat is dan het makkelijkste/beste: een 60x60mm of 70x70mm fan (zijn te vinden!) kopen?
Heb namelijk geen zin in hakken/zagen/breken...

Hoe zit het met de afstanden van de gaatjes (schroeven!) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ook bij een 80mm mod is het nog mogelijk je fan speed te regelen. Heb hier zelf een succesvolle mod gedaan. Inderdaad wel mijn hele behuizing gedremeld :-0

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Kijk hier voor de nieuwste build van de clearity skin

http://xboxmediacenter.co...hread.php?t=24001&page=22

Hier directe link: http://www.mhertel.com/Clearity.rar

[ Voor 14% gewijzigd door ikweetniks op 25-01-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
IronFist schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:16:
De originele fan is 70x60mm dacht ik...

Wat is dan het makkelijkste/beste: een 60x60mm of 70x70mm fan (zijn te vinden!) kopen?
Heb namelijk geen zin in hakken/zagen/breken...

Hoe zit het met de afstanden van de gaatjes (schroeven!) ?
70x60mm is ovaal, dus vergeet dat maar..
xbox fan is 60mm.

Ik vraag me af waarom je niet wilt zagen, je hoeft alleen je hdd bracket te verzagen, en dat is zo klaar.
Stampre schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:38:
Ook bij een 80mm mod is het nog mogelijk je fan speed te regelen. Heb hier zelf een succesvolle mod gedaan. Inderdaad wel mijn hele behuizing gedremeld :-0
Inderdaad, die van mij (80mm) is ook nog prima te regelen, gewoon op het fan poortje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden xbmc op mijn xbox geinstalleerd, het lukt me echter niet om mp3's te installeren vanaf een dvd-schijf. Ik kan ze wel selecteren, dan druk ik op copy maar dan vraagt ie het volgende; "select destination folder". Ik weet wel waar ik ze heen wil zetten maar het lukt me niet. Welke knoppen moet ik gebruiken?

Alvast bedankt!

Groetjes Minne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Roamor schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:05:
[...]

De standaard Xbox fan is 70mm, geen zestig. ;)
Standaard fan is wel zeker 60mm maar dit is een vreemde die schuin afloopt.
Het gedeelte tegen de achterkant is daardoor 70mm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Wat heeft iedereen toch met dat geluid? Ik heb ook een vrij vroege versie van de xbox maar ik hoor 'm echt niet, tenzij het echt doodstil is, maar dat is het met tv / film kijken natuurlijk zelden. En dan nog stoort het totaal niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat het gametrailersa rss script niet meer werkt. Hij laadt nog wel, de rss feed wordt ook binnengehaald, maar als ik vervolgens een video wil streamen krijg ik een error dat de stream niet gevonden word.

Heeft gametrailers iets in zijn rss feeds veranderd waardoor het script niet meer werkt? (ik heb ook al op de xbmc forums gezocht, maar daar is het schijnbaar nog niemand opgevallen. Is het script zo impopulair of ben ik gewoon de enige met het probleem? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie misschien de oplossing voor mijn probleem hierboven? Jullie hebben er naar
mijn idee iets meer verstand van dan ik! ;)

Groetjes Minne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:34:
Wat heeft iedereen toch met dat geluid? Ik heb ook een vrij vroege versie van de xbox maar ik hoor 'm echt niet, tenzij het echt doodstil is, maar dat is het met tv / film kijken natuurlijk zelden. En dan nog stoort het totaal niet.
Als er een baby in je woonkamer ligt te slapen en je surround dus niet vol open staat, dan hoor je dat ding redelijk goed ja ;)
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:43:
Heeft iemand van jullie misschien de oplossing voor mijn probleem hierboven? Jullie hebben er naar
mijn idee iets meer verstand van dan ik! ;)

Groetjes Minne
Wat gebeurd er als je de 'Destination Folder' kiest? Krijg je een fout, gebeurd er niks?
Gebruik je een controller of de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie!

Ik gebruik de controller. Als ik dus een stuk of tien nummers selecteer en dan op copy druk, komt dit in beeld; "select destination folder", het enige wat ik kan doen is op o.k. drukken. Als ik dan naar een nieuw aangemaakte map ga, weet ik niet hoe ik de mp3's erin moet plakken!

Hopelijk is het wat duidelijker!

