[xbox] Xbox media center - Deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.820 views sinds 30-01-2008

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

japie101 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:16:
ik heb een vraagje met betrekking tot audio op een xbox...
ik heb dus een xbox met xbmc, en die gaat met een kabel met 3 connectoren naar een scart blokje die in de scart connector van mijn TV zit.. gewoon een standaard kabeltje zeg maar..

wat ik wil: 5.1 geluid, (of goed stereo geluid) uit die xbox, maar zonder naar een versterker te gaan...
ik was van plan z'on kabel te kopen op ebay met een optische uitgang... maar kan dat bijvoorbeeld direct naar een speakersetje die dat ondersteunt? ik meen dat creative en logitech speakersetjes hebben die direct optische ingangen hebben..

ik heb namelijk geen versterker met optische ingangen

iemand die hier evaring mee heeft, let me know!
Jazeker kan dat. Zelf heb ik een Logitech Z680 5.1 Speakerset (met 5.1, DTS enz) en deze heb ik via een HDTV kabel met optische uitgang aangesloten op de speakerset. Kabel is geloof ik iets van 20 euro. Dan heb je dus een kabel bundel met 3 tulp stekkers voor SCART, 3 tulp stekkers voor HDTV en een optische aansluiting.

Werkt perfect!

Geen commentaar

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 16:21
ik heb een kabel met een scartaansluiting (direct zonder tulp) en optische aansluiting. Als je geen HD hebt en via scart aan wilt sluiten lijkt me dat beter. Speakerset heb ik de Creative GD580. Mocht je echt goede kwaliteit geluid willen dan zou ik voor een andere set gaan. De Logitech geeft mooier geluid.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Stefmeister schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:26:
Na veel gestoei is het me eindelijk gelukt om met xbmx naar vista share (RTM Home Premium) te verbinden. Ik heb dit uiteindelijk met het al eerder genoemde programma ccx_gui voor elkaar gekregen.

Op de normale samba manier zal voorlopig nog niet werken aangezien er conflicten zijn tussen de huidige samba versie en vista zelf.

Ik ben ook nog de volgende oplossing tegen gekomen op internet:
- Under "Security Options", make the following Changes:
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable
Network access: Shares that can be accessed anonymously - I put in my computer name here
Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated

Ik kon deze echter zelf niet testen omdat "local security policies" er gewoon weg niet is in Vista Home Premium (wat heel raar is)
Ik gebruik ook tijdelijk ccxstream via een batchfile in de startup folder (ccxStream -S "Video op PC=F:\Downloads\Movie temp" -S "Virtueel=H:") n combinatie met cmdow.exe.

Op deze manier start de boel op na elke boot zonder dat je een cmd scherm ziet.
Dit alles omdat ik het niet als service geinstalleerd krijg.

• Phoolie
  • Laatst online: 09:22
Agent-X schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:13:
[...]

Ik gebruik ook tijdelijk ccxstream via een batchfile in de startup folder (ccxStream -S "Video op PC=F:\Downloads\Movie temp" -S "Virtueel=H:") n combinatie met cmdow.exe.

Op deze manier start de boel op na elke boot zonder dat je een cmd scherm ziet.
Dit alles omdat ik het niet als service geinstalleerd krijg.
Op zich een aardige oplossing, maar nu moet je nog wel inloggen. Waarom zet je het via gpedit.msc niet als start-up script neer, dan wordt het al gestart met het starten van windows.

• Agent-X
  • Niet online
Phoolie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:39:
[...]
Op zich een aardige oplossing, maar nu moet je nog wel inloggen. Waarom zet je het via gpedit.msc niet als start-up script neer, dan wordt het al gestart met het starten van windows.
Ik heb hier nooit mee gewerkt.

Ik heb het net als startup bij Windows Settings-> scripts toegevoegd met die parameters en het werkt prima ja.
Hoe kan het dat het proces nu niet in de process list staat en wat is dan eigenljik het verschil met deze manier en het als service te installeren?

Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
jacobras schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:27:
Misschien handig voor op de TopicStart:

:? Hoe zorg ik ervoor dat XBMC er net zo uitziet als het Xbox 360 menu?
Hiervoor heb je MC360 nodig. MC360 is een skin voor Xbox Media Center die ervoor zorgt dat het net lijkt alsof je in het menu van de Xbox 360 bent. MC360 kun je ook Nederlands maken: Dutch Includes.xml

Zo ziet Xbox Media Center eruit met de MC360 skin:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelf gemaakt :*) (Behalve de screenshots dan)
Heb jij soms een tip hoe je de xbox gemakkelijk kunt uitzetten zonder die omslachtige handelingen in menus bij de mc360 skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:49
Kan je niet op de rechterstick drukken en dan shutdown doen? Kan in de standaard skin wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stefmeister schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:26:
Na veel gestoei is het me eindelijk gelukt om met xbmx naar vista share (RTM Home Premium) te verbinden. Ik heb dit uiteindelijk met het al eerder genoemde programma ccx_gui voor elkaar gekregen.

Op de normale samba manier zal voorlopig nog niet werken aangezien er conflicten zijn tussen de huidige samba versie en vista zelf.