Groetjes Minne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:48:
Ik gebruik de controller. Als ik dus een stuk of tien nummers selecteer en dan op copy druk, komt dit in beeld; "select destination folder", het enige wat ik kan doen is op o.k. drukken. Als ik dan naar een nieuw aangemaakte map ga, weet ik niet hoe ik de mp3's erin moet plakken!
als je via 'my files' ipv 'my music' werkt het makkelijker. Ene kant de bron, andere kant destination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owzo, ik snap het. Ik meende dat ik dat al eens had geprobeerd. Ik zal het vanavond uitproberen. Ik heb volgens mij wel een oude versie...of is er maar 1 versie? Maar het kan dus zowiezo niet via music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan misschien wel, maar ja, de File Explorer is er voor ontworpen natuurlijk. :)

Er is niet maar 1 versie. Je kan als je wil dagelijks een nieuwe versie zelf compileren vanaf de source op hun server, maar er zijn ook reeds gecompileerde versies te vinden (op de gebruikelijke plaatsen). De T3ch-release komt ongeveer elk 2 weken uit, en zijn redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Fire69 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:46:
[...]

Als er een baby in je woonkamer ligt te slapen en je surround dus niet vol open staat, dan hoor je dat ding redelijk goed ja ;)

[..]
:? Zelfs al zet ik het geluid heel zacht dan hoor ik 'm nog niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:05:
[...]

Dan heb jij een betere fan erin zitten. :)
Moet wel zeggen dat hij in het begin minder lawaai maakte dan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Fire69 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:06:
[...]

Dan heb jij een betere fan erin zitten. :)
Moet wel zeggen dat hij in het begin minder lawaai maakte dan nu...
Heb zelf een 1.4 versie en e fan maakt inderdaad wel wat geluid (kan het geen lawaai noemen) maar is enkel te horen wanneer de xbox aanstaat en er verder geen geluid is in de woonkamer. Valt dus goed mee te leven! :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
JAJA nieuw probleem nieuwe vraag :>

Zijn er mensen die X-DSL (damn small linux) voor de xbox gebruiken?
Zo ja bevalt het?
Ik probeer de resolutie hoger te krijgen dan 800x600 maar het wil niet echt lukken.
Hiervoor had ik dus de advanced scart kabel daarmee was het beeld altijd wazig moeilijk te lezen, nu gebruik ik de component kabel en is het beeld strak.
Alleen zit er nu een soort van trilling in het beeld, om de 3 seconden gaat het beeld trillen.
Zou het aan de component kabel kunne liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door ikweetniks op 25-01-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Beviel bij mij niet want ik heb een 1.6 en die geeft overscan :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Kaspers schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:25:
Beviel bij mij niet want ik heb een 1.6 en die geeft overscan :(.
Mmmm overscan via scart rgb of de component kabel.?
Groen beeld ook zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door ikweetniks op 25-01-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk ook met X-DSL (Linux op de Xbox) met de gangbare onderdelen en op 800x600 maar ook wel eens hoger en dat werkt prima (geen trillingen, groenkleuringen etc alleen bij die hogere resolutie krijg ik dus bij sommige onderdelen overscan.
Werkt verder wel schitterend ! gebruik die nu als mijn ftp-server en torrent downloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
ikweetniks schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:18:
Mmmm overscan via scart rgb of de component kabel.?
Groen beeld ook zeker.
RGB, heb niet apparatuur die component ondersteund..
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:21:
Werkt verder wel schitterend ! gebruik die nu als mijn ftp-server en torrent downloader
Dat wilde ik dus ook :( gaan doen.

Is er trouwens standaard een VNC server opgezet ?
Dan kan ik het nog overwegen..

Zijn hier nog mensen die ervaring hebben met gentooX ?

[ Voor 43% gewijzigd door Kaspers op 25-01-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Edit: Probleempje opgelost.
was knullig, stond ergens verkeerd ip ingevuld :O

[ Voor 91% gewijzigd door Petertjuh op 28-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:30

Grandmasg

What ever!!!!

DNS van je adsl of kabelmodem instellen.
DNS is geen GATEWAY, Dit is een hele andere range

Zodra je deze bij je computer en bij je xbox invult, draait het een stuk beter.

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
die 192.168.0.249 is dus ook mijn modem :)
heb al handmatig dns van tiscali ingevuld in de xbox, probleem blijft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:21:
Ik werk ook met X-DSL (Linux op de Xbox) met de gangbare onderdelen en op 800x600 maar ook wel eens hoger en dat werkt prima (geen trillingen, groenkleuringen etc alleen bij die hogere resolutie krijg ik dus bij sommige onderdelen overscan.
Kan ik vanuit X-DSL de resolutie veranderen of zit ik vast aan de .cfg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:We gaan het hier niet hebben over consoles ombouwen. ;)

[ Voor 87% gewijzigd door pasta op 26-01-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

In de huidige build mis ik nu de IMDB lookup.. (16 jan 2007 T3CH)
Ik vond het een handige optie om zo de juiste iconen te krijgen voor de series die ik erop heb staan.

Is de optie goed verstopt? Of of kijk ik er over heen..? (iets wat ik betwijfel, heb aardig een tijdje zitten zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Op de info-knop van je AB drukken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Kan ik vanuit X-DSL de resolutie veranderen of zit ik vast aan de .cfg.
Mmm ik heb het via een .cfg bestand gedaan maar in weze kan je daar je eigen scripje voor maken en Xwindows herstarten
Is er trouwens standaard een VNC server opgezet ?[quote]
Niet standaard maar die is wel erg makkelijk op te zetten.
1. Hier VNC-server downloaden http://distro.ibiblio.org...mydsl/net/vnc4x-1.4.6.dsl
2.installeren met my-dsl load [applicatienaam].
Daarna heb je de beschikking een VNCserver die je dmv icoon of menu (mydsl >> vncserver) kan laten draaien. Deze kan je ook automatsich laten starten zie hier http://damnsmalllinux.org..._automatically_at_boot.3F

TIP: X-dsl is het broertje van DSL (www.damnsmalllinux.org) dus info over programma's, fora etc werken vaak ook op X-dsl !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 08-07 11:32
dCY schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:54:
In de huidige build mis ik nu de IMDB lookup.. (16 jan 2007 T3CH)
Ik vond het een handige optie om zo de juiste iconen te krijgen voor de series die ik erop heb staan.

Is de optie goed verstopt? Of of kijk ik er over heen..? (iets wat ik betwijfel, heb aardig een tijdje zitten zoeken).
Ga naar je movies bookmark, druk op witte knop voor context menu.
Kies voor Set content
This directory contains: Movies
Vink aan: Run automated scan, scan recursively en eventueel ook use folders als je zoals ik elke film in een aparte map laat staan
Druk op OK en voila alles gescanned en je hele Library mode is gevuld
Zie dit draadje om ook gelijk de title view te openen via de My Video's knop in home scherm
http://www.xboxmediacenter.com/forum/showthread.php?t=24452

Als je daarna je controller moet gebruiken voor de info, druk op wit voor context menu en dan Movie Information

Have fun :D

[ Voor 7% gewijzigd door Striker2k2 op 26-01-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:17

KroeT

[...]

De xTV skin komt zeer binnenkort uit: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=547284

Wat nu leuk is om te zien: http://youtube.com/watch?v=P-V2_wWdwDk
Een video-preview. Briljant gedaan. Moet misschien nog wel een beetje gepoetst worden, maar ik vind het er erg mooi uit zien.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
ooooooooow vet gedaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevaak kan ik trouwens die video switch disk gebruiken?
die schrijft toch naar de eeprom?

ik switch nu steeds tussen een pal tv en een hd tv die ook ntsc ondersteund ( en wat ik daar dus ook gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:52:
hoevaak kan ik trouwens die video switch disk gebruiken?
die schrijft toch naar de eeprom?

ik switch nu steeds tussen een pal tv en een hd tv die ook ntsc ondersteund ( en wat ik daar dus ook gebruik)
Editing

[ Voor 12% gewijzigd door ikweetniks op 27-01-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Ik heb begrepen dat het spelen van HD content met XBMC een probleem oplevert, omdat de xbox processor gewoonweg niet krachtig genoeg is om het hele zaakje te decoden. Maar nu zat ik zelf te denken om het decoden op mijn PC te laten doen en dit dan te streamen naar de xbox. Iemand enige ervaring met een dergelijke setup? ALS het kan, welke tools zijn dan benodigd?