Ik ben ook nog de volgende oplossing tegen gekomen op internet:
- Under "Security Options", make the following Changes:
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable
Network access: Shares that can be accessed anonymously - I put in my computer name here
Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated

Ik kon deze echter zelf niet testen omdat "local security policies" er gewoon weg niet is in Vista Home Premium (wat heel raar is)
Je bent met die security opties wel gevaarlijk bezig als je de opties niet kent. Het gaat denk ik om de laatste optie trouwens.
En in de anoniem benaderbare shares zet je natuurlijk niet je computernaam maar de betreffende share naam. Hoe komen ze erop :|

Als je de mmc.exe opstart kan je als het goed is de snap-in 'local computer policy' toevoegen. Dat is 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Inmiddels zijn mijn FTP problemen vanuit XBMC verholpen door de nieuwste versie 2.0.1. te installeren.

Zit nog met een vraag: in een oudere versie van XBMC zag ik bij het benaderen van een DVD film op de hardeschijf alleen de IFO file. (wel zo overzichtelijk)

Wanneer ik bij de nieuwere versies diezelfde DVD benader zie ik ALLE files inclusief VOB files enz.
Weet iemand of dit ergens aan te passen is zodat ik alleen de IFO file zie. Is voor mijn zoontje wel zo overzichtelijk.

Alvast dank, mede namens hem ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:04

jacobras

Developer

Heb jij soms een tip hoe je de xbox gemakkelijk kunt uitzetten zonder die omslachtige handelingen in menus bij de mc360 skin?
Je kan, net zoals bij de normale skin, gewoon op de rechterstick drukken en dan op A voor afsluiten drukken.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196099

Hallo

Ik kom op dit topic via de mediaspelers forum omdat daar grotendeels verwezen werd naar de Xbox mediacenter. en ik had de volgende vraag.

Ik kijk tv serie's die op het Net als Avi file gepost wordt, omdat ik niet vanaf mijn PC wil kijken en geen zin heb om telkens avi files te converteren naar DVD formaat, ben ik op zoek naar en console die je gewoon op de televisie aan kan sluiten ( dmv een scart kabel ) en gelijk kan kijken. Hoe werkt dit met de Xbox ? kan je gewoon via je PC, files transferen via USB op de harde schijf van je Xbox ( of via wireless ) en dat je dan je Xbox gebruikt als speler ?. Ik hoef niet streamless via de Xbox van PC naar serie's te kijken. Ik wil echt gewoon de avi files op de Xbox schijf plaatsen en daar vanaf kijken.de rest is leuke bijzaak, maar het gaat mij er om dat gemak de mens dient :+ . Mijn gevoel zegt dat van wat ik hier allemaal gelezen heb, dit kan, groot voordeel is dat de Xbox alles pakt wat betreft formaten en niet loopt te zeuren om codecs. Is er iemand die ook zijn Xbox voor dit gebruikt ? en wat zijn zijn ervaringen ?

Alvast bedankt _/-\o_

Straydog-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat je 99% procent van je vragen al in de startpost terug kunt vinden. ;)

En ja, iedereen in dit topic gebruikt de Xbox als mediacenter, anders kwam je hier niet. :) Mijn ervaringen zonder zeer positief, ik zou (tot HighDef standaard wordt) geen ander mediacenter overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:30
Anoniem: 196099 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:14:
Hallo

Ik kom op dit topic via de mediaspelers forum omdat daar grotendeels verwezen werd naar de Xbox mediacenter. en ik had de volgende vraag.

Ik kijk tv serie's die op het Net als Avi file gepost wordt, omdat ik niet vanaf mijn PC wil kijken en geen zin heb om telkens avi files te converteren naar DVD formaat, ben ik op zoek naar en console die je gewoon op de televisie aan kan sluiten ( dmv een scart kabel ) en gelijk kan kijken. Hoe werkt dit met de Xbox ? kan je gewoon via je PC, files transferen via USB op de harde schijf van je Xbox ( of via wireless ) en dat je dan je Xbox gebruikt als speler ?. Ik hoef niet streamless via de Xbox van PC naar serie's te kijken. Ik wil echt gewoon de avi files op de Xbox schijf plaatsen en daar vanaf kijken.de rest is leuke bijzaak, maar het gaat mij er om dat gemak de mens dient :+ . Mijn gevoel zegt dat van wat ik hier allemaal gelezen heb, dit kan, groot voordeel is dat de Xbox alles pakt wat betreft formaten en niet loopt te zeuren om codecs. Is er iemand die ook zijn Xbox voor dit gebruikt ? en wat zijn zijn ervaringen ?

Alvast bedankt _/-\o_

Straydog-50
Je kunt ze van een externe harde schijf, computer of usb stick openen. Als je een grotere harde schijf in je Xbox zet kun je ze ook naar je HD toe kopiëren en afspelen, via het internet zoekt XBMC er een afbeelding bij en zo krijg je een mooie overzichtelijke lijst van de films/ series die op je Xbox staan. Verder is het ook nog mogelijk om filmpjes direct vanaf het internet af te spelen.

EDIT:

Films kun je gewoon naar je Xbox verplaatsen via FTP of via de netwerkservice van XBMC zelf. Maar je kunt ze dus ook streamen, wat je schijfruimte scheelt op je Xbox :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bigfoot87 op 17-11-2006 17:36 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Hoi,

ik heb eigenlijk een beperking in mijn harde schijf ruimte en zoek nu naar wat meer GB. Nou hoorde ik dat je je Xbox kan modden en daarin een grotere harde schijf kan stoppen. Kan je dan vanaf de Xbox op je tv films kijken of vanaf je Xbox op je pc kijken en signaal doorsturen naar de TV? Beiden zouden heel erg leuk zijn maar vooral de eerste word ik enthousiast van. En je hebt dan ook XBMC nodig. Is dit nu een ander OS op je Xbox zetten of is het wat anders? En als er wat fout gaat kun je dan alles ongedaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Je kunt via VNC onder linux je pc bekijken / controllen.
Maar dit is waarschijnlijk iets te hoog voor jou gegrepen..

Zo niet ?
Google dan op damn small linux xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Bigfoot87 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:34:
[...]

Je kunt ze van een externe harde schijf, computer of usb stick openen. Als je een grotere harde schijf in je Xbox zet kun je ze ook naar je HD toe kopiëren en afspelen, via het internet zoekt XBMC er een afbeelding bij en zo krijg je een mooie overzichtelijke lijst van de films/ series die op je Xbox staan. Verder is het ook nog mogelijk om filmpjes direct vanaf het internet af te spelen.

EDIT:

Films kun je gewoon naar je Xbox verplaatsen via FTP of via de netwerkservice van XBMC zelf. Maar je kunt ze dus ook streamen, wat je schijfruimte scheelt op je Xbox :)
Doel je met "externe harde schijf" op het feit dat er een externe (lees USB) disk aan de XBOX gahangen kan worden. If so...please let me know :p

Is echt de enige beperking waar ik tegenaan loop.; Verder is combi XBMC en XBOX helemaal top. Ben nog geen apparaat tegen gekomen wat qua mogelijkheden in de buurt komt!

Trouwens nog iemand die antwoord heeft op mijn post hier een stukje boven?

[ Voor 3% gewijzigd door robbydw op 18-11-2006 00:31 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

Haijo schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:48:
Hoi,

ik heb eigenlijk een beperking in mijn harde schijf ruimte en zoek nu naar wat meer GB. Nou hoorde ik dat je je Xbox kan modden en daarin een grotere harde schijf kan stoppen. Kan je dan vanaf de Xbox op je tv films kijken of vanaf je Xbox op je pc kijken en signaal doorsturen naar de TV? Beiden zouden heel erg leuk zijn maar vooral de eerste word ik enthousiast van. En je hebt dan ook XBMC nodig. Is dit nu een ander OS op je Xbox zetten of is het wat anders? En als er wat fout gaat kun je dan alles ongedaan maken?
lees eerst even de startpost
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
Ik zie zojuist dat op http://www.rtl.nl nu ook oude programma's gratis te bekijken zijn. Wellicht is dit iets voor een scriptje?

O-) schopje

[ Voor 75% gewijzigd door Stampre op 18-11-2006 08:53 ]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Kaspers schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:49:
Je kunt via VNC onder linux je pc bekijken / controllen.
Maar dit is waarschijnlijk iets te hoog voor jou gegrepen..

Zo niet ?
Google dan op damn small linux xbox.
Dat is ook niet mijn bedoeling.
Laat ik het zo stelllen(en ik begrijp dat het mogelijk is) is het praktisch om je Xbox als mediacenter te gebruiken? Zijn er bezwaren tegen? Zoals ik het nu zie is het gewoon downloaden op je pc, met FTP doorsturen naar je Xbox en vanaf je xbox de film of serie kijken? Dat klopt toch? En je kan er toch ook gewoon losse bestanden op zetten? In de TS hebben ze het voornamelijk over DVD namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Iets meer zelf zoeken zou toch wel leuk zijn hoor. :)

Ja, je kan je xbox als media center gebruiken (anders bestond dit topic niet ;) ), er zijn geen bezwaren tegen (zou niet weten waarom?), en je kan je film van eender waar bekijken, local of de hd of dvd, via het netwerk, zelfs streamen via internet als je wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
robbydw schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:30:
[...]

Doel je met "externe harde schijf" op het feit dat er een externe (lees USB) disk aan de XBOX gahangen kan worden. If so...please let me know :p
Ja dat is wat ik bedoel, je kunt een externe harde schijf op je Xbox aansluiten door middel van dit kabeltje. De schijf zal wel read-only zijn maar als je films wilt kijken is dat geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft iemand een mirror voor het uitzending gemist script? De links in dit topic vragen om een login :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Peertje schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:25:
Heeft iemand een mirror voor het uitzending gemist script? De links in dit topic vragen om een login :(
Kun je niet gewoon via XBMC downloaden? Dan scheelt je weer FTP'en naar je Xbox. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Roamor schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:27:
[...]

Kun je niet gewoon via XBMC downloaden? Dan scheelt je weer FTP'en naar je Xbox. ;)
Werkt helaas dus ook niet. Dus een mirror is nog steeds erg welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Peertje schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:17:
[...]

Werkt helaas dus ook niet. Dus een mirror is nog steeds erg welkom :)
Ik weet zo niet welke versie dit is, maar deze gebruik ik; Klik

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 18-11-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Ik heb een nieuwe xbox gekocht maar deze maakt heel wat meer lawaai dan m'n oude xbox. Ik heb het idee dat dit door de grote harde schijf (250 gb) komt. Zijn daar oplossingen voor want nu is het écht storend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Peertje schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:25:
of een ander script: ;) http://xbox.readrss.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 05:35

KroeT

[...]

jacobras schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:54:
[...]