Het niet kunnen decoden van HD content is zo ongeveer het enige minpuntje wat ik op dit moment kan ontdekken aan de xbox/xbmc combinatie... verder ben ik al weer een hele tijd zeer tevreden met wat de heren van xbmc gerealiseerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
Je kan proberen met VLC de HD film te openen op je pc, en dan naar de xbox streamen. Hier staan een aantal links met meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Mart! schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:31:
Ik heb begrepen dat het spelen van HD content met XBMC een probleem oplevert, omdat de xbox processor gewoonweg niet krachtig genoeg is om het hele zaakje te decoden. Maar nu zat ik zelf te denken om het decoden op mijn PC te laten doen en dit dan te streamen naar de xbox. Iemand enige ervaring met een dergelijke setup? ALS het kan, welke tools zijn dan benodigd?

Het niet kunnen decoden van HD content is zo ongeveer het enige minpuntje wat ik op dit moment kan ontdekken aan de xbox/xbmc combinatie... verder ben ik al weer een hele tijd zeer tevreden met wat de heren van xbmc gerealiseerd hebben.
Of je PC direct op je TV aansluiten ? :?

Edit:
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:05:
Ipod-generatie ? ;)
De een vind het storend, de ander niet, maar feit is dat er een Fan + HD in een Xbox zit, dus er zal altijd wel geluid geproduceerd worden. Tenzij jij natuurlijk een Fan/HD-less Xbox hebt of de Xbox ergens in een kast hebt weggemoffeld.
Ik heb zelf de Fan-mod gedaan, hoewel het wel veel stiller is geworden hoor ik mijn Xbox nog steeds.
Het ligt er maar net aan hoe kritisch je bent en of je snel tevreden bent.

[ Voor 29% gewijzigd door GoT op 28-01-2007 11:15 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

raviculus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:53:
[...]
Je kan proberen met VLC de HD film te openen op je pc, en dan naar de xbox streamen. Hier staan een aantal links met meer informatie.
Misschien een open deur, maar je PC moet dan ook in staat zijn om een HD fillempie af te spelen, toch? Die van mij staat alleen maar te hikken (P4 3Ghz) als ik dat doe.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
raviculus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:53:
Dank je! Ik had zelf al het idee dat het met VLC zou kunnen, maar had nog niet echte pointers gevonden. Maar dit stuurt me in de goede richting. Ik ga het proberen...

Zojuist wel gemerkt dat VLC niet helemaal goed omgaat met mkv bestanden (hij crashed zeg maar keihard :) )

Edit: met de nieuwste versie 0.8.6a werkt het dus wel! Nu het streamen nog, maar dat wordt komende week...

[ Voor 16% gewijzigd door Mart! op 28-01-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
Heeft iemand het uitzendinggemist script nog werkend?(zo ja welke versie?)
ik krijg alleen wat informatie over de uitzending te zien, maar geen video :(

Krijg ook alleen de programma's tot de M te zien. dus geen Wie is de Mol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Petertjuh schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:48:
Heeft iemand het uitzendinggemist script nog werkend?(zo ja welke versie?)
ik krijg alleen wat informatie over de uitzending te zien, maar geen video :(

Krijg ook alleen de programma's tot de M te zien. dus geen Wie is de Mol..
Ik heb volgens mij hetzelfde probleem. ik kan de zenders kiezen en de listings bekijken, en dan staat er links in de bovenhoek dat ik met de groene a knop kan afspelen. Alleen, geen enkele knop reageert dan nog, alleen maar herstarten met de aan/uit knop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
heeft iemand hier al de nieuwe xbmc build? die fat ondersteund?

ik ga hem straks eropzetten maar vroeg me af of iemand hem al geprobeerd had

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:34:

Ik heb de laatste versie op mn xbox staan, maar wat bedoel je precies met fat ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik ga binnenkort naar lanparty, ik neem Xbox mee als FTPserver. Maar ik ben ook wel bang dat ze mijn maps gaan rommelen. Kan ik ergens in FTP instellen dat ze maar van ene map mag leechen rest niet inkijken etec..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja zeker, kun je met de filezilla client prima configureren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:34:

Ik heb het even nagelezen op de mediacenter website, er is readonly FAT support voor USB apparaten (max 4GB) sinds versie 2.0
Ik denk dat de meeste mensen die versie of nieuwer al draaien. Ik ook maar ik heb het nog niet getest. Ik ben m'n usb stick even uit het zicht verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 12:13
arnob schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:42:
[...]