Je kan, net zoals bij de normale skin, gewoon op de rechterstick drukken en dan op A voor afsluiten drukken.
Als aanvullende vraag: Ik gebruik de controllers niet, maar slechts de afstandsbediening (Xbox Remote). Is er met dat mormel ook een snellere methode?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 05-06 18:03

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Het is mogelijk, maar dan zal je even in de UserData\keymap.xml moeten duiken.
Standaard wordt de waarde van zero niet gebruikt..

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<keymap>
  <global>
    <remote>

<zero>XBMC.ActivateWindow(ShutdownMenu)</zero>

</remote>
  </global>
</keymap>

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 09:13
In vroegere XBMC releases (2005) kon je vanuit MyVideo middels het context menu (druk op Title op remote) files direct deleten (filmpje gekeken, klik op Title -> Delete file). Vond ik persoonlijk erg handig. Nu ik heb geupgrade naar 2006-11-05T3CH is deze optie verdwenen :( Is er een manier om deze zelf terug te toveren ?
Ik heb al geprobeerd een remote action toe te voegen aan de keymap.xml, maar dit werkt niet, bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
<MyVideoFiles>
....
    <remote>
      <zero>Delete</zero>
      ....
    </remote>

Ik kan natuurlijk de films wissen via de File manager, maar echt handig is dit niet. Iemand nog andere ideeen ? Kan ik bijv. ergens het context-menu binnen MyVideo aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 21:55
Er is zo een heel handige functie dat je van imdb info & een pic van de film kunt afhalen.. echter staan er nog wat filmen op m'n xbox en om die nu allemaal manueel zo te laten toevoegen...

is er een mogelijkheid om ze allemaal automatisch te scannen en dan altijd de 1ste te pakken? (ik heb mapnamen zoals Spiderman 2, x-men 3 etc.. dus geen dvdrip enzo eraan..)

heb al gezocht maar nog niets gevonden

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196696

sverzijl schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:40:
In vroegere XBMC releases (2005) kon je vanuit MyVideo middels het context menu (druk op Title op remote) files direct deleten (filmpje gekeken, klik op Title -> Delete file). Vond ik persoonlijk erg handig. Nu ik heb geupgrade naar 2006-11-05T3CH is deze optie verdwenen :( Is er een manier om deze zelf terug te toveren ?
Ik heb al geprobeerd een remote action toe te voegen aan de keymap.xml, maar dit werkt niet, bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
<MyVideoFiles>
....
    <remote>
      <zero>Delete</zero>
      ....
    </remote>

Ik kan natuurlijk de films wissen via de File manager, maar echt handig is dit niet. Iemand nog andere ideeen ? Kan ik bijv. ergens het context-menu binnen MyVideo aanpassen ?
kijk ff in de settings, staat ergens een optie waar je delete aan kan zetten in de info menu's
staat standaard uit om te voorkomen dat je per ongeluk films verwijdert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 09:13
Anoniem: 196696 schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:46:
[...]

kijk ff in de settings, staat ergens een optie waar je delete aan kan zetten in de info menu's
staat standaard uit om te voorkomen dat je per ongeluk films verwijdert
thanks, much better now (nu werkt de ´zero´shortcut ook ineens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met scripts, heb al een aantal p2p tv programma's op die manier aan de praat gekregen, moet dan wel de stream openen via me laptop & het script pakt die stream dan weer op.

Weet iemand of er een script is dat mmst:// streams kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:40
Zijn er meer mensen die met de 2.0.0 final van xbmc problemen hebben met de geluidssynchronisatie? Ik draai al een tijdje deze versie, en ik merk dat ik bij heel veel films/tv series (vooral tv series) het geluid op -0.1 moet zetten om het gelijk te laten lopen met het beeld. Nu dacht ik dat het aan de bestanden lag maar het zijn scene releases, en dan zouden ze genuked moeten zijn. iemand anders dit gemerkt?

Ook word ik het een beetje beu om telkens omhoog te moeten komen uit bed om m'n xbox aan te zetten. Is er neit een manier om de xbox met de officiele remote aan te zetten? Heb wel mods gezien om het met de conrtoller te doen, maar die gebruik ik nooit.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Probeer 2.0.1, daarin zijn weer een aantal bugs gefixt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196696

mmh 2.0.1 heeft een deel van mijn sync problemen opgelost maar zeker niet alle :(
naja draait toch meestal cvs builds, probeer het over een tijdje wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Maverick schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:46:
Ook word ik het een beetje beu om telkens omhoog te moeten komen uit bed om m'n xbox aan te zetten. Is er neit een manier om de xbox met de officiele remote aan te zetten? Heb wel mods gezien om het met de conrtoller te doen, maar die gebruik ik nooit.
Correct me if i'm wrong, maar een standaard xbox heeft toch geen stand-by. Dus als de xbox uit staat dan zal het oogje ook weinig ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik heb het begrepen dat het alles kan afspelen,
helaas kon ik niet vinden of dit ook subs voor divxjes kun afspelen, syncronisheren en in degenslijke richting.
Zo ja dan kun ik mijn ouwe bak laten pimpen. dat van subs vind ik erg belangrijkst van alle stuffs rondom XMBC, (doof hierzo :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Maverick schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:46:
Ja dit kan met de officiele remote met een mod.
Peedjeeh schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:02:
Correct me if i'm wrong, maar een standaard xbox heeft toch geen stand-by. Dus als de xbox uit staat dan zal het oogje ook weinig ontvangen. :)
Standaard blijft er altijd spanning staan op bepaalde onderdelen, helaas niet op de controllerpoorten maar daar zijn gelukkig mods voor;