Ik heb het even nagelezen op de mediacenter website, er is readonly FAT support voor USB apparaten (max 4GB) sinds versie 2.0
Ik denk dat de meeste mensen die versie of nieuwer al draaien. Ik ook maar ik heb het nog niet getest. Ik ben m'n usb stick even uit het zicht verloren.
Ja, USB sticks tot 4GB worden Read-Only ondersteund, werkt als een trein :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Bigfoot87 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:28:
[...]

Ja, USB sticks tot 4GB worden Read-Only ondersteund, werkt als een trein :)
vast een hele domme vraag, maar hoe sluit jij een usb stick aan op de xbox? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
Met een verloopje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Of op een front panel (zie mijn xbox specs, rechterkant 1ste foto).

[ Voor 20% gewijzigd door Kaspers op 30-01-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
interessant :) ik wist niet van het bestaan af van deze mogelijkheid. is dat zelfbouw, of kant en klaar te koop? Wat ik dan wel weer weet is dat de 4 aansluitingen aan de voorkant gewoon een usb verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 12:13
Notehoutelade schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:12:
[...]

interessant :) ik wist niet van het bestaan af van deze mogelijkheid. is dat zelfbouw, of kant en klaar te koop? Wat ik dan wel weer weet is dat de 4 aansluitingen aan de voorkant gewoon een usb verbinding is.
Afbeeldingslocatie: http://www.yoxbox.com/images/xbox-usb_cable.jpg

http://www.yoxbox.com/product_info.php?products_id=66

Voor 8 euro ben je de trotse eigenaar...
Je kunt er niet alleen USB sticks op aansluiten maar ook muizen, toetsenborden en externe harde schijven (met partities tot 4 GB geloof ik...)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Of je maakt er zelf een..
Zo'n gameport is een Universal Serial Bus + 1 kabel, dus die soldeer je zo ff aan een female USB socket..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Kaspers schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:10:
Zo'n gameport is een Universal Serial Bus + 1 kabel, dus die soldeer je zo ff aan een female USB socket..
Opscheppen is ook een hobby... Misschien goed om je te realiseren dat niet iedereen een soldeerbout heeft of een opleiding electro heeft gedaan...
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Kaspers schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:10:
Dus met wat gepruts kan ik ook een Xbox controller aan m'n pc aansluiten :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Ik zit met een vraag.

Ik zou graag weldra een LCD tv willen kopen, maar ik zou graag willen weten op wat ik moet letten. Ook zijn er blijkbaar kwaliteitsverschillen tussen verschillende soorten kabels van de xbox naar de LCD, maar daar ben ik helemaal niet in thuis.

Kan iemand dat verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
Darth Malak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:28:
[...]
Opscheppen is ook een hobby... Misschien goed om je te realiseren dat niet iedereen een soldeerbout heeft of een opleiding electro heeft gedaan...
Kleine soldeer bout, 25watt maximaal oid? kost een 10 euro ofzo. Beetje soldeer tin een paar euro.
Uurtje oefenen met draadjes aan elkaar solderen of iemand eens vragen om een keertje te laten zien (vader? buurman?) en jij bent ook een patser :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, maar dan ben je 10-12€ kwijt en een (netjes aan elkaar gezette) kabel kost je 8€ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Fire69 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:20:
Ja, maar dan ben je 10-12€ kwijt en een (netjes aan elkaar gezette) kabel kost je 8€ ;)
Maar de soldeerbout kan je voor je komende projectjes ook gebruiken! Ik vind de opmerking niet zo gek. Ik heb bijvoorbeeld thuis altijd rommel en een soldeerbout liggen. Als ik bovenstaande post dan zou lezen dat het ook zelf kan, heb ik binnen een paar minuten een werkende kabel. Als ik het niet had gelezen, had ik er een voor 8 euro besteld en een paar dagen moeten wachten.

Beide posts waren dus nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deef_ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:41:
Ik zit met een vraag.

Ik zou graag weldra een LCD tv willen kopen, maar ik zou graag willen weten op wat ik moet letten. Ook zijn er blijkbaar kwaliteitsverschillen tussen verschillende soorten kabels van de xbox naar de LCD, maar daar ben ik helemaal niet in thuis.