Afbeeldingslocatie: http://konsolenprofis.de/modchip-anleitungen/xbox/ir-mod/irmodv3quick.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zandhaas schreef op maandag 20 november 2006 @ 01:29:
ik heb het begrepen dat het alles kan afspelen,
helaas kon ik niet vinden of dit ook subs voor divxjes kun afspelen, syncronisheren en in degenslijke richting.
Zo ja dan kun ik mijn ouwe bak laten pimpen. dat van subs vind ik erg belangrijkst van alle stuffs rondom XMBC, (doof hierzo :D)
Hij doet alle soorten subs perfect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Is het trouwens zo dat hij geen bestanden groter dan 4.1GB ondersteunt? Gister een bestand van 8,4 GB er proberen op te zetten, maar dat knipt hij dan tot 4,1 GB en de rest verdwijnt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Bigfoot87 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:18:
[...]

Ja dat is wat ik bedoel, je kunt een externe harde schijf op je Xbox aansluiten door middel van dit kabeltje. De schijf zal wel read-only zijn maar als je films wilt kijken is dat geen probleem. :)
COOL!!!! Alleen zie ik bij dit artikel het volgende staan: Xbox Linux for instance
Ik heb Avalaunch draaien op dit ding met XBMC 2.0.1. Kun je me vertellen of deze oplossing hiervoor ook werkt?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MADG0BLIN schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:24:
Is het trouwens zo dat hij geen bestanden groter dan 4.1GB ondersteunt? Gister een bestand van 8,4 GB er proberen op te zetten, maar dat knipt hij dan tot 4,1 GB en de rest verdwijnt. :?
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_systems

Volgens de tabel daar is de max van FATX 2GB (zal gewone FAT dus).
Maw, niet klagen, je krijgt al 2GB extra. :+
robbydw schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:35:
[...]

COOL!!!! Alleen zie ik bij dit artikel het volgende staan: Xbox Linux for instance
Ik heb Avalaunch draaien op dit ding met XBMC 2.0.1. Kun je me vertellen of deze oplossing hiervoor ook werkt?
Avalaunch en XBMC hebben niks met elkaar te maken.
XBMC ondersteunt het, maar niet alle HD's. Heeft iets te maken met block sizes en zo.
Gewoon testen dus.

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 20-11-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Fire69 schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:42:
[...]

Ok. Ik wist niet eens dat hij op FAT draaide. Dacht dat een linux achtig file system was.
Ok, weet ik dit ook weer. :) Voortaan dus streamen met grotere bestanden.

[ Voor 15% gewijzigd door MADG0BLIN op 20-11-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Fire69 schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:42:
[...]

[...]

Avalaunch en XBMC hebben niks met elkaar te maken.
XBMC ondersteunt het, maar niet alle HD's. Heeft iets te maken met block sizes en zo.
Gewoon testen dus.
Heeft dat te maken met het gebruikte bestandssysteem, fat(32) of NTFS of moet dat niet uitmaken?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

robbydw schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:06:
[...]

Heeft dat te maken met het gebruikte bestandssysteem, fat(32) of NTFS of moet dat niet uitmaken?
Heeft er mee te maken. NTFS wordt niet door de xbox ondersteund.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MADG0BLIN schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:47:
[...]

Ok. Ik wist niet eens dat hij op FAT draaide. Dacht dat een linux achtig file system was.
Ok, weet ik dit ook weer. :) Voortaan dus streamen met grotere bestanden.
Toestel van MS en jij verwacht een linux-achtig FS. Grapjas! :+
Crusader schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:48:
[...]

Nee, heeft er volgens mij niet mee te maken.
Sluit maar eens een usb stick aan en ga naar je MS-dash. Heb je geluk, dan kan je hem formatteren en gebruiken als Memory Unit. Geen geluk => geen format.
Het heeft iets met de hardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Fire69 schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:21:
[...]

Toestel van MS en jij verwacht een linux-achtig FS. Grapjas! :+
Ben ook niet heel erg thuis in de XBMC wereld, maar had ik inderdaad zo niet aan gedacht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Crusader schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:48:
[...]

FAT32 wel of enkel FAT?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hier zijn toch wel wat misverstanden over denk ik.
De xbox (de kernel dus, die de games draait) ondersteund op de schijf alleen FATX. Games staan in DVDX. Memory Units zijn ook FATX.
XBMC (wat dus op je schijf staat in FATX-formaat) ondersteund als externe devices (usb stick, schijven, ...) wel FAT(32). Maar is er nogal kieskeurig in. Geen idee of het probeem hiervan bij xbmc ligt of de xbox-hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
robbydw schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:35:
[...]

Onder Linux en Avalaunch zou ik het niet weten, Linux ondersteund uiteraard wel toetsenbord en muis (net als XBMC) Ik heb zelf geen externe HD dus kan het niet testen. Heeft er iemand praktijk ervaring met de combinatie Externe HD - Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117936

Iemand eenig idee hoe ik met vista bij me shares kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 04-06 14:13
Anoniem: 117936 schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:05:
Iemand eenig idee hoe ik met vista bij me shares kan komen?
door het topic te lezen?

Stefmeister in "[xbox] Xbox media center - Deel VI"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117936

Ja dat kon ik al, maar het is me nu eindelijk gelukt.

Evengoed bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
FATX (fat xbox) zoals Fire69 al aangaf, en je memorystick ook FATX.

[ Voor 52% gewijzigd door Kaspers op 20-11-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111152

Bij eerdere versie's van XBMC kon je zoeken naar muziek (nadat je ze gescand had)

Bij de huidige versies is dit niet meer mogelijk volgens mij

Nu heb ik een redelijke collectie mp3's en als ik een bepaald nummer wil luisteren is het ontzettend knullig zo (alle mappen doorzoeken)

Nou is de vraag of je toch kunt zoeken op de 1 of andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

er zijn veel chips op de markt. ik weet niet welke goede is, ik wil gewoon met XMC 2.0.1 werken, welke chip is meeste recent voor? Of mag ik dat niet hier vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Zandhaas schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:52:
er zijn veel chips op de markt. ik weet niet welke goede is, ik wil gewoon met XMC 2.0.1 werken, welke chip is meeste recent voor? Of mag ik dat niet hier vragen?
mag niet vermoed ik .. maar voor xbmc maakt het weinig uit.. softmod gaat ook..

ik zou een kopen met de mogelijkheid tot een LCDschermpje ;) is wel leuk..

[ Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 20-11-2006 18:15 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Kaspers schreef op maandag 20 november 2006 @ 07:09:
[...]

Ja dit kan met de officiele remote met een mod.

[...]

Standaard blijft er altijd spanning staan op bepaalde onderdelen, helaas niet op de controllerpoorten maar daar zijn gelukkig mods voor;

[afbeelding]
Kijk, dit moet ik hebben, enig idee waar je zoiets kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zandhaas schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:52:
Mag niet, maar zoek naar eender welke solderless chip (wel kijken welke xbox je hebt, v1.6 is beetje anders), en je komt er wel.
Of een softmod, maar daar ben ik zelf geen voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Maverick schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:34:
Kijk, dit moet ik hebben, enig idee waar je zoiets kunt bestellen?
Hier of hier of hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Bigfoot87 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:18:
[...]

Heb het kabeltjes besteld en is morgen binnen. Nu wilde ik zojuist echter mijn externe HD formatteren en partitioneren als FAT(32) maar het lijkt erop dat ik alleen maar kan kiezen voor NTFS?

Iemand anders dit wel eens gezien / meegemaakt en hoe eventueel aan te passen?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hm ziet er goed uit, maar kan ik die wel zonder problemen met een X3 modchip gebruiken? Ik zie alleen anderen genoemd worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 01-06 18:59
Zijn er hier mensen die een andere processor in de xbox hebben laten zetten zodat je wel vloeiend HD content af kan spelen? Ik ben hier heel erg benieuwd naar omdat xbmc gewoon verreweg de beste media speler is en het enige wat ik nu nog mis is de mogelijkheid om mijn hd films af te spelen.
Hij speelt ze namelijk wel af maar stotterd erg veel omdat de cpu het niet aankan en hiervoor schijnen er upgrade setjes te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Fraggler schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:49:
Zijn er hier mensen die een andere processor in de xbox hebben laten zetten zodat je wel vloeiend HD content af kan spelen? Ik ben hier heel erg benieuwd naar omdat xbmc gewoon verreweg de beste media speler is en het enige wat ik nu nog mis is de mogelijkheid om mijn hd films af te spelen.
Hij speelt ze namelijk wel af maar stotterd erg veel omdat de cpu het niet aankan en hiervoor schijnen er upgrade setjes te zijn.
Dit bedoel je? http://xbox.fuzzymuzzle.com/DreamX/cpuupgrade.htm

Het lijkt me niet dat een 1.4 Ghz processor (misschien wel als het een Merom was ipv een Tualatin) wel full HD kan gaan afspelen, maar ik heb er dan ook geen ervaring mee. Ik denk dat we gewoon moeten wachten op XBMC360. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 21-11-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:55

Harrie

NederVlaming

Fraggler schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:49:
Ik heb nog geen aparte upgrade kits gezien, maar wel aanbieders van aangepaste xboxen met een 1480MHz CPU (1.48GHz). Zoek eens op dreamx-1480. Hier is een review ervan: http://firingsquad.com/hardware/friendtech_dreamx_xbox/

Verder wordt er op dit forum ook nog wat over gezegd:
however playing back native hdtv media in mpeg-4 (divx/xvid) is a different matter, a dreamx 1480 should at the very least be capable of playing back a mpeg4 movie that's in 720p (1024x720 progressive), but i'm not sure if it has enough resourses (that's cpu and system memory combined) to playback 1080i (1920x1080 interlaced) without a hitch (with that i mean; no dropped frames).
edit: nu las ik net ergens dat de normale xbox al wel instaat is 720p movies af te spelen. Is er iemand die dit kan bevestigen? Het lijkt me al vrij zwaar voor de xbox.

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie op 21-11-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 01-06 18:59
edit: nu las ik net ergens dat de normale xbox al wel instaat is 720p movies af te spelen. Is er iemand die dit kan bevestigen? Het lijkt me al vrij zwaar voor de xbox.
[/quote]

Ik kan wel gewoon alle hd content afspelen maar het loopt dan maar op 10-15 fps, niet kijkbaar dus... Verder werkt upscalen naar 720p prima op mijn LG LCD-TV.