Kan iemand dat verduidelijken?
vanuitgaande dat je een gemod xbox hebt
lcd moet component aansluiting hebben voor hoge res van xbox
echte 720 mode, dus geen upscale (vaak HDVT ready genaamd)
evt echte 1080 mode voor het geval je een 360 gaat aanschaffen (vaak real HDTV genaamd)
als je gemod xbox1 hebt, en ntsc mode en ntsc spelletjes kunnen een aantal in 720 mode spelen
een enkel op 1080. en niet te vergeten geupscaled afspelen van fims (stream van pc of lokaal op xbox)

wil je tv kijken via de kabel en niet bv digitale tv, dan is een faroudja chip wel aan te bevelen
er is nog meer, maar even als kernpunten tbv xbox
hou rekening mee wat er nog meer op moet worden aangesloten. extra component, hdmi,vga enz
somige hebben zelfs geen audio out tulp voor als je geen suround system zou hebben maar gewone versterker (is de volume regelbaar op audio out tulp)

ach weer teveel om op te noemen,hahah

zelf heb ik deze Gebruikers ervaringen LG 32LB1R

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:35:
[...]

vanuitgaande dat je een gemod xbox hebt
lcd moet component aansluiting hebben voor hoge res van xbox
echte 720 mode, dus geen upscale (vaak HDVT ready genaamd)
evt echte 1080 mode voor het geval je een 360 gaat aanschaffen (vaak real HDTV genaamd)
als je gemod xbox1 hebt, en ntsc mode en ntsc spelletjes kunnen een aantal in 720 mode spelen
een enkel op 1080. en niet te vergeten geupscaled afspelen van fims (stream van pc of lokaal op xbox)

wil je tv kijken via de kabel en niet bv digitale tv, dan is een faroudja chip wel aan te bevelen
er is nog meer, maar even als kernpunten tbv xbox
hou rekening mee wat er nog meer op moet worden aangesloten. extra component, hdmi,vga enz
somige hebben zelfs geen audio out tulp voor als je geen suround system zou hebben maar gewone versterker (is de volume regelbaar op audio out tulp)

ach weer teveel om op te noemen,hahah

zelf heb ik deze Gebruikers ervaringen LG 32LB1R
Het gaat idd over een gemodde xbox1. Een xbox360 ben ik niet van plan om te kopen, zolang er geen xbmc op past.
Blijkbaar moet ik dus op zoek gaan voor een component kabel voor de xbox.

Tv kijk ik nu nog met de kabel (UPC in Leuven), maar wanneer die LCD er is, ben ik wel van plan om naar Telenet Digitaal te gaan.

Wat is precies een faroudja chip? Ik vind er niet meteen deftige informatie over.

Het geluid wordt nog steeds via 2 tulpstekkers aangesloten aan de hifi (geen surround).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

arnob schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:00:
[...]

Kleine soldeer bout, 25watt maximaal oid? kost een 10 euro ofzo. Beetje soldeer tin een paar euro.
Uurtje oefenen met draadjes aan elkaar solderen of iemand eens vragen om een keertje te laten zien (vader? buurman?) en jij bent ook een patser :-)
IK weet wel hoe ik moet solderen. Maar het klonk een beetje inderdaad als patserig... Lang niet iedereen gaat kabels en connectors in elkaar solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deef_ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:02:
[...]

Wat is precies een faroudja chip? Ik vind er niet meteen deftige informatie over.

Het geluid wordt nog steeds via 2 tulpstekkers aangesloten aan de hifi (geen surround).
tis een beetje offtopic, maar omdat het voor xbmc is moet het nog wel ff kunnen denk ik.

het signaal van de kabel (noem ik maar even analoog) moet omgezet worden.
dit doet bv de faroudja chip,beschouw het ff als een grafische kaart in je pc.

kijk ff op http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=74580 over hd op xbox

DCDi Faroudja:

Een extra aandachtspunt is de chip die deze TV aan boord heeft. Dit is de welbekende DCDi Faroudja chip. DCDi staat voor Directional Correlational Deinterlacing. De techniek in de chip verwijdert kartels die optreden wanneer een standaard interlaced video worden afgespeeld op een progressive scan display:

http://www.av-outlet.com/images/help/dcdi-flag.jpg

als audio tulp regelbaar is kun je met tv afstand bediening volume regelen, anders moet je volume met afstand bediening of met hand op de versterker regelen. (ja, kan ook met afstandbediening xbox knop 3 en 9 of gamepad joystick up en down)
vind ik persoonlijk lastig 2 afstandbedieningen. dus geen must maar gebruikerswens van mezelf.
als je er een vind kijk dan altijd even bij http://gathering.tweakers.net voor review.

ik heb deze kabel en werkt perfect http://www.gamestar.nl/pr...ath=34_38&products_id=565
zit geen optische kabel bij, maar heb jij dus nog niet nodig

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
babbaloerie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:25:
Dus met wat gepruts kan ik ook een Xbox controller aan m'n pc aansluiten :9 ?
Jazeker!