Net die link naar firingsquad gelezen en voor spellen is het idd niet aan te raden om die 1,4ghz cpu te plaatsen. Kon helaas nog niks vinden over afspeelbaarheid van HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Maverick schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:37:
Hm ziet er goed uit, maar kan ik die wel zonder problemen met een X3 modchip gebruiken? Ik zie alleen anderen genoemd worden :?
Ga dan voor een X3 frontpanel & X3 IR mod :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.eppo-ombouw.nl/catalog/images/x3_control_panel_lcd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xbox-modchips.com/tutorials/x3-ir-mod/X3IR-7-236.jpg
Modbreak:link weggehaald; dit is een media-center topic; geen mod-topic

Heb hem zelf ook:
Afbeeldingslocatie: http://kooskaspers.googlepages.com/dsc036509bk.jpg/dsc036509bk-large.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 22-11-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
heel mooi zo'n nieuw frontpaneel met display. Lijkt me zeker handig om wat beperkte menu navigatie te doen. Elke keer de TV aan om van cd naar (Internet) radio te wisselen of om van zender te veranderen is niet zo handig.
Je kon dacht ik ook een standaard LCD zelf aansluiten, zonder gelijk een duur nieuw frontpaneel te gebruiken.
Toch van een kant wel jammer dat ik de simpelste mod chip heb zonder lcd aansluiting. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Daarom is het toch ook de simpelste (oftewel goedkoopste) modchip ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:55

Harrie

NederVlaming

Er zijn ook wel addons beschikbaar die LCD functionaliteit toevoegen ongeacht welke modchip je hebt. Alleen die addons zijn vaak duurder dan een nieuwe modchip met die functie er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

arnob schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:49:
heel mooi zo'n nieuw frontpaneel met display. Lijkt me zeker handig om wat beperkte menu navigatie te doen. Elke keer de TV aan om van cd naar (Internet) radio te wisselen of om van zender te veranderen is niet zo handig.
Je kon dacht ik ook een standaard LCD zelf aansluiten, zonder gelijk een duur nieuw frontpaneel te gebruiken.
Toch van een kant wel jammer dat ik de simpelste mod chip heb zonder lcd aansluiting. :/
Zo duur is die LCD niet... Geloof iets van 30 euro ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Darth Malak schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:52:
[...]

Zo duur is die LCD niet... Geloof iets van 30 euro ofzo....
hij bedoelt waarschijnlijk heel het 'voorstuk' met de LCD ingebouwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

(jarig!)
laatmaar

[ Voor 93% gewijzigd door The Flow op 22-11-2006 17:49 ]

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130900

The FLow schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:20:
Wat is momenteel de meest up to date mediacenter, wil hem gaan updaten, maar op schwein zn pagina staan geen builds meer... Waar kan ik de meest recente vandaan halen?
Modbreak:Dat is illegaal; en dus niet de bedoeling op GoT; let daar in het vervolg even op

[ Voor 38% gewijzigd door Spider.007 op 22-11-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Topicstarter
Wil je die info wel even weghalen. Dit hoort hier niet besproken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb m'n cache nog op de standaardwaarden staan maar her en der lees ik aanbevelingen hoe deze beter ingesteld kunnen worden. Kan er iemand een overzicht geven hoe deze cache het beste ingesteld zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87070

Ik wil xbmc opstarten zodra ik mijn xbox aanzet maar ik heb al op de xbmc site gekeken en in de startpost klik maar het probleem is dat ik nergens een xboxmediacenter.xml heb staan :( Dus als iemand me kan/wil helpen ... graag :)

Mijn xbox start in avalaunch dus als ik het goed heb vervang ik op c: avalaunch.xbe door een renamed default.xbe (uit de xbmc map)

En dan plaats ik op c: een xboxmediacenter.xml met daarin :"<home>F:/APPS/xmbc</home>" als ik het goed opgezocht heb. (Op mijn xbox staat de apps map ook op de f schijf)

Weet iemand of dit klopt zo voordat ik mijn xbox setup vernaggel 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 87070 op 22-11-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk heb je versie 2.0 (of 2.01) want vanaf versie 2.x bestaat xboxmediacenter.xml niet meer en is vervangen door sources.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:01:
Waarschijnlijk heb je versie 2.0 (of 2.01) want vanaf versie 2.x bestaat xboxmediacenter.xml niet meer en is vervangen door sources.xml
dat klopt ik heb versie 2.0 final oid, maar als ik dan sources.xml met de juiste homepath daarneer zet werkt het ook?

edit: dat werkt dus niet, gelukkig start xbmc een ftp server op als de boot niet lukt :X dus heb weer kunnen restoren :P

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 87070 op 22-11-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

robbydw schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:47:
[...]

Heb het kabeltjes besteld en is morgen binnen. Nu wilde ik zojuist echter mijn externe HD formatteren en partitioneren als FAT(32) maar het lijkt erop dat ik alleen maar kan kiezen voor NTFS?

Iemand anders dit wel eens gezien / meegemaakt en hoe eventueel aan te passen?
HD inmiddels geformatteerd en gepartitioneerd als FAT32 mbv Partition Magic. Zojuist kabeltje (wat binnen is) aangesloten op de USB disk en hopen!!!

:( Helaas :( krijg in mediacenter de melding dat storage module niet kan worden gekoppeld. (in het Engels dan ;) )

Iemand die ervaring heeft met koppelen van USB disken en kan laten weten of het dan ook echt einde verhaal is?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 23:01
Anoniem: 87070 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:02:
[...]
dat klopt ik heb versie 2.0 final oid, maar als ik dan sources.xml met de juiste homepath daarneer zet werkt het ook?

edit: dat werkt dus niet, gelukkig start xbmc een ftp server op als de boot niet lukt :X dus heb weer kunnen restoren :P
Moet je deze stappen even doorlopen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

moet je na formateren naar fat32 nog XBMC instaleren op HD, of is dan plug and play gevalletje?
Bij de wisselen hardschijven, waar moet ik op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat formatteren? USB-schijf? Nieuwe schijf in je xbox? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

@ hier boven

ja heb nieuwe HD voor xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
XBMC op FAT32 ??
lees dit topic eens door zou ik zeggen..

en HD switchen met softmod geeft problemen
heb je een modchip, houd slayers auto installer disk paraat.

[ Voor 48% gewijzigd door Kaspers op 22-11-2006 22:01 ]

Daar heb ik zelf ook al uitvoerig gekeken maar daar kwam ik dus niet uit, ze zeggen daar dat je een textfile moet maken maar wat ze daarmee bedoelen :?

- een xml file met de homepath van xbmc? maar hoe moet die dan heten?
- gewoon een .txt file met de homepath?

Als ik heel de XBMC map op mijn c schijf zet werkt het ook dat heb ik al geprobeerd, maar dan staat die schijf bijna vol en dat is niet de bedoeling :/

Ik heb nog wat gezocht en kwam toen hier uit.... Ik ga dit ff proberen en zal zo posten of het werkt :) Ik heb nu versie 2.01 en daar staat die shortcut by team uix.xbe in de map _Tools die bij XBMC zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 87070 op 23-11-2006 11:49 ]

• Agent-X
  • Niet online
Kaspers schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:00:
XBMC op FAT32 ??
lees dit topic eens door zou ik zeggen..

en HD switchen met softmod geeft problemen
heb je een modchip, houd slayers auto installer disk paraat.
HD swap met softmod is geen probleem. Wel ff de key van de oude HD overzetten. Er zijn hier genoeg tutorials over lijkt me.

• Kaspers
Ik denk dat je eigenlijk ook even je softmod moet over zetten, anders is je box niet meer modded...

Anoniem: 121521

Kaspers schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:09:
Ik denk dat je eigenlijk ook even je softmod moet over zetten, anders is je box niet meer modded...
Volgens mij staat de mod niet op de harde schijf?

• Kaspers
Ik weet het wel zeker.

Waarom heet het dan softmod ?
Een softmod is niet een modchip o.i.d. hoor ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Kaspers op 23-11-2006 17:20 ]

• Phoolie
Heb je hier nou wel of geen chip voor nodig?

Dit zou me XBMC nog meer compleet maken namelijk.

• Kaspers
Uhm nou volgens mij 'kan' het zonder modchip, maar vaak worden in handleidingen vaak icm modchips geinstalleerd, aangezien je dan meer geavanceerde opties hebt, zoals het laden van verschillende biossen.

Kijk hier voor een aantal manuals..

//

ja het kan:

Afbeeldingslocatie: http://www.playbetter.de/download/XB-irmod.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Kaspers op 23-11-2006 17:49 ]

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Hmm... heb sinds gisteren weer het aan, kort groen knipperen, uit, aan, kort groen knipperen, uit, en dan aan met knipperend rood/groen... Enig idee... De xbox is niet van zijn plaats geweest, de dag ervoor nog 2 uur film gekeken via de xbox en geen enkel probleem. Dit probleem heeft ie trouwens al 2x eerder vertoond. Daarna is ie terug gegaan naar degene die er een smartXX in heeft gezet en was het probleem (tijdelijk blijkt nu) weer verholpen... :(

De shortcut van team UIX van 60kb werkt bij mij wel met mediacentre 2.0.1 als je in XBMC wil booten, misschien kan iemand dat in de startpost aanpassen dat de FAQ up-to-date blijft :)

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Help!

Heb paar dagen geleden Vista Ultimate geinstalleerd en ik kan mijn MSHOME map niet meer bereiken van mijn pc.
Normaal met XP ging dat prima:
Workgroup (SMB) Network kiezen bij XBMC, dan MSHOME, dan mijn PC-naam en de rest ging vanzelf.

Nu met Vista klik ik op MSHOME, dan mijn PC-naam en dan vraagt mijn xbox ineens om een gebruikersnaam en password... 8)7 terwijl ik die nooit ergens heb ingevoerd..

Help, ik kan nu geen muziek/video's meer streamen.... !!

Iemand dus ideeen? Thanx a lot!

• Roamor
  • Niet online
Is al een paar keer voorbijgekomen in dit topic: Zoeken op vista

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 16:42
Darth Malak schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:01:
Hmm... heb sinds gisteren weer het aan, kort groen knipperen, uit, aan, kort groen knipperen, uit, en dan aan met knipperend rood/groen... Enig idee... De xbox is niet van zijn plaats geweest, de dag ervoor nog 2 uur film gekeken via de xbox en geen enkel probleem. Dit probleem heeft ie trouwens al 2x eerder vertoond. Daarna is ie terug gegaan naar degene die er een smartXX in heeft gezet en was het probleem (tijdelijk blijkt nu) weer verholpen... :(
Dit probleem kan zich voordoen als de modchip niet goed gesoldeerd is.
Heb dit probleem zelf ook gehad met exact dezelfde bevindingen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.