Hier de driver voor Windows,
en hier de driver voor Mac OS.
Darth Malak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:28:
Ten eerste is opscheppen zeker niet mijn hobby.
Ten tweede, je weet nooit of de vraagsteller ervaring heeft met solderen.
Stel je voor dat hij dat wel heeft, dan zou dit zeker een mogelijke oplossing zijn voor de vraagsteller zijn probleem. Ik probeer hier iemand te helpen, en ik doe niet stoer alsof ik vet goed kan solderen, toch ?

[ Voor 45% gewijzigd door Kaspers op 31-01-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:50
Ik heb een paar vraagjes voor de mensen hier.

Ten eerste heb ik via de website van Logitech gezocht naar een winkel wat deze controller verkoopt: Logitech® Cordless Attack™ Controller for Xbox®. Helaas kan ik er geen vinden. Zijn ze ook via internet te bestellen? En zo ja waar? Ben hem hier namelijk laatst wel tegen gekomen maar kan hem niet meer terug vinden 8)7

Vervolgens heb ik nog een vraagje betreffende de updates van XBMC. Ik moet steeds, als ik een update uitvoer, settings aanpassen. Beeld-calibratie, talen, weersteden en shares naar MP3, films en meer settings dus. Welke bestanden moet ik hier voor backuppen om dit niet telkens te hoeven doen?

Dan als laatste zou ik nog wel de skin van de XBox360 weer willen installeren. Helaas ben ik die met een upgrade ook weer verloren :| Heeft iemand daarvan nog de link? Ook deze kan ik niet meer vinden. Misschien zoek ik verkeerd :X

[ Voor 9% gewijzigd door Witlof op 31-01-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Witlof schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:39:
Dan als laatste zou ik nog wel de skin van de XBox360 weer willen installeren. Helaas ben ik die met een upgrade ook weer verloren :| Heeft iemand daarvan nog de link?
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:16:
[...]

tis een beetje offtopic, maar omdat het voor xbmc is moet het nog wel ff kunnen denk ik.

het signaal van de kabel (noem ik maar even analoog) moet omgezet worden.
dit doet bv de faroudja chip,beschouw het ff als een grafische kaart in je pc.

kijk ff op http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=74580 over hd op xbox

DCDi Faroudja:

Een extra aandachtspunt is de chip die deze TV aan boord heeft. Dit is de welbekende DCDi Faroudja chip. DCDi staat voor Directional Correlational Deinterlacing. De techniek in de chip verwijdert kartels die optreden wanneer een standaard interlaced video worden afgespeeld op een progressive scan display:

http://www.av-outlet.com/images/help/dcdi-flag.jpg

als audio tulp regelbaar is kun je met tv afstand bediening volume regelen, anders moet je volume met afstand bediening of met hand op de versterker regelen. (ja, kan ook met afstandbediening xbox knop 3 en 9 of gamepad joystick up en down)
vind ik persoonlijk lastig 2 afstandbedieningen. dus geen must maar gebruikerswens van mezelf.
als je er een vind kijk dan altijd even bij http://gathering.tweakers.net voor review.

ik heb deze kabel en werkt perfect http://www.gamestar.nl/pr...ath=34_38&products_id=565
zit geen optische kabel bij, maar heb jij dus nog niet nodig
Bedankt voor je info!

Dus met deze kabel moet het lukken:

gold plated Component kabel voor de XBox met de volgende stekkers:
Rood, Groen en Blauw voor component video
Geel voor RGB video
Rood en Wit voor RGB audio
en S-Video (ook gold plated)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
ik heb net even Python gedownload en het uitzendinggemist script bekeken.
Via mijn player zag ik dat de streams kwamen van cgi.omroep.nl/......
in de .PY staat player.omroep.nl

echter na aanpassen werkt het nog niet(jaja leek in Python programmeren.

Kan iemand een zetje de goede kant op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Harrie

NederVlaming

Petertjuh schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:35:
ik heb net even Python gedownload en het uitzendinggemist script bekeken.
Via mijn player zag ik dat de streams kwamen van cgi.omroep.nl/......
in de .PY staat player.omroep.nl

echter na aanpassen werkt het nog niet(jaja leek in Python programmeren.

Kan iemand een zetje de goede kant op geven?
Ik heb toevallig gisteren ook even gekeken. Het probleem zit hem (weer) in de cookies die uitzendinggemist gebruikt. Je moet 1 keer via de instellingen pagina de instellingen hebben ingesteld, dan komen die in een cookie van player.uitzendinggemist.nl of player.omroep.nl (weet het niet precies meer, moet ik thuis nazien) ofzoiets. Echter de xbox beschikt niet over deze cookie. heb je deze niet, dan komt er in de pagina van uitzending gemist die de xbox download te staan dat je eerst de instellingen moet opslaan via de instellingen pagina, ipv de stream url. Echter snap ik maar weinig van de hele cookie handling van Python. In feite zou ik gewoon de cookie van mijn pc erbij willen doen met een aangepaste expire date, maar geen idee of dat kan.
Verder hebben ze nog wat andere aanpassingen in de layout van de pagina's gedaan (de stream url staat op een andere plaats), maar die zijn eenvoudig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
Witlof schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:39:
Ik heb een paar vraagjes voor de mensen hier.
..
Vervolgens heb ik nog een vraagje betreffende de updates van XBMC. Ik moet steeds, als ik een update uitvoer, settings aanpassen. Beeld-calibratie, talen, weersteden en shares naar MP3, films en meer settings dus. Welke bestanden moet ik hier voor backuppen om dit niet telkens te hoeven doen?
..
In de readme.1st oid staat netjes beschreven hoe je je settings kan behouden. userdata folder vooraf backuppen en na de update terugzetten uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
ff een vraagje bij sommige AC3 encoded avi, blijft bij mijn xbmc het geluid steeds hangen terwijl ik daar op de pc geen last van heb. Iemand eenig idee waar dit aan kan liggen?

Heb versie 2.0.1 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 09:09
Deef_ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:27:
[...]

Bedankt voor je info!

Dus met deze kabel moet het lukken:

gold plated Component kabel voor de XBox met de volgende stekkers:
Rood, Groen en Blauw voor component video
Geel voor RGB video
Rood en Wit voor RGB audio
en S-Video (ook gold plated)
Yup bij cdrwinkel kan je goedkoop eentje vinden.

Kleine noot:
Die Faroudja chip is dus enkel nuttig voor interlaced materiaal.
Als je xbox 720p HDTV uitstuurt, doet deze chip niets.
Ik raad je ook aan om voor je overschakelt op Telenet digitale TV eens te gaan kijken (bij bv. Vandenborre) naar een demo van Telenet digiTV op een gelijkaardig lcdscherm. De huidige decoderboxen kan je alleen maar aansluiten via scart en leveren dus een interlaced analoog beeld... (digitale tv :+)
De toekomstige Telenetdecoders (normaal nog voor dit jaar) zullen echter digitaal HDTV beeld kunnen geven via HDMI. Zo'n aansluiting lijkt me toekomstgericht veel interessanter dan een Faroudja chip.
Tot zover mijn offtopic bijdrage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan dat apparaat ook komma's en meer dan 30 tekens aan? Zeer vervelend, wil eigenlijk mijn muziek collectie op de xbox plaatsen. Maar krijg veel niet geupload via FTP. Is daar een hack of whatever voor?

Geen zin om een hoop nrs te renamen in een collectie van 140gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Jk_W schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:23:
[...]

Maar de soldeerbout kan je voor je komende projectjes ook gebruiken! Ik vind de opmerking niet zo gek. Ik heb bijvoorbeeld thuis altijd rommel en een soldeerbout liggen. Als ik bovenstaande post dan zou lezen dat het ook zelf kan, heb ik binnen een paar minuten een werkende kabel. Als ik het niet had gelezen, had ik er een voor 8 euro besteld en een paar dagen moeten wachten.

Beide posts waren dus nuttig :)
ik ben het met je eens, nu heb je 2 mogelijkheden. ik ga wel eens kijken naar de zelfbouw optie, aangezien solderen voor mij geen probleem is en een extra kabel aan de xbox voor de usb is ook niets. ik ga eens op zoek naar de schema's van de aansluitingen van de xbox controller :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.